Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 60 ... 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:57

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:51:
[...]

Klopt, maar als je je bedenkt dat ik geen idee had wat ik aan het sparen was... Het idee dat er een balkje te vullen is, was voor mij genoeg haha.
(Heeft iedereen, zet ergens een indicator en je doet er iets mee. >:) Beetje zoals er ook deze site was www.thereallybigbuttonthatdoesntdoanything.com)

Maar ik was vooral benieuwd of je snel aan 100 duimpjes kon komen en rond de leader rijdt inderdaad de grootste groep. Ik heb in elk geval wel zeker 100 duimpjes uitgedeeld O-)
Maar dat wordt alsnog wel een lange ride denk ik, als je zo aan 100 wilt komen. Maar ik ga de D nog wel eens rijden. Easy going :O
Haha alleen dat balkje is al wel voldoende inderdaad, herkenbaar. 8)

En ja dat is balen, ik ben al een keer aan 65 gekomen ofzo in 1 uur en 20 minuten... Maar goed, das nog best lang en dan ben je er ook nog niet. Op een gegeven moment heb je van veel spammers al kudo's gehad en gaat het ook minder snel natuurlijk maar misschien is het ook een kwestie van geluk hebben. Wie weet is de D nog wat drukker inderdaad, zelf heb ik ook alleen de C nog maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:52
Kan men maandelijks geen "get 100 thumbs" ride organiseren puur om die batch te behalen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met het risico dat het hier niet de bedoeling is: Voor een vriend: als iemand hier nog een 2ehands Direct Drive trainer te koop weet, houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:33
Ik ga m’n Tacx Flux 2 (vernieuwde “2,5” model) te koop zetten wegens overcompleet dus heb je een berichtje gestuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door J-M-T op 28-11-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 20:39

Fisico

by Fabian

Af en toe de steekas na lopen is wel een goed idee, dat was mijn les van de dag. Die van mij was namelijk een beetje losgelopen de afgelopen week. Helaas daarom wel 5 van de 6 sterren bij de workout.

Een dubbele 20 minuten FTP-rit van GCN vind ik voor de ademhaling en hartslag niet eens zo zwaar alleen op een zeker moment zijn mijn benen gewoon op van de constante druk erop. Ook bij een sweet spot training heb ik dat nog een minuut of 30 wel. Herkennen meer mensen dat? Op zich ben ik met hardlopen ook wel gewend om steeds druk te voelen maar daar kan ik toch net wat meer spelen met de paslengte en het tempo.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:34
Cadans...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Fisico schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:01:
Af en toe de steekas na lopen is wel een goed idee, dat was mijn les van de dag. Die van mij was namelijk een beetje losgelopen de afgelopen week. Helaas daarom wel 5 van de 6 sterren bij de workout.

Een dubbele 20 minuten FTP-rit van GCN vind ik voor de ademhaling en hartslag niet eens zo zwaar alleen op een zeker moment zijn mijn benen gewoon op van de constante druk erop. Ook bij een sweet spot training heb ik dat nog een minuut of 30 wel. Herkennen meer mensen dat? Op zich ben ik met hardlopen ook wel gewend om steeds druk te voelen maar daar kan ik toch net wat meer spelen met de paslengte en het tempo.
Deze workouts spelen erg in op de kracht van je benen (muscle endurance). Dus uiteindelijk zijn de spieren dan gewoon te vermoeid. Het wordt dan ook erg lastig om bijvoorbeeld je cadans hoog te houden.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Michaelg schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:13:

Deze workouts spelen erg in op de kracht van je benen (muscle endurance). Dus uiteindelijk zijn de spieren dan gewoon te vermoeid. Het wordt dan ook erg lastig om bijvoorbeeld je cadans hoog te houden.
Dat idee had ik ook en ik ga die van GCN ook niet meer doen want dan piept Zwift ook steeds dat ik 90 omwentelingen moet doen, terwijl mijn normale cadans 95 en hoger is. Buiten heb je toch meer kans om even de druk eraf te halen in een bocht ofzo. Daarom vind ik de ftp ook wel wat theoretisch want ik heb echt zelden 20 minuten rechtuit zonder iets, zelfs op de dijk bij Almere haal ik dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Uiteindelijk door je spieren dusdanig moe te maken train je ze natuurlijk wel he... Dus het heeft zeker zijn plek.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36
argon007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:55:
Kan men maandelijks geen "get 100 thumbs" ride organiseren puur om die batch te behalen? ;)
Nou, op zich zijn de pacepartners dit natuurlijk al ;)

Ik heb zelfs een kubus ( >:) ) gekregen van C.Cadence himself!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:25
Opzich wel opvallend ;) weekends wordt hier vrij weinig gepost. En door de weeks, ik denk onder werktijd.... wordt hier weer volop gepost ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
pier87 schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:43:
Opzich wel opvallend ;) weekends wordt hier vrij weinig gepost. En door de weeks, ik denk onder werktijd.... wordt hier weer volop gepost ;)
Het forum is de vervanging van de koffieautomaat-praatjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:50:
Ik heb zelfs een kubus ( >:) ) gekregen van C.Cadence himself!
Volgens mij is het een vrouwtje!
Solkram schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:06:
[...]

Het forum is de vervanging van de koffieautomaat-praatjes. ;)
Dat vooral, en in het weekend wordt er natuurlijk netjes buiten gefietst! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Wat ik me afvraag; kan je op een fatsoenlijke manier zien hoeveel ride-ons je hebt ontvangen? Ik heb al eens met ZwiftMap gerommeld maar het is maar buggy vind ik. Die telt volgens mij alleen logs, maar qua gui heb ik altijd ruzie.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:25
Mistraller schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:39:
Wat ik me afvraag; kan je op een fatsoenlijke manier zien hoeveel ride-ons je hebt ontvangen? Ik heb al eens met ZwiftMap gerommeld maar het is maar buggy vind ik. Die telt volgens mij alleen logs, maar qua gui heb ik altijd ruzie.
In de Zwift Companion app kun je het wel zien bij de activities.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Aiiiii, vandaag helemaal binnenstebuiten en achterstevoren gegaan met de Trainerroad workout "Spencer +2"; 6x 3 minuten op 120% FTP. Ik moest hem een een aantal procenten naar beneden zetten om de laatste intervallen te halen (psychologisch ook zeker nodig). Zegt die vent in de tekst ook dat als je je goed voelt je de intensiteit wel wat omhoog kan zetten 8)7

Bahbah.. dat was de zwaarste tot nu toe..

I'm signing off for today :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Ghehe ja dat is denk ik wel zo'n beetje de zwaarste workout uit het programma. En aantal procenten naar beneden is niet erg. Je bereikt nog steeds vo2max en dus de aanpassingen die erdoor komen.

Denk dat je nu dan in laatste week van sweet spot base 2 zit? Bijna recovery dan. 🥳🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Jimmy-time1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:22:
[...]

In de Zwift Companion app kun je het wel zien bij de activities.
Ja achteraf maar ik wil het realtime zien. En zwiftmap doet dat wel, maar dat heeft ook z'n nukken. Denk dat ik het zelf ga fixen zodat ik het op mijn mobiel kan checken. De log tailen is niet zo moeilijk. Je blijft toch een tweaker he...

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:25
Heeft er iemand nog een TrainerRoad code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
froid schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:23:
Heeft er iemand nog een TrainerRoad code?
Zie je DM!

Ik heb er nog 2 over trouwens mocht iemand interesse hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
Reynouts schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:47:
Aiiiii, vandaag helemaal binnenstebuiten en achterstevoren gegaan met de Trainerroad workout "Spencer +2"; 6x 3 minuten op 120% FTP. Ik moest hem een een aantal procenten naar beneden zetten om de laatste intervallen te halen (psychologisch ook zeker nodig). Zegt die vent in de tekst ook dat als je je goed voelt je de intensiteit wel wat omhoog kan zetten 8)7

Bahbah.. dat was de zwaarste tot nu toe..

I'm signing off for today :w
Ook al een tijdje lang trainerroad gebruiker en kijkend naar mijn eigen workout voor morgen: Spencer +2 :'( I didn't want to know that. :)

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
@bat266 haha, ik heb em pas 1 keer gehad in maart, maar toen is ie wel gelukt :)
Het is te doen, succes en sterkte :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:01
Spencer +2 ook 1 of 2 weken terug gehad, was zeker afzien maar goed te doen. Dit soort workouts liggen mij wel (gek genoeg), 6 min is te overzien.

Als er echt van die blokken van 10 min zijn (of soms zelfs iets langer) op redelijk hoog wattage, dan wordt het mentaal vaak een dingetje (bij mij)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Heb Spencer +2 ook afgerond, 9 november. Diezelfde week had ik ook Leconte, deze heb ik voortijdig afgebroken :S

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Michaelg
Oh en als je denkt dat het niet erger kan worden dan Spencer +2 hebben we ook nog Shortoff +4 in de aanbieding. In plaats van 6x3 @ 120% is het 9*3 @ 120%. Mja wordt je sterk van zeggen we dan maar....

Deze week lekker aan het genieten van mijn recovery week. Even de benen weer beetje laten bijkomen van de afgelopen weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:51
Leuke vooruitzichten, bij mij staat Spencer +2 ingepland op 4 januari. Leuk, net na de feestdagen.

Afgelopen week wat geschoven met de workouts waardoor ik zaterdag Tallac had gedaan en zondag Palisade. Vooral tijdens die laatste had ik het op einde moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
bal130 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:26:
Leuke vooruitzichten, bij mij staat Spencer +2 ingepland op 4 januari. Leuk, net na de feestdagen.

Afgelopen week wat geschoven met de workouts waardoor ik zaterdag Tallac had gedaan en zondag Palisade. Vooral tijdens die laatste had ik het op einde moeilijk.
ja, palisade valt ook niet mee :D er zitten genoeg zware workouts bij :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:09

McMiGHtY

- burp -

Voor de mensen die er nog 1 zoeken:

Servicekoers Heiloo heeft er net 3 binnen gekregen :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
McMiGHtY schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:48:
Voor de mensen die er nog 1 zoeken:

Servicekoers Heiloo heeft er net 3 binnen gekregen :)
Betreft de Kickr Power V5 trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
kuota schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:35:
[...]

Betreft de Kickr Power V5 trouwens
Vrij essentieel stukje informatie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ze komen af en toe toch nog binnen de Wahoo's en Tacx-en. Wel bijzonder dat het er steeds een paar zijn. Ik zou grotere hoeveelheden verwachten, want ze zullen toch allemaal in een container zitten. Bij RTL las ik dat in april alle achterstanden zijn weggewerkt. Ik hoop dat de vraag dan ook redelijk weg is, want dan zouden wij einde COVID-19 en begin mooi weer hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
Het vervelende is ook dat ze meteen gereserveerd zijn wat ook logisch is
Die winkel in heiloo krijgt ook een aantal kickr cores binnen maar zijn allemaal al gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zie een heleboel winkels hiero in de buurt melden dat ze er wat binnen hebben gekregen, ik schat dat er weer een batch uitgeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 10:08
Ik heb vanochtend een KICKR via de site van Wahoo zelf kunnen bestellen. Is inmiddels op weg naar de paincave met DPD. Volgens mij is er nog voorraad, KICKR Core staat op 1-2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mistraller schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:53:
[...]

Ja achteraf maar ik wil het realtime zien. En zwiftmap doet dat wel, maar dat heeft ook z'n nukken. Denk dat ik het zelf ga fixen zodat ik het op mijn mobiel kan checken. De log tailen is niet zo moeilijk. Je blijft toch een tweaker he...
Hmm, beter goed gejat dan slecht bedacht: Schijnbaar kan je gewoon inloggen op my.zwift.com en je actual ride met ride-ons bekijken. Dus ik neem aan dat dat op mijn telefoon kan. Daar een autorefresh omheen dan ben ik er al. Ik heb al wel uitgevogeld hoe ik het uit de log kon trekken, dus ik dacht al iets met IFTTT om een pushmessage naar mijn toestel te sturen middels powershell, maar aan de andere kant, een pushmessage per rideon is ook om gek van te worden. Heel af en toe in de browser spieken vind ik eigenlijk al wel prima :*)
En je kan de "fake-exit" blijkbaar gebruiken om naar het eindscherm te gaan om weer terug te keren, maar als je in een group ride zit lijkt me dat een goede manier om de groep kwijt te raken.
https://zwiftinsider.com/fake-exit-hack/

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

wolkeh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:13:
Ik heb vanochtend een KICKR via de site van Wahoo zelf kunnen bestellen. Is inmiddels op weg naar de paincave met DPD. Volgens mij is er nog voorraad, KICKR Core staat op 1-2 weken.
Pas maar op met DPD, hier al een aantal keer gehad dat ze pakketjes voor de deur neer geflikkerd hebben

"Uw pakket is afgeleverd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

wolkeh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:13:
Dat ging hier ook goed, al had ik mij een beetje verkeken op het gewicht. Ik begreep ineens waarom hij was neergezet en daarna pas gebeld ;)

Ik vind die nieuwe pootjes echt een uitkomst, al werken ze in het randgebied van het gewicht niet zo geweldig. Met mijn 65 kg hoor ik de middelste te nemen maar daar kreeg ik geen beweging in. Nu heb ik de zwakste eronder en gaat het lekker. Ook gelijk van het dode punt in het trappen en mijn zeurende heup af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ben een paar dagen bezig met Trainerroad en vind het best ok :). Een beetje wennen dat alles op vermogen gaat ipv hartslag (wat ik gewend ben). Zondag een endurance ritje van 1,5u gemaakt, maar dat is toch wel erg saai, zelfs met Netflix erbij.
Intervallen bevallen mij beter ! Leuk ook die aanmoedigende tekst :D. En ook leerzaam iig voor mij.

Heb ook een kamer "gekregen" van mijn vrouw voor de Tacx, komend weekend nog wat verder aankleden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 01-12-2020 23:01 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:53:
Ben een paar dagen bezig met Trainerroad en vind het best ok :). Een beetje wennen dat alles op vermogen gaat ipv hartslag (wat ik gewend ben). Zondag een endurance ritje van 1,5u gemaakt, maar dat is toch wel erg saai, zelfs met Netflix erbij.
Intervallen bevallen mij beter ! Leuk ook die aanmoedigende tekst :D. En ook leerzaam iig voor mij.

Heb ook een kamer "gekregen" van mijn vrouw voor de Tacx, komend weekend nog wat verder aankleden :)
Je vrouw is huisjesmelker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Smultie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:18:
[...]

Je vrouw is huisjesmelker?
Dat niet, hoewel ik wel in natura mag betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XC7Xt0zg_zRwbbc5UyMLZ12q8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ry22elswDwhLDQ6XmHG6iInN.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 02-12-2020 08:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 01-10 22:02

Cis

Sport_Life schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:34:
[...]

Ik zou het dan wel in wekelijkse termijn doen.
Een jaar vooruit betalen raad ik je niet aan (ervaringsdeskundige)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:38

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Voor de liefhebbers. Hier heb ik gisteren een Kickr kunnen bestellen:

https://vanbon-sport.nl/t...trainer-direct-drive-2020

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Ik heb me eens ingeschreven voor de Zwift NL Race van vanavond. Was wel een beetje twijfelen over de categorie, want doordat ik nogal wat Covid kilo's mee tors zit ik net op de grens van B en C, ik kom op 3,12 watt per kilo. Uiteindelijk gaf het de doorslag dat C ook korter rijdt en dat past beter in mijn schema van de week. Ben benieuwd, het gaat op gratis kilometers dus zal ergens een keer een pop-up moeten wegklikken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MrAngry schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:05:
Ik heb me eens ingeschreven voor de Zwift NL Race van vanavond. Was wel een beetje twijfelen over de categorie, want doordat ik nogal wat Covid kilo's mee tors zit ik net op de grens van B en C, ik kom op 3,12 watt per kilo. Uiteindelijk gaf het de doorslag dat C ook korter rijdt en dat past beter in mijn schema van de week. Ben benieuwd, het gaat op gratis kilometers dus zal ergens een keer een pop-up moeten wegklikken.
Heb me ook aangemeld, voor C. :)
Als het goed is is om 20:01 het eten net gezakt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 02-12-2020 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:23

oNo

Na de WTRL TTT van gisteren voor mij vandaag een rustdag. Op m'n 2e scherm had ik zonet even de Zwift NL Racing League draaien met o.a. @Ypuh , wat een power! _/-\o_
https://www.twitch.tv/videos/823336130
De route van Richmond, de hele ronde zoveel mogelijk draften en de klimmetjes sparen tot de laatste serie van 3. Erg saai eigenlijk, het is bijna een hele ronde wachten tot de klimmetjes.
Voor Ype, wat me op valt tijdens de korte middelste klim (23rd street climb), is dat je te laat begint. Als je al trapt voor de klim heb je momentum en schiet je eerst wat andere riders voorbij. Op jouw manier blijf je in de sticky draft en kost het meer energie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:45
@oNo Haha, thanks! Wel leuk om een keer zo terug te kijken!

Die 2e klim ging inderdaad steeds net niet lekker qua timing. Ik probeerde een beetje te sparen op die eerste klim door vooraan te beginnen en een beetje halverwege te eindigen, maar met 500w en hartslag 190+ lukte dat niet heel goed. Op de top viel het dan steeds een beetje stil (waar ik liever vol doortrek, maar dan kom je alleen te zitten en schiet het peloton je bij de voet van de klim alsnog voorbij). Als alternatief had ik bedacht m'n benen even stil te houden (bij ca. 55 km/u en -4% ben je in aerotuck even snel als dat je gewoon flink doortrapt), maar het afdalingkje was weer net iets tekort waardoor ik alsnog achteraan kwam te zitten. Kortom; het lukte me niet om de juiste strategie te vinden. (Edit: Die Jacek doet het in ronde 3 wel goed. Die begint achteraan in aerotuck en eindigt vooraan, precies het tegenovergestelde van mij dus).

Verder was het wel leuk dat we na de eerste ronde nog met zo'n 20 man over waren, maar gevolg was dat de 2e groep geen druk meer kon zetten en je die eerste 20 niet zomaar losrijdt zonder je eigen glazen in te gooien. Daardoor werd het best wel een saaie race, maar door de 3x3 max efforts wel één van de zwaarste (m'n longen stonden 20 minuten later nog in de fik na het douchen).

Voor wie zin heeft; geef maar eens een analyse hoe ik het tactisch beter aan had kunnen pakken?

Het zou mij goed uitkomen als:
- Er op de tussen stukken ook vol door gereden wordt
- Of er een kopgroepje van een man of 5-7 ontstaat

Wat voor mij niet werkt is:
- Als er geen 2e groep is die geen druk kan zetten
- De eerste groep het helemaal stil laat vallen en op de klimmetjes bijna 200% gaat rijden zodat er niemand wegkomt

Zelf zie ik niet echt een oplossing, behalve misschien een keer op het vlakke of vlak na een klim aanvallen. Het probleem is dat zodra er een redelijk gat ontstaat, de rest van de groep het weer stil laat vallen en/of in het wiel gaat zitten en mij er vervolgens op de klimmetjes afrijden.

Ideale situatie is als je met 5 man weg geraakt en de 2e groep druk blijft zetten. Dan wordt het een soort tijdrit en heb ik op de laatste klim wel de inhoud om ze er 1-voor-1 af te rijden (en wie dan nog in m'n wiel zit en kan sprinten wint :P).

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 02-12-2020 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@oNo dat zijn wel goede tips, thanks, ik doe dit soort dingen ook nog niet goed denk ik, dus kan dat ook wel gebruiken om de game mechanics meer in mijn voordeel proberen te laten werken.

Zelf vandaag de eerste race die meetelde voor een competitie die we binnen ons race team houden. Crit city, ik had vooraf al niet al te hoge verwachtingen omdat ik daar op een of andere manier altijd zó hard moet werken om maar in het peloton te blijven. Dit keer zat ik halverwege ook achter een split en tweede geworden in de sprint van dat groepje (waar ik dan wel weer tevreden mee was. Nét geen punten verdiend helaas, nouja, 1 voor het opdagen :).

Ik wil ook eens proberen mee te doen met zo'n WTRL TTT, misschien volgende week donderdag. Daarna eens kijken of ik een keer ergens aan kan haken in de ZTR, maar zou het eerst eens willen oefenen op de donderdag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 18:40
2e groep was zo te zien ook behoorlijk kleiner dan de 1e groep. En een 3e groep kon ook niet bij ons komen in de 2e groep (gelukkig maar voor ons in de 2e groep). Dat eerste rondje maakte best wel wat verschil. We zaten direct een kleine minuut op achterstand.

Ik probeer zelf nog wat over te houden, maar volgens mij gaat iedereen echt voluit. Zowel eerste minuut als op die klimmetjes.

Persoonlijk doel wel bereikt door iig in die 2e groep te zitten... Misschien nog wat trainen op die 2-3 minuten efforts, sneller recoveren en langer hoog wattage aan te houden om wellicht een keer vooraan te blijven eerste deel van de race. Kom van halwege t veld nu al naar een kwart ongeveer :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oNo

oNo

Je weet gewoon dat je in de eerste groep moet zitten bij de finish banner. In elk geval na de laatste bocht van de klim niet alleen. Ik heb de eerste ronde weleens gesprint tot de groep. De tijd die je in een hele ronde in de draft pakt raak je moeilijk weer kwijt!

Wbt het racen. Ik eindig wel ok, met een vrij lage W/kg tov de riders om me heen (komt mede door een redelijke 1 en 5 minuten) En het helpt om de game goed te spelen.
O.a. de tip voor de klim.
Verder nog een paar:
- Voor een medium punch (1 a 2 minuten) is het vaak rustig en wil iedereen voorin zitten. Stop op tijd met pushen anders kom je te vroeg op kop.
- Stoppen met pushen is makkelijker door even een tandje lichter te schakelen, zo hou je je cadans. Schakel weer op tijd terug en doe een of twee stevige trappen, dan krijg je een sticky en knalt niet iedereen je voorbij waardoor je te ver achterin komt.
- Denk niet dat op de top van de klim je rustig aan kan doen, ga altijd even door tot de groep weer op snelheid is.
- Start de afdaling niet voorin. Achterin de groep met een korte inspanning en je kan veel eerder in supertuck.

Nu gooi ik wel een beetje m'n eigen glazen in. Als iedereen zo rijdt heb ik er minder voordeel van. Maar ach, zo lang ik veldvulling ben... ;w

Wbt de TTT. Dat is erg leuk om te doen. Vooral de factor communiceren via discord om met je team zo efficiënt mogelijk snel te gaan. En aan het eind met z'n allen helemaal naar de kl#te te zijn 8)7 :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo

oNo

En @Ypuh voor iemand als jij is het zaak de punchers kapot te maken, types als ik. Met spelden prikken dus. Wat je zelf al zegt, met zo min mogelijk overblijven en hopen dat men in die groep kiest om weg te blijven.
In de video zit ik regelmatig achterin de groep te kijken, momenten zoeken wanneer je die personen pijn kan doen en/of ze er af rijden.
Ik zou dan iedere punch in de groep blijven en langzaamaan naar voren op een strakke pace. Op de top tempo houden maar wel met de eerste paar achtervolgers in je wiel. Dan vallen er gaten en doe je anderen pijn. Let wel op dat je de afdaling niet de windbreker bent, pak op tijd je korte rustmoment.
Nog iets. Spaar meer. Na de start met 5 W/kg voorop vond ik zonde van je energie. Er gaan vast mensen niet meer in de groep komen, maar dat zijn jouw concurrenten niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik had toevallig dit filmpje gevonden waar nog wat uitgelegd wordt over strategie: https://www.youtube.com/watch?v=nMrYojMrs-w.

Wat ik hier gisteren hieruit gebruikt heb en wat uiteindelijk wel goed uitpakte in de sprint (iets waar ik normaal moeite mee heb) was de tip over het gebruik van powerups, dit doe je alleen als je:
- Wil overleven
- Je een betere powerup wil
- Om te winnen

Misschien deed ik dat alleen ( |:( ) maar voorheen probeerde ik altijd voor iedere boog mijn powerup te gebruiken zodat ik een nieuwe kreeg maar dat slaat natuurlijk nergens op. Gisteren kreeg ik halverwege de race een Aero powerup, ik zat al in het tweede groepje waar ik geen moeite had, dus die heb ik bewaard tot de eindsprint van ons groepje, waar die me zeker geholpen heeft.

Maar behalve dit, wat natuurlijk beginners skills, zijn heeft hij het inderdaad ook over de sticky draft, hoe je altijd moet opletten dat je niet in de sticky draft van een langzamere rijder komt, en later ook hoe deze gebruikt kan worden om pijn uit te delen door steeds een gat te laten vallen en die dicht te laten rijden door de anderen (hoewel me dat wel een risicovolle tactiek lijkt). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

Flipmo

OMG !!

bij mij was de race in de C een redelijke teleurstelling :P
Vanaf de start ging het loeihard, het tempo bleef echt continu torenhoog tot op de klimmetjes. Toen ging het tempo NOG hoger. Daar ging ik er dan ook af. (Ook niet zo gek als ik zie dat sommige 4,0 w/kg trappen in de C)
We konden met een paar man het kleine groepje achter ons niet voorblijven en die kwam ons dan ook vergezellen. Hier was het tempo op het vlakke wel prettig. Had weer iets tijd om op adem te komen. Had de benen ook al redelijk leeg dus wist dat ik op die klimmetjes de grootste moeite zou hebben om bij te blijven.
Maar dat was niet meer nodig.. op een paar km voor de klimmetjes schoot de kramp er links VOL in, en 5 seconden later rechts ook :X
Gewoon naast de fiets staan wilde niet, pedalen rondkrijgen ook niet.. Wilde de rit toen maar afsluiten, maar wist dat ik hem beter uit kon rijden voor het klassement. Had dan in ieder geval 1 punt. (en heb al 1 wedstrijd gemist). Na een minuut of 3 konden de pedalen weer voorzichtig rond en heb ik er toch nog zo'n 2,5 w/kg uit kunnen persen en hem uitgereden als 21ste / 27.
Groepje waar ik inzat was 4 minuten sneller en zaten rond plek 10. Niet eens zo heeeeeel veel verloren door de kramp.
Wel is in het klassement door de kramp de nummer 5 tot op 2 punten van me genaderd.

Slik al een tijdje magnesium tabletten, en dit afgelopen week eigenlijk niet gedaan.. Daar maar weer mee doorgaan. Want wel genoeg gedronken overdag.

Of al die B rijders blijven in de B en maken in het begin de hele race niet kapot.. dat is ook een optie :P
in de top 10 op ZP, 6x UPG en 2x WKG.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@Ypuh Tsja tactiek... het lijkt erop dat die kopgroep redelijk aan elkaar gewaagd is. In een normale wedstrijd kun je een keer een halve waaier opzetten waardoor de mindere goden eraf raken. Maar in dit geval kun je je misschien sparen in de klim en na de klim doortrekken. Of juist voor de klim al tempo maken zodat de mindere goden er in de klim af gaan. In iedergeval ik zou het rond de klim proberen.

Overigens, Ype Poortinga... een bekende Friese naam ;) kom je ook uit Friesland? Burum?

@Flipmo Als de kramp er zo inschiet heeft het niets meer met magnesium uit te staan. Ik weet trouwens niet wat er in je bidons zit, maar sportdrank is beter qua presteren dan gewoon water. Je lichaam haalt hier meer energie uit en daarnaast als je alleen water in je bidons hebt vult dit vrijwel niets aan. Ga maar eens een lange duurrit doen met water in je bidons. Je staat veel vaker naast je fiets te plassen dan wanneer je sportdrank in je bidons doet ;)

Ik zou eerst maar eens kijken naar je houding op de fiets, het kan bijvoorbeeld aan je schoenplaatjes liggen wanneer die teveel naar voren staan.

[ Voor 7% gewijzigd door pier87 op 03-12-2020 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

pier87 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:45:
@Ypuh Tsja tactiek... het lijkt erop dat die kopgroep redelijk aan elkaar gewaagd is. In een normale wedstrijd kun je een keer een halve waaier opzetten waardoor de mindere goden eraf raken. Maar in dit geval kun je je misschien sparen in de klim en na de klim doortrekken. Of juist voor de klim al tempo maken zodat de mindere goden er in de klim af gaan. In iedergeval ik zou het rond de klim proberen.

Overigens, Ype Poortinga... een bekende Friese naam ;) kom je ook uit Friesland? Burum?

@Flipmo Als de kramp er zo inschiet heeft het niets meer met magnesium uit te staan. Ik weet trouwens niet wat er in je bidons zit, maar sportdrank is beter qua presteren dan gewoon water. Je lichaam haalt hier meer energie uit en daarnaast als je alleen water in je bidons hebt vult dit vrijwel niets aan. Ga maar eens een lange duurrit doen met water in je bidons. Je staat veel vaker naast je fiets te plassen dan wanneer je sportdrank in je bidons doet ;)
ik heb nooit alleen water in mijn bidon, niet te zuipen :P
Heb met Zwiften altijd 1 bidon van 750 ml met isotonic sportdrank en 1 van 500 ml met ranja.
De isotonic gaat er eerst aan, daarna die met ranja :)

Misschien de houding wat verkeerd.. iets teveel rechtop gezeten om drinken te pakken van de strijkplank naast me. Waar ik hem normaal uit de bidonhouder haal..
Schoenplaatjes etc is al jaren hetzelfde zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
pier87 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:45:

Achteraf gezien had ik misschien beter in de 2e ronde een keer flink tempo gereden na het 2e of 3e klimmetje. Waar die eerste 2 echt wat meer voor de puncheurs zijn, loopt die 3e vrij regelmatig en relatief lang door. Daarna komt ook het punt waar iedereen weer aansluit, wetende dat ze vervolgens 10km hebben om te herstellen.

Hoe dan ook, ik heb al 2 races gemist dus het algemeen klassement was niet aan de orde. Ook weet ik dat als ik met 10-15 man naar de finish rij niet ga winnen (zo'n Jacek sprint echt te hard). Ik moet dus wel een keer ergens aanvallen als ik nog een beetje kans wil maken op het podium (en het is ook gewoon leuk om te doen).

En klopt, Burum City inderdaad. Kennen wij elkaar ;)?

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 03-12-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Flipmo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:26:
bij mij was de race in de C een redelijke teleurstelling :P
Vanaf de start ging het loeihard, het tempo bleef echt continu torenhoog tot op de klimmetjes. Toen ging het tempo NOG hoger. Daar ging ik er dan ook af. (Ook niet zo gek als ik zie dat sommige 4,0 w/kg trappen in de C)
We konden met een paar man het kleine groepje achter ons niet voorblijven en die kwam ons dan ook vergezellen. Hier was het tempo op het vlakke wel prettig. Had weer iets tijd om op adem te komen. Had de benen ook al redelijk leeg dus wist dat ik op die klimmetjes de grootste moeite zou hebben om bij te blijven.
Maar dat was niet meer nodig.. op een paar km voor de klimmetjes schoot de kramp er links VOL in, en 5 seconden later rechts ook :X
Gewoon naast de fiets staan wilde niet, pedalen rondkrijgen ook niet.. Wilde de rit toen maar afsluiten, maar wist dat ik hem beter uit kon rijden voor het klassement. Had dan in ieder geval 1 punt. (en heb al 1 wedstrijd gemist). Na een minuut of 3 konden de pedalen weer voorzichtig rond en heb ik er toch nog zo'n 2,5 w/kg uit kunnen persen en hem uitgereden als 21ste / 27.
Groepje waar ik inzat was 4 minuten sneller en zaten rond plek 10. Niet eens zo heeeeeel veel verloren door de kramp.
Wel is in het klassement door de kramp de nummer 5 tot op 2 punten van me genaderd.

Slik al een tijdje magnesium tabletten, en dit afgelopen week eigenlijk niet gedaan.. Daar maar weer mee doorgaan. Want wel genoeg gedronken overdag.

Of al die B rijders blijven in de B en maken in het begin de hele race niet kapot.. dat is ook een optie :P
in de top 10 op ZP, 6x UPG en 2x WKG.. :/
Dan hebben wij een tijdje samen gereden denk ik. Ik had het mentaal behoorlijk lastig de eerste ronde, want ik startte met de overtuiging dat ik toch wel redelijk bovenaan de range van de C klasse zat qua wkg, maar het ging inderdaad zo loei en loeihard dat ik op een gegeven moment op een stukje vals plat met 1% al buiten de draft kwam te zitten. Op de klimmetjes had ik het plan om rond mijn 5 minuten vermogen omhoog te gaan en dat is aardig gelukt (2e ronde niet meer) alleen toen waren er toch nog 25 die sneller boven waren. Kwam in een groepje, mensen opgeraapt waarvan jij er dan mogelijk eentje was. Tweede rond begon er iemand over kramp in ons groepje ;-). Uiteindelijk 20e geworden op Zwift en 8e op ZP. Van de 12 man die niet op ZP in de uitslag staan is er maar eentje die ik toevallig ken die ook wel te karakteriseren is als C rijder (maar die heeft denk ik gewoon geen ZP account), de rest allemaal UPG en WKG. Matig, want het maakte voor mij de race weer precies wat ik zo haat aan Zwift: Een tijdrit, waarin je op het vlakke tegen je FTP rijdt en nauwelijks kan versnellen bergop. Zelfs mijn eindsprint kwam ik niet meer boven de 500 watt uit.

e; En om dat te illusteren: Mijn Normalized Power is precies mijn FTP, mijn 20m is precies 3.2 wkg en mijn avg heartbeat is 2 slagen boven mijn omslagpunt. Tijdrit :-)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:02:
[...]

Achteraf gezien had ik misschien beter in de 2e ronde een keer flink tempo gereden na het 2e of 3e klimmetje. Waar die eerste 2 echt wat meer voor de puncheurs zijn, loopt die 3e vrij regelmatig en relatief lang door. Daarna komt ook het punt waar iedereen weer aansluit, wetende dat ze vervolgens 10km hebben om te herstellen.

Hoe dan ook, ik heb al 2 races gemist dus het algemeen klassement was niet aan de orde. Ook weet ik dat als ik met 10-15 man naar de finish rij niet ga winnen (zo'n Jacek sprint echt te hard). Ik moet dus wel een keer ergens aanvallen als ik nog een beetje kans wil maken op het podium (en het is ook gewoon leuk om te doen).

En klopt, Burum City inderdaad. Kennen wij elkaar ;)?
Niet om op de man te spelen maar Jacek valt nu echt wel een beetje door de mand vind ik. Sinds die ene race waarin hij een upgrade kreeg naar A op Zwiftpower, die de volgende dag ineens op "ERROR" stond (kan ook heel erg toevallig zijn hoor, maar ik heb mijn twijfels aangezien hij toevallig ook de ride leader is), heeft hij geen enkele race meer mee gedaan waar een effort van 20 minuten in zit: de tijdrit, Innsbruck, hij heeft ze over geslagen, maar wel andere races gereden op die tijdstippen in plaats van zijn eigen ride.

Een paar van die mannen voor in bij de B bij ZwiftNL kunnen dit soort ritten de hele rit rustig aan rijden, die rij je er als "echte B" inderdaad nooit vanaf en ga je altijd mee naar de finish nemen om ze daar te laten sprinten.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 03-12-2020 09:33 . Reden: Opmerking over hartslagen weg gehaald, want dat kan je niet weten. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@Ypuh Ja het is altijd even uitvogelen hoe je het beste zo'n race kunt eindigen. In ieder geval is het een ander verhaal dan een koers op de weg. Nu gaat het echt om vermogen, zou toch wel vet zijn dat Zwift in de toekomst weer-elementen kan toevoegen op een of andere manier. Zodat het op de kant komt, en er zich waaiers gaan vormen etc. Dat zou geweldig zijn.
Nee we kennen elkaar niet ;) Maar kom ook uit die omgeving dus vandaar dat ik de link legde met Poortinga Burum ;)

@Kluus pfff niks aan zulke valsspelers als Jacek, kun je dit niet ergens aangeven oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

pier87 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:22:
@Ypuh Ja het is altijd even uitvogelen hoe je het beste zo'n race kunt eindigen. In ieder geval is het een ander verhaal dan een koers op de weg. Nu gaat het echt om vermogen, zou toch wel vet zijn dat Zwift in de toekomst weer-elementen kan toevoegen op een of andere manier. Zodat het op de kant komt, en er zich waaiers gaan vormen etc. Dat zou geweldig zijn.
Nee we kennen elkaar niet ;) Maar kom ook uit die omgeving dus vandaar dat ik de link legde met Poortinga Burum ;)

@Kluus pfff niks aan zulke valsspelers als Jacek, kun je dit niet ergens aangeven oid?
Geen idee, in ieder geval niet bij de organisatie van ZwiftNL, want dat is ie zelf ;). Ik weet ook niet zeker of het valsspelen is als je gewoon zorgt dat je binnen de lijntjes blijft kleuren. En je kan ook niets hard maken, dus ik zou niemand van valsspelen willen beschuldigen.

Ik ben ook niet goed in racen in de A, maar ik doe wel gewoon wat ik leuk vind en waar ik relatief goed in ben en dat betekend dat ik na drie tijdritjes toch in de A gezet wordt. Prima, dan modder ik verder wat aan door proberen te leren tijdens races en beter te worden. Het is een beetje het brakke van het systeem van Zwift wat op FTP gebaseerd is in plaats van op resultaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 03-12-2020 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

MrAngry schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:14:
[...]

Dan hebben wij een tijdje samen gereden denk ik. Ik had het mentaal behoorlijk lastig de eerste ronde, want ik startte met de overtuiging dat ik toch wel redelijk bovenaan de range van de C klasse zat qua wkg, maar het ging inderdaad zo loei en loeihard dat ik op een gegeven moment op een stukje vals plat met 1% al buiten de draft kwam te zitten. Op de klimmetjes had ik het plan om rond mijn 5 minuten vermogen omhoog te gaan en dat is aardig gelukt (2e ronde niet meer) alleen toen waren er toch nog 25 die sneller boven waren. Kwam in een groepje, mensen opgeraapt waarvan jij er dan mogelijk eentje was. Tweede rond begon er iemand over kramp in ons groepje ;-). Uiteindelijk 20e geworden op Zwift en 8e op ZP. Van de 12 man die niet op ZP in de uitslag staan is er maar eentje die ik toevallig ken die ook wel te karakteriseren is als C rijder (maar die heeft denk ik gewoon geen ZP account), de rest allemaal UPG en WKG. Matig, want het maakte voor mij de race weer precies wat ik zo haat aan Zwift: Een tijdrit, waarin je op het vlakke tegen je FTP rijdt en nauwelijks kan versnellen bergop. Zelfs mijn eindsprint kwam ik niet meer boven de 500 watt uit.

e; En om dat te illusteren: Mijn Normalized Power is precies mijn FTP, mijn 20m is precies 3.2 wkg en mijn avg heartbeat is 2 slagen boven mijn omslagpunt. Tijdrit :-)
ik had een rood pakkie aan, bike and beer. Valt wel redelijk op :)

De eerste ronde ging echt loeihard idd, ik zat daar al boven FTP en hartslag boven het omslagpunt.
Op de eerste klim nog iets power over, maar het is in de C echt een tijdrit ja. Op het vlakke als vorige week kom ik daar wel goed mee weg. Maar als er wat klimmetjes inzitten dan ben ik weg. Heb dan geen 5 minuten over om nog te versnellen.

Mijn richtpunt is Jelleke de Vries ;) Die zat bij jou in het groepje en die staat net voor me in het klassement.Op het vlakke blijf ik haar voor, maar op de klimmetjes heeft zijn haar gewichtsvoordeel en ook gewoon net wat meer power denk ik.

Toen ik eraf moest op het 3de klimmetje zat ik met 2 anderen een paar seconden los van jullie. Dat gat werd redelijk snel kleiner. Jullie gingen net wat harder en waren met wat meer personen. Denk dat jij in dat groepje zat. Kon daar een paar kilometer lekker bijkomen. Tempo was wat prettiger. Tot dat de kramp erin schoot :P

8ste plek op ZP is netjes hoor! Had ook graag op die plek gefinished :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@pier87 voor wat betreft dat soort tactieken in het echt, dat is inderdaad interessant. Zwift is overigens ook bezig om steering te implementeren zodat je je positie beter kan bepalen. Ik weet niet of iemand hier al de Future Works races geprobeerd heeft waar dit aan staat (en dus in het bezit is van een Sterzo Smart)?

Ik vind het zelf altijd een beetje twijfelachtig in hoeverre Zwift op echte koers zou moeten lijken. Ik vind de platforms die wat meer lijken te streven om IRL koers te benaderen, zoals BKool en Rouvy toch wat minder aantrekkelijk op de een of andere manier (deels ook door de userbase waarschijnlijk).

Persoonlijk heeft het denk ik toch mijn voorkeur dat eracing echt een discipline an sich is met zijn eigen tactieken. Ik vind koerstactieken als waaiers ook vet in het echt, maar ik denk dat je dat op de trainer nooit gaat benaderen en ik vind het dan wel weer geinig dat je in eracing weer andere dingen kan doen die buiten niet kunnen, door de mechanieken van het spelletje slim te bespelen zoals gebruik maken van de sticky draft en het slim inzetten van powerups.

In mijn fiets seizoen heeft het allebei zijn plek en daar ben ik wel OK mee eigenlijk :).

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 03-12-2020 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@Kluus Klopt ook, denk ook dat dit lastig wordt. Maar stel je eens voor, dat je bijvoorbeeld een aantal keren ipv een Draft, of Aerohelmpje of een bus een keer kunt kiezen voor zijwind. Dus dat je op kop rijdt en dat je opeens zijwind krijgt dat iedereen ope kant komt behalve de mensen in de 1e waaier en er vervolgens verschillende waaiers ontstaan.

Of bijvoorbeeld elk rondje op een bepaalde plek wind tegen of zijwind, zoiets kun je denk ik vrij simpel invoegen in zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
We hebben het er al eerder over gehad. Een race is inderdaad iets anders dan een FTP-test doordat het gewoon regelmatig even stilvalt, helemaal als je er een competitie van maakt over 8 wedstrijden en er andere belangen spelen (klassementsrenners kiezen eerder hun momenten om het verschil te maken i.p.v. de eendagskoersen waarbij het eerder een soort afvalrace is). Aangezien je geen teams hebt in Zwift, zijn de meeste klassementsrenners niet gebaat bij een hoge gemiddelde snelheid (a la Sky-Jumbo trein).

Verder is het systeem gewoon niet perfect. Als je op W/Kg gaat voorselecteren is in theorie iedereen bergop even snel, maar dan kunnen onderling de verschillen zijn. Anderzijds; het zijn doorgaans wel vermakelijke races. Ik vind het niet erg dat er nog 10-20 lui rondrijden die even goed of een fractie beter zijn. Het leuke is dat je nu wel ziet waar ieders kwaliteiten liggen; sprinters zullen op vlakke ritten tot hun recht komen en klimmers/puncheurs/tijdrijders komen ook wel bovendrijven in hun eigen disciplines. Zelf kan ik bijvoorbeeld het vermogen wat ik in de tijdrit reed niet produceren op een klim als Innsbruck of de Alpe d'Huez. Bij een Jacek zie je nu dat hij iedere type rit boven komt drijven en altijd nog iets over heeft bij de eindsprint. Dat toont gewoon aan dat hij net onder zijn niveau rijdt. Anderzijds vind ik hem niet heel storend rijden/onverslaanbaar. Hij kleurt exact binnen de lijntjes van Zwift, maar valt net als @Kluus en mij precies op het randje (al istie wel een paar % sneller, dus beetje dubbel dat @Kluus in de A's rijdt en Jacek in de B's).

Er was laatst ook zo'n Kroaat die 1.450w trapte op de piek. Die heb ik alleen de eerste 2 vlakke etappes vooraan gezien (waarin hij 1e werd) en daarna niet meer. Dat vind ik dan wel weer leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Ypuh eigenlijk zit er al een systeem in zwiftpower met die race ranking points. Als je een goede uitslag rijdt tegen een sterk veld (de sterkte van het veld wordt ook gebaseerd op de ranking points) krijg je een betere (lagere) ranking. Hopelijk gaan ze dat ooit eens gebruiken in plaats van FTP nu Zwiftpower van Zwift is... Dan betekend vaak winnen gewoon dat je de volgende keer tegen sterkere rijders komt te staan.

Verder vind ik het allemaal ook niet zo erg natuurlijk, ik vermaak me prima en ik kan vaak genoeg gewoon meekomen bij de A. Soms is het veld te sterk omdat er veel A+ gasten mee doen die 5W/kg kunnen rijden maar in die gevallen probeer ik gewoon te leren.

Wat @Flipmo aangeeft hoe het er bij C aan toe gaat, waar het halve veld gewoon gediskwalificeerd wordt (op zwiftpower), is vele malen kwalijker. Daar kunnen die anti-sandbagging rules echt verschil gaan maken als die er eindelijk eens doorheen komen...

[ Voor 41% gewijzigd door Kluus op 03-12-2020 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:41
Hier nog iemand uit het groepje van Flipmo en MrAngry :D

Tempo aan het begin was echt belachelijk, heb zo ongeveer tot aan de afdaling nodig gehad om weer een beetje op adem te komen. En toen na de klimmetjes in dat groepje terecht gekomen. Tweede ronde was een stuk relaxter voor m'n gevoel, en had ook nog over om daarna op de klimmetjes weer wat gas te geven. Uiteindelijk best tevreden, maar met het juiste draftmanagement had er wat meer ingezeten denkik.

Al die mensen die eigenlijk een klasse hoger moeten zitten en het hele veld opblazen is inderdaad jammer. 13 van de top 15 zouden in B of zelfs A moeten zitten. Verder was het wel weer leuk allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Kluus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:39:...
Maar behalve dit, wat natuurlijk beginners skills, zijn heeft hij het inderdaad ook over de sticky draft, hoe je altijd moet opletten dat je niet in de sticky draft van een langzamere rijder komt, en later ook hoe deze gebruikt kan worden om pijn uit te delen door steeds een gat te laten vallen en die dicht te laten rijden door de anderen (hoewel me dat wel een risicovolle tactiek lijkt). ;)
Ik heb dat eens zitten oefenen kort geleden tijdens de "Garmin Never Stop Cycling". Een event met veel deelnemers en allemaal groepjes. Er was iemand achter in de groep met contant vermogen aan het fietsen. Ben ik er voor gaan fietsen en langzaam minder vermogen trappen. Dan kwam er een gaatje van 2 seconden. Vervolgens zie ik die persoon wat vermogen bijzetten. Ik liet die naast me komen en 2 iets hardere omwentelingen en ik zat er weer net voor. Zo heb ik dat een tijdje gedaan. Het lijkt me verschrikkelijk irritant als je in de sticky zit. Maar vooral op de limiet. Op een gegeven moment heb je een sprint nodig om een paar seconden dicht te rijden als men in de groep gemiddeld 3 W/kg rijdt (vooraan dan 4+ W/kg) En dan bedoel ik dat je die sprint nodig hebt om iemand kapot te rijden.
Dit is ook meer iets voor een WTRL waar je als team racet en iemand opoffert om andere teams te verzwakken.

Wbt Jacek, dat is me ook opgevallen. Maar ja, ik denk zelf dat dat onderdeel is van de gamification van indoor fietsen. Hij speelt het spelletje gewoon slim. Zonder fun in indoor fietsen veel zwaarder en niet leuk. Dus het is zaak voor jezelf om er voldoening uit te halen. En roemloos in het achterveld bij de A's rondrijden of lekker voor de prijzen racen, kies maar. Maar dat hij er gemakkelijk bij zit is wel duidelijk. Kijk maar eens naar de tweede ronde, het stuk voor de 180 graden bocht van de Richmond KOM, dan zit hij gewoon qua hartslag laag in Z2 / endurance ( = inschatting van mij want HR is persoonlijk) En als je dan de klimmetjes met reserve kan rijden heb je nog een mooie lange sprint in de benen. Dat heb ik ook wel, alleen kom ik nooit fris aan het einde :+

Voor de C-riders, bekijk anders voor de start eens de lijst met deelnemers in ZP en filter op 20min. dan zie je de sandbaggers die je kan noteren. Voor Richmond kan je dan mooi de eerste ronde profiteren. Even in het rood bij de start en dan tot de klimmetjes je winst pakken. De sandbaggers laten gaan als je te ver in het rood moet en vervolgens met een mooie pace en voorsprong de volgende ronde in gaan. Met wat geluk een tweede ronde in de draft meehobbelen. De energie bewaren voor je echte concurrenten.
Inspelen op de sitatie helpt je verder dan klagen over sandbagger e.d., want dat is al voordat ZP bestond. ZP verhelpt het enigszins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo

oNo

Wordt het al tijd voor een Tweakers Cycling Team? :+ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:16:
@Ypuh eigenlijk zit er al een systeem in zwiftpower met die race ranking points.
Nog nooit echt in verdiept omdat ik dus eigenlijk alleen maar die events van Zwift NL rijdt. BZR of 3R etc. zijn ook wel leuk, maar als ik een niet-ZNL event rijdt, dan is dat eigenlijk alleen om de benen even rond te draaien, geen races.

2 races per week is sowieso wel een beetje de limiet voor mij. Normaal gesproken probeer ik zo'n 4-5 ritten per week te doen, waarvan 1 race (op woensdag). De Pace and race (op donderdag) is dan ook nog wel even leuk om op tempo te rijden, maar laat ik het de laatste kilometers vaak al lopen. In theorie zou ik zaterdag of zondag nog een 2e race kunnen doen, maar dan is het ook wel fijn om gewoon even buiten te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

oNo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:51:
[...]

.....
Voor de C-riders, bekijk anders voor de start eens de lijst met deelnemers in ZP en filter op 20min. dan zie je de sandbaggers die je kan noteren. Voor Richmond kan je dan mooi de eerste ronde profiteren. Even in het rood bij de start en dan tot de klimmetjes je winst pakken. De sandbaggers laten gaan als je te ver in het rood moet en vervolgens met een mooie pace en voorsprong de volgende ronde in gaan. Met wat geluk een tweede ronde in de draft meehobbelen. De energie bewaren voor je echte concurrenten.
Inspelen op de sitatie helpt je verder dan klagen over sandbagger e.d., want dat is al voordat ZP bestond. ZP verhelpt het enigszins.
Dan heb je een A4'tje voor je liggen met +/- 15 namen ;)
Heb dat ook wel eens geprobeerd, maar dat is niet te doen met zoveel deelnemers. Moet je ook nog een lijstje hebben met je concurrenten. Er hoeven maar een paar van je concurrenten wel mee kunnen komen en dan zit je al snel op 2 minuten achterstand. Dat gat rijd je ook later echt niet meer dicht.

"Normaal" valt het nog mee met de Sandbaggers, ze zijn er wel maar gaan niet zo loeihard van start. Natuurlijk verlies je het direct van ze op de klimmetjes en dat blijft kut.
Maar gisteren ging het de eerste ronde wel zo hard, zelfs op het vlakke koste het gigantisch veel moeite (lees: ruim boven FTP) om er niet af te waaien.

Zwift is al best lang bezig met die Zwift HQ races om te testen qua sandbaggers. Heb er een paar keer in meegereden. Ook al zijn het korte races, zeker 90% word er wel uitgefilterd. Op langere races heeft het nog meer effect. Van mij (en vele andere C en D rijders) mogen ze het wel een keer doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:01:
[...]

Nog nooit echt in verdiept omdat ik dus eigenlijk alleen maar die events van Zwift NL rijdt. BZR of 3R etc. zijn ook wel leuk, maar als ik een niet-ZNL event rijdt, dan is dat eigenlijk alleen om de benen even rond te draaien, geen races.

2 races per week is sowieso wel een beetje de limiet voor mij. Normaal gesproken probeer ik zo'n 4-5 ritten per week te doen, waarvan 1 race (op woensdag). De Pace and race (op donderdag) is dan ook nog wel even leuk om op tempo te rijden, maar laat ik het de laatste kilometers vaak al lopen. In theorie zou ik zaterdag of zondag nog een 2e race kunnen doen, maar dan is het ook wel fijn om gewoon even buiten te spelen.
Ja klopt, maar uiteindelijk is dit ook geen ranking in de zin van veel races rijden. Deze ranking wordt bepaald door de beste 5 race resultaten (ten opzichte van het speelveld van die specifieke race) over de laatste 3 maanden. Hele uitleg staat hier:
https://www.zwiftpower.com/rankings.php#tab_faq (onder het FAQ tabje, ik krijg dat niet correct in de link)

Het is dus niet het cumulatief verzamelen van punten maar een alternatieve manier om rijder niveau te bepalen op basis van race resultaten in plaats van FTP. Het is dan niet zo belangrijk hoe veel races je rijdt, zo lang dit er 5 per kwartaal zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 03-12-2020 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Wat Kluus zegt.
Je stijgt dan ook in die ranking als je wint van "betere" rijders. In geval van Jacek pakt hij door niet zoveel punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

oNo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:10:
Wat Kluus zegt.
Je stijgt dan ook in die ranking als je wint van "betere" rijders. In geval van Jacek pakt hij door niet zoveel punten.
Waarbij niet zo veel punten pakken betekend dat je ranking dus "beter" wordt :). Maar niet alleen vanwege dit specifieke voorbeeld hoor, gewoon over de gehele breedte zou een categorisering op basis van dit systeem het voor iedereen een stuk competitiever maken denk ik.

@Ypuh ik heb wel gemerkt dat die korte races van 23km ofzo die neerkomen op ruwweg 30 minuten ook leuk zijn om te doen en daar herstel je best snel weer van. Hoeft niet natuurlijk, maar zo kan je eventueel wat meer races in de week proppen (als je dat zou willen), ook leuk om dingen in uit te proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 03-12-2020 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
gisteren voor het eerst een race met zwift NL meegereden. Zo, dat ging best hard. Eerste ronde redelijk bij kunnen blijven. In de 2e ronde zat ik niet op te letten bij de eerste klim (was muziek aan het fixen op mijn telefoon), daar zat ik opeens op 100m, en dat kreeg ik niet meer dicht. Dus de rest alleen gereden, helaas.

Die klimmetjes ging het wel echt los, mijn 1 minuut max was 6.7W/kg, en dat was alleen om bij te blijven ;) Wel tof om een keer te doen, volgende keer beter opletten, dan kan ik er denk ik net iets langer bij blijven (ik had wel de snelste ronde tijd, het eerste rondje :D) Alleen jammer dat de groep in de A niet wat groter is, eigenlijk was er alleen een kopgroep, met daarachter alleen niemandsland. Laatste ronde was nog wel spannend, er reed een groepje van 3 man op 1:50 achter me. Die werkten helaas goed samen, uiteindelijk werd ik op de laatste klim voor de finish nog gepakt door 2 van hen :(

Nu maar even herstellen, kan de beentjes nog wel voelen vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Het wordt wel complex dan hoor. Het gaat uiteindelijk nooit goed worden voor iedereen.

Als naar mezelf kijk en veel vlakke races doe kom ik hoog in de ranking. Ik ga dan verschrikkelijk nat met een race die over de Watopia Mountain route gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zo dat viel mij ook vies tegen zeg :D. Zat in groep C, kon in eerste instantie vrij lang aanhaken bij de tweede (of derde?) groep, totdat we bij de klim kwamen, ik had ook geen idee hoe lang de klim was dus kon ook niet inschatten hoeveel watt ik kon trappen, dus de groep maar laten gaan. Inmiddels zat mijn hartslag continu op 180-185 (95% van hrmax), ik weet vanuit hardlopen dat ik dat ruim een uur vol kan houden.
Op de een of andere manier kan ik moeilijk de motivatie naar boven halen om echt het maximale eruit te halen zoals bij een wedstrijd IRL. Misschien lukt dat beter als je bij de eerste 20 mee fietst :).

Ben benieuwd wat de impact gaat zijn van trainen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 03-12-2020 12:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oNo

oNo

@Sport_Life Wellicht goed om events te rijden met een groot deelnemersveld. Het zijn geen races maar uiteindelijk zit je vaak wel in een competitief groepje waarbij je jezelf lekker kan uitdagen. Om in zo'n groepje te komen is het handig om stevig te starten en dan een groep te zoeken. Is het eerst vlak, dan lekker meedraften. Uiteindelijk kom je na een beklimming vanzelf je "eigen" groep tegen door jezelf tijdens de klim wel uit te dagen maar niet kapot te rijden.
Route- en zelfkennis helpt je enorm, met events en races!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Sport_Life schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:14:
Inmiddels zat mijn hartslag continu op 180-185 (95% van hrmax), ik weet vanuit hardlopen dat ik dat ruim een uur vol kan houden.
Je hartslag bij hardlopen ligt gemiddeld wel zo'n 10 slagen hoger. Ook al kun je fysiek die HF misschien wel volhouden, je zult dan redelijk 'gassed out' zijn en gemiddeld minder vermogen leveren. Beter is om uit te gaan van je omslagpunt (treshold heart rate) tijdens het fietsen. De maximale hartslag die je vol kunt houden zonder te verzuren. In een race kun je daar mogelijk wel X minuten een paar slagen boven zitten, maar geen uur lang.

Hou er ook rekening mee dat indoor en outdoor niet altijd vergelijkbaar is, mede dankzij koeling. Buiten kan ik een hogere hartslag langer volhouden, al moet ik zeggen dat indoor vs. outdoor steeds dichter bij elkaar is komen te liggen nu ik een 100-150u erop heb zitten binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Oke, dan komt er nu een vraag die mogelijk al tig keren beantwoord is. Maar ik heb met name wat ervaringen nodig.

Ik ben bezig met mijn paincave. Momenteel staat de Kickr Core in de garage. Hier is het vrij fris en heb ik dus amper ventilatie nodig.

Maar straks, wanneer mn paincave klaar is heb ik een ventilator oid nodig. Hij hoeft absoluut niet volle bak aan te staan, liever niet zelfs. Maar heeft iemand goede tips of eigenlijk goede ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:11
pier87 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:40:
Oke, dan komt er nu een vraag die mogelijk al tig keren beantwoord is. Maar ik heb met name wat ervaringen nodig.

Ik ben bezig met mijn paincave. Momenteel staat de Kickr Core in de garage. Hier is het vrij fris en heb ik dus amper ventilatie nodig.

Maar straks, wanneer mn paincave klaar is heb ik een ventilator oid nodig. Hij hoeft absoluut niet volle bak aan te staan, liever niet zelfs. Maar heeft iemand goede tips of eigenlijk goede ervaring?
Deze komt hier regelmatig voorbij. Zelf heb ik een goedkope ventilator van de Blokker/Action/Hema ofzo op standje 1 of 2 en een klein klapraampje open in een kamer van ~8m2.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Heb ook die Vacmaster als enige ventilator nu. Het voor- en nadeel is dat die vrij geconcentreerd is. Voor optimale koeling moet je wel een beetje in de luchtstroom gaan zitten. Verder is hij een stuk stiller dan de Bestron vloerventilator (ik gok 45cm) die ik hiervoor had. Die laatste voldeed op zich ook wel prima, maar produceert wel meer geluid en koelde net iets minder, maar wel weer over het hele lichaam.

Een ander zweert weer bij 2 (kleinere) ventilatoren, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Van alle opties valt wel iets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

pier87 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:40:Maar straks, wanneer mn paincave klaar is heb ik een ventilator oid nodig. Hij hoeft absoluut niet volle bak aan te staan, liever niet zelfs. Maar heeft iemand goede tips of eigenlijk goede ervaring?
Een zo groot mogelijke ventilator op lage toeren!
Je kamer is net een systeemkast. Dus als je dat kan ventileren, doen. Dat is warme lucht naar buiten blazen en fietsen bij de opening waar frisse lucht binnenkomt. Passief is al ok, actief en bedienbaar nog beter (uit of laag met warming up en volle power lucht als je intensief bezig bent) Of een airco :*)
Verder, een goede airflow. Ik zie weleens opstellingen met de ventilator half in de kast wat resulteert in minder luchtverplaatsing.
Ik zweet erg veel dus heb een tweede ventilator die op de benen of de rug gericht staat.

Of vraag of je vrouw tijdens het fietsen bij je komt zitten, betere luchtverplaatsing dan een ventilator :+ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
Weet er iemand of bij de nieuwe tacx software ook de oude films die ik ooit gedownload heb kan draaien?
Ik heb meerdere films van Tacx TTS 4 die ik nu nog heb
Of kan dit met alle trainers samen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gisteren mijn Lifeline rocker plate in gebruik genomen. Installatie is echt een eitje. In 15 minuten was ik klaar. Ding uitpakken, op de grond leggen, 2 ballen er in stoppen en oppompen, fiets + Tacx erop zetten, vastzetten en klaar. Daarna even een 34km rondje gedaan. In het begin is het even wennen dat het beweegt, maar dat heb je snel genoeg te pakken. Bij lage intensiteit voel je weinig verschil (ik zie wel dat de fiets iets beweegt, maar het is niet veel). Pas als je echt kracht zet, bijv. bij een klim, merk je dat er veel beweging in zit. Hierdoor fiets je met een meer natuurlijker gevoel. Ik zie ook dat er minder beweging zit in de staande achtervork, dus dat is ook fijn voor het frame.
Eerste indruk dus erg positief. Ik ga er de winter mee in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnZxl6vMlfvQ1BtEMS9CpSzTdKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeaQOyHq6wwztqXlOeeIGVkQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 04-12-2020 13:52 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik ga zo voor het eerst op Zwift met mijn Tacx. Heb het topic doorgenomen en wat op YouTube gesnuffeld maar kom er niet helemaal uit of het nou de bedoeling is dat je start met een FTP test? Ik heb geen power meter op mijn fiets, dus heb geen idee wat mijn FTP is. Maar wellicht is het handiger om eerst wat rondjes op Zwift te rijden? En die je van te voren nog iets aan te passen in de instellingen? In sommige filmpjes zag ik dat de difficulty bijvoorbeeld werd aangepast.
Ben benieuwd! (vooral naar hoe het vanmiddag gaat ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Hyperdunk_15 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:09:
Ik ga zo voor het eerst op Zwift met mijn Tacx. Heb het topic doorgenomen en wat op YouTube gesnuffeld maar kom er niet helemaal uit of het nou de bedoeling is dat je start met een FTP test? Ik heb geen power meter op mijn fiets, dus heb geen idee wat mijn FTP is. Maar wellicht is het handiger om eerst wat rondjes op Zwift te rijden? En die je van te voren nog iets aan te passen in de instellingen? In sommige filmpjes zag ik dat de difficulty bijvoorbeeld werd aangepast.
Ben benieuwd! (vooral naar hoe het vanmiddag gaat ;))
wat voor Tacx heb je? de meeste smart trainers sturen power terug naar je app en heb je dus geen power meter op je fiets nodig (je taxc is dan de powermeter).

Als je gewoon rond gaat rijden (group rides, races, etc) dan heb je geen FTP test nodig, zwift zal dan af en toe met een update komen als je 20 minuten hard hebt gefietst.

Ga je workouts doen, dan moet je wel echt een FTP als baseline hebben, je workouts worden namelijk geschaald naar je FTP (zoveel minuten op 95% van je FTP of 2 minuten op 120% van je FTP etc). Die workouts zijn enkel nuttig als je FTP goed staat.
Een ramptest is overigens zo gedaan, met 20-30 minuten ben je er vanaf en het doet maar een paar minuten pijn ;)

over difficulty, die staat standaard op 50%, dat is prima, dan hoef je net wat minder te schakelen, als je een capabele trainer en genoeg versnellingen hebt, kan je ook naar 100%, maar dat is een stukje persoonlijke voorkeur.

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 04-12-2020 14:22 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Microkid Gaaf, leuk dat LifeLine nu ook met zo'n RockerPlate komt. Heb de prijs nog niet gezien, maar vind die overige merken veel te duur voor een stukje hout met 2 speelgoed balletjes. DIY is niet aan mij besteed, vind het geluid van zo'n elektrische zaag alleen al eng en met een figuurzaagje ben ik over 4 weken nog bezig.

Ben wel benieuwd over een paar weken/maanden of je vindt dat het ding vooral in de weg staat of écht iets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Ypuh de prijs is 330 euro https://www.wiggle.nl/lifeline-rocker-plaat. Heb deze ook al een tindje in het visier, benieuwd hoe het bevalt @Microkid !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ik heb zo'n zelfgemaakte rockerplate. Gebruik hem nu jaar en zou niet meer zonder willen.
Afgelopen week nog bij een kennis geweest die wat connectie problemen had met Zwift. Toen even op een tacx flux gezeten. Maar man wat zit dat kut als er niks geen beweging in de fiets zit.

320 Euro.... ik was nog geen 20 Euro kwijt. Met ongeveer 2 uur werk om hem te maken :D

[ Voor 14% gewijzigd door Flipmo op 04-12-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Flipmo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:49:
Maar man wat zit dat kut als er niks geen beweging in de fiets zit.
+1, de Neo heeft by design al wat sway gelukkig.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 04-12-2020 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kluus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:47:
@Ypuh de prijs is 330 euro https://www.wiggle.nl/lifeline-rocker-plaat. Heb deze ook al een tindje in het visier, benieuwd hoe het bevalt @Microkid !
Ik had hem voor 213 euro in de black friday aanbieding. Ik ben best redelijk handig, maar daar ga ik niet zelf voor knutselen.. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Microkid schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:06:
[...]

Ik had hem voor 213 euro in de black friday aanbieding. Ik ben best redelijk handig, maar daar ga ik niet zelf voor knutselen.. :)
Ah nice, goed gespot. Voor 213 euro had ik hem inderdaad ook wel gehaald denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:52
Ik heb reeds alles liggen om mijn RockerPlate te maken (Multiplex, SC20UU, SK20, 1.5m as, veren,..) Nu enkel nog de tijd vinden om alles in elkaar te steken.

Ik zal dus zijdelingse beweging hebben alsook voor/achter.
Ben benieuwd hoe het zal voelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Vanmiddag weer even een korte race gedaan van 25km op een kort parcours (8 rondjes La Guardia in NY). Het was een leuk race parcours maar met een gezamelijke start wordt het wel een rommel zeg.

Al vrij snel begonnen we met het A/B peloton D groepjes te dubbelen, het probleem was hier nog niet zo groot want door het verschil in power werden deze groepjes vrij efficient ingehaald. Echter, tegen het einde van de rit kwamen we groepjes met geloste B's tegen, echt, chaos! Continu opletten dat je niet in de sticky draft van het verkeerde groepje komt terwijl het tempo weer omhoog gaat en de concentratie verder onder druk komt. Een kilometer voor de finish zat ik dan ook ineens midden in een groep geloste B's en C's terwijl het peloton wegsnelde. Ik moet dit echt nog oefenen.

In ieder geval weer een lekkere workout gehad. :+

Gaan er hier trouwens morgen nog mensen met de Nations Challenge meedoen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

oNo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:32:
@Sport_Life Wellicht goed om events te rijden met een groot deelnemersveld. Het zijn geen races maar uiteindelijk zit je vaak wel in een competitief groepje waarbij je jezelf lekker kan uitdagen. Om in zo'n groepje te komen is het handig om stevig te starten en dan een groep te zoeken. Is het eerst vlak, dan lekker meedraften. Uiteindelijk kom je na een beklimming vanzelf je "eigen" groep tegen door jezelf tijdens de klim wel uit te dagen maar niet kapot te rijden.
Route- en zelfkennis helpt je enorm, met events en races!
Goede tip, ga ik doen :).
Ypuh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:34:
[...]

Je hartslag bij hardlopen ligt gemiddeld wel zo'n 10 slagen hoger. Ook al kun je fysiek die HF misschien wel volhouden, je zult dan redelijk 'gassed out' zijn en gemiddeld minder vermogen leveren. Beter is om uit te gaan van je omslagpunt (treshold heart rate) tijdens het fietsen. De maximale hartslag die je vol kunt houden zonder te verzuren. In een race kun je daar mogelijk wel X minuten een paar slagen boven zitten, maar geen uur lang.

Hou er ook rekening mee dat indoor en outdoor niet altijd vergelijkbaar is, mede dankzij koeling. Buiten kan ik een hogere hartslag langer volhouden, al moet ik zeggen dat indoor vs. outdoor steeds dichter bij elkaar is komen te liggen nu ik een 100-150u erop heb zitten binnen.
Ik heb inderdaad de fan nog niet aanstaan, dat gaat ook helpen. Het zweet gutst van m'n voorhoofd.
Ben ook met Trainerroad bezig met oa de traptechniek, volgens mij gaat dat ook wel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Dat is dan wel weer leuk voor de tactiek. Anders weet je gewoon dat je met hetzelfde groepje moet sprinten. Nu is het lekker interval tot de finish en heb je nog wat kansen om die wheelsuckers te lossen ;w

Wbt zo'n rockerplate. Een beetje beweging in de fiets kan je indoorervaring een stuk verbeteren.

Heel vroegah had ik een Tacx, type cycleforce IIRC. Na 30 minuten begon de ellende, zere reet. Een uur was enorm afzien, aleen al door zadelpijn. Na de overstap naar een Kurt Kinetic Rock & Roll totaal geen problemen meer. Lachend 90+ minuten op dat ding zitten. Dat was het pre Zwift tijdperk met een film en Trainerroad.
Maar toen kwam Zwift en had ik het geluk dat de weerstandsunit nog niet zo slecht was, dus kon ik al snel meedoen in het beta programma. Daarna aardig wat lange ritjes rond Jarvis gereden 8)
Ik rij nu ruim een jaar met de opvolger van de Rock & Roll, de R1. Realistisch of niet maakt me niet uit, geen zadelpijn wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo

oNo

Sport_Life schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:12:[...]Ik heb inderdaad de fan nog niet aanstaan, dat gaat ook helpen. Het zweet gutst van m'n voorhoofd.
Ben ook met Trainerroad bezig met oa de traptechniek, volgens mij gaat dat ook wel helpen.
Een zweetband helpt enorm het zweet een beetje te begeleiden. In elk geval niet de hele tijd voor je ogen te hebben.
En het is toch indoor. Je bent safe zolang je niet live streamt met jezelf in beeld :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSs6oIhTKZfmfajwNAFApUDyGp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/90ZIo9uzxPEgjlVAo1IQ10Mp.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
  • Laatst online: 10-06-2024
@Prulleman bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik heb een Tacx Flux S. Ik wil af en toe wel workouts gaan doen maar wil eerst even kijken hoe alles werkt.
Kan dus eerst gewoon wat rondjes rijden, goed om te weten.

Ga nu alleen mijn fiets nog even nakijken want het lijkt alsof die iet wat scheef op de Tacx staat. Wellicht gezichtsbedrog want heb het frame wel gewoon netjes en stevig op de Tacx staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nog een vraagje, mijn HRM meter heeft ANT+ en geen BT. De Tacx is wel via BT aangesloten en dat werkt prima.
Kan ik met zo'n USB ANT+ stick de HRM meter koppelen of moet ik zo'n duurdere versie van Tacx hebben? Afstand tot laptop is <50cm.
https://www.amazon.nl/ADD...id=pla-917164280562&psc=1

Alternatief is een BT HRM meter, maar dat is ook weer zonde

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 04-12-2020 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:33
Sport_Life schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:59:
Nog een vraagje, mijn HRM meter heeft ANT+ en geen BT. De Tacx is wel via BT aangesloten en dat werkt prima.
Kan ik met zo'n USB ANT+ stick de HRM meter koppelen of moet ik zo'n duurdere versie van Tacx hebben? Afstand tot laptop is <50cm.
https://www.amazon.nl/ADD...id=pla-917164280562&psc=1

Alternatief is een BT HRM meter, maar dat is ook weer zonde
Dat werkt inderdaad helemaal prima.
Pagina: 1 ... 60 ... 162 Laatste