Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 67 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Louislouislouis schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:21:
Het lijkt erop dat ze in batches beschikbaar komen, ze waren er vorige week eerst in 2 tijdslots op de Wahoo website en een week later stonden er een paar op de website van Mantel.

De website van Wahoo zelf in de gaten houden is denk ik het belangrijkste.

Gisteren de eerste training op Zwift gedaan. Hebben jullie nog tips voor leuke trainingen/uitdagingen/programma's?
Trainerroad :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 16:14

Fisico

by Fabian

LGU schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:59:

Zie ik iets over het hoofd of is dit iets wat meer gebruikers ervaren? Overall qua rijden (waar het primair om gaat) zeer tevreden dus absoluut geen klaagzang hier!
Nee hoor dit is redelijk wat iedereen vindt. Je kan punten scoren door nieuwe routes te rijden en dat doe ik vaak in training, maar het is tamelijk irritant dat de gereden routes niet makkelijk te vinden zijn. En zo zijn er meer dingen als een kledingwissel (voor clubkampioenschap) en dergelijke. Alles werk alleen als je al ergens met je fiets staat, terwijl je dan ook al de wat trage inlog en koppeling van sensoren hebt doorlopen.
Louislouislouis schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:21:

Gisteren de eerste training op Zwift gedaan. Hebben jullie nog tips voor leuke trainingen/uitdagingen/programma's?
Stap 1 is het bepalen van je FTP, want anders hebben de trainingen weinig zin. Ik vind in ERG de short sweet spot en medium sweet spot altijd wel aardig om te doen. Ook de McCarthy-special is lekker intensief. Ik ben niet zo'n fan van alle lange warming up en cooling down in Zwift en ik vind veel trainingen ook wel heel grijs trainen, dus een hoge piek ik de sprint en dan weer een paar minuten heel langzaam. Maar is voor ieder wat wils te vinden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
"Dear Mr Johan [achternaam],
many thanks for your order"

Ben benieuwd.. Als het een beetje opschiet misschien nog wel dit weekend fietsen?

Bike Discounter.. Tacx t2980 flux 2 zou op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
JW1904 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:42:
"Dear Mr Johan [achternaam],
many thanks for your order"

Ben benieuwd.. Als het een beetje opschiet misschien nog wel dit weekend fietsen?

Bike Discounter.. Tacx t2980 flux 2 zou op voorraad zijn.
Duitsers zijn niet zo snel met verzenden. En de post is op dit moment helemaal een drama.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20
LGU schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:59:

Waar ik (nog) niet aan kunnen is de in mijn ogen gebrekkig UX. Mijn setup op dit moment is de Wahoo Kickr Cora - telefoon met de Companion app en Zwift op de iPad. Op de een of andere manier vind ik het allemaal niet heel doordacht.

Concrete voorbeelden, je 'garage' en vrijgespeelde elementen / badges zijn niet inzichtelijk (zover ik kan zien) op de myzwift.com en enkel in Zwift zelf nadat je hebt doorgeklikt op 'enkel te kijken'. Overzicht van gereden routes en bijbehorende PR's kan ik (nog) niet terugvinden etc.

Zie ik iets over het hoofd of is dit iets wat meer gebruikers ervaren? Overall qua rijden (waar het primair om gaat) zeer tevreden dus absoluut geen klaagzang hier!
De wereld is het met je eens... ;)
Daarom barst het inmiddels van de hulpapplicaties en initiatieven om dit leed wat te verzachten.
Bv
- ZwiftHacks (Setup instellen vóór je Zwift start)
- Zwifthub (Badges en routes)
- Zwiftinsider
- ZwiftPower
- Strava (Met ZwiftInsider verified Segments)

etc etc

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52
Gisteravond iets heel raars met mijn Tacx Flux T2900. Had eerst een rustig uurtje op lage intensiteit gedaan, om toch nog wat te zweten en omdat het al even geleden was een FTP ramp test gestart vanaf de Garmin.
Alleen aan het eind van het 4e blok van 4 min viel alle weerstand weg. Geen melding en test liep ook gewoon door.
Iemand al eens eerder zoiets gehad? Vliegwiel was wel super warm maar mijn FTP is nou niet zo berg verzettend dat ik een trainer kan overbelasten.
Zou het kunnen komen doordat ik zowel de laptop met bluetooth als de Garmin met ant+ had verbonden? heb daar wel vaker problemen mee maar dat is dan direct, niet na een minuut of 20.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:27
@GWBoes misschien even uit de stroom halen paar minuten en daarna ook even opnieuw kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
GWBoes schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:07:
Gisteravond iets heel raars met mijn Tacx Flux T2900. Had eerst een rustig uurtje op lage intensiteit gedaan, om toch nog wat te zweten en omdat het al even geleden was een FTP ramp test gestart vanaf de Garmin.
Alleen aan het eind van het 4e blok van 4 min viel alle weerstand weg. Geen melding en test liep ook gewoon door.
Iemand al eens eerder zoiets gehad? Vliegwiel was wel super warm maar mijn FTP is nou niet zo berg verzettend dat ik een trainer kan overbelasten.
Zou het kunnen komen doordat ik zowel de laptop met bluetooth als de Garmin met ant+ had verbonden? heb daar wel vaker problemen mee maar dat is dan direct, niet na een minuut of 20.
Ja, van 2 kanten ERG mode snapt een trainer niet echt. Soms gaat het goed meestal niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
mhr-zip schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Duitsers zijn niet zo snel met verzenden. En de post is op dit moment helemaal een drama.
We gaan er achter komen! Inmiddels een bevestiging gehad dat het klaargezet is voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:13
GWBoes schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:07:
Viel je hartslag ook weg?
Zwift heeft namelijk een issue dat als je begint met hartslagmeter en je die tijdens een rit af doet, dat bij een volgend blok de ERG niet meer wil werken. Weet niet of dat met de Garmin ook zo werkt, maar ik had er een maand of wat geleden veel last van omdat m'n band van de hartslagmeter kapot was (iets te veel zout, iets te oud) en na ~30 minuten er mee op hield. Voor Zwift een bekent probleem, voor mij toen pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Holk maar als je altijd zonder hartslagmeter rijdt dan werkt ERG wel? Ik rij altijd met maar ben er nog steeds geen fan van. Ik vind mijn horloge fijner, maar die is weer niet geschikt voor Bluetooth en dat gebruik ik op mijn Mac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Fisico schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:55:
@Holk maar als je altijd zonder hartslagmeter rijdt dan werkt ERG wel? Ik rij altijd met maar ben er nog steeds geen fan van. Ik vind mijn horloge fijner, maar die is weer niet geschikt voor Bluetooth en dat gebruik ik op mijn Mac.
Met of zonder maakt niet veel uit, maar tijdens een training met wisselende blokken je hartslagmeter af doen is een No Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47
https://nl.pepper.com/aan...iets-uit-duitsland-181959

Zou dit iets zijn? Je zit natuurlijk ook met garantie te kijken. Maar dan hoef ik niet mijn racefiets naar zolder te tillen. Het zou moeten werken met Zwift, maar persoonlijk denk ik beter paar honderd euro meer uit geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
DaYwaLkUr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:03:
Zou dit iets zijn? Je zit natuurlijk ook met garantie te kijken. Maar dan hoef ik niet mijn racefiets naar zolder te tillen. Het zou moeten werken met Zwift, maar persoonlijk denk ik beter paar honderd euro meer uit geven?
dit soort producten verwarren werken met Zwift graag met werken met Zwift zoals Zwift bedoeld is. Stel dat ik jou een kinderfiets verkoop met een AliExpress ANT+ snelheidssensor van €10,- dan werkt die fiets met Zwift. D.w.z. de snelheid die de sensor via ANT+ uitzend kun je dan in Zwift zien. Zwift is dan niet interactief en ook niet leuker dan gewoon spinnen op zo'n fiets.
De fiets de je linkt doet iets vergelijkbaars maar echt niet automatisch meer/minder weerstand genereren op basis van de Zwift virtuele wereld. Om dat te kunnen moet Zwift zo'n fiets via BT of ANT+ kunnen aansturen en dat lukt alleen bij de duurdere smart trainers die momenteel allemaal schaars / uitverkocht zijn.

Korte antwoord, naar mijn mening is het niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47
BartNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:57:
[...]

dit soort producten verwarren werken met Zwift graag met werken met Zwift zoals Zwift bedoeld is. Stel dat ik jou een kinderfiets verkoop met een AliExpress ANT+ snelheidssensor van €10,- dan werkt die fiets met Zwift. D.w.z. de snelheid die de sensor via ANT+ uitzend kun je dan in Zwift zien. Zwift is dan niet interactief en ook niet leuker dan gewoon spinnen op zo'n fiets.
De fiets de je linkt doet iets vergelijkbaars maar echt niet automatisch meer/minder weerstand genereren op basis van de Zwift virtuele wereld. Om dat te kunnen moet Zwift zo'n fiets via BT of ANT+ kunnen aansturen en dat lukt alleen bij de duurdere smart trainers die momenteel allemaal schaars / uitverkocht zijn.

Korte antwoord, naar mijn mening is het niets ;)
Maar bij het product staat wel: Magnetische weerstand en te koppelen via Bluetooth

Dus vandaar dat ik hierop uitkwam. Maar nu ik dit schrijf, zie ik dat je gelijk hebt. Dus de sensoren via BT. Thanks ik laat hem links liggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:15
Helaas heb ik geen informatie gevonden over dat de Bike via Bluetooth met Zwift kan communiceren. Ik heb een vermoeden dat het bij Xiaomi een gesloten systeem is net zoals bij de Peloton bike.
Met een crank power meter of power meter pedalen gaat het wel lukken maar dan komt er een aardige schep bij de prijs op.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rg666
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-06-2023
hood schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:49:
Ik ben op zoek naar een Wahoo KICKR Core trainer. Erg vervelend dat ze zo slecht verkijgbaar zijn, ben meerdere keren per dag de websites van futurumshop, Mantel en wahoofitness aan het F5en. Nog tips op welke webshop ik nog meer kan kijken mochten ze beschikbaar komen?
Betersport.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:18
Hij zegt toch leuk? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Maar hij zegt ook "trainingen" :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
DaYwaLkUr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:03:
https://nl.pepper.com/aan...iets-uit-duitsland-181959

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Met de app qdomyos-zwift (kost 5,99€) kunnen de cadence en de snelheid van de bike worden uitgelezen. In deze video laat iemand zien dat deze gegevens worden opgevangen door de Peleton app. Gezien de naam van de app en de naam van het github project zou Zwift deze gegevens ook kunnen opvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:21
Heyster schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:39:
[...]

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Met de app qdomyos-zwift (kost 5,99€) kunnen de cadence en de snelheid van de bike worden uitgelezen. In deze video laat iemand zien dat deze gegevens worden opgevangen door de Peleton app. Gezien de naam van de app en de naam van het github project zou Zwift deze gegevens ook kunnen opvangen.
Dat kan wel zo zijn maar zolang Zwift de weerstand niet kan uitlezen en aanpassen kan je net zo goed een snelheids en cadans sensor op je stadsfiets doen en simpele rollen kopen.

Je wil toch juist een interactieve ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
Prulleman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:33:
[...]

Maar hij zegt ook "trainingen" :P
Fair point, ik denk dat voor uitdagingen zwift wat meer geschikt is, lees groepsritten, wedstrijdjes en virtuele beklimmingen waarin je je eigen PR's kan aanvallen. Voor het uitvoeren van trainingen, zeker zonder trainer die dit voor je bepaald lijkt TR me ook zeer geschikt, moet wel zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
edoappelhof schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:40:
[...]

Fair point, ik denk dat voor uitdagingen zwift wat meer geschikt is, lees groepsritten, wedstrijdjes en virtuele beklimmingen waarin je je eigen PR's kan aanvallen. Voor het uitvoeren van trainingen, zeker zonder trainer die dit voor je bepaald lijkt TR me ook zeer geschikt, moet wel zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb.
ja je kan het moeilijk vergelijken. Als je echt sociale of gaming aspect zoekt, is trainerroad niks voor je. Voor een beetje afwisselen van groeperingen en trainingen kan je ook beter bij zwift blijven. Maar voor een dedicated plan met een doordachte structuur kan je beter naar trainerroad (of sufferfest). Je moet alleen voor je eigen entertainment zorgen (maar genoeg opties met Netflix, YouTube en muziek)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Kun je de Peloton bike nu eigenlijk al in NL kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
Prulleman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:50:
[...]
ja je kan het moeilijk vergelijken. Als je echt sociale of gaming aspect zoekt, is trainerroad niks voor je. Voor een beetje afwisselen van groeperingen en trainingen kan je ook beter bij zwift blijven. Maar voor een dedicated plan met een doordachte structuur kan je beter naar trainerroad (of sufferfest). Je moet alleen voor je eigen entertainment zorgen (maar genoeg opties met Netflix, YouTube en muziek)
Ik werk persoonlijk met een coach die mijn trainingsplan bedenkt/beheert. Dan is het eigenlijk vooral zoeken naar een platform om je virtuele KM's te maken, dit maakt de keuze voor het platform eigenlijk een stuk minder belangrijk dan wanneer je je structuur uit het platform haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
Louislouislouis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:37:
[...]

Dat kan wel zo zijn maar zolang Zwift de weerstand niet kan uitlezen en aanpassen kan je net zo goed een snelheids en cadans sensor op je stadsfiets doen en simpele rollen kopen.

Je wil toch juist een interactieve ervaring?
De gast in de video noemt ook de weerstand. Helaas zien we daar alleen maar een demo van Peloton.
De cijfers lijken wel te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@edoappelhof ja, platform maakt weinig uit als iemand anders de structuur bedenkt. Je kan zelfs in beide systemen eigen workouts inladen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:01
Vanavond de Route to Sky op het programma voor de Tour du Zwift. Ben benieuwd, heb een hekel aan eindeloos klimmen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
KW25 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:35:
Vanavond de Route to Sky op het programma voor de Tour du Zwift. Ben benieuwd, heb een hekel aan eindeloos klimmen.
De alpe heeft een minigame waarbij je van bocht naar bocht rijdt, dat scheelt. En bovenaan een verrassing ;)

Dat heb je op de ventoux in elk geval niet.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:58

Kluus

Gang is alles

Ik denk er toch over op "La Reine" te gaan doen al vind ik de Alpe ook wat leuker. Ik heb die route nog niet gedaan (al krijg je er geen badge voor) en ik vind het wel leuk om eens te zien hoe de Ventoux is met de petit KOM als aanloop.

Maar klimmen vind ik op zich niet erg, zowel niet op Zwift als in het echt, nu alleen nog het juiste moment vinden. Ik probeer deze week eigenlijk wat rust te pakken, want ik merk aan de Zwift races de afgelopen tijd dat ik wat vermoeidheid heb opgebouwd. Maar deze klimmen worden toch snel weer inspanningen op drempel vermogen vrees ik. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16
Ik twijfel ook behoorlijk; La Reine niet gereden, maar Ven-top wel en daar vond ik werkelijk echt geen ene kont aan. Maar goed, met mijn 84 kg is klimmen niet echt m'n hobby... Qua hoogtemeters maakt het trouwens niet eens heel erg veel uit.

Bij de Alpe inderdaad de minigame die het wat aantrekkelijker maakt en op de top kans op nieuwe wielen / XP / handschoentjes / etc. En +1 voor badge Masochist (Avid Climber al binnen). Als je 'm rijdt binnen 1 hr dan nog bonus badge...

Ik neig dus naar Alp zolang ze Ven-top niet beetje opplussen...

P.S. @Prulleman Hij zei "trainingen" he niet "martelingen" :P

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 14-01-2021 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:15
KW25 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:35:
Je kan ook de mountain route doen? 30,2km en 683hm.

Ik begin zo langzamerhand nog meer hekel te krijgen aan klimmen dan ik al had. Ga echt geen 1.200hm wegtrappen op Zwift tenzij iemand een pistool tegen m'n hoofd zet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Waar in Zwift kan je de Ventoux vinden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
Louislouislouis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:07:
France, route Ven Top. Als France niet in de roulatie zit, zou je een meetup kunnen organiseren met jezelf :) of even Googlen op 'zwift world hacks'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Louislouislouis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:07:
Die zit in de "France" wereld. GPS accurate Ventoux route heet "Ven-Top", de route dit nu in TdZ zit heet "La Reine", heeft een andere aanloop en stopt ook eerder (waar in het echt Chalet Reynard is).

@Ypuh heb je in het echt ook zo'n hekel aan klimmen of beperkt dat zich tot virtueel? Ik ben ook niet per se een klimmer maar ik vind 100% vlakke routes dan weer echt heel erg saai :P.

@Morrar Ja, die wheel of fortune is ook wel een goede reden om de Alpe te doen, zeker als je de wielen nog niet hebt. Ik heb alles daarvan al, dus voor mij zou het alleen om wat XP gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 14-01-2021 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:12:
@Ypuh heb je in het echt ook zo'n hekel aan klimmen of beperkt dat zich tot virtueel? Ik ben ook niet per se een klimmer maar ik vind 100% vlakke routes dan weer echt heel erg saai :P.
Mwoah, ja en nee. Als ik in het echt aan het klimmen ben ik ook op vakantie, dat maakt het direct al een stuk leuker. Virtueel mis je alleen alles wat ik in leuk vind aan klimmen (mooie uitzichten, haarspeldbochten, verse berglucht etc). De activiteit langdurig klimmen an sich vind ik inderdaad niet leuk (vol vermogen, lage snelheid, veel druk op je rug/knieën).

Ardennen, Luxemburg, Eifel, Schotland, Richmond etc. vind ik allemaal fantastisch (kort, steil en veel). Idealiter is een klim voor mij max. 3-4km en 5-7% of <1-2km en pieken van 15-20%. De Alpe is daarmee net iets over het randje maar gaat met z'n 10km en 9% nog net. De naam, het uitzicht, de sfeer, haarspelden etc. maken dan veel goed :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:27
@Ypuh de basis hiervoor heb je gelegd toen je naar het Lauwers College fietste ofniet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:18
de Alp staat ook op de planning hier vanavond. Ik heb die nog nooit gereden en heb mij alvast ingeschreven om te starten om 19:02 uur. Ik weeg een 82kg, dus en ook geen klimtalent! Zal op het gemak starten en zien waar we eindigen. Ik heb geen doel voor ogen, gewoon de rit uitrijden is voldoende ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Morrar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:02:

haha, laten we het er maar op houden dat TrainerRoad niet voor iedereen geschikt is ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
pier87 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:25:
@Ypuh de basis hiervoor heb je gelegd toen je naar het Lauwers College fietste ofniet ;)
Toen zat ik vloekend en scheldend op de fiets als het een keer waaide. M'n ouders lachen er nog regelmatig om dat het nu m'n favoriete hobby is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 26-09 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Ik begin zo langzamerhand nog meer hekel te krijgen aan klimmen dan ik al had. Ga echt geen 1.200hm wegtrappen op Zwift tenzij iemand een pistool tegen m'n hoofd zet :X
deze ga ik ook doen volgende week dinsdag! heb de alpe een keer gedaan, de ventoux 1x niet omdat het moet maar omdat het kan...en verwacht niet dat ik die nog een keer ga doen 8)7

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Prulleman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:31:
[...]

haha, laten we het er maar op houden dat TrainerRoad niet voor iedereen geschikt is ;)
Jij of iemand anders al gekeken naar de nieuwe app Join? Lijkt me een beetje van beide werelden; training schema en groep-rides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Morrar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:02:
Ik twijfel ook behoorlijk; La Reine niet gereden, maar Ven-top wel en daar vond ik werkelijk echt geen ene kont aan. Maar goed, met mijn 84 kg is klimmen niet echt m'n hobby... Qua hoogtemeters maakt het trouwens niet eens heel erg veel uit.

Bij de Alpe inderdaad de minigame die het wat aantrekkelijker maakt en op de top kans op nieuwe wielen / XP / handschoentjes / etc. En +1 voor badge Masochist (Avid Climber al binnen). Als je 'm rijdt binnen 1 hr dan nog bonus badge...

Ik neig dus naar Alp zolang ze Ven-top niet beetje opplussen...

Ik ga morgen een poging wagen om de alpe in het uur te doen. (Masochist is nog zeker 15x klimmen denk ik, kan je dat eigenlijk ergens zien?) Gaat zeker niet lukken, want dan moet er nog zeker 10 minuten af, maar proberen kan geen kwaad. Voor het eerst wel met de difficulty op 100%, ik heb het idee dat dat bij klimmen een beter resultaat geeft bij mij.
Gezien alle opmerkingen ga ik Ven-Top 1x rijden voor de badge, maar dat komt later wel.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
Mistraller schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Ik ga morgen een poging wagen om de alpe in het uur te doen. (Masochist is nog zeker 15x klimmen denk ik, kan je dat eigenlijk ergens zien?) Gaat zeker niet lukken, want dan moet er nog zeker 10 minuten af, maar proberen kan geen kwaad. Voor het eerst wel met de difficulty op 100%, ik heb het idee dat dat bij klimmen een beter resultaat geeft bij mij.
Gezien alle opmerkingen ga ik Ven-Top 1x rijden voor de badge, maar dat komt later wel.
Als je alles upload naar Strava, zou je je aantal pogingen op dit segment kunnen bekijken --> https://www.strava.com/segments/17267489

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Ik heb niet echt meegedaan met TdZ, wat houdt het eigenlijk in? Serie wedstrijden?
Ik heb nu eventjes een soort rust periode aangezien ik flink aan de studie mag voor school... Maar na de toetsen ga ik een 2de poging doen Alp du Zwift.
Ik twijfel nog om dit icm een lange workout te doen en daarmee ERG, of freeride. Denk de freeride. Streeftijd zal 1uur 25minuten zjin...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DutX schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Als je alles upload naar Strava, zou je je aantal pogingen op dit segment kunnen bekijken --> https://www.strava.com/segments/17267489
Duh 8)7 Volgens mij noemde ik die zelf al eerder. Juist. 6x dus, en de laatste was 1:07 dus slechts 7 minuten eraf rijden! *O*
Moet zwift alleen wel dezelfde cijfertjes hanteren natuurlijk...
Dazzler2120 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:09:
Ik heb niet echt meegedaan met TdZ, wat houdt het eigenlijk in? Serie wedstrijden?
TdZ is een serie van 8 group rides. Dit jaar alleen social rides (waarbinnen ook wel geraced wordt). Vorig jaar kon je kiezen, social ride of race.
Iedere etappe heeft een bepaald thema, en je kiest dan de afstand/route binnen het thema, en het moment waarop je gaat rijden.
En als je ze alle 8 rijdt dan krijg je een virtuele jersey. (Waarbij ik altijd denk; "All that effort and all I got was this lousy T-shirt" >:) )

[ Voor 41% gewijzigd door Mistraller op 14-01-2021 12:17 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Mistraller schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:13:

TdZ is een serie van 8 group rides. Dit jaar alleen social rides (waarbinnen ook wel geraced wordt). Vorig jaar kon je kiezen, social ride of race.
Iedere etappe heeft een bepaald thema, en je kiest dan de afstand/route binnen het thema, en het moment waarop je gaat rijden.
En als je ze alle 8 rijdt dan krijg je een virtuele jersey. (Waarbij ik altijd denk; "All that effort and all I got was this lousy T-shirt" >:) )
Ah helder! Daar ben ik ondertussen te laat voor begonnen :') Nieuw jaar nieuwe kansen dan maar hé...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Of je pikt nu toch nog in en rijdt de eerste 2 ritten wat later:
WHAT IF I MISS A STAGE?
Makeup stages will be available from Feb 13 to Feb 20, after Stage 8 finishes. During that one week, we’ll host events to cover all eight stages. Event slots are limited, so make sure to get in your rides and runs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:13:
Overigens wordt er voorin die "social rides" gewoon geracet (edit: oh wacht dat zeg jij ook al :+). Eigenlijk vind ik dit nog de mooiste soort ritten, etappe 1 heb ik als een race gereden en etappe 2 heb ik gisteren lekker als een herstel rit gereden. Lekker doen waar je op dat moment zin in hebt dus en je komt eigenlijk nooit alleen te zitten.

Er zit trouwens een update aan te komen die veel van de problemen met drukte zou moeten fixen:
https://zwiftinsider.com/zwift-patch-01132021/

Op zich heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad, maar ik denk dat ik toch even op deze patch wacht voor ik aan etappe 3 begin.

Edit: Je krijgt touwens ook een kortingscode van 58 euro in de webshop van Le Col die je kan besteden om een IRL TdZ shirt te kopen, maar volgens mij is deze code ook geldig op de rest van het assortiment. En een kans(je) om een Colnago te winnen!

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 14-01-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
argon007 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:29:
Of je pikt nu toch nog in en rijdt de eerste 2 ritten wat later:

[...]
Te weinig tijd op dit moment om veel te fietsen i.v.m. studie helaas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Kluus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Overigens wordt er voorin die "social rides" gewoon geracet (edit: oh wacht dat zeg jij ook al :+). Eigenlijk vind ik dit nog de mooiste soort ritten, etappe 1 heb ik als een race gereden en etappe 2 heb ik gisteren lekker als een herstel rit gereden. Lekker doen waar je op dat moment zin in hebt dus en je komt eigenlijk nooit alleen te zitten.

Er zit trouwens een update aan te komen die veel van de problemen met drukte zou moeten fixen:
https://zwiftinsider.com/zwift-patch-01132021/

Op zich heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad, maar ik denk dat ik toch even op deze patch wacht voor ik aan etappe 3 begin.

Edit: Je krijgt touwens ook een kortingscode van 58 euro in de webshop van Le Col die je kan besteden om een IRL TdZ shirt te kopen, maar volgens mij is deze code ook geldig op de rest van het assortiment. En een kans(je) om een Colnago te winnen!
Sinds de TdZ etappes ieder uur zijn te rijden heb ik het idee dat het met de drukte (relatief) mee valt. London was met 11.000 deelnemers extreem. Richmond zaten er in mijn etappe 2.300 en voor de nu geselecteerde 3e etappe 'slechts' 529 voorlopige aanmeldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:36:

Ik heb ooit eens een Strava GranFondo Jersey gekocht bij Ali. Volgens mij is dat gewoon een officieel partijtje geweest wat niet goed liep of zo. Kostte me 20 euro of zo voor bib+jersey. Kwaliteit was vergelijkbaar met lidl spul, wat mij betreft verder gewoon prima. Vraag me af hoe dat TdZ shirt qua kwaliteit is.
btw Buiten gaan fietsen met een Zwift shirt vind ik toch een beetje gek :+

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ter info, omdat wellicht meerdere mensen dit probleem hebben:

Ik rijd op een Wahoo Kickr Core, draai Zwift op mijn laptop en gebruik de Wahoo Companion app op mijn iPhone of alles met elkaar te verbinden. Recent had ik de issue dat bij opstarten mijn HRM niet gezien werd. Alleen bluetooth op mijn telefoon uit en aan zetten, zorgde ervoor dat de HRM weer gezien werd.
Vervoglens had ik bij het opstarten van een ERG workout dat ik maar niet op de voorgeschreven wattages kwam. Of te hoog, of te laag, vrij constant alsof ik in normale modus reed. Soms corrigeerden de wattages zich ineens na een aantal minuten, vaak ook niet. Dan moest ik alles herstarten, inclusief Kickr van de stroom af, om het te laten functioneren. Een grote frustratie.

Ook deïnstalleren van Zwift en de Companion app maakte geen verschil. Na veel googlen kwam ik op een of andere obscure Poolse site (dank u Google Translate!) de tip tegen om de standaard Wahoo Fitness App, die aangeraden wordt in de Kickr Core handleiding om oa te calibreren of firmware updates te installeren, te verwijderen. Het schijnt namelijk dat deze app, ook wanneer deze niet actief is, interfereert met je connecties. En inderdaad, zonder deze app werkt alles feilloos!

Calibreren doe ik voortaan in Zwift en af en toe zal ik de app even terugzetten om te zien of er een firmware update is. Maar verder komt deze niet meer op mijn telefoon.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@coelho ik heb geen iPhone, maar android, maar is het afsluiten van de wahoo app niet genoeg, ipv minimaliseren?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Prulleman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:06:
@coelho ik heb geen iPhone, maar android, maar is het afsluiten van de wahoo app niet genoeg, ipv minimaliseren?
Ik sluit mijn apps continu volledig af uit gewoonte. Dat maakte geen verschil. Ik weet niet exact hoe, maar vermoed dat meerdere profielen (bluetooth of wellicht kickr) de oorzaak waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:09
coelho schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:00:
Ter info, omdat wellicht meerdere mensen dit probleem hebben:

Ik rijd op een Wahoo Kickr Core, draai Zwift op mijn laptop en gebruik de Wahoo Companion app op mijn iPhone of alles met elkaar te verbinden. Recent had ik de issue dat bij opstarten mijn HRM niet gezien werd. Alleen bluetooth op mijn telefoon uit en aan zetten, zorgde ervoor dat de HRM weer gezien werd.
Vervoglens had ik bij het opstarten van een ERG workout dat ik maar niet op de voorgeschreven wattages kwam. Of te hoog, of te laag, vrij constant alsof ik in normale modus reed. Soms corrigeerden de wattages zich ineens na een aantal minuten, vaak ook niet. Dan moest ik alles herstarten, inclusief Kickr van de stroom af, om het te laten functioneren. Een grote frustratie.

Ook deïnstalleren van Zwift en de Companion app maakte geen verschil. Na veel googlen kwam ik op een of andere obscure Poolse site (dank u Google Translate!) de tip tegen om de standaard Wahoo Fitness App, die aangeraden wordt in de Kickr Core handleiding om oa te calibreren of firmware updates te installeren, te verwijderen. Het schijnt namelijk dat deze app, ook wanneer deze niet actief is, interfereert met je connecties. En inderdaad, zonder deze app werkt alles feilloos!

Calibreren doe ik voortaan in Zwift en af en toe zal ik de app even terugzetten om te zien of er een firmware update is. Maar verder komt deze niet meer op mijn telefoon.
Je zou zomaar eens mijn held kunnen zijn! Ik heb het gevoel alsof bij mijn kickr core de ERG kapot is, omdat in Zwift inderdaad de waardes simpelweg niet gehaald worden inderdaad. Een warming-up gaat compleet mis en workouts haal ik 2 van de 20 sterren zegmaar. Terwijl Trainerroad wel feilloos werkte qua ERG.

Ik ga dit zeker proberen, thanks Coelho en de obscure Poolse site :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Stufferdt schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Je zou zomaar eens mijn held kunnen zijn! Ik heb het gevoel alsof bij mijn kickr core de ERG kapot is, omdat in Zwift inderdaad de waardes simpelweg niet gehaald worden inderdaad. Een warming-up gaat compleet mis en workouts haal ik 2 van de 20 sterren zegmaar. Terwijl Trainerroad wel feilloos werkte qua ERG.

Laat het eens even weten wanneer je het geprobeerd hebt. Hopelijk is het dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Stufferdt schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Mocht dat niet lukken kan het ook helpen om een ANT+ dongle aan te schaffen! Dan kan je al je sensoren zonder tussenkomst van een app direct met je computer verbinden.

Natuurlijk geen oplossing bij gebruik ipad of apple tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:38:
[...]

Ik heb ooit eens een Strava GranFondo Jersey gekocht bij Ali. Volgens mij is dat gewoon een officieel partijtje geweest wat niet goed liep of zo. Kostte me 20 euro of zo voor bib+jersey. Kwaliteit was vergelijkbaar met lidl spul, wat mij betreft verder gewoon prima. Vraag me af hoe dat TdZ shirt qua kwaliteit is.
btw Buiten gaan fietsen met een Zwift shirt vind ik toch een beetje gek :+
Nou La Col zou wel kwaliteit spul moeten zijn hoor. Maar ik vind 100 euro voor een shirt (dat is dus na de korting) nog steeds veel. Ik heb zojuist geprobeert een ander shirt met van dat hele dunne mesh spul (vind ik echt ideaal in de zomer) te bestellen (non-Zwift) maar daar zit al korting op en daar werkte de code niet op. :( Ik heb er trouwens geen problemen mee om met Zwift spullen buiten te rijden, mijn Zwift bidons neem ik regelmatig mee naar buiten, vooral met slecht weer.

Ik heb trouwens besloten, ik ga vanavond om 20:00 (als de kinderen een beetje willen slapen) gewoon La Reine doen, omdat het kan. Ik dacht er nog even over om ook maar de Mountain route te doen, maar daar zit de radio toren in, dan liever een halve Ventoux! Nog meer liefhebbers? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 14-01-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Ypuh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Ja, wil deze rit wel een keer gedaan hebben. Ook goed voor de everest challenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Louislouislouis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Mocht dat niet lukken kan het ook helpen om een ANT+ dongle aan te schaffen! Dan kan je al je sensoren zonder tussenkomst van een app direct met je computer verbinden.

Natuurlijk geen oplossing bij gebruik ipad of apple tv..
Oh chips, dan heb ik het niet goed gelezen en heeft het bij mij geen nut :/
Ik gebruik al een ANT+ dongle (kleine USB, wil nog een usb-verlengkabel omdat ik weleens drops heb/had).

Maar de telefoon zit er bij mij niet tussen natuurlijk, dus dat zou ook niet moeten uitmaken. Grr, herken de problemen dus het leek me 1+1 :'(

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Kluus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:14:

Ik heb trouwens besloten, ik ga vanavond om 20:00 (als de kinderen een beetje willen slapen) gewoon La Reine doen, omdat het kan. Ik dacht er nog even over om ook maar de Mountain route te doen, maar daar zit de radio toren in, dan liever een halve Ventoux! Nog meer liefhebbers? :+
In ongeveer 1 week tijd zowel de Ven-Top als Alp gedaan en ik vind het onderhand wel best. De radiotoren heb ik ook al een keertje gezien. Misschien ga ik nog een keer zo'n berg op in een work out als ik toch in ERG bezig ben. Maar niet meer voor de lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Nou La Col zou wel kwaliteit spul moeten zijn hoor. Maar ik vind 100 euro voor een shirt (dat is dus na de korting) nog steeds veel.
Een jersey is wat minder belangrijk dan een broek, maar ik ben vaak toch wel content met mijn duurdere kleding aankopen. Toevallig van de week nieuwe clubkleding vergeleken en je ziet en voelt al vrij snel de verschillen tussen goedkoop/middel/dure varianten. Uiteraard zijn de 2 duurste jerseys die ik heb (MAAP/€150) ook de fijnste. Zo rond de €100 zijn ze doorgaans ook al heel erg goed (bijv. Assos Mille), met name die middelste categorie vind ik de €30-40 meerprijs wel waard.
Net te laat helaas. Heb voor de verandering eens een middagsessie gedaan, de radiotoren dus. Persoonlijk vind ik die dan wel weer tof omdat er best veel variatie en een paar 14% stukken inzit. De bedoeling was uitfietsen, maar na een paar trappen zat ik alweer bij de top-10 in de buurt. Niet all-out gegaan, maar kon het toch niet laten die vervelende wieltjesplakker los proberen te rijden (sprint me er nog af ook op het laatst :P).

Laten we morgen of ma/di eens afspreken om samen te gaan Zwiften. Andere Tweakers zijn uiteraard ook welkom!

[ Voor 35% gewijzigd door Ypuh op 14-01-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:36
Hoe voelt het klimmen op een trainer nou ten opzichte van de realiteit? Ik ben niet de sterkste wegwielrenner, een ramp met wind tegen met mijn lichtgewicht, maar klimmen/heuvels vind ik wel leuk. Helpt een indoortrainer hierbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
AequitasII schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:12:
Hoe voelt het klimmen op een trainer nou ten opzichte van de realiteit? Ik ben niet de sterkste wegwielrenner, een ramp met wind tegen met mijn lichtgewicht, maar klimmen/heuvels vind ik wel leuk. Helpt een indoortrainer hierbij?
Los van dat indoor trainen wel een andere beleving geeft, je dus niet schuin staat, en indoor trainen wat gewenning vraagt, kun je de inspanning van binnen en buiten klimmen wel bijna 1 op 1 vergelijken.

Als je buiten zuigt in klimmen, dan zul je dat binnen ook doen en vice versa. Andersom kun je binnen dus heel goed trainen voor bijvoorbeeld een Alpe d'HuZes of beklimming van de Ventoux. Je moet er maar net zin in hebben natuurlijk, ik heb zo'n virtuele klim na 1x wel bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 10:26

Crazy D

I think we should take a look.

Ervaring met Wahoo Kickr en Tacx Neo Bike: het is vooral "zwaar". Qua gevoel zou ik willen zeggen: voelt als met serieuze tegenwind fietsen (tegen de wind in dan :+): afhankelijk van de virtuele helling ergens tussen 50 en 80 rpm, wattage rond de FTP, hartslag net onder omslagpunt.

Maar, wat voor mij klimmen zwaar maakt is dat het echt omhoog gaat (op je trainer blijft het vlak), er is geen onzichtbare hand die je tegenhoudt (of terugduwt, afhankelijk van je gewicht :P), en de lucht wordt niet ijler. Binnen heb je dus alleen het punt "zware weerstand".

Helpt het? Ja, want zwaardere weerstand traint het 1 en ander in je lichaam waar je zeker wat aan hebt voor het echt in de bergen fietsen. Maar nee, het is geen alternatief voor een echte berg.

Wattages die ik moest trappen indoor matchen wel behoorlijk met buiten trouwens, dus de ervaring van 45 minuten een bepaald wattage trappen, iets wat je in NL alleen lukt als je op een rechte dijk flinke tegenwind hebt, en de dijk is echt lang.... Dat kun je weer wel goed simuleren.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:34
Mijn setup al een tijdje niet van z'n plek gehad en lekker gefietst.

Gebruik een Decathlon fietsmat die waterproof zou moeten zijn... Helaas bleek eronder toch wat vocht te liggen er het laminaat heeft het niet geheel doorstaan. Ligt dit aan de Decathlon mat en zou een echte wahoo fietsmat beter zijn?

Tijdens het fietsen altijd wel een plasje op de mat. Die haal ik er na het fietsen altijd gelijk af. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Grootste verschil met klimmen binnen en buiten is imo de cadans.

Binnen moedigt bijv Trainerroad je aan om 85-95rpm te hebben. Op een steile lange klim lukt dat met de meeste gearings niet (althans niet met mijn 3 w/kg).

Binnen voelt meer als lekkerdoorfietsen op het vlakke met goed tempo imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
En buiten op de pedalen gaan staan gaat toch een flink stukje prettiger dan binnen. Vind ik ook een behoorlijk verschil; beetje afwisseling is wel zo prettig.

Overigens vandaag en gisteren paar kilometertjes buiten gemaakt. Fris maar wel weer erg lekker!

Nou alleen nog wel ff die TdZ etappe rijden binnenkort...

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 14-01-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:11:
Net te laat helaas. Heb voor de verandering eens een middagsessie gedaan, de radiotoren dus. Persoonlijk vind ik die dan wel weer tof omdat er best veel variatie en een paar 14% stukken inzit. De bedoeling was uitfietsen, maar na een paar trappen zat ik alweer bij de top-10 in de buurt. Niet all-out gegaan, maar kon het toch niet laten die vervelende wieltjesplakker los proberen te rijden (sprint me er nog af ook op het laatst :P).

Laten we morgen of ma/di eens afspreken om samen te gaan Zwiften. Andere Tweakers zijn uiteraard ook welkom!
Wel een goed idee, morgen wil ik alleen als het even kan kijken of ik tussen het werk door buiten kan gaan mtben. Maandag of dinsdag zou kunnen, afhankelijk van of ik dinsdag weer mee doe met de ZRL race. Overigens denk ik er ook over om gewoon weer mee te doen met ZwiftNL op woensdag. Hoeveel races zitten er nu weer op?

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 14-01-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Wel een goed idee, morgen wil ik alleen als het even kan kijken of ik tussen het werk door buiten kan gaan mtben. Maandag of dinsdag zou kunnen, afhankelijk van of ik dinsdag weer mee doe met de ZRL race. Overigens denk ik er ook over om gewoon weer mee te doen met ZwiftNL op woensdag. Hoeveel races zitten er nu weer op?
Er zijn nu 2 van de 8 geweest. Het is weer lekker druk inmiddels :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Crazy D schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Maar, wat voor mij klimmen zwaar maakt is dat het echt omhoog gaat (op je trainer blijft het vlak), er is geen onzichtbare hand die je tegenhoudt (of terugduwt, afhankelijk van je gewicht :P), en de lucht wordt niet ijler. Binnen heb je dus alleen het punt "zware weerstand".
Anderzijds kun je buiten een keer breed wegsturen of een buitenbochtje pakken om even de druk van de benen te halen, is het uitzicht vaak grandioos dus is de afleiding van pijnlijke poten alom aanwezig en tot slot kan het zowel motiverend als demotiverend zijn om de weg voor je (en boven je) te zien liggen.

Mijn grootste voordeel van indoor haal ik door inderdaad op een hoge weerstand te trainen, iets wat op het vlakke toch wat lastiger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
Zo die Alpe zit er ook weer op. Opzich wel prima, laatste twee bochten had ik het wel zwaar. Ga deze nog wel een keer doen binnenkort. Heb een Vortex dus waarschijnlijk wel iets minder zwaar dan in het echt.

Zag trouwens dat je een soort rad hebt boven, heb nu van die handschoenen gekregen, maar je kan blijkbaar ook wielen krijgen? Is dit na een aantal keer? Of gewoon geluk hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Gewoon geluk... Of pech, dat is waarschijnlijker :p

Trouwens heeft iemand al eens getest wat er gebeurt als je een U turn maakt en steeds onder een poortje doorgaat?

Neem aan dat die op de alp niet werkt, omdat je het hele segment moet rijden... Maar met een gewoon poortje, kan het dan wel? Inclusief kans op grote XP bonus?

[ Voor 73% gewijzigd door Morrar op 14-01-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Ik heb het ook gehaald. Eerste keer in 1 uur en 12 minuten.
Tja, ik ben geen klimmer maar al bij al viel het wel mee. Een vriend reed ook mee en via Whatsapp Voice elkaar wat moed zitten inspreken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Morrar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:11:
Gewoon geluk... Of pech, dat is waarschijnlijker :p

Trouwens heeft iemand al eens getest wat er gebeurt als je een U turn maakt en steeds onder een poortje doorgaat?

Neem aan dat die op de alp niet werkt, omdat je het hele segment moet rijden... Maar met een gewoon poortje, kan het dan wel? Inclusief kans op grote XP bonus?
Ik heb ooit ergens gelezen dat dat niet werkt, dat er een aantal kilometer/tijd tussen moet zitten als je weer bij hetzelfde poortje kwam. Anders was dat echt de ultieme level-up truc: met een TT fiets (want dan krijg je alleen de +XP “powerups”) telkens onder hetzelfde poortje door draaien >:).

La Reine was eigenlijk ook best een leuke route: leuke aanloop met de Petit KOM en stopt precies op tijd. Ik ben dan ook niet meer door gegaan tot de KOM. Had voor het eerst sinds een tijdje weer een goed gevoel in de benen. Positie #38 ofzo van 1000+, dus uiteindelijk best tevreden :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
KW25 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:09:

Zag trouwens dat je een soort rad hebt boven, heb nu van die handschoenen gekregen, maar je kan blijkbaar ook wielen krijgen? Is dit na een aantal keer? Of gewoon geluk hebben?
Ja de meilensteins, een helm, kwestie van geluk inderdaad. Maar na 5x en 25x krijg je ook een badge, dus helemaal voor niks doe je het niet, en de hoogtemeters leiden uiteindelijk wel naar de Tron bike :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Mistraller schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:50:
[...]

[YouTube: Alpe du Zwift VS Alpe d'Huez: Preparing For Reality?]

[...]

Ja de meilensteins, een helm, kwestie van geluk inderdaad. Maar na 5x en 25x krijg je ook een badge, dus helemaal voor niks doe je het niet, en de hoogtemeters leiden uiteindelijk wel naar de Tron bike :)
Voor die Tron bike: let er wel op dat je dan de goede challenge geselecteerd hebt! Zie https://zwiftinsider.com/climb-mt-everest/

Ik wissel vaak de challenge afhankelijk van de route; Tron challenge voor klimmen en een andere voor rappe vlakke routes.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 14-01-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Morrar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:54:
[...]

Voor die Tron bike: let er wel op dat je dan de goede challenge geselecteerd hebt! Zie https://zwiftinsider.com/climb-mt-everest/

Ik wissel vaak de challenge afhankelijk van de route; Tron challenge voor klimmen en een andere voor rappe vlakke routes.
Die andere challenges heb ik al ;) Zwift bijna uitgespeeld haha.
In pure hoogtemeters had ik inderdaad zelf de Tron bike al gehad. (Maar eigenlijk vind ik het een oerlelijk ding)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Er zijn nu 2 van de 8 geweest. Het is weer lekker druk inmiddels :).
Al veel zin in Innsbruck volgende week. Hopelijk weer 100+ mensen in de categorie.

Ik begin langzaam in de sub-top van de B categorie mee te draaien, ben benieuwd of ik dat lang kan volhouden.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Weet iemand met welke online tool, of software, je jouw zwift rit kunt analyzeren en inzoomen op een specifiek stuk?

Ik wil graag de laatste 1,5 minuut van een race analyseren, maar in de companion app en op strava zie je alleen maar een piek van de sprint tussen 3 pixels... dus dat je kunt inzoomen op dat stuk zou ik graag willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:53:
Weet iemand met welke online tool, of software, je jouw zwift rit kunt analyzeren en inzoomen op een specifiek stuk?

Ik wil graag de laatste 1,5 minuut van een race analyseren, maar in de companion app en op strava zie je alleen maar een piek van de sprint tussen 3 pixels... dus dat je kunt inzoomen op dat stuk zou ik graag willen zien.
Export naar Strava, Garmin Connect etc. Al geprobeerd?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX

Je zou de fitfile kunnen uploaden naar https://www.fitfileviewer.com/ Dat wordt wel echt met de hand naar het juiste tijdstip gaan en dan bekijken; maar op basis van tijd kan je wel je power/cadence/speed enzo zien.

Edit: beter is de GPXSee tool van https://www.gpxsee.org/. Die kan ook .fit openen, heb je een kaartje en tabbladen erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door DutX op 15-01-2021 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:06

McMiGHtY

- burp -

Sauce?

https://saucellc.io/

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loepzuiver
Yes! dit is precies waar ik naar opzoek was, handig ook dat het een extensie is in de browser zodat je het gewoon binnen strava kunt bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3b4emG5l6CfcS4ylHyt1gnJJxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHsfDu8dh2vM4IuAaGHQNwDL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Yes! dit is precies waar ik naar opzoek was, handig ook dat het een extensie is in de browser zodat je het gewoon binnen strava kunt bekijken.

[Afbeelding]
Ja heel handig! Elevate en interval.icu zijn ook handig.

Lekkere vermogens trouwens gereden (als jij Bas bent) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19
hood schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:49:
Ik ben op zoek naar een Wahoo KICKR Core trainer. Erg vervelend dat ze zo slecht verkijgbaar zijn, ben meerdere keren per dag de websites van futurumshop, Mantel en wahoofitness aan het F5en. Nog tips op welke webshop ik nog meer kan kijken mochten ze beschikbaar komen?
Vandaag een Tacx T2980 FLUX 2 aangeschaft bij bike-discount.de

Op de andere websites werd de verwachte datum van de Wahoo KICKR Core alleen maar verder verplaatst. Daarom gekozen voor een Tacx T2980

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
Stufferdt schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:23:
[...]
Ja heel handig! Elevate en interval.icu zijn ook handig.
Lekkere vermogens trouwens gereden (als jij Bas bent) _/-\o_
Ah top! Ga ik eens even kijken aan welke extensie ik het meest heb, neem aan dat je ze niet alle 2 kunt/gaat gebruiken want ze zullen ongeveer hetzelfde laten zien.

Yes, ben ik zelf. Gaat wel lekker die races, alhoewel het is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken die categorieen. Ik weeg 87kg en doe met de meeste races mee voor de winst in C, maar iemand die onder de 80kg weegt en dezelfde vermogens trapt die kan/mag alleen in de B cat mee doen. En dan word je er binnen 20 minuten afgereden waarschijnlijk.

Wat ik me trouwens afvraag, op ZwiftPower ben ik een C rijder. Als ik een wedstrijd met B zou meedoen, en na de race met een waarde net boven 3,3kg/w geupgrade wordt naar een B rijder. Kun je daarna nog C wedstrijden doen of krijg je dan standaard UPG omdat je voor de verkeerde cat bent ingeschreven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Ah top! Ga ik eens even kijken aan welke extensie ik het meest heb, neem aan dat je ze niet alle 2 kunt/gaat gebruiken want ze zullen ongeveer hetzelfde laten zien.

Yes, ben ik zelf. Gaat wel lekker die races, alhoewel het is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken die categorieen. Ik weeg 87kg en doe met de meeste races mee voor de winst in C, maar iemand die onder de 80kg weegt en dezelfde vermogens trapt die kan/mag alleen in de B cat mee doen. En dan word je er binnen 20 minuten afgereden waarschijnlijk.

Wat ik me trouwens afvraag, op ZwiftPower ben ik een C rijder. Als ik een wedstrijd met B zou meedoen, en na de race met een waarde net boven 3,3kg/w geupgrade wordt naar een B rijder. Kun je daarna nog C wedstrijden doen of krijg je dan standaard UPG omdat je voor de verkeerde cat bent ingeschreven?
met 355 watt over 20 minuten a 87KG, trap je 4,08 WKG en heb je een FTP van 3,87. Daarmee ben je een dikke B. Ik ben met 250 FTP en 75kg een matige B.

Dus wss heb je er een paar hele rustige ritjes tussenstaan die je gemiddelde omlaag halen. Je kan harder dan C in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
Stufferdt schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:04:
[...]
Dus wss heb je er een paar hele rustige ritjes tussenstaan die je gemiddelde omlaag halen. Je kan harder dan C in ieder geval :)
:D Ja ik kan ook wel B rijden. Maar geen 355 watt voor 20 min hoor. 280-295 ongeveer. Maargoed, wat ik zeg, dat is mijn persoonlijke motivatie om het indoor trainen leuk te houden. Liever in de kopgroep voor de winst dan met B achteraan hangen. Zit liever buiten op de mountainbike :P .

Dus als je tijdens een race boven de 3.4wk/g komt, bestempeld ZwiftPower je als B en kun je niet meer mee doen aan C?

[ Voor 10% gewijzigd door loepzuiver op 15-01-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:15:
[...]

:D Ja ik kan ook wel B rijden. Maar geen 355 watt voor 20 min hoor. 280-295 ongeveer. Maargoed, wat ik zeg, dat is mijn persoonlijke motivatie om het indoor trainen leuk te houden. Liever in de kopgroep voor de winst dan met B achteraan hangen. Zit liever buiten op de mountainbike :P .

Dus als je tijdens een race boven de 3.4wk/g komt, bestempeld ZwiftPower je als B en kun je niet meer mee doen aan C?
je screenshot zegt 30 min 352. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat A naar je waardes kijkend ook wel haalbaar is :+
Of je dan leuk meedoet, dat denk ik niet. Maar in de B's moet je prima mee kunnen doen hoor, @Ypuh doet ook mee voor de knikkers met dezelfde waardes ongeveer volgens mij.

En dat systeem snap ik nooit helemaal, maar volgens mij wel idd. Het is trouwens 3,2 als ik het goed heb. Ik zit net randje eroverheen normaal (1 wedstrijd als rustig ritje gebruikt dus gemiddelde klopt neit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Prulleman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:37:
[...]
It's not a lie. If you believe it. George Constanza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
Prulleman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:37:
[...]
Ahh, ja ik interpreteerdat dan anders. Als in 30 minuten soort van ERG watt aanhouden. Dan kom ik niet boven de 280. Die gegevens zijn natuurlijk een gemiddelde van 2 klimmetjes 600 watt, sprintje 1100 watt en alles daar tussen zat tussen herstellen 190-250 watt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Ahh, ja ik interpreteerdat dan anders. Als in 30 minuten soort van ERG watt aanhouden. Dan kom ik niet boven de 280. Die gegevens zijn natuurlijk een gemiddelde van 2 klimmetjes 600 watt, sprintje 1100 watt en alles daar tussen zat tussen herstellen 190-250 watt.
Dat telt toch ook gewoon ;)? Je moet dus alleen nog wat hardheid kweken om het ook 20-60 minuten vol te houden en tussentijds te herstellen.

Met dit soort waardes en een beetje training/gewenning rij je inderdaad voor een top-10/20 plek in de B-categorie. Als je nog 3-5 kilo afvalt rij je voor de overwinning. De grootste stap is de leercurve van hardrijden naar koersen en dat anderen het tempo voor je bepalen. Je zult misschien wel een keer gelost worden, maar dat is dan vooral tactisch (parcourkennis, niet met krachten smijten, draften etc). Fysiek heb je in ieder geval de capaciteit om relatief makkelijk in het peloton te blijven bij de B's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
M'n reeds bestelde Vacmaster staat nu al een week op de International Gateway van Engeland.
Niet vooruit te blazen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Stufferdt schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Ik denk dat A naar je waardes kijkend ook wel haalbaar is :+
Of je dan leuk meedoet, dat denk ik niet. Maar in de B's moet je prima mee kunnen doen hoor, @Ypuh doet ook mee voor de knikkers met dezelfde waardes ongeveer volgens mij.

En dat systeem snap ik nooit helemaal, maar volgens mij wel idd. Het is trouwens 3,2 als ik het goed heb. Ik zit net randje eroverheen normaal (1 wedstrijd als rustig ritje gebruikt dus gemiddelde klopt neit).
Dat denk ik ook wel. Nu herstellend van een blessure (tegen een brug aan fietsen kan ik afraden). Maar daarvoor kon ik in de A leuk meedoen. Ik trap veel lagere vermogens (ben ook wat lichter), maar kwa W/Kg redelijk vergelijkbaar (ik doe rond de 4W/Kg op een uur).

Overigens ben ik een redelijk waardeloze zwifter volgens mij, als ik naar de waardes van renners om me heen kijk, valt het me op dat ik eigenlijk continue meer vermogen trap (ook in W/Kg), dat draften moet ik duidelijk nog wat beter in worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

loepzuiver schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Als je vermogen tijdens die 30 minuten ook nog eens erg varieerde is dat zwaarder dan 30 minuten constant (ERG) op datzelfde vermogen. Je genormaliseerd vermogen over die 30 minuten zal dan nog hoger uitvallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 15-01-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Als die gemiddeldes over erg gevarieerde segmenten gaat is dat zwaarder dan 30 minuten constant (ERG) op datzelfde vermogen. Je genormaliseerd vermogen over die 30 minuten zal dan nog hoger uitvallen.
inderdaad, als je 352 avg kan trappen met pieken van 1200(!!!), dan moet met een strakke pacing meer dan 352 avg mogelijk zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
ok, ok volgende deelname in B dan, ben nu wel benieuwd of ik mee kan komen. Dacht dus dat er wel een grote verschil in zat om mee te kunnen blijven met het peloton, mede vanwege mijn gewicht. Ben afgelopen 6 weken trouwens al van 91,5 kg naar 87,3 kg gegaan door heel de dag kwark en noten te vreten bleegh, dus denk niet dat er veel meer af kan. Op korte termijn dan. H
Pagina: 1 ... 67 ... 161 Laatste