Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 66 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Fisico schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:50:

[...]

Dat ging als een zonnetje met een bruine doos om de doos van Wahoo heen. Volgens mij met UPS want de track and trace telde het aantal pakketjes af. En dan is het toch fijn dat ze hem even op de grond zetten in coronatijd ipv aangeven want het ding weegt 20+kg. Geen idee hoe het met garantie en terugsturen dan gaat, maar het distributiecentrum zit gewoon in Nederland voor Wahoo. Bestellen, betalen en dag later verzonden. Dus binnen een paar dagen heb je hem. Gokken op de lokale fietsenwinkel of een van de grote jongens kan natuurlijk ook. Al lijkt niemand te weten wanneer ze binnen komen.
Track en trace van UPS is binnen en wordt morgenochtend geleverd, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:12
whoutman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Nice!
Wel opvallend dat @Fisico wel een mooie bruine doos eromheen had, bij mij kwam ie gewoon in de originele doos. Deze kwam dus ook redeijk gebutst en gedeukt binnen, met het verzendlabel op de bovenkant geplakt. De postbezorger vond het verder een lompe zware doos, dus was niet heel blij met me :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 20:39

Fisico

by Fabian

[...]

Fijn vooruitzicht en daarna begint de lol pas echt >:)

@Stufferdt Ik vond het ook vreemd. Het was in mijn geval wel een nieuwe Kickr v5, maar dat zal het verschil toch niet zijn. De doos waarin de eerste Canyon zat was wel vrij gaar, dat was wel wonderlijk.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21
GertjanO schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Ik fiets al 3 jaar en duizenden kilometers zonder enig probleem in Zwift. Slechts 2x deze "ellende" gehad. Bij de Haute Route stage 1 (meer dan 6.000 deelnemers) en gisteren (meer dan 11.000 deelnemers). Zwift heeft inmiddels aangegeven dat ze "deze drukte niet hadden verwacht" en direct wijzigingen hebben doorgevoerd om deze problemen te voorkomen. Dat zeiden ze vorig jaar ook al dus het blijft even afwachten.

Zowel op zwiftinsider.com als op de forums van zwift als op diverse livestreams was te zien dat deze problemen over de gehele wereld voorkwamen bij heel veel deelnemers. Net zoals bij mij was een veel gehoorde klacht dat mensen hun rit niet konden opslaan of Zwift niet meer konden afsluiten omdat het menu niet meer werkte. Dat heeft niets te maken met een goede/slechte internet verbinding maar alles met Zwift.

Zwift probeert initieel altijd de bal terug te kaatsen door te zeggen dat onze hardware niet goed genoeg is. Echter, op de forums is te lezen dat ook AppleTV gebruikers en gebruikers met workstation laptops hier last van hadden. Mijn conclusie: Zwift kon de load simpelweg niet aan. Niet de internetverbinding maar de "single-core CPU performance" is de grootste bepalende factor. De CPU moet namelijk alle andere deelnemers berekenen en alles wat daarbij komt. Wanneer je simpelweg vrij rondfietst in Zwift en de CPU slechts hooguit enkele tientallen andere deelnemers moet berekenen is er niets aan de hand. Wanneer jouw CPU wordt belast met het berekenen van 11.000+ deelnemers wordt het een ander verhaal. Naar mijn mening moet Zwift gewoon een limiet stellen van het aantal deelnemers dat mee kan doen.
De client (jouw pc dus) krijgt maar een beperkt aantal peers terug om te berekenen. Dat zie je vooral goed op de companion app (om je heel veel bolletjes en verder niks). Heel veel diensten doen dit. Bijv ook Waze. En dat kan ook nog beperkt worden eventueel.

Ik weet niet precies waar zwift op draait, maar ik ga er toch wel vanuit dat het vanuit een cloud provider gehost is waar ze op capacity kunnen schalen, ivm de enorme seizoensverschillen qua drukte.
Het kan ook zomaar zijn dat ze de worlds verdeeld hebben over meerdere serverclusters.

Maar er hoeft maar 1 schakeltje in die hele keten traag te zijn, of wellicht nog een DDoSje erbij, en je hebt issues. Zeker als clients ook nog eens gaan autoretry-en.
la_fusion schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:01:
[...]
Zwift heeft niet genoeg gedaan om deze problemen op te lossen in het afgelopen jaar helaas.
Is wat kort door de bocht. Zo'n idioot jaar als dit had niemand verwacht. Wij hebben op de zaak ook belachelijk veel capacity klaargezet, maar nog was het wel een beetje spannend of we de drukte afgelopen BF/Sint/Kerst aankonden. Record na record gebroken. Je weet gewoon niet wat je kunt verwachten.

Stormachtige groei klinkt leuk maar is niet goed voor een bedrijf.

[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 05-01-2021 16:03 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 20:57
Mistraller schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Is wat kort door de bocht. Zo'n idioot jaar als dit had niemand verwacht. Wij hebben op de zaak ook belachelijk veel capacity klaargezet, maar nog was het wel een beetje spannend of we de drukte afgelopen BF/Sint/Kerst aankonden. Record na record gebroken. Je weet gewoon niet wat je kunt verwachten.

Stormachtige groei klinkt leuk maar is niet goed voor een bedrijf.
Nou ik weet niet maar vorig jaar waren er ook al events met 8000+ personen waarbij er veel fout ging. Dan kun je als bedrijf op je klompen aan voelen komen dat er dit jaar minstens zoveel deelnemers zijn. Als je dan ook nog weet dat je userbase in de loop van het jaar fors is toegenomen kun je er vanuit gaan dat er meer dan eens een event gaat zijn met 10k+ users.

Wat mij betreft hadden ze best wat extra's kunnen doen als in meerdere event slots, meerdere instanties van een wereld of iets in die richting. Natuurlijk zitten daar haken en ogen aan maar naar mijn idee zijn dat kleinere problemen dan een totaal niet werkende omgeving. Ik geloof ook best dat de software daar vorig jaar niet voor klaar was maar in een jaar tijd moet je daar veel aan kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 08:47
Tja ik vraag me sterk af of de werelden wel "geshard" kunnen worden in Zwift. Volgens mij is de code initieel niet zo opgezet, vandaar ook dat ze steeds die werelden roteren (om mensen daarheen te lokken) en een derde wereldkeuze hebben toegevoegd toen de userbase groter werd.

Sharding achteraf implementeren is best lastig, omdat je groepen liever niet wilt opsplitsen. Dan moet je dus gaan nadenken over hoe je meet ups bij elkaar kunt houden, hoe je verschillende events verspreid over verschillende shards, wat je doet als een enkel event te groot is en je dus toch moet splitsen, etc. Misschien moet je dan ook nieuwe functionaliteit implementeren, zoals de mogelijkheid om samen een event te joinen (zodat jouw team bij elkaar blijft ook als het event over meerdere shards verdeeld wordt).

Ik heb niet het vertrouwen dat het Zwift team dit soort zaken snel gaat oplossen; als je ziet hoe lang ze al vast zitten aan hun vrij disfunctionele UI* dan is dit een paar bruggen te ver. Zwift zou er echt goed aan doen om een game developer in de hand te nemen om dit soort zaken op te lossen. Sharding, match making en al dat soort wielen zijn al zo vaak uitgevonden dat die expertise echt wel in te huren is. Maar Zwift lijkt liever dikke winst te willen pakken en aan te blijven klooien...

* Hiermee bedoel ik vooral dat je eerst de game moet afsluiten om van route te kunnen veranderen, dat je alleen in game je garage in kunt / je badges kunt zien, etc.

P.S. Ik had trouwens geen problemen met het uitrijden van Stage 1 om 20:00 uur, dus geen /rant wat dat betreft :)

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 05-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Morrar schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:30:
Ik heb niet het vertrouwen dat het Zwift team dit soort zaken snel gaat oplossen; als je ziet hoe lang ze al vast zitten aan hun vrij disfunctionele UI* dan is dit een paar bruggen te ver. Zwift zou er echt goed aan doen om een game developer in de hand te nemen om dit soort zaken op te lossen. Sharding, match making en al dat soort wielen zijn al zo vaak uitgevonden dat die expertise echt wel in te huren is. Maar Zwift lijkt liever dikke winst te willen pakken en aan te blijven klooien...
in werkelijkheid draait Zwift heel betrouwbaar. Ik heb maar heel af en toe en steeds minder vaak een probleem met Zwift. Wanneer je veel gebruikers hebt krijg je ook eerder publiekelijk door dat er iets mis gaat. Wat mij betreft doet Zwift het prima en is de basis in orde.
Ik vraag mij juist af waarom er nog geen concurrentie vanuit de game wereld komt. Het zou voor een game studio volgens mij goed te doen moeten zijn om Zwift functioneel te overtreffen. Enige reden die ik kan bedenken is dat de goede game studio's nu meer verdienen aan een game dan dat Zwift aan winst genereerd.
Wat ik vanuit Zwift niet snap is dat ze naast de lopende inkomsten recent nog bakken met geld van investeerders ophalen terwijl daar voor de gebruikers niets voor terug komt. Gerucht is dat ze daarmee hardware zouden willen ontwikkelen en dat lijkt mij een slechte ontwikkeling voor de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:44
Zwift had het vandaag even lastig met het uploaden naar Strava. Duurde een paar minuten (is best kut als het niet wil lukken) en naar de Garmin app is nog steeds niet gelukt..

Wel iets te hard getrapt... m’n fiets heeft nu een kraakje, even nakijken. Sprintje gedaan in de Frankrijk route. Leuk om te zien dat de wattage er nog is en top 30 van de 7K mensen, maar binnen vol sprinten vindt de fiets toch niet lekker.. (niet meer doen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De connectie Zwift - Strava was vandaag slecht en gisteren ook. Ook is Strava deze kalenderweek kwijt. Alle efforts komen nu in de vorige week erbij. Dat is ook wel vreemd.

Ik probeer met sprinten toch zoveel mogelijk alleen mijn benen te gebruiken, want ik heb toch af en toe mijn twijfels van de krachten die er op het frame komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28

oNo

Nou, voor het eerst een dikke crash van Zwift op m'n game PC (Ryzen 7 2700, RTX 2060 super, 16 GB RAM) Ik was redelijk op tijd in het startvak, plek 600 ofzo (tijdens de rit net geen 5000 tegelijk) De start was om 19:00 en ik ging met een sprintje van 9 a 10 Wkg door het veld. En ineens, poef, m'n mooie wallpaper in beeld... 8)7
Snel opnieuw starten en ik was binnen een minuut er weer bij. Daarna mezelf lekker opgeblazen in het enomre lint van 12 km lang, ah nog ff naar de volgende :+
Na een half uurtje harken maar wat rustmomentjes ingelast om mezelf niet kapot te rijden voor de Zwift NL League morgenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 21:17
Ook meegereden met de rit van 19h. Geen enkel probleem ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:10
Ook meegereden om 19:00, voor een paar minuten. Vastloper en niet meer teruggekomen. Was de eerste keer dat ik dit had, van de week opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28

oNo

Ik zag heel veel "late joiners", ook nadat ik al vele kilometers had gereden. Ik denk dat die allemaal opnieuw hebben moeten opstarten. De volgende massastart ga ik denk ik maar met de meute meestarten en er niet dwars doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:44
J-M-T schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:11:
Ook meegereden om 19:00, voor een paar minuten. Vastloper en niet meer teruggekomen. Was de eerste keer dat ik dit had, van de week opnieuw proberen.
Was dat in de Frankrijk versie? Vandaar dat het zo mega druk was bij het opstarten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
Holk schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:11:
[...]

Was dat in de Frankrijk versie? Vandaar dat het zo mega druk was bij het opstarten :)
Nee, dit was de A rit in London. Ook meer dan 5000 registraties meen ik. Rare glitches, fietsen zonder rijders, veel vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:01
[...]

Hoe ging dit bij jou? Maandagavond heb ik een bestelling gedaan en tot dusver alleen de paid invoice mail (geen link naar status oid), volgens mij is het gewoon erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:06
Ik denk eigenlijk dat het het beste is om die TdZ niet gelijk de eerste 2 dagen te willen doen. Dan is het superdruk en kans op wat bugs. Ik had overigens nergens last van op maandag 20:00, alleen de sync naar Strava duurde 5 minuten.

Wat is trouwens de bedoeling van TdZ, gewoon routes rijden of wordt er ook iets mee gedaan?

Ben daarnaast aan het kijken om mee te doen met de Zwift NL wedstrijd, om in het klassement opgenomen te worden moet je dus Zwiftpower aan hebben staan. Alleen zou graag niet mijn volledige naam op internet willen staan, hoe kan je hiervoor zorgen? Profielnaam aanpassen voldoende?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
Vraagje. Ik ben nog aan het kijken wat voor cassette ik ga plaatsen op mijn trainer. Op mijn fiets heb ik momenteel een 42/54 en achter 24/14. (Zeg ik dit goed? :-))

Wat voor verhoudingen fietsen jullie mee? Ik heb voor buiten in ieder geval niet het gevoel dat het extreem zwaar is, maar voor klimmen lijkt mij dit niet heel erg ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:49
@JW1904
42-24 is een erg zwaar verzet om mee te klimmen... (weet je zeker dat deze info correct is.. zowel voor als achter heb je niet hele gangbare verzetten..

met een 42 voor zou ik achter minimaal voor een 30 of zelfs 32 gaan.. maar of je derailleur dat aan kan.. kans is best groot dat je kooi te kort is. (bovendien is het verschil dan zo groot dat je waarschijnlijk ook niet met 1 ketting binnen en buiten kan rijden. ook niet handig dus.

Alternatief is kijken wat wel past en gewoon uitwisselbaar is met je buiten setup. en dan de "trainer difficulty" in zwift laag zetten, maakt het minder realistich, maar je komt boven in zwaardere verzetten.

(als je van plan bent andere software te gebruiken.. geen idee of daar een alternatief voor trainer difficulty in zit.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUKU8TQRYFDkCNMTTrkevBdOrmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34H2NZsC1ZlrDdlUdef1ykFc.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee waarom niet alle velden in Zwift Power gevuld worden? De FTP-test die ik gedaan heb op Zwift komt zelfs helemaal niet terug in het overzicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW1904
Prulleman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:52:
@JW1904
42-24 is een erg zwaar verzet om mee te klimmen... (weet je zeker dat deze info correct is.. zowel voor als achter heb je niet hele gangbare verzetten..

met een 42 voor zou ik achter minimaal voor een 30 of zelfs 32 gaan.. maar of je derailleur dat aan kan.. kans is best groot dat je kooi te kort is. (bovendien is het verschil dan zo groot dat je waarschijnlijk ook niet met 1 ketting binnen en buiten kan rijden. ook niet handig dus.

Alternatief is kijken wat wel past en gewoon uitwisselbaar is met je buiten setup. en dan de "trainer difficulty" in zwift laag zetten, maakt het minder realistich, maar je komt boven in zwaardere verzetten.

(als je van plan bent andere software te gebruiken.. geen idee of daar een alternatief voor trainer difficulty in zit.)
Nee ik zal beginnen met Zwift en Tacx zelf (1e maand inbegrepen bij de trainer). Heb vanmorgen 2x geteld uit losse hand. Zal vanavond nog een keer tellen want nu twijfel ik zelf ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
JW1904 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:45:
Vraagje. Ik ben nog aan het kijken wat voor cassette ik ga plaatsen op mijn trainer. Op mijn fiets heb ik momenteel een 42/54 en achter 24/14. (Zeg ik dit goed? :-))

Wat voor verhoudingen fietsen jullie mee? Ik heb voor buiten in ieder geval niet het gevoel dat het extreem zwaar is, maar voor klimmen lijkt mij dit niet heel erg ideaal.
Lol, ik rijd met een standaard compact (50-34t voor), en in NL met 12-25t achter, in de bergen zelfs met een 11-34t achter. Dan heb ik dus een 1:1 verzet. Jouw lichtste verzet is bijna 2x zo zwaar! Maar misschien ben je gewoon beresterk natuurlijk! (op mijn trainer heb ik overigens een 12-27t, maar dat is meer omdat ik die nog had liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
borft schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Lol, ik rijd met een standaard compact (50-34t voor), en in NL met 12-25t achter, in de bergen zelfs met een 11-34t achter. Dan heb ik dus een 1:1 verzet. Jouw lichtste verzet is bijna 2x zo zwaar! Maar misschien ben je gewoon beresterk natuurlijk! (op mijn trainer heb ik overigens een 12-27t, maar dat is meer omdat ik die nog had liggen)
:o

Ik heb afgelopen zomer de VAM berg in Drenthe 20x beklommen met deze fiets.. (Wel de 3 routes steeds afgewisseld hoor), zwaar, maar zeker niet onmogelijk.

Moet wel toegeven dat ik de spinning fietsen in de sportschool "uitgefietst" heb, mja dat verschilt natuurlijk per fiets natuurlijk hoeveel weerstand je werkelijk hebt en wanneer je het punt bereikt dat je "door de weerstand zakt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:36

Kluus

Gang is alles

LGU schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:54:
[Afbeelding]

Iemand een idee waarom niet alle velden in Zwift Power gevuld worden? De FTP-test die ik gedaan heb op Zwift komt zelfs helemaal niet terug in het overzicht?
Zwiftpower laat alleen de gereden events zien, dus de FTP test komt er daarom waarschijnlijk niet in terug. Alle getallen komen nog wel, maar Zwiftpower loopt momenteel bijna een week achter met het verwerken van ritten, dus daar kan je nog even op wachten. :(

Een aantal TDZ evenementen hebben schijnbaar meer prio gekregen om een of andere duistere reden, maar die ik gisteren heb gereden is ook nog niet verwerkt dus misschien (hopelijk) hebben ze dat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk123.
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-05 15:56
Net direct op de site van Wahoo een Kickr Core besteld. Conform de site gewoon leverbaar met 2 dagen verzendtijd.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
JW1904 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:07:
[...]

:o

Ik heb afgelopen zomer de VAM berg in Drenthe 20x beklommen met deze fiets.. (Wel de 3 routes steeds afgewisseld hoor), zwaar, maar zeker niet onmogelijk.

Moet wel toegeven dat ik de spinning fietsen in de sportschool "uitgefietst" heb, mja dat verschilt natuurlijk per fiets natuurlijk hoeveel weerstand je werkelijk hebt en wanneer je het punt bereikt dat je "door de weerstand zakt"
naja.. het is ook een beetje wat je qua cadans aankan, prettig vind en hoe efficient het dan nog voor je is..
er zijn genoeg klimmen (of stukken van een klim) waarbij de snelheid zakt naar ~ 10km per uur, met 42/24 zakt je cadans dan ruim onder de 50 rpm.
Een avg snelheid van 13 km per uur voor de alpe d'huez voor een tijd van ~ 1 uur komt op een avg cadans van ~57 rpm.
ff stoempen ok, maar 1 uur lang ~300 watt trappen met 57 rpm zou voor mij echt geen optie zijn

als ik voor mezelf zou rekenen zou die 42 voor al geen optie zijn, dan kom ik op een 38 achter voor 90 rpm
36/32 is eigenlijk ideaal voor bv de alpe d'huez.

maar... ff de VAM opknallen is natuurlijk een heel ander verhaal, dat is een paar 100 meter en kan je prima ruim boven threshold in een zwaar verzet met een lage cadans doen.

Het hangt er dus ook vanaf wat je onder klimmen verstaat

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 06-01-2021 11:35 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

JW1904 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Nee ik zal beginnen met Zwift en Tacx zelf (1e maand inbegrepen bij de trainer). Heb vanmorgen 2x geteld uit losse hand. Zal vanavond nog een keer tellen want nu twijfel ik zelf ook :9
Op zich is 54-42 een gewone ouderwetse "dubbel" (wel in de krachtpatser uitvoering want er was geloof ik ook een 53-39) dus zo vreemd is die niet. Momenteel worden fietsen voor consumenten voornamelijk geleverd met compact (50-34) en semi compact (52-36) verzetten dus ik neem aan dat het om een wat oudere fiets gaat? Achter klinkt wat vreemd maar kan ook gewoon ooit gangbaar geweest zijn natuurlijk, hoe veel versnellingen heb je achter?

Ik Zwift zelf ook op een oudere fiets die permanent op de Tacx staat met een 3x9 (52-42-<iets kleins>), en achter 9 speed 12-25. En op die 42 kom ik overal in Zwift prima boven met een trainer difficulty van ~50%. Als ik hem op 100% zet moet ik wel naar het binnenblad op sommige stukken maar die instelling gebruik alleen soms bij solo ritten.

Volgens mij simuleert Tacx software altijd 100% dus dat moet je maar gaan ervaren >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
@Kluus

Als ik google op het type (Pinarello FP5 Carbon 12k), zie ik berichten voorbij komen van 2009 - 2010, dus die van mij zal van die periode zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoutman
Fisico schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Fijn vooruitzicht en daarna begint de lol pas echt >:)

@Stufferdt Ik vond het ook vreemd. Het was in mijn geval wel een nieuwe Kickr v5, maar dat zal het verschil toch niet zijn. De doos waarin de eerste Canyon zat was wel vrij gaar, dat was wel wonderlijk.
Hier is ie binnen en keurig verpakt in een bruine doos eromheen (Refurb Kickr Core)

EDIT: Wel zonder originele Wahoo doos, enkel een bruine doos dus...

[ Voor 6% gewijzigd door whoutman op 06-01-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Prulleman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:32:
[...]

naja.. het is ook een beetje wat je qua cadans aankan, prettig vind en hoe efficient het dan nog voor je is..
er zijn genoeg klimmen (of stukken van een klim) waarbij de snelheid zakt naar ~ 10km per uur, met 42/24 zakt je cadans dan ruim onder de 50 rpm.
Een avg snelheid van 13 km per uur voor de alpe d'huez voor een tijd van ~ 1 uur komt op een avg cadans van ~57 rpm.
ff stoempen ok, maar 1 uur lang ~300 watt trappen met 57 rpm zou voor mij echt geen optie zijn

als ik voor mezelf zou rekenen zou die 42 voor al geen optie zijn, dan kom ik op een 38 achter voor 90 rpm
36/32 is eigenlijk ideaal voor bv de alpe d'huez.

maar... ff de VAM opknallen is natuurlijk een heel ander verhaal, dat is een paar 100 meter en kan je prima ruim boven threshold in een zwaar verzet met een lage cadans doen.

Het hangt er dus ook vanaf wat je onder klimmen verstaat
Of... je zet trainer difficulty wat lager en bespaart jezelf een berg kosten om e.e.a. te vervangen :P

Ik doe dat nu zelf ook ondanks dat ik een compact heb. Het vermogen dat je moet leveren blijft hetzelfde, dus de prestatie wordt er niet echt minder om. Maar peddelen met 75+ RPM vind ik een stuk gezonder voor de knietjes dan < 70 RPM.

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 06-01-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Morrar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Of... je zet trainer difficulty wat lager en bespaart jezelf een berg kosten om e.e.a. te vervangen :P

Ik doe dat nu zelf ook ondanks dat ik een compact heb. Het vermogen dat je moet leveren blijft hetzelfde, dus de prestatie wordt er niet echt minder om. Maar peddelen met 75+ RPM vind ik een stuk gezonder voor de knietjes dan < 70 RPM.
dat was ook mijn eerste advies ;)
Prulleman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:52:
@JW1904

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Haha oeps, overheen gelezen @Prulleman, excuus.

Maar valt me wel op dat veel mensen te "trots" zijn om aan de difficulty setting te zitten; alsof alleen 100% echt mee zou tellen... De (slecht gekozen) naam voor die setting helpt daarbij niet echt. Trainer realism ofzo zou wellicht beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Wat raden jullie aan voor hardware voor Zwift?

Ik zit te kijken naar een mini-pc die mijn 43inch 4k scherm moet gaat voorzien van input. Maar tegelijkertijd kom ik tot de conclusie dat ik niet zo thuis meer ben ik de huidige pc-stand-van-zaken ;)

Gezien het scherm is een hoge resolutie wel gewenst. Ik zie leuke mini-pc's op bangood staan voor 350 euro met 8gb ram en 250gb SSD... Mijn budget is Max 400 euro..

Hulp wordt zeker gewaardeerd!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Mijn Kickr core, besteld bij bol.com zou eigenlijk gister geleverd worden. Maar de postbezorging maakt er een potje van. Gister de melding dat ze tussen 15.20 en 17.30 zouden leveren krijg ik om 15.48 een melding. Bezorging mislukt.. terwijl ik dus hele dag thuis was en geen bus heb gezien..

Nu zou die vandaag naar het postnl punt gebracht worden, alleen vraag ik me af of dat gaat gebeuren. ( kreeg net de melding dat hij met de bezorger mee was, is nu ook weer opnieuw gewijzigd naar ontvangen door postnl)

Redelijke chaos daar nog steeds, nou is het natuurlijk ook niet fijn om met een pakket van 23kg te slepen de hele tijd kan ik mij indenken haha

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

whoutman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Hier is ie binnen en keurig verpakt in een bruine doos eromheen (Refurb Kickr Core)

EDIT: Wel zonder originele Wahoo doos, enkel een bruine doos dus...
Hebben is hebben, toch ;)

Die doos van Wahoo paste ook precies in de andere doos, dus het was nog wel klooien om hem eruit te krijgen. Daarna klooien om de Wahoo weer uit de volgende doos te krijgen. Ik heb surprises gehad die minder moeilijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
MrBarBarian schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:19:

Ik zit te kijken naar een mini-pc die mijn 43inch 4k scherm moet gaat voorzien van input. Maar tegelijkertijd kom ik tot de conclusie dat ik niet zo thuis meer ben ik de huidige pc-stand-van-zaken ;)

Gezien het scherm is een hoge resolutie wel gewenst. Ik zie leuke mini-pc's op bangood staan voor 350 euro met 8gb ram en 250gb SSD... Mijn budget is Max 400 euro..

Zoek even op Facebook naar: ZPCMR - Zwift PC Master Race
Een oude(re) PC met een goeie single core samen met een GTX 1650 (€160) of de GTX 1650Super kan u Zwift laten afspelen op Ultra / 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Fisico schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Hebben is hebben, toch ;)

Die doos van Wahoo paste ook precies in de andere doos, dus het was nog wel klooien om hem eruit te krijgen. Daarna klooien om de Wahoo weer uit de volgende doos te krijgen. Ik heb surprises gehad die minder moeilijk waren.
De wahoo uit de doos krijgen is wel een complexe puzzel ja, je krijgt er bijna spierpijn van... Je kan het eigenlijk het beste met zijn tweeen doen.

Mijn trainer difficulty staat overigens ergens rond de 25%, dus kan op het buitenblad Alpe du Zwift op. Dit is weer eens wat anders dan de werkelijke situatie, waar de Amerongse berg op het buitenblad al stilstaan en omvallen is :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39

Lees hier voor wat tips: https://zwiftinsider.com/zwift-pc-guide/

De gtx1650 is een lichte en goedkope GPU met oa beperkte databus etc. Probeer voor iets meer een GTX1660 te zoeken die aanzienlijk krachtiger bij meer data/hogere resoluties (GDDR6 ipv GDDR5, 192Gbit/s vs 128Gbit/s oa).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

(mogelijk noob vraag) Is het mogelijk om een event op Zwift te bookmarken maar niet direct te rijden?

Er komen heel veel divers uiteenlopende events voorbij en wat ik zou willen is een 'event' volgen bijvoorbeeld om dit event volgende week of de week erna te kunnen doen als de tijd op dat moment beter schikt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Het lijkt er overigens op dat er een heleboel extra events zijn toegevoegd voor TdZ dus hopelijk helpt het wat. Herkansing voor mij is morgen middag.

Een pagina of twee geleden is er nog eentje aangeboden voor weinig zag ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Morrar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:19:
Maar valt me wel op dat veel mensen te "trots" zijn om aan de difficulty setting te zitten; alsof alleen 100% echt mee zou tellen...
gelukkig dan maar dat de standaard instelling 50% is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Morrar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:19:
Haha oeps, overheen gelezen @Prulleman, excuus.

Maar valt me wel op dat veel mensen te "trots" zijn om aan de difficulty setting te zitten; alsof alleen 100% echt mee zou tellen... De (slecht gekozen) naam voor die setting helpt daarbij niet echt. Trainer realism ofzo zou wellicht beter zijn.
Daar komt het feitelijk wel op neer. Met een lagere TD trap je wel hetzelfde vermogen, maar de wisseling worden eruit gehaald. En juist die wisselingen maken het een stuk lastiger.

Dus als je voor realisme gaat, dan is er slechts een stand mogelijk.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de TD niet kan worden afgedwongen tijdens een race. Ik haal rijders met een lage TD er zo uit aan de hand van de momenten dat ze me voorbij vliegen. En het geeft echt wel voordeel.

Eens overigens dat de naam slecht is gekozen!

Tnx @NielsTn @J-M-T en @argon007 voor de adviezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op behoorlijke prijzen uitkom :(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
MrBarBarian schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:36:
[...]

...
Tnx @NielsTn @J-M-T en @argon007 voor de adviezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op behoorlijke prijzen uitkom :(
Ik heb mijn Zwift systeem ergens in maart 2020 opgebouwd, toen lagen prijzen anders dan met de huidige schaarste/vraag. Televisie had ik eerder (jaren geleden) aangeschaft voor beeld van de Apple TV/32Gb (deze heb ik naderhand verkocht via Marktplaats).

Mijn huidige systeem configuratie:
intel i7-9700F
2x 8Gb DDR3 Crucial vengeance LPX geheugen
Asus ROG Strix z-390i
MSI Nvidea GTX1660 Super gaming
Case Fractal Design Core500
Corsair RM550 power supply
Adata 256Gb NVME M2 SSD
BeQuiet CPU cooler dark rock pro 4

En voor 10€ een windows10-64bit licentie

Als scherm/monitor een TV: toshiba 43U5863DG (4K resolutie).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16
Ben geflikt door Zwift! Als 2e gefinisht en als 3e in de uitslag.

Slapeloze nacht dit hoor :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 07-01-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

[...]

Daar komt het feitelijk wel op neer. Met een lagere TD trap je wel hetzelfde vermogen, maar de wisseling worden eruit gehaald. En juist die wisselingen maken het een stuk lastiger.

Dus als je voor realisme gaat, dan is er slechts een stand mogelijk.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de TD niet kan worden afgedwongen tijdens een race. Ik haal rijders met een lage TD er zo uit aan de hand van de momenten dat ze me voorbij vliegen. En het geeft echt wel voordeel.
Je moet in ieder geval allemaal hetzelfde doen, Ik heb ooit Leon van Bon erover gehoord in een podcast en zijn advies was dus om het tijdens races laag te zetten en dat de meeste racers dat ook doen. In een race van de club was er ook een tijdrijder die op de app zij dat hij de alp op beter op 0% had kunnen zetten en het als een ftp-test had kunnen benaderen. Maar dat vond hij toch minder fraai om te doen.

Ik merkte zelf het verschil ook. Waar ik moest schakelen en alert moest zijn in de bochten van alp kwamen op dat soort stukken mensen in eens dichterbij of zelfs voorbij. Aan de andere kant fiets ik in het zadel in Zwift en mis ik ook de beweging van links naar rechts op de fiets, dus ik kies ook wel snel voor een lager percentage om mijn knie en heup toch een beetje te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:20
Uit de uitslag geschrapt bij de race gisteren, kennelijk ben ik ineens een B-rijder? Zat er altijd al een beetje tussenin, maar vorige week aan een korte tijdrit meegedaan waar ik flink op het randje heb gereden en dat heeft me vermoed ik over de grens geduwd nu.

Volgende week achterin meehobbelen bij B in plaats van voorin bij C. Stuk minder leuk natuurlijk, maargoed, het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Michaelg schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:33:
[...]

Heb je een DM gestuurd. Heb overigens nog 2 codes over mochten er mensen interesse hebben.
ik had begrepen dat ze al weer op zijn :)

Ik heb er op dit moment ook nog 3 om weg te geven, stuur maar een DM als je interesse hebt

(trainerroad 1 maand gratis referral, je moet nog wel betalingsgegevens opgeven, maar er wordt de eerste maand niks afgeboekt van je paypal of cc, zelfde als bij strava etc)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
CrabpPeople schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:05:
Uit de uitslag geschrapt bij de race gisteren, kennelijk ben ik ineens een B-rijder? Zat er altijd al een beetje tussenin, maar vorige week aan een korte tijdrit meegedaan waar ik flink op het randje heb gereden en dat heeft me vermoed ik over de grens geduwd nu.

Volgende week achterin meehobbelen bij B in plaats van voorin bij C. Stuk minder leuk natuurlijk, maargoed, het is niet anders.
Toen ik overging van C naar B dacht ik hetzelfde, maar eigenlijk is het nu wel leuker. Van de sandbaggers heb je veel minder last, maar wel iets meer van mensen die exact een inspanning doen om in de B te blijven en niet gepromoveerd te worden. Ook als je niet mee doet voor de overwinning is er wel een groepje van ongeveer gelijken waar je de strijd mee aan kan gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
De B-categorie is vaak ook de grootste, dus meeste aantal mensen. Dat heeft als nadeel dat het gemiddelde tempo wel hoger ligt, maar als voordeel dat er ook vaker groepjes ontstaan of je met een goede inspanning in het peloton kunt blijven. Bij de A's en C's zijn die verschillen alweer veel groter door de A+ renners en sandbaggers en gemiddeld gezien minder deelnemers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Inderdaad gewoon strijden voor je relatieve positie en tegen het groepje waarin je terecht komt is ook gewoon leuk. Je wordt beter door te racen tegen sterkere rijders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 11:37
[...]

Volgens mij is de voordeligste optie voor 4K gewoon de Apple TV 4K te gebruiken. Prima graphics en niet al te duur. Je sensors en trainer moeten alleen wel bluetooth ondersteunen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsTn
Houd rekening dat de Apple TV 4K alleen in 4K weergeeft qua menu. In Zwift is het gewoon 1080 resolutie met minder grafische effecten (schaduw oa)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
LGU schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:45:
(mogelijk noob vraag) Is het mogelijk om een event op Zwift te bookmarken maar niet direct te rijden?

Er komen heel veel divers uiteenlopende events voorbij en wat ik zou willen is een 'event' volgen bijvoorbeeld om dit event volgende week of de week erna te kunnen doen als de tijd op dat moment beter schikt etc.
Je kunt er gewoon op inschrijven, en als je niet rijdt dan is er niks aan het handje :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kwam nog een filmpje tegen van GPlama mbt drafting met de pacepartners. Interesting :)

YouTube: ZWIFT Cycling Speed: How Much FASTER are Bunch Rides?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Mistraller schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:33:
[...]

Je kunt er gewoon op inschrijven, en als je niet rijdt dan is er niks aan het handje :)
Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden. Is het mogelijk om een event te bookmarken zodat je deze voor toekomstige ritten kunt 'volgen'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 15:27
Goed mensen ik ben terug van weg. Ik had hier al wat Zwift vragen gesteld voor een laag budget.

Ondertussen kom ik van de orthopedist en die raad me aan om te beginnen sporten en dan zeker fietsen (i.v.m. heup en enkel probleem).

Nu het ook medische gerelateerd is en een investering in mijn gezondheid, mag het wat meer als 500 kosten. Ik zet mijn budget dus op 1000 - 1500 € :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 08-01-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:06
Wahoo Kickr + tweedehands racefiets in jouw maat, dan ben je voor 1200 wel klaar.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

KW25 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:43:
Wahoo Kickr + tweedehands racefiets in jouw maat, dan ben je voor 1200 wel klaar.
en dan wel een goeie bikefit laten doen, zeker met het oog op eventueel herstel, misschien kun je dit zelfs verhalen bij je zorgverzekering.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Het voordeel zou wel zijn moest het een spinfiets zijn, dan kan de partner er ook op trainen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SmokingSig schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:56:
Het voordeel zou wel zijn moest het een spinfiets zijn, dan kan de partner er ook op trainen :)
Je partner, althans ik ga er vanuit dat die in je avatar staat, ziet er al prima getraind uit, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Smultie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Je partner, althans ik ga er vanuit dat die in je avatar staat, ziet er al prima getraind uit, hoor.
Klopt, die zit al 3 jaar in d e fitness. Maar of zij het is, dat is een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
SmokingSig schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Klopt, die zit al 3 jaar in d e fitness. Maar of zij het is, dat is een ander verhaal :+
Erg chique.

Als je een spinningfiets wil hebben zou ik eens kijken naar tweedehandsjes uit sportscholen. Er zijn nogal wat sportscholen op de fles gegaan natuurlijk.

Zwiften o.i.d. is dan in de meeste gevallen wel onmogelijk. Andere optie is een peloton bike (maar dan zit je ook aan een abbo vast).

[ Voor 3% gewijzigd door Louislouislouis op 08-01-2021 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:55
@SmokingSig Ik zou sowieso gaan voor een direct drive. Daarnaast een leuke racefiets aanschaffen. Hierbij moet je inderdaad wel even letten op de juiste maat fiets. Wanneer het weer wat opknapt kun je ook buiten je rondje maken ;)

Ik ben erg tevreden met mijn Wahoo Kickr Core. Maar volgens mij zijn alle direct drive trainers die momenteel gemaakt worden prima in orde.

Als je gaat oriënteren voor een fiets, kijk eens op de site van Mantel. Een erg divers aanbod van fietsen met verschillende prijsklasses.

[ Voor 16% gewijzigd door pier87 op 08-01-2021 14:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Met een budget van €1.000-1.500 begin je toch niet aan een spinfiets. Die dingen zijn voor wat de naam al een beetje verklapt; spinnen. Ik ga er vanuit dat je je hier meldt voor het Zwift-circus (al valt spinning technisch gezien ook onder deze topic titel).

Koop gewoon eerst eens een racefiets en kom dan terug. En laat je vriendin buiten beschouwing. Sporten is iets anders dan matchende Gaastra jassen uitzoeken. Als zij ook wil gaan wielrennen moet ze zelf maar opzoek naar haar eigen fiets (uiteindelijk is het toch vaak maar één van de twee die het leuk vindt en er gebruik van maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ypuh schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:20:
Met een budget van €1.000-1.500 begin je toch niet aan een spinfiets. Die dingen zijn voor wat de naam al een beetje verklapt; spinnen. Ik ga er vanuit dat je je hier meldt voor het Zwift-circus (al valt spinning technisch gezien ook onder deze topic titel).

Koop gewoon eerst eens een racefiets en kom dan terug. En laat je vriendin buiten beschouwing. Sporten is iets anders dan matchende Gaastra jassen uitzoeken. Als zij ook wil gaan wielrennen moet ze zelf maar opzoek naar haar eigen fiets (uiteindelijk is het toch vaak maar één van de twee die het leuk vindt en er gebruik van maakt).
Okidoki!

Maar het voelt als ik liefst binnen wil zwiften dan buiten wil fietsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
SmokingSig schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Okidoki!

Maar het voelt als ik liefst binnen wil zwiften dan buiten wil fietsen
Dan koop je alsnog een goedkope racefiets + Kickr Core want een Neo Bike ligt buiten je budget (€2.500).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Ypuh schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Dan koop je alsnog een goedkope racefiets + Kickr Core want een Neo Bike ligt buiten je budget (€2.500).
Deze dus ?

Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/Products/6336-0065-001-N1807/large/8.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
LGU schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden. Is het mogelijk om een event te bookmarken zodat je deze voor toekomstige ritten kunt 'volgen'?
Nee. Ik begreep je vraag wel, maar als ik dus nog niet zeker weet of ik een ride echt ga doen, maar het niet wil vergeten dan meld ik me dus gewoon aan. :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Laatst online: 28-09 21:15
LGU schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Je kan je bv niet "abonneren" op de rides van bv Het is Koers. Of van een andere "organisator".
Veel "organisatoren" maken hun rides ook wel bekend via instagram. Kan ook handig zijn.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op behoorlijke prijzen uitkom :(
dat komt omdat de adviezen van veel te zware hardware uitgaan. Een 2e hands Nvidia GTX1050Ti of beter in een i3 of beter systeem werkt prima op 4K ultra. Als referentie zou ik https://zwiftalizer.com/benchmarks willen aanbevelen. Daar zie welke performance daadwerkelijk mogelijk is met een specifiek systeem. Bijvoorbeeld een i3 met GTX1060 blijft altijd boven de 48fps in 2160P Ultra setting (maximale resolutie en beeldkwaliteit) en dat is voor Zwiften ruim voldoende. Naar mijn ervaring is het systeem snel genoeg wanneer het in die benchmarks ruim boven de 25fps blijft en liefst zo hoog mogelijk natuurlijk :)
Omdat de Zwift grafische engine technisch stil lijkt te staan zijn deze benchmarks uit 2019 een goed uitgangspunt voor een niet te duur Zwift systeem in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 07:43
Ik heb vandaag voor het eerst The Mega Pretzel gereden en dat was best pittig. Ik denk dat ik wellicht iets te enthousiast van start was gegaan. Na 80km was het beste er echt wel van af en na 100km was het meer op wilskracht de finish zien te bereiken.

Nadat ik van mijn fiets af stapte sloeg de verzuring pas toe, nog niet eerder zo'n pijn in mijn bovenbenen gevoeld. Gelukkig trok dat redelijk snel weg en voel ik mij nu weer prima.

Het is leuk om die route een keer gereden te hebben, maar niet iets wat ik denk ik regelmatig voor de lol ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
pier87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:33:
@SmokingSig

Ik ben erg tevreden met mijn Wahoo Kickr Core. Maar volgens mij zijn alle direct drive trainers die momenteel gemaakt worden prima in orde.
Direct drive is nu alleen praktisch niet te krijgen. Totaal niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Nog wel een refurb kickr bij Wahoo voor 999 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvhVeld
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-01-2021
Als er toch iemand een goede tip heeft voor een wahoo kickr core dan hoor ik het graag. Volgens mij inderdaad overal uitverkocht,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:03
JvhVeld schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:41:
Als er toch iemand een goede tip heeft voor een wahoo kickr core dan hoor ik het graag. Volgens mij inderdaad overal uitverkocht,
Is dit iets?

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/1264892

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvhVeld
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-01-2021
Geweldig Bekside.

Dank je wel. Meteen besteld 👍👍👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whoutman
J-M-T schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:53:
Nog wel een refurb kickr bij Wahoo voor 999 nu.
Bij Mantel is weer voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
whoutman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Bij Mantel is weer voorraad!
Thanks gelijk gekocht! Vorige week ook gelijk bij Wahoo maar zij konden me nog geen levertijd geven dus die ga ik maar cancelen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Nickman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 16:10
Louislouislouis schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Thanks gelijk gekocht! Vorige week ook gelijk bij Wahoo maar zij konden me nog geen levertijd geven dus die ga ik maar cancelen dan..
Ik heb vorige week maandag besteld bij Wahoo, krijg nu net een delivery bevestiging binnen. Hopelijk morgen/overmorgen via DPD geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
The_Nickman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Ik heb vorige week maandag besteld bij Wahoo, krijg nu net een delivery bevestiging binnen. Hopelijk morgen/overmorgen via DPD geleverd.
Oh ik ook op maandag, dan wordt mijn gretigheid misschien nog afgestraft..

Edit: Op de Mantel site staan er nu overigens nog maar 4 online op voorraad, dat gaat dus erg snel.

[ Voor 13% gewijzigd door Louislouislouis op 11-01-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Er zijn weer wat Wahoo's binnen gekomen de afgelopen dagen. Dus een rondje langs alle websites kan zeker geen kwaad, probeer ook wat fietsenmakers voor de zekerheid. Ik denk dat die van mij langzaam aan het einde van de wachtlijst aan het komen is.

Vanavond heb ik een wedstrijdje op de Fan Flats, iemand nog een gouden tip. Naast heel hard starten? Zelf denk ik dat het opletten is na de afdaling en dan twee keer links en weer omhoog richting de finish.

[ Voor 29% gewijzigd door Fisico op 11-01-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
The_Nickman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Levering ging bij mij via UPS!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
Fisico schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:58:
Vanavond heb ik een wedstrijdje op de Fan Flats, iemand nog een gouden tip. Naast heel hard starten? Zelf denk ik dat het opletten is na de afdaling en dan twee keer links en weer omhoog richting de finish.
je moet zorgen dat je na de sprint banner voordat de afdaling begint in een groep zit zodat je daar rustig kunt bijkomen. Na 2e bocht rond park aanzetten voor vals plat / klim tot aan rotonde om eventueel plaatsen te winnen / tijd goed te maken en daarna weer een groep opzoeken voordat je weer door de sprint banner bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

BartNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:34:
[...]

je moet zorgen dat je na de sprint banner voordat de afdaling begint in een groep zit zodat je daar rustig kunt bijkomen. Na 2e bocht rond park aanzetten voor vals plat / klim tot aan rotonde om eventueel plaatsen te winnen / tijd goed te maken en daarna weer een groep opzoeken voordat je weer door de sprint banner bent.
Kijk daar heb ik wat aan. Jij ook @Stufferdt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Fisico schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan. Jij ook @Stufferdt ?
Yes, staat genoteerd 8)
Ondanks dat de benen niet optimaal zijn, zou het me leuk lijken eens een serieuze eindsprint te kunnen doen in een wedstrijd. Verder dan sprinten voor plek 66 ben ik nog niet geraakt sinds ik bij de B-categorie fiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Lekker is dit. Vorige week bij winkel X (zal geen naam noemen- verder prima winkel) een Tacx flux 2 besteld, was op voorraad (anders kon er toch niet besteld worden) met een geschatte levertijd van.. vandaag.

Eind vorige week nog een bericht gehad "dat het lang duurt, maar dat het niet lang meer duurt voor levering". Verzenddatum zou gisteren zijn en ontvangstdatum vandaag.

Gisteren geen verzendbevestiging gehad, met nog steeds leverdatum op vandaag.

Vandaag contact gezocht.. "is er in het magazijn iets fout gegaan waardoor er geen voorraad is om mijn order te voldoen"

Verwachte levering nieuwe voorraad.. 26 januari.. Order wordt gecanceled, geld wordt terug gestord en wachten is geen optie. Moet ik maar opnieuw gaan bestellen over 2 weken.

Ik had net de uitdaging open staan met iemand om direct Alpe du Zwift aan te vallen vanavond......

(moest even mijn ei kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
JW1904 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:21:
Lekker is dit. Vorige week bij winkel X (zal geen naam noemen- verder prima winkel) een Tacx flux 2 besteld, was op voorraad (anders kon er toch niet besteld worden) met een geschatte levertijd van.. vandaag.

Eind vorige week nog een bericht gehad "dat het lang duurt, maar dat het niet lang meer duurt voor levering". Verzenddatum zou gisteren zijn en ontvangstdatum vandaag.

Vandaag contact gezocht.. "is er in het magazijn iets fout gegaan waardoor er geen voorraad is om mijn order te voldoen"

Verwachte levering nieuwe voorraad.. 26 januari.. Order wordt gecanceled, geld wordt terug gestord en wachten is geen optie. Moet ik maar opnieuw gaan bestellen over 2 weken.

Ik had net de uitdaging open staan met iemand om direct Alpe du Zwift aan te vallen vanavond......

Balen! Raar dat ze uit coulance niet gewoon de bestelling laten staan maar extra handelingen gaan uitvoeren (annuleren en crediteren) en de klant ook met extra acties opzadelen waarbij ook nog het risico is dat je bij een volgende batch achter het net vist omdat anderen sneller zijn met bestellen...

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
JW1904 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:21:

pff, wat rottig. Zijn er nog op andere plekken op voorraad? UIt principe niet meer bij deze winkel bestellen wat mij betreft! Dit is geen service...

Weet iemand in welke categorie ik het beste kan starten bij een volgende wedstrijd? Ik heb blijkbaar een wedstrijd gebruikt als relaxed ritje, waardoor ik uit B ben gevallen aldus Zwiftpower. Opzich is dit prima, in de blob finishen in B wil nog niet lukken. Maar heb ook geen zin in diskwalificatie in m'n volgende wedstrijd. Ik fiets liever in C tbh, daar kan ik nog redelijk mee (al sprinten ze me er alsnog uit).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gDxu4jaNGYr3U6m9csdO5Ww2Uw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wscxJMvPGFdDsASoZfHSJZfY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Nu mag je gewoon in de C meedoen lijkt me. Dan is het volgens mij nog afhankelijk van de organisator van de race of je een wkg of upg krijgt als je boven de gestelde limieten rijdt (>3.2w/kg). Dus risico dat je gefilterd wordt is wel groot, maar niet met een dq.

Als je die race weer echt als race rijdt en je normale waardes trapt, moet je daarna officieel weer in de B rijden.

Maarja, gewoon in de B rijden, daar hoor jij wel thuis d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Reynouts op 12-01-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
De eerste volgende keer dat je voluit denkt te gaan zou ik gewoon in de B's starten. Voor die race krijg je sowieso een WKG als je in C start, dus dan wordt je al uit de uitslag gefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 16:00
Ik ben op zoek naar een Wahoo KICKR Core trainer. Erg vervelend dat ze zo slecht verkijgbaar zijn, ben meerdere keren per dag de websites van futurumshop, Mantel en wahoofitness aan het F5en. Nog tips op welke webshop ik nog meer kan kijken mochten ze beschikbaar komen?

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Na mijn start op Zwift 3 weken geleden / 550 km ondertussen qua rijden redelijk gewend en ik moet zeggen dat het me nog beter bevalt dan ik vooraf had ingeschat. De verscheidenheid aan activiteiten, routes & work outs vind ik een grote plus.

Waar ik (nog) niet aan kunnen is de in mijn ogen gebrekkig UX. Mijn setup op dit moment is de Wahoo Kickr Cora - telefoon met de Companion app en Zwift op de iPad. Op de een of andere manier vind ik het allemaal niet heel doordacht.

Concrete voorbeelden, je 'garage' en vrijgespeelde elementen / badges zijn niet inzichtelijk (zover ik kan zien) op de myzwift.com en enkel in Zwift zelf nadat je hebt doorgeklikt op 'enkel te kijken'. Overzicht van gereden routes en bijbehorende PR's kan ik (nog) niet terugvinden etc.

Zie ik iets over het hoofd of is dit iets wat meer gebruikers ervaren? Overall qua rijden (waar het primair om gaat) zeer tevreden dus absoluut geen klaagzang hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
hood schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:49:
Ik ben op zoek naar een Wahoo KICKR Core trainer. Erg vervelend dat ze zo slecht verkijgbaar zijn, ben meerdere keren per dag de websites van futurumshop, Mantel en wahoofitness aan het F5en. Nog tips op welke webshop ik nog meer kan kijken mochten ze beschikbaar komen?
niet op voorraad uiteraard, maar om in de gaten te houden :)
https://vanbon-sport.nl/t...-drive-fietstrainer-smart
https://www.bike-discount...rect-drive-trainer-800623
https://www.bike-componen...ORE-Rollentrainer-p66216/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ik wil mijn Wahoo Kickr Core wel kwijt ;) voor een vriendenprijs, dacht zelf aan 1500 euro's tjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 16:00
pier87 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:36:
Ik wil mijn Wahoo Kickr Core wel kwijt ;) voor een vriendenprijs, dacht zelf aan 1500 euro's tjes ;)
Haha grapjas ;)

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Ik heb verleden week nog een nieuwe Kickr Core kunnen kopen op de Wahoo site zelf. Dus wie weet binnenkort terug wel beschikbaar daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Het lijkt erop dat ze in batches beschikbaar komen, ze waren er vorige week eerst in 2 tijdslots op de Wahoo website en een week later stonden er een paar op de website van Mantel.

De website van Wahoo zelf in de gaten houden is denk ik het belangrijkste.

Gisteren de eerste training op Zwift gedaan. Hebben jullie nog tips voor leuke trainingen/uitdagingen/programma's?

[ Voor 18% gewijzigd door Louislouislouis op 13-01-2021 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Op de site van Mantel staat dat ze deze week weer beschikbaar komen... dus maar even in de gaten houden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW1904
Stufferdt schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:47:
[...]

pff, wat rottig. Zijn er nog op andere plekken op voorraad? UIt principe niet meer bij deze winkel bestellen wat mij betreft! Dit is geen service...

1[/message]:[/b]
[...]

Balen! Raar dat ze uit coulance niet gewoon de bestelling laten staan maar extra handelingen gaan uitvoeren (annuleren en crediteren) en de klant ook met extra acties opzadelen waarbij ook nog het risico is dat je bij een volgende batch achter het net vist omdat anderen sneller zijn met bestellen...
Inderdaad. Was ook mijn gedachte.. laat de order lekker doorlopen.. weet ik in ieder geval zeker dat ik straks niet mis grijp..
Pagina: 1 ... 66 ... 161 Laatste