Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 48 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Sherlock schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Ja, de cadans wordt goed geregistreerd. En het tweede gedeelte klopt ook :)

[...]
Met name ervoor zorgen dat mijn cadans hoog genoeg is. Ik heb gemerkt dat ik uit mezelf iets te graag 'zwaar' trap, maar dat een hogere cadans gewoon beter is voor mij. Dus als ik die in beeld kan houden dan kan ik er voor zorgen dat de cadans bijvoorbeeld boven de 80 blijft.
Lijkt erop dat dat laatste dus niet kan. Weet niet of je een 2e parameter aan zo'n workout stap kan toevoegen? Zoiets las ik maar heb ik ook nooit geprobeerd.

Wat je eventueel zou kunnen doen is workout video's zoeken waarin een bepaalde bpm gebruikt wordt qua muziek. Dus als je graag op 90 wilt blijven trappen zou je bijvoorbeeld op YT kunnen zoeken naar workout 90 bpm en dan iets van een mix zoeken. Of zelf even rondzoeken welke muziek je leuk vindt en daar aan voldoet en die in een aparte playlist gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:16
orange.x schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:54:
[...]

Lijkt erop dat dat laatste dus niet kan. Weet niet of je een 2e parameter aan zo'n workout stap kan toevoegen? Zoiets las ik maar heb ik ook nooit geprobeerd.
in ZWO bestanden kun je wel twee parameters gebruiken en dat zijn dan vermogen en trapfrequentie. Daarnaast kun je teksten in beeld laten verschijnen. ZWO is in de basis Zwift Work Out maar wordt door meerdere applicaties ondersteund. Op https://zwofactory.com/ kun je dergelijke workout files aanmaken en dat werkt voor mij handiger dan in Zwift.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

Sherlock

No Shit

Ik ben schijnbaar niet de enige die met deze vraag zit, de Garmin fora zitten er vol mee.

https://forums.garmin.com...structured-workout-screen

Wellicht dat de oplossing in één van deze antwoorden zit:
Add a new Data Screen and add the following data fields from Workout group(scroll down to bottom of data field list): Duration, Target and Workout Comparison. That'll give you the base Workout screen elements that you can then edit as desired. I added Cadence and HR. I had to play around with the layout options a bit to figure out optimal placement and what it would let me do.
Ga ik vanavond eens naar kijken!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Sherlock schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:18:
Ik ben schijnbaar niet de enige die met deze vraag zit, de Garmin fora zitten er vol mee.

https://forums.garmin.com...structured-workout-screen

Wellicht dat de oplossing in één van deze antwoorden zit:

[...]

Ga ik vanavond eens naar kijken!
Ja het default workout scherm is niet aan te passen, maar je kan wel je eigen scherm ernaast zetten en daar naar kijken.

Hier een mooi voorbeeld
https://www.trainerroad.c...the-best-head-unit-setup/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ypuh schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:32:
Marktplaats is gewoon dikke prima, maar bepaalde productgroepen worden gewoon verziekt door handelaren, online winkels of oplichters. Als je een telefoon op MP zet wordt je de hele dag gebeld door allemaal vage telefoonwinkels, alles wat rolt (scooters, motoren, auto's) trekt vaak ook tokkie volk aan die je een bod doen en vervolgens bij de voordeur al heronderhandelen, en zo ook trainers/fietscomputers waar dus veel oplichters actief zijn.

Heb één keer een 'boze' klant aan de deur gehad voor een perfecte telefoon die de dag erna ineens kapot was. Hij was niet agressief (ik was ook 2 koppen groter), maar wou gewoon niet weg dus heb de politie gebeld. Al met al een vreemde ervaring en mezelf beloofd dat ik telefoons liever kapot op straat gooi dan ooit nog zo iemand aan de deur.

Voor al het andere kun je voor zover mij bekend prima handelen op MP. Met inmiddels 1.000+ transacties over 15+ jaar actief filter je de goede en slechte er zo uit en ik ben nog nooit opgelicht of geld kwijt geraakt. Vooraf overmaken doe ik alleen als ik het vertrouw, anders calculeer ik gewoon in of het de moeite/brandstof waard is om in de auto te stappen. Zo ben ik wel eens naar Kortrijk gereden voor een setje (auto)wielen, maar dat kon wel uit aangezien ze ruim €1.500 goedkoper waren dan nieuw.

Nu ik een paar goede referenties heb valt me op hoe makkelijk mensen geld overmaken (ook bedragen van €500-1.000+ voor o.a. powermeter of carbon wielen). Het geld staat (bij wijze van) al op de rekening nog voordat het rekennummer gestuurd heb. Dan vraag je het bijna om opgelicht te worden, maar ik ben blij om te zien dat er nog mensen goed van vertrouwen zijn en maak daar uiteraard geen misbruik van (ben opgegroeid met dat je je fiets rustig een week zonder slot voor de kroeg kon laten staan zonder dat ie gejat werd).
Nou mijn ervaring is dat mensen ontzettend gaan onderbieden en/of vervolgens niks meer van zich laten horen. Als ik vervolgens op Tweakers meerdere topics zie waar kopers achteraf gaan klagen en agressief worden, krijg ik snel de neiging om Marktplaats te skippen. Zeker bij goedkope producten is het animo al niet zo hoog en dan kun je voor 5 euro of hooguit een 10'tje iets verkopen aan één of andere vage gast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:40
hoi1234 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Nou mijn ervaring is dat mensen ontzettend gaan onderbieden en/of vervolgens niks meer van zich laten horen. Als ik vervolgens op Tweakers meerdere topics zie waar kopers achteraf gaan klagen en agressief worden, krijg ik snel de neiging om Marktplaats te skippen. Zeker bij goedkope producten is het animo al niet zo hoog en dan kun je voor 5 euro of hooguit een 10'tje iets verkopen aan één of andere vage gast.
Tja, dat is handel. Hetzelfde dat ik ook wel eens een winkel inloop, even rondkijk, de verkoper een vraag stel en vervolgens met lege handen de winkel uitloop.

Vandaag nog iemand via MP, "Ik bied €50 incl" voor iets waar ik €85 voor vraag, bijna nieuw is en nieuw het dubbele kost (heb ik niet betaald uiteraard). Mijn reactie is dan 'Bedankt voor je bod' met de opmerking dat wij er niet uit gaan komen. Vervolgens biedt ie nog een keer €65 incl. Proberen staat vrij, maar dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. Ook vaak genoeg gehad dat ze uiteindelijk wél overstag gaan en gewoon de vraagprijs + verzendkosten betalen (ik ben ook wel bewust wanneer iets slecht verkrijgbaar is en ze zijn vrij om voor het dubbele hetzelfde product nieuw in de winkel te kopen).

Het is wat dat betreft gewoon een spelletje waarbij iemand het gevoel moet krijgen dat ze het geprobeerd hebben. Van de gemiddelde wielerliefhebber weet ik dat die een blinde vlek hebben als het op rationaal denkvermogen aankomt en eenmaal besloten dat ze iets willen, dat het niet meer uitmaakt wat het kost.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 14-10-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ypuh schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Tja, dat is handel. Hetzelfde dat ik ook wel eens een winkel inloop, even rondkijk, de verkoper een vraag stel en vervolgens met lege handen de winkel uitloop.

Vandaag nog iemand via MP, "Ik bied €50 incl" voor iets waar ik €85 voor vraag, bijna nieuw is en nieuw het dubbele kost (heb ik niet betaald uiteraard). Mijn reactie is dan 'Bedankt voor je bod' met de opmerking dat wij er niet uit gaan komen. Vervolgens biedt ie nog een keer €65 incl. Proberen staat vrij, maar dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. Ook vaak genoeg gehad dat ze uiteindelijk wél overstag gaan en gewoon de vraagprijs + verzendkosten betalen (ik ben ook wel bewust wanneer iets slecht verkrijgbaar is en ze zijn vrij om voor het dubbele hetzelfde product nieuw in de winkel te kopen).

Het is wat dat betreft gewoon een spelletje waarbij iemand het gevoel moet krijgen dat ze het geprobeerd hebben. Van de gemiddelde wielerliefhebber weet ik dat die een blinde vlek hebben als het op rationaal denkvermogen aankomt en eenmaal besloten dat ze iets willen, dat het niet meer uitmaakt wat het kost.
Bieden mag, maar vele kunnen gewoon niet realistisch bieden. Dat is irritant. En ik vind het echt een nadeel dat sommige gewoon niet meer reageren. Dan heb je net een prijs afgesproken, moet je iemand anders teleurstellen en verkoop je het alsnog niet. Had ik beter die andere het kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
het is inderdaad gewoon een spelletje, maar dan wel met wat extra uitdagingen die je duur kunnen komen te staan als je niet oplet. Of je zin hebt om dat spelletje te spelen moet iedereen zelf weten (als koper en/of als verkoper).

Maar qua gevaar.. als je je aan een paar basis regels houdt kan er al een stuk minder mis gaan..
- niet vooraf betalen
- product zelf gaan bekijken
- product testen
- product ophalen

Als bovenstaande niet mogelijk is, schat dan in hoeveel je max kwijt bent als het product niet is wat je verwacht (of gewoon niet geleverd wordt), en bedenk of dat het je waard is..

Ik zit een beetje te azen op een garmin fenix 6 (sapphire) en hou MP een in de gaten, de meeste zijn zo weg, maar een tijdje terug stond er best lang 1 te koop. Nieuw in doos, bieden.. na 2 weken nog geen bod (ongetwijfeld een hoop contact, maar niks zichtbaar voor mij). Ik heb ook nog even contact opgenomen om te kijken wat nou het verhaal erachter was, en het zou een garantie replacement betreffen die nooit in gebruik is genomen door aanschaf van een ander horloge.. nog even onderhandelt over de prijs en voor 500 zou ik em mogen hebben (1e vraagprijs, zonder onderhandelen, zonder bod).. helaas was het tever weg en wat mij betreft het risico nog steeds te groot, dus ik heb het niet gedaan. Bij een product van 50 euro zou ik het risico misschien wel willen lopen.

(voor de volledigheid, nieuwprijs van een fenix 6 sapphire zit rond de 680-750 euro, op MP heb ik biedingen gezien van 600+ voor gebruikte horloges, qua prijs was het eigenlijk al too good to be true.. wat ook alarmbellen zou moeten triggeren)

beetje hetzelfde als zooi bestellen op Ali, voor een paar euro wil ik wel kijken of het wat is, maar een power meter of een trainer van 250-600 euro uit china halen, op basis van een paar gekochte reviews.. nee dank je, dan geef ik liever wat meer uit lokaal

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 14-10-2020 14:12 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34

Tacoos

i am i

hoi1234 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Bieden mag, maar vele kunnen gewoon niet realistisch bieden. Dat is irritant. En ik vind het echt een nadeel dat sommige gewoon niet meer reageren. Dan heb je net een prijs afgesproken, moet je iemand anders teleurstellen en verkoop je het alsnog niet. Had ik beter die andere het kunnen verkopen.
Tja, soms begin ik met een laag bod, in de verwachting dat we met wat mensen tegen elkaar op gaan bieden.
Zo bood ik eens 150 euro op een wielset met i9 naven en spank oozy velgen in de verwachting dat we veel hoger zouden eindigen. Krijg ik na 4 weken een berichtje: als je nog geinteresseerd bent: kom maar halen :D
Blijkt er geen kip over mij heen te hebben geboden. Prima wielsetje trouwens :+

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Tacoos schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Tja, soms begin ik met een laag bod, in de verwachting dat we met wat mensen tegen elkaar op gaan bieden.
Zo bood ik eens 150 euro op een wielset met i9 naven en spank oozy velgen in de verwachting dat we veel hoger zouden eindigen. Krijg ik na 4 weken een berichtje: als je nog geinteresseerd bent: kom maar halen :D
Blijkt er geen kip over mij heen te hebben geboden. Prima wielsetje trouwens :+
nice, de voornaaf los is dat waarschijnlijk 2e hands al waard :D

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:08:
Maar qua gevaar.. als je je aan een paar basis regels houdt kan er al een stuk minder mis gaan..
- niet vooraf betalen
- product zelf gaan bekijken
- product testen
- product ophalen
Zo lang je je hier aan houdt kan er niets misgaan. Uit taalgebruik kun je vaak ook al opmaken of je met een handelaar, liefhebber of henkie te maken hebt die denkt dat ie goud in de schuur heeft staan. Heb ook al vaak genoeg iets laten staan omdat het niet zo mooi was zoals omschreven (bij fietsonderdelen vooral wielen, die zijn bijna altijd minder dan omschreven).

Heb het andersom ook al eens meegemaakt bij het kopen van een nieuwe Quarq. Persoon woonde relatief dichtbij, Quarq was nieuw in doos, prijs bijna te mooi om waar te zijn en reacties zeer kortaf. Ophalen kon niet want hij was weinig thuis waarop mijn reactie was; dan vertrouw ik het ook niet. Vervolgens vroeg hij mijn adres en was het de volgende dag binnen met de opmerking "Test het maar uit en maak het bedrag maar over als je tevreden bent". Beetje vreemd, maar maak er al ruim een jaar met plezier gebruik van.

V.w.b. geen reactie, lekker boeiend (maak het niet zo vaak mee overigens). Ik ben er mentaal niet mee bezig tot het geld op m'n rekening staat. Tot die tijd beantwoord ik gewoon vriendelijk vragen en zeg ik eerlijk wat ik er voor hebben wil of dat de (ver)koop niet doorgaat. Dat kost misschien 15-30 seconden. Die duidelijkheid (dit is het bedrag, maak maar over, stuur dan je adres, morgen gaat hij op de post) zorgt er bij mij vaak voor dat het bedrag binnen 5 min op de rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 21:34

Tacoos

i am i

tinusterror schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:40:
Mijn self build rocker plate is af. Wel nog enkele aanpassingen gedaan.
...snip...

[Afbeelding]
Ik moet me hier misschien ook maar eens aan gaan wagen, ik krijg indoor sneller last van zitvlak en voeten dan buiten.
Maar wat ik me afvraag: gedraagt de rocker plate zich niet ook als een klankbord wat de herrie versterkt?

[ Voor 6% gewijzigd door Tacoos op 14-10-2020 14:43 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 14:52
Tacoos schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Ik moet me hier misschien ook maar eens aan gaan wagen, ik krijg indoor sneller last van zitvlak en voeten dan buiten.
Maar wat ik me afvraag: gedraagt de rocker plate zich niet ook als een klankbord wat de herrie versterkt?
Heb er nog geen rit op gereden omdat ik niet helemaal fit ben. Lekker snotteren en morgen voor de zekerheid een stok in me neus als test :).
Anders mag ik de deur niet meer uit hahaha.

Maar de 3 minuten die ik er gisteren op hebt gereden merk ik zelf weinig verschil eigenlijk. het rubber van de binnenbanden en ballen halen het resoneren er in ieder geval al uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
Zitten inderdaad bijzondere gevallen tussen.
Had ik een week geleden een carbonnen wielset Vision trimax 40 LTD te koop staan voor echt een leuk bedrag. Bieder er iemand 100 euro. hahaha tuurlijk.

Zelf heb ik wel een mooie set FFWD F4R FCC met DT swiss 350 naven :). Wel via marktplaats de gok genomen om een hoger bedrag vooruit te betalen zonder de velgen in het echt te zien. Fotos waren een dikke prima en de heer is zeker wel te vertrouwen met 92 recensies welke allemaal een 5 sterren bevatten.

Morgen komen ze binnen, is kijken hoe deze staan onder mijn Element en in de trainer op het moment. Anders kom ik in de verkeerde topic terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Prulleman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:08:
beetje hetzelfde als zooi bestellen op Ali, voor een paar euro wil ik wel kijken of het wat is, maar een power meter of een trainer van 250-600 euro uit china halen, op basis van een paar gekochte reviews.. nee dank je, dan geef ik liever wat meer uit lokaal
ben het wel met je redenatie eens behalve met je mening over AliExpress. Het voordeel van AliExpress vind ik dat je kunt zien hoe betrouwbaar een verkoper is. Wanneer een AliExpress verkoper bijvoorbeeld honderden 98% of meer tevreden klanten heeft zou ik daar eerder iets durven te kopen dan via Marktplaats. Verder moet je bij dat soort AliExpress aankopen altijd wel rekening houden met mogelijke heffingen en belasting. Martktplaats zou ik bij zo'n bedrag altijd gaan kijken wat bij AliExpress dan inderdaad net te veel moeite is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BartNL op 14-10-2020 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@tinusterror Hebben vanavond die Neo2 opgehaald bij een 2 meter lange Antiliaan in een huis waar de ramen dichtgespijkerd waren met kleden in de schilderswijk van Den Haag. Vriendelijke vent verder en de Neo was gloednieuw, maar de adapter en body ontbraken wel want die had hij opgestuurd naar z'n neefje in Utrecht. Ff kunnen testen met mijn adapter en Garmin die ik meegenomen had en nog €50 euro van de prijs afgeluld, dus mooie deal.

Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:06
Ypuh schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:17:
@tinusterror Hebben vanavond die Neo2 opgehaald bij een 2 meter lange Antiliaan in een huis waar de ramen dichtgespijkerd waren met kleden in de schilderswijk van Den Haag. Vriendelijke vent verder en de Neo was gloednieuw, maar de adapter en body ontbraken wel want die had hij opgestuurd naar z'n neefje in Utrecht. Ff kunnen testen met mijn adapter en Garmin die ik meegenomen had en nog €50 euro van de prijs afgeluld, dus mooie deal.

Thanks voor de tip!
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/581/698/fe1.png

Mooi dat je er een mooie deal aan had!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:17:

Thanks voor de tip!
All due respect, maar heb je niet een klein beetje het idee dat je medeplichtig bent aan heling nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Klinkt alsof je een gestolen unit hebt gekocht tbh

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Een prototype wielrenner was het niet, maar verder wel gewoon een vriendelijke gast die aangaf dat hij de unit uit garantie verkregen had. De verzenddoos zat er ook bij en het was niet dat alle alarmbellen op rood sprongen, maar een beetje verdacht was het wel (daarom zet ik het er natuurlijk ook even zo neer :P).

Zouden jullie een 2 meter lange Antiliaan die je gewoon netjes te woord staat in zijn eigen huis een dief noemen?

Voor de duidelijkheid; als ik zeker wist dat het heling is, was ik absoluut omgedraaid (kocht de unit niet eens voor mijzelf, maar voor een fietsvriend van 50 die bij justitie werkt en zelf mee was). Verder geef ik iemand liever het voordeel van de twijfel tot het tegendeel bewezen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 14-10-2020 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
MrAngry schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:30:
Klinkt alsof je een gestolen unit hebt gekocht tbh
Ergens is het wel bijzonder ja. Maar misschien wou zijn neefje een andere cassette monteren en heeft een huisdier het snoer kapot gemaakt. Bovendien hoe geloofwaardig is het dat je een Tacx zonder adapter en body gaat stelen? Ga je even rustig de body losschroeven en de adapter eruit trekken en deze netjes laten liggen, right...

Het blijft een raar verhaal hoor. Maar volgens mij zijn Antilanen veel meer geneigd om iets cadeau te doen dan Nederlanders. Ik zou in ieder geval niks weggeven van een Tacx.

De enige manier om uitsluitsel te krijgen is om een factuur te vragen. Als deze niet beschikbaar is of eventueel op een andere naam staat, zegt dat al weer wat meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
hoi1234 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Ergens is het wel bijzonder ja. Maar misschien wou zijn neefje een andere cassette monteren en heeft een huisdier het snoer kapot gemaakt. Bovendien hoe geloofwaardig is het dat je een Tacx zonder adapter en body gaat stelen? Ga je even rustig de body losschroeven en de adapter eruit trekken en deze netjes laten liggen, right...
Zoiets was het inderdaad. Uitgeleend of z'n neefje had eerder geprobeerd om hem te fixen, al komt zoiets bij mij op dat moment gewoon binnen als ruis. Ik wil weten is die unit goed en heb je de body er nog bij want die kosten los €50. Met een beetje tegenstribbelen heeft hij dat bedrag daarom ook nog van de afgesproken prijs afgehaald. Uiteindelijk €700 betaald voor alleen de unit die dus nieuw was. Met een nieuwe adapter+body kom je dan op €800 o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Ypuh schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:28:
[...]
Met een beetje tegenstribbelen heeft hij dat bedrag daarom ook nog van de afgesproken prijs afgehaald. Uiteindelijk €700 betaald voor alleen de unit die dus nieuw was. Met een nieuwe adapter+body kom je dan op €800 o.i.d.
kijk dan is het dus toch een soort diefstal waarbij jij dan de dief bent >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudeolph
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 15:33
Ik heb jullie tips (waarvoor dank!) ter harte genomen, heb de hand van de knip gehaald en toch een nieuwe unit besteld. Mede getriggered doordat de Tacx Flux S weer even in stock is bij wiggle (tip!).

Heel veel zin om zeer binnenkort Zwift te gaan ontdekken.

Ik heb nog een bestelling staan van een Tacx Flow Smart bij bike-components.de die ik van plan ben te cancellen. Die zou eerst 15/10 binnenkomen en wordt nu 30/10 verwacht. Mocht iemand die over willen nemen stuur dan even een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 14:31
Rudeolph schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:57:
Heel veel zin om zeer binnenkort Zwift te gaan ontdekken.
Welkom bij de club!

Ik ben nu met het TT Tune-Up schema bezig, 8 weken. Mijn FTP heb ik na een maand van absolute haat aan alles wat met sporten te maken heeft wel wat teruggezet... De motivatie was he-le-maal weg toen Ironman 70.3 Lanzarote ook niet meer doorging. Nu maar alvast volop in training voor volgend jaar dan, want met een verbouwing die zeker een half jaar gaat duren in het vooruitzicht ga ik het vooral van de uurtjes tussen 05:00 en 07:00 moeten hebben :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Prulleman Gister ook de eerste race met de Vacmaster gedaan (2e rit). Twijfelde eerst een beetje of hij wel genoeg lucht verplaatste, maar dat komt vooral omdat hij een stuk minder lawaai maakt en ik mijn fiets ook wat verder naar achter moest schuiven om goed in de luchtstroom te zitten, maar daarna had ik het ook gewoon koud op de hoogste stand.

Kortom erg tevreden mee, mede ook omdat hij minder lawaai maakt. Denk dat ik het voorlopig alleen bij de Vacmaster hou en heb de vloerventilator in de kast gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Ypuh ja precies, door de compacte stroom is het een beetje puzzelen om het goed te krijgen, maar dan heb je ook wat. Het is natuurlijk ook gunstig als niet de helft naast je langs gaat :)

Ik heb em meestal op standje 2 staan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik ga vanavond mijn ramptest doen in trainerroad...moet ik tijdens de test schakelen of juist een versnelling aanhouden? op Zwift moet ik echt blijven schakelen tijdens de FTP test omdat ik anders nooit aan de wattages kom of juist in het begin met een cadans van 40 aan het trappen ben maar ik meen hier gelezen te hebben dat je juist niet moet schakelen...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Erg mode? Niet schakelen dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

jup ERG mode...Tacx FLUX2 maar toch heb ik dat vaak in Zwift geprobeerd en dat werkte niet...hoop dat het bij Trainerroad wel werkt.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:51

Kluus

Gang is alles

Nutterd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:51:
Ik ga vanavond mijn ramptest doen in trainerroad...moet ik tijdens de test schakelen of juist een versnelling aanhouden? op Zwift moet ik echt blijven schakelen tijdens de FTP test omdat ik anders nooit aan de wattages kom of juist in het begin met een cadans van 40 aan het trappen ben maar ik meen hier gelezen te hebben dat je juist niet moet schakelen...
Welke FTP test bedoel je in Zwift? Want in de 20 minuten test zit een blok free ride waarbij je inderdaad moet schakelen (dat zal ook gelden voor de 20 min test in TR) een ramp test is geheel in erg modus (ook die in Zwift) en moet je vooral niet schakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 15-10-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Kluus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Welke FTP test bedoel je in Zwift? Want in de 20 minuten test zit een blok free ride waarbij je inderdaad moet schakelen (dat zal ook gelden voor de 20 min test in TR) een ramp test is geheel in erg modus (ook die in Zwift) en moet je vooral niet schakelen.
sorry! ben niet heel duidelijk zit ook in een meeting dus vandaar de halve info :+

de ramptest is Zwift moest ik ook schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Soms moet je gewoon ff 2-3 seconden geduld hebben tot het wattage zich heeft aangepast.

Zwift heb je ergens een vinkje dat je ERG mode aan moet zetten. Als ERG mode aanstaat en je gaat schakelen, dan gaat het niet helemaal goed (of duurt het weer ff voordat je wattage klopt). Met de Flux 2 (die wel een bredere powerband heeft) zou dit wel goed moeten gaan zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nutterd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

sorry! ben niet heel duidelijk zit ook in een meeting dus vandaar de halve info :+

de ramptest is Zwift moest ik ook schakelen.
Dan is er iets vreemds aan de hand, want dat zou echt niet moeten. Ik hoop dat het in trainerroad wel lukt, maar dan is er wel iets geks met je koppeling met Zwift.

En wat @Ypuh zegt inderdaad, als je meteen begint te schakelen gaat het nooit goed komen want dan is ERG mode continu bezig de onbalans op te lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 15-10-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:03:
Soms moet je gewoon ff 2-3 seconden geduld hebben tot het wattage zich heeft aangepast.

Zwift heb je ergens een vinkje dat je ERG mode aan moet zetten. Als ERG mode aanstaat en je gaat schakelen, dan gaat het niet helemaal goed (of duurt het weer ff voordat je wattage klopt). Met de Flux 2 (die wel een bredere powerband heeft) zou dit wel goed moeten gaan zou je zeggen.
dit kan zomaar eens het probleem zijn! :+

ERG Mode heb ik aangevinkt en ben ook niet zoeen krachtpatser dat ik door de powerband heen ga denk ik...

Ik ga het vanavond eens proberen in Trainerroad! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Zou goed kunnen, ik deed dat in het begin ook steeds. Je bent al snel geneigd als er op het scherm iets veranderd daar direct op te reageren, maar er zit dus enige vertraging in dat de weerstand aangepast moet worden. Wat betreft een ramptest of blokken training kan je het beste gewoon lekker TV gaan kijken en helemaal niets doen. Gewoon met een schuin oogje kijken of er een lang of kort blokje aankomt, maar je veranderd er toch weinig meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:54
Ik heb laatst de RAMP test gedaan op TR. Hierbij hoef je niet te schakelen, en ik zie het nut hier ook niet van in...

Je pakt toch je favoriete cadans, en vervolgens komt er telkens wat meer weestand op? Het doel is gewoon je cadans te houden, totdat je op gegeven moment de trappers niet meer rondkrijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Dit werkt alleen in ERG mode, waarbij de smart trainer de weerstand aanpast.

Bij dezelfde cadans trap je dan meer vermogen. Zakt je cadans, dan moet de trainer de weerstand weer aanpassen etc.

Als je de trainer niet in erg mode hebt, zul je wel moeten schakelen omdat jij dan zelf de weerstand moet vergroten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Klopt helemaal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
hoi1234 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Tip: Het grote marktplaats klaag topic ;) Marktplaats... ik word er gek van - Deel 2

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
als je niet in de laatste stap erachter wilt komen dat je trainer niet meer kan verhogen in erg mode, check dan even in welke versnelling je tot ~ 400 watt kan komen in ERG. (met een final minuut van 400 watt zit je aan een FTP van tegen de 300).

Als je in de verkeerde versnelling begint kan dat best een stuk verschoven zijn, zodat je bv maar 350 watt kan halen in ERG in een andere versnelling haal je misschien tot 500.

(het is vooral ERG :+ klote als je er in de laatste stap achter komt, he @Michaelg :) )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:06
Voor de TR gebruikers icm FTP test, wat adviseren jullie over ''intensity''? Dit kan je n.l. ook variabel instellen (en volgens mij ook gedurende de workout)?

Is deze ''intensity'' variabele de ''Erg Mode vs Slope/Resistance Mode''?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
Ypuh schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Zoiets was het inderdaad. Uitgeleend of z'n neefje had eerder geprobeerd om hem te fixen, al komt zoiets bij mij op dat moment gewoon binnen als ruis. Ik wil weten is die unit goed en heb je de body er nog bij want die kosten los €50. Met een beetje tegenstribbelen heeft hij dat bedrag daarom ook nog van de afgesproken prijs afgehaald. Uiteindelijk €700 betaald voor alleen de unit die dus nieuw was. Met een nieuwe adapter+body kom je dan op €800 o.i.d.
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/928174371261673047/E7DFD5C6FEF9DCCB787F98F7EFED92938C7EB12F/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@RR46 in TR is de intensity slider om de workout aan te passen, normaal zijn workouts op X% van je FTP
(sweet spot 88-94%, vo2max 110-130% etc). Als dit te licht of te zwaar is kan je met de intensity slider de workout makkelijker of moeilijker maken. Voor de ramptest heeft dit geen zin (die hoor je niet makkelijker of moeilijker maken, dat is gewoon doorgaan tot je van je fiets valt)

in je trainer properties kan je wisselen tussen erg en resistance (bij een kickr), bij erg hoef je niet te schakelen, bij resistance wel, de slider is de basis weerstand, de rest doe je met schakelen

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 15-10-2020 10:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:41:
als je niet in de laatste stap erachter wilt komen dat je trainer niet meer kan verhogen in erg mode, check dan even in welke versnelling je tot ~ 400 watt kan komen in ERG. (met een final minuut van 400 watt zit je aan een FTP van tegen de 300).

Als je in de verkeerde versnelling begint kan dat best een stuk verschoven zijn, zodat je bv maar 350 watt kan halen in ERG in een andere versnelling haal je misschien tot 500.

(het is vooral ERG :+ klote als je er in de laatste stap achter komt, he @Michaelg :) )
verwacht dit niet te halen maar ga het wel even checken voor de zekerheid :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 13-09 22:01

Flipmo

OMG !!

copy paste van de Zwift NL facebook pagina ;)

Gisteren 2de Zwift NL race gereden.
Had deze route nog niet afgevinkt, uiteindelijk ook deze route badge weer binnen 🙂
Ik reed in de C klasse waar het uiteraard weer vol zat met B rijders..

op Zwiftpower zijn er van de 36 maar 21 in de uitslag gekomen. (30% in een te lage klasse.. erg fijn..)
Is het nu zo moeilijk om van te voren even te kijken of er een B (GROEN) of C (BLAUW) plaatje voor je naam staat en daarmee op de juiste klasse te drukken als je de race gaat starten??

Op het vlakke kon ik goed bijblijven, maar bij de eerste klim moest ik er uiteraard af (mede ook dat ik geen klimmer ben, en gewicht aan de hoge kant 😉 )
Maar met mensen die even sterk zijn had ik nog wel een poging kunnen wagen. Nu weet je op voorhand dat het kansloos is om erbij te blijven.

Uiteindelijk in een leuk groepje van 4 terechtgekomen waar we een mooi tempo hadden. Liepen ook langzaam in op 4 mensen voor ons. Maar kwamen uiteindelijk een seconde of 5 te kort.
De eindsprint had ik zelf redelijk vroeg ingezet, en kon de heren van mijn groepje nipt voorblijven 🙂
Naja.. 1 iemand had echt exact dezelfde tijd als mij 😉
Maar is op zwiftpower uit de uitslag gehaald, want blijkbaar een B rijder.

Uitslag in Zwift: 26ste van de 54
Uitslag in Zwiftpower: 7 van de 21 (en unfilterred 17 van de 36)

Op naar volgende week, hoewel ik de races aan de late kant vind, is het toch erg leuk om met zoveel NL-ers te racen 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Kan Zwift mensen niet verbieden om een race te joinen als ze een hogere rating hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
Requiem19 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:30:
Kan Zwift mensen niet verbieden om een race te joinen als ze een hogere rating hebben?
Is het niet zo dat de categorieën verschillen of zijn deze voor alle races gelijk? Moet zeggen dat ik er nooit echt op gelet heb en voornamelijk groepsritten doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:56
Zonet de Vacmaster Air Mover ontvangen en eens rap getest.

Ik lees hier vaak dat deze stil is, maar dat is op stand 1 toch echt niet het geval. Mijn 2 andere ventilatoren die zijn pas stil, maar deze? Zal mijn geluid van Zwift en andere TV met Yelo, Netflix, Youtube wat hoger moeten zetten.

Op stand 1 is de luchtverplaatsing veel te veel, om deze op mijn gezicht te richten, dus zal deze vooral dienst doen voor mijn benen en bovenlichaam. Je kan hem verschillende manieren positioneren, maar ik vind geen correcte positie, ofwel te hoog of te laag. Dus moet ik hem tegen de muur zetten om een correcte positie te vinden.

Ik zal hiermee ook niet starten, want hij blaast veel te hard om hiermee te starten en pas als ik warm heb aanzetten (via smart stekker).

Ik ga hem vanavond een kans geven, maar momenteel voelt het aan als een miskoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Requiem19 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:30:
je hebt nu een paar Zwift HQ races per dag, daar zijn ze mee aan het experimenteren.
Je krijgt daar WEL een melding dat je in een verkeerde klasse start. Je kan dan nog wel starten.
Maar tijdens de race als je te hoge waardes trapt krijg je een groen driehoek boven je avater en voor je naam.
Dan word je vermogen teruggeschroefd en word je niet meer in de uitslag (ook niet meer in de zwift compagnion app) meegenomen.

Word tijd dat ze dat doorvoeren voor elke race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rnark schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Is het niet zo dat de categorieën verschillen of zijn deze voor alle races gelijk? Moet zeggen dat ik er nooit echt op gelet heb en voornamelijk groepsritten doe.
Bij groepsritten verschilt dit inderdaad, de races werken over het algemeen met de volgende indeling (op basis van FTP):

A: 4+ W/kg
B: 3,2-3,9 W/kg
C: 2,5-3,1 W/kg
D: 1,0-2,4 W/kg

Zwiftpower werkt ook met deze indeling maar doet een inschatting op basis van je resultaten tijdens races waar je thuis hoort, dus je kan ook op je zwiftpower profiel kijken wat hij vind en dan klopt het wel. Ik heb bijvoorbeeld momenteel een FTP van 4,1 W/kg maar ik heb nog nooit een race boven de 3,9 W/kg (kunnen) rijden, dus ben ik volgens Zwiftpower een B terwijl ik mijn workouts op basis van 4,1 W/kg FTP doe ;).

Jammer dat het zo'n probleem is in C inderdaad, bij A en B valt het voor mijn gevoel wel mee, daar zie je ook een stuk minder verschuiving in de Zwiftpower uitslag dan bij @Flipmo, er ontbreken alleen een paar mensen die gewoon geen Zwiftpower hebben.

De Zwift NL B race was ook wel leuk gisteren, leuk parcours met die vulkaan klim er in. Ik had gehoopt op een kleinere groep na die klim maar we bleven met een man of 20 over. Bij het tweede klimmetje op het oude Watopia bultje (reversed) had ik nog bijna de slag gemist toen er een man of 5 weg reed uit de groep. Als een gek er naartoe gesprint wat lukte, maar helaas had ik de hele groep van 20 nog achter me aan zitten dus we gingen weer met de hele groep naar de finish.

Deze keer lukte het me wel om aan het einde met de groep mee te sprinten, maar het echt afmaken kan ik dan toch niet, daar heb ik de explosiviteit niet voor. Uitslag:

Zwift: 15/68
Zwiftpower: 11/52

Wel leuk om steeds aan dezelfde race in een league mee te doen. Sinds gisteren 3e in het klassement, maak ik tenminste nog ergens kans op een podiumplek. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

netjes man! nog IETS meer gas geven, dan ga je @Ypuh voorbij.. hij staat 2de in het klassement :) met 0.03% voor je ;)

Ik ga 5de bij de C, vorige week zat de nummer 4 bijna 4 minuten voor me, gisteren was ik 1 minuut sneller dan haar. Met wat geluk eindig ik ook nog op het podium ;)

A en B klasse zijn de toch wat serieuze fietsers ofzo. de C en D klasse is drama helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Flipmo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

je hebt nu een paar Zwift HQ races per dag, daar zijn ze mee aan het experimenteren.
Je krijgt daar WEL een melding dat je in een verkeerde klasse start. Je kan dan nog wel starten.
Maar tijdens de race als je te hoge waardes trapt krijg je een groen driehoek boven je avater en voor je naam.
Dan word je vermogen teruggeschroefd en word je niet meer in de uitslag (ook niet meer in de zwift compagnion app) meegenomen.

Word tijd dat ze dat doorvoeren voor elke race.
Die anti-sandbagging is wel iets waar iedereen met smart op zit te wachten ja, ik heb nog niet aan die races mee gedaan maar het lijkt mij ideaal.

Kijkt deze naar je historische resultaten of puur naar het nummertje wat je als FTP hebt ingevuld? Ik hoop het eerste want anders zou het dus betekenen dat ik ook weer moet moven. :+ Bovendien is je FTP/gewicht veldje ook te makkelijk om te manipuleren natuurlijk.

Edit: Noooes ik zie dat er net via facebook iemand voorgewurmd is :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 15-10-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Was inderdaad een leuke race, maar het tempo in de B groep was wel een tikkel hoger dan ik had verwacht. Op de helling na de woestijn heb ik moeten lossen uit de kopgroep. Leek ook de fitheid niet te hebben gisteren: afgelopen Zondag kom ik met 360 watt de Petit KOM omhoog, de Volcano KOM kom ik maar met 312 omhoog.

Uiteindelijk in de laatste 10km zat een klein groepje mij op de hielen, heb mijn voorsprong 20 seconden kunnen houden, wat ik wel heel netjes vind tegen 5-6 rijders.

Zwiftpower: 37 van de 53

Er mag wel gezegd worden dat mijn weegschaal niet automatisch meer synced met Zwift. Ik was op de weging voor de race welgeteld 200 gram lichter dan der op ZwiftPower staat aangegeven. Nu is dat bijna niks, maar gezien mijn gewicht wel eens wilt schommelen moet ik daar zeker eens naar kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Yakolev op 15-10-2020 11:37 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Zwiftpower wil mij in category B hebben, maar als ik zo even snel kijk wie er in B fietsen (@ypuh en @Kluus met een FTP van 300ish en 4 W/KG loop ik daar toch niet zo veel te zoeken zonder ervaringmet zwiftraces sowieso.

Ik zie mezelf in een race van een uur geen 3,4 W/KG trappen, wat ik net aan red in 20 minuten (en dus mijn FTP is).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als het goed is trap je in die 20 minuten meer dan je FTP en is je FTP een fractie er van, afhankelijk van je testprotocol bv 0,9*20min vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:12
Ik heb mijn Wahoo Kickr Core nog altijd niet binnen via Bikester.nl maar heb toch al een vraagje over Zwift.
Hoe komt het dat de Zwift Trainer Difficulty standaard op 50% staat (volgens wat ik lees)? Je wil toch net het meest realistische en rijden op 100%? Of mis ik nog iets?

Hoe staat jullie Trainer Difficulty bijvoorbeeld ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
argon007 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:40:
Ik heb mijn Wahoo Kickr Core nog altijd niet binnen via Bikester.nl maar heb toch al een vraagje over Zwift.
Hoe komt het dat de Zwift Trainer Difficulty standaard op 50% staat (volgens wat ik lees)? Je wil toch net het meest realistische en rijden op 100%? Of mis ik nog iets?

Hoe staat jullie Trainer Difficulty bijvoorbeeld ingesteld?
Standaard instelling die je naar eigen gevoel mag aanpassen....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:12
Op wat staat die van jullie dan ingesteld? En wat voor effect heeft dit dan als je mee doet aan een Zwift race? Als de ene persoon dit op 100% heeft staan en de andere op bvb 50%?

(ik ben een volledige Zwift leek ;-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MrAngry schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:35:
Als het goed is trap je in die 20 minuten meer dan je FTP en is je FTP een fractie er van, afhankelijk van je testprotocol bv 0,9*20min vermogen.
Inderdaad. Overigens wordt meestal 95% genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

argon007 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:44:
Op wat staat die van jullie dan ingesteld? En wat voor effect heeft dit dan als je mee doet aan een Zwift race? Als de ene persoon dit op 100% heeft staan en de andere op bvb 50%?

(ik ben een volledige Zwift leek ;-) )
Het effect is dat bij een helling van 10% je trainer "tegengas" gaat geven als zijnde een helling van 5% bij 50%, maar je hebt nog steeds hetzelfde vermogen nodig om met een bepaalde snelheid omhoog te komen. Het effect is dus dat je minder hoeft te schakelen, maar je hoeft niet minder Watts te trappen en het blijft in theorie dus even zwaar.

Daarbij komt dat dit hetzelfde werkt voor de negatieve percentages, dus je kan beter doortrappen bij een afdaling.

Ik heb hem meestal op 50% staan, als ik echt een klim wil simuleren zet ik hem op 100%.

@Stufferdt: @Ypuh en ik zitten dan ook wel weer net op het randje tussen A en B. Er zijn er genoeg die mee doen met een FTP rond de 3,5. Verder zegt FTP (net als in het echt) ook niet alles, ik kan bijvoorbeeld prima meekomen in de eerste groep en tijdens de klimmetjes kan ik het tempo redelijk hoog proberen te houden zodat er zo veel mogelijk daar gelost worden, maar als we met te veel man bij de finish komen eindig ik alsnog achterin de over gebleven groep omdat ik voor geen meter kan sprinten ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Kluus op 15-10-2020 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:17
Waar is het algemeen klassement terug te vinden van Zwift NL? Zie er niet (direct) iets van terug op Facebook.

Gisteren ook voor het eerst een Zwift NL race gereden in de B. Hoe frustrerend om de kopgroep op 10 a 20 meter net te moeten missen op de top van de Volcano :+ . Ik had de klim wellicht anders moeten pacen.

Mezelf in de afdaling nog de lep lazerus proberen te trappen om aan te kunnen sluiten, maar met mijn gewicht ga ik er dan simpelweg niet meer bij komen :( . Nog wel iets later opgeraapt door een andere lot genoot maar ook samen lukte het niet.. toen maar versnelling terug en in het 2e groepje gefinished.

Leuke race wel, zeker omdat het toch hier en daar leeft met de vele NL-ers.

Blijft uiteraard bizar dat Zwiftpower noodzakelijk is voor een goede (en eerlijke) uitslag. Je kunt bij unfiltered zien wie (en waarom) iemand uit de uitslag is geschrapt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dix0r schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:05:
Waar is het algemeen klassement terug te vinden van Zwift NL? Zie er niet (direct) iets van terug op Facebook.
Er is wel ooit een linkje op facebook geweest, maar bij zwiftpower kan je er ook gewoon bij "Leagues" naartoe klikken. Hij staat in ieder geval hier: https://www.zwiftpower.com/league.php?id=343

Die Dawid is er bij gekomen omdat die onterecht geflagged was ofzo, daardoor ben ik nu helaas weer van het podium gekukeld. Wel mooi dat die gast dat filmpje van zijn eindsprint op FB zet waarbij 'ie haast zn Neo Bike (?) uit elkaar trekt _/-\o_ .
Mezelf in de afdaling nog de lep lazerus proberen te trappen om aan te kunnen sluiten, maar met mijn gewicht ga ik er dan simpelweg niet meer bij komen :( . Nog wel iets later opgeraapt door een andere lot genoot maar ook samen lukte het niet.. toen maar versnelling terug en in het 2e groepje gefinished.
Haha mooi, ik zag op het kaartje al de hele afdaling een paar man net een stukje achter ons zitten, daar was jij dus ;). In de groep werd daar ook nog best aardig doorgetrapt tijdens die afdaling moet ik zeggen, er werd wel gewerkt om er niemand meer bij te laten komen in ieder geval >:) .

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 15-10-2020 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Flipmo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

netjes man! nog IETS meer gas geven, dan ga je @Ypuh voorbij.. hij staat 2de in het klassement :) met 0.03% voor je ;)

Ik ga 5de bij de C, vorige week zat de nummer 4 bijna 4 minuten voor me, gisteren was ik 1 minuut sneller dan haar. Met wat geluk eindig ik ook nog op het podium ;)

A en B klasse zijn de toch wat serieuze fietsers ofzo. de C en D klasse is drama helaas.
Leuk, ik wist niet eens dat je ook echt een leaderboard kon zien op Zwiftpower.

Deze 2e race was ook weer een sprint finish (helaas). Die #1 is een Pool die over 15 seconden gewoon 1168w wegtrapt op z'n trainer met een piek van 1450w. Dat heb ik zelfs in mijn goede sprintersdagen nog nooit gehaald. Hij woont overigens wel in Nederland zo te zien en telt wat mij betreft dus ook gewoon mee, dus dan staan we #3 en #4.

De race van gister ging overigens alweer makkelijker dan die van vorige week. Trapte ook alweer 11w meer bij dezelfde hartslag en heb zelfs nog even aan aanvallen gedacht, al had ik even geen rekening gehouden met dat pukkeltje van 11% op het einde waardoor ik eigenlijk mijn sprint al gereden had om er niet af te wapperen (beetje parcourskennis was welkom geweest).

Hopelijk trekt deze lijn nog een beetje door en krijgen we wat meer circuits als Harrogate en Richmond, al moet ik dan nog wel 5-10% terug zien te winnen om echt een beetje invloed te krijgen op het koersverloop. Daarmee zit je eigenlijk ook alweer in de A-categorie (gister was al 3,88 W/Kg gemiddeld).

Blijft me wel opvallen hoe groot de groep goede renners is geworden in de B-categorie dit jaar. Paar keer wel echt op m'n tandvlees gezeten en bungelde toen gewoon achteraan ergens in de 1e groep op 20-25e positie. Op zich wel leuk, maar het gevolg is wel dat je minder ruimte krijgt om echt te koersen (beetje het Sky/Jumbo trein effect).

@Kluus Zwiftpower rekent inderdaad je categorie wel anders uit. Die pakken 95% van je beste 20 minuten tijdens een race. Pas bij 3 races daarboven in de laatste 90 dagen wordt je een categorie hoger gezet. Als je dus een keer in de aanval zit (20m+ maximaal) en een super dag hebt, wordt je nog niet direct eruit gegooid, net als dat je een laffe renner bent die de hele dag in het peleton schuift en dan de laatste 5 minuten met 5.5 W/Kg de klim opgaat. Op een klim als de Alpe komt het wel sneller voor dat je dan boven de 3,9 W/Kg uitkomt, maar in normaal koersverloop niet zo.

De Zwiftpower categorie is dus in jouw en mijn voordeel (voor wie net op het randje zitten) en daarom eigenlijk gewoon niets op aan te merken >:). De problemen spelen zich ook vooral af in de C- en D-categorie. Bij de B's kunnen de meesten al best aardig fietsen en is het geen gegeven dat je als A-renner (gister waren er ook sowieso 2 die vooraan gefinisht zijn) zomaar ff iedereen op een hoop rijdt of de wedstrijd overdreven beinvloed. Volgens mij heb je in Zwiftpower ook nog A+ voor de échte toppers.

[ Voor 24% gewijzigd door Ypuh op 15-10-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bedankt Kluus, dat ga ik zeker weten ook in de gaten houden. Hopelijk ook goed fit aan de start verschijnen van de volgende race!

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ypuh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Leuk, ik wist niet eens dat je ook echt een leaderboard kon zien op Zwiftpower.

Deze 2e race was ook weer een sprint finish (helaas). Die #1 is een Pool die over 15 seconden gewoon 1168w wegtrapt op z'n trainer met een piek van 1450w. Dat heb ik zelfs in mijn goede sprintersdagen nog nooit gehaald. Hij woont overigens wel in Nederland zo te zien en telt wat mij betreft dus ook gewoon mee, dus dan staan we #3 en #4.

De race van gister ging overigens alweer makkelijker dan die van vorige week. Trapte ook alweer 11w meer bij dezelfde hartslag en heb zelfs nog even aan aanvallen gedacht, al had ik even geen rekening gehouden met dat pukkeltje van 11% op het einde waardoor ik eigenlijk mijn sprint al gereden had om er niet af te wapperen (beetje parcourskennis was welkom geweest).

Hopelijk trekt deze lijn nog een beetje door en krijgen we wat meer circuits als Harrogate en Richmond, al moet ik dan nog wel 5-10% terug zien te winnen om echt een beetje invloed te krijgen op het koersverloop. Daarmee zit je eigenlijk ook alweer in de A-categorie (gister was al 3,88 W/Kg gemiddeld).

Blijft me wel opvallen hoe groot de groep goede renners is geworden in de B-categorie dit jaar. Paar keer wel echt op m'n tandvlees gezeten en bungelde toen gewoon achteraan ergens in de 1e groep op 20-25e positie. Op zich wel leuk, maar het gevolg is wel dat je minder ruimte krijgt om echt te koersen (beetje het Sky/Jumbo trein effect).

@Kluus Zwiftpower rekent inderdaad je categorie wel anders uit. Die pakken 95% van je beste 20 minuten tijdens een race. Als daar een lange klim a la Alpe d'Huez inzit waar je 4,1 W/Kg trapt, dan valt dat nog onder de 3,9 W/Kg. Pas bij 3 races daarboven in de laatste 90 dagen wordt je een categorie hoger gezet. Als je dus een keer in de aanval zit (20m+ maximaal) en een super dag hebt, wordt je nog niet direct eruit gegooid, net als dat je een laffe renner bent die de hele dag in het peleton schuift en dan de laatste 5 minuten met 5 W/Kg de klim opgaat.

De Zwiftpower categorie is dus in jouw en mijn voordeel (voor wie net op het randje zitten) en daarom eigenlijk gewoon niets op aan te merken >:). De problemen spelen zich ook vooral af in de C- en D-categorie. Bij de B's kunnen de meesten al best aardig fietsen en is het geen gegeven dat je als A-renner (gister waren er ook sowieso 2 die vooraan gefinisht zijn) zomaar ff iedereen op een hoop rijdt of de wedstrijd overdreven beinvloed. Volgens mij heb je in Zwiftpower ook nog A+ voor de échte toppers.
jullie groep had nog groter kunnen zijn met die 20 B-ers die bij mij in de C zaten ;)

Het is idd weer even wennen die races. Vorige week bakte ik er ook vrij weinig van. Was ook niet helemaal fit moet ik zeggen. Maar gisteren ging het best prima!
Had vooraf wel even op Zwiftpower het parcour bekeken en wist dat ik voor de 2de klim nog wat over moest houden. Dat ging in de race ook goed gelukkig. Kon alleen niet wegrijden van het kleine groepje.

Die pool ging idd goed tekeer op zijn fiets, wat een sprinten man!
Toch raar dat hij eerst niet in de uitslag stond, geen bijzondere waardes, gewicht, HS band etc. alles voldeed.
Voor jullie klassement wel jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Kluus Inderdaad dat filmpje van die gast, wat een beest ook :+. Laten we maar hopen dat de volgende races bergop zijn i.p.v. sprints.

Zag op zijn Strava profiel dat hij dus in NL woont en iets voor Tacx doet. Daar staan ook z'n vermogens:
Peak : 1450w
15sec: 1168W (15.44w/kg)
30sec: 894w (11.76w/kg)
1min: 639W (8.41w/kg)
5min: 358W (4.84w/kg)
20min: 310W (4.30w/kg)

Op de 5min kan ik hem wel pakken als ik m'n vorm piekje weer terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Stufferdt schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:31:
Zwiftpower wil mij in category B hebben, maar als ik zo even snel kijk wie er in B fietsen (@ypuh en @Kluus met een FTP van 300ish en 4 W/KG loop ik daar toch niet zo veel te zoeken zonder ervaringmet zwiftraces sowieso.

Ik zie mezelf in een race van een uur geen 3,4 W/KG trappen, wat ik net aan red in 20 minuten (en dus mijn FTP is).
Gewoon kijken hoe het gaat, in die zwiftwedstrijdjes gaat het vanaf de meet vaak direct volle bak, maar valt vaak wel weer even stil. Daarnaast hoef je echt niet constant 3.4 w/kg te fietsen. Het is vaak even pieken en daarna weer rust en daarvan je gemiddelde ;) Kortom, als je voor safe wil gaan, zou ik mooi een categorie lager starten en mooi voorin meefietsen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

pier87 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Gewoon kijken hoe het gaat, in die zwiftwedstrijdjes gaat het vanaf de meet vaak direct volle bak, maar valt vaak wel weer even stil. Daarnaast hoef je echt niet constant 3.4 w/kg te fietsen. Het is vaak even pieken en daarna weer rust en daarvan je gemiddelde ;) Kortom, als je voor safe wil gaan, zou ik mooi een categorie lager starten en mooi voorin meefietsen...
en daar sla je nu net de plank mis.. Die mensen rijden in een categorie weer "op hun gemakje" en rijden daar iedereen eraf die WEL in die klasse thuishoren en continu volle bak moeten rijden om in de kopgroep te blijven omdat daar een x aantal rijders uit een hogere klasse fietsen

uiteindelijk worden ze niet in de uitslag meegenomen want te hoge w/kg. maar beïnvloeden zo wel de hele race.

[ Voor 6% gewijzigd door Flipmo op 15-10-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Stufferdt begint net, en heeft nog geen ervaring. In mijn optiek niks mis met starten in een veilige categorie. Als het daar appeltje eitje is voor Stufferdt en zwiftpower geeft dezelfde uitslag, dat hij de volgende keer in categorie B meer op zijn plaats is. Kan hij daar de volgende keer starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
3,4 W/Kg is 100% categorie B, maar je rijdt dan inderdaad niet mee voor de prijzen. Dat laatste is overigens niet zo erg als je een competitie rijdt. Zoek gewoon iemand met een lelijk shirt of naam die 2 plekken hoger staat en bombardeer die tot jouw nemesis. Gewoon niet lossen tot je diegene voorbij bent en je hebt weer een uur lang plezier :+.

Sandbaggen in een lagere categorie is inderdaad écht niet koel. Iedere zelfrespectable wielrenner laat zich eenmaal op de fiets uit de tent lokken (meestal al na de 1e kilometer). 55minuten rustig aan doen om de laatste 5 minuten nog even aan te zetten en je hebt de race weer voor alle mensen die wel in die categorie thuis horen vern*kt.

@pier87 Als je rustig aan wil doen; doe een group ride (bijvoorbeeld de Pace and Race vanavond waar de eerste 3/4 op tempo is en daarna nog ff knallen), of ga bij de algemene Zwift events rijden waar 600+ man meedoen. Dan krijg je heel snel een idee in welke categorie je thuis hoort. Ik heb mijn 1e race overigens hetzelfde gedaan (in de C-categorie starten) en werd gelijk 3e. Dat werd niet gewaardeerd en snap ik achteraf heel goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 15-10-2020 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Klopt @Ypuh helemaal mee eens, rustig aan doen en dan laatste 5 minuten slaat nergens op. Maar ik zeg ook niet dat hij zoiets moet doen.

Maar vind dat er momenteel heel erg wordt gesproken over de hype ''sandbaggen''. Terwijl we allemaal weten dat Zwift races makkelijk te manipuleren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Ypuh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:02:
@Kluus Inderdaad dat filmpje van die gast, wat een beest ook :+. Laten we maar hopen dat de volgende races bergop zijn i.p.v. sprints.

Zag op zijn Strava profiel dat hij dus in NL woont en iets voor Tacx doet. Daar staan ook z'n vermogens:
Peak : 1450w
15sec: 1168W (15.44w/kg)
30sec: 894w (11.76w/kg)
1min: 639W (8.41w/kg)
5min: 358W (4.84w/kg)
20min: 310W (4.30w/kg)

Op de 5min kan ik hem wel pakken als ik m'n vorm piekje weer terugkrijg.
zijn verschil tussen 1 en 5 minuten is ook wel enorm.. op 5 min heb ik ook een hoger PR staan, maar op 1 minuut zit ik er ver onder, (maar ook de daaronder en daarboven :)
Ik vermoed dat ie nooit echt zijn best heeft gedaan op die 5 minuten :)
of dat de ramptest een mooie max 5 minuten opleverd :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 15-10-2020 13:39 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
pier87 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Fair point, maak me gewoon op voorhand een beetje zorgen dat ik helemaal gefocust en voorbereid ben op zo'n race en vervolgens na 5 minuten al gedesillusioneerd ergens achteraan fiets.
pier87 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:23:
Stufferdt begint net, en heeft nog geen ervaring. In mijn optiek niks mis met starten in een veilige categorie. Als het daar appeltje eitje is voor Stufferdt en zwiftpower geeft dezelfde uitslag, dat hij de volgende keer in categorie B meer op zijn plaats is. Kan hij daar de volgende keer starten.
Ja dit is ook ergens mijn visie erop, maar wil dan weer niet zo iemand zijn waar heel de wereld een hekel aan heeft (inclu ikzelf :+ ).
Ypuh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:24:
3,4 W/Kg is 100% categorie B, maar je rijdt dan inderdaad niet mee voor de prijzen. Dat laatste is overigens niet zo erg als je een competitie rijdt. Zoek gewoon iemand met een lelijk shirt of naam die 2 plekken hoger staat en bombardeer die tot jouw nemesis. Gewoon niet lossen tot je diegene voorbij bent en je hebt weer een uur lang plezier :+.
Klinkt gek, maar heb echt het gevoel met B dat ik meer eer toegedicht krijg dan ik verdien. Ben zeker geen wattagabazooka en op de weg fietst 75% van de club harder voor mijn gevoel. Dus B voelt best wel alsof ik goed kan fietsen :+

Maar nja, genoeg stof om over te praten dit in ieder geval! Ik stort me vanavond in een B-race. Ze hebben nogal wat spelregels en ik kan nergens de afstand van de race zien? maar ben benieuwd :)

edit: Race is 61,8km. Dat is me toch wat te lang voor de donderdagavond. Verder weinig leuke races tussen 19.00 en 20.00 valt me op, voornamelijk tijdritten lijkt het.

[ Voor 3% gewijzigd door Stufferdt op 15-10-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Stufferdt schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Fair point, maak me gewoon op voorhand een beetje zorgen dat ik helemaal gefocust en voorbereid ben op zo'n race en vervolgens na 5 minuten al gedesillusioneerd ergens achteraan fiets.

[...]

Ja dit is ook ergens mijn visie erop, maar wil dan weer niet zo iemand zijn waar heel de wereld een hekel aan heeft (inclu ikzelf :+ ).

[...]

Klinkt gek, maar heb echt het gevoel met B dat ik meer eer toegedicht krijg dan ik verdien. Ben zeker geen wattagabazooka en op de weg fietst 75% van de club harder voor mijn gevoel. Dus B voelt best wel alsof ik goed kan fietsen :+

Maar nja, genoeg stof om over te praten dit in ieder geval! Ik stort me vanavond in een B-race. Ze hebben nogal wat spelregels en ik kan nergens de afstand van de race zien? maar ben benieuwd :)

edit: Race is 61,8km. Dat is me toch wat te lang voor de donderdagavond. Verder weinig leuke races tussen 19.00 en 20.00 valt me op, voornamelijk tijdritten lijkt het.
als je het qua tijd kan redden is de Zwift HQ race om 18:30 wel perfect voor je.
Leuk parcour,. Ben je met een minuut of 45 wel klaar gok ik.
https://zwift.com/events/view/1123092

Na die race weet je dan helemaal zeker in welke klasse je thuis hoort.
Hier zou je dus WEL in de C kunnen starten, trap je teveel vermogen dan word je teruggeschroeft en verpest je niet de race voor de andere rijders :)

en wat Ypuh ook zegt, ook al fiets je achteraan, of ergens in het midden.
Je doet toch je stinkende best om bij je groep te blijven, of de paar mensen voor je in te halen.
Het is echt niet zo dat je als je niet om het podium strijd geen leuke race hebt.
Of je nu sprint om plek 35 of om plek 2.. beide geeft voldoening als je de sprint wint :)

[ Voor 10% gewijzigd door Flipmo op 15-10-2020 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

zijn verschil tussen 1 en 5 minuten is ook wel enorm.. op 5 min heb ik ook een hoger PR staan, maar op 1 minuut zit ik er ver onder, (maar ook de daaronder en daarboven :)
Ik vermoed dat ie nooit echt zijn best heeft gedaan op die 5 minuten :)
of dat de ramptest een mooie max 5 minuten opleverd :*)
Dit zijn waarden die hij handmatig op zijn strava profiel heeft gezet dus ik denk dat het wel uit een goede test komt en niet het lijstje van Zwiftpower is.

Hij heeft gewoon een echt sprintersprofiel, zijn 5min waarde komt wel weer redelijk overeen met zijn 20min en als die eigenlijk veel hoger is heeft hij niets in B te zoeken.

Ik denk dat dit dus wel klopt, het is gewoon een sprintbom, inderdaad hopen op veel klimmen @Ypuh als deze gast mee blijft doen ;).

Zijn baan is ook “trainertester” bij Tacx inderdaad, hoe cool. Benieuwd hoe die vacatureomschijving er uit ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 15-10-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Kluus ik zat even te rekenen om het tegendeel te bewijzen, maar je hebt wel gelijk, ik zat het om te rekenen naar x% van FTP voor de 5 minuten power, en dan kom je op ongeveer 120%, dacht dat ik zelf hoger zou zitten, maar kom eigenlijk ook op ~120% FTP voor 5 minuten (als ik ook mijn piek ftp pak..).

Maar inderdaad een echtte sprinter, want zijn peak ligt echt hoog in verhouding tot FTP

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Ik denk dat wij als amateurs de 20 minuten waardes verkeerd gebruiken.

Het is leuk als doel je 20 minuten waardes te verhogen maar het zegt eigenlijk niets behalve voor prof's die met die waardes kunnen kijken waar ze staan in het seizoen met lactaat tests erbij.

Zo hoeven ze zichtzelf niet kapot te rijden in een trainingsweek zoals bij een echte tests van 1 uur alla tijdritten.

Het is leuk wanneer je traint om 1 klim te doen van 20 minuten of een race van max 30 minuten, maar wie traint daar nu werkelijk voor?

Het moet geen doel zijn om je ftp van 20 minuten te verhogen, maar juist om zo fit mogelijk te worden.
Wat dan als gunstig bij effect heeft dat je 20 minutewaardes omhoog gaan.
Simpel met percentages gaan rekenen heeft eigenlijk helemaal geen zin.
DDX zou een astronomische ftp moeten hebben op basis zijn 10 uur waardes :9~ .

Misschien conflicteert dit momenteel met zwift ritten.
Ik ben dan ook fan van de wat langere races +1 uur, omdat je dan in een andere energie verbranding systeem komt en er ook daadwerkelijk fitter van wordt.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik gebruik FTP ook niet als 1 hour power (of je het zo kan noemen.. daar zijn de meningen over verdeeld.. ). Voor mij is het een metric om workouts naar te schalen en om progressie te meten.

Ik geloof nooit dat ik mijn FTP een uur kan volhouden.. :/

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
jekker schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:03:
Ik denk dat wij als amateurs de 20 minuten waardes verkeerd gebruiken.

Het is leuk als doel je 20 minuten waardes te verhogen maar het zegt eigenlijk niets behalve voor prof's die met die waardes kunnen kijken waar ze staan in het seizoen met lactaat tests erbij.

Zo hoeven ze zichtzelf niet kapot te rijden in een trainingsweek zoals bij een echte tests van 1 uur alla tijdritten.

Het is leuk wanneer je traint om 1 klim te doen van 20 minuten of een race van max 30 minuten, maar wie traint daar nu werkelijk voor?

Het moet geen doel zijn om je ftp van 20 minuten te verhogen, maar juist om zo fit mogelijk te worden.
Wat dan als gunstig bij effect heeft dat je 20 minutewaardes omhoog gaan.
Simpel met percentages gaan rekenen heeft eigenlijk helemaal geen zin.
DDX zou een astronomische ftp moeten hebben op basis zijn 10 uur waardes :9~ .

Misschien conflicteert dit momenteel met zwift ritten.
Ik ben dan ook fan van de wat langere races +1 uur, omdat je dan in een andere energie verbranding systeem komt en er ook daadwerkelijk fitter van wordt.
Als je als amateur serieus wilt trainen dan is je 20 minuten power toch wel een goede graadmeter om de rest van je waardes op af te stemmen. En dus vooral om je training daarop af te stemmen. Dat je zegt "zo fit mogelijk worden".... Wat is dat dan?

Dat je daarnaast zegt "omdat je dan ook in een andere energie verbranding systeem komt, en er ook daadwerkelijk fitter van wordt".... Deze opmerking raakt dan ook kant nog wal.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@jekker hoe bereken je dan je FTP aan de hand van een 10 uur rit? avg power x 1,2..?? ook dan kom je niet aan enorme waarders. (hoewel het met ddx wel goed zit qua FTP)

Maar een beetje simpel gezegd, als je tijd hebt voor veel duurtraining zal je FTP niet keihard stijgen, maar wel je mogelijkheid om lang rond FTP te rijden. Uiteindelijk kom ze op die manier wel het dichtste bij je genetisch potentieel (vandaar dat profs ook die uren maken op de fiets.

Maar als ik met een paar uur per week ook harder wil kunnen fietsen (uiteindelijk is voor mij persoonlijk dat het doel), dan kan ik beter efficiente interval workouts doen, waarmee mijn FTP stijgt (zonder dat het wellicht concrete waarde heeft als 1 hour power). Met die lekker opgekrikte FTP kan ik overigens wel prima lang op bv 80 procent rijden en daarmee net zoveel watts draaien als iemand met een lager FTP, maar een beter duurvermogen. Ik doe het alleen in minder trainings tijd.
Bereik ik daarmee mijn maximale potentie..? nee zeker niet, maar dat kan simpelweg niet met een paar uur in de week.

Het is dus maar net hoeveel tijd je hebt om te trainen in combinatie met je doelen. Er is wat mij betreft ook geen goed of slecht zonder naar het totaal plaatje te kijken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:36
Iemand ervaring met de Zwift shop?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit: Of ervaring met de webshop van Rossem in Wateringen/allesvoorderacefiets.nl?

[ Voor 16% gewijzigd door MaSw85 op 15-10-2020 17:19 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:35

McMiGHtY

- burp -

Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:42:
@jekker hoe bereken je dan je FTP aan de hand van een 10 uur rit? avg power x 1,2..?? ook dan kom je niet aan enorme waarders. (hoewel het met ddx wel goed zit qua FTP)

Maar een beetje simpel gezegd, als je tijd hebt voor veel duurtraining zal je FTP niet keihard stijgen, maar wel je mogelijkheid om lang rond FTP te rijden. Uiteindelijk kom ze op die manier wel het dichtste bij je genetisch potentieel (vandaar dat profs ook die uren maken op de fiets.

Maar als ik met een paar uur per week ook harder wil kunnen fietsen (uiteindelijk is voor mij persoonlijk dat het doel), dan kan ik beter efficiente interval workouts doen, waarmee mijn FTP stijgt (zonder dat het wellicht concrete waarde heeft als 1 hour power).
Uren maken is opzich ook gewoon wel een goeie om lekker het aankomende voorjaar in te gaan en zitvlees te krijgen :)

Je noemt intervallen, die hoeven natuurlijk niet gelijk 150% ftp te zijn om effectief te zijn, ik denk dat veel mensen dat vergeten.

Uiteindelijk is het verhogen van je ftp goed voor eigenlijk alles, zelfs voor je D1/D2 ritten...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
McMiGHtY schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Uren maken is opzich ook gewoon wel een goeie om lekker het aankomende voorjaar in te gaan en zitvlees te krijgen :)

Je noemt intervallen, die hoeven natuurlijk niet gelijk 150% ftp te zijn om effectief te zijn, ik denk dat veel mensen dat vergeten.

Uiteindelijk is het verhogen van je ftp goed voor eigenlijk alles, zelfs voor je D1/D2 ritten...
Inderdaad, voor mezelf zijn juist de Sweetspot (88-94%) intervallen erg FTP verhogend. Merk tot nu toe de grootste verhogingen na de sweet spot base fase. Mijn herstel is slechter bij intervallen boven FTP en daardoor lastiger te doseren. Uiteindelijk haal je daar weer andere gains uit

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Mijn take away voor fietsen is dat je beter 'iets rustiger' (en wat langer) kan trainen dan 'tot het gaatje'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
Waus26 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:15:
Iemand ervaring met de Zwift shop?

***members only***

Edit: Of ervaring met de webshop van Rossem in Wateringen/allesvoorderacefiets.nl?
Rossem in wateringen is een goede zaak hoor! Kan je gerust bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Requiem19 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:22:
Mijn take away voor fietsen is dat je beter 'iets rustiger' (en wat langer) kan trainen dan 'tot het gaatje'.
Helemaal mee eens! Tot op zekere hoogte. Ik heb inmiddels wel een soort plafond bereikt dat ik met meer fietsen niet echt meer beter wordt. Noem het het DDX-effect.

Ik denk dat hij wel redelijk aan de limiet zit met hoeveel kilometer je per week kunt fietsen naast een volledige baan. Minder fietsen zal niet direct leiden tot een terugval in FTP, net als dat méér fietsen geen automatische toename meer betekent. Je kunt dan met een paar dingen spelen zoals voeding voor structurele verbetering en rust voor piek momenten, maar gemiddeld gezien zit je redelijk vast op een bepaald niveau. Door te intervallen kun je dat patroon wel doorbreken, maar dat zal waarschijnlijk wel weer ten koste gaan van zijn kilometrage. Voor de normale sterveling zit er vaak nog wel wat rek op; met 12 uur in de week kun je prima een paar intervallen doen zonder dat het ten koste gaat van iets anders.

Races in Zwift zijn ook wel grappig, maar daar breek je toch meer af dan je opbouwt heb ik het gevoel. In ieder geval is het niet de meest efficiente methode, maar als je de rest van de week wat rustige ritten plant kun je nog steeds wel een 80/20 balans houden van rustige/max inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
tinusterror schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

Rossem in wateringen is een goede zaak hoor! Kan je gerust bestellen!
Dus https://www.allesvoordera...t-mini-fietscomputer.html kan ik gerust kopen? Ik vind het zo verschrikkelijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
hoi1234 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

Dus https://www.allesvoordera...t-mini-fietscomputer.html kan ik gerust kopen? Ik vind het zo verschrikkelijk goedkoop.
Die heeft geen eigen GPS, maar moet daarvoor een gekoppelde telefoon hebben tijdens de rit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Die heeft geen eigen GPS, maar moet daarvoor een gekoppelde telefoon hebben tijdens de rit
Ja, maakt toch niks uit? Gewoon een telefoon in een zip-locker in achterzak stoppen. Telefoon moet toch mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Net de FTP test op trainerroad gedaan..224watt bij 85kg...ik had stiekem wel op iets meer gehoopt maar zo is er ook veel te verbeteren :+

Ik moest alleen wel echt een x schakelen toen ben ik naar het grote blad voor gegaan en goen ging het goed alleen cadans was toen te laag dus ook daar zit nog wat verbetering, had het wel vooraf gechecked in Zwift of ik tot 400 watt kon gaan op midden/midden maar toch ging het fout!

Bedankt voor de tips iig en @Prulleman nogmaals bedankt voor de gratis maand TRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
FTP test zelf zit ook een aardig leereffect in. Als je het nog nooit gedaan hebt dan weet je niet precies hoe diep je 20 minuten kan gaan.
Bij nader lezen heb je het over de ramp-test. Daar heb ik zelf weinig ervaring mee, ooit eentje gedaan als studie object voor Sufferfest om data te verzamelen voor hun model, geen idee qua leereffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Enige waar je wel beter in wordt is in het afzien. Dus dat je echt leert om even die laatste 30 seconde echt even door bijt. De pijn probeert te negeren en blijven trappen. Voor de rest is er niet zoveel aan te leren...

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Nutterd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:47:
Net de FTP test op trainerroad gedaan..224watt bij 85kg...ik had stiekem wel op iets meer gehoopt maar zo is er ook veel te verbeteren :+

Ik moest alleen wel echt een x schakelen toen ben ik naar het grote blad voor gegaan en goen ging het goed alleen cadans was toen te laag dus ook daar zit nog wat verbetering, had het wel vooraf gechecked in Zwift of ik tot 400 watt kon gaan op midden/midden maar toch ging het fout!

Bedankt voor de tips iig en @Prulleman nogmaals bedankt voor de gratis maand TRR.
Welke trainer was dit ook al weer? Op strava zag het er een beetje uit alsof ie niet in ERG stond, zat ook even op TR te kijken en daar zie je minder smoothing, en dus vooral de invloed van een wisselende cadans op de target die je trainer je voorschoteld. Volgende keer proberen je cadans stabieler te houden (nu schimmels het tussen de 77 en 91 in een bepaald klein stukje met veel power fluctuaties.

En 1 x schakelen omdat het nodig is, ok, maar meerdere keren is echt niet nodig en werkt averechts

(En zonder vervelend te doen, dit is waarschijnlijk het verschil tussen bv een flux en een kickr)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 15-10-2020 19:58 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Vooral niet de druk over maken voor nu en lekker gaan trainen. Je merkt tijdens de eerste weken snel genoeg of je wellicht iets heb laten liggen.
Sweet spot workouts moeten niet zwaar zijn, maar aan het van de workout moet je wel het gevoel hebben dat je toch lekker gewerkt hebt. Ook de langere intervallen kunnen in het begin erg intimiderend zijn.
Het is best een uitdaging om zeg tien minuten lang constant hetzelfde wattage te trappen zonder tussendoor even een seconde de benen stil te hebben (zoals je buiten toch echt best veel doet).

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

Welke trainer was dit ook al weer? Op strava zag het er een beetje uit alsof ie niet in ERG stond, zat ook even op TR te kijken en daar zie je minder smoothing, en dus vooral de invloed van een wisselende cadans op de target die je trainer je voorschoteld. Volgende keer proberen je cadans stabieler te houden (nu schimmels het tussen de 77 en 91 in een bepaald klein stukje met veel power fluctuaties.

En 1 x schakelen omdat het nodig is, ok, maar meerdere keren is echt niet nodig en werkt averechts

(En zonder vervelend te doen, dit is waarschijnlijk het verschil tussen bv een flux en een kickr)
Ok, ga proberen om de cadans stabier te houden...hij stond wel in ERG mode, hij stelde zich ook wel bij tot op een gegeven moment hij heel erg omhoog schoot en daarna niet meer in de buurt kwam van de waardes (volgens mij al bij 240 watt)

Het is idd een Tacx Flux 2...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Nutterd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Ok, ga proberen om de cadans stabier te houden...hij stond wel in ERG mode, hij stelde zich ook wel bij tot op een gegeven moment hij heel erg omhoog schoot en daarna niet meer in de buurt kwam van de waardes (volgens mij al bij 240 watt)

Het is idd een Tacx Flux 2...
Met een beetje geduld en een stabiele cadans moet het wel lukken hoor, ook met een flux

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Inderdaad. Enige wat van belang is, is jouw cadans. De trainer zal vervolgens het wattage zelf regelen tov je target. Dus niet denken bij de volgende stap oh shit ik moet ff tien watt extra trappen (en dus versnellen) maar gewoon zelfde tempo blijven rondtrappen. De rest wordt voor je geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
• jekker hoe bereken je dan je FTP aan de hand van een 10 uur rit?

Nou dat doe je dus niet, het heeft geen zin, net als een 10 minuten test of de 20 minuten test.
FTP is interessant juist dat je het ook echt een uur kan vol houden, dus de basis moet er ook zijn om een ftptest van 20 minuten valide te maken. Anders train je puur alleen voor die 20 minuten waarde.
Alleen interessant voor een categorie indeling voor een zwiftrace van max 30 minuten of een criterium.

Het gaat er meer om, hoe kan je na een inspanning van een uur bijvoorbeeld in zone 3, nog een klim van 20 minuten verdragen en hoe herstel je daarna hiervan.
Dat kan voor personen met dezelfde ftp, heel anders worden ervaren, omdat het ene persoon puur traint op 20 minuten en de ander ook regelmatig en gevarieerd traint inc met duur ritten +2 uur.

Eigenlijk is de vraag dan fiets je alleen om zwiftraces van 30 minuten te winnen(zeker leuk) of train je voor buiten clubwedstrijden of granfondo's etc.

Van de winter met vooral ZWIFT had ik ik een 20 minuten waarde van 4.8 w/kg. Na een 20 minuten test of zwift race waarbij ik volkomen leeg ging moest ik echt een dag herstellen of soms wel meer.

Nu het hele seizoen buiten fietsen draai ik tegen de 5 w/kg maar het grote verschil is dat ik de volgende dag fit ben.
Ook als ik een 2e ftp zou doen op dezelfde dag heb ik maar een klein verval.

Fit is bij wielrennen, dat je met gemak ronddraait en dat je na een serieuze inspanning in zone 5 hiervan ook snel hersteld bijvoorbeeld in een afdaling. Of dat op het moment dat je de oversteek naar een groepje kan herstellen in de draft zonder dat je er direct meteen weer afwaait.
  • Dat je daarnaast zegt "omdat je dan ook in een andere energie verbranding systeem komt, en er ook daadwerkelijk fitter van wordt"
Zoek het maar eens op, koolhydraten, vetzuren lactaat. dat is weer een heel ander topic.

Spicy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Uiteindelijk valt het ook wel mee als je naar de gemiddelde power kijkt per stap, pas aan het einde worden de afwijkingen groter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kV9--cHgdhYDpsVC66wOyiVafOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrgsZjwOahcRSn4TqWDA43gB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit bij de meeste stappen er ook 1 of 2 watt onder,zeker als het zwaarder wordt en moeilijker om je cadans vast te houden

Strava

Pagina: 1 ... 48 ... 161 Laatste