Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 65 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 20:39

Fisico

by Fabian

@mhr-zip het is ook een non-probleem want een fiets bestellen met de huidige groep gaat ook niet lukken. Dus toch maar een van de andere twee doen?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:57
Mistraller schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:18:
[...]

Ik denk dat ze de Ventoux misschien ook nog wel eens verbeteren met tussenscores oid, als ze zien dat die route niet populair blijkt en de Alpe wel.
Ik heb hem nog niet gedaan, maar hij zal vast in de Tour de Zwift opduiken.
Stage 3 - 14 tot 18 Januari keuze uit Ventoux/Alp/Radiostation/ladies ride

https://www.zwift.com/eu/tour-de-zwift/ride/stage3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
oNo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:09:
http://blog.artscyclery.c...drivetrain-compatibility/

Voor dat 10 en 11 speed geneuzel.
10 speed was zo gek nog niet wat dat betreft. Maar andere assen, body en cable pull is beter voor de verkoop.
Dat het zoveel scheelt tussen 10 en 11 joh!
Ik heb op mijn toerfiets 3x7 zitten, en ik vond dat ook helemaal prima, dan gaat een ketting tenminste 10k mee zonder gedoe. Maar ja, meermeermeer inderdaad he...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RHE218 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:10:
[...]

Stage 3 - 14 tot 18 Januari keuze uit Ventoux/Alp/Radiostation/ladies ride

https://www.zwift.com/eu/tour-de-zwift/ride/stage3
Ah, ze zijn ingevuld.... Tja, dan wordt het toch de Ventoux denk. Telt die ook voor de Ven-Top?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:08

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:14:
[...]

Ah, ze zijn ingevuld.... Tja, dan wordt het toch de Ventoux denk. Telt die ook voor de Ven-Top?
Nope, de route is “La Reine” en “Ven-Top” is dus een andere route met een andere aanloop naar de klim (La Reine gaat eerst via de intestines en de Petit KOM en mist zo de officiele aanloop van de Ventoux klim, Ven-top gaat direct vanaf de start de Ventoux klim op inclusief de paar km aanloop a 3% die ook in de echte Ventoux vanuit Bedoin zit en dus mee telt voor de route). Bovendien is de finish van La Reine bij Chalet Reinard, halverwege de klim, niet op de top.

Edit: ik zie nu dat de La Reine route ook nog eens geen badge heeft. :(

[ Voor 35% gewijzigd door Kluus op 27-12-2020 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:12
Iemand dit ook al eens meegemaakt?

Afgelopen woensdag meegefietst met een wedstrijd in Zwift. Maar Zwiftpower heeft nog steeds niet alle metrics geupdate, terwil we toch al 5 dagen verder zijn. Er staat ondertussen bij dat er nog 66 power metrics moeten worden verwerkt met een queue van 49,000 (dit was vrijdag zo'n 33,000). Heeft zwiftpower problemen met het verwerken van nieuwe gegevens op dit moment?
Ik heb al snellere verwerking aangevraagd,maar nog geen resultaat.

Is overigens geen issue hoor, lig er niet wakker van, maar just wondering of dit vaker voorkomt :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik kan mbv mijn Garmin Edge mijn tacx aansturen, mbv een training die ik zelf heb gemaakt. De Edge regelt het vermogen dat ik moet trappen, enz. Op de Edge staat deze workout als een .fit file.
Dit werkt op zich heel goed, maar een nadeel is wel dat je niet kunt zien welke stappen er nog aan zitten te komen of hoe lang de training nog duurt. Het zou daarom mooi zijn om bijv mbv tacx desktop of Goldencheetah deze workout te doen.

Beide programma’s herkennen echter de Garmin workout.fit file niet (iig niet als training).
Wel kunnen .erg of .mrc files geimporteerd worden.

Weet iemand hoe je de workout.fit kunt importeren in Goldencheetah of Tacxdesktop, of waarmee de .fit file omgezet kan worden naar .erg of .mrc.
Of welk programma wel om kan gaan met de workout.fit?.

(Zwift converter kan niet omgaan met de workout.fit file. En de training opnieuw maken in genoemde programma’s kan natuurlijk ook, maar ik heb meerdere workout files en dat is dus niet een slimme oplossing).

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
tante Truus schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:30:
Weet iemand hoe je de workout.fit kunt importeren in Goldencheetah of Tacxdesktop, of waarmee de .fit file omgezet kan worden naar .erg of .mrc.
https://whatsonzwift.com/convert/workouts/ al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stufferdt schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:24:
Iemand dit ook al eens meegemaakt?

Afgelopen woensdag meegefietst met een wedstrijd in Zwift. Maar Zwiftpower heeft nog steeds niet alle metrics geupdate, terwil we toch al 5 dagen verder zijn. Er staat ondertussen bij dat er nog 66 power metrics moeten worden verwerkt met een queue van 49,000 (dit was vrijdag zo'n 33,000). Heeft zwiftpower problemen met het verwerken van nieuwe gegevens op dit moment?
Ik heb al snellere verwerking aangevraagd,maar nog geen resultaat.

Is overigens geen issue hoor, lig er niet wakker van, maar just wondering of dit vaker voorkomt :)
Zwiftpower is echt heel erg traag de laatste weken. Wij hebben een team competitie waarin met bepaalde zwiftpower gegevens punten te verdienen zijn. Dat begint nu ook een beetje achter de feiten aan te lopen omdat de volgende race bijna is maar de resultaten van de vorige zijn nog niet verwerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 10:15
Yep, die bedoel ik met zwiftconverter, geeft foutmeldingen. Werkt niet, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Kluus schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:37:
[...]

Zwiftpower is echt heel erg traag de laatste weken. Wij hebben een team competitie waarin met bepaalde zwiftpower gegevens punten te verdienen zijn. Dat begint nu ook een beetje achter de feiten aan te lopen omdat de volgende race bijna is maar de resultaten van de vorige zijn nog niet verwerkt...
Dan begint het wel vervelend te worden. las op facebook iets over nieuwe servers, maar op een gegeven moment moet je de zaak toch wel op de rails hebben.

Mijn rit is in ieder geval verwerkt zie ik :) Bij alle waardes korter dan 30S een PR op Zwiftpower 8)

Sprint is nog steeds om te huilen, maar dat maak ik tot m'n 2021-doel denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Stufferdt op 30-12-2020 12:01 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Voor degenen die een Wahoo Kickr v5/2020 hebben: er is een firmware update voorhanden die eea fixed. Ook DC Rainmaker heeft er al aandacht aan besteed.
YouTube: Wahoo KICKR V5/2020 Firmware Update: Finally Recommended?

[ Voor 26% gewijzigd door NielsTn op 30-12-2020 14:32 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@NielsTn ah nice, volgens mij had ik dit met een groeprit naar Ven-Top vorige week elke keer als ik echt even aanzette uit 2,2 w/kg schoot de kickr echt door het plafond heen en ik door de groep. Dat was dan wel weer leuk.

En voor de eerste keer de spin des doods meegemaakt. Ergens tegen de 4 w/kg zakte ik in ERG onder de 60 omwentelingen en toen stond ik dus bijna stil. Tegen de tijd dat ERG uit ging stond ik helaas ook op een helling van 15% op groot voor en 16 achter |:( Verder merk ik dat trainingen echt een tand zwaarder zijn sinds de ftp-sprong van 10% twee weken geleden.

[ Voor 44% gewijzigd door Fisico op 30-12-2020 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 22:28

oNo

Gisteravond de route badge "No big deal" gehaald. Dat is 100 mijl => 161 km. De snelste manier is via Tempus Fugit. En gisteren was het daar heel erg druk met Festive 500 riders. Hierdoor was er altijd wel een groepje waarin ik mee kon rijden. Verder de WK darts op een tablet er naast, lekker je verstand op nul. Met 199 Watt gemiddeld was het net geen 4 uur trappen (35 sec over)
Het meest lastige vond ik van 40 tot 120 km, toen was ik de hele tijd aan het denken hoe lang nog. Vanaf 120 km is het nog maar een uurtje, of minder.

Het is net als de Ven-Top route, mooi een keer te ervaren maar voorlopig niet meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NielsTn
Vandaag de Festive500 volbracht. Moest aardig wat inhalen, mede door een bloedbank volbloed donatie. Dus in sessies van 20-30 km intikken. Maar de laatste dag : zitvlak protesteerde heftig (heb alles indoor verreden). Nu blij dat t erop zit. Morgen nog een dagje 10km uitfietsen om de badge/achievement ‘unemployed/work from home’ te scoren op Zwift.
Na 501km was het ‘done’ :)

Update 1-jan: om het af te toppen, de Zwift achievement ‘working from home’ (formerly known as ‘unemployed’) badge bemachtigd.
Nu eerst paar dagen rust voor het lichaam...

[ Voor 23% gewijzigd door NielsTn op 01-01-2021 12:13 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
oNo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:26:
Gisteravond de route badge "No big deal" gehaald. Dat is 100 mijl => 161 km. De snelste manier is via Tempus Fugit. En gisteren was het daar heel erg druk met Festive 500 riders. Hierdoor was er altijd wel een groepje waarin ik mee kon rijden. Verder de WK darts op een tablet er naast, lekker je verstand op nul. Met 199 Watt gemiddeld was het net geen 4 uur trappen (35 sec over)
Het meest lastige vond ik van 40 tot 120 km, toen was ik de hele tijd aan het denken hoe lang nog. Vanaf 120 km is het nog maar een uurtje, of minder.

Het is net als de Ven-Top route, mooi een keer te ervaren maar voorlopig niet meer.
Die Tempus Fugit met pace partner is wat kilometers rijden toch een beetje het mindere zwiften vind ik persoonlijk. Ik heb hem al wel een keertje gedaan om de Better than Jensie badge te proberen, (niet gelukt) want ik zou niet weten hoe ik anders zoveel duimpjes kan sparen. Maar bij deze schaam ik me altijd een beetje voor de afstand/speed die dan op strava komt, want ik vind het totaal niet realistisch. Als ik een AVG van 35 rij dan hoort er zweet in mijn nek te staan maar na zo'n ritje stap ik droog van de fiets ;)

De no big deal ga ik doen als ik de PRL full ga rijden. Had je die niet beter kunnen doen als je toch die afstand wilde pakken? Dat had nog eens een bak met XP geleverd. Weet niet of je voor no big deal zelf ook nog xp krijgt?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

@Mistraller die Jensie badge had ik vorige week gekregen tijdens 100k met een pace partner. Met al die Festive 500 rijders rondom de pace partner ging het hard, 148 (y)

Hoeveel Watt moet je trappen midden in een peloton als deze met 39 en 43 km/h over het asfalt raast?

De discussie afstand/snelheid op Strava word ik een beetje moe van. Ik krijg weleens opmerkingen. Maar ja, het is gewoon wat anders. Het is wel dat je de juiste dingen moet vergelijken. Het zijn de personen die wanneer ze alleen hebben gereden altijd iets melden als #soloride enzo. En zich weinig verdiept hebben in fietsen met een vermogensmeter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:45
oNo schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:54:

Hoeveel Watt moet je trappen midden in een peloton als deze met 39 en 43 km/h over het asfalt raast?
U vraagt, emeritus hoogleraar Hans van Dijk draait.

Heb je wel eens in peloton gereden?
Een heleboel minder dan solo, echt heel veel minder: https://www.fiets.nl/2016...an-alle-invloedsfactoren/

Dan de eigen ervaring even toetsen:
https://www.fiets.nl/2016...uurkunde-van-het-fietsen/

Solo heb ik van het voorjaar 37km/h gemiddeld gereden over 20 km, 'tijdrit', geen bochten van betekenis.

Tijdens criteriums gemiddelden van 41-43km/h... met pieken in de 50km/h. Veel minder efficiënt energieverbruik dus.

Solo:
bij 37 km/h heb je bijna 196w aan luchtweerstand (+rol+mechanische weerstand)
bij 41 km/h loopt dat op naar 267w. (+rol+mechanisch, beide een fractie hoger)
en 50 km/h 484w (+... +)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Hoeveel Watt moet je trappen midden in een peloton als deze met 39 en 43 km/h over het asfalt raast?.
Shane Miller heeft eea uitgezocht tussen solo rijden, time trail bike inzetten en in peloton meerijden.

YouTube: ZWIFT Cycling Speed: How Much FASTER are Bunch Rides?

Scheelt enorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik blijf het raar vinden hoor. Zelfs solo, no way dat je bijna 34 rijdt met 180W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Inderdaad. Ik met mijn 75 kilo en niet echt Aero fiets moet ongeveer 200watt trappen om 30kmh te rijden als het wind stil is. Ik zelf neem die snelheden in Zwift dan ook met een korreltje zout.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
In Zwift hoef je nergens te remmen en of te sturen en is het altijd windstil. Dat zal dus altijd een hogere snelheid als buiten geven.
Voor mij maakt dat niet uit aangezien ik ook buiten wel weet welke route goed is voor een hoge gemiddelde snelheid. Daarnaast is het op de openbare weg proberen aan te houden van een hoog gemiddelde ook een oorzaak dat wielrenners een slechte naam hebben. Ik heb daarom mijn bedenkingen bij het 'geleuter' over realistische snelheden 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Praktijk vs Indoor:
YouTube: Road Cyclists Vs Triathletes | Rouvy Hill Climb Challenge

Rouvy komt op mij redelijk realistisch over. Ik rijdt solo ongeveer zelfde op vlak 'binnen' en buiten. Klimvermogen komt ook redelijk overeen met wat ik verwacht te doen in de praktijk.

Ik had verwacht dat Zwift niet heel veel zou moeten afwijken, maar als dat wel zo is... tijd om met zijn allen over te stappen ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
De vermogens die ik trap op de trainer komen ook ongeveer overeen met de snelheden/wattages die uit de formules van prof Van Dijk komen... Wat mij betreft klopt het redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Ronald schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:07:
Praktijk vs Indoor:
Ik had verwacht dat Zwift niet heel veel zou moeten afwijken, maar als dat wel zo is... tijd om met zijn allen over te stappen ;-)
haha, ja wat denk je dat, wanneer het filmpje een Zwift reclameblokje zou zijn geweest, de conclusie van GCN zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
BartNL schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:52:
[...]

haha, ja wat denk je dat, wanneer het filmpje een Zwift reclameblokje zou zijn geweest, de conclusie van GCN zou zijn?
Zwift geeft genoeg geld uit aan marketing, ik wacht het af, GCN wil het geld vast wel.

Doet niet af dat dit topic voornamelijk mensen zijn die Zwift gebruiken, en geen hoge pet op lijken te hebben van het niveau van realisme.
GCN bevestigd mijn eigen ervaring met Rouvy vs realiteit bevestigd door de formules van prof Van Dijk.

Doe er mee wat je wil ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
Ha, en dat is al gedaan...

YouTube: Alpe du Zwift VS Alpe d'Huez: Preparing For Reality?

Inside: 47:30 327w 83rpm
Outside 52:00 328w 76rpm

Hij geeft wat redenen, maar een kilo of 2 verschil in fiets verklaard de 4.5 minuten niet.
Luchtdruk zeker niet, want zijn gemeten output is hetzelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door Ronald op 02-01-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Ronald schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:34:
[...]
Zwift geeft genoeg geld uit aan marketing, ik wacht het af, GCN wil het geld vast wel.
het filmpje over Rouvy is overduidelijk een door Rouvy betaald reclame filmpje. GCN heeft jammer genoeg steeds meer van dit soort infocommercials die helemaal nergens op slaan. De verschillen in vermogens in het Rouvy filmpje zijn groter dan het uiteindelijke tijdsverschil dat ze meten. De conclusie is dat ze overeenkomen lijkt mij dan ook van uit het Rouvy belang geformuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Ronald schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:40:
Inside: 47:30 327w 83rpm
Outside 52:00 328w 76rpm
Hij geeft wat redenen, maar een kilo of 2 verschil in fiets verklaard de 4.5 minuten niet.
Luchtdruk zeker niet, want zijn gemeten output is hetzelfde.
dat ben ik dan niet met je eens. Naar mijn idee is de conclusie bij het Zwift filmpje wel realistisch d.w.z. het is niet een exacte simulatie maar de inspanning is goed vergelijkbaar.
Zwift is gewoon veel leuker dan Rouvy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Het is wel grappig dat mensen zich druk kunnen maken om een verkeerde vergelijking. Als je buiten met een vermogensmeter fietst kan je buiten en Zwift binnen prima vergelijken. Alle andere gevallen vergelijken heeft geen zin.

En ja, voor de Festive500 het aantal kilomters als metric gebruiken is wel krom. Maar uiteidenlijk is het voor iedereen een drijfveer om te gaan fietsen, dat is wat vooral telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@oNo Druk maken... mijn intentie was de vragen die gesteld worden in context plaatsen... Ik haal er wat wetenschapper bij... Evengoed @BartNL is het duidelijk niet met mij eens... Dat is prima, hij en ik gaan op dit punt zeker niet eens worden ;-)

Niet alsof het Zwift filmpje niet betaald was 'In association with Zwift', net als dat filmpje van Rouvy 'In association with Rouvy'.

Zwift leuker, prima, ga je gang, maar voor mij is het te nep, al zouden de prestaties 100% overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 07:43
Smultie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:37:
Ik blijf het raar vinden hoor. Zelfs solo, no way dat je bijna 34 rijdt met 180W.
Als ik buiten solo op vlak terrein 34 km/u gemiddeld wil rijden dan moeten ik tussen tussen de 250W en 270W trappen.

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nhyQk6tT/road2.png

Aangezien ik buiten nog nooit in een groep heb gereden, vraag ik mij af of in de praktijk lengte en gewicht ook zo'n grote invloed heeft als in Zwift?

Ik merk dat ik met een FTP van 301W bij een gewicht van 96kg en lengte van 191cm tijdens langere groepsritten in Zwift uiteindelijk te kort kom wanneer het een beetje heuvelop gaat. Vandaag een groepsrit van 104.98 km met 309 hm gedaan en moest uit meerdere groepjes lossen.Als ik kijk naar de uitslag dan ben ik ook de zwaarste en op 1 na de grootste renner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@kwiebus Heuvel op is Watt/kg van jouw+fiets koning,

Op het vlakke gok ik dat je net sneller bent dan ik, heuvel op... Nope. Ondanks dat je FTP 10% hoger zit.. Ik weeg 20% minder.

Je kunt het proberen door Zwift in te stellen op 75kg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:46
kwiebus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Als ik buiten solo op vlak terrein 34 km/u gemiddeld wil rijden dan moeten ik tussen tussen de 250W en 270W trappen.

Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

Aangezien ik buiten nog nooit in een groep heb gereden, vraag ik mij af of in de praktijk lengte en gewicht ook zo'n grote invloed heeft als in Zwift?

Ik merk dat ik met een FTP van 301W bij een gewicht van 96kg en lengte van 191cm tijdens langere groepsritten in Zwift uiteindelijk te kort kom wanneer het een beetje heuvelop gaat. Vandaag een groepsrit van 104.98 km met 309 hm gedaan en moest uit meerdere groepjes lossen.Als ik kijk naar de uitslag dan ben ik ook de zwaarste en op 1 na de grootste renner.
Volgens mij wordt er veel ‘gecheat’ met gewicht. Ben ook vaak de 1 vd zwaardere renners met 88kg. Werkt dan in je nadeel idd

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
kwiebus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:15:

ik weeg 95kg en denk dat Zwift dat deel goed simuleert. Ik heb het zowel in Zwift als buiten heuvelop het zwaarst t.o.v. mensen waar ik mee samen fiets. Verschil is wel dat er in Zwift veel meer heuvelop is dan in grootste deel van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Ronald schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:04:
Zwift leuker, prima, ga je gang, maar voor mij is het te nep, al zouden de prestaties 100% overeen komen.
voor mij maakt het fietsen met anderen Zwift juist zo leuk en dat de graphics dan nepper zijn doet er voor mij minder toe. Wanneer ik een virtuele rit met realistische videobeelden wil gebruik ik BigRingVR.

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 02-01-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:09

Roozzz

Plus ultra

BartNL schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:40:
[...]

ik weeg 95kg en denk dat Zwift dat deel goed simuleert. Ik heb het zowel in Zwift als buiten heuvelop het zwaarst t.o.v. mensen waar ik mee samen fiets. Verschil is wel dat er in Zwift veel meer heuvelop is dan in grootste deel van Nederland.
Dit dus. Op het vlakke draait het om absoluut wattage, zodra het heuvel op gaat begint ineens de watt/kg verhouding te tellen. Een van mijn collega's heeft zich daar ook nog eens danig in vergist; op het vlak zijn we redelijk aan elkaar gewaagd qua absolute vermogens. Maar zodra het een paar meter omhoog gaat valt ie bijna per direct terug. Ik ben namelijk maar een kilo of 25-30 lichter. Ik zat toen met hetzelfde vermogen ergens rond de 4w/kg en hij rond de 3w/kg. Dat gat wordt snel groot kan ik je zeggen :+

Voor mijn gevoel heeft Zwift dit verschil prima in de vingers. En dat de snelheid verder ietsje hoger ligt, dat maakt mij dan weer niet zoveel uit. Uiteindelijk moet je zowel binnen als buiten toch net zo veel vermogen leveren :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03
Simuleert Zwift ook dat zwaardere renners vaak langer zijn en hogere Cda waarde hebben? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 09:41
Je moet je lengte toch invullen? Daar houdt Zwift zeker (helaas voor mij met 1.98m) rekening mee.

Daarom naast een weeg-instructie ook een lengte-meetinstructie voor de semi/profs die races doen op Zwift.

[ Voor 39% gewijzigd door DutX op 02-01-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ben in september begonnen met fietsen en vrij snel de zolder opgegaan i.c.m. Zwift. Ik ben op dit moment een trainingsprogramma aan het volgen voor mijn FTP te verhogen (nu 165 @90kg) - hiervoor heb ik morgen de laatste training en dan wil ik volgende week zaterdag opnieuw een FTP test doen.
Tips vanuit jullie ter voorbereiding de komende week?
Zoals ik het nu wil aanvliegen is tijden de FTP te beginnen op 210W, en dit zo lang mogelijk vast houden. (Vorige week getest en ik kon het toen min. 10 minuten vasthouden, had het gevoel dat er nog meer in zat)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:35:
Ik ben in september begonnen met fietsen en vrij snel de zolder opgegaan i.c.m. Zwift. Ik ben op dit moment een trainingsprogramma aan het volgen voor mijn FTP te verhogen (nu 165 @90kg) - hiervoor heb ik morgen de laatste training en dan wil ik volgende week zaterdag opnieuw een FTP test doen.
Tips vanuit jullie ter voorbereiding de komende week?
Zoals ik het nu wil aanvliegen is tijden de FTP te beginnen op 210W, en dit zo lang mogelijk vast houden. (Vorige week getest en ik kon het toen min. 10 minuten vasthouden, had het gevoel dat er nog meer in zat)
Bedoel je voor een 20 minuten ftp test? Zeker als je net begint is een "ramp test" makkelijker. Dan hoef je niet te pacen en alleen maar even kort achterstevoren met je tong op de schoen op je indoor trainer te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phriz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Ook ik heb mij onderworpen aan indoor fietsen in deze tijd. Redelijk recent een kleine gekregen en daardoor ook wat meer aan huis gekluisterd. Na wikken en wegen uiteindelijk een kickr core op de kop getikt.

Nu heb ik een Shimano Deore 10 speed 11/36 gemonteerd en te samen met mijn mountainbike. Het valt mij op dat ik makkelijk rond kan komen op het zwaarste verzet wat buiten zeker niet het geval is. Hoe kan het komen dat ik zo makkelijk rond trap op een zwaar verzet op zwift? Op een iets lichtrr verzet (ketting halverwege) trap ik bijna in het luchtledige. Ik heb een spindown gedaan via de applicatie van wahoo.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Dat is vreemd..
Staat je trainer difficulty op 100% in zwift?

[ Voor 86% gewijzigd door Reynouts op 02-01-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phriz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Reynouts schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:13:
Dat is vreemd..
Staat je trainer difficulty op 100% in zwift?
De trainer difficulty in zwift staat op 50%, maar hetzelfde effect heb ik buiten zwift om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
@Mistraller die Jensie badge had ik vorige week gekregen tijdens 100k met een pace partner. Met al die Festive 500 rijders rondom de pace partner ging het hard, 148 (y)

De discussie afstand/snelheid op Strava word ik een beetje moe van. Ik krijg weleens opmerkingen. Maar ja, het is gewoon wat anders. Het is wel dat je de juiste dingen moet vergelijken. Het zijn de personen die wanneer ze alleen hebben gereden altijd iets melden als #soloride enzo. En zich weinig verdiept hebben in fietsen met een vermogensmeter.
Hoe het in het echt is weet ik niet. Ik rij altijd solo, buiten, maar in Zwift eigenlijk ook normaliter. Misschien dat het mij daarom zo opvalt.
Wel kwam ik dit stukje tegen ooit van de TU/e
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0IzwHLODRXdbFnpj5rfwf-BNek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZLHplrtGl9XZYBzWokJYT4y.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:10
Een recente test van GPLama over de snelheid in Zwift solo t.o.v. groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
J-M-T schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:22:
Een recente test van GPLama over de snelheid in Zwift solo t.o.v. groep.

Is reeds 2 januari jl aangehaald in dit topic (11:29) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Reynouts schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Bedoel je voor een 20 minuten ftp test? Zeker als je net begint is een "ramp test" makkelijker. Dan hoef je niet te pacen en alleen maar even kort achterstevoren met je tong op de schoen op je indoor trainer te hangen.
De 20min test inderdaad. 165W heb ik op die manier getest, om mijn progressie het beste te kunnen waarborgen lijkt het mij wel verstandig dezelfde methode te volgen en nu dus weer de 20m FTP test te doen IPV de ramp test...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

BartNL schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:43:
[...]

voor mij maakt het fietsen met anderen Zwift juist zo leuk en dat de graphics dan nepper zijn doet er voor mij minder toe. Wanneer ik een virtuele rit met realistische videobeelden wil gebruik ik BigRingVR.
Ik vind de speelse/tekenfilm graphics van Zwift persoonlijk juist een pré, ieder zijn ding maar ik heb liever wat meer game graphics waarin alles een geheel vormt met stijl, belichting en verhoudingen dan een filmpje waar poppetjes op zijn geplakt, dat vind ik er dan weer nep uit zien.

Maar ik vind vooral dat iedereen zelf verschillende dingen moet proberen, Zwift is al druk genoeg tegenwoordig en een beetje concurrentie kan zeker geen kwaad. :)

Of de snelheid klopt met buiten boeit me eigenlijk weinig (al klopt het naar mijn idee toch best redelijk als je alle factoren mee weegt) voor echt realisme ga ik wel buiten fietsen. Snelheden vergelijken is inderdaad sowieso kansloos, ook als je verschillende buitenritten vergelijkt, wat telt is de tijd en het vermogen en dat kan je prima vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:16:
[...]

De 20min test inderdaad. 165W heb ik op die manier getest, om mijn progressie het beste te kunnen waarborgen lijkt het mij wel verstandig dezelfde methode te volgen en nu dus weer de 20m FTP test te doen IPV de ramp test...
Goed dat je dat gelijk wil houden. Dat is inderdaad het meest consistent.

Maar, omdat je toch pas net begonnen bent zegt die eerste ftp test (zeker de 20 minuten test) niet alles, aangezien er in de test een leercurve zit.

Ik zou nu gewoon overstappen naar de ramptest en dat aanhouden komende tijd. Het is niet alsof je al een hele reeks aan datapunten hebt aan ftp waarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:44
Een 20 of zelfs 30 minuten FTP test is voor de gemiddelde amateur niet te doen, je gaat er of te hard in en telt de seconden af de laatste 5 minuten waardoor je test verkeerd is of je gaat die laatste 5 minuten nog versnellen omdat je het makkelijk vol houdt. De ramp test is misschien een kleine overschatting van je FTP maar is voor iedereen te doen; gewoon beuken tot je van je fiets af valt. Zeker als je nieuw bent en je ‘echte’ FTP nog niet weet (ervaring, langere ritten, etc) zou ik die ramp test aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Dazzler2120 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:16:
[...]

Na elke rit zie je in Zwift je max. 20 minuten effort en ik zou die als basis gebruiken om je pace te bepalen en dan langzaam aan het het tempo opvoeren naar het einde. Eerst wat meer omwentelingen en later een tandje erbij.

Je kan ook en en doen. Deze week de 20 minuten test en een paar dagen later de ramptest. Dan heb je daar ook een waarde voor en begin je de volgende cyclus een paar dagen later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 11:17
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een (kleine) Zwift PC voor 4K/Ultra kwaliteit, ik heb er 1 in de V&A staan

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_cycling
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-01-2021
Hoi,

Ik ga morgen via marktplaats bij een advertentie voor een tweedehands Tacx Flux 2 kijken. Aan de betrouwbaarheid van verkoper twijfel ik in principe niet en heb ik goed onderzoek naar gedaan, maar de tacx is wel bijna twee jaar oud, dus ik vroeg me af of jullie nog tips hebben waar ik op moet letten tijdens het testen van het apparaat. Ik heb zelf namelijk niet eerder een tacx gebruikt. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Pfoe! Gisteren een flinke rit gemaakt. Was laatste trainingsrit van het Zwift FTP Builder programma, op Alp du Zwift gedaan. merkte dat ik aan het einde nog energie over had. Rust momentje gepakt, en erachteraan nog 20 minuten 'voluit' / FTP test gedaan.
Uiteindelijk FTP van 165W naar 218W verhoogd, en dit was nog niet de limiet. Na deze FTP-test nog 30minuten op ong. 200W volgehouden om ook Alp du Zwift te finishen. In totaal 2 uur 10 minuten op de fiets gezeten hiervoor waarvan 1 uur 45 minuten op de alp :')

Ik denk dat de volgende keer veel tijd er af kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03
Holy shit, 53 watt erbij is wel bizar. Dat is meer dan een 30% verbetering, daar is menigeen jaloers op.

Begon je het programma met een niet zo beste conditie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Hah, was voor mij ook veer meer dan ik had gedacht, en dan nog zat er ruimte in voor extra! Van 1.8W/kg naar +- 2.4W/kg is enorm.
Ben in september begonnen, maar dit was mijn eerste gestructureerd trainingsprogramma, 6 weken lang á 4x per week zorgt voor iemand die niet goed in conditie is/was dat je toch wel flinke stappen maakt. Mijn originele doel was om na de 6 weken op ongeveer 200W uit te komen, dat is ruim verbroken. Nu ga ik het de komende tijd wat 'rustiger' aanpakken, met 2 trainingsritten en 1 'vrije' rit per week - nog even puzzelen hoe ik dat ga inrichten.
Denk dat ik 1 keer per maand een Alp du Zwift ga doen, om een beetje de progressie bij te kunnen houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:12
@Dazzler2120 hoe kwam je aan de 165 waarde? gebaseerd op een random best 20? of had je wel een ftp test gedaan?

bij dit soort progressie lijkt het me ook wel handig om tussentijds je FTP te verhogen, als je workouts gebaseerd zijn op 165, terwijl je threshold al ruim boven de 200 zit.. dan zijn al je workouts 1 of 2 zones te laag.

Een workout met intervallen van bv 10 minuten rond threshold moet wel zwaaar aanvoelen.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:31
@Dazzler2120 dat is een flinke toename. Maar dan denk ik dat je voorheen te licht hebt getraind, 30% vooruit gang is wel erg veel.

Maar goed, in het begin maak je met name grote sprongen qua conditie en FTP, daarna wordt het steeds lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Prulleman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:38:
bij dit soort progressie lijkt het me ook wel handig om tussentijds je FTP te verhogen, als je workouts gebaseerd zijn op 165, terwijl je threshold al ruim boven de 200 zit.. dan zijn al je workouts 1 of 2 zones te laag.
Daarom doe ik eens per 4 weken of zo een free ride tussen een trainingsprogramma door, omdat Zwift dan automatisch FTP aanpast als daar aanleiding toe is.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Prulleman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:38:
@Dazzler2120 hoe kwam je aan de 165 waarde? gebaseerd op een random best 20? of had je wel een ftp test gedaan?

Een workout met intervallen van bv 10 minuten rond threshold moet wel zwaaar aanvoelen.
Die 165 was het resultaat van mijn Vorige FTP test (6 weken geleden). Aangezien het trainingsprogramma 4x per week +- 60min tot 80min was fietsen was, was er daarnaast weinig ruimte voor zelf een fietsrit te maken zonder mezelf te overbelasten... Hierdoor was het ook lastig om te bepalen of ik het FTP omhoog moet zetten, of dat ik gewoon het programma moet volgen zoals die voor die 6 weken gebouwd is (er zit namelijk ook al een verzwaring wekelijks in waarin je vooral opbouwt om langer op hoge hartslag te rijden, en beetje bij beetje langere 'zware' intervallen rijdt).
pier87 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:40:
@Dazzler2120 dat is een flinke toename. Maar dan denk ik dat je voorheen te licht hebt getraind, 30% vooruit gang is wel erg veel.

Maar goed, in het begin maak je met name grote sprongen qua conditie en FTP, daarna wordt het steeds lastiger.
Eerder zeker niet te licht getraind, maar een combinatie van nog niet zo lang sporten, nog geen eerdere gestructureerde trainingen draaien en ook wel héél veel op de fiets gezeten de afgelopen 6 weken zorgt voor dit resultaat denk ik...
Nu zit ik gewoon nog in de fase waarin ik een basis conditie opbouw. Dan gaat het altijd harder (de progressie dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
coelho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Daarom doe ik eens per 4 weken of zo een free ride tussen een trainingsprogramma door, omdat Zwift dan automatisch FTP aanpast als daar aanleiding toe is.
ga je volle bak in zo'n freeride?

(het ligt er ook een beetje aan waar je FTP voor gebruikt, maar ga je FTP bases/scaled workouts doen, dan is moet je wel echt een 20 minuten effort doen waarbij je tot de max gaat. En dan het liefst niet de beste 20 minuten van een uur of meer volle bak, want dan is je beste 20 minuten waarschijnlijk weer te laag)

de theorie is dat je 95% van je max 20 minuten avg power ook ~60 minuten kan volhouden. Heb je dus een uur steady pacing, dan zal je 20 minuten lager zijn, en de 95% van die waarde dus onder je echte threshold

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Uit mijn eerste en enige FTP-test (op een wattbike bij wattcycling) kwam uit de ramptest 301 wat neerkomt op een FTP van 214. Dit na aankoop van mijn kickr core uiteindelijk opgehoogd naar 234 en uiteindelijk 246 (al haal ik 260 watt over 20 minuten momenteel niet). Ben ook wel wat zwaarder weer geloof ik :'(

Toch maar eens een nieuwe ramptest doen :) Misschien wel een mooi begin van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 10:31
@Dazzler2120 oke dan lijkt het mij een logisch verhaal, in het begin kun je vaak veel winst pakken. Dat heb jij nu gedaan, klasse. Nu gestructureerd doortrainen zou ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Dazzler2120 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Die 165 was het resultaat van mijn Vorige FTP test (6 weken geleden). Aangezien het trainingsprogramma 4x per week +- 60min tot 80min was fietsen was, was er daarnaast weinig ruimte voor zelf een fietsrit te maken zonder mezelf te overbelasten... Hierdoor was het ook lastig om te bepalen of ik het FTP omhoog moet zetten, of dat ik gewoon het programma moet volgen zoals die voor die 6 weken gebouwd is (er zit namelijk ook al een verzwaring wekelijks in waarin je vooral opbouwt om langer op hoge hartslag te rijden, en beetje bij beetje langere 'zware' intervallen rijdt).

[...]

Eerder zeker niet te licht getraind, maar een combinatie van nog niet zo lang sporten, nog geen eerdere gestructureerde trainingen draaien en ook wel héél veel op de fiets gezeten de afgelopen 6 weken zorgt voor dit resultaat denk ik...
Nu zit ik gewoon nog in de fase waarin ik een basis conditie opbouw. Dan gaat het altijd harder (de progressie dan).
paar tips als je FTP voor workouts gebruikt.

- kies 1 test protocol, dus niet de ene keer een ramp test, dan een 20 minuten test en een andere keer 20 min uit een freeride.
- probeer een gevoel te creeren voor hoe threshold aanvoelt voor verschillende interval lengtes, zo ontwikkel je een gevoel of je FTP (en dus de workout intensity) goed is. Daarnaast is het erg handig voor pacing buiten, zonder power.

even een voorbeeld, je laatste workout was misschien 3 x 15 minuten @threshold (100%), als je FTP dan op 165 staat doe je dus 3 x 15 min 165 watt. Als je FTP inmiddels 220 is, dan is 165 geen 100%/threshold maar 75%, je traint dan een heel ander energie systeem, op zich niet erg, maar het komt niet in de buurt van de intentie van de workout.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Stufferdt schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:55:
Uit mijn eerste en enige FTP-test (op een wattbike bij wattcycling) kwam uit de ramptest 301 wat neerkomt op een FTP van 214. Dit na aankoop van mijn kickr core uiteindelijk opgehoogd naar 234 en uiteindelijk 246 (al haal ik 260 watt over 20 minuten momenteel niet). Ben ook wel wat zwaarder weer geloof ik :'(

Toch maar eens een nieuwe ramptest doen :) Misschien wel een mooi begin van het jaar.
de ramptest is niet voor iedereen even geschikt... daar ben ik zelf het afgelopen jaar ook achter gekomen. Bij mij is de ramp ongeveer 3% te hoog. Ik heb nu de switch gemaakt om te trainen met een 20 min FTP ipv een ramp test FTP. Hiermee zijn de sweet spot en met name de threshold (en over / unders) een stuk beter te doen. De korte VO2max workouts moet ik wat meer in de gaten houden, die kunnen nu soms wel wat omhoog.

doet wel een beetje pijn, die 3% drop, ik zou eigenlijk alle ramp resultaten 3 % moeten afschalen, maar zo ziet mijn afgelopen jaar eruit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfeTpZvUJf-zpsdIH9pHolMPLA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0He9W8wwFnHtN7Qa7uyqSZOZ.png?f=fotoalbum_large

met 3 % correctie voor alle ramp test resultaten ziet het er zo uit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrmEBDxGdnU5dwSmde7E6RZlEIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8al2adGhuPpBzxp4ZYMk0hVn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 04-01-2021 12:12 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ah, dat is dus met 1 keer per maand een test?

Ik ga normaliter gewoon 20min. test protocol FTP uitvoeren, simpel gezegd wat ik online begrepen heb en gelezen heb geeft dit de meest accurate weergave. De rit van zondag was een inval om eens te proberen en hoe deze inspanning aanvoelt voor 20min. waarbij ik kan concluderen dat 218 wss nog íets te licht is maar niet veel te licht is voor mijn kunnen (daarna paar minuten rust gehad en op 180-200W de rest van de klim afgemaakt)

Lijkt me wel interessant om op deze manier een overzichtje te maken van mijn FTP ontwikkeling het komende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Iemand ervaringen bij het bestellen bij Wahoo direct en hoelang het duurt voordat ze verzenden? Afgelopen weekend een (nieuwe) refurbished Kickr Core besteld maar nog altijd processing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:39

JJJ

whoutman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:25:
Iemand ervaringen bij het bestellen bij Wahoo direct en hoelang het duurt voordat ze verzenden? Afgelopen weekend een (nieuwe) refurbished Kickr Core besteld maar nog altijd processing
Komen deze mondjesmaat op voorraad oid? Heb al een paar keer gekeken online maar ze zijn altijd out of stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
JJJ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:55:
[...]

Komen deze mondjesmaat op voorraad oid? Heb al een paar keer gekeken online maar ze zijn altijd out of stock?
Kickr Core is momenteel bij Wahoo op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:39

JJJ

whoutman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Kickr Core is momenteel bij Wahoo op voorraad
Klopt, dat zie ik, maar ik was specifiek op zoek naar een refurb variant! En die is (helaas) nog steeds out of stock. Ik kreeg uit jouw berichtje de indruk dat het jou wel was gelukt om er een te bemachtigen, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoutman
JJJ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:59:
[...]

Klopt, dat zie ik, maar ik was specifiek op zoek naar een refurb variant! En die is (helaas) nog steeds out of stock. Ik kreeg uit jouw berichtje de indruk dat het jou wel was gelukt om er een te bemachtigen, vandaar.
Afgelopen weekend is het mij gelukt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 20:52
En tot zover poging 1 om Tour de Zwift te fietsen. Als de tijd ongeveer 10x langzamer gaat dan in het echt, je minuten lang aan het fietsen bent en nog geen 100 meter vooruit bent gekomen, als je op plek 9948 van de 11648 rondfietst terwijl er nog geen 7000 meedoen, etc., etc. dan is de lol er snel vanaf. Helemaal als je bedenkt dat er over een uur de volgende groep start. UIk ben bang dat zelfs als ik doorgefietst was, het opslaan niet gelukt zou zijn omdat Zwift compleet vast staat op dit moment.

Morgen poging 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Vrijdagochtend besteld, had ‘m de zaterdag. Pakket was er eerder dan de T&T. Ging via DHL dacht ik. Gaat overigens ook over een refurbished Core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 20:57
GertjanO schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:55:
En tot zover poging 1 om Tour de Zwift te fietsen. Als de tijd ongeveer 10x langzamer gaat dan in het echt, je minuten lang aan het fietsen bent en nog geen 100 meter vooruit bent gekomen, als je op plek 9948 van de 11648 rondfietst terwijl er nog geen 7000 meedoen, etc., etc. dan is de lol er snel vanaf. Helemaal als je bedenkt dat er over een uur de volgende groep start. UIk ben bang dat zelfs als ik doorgefietst was, het opslaan niet gelukt zou zijn omdat Zwift compleet vast staat op dit moment.

Morgen poging 2.
Vorig jaar precies hetzelfde verhaal.. enkele tips:

1. Zet je grafische instellingen zo laag mogelijk
2. Ga op een, waarschijnlijk, minder druk moment fietsen
3. Zorg dat je geluk hebt en er geen last van hebt :+

Verbaas mij erover dat ze het nu nog niet op orde hebben bij Zwift. Het is dat er relatief weinig concurrentie is die zo'n compleet pakket aanbied wat goed werkt op lage specs en ook gefocused is op de community maar anders zou je hier als concurrentie goed op kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
la_fusion schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Vorig jaar precies hetzelfde verhaal.. enkele tips:

1. Zet je grafische instellingen zo laag mogelijk
2. Ga op een, waarschijnlijk, minder druk moment fietsen
3. Zorg dat je geluk hebt en er geen last van hebt :+

Verbaas mij erover dat ze het nu nog niet op orde hebben bij Zwift. Het is dat er relatief weinig concurrentie is die zo'n compleet pakket aanbied wat goed werkt op lage specs en ook gefocused is op de community maar anders zou je hier als concurrentie goed op kunnen winnen.
1. Mijn grafische instellingen staan al op het laagste niveau.
2. De enige rustige momenten zijn 2 en 4 uur 's nachts. Ook straks starten er weer duizenden en om 10 uur
's avonds ongetwijveld ook.

Ik heb vorig jaar met de Haute Route de ellende al meegemaakt toen Zwift de ruim 6000 deelnemers niet kon verwerken en compleet vast stond tijdens het opslaan van de rit. Toen heb ik Zwift gewoon een uur aan laten staan om daarna pas op de opslaan knop te drukken.

Dat er grafisch niets meer van klopt en dat het niet helemaal soepel loopt, dat maakt mij niet uit, maar als ik 43 minuten aan het fietsen ben en Zwift zegt dat ik maar 14 minuten bezig ben en mijn tempo praktisch 0 is, dan stop ik. Al helemaal omdat ik verwacht dat het vandaag niet meer beter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
Nou.. na een paar dagen verschillende webshops in de gaten gehouden te hebben.. is het eindelijk gelukt om een Tacx Flux 2 te bestellen. Nu nog een campagnolo body zien te vinden en de rest erbij halen.

Gebruiken jullie een bepaalde houder voor de voorkant van de fiets? Als ik bijvoorbeeld bij Decathlon kijk hebben ze kleine rubberen houders waar je het voorwiel in zet, maar dit lijkt mij behoorlijk gammel voor als je een keer flink aanzet en perongeluk het voorwiel omhoog trekt?

https://www.decathlon.nl/...ner/_/R-p-1023?mc=8238238

(Afgelopen voorjaar een Campagnolo FP5 12k op de vingers getikt, in de zomer fanatiek gefietst tot het koud werd.. toen was de zin er vrij vlot vanaf. Met het sluiten van de sportscholen ben ik de laatste tijd maar weinig in beweging geweest, vandaar deze keuze.)

Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken voor ik op stap, of tijdens dat ik de éérste meters maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 10:27
JW1904 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:25:

Gebruiken jullie een bepaalde houder voor de voorkant van de fiets? Als ik bijvoorbeeld bij Decathlon kijk hebben ze kleine rubberen houders waar je het voorwiel in zet, maar dit lijkt mij behoorlijk gammel voor als je een keer flink aanzet en perongeluk het voorwiel omhoog trekt?

https://www.decathlon.nl/...ner/_/R-p-1023?mc=8238238
Mijn fiets staat op een mat zonder voorwielhouder. Maar toen ik zag dat het wiel langzaam maar zeker een steeds diepere indruk maakte op mijn dure mat, heb ik een leren onderzettertje (zo een waar je je glas op zet, ding lag toevallig in de buurt) tussen de band en de mat geschoven. Deze verdeelt de druk en verschuift niet. Hij is stroef zodat het stuur niet te makkelijk heen en weer beweegt. Wat mij betreft helemaal goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
Stufferdt schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Vrijdagochtend besteld, had ‘m de zaterdag. Pakket was er eerder dan de T&T. Ging via DHL dacht ik. Gaat overigens ook over een refurbished Core :)
En bij jou ook een exemplaar zonder iets van beschadigingen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 07:43

Morgen poging 2.
Ik had alleen bij de start wat last van framedrops en was wel meteen de eerste groep kwijt maar daarna draaide het verder prima op 4K Ultra settings. (afgezien van dat ik problemen had met mijn Wahoo tickr HR meter maar die heb ik wel vaker)
Holk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:09:
Een 20 of zelfs 30 minuten FTP test is voor de gemiddelde amateur niet te doen, je gaat er of te hard in en telt de seconden af de laatste 5 minuten waardoor je test verkeerd is of je gaat die laatste 5 minuten nog versnellen omdat je het makkelijk vol houdt. De ramp test is misschien een kleine overschatting van je FTP maar is voor iedereen te doen; gewoon beuken tot je van je fiets af valt. Zeker als je nieuw bent en je ‘echte’ FTP nog niet weet (ervaring, langere ritten, etc) zou ik die ramp test aanbevelen
Ik heb zelf nog steeds geen FTP test gedaan, gebruik groepsritten in Zwift als een soort van FTP test waarbij ik vaak stevig moet doortrappen om een beetje bij te blijven. Vandaag ook een uurtje gefietst op 290W, dan weet ik dat mijn FTP in ieder geval iets daar boven ligt. Zwiftpower geeft op dit moment 302W en Strava 300W als estimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 11:21

Morgen poging 2.
Zojuist om 8u exact hetzelfde :(
Zelfs de companion app crashte.

Daarna maar Frankrijk gaan rijen waarna hij na 20 minuten geen watts meer op pakte van mijn trainer. :'(

Zwift kan het lang niet aan, slecht als ik lees dat dit vorig jaar ook al zo was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:01
Eindelijk ook mijn handen kunnen leggen op een Kickr. Ik zit nu alleen met een ketting-vraagstuk: gebruiken jullie dezelfde ketting op zowel je trainer als wanneer je buiten fietst?

Helaas heb ik nog maar 1 fiets en in het weekend wil ik wel nog graag buiten fietsen. Het lijkt me niet goed om elke keer van ketting te wisselen (denk dat de quick-link daar niet beter van wordt).

Nu had ik toevallig voor mijn fiets ook een nieuwe cassette nodig dus gaat er tegelijkertijd op de Kickr als mijn wielset een nieuwe. Mijn idee is dus om maar gewoon dezelfde ketting te gebruiken op beide cassettes.

Wat zouden jullie doen?

Uiteindelijk is de oplossing natuurlijk N+1 maar in deze markt is vindt ik de tweedehands prijzen veel te onredelijk en we weten allemaal hoe het met beschikbaarheid van nieuwe modellen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 22:29
Louislouislouis schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:54:
Eindelijk ook mijn handen kunnen leggen op een Kickr. Ik zit nu alleen met een ketting-vraagstuk: gebruiken jullie dezelfde ketting op zowel je trainer als wanneer je buiten fietst?

Helaas heb ik nog maar 1 fiets en in het weekend wil ik wel nog graag buiten fietsen. Het lijkt me niet goed om elke keer van ketting te wisselen (denk dat de quick-link daar niet beter van wordt).

Nu had ik toevallig voor mijn fiets ook een nieuwe cassette nodig dus gaat er tegelijkertijd op de Kickr als mijn wielset een nieuwe. Mijn idee is dus om maar gewoon dezelfde ketting te gebruiken op beide cassettes.

Wat zouden jullie doen?

Uiteindelijk is de oplossing natuurlijk N+1 maar in deze markt is vindt ik de tweedehands prijzen veel te onredelijk en we weten allemaal hoe het met beschikbaarheid van nieuwe modellen zit.
Zeker als de boel nieuw is gewoon met één ketting op beide cassettes rijden, dat zou ik doen.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:10
Ik gebruik gewoon alles door elkaar heen en vervang de ketting als deze te ruim wordt. Maak me er vooral niet te druk om, slijt hoogstens ietsje sneller, ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Yohost! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:50:
[...]

Zojuist om 8u exact hetzelfde :(
Zelfs de companion app crashte.

Daarna maar Frankrijk gaan rijen waarna hij na 20 minuten geen watts meer op pakte van mijn trainer. :'(

Zwift kan het lang niet aan, slecht als ik lees dat dit vorig jaar ook al zo was....
Bij mij ging het wel. Ik vond het wel zwaar. 30mins voluit trappen, maar dat lag niet aan Zwift :D.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
whoutman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:37:
[...]

En bij jou ook een exemplaar zonder iets van beschadigingen oid?
Wat krassen op de poten en het ijzer. Alle bewegende delen waren in perfecte staat. Heb sinds kort wel ruzie met Zwift en ERG, waar ik dit met TR niet had. Maar durf ‘m niet terug te sturen, bang dat ik in maart pas een nieuwe heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Na de test die ik heb gedaan met Bkool toch op zoek naar iets anders (Wat is dat een slecht platform!) en na de goede berichten hier overweeg ik TrainerRoad. Vooral omdat ik de komende weken/maanden gerichter wil trainen met de focus op zowel afvallen (eerste doel) als ook beter worden in de zin van harder trappen met dezelfde inspanning. Heeft iemand tips? Zwift is ook een optie maar qua gericht trainen is TR mogelijk beter.

En als iemand nog een code heeft voor TR, dan houd ik me aanbevolen!

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:44
kwiebus schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:30:
[...]

[...]

Ik heb zelf nog steeds geen FTP test gedaan, gebruik groepsritten in Zwift als een soort van FTP test waarbij ik vaak stevig moet doortrappen om een beetje bij te blijven. Vandaag ook een uurtje gefietst op 290W, dan weet ik dat mijn FTP in ieder geval iets daar boven ligt. Zwiftpower geeft op dit moment 302W en Strava 300W als estimate.
Rondje Richmond knallen is daar ideaal voor ;)
Deed dat zelf ook niet, FPT tests. Maar omdat ik de Absa Cape Epic workout wilde doen voor de MTB (die alles op percentage FTP doet) toch maar een ramptest gedaan. Doet z’n naam eer aan trouwens en m’n FTP ging iets omhoog daarmee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Vandaag weer een race tegen de vrienden uit 010. En we mochten de Alp op. Ik vond Ventoux al niets, nou de Alp is niet veel beter, wel korter dat scheelt dan iets. Helaas was ik te druk met mijn telefoon en verloor ik in de 5 km lead in de voorste groep, maar ik heb we mijn beste 10 minuten ooit getrapt en in de eerste km van de klim zat ik weer in die groep. Vervolgens in de euforie mezelf toch wat opgeblazen en toen ging heel langzaam het kaarsje uit. Dat laatste vind ik mentaal dan toch het lastigste, dat je zit de wattages langzaam wegzakken en er in elke bocht steeds minder power is. En toch mooi weer een nieuwe ftp :)

Het rijden van bocht naar bocht is dan wel weer leuk, zeker wanneer je per bocht een wattage doel stelt. Compleet naar de vaantjes dus en een bibshort vol met water, dat zat ook niet zo prettig meer. Tijd voor een beter ventilator denk ik, want ik koel de ruimte al terug tot 17 graden.

Hebben jullie dan ook dat de handdoek op het stuur de wind tegenhoudt of is daar een handige truc voor?
Dat ging als een zonnetje met een bruine doos om de doos van Wahoo heen. Volgens mij met UPS want de track and trace telde het aantal pakketjes af. En dan is het toch fijn dat ze hem even op de grond zetten in coronatijd ipv aangeven want het ding weegt 20+kg. Geen idee hoe het met garantie en terugsturen dan gaat, maar het distributiecentrum zit gewoon in Nederland voor Wahoo. Bestellen, betalen en dag later verzonden. Dus binnen een paar dagen heb je hem. Gokken op de lokale fietsenwinkel of een van de grote jongens kan natuurlijk ook. Al lijkt niemand te weten wanneer ze binnen komen.
Louislouislouis schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:54:
Gewoon lekker de fiets wisselen per keer. Dat doe ik ook regelmatig. Al merk ik wel dat de drempel om buiten te rijden iets hoger wordt. De fiets op en af de Kickr gaat echt binnen de minuut dus dat is het probleem niet. Maar wil je de binnencassette een beetje schoon houden dan moet je toch na elke vieze rit echt je ketting goed schoonmaken. Dat deed ik normaal toch iets meer met de franse slag, zeker wanneer ik wist dat de ketting toch over een aantal weken vervangen werd.

Ketting nieuw en cassettes nieuw en die slijtage van de binnencassette valt echt wel mee. Je gaat vast geen uren per rit fietsen binnen, dus 8 tot 10k duurt wel een paar jaar.

Als je schijfremmen hebt, vergeet dan niet het plaatje tussen de remblokken te doen en weer te verwijderen bij het wiel terugzetten. Dat laatste scheelt gedoe ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Fisico op 04-01-2021 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 29-09 19:12
Waus26 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:46:
Na de test die ik heb gedaan met Bkool toch op zoek naar iets anders (Wat is dat een slecht platform!) en na de goede berichten hier overweeg ik TrainerRoad. Vooral omdat ik de komende weken/maanden gerichter wil trainen met de focus op zowel afvallen (eerste doel) als ook beter worden in de zin van harder trappen met dezelfde inspanning. Heeft iemand tips? Zwift is ook een optie maar qua gericht trainen is TR mogelijk beter.

En als iemand nog een code heeft voor TR, dan houd ik me aanbevolen!
Heb je een DM gestuurd. Heb overigens nog 2 codes over mochten er mensen interesse hebben.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Crazy D

I think we should take a look.

Fisico schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:50:
Hebben jullie dan ook dat de handdoek op het stuur de wind tegenhoudt of is daar een handige truc voor?
Ventilator schuin zetten zodat ie langs de handdoek blaast :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
GertjanO schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:22:
[...]

2. De enige rustige momenten zijn 2 en 4 uur 's nachts. Ook straks starten er weer duizenden en om 10 uur

Ik heb vorig jaar met de Haute Route de ellende al meegemaakt toen Zwift de ruim 6000 deelnemers niet kon verwerken en compleet vast stond tijdens het opslaan van de rit. Toen heb ik Zwift gewoon een uur aan laten staan om daarna pas op de opslaan knop te drukken.

Dat er grafisch niets meer van klopt en dat het niet helemaal soepel loopt, dat maakt mij niet uit, maar als ik 43 minuten aan het fietsen ben en Zwift zegt dat ik maar 14 minuten bezig ben en mijn tempo praktisch 0 is, dan stop ik. Al helemaal omdat ik verwacht dat het vandaag niet meer beter gaat worden.
Ik herken de Zwift problematiek totaal niet. Afgelopen feestdagen (kerst/oud en nieuw), feilloos uren kunnen Zwiften om de Festive500 bij elkaar te fietsen.
Maar wellicht dat glasvezel/1Gbit snelheid ook mee wil helpen...
Hoe zit t met signaalkwaliteit/sterkte van je sensoren?
Hier doe ik alles op ANT+ (hartslag, vermogen, cadans, snelheid). De ANT+ dongle ligt onder het bottom bracket, via een verlengde USB kabel (onder een pindakaas-deksel ter bescherming tegen zweet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Fisico schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:50:
Vandaag weer een race tegen de vrienden uit 010. En we mochten de Alp op. Ik vond Ventoux al niets, nou de Alp is niet veel beter, wel korter dat scheelt dan iets. Helaas was ik te druk met mijn telefoon en verloor ik in de 5 km lead in de voorste groep, maar ik heb we mijn beste 10 minuten ooit getrapt en in de eerste km van de klim zat ik weer in die groep. Vervolgens in de euforie mezelf toch wat opgeblazen en toen ging heel langzaam het kaarsje uit. Dat laatste vind ik mentaal dan toch het lastigste, dat je zit de wattages langzaam wegzakken en er in elke bocht steeds minder power is. En toch mooi weer een nieuwe ftp :)

Het rijden van bocht naar bocht is dan wel weer leuk, zeker wanneer je per bocht een wattage doel stelt. Compleet naar de vaantjes dus en een bibshort vol met water, dat zat ook niet zo prettig meer. Tijd voor een beter ventilator denk ik, want ik koel de ruimte al terug tot 17 graden.

[...]

Dat ging als een zonnetje met een bruine doos om de doos van Wahoo heen. Volgens mij met UPS want de track and trace telde het aantal pakketjes af. En dan is het toch fijn dat ze hem even op de grond zetten in coronatijd ipv aangeven want het ding weegt 20+kg. Geen idee hoe het met garantie en terugsturen dan gaat, maar het distributiecentrum zit gewoon in Nederland voor Wahoo. Bestellen, betalen en dag later verzonden. Dus binnen een paar dagen heb je hem. Gokken op de lokale fietsenwinkel of een van de grote jongens kan natuurlijk ook. Al lijkt niemand te weten wanneer ze binnen komen.

[...]

Gewoon lekker de fiets wisselen per keer. Dat doe ik ook regelmatig. Al merk ik wel dat de drempel om buiten te rijden iets hoger wordt. De fiets op en af de Kickr gaat echt binnen de minuut dus dat is het probleem niet. Maar wil je de binnencassette een beetje schoon houden dan moet je toch na elke vieze rit echt je ketting goed schoonmaken. Dat deed ik normaal toch iets meer met de franse slag, zeker wanneer ik wist dat de ketting toch over een aantal weken vervangen werd.

Ketting nieuw en cassettes nieuw en die slijtage van de binnencassette valt echt wel mee. Je gaat vast geen uren per rit fietsen binnen, dus 8 tot 10k duurt wel een paar jaar.

Als je schijfremmen hebt, vergeet dan niet het plaatje tussen de remblokken te doen en weer te verwijderen bij het wiel terugzetten. Dat laatste scheelt gedoe ;)
Ik was ook van de partij, maar wat duurt dat ding lang zeg :9 Pfff, komt geen eind aan. Heb geen ervaring met klimmen in het echt, maar weet niet of het m'n ding is :+

Overigens wel mooi om te zien hoe vlak ik heb gereden, vermogens en HR liggen dicht bij elkaar tussen 10m en 1 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOiosXPcMWZNbggI3tEbpx5tSzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p4vTX3SQpVdNHUnky7wJnMo6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPDtE6CO4ucUQ26aWqNWsFS2Ni8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QpXhbDouNaYggmVm1SmW7QWe.png?f=user_large
Prulleman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:06:
[...]

de ramptest is niet voor iedereen even geschikt... daar ben ik zelf het afgelopen jaar ook achter gekomen. Bij mij is de ramp ongeveer 3% te hoog. Ik heb nu de switch gemaakt om te trainen met een 20 min FTP ipv een ramp test FTP. Hiermee zijn de sweet spot en met name de threshold (en over / unders) een stuk beter te doen. De korte VO2max workouts moet ik wat meer in de gaten houden, die kunnen nu soms wel wat omhoog.

doet wel een beetje pijn, die 3% drop, ik zou eigenlijk alle ramp resultaten 3 % moeten afschalen, maar zo ziet mijn afgelopen jaar eruit
[Afbeelding]

met 3 % correctie voor alle ramp test resultaten ziet het er zo uit:[Afbeelding]
Mooie grafieken zo, tof dat je maandelijks een test doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
NielsTn schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Ik herken de Zwift problematiek totaal niet. Afgelopen feestdagen (kerst/oud en nieuw), feilloos uren kunnen Zwiften om de Festive500 bij elkaar te fietsen.
Maar wellicht dat glasvezel/1Gbit snelheid ook mee wil helpen...
Hoe zit t met signaalkwaliteit/sterkte van je sensoren?
Hier doe ik alles op ANT+ (hartslag, vermogen, cadans, snelheid). De ANT+ dongle ligt onder het bottom bracket, via een verlengde USB kabel (onder een pindakaas-deksel ter bescherming tegen zweet).
Ik fiets al 3 jaar en duizenden kilometers zonder enig probleem in Zwift. Slechts 2x deze "ellende" gehad. Bij de Haute Route stage 1 (meer dan 6.000 deelnemers) en gisteren (meer dan 11.000 deelnemers). Zwift heeft inmiddels aangegeven dat ze "deze drukte niet hadden verwacht" en direct wijzigingen hebben doorgevoerd om deze problemen te voorkomen. Dat zeiden ze vorig jaar ook al dus het blijft even afwachten.

Zowel op zwiftinsider.com als op de forums van zwift als op diverse livestreams was te zien dat deze problemen over de gehele wereld voorkwamen bij heel veel deelnemers. Net zoals bij mij was een veel gehoorde klacht dat mensen hun rit niet konden opslaan of Zwift niet meer konden afsluiten omdat het menu niet meer werkte. Dat heeft niets te maken met een goede/slechte internet verbinding maar alles met Zwift.

Zwift probeert initieel altijd de bal terug te kaatsen door te zeggen dat onze hardware niet goed genoeg is. Echter, op de forums is te lezen dat ook AppleTV gebruikers en gebruikers met workstation laptops hier last van hadden. Mijn conclusie: Zwift kon de load simpelweg niet aan. Niet de internetverbinding maar de "single-core CPU performance" is de grootste bepalende factor. De CPU moet namelijk alle andere deelnemers berekenen en alles wat daarbij komt. Wanneer je simpelweg vrij rondfietst in Zwift en de CPU slechts hooguit enkele tientallen andere deelnemers moet berekenen is er niets aan de hand. Wanneer jouw CPU wordt belast met het berekenen van 11.000+ deelnemers wordt het een ander verhaal. Naar mijn mening moet Zwift gewoon een limiet stellen van het aantal deelnemers dat mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Michaelg schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:33:
[...]

Heb je een DM gestuurd. Heb overigens nog 2 codes over mochten er mensen interesse hebben.
Thanks!

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 20:57
GertjanO schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Ik herken het hoor ;) Maar omdat het bij sommige wel werkt en sommige niet had ik vooral punt 3 toegevoegd :+

Zwift heeft niet genoeg gedaan om deze problemen op te lossen in het afgelopen jaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
GertjanO schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:38:
[...]
Zwift probeert initieel altijd de bal terug te kaatsen door te zeggen dat onze hardware niet goed genoeg is. Echter, op de forums is te lezen dat ook AppleTV gebruikers en gebruikers met workstation laptops hier last van hadden. Mijn conclusie: Zwift kon de load simpelweg niet aan. Niet de internetverbinding maar de "single-core CPU performance" is de grootste bepalende factor. De CPU moet namelijk alle andere deelnemers berekenen en alles wat daarbij komt. Wanneer je simpelweg vrij rondfietst in Zwift en de CPU slechts hooguit enkele tientallen andere deelnemers moet berekenen is er niets aan de hand. Wanneer jouw CPU wordt belast met het berekenen van 11.000+ deelnemers wordt het een ander verhaal. Naar mijn mening moet Zwift gewoon een limiet stellen van het aantal deelnemers dat mee kan doen.
Apple TV is in ieder geval berucht om het niet automatisch toestaan van updates. Gebruikers van een Apple TV hebben daarom vaak als het eerste problemen wanneer Zwift grotere updates doet.
Je tweede punt over de CPU herken ik in zijn geheel niet. Wanneer je een Zwift benchmark doet zie je vanaf niveau van een i3 CPU dat praktisch altijd de GPU de beperkende factor is.
Ten 3e noem je het aantal gebruikers dat op een individuele PC zou worden berekend. In werkelijkheid beperkt Zwift dat aantal tot 100 en je ziet dus ook nooit meer dan 100 deelnemers in Zwift. Dat kan met een eenvoudige setup qua GPU nog best een uitdaging zijn.
Het probleem zit niet lokaal maar bij de Zwift servers. Bij elke grote toename in het aantal gebruikers heeft Zwift in het verleden problemen gehad. Meestal was dat rond Kerst. Dat er nu met de Corona lockdown niet eerder problemen waren vind ik al een hele prestatie van Zwift. Ik hoop maar dat ze de capaciteit van hun servers z.s.m. aanpassen aan de nieuwe belasting qua aantal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 11:21
Toch is het vreemd dat sommige gebruikers er helemaal geen last van hadden gisteren.
Ik draai op een simpele i3 laptop van 5 jaar oud al anderhalf jaar zonder problemen.
Behalve gisteren dus, toen stond alles te hakkelen als een malle.
Ik ken iemand die in dezelfde rit zat met een macbook pro en die zegt nergens last van gehad te hebben.

Lijkt wel of ze aan sommige users meer resources toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Of dat je op een server zat die minder/geen issues had en dat er op een andere server wel problemen waren waar de problemen zijn ontstaan voor andere gebruikers. Klinkt dan inderdaad als een resource issue.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Zwift heeft de problemen vorig jaar tijdens de meerdaagse "wereld" events omzeild door de stages op meerdere momenten van de dag aan te bieden, meer dan nu. En ook de races waren apart.

Persoonlijk vind ik zo'n massale start geweldig 😁 Er is altijd wel een groepje te vinden ongeacht je tempo.

Straks met de langere klimmen wordt het wel lastiger door de drukte. Als je nog nooit hebt gehoord van sticky draft dan ga je dat daar wel ervaren 😝😁
Pagina: 1 ... 65 ... 161 Laatste