Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 64 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
Fisico schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:45:
[...]
Wat zouden jullie graag nog zien in Zwift?
- Niet Zwift hoeven te sluiten om werelden of routes te wisselen.
- Bij keuze van route een fatsoenlijk route profiel
- Gedurende het fietsen een beter hoogteprofiel
- PR's langer dan 30 dagen bewaren. Dit is echt veel te kort! Daarnaast zou het tof zijn om de PR's van vrienden te zien.

Dat zijn een aantal die ik zo snel kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 20:39

Fisico

by Fabian

Solkram schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:12:
[...]

- Niet Zwift hoeven te sluiten om werelden of routes te wisselen.
- Bij keuze van route een fatsoenlijk route profiel
- Gedurende het fietsen een beter hoogteprofiel
- PR's langer dan 30 dagen bewaren. Dit is echt veel te kort! Daarnaast zou het tof zijn om de PR's van vrienden te zien.

Dat zijn een aantal die ik zo snel kan verzinnen.
Ohja van dat kaartje met het hoogteprofiel snap ik ook nog steeds niets. Ook dat wisselen met in en uitloggen is best irritant net als dat het twee activiteiten worden als je van warming up voor jezelf naar een meet up gaat.

Uit die app valt inderdaad best meer te halen, wanneer je het met Strava vergelijkt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:27
Wat ik graag zou willen: hoogteprofiel, planner voor eigen routes en natuurlijk ook meer en grotere werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
@Prulleman @BartNL Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanmiddag weer een ritje gemaakt en met de tips aan de slag gegaan, wederom met problemen helaas. In de kamer staan geen andere Bluetooth apparaten aan, dus het lijkt mij niet dat er een stoorzender is. Verder heb ik de lagere wattage zones op het kleine voorblad getrapt, om zo in de juiste 'range' de lagere wattages te kunnen trappen.

In de eerste fase van de workout had ik wederom problemen met de controllable resistance die alle kanten op schoot. Hierdoor is het gewoon onmogelijk de workout goed te volgen. Het probleem heb ik geprobeerd op te lossen door de companion app opnieuw op te starten en de Tacx opniew te pairen, met een klein resultaat.

De tweede fase van de workout leek de Tacx eindelijk te werken zoals ik zou verwachten, waarbij het weer mogelijk was stabiele lage wattages te trappen. Echter verloor de trainer na een minuut of tien continu de verbinding/communicatie met Zwift. Vervolgens kon ik de trainer niet direct opniew verbinden en moest ik de companion app handmatig afsluiten en herstarten.

Uiteindelijk heb ik de in de derde fase eindelijk de workout normaal kunnen afronden. Het is mij nog steeds onduidelijk wat het exacte probleem is omdat de trainer dus op het einde weer normaal functioneerde. Stap één wordt in ieder geval een ANT+ dongle kopen, hopelijk verhelpt deze dongle een hoop van de communicatie problemen. Hebben jullie in de tussentijd nog tips die ik kan proberen om de problemen met de app op te lossen? Inmiddels heb ik de app al opnieuw geïnstalleerd, in de hoop dat hierna de communicatie weer een stukje soepeler verloopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTRYRCzIn3bAVNfDMEhbZ0Zb9Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88v21YpwNfrsISeQEoy7mXHN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Jasperb_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:37:
Hebben jullie in de tussentijd nog tips die ik kan proberen om de problemen met de app op te lossen? Inmiddels heb ik de app al opnieuw geïnstalleerd, in de hoop dat hierna de communicatie weer een stukje soepeler verloopt.
een Zwift logfile uploaden naar https://zwiftalizer.com/ en kijken of de communicatie tussen de Tacx trainer en Zwift probleemloos is. Wanneer je daar ziet dat er veel dropouts zijn zal dat je probleem zijn. Diezelfde analyse kan ook helpen wanneer je de ANT+ dongle hebt om die (via een verlengsnoer) goed te positioneren t.o.v. je trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
BartNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:43:
[...]

een Zwift logfile uploaden naar https://zwiftalizer.com/ en kijken of de communicatie tussen de Tacx trainer en Zwift probleemloos is. Wanneer je daar ziet dat er veel dropouts zijn zal dat je probleem zijn. Diezelfde analyse kan ook helpen wanneer je de ANT+ dongle hebt om die (via een verlengsnoer) goed te positioneren t.o.v. je trainer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGqZrCBjrOZkU27O2gHrrJvYZVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytmvX1snMa4nNOLvLjijBCjf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpUInoy3X-EgmS8uUUwpfg-XVUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bT914VJVBywQrfJf6LfDlyN.jpg?f=fotoalbum_large

Op het eerste oog zie ik hier niets bijzonders, los van de pogingen om opniew te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Je kan ook kijken of je bv wel via je telefoon of tablet met zwift een goede verbinding hebt (om uit te sluiten dat je trainer het probleem is). Een ander device, andere bt stack kan zomaar een ander resultaat geven.

Veel high end samsung devices hebben zelfs ANT+, dus met een s8 - s20 kan je zwift via bt of ant+ testen. Alle Apple devices werken over het algemeen prima via BT

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crielig
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-06-2021
Noob alert vraagje,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9DPTEUW4AA7LJw4sN0HQmQqSDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRrzIVTABkD4wbeAfOhhFpsT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6dRVYaKorrwjFpdw8OUP624djw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZWKD1cr4LOaleFf0fyYbq9V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLWMy-bMv1kWH7_1vnxO62WSCcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z93K52WtCAN7ccmTGoxCQupF.jpg?f=fotoalbum_large

Heb vandaag tweedehands een smart trainer gekocht. Deze heb ik kunnen kopen met 11 speed cassette. In heb echter wel een praktisch probleempje bij de montage van mijn kader. De steekas die gemonteerd is is voorzien voor schijfremmen en dus thru axle volgens mij. Voor de kant zonder cassette heb in een adaptertje dus daar is het geen probleem maar de kant van de cassette niet. Hoe kan in dit verhelpen ? Is dit te vervangen zodat ik toch de cassette nog kan gebruiken ?
Zie foto’s voor meer info .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Jasperb_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:49:
Op het eerste oog zie ik hier niets bijzonders, los van de pogingen om opniew te verbinden.
ik ook niet behalve dan dat de Zwiftalizer bluetooth sectie blijkbaar veel minder informatie bevat dan de ANT+ sectie :/ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
Crielig schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:51:
Noob alert vraagje,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb vandaag tweedehands een smart trainer gekocht. Deze heb ik kunnen kopen met 11 speed cassette. In heb echter wel een praktisch probleempje bij de montage van mijn kader. De steekas die gemonteerd is is voorzien voor schijfremmen en dus thru axle volgens mij. Voor de kant zonder cassette heb in een adaptertje dus daar is het geen probleem maar de kant van de cassette niet. Hoe kan in dit verhelpen ? Is dit te vervangen zodat ik toch de cassette nog kan gebruiken ?
Zie foto’s voor meer info .
Is je racefiets wel geschikt voor 11speed?

Beide kanten hoort denk ik een adapter op te zitten voor quick release.

Misschien dat dit filmpje je verder helpt (hij bouwt juist om naar thru axle) YouTube: Elite Direto / Drivo / Kura Thru Axle Conversion - How To

[ Voor 6% gewijzigd door DutX op 20-12-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Er mist inderdaad zo'n dopje aan de ene kant

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:16
Fisico schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:45:
[...]

Wat zouden jullie graag nog zien in Zwift? Zelf zou ik de mogelijkheid om een race in plaats van een meet up te creëren wel gaaf vinden. Nu sluiten wij met de clubtraining van af met een 'race' maar de finish is zelden ook echt op de finish voor iedereen. Op tijd gaat het volgens mij wel goed, maar een sprint naar een echte lijn is toch fijner. Ook rijden wij nog wel eens tegen een andere club en met 40 mensen maakt het echt uit waar je bent gestart in de meet up.
Als ze nou die user interface eens zouden verbeteren zouden heel veel mensen blij zijn. Zoiets als Zwifthub, maar dan ingame bijvoorbeeld. Of wat Zwifthacks doet; dat je vóórdat je de hele sensor bende gaat instellen; eerst je parameters kiest. Het is toch stom dat je bv voor fullscreen of windowed, de hele game in moet, om daarna alles weer opnieuw te moeten doorlopen... En dat IE gebruikt wordt als voorportaal... Enz enz.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crielig
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-06-2021
Prulleman schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:22:
Er mist inderdaad zo'n dopje aan de ene kant
Inderdaad. Net eentje besteld !
Alvast dank voor de reply!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb eens de nieuwe routes op Zwift geprobeerd, werd uiteindelijk een ritje van 100km. Onderweg Matt Stephens van Eurosport / GCN tegengekomen.
Uiteindelijk best netjes dat ik bijna 3 uur op mijn FTP van een halfjaar terug kan fietsen.

Ze mogen Watopia wel binnenkort wat mij betreft uitbreiden met nieuwe plekken, het is op veel plaatsen eigenlijk veel te druk.

[ Voor 21% gewijzigd door Yakolev op 21-12-2020 13:43 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:12
Zijn er nog gouden tips wat betreft racen in Zwift in Parijs?

Vanavond met de club een wedstrijdje maar heb eigenlijk nog nooit aandacht gegeven aan het parcours. Is het qua vermogen haalbaar om relatief vlak te rijden of moet je dat kleine hobbeltje toch met 5/6 wkg op?

We doen 5x de champ-elysees, dus 33km en gok zo'n 50 minuten in de B-categorie?

Ik merkte gisteren al dat ik niet helemaal lekker diep kan gaan (had een katertje, dus steek het daarop), ben benieuwd hoelang ik het vol ga houden. Ondanks een FTP van 3,4 heb ik tot nu toe bij de B's weinig te zoeken en kan ik al zeker niet normaal handhaven in de blob. Ik denk ook dat ik mijn 1-3-5 minuutwaardes moet gaan aanpakken, elke hobbel omhoog los ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Stufferdt op 21-12-2020 14:41 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Dit jaar een leuke bonus gekregen die ik wil gaan investeren in een direct drive trainer.
Heb in het verleden wel eens een Tacx flow multiplayer (dus de smart variant) gekocht maar daar slechts een keer of 3/4 op getraind omdat het super zwaar ging (mogelijk verkeerde montage of defect in tacx?) en de software niet zo tof was. Daarna het ding laten verstoffen.

Sinds afgelopen jaar ben ik fanatiek gaan trainen voor triathlons (jaren daarvoor geregeld gefietst maar niet zo fanatiek) dus ik wil toch graag in de winter fit blijven op de fiets (vooral nu ook de zwembaden dicht zijn). Heb een paar vragen:
-Voor mijn doel lijkt trainer roads meer geschikt vanwege het gestructureerder trainen dan bijv zwift (al zal ik dat af en toe ook een maandje doen voor de fun/ social).
-Is het handig om mijn triathlon fiets op de trainer te monteren ivm een andere houding dan mijn reguliere fiets
-Welke (budget) direct drive kan ik het beste voor kiezen? Wil er eigenlijk max 800,- aan besteden

Tacx Flux 2687,95 bij futurum excl cassette (uitverkocht)
Kickr Core799 overal en excl cassette
Elite Suito610,07 bike discount incl casette en 579,57 excl cassette
Elite Direto XR762,60 bij rose bikes en bike discount, 749,99 bij bikester maar daarvan zijn de recensies niet zo goed

Flux S (by far de minste specs en lees wat issues) en Elite Zumo (lijkt nergens te krijgen) heb ik overwogen maar vallen van mijn lijstje af.

Ik neig zelf nu naar de Elite Direto XR, lijkt de beste specs te hebben samen met de Kickr Core maar is dan een stuk goedkoper (als je 50 euro voor een cassette rekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:58
Ik ben de laatste dagen dus aan het mee fietsen met zo'n pace partner. D is dan weer te makkelijk, maar C is voor mij echt gewoon letterlijk niet bij te houden. Mis ik iets?

Heb overigens ook met de D categorie moeite om bij hem te blijven, en dan bedoel ik als er een klim aankomt dan ligt ie ineens meters en meters achter me, en naar beneden moet ik weer volle bak trappen.

Zijn daar tips voor, doe ik iets niet goed misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:02

Kluus

Gang is alles

BekSide schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:01:
Ik ben de laatste dagen dus aan het mee fietsen met zo'n pace partner. D is dan weer te makkelijk, maar C is voor mij echt gewoon letterlijk niet bij te houden. Mis ik iets?

Heb overigens ook met de D categorie moeite om bij hem te blijven, en dan bedoel ik als er een klim aankomt dan ligt ie ineens meters en meters achter me, en naar beneden moet ik weer volle bak trappen.

Ik vind het ook lastiger geworden om er bij te blijven dan in het begin. Door de groepsgrootte komt het nu vaak voor dat je net even te ver wordt mee gezogen zodat je progress weer reset.

Ook de pacepartner komt soms ineens in een snellere draft waardoor je ineens flink moet bijbenen. Misschien dat jij daardoor ook die ervaring hebt met C.

Ik heb redelijk wat ervaring met grote groepen rijden in Zwift, ook in de duurvermogens (dus kan me wel inhouden), maar met die pacers loop ik de laatste tijd ook te klungelen :(.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 21-12-2020 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stufferdt schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:40:

Vanavond met de club een wedstrijdje maar heb eigenlijk nog nooit aandacht gegeven aan het parcours. Is het qua vermogen haalbaar om relatief vlak te rijden of moet je dat kleine hobbeltje toch met 5/6 wkg op?

Ik merkte gisteren al dat ik niet helemaal lekker diep kan gaan (had een katertje, dus steek het daarop), ben benieuwd hoelang ik het vol ga houden. Ondanks een FTP van 3,4 heb ik tot nu toe bij de B's weinig te zoeken en kan ik al zeker niet normaal handhaven in de blob. Ik denk ook dat ik mijn 1-3-5 minuutwaardes moet gaan aanpakken, elke hobbel omhoog los ik.
Gouden tip voor parijs als je een Neo hebt: zet road feel uit! ;)

Verder is het vrij recht toe recht aan denk ik, hellingkjes uit de tunnel en de iets langere richting de Arc gaat het gas er eventueel op. Maar ze zijn niet zo stijl dus wel redelijk “draftable”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 22:29
frankyboy707 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:00:
Dit jaar een leuke bonus gekregen die ik wil gaan investeren in een direct drive trainer.
Heb in het verleden wel eens een Tacx flow multiplayer (dus de smart variant) gekocht maar daar slechts een keer of 3/4 op getraind omdat het super zwaar ging (mogelijk verkeerde montage of defect in tacx?) en de software niet zo tof was. Daarna het ding laten verstoffen.

Sinds afgelopen jaar ben ik fanatiek gaan trainen voor triathlons (jaren daarvoor geregeld gefietst maar niet zo fanatiek) dus ik wil toch graag in de winter fit blijven op de fiets (vooral nu ook de zwembaden dicht zijn). Heb een paar vragen:
-Voor mijn doel lijkt trainer roads meer geschikt vanwege het gestructureerder trainen dan bijv zwift (al zal ik dat af en toe ook een maandje doen voor de fun/ social).
-Is het handig om mijn triathlon fiets op de trainer te monteren ivm een andere houding dan mijn reguliere fiets
-Welke (budget) direct drive kan ik het beste voor kiezen? Wil er eigenlijk max 800,- aan besteden

Tacx Flux 2687,95 bij futurum excl cassette (uitverkocht)
Kickr Core799 overal en excl cassette
Elite Suito610,07 bike discount incl casette en 579,57 excl cassette
Elite Direto XR762,60 bij rose bikes en bike discount, 749,99 bij bikester maar daarvan zijn de recensies niet zo goed

Flux S (by far de minste specs en lees wat issues) en Elite Zumo (lijkt nergens te krijgen) heb ik overwogen maar vallen van mijn lijstje af.

Ik neig zelf nu naar de Elite Direto XR, lijkt de beste specs te hebben samen met de Kickr Core maar is dan een stuk goedkoper (als je 50 euro voor een cassette rekent)
De Kickr Core is soms bij Wahoo zelf nog wel eens als refurbished beschikbaar voor €699.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:42

oNo

Vanavond weer de TFC Mad Monday Winter Series.
Het is lekker druk.
A: 137
B: 181
C: 146
D: 39
E: 29

En verder:
MAD MONDAY (NEW RULE)
Afternoon all - this evening the TFC Mad Monday series is in Watopia for two laps of the Sand and Sequoias course. Bonus points will be at the top of the KOM on both laps and then on the the Sprint on Lap 2. Good luck to all of you and thanks again for your support of the series.
We also want to inform you of a new rule that we are implementing to try and dilute people from sand bagging in our races. This is something we have already been doing in some TFC races anyway - we are just making it more official for Mad Monday. Have looked at the riders that normally race with us this will likely impact an incredibly small number of riders but i suspect it should significantly improve the race and level the playing field for the rest of our riders.
TFC Mad Monday Anti-sandbagging rule: At the race organisers discretion if we see riders consistently podiuming or winning races in their category (B, C and D) ahead of the start of a Mad Monday series we reserve the right to upgrade that rider. This is independent of what Zwiftpower says the riders category is and will be following a thorough and expansive review of rider data. We believe this will impact a very small minority of racers but should significantly improve the quality of racing for those honestly racing to their full potential. In our view - if you have consistently won 5-10 races in a category well it's time to keep getting faster and go and try the next category. At the end of the day you're only holding yourself back and we want everyone to get faster.
Just to be clear - we are only going after riders who are riding within their ability and we will particularly be focusing on heart rate data as a judge of this (and we will also be watching out for manipulated data). If riders do not have public zwift or strava events that do not allow us to see the data traces - this won't help your case...
As an example there would only have been 2 or 3 riders who would have been impacted in last weeks races. At the end of the day - in cycling and with big fields - you shouldn't win all the time - if you are then you are simply racing in the wrong category!
If you want some guidance on whether you would be at risk of this new rule please feel free to reach out to us. Any rider impacted by this rule will be contacted as much as we can with an explanation as to why and the review of data that we have gone through to come to this determination.
Team TFC
Ik ben benieuwd of er nog wat geskipt wordt uit de uitslag... :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Waus26 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:52:
[...]

De Kickr Core is soms bij Wahoo zelf nog wel eens als refurbished beschikbaar voor €699.
Had het wel eens gelezen, maarja de vraag is natuurlijk wanneer komen ze beschikbaar ;)

Daarnaast heb ik het gevoel dat er mogelijk in 2021 misschien wel een nieuwe core komt nu er in 2020 een nieuwe gewone kickr is gekomen..

Maar kwalitatief gezien is de kickr core beter dan de elite direto xr begrijp ik hieruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:48
frankyboy707 schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:23:
Maar kwalitatief gezien is de kickr core beter dan de elite direto xr begrijp ik hieruit?
Denk dat ze redelijk gelijkwaardig zijn. Als je nu een Direto XR kunt krijgen zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
[...]

Had het wel eens gelezen, maarja de vraag is natuurlijk wanneer komen ze beschikbaar ;)

Daarnaast heb ik het gevoel dat er mogelijk in 2021 misschien wel een nieuwe core komt nu er in 2020 een nieuwe gewone kickr is gekomen..

Dat zeg ik niet. Uiteindelijk ben ik wel voor de Core gegaan vanwege beschikbaarheid toen en dat ie alsnog goedkoper was dan de Direto XR ondanks een losse 105 cassette erbij.

Het is vooral poteto potato, het is allemaal prima spul. Op de website en het YouTube kanaal van DC Rainmaker en GP Lama vind je voldoende info om de keus te kunnen maken denk ik.

Maar wat @Ypuh zegt, als je de Direto XR nu kan krijgen is dat ook prima. Zou zelf minder snel voor de Tacx of Suito gaan iig.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
Ypuh schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:10:
[...]

Denk dat ze redelijk gelijkwaardig zijn. Als je nu een Direto XR kunt krijgen zou ik het gewoon doen.
Waus26 schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:12:
[...]

Dat zeg ik niet. Uiteindelijk ben ik wel voor de Core gegaan vanwege beschikbaarheid toen en dat ie alsnog goedkoper was dan de Direto XR ondanks een losse 105 cassette erbij.

Het is vooral poteto potato, het is allemaal prima spul. Op de website en het YouTube kanaal van DC Rainmaker en GP Lama vind je voldoende info om de keus te kunnen maken denk ik.

Maar wat @Ypuh zegt, als je de Direto XR nu kan krijgen is dat ook prima. Zou zelf minder snel voor de Tacx of Suito gaan iig.
Ok thx, ik ga kijken welke van de 2 het eerst beschikbaar is/ komt, de core refurb of de Direto XR.. Overigens (natuurlijk) al veel op de DCRainmaker website gekeken (ben niet zo van de videos), viel me alleen op dat de Direto niet opgenomen was in de recommendations van winter 20/21 maar ik heb het idee dat dat door de dollarprijs komt die fors meer is dan de prijs van de Kickr Core..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Hmmm kreeg vanavond de weerstand niet goed, merkte niks van heuvels ed. niet heel leuk dus.

Schijnbaar moet je hem niet via bluetooth verbinden maar allemaal via ANT+. Ik had ook de tacx utility app nog opstaan, is de kans dat het hierdoor fout is gegaan? Gaat om een Tacx Vortex.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:40:

Uiteindelijk was het toch vier rondjes. De gouden tip is zo lang mogelijk aan de snelste blijven hangen en dan eraf waaien in een groepje.

Ik zou op dit moment gewoon kopen wat er voor handen is. Er is geen wereld van verschil in de prijsklasse volgens mij. De gewone KICKR was ook maar een kleine update en geen totaal nieuwe, daar zou ik nu niet op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

KW25 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:05:
Hmmm kreeg vanavond de weerstand niet goed, merkte niks van heuvels ed. niet heel leuk dus.

Schijnbaar moet je hem niet via bluetooth verbinden maar allemaal via ANT+. Ik had ook de tacx utility app nog opstaan, is de kans dat het hierdoor fout is gegaan? Gaat om een Tacx Vortex.
Bluetooth is een één op één verbinding, als je de tacx app aan had staan heeft die mogelijk de verbinding van je trainer controle gekaapt.

Met ant+ is dit probleem in principe afwezig omdat dat een broadcast protocol is. Al weet ik niet zeker hoe die dan met de trainer controle om gaat. Het beste kan je dus dit soort apps altijd weer afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:01
Ik had vandaag ook wat connectieproblemen. De eerste twee sets van de Blue Bell workout gingen prima. Ik zat te denken om de 3e set wat zwaarder te maken maar tijdens de tweede set viel de verbinding al een paar keer weg en op het einde helemaal. Gestopt met trappen en geprobeerd om zowel met Blue tooth als ANT de workout verder te zetten maar de vermogens schommelden te veel. Helaas de workout dus vroegtijdig beëindigd. -O-

Daarna nog even wat zitten klooien in de Tacx training app. Daar leek de BT verbinding wel stabiel dus even 1min en maxout sprint proberen te meten. Die workout vervolgens opgeslagen maar ik kan die nu nergens downloaden in de Cloud app. :/
Binnenkort dan maar Garmin Edge 530 gebruiken voor de aansturing of is er in TrainerRoad ook een mogelijkheid om te "freeriden" zodat je zelf wat kan aanklooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
bal130 schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:19:
Ik had vandaag ook wat connectieproblemen. De eerste twee sets van de Blue Bell workout gingen prima. Ik zat te denken om de 3e set wat zwaarder te maken maar tijdens de tweede set viel de verbinding al een paar keer weg en op het einde helemaal. Gestopt met trappen en geprobeerd om zowel met Blue tooth als ANT de workout verder te zetten maar de vermogens schommelden te veel. Helaas de workout dus vroegtijdig beëindigd. -O-

Daarna nog even wat zitten klooien in de Tacx training app. Daar leek de BT verbinding wel stabiel dus even 1min en maxout sprint proberen te meten. Die workout vervolgens opgeslagen maar ik kan die nu nergens downloaden in de Cloud app. :/
Binnenkort dan maar Garmin Edge 530 gebruiken voor de aansturing of is er in TrainerRoad ook een mogelijkheid om te "freeriden" zodat je zelf wat kan aanklooien?
Ik had laatst een keer mijn Edge pal naast de tacx gelegd, maar zo'n waardeloze connectie had ik nog nooit gezien. Elke 2 seconden zei de Edge dat ik stil stond.

Eigenlijk ben ik niet zo'n fan al al dat draadloze spul, zeker in Zwift races, is 2 seconden geen power, gewoon einde race. Wat mij betreft is er niks mis met een (optioneel aan te sluiten) lange USB kabel. Die verlengkabel is toch al nodig, dus het hele draadloze aspect is al ver te zoeken bij menigeen.

Zelfde als het weglaten van een usb of utp poort op een printer. Why :'(

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

Flipmo

OMG !!

KW25 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:05:

Same here, had het vorige week al tijdens een race en vandaag met het gewoon rijden van een route. Ook een Vortex, alleen wel verbonden via ANT+. Eigenlijk heel lang geen last van dit probleem gehad. Powermeter van 4iiii en hartslagband houden wel gewoon verbinding. Verbinding krijg ik terug door de stroom van de Vortex te halen en dan weer proberen te verbinden.
Heb wel net een nieuwe laptop. Maar als ik me het goed herinner heb ik kort daarvoor op de oude het ook wel eens gehad. Maar kwam de Verbinding toen vanzelf best snel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:41

Wat betreft moeite om de pace partner bij te blijven; de pace partner rijdt op constant vermogen.
Als jij de trainer difficulty niet op 0 hebt staan, ga je hoogstwaarschijnlijk meer watts trappen zodra er een helling is ivm het vlakke (en rij je dus bij de pacepartner weg).
Bergaf werkt hetzelfde principe averechts voor jou, want dan gaat de weerstand uit de trainer en trap je hoogstwaarschijnlijk een stuk minder watts (waardoor de pacepartner je weer voorbij schiet).

[ Voor 9% gewijzigd door timwijn op 22-12-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik vraag me af wat ze met de maximale hellingshoek bedoelen. Tussen de tax flux en tax flux 2 zit 6 procentpunt verschil.

Betekent dit dat in Zwift een berg van 10% net zo steil voelt als eentje van 20%??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Kluus schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:22:
[...]

Gouden tip voor parijs als je een Neo hebt: zet road feel uit! ;)

Verder is het vrij recht toe recht aan denk ik, hellingkjes uit de tunnel en de iets langere richting de Arc gaat het gas er eventueel op. Maar ze zijn niet zo stijl dus wel redelijk “draftable”.
Ik heb niet zulke fancy apparatuur :/ dus niet van toepassing :) (grapje).

Het viel me wel op dat ik er toch elke keer nog afgereden werd net na het tunneltje, alsof ik minder lekker doorrolde toen ik eruit kwam, du hier moest ik toch a 500 watt even bijsprinten om er weer bij te raken (en vervolgens schiet ik iedereen voorbij, stop met trappen en rem het groepje weer af.
Fisico schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:16:
Uiteindelijk was het toch vier rondjes. De gouden tip is zo lang mogelijk aan de snelste blijven hangen en dan eraf waaien in een groepje.
Ja klopt, was ook lang genoeg opzich. En helemaal eens met wat je zegt. Maar de start gat zo gruwelijk hard, ik ben al gelost in de eerste 10 seconden. Kijkend op strava heb je 500/600 watt nodig om aan te haken en is het keihard in verzuring rijden om bij te blijven, dat lukt me momenteel niet.

Hing nu in een groepje met 7 a 8 en had geen enkele reden om op kop te rijden, dus dat zoveel mogeijk proberen te voorkomen en lekker meegereden (al wel op m'n limitet blijkbaar).

Aldus intervals.icu zat er niet veel meer in: sprinten was het eindspurtje niet te noemen in ieder geval :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZ4qtTUnz5WJp8oKAfQSjUNU-QI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6qqHV4RnEhd9uQbhDxa5eipv.png?f=user_large

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Fred_Perry schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:40:
Ik vraag me af wat ze met de maximale hellingshoek bedoelen. Tussen de tax flux en tax flux 2 zit 6 procentpunt verschil.

Betekent dit dat in Zwift een berg van 10% net zo steil voelt als eentje van 20%??
dat zou kunnen. Omdat Zwift puur naar je getrapte vermogen kijkt zal je virtuele snelheid in Zwift dan niet meer kloppen met de snelheid die je trapt. Een helling van 20% voelt dan als 10% maar je gaat in Zwift niet sneller dan wanneer je op een trainer zit die wel 20% aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL

bij een klim heb je minder voordeel van 'uit de wind' fietsen en dat geldt ook voor de pace partner. Waarschijnlijk dat je daarom verschil merkt tussen klimmen en dalen. Je kunt dat effect beperken door zo dicht mogelijk bij de pace partner te blijven. Zwift stimuleert dat door de "drops multiplier" waarvoor je binnen 10(?) meter van de pace partner moet blijven.
Het idee van een pace partner is dat je afhankelijk van je nivo meer of minder gemakkelijk langer of korter bij kunt blijven. Wanneer D te makkelijk is terwijl C ".. letterlijk niet bij te houden" is dan zou je misschien of langer bij D moeten rijden of toch proberen zo lang mogelijk bij C proberen aan te haken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stufferdt schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:04:
[...]

Ik heb niet zulke fancy apparatuur :/ dus niet van toepassing :) (grapje).
...
Haha, gelukkig maar dan ;). Het hele parcours is daar kasseien dus je zit anders de hele race trillend op de fiets 7(8)7 . Ik heb dit op de harde manier geleerd.

Ik vind roadfeel best aardig voor een kort strookje maar niet een uur lang. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 22-12-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Heb zelf ook de Direto, en in mijn optiek is het echt een prima ding. Enige reden waarom je misschien voor een Tacx of een Wahoo zou gaan is wat mij betreft de looks.

Edit: Oeps, de discussie is op een hele andere pagina.

[ Voor 14% gewijzigd door Yakolev op 22-12-2020 10:54 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yakolev schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:54:
Heb zelf ook de Direto, en in mijn optiek is het echt een prima ding. Enige reden waarom je misschien voor een Tacx of een Wahoo zou gaan is wat mij betreft de looks.

Looks van een trainer?? lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:58:
[...]

Looks van een trainer?? lol
Met 45 vierkante meter bij mij thuis staat dat ding prominent bij mij in de woonkamer. Het mag zeker weten een beetje mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Hebben jullie ook last van oliespetters op de vloer als je een dag voor de Zwift-rit de ketting in de olie hebt gezet? Alleen het eerste ritje is een probleem lijkt het. Ik moest de ketting wel ontvetten want vrijdag en zaterdag wat hij heel vies geworden. Ik gebruik altijd wet lube.
[...]

Het viel me wel op dat ik er toch elke keer nog afgereden werd net na het tunneltje, alsof ik minder lekker doorrolde toen ik eruit kwam, du hier moest ik toch a 500 watt even bijsprinten om er weer bij te raken (en vervolgens schiet ik iedereen voorbij, stop met trappen en rem het groepje weer af.
komt op mij ook een beetje over als de vertraging die er in Zwift zit. De rest zet aan op de helling, jij merkt het wat laat en moet weer harder aanzetten en dan vlakt het net af. Ik vind de bocht na de tunnel altijd heel traag voelen.
Ja klopt, was ook lang genoeg opzich. En helemaal eens met wat je zegt. Maar de start gat zo gruwelijk hard, ik ben al gelost in de eerste 10 seconden. Kijkend op strava heb je 500/600 watt nodig om aan te haken en is het keihard in verzuring rijden om bij te blijven, dat lukt me momenteel niet.

Hing nu in een groepje met 7 a 8 en had geen enkele reden om op kop te rijden, dus dat zoveel mogeijk proberen te voorkomen en lekker meegereden (al wel op m'n limitet blijkbaar).

Aldus intervals.icu zat er niet veel meer in: sprinten was het eindspurtje niet te noemen in ieder geval :+

[Afbeelding]
In dat groepje had ik ook moeten zitten maar die waren dus al weg voor ik opgang was. Wel jammer want ik trap dezelfde waarden en kom 2 minuten later over de streep. Hopelijk komt Zwift ook snel met een fatsoenlijke racemodule voor gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
timwijn schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:51:
[...]

Wat betreft moeite om de pace partner bij te blijven; de pace partner rijdt op constant vermogen.
Als jij de trainer difficulty niet op 0 hebt staan, ga je hoogstwaarschijnlijk meer watts trappen zodra er een helling is ivm het vlakke (en rij je dus bij de pacepartner weg).
Bergaf werkt hetzelfde principe averechts voor jou, want dan gaat de weerstand uit de trainer en trap je hoogstwaarschijnlijk een stuk minder watts (waardoor de pacepartner je weer voorbij schiet).
Dat vind ik inderdaad ook het lastige, want in een gewone groep heb je daar veel minder last van. En raak je eenmaal van de pacepartner weg, dan merk je dat het veel moeilijker is dan in het echt om de afstand kleiner te maken. Je moet echt fors minder vermogen trappen, of de benen stil houden om terug te zakken, maar ook een gaatje dichtrijden, betekent echt even vol aan de bak, voor zwift echt reageert. (Ook al zie je wel je WKG direct stijgen)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Fisico schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:10:
Hebben jullie ook last van oliespetters op de vloer als je een dag voor de Zwift-rit de ketting in de olie hebt gezet? Alleen het eerste ritje is een probleem lijkt het. Ik moest de ketting wel ontvetten want vrijdag en zaterdag wat hij heel vies geworden. Ik gebruik altijd wet lube.
Ik gebruik squirtlube en heb vaak wat zwarte schilfers liggen, maar zou ook aan mijn (matige) onderhoudsmethode kunnen liggen.
komt op mij ook een beetje over als de vertraging die er in Zwift zit. De rest zet aan op de helling, jij merkt het wat laat en moet weer harder aanzetten en dan vlakt het net af. Ik vind de bocht na de tunnel altijd heel traag voelen.
Ja goed mogelijk idd, het is niet direct een spannend stuk.
In dat groepje had ik ook moeten zitten maar die waren dus al weg voor ik opgang was. Wel jammer want ik trap dezelfde waarden en kom 2 minuten later over de streep. Hopelijk komt Zwift ook snel met een fatsoenlijke racemodule voor gebruikers.
Toch harder starten ;) Ik ging voor de kopgroep maar daar brak het vrij vlot en bleek een terechte breuk, als ik strava bekijk zat iedereen wel op z'n max in mijn groepje. Dus dat verklaart ook waarom zij met 5 ons met 2 niet konden losrijden 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jas-purr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
oNo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:16:
Wat een heerlijk geluid @Jas-purr
Dat geluid hoort zo als je tegen de Alpe du Zwift op harkt... :+

Zonder gekheid, de slijtage van de ketting is te ver voor de cassette. Stel dit werkt, dan zal alles eerder op elkaar inslijten en is de levensduur van je cassette veel minder.

Met een nieuwe ketting zou het nog wel kunnen. Als je geluk hebt met het grote blad voor.

Edit: En er schiet me nog iets te binnen, hoe ziet de derailleur er uit? Met name de derailleurwieltjes. En draaien die nog soepel?
Je had gelijk; het was de slijtage van de ketting die te ver was. Ik heb de oude(re) cassette van mijn fiets op de Kickr gezet en had toen geen problemen meer. Van de zomer de nieuwe cassette op de fiets met nieuwe ketting.

Dank voor de tips in ieder geval! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
frankyboy707 schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:35:
[...]

[...]

Ok thx, ik ga kijken welke van de 2 het eerst beschikbaar is/ komt, de core refurb of de Direto XR.. Overigens (natuurlijk) al veel op de DCRainmaker website gekeken (ben niet zo van de videos), viel me alleen op dat de Direto niet opgenomen was in de recommendations van winter 20/21 maar ik heb het idee dat dat door de dollarprijs komt die fors meer is dan de prijs van de Kickr Core..
Je kan ook nog kijken naar de suito-T bij 12gobiking
Is nu weer op voorraad voor € 659
Volgens mij ontbreekt daar de cassette tov de normale suito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 18:57
Ben een trainingsprogramma (CX) van Sufferfest aan het volgen + yoga en kracht, merk wel dat mijn bovenlichaam vrij weinig hoeft te doen heeft gehad de afgelopen jaren.

Hello fellow humans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oNo

oNo

Zwift is een heel andere manier van fietsen. Vooral races en big events. De start en sprint zijn omgekeerd. Het is altijd starten met een sprintje gevolgd door een kort intensief blok. Het is beter om goed hard te starten en bij de voorste groep te zitten en daar even uit de wind te fietsen. Dan ben je vaak wel even kapot. Je kan gokken op net achter de kopgroep, in die groep zitten meestal de diesels / slow starters die dan op vermogen langzaamaan bij de kopgroep komen. Daar kan je mooi van profiteren, al is dat wel een risico. Te langzaam starten is heel vaak in het lint gaatjes dichtrijden. Uiteindelijk is de inspanning dan hoger dan wanneer je na de start even de pijn pakt.

Aan het einde is het ieder voor zich en zaak zo lang mogelijk een wiel te houden, gevolgd door een sprint. Of als je heel sterk bent weg rijden op een goed moment. Op het vlakke op 1 km weg rijden is echt heel moeilijk. Dan heb je heel veel power nodig. Degene die te vroeg sprint neemt altijd een paar man mee die er op 100 meter vol overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
oNo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:30:
[...]

Zwift is een heel andere manier van fietsen. Vooral races en big events. De start en sprint zijn omgekeerd. Het is altijd starten met een sprintje gevolgd door een kort intensief blok. Het is beter om goed hard te starten en bij de voorste groep te zitten en daar even uit de wind te fietsen. Dan ben je vaak wel even kapot. Je kan gokken op net achter de kopgroep, in die groep zitten meestal de diesels / slow starters die dan op vermogen langzaamaan bij de kopgroep komen. Daar kan je mooi van profiteren, al is dat wel een risico. Te langzaam starten is heel vaak in het lint gaatjes dichtrijden. Uiteindelijk is de inspanning dan hoger dan wanneer je na de start even de pijn pakt.

Aan het einde is het ieder voor zich en zaak zo lang mogelijk een wiel te houden, gevolgd door een sprint. Of als je heel sterk bent weg rijden op een goed moment. Op het vlakke op 1 km weg rijden is echt heel moeilijk. Dan heb je heel veel power nodig. Degene die te vroeg sprint neemt altijd een paar man mee die er op 100 meter vol overheen gaan.
Wat betreft in het lint gaten dichtrijden heb je echt gelijk, dat is pas echt killing. Ik moet me meer gaan focussen op mijn waardes onder de 5 minuten, die zijn nu ondermaats en daarom mis ik de boot ook bergop en tijdens de start. Ik zit ook net op een lastige plek, FTP is 3,5wkg dus doe totaal niet mee in de B-categorie, niet qua FTP en niet qua explosiviteit.

Waar ik overigens nog wel een terechte rebalance op hoop, is de mogeiljkheid om mensen terug in te halen in Zwift. For some reason lijkt je een gat op een gegeven moment simpelweg nietmeer dicht te kunnen rijden, ongeacht of je (fors) hogere wattages trapt dan de persoon die je aan het achtervolgen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Yakolev schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:54:

Thx voor de reactie maar de looks maken mij inderdaad niet uit, staat toch boven/ op zolder..
kuota schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:23:
[...]

Je kan ook nog kijken naar de suito-T bij 12gobiking
Is nu weer op voorraad voor € 659
Volgens mij ontbreekt daar de cassette tov de normale suito
Dank voor de mention maar net vanmorgen de Direto XR op bike-discount besteld :*) gisteren niet op voorraad en zag nu van wel ;) Inmiddels staat hij weer op leveren vanaf 31-01 en kan je niet bestellen maar neem aan dat de mijne wel gewoon geleverd wordt..
Overigens had ik de suito-T al voor 579 ergens gezien (maar wel pas over 4 weken leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Stufferdt schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:18:
[...]

Wat betreft in het lint gaten dichtrijden heb je echt gelijk, dat is pas echt killing. Ik moet me meer gaan focussen op mijn waardes onder de 5 minuten, die zijn nu ondermaats en daarom mis ik de boot ook bergop en tijdens de start. Ik zit ook net op een lastige plek, FTP is 3,5wkg dus doe totaal niet mee in de B-categorie, niet qua FTP en niet qua explosiviteit.

Waar ik overigens nog wel een terechte rebalance op hoop, is de mogeiljkheid om mensen terug in te halen in Zwift. For some reason lijkt je een gat op een gegeven moment simpelweg nietmeer dicht te kunnen rijden, ongeacht of je (fors) hogere wattages trapt dan de persoon die je aan het achtervolgen bent.
Ik eindig altijd tussen anderen met een hogere W/kg. Dat is vooral omdat ik korte intensieve stukken goed aan kan. De WK achtige courses vind ik daarom leuk.
1 minuut 6 a 7 W/kg en 2 a 3 minuten 5+ W/kg en je zit veel vaker in de juiste groep. Hierdoor pak je "gratis" tijd. Mocht je er toch af moeten dan word je opgeveegd door een volgende groep maar heb je wel je herstel gehad.
Korte races met een mixed categorie start zijn goed om dat te trainen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:01

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Net de virtuele alpe opgefietst...kwam aan 1.09.50 niet heel tevreden mee maar eerlijk is eerlijk had niet heel veel meer over. Wel mijn FTP van 230 naar 247...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:38:
Net de virtuele alpe opgefietst...kwam aan 1.09.50 niet heel tevreden mee maar eerlijk is eerlijk had niet heel veel meer over. Wel mijn FTP van 230 naar 247...
Netjes hoor!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:03:
@NoepZor klinkt een beetje hetzelfde als bij mij.
Ook in de ramptest kom ik niet aan mijn max HR, die ligt op een rondje volle bak MTB ook hoger,

ramptest HR:
[Afbeelding]

20 minuten FTP test:
[Afbeelding]

PR hunt Dorst op de MTB (22.30 min)
[Afbeelding]

Op zich scheelt het niet heel veel, maar bij een ramptest heb ik nog geen enkele keer de 180 aangetikt, meestal tussen de 175 en 178 houden de benen er mee op.

Misschien is dat ook wel een indicatie dat je een te hoge anaerobe bijdrage doet in de ramptest en daardoor te hoog uitkomt, want daar ben ik ook achter gekomen (Prulleman in "Het grote indoor cycling topic")

Dus probeer de 20 minuten test eens een keer, dan krijg je mogelijk een realistischer resultaat (maar vooral een waarde waar je beter workouts naar kan schalen.)

Bij mij zit er ongeveer 3% verschil in (zoals het er nu voor staat, klinkt weinig, maar als je bedenkt hoe kritisch je power output rond threshold is.. een paar watt erbij of een paar eraf maakt een wereld van verschil. ;) 300 of 290.. maakt misshcien niet uit als je threshold 400 is, maar wel als ie 290 is, dan is 300 gewoon niet lang houdbaar
Nog even een update. Sweet spot en threshold gaat nu een stukje makkelijker. Wellicht zoals het bedoeld is :D
Maar de korte vo2max intervallen zijn nu echt te makkelijk.. HR kwam niet in de buurt van threshold, last staan erover. Vandaag langzaam opgeschaald naar 138% van FTP ipv de 120% die de workout eigenlijk moest zijn (+15% in trainerroad)..
https://www.strava.com/ac....keep&utm_medium=referral

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:50

_Z3

Nutterd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:38:
Net klaar met 6 weken Sweet Spot plan in TR, ga morgen ook de alpe opfietsen. Kan ik mooi die 25km voor gebruiken. In maart reed ik hem in 1:09:55 omhoog, met 194W gemiddeld. Ben benieuwd wat ik nu kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:01

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

_Z3 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:05:
[...]

Net klaar met 6 weken Sweet Spot plan in TR, ga morgen ook de alpe opfietsen. Kan ik mooi die 25km voor gebruiken. In maart reed ik hem in 1:09:55 omhoog, met 194W gemiddeld. Ben benieuwd wat ik nu kan...
Succes! Ben benieuwd!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Voor de eerste keer in maanden weer eens de Alp d'Zwift omhoog. Mijn vorige tijd was rond de 58 minuten met een wattage van 270. Vandaag vlieg ik omhoog, de eerste 10 bochten met een wattage van rond de 310 gemiddeld, de laatste 10 met ongeveer 285. Ik ben de laatste bocht voorbij (met een tijd onder de 50 minuten), mijn laptop krijgt de waarschuwing geen batterij meer te hebben en 10 seconde later valt het uit.

Wat zuur, maar wel een leermoment, ging echt wel een top tijd voor mijn doen worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Yakolev op 22-12-2020 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:16

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjKcOhPb2OYWHIBZuOA6-djOFxQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5p1TeRGIEQpzHLWin2baO5eB.jpg?f=user_large

Vanavond weer een ritje gemaakt in CADEsport. Komt voor mij dicht genoeg bij de Zwift ervaring, maar is gratis.
Nu alleen nog op uitnodiging, maar die kwam bij mij vrij snel na aanvragen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Stufferdt schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:44:
[...]

Ik gebruik squirtlube en heb vaak wat zwarte schilfers liggen, maar zou ook aan mijn (matige) onderhoudsmethode kunnen liggen.
Ja, die gebruik ik ook. De vrouw was wel minder blij met die zwarte wax schilfers, want die lagen op een gegeven moment door het halve huis. Nu maar niet opnieuw wax gedaan na een ritje en schoonmaakbeurt buiten van laatst. Gaat prima.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gisteren een uur TR gedaan. Interval met 3x FTP van 95%. Ik dacht eitje.
Moet ik ineens naar een cadance van <70 en gaan staan, dat viel tegen :+. Wel mooi programma :)

Heb nu ook mijn hartslagmeter werkend (batterijtje vervangen :P)

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 22-12-2020 23:01 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
oNo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:03:
[...]

Ik eindig altijd tussen anderen met een hogere W/kg. Dat is vooral omdat ik korte intensieve stukken goed aan kan. De WK achtige courses vind ik daarom leuk.
1 minuut 6 a 7 W/kg en 2 a 3 minuten 5+ W/kg en je zit veel vaker in de juiste groep. Hierdoor pak je "gratis" tijd. Mocht je er toch af moeten dan word je opgeveegd door een volgende groep maar heb je wel je herstel gehad.
Korte races met een mixed categorie start zijn goed om dat te trainen.
Ik moet sowieso weer wat vaker races doen, doe nu clubritten maar daar moet ik eigenlijk de groep hoger meedoen, alleen kan ik dan @Fisico er niet opleggen en is het een uur keihard afzien :9 Maar goede tip, ga gewoon trainen op mijn start en dan kijken of het helpt explosiever te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Stufferdt schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:59:
[...]

Ik moet sowieso weer wat vaker races doen, doe nu clubritten maar daar moet ik eigenlijk de groep hoger meedoen, alleen kan ik dan @Fisico er niet opleggen en is het een uur keihard afzien :9 Maar goede tip, ga gewoon trainen op mijn start en dan kijken of het helpt explosiever te worden.
Ik ben ook niet een ster in de kortere efforts. Wat ik vaak ook probeer is voor een klim van zeg 2 minuten voorin te starten aan de klim. Zo heb ik net die 5 seconde speling op het eind waardoor ik nog net kan aanhaken bij de groep.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:59:
[...]

Bij onze club zijn de gaten tussen de groepen ook wel heel groot, omdat er maar twee groepen zijn. Het is of tot en met 3 w/kg of het is meer dan dat. Doe daarbij dat die trainingen van die hogere groep ook nog eens bizar veel zwaarder zijn en de overstap is bijna niet te maken.

Je zou natuurlijk kunnen kijken naar trainingen met wat sprintjes erin, of zelf 30 - 60 sec volgas en dan 30-60 sec rust en dat 5 keer kunnen doen en na een pauze van 5 min nog een keertje. Daar word je wel sneller van, of het genoeg is om Austerlitz omhoog van mij te winnen? Nah dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Fisico schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:50:
[...]

Bij onze club zijn de gaten tussen de groepen ook wel heel groot, omdat er maar twee groepen zijn. Het is of tot en met 3 w/kg of het is meer dan dat. Doe daarbij dat die trainingen van die hogere groep ook nog eens bizar veel zwaarder zijn en de overstap is bijna niet te maken.

Je zou natuurlijk kunnen kijken naar trainingen met wat sprintjes erin, of zelf 30 - 60 sec volgas en dan 30-60 sec rust en dat 5 keer kunnen doen en na een pauze van 5 min nog een keertje. Daar word je wel sneller van, of het genoeg is om Austerlitz omhoog van mij te winnen? Nah dat denk ik niet.
Ja klopt, dat is wel behoorlijk jammer. Ik val er wat tussen.

Mijn trainer heeft issues met ERG in Zwift, maar dat is zeker een goed idee ja.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fs2.quickmeme.com%2Fimg%2F56%2F566af1dffe83899666da733ba930bdb0ace41115d418e87aaa8ff590d6378ddf.jpg&f=1&nofb=1

Ik kan je prima hebben hoor :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Vanavond 20.8km en 1.535hm ploeteren de Ventoux op.
https://zwiftpower.com/events.php?zid=1384838

Las op Facebook trouwens dat ze de resultaten van vorige week geschrapt hebben i.v.m. dat draft probleem. Daar gaat m'n mooie overwinning en kans op het eindklassement dus ;w .

Vanavond is het misschien beter om in de A's te starten gezien het van begin tot einde bergop gaat. Geen idee hoe het met de benen staat, moet namelijk wel een top dag hebben om 20m constant boven de 337w te trappen als ik de rest van het uur ook nog goed wil zijn. Vorige week was het 326w gemiddeld over 1:05u, maar daar zaten een paar kleine afdalingkjes in.

[ Voor 72% gewijzigd door Ypuh op 23-12-2020 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 14:18

Flipmo

OMG !!

Ypuh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:22:

Las op Facebook trouwens dat ze de resultaten van vorige week geschrapt hebben i.v.m. dat draft probleem. Daar gaat m'n mooie overwinning en kans op het eindklassement dus ;w .

Vanavond is het misschien beter om in de A's te starten gezien het van begin tot einde bergop gaat. Geen idee hoe het met de benen staat, moet namelijk wel een top dag hebben om 20m constant boven de 337w te trappen als ik de rest van het uur ook nog goed wil zijn. Vorige week was het 326w gemiddeld over 1:05u, maar daar zaten een paar kleine afdalingkjes in.
ik zag het op facebook ja... beetje jammer om die resultaten te schrappen. Het was zo een harde race. Hele tijd afgezien en dan telt hij nog niet mee ook...

Kan voor vanavond geen zin maken om weer een soort van tijdrit te rijden. De route die C en D rijden krijg je ook nog geen routebadge voor. Alleen daarom had ik misschien nog wel meegedaan. Om de Ven-top badge te krijgen :)

Daarom vanmorgen maar een race gereden. Was een 3R race, je start dan met alle groepen tegelijk.
Zat net 1 minuut op de fiets toen de race begon. Ben dus maar rustig gestart en zat toen al snel in een groepje met wat B, C en D-ers. De route was road to Ruins, die ging dus een redelijk stuk door de jungle.
Ik lag 5 seconden achter op een groepje voor me. Toen we de jungle in gingen heb ik gewisseld naar de MTB en zo best veel groepjes ingehaald. Uit de jungle had ik 15 seconden voorsprong (na de fietswissel) op het groepje waar ik eerst 5 seconden achter lag. Nu samen richting de finish en daar 3de van de 5 in de sprint. Met een 4de plek van de 12 in de C. Had eigenlijk een podiumplek moeten zijn. De nummer 1 is niet geschrapt..

Maar als je zijn race geschiedenis ziet hoort hij zeker in de B, misschien wel A thuis.
https://zwiftpower.com/events.php?zid=1384713

Voor de heren die vanavond mee doen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
Ik ga vanavond na drie weken weer proberen, m'n fiets is weer terug van de fietsenmaker dus we moeten er maar weer is aan geloven ;-) is kijken of ik dat een beetje uit kan zingen zo'n lange klim.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:22:

Top, ik doe vanavond ook weer eens mee. Weet nog niet of ik er zin in heb :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:05:
[...]

Top, ik doe vanavond ook weer eens mee. Weet nog niet of ik er zin in heb :+ .
Ikke niet in ieder geval. Vind klimmen helemaal niet leuk, en de Ventoux is daar ongeveer wel het hoogtepunt van (terwijl je zou toch denken dat het gewoon een tijdrit is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 08:47
De Alpe is ook nog wel leuk gedaan met die secties / bochten, maar de Ventoux is gewoon zo'n saaie rotberg om tegenop te harken... Een keer gedaan om 'm te zien, maar wat mij betreft niet snel voor herhaling vatbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 23-12-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

De Ventoux doe ik ook niet meer. Die heb ik een keer gedaan met de "France world hack" en 25 kg minder. Dat was wel leuk. Maar met m'n normale (over)gewicht doe ik liever wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ben na 20 min ook afgestapt (zo'n beetje voor het eerst in m'n leven). Doe dit soort klimmen echt met zware tegenzin. De Alpe is idd wel ietsjes leuker met een soort mini-game, maar vooral ook met de haarspelden wat meer variatie en een stuk korter. 1.5u zielloos tegen een muur aan trappen haal ik geen voldoening uit :+.

Hoe anders met de tijdrit van vorige week wat ik met plezier deed. In principe lever je dezelfde prestatie en ze zeggen wel eens 'een watt is een watt', maar heeft gewoon iets met de cadans/weerstand te maken en het gevoel dat er geen einde aan lijkt te komen wat me niet ligt. Op het vlakke heb je meer wheelspeed, kun je af en toe ff uitrollen of juist op een klimmetje aanzetten etc.

Mission failed :9.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 23-12-2020 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:50

_Z3

Zo dat was afzien, maar tijd verbeterd: Alpe du Zwift in 1:04:14, 213W gemiddeld. Iets te hard begonnen, dat brak me het laatste stuk wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Ypuh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:15:
Ben na 20 min ook afgestapt (zo'n beetje voor het eerst in m'n leven). Doe dit soort klimmen echt met zware tegenzin. De Alpe is idd wel ietsjes leuker met een soort mini-game, maar vooral ook met de haarspelden wat meer variatie en een stuk korter. 1.5u zielloos tegen een muur aan trappen haal ik geen voldoening uit :+.

Hoe anders met de tijdrit van vorige week wat ik met plezier deed. In principe lever je dezelfde prestatie en ze zeggen wel eens 'een watt is een watt', maar heeft gewoon iets met de cadans/weerstand te maken en het gevoel dat er geen einde aan lijkt te komen wat me niet ligt. Op het vlakke heb je meer wheelspeed, kun je af en toe ff uitrollen of juist op een klimmetje aanzetten etc.

Mission failed :9.
Zielloos is wel het goede woord voor die berg ja...

Overigens zet ik de trainer difficulty nu wel zo dat ik een cadans van 75+ kan aanhouden. Vroeger wilde ik nog wel eens ervaren hoe de klim "in het echt" zou aanvoelen, maar inmiddels ben ik wijzer geworden. Ik ga niet meer m'n knieën verkloten met een cadans van 65 en mocht ik ooit echt naar die berg gaan, dan zou ik er ook een 30 of 32 cassette insteken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
frankyboy707 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:42:
vanmorgen de Direto XR op bike-discount besteld :*) gisteren niet op voorraad en zag nu van wel ;) Inmiddels staat hij weer op leveren vanaf 31-01 en kan je niet bestellen maar neem aan dat de mijne wel gewoon geleverd wordt..
Mail ontvangen dat het pakket is afgegeven aan dpd. Neem niet aan dat hij morgen komt maar ik kan niet wachten om hem binnen te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
poh dat viel inderdaad tegen :X

ik heb m wel uitgereden, maar het is inderdaad tegen een muur aan fietsen...
doordat alles ook enorm uit elkaar valt ben je ook echt voor jezelf aan het fietsen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik was te laat :D maar ik heb niks gemist zie ik 8)7

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stufferdt
Sport_Life schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:49:
Ik was te laat :D maar ik heb niks gemist zie ik 8)7
Haha, ik twijlelde of ik mee ging doen maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan als ik het zo lees :+

Tips hier opgevolgd, dus gepiekt bij het starten en vervolgens de eerste 19km (van de 31) mee kunnen rijden in de groep. Ik ging er af op een stukje bergop dat ik niet had voorzien, dus daarna met een groepje van 5 verder gereden (op 12km 2m20 minuut verloren op de blob dus viel niet tegen). Sprintje voor de eer in het groepje nog verloren, maar ging verder wel prima. 20m waarde is de beste van de afgelopen zes weken (252w) dus wel lekker gereden en vierde dag op rij (voor mijn doen veel) :) Heb de Kerst al een beetje vooruit gecompenseerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb wel schik gehad eigenlijk. In het algenmene veld bij de A's stelde het niet zo veel voor maar toch lekker geklommen. En mijn PR behoorlijk verbeterd van 1:20:23 naar 1:14:07. En toch weer een paar punten bij elkaar gesprokkelt voor onze VCRT Cup.

Wel had ik mijn trainer difficulty iets te laag staan waardoor ik in het begin meer fluctueerde dan ik wilde. Had dit eigenlijk niet verwacht, halverwege weer een eind opgeschroefd en toen ging het een stuk beter.

Heb hem in ieder geval gestreamed, dus wie de top gemist heeft kan gewoon terug kijken ;) O-).

https://www.twitch.tv/videos/847637056

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 23-12-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Morrar schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:24:
De Alpe is ook nog wel leuk gedaan met die secties / bochten, maar de Ventoux is gewoon zo'n saaie rotberg om tegenop te harken... Een keer gedaan om 'm te zien, maar wat mij betreft niet snel voor herhaling vatbaar.
Ik heb hem net in een groepsrit omhoog gereden en ik vond er echt geen donder aan. Het is inderdaad zielloos watten trappen en dan met het gemiddelde van de groep omhoog rijden. Een 30 achter is wel fijner ronddraaien, dus die komt er op voor zowel binnen als buiten. Ik ben er dus wel iets wijzer van geworden. Verder merk ik dat de pijp wel redelijk leeg is na al die vijfdaagse trainingsweken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:09
Fisico schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:49:
[...]
... Verder merk ik dat de pijp wel redelijk leeg is na al die vijfdaagse trainingsweken.
Gewoon doorstomen, Rapha’s Festive 500 start morgen 🤨

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

NielsTn schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:54:
[...]

Was met droogweer buiten echt een serieuze optie geweest. Ik moet nog 22 km hardlopen voor mijn jaardoel en de fiets komt dit jaar niet meer buiten dus dat gaat hem niet worden. De 4x4 challenge van strava gaat wel lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
NielsTn schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:54:
[...]

Ik hou je in de gaten, Succes >:)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
_Z3 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:16:
Zo dat was afzien, maar tijd verbeterd: Alpe du Zwift in 1:04:14, 213W gemiddeld. Iets te hard begonnen, dat brak me het laatste stuk wel op.
Rij die 4 minuutjes er nog af en je hebt weer wat puntjes extra verdiend :)
(Alpe onder 't uur Badge)

Ik denk dat ze de Ventoux misschien ook nog wel eens verbeteren met tussenscores oid, als ze zien dat die route niet populair blijkt en de Alpe wel.
Ik heb hem nog niet gedaan, maar hij zal vast in de Tour de Zwift opduiken denk ik. Dat wordt in elk geval een goeie playlist op Spotify opzoeken als ik het zo lees hier...

Een berg waar je trouwens aan 2 kanten op kunt rijden zou ook voor de routes een stuk prettiger zijn, nu wordt de Alp vaak als eindpunt gekozen. En ook Bologna is een enkele weg. Dat had in mijn ogen ook beter een ronde kunnen zijn, al dan niet met een verzonnen weg zoals de heuvels in Londen aan de andere kant van de Theems.

---------------

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Mistraller ja van twee kanten is leuker. Ik ben gisteren de Ventoux een stukje afgedaald voor de gratis punten. Maar wanneer ja dan nog 2,5 w/kg trapt gaat dat zijn doel ook wel voorbij. Dus ik ben mooi afgestapt want het doel was immers naar boven rijden.Al was en stukje super tuc wel leuk om te zien.

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Vandaag verrast door de LBS dat er een lading Wahoo's binnen was gekomen en deze dus nog voor de kerstsluiting in ontvangst mogen nemen.

Net de vrouw ook geprobeerd kennis te laten maken met deze maar haar 10-speed (tiagra) blijft overspringen op de gemonteerde Ultegra 11 speed cassette. Ik had verwacht dat het mogelijk niet helemaal lekker 1 op 1 zou lopen maar elke aanzet trapt door. Iemand een oplossing in deze qua afstelling zodat er toch wat gefietst kan worden?

• BartNL
11 speed ketting en misschien wat aan de indexering draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
LGU schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:05:
Vandaag verrast door de LBS dat er een lading Wahoo's binnen was gekomen en deze dus nog voor de kerstsluiting in ontvangst mogen nemen.

Net de vrouw ook geprobeerd kennis te laten maken met deze maar haar 10-speed (tiagra) blijft overspringen op de gemonteerde Ultegra 11 speed cassette. Ik had verwacht dat het mogelijk niet helemaal lekker 1 op 1 zou lopen maar elke aanzet trapt door. Iemand een oplossing in deze qua afstelling zodat er toch wat gefietst kan worden?
Dat kan toch ook niet? 10 en 11 speed hebben toch niet exact dezelfde breedte? Het loopt hooguit lekker op 1 krans. Want ook de shifter is afgesteld op die afmeting.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 24-12-2020 16:59 ]

---------------

• LGU

LGU

Hmmm... De LBS gaf aan dat het wel zou moeten werken waarbij het idd iets minder lekker zou lopen als de originele 11 variant maar de manier waarop de ketting nu verspringt is het echt een no go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 13:58
LGU schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:05:
Zijn ze allemaal al verkocht? O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
LGU schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:30:
Hmmm... De LBS gaf aan dat het wel zou moeten werken waarbij het idd iets minder lekker zou lopen als de originele 11 variant maar de manier waarop de ketting nu verspringt is het echt een no go.
Is die 10-speed ketting niet gewoon al helemaal versleten? Ik zou een 11-speed ketting op de fiets van je vriendin leggen en dan proberen 1 tandje te vinden waarop het goed werkt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LGU

LGU

mhr-zip schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:33:
[...]

Zijn ze allemaal al verkocht? O-)
Ik kreeg die vraag ook al privé. Zover ik kon inschatten waren ze sneller weg dan wc rollen tijdens een lock-down. Ik stond al enige tijd op de wachtlijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
LGU schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:30:
Met een 11 speed ketting werkt dat ook. De interne breedte is identiek dus uitwisselbaar maar extern is de 10 speed ketting breder waardoor die niet goed tussen de tandwielen van de 11 speed cassette valt. Met een 11 speed ketting op 10 speed fiets heb je dat probleem niet.

• mhr-zip
LGU schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:38:
[...]

Ik kreeg die vraag ook al privé. Zover ik kon inschatten waren ze sneller weg dan wc rollen tijdens een lock-down. Ik stond al enige tijd op de wachtlijst.
Ze maken er iig reclame voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zq0h0N3s5a-roxmH5EuUTc3VHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CJCdx19WGc54ZbKz2Ko4gVq.jpg?f=fotoalbum_large

https://tomacycles.nl/product/wahoo-kickr-core/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
BartNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:49:
[...]

Met een 11 speed ketting werkt dat ook. De interne breedte is identiek dus uitwisselbaar maar extern is de 10 speed ketting breder waardoor die niet goed tussen de tandwielen van de 11 speed cassette valt. Met een 11 speed ketting op 10 speed fiets heb je dat probleem niet.
Maar de kransjes zitten toch dichter bij elkaar, dus misschien krijg je het voor 3 of 5 kransjes redelijk, maar meer ook niet.

Daarom hebben wij overigens een wheel-on trainer.

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:09
Zwift tip voor windows-systemen: zwift update geregeld automatisch de software, maar juist niet de launcher. Door periodiek naar www.zwift.com/download te gaan en de windows-executable te runnen, wordt ook deze tussentijds meegenomen en bijgewerkt.
Laatste versie eindigt op ...051 en bespoedigt zwift update dmv balanceren van downloads van meerdere servers.

Voor ios/android etc, daar geldt deze tip niet voor.

[ Voor 3% gewijzigd door NielsTn op 25-12-2020 00:50 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Mistraller schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:15:
[...]
Maar de kransjes zitten toch dichter bij elkaar, dus misschien krijg je het voor 3 of 5 kransjes redelijk, maar meer ook niet.
jazeker, het zal niet optimaal zijn en ik weet ook niet de fietsenmaker precies gezegd heeft hoe goed / voor hoeveel kransjes het werkt. Stel dat je een 11 speed ketting op een 11 cassette met een 10 speed derailleur schakelt dan kun je het op één kransje perfect afstellen. Stel dat je daarvoor een kransje in het midden neemt dan zal bij elk kransje dat je van dat punt weg schakelt je derailleur 0,5 mm te ver bewegen (volgens mij is 11sp 5,5mm en 10 sp 6,0mm).
Bij een 11 speed cassette zit je bij elk kransje vanuit het midden dan 0,5 mm verder mis. Stel dat 4 op/af lukt heb je al 9 versnellingen maar misschien lukt het inderdaad maar met 3 kransjes om acceptabele kettingloop te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

http://blog.artscyclery.c...drivetrain-compatibility/

Voor dat 10 en 11 speed geneuzel.
10 speed was zo gek nog niet wat dat betreft. Maar andere assen, body en cable pull is beter voor de verkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@oNo En toch wacht de halve wereld voor spanning op het einde maart wanneer Shimano eindelijk met nieuws komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
oNo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:09:
http://blog.artscyclery.c...drivetrain-compatibility/

Voor dat 10 en 11 speed geneuzel.
10 speed was zo gek nog niet wat dat betreft. Maar andere assen, body en cable pull is beter voor de verkoop.
Wow dat is wel een mooi artikel! Veel nuttige info en net overzicht van alle opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:20:
@oNo En toch wacht de halve wereld voor spanning op het einde maart wanneer Shimano eindelijk met nieuws komt.
Gelukkig hoor ik bij de andere helft.

Pagina: 1 ... 64 ... 161 Laatste