Als je gaat zwiften en bergen wilt doen zou ik een 11-28 of 11-30 bestellen (mits je achterderailleur dat aankan, zou bij een 3x9 fiets verder niet teveel uitgeven aan dure onderdelen, gewoon een cassette van 25-35 euro op je trainer en lekker fietsen.Hyperdunk_15 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:52:
Het is mijn eindelijk gelukt om een Tacx Flux S te bestellen (en binnen te krijgen..)
Nu moet ik er nog een casette bij bestellen. Welke is goed?
Ik heb een oudere fiets die ik gebruik voor de Tacx. Deze fiets heeft voor nog 3 bladen.
De casette achterop is een 9 Speed Shimano CS-HG50, 12-25.
kan ik dezelfde casette bestellen of beter een andere? Als het echt hard gaat op een lange, dalend stuk merk ik dat ik op een gegeven moment niet meer zwaarder kan schakelen (maar dit komt echt niet vaak voor).
Deze casette zit er sinds mei op inc. nieuwe ketting. Ik denk dat ik sinds die tijd nog een kleine 2500 kilometer heb gemaakt. Kan ik dan deze ketting nog gebruiken?
Ik zou de fiets ook nog graag voor winterritten gebruiken (vind dat nog zonde met mijn nieuwe fiets) dus ik weet niet hoe makkelijk het is als ik dan voor buiten en binnen een andere ketting heb?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik fiets graag maar als het op de techniek aankomt heb ik nog een hoop te leren
In eerste instantie zou ik je huidige ketting gewoon proberen, normaal gesproken zou dat wel goed moeten gaan, mocht het erg veel lawaai /geratel opleveren, moet je de ketting gewoon vervangen, niet een binnen en buiten ketting, dan is het hele idee van een direct drive trainer weg..