Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 63 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
pier87 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:08:
@Prulleman een mooi resultaat volgens mij.

Als je een trainingsplan van Trainerroad doet, komt er regelmatig een Ramptest voorbij, ik heb er over 2 weken weer een zag ik.
Ja het is vooral een mentaal dingetje waar je even overheen moet :D

ik zat er al wel langer tegenaan te hikken, maar om daadwerkelijk je behaalde doel weer te zien verdwijnen is stiekem toch wel een beetje zuur :X

Maar ik wist al wel langer dat mijn ramptest FTP niet echt in de buurt kwam van 1 hour power.. Mezelf in de tussentijd wijs gemaakt dat het wel OK was voor alle workouts. Maar ja.. een relatief makkelijke workout die iets te hoog is geschaald is natuurlijk niet zo'n probleem ;)

Begin dit jaar mooie gains gehaald in met name sweet spot base 1 en 2, Eigenlijk ging het complete eerste plan best goed, maar toen zat er waarschijnlijk zoveel rek in dat ook de zwaardere workouts nog goed gingen. Dichter op de limiet ging het gewoon steeds slechter.

Maar ik heb er nu weer echt zin in :)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:52
Flipmo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:42:
kijk ik net even of mijn concurrenten meedoen, zie ik dat de route gewijzigd is naar 4x Innsbruckring. Voor de A en B 5x die ronde.
Dit is wel mijn favoriete rondje om te rijden. Lekker vlak met 1 goede KORTE klim erin.
Zullen zien hoe het gaat vanavond, voel in mijn linkerkuit af en toe nog een spier wat trekken. Hopelijk geen kramp vanavond ;)

Dan misschien als laatste race de bologna time trial??
Had deze vanavond ook prima gevonden. Mooi met een minuut of 20 klaar ipv een uur afzien :P
Wou je net gaan quoten. Zag op FB voorbij komen dat de route gewijzigd is. Zal er deels mee te maken hebben dat bij Jacek ook het besef gekomen is dat de tijdrit de laatste rit in de B-categorie gaat worden.

Heb er nog niet zoveel zin in vandaag. Heb nergens zin in deze week, maar vaak betekent dat wel dat de beentjes weer een beetje uitgerust zijn. Ondertussen wel 2 Kg aangekomen in een week, dat is natuurlijk ook een manier om je W/Kg om zeep te helpen :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:01

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:21:
[...]

Wou je net gaan quoten. Zag op FB voorbij komen dat de route gewijzigd is. Zal er deels mee te maken hebben dat bij Jacek ook het besef gekomen is dat de tijdrit de laatste rit in de B-categorie gaat worden.

Heb er nog niet zoveel zin in vandaag. Heb nergens zin in deze week, maar vaak betekent dat wel dat de beentjes weer een beetje uitgerust zijn. Ondertussen wel 2 Kg aangekomen in een week, dat is natuurlijk ook een manier om je W/Kg om zeep te helpen :+.
en de "feestdagen" moeten nog beginnen :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Flipmo

OMG !!

[...]

Als Jacek die TT gaat rijden, dan komt hij zeker weer in de A ;) Nu kan hij nog mooi voor een goede plek in het klassement gaan.

Dat geen zin hebben herken ik.. dat had ik de afgelopen week (of 2). Geen zin om te Zwiften, een race te rijden. Wat vermoeid ook. (Dochter sliep wat slecht).
Nu een paar nachten weer goed geslapen, bijna vakantie dus kan weer zin maken voor een race.
Gelukkig ook een parcours wat me wel ligt. Al kan het nog verandert worden naar Bologna zag ik net op FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Jacek heeft zichzelf voor vanavond ook al ingeschreven bij de A's :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:30:
[...]

en de "feestdagen" moeten nog beginnen :+
De eerste pepernoten waren in augustus al in huis :*). Moet nu helaas weer opzoek naar alternatieven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:46:
[...]

De eerste pepernoten waren in augustus al in huis :*). Moet nu helaas weer opzoek naar alternatieven.
gratis inspiratie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vSJfEhwmIrE-4U5kAi7FH4jEUQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PdbDcxabFjG43DHddOfr4TYN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYXcXE1c1Udj_bxK09980RbxpOI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IfyjlIAgPXN7GBCO5ZN7gnRA.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56SyhfMM16_iH5xzGlyu_6h9MKw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AhyYOp7YrH8zsa8D2Kg12xkF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ihk109FKRSWpz_wkDwDcLComp_4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2BWyliQhTdl3vL3gStSvR1va.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 16-12-2020 09:51 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:43
Vanavond ook mijn eerste race rijden en eerste keer zwift uberhaubt. Ben erg benieuwd hoe het is, je kan gewoon meedoen met de Zwift NL race toch? Geen vereisten ergens?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:35
KW25 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:55:
Vanavond ook mijn eerste race rijden en eerste keer zwift uberhaubt. Ben erg benieuwd hoe het is, je kan gewoon meedoen met de Zwift NL race toch? Geen vereisten ergens?
Nice, ik zou eerst wel even een goede warming up pakken en vanaf begin is het direct t gas erop, dus op de grote plaat en knallen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Mis deze combi toch het meeste (die schuimpjes waren m'n nieuwste verslaving).

Afbeeldingslocatie: https://gezondnu.nl/content/uploads/201549.lekker-gezond.chocoladelettertest.sfeer_.jpg

Maar goed dat het niet het hele jaar door verkocht wordt.
Inschrijven op de juiste categorie en even opwarmen lijkt me voldoende :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

enigste "vereiste" is dat je je inschrijft in de juiste klasse ;)
als je je FTP weet, kan je zo bepalen in welke klasse je moet rijden.

A: 4.02w/kg FTP or higher.
Cat B: 3.2w/kg to 4.0w/kg FTP.
Cat C: 2.5w/kg to 3.2w/kg FTP.
Cat D: Under 2.5w/kg FTP.

en idd, eerst even een kwartiertje warmrijden, NET voor de start al vol sprinten zodat je uit de startblokken knalt. Proberen bij de kopgroep te blijven en daar zakt de snelheid meestal wel na een minuut of 2.
Dan proberen weer op adem te komen en jezelf zoveel mogelijk te sparen tot de legsnapper elke ronde :)

Succes en veel plezier met je eerste race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:48
okido, komt ie... beginner question!
- Wat is een leg snapper in Zwift?

Aantal keren gehoord maar niet helemaal helder.
Is het een officiele tussen sprint in een race? Stuk helling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Legsnapper, Sandbaggen, allemaal niet naar luisteren ;) dat zijn popi-jopie termen die door enkele forumgebruikers hier worden gebruikt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Haha nou als je vanavond 4 of 5x die leg snapper gaat rijden is het wel goed om te weten wat je kunt verwachten.
Het is een korte heuvel waar het gas er echt flink op gaat. Je moet ook echt je erop instellen dat je tijdens die heuvel diep moet gaan om bij te kunnen blijven.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Die heuvel heet gewoon de Legsnapper. Als je hem één keer omhoog rijdt vraag je waarom, maar bij de 5e keer in een uur snap je het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

PaulBloem schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:05:
okido, komt ie... beginner question!
- Wat is een leg snapper in Zwift?

Aantal keren gehoord maar niet helemaal helder.
Is het een officiele tussen sprint in een race? Stuk helling?
https://zwiftpower.com/events.php?zid=1352192

De legsnapper is een korte klim in deze innsbruck route. word ook zo in de route informatie zo gebruikt.
Zie de kaart met het hoogteprofiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-09 08:58
CedricD schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:23:
[...]

Jammer, op woensdagavond rij ik altijd de steady 100 km van Race3R. Rustig groepsritje waar ik intussen al wat regulars van ken :9.
Ik doe vooral Trainerroad maar ga ook eens wat Swift proberen.

Hoe werkt dat bij die group rides qua chat en socializing dan? Kun je via je headset gewoon met elkaar praten of moet je tijdens het rijden op je toetsenbord chatten? Dat laatste lijkt me niet te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Straks om 12:20 weer meedoen met 3R volcano Circuit Flat Race. (C). Nog meer kandidaten hier? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:02

Kluus

Gang is alles

[...]

Bologna tijdrit duurt voor de top B's geen 20 minuten, dus dat telt niet mee voor je Zwiftpower klassificering. Ik heb hem een tijdje terug in 17:17 gereden en dat was met de zware standaard Zwift TT bike (terwijl ik nu zie dat een klimfiets het beter zou moeten doen op dit parcours). Het is sowieso fijn dat de route gewijzigd is denk ik, tijdritje van 20 minuten vind ik niet echt iets voor ZNL, het is juist leuk dat dat steeds ongeveer een uurtje duurt. :)

Wij doen vanavond voor de team competitie mee met de GCA cup wedstrijd. Weet nog niet of ik er wel zo veel zin in heb, de vorige keer ging dat nogal hard... ;w

Verwacht vandaag wel een uitbreiding van de paincave! Terwijl gisteren iemand uit India live een probleem aan het oplossen was op mijn laptop kwam bij mij het besef dat ik deze eigenlijk niet meer voor prive zaken wil gebruiken. Daarbij komt dat @oNo mij even hiervoor ook al aangestoken heeft met zijn Zwift-rig en ik wel weer eens wat pc spellen zou willen gaan proberen, dus gelijk maar een pc-tje besteld waarop Zwift makkelijk op Ultra settings moet kunnen (ook in 4k, maar daar heb ik de monitor nog niet voor).

Hopelijk heb ik dus in ieder geval een upgrade van mijn uitzicht tijdens het afzien vanavond. :+

Edit: Oja en de lockdown is ook nog een goed excuus om jezelf een kadotje te gunnen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
haha @Mrk87 Lockdown zeker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Haha ik zwift voornamelijk in m’n middagpauzes sinds de fiets weer op de trainer staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Kluus Als het voor een dedicated setup is, waarom dan geen AppleTV? Ben je wel enigszins beperkt in communicatie mogelijkheden dus mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een PC, maar het gaat me wat ver om daar een apart systeem voor aan te schaffen. Ik gebruik zelf een MacBook uit 2012, werkt perfect, buiten dat ik een beetje op de rand van het Wifi bereik zit (m'n Surface Book 2 die 3x zo duur was heeft helemaal geen bereik daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:08:
@Kluus Als het voor een dedicated setup is, waarom dan geen AppleTV? Ben je wel enigszins beperkt in communicatie mogelijkheden dus mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een PC, maar het gaat me wat ver om daar een apart systeem voor aan te schaffen. Ik gebruik zelf een MacBook uit 2012, werkt perfect, buiten dat ik een beetje op de rand van het Wifi bereik zit (m'n Surface Book 2 die 3x zo duur was heeft helemaal geen bereik daar).
Er moest dus sowieso een PC komen en die gaat ook gebruikt worden voor Zwift. Ik realiseerde me dat mijn werkgever best wat inzicht heeft op deze macbook en dat ze ook zo maar kunnen beslissen dat ik geen admin meer mag zijn bijvoorbeeld.

Het is dus geen dedicated setup maar wordt ook:
- De huis-pc (want daar gebruikte ik mijn werk-laptop ook voor)
- Game-pc (want ik wil nog wel eens een spelletje doen en ik ga weer terug van consoles naar gamen op de pc omdat de TV vaak bezet is tegenwoordig)
- Gewoon random dingen uitproberen (want ook daar gebruikte ik mijn werk-laptop voor)

Daarbij heb ik nu rekening gehouden dat ik een beetje lekkere settings kan draaien (maar zeker ook met het oog op gaming).

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 16-12-2020 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ah, duidelijk. Zelf heb ik inderdaad een 'vaste' machine alleen voor Zwift. Die heeft na 8 jaar zijn dienst wel gedraaid en is nog net sterk genoeg om Zwift comfortabel te draaien. Ook geen gesleep met kabels/opladers/Tacx etc. meer nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:18:
Ah, duidelijk. Zelf heb ik inderdaad een 'vaste' machine alleen voor Zwift. Die heeft na 8 jaar zijn dienst wel gedraaid en is nog net sterk genoeg om Zwift comfortabel te draaien. Ook geen gesleep met kabels/opladers/Tacx etc. meer nodig :).
Dat is ook nog een voordeel ja, dat de setup gewoon op zijn plek staat en ik niet steeds hoef te denken aan het aansluiten en uitrollen van de ant+ dongel, remote keyboard enzo. Maar goed dat zou voor een ander met een apple tv inderdaad ook kunnen.

Mijn fiets opstelling staat nu al bij mijn bureau dus dat is al in place ;). Het enige wat ik straks nog hoef te doen is de monitor verplaatsen. Misschien een keer naar zo'n beugel uitkijken:
https://www.monitorbeugel...QNJFJi75PZ8xoCZgIQAvD_BwE

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 16-12-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Toevallig wordt er vanmiddag soort gelijk beugel hier bezorgd. (Wel helft goedkoper overigens). Weer een stap minder om de boel op zijn plaats te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33

oNo

Kluus schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:42:
[...]Verwacht vandaag wel een uitbreiding van de paincave! Terwijl gisteren iemand uit India live een probleem aan het oplossen was op mijn laptop kwam bij mij het besef dat ik deze eigenlijk niet meer voor prive zaken wil gebruiken. Daarbij komt dat @oNo mij even hiervoor ook al aangestoken heeft met zijn Zwift-rig en ik wel weer eens wat pc spellen zou willen gaan proberen, dus gelijk maar een pc-tje besteld waarop Zwift makkelijk op Ultra settings moet kunnen (ook in 4k, maar daar heb ik de monitor nog niet voor).
8) 8) :*)

Moet je ook nog een monitor er bij kopen dan? In dat geval is zo'n beugel erg makkelijk, dat heb ik ook gedaan in een vorige "zwift setup fase". Na het opnieuw inrichten van de werk-/sport zolderkamer heb ik besloten er een TV voor te kopen. Voor 50 a 100 euro heb je namelijk een gebruikte 32" full HD tv. Als je dan een 1080p/1440p/4k signaal naar de tv stuurt heb je erg mooi beeld, zolang je hardware geschikt is voor de resolutie met het ultra profiel.

Nog even wat anders. Maandag is er de TFC Mad Monday racing series. Daar wordt gekeken naar de "handige gamers", dus degene die binnen de regels aan het sandbaggen zijn. Het bekijken van race ranking en historie. Daar kan bv uitkomen dat je "wordt gevraagd" in een andere categorie te rijden... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:39:
Toevallig wordt er vanmiddag soort gelijk beugel hier bezorgd. (Wel helft goedkoper overigens). Weer een stap minder om de boel op zijn plaats te krijgen.
Ja klopt, dit is even het eerste wat ik kon vinden ;). Huidige monitor heeft sowieso geen bevestigingspunten dus voor nu wordt hem dat even niet.

@oNo ik heb nu nog gewoon een oude monitor die ik in eerste instantie ga gebruiken. Over een tijdje maar eens kijken naar een grotere monitor met 4k :). Later ook eens kijken of ik af en toe kan streamen naar twitch als ik wat dikker in de specs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hier gewoon telefoon op het stuur en tv aan de muur, geen gesjouw met laptops of PC's

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

oNo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:39:
Nog even wat anders. Maandag is er de TFC Mad Monday racing series. Daar wordt gekeken naar de "handige gamers", dus degene die binnen de regels aan het sandbaggen zijn. Het bekijken van race ranking en historie. Daar kan bv uitkomen dat je "wordt gevraagd" in een andere categorie te rijden... :)
Een tijdje geleden hadden we hier op het topic al het idee dat Zwift een ranking systeem zou moeten gebruiken en dat het huidige ranking systeem van Zwiftpower hier al geschikt voor is. Maar nu is het ineens ook een dingetje bij Zwiftinsider!

https://zwiftinsider.com/matchmaking/

Precies zoals we hier al hadden zitten bedenken... Grappig hoe dat soms gaat. :)

Dit lijkt me echt zo vet, het zou eigenlijk alle problemen met die brakke FTP W/kg gebaseerde categories oplossen. En daarbij is het ook gewoon leuk om progressie te boeken in die ranking, dat kan al een doel op zich zijn. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 16-12-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 18:32
Ik heb hier een Dell XPS 15" uit 2014 aan een 32" TV (720p) hangen met resolutie op low (576p). Tijdens de de start van de gemiddelde races (40 tot 80 man) heb ik een fps van 5 tot 10. Na de eerste schifting als ik in een groepje van 10 man zit, gaat de fps omhoog naar gem. 25. Gemiddelde over een hele race ligt dan tussen de 15 en 20 fps. Bovenstaande data komt uit zwiftaliser.

Wat voor fps hebben jullie bij de races (en dan met name de eerste 10 minuten)?

Ik ben ook plan om een dedicated zwift PC te maken. Die 5 tot 10 fps die ik nu bij de start heb, is eigenlijk niet te doen.

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 21:17
Zoek eens op Facebook naar de groep: "ZPCMR - Zwift PC Master Race" .
Ik heb vanop mijn werk een 4 a 5 jaar oude Dell meegenomen (met toestemming natuurlijk ;-) en er een GTX 1650 grafische kaart ingestoken.

Ik speel/rij Zwift op een 42" Full HD TV in Ultra. Gisteren een 70km rit gereden en mijn gemiddelde FPS draait altijd rond de 60. Je hoeft dus geen mega zotte computer te kopen om Zwift mooi te kunnen spelen/rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ik heb hem inmiddels verkocht, maar een MacBook Air 2014 kon met gemak Zwift draaien. Misschien kun je deze 2e hands leuk op de kop tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

argon007 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:09:
Zoek eens op Facebook naar de groep: "ZPCMR - Zwift PC Master Race" .
Ik heb vanop mijn werk een 4 a 5 jaar oude Dell meegenomen (met toestemming natuurlijk ;-) en er een GTX 1650 grafische kaart ingestoken.

Ik speel/rij Zwift op een 42" Full HD TV in Ultra. Gisteren een 70km rit gereden en mijn gemiddelde FPS draait altijd rond de 60. Je hoeft dus geen mega zotte computer te kopen om Zwift mooi te kunnen spelen/rijden.
Nee klopt, ik heb nu een Ryzen 5 3600XT CPU en GeForce RTX 2060 super besteld. Dat is voor Zwift absoluut 200% overkill, maar wil er dus ook wat meer mee gaan doen dan Zwift. (En ja, ik weet dat er over niet al te lange tijd nieuwer generatie spul is voor dezelfde prijs, maar ik kan nooit wachten als ik eenmaal besloten heb iets te kopen :+ ).

Die facebook group ook gelijk ff gejoined! :)

Voor alleen Zwift kan je met een stuk minder af inderdaad. Mijn macbook pro draaide redelijk goed in High, en heb bij vrienden ook Zwift opgezet met laptopjes uit het jaar 0 wat voor hun prima lijkt te werken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 16-12-2020 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Nice @Kluus

@Harro1985 Hier gecapped op 60 fps omdat m'n 4k TV dat maximaal aan kan.
Kijk eens of je in window mode of fullscreen draait, dan scheelt nogal na de laatste update.

Voor degene die iets zoekt, mijn oude setup is te koop voor 300 euro. Het is een complete set: pc (FX-6300 met R9 270), 32" tv, tv-standaard, kabels, ant+ stick, etc. Het draait full HD ultra en is goed genoeg voor alle big events.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Kluus schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:33:
[...]

Nee klopt, ik heb nu een Ryzen 5 3600XT CPU en GeForce RTX 2060 super besteld. Dat is voor Zwift absoluut 200% overkill, maar wil er dus ook wat meer mee gaan doen dan Zwift. (En ja, ik weet dat er over niet al te lange tijd nieuwer generatie spul is voor dezelfde prijs, maar ik kan nooit wachten als ik eenmaal besloten heb iets te kopen :+ ).

Die facebook group ook gelijk ff gejoined! :)

Voor alleen Zwift kan je met een stuk minder af inderdaad. Mijn macbook pro draaide redelijk goed in High, en heb bij vrienden ook Zwift opgezet met laptopjes uit het jaar 0 wat voor hun prima lijkt te werken. ;)
Zo'n laptop uit het jaar 0 had ik ook haha. Zwift draaide prima op de LOW instellingen.
Geen stotter oid, en beeld had ik via een oude 32" hd ready tv lopen.
Nu vorige week een andere laptop gekocht, i5 met GTX 1650 ti videokaart erin.
Nu draait het helemaal top, en zie grafisch toch echt wel flinke verbetering met de low settings.

Ben benieuwd of de race vanavond dan ook beter gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 10:28
Gister even een ramp test gedaan in Zwift, volgehouden tot en met 400 watt blok. Kwam een FTP van 300 watt uit. Echter heb ik niet het idee dat ik dat een uur ga volhouden :P Viel me wel op dat de benen mij in het 420 watt blok volliepen en ik wel wat zwaar in de adem zat, echter was mijn hartslag op dat moment ergens rond de 183.Op de MTB kom ik ook "makkelijk" tot dat soort hoogten :) alleen is dat wat wisselvalliger qua belasting.

Ik heb vorige week na een uurtje social ride nog de Volcano KOM gedaan (iets van 12min), daar een gemiddeld vermogen van 283, maar had niet de indruk dat ik dat een uur ging volhouden :+

Volgens mij kan ik er het beste gewoon ruim 10% van af trekken om een meer correcte waarde te krijgen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@NoepZor klinkt een beetje hetzelfde als bij mij.
Ook in de ramptest kom ik niet aan mijn max HR, die ligt op een rondje volle bak MTB ook hoger,

ramptest HR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0hrH3eIo_nf4khiIJxKaDV-Huc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mCmvziFP4AQLBzafO17MdJH5.png?f=fotoalbum_large

20 minuten FTP test:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yBitfharDatNyAc1ALf4nE3znM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tVJeJtzLRGstyxvlOxeAPPGN.png?f=fotoalbum_large

PR hunt Dorst op de MTB (22.30 min)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHnRndf4b-CPFHjWUIHZ073mcWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sc2iXmHJAh5EEAYuEX7f9K21.png?f=fotoalbum_large

Op zich scheelt het niet heel veel, maar bij een ramptest heb ik nog geen enkele keer de 180 aangetikt, meestal tussen de 175 en 178 houden de benen er mee op.

Misschien is dat ook wel een indicatie dat je een te hoge anaerobe bijdrage doet in de ramptest en daardoor te hoog uitkomt, want daar ben ik ook achter gekomen (Prulleman in "Het grote indoor cycling topic")

Dus probeer de 20 minuten test eens een keer, dan krijg je mogelijk een realistischer resultaat (maar vooral een waarde waar je beter workouts naar kan schalen.)

Bij mij zit er ongeveer 3% verschil in (zoals het er nu voor staat, klinkt weinig, maar als je bedenkt hoe kritisch je power output rond threshold is.. een paar watt erbij of een paar eraf maakt een wereld van verschil. ;) 300 of 290.. maakt misshcien niet uit als je threshold 400 is, maar wel als ie 290 is, dan is 300 gewoon niet lang houdbaar

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Ik had je post inderdaad gezien :) MTB is bij mij wel wat wisselvalliger, maar zit wel soms minutenlang op een hartslag boven de maximale hartslag uit de ramp test.

Ramp test:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xi53P5vlLKDRavNchUbMCSOjS6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JhlFAAKACot1TLXvdw8G67XH.png?f=fotoalbum_large

MTB ronde van 1,5 u (route markelo):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2rILzKYc1C5zEqUgP93VCr9ePA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQMbRWnR2LZqPUQDvWg6zr0C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Lijkt me volkomen normaal toch? Hartslag is reactief. Een auto haalt op 1/4e mijl ook niet zijn topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

En op je MTB rijden is allesbehalve constant vermogen leveren. Helemaal een rondje Dorst (wat ik er over heb gelezen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, verschillende factoren, onder andere de duur, intensiteit en de opbouw, bij een sprintje met een start van 170 BPM kom je hoger uit dan sprinten vanaf 130 BPM. Een ramptest is natuurlijk geen sprint vanuit niks, maar de opbouw gaat redelijk rap en vanaf een lage inspanning. De 20 minuten test is gewoon zo steady mogelijk rond je max (net over je threshold) rijden.

@oNo Een rondje MTB, en zeker zo bochtig als Dorst heeft niks met constant vermogen te maken. zou graag een keer met power willen rijden, maar zo op gevoel is het continue wisselen tussen 0 watt, 200/300 als je een stukje recht hebt en 400+ voor een paar sec als je een bocht uitkomt of een bultje op moet.

beetje zoals hier:
https://www.strava.com/activities/4361066590/analysis/0/4146
(maar dan mag je een stukje van de power halen, want die gast is echt rap :D)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ypuh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:10:
Lijkt me volkomen normaal toch? Hartslag is reactief. Een auto haalt op 1/4e mijl ook niet zijn topsnelheid.
Ik had verwacht dat mijn hartslag eerder de beperking zou zijn op zo'n relatief korte inspanning dan de verzuring in de benen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
NoepZor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:59:
[...]

Ik had verwacht dat mijn hartslag eerder de beperking zou zijn op zo'n relatief korte inspanning dan de verzuring in de benen.
Een ramp test is niet helemaal een sprint, maar bij een sprint zul je zien dat de max. hartslag vaak pas bereikt wordt vlak na de finish (of je hebt het verkeerd getimed en bent gassed out als je de streep over komt).

Hartslag daarentegen zie je vaak oplopen gedurende de tijd. Stel dat je 20 minuten lang constant 300w trapt, dan zul je zien dat de hartslag steady oploopt. De 20m test van @Prulleman van een paar posts hierboven is wel een mooi voorbeeld.

Bij een ramp test heb je niet de intervallen zoals buiten met MTB (een blok van 30 seconden is nog steeds redelijk lang). De laatste blokken verzwaren ook relatief snel. De stap van 200-230 is gevoelsmatig kleiner dan die van 330 naar 360, dus bij die laatste 2 blokken zit je al wel vol in de verzuring.

Overigens wanneer je beter getraind raakt zul je wel gaan merken dat hartslag niet de beperkende factor is, maar zuurstofopname/verzuring. Als type tijdrijder heb ik van die laatste ook nooit zoveel last, maar voel ik gewoon dat mijn longen niet meer kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 09:41
Zwiftnl race zonder draft... Dacht in het begin verbindingsproblemen te hebben. Werd gelost en bleef maar trappen zonder meegezogen te worden.
Na de 1e legsnapper naar een TT fiets geswitcht en van plek 75 naar 14 ofzo getrapt :)

Leuk voor een keer, al was het niet de bedoeling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:43
Zo dit was goed zwaar zeg haha. Maar in de D categorie gegaan, maar daar wordt ook nog goed doorgetrapt. Blijkbaar zat mijn band ook niet helemaal goed tegen de trainer aan, met de heuvel begon het heel erg naar rubber te ruiken en zakte ik naar 100w. Kwam ik pas achter op de tweede keer die heuvel.

Zat daarna heel de tijd op rond de 220w maar kwam niemand meer tegen. Toch maar even gaan oefenen en een ventilator kopen, wat een hitte

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Haha, wat een gekkenwerk inderdaad. Tijdrit van ruim een uur, pff. Schijnbaar is er iets misgegaan toen hij van Bologna overgezet is naar Innsbruck.

Mooi detail; FTP = 326w, racegemiddelde over 1:05:59 is ook 326w :). Ook net geen WKG gekregen omdat mijn gewicht weer iets naar boven was aangepast (heb zo'n Withings weegschaal gekoppeld aan mijn Zwift account) en omdat ik in de afdaling mijn benen een paar seconden stilhield om wat energie te sparen. Je zou kunnen zeggen dat ik het met opzet deed, maar het was oprecht bedoelt als strategie waarmee ik probeerde de race te winnen :$.

Uiteindelijk als 3e gefinisht, maar de nummers #1, #2 en #4 hebben een WKG gekregen op ZP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
CousinBoneless schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:37:
[...]

Ik doe vooral Trainerroad maar ga ook eens wat Swift proberen.

Hoe werkt dat bij die group rides qua chat en socializing dan? Kun je via je headset gewoon met elkaar praten of moet je tijdens het rijden op je toetsenbord chatten? Dat laatste lijkt me niet te doen...
Sommige rides hebben discord, maar daar doe ik niet aan mee.
Ik rij met muziek of TV op de achtergrond :).

Chatten gaat gewoon via de Companion app of op het toetsenbord aangesloten aan je setup.
Ik gebruik dat laatste en dat werkt eigenlijk vrij goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:21
Tijdrit was een beetje jammer inderdaad, heb geen Zwift om alsnog in m'n eentje te moeten fietsen. Kwam er ook wat laat achter, maar heb toch gewoon de hele tijd op de klimfiets gereden, was op het klimmetje wel fijn, daar reed is steeds behoorlijk wat seconden bij de concurrentie weg :P

Volgende week hopelijk weer een normale race!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
CousinBoneless schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:37:
[...]
het kan allebei prima. Bij sommige groepen gebruiken ze Discord voor de chat. Meestal is er dan een groepsleider die de boel coördineert. In de Pack groep waar ik meestal in rijd is een vaste groep van vooral Engelsen die ongeveer continu kletsen.
Ik heb daarnaast een draadloos toetsenbord op het stuur en dan kan ik prima tijdens het fietsen typen. Via de companion app op de telefoon is natuurlijk een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 20:39

Fisico

by Fabian

Wij gebruiken Discord in trainingen om aanwijzingen door te geven, ik mute dan tijdens de efforts, maar dat doet niet iedereen. Ik had bij een race ingelogd bij de groep boven mij omdat in mijn groep niemand aanwezig was. Maar daar wordt bij een race niet gezellig gepraat maar gaat het echt om wie wanneer aanvalt en dat soort dingen, net als bij de profs.

Tijdens trainingen ouwehoer ik de warm up meestal vol, geen idee of mijn clubgenoten dat leuk vinden ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik heb de laatste paar weken al een keer of drie gehad dat mijn Wahoo Kickr Core niet in ERG mode lijkt te springen. Ik werk via Bluetooth met Zwift Companion op mijn iPhone en Zwift zelf op mijn laptop. Er is gewoon verbinding, het icoontje ERG ON is zichtbaar op de telefoon, maar mijn weerstand wordt niet geregeld.

Nu was het wel vaker zo dat het soms 2, soms 10 en heel af en toe 50 seconden duurde voordat het fluctuerende wattage spot on werd, maar zojuist voor de zoveelste keer weer 10 minuten warming up van een workout gefietst zonder ERG.

Helemaal zonder lijkt het ook weer niet te zijn, mijn wattage lijkt mee te bewegen, maar wel zo'n 25-30 watt boven wat het zou moeten zijn. Terwijl, als alles goed werkt ik bijna horizontale lijnen produceer van perfecte wattages.

Opnieuw opstarten van alle apparaten en software maakte geen verschil, een nieuwe spindown ook niet, bluetooth aan en uit ook niet (dat moet ik overigens altijd een keer doen als ik start, standaard wordt mijn HRM niet gezien, pas wanneer ik bluetooth een keer aan en uit zet, werkt het).

Iemand die dit herkent en een oplossing weet? Via google werd ik niet veel wijzer.

Uiteraard is het makkelijk om te roepen dat ik dan maar over moet naar ANT+, maar daar zijn én de meningen over verdeeld, én als het werkt dan werkt het goed. En het heeft twee winters goed gewerkt, maar de laatste paar weken af en toe niet meer.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Ypuh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:49:
Haha, wat een gekkenwerk inderdaad. Tijdrit van ruim een uur, pff. Schijnbaar is er iets misgegaan toen hij van Bologna overgezet is naar Innsbruck.

Mooi detail; FTP = 326w, racegemiddelde over 1:05:59 is ook 326w :). Ook net geen WKG gekregen omdat mijn gewicht weer iets naar boven was aangepast (heb zo'n Withings weegschaal gekoppeld aan mijn Zwift account) en omdat ik in de afdaling mijn benen een paar seconden stilhield om wat energie te sparen. Je zou kunnen zeggen dat ik het met opzet deed, maar het was oprecht bedoelt als strategie waarmee ik probeerde de race te winnen :$.

Uiteindelijk als 3e gefinisht, maar de nummers #1, #2 en #4 hebben een WKG gekregen op ZP.
En wanneer ga je nou gewoon met je eigen klasse meerijden ? ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

@Ypuh congrats met je eerste plek! klasse man!

Hierbij mijn verslag van gisteravond.
Eerst even een kwartiertje ingefietst, met nog 5 minuten te gaan de lobby ingegaan voor de race.
Met nog 3 minuten te gaan merkte ik dat de weerstand van de Vortex weg was.
Snel van de fiets af, stekker uit de Vortex en proberen te pairen. Geen succes..
KUT, dan maar zwift afsluiten en Zwift opnieuw opstarten. Bleef natuurlijk Zwift even hangen met afsluiten..
Snel opstarten, wereld kiezen en daarna de race joinen. 2 sec. 1 sec. START! Few net op tijd!
volle bak trappen, en weer geen weerstand van de Vortex, op de 50-12 vol trappen met 95 RPM om maar net 3 w/kg te kunnen halen. Dat gaat hem niet worden met de legsnapper die er zo aankomt.
Snel naar het pairingscherm en blijven trappen! Tijdens het opnieuw pairen (thank god vond hij bij controllable nu WEL de vortex, power loopt via 4iiii, dus daar geen problemen mee gehad) MAAR op de achtergrond zag ik alles en iedereen langs me heen vliegen.. Kut.. je avatar gaat dus stilstaan, ook bij het pairen!

Snel het menu afsluiten en vol gas trappen naar de groep.. huh.. ik kom dichterbij? Hoe kan dat dan..?
Op de legsnapper zat ik weer bij een groep, met mijn concurrenten van het klassement in dat groepje.
Groep ervoor was aan de horizon verdwenen in de tussentijd.. Toen begon iemand.. Er is geen draft?!. Aah vandaar dat ik terug kon komen!
Toen zag ik boven in beeld.. 1/5 laps.. huh?! de C en D klasse zouden toch 4 ronden rijden. Pfff dat maakte de race nog weer een stuk langer.. en dat zonder draft.
Met ronde 3 gehad te hebben was ik er al helemaal klaar mee. Had echt de neiging om af te stappen. Maar toch doorgereden en na 1 uur en 15 minuten helemaal kapot over de finish gekomen.
25ste van de 34 in Zwift en 13de van de 20 in ZP, terwijl we toch met een man of 70 gestart waren.
Blijkbaar waren er een hele hoop mensen wel klaar mee, en zijn wel afgestapt :)

Nadat ik de laptop opgeruimd had zaten mijn hele benen vast.. kon niet normaal de trap op komen, mijn benen niet normaal afdrogen na het douchen. en op mijn kont de trap afgehobbeld naar beneden.
Man man man.. Ibuprofen erin en lekker het warme bed in.
Vanmorgen kon ik weer enigszins normaal de trap af komen. En zit nu weer redelijk pijnvrij achter de pc op het werk :P

Jacek heeft mooi lopen kutten met al die wijzigingen.. hopelijk volgende week een korte tijdrit, of een paar rondjes downtown dolphin.. Ben er nu wel ff klaar mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Misschien is Jacek de discussie over sandbaggen wel zat. Nu zie je ook meteen wat iemands echte FTP is >:)

En iedereen zit wel lekker te klagen over gisteren, maar de meeste hebben toch wel een betere trainingsprikkel gehad dan anders het geval zou zijn... :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:00
coelho schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:43:
Ik heb de laatste paar weken al een keer of drie gehad dat mijn Wahoo Kickr Core niet in ERG mode lijkt te springen. Ik werk via Bluetooth met Zwift Companion op mijn iPhone en Zwift zelf op mijn laptop. Er is gewoon verbinding, het icoontje ERG ON is zichtbaar op de telefoon, maar mijn weerstand wordt niet geregeld.

Nu was het wel vaker zo dat het soms 2, soms 10 en heel af en toe 50 seconden duurde voordat het fluctuerende wattage spot on werd, maar zojuist voor de zoveelste keer weer 10 minuten warming up van een workout gefietst zonder ERG.

Helemaal zonder lijkt het ook weer niet te zijn, mijn wattage lijkt mee te bewegen, maar wel zo'n 25-30 watt boven wat het zou moeten zijn. Terwijl, als alles goed werkt ik bijna horizontale lijnen produceer van perfecte wattages.

Opnieuw opstarten van alle apparaten en software maakte geen verschil, een nieuwe spindown ook niet, bluetooth aan en uit ook niet (dat moet ik overigens altijd een keer doen als ik start, standaard wordt mijn HRM niet gezien, pas wanneer ik bluetooth een keer aan en uit zet, werkt het).

Iemand die dit herkent en een oplossing weet? Via google werd ik niet veel wijzer.

Uiteraard is het makkelijk om te roepen dat ik dan maar over moet naar ANT+, maar daar zijn én de meningen over verdeeld, én als het werkt dan werkt het goed. En het heeft twee winters goed gewerkt, maar de laatste paar weken af en toe niet meer.
Ik heb exact hetzelfde, ook met een kickr core. Ik heb overigens wel gewoon ant+ (met een hele brakke stick die ook weleens connection drops veroorzaakt).

Tot dusver nog geen oplossing gevonden, dus overweeg een ticket bij Wahoo in te sturen. Vrees er alleen voor dat ik 'm dan lang kwijt ben en vervangen lastig gaat worden (heb een refurbished one via Wahoo zelf).

Overigens, wil ik de ant+ stick vervangen omdat ik zoals gezegd mijn cyclops stickie voor 15 euro via marktplaats niet helemaal vertrouw. Wat is volgens het forum hier de beste ant+ om te kopen?
Fisico schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:57:
Wij gebruiken Discord in trainingen om aanwijzingen door te geven, ik mute dan tijdens de efforts, maar dat doet niet iedereen. Ik had bij een race ingelogd bij de groep boven mij omdat in mijn groep niemand aanwezig was. Maar daar wordt bij een race niet gezellig gepraat maar gaat het echt om wie wanneer aanvalt en dat soort dingen, net als bij de profs.

Tijdens trainingen ouwehoer ik de warm up meestal vol, geen idee of mijn clubgenoten dat leuk vinden ;)
Clubgenoot hier: nee, stfu :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@oNo @Michaelg Hier heb je zo'n sandbagger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vdbA9-hLcQAJHwHzj9ZwezIs_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n382NbOFF4S88LRppMCYzyWI.jpg?f=fotoalbum_large

:r

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
Stufferdt schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:42:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, ook met een kickr core. Ik heb overigens wel gewoon ant+ (met een hele brakke stick die ook weleens connection drops veroorzaakt).

Tot dusver nog geen oplossing gevonden, dus overweeg een ticket bij Wahoo in te sturen. Vrees er alleen voor dat ik 'm dan lang kwijt ben en vervangen lastig gaat worden (heb een refurbished one via Wahoo zelf).

Overigens, wil ik de ant+ stick vervangen omdat ik zoals gezegd mijn cyclops stickie voor 15 euro via marktplaats niet helemaal vertrouw. Wat is volgens het forum hier de beste ant+ om te kopen?
Ik heb zelf ook een cheap-ass ANT+ dongel en het is vooral de afstand die zorgt voor de kwaliteit van de verbinding. Mijn laptop stond erg dichtbij als ik daarmee fietste en toen geen problemen met de verbinding. Dat veranderde nadat de dongel in mijn desktop ging en een stuk verder weg stond. Het is het waard om te testen of de verbinding stabieler wordt als je de dongel dichterbij houdt. Dan kan je het oplossen met usb verlengkabel. Dat lijkt mij een betere oplossing dan een dure ANT+. Daar betaal je vooral voor de merknaam en technisch verwacht ik dat het weinig verschilt met een goedkope dongel.

Maar sinds ik Zwift via de Bluetooth op mijn nieuwe moederbord is de verbinding zeer stabiel. Wellicht kan je het geld dan beter besteden aan de hoge kwaliteit Bluetooth dongel? Dat is veelzijdiger dan ANT+

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar kijken we naar?

• DutX
Zijn strava uitdraai van de ZwiftNL race van gisteren.
Hoogteprofiel van de koers tov de afstand;
en dan snelheid, vermogen en hartslag.

Ik zie inderdaad dat Ypuh net genoeg ingehouden heeft op de afdalingen :+

Edit: toch best hoge - gemiddelde- hartslag. Hoe oud ben je @Ypuh en zo te zien ook nog een plugin op Strava... ben wel benieuwd welke voor die extra stats?

[ Voor 17% gewijzigd door DutX op 17-12-2020 10:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Analyse van de Zwift race van gister. Deze sjap is nog nét binnen de grenzen van de WKG gebleven, maar heel bewust in de 2 korte afdalingkjes iedere ronde de benen stil gehouden (je ziet snelheid pieken, vermogen dalen naar 0 en hartslag die licht hersteld).

Deze 2x 5 a 10 seconden rust iedere ronde was precies voldoende om te herstellen en wattage rond het FTP vol te houden.

@DutX Ik ben net 30. Heb altijd wel een vrij hoge hartslag en kan dat ook lang volhouden. Er was eerlijk gezegd nog wel wat marge naar boven qua HR, maar ik wist ook niet hoe de benen het zouden gaan doen op een effort van langer dan een uur en moest ook wat overhouden voor de Legsnapper. Na zo'n 45 minuten/4e keer legsnapper begon het bij ook wel een beetje pijn te doen en je ziet ook dat de HR in het 2e deel lager lag dan in het 1e deel. Dat sluit wel aan bij mijn post van gister dat HR niet de beperkende factor is, maar verzuring/zuurstofopname.

Deze plugin heet Strava Sauce. Een andere aanrader voor een Chrome plugin is Elevate (bevat meer trend analyses voor de lange termijn).

[ Voor 46% gewijzigd door Ypuh op 17-12-2020 11:05 ]

• DutX
Elevate ken ik ja... heel fraaie extensie. Sauce ken ik nog niet, ook leuke toevoeging ;)

• Smultie
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:58:
[...]

Analyse van de Zwift race van gister. Deze sjap is nog nét binnen de grenzen van de WKG gebleven, maar heel bewust in de 2 korte afdalingkjes iedere ronde de benen stil gehouden (je ziet snelheid pieken, vermogen dalen naar 0 en hartslag die licht hersteld).

Deze 2x 5 a 10 seconden rust iedere ronde was precies voldoende om te herstellen en wattage rond het FTP vol te houden.

@DutX Ik ben net 30. Heb altijd wel een vrij hoge hartslag en kan dat ook lang volhouden. Er was eerlijk gezegd nog wel wat marge naar boven qua HR, maar ik wist ook niet hoe de benen het zouden gaan doen op een effort van langer dan een uur en moest ook wat overhouden voor de Legsnapper. Na zo'n 45 minuten/4e keer legsnapper begon het bij ook wel een beetje pijn te doen en je ziet ook dat de HR in het 2e deel lager lag dan in het 1e deel. Dat sluit wel aan bij mijn post van gister dat HR niet de beperkende factor is, maar verzuring/zuurstofopname.

Deze plugin heet Strava Sauce. Een andere aanrader voor een Chrome plugin is Elevate (bevat meer trend analyses voor de lange termijn).
Ah, je had het over jezelf. Okay...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Ypuh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:58:
[...]
Heb altijd wel een vrij hoge hartslag en kan dat ook lang volhouden. Er was eerlijk gezegd nog wel wat marge naar boven qua HR, maar ik wist ook niet hoe de benen het zouden gaan doen op een effort van langer dan een uur en moest ook wat overhouden voor de Legsnapper. Na zo'n 45 minuten/4e keer legsnapper begon het bij ook wel een beetje pijn te doen en je ziet ook dat de HR in het 2e deel lager lag dan in het 1e deel. Dat sluit wel aan bij mijn post van gister dat HR niet de beperkende factor is, maar verzuring/zuurstofopname.
echte sandbaggers rijden niet met een gemiddelde HR die 10bpm onder maximale zit maar rijden met 160bpm om dan de laatste 30-60s naar 191bpm te pieken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

komt aardig overeen met mijn profiel, ook qua hartslag. alleen herstelde ik niet in de afdalingen ;)
Hartslag zakte niet echt, alleen in het 2de deel van de race zakte hij in het algemeen wat. De piepe was leug op dat moment

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZRxYXAf9GYDb4LxPi6144ArqMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yS5U8f9KCUKh4fcmouC8CniE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
verbindings issues zijn gekke dingen hoor, en meestal niet afhankelijk van de trainer. Zo ben ik het volgende tegen gekomen met mijn kickr core:
- 6 maanden 0 issues met een samsung s8 (bluetooth en ant+ enabled, software (trainerroad) bepaald welk protocol gebruikt wordt.

- daarna telefoon vervangen naar een samsung s10, hierbij -moet- ik bluetooth uitzetten, (ant+ kan niet echt uit geloof ik) anders loopt de connectie stuk en moet ik de app opnieuw starten (geen power en geen aansturing meer x minuten, de ene keer na 5 de andere keer na 45 of ertussen in).

- Tusssendoor paar (group) workouts op een dell laptop gedaan via ingebouwde BT, ging in principe goed, maar af en toe een korte drop van 5-10 seconden, waarbij de target power in ERG niet aangepast wordt, de software lijkt dit vanzelf weer op te pakken.

- nu de Trainerroad beta versie op mijn S10, hierbij is ANT+ nog niet beschikbaar en kan ik dus enkel BT gebruiken, dit gaat ook zonder problemen. (bij de niet beta app is het dus de combinatie van ANT+ en BT die elkaar in de weg zitten, zoiets had ik ook van TR support begrepen.

- Ik neem ook de workouts met mijn garmin op (voorheen edge 530, nu fenix 6) geen idee of die BT of ANT+, gebruiken (ik vermoed BT) , maar daar zie ik soms ook wat drops in power in garmin connect, die drop zie ik niet in TR, dus in TR of in mijn telefoon is de verbinding stabieler.

(posities, telefoon op het stuur, dus dichtbij de kickr, maar wel mijn lichaam ertussen, edge ergens random rondom de fiets, fenix aan mijn pols, laptop schuin voor me, ook dichtbij).

wat voor conclusies je hieruit kan trekken.. een hoop is BT hardware en driver afhankelijk.
ANT+ is een simpeler protocol en in theorie meer betrouwbaar.

Strava

• Ypuh
Flipmo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:16:
[...]

komt aardig overeen met mijn profiel, ook qua hartslag. alleen herstelde ik niet in de afdalingen ;)
Hartslag zakte niet echt, alleen in het 2de deel van de race zakte hij in het algemeen wat. De piepe was leug op dat moment

[Afbeelding]
Daar zie je inderdaad wel een duidelijk verschil. Bij mij valt de hartslag op dat stukje bijna 15-20 slagen terug tot onder het gemiddelde. Bij de 4e Legsnapper had ik het ook wel even wat lastiger en wou ik nog een klein beetje sparen voor de laatste ronde. Niet alleen de piek ligt daar lager, ook herstelde ik daar al minder goed.

In principe heb ik gewoon 5 blokken van 10-12 minuten gereden, met aan het eind van ieder blok een strong finish van 1-2 minuten gevolgd door een klein rust momentje. Jij hebt een constante pace gereden van begin tot einde met vrijwel een rechte HR lijn als geval. O.b.v. die 2 HR-analyses kan ik al stellen dat jij een vele malen zwaardere avond gehad hebt dan ik ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Nah sandbaggen zou ik het niet noemen :). Maar dat het systeem van Zwift/Zwiftpower nog wat tweaks kan gebruiken, dat is wel duidelijk.
Denk ook echt dat ze het idee van de harde cats moeten loslaten bij races, maar meer moeten gaan werken aan een ladder systeem zoals bij bijvoorbeeld iRacing (simracing op PC).

Rijdt je tegen snellere rijders, en finish je boven hen, dan win je punten, rijdt je tegen langzamere rijders, en finish je achter hen, verlies je punten.
Bij het inschrijven schrijf je je in op 1 race (allemaal), en bij sluiten van de registratie worden de splits gemaakt. Dan kan het dus wat mij betreft ook prima zijn dat er dus ipv 1 race met 120 man, er twee races van 60 gedaan worden. Dit om het veld alvast wat op te breken en mensen die in de middenmoot rijden ook kans te geven op een podium.

Dus met name in de grensgevallen rijdt je dan soms mee in de hogere split, en soms bij de lagere. Zo maak je het systeem wat mij betreft een stuk " eerlijker".

Edit: wel even kleine opmerking nog. Bovenstaande zou dan alleen moeten gelden voor "officiele" Zwift races. Custom races worden uitgesloten van het punten systeem (maar daar win / verlies je dan ook niks).

[ Voor 7% gewijzigd door Michaelg op 17-12-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het werken met groepen in races vind ik nog wel ingewikkeld, daar ga ik me nog eens in verdiepen. Zeker als je qua berekend FTP op de grens zit lijkt het mij een uitdaging om in de goede groep te zitten. Het is toch een beetje zoals met gewichtsklassen met boxen. Iedereen wil met zo'n hoog mogelijk natuurlijk gewicht in zo'n laag mogelijke klasse zitten. Een soort laddersysteem klinkt dan toch beter.
Oh ik vind roepen dat jij achter de breuk in de groep zit altijd zo leuk ;)

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:21
Ik heb vorige week een Tacx Flux S weten te kopen, en heb daar een nieuwe cassette op gemonteerd.
Om precies te zijn deze https://www.12gobiking.nl/shimano-cs-hg500-10-speed-cassette en dan de 12-28 variant. Maar ik krijg de ketting niet lekker lopend. De spacer die bij de tacx zat heb ik er tussen gezet.
Op mijn wiel zit een 4600 12-30 cassette.

Hebben jullie ideeën?

• Prulleman
Stigandr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:08:
Ik heb vorige week een Tacx Flux S weten te kopen, en heb daar een nieuwe cassette op gemonteerd.
Om precies te zijn deze https://www.12gobiking.nl/shimano-cs-hg500-10-speed-cassette en dan de 12-28 variant. Maar ik krijg de ketting niet lekker lopend. De spacer die bij de tacx zat heb ik er tussen gezet.
Op mijn wiel zit een 4600 12-30 cassette.

Hebben jullie ideeën?
Heb je een ketting slijtage meter? als je ketting namelijk wat verder op is, werkt deze prima op een cassette die net zo ver op is, maar dan is diezelfde ketting mogelijk te ruim voor je nieuwe (niet ingesleten) cassette.

maar eigenlijk moet je wat duidelijker zijn wat er niet lekker loopt, schakelt het slecht, ratelt het in elke versnelling, of is er wat anders?

Mocht het een ketting zijn die al een paar 1000 km mee gaat, zeker als het al de 2e is op dezelfde cassette, dan is ie waarschijnlijk niet zo geschikt voor een nieuwe cassette, je kan er dan voor kiezen om een nieuwe ketting te gebruiken en hopen dat die nog wel werkt op je wiel als je wilt wisselen tussen binenn en buiten, Maar met een nieuwe ketting kom je waarschijnlijk wel de winter door en kan ie mooi een beetje slijten zodat ie het volgende seizoen weer op je wiel cassette soepel draait.

Strava

• BartNL
Ypuh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:35:
[...]
.... met vrijwel een rechte HR lijn als geval. O.b.v. die 2 HR-analyses kan ik al stellen dat...
@Flipmo een schaal van 48bpm op de verticale as heeft en jij maar 18bpm. Het is maar de vraag of jouw hartslag zo veel meer varieert O-)

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 17-12-2020 15:29 ]

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

BartNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:28:
[...]

@Flipmo een schaal van 48bpm op de verticale as heeft en jij maar 18bpm. Het is maar de vraag of jouw hartslag zo veel meer varieert O-)
De hartslag zakte pas toen ik halfdood de uitslag aan het bekijken was :o
Had dat stukje er wel af kunnen knippen :)

• BartNL
Flipmo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:39:
[...]
De hartslag zakte pas toen ik halfdood de uitslag aan het bekijken was :o
zekers maar daardoor lijkt jouw grafiek nu wel veel vlakker in het stuk er voor toen je nog halfdood aan het gaan was.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:00
Fisico schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:25:
Het werken met groepen in races vind ik nog wel ingewikkeld, daar ga ik me nog eens in verdiepen. Zeker als je qua berekend FTP op de grens zit lijkt het mij een uitdaging om in de goede groep te zitten. Het is toch een beetje zoals met gewichtsklassen met boxen. Iedereen wil met zo'n hoog mogelijk natuurlijk gewicht in zo'n laag mogelijke klasse zitten. Een soort laddersysteem klinkt dan toch beter.

[...]

Oh ik vind roepen dat jij achter de breuk in de groep zit altijd zo leuk ;)
Touché :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

BartNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:46:
[...]

zekers maar daardoor lijkt jouw grafiek nu wel veel vlakker in het stuk er voor toen je nog halfdood aan het gaan was.
daar heb je helemaal gelijk in, zo had ik het nog niet gezien.
De rit nu iets ingekort tot de minimale hartslag van 168.
Dan ook wel te zien dat ik eigenlijk geen rustpunt had in de mini afdaling.

Maar hij lijkt idd zo wel veel meer op die van @Ypuh :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1I1Vi86EQHs-Ye1okbeeGZ-ndo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvR2lEPT6YjoR6Y2zT0TuXJM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Flipmo op 17-12-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
BartNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:46:
[...]

Edit: Klopt niet helemaal

[ Voor 42% gewijzigd door Ypuh op 17-12-2020 16:17 ]

• Stigandr
Prulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:12:
[...]

Heb je een ketting slijtage meter? als je ketting namelijk wat verder op is, werkt deze prima op een cassette die net zo ver op is, maar dan is diezelfde ketting mogelijk te ruim voor je nieuwe (niet ingesleten) cassette.

maar eigenlijk moet je wat duidelijker zijn wat er niet lekker loopt, schakelt het slecht, ratelt het in elke versnelling, of is er wat anders?

Mocht het een ketting zijn die al een paar 1000 km mee gaat, zeker als het al de 2e is op dezelfde cassette, dan is ie waarschijnlijk niet zo geschikt voor een nieuwe cassette, je kan er dan voor kiezen om een nieuwe ketting te gebruiken en hopen dat die nog wel werkt op je wiel als je wilt wisselen tussen binenn en buiten, Maar met een nieuwe ketting kom je waarschijnlijk wel de winter door en kan ie mooi een beetje slijten zodat ie het volgende seizoen weer op je wiel cassette soepel draait.
Ja ik heb een kettingslijtage meter (deze: https://www.futurumshop.n...chainchecker-zilver.phtml) en de punt past er nog niet eens in, en de ketting is nog maar 1440km oud

Ik krijg het schakelen wel goed afgesteld maar dan ratelt de ketting nog steeds in elke versnelling.

Ik las ook online, in posts van 2 jaar terug, dat er soms 2 spacers tussen moeten en dat er dan ook een bij de cassette moet zitten maar die heb ik niet gezien, er zit nu dus alleen de ongeveer 1mm dikke spacer tussen die bij de tacx zat en die er volgens de handleiding van Tacx tussen moet bij 10sp (logisch op een 10/11sp body).

• Prulleman
de body is 11 speed, voor een 10 speed road cassette moet er 1 spacer van 1.8mm aan de achterkant tussen.

Het zou kunnen dat er wat kleine verschillen zijn in toleranties tussen je naaf en de trainer, waardoor je net een tikje moet bijstellen met je kabelspanning, als het iets erger is en je H/L limieten zijn erg strak afgesteld kan je mogelijk je grootste of kleinste kransje niet lekker krijgen. Bij alles ertussen zou het nog aan je B-schroef kunnen liggen, maar enkel als je wisselt tussen bv een 25 en een 30 cassette, de 2 tandjes in jou geval.. zouden geen probleem moeten zijn, of de B tension moet op de 30 al erg ruim staan of op de 28 erg krap, waardoor het wisselen lastig gaat.

Ondanks de lage slijtage op je ketting, zou het toch kunnen dat het ff wat meer op elkaar moet inlopen, je kan het ook nog even een paar ritjes aankijken.

Strava

• nomar109
  • Laatst online: 10:27
Stigandr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:12:
[...]

Ik krijg het schakelen wel goed afgesteld maar dan ratelt de ketting nog steeds in elke versnelling.
Ik had dat ook, maar kon het oplossen door de kabelspanning van de achterderailleur te finetunen met de stelnippel. Moest er wel behoorlijk aan draaien (naar buiten toe) voordat ik de juiste stand had. Kennelijk is de spacer net te dun. Of juist te dik. In ieder geval net een beetje anders.

• Stigandr
Prulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:22:
de body is 11 speed, voor een 10 speed road cassette moet er 1 spacer van 1.8mm aan de achterkant tussen.
Het lijkt er dan op de de spacer wat te dun is, ik mat met een schijfmaat ongeveer 1mm
Prulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:22:
Ondanks de lage slijtage op je ketting, zou het toch kunnen dat het ff wat meer op elkaar moet inlopen, je kan het ook nog even een paar ritjes aankijken.
ik zal het nog wel eens een paar ritje aankijken en anders op zoek naar een spacer van 0.8/1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

:+

M'n twitch recording is ouder dan 2 weken dus de race van Richmond is weg, helaas. Daarin kan je duidelijk zien dat iemand na 2 rondjes Richmond met hartslag 130 a 140 meedraft naar de laatste serie klimmetjes. Daar worden de eerste 2 klimmetjes gecontroleerd (voorin blijven maar niet te ver in het rood) om vervolgens de laatste klim weer met reserve te rijden en dan op het vlakke maximaal en de wedstrijd winnen.

Maargoed, dit ziet niet uit als een sandbagger zoals iemand anders al zei. Je rijdt nu leuke resultaten, ga zo door @Ypuh ! Het wordt verdacht als er 1) geen prograssie is (promotie naar cat A) en 2) hij altijd om de podiumplekken mee doet.

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
Zwift newbie hier!

Sinds kort ben ik de Zwift workouts in ERG mode aan het volgen op de Tacx Flux S in combinatie met de Companion app (Bluetooth). Nu gaat het in de relatief hogere wattages allemaal goed. Echter raakt de trainer in de lagere wattage blokken van slag en schieten de wattages van hoog naar laag en vice versa. Hierbij voelt de trainer alsof die continu tussen een hoge en een lage resistance schakelt (alsof hij het niet weet), waarbij de resistance maar niet stabiel wordt. Bovendien heb ik moeite met de lagere wattages in een hogere cadans te trappen.

Schakelen naar lagere versnelling of ERG mode uit- en weer aanzetten lijkt het probleem niet te verhelpen. Vooraf koppel ik de trainer aan de Utility app en kalibreer ik de trainer. Ik ben er nog niet achter hoe ik een screenshot kan maken van de workout data om het e.e.a. te verduidelijken.

Heeft een van jullie een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

• Jas-purr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Hi all,

Ook ik heb een indoor fietstrainer gekocht om deze speciale decembermaand op Zwift te overleven, een Wahoo Kickr Core.

Ik heb vanavond een nieuwe cassette er op gezet (dezelfde 9-speed als mijn fiets heeft), incl. spacer ring. De cassette zit strak vast. Schakelen gaat prima. Alleen als ik fiets lijkt er een soort ratel van de ketting op de cassette te zitten wat ik het beste kan beschrijven als een soort rrrrrrrr van een spinnende kat. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Korte audio snippet: https://sndup.net/4hb7

• Smultie
  • Niet online
Klinkt alsof het niet helemaal goed is geindexeerd. De cassette op je wiel staat waarschijnlijk net wat anders dan ten opzichte van je derailleur dan de cassette op de Kickr. Kwestie van even bijstellen met je barrel adjuster. Die zit of bij de kabel uit je shifter, vlak bij het stuur, of achterop waar de kabel je derailleur in gaat.

• oNo

oNo

Wat een heerlijk geluid @Jas-purr
Dat geluid hoort zo als je tegen de Alpe du Zwift op harkt... :+

Zonder gekheid, de slijtage van de ketting is te ver voor de cassette. Stel dit werkt, dan zal alles eerder op elkaar inslijten en is de levensduur van je cassette veel minder.

Met een nieuwe ketting zou het nog wel kunnen. Als je geluk hebt met het grote blad voor.

Edit: En er schiet me nog iets te binnen, hoe ziet de derailleur er uit? Met name de derailleurwieltjes. En draaien die nog soepel?

[ Voor 15% gewijzigd door oNo op 17-12-2020 21:17 ]

• BartNL
Jasperb_ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:52:
Heeft een van jullie een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NwTvQ9uauk0YMTTa71GFy5N9dk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UXptSI1wbGJ8zuy9eH7H0zTI.jpg?f=user_large
je Tacx Flux S zal een iets ruimere maar vergelijkbare bandbreedte hebben. Bij het grafiekje staat een versnelling 39:19 omdat de Flux S in werkelijkheid je achteras remt en niet je trapas.
Uit het grafiekje kun je wel zien dat je niet maar zo met elke trapfrequentie elk vermogen kunt trappen. Een laag vermogen (bijvoorbeeld < 100W) trappen gaat het best in een kleine versnelling. Probeer je dat in een grotere versnelling dan zul je nog maar een heel lage trapfrequentie kunnen trappen omdat je anders buiten de powerband van je trainer komt. Dit lijkt er bij jouw te gebeuren. Misschien kwestie van proberen in welke versnelling het misschien wel lukt?

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
@BartNL Oké duidelijk dat het bijvoorbeeld lastig is 100W met een cadans 95 RPM te trappen, daar waar de workout wel verwacht dat ik deze waardes trap.

Nu vraag ik mij nog steeds af wat het probleem in de resistance van de trainer veroorzaakt. In de ERG mode zou ik verwachten dat de smart trainer middels de resistance er voor zorgt dat ik zonder of met minimaal schakelen bepaalde wattage waardes kan trappen. Echter voelde het vandaag alsof de trainer geen vat kon krijgen op de juiste restistance waardoor zpwel de resistance als de wattages met name in de lage wattage blokken enorm bleven schommelen. Zie ook de onderstaande foto, in de lage wattage blokken zitten veel te veel pieken en dalen. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is van deze enorme fluctuaties in de resistance waardoor de wattages alle kanten opschiet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiKE7NY587jQtQbctsug8MshCmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXhWHtvdpxOkQ9YUwQpAFLxS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Jasperb_ op 17-12-2020 22:23 ]

• Prulleman
@Jasperb_ het kan ook dat je trainer niet goed is.. in een lichtere versnelling zou je trainer wat vlotter op veranderingen moeten reageren en bij een workout in ERG is het belangrijkste dat je je cadans zo stabiel mogelijk houd (of althans niet te abrupt wijzigen).

Ik voer vaak wel de cadans een beetje op vlak voor ik een zwaarder blok krijg, maar dat is meer om de zelf de hogere wattages te kunnen trappen.
Als je plaatje langere gelijke blokken zouden moeten zijn, is er wel wat mis.. je moet het patroon van je workout gewoon scherp kunnen zien in je power curve

Is er overigens niet een ander device/app die de trainer op een ander wattage probeert aan te sturen? Ik heb het weleens als trainer road ook op de laptop aan staat, dan gaat het ook alle kanten op als ik een workout op mijn telefoon start.
Hier was dat bv het geval aan het begin van de workout (tot ik de laptop af had gesloten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFI4xnd_NAkSg9q0EMysNoZ2sMk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8wPsKB26ecN1Sxf41FJrmAL4.jpg?f=user_large

Het is weer afhankelijk van de software op welke manier je target verstoord wordt. (Kan ook door bv je Garmin)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Jasperb_ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:18:
@BartNL Oké duidelijk dat het bijvoorbeeld lastig is 100W met een cadans 95 RPM te trappen, daar waar de workout wel verwacht dat ik deze waardes trap.
De beperking zit in de Tacx Flux. Wanneer jij in een ERG mode workout 100 - 300 Watt moet trappen kan een Tacx Flux S dat niet bij alle trapfrequenties. In de 39:19 versnelling lukt dat alleen rond 65 rpm. Stel dat jij 100W in diezelfde versnelling bij 95 rpm probeert kan de Tacx dat niet aan en gaat dan mogelijk ongelijkmatig remmen. Bij die trapfrequentie zit je voor hogere wattages dan wel in prima werkgebied van je Tacx.
Je zou de training eens in een lichtere versnelling (34x28?) moeten proberen en in een zwaardere versnelling (50x19) en kijken of dat verschil maakt. Als dat geen verschil maakt ligt het ergens anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:01
Even een ander dingetje: ik train binnen op een Tacx Flux 2, en daarvoor heb ik een acount bij Tacx zelf. Maar deze week kreeg ik bij het inloggen op cloud.tacx.com een melding dat ze mijn Tacx account gaan connecten met Garmin Connect. Dat heb ik gedaan (en dat ging niet van een leien dakje), maar gvd, wat een rotzooi hebben Tacx en Garmin ervan gemaakt. De accounts worden niet gesynchroniseerd ofzo, dus mijn activiteiten die ik onder het Tacx account gedaan heb staan bij Tacx, de activiteiten die ik onder mijn nieuwe Garmin account gedaan heb staan bij Garmin. Dus ik moet nu bij twee websites inloggen om al mijn activiteiten te zien. En dan ook nog: vanuit de tacx website kon ik heel makkelijk connecten met Strava. Maar vanuit de Garmin website? Dat is nog niet gelukt. :(

Sorry voor het gemopper, ik ben er compleet chagrijnig van. Het moest er even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
HeleBoel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:11:
Sorry voor het gemopper, ik ben er compleet chagrijnig van. Het moest er even uit.
Garmin die Tacx overneemt zou in theorie een goede match moeten zijn, maar Garmin heeft er een handje van eerst door 10.000 bugs heen te moeten en een belabberde support te leveren.

Wacht zelf al bijna 2 maanden op zo'n extractor tool voor een Neo. Support mailde de laatste keer doodleuk dat ik hem niet eerder dan volgend jaar hoef te verwachten en anders maar ff bij de FM moest gaan buurten of die er één had (mail was ook letterlijk 2 regels).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:12
@Ypuh hoe dringend heb je de extractor tool nodig? Ik heb er hier nog een liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
RR46 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:28:
@Ypuh hoe dringend heb je de extractor tool nodig? Ik heb er hier nog een liggen...
Het is niet voor mij, maar een fietsmaatje. Hij kan de Neo gelukkig wel gebruiken, al resoneert deze bij bepaalde wattages.

Mocht je in de buurt wonen -net onder Utrecht- dan heb ik eventueel wel interesse om hem op te halen (stuur dan maar even PM waar je woont). Heb niet zoveel vertrouwen in dat Tacx een snelle oplossing biedt of het gewoon vergeten is. De rubber ringetjes heb ik al wel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Ypuh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:34:
[...]

Het is niet voor mij, maar een fietsmaatje. Hij kan de Neo gelukkig wel gebruiken, al resoneert deze bij bepaalde wattages.

Mocht je in de buurt wonen -net onder Utrecht- dan heb ik eventueel wel interesse om hem op te halen (stuur dan maar even PM waar je woont). Heb niet zoveel vertrouwen in dat Tacx een snelle oplossing biedt of het gewoon vergeten is. De rubber ringetjes heb ik al wel binnen.
https://www.cycosports.be/nl/product/thv059618/

En anders is dit ook nog een optie : https://www.thingiverse.com/thing:2748489

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Voor degene die eens iets anders willen: https://www.proximus.be/p...orm-van-flanders-classics

Vanaf vandaag kunnen fietsfanaten kennismaken met de virtuele wereld van de Proximus Cycling eSeries, een gloednieuw online en gratis fietsplatform van Flanders Classics, in samenwerking met Proximus. Tussen 19 en 27 december kunnen deelnemers zich op de eerste uitdaging storten: de Paterberg challenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:13

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:13

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Wat zouden jullie graag nog zien in Zwift? Zelf zou ik de mogelijkheid om een race in plaats van een meet up te creëren wel gaaf vinden. Nu sluiten wij met de clubtraining van af met een 'race' maar de finish is zelden ook echt op de finish voor iedereen. Op tijd gaat het volgens mij wel goed, maar een sprint naar een echte lijn is toch fijner. Ook rijden wij nog wel eens tegen een andere club en met 40 mensen maakt het echt uit waar je bent gestart in de meet up.

Pagina: 1 ... 63 ... 161 Laatste