Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 68 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:48
loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:29:
ok, ok volgende deelname in B dan, ben nu wel benieuwd of ik mee kan komen. Dacht dus dat er wel een grote verschil in zat om mee te kunnen blijven met het peloton, mede vanwege mijn gewicht. Ben afgelopen 6 weken trouwens al van 91,5 kg naar 87,3 kg gegaan door heel de dag kwark en noten te vreten bleegh, dus denk niet dat er veel meer af kan. Op korte termijn dan. H
Test het woensdag om 20u in de Zwift NL race uit zou ik zeggen :+.

In principe moet je in staat zijn om (relatief makkelijk) in het peloton te kunnen blijven. Momenteel is die groep best groot, dus heb je veel voordeel van de draft. Nadeel van een grote groep; het gemiddelde tempo ligt ook hoog.

Je moet dus vooral opletten/leren om niet geflikt te worden, meestal rond de klimmetjes. Een beetje parcourskennis brengt je al een heel eind, maar ook gewoon opletten wat anderen doen (bijv. door live naar de W/Kg's te kijken in de lijst met namen). Bij een klimmetje mag je er vanuit gaan dat iedereen ff op 150% FTP gaat rijden. Zoals @Michaelg ook al leerde loont het soms om net even 5-15s langer in het rood te rijden dan je eigenlijk aankan, om zo maar net de aansluiting niet te verliezen. Of vooraan beginnen op een klimmetje om achteraan nog net aan te kunnen haken (al verwacht ik met 600w geen problemen). Verder ook niet te enthousiast aanzetten op een klimmetje en dan ineens alleen voorop rijden. Voor iedereen geldt dat je maar een X aantal pijlen kunt verschieten in een race en soms is het beter om ze te bewaren (mijn zwakke punt :+).

Afgelopen woensdag op Harrogate was wel een mooi voorbeeld daarvan. Ik hoorde bij de sterkste in de race en probeerde ze op de klimmetjes pijn te doen (9 rondjes met 2-3 kleine bultjes). Kon zelfs nog wegrijden uit een op hol geslagen peloton, maar kreeg niemand mee terwijl het peloton nog uit 30 man bestond. In de laatste ronde liet ik me verrassen doordat de top-10 ineens op ruim een kilometer van de streep al aangingen. Eindresultaat: de benen voor een podiumplek en finishen als 13e zonder helemaal kapot te zijn :'(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:58

Kluus

Gang is alles

loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:29:
ok, ok volgende deelname in B dan, ben nu wel benieuwd of ik mee kan komen. Dacht dus dat er wel een grote verschil in zat om mee te kunnen blijven met het peloton, mede vanwege mijn gewicht. Ben afgelopen 6 weken trouwens al van 91,5 kg naar 87,3 kg gegaan door heel de dag kwark en noten te vreten bleegh, dus denk niet dat er veel meer af kan. Op korte termijn dan. H
Dat lukt wel hoor, misschien niet in de kopgroep maar je hebt altijd groepjes er achter waarin net zo hard wordt gestreden om plek x. Ik heb hetzelfde in de A, maar dan nog meer tegen de relatieve onderkant en heb ook nog steeds plezier. Op het vlakke telt absoluut vermogen meer. Dus bij een vlakke race kan je met jouw vermogen prima voorin mee bij B.

Het is ook krom van Zwift om FTP als basis voor de categorieen te pakken, ik hoop nog steeds dat ze ooit naar een systeem gaan gebaseerd op resultaten.

De zwiftpower berekening van je FTP categorie heeft ook loopholes, die gaat over je beste 3 20 minuten prestaties in het afgelopen kwartaal. Gisteren heb ik tijdens de TdZ iets meer dan een uur 4,0W/kg gereden wat bewijst dat mijn sowieso FTP boven dat gemiddelde zit. Maar omdat ik vrij stabiel heb gereden is de beste 20 minuten in die rit ook 4,0W/kg waardoor volgens Zwiftpower voor deze rit een FTP van 3,8W/kg geld. Als ik altijd dit doort ritten zou rijden zou ik dus toch in B zitten volgens Zwiftpower.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Als er nog mensen op zoek zijn naar een direct-drive trainer, op de site van Wahoo is weer aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:12
borft schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:44:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een direct-drive trainer, op de site van Wahoo is weer aanbod ;)
Thanks! Gelijk besteld, kan dit weekend waarschijnlijk weer niet buiten fietsen... Gaat zo niks worden met m'n conditie...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:31
Mistraller schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Duh 8)7 Volgens mij noemde ik die zelf al eerder. Juist. 6x dus, en de laatste was 1:07 dus slechts 7 minuten eraf rijden! *O*
Moet zwift alleen wel dezelfde cijfertjes hanteren natuurlijk...
Een ervaring rijker en een illusie armer...
Vandaag goed voorbereid op de fiets gaan zitten, warm getrapt, bidon, voer, ventilator, handdoekje, trainer difficulty op 100% gezet. Fiets: Tarmac Pro met Meilensteins.
Vorige poging 1:07:35

Poging vandaag: 1:08:55 -O-
Ik voelde het al een beetje aankomen, want ik heb de hele rit met een te hoge HR gereden op de 30-27 en ik had dus geen kransje meer over. Om onder het uur te komen moet je avg toch wel 13km/h in beeld houden, dat zat er gewoon niet in. Geprobeerd om 3W/KG minimaal aan te houden, maar dan kwam ik niet aan recovery toe, ik zat er dus geregeld even onder.
Ik denk dat ik de hoop dus maar laat varen dat ik de alpe onder het uur ga krijgen, want ik heb geen zin om op klimmen te trainen, wat dat betreft rij ik liever afstanden.
Zeker met mijn setup, want met difficulty op 100% merk ik dat er lichte slip ontstaat boven 11% met mijn wheelon Bushido en dan raakt er gewoon vermogen verloren. Ik had gehoopt dat het snel over zou zijn als de band warm was, maar helaas...(En nee, wanwege drie verschillende fietsen komt er hier voorlopig geen directdrive, ook niet voor erbij ;) )

De volgende keer dus toch maar gewoon de difficulty lekker op 50% want het maakt uiteindelijk geen bal uit, dus dat is wel weer goed om te weten. Dan ben ik in elk geval van die slip af en dat rijdt toch echt een stuk fijner.

Het viel me in elk geval niet tegen dat ik het toch vol heb gehouden tot bovenaan, en dat het vermogen mooi steady bleef. Nu ff recoveren van die hoge HR 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRm5QPaYVuctg15h4lDr9zraDkw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JlhCTsbw64SgbQ31P7AwabQc.png?f=fotoalbum_large

Hieronder het plaatje van mijn PR; gelijk vermogen, maar lagere HR. Dat lijkt me toch echt een stukje vermogen dat verloren is gegaan in slip of wellicht door Zwift berekeningen icm difficulty?
Of ik ben in 10 maanden zwakker geworden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARdf11wtx3Ofud0rRhverrdS5H4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U3C89ZS3TZcqDpLo1BMtX5pw.png?f=fotoalbum_large

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:06

McMiGHtY

- burp -

Volgende keer gewoon goed pieken, rustdagje (of 2), even netjes op je voeding letten en genoeg koolhydraten bij je hebben. En wellicht even kijken of het niet stiekum een graadje of 2 warmer was in de ruimte waar je zwift dan de vorige keer, kan ook schelen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Gisteren had ik ook een offday...ik merkte het al tijdens de warming up...ik ben al geen krachtpatser maar om nu in de buurt van wattages te komen die ik normaal trap kostte al zoveel moeite...uiteindelijk toch maar gestart en gekozen voor de mountain route (bijna 700HM was ff genoeg)...toch geprobeerd om 3w/kg aan te houden gemiddeld en ging helemaal stuk...toen begon het eenmaal te lopen halverwege de epic KOM en toen had ik opeens een disconnect van mijn trainer (goh wat werkt dat ontzettend motiverend)...toen het stuk naar de radio tower en de afdaling in...heerlijk...volgende vlakke stuk lekker snelheid meenemen en in een groepje blijven was het plan maar helaas trainer disconnect toen maar rustig naar de finish gegaan.

Vanmorgen wakker geworden met ontzettende hoofdpijn, weet niet of het daardoor komt (heb daarna goed gegeten en gedronken) maar ik ben in het begin wel heel diep gegaan...ach ja snel vergeten en on to the next one :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmr8aXOMlyAkLoeybQuqTUiNJbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tpM61Aqodks2WEENgZgcZhT6.png?f=fotoalbum_large

dit doet me in ieder geval goed om te zien! in Juli had ik zeker geen disconnects en toch flink sneller

[ Voor 19% gewijzigd door Nutterd op 15-01-2021 15:45 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:52
Nou ik mag er ook aan geloven....Na lang twijfelen en uitstellen toch maar een Tacx Flux 2 trainer besteld.

Tot drie jaar geleden zat ik gemiddeld 3 keer per week op racefiets of MTB, ergens zo rond de 7000 - 9000 km per jaar. Echter met de komst van m'n zoontje en de stap van ZZP naar loondienst is er nogal de klad in gekomen. Zit nog wel iedere week een paar uur op de MTB, maar de racefiets komt amper meer uit de schuur. Ik mis nu wel echt de fitheid die ik toen had, dat voelt ook wel als een drempel om weer vaker op de racefiets te stappen..

Trainde destijds (in groepsverband) vooral veel op intervallen, en wil dat eigenlijk wel weer op gaan pakken, maar dan dus indoor. Wat dat betreft spreekt Zwift me ook wel aan, omdat je dan wel weer deel bent van een soort community. Qua spullen heb ik wel een redelijk beeld en het meeste ook al wel in huis. Ben vooral op zoek naar een goed trainingsprogramma om het spits mee af te bijten en een beetje in te draaien in het hele indoor gebeuren. Iemand wat dat betreft nog goede tips heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:03
Sjoewe schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:24:
Nou ik mag er ook aan geloven....Na lang twijfelen en uitstellen toch maar een Tacx Flux 2 trainer besteld.

Tot drie jaar geleden zat ik gemiddeld 3 keer per week op racefiets of MTB, ergens zo rond de 7000 - 9000 km per jaar. Echter met de komst van m'n zoontje en de stap van ZZP naar loondienst is er nogal de klad in gekomen. Zit nog wel iedere week een paar uur op de MTB, maar de racefiets komt amper meer uit de schuur. Ik mis nu wel echt de fitheid die ik toen had, dat voelt ook wel als een drempel om weer vaker op de racefiets te stappen..

Trainde destijds (in groepsverband) vooral veel op intervallen, en wil dat eigenlijk wel weer op gaan pakken, maar dan dus indoor. Wat dat betreft spreekt Zwift me ook wel aan, omdat je dan wel weer deel bent van een soort community. Qua spullen heb ik wel een redelijk beeld en het meeste ook al wel in huis. Ben vooral op zoek naar een goed trainingsprogramma om het spits mee af te bijten en een beetje in te draaien in het hele indoor gebeuren. Iemand wat dat betreft nog goede tips heeft?
hey, nog een "MTB-er" hier ;)
Het ligt er een beetje aan wat je wilt, persoonlijk heb ik helemaal niks met zwift en kijk liever een goede serie op netflix of iet simpels op youtube (als de workout te zwaar is) dan dat ik naar een virtueel poppetje in een virtuele wereld zit te kijken.

Daarnaast moet je voor jezelf uitzoeken waar je je motivatie vandaan haalt, haal je dit uit het sociale aspect van zwift (bv group rides met vrienden of tweakers), competitie (zwift races) of wellicht het gaming aspect (xp, levels, unlocken van dingen etc).
Of vind je het training aspect het belangrijkst en wil je bv met zo min mogelijk tijd zo fit mogelijk worden?

Zelf val ik absoluut niet in de eerste, maar in de 2e categorie, en daarom gebruik ik nu al ruim een jaar trainerroad (dus niet enkel in de winter). Hiermee maak je een persoonlijk trainingsplan, met bv een evenment als doel (voor mij op dit moment de cimes des waimes ardennen marathon), net zoals vorig jaar toen ie niet doorging, of de 6 uur van 't zand, die ook niet door ging..). maar met een doel van een bepaald type (kan ook bv enduro zijn). wordt er naar die datum toe de beste reeks workouts voor je geselecteerd om met ~3,5, ~ 8 of ~12 uur per week, hier kan je zelf nog in schuiven en aanpassen wat je wil, zo maak ik van een Low volume plan een iets uitgebreider plan met af en toe een extra workout en regelmatig een workout van 75 op 90 minuten ipv de voorgeschreven 60.

in zwift kan je ook workouts doen, maar als dat je focus is kan je beter voor een tool kiezen die daarvoor geoptimaliseerd is (sufferfest is dan ook een goede optie, maar daar heb ik geen ervaring mee).

Mocht je trainerroad willen proberen, dan heb ik nog een referral code voor een gratis maand

Het mooie van een goede fitness is dat je mtb ritten er ook leuker van worden, je houd het langer vol, gaat niet zo snel kapot en overal harder maakt het gewoon leuker..
Laatst zat iemand te klagen dat LDD groen zo saai was, maar de reden was dat de snelheid ver was gedropped.. op normale snelheid is nog best een aardig rondje, maar omdat het zo vlak is heb je geen gratis snelheid naar beneden meer.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb me ook altijd verbaasd dat groen niet zo populair is, op veel stukken vind ik LDD groen leuker dan zwart, inderdaad lekker op snelheid.

@Prulleman je zit natuurlijk niet alleen naar dat poppetje te kijken he, je “bestuurt” hem ook door te trappen. Wel een wezenlijk verschil, want dat aspect maakt het interactief en leuk ;). En zoals vaker besproken, ook met Zwift ritten bouw je fitness op, zelfs als je geen workouts doet maar afwisselende ritten.

@Sjoewe wij verwelkomen je ook graag in kamp Zwift maar het belangrijkste is dat je zoekt wat je zelf leuk vind want dan hou je het vol en daar draait het om. Bijna alle software heeft wel gratis trials dus probeer even eea uit!

[ Voor 85% gewijzigd door Kluus op 15-01-2021 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Kluus
Klopt, ik beweer ook niet dat zwift slecht(er) is, uiteindelijk is de beste keuze waar je het meest plezier aan beleeft

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:51:
@Kluus
Klopt, ik beweer ook niet dat zwift slecht(er) is, uiteindelijk is de beste keuze waar je het meest plezier aan beleeft
Ja eens hoor, was op zich ook wel duidelijk d:)b .

En je hebt wel gelijk dat je met TR (of een ander goed trainingsplan) waarschijnlijk met minder volume relatief meer voortgang kan boeken. In Zwift zijn de trainingsplannen zeker niet allemaal goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 15-01-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:52
Prulleman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:16:
Daarnaast moet je voor jezelf uitzoeken waar je je motivatie vandaan haalt, haal je dit uit het sociale aspect van zwift (bv group rides met vrienden of tweakers), competitie (zwift races) of wellicht het gaming aspect (xp, levels, unlocken van dingen etc). Of vind je het training aspect het belangrijkst en wil je bv met zo min mogelijk tijd zo fit mogelijk worden?
Tja, goede vraag. Buiten het fietsen om, ben ik wel echt een gamer en kan ik rustig uren grinden voor een unlock... maar het hele competitie doet me dan weer veel minder. Het moet vooral een beetje 'leuk' zijn, niet teveel gericht op "nu lijden & straks de vruchten plukken", ik ga daar nooit zo heel goed op.
Zelf val ik absoluut niet in de eerste, maar in de 2e categorie, en daarom gebruik ik nu al ruim een jaar trainerroad (dus niet enkel in de winter).
Waar ik wel benieuwd naar ben, met zo iets rechttoe rechtaan als TR: hoe houdt je het interessant voor jezelf? Is dat (naast Netflix) puur dat je merkt dat je conditioneel vooruit gaat, of heb je een ijzeren motivatie wanneer je een duidelijk doel voor ogen hebt? Telkens weer zo'n blokje afwerken is natuurlijk wel heel duidelijk, maar ook misschien wel weer heel droog?

Mijn enige echte ervaring is dat ik een keer een winter lang op een oldskool rollertrainer heb getraind aan de hand van een trainingschema, dat vond ik zo saai destijds dat ik maar een MTB gekocht heb.
[..] sufferfest is dan ook een goede optie, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Misschien ligt het aan mij, maar alleen de naam al vind ik dusdanig intimiderend dat ik SF maar oversla :')
Mocht je trainerroad willen proberen, dan heb ik nog een referral code voor een gratis maand
Cool ok ga het inthouden. Inderdaad maar eens alles uitproberen en kijken of er iets leuks bij zit.
Het mooie van een goede fitness is dat je mtb ritten er ook leuker van worden, je houd het langer vol, gaat niet zo snel kapot en overal harder maakt het gewoon leuker..
Laatst zat iemand te klagen dat LDD groen zo saai was, maar de reden was dat de snelheid ver was gedropped.. op normale snelheid is nog best een aardig rondje, maar omdat het zo vlak is heb je geen gratis snelheid naar beneden meer.
De enige richting waarin ik ooit snel ga zijn op mijn bootanker van een MTB is bergaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:18
Michiel193 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:52:
Mijn setup al een tijdje niet van z'n plek gehad en lekker gefietst.

Gebruik een Decathlon fietsmat die waterproof zou moeten zijn... Helaas bleek eronder toch wat vocht te liggen er het laminaat heeft het niet geheel doorstaan. Ligt dit aan de Decathlon mat en zou een echte wahoo fietsmat beter zijn?

Tijdens het fietsen altijd wel een plasje op de mat. Die haal ik er na het fietsen altijd gelijk af. Hoe doen jullie dit?
Iemand suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Geen mat, maar een handdoek. Of beide.

[ Voor 15% gewijzigd door MrAngry op 15-01-2021 19:37 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:18

ZeroCode

Woopie

Iemand hier ervaring met de Tacx Flux S I.c.m. Zwift op een iPad Pro ? Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dat samenwerkt, lag / stotterend beeld?

Daarnaast is het geluid wel belangrijk voor mij, is het zo dat ik de fiets beneden kan zetten in de woonkamer bijv en dat ze boven niks horen. Ik woon in een nieuwbouw huis van 10 jaar oud.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb ook een Decathlon mat maar die lekt niet, net even snel gechecked voor de zekerheid. O-)

Volgens mij heeft @la_fusion al eens hetzelfde probleem gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Sjoewe schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:08:
[...]
Het moet vooral een beetje 'leuk' zijn, niet teveel gericht op "nu lijden & straks de vruchten plukken", ik ga daar nooit zo heel goed op.

[...]

Waar ik wel benieuwd naar ben, met zo iets rechttoe rechtaan als TR: hoe houdt je het interessant voor jezelf? Is dat (naast Netflix) puur dat je merkt dat je conditioneel vooruit gaat, of heb je een ijzeren motivatie wanneer je een duidelijk doel voor ogen hebt? Telkens weer zo'n blokje afwerken is natuurlijk wel heel duidelijk, maar ook misschien wel weer heel droog?
TR is wel een beetje lijden :D, dus met die zin twijfel ik of het wat voor je is.

Het blijft wat mij betreft interessant door de progressie. En die is zeker niet gegarandeerd altijd omhoog. Maar op de momenten dat je stagneert ga je op zoek naar veranderingen in je training, eten, ... Etc.
Ik ben er wel van overtuigd dat het echt bij het merendeel van de mensen niet past. Je moet een beetje data driven te werk willen gaan, je moet er van houden om dingen met een bepaalde structuur te doen en ook zelf te blijven zoeken naar verbeteringen. Zo zitten @Michaelg en ik wel aardig op dezelfde lijn qua trainerroad en hebben ook regelmatig contact over workouts en aanpassingen in je plan etc. (En daarnaast fietsen we ook weleens samen buiten :+ ) maar de klik komt wel door de gedeelde interesse in "trainen".

Luister ook eens naar de podcast van TR, als je dat een hoop gezwats vind, dan ga je de rest ook niet volhouden denk ik. Wat dat betreft werkt het ook beter met alle achtergronden die je leert in de podcast. Die is in tegenstelling tot de app wel gratis (marketing). Maar je zou het als een totaalpakket kunnen zien

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 15-01-2021 20:38 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
Wat @Prulleman zegt. Je moet wel een bepaalde mindset/instelling hebben om TR te waarderen.
En het is voor mij enerzijds hun trainigsplatform waar ik voor betaal maar daarnaast hebben ze ook een erg leuke en informatieve podcast en een forum waar erg veel enthousiastelingen op zitten waarbij veel meer langs komt dan alleen het fietsen zelf maar ook onderwerpen als voeding, slaap, krachttraining, mentale aspect van het trainen etc.
Dat zijn ook allemaal onderwerpen welke ik enorm interessant vind en voor mij ook zeker een groot deel van het geheel.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
@Prulleman @Kluus jullie komen dus ook uit de regio Drunen? Het grote doel waarom ik zwift is eigenlijk om onder de 60 min LDD zwart te rijden 😅. Daar zijn die races van 1 uur op zich wel een goede oefening voor. Zit nu op 1u01m20 maar nu is de route aangepast en daardoor wat lastiger. Maargoed mooie uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:53:
@Prulleman @Kluus jullie komen dus ook uit de regio Drunen? Het grote doel waarom ik zwift is eigenlijk om onder de 60 min LDD zwart te rijden 😅. Daar zijn die races van 1 uur op zich wel een goede oefening voor. Zit nu op 1u01m20 maar nu is de route aangepast en daardoor wat lastiger. Maargoed mooie uitdaging.
Breda.. dus kom er niet heel regelmatig en vaak tijdens de drukkere dagen (weekend). Pr staat op 1:04 geloof ik. Doel is inderdaad em nog een keer onder het uur te rijden. Dorst rij ik het meest, die staat op 22:28,

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@loepzuiver Hier Berghem bij Oss, dus voor mij is het ook een eindje fietsen net als @Prulleman. Ik ga eigenlijk bijna altijd met de fiets naar de te rijden route dus kom er ook niet zo vaak. Mijn pr op zwart is 1:01:22, vlak bij jou dus, zou hem ook wel eens binnen het uur willen rijden, misschien dit jaar :).

Meestal rij ik de routes in Herperduin en de Maashorst, ik woon minder dan 500m van een van de spartpunten van Herperduin, dus dan is de keuze vaak al snel gemaakt. Maar soms is afwisseling wel fijn dus dan maak ik wel eens een uitstapje naar Drunen of Nijmegen (waar het nu wat minder gezellig is helaas).

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 15-01-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:26
Kluus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Ik heb ook een Decathlon mat maar die lekt niet, net even snel gechecked voor de zekerheid. O-)

Volgens mij heeft @la_fusion al eens hetzelfde probleem gehad.
Ik heb van die puzzelstukken van de Decathlon eronder liggen en een tijdje flinke sessies gedaan zonder handdoek eronder. Dan had je ook wel flinke plassen zweet met diameter van zo'n 30cm. Toen we op een gegeven moment de vloer hebben vervangen kwam er wel naar voren dat het tussen de stukken door is gelekt. Nu probeer ik toch wat meer op te vangen met een handdoek op het stuur of eentje op de mat.

De nieuwe vloer zou er tegen moeten kunnen maar goed daar wil ik liever niet uittesten als dat niet nodig is ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

Net TDZ long ride gedaan, dat is best afzien :).
Gefinisht in 1u32min, volgende keer weer een vlakke etappe aub :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
Gisteravond 2x achter elkaar de Alpe op ge Zwift (100% TD).

Steady tempo gedaan omdat ik wist dat ik het 2 keer ging doen dus eerste keer in 64 & 2e keer in 68 minuten. Volgende week een keer vol gas omhoog om mijn doel te bepalen, ik denk dat zo rond 55 min moet lukken over een tijdje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
De Tacx gisteren mogen ontvangen. Zal ook de laatste keer zijn dat ik wat bij Bike Discounter.de iets bestel, maar dat terzijde.

Gisteravond direct mijn eerste rit gedaan met iemand. Needless to say, het niveau van Zwift iets onderschat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZBHXZ2fy6bb5gXi1t_Iw_AcWFY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q1DcPf2k5kkRdXOFjJyPyAre.png?f=fotoalbum_large

Ik ben echt helelmaal stuk gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16
JW1904 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:08:
De Tacx gisteren mogen ontvangen. Zal ook de laatste keer zijn dat ik wat bij Bike Discounter.de iets bestel, maar dat terzijde.

Gisteravond direct mijn eerste rit gedaan met iemand. Needless to say, het niveau van Zwift iets onderschat..

[Afbeelding]

Haha wel meteen een "berg" werk verzet ;) 3 uur op de trainer is wel echt lang, na 2 uur ben ik er meestal wel helemaal klaar mee...

Blijven trainen, dan wordt je vanzelf beter. En onthoud: it never gets easier, you just go faster!

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 16-01-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
Kickr Core was weer op voorraad bij Wahoo zelf. Net besteld! Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18

[Afbeelding]

Respect dat je de top hebt bereikt! 3 uur op de Tacx is op zichzelf al pittig, laat staan met de Alpe erin. 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Sjoewe schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:08:
[...]

Ik ben sinds oktober begonnen met TR, ook via @Prulleman . Voorheen voornamelijk zwift gebruikt. Maar vind TR echt super voor mijn doel (gericht trainen met weinig tijd). Ik voel ook echt dat ik beter word (kan ook psychologisch zijn natuurlijk) en elke training volbrengen geeft mij een "yes" gevoel.

Ik moet zeggen dat de 60 minuten trainingen van TR qua focus goed te doen zijn, ze vliegen voorbij door de targets die je steeds hebt. Ik kijk geen Netflix of iets dergelijks, luister wat muziek. Gaat het richting de 90 minuten heb ik wat meer moeite, vooral om mezelf ertoe te zetten (ik pak dan eerder een kortere variant).

Nu heb ik tijdelijk ook weer een zwift abonnement, omdat ik Tour du Zwift altijd erg vermakelijk vind. Ik draai nu zwift ook tijdens mijn TR workouts, om wat te zien te hebben en badges of xp te verzamelen, maar veel voegt het in die vorm natuurlijk niet toe.

Wat ik ook fijn vindt aan TR is: het werkt direct en altijd. Je zit in 10 seconden op de fiets en het werkt top en duidelijk. Bij zwift heb ik meer moeite met het updaten, de opzet van sensoren en het kiezen van een evenement of route en dan nog het verliezen van de connectie etc.

Helaas tijdens kerst 2 weken ziek geweest, dus heb mijn trainingsplan een beetje terug moeten draaien in TR. Ook dit werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:27
@Sjoewe ik sluit me bij @Prulleman aan...

Ik ben destijds begonnen met Zwift, overigens vind ik Zwift erg leuk. Maar met name de competitie, daarmee bedoel ik de wedstrijdjes. Dat is wat Zwift voor mij leuk maakt.

Maar als je het op een doordeweekse avond doet, als work-out oid dan had ik vaak Netflix aan en op de achtergrond zwift aan.

Ik ben inmiddels overgestapt naar TrainerRoad. Met de simpele reden dat ik wel hou van wat onderbouwing en een gestructureerd plan. Ik heb meer hert idee dat met TR echt aan het trainen ben met een achterliggende gedachte om beter te worden.

Sufferfest heb ik ook nog overwogen, ziet er mooi uit volgens mij. Als je twijfelt, zou ik eens op Youtube gaan kijken, staan veel filmpjes over Trainerroad vs Zwift etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Je kan natuurlijk ook even gaan klooien in Zwift en niet gelijk een gestructureerd programma in stappen (want daar is Zwift inderdaad niet best voor), maar gewoon lekker aan wat group rides of een koersje mee doen en dan evalueren na een paar weken.
Wij non-Zwift adepten zijn allemaal tegen een of meerdere limitaties in Zwift aangelopen, maar het is natuurlijk prima om iemand dat zelf mee te laten maken, vooral als het algemene doel gewoon meer bewegen is en niet: "Ik wil 3ballons binnen 7,5 uur rijden". In dat laatste geval zou mijn advies ook direct naar een ander platform zijn, maar dat is omdat je dan niet al teveel tijd hebt om nog lang aan te kloten. Die heeft @Sjoewe nu wel, dus ga dan lekker even rondkijken wat je leuk vindt en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

ZeroCode schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:50:
Iemand hier ervaring met de Tacx Flux S I.c.m. Zwift op een iPad Pro ? Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dat samenwerkt, lag / stotterend beeld?

Daarnaast is het geluid wel belangrijk voor mij, is het zo dat ik de fiets beneden kan zetten in de woonkamer bijv en dat ze boven niks horen. Ik woon in een nieuwbouw huis van 10 jaar oud.

Iemand ervaring hiermee?
Mijn setup verschilt (Wahoo Kickr Core) en gewone iPad maar ik heb nog geen enkel probleem gehad met verbinden en/of lag stotterend beeld. Zelfs de iPad van de kids (ouder model) verbindt prima en geeft Zwift zonder problemen weer. Met een iPad Pro moet het zeker lukken. Kan het Tacx deel niet inschatten qua verbinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Needless to say, het niveau van Zwift iets onderschat..
Sorry, maar ik moest hier ff hardop om lachen. Leuk dat je het post!

Fietsen is echt niet altijd rozegeur en maneschijn en zo zijn we allemaal begonnen. Hopelijk lukt het je wel om aan het begin door de zure appel heen te bijten want fietsen wordt naar m.i. leuker naarmate je fitter wordt en het dus 'makkelijker' wordt. De Alpe is dan misschien niet het beste startpunt, maar als je vragen hebt, stel ze gerust!

V.w.b. Zwift vs. TrainerRoad, die discussie is al een paar keer voorbij gekomen. Er is geen goed of fout, maar waar ik Zwift aan het begin niets aan vond en met TR gestart ben (zo'n 3 maanden gedaan gok ik), ben ik nu wel 100% Zwift-adept.

Er zit wel een bepaalde leercurve aan Zwift. Sowieso zit er iets meer variatie in dan bij TR, maar sommige delen van Zwift spreken mij ook totaal niet aan en andere weer wel. Even snel een paar 'features' die ik wel of niet leuk vind.

+ Zwift NL competitie met voornamelijk NL/BE van gelijkwaardig niveau
+ Group rides, onderweg een beetje ouwehoeren en slechte moppen tappen
+ Rijden met een vaste groep/vrienden/bekenden
+ Gevarieerde parcoursen heuvels/bergen/criteriums/tijdritten etc.
+ Veel data om je progressie te meten
+ Je wordt gepusht om net iets harder te rijden of vaker/beter/gerichter te trainen

Wat mij minder aanspreekt, maar ook leuk kan zijn:
- (Group) workouts
- Bekende cols Alpe d'Huez, Mt. Ventoux, Innsbruck
- Het 'game' aspects met levels, unlocks, challenges, badges
- Doelloos freeriden
- Massa events zoals Tour du Zwift
- "Pro" races of competities
- Clubs en team races/competities
- Af en toe kom je een bekende tegen zoals Phillip Gilbert, MvdP, Annemiek of zoals van de week heb ik nog even gechat met Amanda Coker

TrainerRoad vind ik qua app echt perfect, ik ben alleen niet zo van het trainen maar liever gewoon aan het fietsen. Zwift biedt dan wel net dat beetje uitdaging/motivatie/gezelligheid wat er voor zorgt dat ik makkelijk opstap.

[ Voor 58% gewijzigd door Ypuh op 16-01-2021 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 28-09 23:41
Sport_Life schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:58:
Net TDZ long ride gedaan, dat is best afzien :).
Gefinisht in 1u32min, volgende keer weer een vlakke etappe aub :P
Die heb ik vandaag in 1u20min gedaan, geprobeerd om net als de short ride afgelopen donderdag met 300W gemiddeld te rijden wat net niet gelukt is met 296W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
Ypuh schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Sorry, maar ik moest hier ff hardop om lachen. Leuk dat je het post!

Fietsen is echt niet altijd rozegeur en maneschijn en zo zijn we allemaal begonnen. Hopelijk lukt het je wel om aan het begin door de zure appel heen te bijten want fietsen wordt naar m.i. leuker naarmate je fitter wordt en het dus 'makkelijker' wordt. De Alpe is dan misschien niet het beste startpunt, maar als je vragen hebt, stel ze gerust!
Hahaha zeker niet. Lachen mag hoor, had mijzelf met iemand er voor uitgedaagd. Let the struggle begin!
Solkram schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Respect dat je de top hebt bereikt! 3 uur op de Tacx is op zichzelf al pittig, laat staan met de Alpe erin. 👍
Qua tijd op de fiets vond ik het wel meevallen, alleen wat last van ... Ehh... Zadelpijn - al een tijdje niet meer gefietst.

[ Voor 22% gewijzigd door JW1904 op 16-01-2021 16:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:11:
Je kan natuurlijk ook even gaan klooien in Zwift en niet gelijk een gestructureerd programma in stappen (want daar is Zwift inderdaad niet best voor), maar gewoon lekker aan wat group rides of een koersje mee doen en dan evalueren na een paar weken.
Wij non-Zwift adepten zijn allemaal tegen een of meerdere limitaties in Zwift aangelopen, maar het is natuurlijk prima om iemand dat zelf mee te laten maken, vooral als het algemene doel gewoon meer bewegen is en niet: "Ik wil 3ballons binnen 7,5 uur rijden". In dat laatste geval zou mijn advies ook direct naar een ander platform zijn, maar dat is omdat je dan niet al teveel tijd hebt om nog lang aan te kloten. Die heeft @Sjoewe nu wel, dus ga dan lekker even rondkijken wat je leuk vindt en wat niet.
Toch is Zwift juist geschikt om te trainen voor goede tijden op cyclo's vind ik. Het is het enige platform waar ik zo een rit van 3 uur of langer kan doen en naar mijn ervaring is trainen voor een cyclo met name: volume, volume volume en niet zo zeer gestructureerde workouts die maximaal 1,5 uur duren, dan train je de kracht wel, maar niet de inhoud.

Daarnaast ben ik wel van mening dat de beste plek om inhoud te trainen nog altijd buiten is, maar van alle online platforms zie ik mezelf dit verder alleen op Zwift doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
Kluus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:28:
[...]

Toch is Zwift juist geschikt om te trainen voor goede tijden op cyclo's vind ik. Het is het enige platform waar ik zo een rit van 3 uur of langer kan doen en naar mijn ervaring is trainen voor een cyclo met name: volume, volume volume en niet zo zeer gestructureerde workouts die maximaal 1,5 uur duren, dan train je de kracht wel, maar niet de inhoud.

Daarnaast ben ik wel van mening dat de beste plek om inhoud te trainen nog altijd buiten is, maar van alle online platforms zie ik mezelf dit verder alleen op Zwift doen.
Train like the event. Dus inderdaad veel uren en heuveltjes meepakken op Zwift. Als ze nou Watopia nou eens “afmaken” (de Alp voorzien van een andere afdaling) en/of nog een lange klim toevoegen wordt het echt interessant als trainingground.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:55
Ik zie hier af en toe mensen refereren naar trainer difficulty en krijg het idee dat (vanwege de slechte benaming) men denkt dat het de intensiteit van de geleverde inspanning beïnvloedt. Het enige wat het eigenlijk doet is virtueel het eindverzet aanpassen om te zorgen dat je bijvoorbeeld met een 53-39 en 12-25 nog steeds kunt klimmen. Je levert altijd hetzelfde vermogen vs dezelfde snelheid, je doet het alleen in een andere verzet op je fiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
J-M-T schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:20:
Ik zie hier af en toe mensen refereren naar trainer difficulty en krijg het idee dat (vanwege de slechte benaming) men denkt dat het de intensiteit van de geleverde inspanning beïnvloedt. Het enige wat het eigenlijk doet is virtueel het eindverzet aanpassen om te zorgen dat je bijvoorbeeld met een 53-39 en 12-25 nog steeds kunt klimmen. Je levert altijd hetzelfde vermogen vs dezelfde snelheid, je doet het alleen in een andere verzet op je fiets.
Deze discussie is al erg vaak teruggekomen, maar er zit natuurlijk een voordeel in als je de ventoux met 95rpm op kan omdat je trainer difficulty laag hebt staan. Je hebt dan de optie om lage cadans te vermijden. Dat kan met 100% difficulty en zelfs een granny gear niet.

En er was ook nog iets met vliegwielsnelheid.

Ohja, en natuurlijk dat het een voordeel oplevert dat je op niet-vlak terrein niet of minder hoeft te schakelen, waardoor je makkelijk(er) in je ritme blijft. In races blijkt 20/30% TD erg populair te zijn om deze redenen en dat ze hiermee nog wel de heuveltjes voelen en daarop kunnen reageren, maar niet direct flink hoeven te schakelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Reynouts op 17-01-2021 06:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Toch maar begonnen met tour du zwift na het zien dat het 2 ritten per week zijn en ik maar 2 ritten gemist heb! Vandaag mountain route gedaan! Pittig klimmetje die epic kom, ik heb ze liever steiler en korter dan dit :')

Werd me ook weer pijnlijk duidelijk dat ik een betere ventilator nodig heb. Iemand tips voor een goeie ventilator die niet al te duur is? (Lees +-100€)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Dazzler2120 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:35:
Toch maar begonnen met tour du zwift na het zien dat het 2 ritten per week zijn en ik maar 2 ritten gemist heb! Vandaag mountain route gedaan! Pittig klimmetje die epic kom, ik heb ze liever steiler en korter dan dit :')

Werd me ook weer pijnlijk duidelijk dat ik een betere ventilator nodig heb. Iemand tips voor een goeie ventilator die niet al te duur is? (Lees +-100€)
Ik heb net een Vestron besteld op Amazon. Schijnt wel een redelijke goede te zijn, 50 euro.

Heb net voor het eerst een workout gedaan op Zwift, de SST. Blijkbaar hoef je niet te schakelen in ERG mode :+ , op de een of andere manier leek het alsof in het laatste blok de weerstand niet meer aangepast werd en kwam ik hoe hard ik ook trapte niet op de gewenste watts.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
KW25 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Ik heb net een Vestron besteld op Amazon. Schijnt wel een redelijke goede te zijn, 50 euro.

Heb net voor het eerst een workout gedaan op Zwift, de SST. Blijkbaar hoef je niet te schakelen in ERG mode :+ , op de een of andere manier leek het alsof in het laatste blok de weerstand niet meer aangepast werd en kwam ik hoe hard ik ook trapte niet op de gewenste watts.
Ja klopt, in workout gaat je trainer in ERG modus. Dit is ook heel fijn als je op een bepaald wattage een klim op wilt rijden (bv de Alp du Zwift, kan je dmv trainer mode mert een zelfgemaakte training prima op 1 wattage van begin tot einde opklimmen).

Ik heb dit issue ook wel eens gehad, dan had ik zowel de client op mijn laptop open, als de companion app, en ergens desyncte de instellingen van de ERG waardoor ERG niet (goed) meer werkte...
Mocht dat gebeuren, zelf ff bijschakelen haha

thanks, ik ga eens naar deze fan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 16:14

Fisico

by Fabian

Reynouts schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Deze discussie is al erg vaak teruggekomen, maar er zit natuurlijk een voordeel in als je de ventoux met 95rpm op kan omdat je trainer difficulty laag hebt staan. Je hebt dan de optie om lage cadans te vermijden. Dat kan met 100% difficulty en zelfs een granny gear niet.

En er was ook nog iets met vliegwielsnelheid.

Ohja, en natuurlijk dat het een voordeel oplevert dat je op niet-vlak terrein niet of minder hoeft te schakelen, waardoor je makkelijk(er) in je ritme blijft. In races blijkt 20/30% TD erg populair te zijn om deze redenen en dat ze hiermee nog wel de heuveltjes voelen en daarop kunnen reageren, maar niet direct flink hoeft te schakelen.
Vooral als je een nogal trage reactie op veranderingen hebt, ben je de pineut met een hoge TD. Op de Alp kwamen in de bochten tegenstanders met een lage TD mij steeds voorbij, omdat ik moest schakelen en dat te laat deed. Net als ik buiten bij kop over kop ook wel eens het laatste wiel te laat door heb. Wat dat betreft is Zwift dus wel heerlijk realistisch ;)
Dazzler2120 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Ja klopt, in workout gaat je trainer in ERG modus. Dit is ook heel fijn als je op een bepaald wattage een klim op wilt rijden (bv de Alp du Zwift, kan je dmv trainer mode mert een zelfgemaakte training prima op 1 wattage van begin tot einde opklimmen).
Met mijn sweet spot training haalde ik de top vandaag net niet, dus de cooling down maar doorgeklikt en alsnog met een free ride het laatste stuk gedaan. Daarmee was het idee van een sweet spot training wel voorbij helaas. Wel een goed idee om het eens als zelfgemaakte training te doen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Kan je zelf nog een route kiezen dan als je een workout binnen zeift selecteerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Nou, eerste race met B viel niks tegen. Het was wel een trage race dus ik kon mee om te sprinten. Timing was alleen slecht.. tactiek trouwens ook 🤣

Laatste 800 meter

[ Voor 27% gewijzigd door loepzuiver op 17-01-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:26

Crazy D

I think we should take a look.

KW25 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:23:
Kan je zelf nog een route kiezen dan als je een workout binnen zeift selecteerd?
Ja maar als je een work out in ERG mode doet is het parcours nogal nietszeggend. Je volgt dan alsnog de training waarbij je in theorie met 35km/u een heuvel oprijdt of met 10km/u afdaalt, omdat dat toevallig zo uitkomt in de workout. Ik heb 1 winter gedacht, Zwift is redelijk best of both worlds (als je zelf een schema maakt...), maar uiteindelijk was het het voor mij net niet. Vooral omdat als ik een schema volgde het zo ontzetten nietszeggend is waar je dat in de route doet, dat ik uiteindelijk toch voor trainer road had gekozen.

Ik rij nu af en toe (te weinig...) BigRingVR. Er zijn wat meer afdalingsritten bijgekomen waardoor je dat prima kunt gebruiken als rustige ritten. En klimmetjes voor uh klimmen :P Verschillende lengtes dus ook met een half uurtje de tijd is er wel een leuke klim. En wat loops, rondje Cauberg bv, als ik van te voren totaal niet weet hoe lang ik zin heb. Makkelijk om er een YouTube ventster boven te hangen als ik geen zin heb in de filmpjes van berguitzicht. Ze ondersteunen ook trainingen in ERG mode. Vind dat voor mij nu de beste software eigenlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Dazzler2120 Zoek even in dit topic naar Vacmaster (zit ook een kortingscode bij). Ik heb beide, de Bestron en Vacmaster. De Bestron staat al een half jaar in de kast en komt alleen tevoorschijn als het hoogzomer is en ik thuiswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Crazy D schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Ja maar als je een work out in ERG mode doet is het parcours nogal nietszeggend. Je volgt dan alsnog de training waarbij je in theorie met 35km/u een heuvel oprijdt of met 10km/u afdaalt, omdat dat toevallig zo uitkomt in de workout. Ik heb 1 winter gedacht, Zwift is redelijk best of both worlds (als je zelf een schema maakt...), maar uiteindelijk was het het voor mij net niet. Vooral omdat als ik een schema volgde het zo ontzetten nietszeggend is waar je dat in de route doet, dat ik uiteindelijk toch voor trainer road had gekozen.

Ik rij nu af en toe (te weinig...) BigRingVR. Er zijn wat meer afdalingsritten bijgekomen waardoor je dat prima kunt gebruiken als rustige ritten. En klimmetjes voor uh klimmen :P Verschillende lengtes dus ook met een half uurtje de tijd is er wel een leuke klim. En wat loops, rondje Cauberg bv, als ik van te voren totaal niet weet hoe lang ik zin heb. Makkelijk om er een YouTube ventster boven te hangen als ik geen zin heb in de filmpjes van berguitzicht. Ze ondersteunen ook trainingen in ERG mode. Vind dat voor mij nu de beste software eigenlijk.
Euhh het is zeker niet zo dat je in erg mode een heuvel opknalt met 35/uur. Je snelheid wordt berekend aan de hand van gradiënt, wattage, gewicht en ondergrond.
Het is idd zo dat je wellicht hoog wattage bergaf rijdt, of laag wattage bergop. Dat maakt idd niets uit, aangezien je bezig bent met een trainingsprogramma. Dan is de route vaak minder belangrijk. Als je een intervaltraining doet, wil je je aan je intervalblokken houden en niet, omdat je toevallig een heuvel van 10% op rijdt, te hoog in je rustinterval zit.

Met trainerroad ben ik zelf niet bekend.
Ypuh schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:52:
@Dazzler2120 Zoek even in dit topic naar Vacmaster (zit ook een kortingscode bij). Ik heb beide, de Bestron en Vacmaster. De Bestron staat al een half jaar in de kast en komt alleen tevoorschijn als het hoogzomer is en ik thuiswerk.
HMm thanks, die houd ik eevn in mijn achterhoofd...

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 17-01-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
[...]

Ja dacht meer om de Alpe te kiezen als route aangezien je die dan gewoon opfietst, waardoor je die loterij weer hebt en wat extra hm voor de everest challenge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dat is zeker mogelijk @KW25
De tip voor de everest challenge en het unlocken van de tronbike is om iedere keer gewoon route to the sky te selecteren als je een workout gaat doen. Naarmate je FTP omhoog gaat kom je vanzelf 'dichter' bij de finish
Hoewel een summit voor mij ongeveer 90 minuten is :') Dus zo 'gemakkelijk' gaat het voor mij nog niet haha.
Voor nu houd ik het bij een maandelijkse summit om progress een beetje bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

KW25 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:23:
Yep, eerst work out kiezen en dan de route in een van de drie werelden. Is Alp inmiddels voor elk level beschikbaar?
[...]

Ja maar als je een work out in ERG mode doet is het parcours nogal nietszeggend.
In ERG is alles in Zwift nogal nietszeggend, eigenlijk is het dan dom wattages trappen. Een beetje zoals ik al jaren gedachteloos hetzelfde rondje hardloop. Ik kijk ook amper naar het scherm tijdens het fietsen, mijn hartslag end cadans kan ik redelijk goed inschatten op basis van gevoel. Ik denk dat de Kickr via fietscomputer aansturen ook nog wel een optie voor mij is. Zwift is vooral leuk voor de ritten met de club en de wedstrijd tussen de twee clubs.

Gisteren ben ik de Alp opgereden voor de drops. Ik had nog een andere fiets nodig voor de wedstrijd van morgen. Van mijn eerste drops heb ik mijn eigen fiets 'gekocht' om een dag later de klimfiets van Trek te krijgen. Tja dat is dus eenzelfde soort fiets |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Dazzler2120 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:57:
Dat is zeker mogelijk @KW25
De tip voor de everest challenge en het unlocken van de tronbike is om iedere keer gewoon route to the sky te selecteren als je een workout gaat doen. Naarmate je FTP omhoog gaat kom je vanzelf 'dichter' bij de finish
Hoewel een summit voor mij ongeveer 90 minuten is :') Dus zo 'gemakkelijk' gaat het voor mij nog niet haha.
Voor nu houd ik het bij een maandelijkse summit om progress een beetje bij te houden.
Tellen de hm's mee in ERG mode? Supersuf. Kun je dus een licht blokje hebben waarbij je met 2 vingers in de neus de Alpe op rijdt 8)7 Makkelijk spaarpunten scoren :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Crazy D schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Tellen de hm's mee in ERG mode? Supersuf. Kun je dus een licht blokje hebben waarbij je met 2 vingers in de neus de Alpe op rijdt 8)7 Makkelijk spaarpunten scoren :P
Dat is het dus niet. Als je namelijk met 2 vingers in de neus rijdt (voor mij is dat 120 watt, 1.3W/kg) doe ik er bijna 3 uur over om boven te komen ;-)

Nogmaals, ERG mode past de snelheid aan het wattage dat je rijdt aan, i.c.m. gradient, gewicht en wegdek

ERG is vooral handig om je inspanning gelijk te houden. Vaak in de bochten vlakt het af, en dan zakt je tempo weg zonder 'snel' te schakelen als geen ERG mode aan hebt staan.
Wellicht een idee om wat meer uit te zoeken over wat ERG mode precies is voordat je een oordeel klaar hebt of het makkelijker is of niet @Crazy D ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Dazzler2120 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Dat is het dus niet. Als je namelijk met 2 vingers in de neus rijdt (voor mij is dat 120 watt, 1.3W/kg) doe ik er bijna 3 uur over om boven te komen ;-)

Nogmaals, ERG mode past de snelheid aan het wattage dat je rijdt aan, i.c.m. gradient, gewicht en wegdek

ERG is vooral handig om je inspanning gelijk te houden. Vaak in de bochten vlakt het af, en dan zakt je tempo weg zonder 'snel' te schakelen als geen ERG mode aan hebt staan.
Wellicht een idee om wat meer uit te zoeken over wat ERG mode precies is voordat je een oordeel klaar hebt of het makkelijker is of niet @Crazy D ...
Ik weet prima wat ERG mode doet, was me alleen niet bewust dat Zwift wel de snelheid aanpast. Dan vlieg je dus idd niet de berg op maar ga je tergend traag. Misschien nog wel irritanter dus :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Uiteindelijk voor je snelheid maakt het geen verschil of je 200W in ERG mode trapt, of dat je heel stabiel 200W zonder ERG mode kan trappen, probleem als je zonder ERG fietst is meestal dat je best veel fluctueert qua vermogen, en daardoor veel energie verspilt.
En wat ik zelf merk bv toen ik gisteren de Epic KOM deed, is een wat vlakkere klim. Ik kan prima 200W vasthouden op 7%+ percentages, maar zodra het gaat afvlakken, heuveltjes gaan komen etc wordt het heel moeilijk om dat wattage vast te houden consequent, je gaat je opblazen op de explosieve heuveltjes, terwijl je teveel energie steekt dmv je cadans als je heuveltje af gaat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyXs07Ag5e344HKCorXh3Je1mSY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aLX0Gqi9PmiIjqkysDwvFijr.png?f=user_large
Zoals je op dit plaatje ziet van die klim is het begin best stabiel, voordat deze behoorlijk glaat 'fluctueren'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Fisico schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Yep, eerst work out kiezen en dan de route in een van de drie werelden. Is Alp inmiddels voor elk level beschikbaar?

[...]

In ERG is alles in Zwift nogal nietszeggend, eigenlijk is het dan dom wattages trappen. Een beetje zoals ik al jaren gedachteloos hetzelfde rondje hardloop. Ik kijk ook amper naar het scherm tijdens het fietsen, mijn hartslag end cadans kan ik redelijk goed inschatten op basis van gevoel. Ik denk dat de Kickr via fietscomputer aansturen ook nog wel een optie voor mij is. Zwift is vooral leuk voor de ritten met de club en de wedstrijd tussen de twee clubs.

Gisteren ben ik de Alp opgereden voor de drops. Ik had nog een andere fiets nodig voor de wedstrijd van morgen. Van mijn eerste drops heb ik mijn eigen fiets 'gekocht' om een dag later de klimfiets van Trek te krijgen. Tja dat is dus eenzelfde soort fiets |:(
Volgens mij is de Alpe er alleen vanaf level 6.

Ga van de week eens kijken hoe ver ik kan komen tijdens een workout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb em vanochtend gedaan in Tour Du Zwift. Was mooi, maar pittig.

Ik heb een nieuwe fiets, maar omdat ik nu dus een steek as voor directdrive nodig heb en die helemaal nergens te krijgen is, moet ik nog ff op mijn oude fiets. Zadels had ik omgewisseld en op het zicht op mijn oude fiets gezet. Laten we het erop houden dan mijn hamstrings nu de rekening betalen voor het gebrek aan een timmermansoog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

ZieMaar! schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:46:
Laten we het erop houden dan mijn hamstrings nu de rekening betalen voor het gebrek aan een timmermansoog :).
Die herstellen wel weer. Ik heb nog een broek met slijtplekken omdat het zadel ietsjes scheef stond. Even snel op het oog iets rechtzetten is zelden een goed idee. Er vervolgens drie maanden meefietsen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Fisico schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Die herstellen wel weer. Ik heb nog een broek met slijtplekken omdat het zadel ietsjes scheef stond. Even snel op het oog iets rechtzetten is zelden een goed idee. Er vervolgens drie maanden meefietsen ook niet.
Ow zeker hoor :). Morgen gaan we t goed zetten, drie maanden is me wat lang. Ik vond overigens Alpe du Zwift best leuk, met die opbouw van die bochten wordt ie lekker in stukjes gehakt waardoor hij goed te doen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@ZieMaar! ja lekker van bocht naar bocht rijden, met daarbij een afstand en onderweg tijd, hartslag en wattage. Daar werkt wel het beste eigenlijk. Maakt het verschil met de Ven-Top en de radiotoren ook wel groot, die zijn echt heel saai. Terwijl ik gisteren bij de Alp na mijn training dacht, ach die laatste paar bochten doe ik wel als free ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16
Vanmorgen ook gedaan, maar vorm was er niet. Vorige keer 63 min en had gehoopt op onder het uur. Maar kwam dus uit op 65 min...

Maar vind de Alp ook stuk beter te verteren dan Ventop of de KOM klim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
De Alp is inderdaad wel leuk gedaan als een soort minigame, maar de Ven-Top is echt dramatisch saai (dat vind ik overigens ook van de echte Ventoux, je rijdt maar een beetje door een bos en pas de laatste 7 km zie je iets). Zo saai zelfs dat ik gewoon afgestapt ben na 20 minuten en gaan douchen. Naar mijn weten ben ik nog nooit vroegtijdig afgehaakt met iets :P.

De Epic KOM (dat is de radiotoren?) en Innsbruck KOM vind ik allemaal wel leuker in Zwift dan de Ventoux en Alpe omdat ze een stuk korter zijn en meer variatie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:55
Vandaag La Reine gedaan voor TdZ maar die zal ik inderdaad niet heel snel nog eens doen. Was gewoon niet zo veel aan.

Watopia blijft toch wel de grote favoriet, leuke omgeving en veel variatie. Alleen de Jungle Loop kan me gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:23

Flipmo

OMG !!

Gisteren op tijd wakker mooi om 9 uur op de fiets., had de Alpe nooit gedaan als "Road to sky", dus die badge had ik nog niet.
Alleen een keer de alpe opgefietst met "Tour of fire and ice"

Niet te gek gedaan, hartslag zo rond de 162 kunnen houden ipv afgelopen woensdag met de Zwift NL race waar hij gemiddeld 178 was.. (man man wat was die race zwaar!!)
Alpe is idd wel leuk met al die mini stukjes, beetje proberen wattage en hartslag gelijk te houden en zo rustig naar boven klimmen..
Vorig jaar met een race had ik hem in 1:08, gisteren met een rustiger tempo in 1:18.
Helaas geen setje wielen gewonnen, maar de handschoenen :)

Onderweg beetje ouwehoeren met wat mensen, maakt dat de klim toch best snel voorbij is.
Aan het eind hebben we als "chatters" nog even op elkaar gewacht en samen afgedaald, leuke afsluiting van de rit zo :)

Woensdag de Innsbruck circuit met de KOM. Enig idee hoelang die race zo'n beetje duurt in de C klasse?
(moet me nog even in de route verdiepen.. volgens mij vlak, KOM, afdaling, legsnapper, sprint, finish?)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Gisteren een redelijk episch ritje gemaakt. Bijna 6,5 uur op de Tacx.

https://www.cycloworld.cc...atona-dles-dolomites/1384

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKvazC3zMAyknXoYwgYlFTmtWFQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V7A7XyXO2DLWgMu5QtqZQ4om.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door havana op 18-01-2021 11:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@havana echt ziek dit... jij kunt dus 6,5 uren binnen fietsen... poeh grote klasse. uiteraard heeft dit veel te maken met je mind-set, knap!

Welke serie heb je gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
pier87 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:09:
@havana echt ziek dit... jij kunt dus 6,5 uren binnen fietsen... poeh grote klasse. uiteraard heeft dit veel te maken met je mind-set, knap!

Welke serie heb je gekeken?
Geen :o Ik kijk geen series en films, überhaupt niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

havana schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Geen :o Ik kijk geen series en films, überhaupt niet.
:o hoe dan 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Absurd, langste zitting voor mij was iets mee dan 2 uur, en dat was puur op doorzettingsvermogen omdat ik die k.. Alp op wilde komen... Meestal rijd ik ergens tussen de 60 en 90 minuten indoor en dan vind ik het wel goed geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Hoe overleeft je bips dit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:59
Respect hoor, wat een lange zit...
Welke app is dit overigens? Rouvy?

Vanavond met het clubwedstrijdje fietsen we de Casse-pattes route. in Zwift. Zijn er nog tips? Buiten zorgen dat je in de blob probeert te blijven zolang mogelijk natuurlijk (dan gaan de vlakke eerste 12km het snelst natuurlijk). Het is alle categorieen in 1 race, dus vooraan staan en als een idioot starten...

Trainer staat rond de 40%, maar ik verlies best vaak de aansluiting in de afdaling. Bijtrappen hoeft niet perse, herstellen is ook wel fijn misschien.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
@Stufferdt

Dat is BigRing VR. De video van de Maratona is echter extern, want die zit standaard niet in BigRing.

@Requiem19

Ik zit per jaar 10-11k op de fiets dus zadelpijn heb ik al lang niet meer ;)

@Crazy D

Ik volg graag het nieuws, lees boeken en meerdere kranten. En ik zit vaak op de fiets :o

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 18-01-2021 13:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@havana GEEN FILMS/SERIE?

man man man, ik zit overigens ook rond de 10k op de fiets, maar een intensieve training op TrainerRoad voel ik mn achterste wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik zit 3k op de fiets, misschien toch wat meer gaan fietsen.

Maar na 1.5 uur TR moet ik toch wel af en toe even gaan staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
@havana Stevige inspanning zeg!

Buiten heb ik ook nooit last meer van zadelpijn maar op de trainer wel eerder.

Dacht mooi mijn lelijke bioracer broeken met reclame te kunnen gebruiken op de trainer maar daarin hou ik het nog geen uur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
J-M-T schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:20:
Zie mijn eerdere post; Ik had de Alp eerder op 50% TD gereden. Afgelopen vrijdag op 100% omdat ik benieuwd was. AVG power volgens zwift 196 / 197W.
Verschil was alleen het verzet waar ik in had gereden. Eindtijd was met 100% TD iets langer, mogelijk omdat de vermoeidheid wat steviger inkickte.
Enfin; je creëert alleen meer virtuele ruimte op je cassette, en daardoor ook wat minder wielslip in geval van Wheel-on.
[...]

Ja maar als je een work out in ERG mode doet is het parcours nogal nietszeggend. Je volgt dan alsnog de training waarbij je in theorie met 35km/u een heuvel oprijdt of met 10km/u afdaalt, omdat dat toevallig zo uitkomt in de workout.
Dat is natuurlijk niet zo. Hetzelfde zoals de Trainer difficulty; De hoeveelheid Watts/KG zijn bepalend voor de virtuele fietssnelheid. Het enige is dat je niet van je fiets af kunt vallen als je 3 km/h fietst :P
Als je afdaalt in een workout dan heb je gewoon de snelheid van het afdalen + de effort die je er verder nog in steekt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@havana Hahaha, what te fuck. En ik maar denken dat ik gek was, mijn langste rit op de Tacx ooit is 55km. Gelukkig nog wel met zo'n beetje de mooist denkbare (virtuele) omgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 18:15

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dazzler2120 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:35:

Ik heb deze, voldoet prima!
https://www.lidl-shop.nl/...diening-Wit/p100287920001

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Net zoals een lange rit buiten toch?
Ik ga de PRL full en Uber Pretzel nog doen, dan ga ik op 2/3 van de tijd gewoon even lunchen met de family en dan weer door.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Mistraller schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Net zoals een lange rit buiten toch?
Ik ga de PRL full en Uber Pretzel nog doen, dan ga ik op 2/3 van de tijd gewoon even lunchen met de family en dan weer door.
Helaas... Buiten houd ik toch echt veel beter bipstechnisch vol, aangezien je fiets lekker meebeweegt & je ook redelijk gemakkelijk een paar minuten op de pedalen kan gaan staan... Op de tacx, wanneer fiets vast staat en niet kan bewegen merk ik toch echt sneller pijntjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Dazzler2120 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Helaas... Buiten houd ik toch echt veel beter bipstechnisch vol, aangezien je fiets lekker meebeweegt & je ook redelijk gemakkelijk een paar minuten op de pedalen kan gaan staan... Op de tacx, wanneer fiets vast staat en niet kan bewegen merk ik toch echt sneller pijntjes.
Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/Products/6783-0011-001-N1909/large/1.jpg

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Pfoe, budget technisch zou dat niet de beste aanschaf zijn, mijn fiets was ook maar íéts duurder haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 15:23

Flipmo

OMG !!

Dazzler2120 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:18:
Pfoe, budget technisch zou dat niet de beste aanschaf zijn, mijn fiets was ook maar íéts duurder haha
Houten plaatje, PVC buis en 2 opblaasbare ballen van de decathlon werkt ook helemaal prima. Ben je met 20 eurie klaar en heb er voor 200 euro plezier van :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:26
Je kunt ook iedere afdaling even afstappen als je dat wil. Of een betere zitbips kweken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Voor mij is het grootste verschil dat binnen mijn bibshort veel natter wordt waardoor het na een tijdje toch gaat irriteren. Bij lange sessies wissel ik dan van bib. Maar ik zie dat @havana dit non-stop gedaan heeft. Vrij bizar (en respect voor de gekkigheid), ik ken eigenlijk niemand die niet even afstapt na een paar uur op de Tacx. Alleen al even pissen.... Als je dit buiten zou doen dan zou het toch ook niet non-stop zijn, ivm plassen en water bijvullen.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 18-01-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Flipmo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Houten plaatje, PVC buis en 2 opblaasbare ballen van de decathlon werkt ook helemaal prima. Ben je met 20 eurie klaar en heb er voor 200 euro plezier van :P
Inderdaad. Volgens mij staan er genoeg DIY manieren op internet.

Voor alsnog probeer ik zoveel mogelijk buiten te fietsen, heb je dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Dazzler2120 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Is het dan ook mogelijk om de boel om te draaien? Stel ik wil de Alp in x minuten rijden dan moet ik in ERG y watt trappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mooie rit en uitdaging @havana sowieso een goeie om BigRingVR weer eens te checken, van het weekend was ik weer eens aan het kijken naar apps waarin je video's kan rijden en daarin bleef ik hangen op FulGaz als mijn favoriet maar ik heb helemaal niet aan BigRingVR gedacht, waarin je inderdaad ook externe filmpjes kan laten in tegenstelling tot FulGaz, dus die ga ik zeker weer eens bekijken!

Ik heb gisteren de Uber Pretzel gereden, redelijk @hoc omdat ik hem voorbij zag komen in een group ride. Was wel goed te doen eigenlijk, uiteindelijk 4 uur en 30 minuten op de trainer, 4 uur en 45 minuten met de afdaling van de alpe er bij. Het scheelt wel heel veel om dit soort dingen in een groep te doen vind ik. Het ge-ouwehoer onderweg en een beetje bezig zijn met de groep geeft toch net wat afleiding. Voor PRL-full ga ik ook zeker wachten tot er een groupride is. :)

Het zal inderdaad schelen hoe veel je op de fiets zit, met ongeveer 15.000 km per jaar heb ik zelf ook weinig last van mijn achterste, binnen noch buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

LGU schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:07:
[...]

Is het dan ook mogelijk om de boel om te draaien? Stel ik wil de Alp in x minuten rijden dan moet ik in ERG y watt trappen?
Uiteraard, als je weet hoe veel vermogen je moet trappen om een bepaalde tijd te behalen kan je dat gewoon instellen in ERG en jezelf op die manier pacen. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Yep, je moet ongeveer 3.3W/kg trappen als je de alp bv binnen 60 minuten wilt rijden.

https://zwiftinsider.com/alpe-estimates/

Hier heb je een mooie curve waar je kan kijken met hoeveel W/kg je welke tijd kan behalen...
Flipmo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Dat is misschien wel een leuk hobbyproject voor de zomer!

[ Voor 42% gewijzigd door Dazzler2120 op 18-01-2021 13:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• havana
Ik vind BigRingVR echt veel beter dan FulGaz, dat ik laatst ook eens heb geprobeerd. Mijn bevindingen van destijds

- Er is geen app voor de Mac, wel voor iPad/iPhone, Android, Apple TV en Windows. Jammer voor Macgebruikers zoals ik. Via een omweg kan je wel je Macbook gebruiken, namelijk door de app op een iPhone of iPad te draaien en deze met een kabel te verbinden aan de Macbook en het beeld vervolgens te streamen via Quicktime. Dit werkte prima, maar het nadeel is dat je dan je je telefoon niet voor andere dingen kunt gebruiken. Geen Mac-app betekent ook dat je veroordeeld bent tot bluetooth (geen ANT+). Nu heb ik toevallig een HR-meter die BT heeft, maar als je dit niet hebt, ben je de pisang.

- De app ziet er goed uit en werkt gebruiksvriendelijk. Wel onhandig dat ie op een iPhone alleen in landscapemodus werkt.

- De beeldkwaliteit is prima, vergelijkbaar met BigRing. Er zijn net als in BigRing ook 4K video's, maar dit zijn er wel minder dan in BigRing.

- Er is redelijk veel aanbod van video's, zowel kort als lang. Bekend en onbekend. Redelijk veel in Europa, ook wel daarbuiten. Knippen in video's zoals bij BigRing kan niet, combineren (wat in BigRing ook niet kan) kan ook hier helaas niet.

- Externe video's niet mogelijk (bij BigRing wel).

- Bij veel video's zit ook een afdaling. Dat vind ik wel fijn, ik voel me toch altijd een beetje bekocht als ik in BigRing een klim op ben gereden en vervolgens geen afdaling mag rijden ;)

- Er wordt gefilmd vanuit een racefiets. Persoonlijk vind ik dit natuurlijker dan vanuit een auto. Ilja (ontwikkelaar BigRing) noemde het eerder onrustig, maar dat ben ik niet met hem eens. De afdalingen zijn ook een stuk realistischer, omdat de camera overhelt naar links/rechts. Het grote voordeel van deze manier van filmen is dat het beeld veel minder vertraagd hoeft te worden.

- Er zijn twee modi om het tempo van de beelden te besturen. In de reactive modus wordt het beeld vertraagd/versneld al naar gelang je tempo. Zelfde als in BigRing dus, maar er hoeft minder vertraagd te worden (zie vorig punt). In de andere modus (steady) wordt precies hetzelfde beeldtempo aangehouden als het origineel. Dit is het meest realistisch, het nadeel is dat je precies zo lang kunt rijden als de originele opname en dat jouw waardes niet meer kloppen met de video (tenzij je toevallig precies dezelfde waarden rijdt als de filmer).

- Er is wel een soort profiel, maar het is geen gedetailleerd hoogteprofiel met kleurtjes zoals in BigRing. Dit is echt wel een groot gemis IMHO.

- Geen in- en uitrijden in Fulgaz zoals bij BigRing

- In Fulgaz heb je een soort SRM Powercontrol fietscomputer in beeld (zie foto) waar je data op staat. Deze is (bij mijn weten) niet aan te passen en hij zit soms hinderlijk in de weg. De oplossing van BigRing is stukken beter IMHO.

Afbeeldingslocatie: https://www.fiets.nl/forum/download/file.php?id=11389&t=1

- Je kunt net zoals bij BigRing ook intervaltrainingen (desgewenst in ERG doen). Fulgaz maakt hier ook gebruik van .ZWO files die je overal op het web kunt vinden. Wel handig is dat ze in de cloud opgeslagen worden, i.t.t. lokaal zoals bij BigRing.

- In BigRing kun je in slope mode ook de ERG-modus aanzetten, dat kan in Fulgaz helaas niet.

- Fulgaz wilde mijn cadans niet weergeven, niet via mijn smarttrainer (Tacx Neo) en ook niet via mijn Quarq powermeter.

- De servercapaciteit bij Fulgaz is duidelijk een bottleneck. Iedere rit moest flink gebufferd worden voordat ik kon beginnen (is mij bij BigRing nog nooit gebeurd) en een enkele keer moest onderweg de beeldkwaliteit omlaag. Ik heb hier een glasvezelverbinding van 400 Mbit met allemaal enterprise-level Ubiquiti wifi spul, dus daaraan lag het zeker niet ;)

- Het syncen met Strava en Trainingpeaks werkte prima.

- Je kunt ook group rides doen. Ik heb dit nog niet kunnen testen.

@MrAngry Ik had best willen afstappen maar ik hoefde simpelweg niet te pissen :D Broek wisselen was niet nodig. Ik had mijn paincave heel goed laten afkoelen 's nachts en had 2 ventilators op me gericht (grootste deel van de rit op standje 1 van 3, aan het einde op 2 van 3).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:09:
Het zal inderdaad schelen hoe veel je op de fiets zit, met ongeveer 15.000 km per jaar heb ik zelf ook weinig last van mijn achterste, binnen noch buiten.
Heb toen ik voor het eerst ging Tacxen ook wel wat moeten wennen qua zitvlak en knieën. Buiten eerder nooit last van gehad. Dit winterseizoen zo de draad weer opgepakt en nergens last van.

@Dazzler2120 Geinig en klopt volgens mij ook wel aardig met mijn tijden/FTP. Wat dat betreft moet <1u wel mogelijk zijn voor iedereen die er naar toe leeft (laten we zeggen een jaartje voorbereiding). De tijden in Zwift komen wat mij betreft ook wel overeen met die in de werkelijkheid, behalve dat Zwift al bij het dorpje finisht en je officieel nog een kilometer verder moet.

[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 18-01-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@havana thanks, ja super, ik ga hem van de week weer installeren, toch leuk om af en toe een echte klim ofzo na te fietsen naast het Zwiften.

In het verleden zat ik aan bluetooth vast omdat ik mijn ant+ had uitgeleend aan iemand en kon daardoor geen BigRingVR testen doordat die alleen met Ant+ werkt. Deze keer heb ik mijn dongle terug maar was ik BigringVR gewoon vergeten omdat hij op de een of andere manier niet terug komt in reviews zoals deze: https://www.dcrainmaker.c...or-trainer-app-guide.html :(.

Als de kwaliteit van de videos inderdaad goed is lijkt mij dit verder ook het beste bij mij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ypuh schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:50:
[...]

@Dazzler2120 Geinig en klopt volgens mij ook wel aardig met mijn tijden/FTP. Wat dat betreft moet <1u wel mogelijk zijn voor iedereen die er naar toe leeft (laten we zeggen een jaartje voorbereiding). De tijden in Zwift komen wat mij betreft ook wel overeen met die in de werkelijkheid, behalve dat Zwift al bij het dorpje finisht en je officieel nog een kilometer verder moet.
Hah, die 60minuten gaan voor mij nog wel even duren... FTP zit op 230 (2.5 W/kg) maar dit houd ik bij lange na niet een uur vol nog, op een goeie dag houd ik dit 20 minuten vol en kan ik daarna nog met 2.2 - 2.3 W/kg doorrijden op de Alp... maar ben ook pas in september begonnen, dus wellicht dat ik komend jaar September de Alp wel onder het uur kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Heb toen ik voor het eerst ging Tacxen ook wel wat moeten wennen qua zitvlak en knieën. Buiten eerder nooit last van gehad. Dit winterseizoen zo de draad weer opgepakt en nergens last van.

Met die kilometer verder bedoel je denk ik de officiele TDF finish? Volgens mij komt het Zwift segment redelijk overeen met dit IRL segment naar de "toeristen" finish (er staat daar IRL ook een streep op de weg met een timer bord geloof ik): https://www.strava.com/segments/652851?oq=v

Ik hou eigenlijk altijd dat segment aan omdat het ene evenement weer een andere route door het dorp volgt dan de andere, dus dat maakt het anders lastig vergelijken.

Edit: Correctie, niet echt een bord, wel een vage streep: https://www.google.nl/map...vqQmHg!2e0!7i13312!8i6656 :P

Wat de Ventoux in Zwift ook niet helpt is denk ik dat ze er wel iets anders van hebben gemaakt dan in het echt (minder bos, meer open velden) maar dat het tot het laatste, iconische stuk dus nog steeds een saai grasveld is. Bij de Alpe hebben ze behalve dat de segmenten tussentijden tonen ook nog ieder segment een eigen thema gegeven (futuristische gallerij tunnel, dorpje, (nep) yeti, houtzagerij, Nederlandse bocht met oranje tentjes, sneeuwmuren, nog meer futuristische bouwsels. Dat breekt toch wat op ten opzichte van één en al grasland.

Daarnaast hebben ze voor de Alpe ook gewoon veel meer ontwikkeltijd gehad, wie weet komt er een binnenkort een update, net als met richmond, die dat ding visueel wat interessanter maakt (of beter, meer andere routes) :+.

[ Voor 35% gewijzigd door Kluus op 18-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
In het echt zijn er maar liefst 4 finishplekken van Alpe d'Huez.

https://www.cycloworld.cc...ish-van-alpe-dhuez/810/NL

Met welke komt die van Zwift het meest overeen?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Met die kilometer verder bedoel je denk ik de officiele TDF finish? Volgens mij komt het Zwift segment redelijk overeen met dit IRL segment naar de "toeristen" finish (er staat daar IRL ook een streep op de weg met een timer bord geloof ik): https://www.strava.com/segments/652851?oq=v

Ik hou eigenlijk altijd dat segment aan omdat het ene evenement weer een andere route door het dorp volgt dan de andere, dus dat maakt het anders lastig vergelijken.

Edit: Correctie, niet echt een bord, wel een vage streep
Klopt ja, ik bedoel deze. Bij de toeristen finish staat een podium en fiets je onder een grote banner door. Wat dat betreft snap ik dat iemand dat als de finish ziet :+.

Zie nu overigens mijn tijd van 1:12:51u bijna 3 jaar geleden (na een week maximaal bier drinken op de camping). Vorig jaar zomer heb ik hem een keer in Zwift NL race gereden -ging toen niet fantastisch- in 50:38m.

Denk dat ik nu met een beetje wilskracht en een goede dag misschien de 45m net wel/niet aan kan tikken. Zou op zich een leuke uitdaging zijn om fit de winter uit te komen.

@havana De Zwift finish is volgens mij gewoon de fontein. In de poll kon ik het toch niet laten om de Tour-finish te stemmen, maar misschien is het wel eerlijker/realistischer als we gewoon unaniem uitspreken dat je bij de fontein, het podium en bier klaar bent. Die laatste kilometer door het dorp voegt niets toe aan de ervaring/zwaarte.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 18-01-2021 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Lekkere tijd! Dit is mijn enige poging so far op de Alp:
1:43:53

Eerste uur 'rustig' gepeddeld en opgewarmt en daarna flink aan de bak gegaan...
Denk wanneer ik hem begin februari opnieuw ga doen dat 1:20:00 mijn doel gaat zijn...

Pagina: 1 ... 68 ... 161 Laatste