Ypuh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:54:
[...]
Haha, thanks! Onderweg vanalles geprobeerd en zo ook wel wat spelenprikjes uit kunnen delen

. De laatste 5km maar bij neergelegd dat het een sprint zou worden en een keer m'n best gedaan een zo goede mogelijke sprint neer te zetten (voor mij betekent dat iets eerder aangaan dan ze in het echt zouden doen). Het was uiteindelijk best close met de eerste 4e. Geen foto finish, maar zaten ook geen fietslengtes meer tussen, dus blij met het resultaat!
@
Michaelg reed ook lekker mee! Zag hem nog een paar keer wat proberen vooraan en in de sprint was de koek op zo te zien. Toch knap bij de eerste groep van 11 gefinisht terwijl het toch best aanpoten was af en toe.
Vooraf dacht ik al dat de paar klimmetjes die erin zaten op redelijk tempo gereden zouden worden en dat klopte ook wel

.
Mijn doel was dan ook om iedere keer bij de start van een klim voorin te zitten zodat ik een paar seconde speling had richting het eind van de groep. De eerste klim kwam dit ook echt perfect uit. Ik ging als eerste omhoog en kwam als laatste van het groepje boven. Kon op het rechte stuk nog even bijzetten om aan te haken bij het eerste groepje. (met 331 watt over 7:16 dan ook best een flinke effort. )
In de tweede klim probeerde ik eigenlijk hetzelfde, maar kon ik zowaar veel langer voorin blijven. Wel erg veel energie gebruikt daar, maar halverwege de race nog steeds in de voorste groep

Dus ik was allang blij. (345w avg over 5:40)
Op de vlakkere stukken ook echt goed geprobeerd om "rustig" te rijden. En dat ging me dit keer al stuk beter af. Vooral goed en tijdig anticiperen heeft me hierin goed geholpen. Kijken wanneer de rijders voor je iets aanzetten en dan direct even reageren ipv 5 seconde te wachten om vervolgens veel langer erover te doen om weer aan te haken

.
Derde klim van de dag Volgens mj was dit het segment "Road to ruins reverse climc" en die dan gereden met 316 watt avg over 9:56. Mooie steady effort hier. Voelde ook niet bijzonder zwaar dit gedeelte.
De laatste klim van de dag was het voor mij echt NET aan dat ik kon bijhouden. Het was een kort klimmetje van 2:02. maar met en avg van 372 wel echt enorm pittig. Vooral met de rest van de race al in de benen. Wel weer dezelfde tactiek gehanteerd. Voorin starten en langzaam naar achter zakken.
Mijn benen begonnen ondertussen ook echt leeg te voelen. Met een km of 5 voor het einde zakte de snelheid echt enorm in. Iedereen wilde zich opladen voor de sprint denk ik

, maar aangezien dit mijn zwakste punt is probeerde ik daar toch nog een beetje de vaart erin te houden. Dit lukte volgens mij wel aardig. Laatste km begon en vooraan ging het gelijk al flink hard. Ik kwam uit het zadel om even een tandje bij te zetten en daar was het... kramp in mijn linker adductor. Dan maar even corrigeren met rechts....en ook daar schoot het erin. De koek was dus echt op
Al met al echt blij om eindelijk eens voorin te finishen. Wel geleerd dat het dus wel loont om bij sommige stukken toch net even iets dieper te gaan dan dat ik kan volhouden. Waar ik eerder iets conservatiever reed met het idee dat ik het nooit de hele race zo vol houdt, nu toch maar erop gegokt.
Het was al even geleden, maar werd vanochtend wakker met best flinke spierpijn. Dus ik geniet nog even na van de race ^^.
[
Voor 4% gewijzigd door
Michaelg op 10-12-2020 07:52
]
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913