Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 70 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:40

Kluus

Gang is alles

oNo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:48:
Nice!

Hoe heb je die kleuren gedaan dan?
En ik zoek iets waarbij je rijen, kolommen kan sizen. Nu wordt alles gelijk verdeeld.

De knoppen van garage en pairing screen heb ik bewust niet in een race remote. Per ongeluk pairen en je trapt op de rem, weg race ;-)

En de reden van de positie links aan het stuur is o.a. zweet (staand en/of sprinten en dan is op je stuur echt niet handig) Ook al kan dit apparaatje wel met vochtige vingers bedoend worden, een dikke zweetdruppel uitsmeren en het gaat allesbehalve soepel.
Ja klopt, voor die montage positie moet ik misschien ook maar zoiets maken. Die "gevaarlijke" knoppen bedien ik wel minder snel door deze positie, maar wellicht beter om die inderdaad naar een andere remote te verplaatsen. Het is al wel een heel stuk beter dan wat ik had zo (en ook dan wat de meesten hebben, dus dat geeft al voordeel ;)).

De kleuren kan je doen met de attribute color in je XML element, dus:
code:
1
<button color="#1192CC" text="bla" ontap="bla" />

Kleurcodes zijn bijvoorbeeld:
#1192CC voor Zwift-blauw
#F36C3D voor Zwift-oranje

De size moet ik ook nog naar kijken, of dit mogelijk is...

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 20-01-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:45

oNo

Om mezelf even te beantwoorden (ja dat had ik eerder moeten doen 8)7 )
Grootte kan met property weight.

code:
1
<row weight="3">

code:
1
<button icon="camera" ontap="capture" weight="2" />

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fozmSTbiZ5RiA--07zWGz9la-o0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2OFwSloOoi3nVnpUWRf4UME.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door oNo op 20-01-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 19:53
Louislouislouis schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:17:
[...]

De afgelopen drie weken zijn er 4 momenten geweest waarop ze beschikbaar waren via Wahoo zelf. Dat is je beste kans denk ik.
Zaterdag bij Wahoo besteld en gisteren al in huis. Ze worden vanuit een magazijn in Nederland verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik kom er ff niet uit. Ik heb een flux s uit 2019 en had een fiets met velgremmen, dus kon met die meegeleverde quick release uit de voeten. Ik heb nu een fiets met steek as en schijfremmen. Volgens mij heb ik dan toch die steek as adapter set (t2835) nodig? Of kan het ook op een andere manier? Ik heb me rot gegoogled maar kan geen duidelijke uitleg vinden, en ook geen leverbare t2835 overigens :)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
ZieMaar! schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:59:
Ik kom er ff niet uit. Ik heb een flux s uit 2019 en had een fiets met velgremmen, dus kon met die meegeleverde quick release uit de voeten. Ik heb nu een fiets met steek as en schijfremmen. Volgens mij heb ik dan toch die steek as adapter set (t2835) nodig? Of kan het ook op een andere manier? Ik heb me rot gegoogled maar kan geen duidelijke uitleg vinden, en ook geen leverbare t2835 overigens :)...
Er zijn verschillende steekassen, dus het begint met de specs van de steekas...

Maar.. 142x12 is wel het meest gebruikelijk en dan zou deze t2835 de juiste zijn (ook geschikt voor de iets bredere 148x12 boost MTB steekassen)

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:51
Dat ging niet van harte bij Zwift NL in de B categorie. Net geen laatste geworden🤣... Power kwam amper boven de 210 uit, terwijl ik in november nog 260 wegtrapte. Vooral het laatste stuk na de afdaling kwam ik echt niet meer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
Louislouislouis schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:17:
[...]

De afgelopen drie weken zijn er 4 momenten geweest waarop ze beschikbaar waren via Wahoo zelf. Dat is je beste kans denk ik.
Dat kan ik beamen. Binnen 3 dagen binnen toen hij op voorraad was :-)

Bezoek https://eu.wahoofitness.com/devices/bike-trainers/view-all en hoover over een product. Als hij niet op voorraad is, staat er 'out of stock'. Momenteel zijn de Smart en Core Smart daar op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ouch, dat ging slecht. Gelukkig de beste 6 van 8 voor het klassement, deze kunnen we afschrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Yakolev op 20-01-2021 21:35 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 13:26
Net de Zwift NL race gedaan nu in cat C na diskwalificatie vorige week in D, net te veel vermogen getrapt, dat voor 1ste race.

Net ging super vooral het klimmen 20 plekken opgeschoven. Afdalen ging ook goed standby als de afdaling te ver afvlakt. Maar net bij t einde van de afdaling na lang niet hoeven trappen verbinding met de Tacx flux s weggevallen. Zowel op de fenix pro 6 als mobiel met Zwift. Net alsof hij in slaap is gevallen door geen cadans...

Hoe kan je het in slaap vallen voorkomen?

Ik lees ook dat mensen na de Alpe klim de afdaling thee gaan pakken enzo maar dan ben ik zeker de verbinding kwijt.
Iemand tips?

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Nu online
Ant+ of Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Goede vraag.

Net even gekeken, in de Tacx utility app staat er Bluetooth icoontje.

Zwift en Fenix no Idea, heb daar nooit zelf een keuze voor gemaakt, hij pakte hem zelf op.

Ik ga dus uit van bluetooth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had voor de Zwift NL race mijn zadel iets omhoog gezet. Reden is dat ik buiten altijd een recreatieve fietser ben (dat blijkt), en binnen is het aantal watt iets hoger, dus had snel vermoeide benen.
Kon meteen goed meekomen bij de eerste 20-25 (cat C), en FTP is met 30 omhoog gegaan :P.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat was wel weer een leuke rit bij ZwiftNL, uiteindelijk met een lekker groepje samen de berg op gereden in een, voor mij, redelijk tempo. PR neergezet op 20:05 dus volgende keer hopelijk onder de 20 minuten. De grote groep A+ ga ik niet bijhouden op zo’n parcours, maar dat wist ik van te voren.

In de afdaling ging het ineens 98km/u in supertuck met ons groepje, dus ik dacht snel even bij te sprinten voor de 100+ achievement, maar das helaast niet gelukt.

Uiteindelijk maar 59 van de 93 (ondertussen toch al best veel starters in A dus) geworden maar wel in een leuke groep geeindigd en weer veel te laat aangegaan in de sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
Net mijn eerste TdZ gedaan. Slechts op plaats 1070 geëindigd, ach. Geeft niet. Blijkbaar heb ik een FTP van 259? Is dat veel, is dat weinig? Let wel; ik weeg 104kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Nu online
noodel1988 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Goede vraag.

Net even gekeken, in de Tacx utility app staat er Bluetooth icoontje.

Zwift en Fenix no Idea, heb daar nooit zelf een keuze voor gemaakt, hij pakte hem zelf op.

Ik ga dus uit van bluetooth.
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik dan overgaan op Ant+. Wellicht moet je een USB adapter daarvoor kopen (€15 op Amazon ofzo). Dat protocol zend gewoon alles per seconde uit dacht ik, dus geen verbinding/handshake/decryptie etc nodig. Stuk betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
DutX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik dan overgaan op Ant+. Wellicht moet je een USB adapter daarvoor kopen (€15 op Amazon ofzo). Dat protocol zend gewoon alles per seconde uit dacht ik, dus geen verbinding/handshake/decryptie etc nodig. Stuk betrouwbaarder.
Thanks, maar heb nu 1k km op zitten en 0 issues gehad tot vandaag met afdaling en niet trappen. Dus issue is puur met afdaling en dan niet trappen lijkt het.

Ga t wel uitzoeken de ant tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

noodel1988 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:22:
[...]

Thanks, maar heb nu 1k km op zitten en 0 issues gehad tot vandaag met afdaling en niet trappen. Dus issue is puur met afdaling en dan niet trappen lijkt het.

Ga t wel uitzoeken de ant tip.
Klopt, maar juist dan is de “verbinding” sneller weer opgezet met ant+ als tijdens het niet trappen je trainer even in slaap valt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:11
Meh, voor mij een matige race. Lag halverwege de klim al op positie #30 en was aardig aan het harken (van souplesse was na de 1km al weinig sprake meer). Uiteindelijk niet er doorheen gezakt, maar ook verre van lekker geklommen (zou ook de eerste keer zijn). In de afdaling geen trap gedaan en wel de 100 km/u aangetikt in supertuck. Dat was schijnbaar ook een achievement met flink wat XP.

Het stuk na de afdaling ging wél weer lekker. Zag in de verte een groepje rijden die we na een paar kilometer bijgehaald hadden. Toen kwam de Legsnapper (had deze gemist in het routeboek) die mij ook altijd prima ligt, dus met zo'n 500w opgeknalt en ook nog aan kunnen haken bij het groepje daarvoor. Vervolgens met een man of 15 nog kunnen strijden om een plek in de top 10 en uiteindelijk als 5e van onze groep gefinisht op een respectabele 12e plaats. De hele top 10 heb ik vanaf de voet van de KOM dus niet gezien terwijl ik bergop al 335w gemiddeld reed bij 80kg ( :? ). Trapte over de hele race nog 314w waarbij ik gewoon 7km lang m'n benen stil heb gehouden.

Het blijft opvallend hoe slecht ik lange klimmen verteer. Op het vlakke of in een tijdrit kan ik 'makkelijk' 350-400w een tiental minuten volhouden, langere tijd hartslagen van 190+ zonder te verzuren, maar zodra het meer dan 5% omhoog gaat voelt het alsof ik tegen een begrenzer aanloop. Het heeft iets met de (constante) weerstand, lagere cadans en wheelspeed/micro herstel te maken, maar het moge duidelijk zijn dat de ene watt de andere niet is.

Hoe dan ook een race om snel te vergeten. Viel me ook op dat het best warm was vandaag? De laatste weken zat ik af en toe bibberend op de fiets met de balkondeur open, maar nu voelde het alsof de kachel aanstond.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 20-01-2021 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Ypuh Damn, jou is het dus wel gelukt, en hij was nog XP waard ook? :(
Volgens mij had ik gewoon in supertuck moeten blijven, toen ik ging trappen ging gelijk de snelheid er uit (en verloor ik ook nog bijna de aansluiting met mijn groepje).

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 20-01-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:12
lochtejans schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:32:
[...]

Zaterdag bij Wahoo besteld en gisteren al in huis. Ze worden vanuit een magazijn in Nederland verstuurd.
Dat is suf, ik vrijdag besteld. Vandaag verzonden...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:04
Kluus schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Ja klopt, via de facebook groep inderdaad. Ik heb hem nu vooral ingesteld op de dingen die ik voorheen met mijn toetsenbord deed, dit zijn:
- Pairing screen (voor de TTT warmup "hack") en daar ook maar gelijk de garage bij gedaan.
- Graph voor het toggelen van de power graph
- Views die ik veel gebruik: 1, 3, 6, 9 en 0
- Pijltjes toetsen en +/- voor view 0 en voor eventtueel omdraaien, afslagen kiezen in freeride
- Uiteraard powerup
- Elbow en Wave voor visuele aanwijzingen indien comms wegvallen tijdens een TTT ofzo.
- Screenshot
- Esc en Enter om selecties te activeren of uit de diverse schermen weg te gaan.
.........
Dit ziet er verrekte handig uit (net als bij @oNo btw )
Ik meen een Apple te zien op je stuur. Mag ik je vragen of er ergens een goede DIY guide is om dit op te zetten, of is het een kwestie van de stappen doorlopen na het installeren van de Unified Remote App?

Veel dank alvast voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 28-09 16:40
Ypuh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:20:
Het blijft opvallend hoe slecht ik lange klimmen verteer. Op het vlakke of in een tijdrit kan ik 'makkelijk' 350-400w een tiental minuten volhouden, langere tijd hartslagen van 190+ zonder te verzuren, maar zodra het meer dan 5% omhoog gaat voelt het alsof ik tegen een begrenzer aanloop. Het heeft iets met de (constante) weerstand, lagere cadans en wheelspeed/micro herstel te maken, maar het moge duidelijk zijn dat de ene watt de andere niet is.
Kan ook komen doordat je op het vlakke een hogere vliegwiel snelheid hebt. Het momentum zorgt dan voor een andere drukverdeling hebt tijdens je pedal stroke.
Heb je hier in het echie ook last van?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Michaelg schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 07:19:
[...]

Kan ook komen doordat je op het vlakke een hogere vliegwiel snelheid hebt. Het momentum zorgt dan voor een andere drukverdeling hebt tijdens je pedal stroke.
HMm ik ervaar het juist precies andersom, ik heb vaak moeite met op het vlakke mijn vermogen hoog te houden, maar op klimmen lukt het mij om hogere wattages gedurende langere tijd vast te houden...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 07:19:
[...]

@Ypuh moet gewoon een beetje leren relativeren, hij is inmiddels gewoon 5e op Zwiftpower op een klimparcours, waarvan hij aangeeft dat het niet zijn ding is, met 1 seconde achterstand op de uiteindelijke winnaar (de rest is allemaal geschrapt dus).

En meer goed nieuws, hij reed een PR op de klim die zo “slecht” ging en mag het de volgende keer gezellig bij A proberen! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

RHE218 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:04:
[...]

Dit ziet er verrekte handig uit (net als bij @oNo btw )
Ik meen een Apple te zien op je stuur. Mag ik je vragen of er ergens een goede DIY guide is om dit op te zetten, of is het een kwestie van de stappen doorlopen na het installeren van de Unified Remote App?

Je moet de App installeren op je telefoon en de server app op je pc. Vervolgens kan je op de pc de custom remotes maken (overigens is dat volgens mij wel een betaalde functie). Daarvoor kan je deze guide volgen:
https://www.unifiedremote...keyboard-shortcuts-remote

Als dat niet werkt op de gratis versie en je wil er niet voor betalen (is 5 euro ofzo) dan kan je in ieder geval wel de keyboard en muis functies gebruiken welke op zich al handig zijn om vanaf je fiets de pc te besturen.

Die remotes zijn gewoon een setje tekstbestanden dus je mag ook gewoon een PM sturen dan krijg je mijn brouwsel.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 21-01-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Voor mij gaat het vanavond TdZ etappe 4 worden. Ik twijfel alleen nog over de route, heb niet enorm veel tijd. Maar de shorter route is London greater loop (Vgm. is deze 25km met +- 450 hoogtemeters?) en de B-route is Casses patates, welke 29km is, maar wel met maar 100 ofzo hoogtemeters? Ik twijfel of de 'korte' route daadwerkelijk de korte route is

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:47
Voor mij wordt het vanavond TrainerRoad, daarna nog even met de halters slingeren ;)

Even wat tegenwicht bieden op dit forum met al die ZWIFT-ers ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
ZieMaar! schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:59:
Zat er geen materiaal in de doos van je Tacx om steekassen te ondersteunen? Het staat me voor dat dat bij mij wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat ga ik even bekijken. Want als dat zo is, dan zou het met de qr kunnen? Volgens de handleiding heb je bij 142mm iets extra’s nodig, maar volgens mij had ik wel wat gadgets erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dazzler2120 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:10:
Voor mij gaat het vanavond TdZ etappe 4 worden. Ik twijfel alleen nog over de route, heb niet enorm veel tijd. Maar de shorter route is London greater loop (Vgm. is deze 25km met +- 450 hoogtemeters?) en de B-route is Casses patates, welke 29km is, maar wel met maar 100 ofzo hoogtemeters? Ik twijfel of de 'korte' route daadwerkelijk de korte route is
Casse patte oid is ca 40 minuutjes. Ik kwam wel op wat meer hoogtemeters uit overigens, maar verder gaat t vrij vlot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

pier87 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:15:
Voor mij wordt het vanavond TrainerRoad, daarna nog even met de halters slingeren ;)

Voor mij ook geen Zwift, maar een rondje hardlopen (buiten).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41

Flipmo

OMG !!

Hier ging de Zwift NL race (C klasse) ook waardeloos.
Vanaf de start weer knetterhoge hartslag, en dit bleef de hele klim ook zo doorgaan.
Net als @Ypuh trap ik op het vlakke toch makkelijker wat meer vermogen weg, houd ik het ook makkelijker vol. Op een klim gaat er toch een knop om oid, ben dan gewoon niet vooruit te branden.
Ik zat in de kopgroep op plek +/- 20, maar tijdens de klim kon ik de eerste 2km bijblijven. Daarna "vlogen" ze mij van alle kanten voorbij. Had @JP_S nog wel even in het vizier, kon ook nog even bij hem in de buurt blijven maar ook hij liep makkelijk van me weg. Einde van de klim lag ik dan ook op plek 65.

In de afdaling kon ik nog wat mensen inhalen, op de legsnapper nog weer iemand. En op het laatste stukje naar de finish het gat gedicht naar 2 mensen voor me, en deze nog net in kunnen halen.
Resulterend in een 58ste plek in de race en 36de plek op Zwiftpower, met precies 1 minuut achterstand op J.S. (wat ik eigenlijk wel meer had verwacht, gezien hij al op 1/3 van de klim mij daar voorbij ging.

Snel vergeten deze race, en op naar de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg

Haha top!
Hier nu in de derde week Sweet Spot Base 1 MV+ (eigen variant gemaakt op mid volume plan. Iets meer volume dan MV standaard is, maar daardoor wel iets minder intensiteit. Voor mijn 8 weken "rust" teste ik nog 310 en begin januari was het 297. Eerste twee weken met dit volume voelde eigenlijk nog net iets te licht dus ftp handmatig weer verhoogd naar 303. Carson +1 voelt nu al iets meer als Sweet Spot. Benieuwd naar de rest van de week :).

Benieuwd naar de ervaringen in de plannen van andere GOT TR users :)

@Ypuh
Nog even naar je KOM data gekeken van gisteren, maar eerste tien minuten doe je met 347 watt en tweede tien minuten met 326. Misschien eerste gedeelte toch te hard gegaan ?

[ Voor 10% gewijzigd door Michaelg op 21-01-2021 09:05 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
Flipmo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:39:
In de afdaling kon ik nog wat mensen inhalen, op de legsnapper nog weer iemand. En op het laatste stukje naar de finish het gat gedicht naar 2 mensen voor me, en deze nog net in kunnen halen.
Resulterend in een 58ste plek in de race en 36de plek op Zwiftpower, met precies 1 minuut achterstand op J.S. (wat ik eigenlijk wel meer had verwacht, gezien hij al op 1/3 van de klim mij daar voorbij ging.

Snel vergeten deze race, en op naar de volgende :)
Begin van de Race nog 'frisse benen' en dan wil je nog wel is te hard van start gaan ;) het laatste kilometertje bergop zat ik ook rond de 40-42ste plaats te schommelen. Het was weer heerlijk stampen om de locomotief op gang te houden.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LGU
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Na alle positieve verhalen hier gisteren ook voor het eerst meegedaan aan de Zwift NL (B) race. Wat mij is opgevallen is dat het (veel?) harder gaat dan ik gedacht had. Op de klim kon in totaal niet meekomen en heb ik mezelf opgeblazen vermoed ik want na de afdaling moest ik op het vlakke het groepje dat was samengekomen in de afdaling direct laten gaan toen het weer omhoog ging. Volgens mij 89e ofzo geëindigd want in de laatste km kwamen er nog wat hardrijders voorbij.

Vanmorgen via Zwiftpower gezien dat ik bijna overal PR's heb getrapt maar dat was blijkbaar niet goed genoeg. Volgende keer toch eerst C proberen om makkelijker in de grote groep te kunnen blijven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rajXS9fMr5zk9CKFOWwrI8PVT8Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/23fNfPUaFxXVxXRvoFPxIdzB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Met dat soort waarden in een C-race starten? :|

Op ZP ben je 61e van de 93 geworden in de B, mooie middenmoot dus.
Volgende keer gewoon in de B starten en voor de top 50% gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Michaelg schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:53:
Nog even naar je KOM data gekeken van gisteren, maar eerste tien minuten doe je met 347 watt en tweede tien minuten met 326. Misschien eerste gedeelte toch te hard gegaan ?
Klopt wel dat ik de 2e helft iets rustiger aan deed. Dat ik ergens rond #30 lag terwijl ik op de limiet reed was niet heel goed voor mijn moraal. Ben daarna iets meer gaan koersen door in het wiel te gaan zitten i.p.v. zo hard mogelijk de klim oprijden. Ik had wel m'n vermogen vast kunnen houden, maar dan had ik 8 man in het wiel gehad en waren we geen seconde eerder boven :P. Wat dat betreft achteraf nog wel content met mijn promotie naar de A's.

@Kluus Bij nader inzicht viel het met een 5e plek wel mee inderdaad. Dat ik als 25e ofzo boven kwam en als 12e finishte in Zwift viel een beetje tegen, maar om vervolgens te zien dat driekwart uit de top 20 geschrapt is gaf dus ook wel een vertekend beeld tijdens de race.

Zag dat er inderdaad ook flink wat promoties zijn van bekende namen uit de B's (o.a. Thijs, Harold, Bram, Eibert). Denk dus dat er al met al de afgelopen week al een man of 10 bijgekomen zijn met wie je een leuk achterveld kunt vormen in de A's :).

@LGU Wat Reynouts zegt. Met zulke waarden heb je niets te zoeken in de C's. Voor de rest geldt dat je gewoon moet leren koersen i.p.v. alleen hardrijden. Als je eraf gereden wordt is dat een tactisch/game aspect, niet omdat je de power niet hebt. Gister was alleen niet de meest representatieve race met zo'n lange col erin aan het begin.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 21-01-2021 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

LGU schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:19:
Na alle positieve verhalen hier gisteren ook voor het eerst meegedaan aan de Zwift NL (B) race. Wat mij is opgevallen is dat het (veel?) harder gaat dan ik gedacht had. Op de klim kon in totaal niet meekomen en heb ik mezelf opgeblazen vermoed ik want na de afdaling moest ik op het vlakke het groepje dat was samengekomen in de afdaling direct laten gaan toen het weer omhoog ging. Volgens mij 89e ofzo geëindigd want in de laatste km kwamen er nog wat hardrijders voorbij.

Vanmorgen via Zwiftpower gezien dat ik bijna overal PR's heb getrapt maar dat was blijkbaar niet goed genoeg. Volgende keer toch eerst C proberen om makkelijker in de grote groep te kunnen blijven.
[Afbeelding]
Precies wat @Reynouts zegt, als je nu met C mee gaat doen levert dat ook een DQ op in Zwiftpower dus dat zou ik zelf ook minder prettig vinden. Als je de volgende keer langer bij de B groep probeert te blijven schiet je daar veel meer mee op dan wanneer je onder je kunnen met een langzamere groep mee gaat.

Deze keer was een klim etappe, volgende keer is wellicht weer een hele andere race waarin je makkelijker in het peloton kan blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Klopt wel dat ik de 2e helft iets rustiger aan deed. Dat ik ergens rond #30 lag terwijl ik op de limiet reed was niet heel goed voor mijn moraal. Ben daarna iets meer gaan koersen door in het wiel te gaan zitten i.p.v. zo hard mogelijk de klim oprijden. Ik had wel m'n vermogen vast kunnen houden, maar dan had ik 8 man in het wiel gehad en waren we geen seconde eerder boven :P. Wat dat betreft achteraf nog wel content met mijn promotie naar de A's.

@Kluus Bij nader inzicht viel het met een 5e plek wel mee inderdaad. Dat ik als 25e ofzo boven kwam en als 12e finishte in Zwift viel een beetje tegen, maar om vervolgens te zien dat driekwart uit de top 20 geschrapt is gaf dus ook wel een vertekend beeld tijdens de race.

Zag dat er inderdaad ook flink wat promoties zijn van bekende namen uit de B's (o.a. Thijs, Harold, Bram, Eibert). Denk dus dat er al met al de afgelopen al een man of 10 bijgekomen zijn met wie je een leuk achterveld kunt vormen in de A's :).
Ja precies, gisteren waren we meer een middenveld trouwens en we hebben er nog voldoende kunnen lossen uit ons groepje (waarin ik volgens mij ook al een paar oude bekenden van B zag), dus dat gaat prima. Wordt een gezellige boel volgende keer met jullie allemaal er bij :).

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 21-01-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

RHE218 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:04:
[...]Dit ziet er verrekte handig uit (net als bij @oNo btw )

Dit heb ik op de ZNL facebook page gepost:
Voor degene die dit ook wil. Dit moet je al hebben:
- een pc waar je zwift op draait
- een smartphone
Het volgende moet je op de pc installeren:
- Unified remote, https://www.unifiedremote.com/download
- AutoHotkey, https://www.autohotkey.com/
Het volgende moet je op je smartphone installeren:
- de full version van Unified remote
Die moet je dus kopen. Heb je Google Play Pass, dan heb je die al.
Als dit geinstalleerd is dan heb je nog wat (configuratie) bestanden nodig die ik heb gemaakt. Die kan je naar de juiste plek kopieren.

Als het gelukt is kan je deze bestanden als basis gebruiken:
https://drive.google.com/...zooT_vdhewt6aYLu3LQsR8Gpl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Kluus schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 07:46:
[...]
@Ypuh moet gewoon een beetje leren relativeren, hij is inmiddels gewoon 5e op Zwiftpower op een klimparcours, waarvan hij aangeeft dat het niet zijn ding is, met 1 seconde achterstand op de uiteindelijke winnaar (de rest is allemaal geschrapt dus).

En meer goed nieuws, hij reed een PR op de klim die zo “slecht” ging en mag het de volgende keer gezellig bij A proberen! >:)
Er zijn er wel meer "ongewenst" gepromoveerd met een te hoge race ranking voor cat B. >:)

Als je "gain" van de race ranking te vaak leeg is moet je OF harder trappen OF uitdaging elders zoeken. Tijdens de TFC race van maandag wilde ik daar wat punten voor scoren. Mislukt wegens een slechte displayport kabel (ineens zwart scherm en beeld naar een andere monitor :-( ) Maar gisteren een supersprint race met de A-tjes. Erg leuk en ik heb verbeterpunten gezien (race opgenomen) Op basis van korte power had ik misschien wel op 4 kunnen staan ipv 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik twijfel tussen RGT of Cadesport vanavond.
Afhankelijk van hoe de planning uitvalt pak ik om 19u de vier geplande ritten in Cadesport.
Anders wordt het om 20u de Ferocious Farncombe HC (eventid 9kYBjpjDI) van RGT

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

[...]

Zag dat er inderdaad ook flink wat promoties zijn van bekende namen uit de B's (o.a. Thijs, Harold, Bram, Eibert). Denk dus dat er al met al de afgelopen week al een man of 10 bijgekomen zijn met wie je een leuk achterveld kunt vormen in de A's :).

@LGU Wat Reynouts zegt. Met zulke waarden heb je niets te zoeken in de C's. Voor de rest geldt dat je gewoon moet leren koersen i.p.v. alleen hardrijden. Als je eraf gereden wordt is dat een tactisch/game aspect, niet omdat je de power niet hebt. Gister was alleen niet de meest representatieve race met zo'n lange col erin aan het begin.
Thanks, ook aan de rest. Vond het verschil op de klim wel heel groot, was voor mij geen houden aan maar zal (nog) niet opgeven en komende weken proberen te verbeteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
[...]

De bandbreedte van de B's is natuurlijk ook breed genoeg. Best een flink verschil als je onderin of bovenin zit. (bij iemand van 75kg scheelt het toch al 60 watt). Met name op langere klimmen kan ik me voorstellen dat je dat niet even op vangt door tactisch beter te rijden :).

Maar het is ook niet erg om niet in de eerste group te finishen toch? Uiteindelijk kom je vanzelf in een groepje te rijden met lotgenoten. Daar zou ik dan de focus op leggen. Zo goed mogelijk binnen die groep gaan rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
Ik heb ook meegedaan met de ZwiftNL race gisteren, maar op een bescheiden niveau van D. Omdat het vooral klimmen was heb ik voor D gekozen, want op het moment fiets ik te weinig en met mijn 100kg is het niet mijn sterkste punt. Uiteindelijk na upgrades eerste geworden in mijn categorie. 😁
Ik begon iets te hard aan de klim, op het tempo van Epic KOM die ik in zo'n 30 min kan beklimmen. Helaas ging ik in de verzuring op de 10% stroken, waardoor ik terugviel. Toch kon ik op het vlakke nog 20 seconden goedmaken op de uiteindelijke #2 en daarna voorbij geknald op de Legsnapper. Die korte steile stroken kan ik prima aan op vermogen. In Zwift gefinisht als #6, maar ik had wel verwacht dat dit podium zou zijn op ZwiftPower maar dit werd dus goud!
Volgende keer maar starten in C.

[ Voor 3% gewijzigd door Solkram op 21-01-2021 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
Volgende keer ook maar weer meedoen met de Zwift NL, had gisteren de TdZ #4 gedaan, was wel prima alleen eraf gegaan op klim aan het einde.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Welke had je gedaan @KW25
Ik denk dat ik vanavon Casse Pattes ga doen, rustig op het vlak n dan even een flinke inspanning op de kom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Net ook TdZ 4 standard ride gedaan (Casse Pattes).

Had blijkbaar al genoeg drops om ook in zwift op een Canyon Aeroad te kunnen rijden, yesss.

Nu snel weer terug naar het TR kamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Als je een soortgelijke race wil rijden als ZwiftNL, dan kan je maandag om 20:20 de TFC Mad Monday Race Series rijden. Afgelopen maandag zijn er volgens ZP 110 in cat B gefinished (dus tijdens de rit rijden er meer)

Maandag a.s. staan 4 rondjes Watopia Flat Route op het programma. De snelle mannen rijden daar niet zomaar weg, dus wellicht leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
Dazzler2120 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:25:
Welke had je gedaan @KW25
Ik denk dat ik vanavon Casse Pattes ga doen, rustig op het vlak n dan even een flinke inspanning op de kom...
Heb ook Casse-Pattes gereden. Duurde iets langer dan een half uurtje.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Van Bon krijgt regelmatig Wahoo's binnen. Kwestie van even bellen en apart laten zetten.

Ik heb voor mijn fietsmaatje als verrassing 3 weken geleden een Kickr Core gekocht. Slechts een week op moeten wachten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Vandaag m’n Kickr core binnengekregen, had er gelijk een cassette bij besteld (op de website van Wahoo, 11 speed).

Ik heb de cassette geïnstalleerd op m’n Scott (Speedster 10 2020) met een Shimano 105.

De cassette is van het merk Sun Race, maar maakt nu een tikkend geluid op de laatste 2-3 tandjes van de cassette.

Kan het zijn dat de cassette wat afwijkt van m’n Shimano op de fiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:05
kw_nl schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:56:
Vandaag m’n Kickr core binnengekregen, had er gelijk een cassette bij besteld (op de website van Wahoo, 11 speed).

Ik heb de cassette geïnstalleerd op m’n Scott (Speedster 10 2020) met een Shimano 105.

De cassette is van het merk Sun Race, maar maakt nu een tikkend geluid op de laatste 2-3 tandjes van de cassette.

[YouTube: Wahoo Kickrcore tik]
Er zou geen verschil moeten zitten tussen beide cassettes. Klinkt alsof je iets moet verstellen aan de indexering van je achterderailleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 16:14

Fisico

by Fabian

Dat tikken doet wel pijn aan mijn oren, maar de cassette van Sun Race wijkt inderdaad wat af van de Shimano. Zelf heb ik dat van 8 naar 9 schakelen moeizaam gaat, dus meestal doe ik dan 10 en dan weer tikje terug. Het tikje hebben ik juist als ik mijn achterwiel erin zet en dan wonderlijk genoeg alleen op het buitenblad.

In het begin was het echt een herrie met de cassette maar inmiddels lijkt alles redelijk ingesleten te zijn en valt het geluid mee. Ik ben benieuwd hoe het schakelen op buiten straks gaat, want ik denk dat de cassette de uitlijning wel een beetje heeft verpest.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kw_nl
Net m’n Shimano van m’n fiets gehaald (had het nog nooit eerder gedaan :S , zo lang fiets ik niet). Maar met de Shimano klinkt het een stuk beter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Laatst online: 27-09 16:14

Fisico

by Fabian

kw_nl schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:02:
Net m’n Shimano van m’n fiets gehaald (had het nog nooit eerder gedaan :S , zo lang fiets ik niet). Maar met de Shimano klinkt het een stuk beter :*)
Ik moet die cassette nog steeds omwisselen, maar ja ik fiets liever dan ik sleutel. Iets zegt mij dat de Kickr en fiets allebei in de auto gaan naar mijn lokale fietsenwinkel :)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uL8YqJBryEM4IvsXqK64SA4MDoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ae1k7E0WfVf3Fv6GJI3mihzO.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist tdz etappe 4 gedaan... Pittig ritje voor mijn doen, ik haat vlak op vermogen rijden, daardoor iets minder in de tank op de klim... Begonnen op plek 650, door de rit heen tot 610 geklommen en op de petitie kom nog 570ste geworden. Daarna afdaling stand gehouden en zo goed mogelijke sprint om 3de van mijn groepje te worden... Dit soort evenementen maken duidelijk wat een mooie weg ik nog te gaan heb :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:14

Dit is inderdaad de indexering van je achter derailleur. Ketting loopt tegen ander kransje aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 08:13
Zo vandaag de maandelijkse gran fondo gereden, maar deze keer op Zwift. Ik dacht ik ga voor zo'n pace partner; extra drops, hoge snelheid, likes achievement in Zwift, badge op Strava. Dus leek me heel effectief, was het ook...

Maar man man man wat is dat f*cking saai :O :Z Ik moet m'n doelen toch anders gaan stellen. Maar was wel goed om weer eens lang in 't zadel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Morrar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:11:
Zo vandaag de maandelijkse gran fondo gereden, maar deze keer op Zwift. Ik dacht ik ga voor zo'n pace partner; extra drops, hoge snelheid, likes achievement in Zwift, badge op Strava. Dus leek me heel effectief, was het ook...

Maar man man man wat is dat f*cking saai :O :Z Ik moet m'n doelen toch anders gaan stellen. Maar was wel goed om weer eens lang in 't zadel te zitten.
Die pacepartners zijn toch wel saai ja. Ik was er eerst best enthousiast over maar het mist toch weer wat interactie op de een of andere manier. Ik ben weer terug op de normale group rides in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:22
Morrar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:11:

Die bigger than Jensie is de enige badge waarom ik nog wel eens met een pacepartner wil gaan rijden. Maar wie weet kom ik nog wel aan de 100 met de uberpretzel of prl full... Denk volgend weekend. Morgen eindelijk weer eens een lange rit buiten doen. Scottie kijkt me smekend aan. Laat me uit!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ja group rides zijn wel veel leuker. Die drops multiplier valt ook wel tegen. Die loopt van 1.0, 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.0 => 1.0... Hij reset dus best vaak.

Verder had ik uiteindelijk 95 ride ons, dus Bigger than Jensie net niet gehaald. Als ik het in game had kunnen zien had ik die wellicht nog ff volgemaakt.

Denk niet dat je het op een andere manier kunt halen; op gewone ritjes gaan de ride ons stuk minder hard en in groepsritjes staan de massale ride ons uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutX
  • Nu online
Morrar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:10:
Ja group rides zijn wel veel leuker. Die drops multiplier valt ook wel tegen. Die loopt van 1.0, 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.0 => 1.0... Hij reset dus best vaak.

Verder had ik uiteindelijk 95 ride ons, dus Bigger than Jensie net niet gehaald. Als ik het in game had kunnen zien had ik die wellicht nog ff volgemaakt.

Denk niet dat je het op een andere manier kunt halen; op gewone ritjes gaan de ride ons stuk minder hard en in groepsritjes staan de massale ride ons uit.
Er is wel een manier om het ingame te zien trouwens. Je moet dan je rit gaan beeindigen, in zoverre dat je in het overzicht komt van die rit. Dan zie je waar je gefietst hebt, afstand, maar ook het aantal ride-on's. Vervolgens ga je niet echt stoppen, maar keer je weer gewoon terug naar je rit. Als je door blijft trappen verlies je ook geen plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 20:41
Rijd nu een maandje of 3 op een Tacx Flux S, gekoppeld via bluetooth aan een Surface Pro. Heb een Forerunner235 sinds 2015, die ik ook gebruik voor hardloopactiviteiten.

Liefst wil ik die FR235 gebruiken voor HR-inzicht, maar daar is dan een ANT+ usb stick voor nodig. Helaas heb ik al een miskoop via Amazon gehad, en zoek nu de goede USB-stick.

Vraag 1: Welke usb-stick raden jullie aan?
Vraag 2: Kan die USB-stick naast de bluetooth connectie richting de Tacx werken voor cadans & HR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
dnhelle schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:14:
Rijd nu een maandje of 3 op een Tacx Flux S, gekoppeld via bluetooth aan een Surface Pro. Heb een Forerunner235 sinds 2015, die ik ook gebruik voor hardloopactiviteiten.

Liefst wil ik die FR235 gebruiken voor HR-inzicht, maar daar is dan een ANT+ usb stick voor nodig. Helaas heb ik al een miskoop via Amazon gehad, en zoek nu de goede USB-stick.

Vraag 1: Welke usb-stick raden jullie aan?
Vraag 2: Kan die USB-stick naast de bluetooth connectie richting de Tacx werken voor cadans & HR?
Ik ben voor https://www.futurumshop.nl/xand-ant-dongle.phtml gegaan
Ik draai verder alles via de ANT+ dongel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 28-09 20:41
Dazzler2120 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Ik ben voor https://www.futurumshop.nl/xand-ant-dongle.phtml gegaan
Ik draai verder alles via de ANT+ dongel
Thanks, maar die is tot 22-feb uitverkocht. Andere opties beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Nu online
dnhelle schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:34:
[...]
Thanks, maar die is tot 22-feb uitverkocht. Andere opties beschikbaar?
Deze heb ik in 2019 gekocht, en werkt prima (de mini variant):

https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_1

en daar zijn wel meer van: https://www.amazon.de/-/n...usb&qid=1611308836&sr=8-7

Edit: gezien je miskoop die 2e misschien beter niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DutX op 22-01-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:39:
[...]

Die bigger than Jensie is de enige badge waarom ik nog wel eens met een pacepartner wil gaan rijden. Maar wie weet kom ik nog wel aan de 100 met de uberpretzel of prl full... Denk volgend weekend. Morgen eindelijk weer eens een lange rit buiten doen. Scottie kijkt me smekend aan. Laat me uit!
Don't get your hopes up! Ik had er 31 tijdens de Uberpretzel afgelopen weekend. Dat was wel een groepsrit, misschien dat je er in de open wereld iets meer krijgt omdat je een paar mensen tegen zal komen die af en toe massa ride-ons geven, maar ik geloof nooit dat je er 100 gaat krijgen :).

Ik denk inderdaad dat de pacepartners de enige manier zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 22-01-2021 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU

LGU

Morrar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:10:

Tellen de ride ons alleen in game? Anders kunnen we je via deze weg alsnog eenvoudig die +5 geven maar weet dus niet of het telt voor de achievement om na het beëindigen van de activiteit nog wat bij te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Kluus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Don't get your hopes up! Ik had er 31 tijdens de Uberpretzel afgelopen weekend. Dat was wel een groepsrit, misschien dat je er in de open wereld iets meer krijgt omdat je een paar mensen tegen zal komen die af en toe massa ride-ons geven, maar ik geloof nooit dat je er 100 gaat krijgen :).

Ik denk inderdaad dat de pacepartners de enige manier zijn.
of even je naam veranderen in M. van der Poel ofzo :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nutterd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:32:
[...]

of even je naam veranderen in M. van der Poel ofzo :+
Of even 100 e-mail adressen aanmaken op een eigen domein (of een gratis email dienst), 100 proefaccounts maken, 100 keer inloggen in de buurt van je main account en een ride-on geven. :+
LGU schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Tellen de ride ons alleen in game? Anders kunnen we je via deze weg alsnog eenvoudig die +5 geven maar weet dus niet of het telt voor de achievement om na het beëindigen van de activiteit nog wat bij te krijgen.
Volgens mij telt dat niet helaas, maar het is het proberen waard natuurlijk :).

[ Voor 41% gewijzigd door Kluus op 22-01-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik denk dat even je naam aanpassen naar M. van der Poel makkelijker is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dazzler2120 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:39:
Ik denk dat even je naam aanpassen naar M. van der Poel makkelijker is :')
Dat denk ik ook wel, maar minder verzekerd van succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wat helpt is vooraf aan een groepsrit alle ingeschreven rijders gaan volgen.
Als ze je terug volgen, kunnen ze wel in de Companion app een ride on geven tijdens de rit (die notificatie van "xxx, xxx and xxx are Zwifting").
Als je dit een paar groepsritten doet, heb je veel actieve volgers. Hopelijk dat ze jou dan ook via de app Ride ons geven.
En na de groepsrit kun je wel iedereen een ride on geven (via het kaartje). Als je dit doet meteen nadat de groepsrit afgelopen is, krijg je er hopelijk ook een aantal terug.

Dit heeft me aan de "Bigger than Jensie" achievement geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
LGU schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Volgens mij alleen in game... Maar goed, is ook geen ramp. Vind die badges het minst interessant. Routes, alp in een uur / aantal keer op, of bepaald wattage aantikken vind ik leuker, dat heb je zelf in de hand en daar moet je gewoon voor werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Heb net weer een keer aan een wedstrijdje meegedaan, zat met een uur maximaal fietsen tegen FTP aan (251W om 255W), dus die klopt aardig op basis van de 20min test.

Betekent 250W gedurende een uur op een fiets nou echt dat je een lamp van 5W met de geleverde energie 50 uur moet kunnen laten branden? If so, dan zou het toch geweldig zijn om indoor opgewekte energie op een of andere manier op te vangen en te hergebruiken? Ik zou met een uurtje of 4-5 per week toch zeker het huis een aantal dagen van licht kunnen voorzien... Kickr koppelen aan een powerwall of zo?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Er zou eigenlijk een accu in de Kickr moeten zitten. Want die trainer van je gebruikt gewoon energie als je de smart functie wil gebruiken. Die accu kan de Kickr dan van energie voorzien, eventueel wat extra energie via het net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:27
coelho schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:46:

Betekent 250W gedurende een uur op een fiets nou echt dat je een lamp van 5W met de geleverde energie 50 uur moet kunnen laten branden? If so, dan zou het toch geweldig zijn om indoor opgewekte energie op een of andere manier op te vangen en te hergebruiken? Ik zou met een uurtje of 4-5 per week toch zeker het huis een aantal dagen van licht kunnen voorzien... Kickr koppelen aan een powerwall of zo?
Eén uur op 250W fietsen zorgt voor 0,25 kWh die je in mindering zou kunnen brengen op je energierekening ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

De Tacx Neo kan zijn eigen elektronica voeden met de geleverde energie van het fietsen en is daardoor bijna geheel functioneel te gebruiken zonder stekker (het enige wat dan niet werkt is de downhill simulatie omdat dat potentieel meer energie kost dan wat je op dat moment levert). Het kan dus wel en een accu is ook niet nodig om de energie voor de trainer zelf op te slaan (je moet hem natuurlijk alleen even "aantrappen").

Zou mooi zijn als een trainer de energie die hij zelf niet nodig heeft kan terugvoeden aan het stroomnet inderdaad volgens mij is dat technisch gewoon mogelijk. Je kan en mag namelijk ook een beperkt aantal Wp aan zonnepanelen gewoon met een stekker aansluiten geloof ik.

De extra elektronica (omvormer, of werkt een AC-DC adapter ook gewoon omgekeerd?) die nodig is om van de geleverde energie een geschikte wisselstroom te maken zal wel te veel overhead zijn voor wat je er voor terug krijgt. Zoals @schilderstape al aangeeft. Maar puur technisch zou het een leuke gimmick zijn. :+ Black Mirror anyone?

[ Voor 39% gewijzigd door Kluus op 22-01-2021 19:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 23:41
oNo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:11:
Er zou eigenlijk een accu in de Kickr moeten zitten. Want die trainer van je gebruikt gewoon energie als je de smart functie wil gebruiken. Die accu kan de Kickr dan van energie voorzien, eventueel wat extra energie via het net.
Mijn Kickr functioneert als een straalkachel. Het vliegwiel wordt zo heet dat je daar je handen aan kunt branden. Scheelt weer in de verwarmingskosten.

[ Voor 4% gewijzigd door kwiebus op 22-01-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Wel leuk is om in te verdiepen! Volgens mij doet de Tacx Cosmos dit al. Terug leveren aan het net.

Gemiddeld 2 uur per dag een jaar lang, 110kw/h terug leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 10:04
kwiebus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:14:
[...]

Mijn Kickr functioneert als een straalkachel. Het vliegwiel wordt zo heet dat je daar je handen aan kunt branden. Scheelt weer in de verwarmingskosten.
Ik heb er nooit echt aan gevoeld na het fietsen maar wel eens gemerkt dat hij warm was.
Maar als hij zo heet wordt, dan kan dat toch niet goed zijn voor de levensduur van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 15:08

Cis

kwiebus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:14:
[...]

Ik leg m op zn zij. Eitje erop en na 10 minuten heb ik de vereiste eiwitten alweer aangevuld :Y

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Gisteren voor het eerst met indoor rijden gestart. Mijn conditie is nagenoeg nul, fiets nog meer heel sporadisch buiten (door het weer en korte dagen). Komt er ook nog eens bij dat ik bizar veel kilo’s ben aangekomen. Ben dan ook echt een jo-jo...

Maar goed, ik ben begonnen met Zwift, dacht dat het Fondo trainingsplan wel een goed begin zou zijn. Echter was ik na zo’n 20 minuten echt helemaal leeg... kon nog net het zuur binnenhouden...

Niet helemaal de bedoeling... daarna nog een losse training geprobeerd, maar ook die was te zwaar. Ik ben niet zo bekend emmer wattages, maar 2 minuten 240 watt, 2 minuten 280 watt en daarna 2 minuten 320 watt is dat niet best pittig voor een beginner?

Wat ik me dus afvroeg, zijn er ook trainingen op basis van hartslag? Dat lijkt me voor nu veel effectiever dan op basis van wattages...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 10:52
Eerst een FTP test doen, dan weet je dat de wattages voor je plan goed bij je passen :).

Maar als je echt op nul begint, misschien eerst eens een paar rustige social rides in Zwift van een uurtje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
kw_nl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:28:
Gisteren voor het eerst met indoor rijden gestart. Mijn conditie is nagenoeg nul, fiets nog meer heel sporadisch buiten (door het weer en korte dagen). Komt er ook nog eens bij dat ik bizar veel kilo’s ben aangekomen. Ben dan ook echt een jo-jo...

Maar goed, ik ben begonnen met Zwift, dacht dat het Fondo trainingsplan wel een goed begin zou zijn. Echter was ik na zo’n 20 minuten echt helemaal leeg... kon nog net het zuur binnenhouden...

Niet helemaal de bedoeling... daarna nog een losse training geprobeerd, maar ook die was te zwaar. Ik ben niet zo bekend emmer wattages, maar 2 minuten 240 watt, 2 minuten 280 watt en daarna 2 minuten 320 watt is dat niet best pittig voor een beginner?

Wat ik me dus afvroeg, zijn er ook trainingen op basis van hartslag? Dat lijkt me voor nu veel effectiever dan op basis van wattages...
die wattages zijn afhankelijk van je gewicht en conditie behoorlijk pittig. Als je in slechte conditie bent kun je beter je FTP handmatig te laag instellen en dan eens een van de Zwift FTP tests doen. Wanneer je ingestelde gewicht en FTP waarde in Zwift kloppen hebben de Zwift workouts een zinnig (op jouw conditie) afgestemd vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
2 minuten 240 watt en 2 minuten 320 watt is trouwens best wel heftig voor de meesten... dan moet je FTP toch al aardig hoog zijn.

Ik zou het in in ieder geval ook niet halen met een FTP van 235 en dan fiets ik toch 3-4x per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Requiem19 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:32:
Eerst een FTP test doen, dan weet je dat de wattages voor je plan goed bij je passen :).

Maar als je echt op nul begint, misschien eerst eens een paar rustige social rides in Zwift van een uurtje?
Is social rides het gedeelte waarin je standaard start?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
kw_nl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Is social rides het gedeelte waarin je standaard start?
https://www.bikeradar.com...wift-your-complete-guide/

Handig om eens even door te lezen. Er zijn vast nog wel andere goede Zwift explainers, youtube filmpjes etc. Ik zou me er eerst even in verdiepen voordat je als een kip zonder kop gaat rammen op je fiets :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 10:26

Crazy D

I think we should take a look.

Met 0,0 conditie zou ik vooral eerst een maandje gewoon lekker rondjes gaan rijden, en heel de wattages laten voor wat het is. Gewoon fietsen, keertje hard als je zin hebt, keertje rustig als je zin hebt, maar vooral, uren maken. Komt er vanzelf een beetje basis. Met 0,0 conditie heeft het amper zin om echt een trainingsschema te proberen te volgen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
kw_nl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:28:

Probeer er vooral achter te komen wat je leuk vindt. Is dat samen rijden of route badges verzamelen of een strak schema volgen of van alles wat?

Het belangrijkste om fit te worden is dat je er plezier in hebt. Zo houd je het langste vol.

Laat je niet intimideren door trainingsschema's en dat je minimaal 4x per week moet fietsen. Ook al fiets je in een week maar eenmaal, dat is nog altijd beter dan niets.

Als je eenmaal voor jezelf duidelijk hebt wat je leuk vindt, dan kan je doelen gaan stellen en het gestructureerder aanpakken.

Tevens een +1 voor de tip hierboven. Kijk wat filmpjes met uitleg over Zwift. Niet alles wordt uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ja dit zijn goede tips. Daarnaast, je FTP staat standaard in het begin op 255. Ik begon vanaf 0.0 en dit was veel te hoog ;-) Realistischer voor mij was 165 bleek na een FTP test. Ik zou deze inderdaad handmatig wat lager zetten (begin eens op 1.3 of 1.4W/kg, voor mij met 90kg had ik hem op 145 gezet in het begin.)
Dan even 2 weken wat ritjes doen, en daarna een FTP test doen om een beetje een schatting te krijgen van je ftp.
Daarna vind je fietsen effe een weekje niet meer leuk, want FTP test is gewoon niet leuk :')
En daarna kan je ook met wat trainingsritten aan de gang gaan op een realistischer getal...
De eerste 2 ritten gingen voor mij op Zwift enorm moeilijk, omdat mijn lichaam er echt aan moest wennen dat je niet even de benen kan stilhouden, in de eerste 2 weken was dit de grootste vooruitgang van mij dat ik hieraan wende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Ik kijk altijd erg tegen een FTP test op, maar als je het eenmaal gedaan hebt herstel je er ook weer relatief snel van en voelt het wel lekker :).

Heb ook met sommige Trainerroad workouts dat ik vooraf echt er tegenop zie omdat je gewoon weet dat het heel lang pijn lijden gaat zijn :D. Maar gelukkig geeft ons brein dan achteraf wat endorfines af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Crazy D schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:05:
Met 0,0 conditie heeft het amper zin om echt een trainingsschema te proberen te volgen.
Hier ben ik het niet echt mee eens. Je hoeft echt niet fit te zijn om te starten met trainen. Je start punt is alleen anders. Uiteraard ga je met "gewoon" fietsen ook conditie opbouwen en zul je sterker worden. Maar ik denk dat een trainingsplan volgen qua tijd efficiënter is dan gewoon maar rondjes rijden.
Belangrijk is natuurlijk wel dat je het leuk vind om te doen. Als je jezelf moet dwingen om iedere keer je training te starten dan ga je dit niet volhouden en is een andere weg wellicht beter voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@kw_nl als je geen FTP test gedaan hebt vooraf is dat inderdaad stap 1. Zo lang je dit niet hebt gedaan zijn de te trappen vermogens nergens op gebaseerd.

Een FTP test hoeft ook niet intimiderend te zijn. De 20 minuten test is inderdaad een zware workout (er zijn genoeg “normale” workouts die net zo zwaar zijn) maar de endorfine rush erna maakt veel goed en daar moet je het als fietser toch van gaan hebben :+).

Verder heb je ook de ramp test, die geeft ook een goede eerste indicatie en vind ik een stuk minder heftig.

Volgens mij kan je inderdaad best vanaf 0 beginnen met een schema. De Fondo is bedoeld om je voor te bereiden op ritten van 100+ km, er zijn ook in Zwift volgens mij wel beginnersvriendelijkere programma’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Thnx all, ik ga vanmiddag een FTP test doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

kw_nl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:22:
Ik heb nog even gekeken in Zwift en als je uit die programma’s wil kiezen zou ik persoonlijk ook even naar de FTP builder kijken, die ziet er iets logischer uit op het eerste gezicht (misschien wel saaier ;) ).

Het Fondo schema heeft veel workouts die alles door elkaar gooien en niet op 1 specifiek doel gericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 28-09 21:58
Zojuist een rit gedaan op Zwift en deze aan het einde gestopt met de Companion app.
Dit doe je door lang op de stop knop te drukken.
Dat doe ik dus nooit meer.

Hij slaat wel de rit op maar zonder data, hij kan hem ook niet goed openen.

Heb gelukkig de .fit file kunnen uploaden naar Strava maar in Zwift krijg je hem niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Yohost! op 23-01-2021 14:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 10:04
Ga eerst eens even rondlummelen. Zo begon ik althans. In alle werelden verschillende routes geprobeerd, lekker rondgefietst en om me heen gekeken ('oh, kijk, een beer! En daar: een groepje dino's!). In de gaten krijgen hoe de weerstand werkt en het draften. Klimmetje doen, sprintjes proberen. Toen ik aardig gewend was, heb ik pas een FTP test gedaan. Daarna kreeg ik behoefte aan meer structuur en schema's en ben ik aan de slag gegaan met trainingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kw_nl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:22:
Succes! Vergeet niet eerst handmatig even je FTP wat lager te zetten... Anders denkt de test dat je "van" punt 255W Ftp is, en stelt hij het voorprogamma veelt e zwaar in :-)
Ik zou hem eens op 145 of 150 ofzo zetten voor de FTP te starten

Pagina: 1 ... 70 ... 161 Laatste