Kluus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:57:
[...]
We gaan het zien

. Ik verwacht zelf ook dat het positie behouden de uitdaging is voor mij vanavond, vooral als je van kop komt en weer efficient achteraan in de draft komen zie ik nog tegenop.
Maar ik ben niet de enige first timer vanavond dus het wordt sowieso een oefenritje denk ik.
Ik heb er ook wel veel aan hoor, de tips die jij geeft, zoals eerder aan gaan op klimmetjes, gisteren nog geprobeert om hier rekening mee te houden en volgens mij hielp het wel.
Communiceren en elkaar feedback geven.
Je kan met een groepje echt efficient snelheid houden en met een totaal gemiddeld lagere W/kg winnen, dat is het leuke.
Vooral van de kop af en overnemen is echt een team effort.
- van kop af, echt even 0 power zodat je geen sticky krijgt.
- voordat je dat doet moet nummer 2 al aanzetten
- maar als nummer 2 aanzet moet nummer 3 en de rest ook mee doen, geen gaatjes laten vallen
Is er een gat, ga dan niet als een gek het gat dicht rijden, anders creeer je een gat met de persoon achter je. En als het gat dicht gaat op tijd weer power minderen. Je moet net in de sticky draft komen.
Iedereen moet constant meedoen en gevoel hebben en inspelen op de situatie.
In het ergste geval zit iedereen constant gaatjes dicht te rijden, dan is het net een individuele tijdrit.
Als je met een team van 6 bent en jullie rijden goed samen valt het heel erg mee. Dan is het zegmaar 1 minuutje op kop sleuren en dan 5 minuten uitrusten ;-)
Communicatie is zeer belangrijk. Constant feedback vragen en krijgen. En ook aangeven als iemand stuk gaat. Een beurt overslaan en later weer is beter dan met 4 eindigen, dan ga je veel eerder kapot.