Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 58 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:26
Moet je de C-klasse eens zien. Ook daar "wint" een A.

Kan het zijn dat de winnaars van B hun gewicht hebben aangepast, zodanig dat ze net niet naar A hoeven? Mogelijk zijn ze dus minder zwaar in het echt.

[ Voor 6% gewijzigd door DutX op 19-11-2020 16:08 ]

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06

Kluus

Gang is alles

Def1ant schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:07:
Moet je de C-klasse eens zien. Ook daar "wint" een A.

Kan het zijn dat de winnaars van B hun gewicht hebben aangepast, zodanig dat ze net niet naar A hoeven? Mogelijk zijn ze dus minder zwaar in het echt.
Ja klopt, maar op Zwiftpower zijn de eerste 7 van de C's er sowieso uitgefiltered.

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik denk iets meer dan 7, ik eindigde in de race op 35 ofzo, sta nu op 16 in zwiftpower.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:59

Flipmo

OMG !!

JP_S schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:14:
Ik denk iets meer dan 7, ik eindigde in de race op 35 ofzo, sta nu op 16 in zwiftpower.
op zwiftpower zijn er 9 voor jou gediskwalificeerd, en voor mij 7 personen :)
Ben in de race als 17de geëindigd en sta 5de op Zwiftpower.
Niet iedereen heeft zich bij Zwiftpower aangemeld natuurlijk, vandaar het verschil.

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57
Michaelg schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:12:
Als je eerst een kwartiertje warm fietst en dan de kalibratie uitvoert. Staat ie dan nog steeds goed?
Hmm goeie, let me check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:46:
[...]
...

Op zich wel jammer want de B-groep is nu eigenlijk net iets te groot/snel om een écht leuke koers te krijgen, en de A-groep weer net iets te magertjes. Als de eerste 15-20 van de B's mee zouden doen bij A, dan krijg je 2 groepen die bijna even groot zijn en ontstaat er ook een eerlijkere verdeling tussen kopgroep-peloton-afvallers. Je zult dan zien dat er iedere week andere namen voorop rijden afhankelijk van het parcours.

...
Op zich starten er sowieso wel meer in A dan wat er uiteindelijk in zwiftpower staat, gisteren waren het er 40 en staan er maar 31 op Zwiftpower. Dat komt uiteraard niet door DQ's maar heel veel in A stoppen ermee zodra ze uit het laatste groepje gelost worden en zijn dan niet meer zichtbaar op Zwiftpower. Geen idee of dat bij de B's ook gebeurt maar nu zie ik het steeds gebeuren omdat ik ook in dat laatste groepje hang. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16
Da's ook lekker dan, hang je al in het laatste groepje, stappen ze ook nog af om je heen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:50:
Da's ook lekker dan, hang je al in het laatste groepje, stappen ze ook nog af om je heen.
Een beetje zuur is dat wel ja ;). Maar tot nu toe heb ik dat alleen gezien als ze gelost worden en ze helemaal alleen komen te zitten dus zo erg is het niet. Bij een echt criterium gebeurt dit ook (en dan moet het vaak zelfs om dubbelen te voorkomen).

Maar het vertekend wel het beeld in de uitslag waardoor het lijkt alsof je bijna laatste bent terwijl het in de praktijk nog mee valt. Eigenlijk zou Zwift/Zwiftpower ook de DNF's moeten laten zien.

[ Voor 28% gewijzigd door Kluus op 19-11-2020 17:00 ]

• DutX
  • Laatst online: 12:26
Soort van last man standing dan.. kan ook een motivatie zijn die laatste man niet te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 22:24
Def1ant schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:31:
Soort van last man standing dan.. kan ook een motivatie zijn die laatste man niet te zijn :)
Volgens mij wil je juist wel de laatste man zijn dan toch ;)?

Het was mij vorige week ook al opgevallen dat diegene die ik ingehaald en eraf gereden had, de race ook niet uitgereden hebben. Bij de B's valt dit misschien wat minder op omdat je vooraan meerijdt?

Ik zie zelf het nut niet zo van quitten (al is alleen rijden ook niet leuk). Ik heb in principe een workout gepland van een uur, dus tenzij het heel slecht gaat/geen puf in de benen ga ik geen workout vroegtijdig afbreken. De uiteindelijke uitslag is wat dat betreft secundair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 19:21

Fisico

by Fabian

Net ontdekt dat je in de work outs in Zwift ERG-mode wel aan moet zetten. De scheelt echt een hoop gewiebel in wattages en maakt de oefening echt leuker. Nu nog de neiging om te schakelen af leren. Jammer wel dat bij Jon's mix die pieken van 10 seconden dan nergens op slaan, want tegen de tijd dat je op dat vermogen bent op een normale manier is de tijd voorbij. Nu maar eens verder zoeken naar leuke blokjestrainingen met een paar sprints erin.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
Fisico schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:39:
Net ontdekt dat je in de work outs in Zwift ERG-mode wel aan moet zetten.
Jammer wel dat bij Jon's mix die pieken van 10 seconden dan nergens op slaan, want tegen de tijd dat je op dat vermogen bent op een normale manier is de tijd voorbij.
huh, bij mijn NEO zit ik binnen een seconde of zo op een max vermogen? Enige is dat je de trapfrequentie en vermogen bij start van interval al verhoogd moet hebben dus voorkomen dat je verrast wordt door de grotere weerstand en omgekeerd wanneer de weerstand minder wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 21:59
Fisico schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:39:
Net ontdekt dat je in de work outs in Zwift ERG-mode wel aan moet zetten. De scheelt echt een hoop gewiebel in wattages en maakt de oefening echt leuker. Nu nog de neiging om te schakelen af leren. Jammer wel dat bij Jon's mix die pieken van 10 seconden dan nergens op slaan, want tegen de tijd dat je op dat vermogen bent op een normale manier is de tijd voorbij. Nu maar eens verder zoeken naar leuke blokjestrainingen met een paar sprints erin.
Gisteren deed ik een workout met Zwift waarbij ik 10 keer 10 seconden maximaal moest trappen. Ik diende hiervoor telkens ERG uit te schakelen. Ging gemakkelijk via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Drossie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:46:
[...]

Gisteren deed ik een workout met Zwift waarbij ik 10 keer 10 seconden maximaal moest trappen. Ik diende hiervoor telkens ERG uit te schakelen. Ging gemakkelijk via de app.
In de workouts kunnen ze ook “free mode” blokken stoppen waardoor voor dat blok automatisch erg uit gaat, dan hoef je dat niet zelf via de app te doen. In de zwift academy 2020 workouts zitten in ieder geval een aantal workouts met sprints die op deze manier werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

BartNL schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:44:
[...]

huh, bij mijn NEO zit ik binnen een seconde of zo op een max vermogen? Enige is dat je de trapfrequentie en vermogen bij start van interval al verhoogd moet hebben dus voorkomen dat je verrast wordt door de grotere weerstand en omgekeerd wanneer de weerstand minder wordt?
Dat deed ik na de eerste keer dan ook, maar dat voelt ook tamelijk loos om met 120 omwentelingen op 110 watt in eens 400 nog wat watt te trappen. Het is net of je tegen een muur knalt. Zonder ERG zou ik het wattage in aanloop van de piek al opvoeren en dan vloeiend erin komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Fisico schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:52:
[...]
Dat deed ik na de eerste keer dan ook, maar dat voelt ook tamelijk loos om met 120 omwentelingen op 110 watt in eens 400 nog wat watt te trappen. Het is net of je tegen een muur knalt. Zonder ERG zou ik het wattage in aanloop van de piek al opvoeren en dan vloeiend erin komen.
ik denk dat het een kwestie van wennen is. Wat ik doe is ook zeker niet 120 omwentelingen trappen maar wanneer ik 90rpm 110W trap en ik moet naar een interval van 10s 400W dan ga ik in de laatste 3s(?) voor de 400W naar hooguit 100rpm en dat zakt dan bij start 400W in naar misschien 80rpm.
Ik zal je genoemde voorbeeld workout dit weekend eens proberen aangezien ik laatste tijd geen ERG trainingen met hoger dan VO2max vermogen heb getrapt. Bij Jon's mix zou ik ruim 700W moeten gaan trappen. Het is wel zo dat ik in verhouding tot mijn FTP minder moeite heb met dit soort korte zware inspanningen maar wie weet valt het dit keer niet mee ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BartNL op 20-11-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het is bij mij ook nog wel een beetje zoeken naar een optimale manier om de workouts te doen. In de sprint ben ik ook nog wel eens te gretig met mijn versnelling of aanvangsmoment.

Hebben anderen ook dat de verf van het vliegwiel van de Wahoo Kickr af slijt? Er zitten een soort van grijze spikkels op het zwarte loopvlak namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
PaulBloem schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:49:

Mijn cadans is hoog en gelijkmatig, ik sta niet op de pedalen en heb het kleinste verzet, maar toch slipt het. Ook heb ik er een trainingsband omheen zitten, geen idee of dat juist help of niet.

Hebben andere mensen hier ook last van? Tips om dit tegen te gaan?
Hoe heb je je difficulty staan? Ik merk zelf wel dat na een tijdje de band een beetje glad wordt, dan zit er zo'n zwart/zilverachtige afdruk op. Met een fijn schuurpapiertje is het heel snel weer schoon en ruw. Ook al eens met wasbenzine geprobeerd, dat gaat ook, maar met schuurpapier heb ik betere ervaringen. Ik heb een rode trainingsband van decathlon, schuurpapiertje is amper rood, dus ik vind het een prima oplossing. Ook het rolletje van je trainer goed vetvrij houden.
En ja, als je echt geen enkele slip wilt komt een direct drive om de hoek kijken, maar wij blijven voorlopig gewoon bij de bushido in elk geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 20-11-2020 15:42 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57
Mistraller schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:41:
[...]

Hoe heb je je difficulty staan? Ik merk zelf wel dat na een tijdje de band een beetje glad wordt, dan zit er zo'n zwart/zilverachtige afdruk op. Met een fijn schuurpapiertje is het heel snel weer schoon en ruw. Ook al eens met wasbenzine geprobeerd, dat gaat ook, maar met schuurpapier heb ik betere ervaringen. Ik heb een rode trainingsband van decathlon, schuurpapiertje is amper rood, dus ik vind het een prima oplossing. Ook het rolletje van je trainer goed vetvrij houden.
En ja, als je echt geen enkele slip wilt komt een direct drive om de hoek kijken, maar wij blijven voorlopig gewoon bij de bushido in elk geval.
Allright, dat is zeker een poging waard! Gaan we eens uit proberen, thanks.
Difficulty staat op 100%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 22:01
BartNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:15:
[...]

ik denk dat het een kwestie van wennen is. Wat ik doe is ook zeker niet 120 omwentelingen trappen maar wanneer ik 90rpm 110W trap en ik moet naar een interval van 10s 400W dan ga ik in de laatste 3s(?) voor de 400W naar hooguit 100rpm en dat zakt dan bij start 400W in naar misschien 80rpm.
Anders kom je idd in THE SPIRAL OF DEATH :o Ik zit wel eens niet op te letten tijdens zo'n Zwift workout en dan krijg ik op een gegeven moment de pedalen niet meer rond.

Nu in week 6 van het TT Tune Up plan. Ik zit al weer op m'n beste niveau van eerder dit jaar. Benieuwd of ik m'n FTP nog richting de 270 krijg voor de kerst.

[ Voor 12% gewijzigd door Tranze op 20-11-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 14-06 18:39
PaulBloem schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:05:
[...]

Allright, dat is zeker een poging waard! Gaan we eens uit proberen, thanks.
Difficulty staat op 100%.
Die zou ik zeker naar 50% zetten.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Tranze schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:15:
[...]

Anders kom je idd in THE SPIRAL OF DEATH :o Ik zit wel eens niet op te letten tijdens zo'n Zwift workout en dan krijg ik op een gegeven moment de pedalen niet meer rond.
Precies dat, ik was even naar mijn trap as aan het kijken met 80 rpm en toen boem. Dan duurt het wel even voor ik weer ritme heb. Net als toen ik in ERG net niet bij de knop van de ventilator kon en even dacht met uitspinnen en rekken het ook wel te halen, toen ging de ERG zelfs automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Michaelg schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:16:
[...]

Die zou ik zeker naar 50% zetten.
Niet persé denk ik bij een steady klim, waarbij het om de ervaring gaat :) zeker als je de bult in het echt ook kent.

Ik zet hem zelf op de default 50% bij de normale ritten maar dat is meer om het schakelen te voorkomen, maar bij een klim als de Alpe heb ik onlangs gemerkt dat ik met 100% wat realistischer waardes lijk te krijgen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 15:15
Kluus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:43:
[...]

Op zich starten er sowieso wel meer in A dan wat er uiteindelijk in zwiftpower staat, gisteren waren het er 40 en staan er maar 31 op Zwiftpower. Dat komt uiteraard niet door DQ's maar heel veel in A stoppen ermee zodra ze uit het laatste groepje gelost worden en zijn dan niet meer zichtbaar op Zwiftpower. Geen idee of dat bij de B's ook gebeurt maar nu zie ik het steeds gebeuren omdat ik ook in dat laatste groepje hang. :+
ai, das ook sneu! Ik heb deze week mijn eerste races gereden. Eerste zat ik in de C groep, dat ging als een trein, maar werd ik op Zwiftpower gefiskwalificeerd van wege WKG. Gisteren nog een poging gewaagd in A, en dat ging eigenlijk best goed. Uiteindelijk net de kopgroep kunnen houden, was iets van 14e, en op Zwiftpower zelfs 10e.

Eindsprint zat er niet meer in, daar was ik te dood voor ;) Valt me op dat ik kwa W/kg toch nog redelijk hoog zit, als ik zo naar de rijders om me heen kijk. Maar hoe dan ook, leuk ritje, en met iets boven de 300W gemiddeld, voor mijn doen een van de sterkere ritten van het jaar (was ook maar relatief kort natuurlijk).

Overigens is sprinten sowieso vrij lastig met mijn wheel-on trainer, boven de 600-700W krijg je toch snel dat het wiel gaat slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Mistraller schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:04:
[...]

Niet persé denk ik bij een steady klim, waarbij het om de ervaring gaat :) zeker als je de bult in het echt ook kent.

Ik zet hem zelf op de default 50% bij de normale ritten maar dat is meer om het schakelen te voorkomen, maar bij een klim als de Alpe heb ik onlangs gemerkt dat ik met 100% wat realistischer waardes lijk te krijgen.
Met mijn ervaring op de Vortex kon ik hem niet hoger dan 50% zetten. Anders voelde het constant alsof hij door wilt slippen.

Overigens vind ik ook op mijn kickr core 100% verre van realistisch. Alsof je constant door de drek rijdt.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Blijft ook een mentaal iets lijkt me. Als je de Ventoux op rijdt sta je in het bos ook na 3 meter stil. Er is geen drek, maar wel 11% helling.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben me ook eens gaan verdiepen in fietstrainers. Heb een goede conditie van marathons , fietsen deed ik wat minder afgelopen jaar. Bedoeling is wel om in de winter 3x per week erop te zitten en adhv schema's opbouwen.

Twijfel nu tussen de Tacx NEO 2T Smart en de Wahoo KICKR Core. De laatste is voor mij voldoende denk ik (16% stijging en 1500 watt is prima), en het scheelt zo'n 500 euro. Ik vraag me af of dat prijsverschil merkbaar is in de praktijk in de zin van kwaliteitsverschil?
Alleen zijn ze nergens op voorraad, liefst een winkel waar ik hem morgen op kan halen :). Maar internet winkel mag ook. Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 20-11-2020 19:17 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Sport_Life schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:11:
Alleen zijn ze nergens op voorraad, liefst een winkel waar ik hem morgen op kan halen :). Maar internet winkel mag ook. Iemand een idee?
https://www.decathlon.nl/...o-2t-smart/_/R-p-X8594463 "op voorraad" maar 5-6 dagen levertijd en in geen enkele fysieke winkel......

[ Voor 10% gewijzigd door BartNL op 20-11-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:49
Join the club, al een hele tijd op een Wahoo KICKR CORE aan het jagen.

Tegen beter weten in hoop ik dat ze voor Black Friday ergens terug in stock gaan komen... maar wat een drama om zo een ding te pakken te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laboy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb sinds kort een Wahoo Kickr Core kunnen bemachtigen. Nu staan er thuis twee fietsen (ja, een van de vrouw) en die lijkt het ook wat om af en toe te Zwiften. Zij heeft echter een 3x10 groepenset (Shimano 105 R5700) op de fiets en ik een 2x11 groepenset (Shimano R7000). Mijn technische kennis over racefietsen is beperkt dus vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie advies voordat ik naar de fietsenwinkel stap.

Mijn vraag is of haar fiets monteren op een 11 speed casette een probleem is, of mijn eigen fiets op een 10 speed casette. Ik ben bang dat dit niet zo makkelijk gaat. Als dit vermoeden klopt, welke opties blijven er over om te voorkomen dat telkens de casette op de Kickr Core gewisseld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

SanderH_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:30:
Join the club, al een hele tijd op een Wahoo KICKR CORE aan het jagen.

Tegen beter weten in hoop ik dat ze voor Black Friday ergens terug in stock gaan komen... maar wat een drama om zo een ding te pakken te krijgen :X
Echt een drama om ook maar iets te vinden. Ik heb de Kickr in een soort van impuls besteld bij Wahoo zelf. Alleen heb ik nog een tweede in bestelling staan en al betaald dus daar moet ik nog even voor langs bij de fietsenmaker. Net na de zomer ging het nog wel maar nu is het constant sites af lopen in de hoop ergens iets te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

BartNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:16:
[...]

https://www.decathlon.nl/...o-2t-smart/_/R-p-X8594463 "op voorraad" maar 5-6 dagen levertijd en in geen enkele fysieke winkel......
Heb hem (Tacx ;)) inmiddels besteld, woensdag levering.

Ik begrijp nog niet helemaal hoe het zit met w/kg. Toen ik van het voorjaar voor de marathon trainde woog ik 68kg, ben inmiddels wat zwaarder, maar hoe kan Zwift dan checken of mijn opgave correct is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sport_Life schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:24:
[...]

Heb hem (Tacx ;)) inmiddels besteld, woensdag levering.

Ik begrijp nog niet helemaal hoe het zit met w/kg. Toen ik van het voorjaar voor de marathon trainde woog ik 68kg, ben inmiddels wat zwaarder, maar hoe kan Zwift dan checken of mijn opgave correct is?
Dat kan Zwift niet, het is gewoon op basis van wie hou je voor de gek. Het gaat nergens om en uiteindelijk maakt het voor de anderen weinig uit of je echt een bepaald gewicht hebt natuurlijk, als ze maar iets hebben om tegen te racen ;).

Als je echt onrealistische waarden gaat trappen val je wel door de mand en wordt je gekicked, als je aan weight doping doet maar in de verkeerde categorie meerijdt voor je valse gewicht en de W/kg die dat oplevert wordt je geschrapt op Zwiftpower.

Het is dus gewoon op goed vertrouwen en zolang het enigzins realistisch en competitief blijft zal niemand er echt wakker om liggen en heeft de weight-doper alleen zichzelf ermee. Voor de events waar het wel ergens om draait zoals de top races moeten degenen die meedoen om de knikkers bewijs leveren van gewicht en vermogen.

Edit: Ik neem tenminste aan dat je races bedoelt want voor workouts of niet competitieve ritjes zou ik niet weten waarom iemand een incorrecte opgave zou doen ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 20-11-2020 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Michaelg schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:54:
[...]

Met mijn ervaring op de Vortex kon ik hem niet hoger dan 50% zetten. Anders voelde het constant alsof hij door wilt slippen.

Overigens vind ik ook op mijn kickr core 100% verre van realistisch. Alsof je constant door de drek rijdt.
Ja, maar de vortex kan die helling volgens tacx zelf al niet simuleren (volgens mij max 700W) en de bushido kan tot 1400W. (Op papier 15% helling) Het rolletje van de bushido heeft voor zover ik weet ook een grotere diameter dan de vortex.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Sport_Life schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:24:
[...]
je kunt een weegschaal kopen die met Zwift te koppelen is en daar af en toe op gaan staan. Ik gebruik zelf een Nokia / Withings weegschaal waarmee dat kan.
Als je wilt valsspelen in Zwift kun je je gewicht het beste zo laag mogelijk invullen en opgeven dat je heel klein bent en die gegevens nooit meer aanpassen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Laboy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:44:
Ik heb sinds kort een Wahoo Kickr Core kunnen bemachtigen. Nu staan er thuis twee fietsen (ja, een van de vrouw) en die lijkt het ook wat om af en toe te Zwiften. Zij heeft echter een 3x10 groepenset (Shimano 105 R5700) op de fiets en ik een 2x11 groepenset (Shimano R7000). Mijn technische kennis over racefietsen is beperkt dus vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie advies voordat ik naar de fietsenwinkel stap.

Mijn vraag is of haar fiets monteren op een 11 speed casette een probleem is, of mijn eigen fiets op een 10 speed casette. Ik ben bang dat dit niet zo makkelijk gaat. Als dit vermoeden klopt, welke opties blijven er over om te voorkomen dat telkens de casette op de Kickr Core gewisseld moet worden.
Een gerelateerde vraag heb ik in dit topic een week geleden gesteld.

Het is afhankelijk van wat je precies wilt bereiken. Je kunt het zo maken dat één fiets goed schakelt op de trainer. De andere fiets kun je dan in ERG-mode gebruiken bijvoorbeeld, maar (lekker) schakelen zal niet lukken en elke keer de cassette wisselen zit je ook niet op te wachten. Maar beide fietsen compleet laten werken is denk ik niet mogelijk op een makkelijke manier.

Rij je allebei altijd in ERG-mode, dan is het geen probleem.

Even nadenken wat jullie dus precies willen doen. Workouts of een beetje zwiften?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kluus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:32:
[...]

Dat kan Zwift niet, het is gewoon op basis van wie hou je voor de gek. Het gaat nergens om en uiteindelijk maakt het voor de anderen weinig uit of je echt een bepaald gewicht hebt natuurlijk, als ze maar iets hebben om tegen te racen ;).

Als je echt onrealistische waarden gaat trappen val je wel door de mand en wordt je gekicked, als je aan weight doping doet maar in de verkeerde categorie meerijdt voor je valse gewicht en de W/kg die dat oplevert wordt je geschrapt op Zwiftpower.

Het is dus gewoon op goed vertrouwen en zolang het enigzins realistisch en competitief blijft zal niemand er echt wakker om liggen en heeft de weight-doper alleen zichzelf ermee. Voor de events waar het wel ergens om draait zoals de top races moeten degenen die meedoen om de knikkers bewijs leveren van gewicht en vermogen.

Edit: Ik neem tenminste aan dat je races bedoelt want voor workouts of niet competitieve ritjes zou ik niet weten waarom iemand een incorrecte opgave zou doen ;).
Ik bedoel idd races, vroeg het me gewoon af ;)
NielsTn schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:58:
Zo, de 11-30 cassette en ketting is onderweg (ipv 11-25) . Hopelijk morgen meer fun met Alpe du Zwift :)
Ik heb nu een 11-28 cassette op mijn racefiets, en wilde eigenlijk dezelfde cassette (+ evt nwe ketting) op de Tacx zetten. Maar is 11-28 voldoende voor de Alpe du Zwift of kan ik dan beter 11-30 nemen?

[ Voor 58% gewijzigd door Sport_Life op 21-11-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:41
Sport_Life schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:21:
[...]

Ik bedoel idd races, vroeg het me gewoon af ;)

[...]

Ik heb nu een 11-28 cassette op mijn racefiets, en wilde eigenlijk dezelfde cassette (+ evt nwe ketting) op de Tacx zetten. Maar is 11-28 voldoende voor de Alpe du Zwift of kan ik dan beter 11-30 nemen?
11-30 is de max op mijn achterderailleur. Ik durf niet te zeggen of 11-28 beter of minder gunstig is. Eea is afhankelijk van (vooral) jouw conditie. Maar denk dat t je wel gaat lukken.

Hier nog 1700 meter klimwerk te gaan voor de TRON bike unlocked is 🥸

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 21-11-2020 09:31 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

na 6 weken trouw mijn trainingen gedaan via trainerroad heb ik net vol verwachting mijn FTP test gedaan en ben van 224 naar 218 gegaan :| ik zeg niet dat het niet kan maar mijn trainingen gingen op het laatst veel makkelijker en ook het buiten fietsen ging een stuk beter dus ik snap er helemaal niks van...ik ben er toch bang voor dat ik er niet onderuit kom om mijn Tacx op te sturen |:(

/edit: Het enige wat kan is dat ik toch nog last heb van mijn val afgelopen zaterdag (mijn been zit onder de schaafwonden wat toch wel trekt, en nog last van mijn schouder) maar toch had ik dit niet verwacht

[ Voor 21% gewijzigd door Nutterd op 21-11-2020 11:01 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
Ftp test blijft een moment opname. Als je weet dat de trainingen je makkelijker af gingen en je buiten makkelijker sneller rijdt, dan zou ik gewoon je ftp naar 230 zetten en lekker doorgaan. Je merk in het begin snel genoeg of 230 dan wellicht iets teveel van het goede is.

Begrijp wel dat het beetje teleurstelling is. Maar jij kent je lichaam het beste en weet wel of je vooruit gegaan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Als je nu een fiets met 11-28 hebt dan zal de conditie wel in orde zijn, je komt ook vast wel boven. Je kan immers gewoon blijven trappen en sleuren iets wat buiten toch minder lekker gaat.

Ik rij nu nog met een 11-28 zowel buiten als binnen, maar die binnen cassette van de Wahoo spoort net niet lekker op zowel de kleinere als grotere tandwielen.In het midden heb ik geen hoorbare problemen maar vind ik het allemaal wel luidruchtig.

Het voordeel van de Kickr was dat er al een cassette op zat en ik niet hoefde te kiezen. Ik ga voor buiten denk ik naar 11-30 ipv 11-28 en wissel binnen dan ook maar. Voor de trainingen in ERG maakt het allemaal niet uit en ik heb nog geen klim in niet erg gehad waarvan ik dacht, had ik maar een 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Er zijn er nog maar enkele Neo's bij Decathlon, gaat hard ;)
https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8594463?mc=8594463

Ben ondertussen ook bezig mijn "paincave" verder vorm te geven. Fiets komt in vaste opstelling in ons thuiswerk kantoor, die reeds voorzien is van 2 schermen :P (1 voor Zwift, 1 voor Netflix).
Fisico schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:44:
[...]

Als je nu een fiets met 11-28 hebt dan zal de conditie wel in orde zijn, je komt ook vast wel boven. Je kan immers gewoon blijven trappen en sleuren iets wat buiten toch minder lekker gaat.

Ik rij nu nog met een 11-28 zowel buiten als binnen, maar die binnen cassette van de Wahoo spoort net niet lekker op zowel de kleinere als grotere tandwielen.In het midden heb ik geen hoorbare problemen maar vind ik het allemaal wel luidruchtig.

Het voordeel van de Kickr was dat er al een cassette op zat en ik niet hoefde te kiezen. Ik ga voor buiten denk ik naar 11-30 ipv 11-28 en wissel binnen dan ook maar. Voor de trainingen in ERG maakt het allemaal niet uit en ik heb nog geen klim in niet erg gehad waarvan ik dacht, had ik maar een 30.
Ik heb nog even gekeken, maar op mijn fiets Trek Émonda ALR 5 2016 zit volgens mij een korte Shimano 105 Rear derailleur, daarbij past max 11-28.
https://archive.trekbikes.com/us/en/2016/Trek/emonda_alr_5

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 21-11-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Sport_Life schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:24:
Er zijn er nog maar enkele Neo's bij Decathlon, gaat hard ;)
https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8594463?mc=8594463

Ben ondertussen ook bezig mijn "paincave" verder vorm te geven. Fiets komt in vaste opstelling in ons thuiswerk kantoor, die reeds voorzien is van 2 schermen :P (1 voor Zwift, 1 voor Netflix).

[...]

Ik heb nog even gekeken, maar op mijn fiets Trek Émonda ALR 5 2016 zit volgens mij een korte Shimano 105 Rear derailleur, daarbij past max 11-28.
https://archive.trekbikes.com/us/en/2016/Trek/emonda_alr_5
En weer uitverkocht... Dat klinkt als een fijne opstelling. Ik gebruik een van de schouwen in mijn jaren 30-huis als plek voor de laptop, telefoon, ventilator en bidon. Het voorwiel kan dan staan waar vroeger de gaskachel stond. Ook best ideaal. Boven de herrie van de Wahoo uit kan ik toch geen tv kijken. Wellicht is een houten vloer met kruipruimte niet de ideale ondergrond ;)

Dan is het simpel gewoon ook op de tacx een 28 nemen. Iets minder zoals Lance naar boven maar meer zoals Der Jan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 06:03
Het ligt er ook aan waar je de trainer difficulty in Zwift op hebt staan. Daarmee verander je in feite de tandwielverhoudingen.

https://zwiftinsider.com/trainer-difficulty-granny-gear/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Nutterd schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:56:
na 6 weken trouw mijn trainingen gedaan via trainerroad heb ik net vol verwachting mijn FTP test gedaan en ben van 224 naar 218 gegaan :| ik zeg niet dat het niet kan maar mijn trainingen gingen op het laatst veel makkelijker en ook het buiten fietsen ging een stuk beter dus ik snap er helemaal niks van...ik ben er toch bang voor dat ik er niet onderuit kom om mijn Tacx op te sturen |:(

/edit: Het enige wat kan is dat ik toch nog last heb van mijn val afgelopen zaterdag (mijn been zit onder de schaafwonden wat toch wel trekt, en nog last van mijn schouder) maar toch had ik dit niet verwacht
Welk schema volg je? Misschien ben je in 6 weken wel beter geworden, maar andere delen van je powerprofile en niet zozeer je ftp. Ftp test is zoals hierboven gezegd een momentopname. Hoe goed ben je uitgerust, hoeveel zin heb je erin, ben je psychologisch fit, stress, etc.

Ik zou nog een ftp test doen deze week, dan kan je het één en ander uitsluiten. Kan geen kwaad om daar ook een goed ritueel in te hebben voor de toekomst zodat ze goed vergelijkbaar zijn: zelfde rust van tevoren, zelfde tijd van de dag, vergelijkbaar gegeten, etc.

Of je ftp hetzelfde houden (of iets omhoog) en kijken hoe de workouts voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Reynouts schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:21:
[...]

Welk schema volg je? Misschien ben je in 6 weken wel beter geworden, maar andere delen van je powerprofile en niet zozeer je ftp. Ftp test is zoals hierboven gezegd een momentopname. Hoe goed ben je uitgerust, hoeveel zin heb je erin, ben je psychologisch fit, stress, etc.

Ik zou nog een ftp test doen deze week, dan kan je het één en ander uitsluiten. Kan geen kwaad om daar ook een goed ritueel in te hebben voor de toekomst zodat ze goed vergelijkbaar zijn: zelfde rust van tevoren, zelfde tijd van de dag, vergelijkbaar gegeten, etc.

Of je ftp hetzelfde houden (of iets omhoog) en kijken hoe de workouts voelen.
Heb nu de eerste 6 weken in trainerroad voltooid (base 1)

Ik zal later in de week nog een test doen idd...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Nutterd schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:22:
[...]
Ik zal later in de week nog een test doen idd...
ik zou pas een test doen nadat je geen last van je val meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

BartNL schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:25:
[...]

ik zou pas een test doen nadat je geen last van je val meer hebt?
Ik hoop dat dat eind volgende week wel over is...maar je hebt gelijk, als ik dan nog last heb sla ik hem nog even over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06 21:36
Vraagje over steekassen... zelfs met de zoekfunctie kwam ik er niet uit. Ik heb een Tacx gekocht, een simpele, tweedehands, niet-smart trainer om in de winter binnen te kunnen fietsen. Daar zit een trainingswiel van Bwin bij, 26 inch met snelspanner. Zelf heb ik echter 28 inch wielen en een steekas nodig voor mijn schijfremmen. Mijn vriendin, die ook op de Tacx wil fietsen, heeft een stuk kleiner frame, ook met schijfremmen.

Nu is mijn vraag wat nu de juiste oplossing is. De trainerband die ik heb lijkt geen steekas adapter door heen te kunnen en ik kom er niet uit welke maten ik moet hebben. Kan iemand helpen? Het gaat om een Cube Attain GTC SL (frame maat 56) en een Cube Axial WS Race (frame maat 47).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
vraag is meer welke Tacx je hebt aangezien je bij oudere trainers gewoon het wiel dat in je fiets zitten kunt gebruiken. Dat is ook een voordeel wanneer je twee verschillende fietsen op dezelfde trainer wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
BartNL schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:55:
[...]

vraag is meer welke Tacx je hebt aangezien je bij oudere trainers gewoon het wiel dat in je fiets zitten kunt gebruiken. Dat is ook een voordeel wanneer je twee verschillende fietsen op dezelfde trainer wilt gebruiken.
Volgens mij gewoon de Satori, de niet-smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15
Ik gebruik dus Trainerroad, maar nu ben ik afgelopen week niet helemaal fit geweest en heb mn trainingen dus allemaal geskipt.

Nu is mijn vraag, hoe kun je het trainingsschema een week uitstellen, dat alle trainingen een week opgeschoven worden zegmaar? Weet iemand of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21
pier87 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:39:
Ik gebruik dus Trainerroad, maar nu ben ik afgelopen week niet helemaal fit geweest en heb mn trainingen dus allemaal geskipt.

Nu is mijn vraag, hoe kun je het trainingsschema een week uitstellen, dat alle trainingen een week opgeschoven worden zegmaar? Weet iemand of dit kan?
Je kan inderdaad gewoon schuiven in de kalender
https://support.trainerro...931-Editing-Your-Calendar

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 22-11-2020 19:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ja, ik kan trainingen verschuiven. Binnen een week etc. Maar kun je de complete kalender verschuiven? Dus in een keer alle trainingen? Of moet je dan alle trainingen apart selecteren?

Zo ja, hoe doe je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
donleone83 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:10:
[...]
Volgens mij gewoon de Satori, de niet-smart.
dan kun je een steek-as adapter gebruiken waarmee je fiets op de Tacx Satori past. Zie https://tacx.com/wp-conte..._Traineraxles-0216_NL.pdf of vraag het bij de winkel waar je zo'n adapter wilt kopen wat de juiste adapter voor jouw steek-as is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
pier87 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:46:
Ja, ik kan trainingen verschuiven. Binnen een week etc. Maar kun je de complete kalender verschuiven? Dus in een keer alle trainingen? Of moet je dan alle trainingen apart selecteren?

Zo ja, hoe doe je dit?
In de calender zit een knop om de hele week te pushen of te pullen. Aan de rechter kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Bedankt! @Michaelg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
donleone83 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:14:
Vraagje over steekassen... zelfs met de zoekfunctie kwam ik er niet uit. Ik heb een Tacx gekocht, een simpele, tweedehands, niet-smart trainer om in de winter binnen te kunnen fietsen. Daar zit een trainingswiel van Bwin bij, 26 inch met snelspanner. Zelf heb ik echter 28 inch wielen en een steekas nodig voor mijn schijfremmen. Mijn vriendin, die ook op de Tacx wil fietsen, heeft een stuk kleiner frame, ook met schijfremmen.

Nu is mijn vraag wat nu de juiste oplossing is. De trainerband die ik heb lijkt geen steekas adapter door heen te kunnen en ik kom er niet uit welke maten ik moet hebben. Kan iemand helpen? Het gaat om een Cube Attain GTC SL (frame maat 56) en een Cube Axial WS Race (frame maat 47).
Die damesfiets heeft toch ook schijven en 28 inch wielen? Dan gewoon allebei een tacx steekas erin, of eventueel 1 losse velg met trainingsband wat je in beide fietsen kunt steken. Als er allebei een 11 speed op zit is dat goed te doen. Hoeft niet eens een remschijf op die velg te zetten, als je maar wel een plaatje tussen je rem steekt zodat je hem per ongeluk niet dichtdrukt.
In elk geval, frame maakt niks uit, alleen gelijke wielmaat en -band is fijn bij een wheelon. Wij rijden hier zelfs met 3 fietsen op de tacx.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
BartNL schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:47:
[...]

dan kun je een steek-as adapter gebruiken waarmee je fiets op de Tacx Satori past. Zie https://tacx.com/wp-conte..._Traineraxles-0216_NL.pdf of vraag het bij de winkel waar je zo'n adapter wilt kopen wat de juiste adapter voor jouw steek-as is.
Dank! Maar rijd ik dan niet mijn band aan gort? Ik heb nu dus een trainingswiel met een snelspanner erin. Kan eventueel ook een apart trainingswiel kopen dat geschikt is voor de steekas?
Mistraller schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:34:
[...]

Die damesfiets heeft toch ook schijven en 28 inch wielen? Dan gewoon allebei een tacx steekas erin, of eventueel 1 losse velg met trainingsband wat je in beide fietsen kunt steken. Als er allebei een 11 speed op zit is dat goed te doen. Hoeft niet eens een remschijf op die velg te zetten, als je maar wel een plaatje tussen je rem steekt zodat je hem per ongeluk niet dichtdrukt.
In elk geval, frame maakt niks uit, alleen gelijke wielmaat en -band is fijn bij een wheelon. Wij rijden hier zelfs met 3 fietsen op de tacx.
Zeker, extra band met velg heb ik dus. Maar die is dus wel met snelspanner. Moet ik dan een nieuwe band kopen?

[ Voor 39% gewijzigd door donleone83 op 22-11-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
donleone83 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:50:
[...]

Dank! Maar rijd ik dan niet mijn band aan gort? Ik heb nu dus een trainingswiel met een snelspanner erin. Kan eventueel ook een apart trainingswiel kopen dat geschikt is voor de steekas?

[...]

Zeker, extra band met velg heb ik dus. Maar die is dus wel met snelspanner. Moet ik dan een nieuwe band kopen?
nee een andere velg. De band leg je dan op je velg. Nog een eenvoudige cassette erbij en je hebt maximaal gemak. Marktplaats staat vol met eenvoudige velgjes. Doordat de zijdelingse stijfheid en gewicht helemaal niet boeit op een trainer, volstaat het om een wiel te kopen dat recht is en nog geen aan gort gereden lagers heeft.

En btw, je kan prima op een buitenband tacxen hoor. Hangt een beetje van de band af en van je vermogens of de band er veel door lijdt. Mijn vrouw rijdt op goedkope vredestein bandjes, binnen, en dat gaat al heel lang prima. Zeker op een non smart gaat het niet om vermogens meestal dus gewoon proberen. Je moet wel je band altijd goed checken! De rol van de wheelon kan anders eventuele scherfjes etc snel in je band drukken, omdat het oppervlak kleiner is dan met buiten rijden.

[ Voor 23% gewijzigd door Mistraller op 22-11-2020 21:07 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
Ik mag een maandje TrainerRoad weggeven. Stuur maar een PB!

Al vergeven :)

[ Voor 18% gewijzigd door Stofkapje op 23-11-2020 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb er ook nog een paar, dus als iemand TR wilt proberen,laat maar weten!

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Hier ook nog (3) te vergeven. DM even en stuur je de link.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:54
Me 2, als iemand interesse heeft: PB :)

Ga nu de laatste week in met TR van mijn eerste 8 weken (Sweet Spot - Mid Volume II), ben erg benieuwd om volgende week een test te doen... Ik weet nog niet hoe zich dit gaat uitdrukken in FTP, maar merk duidelijk voortgang als ik buiten fiets met de MTB (en dit resulteert ook steeds in kleine PR's, terwijl de weersomstandigheden niet verbeteren... ;-) ). Het is nog (lang) niet het niveau van voor juli (ongeval --> 8 weken niks kunnen doen), maar als ik zo de winter kan doorkomen komt dat in het voorjaar snel terug :)

Erg content over TR (tot zover)!

[ Voor 3% gewijzigd door RR46 op 23-11-2020 09:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prulleman
Ik ben ook erg benieuwd! Sinds januari gebruik ik TR (verschillende Low Volume plans, met wijzigingen door alle corona cancellations van events). Tot nu toe met SSB blokken lekker wat verbeteringen gezien, maar de build blokken waren best zwaar, nu kwam het plan builder met een vrij ruime opzet met een build in 2 delen (dus met een recovery week na 3 weken build).

De laatste 3 weken zagen er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nivBT-h-jTvm3zgzScqV0FXZW9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YDBGf7haiTF5WlJBA4r51lKB.png?f=fotoalbum_large

En in tegenstelling tot een slecht build blok na de zomer vakantie ging het nu best lekker tot de laatste workout van gisteren :D die trok ik ff niet meer, maar nu een weekje rustig peddelen waar ik wel aan toe ben en dan opnieuw een ramp, ben benieuwd wat het deze x gaat brengen, daarna gaat het in ieder geval stevig verder met 5x7 minuten @105%

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:07

McMiGHtY

- burp -

De "je verwacht het niet" situatie, om voor aankomende zomer iets makkelijk in het huis te zitten zijn wij enige tijd terug aan het zoeken geweest naar mooie screens voor buiten aan de gevel om zo de temperatuur in de tijden die gaan komen een stukje lager te houden.

Vorige week werden ze dan eindelijk geplaatst en ik wacht alleen nog op een Somfy doosje om ze aan te kunnen sturen vanuit m'n Google Home omgeving. De installateurs waren weg dus ik probeer het raam open te doen van mijn "paincave", gaat die niet meer open. Net een paar mm te weinig ruimte na het plaatsten van de screens.

De volgende dag zijn ze netjes teruggekomen om te kijken waar het misgegaan is, en het gaat goedkomen, maar momenteel weinig frisse liucht in m'n paincave dus.

Vanavond ga ik het maar is proberen met een ventilator of 3..

#wishmeluck

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:22:
De "je verwacht het niet" situatie, om voor aankomende zomer iets makkelijk in het huis te zitten zijn wij enige tijd terug aan het zoeken geweest naar mooie screens voor buiten aan de gevel om zo de temperatuur in de tijden die gaan komen een stukje lager te houden.

Vorige week werden ze dan eindelijk geplaatst en ik wacht alleen nog op een Somfy doosje om ze aan te kunnen sturen vanuit m'n Google Home omgeving. De installateurs waren weg dus ik probeer het raam open te doen van mijn "paincave", gaat die niet meer open. Net een paar mm te weinig ruimte na het plaatsten van de screens.

De volgende dag zijn ze netjes teruggekomen om te kijken waar het misgegaan is, en het gaat goedkomen, maar momenteel weinig frisse liucht in m'n paincave dus.

Vanavond ga ik het maar is proberen met een ventilator of 3..

#wishmeluck
Ai, dat wordt zuurstofarm trainen dan. Succes, misschien wordt het wel de nieuwe hype >:).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:20
Kluus schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:43:
[...]

Ai, dat wordt zuurstofarm trainen dan. Succes, misschien wordt het wel de nieuwe hype >:).
Dat noem je dan toch gewoon anaeroob >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Zijn er hier die op de Lifeline table na ervaring hebben met de spullen van Wiggle? Is dat een beetje goed spul?

De Rocker plate is nu in de sale en voor dit geld ga ik niet knutselen.

[ Voor 13% gewijzigd door Eoghlear op 23-11-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Eoghlear schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:01:
Zijn er hier die op de Lifeline table na ervaring hebben met de spullen van Wiggle? Is dat een beetje goed spul?

De Rocker plate is nu in de sale en voor dit geld ga ik niet knutselen.
Vind het wel prijzig, maar ziet er degelijk uit volgens mij.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:33

oNo

Leuk topic dit! Ik volg het sinds kort terwijl ik best wel een tweaker ben ik Zwift sinds de beta fase. Van een setup op zolder met een dumb trainer (Kinetic R&R) en laptop naar een dedicated Zwift setup met game PC en groot scherm. In de tijd heb ik m'n cockpit steeds meer verfijnd. Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txPYYeUXJE-oqls5PWwTm7QLYno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUCERSW0FwQ7Ean3kc1E6ScV.jpg?f=fotoalbum_large

Een 4k scherm met uiteraard 4k ultra beeld aangedreven door een Ryzen 7 en RTX 2060. Het is wat overkill maar een leuk PCtje voor o.a. thuiswerk is wel handig. Zie de facebook page ZPCMR voor hardware prijs/performance tips.

De zolderkamer is net een grote PC kast. Het raam kan open voor verse lucht. Bij een ander raam wordt de (warme) lucht naar buiten geblazen.

De tablet naast me draait in splitscreen:
- Zwiftgps voor m'n positie en die van m'n teamgenoten (Zwift Racing League)
- Zwifthacks of Zwifthub voor het profiel van de route

Het whiteboard rechts is voor werk maar ook handig om interessante km marks te noteren (legsnapper, klim info, enz)

Een tafel heb ik niet nodig met die hoge vensterbank. Daar ligt rommel zoals drinken, afstandsbediening van de ventilatoren en een handdoek. Achter de schuifdeur ligt binnen handbreik nog meer drinken en wat reepjes e.d..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VYl2jlqVGwEj7RPucPqiJvq02w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bs9EW1LQs2JlQu70a0Wfnoxl.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de benen heb ik nog een ventilator. Met intensieve races gaat het zweet de schoenen in, zo is dat een stuk minder.

De voorwielsteun is wat DIY van hout en delen van een zwenkwieltje. Samen met de Kinetic R1 trainer heb ik zo enigszins het gevoel niet vast te zitten.

De fiets is een op de kop getikt schadeframe, deze heeft een deukje in de achterbrug. Aangezien het aluminium is en ik binnen ziet is dat prima. Dit frame heeft dezelfde geometrie als m'n snelle gravelracer. Ik heb meerdere van m'n fietsen op de trainer geprobeerd en met deze kan ik het meeste vermogen produceren.

De aandrijving is een Sensah Empire Pro groepset. Ik had een oude 10-speed Sram group er op en wilde wat meer opties achter zonder naar een dubbel te gaan. De Empire Pro is een 12-speed groepset voor rond de 250 euro (shifters/derailleurs/cassette/ketting) Na een dikke maand er mee gereden te hebben zonder problemen kan ik dit iedereen aanraden voor een beursvriendelijke dedicated indoor setup. Ik heb een 46t kettingblad voor en 11-32 cassette achter. Met de trainer difficulty op 30% kan ik zo alles rijden. De radiotower klim (15%) met redelijke cadans op 200W en sprints met meer dan 1100 Watt. Meer moet kunnen maar dat vergt nog wat training...

Iemand nog een tip of iets handigs wat m'n setup kan verbeteren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Morgen is de Zwift Nederland wedstrijd een ITT van 19km. Wel met een massastart, maar geen draft. Je kunt dus wel live zien hoe je concurrenten het doen, maar hebt er geen voordeel van. Een ideaal moment om dus eens je FTP/20m-test op te krikken :D.

Voor de zekerheid wordt nog wel de tip gegeven om zelf even een TT bike te selecteren. Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar aangezien er vrije fietskeuze is wil je niet dat je op een gewone racefiets start. Volgens mij kun je wel van fiets wisselen als je in de startopstelling staat door naar de garage te gaan.

Ook is er een nieuwe update van Zwift om te downloaden. Zorg dus sowieso dat je een paar minuten eerder opstart dan normaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Ypuh op 24-11-2020 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ypuh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:09:
Morgen is de Zwift Nederland wedstrijd een ITT van 19km. Wel met een massastart, maar geen draft. Je kunt dus wel live zien hoe je concurrenten het doen, maar hebt er geen voordeel van. Een ideaal moment om dus eens je FTP/20m-test op te krikken :D.

Voor de zekerheid wordt nog wel de tip gegeven om zelf even een TT bike te selecteren. Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar aangezien er vrije fietskeuze is wil je niet dat je op een gewone racefiets start. Volgens mij kun je wel van fiets wisselen als je in de startopstelling staat door naar de garage te gaan.

Ook is er een nieuwe update van Zwift om te downloaden. Zorg dus sowieso dat je een paar minuten eerder opstart dan normaal.
Gisteren al even een TT bike "gekocht" met mijn zuurverdiende drops. Helaas nog een te laag level om dichte wielen te kopen. Nu 8cm hoge rovals eronder zitten.
Eindelijk een keer geen klim race, erg leuk om weer eens een TT te rijden. Heb het 1x eerder gedaan toen ik net begon met Zwiften, kwam er pas na 5 minuten in de race achter dat de Draft niet werkte :P

Zal idd wel continu rond je FTP moeten zitten, gelukkig wel redelijk vlak dus nu met wat hoger gewicht een keer niet in het nadeel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Wordt voor mij de eerste keer een tijdrit in Zwift. Ben erg benieuwd, 19km zal ongeveer 25 minuten zijn? M'n vorm is niet top de laatste tijd maar zo lang het vlak is moet zo'n afstand mij wel goed liggen.

Rest de vraag; starten in de A's of B's. Het staat wel vast dat ik over 4 W/Kg heen ga, maar volgens mijn ZP categorie ben ik gewoon B en zal ik dus ook niet gediskwalificeerd worden. Denk dus dat ik die maar gewoon aanhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@oNo Absoluut een leuk forum dit!

Mooie setup en veel info heb je met ons gedeeld, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@oNo mooie setup, laat weinig te wensen over volgens mij, al doet het voorwielsteuntje wat afbreuk aan de rest, zal vast wel goed gaan, maar metalen uitsteeksels zo dicht bij mijn velg zou ik me niet comfortabel bij voelen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Ben benieuwd naar race van morgen. Zal ook mijn eerste tt zijn. Ga proberen op power target te rijden en hopen dat me benen me dan niet in de steek gaan laten haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:07

McMiGHtY

- burp -

Kluus schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:43:
[...]

Zoals intervals.icu me na m'n ritje mailde:

"Your threshold HR has increased by 2 to 160 bpm from 98% of 20m at 163 bpm"

Qua intensiteit was het niet het meest spannende ritje, 2 ventilators op me gericht, vanavond toch maar is de grote aanzetten, kijken of de hartslag iets omlaag gaat :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

@Ypuh ZwiftPower kijkt naar je beste 3 20 minuten van races van de afgelopen 90 dagen. Hier het gemiddelde van en dan 95% van die waarde. Is dat hoger dan 4 W/kg dan moet je in cat A starten.

Voor de iTT, je kan wel boven je FTP rijden als je je goed voelt. Het is voor de meeste 20 a 30 minuten. Dus met een FTP van 300 kan je uit gaan van 320.. :p

[ Voor 29% gewijzigd door oNo op 24-11-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:21:
Wordt voor mij de eerste keer een tijdrit in Zwift. Ben erg benieuwd, 19km zal ongeveer 25 minuten zijn? M'n vorm is niet top de laatste tijd maar zo lang het vlak is moet zo'n afstand mij wel goed liggen.

Rest de vraag; starten in de A's of B's. Het staat wel vast dat ik over 4 W/Kg heen ga, maar volgens mijn ZP categorie ben ik gewoon B en zal ik dus ook niet gediskwalificeerd worden. Denk dus dat ik die maar gewoon aanhoudt.
Ik ben er inmiddels denk ik achter dat je gemiddelde "95% van 20min W/kg" over je beste 3 ritten de afgelopen maand geld als uitgangspunt. Als je daar voldoende marge hebt zit je denk ik safe. Als je het risico loopt dat je met 1 rit dat gemiddelde over de 4 kan tillen krijg je denk ik een UPG.

Tijdritjes in Zwift zijn wel leuk vind ik in ieder geval. Zorg ff dat je een goede tijdritfiets koopt van je drops (https://zwiftinsider.com/fastest-tt-bikes/)!

Ikzelf twijfel nog een beetje, ik ben afgelopen week het VCRT team gejoined en die gaan met zijn allen de 3R race morgen om 20:15 doen als team, dus ik denk dat ik daar aansluit. Vanaf volgende week start VCRT ook met een eigen competitie op de woensdagavond waarin leden meedoen voor het klassement, dus op dat moment switch ik sowieso over denk ik.
Ypuh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:09:

Je kan in het startvak inderdaad nog van fiets wisselen (of van te voren kan ook natuurlijk). Ik zou het in ieder geval wel doen, want zonder draft zijn de tijdritfietsen over het algemeen sneller (de langzaamste Zwift TT fiets is al sneller dan de Tron en de Venge op het vlakke).

[ Voor 28% gewijzigd door Kluus op 24-11-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Prulleman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:32:
@oNo mooie setup, laat weinig te wensen over volgens mij, als doet het voorwielsteuntje wat afbreuk aan de rest, zal vast wel goed gaan, maar metalen uitsteeksels zo dicht bij mijn velg zou ik me niet comfortabel bij voelen.
Optisch niet het mooist inderdaad. Goed punt, bedankt 😁
En de band is breder dan de velg, metaal loopt naar buiten en het is een Zwift only wiel 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Volgens mij zit ik nu nog op 3,93 W/Kg. Dan zou ik deze tijdrit met 348w gemiddeld af moeten leggen. Lijkt me een mooi target maar nog net niet realistisch (eerder 330-335w op een goede dag).

@Kluus Die 3R ritten gaan echt super hard. Wel een leuke groep!

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 24-11-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@oNo Jij was me net voor met betrekking tot de categorisering van Zwiftpower, maar ik had begrepen dat ZP alleen naar 90 dagen kijkt als je geen bepaald aantal races in 30 dagen hebt en dat ie anders naar 30 dagen kijkt, maar misschien klopt dat dus niet. Weet jij hoe dat zit?

Edit: al gevonden denk ik: https://support.zwift.com/en_us/zwiftpower-faq-BJhCucmDv dus altijd 90 dagen en als je nog niet voldoende races hebt in die 90 dagen neemt hij je ingestelde FTP mee in de berekening.
Q: What is a ZwiftPower category and how is it decided?

A: Your ZwiftPower category is calculated based on averaging the w/kg and functional threshold power (FTP) from your best three races within the last 90 days. If you haven't been Zwifting for 90 days yet, your best 3 races, w/kg, and your FTP will be averaged until you reach the 90 days, and then the regular category calculation begins.
@Ypuh Maar bij 3R starten ze wel met alle categories tegelijk, dus als je bij de A's uit het snelle groepje wordt gepoept kan je gewoon meekoersen met het eerste mixed A/B groepje wat je oppikt. Dat vind ik dan wel weer nice als randgevalletje. En voor het klassement bij ZwiftNL hoef ik het sowieso niet meer te doen. :+

Aan de andere kant had ik met mijn tijdrijders power profiel ook wel eens zin in een tijdritje... Keuzes...

[ Voor 74% gewijzigd door Kluus op 24-11-2020 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
oNo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:50:
@Ypuh ZwiftPower kijkt naar je beste 3 20 minuten van races van de afgelopen 90 dagen. Hier het gemiddelde van en dan 95% van die waarde. Is dat hoger dan 4 W/kg dan moet je in cat A starten.

Voor de iTT, je kan wel boven je FTP rijden als je je goed voelt. Het is voor de meeste 20 a 30 minuten. Dus met een FTP van 300 kan je uit gaan van 320.. :p
Vind het nog wel een verschil of het 20 minuten gaat duren of 30 minuten.
Ik ga vanmiddag wel even stukje flat rijden met de TT fiets om te zien hoe snel ik ga bij 320 watt. Dan even uitrekenen of het eerder naar de 20 minuten of naar de 30 gaat. Afhankelijk daarvan ga ik het of op 325 proberen te mikken (FTP 310), of als het iets meer richting de 30 minuten gaat op 315/320.
In mijn huidige power curve stats zit mijn 20 minuten wattage op 313 en 30 minuten op 308. Dus wordt een mooi streven om die te verbeteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

@Ypuh Maar bij 3R starten ze wel met alle categories tegelijk, dus als je bij de A's uit het snelle groepje wordt gepoept kan je gewoon meekoersen met het eerste mixed A/B groepje wat je oppikt. Dat vind ik dan wel weer nice als randgevalletje. En voor het klassement bij ZwiftNL hoef ik het sowieso niet meer te doen. :+
Afgelopen zaterdag ook een 3R race gereden (C klasse)
Het is dan als rijder wel erg lastig om te zien op welke positie je zit. Er zaten C rijders kort voor me, zat zelf in een groepje met wat B, C en D ers bij elkaar. Op een vlak stukje had ik even tijd om op Zwiftpower te kijken waar ik ongeveer zat. Dat maakt het overzicht wel wat lastiger.
Wat dat betreft heb ik toch iedere klasse afzonderlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Flipmo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:44:
[...]

Afgelopen zaterdag ook een 3R race gereden (C klasse)
Het is dan als rijder wel erg lastig om te zien op welke positie je zit. Er zaten C rijders kort voor me, zat zelf in een groepje met wat B, C en D ers bij elkaar. Op een vlak stukje had ik even tijd om op Zwiftpower te kijken waar ik ongeveer zat. Dat maakt het overzicht wel wat lastiger.
Wat dat betreft heb ik toch iedere klasse afzonderlijk.
Ja klopt, maar bij A maakt dat dan niet meer veel uit, want dan zit bijna iedereen voor je gewoon in jouw competitie (of is in de verkeerde categorie gestart).

Ik heb dat liever dan zoals bij ZwiftNL dat er 5-10 randgeval A's bij B starten omdat ze al dan niet kunstmatig hun Zwiftpower classificering net onder de A kunnen houden waardoor je als randgeval zelf kan kiezen om:
- Dan ook maar een klasse lager te starten en geen events joinen waar sustained efforts van 20 minuten in zitten, want dan loop ik risico op een UPG (en uiteindelijk zet dat gedrag zich door naar de andere categories met al het geklaag tot gevolg)
- Halverwege de race in een mini groepje dan wel helemaal alleen te zitten

Bij een gezamelijke start kan je gewoon eerlijk inschrijven op de juiste categorie en krijg je tenminste wat gemixte groepjes waarbij het ook voor de grensgevallen wat meer koers kan blijven. Uiteindelijk maakt het voor mij dan weinig uit hoe veel top A en A+ gasten er nog voor me zitten, want die haal ik toch nooit bij.

PS: Wat ik ook leuke events vind in het kader van hoe je de verdeling in Zwift categories wél leuk maakt zijn de Hounds and Hare races waarbij alle klasses zichtbaar zijn maar de D's eerst starten, even later C -> B -> A. Doel is dan van de snellere klasses om de volgende groep in te halen (en vice versa de om de snellere groep juist voor te blijven). Echt, je trapt jezelf helemaal naar de vaantjes. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 24-11-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:54:
PS: Wat ik ook leuke events vind in het kader van hoe je de verdeling in Zwift categories wél leuk maakt zijn de Hounds and Hare races waarbij alle klasses zichtbaar zijn maar de D's eerst starten, even later C -> B -> A. Doel is dan van de snellere klasses om de volgende groep in te halen (en vice versa de om de snellere groep juist voor te blijven). Echt, je trapt jezelf helemaal naar de vaantjes. :P
Dat is inderdaad wel een leuk idee (zelf nog niet eerder gezien). Wie snel wil moet erop en erover, en wie neer meer kan hoeft niet alleen te finishen.

Bij ZNL doen ze op donderdag wel de pace and race. De eerste groep start een minuut eerder dan de 2e. Aangezien het tempo opbouwt naar het einde, kun je dan mooi een categorie hoger starten en als het uiteindelijk te snel gaat dan rijdt de 2e groep daar hooguit een paar minuten achter.

Beide zijn wel minder geschikt als 'race'. Net als de optie om tegelijk te starten dat is (wie bij een hogere categorie aan kan blijven haken wint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Zo'n mixed categorie start vind ik wel prettig. Mijn 1m en 5m is goed tov de 20m power. Dus die intensieve starts inclusief een punch zorgt er voor dat veel B-rijders afhaken en ik mooi mee kan draften met de A's. De Innsbruck ring bijvoorbeeld, zeker de eerste ronde zit ik nog lekker vooraan. Dan pak je op het vlakke erg veel tijd.

Maar de meeste hebben een hele aan mixed cat starts. Op ZP bij events zit een filter zodat je kan zien wat voor start het is.

Ik schrijf me altijd in voor events/races met veel deelnemers, dat motiveert me veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Kluus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:54:

Buiten zijn dat soort spelletjes ook het leukste of een koppelkoers en dan eindigen in een sprint. Een beetje handig samenwerken en op de limiet rijden is dan echt een feestje. Het staat of valt wel met de verschillen in de groep. Maar de laatste keren buiten scheelde het steeds een kwart wiel, dus dat zat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:52:
[...]

Dat is inderdaad wel een leuk idee (zelf nog niet eerder gezien). Wie snel wil moet erop en erover, en wie neer meer kan hoeft niet alleen te finishen.
Klopt ja, dit is dus wel andersom cande Race & Pace, bij hares & hounds start de snelste groep als laatst. Overigens zit er best wat starttijd tussen, 2-3 minuten. De langzamere groepen hebben best een goede kans om weg te kunnen blijven. Die keer dat ik mee deed kwamen we pas een km of 5 voor de meet met de A bij de grote groep B’s en C’s en iedereen was toen wel aardig stuk volgens mij.

Deze events zijn het dus: https://www.zwift.com/events/view/1258941

@Fisico buiten lijkt me dat ook leuk ja, moet je wel een geschikt parcours voor hebben. Bij een baanclinic deden we ooit de oefening om met de groep in een treintje te rijden en bij een fluitsignaal moest de voorste steeds demareren, rondje inhalen en weer achteraan aansluiten. Dat was in al zijn simpelheid ook een leuke training. Jammer dat er zo weinig wielerbanen zijn (en geen bij mij in de buurt).

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 24-11-2020 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Kluus heel af en toe rijden wij op het wedstrijdparcours en daar zit ook een skeelerbaan bij, dan kan je inderdaad dat soort leuke dingen doen. Of begin van de bocht gaat de laatste versnellen en einde van de bocht moet hij vooraan zijn. En dat het liefst binnendoor zodat je een goede bocht leert rijden. In de omgeving van Utrecht hebben wij redelijk mazzel met een vliegveld en wat mooie wegen tussen de legerkampen door. Ook in de polder of langs de snelweg zijn wel wat achteraf weggetjes waar een vierkantje gereden kan worden. Maar het blijft allemaal openbare weg dus je moet altijd opletten.

Zo maar eens een indoorrondje met de club. Dus op naar Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ben even benieuwd, wanneer jullie tijdens het indoortrainen muziek luister/ Netflixen/ tv kijken oid....

Hoe doen jullie het dan met het geluid? Speakers op 10? Of oortjes, zo ja draadloos of...

Ben destijds begonnen met de Kickr Snap, hier moest je sowieso oortjes in hebben anders krijg je vrijwel niets mee van de serie of muziek die je aan het luisteren bent. Nu met de Kickr Core merk ik dat de Ipad prima aan kan zonder oortjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

pier87 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:38:
Ben even benieuwd, wanneer jullie tijdens het indoortrainen muziek luister/ Netflixen/ tv kijken oid....

Hoe doen jullie het dan met het geluid? Speakers op 10? Of oortjes, zo ja draadloos of...

Ben destijds begonnen met de Kickr Snap, hier moest je sowieso oortjes in hebben anders krijg je vrijwel niets mee van de serie of muziek die je aan het luisteren bent. Nu met de Kickr Core merk ik dat de Ipad prima aan kan zonder oortjes.
ik kijk meestal iets op youtube wat ik niet perse supergoed hoef te volgen maar wel leuk is om te kijken (tour de tietema, DNANys, oude wielerklassieker) of als het een heftig ritje word zet ik vaak een festival op waar ik iets van afleiding heb en het tempo van de muziek redelijk in de buurt komt van de cadans die ik wil trappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

Gewoon Netflix op de TV aan de muur voor de trainer, TrainerRoad op mobiel op het stuur (extra case met garmin mount sticker van Ali). Ik kan wel BT dopjes koppelen aan de TV, dat deed ik nog weleens op de roeier, die maakt namelijk ook een pokkeherrie, maar de kickr core komt lang niet boven de ventilatoren uit, en die zijn qua volume ook nog wel acceptabel (vacmaster op standje 2, plus een kleine richting mijn hoofd).
Prulleman in "Het grote indoor cycling topic"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik zit boven op de "slaapkamer verdieping" dus het ligt er aan wat de rest van het huis aan het doen is. Als de kinderen 's-avonds op bed liggen: oortjes en als ik via discord met voice chat rij, uiteraard: oortjes. Als ik tussen de middag even een rondje doe en iedereen is op school/beneden zet ik hem op de speakers.

In dat laatste geval moet ik wel het volume een beetje opschroeven, niet vanwege de Neo want die is erg stil, maar vanwege mijn fan. Al heb ik het idee dat mijn brein de fan na een paar minuten wel uitfiltert ofzo waardoor ik de muziek beter hoor. Hebben jullie ook zo'n ingebouwde noice cancelling in je hoofd, of ligt dat aan mij (cq wordt de fan daadwerkelijk stiller als ie even aan staat)? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Haha, snelle reacties!

En welke oortjes?

Ik had ook voor mn buitenritjes Powerbeats Pro aangeschaft, maar deze zijn inmiddels retour gegaan vanwege laadproblemen wat veel voor schijnt te komen. Ben nu overgestapt op Jaybird Vista's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

pier87 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:50:
Haha, snelle reacties!

En welke oortjes?

Ik had ook voor mn buitenritjes Powerbeats Pro aangeschaft, maar deze zijn inmiddels retour gegaan vanwege laadproblemen wat veel voor schijnt te komen. Ben nu overgestapt op Jaybird Vista's.
Aftershokz Air! Die heb ik ooit gekocht voor gebruik buiten tijdens saaie commutes zodat ik ook het verkeer kan horen, maar binnen voldoen ze ook prima. En dan hoor ik het ook wanneer de kinderen het huis afbreken :+.

Ze gaan alleen wel op tilt als ik de Neo via bluetooth aanstuur, lijkt iets met een conflicterend signaal te zijn, dus ik zit hierdoor wel "vast" aan Ant+ nu terwijl bluetooth aansturing voorheen ook uitstekend werkte in mijn geval.

Edit: Hiervoor heb ik ook een tijdje de JBL reflect mini gebruikt, maar ik vind zo'n los draadje niet fijn omdat dat in mijn nek gaat plakken en trekken wanneer ik mijn hoofd draai tijdens het sporten.

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 25-11-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023

Draadloze noisecancelling headset. En een leuke mix van Soundcloud

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 22:01
Ik heb een paar Mpow flame lite TWS oordoppen in, volume op standje 11 en opzwepende beats aan. Zo heeft er niemand last van mij. Soms net een klein feestje op de fiets 🤣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Het is mijn eindelijk gelukt om een Tacx Flux S te bestellen (en binnen te krijgen..)
Nu moet ik er nog een casette bij bestellen. Welke is goed?
Ik heb een oudere fiets die ik gebruik voor de Tacx. Deze fiets heeft voor nog 3 bladen.
De casette achterop is een 9 Speed Shimano CS-HG50, 12-25.

kan ik dezelfde casette bestellen of beter een andere? Als het echt hard gaat op een lange, dalend stuk merk ik dat ik op een gegeven moment niet meer zwaarder kan schakelen (maar dit komt echt niet vaak voor).

Deze casette zit er sinds mei op inc. nieuwe ketting. Ik denk dat ik sinds die tijd nog een kleine 2500 kilometer heb gemaakt. Kan ik dan deze ketting nog gebruiken?

Ik zou de fiets ook nog graag voor winterritten gebruiken (vind dat nog zonde met mijn nieuwe fiets) dus ik weet niet hoe makkelijk het is als ik dan voor buiten en binnen een andere ketting heb?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik fiets graag maar als het op de techniek aankomt heb ik nog een hoop te leren :P
Pagina: 1 ... 58 ... 158 Laatste