Dit jaar een leuke bonus gekregen die ik wil gaan investeren in een direct drive trainer.
Heb in het verleden wel eens een Tacx flow multiplayer (dus de smart variant) gekocht maar daar slechts een keer of 3/4 op getraind omdat het super zwaar ging (mogelijk verkeerde montage of defect in tacx?) en de software niet zo tof was. Daarna het ding laten verstoffen.
Sinds afgelopen jaar ben ik fanatiek gaan trainen voor triathlons (jaren daarvoor geregeld gefietst maar niet zo fanatiek) dus ik wil toch graag in de winter fit blijven op de fiets (vooral nu ook de zwembaden dicht zijn). Heb een paar vragen:
-Voor mijn doel lijkt trainer roads meer geschikt vanwege het gestructureerder trainen dan bijv zwift (al zal ik dat af en toe ook een maandje doen voor de fun/ social).
-Is het handig om mijn triathlon fiets op de trainer te monteren ivm een andere houding dan mijn reguliere fiets
-Welke (budget) direct drive kan ik het beste voor kiezen? Wil er eigenlijk max 800,- aan besteden
Tacx Flux 2 | 687,95 bij futurum excl cassette (uitverkocht) |
Kickr Core | 799 overal en excl cassette |
Elite Suito | 610,07 bike discount incl casette en 579,57 excl cassette |
Elite Direto XR | 762,60 bij rose bikes en bike discount, 749,99 bij bikester maar daarvan zijn de recensies niet zo goed |
Flux S (by far de minste specs en lees wat issues) en Elite Zumo (lijkt nergens te krijgen) heb ik overwogen maar vallen van mijn lijstje af.
Ik neig zelf nu naar de Elite Direto XR, lijkt de beste specs te hebben samen met de Kickr Core maar is dan een stuk goedkoper (als je 50 euro voor een cassette rekent)