@
oNo Haha, thanks! Wel leuk om een keer zo terug te kijken!
Die 2e klim ging inderdaad steeds net niet lekker qua timing. Ik probeerde een beetje te sparen op die eerste klim door vooraan te beginnen en een beetje halverwege te eindigen, maar met 500w en hartslag 190+ lukte dat niet heel goed. Op de top viel het dan steeds een beetje stil (waar ik liever vol doortrek, maar dan kom je alleen te zitten en schiet het peloton je bij de voet van de klim alsnog voorbij). Als alternatief had ik bedacht m'n benen even stil te houden (bij ca. 55 km/u en -4% ben je in aerotuck even snel als dat je gewoon flink doortrapt), maar het afdalingkje was weer net iets tekort waardoor ik alsnog achteraan kwam te zitten. Kortom; het lukte me niet om de juiste strategie te vinden. (Edit: Die Jacek doet het in ronde 3 wel goed. Die begint achteraan in aerotuck en eindigt vooraan, precies het tegenovergestelde van mij dus).
Verder was het wel leuk dat we na de eerste ronde nog met zo'n 20 man over waren, maar gevolg was dat de 2e groep geen druk meer kon zetten en je die eerste 20 niet zomaar losrijdt zonder je eigen glazen in te gooien. Daardoor werd het best wel een saaie race, maar door de 3x3 max efforts wel één van de zwaarste (m'n longen stonden 20 minuten later nog in de fik na het douchen).
Voor wie zin heeft; geef maar eens een analyse hoe ik het tactisch beter aan had kunnen pakken?
Het zou mij goed uitkomen als:
- Er op de tussen stukken ook vol door gereden wordt
- Of er een kopgroepje van een man of 5-7 ontstaat
Wat voor mij niet werkt is:
- Als er geen 2e groep is die geen druk kan zetten
- De eerste groep het helemaal stil laat vallen en op de klimmetjes bijna 200% gaat rijden zodat er niemand wegkomt
Zelf zie ik niet echt een oplossing, behalve misschien een keer op het vlakke of vlak na een klim aanvallen. Het probleem is dat zodra er een redelijk gat ontstaat, de rest van de groep het weer stil laat vallen en/of in het wiel gaat zitten en mij er vervolgens op de klimmetjes afrijden.
Ideale situatie is als je met 5 man weg geraakt en de 2e groep druk blijft zetten. Dan wordt het een soort tijdrit en heb ik op de laatste klim wel de inhoud om ze er 1-voor-1 af te rijden (en wie dan nog in m'n wiel zit en kan sprinten wint

).
[
Voor 3% gewijzigd door
Ypuh op 02-12-2020 22:28
]