Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 49 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:17:
Uiteindelijk valt het ook wel mee als je naar de gemiddelde power kijkt per stap, pas aan het einde worden de afwijkingen groter
[Afbeelding]

Ik zit bij de meeste stappen er ook 1 of 2 watt onder,zeker als het zwaarder wordt en moeilijker om je cadans vast te houden
Ik trap normaal een iets lagere cadans (rond de 70-75) maar dat is eigenlijk een te lage cadans is mij al 232x verteld door de mannen in mijn fietsgroepje dus probeer hem nu te verhogen maar daardoor is het ook lastiger om hem te behouden maar zal er de volgende x meer opletten dan moet het wel iets "strakker" kunnen...hoop dat dan de afwijking ook kleiner is

(Wist niet dat een stabiele cadans ZO belangrijk was)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:05
Even een vraag: vandaag zal mijn bestelde Elite Suito bezorgd gaan worden. Ik heb een racefiets met schijfremmen. Moet ik nog iets met de remklauw/remblokken doen als ik de fiets op de trainer zet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
Jimmy-time1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:51:
Even een vraag: vandaag zal mijn bestelde Elite Suito bezorgd gaan worden. Ik heb een racefiets met schijfremmen. Moet ik nog iets met de remklauw/remblokken doen als ik de fiets op de trainer zet?
Ik zou er zo'n spacer tussen stoppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_RVL7bJKxUymO1TLt8JUByDzxo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9MdRgypcDNrsb0jaxywUVEKK.png?f=user_large
Als je die niet ertussen zet (achter uiteraard), en je knijpt in je rem, dan blijven de blokken tegen elkaar zitten en moet je moeite doen om ze uit elkaar te duwen (en uitkijken voor beschadigingen etc, kortom een hoop gedoe).

Als je niet een bijgeleverde spacer hebt, kan je er ook wat anders tussen stoppen, maar zorg dat het schoon en vetvrij is,en minmaal de dikte van je schijf. (dikker mag, bij dunner gaan je pistons zich strakker afstellen en zal je rem aanlopen op de schijf als je je wiel terug plaatst).

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jimmy-time1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:51:
Om te voorkomen dat je de pistons eruit drukt door je achterrem te bedienen, kun je er van dit soort spacers tussen stoppen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zt-E-BfdWnw_ns6D8CbB0Q1TVuU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MwDH5lvNMEfvgctyb6KXkM4P.png?f=user_large

Of een bierviltje, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 16-10-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
Zo’n spacer heb ik niet dus die zal ik moeten bestellen. Ik heb een Shimano systeem, zit er nog een verschil in de benodigde spacer of zijn dat universele spacers die gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:52
het wordt steeds gekker met de prijzen voor tweedehands trainers.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Deze vraagt gewoon de nieuwprijs. en er zijn er nog die het er bijna voor willen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Jimmy-time1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:23:
Zo’n spacer heb ik niet dus die zal ik moeten bestellen. Ik heb een Shimano systeem, zit er nog een verschil in de benodigde spacer of zijn dat universele spacers die gebruikt kunnen worden?
ook bij shimano zijn er wat verschillende, kijk ff welk type en welke compatible zijn, zou er bij moeten staan, bv: https://www.bikester.nl/s...br-m810-zwart-795457.html?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
blauwester schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:27:
het wordt steeds gekker met de prijzen voor tweedehands trainers.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Deze vraagt gewoon de nieuwprijs. en er zijn er nog die het er bijna voor willen betalen.
Tja, dan zie je wat schaarste doet. Ik weet niet of ik de nieuwprijs zou betalen. Voor zoveel geld loop ik een hoop risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
jekker schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:16:
• jekker hoe bereken je dan je FTP aan de hand van een 10 uur rit?
Je schrijft een hele hoop, maar wat zeg je nu eigenlijk?
Uiteindelijk gebruik je de 20 minuten test, of de ramp test om je lactate treshold level te bepalen. Dus op welk moment ga je meer lactaat opbouwen dan dat je systeem kan hergebruiken/afbreken. Vervolgens ga je met dat getal trainen of racen. Want als je zeg een FTP hebt van 300, dan betekend dat in praktijk dat je niet heel lang boven deze waardes kunt rijden. Doe je dat wel, dan ga je of 1. sneller de man met de hamer tegenkomen. 2. niet meer kunnen herstellen

"Het gaat er meer om, hoe kan je na een inspanning van een uur bijvoorbeeld in zone 3, nog een klim van 20 minuten verdragen en hoe herstel je daarna hiervan.
Dat kan voor personen met dezelfde ftp, heel anders worden ervaren, omdat het ene persoon puur traint op 20 minuten en de ander ook regelmatig en gevarieerd traint inc met duur ritten +2 uur."

Ligt eraan hoe hard je die klim van 20 minuten gaat rijden he ? Ga je dat proberen boven je treshold te rijden? Dan wens ik je succes. Ga je dat doen onder threshold? Dan heb je een betere kans om boven te komen.
Daarnaast hebben we ook nog een ander punt en dat is time to exaustion. Dus hoe lang kun je een hoog percentage van je FTP rijden. Als je langere races rijdt (2 a 3 uur) dan is het wellicht erg effectief om hier gericht op te trainen. Heb je kortere crits (45 min bijvoorbeeld), dan zal je training er heel anders uit zien.

Uiteindelijk is het natuurlijk ook zo dat je goed wordt in datgene wat je traint.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
hoi1234 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:35:
[...]Tja, dan zie je wat schaarste doet. Ik weet niet of ik de nieuwprijs zou betalen. Voor zoveel geld loop ik een hoop risico.
ik zie het probleem niet en begrijp best dat er bijna de nieuwprijs wordt betaald. Ik zou de trainer wel willen zien maar wanneer die in orde is en er zit een aankoop bon van juni 2020 bij dan lijkt het risico mij vergelijkbaar aan het kopen van een nieuwe trainer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
jekker schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:16:
• jekker hoe bereken je dan je FTP aan de hand van een 10 uur rit?

Nou dat doe je dus niet, het heeft geen zin, net als een 10 minuten test of de 20 minuten test.
FTP is interessant juist dat je het ook echt een uur kan vol houden, dus de basis moet er ook zijn om een ftptest van 20 minuten valide te maken. Anders train je puur alleen voor die 20 minuten waarde.
Alleen interessant voor een categorie indeling voor een zwiftrace van max 30 minuten of een criterium.

Het gaat er meer om, hoe kan je na een inspanning van een uur bijvoorbeeld in zone 3, nog een klim van 20 minuten verdragen en hoe herstel je daarna hiervan.
Dat kan voor personen met dezelfde ftp, heel anders worden ervaren, omdat het ene persoon puur traint op 20 minuten en de ander ook regelmatig en gevarieerd traint inc met duur ritten +2 uur.

Eigenlijk is de vraag dan fiets je alleen om zwiftraces van 30 minuten te winnen(zeker leuk) of train je voor buiten clubwedstrijden of granfondo's etc.

Van de winter met vooral ZWIFT had ik ik een 20 minuten waarde van 4.8 w/kg. Na een 20 minuten test of zwift race waarbij ik volkomen leeg ging moest ik echt een dag herstellen of soms wel meer.

Nu het hele seizoen buiten fietsen draai ik tegen de 5 w/kg maar het grote verschil is dat ik de volgende dag fit ben.
Ook als ik een 2e ftp zou doen op dezelfde dag heb ik maar een klein verval.

Fit is bij wielrennen, dat je met gemak ronddraait en dat je na een serieuze inspanning in zone 5 hiervan ook snel hersteld bijvoorbeeld in een afdaling. Of dat op het moment dat je de oversteek naar een groepje kan herstellen in de draft zonder dat je er direct meteen weer afwaait.
  • Dat je daarnaast zegt "omdat je dan ook in een andere energie verbranding systeem komt, en er ook daadwerkelijk fitter van wordt"
Zoek het maar eens op, koolhydraten, vetzuren lactaat. dat is weer een heel ander topic.
ik zal nog even herhalen...:
Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:11:
ik gebruik FTP ook niet als 1 hour power (of je het zo kan noemen.. daar zijn de meningen over verdeeld.. ). Voor mij is het een metric om workouts naar te schalen en om progressie te meten.

Ik geloof nooit dat ik mijn FTP een uur kan volhouden.. :/
dus ik doe eens in de zoveel weken de ramptest, in bv januari dit jaar deed ik sweetspot intervallen (88-94% van FTP) op ~240 watt, nu doe ik doe op ~270, het feit dat ik in de ramptest een hogere waarde kan halen, zorgt er in TrainerRoad voor dat mijn workouts in de juiste zone blijven en niet ineens te makkelijk of te moeilijk worden. zelfde verhaal gaat natuurlijk op voor VO2max intervallen, maar ook voor endurance ritten (65-70% FTP).
zo reed ik in feb dit jaar 1 uur 177 avg power met een HR van 129, en in juli dezelfde workout, zelfde % van FTP, dus zelfde zone, maar dan avg power 194 en een avg HR van 121.

Ik kan dus mijn workouts schalen, progressie meten en als ik nog verder naar de data kijk (wat ik interessant vind :)), dan kan ik ook zien dat ik naast sterker, ook fitter ben geworden.

Jij noemt een aantal praktijk voorbeelden, die inderdaad van toepassing zijn (herstel tijdens een rit, efforts kunnen herhalen etc), maar we zitten hier in het indoor cycling topic, dus als je herstel en herhalen meetbaar kan maken door dezelfde workouts met andere power targets te doen, dan weet je ook dat je sterker wordt, als je meer intervallen met dezelfde power target kan herhalen, dan weet je dat je beter/sneller hersteld, etc. Dat kan je op HR doen, maar dan kan je beter met power doen, en als je het op power doet, dan heb je dus een punt nodig om je inspanningen naar te schalen als je sterker/fitter wordt (of de andere kant op :D), Je HR zones blijven misschien wel ongeveer gelijk maar je power output hopelijk niet.

Wat bv wel aansluit (ook bij het stuk van @Michaelg hierboven), weet ik van mezelf dat ik nog wel wat winst kan boeken op langere ritten, er is bij mij een groter verschil in het eerste half uur van een rit met het 2e dan bij bv iemand die daar beter in getraind is. dat komt ongetwijfeld door mijn korte workouts en korte buiten ritten (ik heb helaas niet zoveel tijd voor lange endurance ritten). dus ik zal die tekortkomingen moeten accepteren, of kijken hoe ik eraan kan werken, door bv FTP te verhogen zodat ik uiteindelijk wel 3 uur lang X watt gemiddeld kan trappen, ondanks dat het maar een relatief laag percentage is, of meer lange ritten maken.. (waar ik geen tijd voor heb). Met andere woorden, het inderdaad geen cijfer waar je je complete profiel uit af kan leiden, maar op het moment dat je training wat serieuzer neemt, dan kom je zelf ook wel achter je goed en slechte kanten en kan je daar prima aan werken.

Om een lang verhaal kort te maken.. het is maar net waar je FTP voor gebruikt en dat is dus heel persoonlijk, Maar om te zeggen dat het geen zin heeft en enkel interessant voor x of y is een hoop BS
Ik denk dat het ook een beetje een manier van denken/trainen is. Als je van cijfertjes en statistieken houdt, dan past trainen met power (gebaseerd op FTP) wellicht beter bij je.

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 16-10-2020 11:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
FTP en 20waarde minuten zijn iets verschillend. Zeker indoor maar goed. Ik fiets nooit in de bergen dus kan ik het ook niet weten hoe het voelt wat de verschillen zijn.

Verder lijkt me de discussie zinloos.

Uiteindelijk is het natuurlijk ook zo dat je goed wordt in datgene wat je traint.
Dat lijkt mij de beste eind conclusie.

Als je verder gaat zoeken zijn de verdere discussies ook eindeloos. Het hangt er gewoon helemaal vanaf wat je doelen zijn.

Spicy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

dat veranderd ook wel naar verloop van tijd, in mijn eerste blok vond ik de 60 minuten workouts ook lang en de 90 minuten amper te doen. Nu maak ik vaak vrijwillig de 60 minuten workouts langer :D. Kwestie van wennen.
Hoe het voelt hangt ook wel af van je vermoeidheid, na een 2x20 min sweetspot, 2,5 mtb buiten waarvan 1 uur voluit, was op dag 3 90 minuten sweetspot toch best heftig, terwijl met frisse benen was het relatief makkelijk geweest.

tot threshold kan ik prima netflix volgen, vo2max enkel tot 60 seconden, daarboven begint alles langzaam op tilt te slaan :D
Wellicht scheelt het of je een trainer met ERG mode hebt, dan hoef je eigenlijk alleen maar te trappen en je cadans hoog genoeg te houden en datn komt het wel goed. Maar hier gaat ook wel wat tijd overheen. ik vond het in het eerste blok ook nog wel leuk om de workout text te lezen en ook de extra instucties te doen (cadans drills, single leg, etc) maar nu pak ik die slechts af en toe mee (en dan is netflix uiteraard lastiger..)
Warlow gisteren tot een goed einde gebracht! Dat gaf een voldaan gevoel. Laatste twee sets gingen zeker wel moelijker, maar daar is dan waarschijnlijk ook waar de gains zitten.

Volgende week weer zoiets maar dan nog iets lastiger (palisade), daarna wordt het ook bijna tijd voor korte intervallen met hoog vermogen. Kan je in zulke intervallen nog goed in ERG blijven rijden of moet je dan even omschakelen naar "normaal"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Reynouts netjes! alles zou in principe prima in ERG goed moeten gaan, zeker als je de cadans stabiel weet te houden. Palisade is een heftige workout.. kan me nog herinneren dat ik mijn benen nog 2 dagen heb gevoeld :D
Maar als je FTP goed staat en je er een beetje fris aan kan beginnen, dan moet het goed komen. Het is in ieder geval andere koek dan Sweet spot

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Iemand ervaringen met de Tacx Flux 2 Smart T2980?
Hoewel ik net de Snap (prima apparaat) heb, heb ik de kans op voor niet al teveel extra een T2980 nieuw te krijgen. Een Direct Drive blijft toch wel kriebelen..

Lees an sich wel positieve ervaringen, maar toch ook wel wat instabiliteitsissues en problemen in ERG mode. Ben benieuwd of er op dit forum ervaringen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 20:40
@ThijsM Ik ken de Flux 2 niet, maar als ik weer een stap zou zetten zou ik het in één keer goed doen en een Kickr Core of Neo kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:08
(jarig!)
Inmiddels eigenlijk overstag gegaan en mezelf een Kickr core gekocht. d:)b over het inrichten van mijn paincave nog wat vragen en twijfels mede doordat ik geen heel ervaren renner ben. Wil de setup gebruiken in Zwift.

- Op mijn racefiets zit een 11-28 cassette. Zelfde vertanding toepassing op de trainer of een lichter verzet?

- Ga een niet meer gebruikte Windows pc inzetten voor Zwift. Kan de Kickr dmv bluetooth koppelen aan die pc. Wat voegt een Ant+ dongle toe?

- In de kamer is geen utp aanwezig. Is een USB WiFi dongle voldoende of beter een power Line setup gebruiken?

- Heb een Garmin horloge (Venu) en edge 530 hoe krijg ik de hartslag van het horloge naar Zwift (Ant+ of Bluetooth?)

- Edge 530 zal indoor niet veel doen en Zwift verzorgd upload naar Strava?

- Wanneer ik een koers rij vanaf de Garmin 530 stuurt deze Kickr aan qua weerstand?

Ongetwijfeld zitten er wat domme vragen tussen maar je moet ergens beginnen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Michiel193 op 17-10-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-09 21:35

McMiGHtY

- burp -

jekker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:58:

Dat lijkt mij de beste eind conclusie.
Train as you race, is volgens mij de gevleugelde uitspraak, wat dan weer precies hetzelfde is wat jij zegt :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

Phydomir

Dennis

- Cassette maakt niet zo heel veel uit. In Zwift kan je trainer difficulty aanpassen wat er voor zorgt dat je minder hoeft te schakelen en nooit tandwielen te kort komt.
- Bleutooth is prima als je dat hebt, ANT+ heeft dan geen toegevoegde waarde.
- Wifi dongle is prima zolang dat signaal maar stabiel is. In Zwift is het niet heel belangrijk dat je een super snelle verbinding hebt en latency boeit ook niet echt.

Garmin apparatuur heb ik geen ervaring mee maar als die bluetooth uitzend dan kan Zwift dat oppakken.
Reynouts schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Warlow gisteren tot een goed einde gebracht! Dat gaf een voldaan gevoel. Laatste twee sets gingen zeker wel moelijker, maar daar is dan waarschijnlijk ook waar de gains zitten.

Volgende week weer zoiets maar dan nog iets lastiger (palisade), daarna wordt het ook bijna tijd voor korte intervallen met hoog vermogen. Kan je in zulke intervallen nog goed in ERG blijven rijden of moet je dan even omschakelen naar "normaal"?
Dat kan prima in ERG daarvoor zijn de intervallen lang genoeg dat je slechts in het begin wat power mist maar dat zijn enkele seconde. Enige training die wat lastiger is, is ene training als Spanish Needle. Microburst van 15sec op 140% FTP.

[ Voor 43% gewijzigd door Phydomir op 17-10-2020 10:28 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Michiel193 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:22:
Inmiddels eigenlijk overstag gegaan en mezelf een Kickr core gekocht. d:)b over het inrichten van mijn paincave nog wat vragen en twijfels mede doordat ik geen heel ervaren renner ben. Wil de setup gebruiken in Zwift.
  • Op mijn racefiets zit een 11-28 cassette. Zelfde vertanding toepassing op de trainer of een lichter verzet?
Ik zou hetzelfde doen, hoef je in de bais ook niks aan te passen aan je derailleur
Ga een niet meer gebruikte Windows pc inzetten voor Zwift. Kan de Kickr dmv bluetooth koppelen aan die pc. Wat voegt een Ant+ dongle toe?
Ja, dat gaat met Windows 10 tegenwoordig werken, ik vind persoonlijk ant+ sneller reageren, en als je ook nog een hoofdtelefoon of een toetsenbord/muis via BT koppelt krijg je misschien problemen.
In de kamer is geen utp aanwezig. Is een USB WiFi dongle voldoende of beter een power Line setup gebruiken?
Ik heb nog nooit met een bekabelde PC geZwift, kan ik je niks over vertellen.
Heb een Garmin horloge (Venu) en edge 530 hoe krijg ik de hartslag van het horloge naar Zwift (Ant+ of Bluetooth?)
Mijn Garmin Fenix5 kan via ant+ (en misschien ook wel BT) z'n hartslag broadcasten, dan is die dus ook als externe HR meter in Zwift te gebruiken.
Edge 530 zal indoor niet veel doen en Zwift verzorgd upload naar Strava?
Zwift koppel je aan Strava en tadaa, elke keer als je Zwift afsluit word er gevraagd of je wil uploaden naar Strava.
Wanneer ik een koers rij vanaf de Garmin 530 stuurt deze Kickr aan qua weerstand?
Geen idee, doe ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
McMiGHtY schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Train as you race, is volgens mij de gevleugelde uitspraak, wat dan weer precies hetzelfde is wat jij zegt :)
Ja inderdaad, maar wat ik dus niet wist is dat er tegenwoordig dus ook mensen zijn die trainen om zo goed mogelijk te worden in een 20 minuten/ramp test.

Geef mijn maar 5 uur in de bergen :9

Spicy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Sow, Vacmaster Air Mover besteld, en ballen bij de action gehaald.

Here we go!

(Nu nog een echt trainingsdoel vinden, de afgelastingen zijn weer begonnen, het enige wat ik tot nu toe nog door zie gaan is de Drenthe200, en ik mag van m'n vrouw nog steeds geen mtb kopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
jekker schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Ja inderdaad, maar wat ik dus niet wist is dat er tegenwoordig dus ook mensen zijn die trainen om zo goed mogelijk te worden in een 20 minuten/ramp test.

Dude.. je maakt er echt je eigen verhaal van, heb je mijn vorige post überhaupt gelezen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Nu online
* Zwift shop geeft aan de Kickr Core nog op voorraad te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Michiel193 ANT+ werkt naar mijn beleving wel beter dan Bluetooth. Redenen om voor ANT+ te gaan zijn als je HRM en cadanssensor (voor zover die niet in de trainer zit) geen bluetooth ondersteunen. Die van Wahoo doen dat wel en de nieuwere van Garmin ook. Een trainer ondersteund eigenlijk altijd wel BT.

Grote verschil tussen die 2 is dat BT een 1-op-1 verbinding maakt. Als die wegvalt is die niet zomaar hersteld en verlies je aansluiting met de groep in Zwift. Eén keer valt nog te verwerken, de 2e keer ben je in staat de meuk allemaal het raam uit te gooien als je een beetje fanatiek aangelegd bent.

ANT+ is meer een radio broadcast die ook door meerde devices opgepakt kan worden. Als dat even wegvalt is het vaak <1 seconde en rij je zo weer verder. Ik gebruik dus zelf zo'n ANT+ dongle met een verlengsnoer (alles moet wel enigszins in de buurt staan op max ongeveer 1meter) met daaraan mijn Quarq, Neo en HRM gekoppeld (BT heeft soms ook de beperking maar 2 of 3 devices max toe te staan). Meeste trainers sturen inmiddels ook wel een (geschatte) cadans waarde mee met de trainer waardoor je geen losse sensor meer nodig bent daarvoor (wat weer een extra kanaal inneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
(jarig!)
@McMiGHtY en @Ypuh Bedankt voor de reacties! Begin met bluetooth kan Ant+ mooi op de verlanglijst december! Moet nog even opzoeken of mijn horloge de hartslag broadcast via ant+ of Bluetooth.

Een ventilator heb ik al, ervaren jullie een trainingsmat als essentieel? Kan de prijs van €70 euro voor een Kickr mat in m'n hoofd niet goedpraten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Michiel193 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:04:
@McMiGHtY en @Ypuh Bedankt voor de reacties! Begin met bluetooth kan Ant+ mooi op de verlanglijst december! Moet nog even opzoeken of mijn horloge de hartslag broadcast via ant+ of Bluetooth.

Een ventilator heb ik al, ervaren jullie een trainingsmat als essentieel? Kan de prijs van €70 euro voor een Kickr mat in m'n hoofd niet goedpraten :P
2 tientjes bij de Decathlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Nu online
Smultie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

2 tientjes bij de Decathlon
Of 5.89 bij de action multifunctionele matten https://www.action.com/nl-nl/p/multifunctionele-matten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

jekker schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Hoe kom je aan dat trainen voor 20min? Ben je van mening dat je met HIIT training niet kan trainen voor langere afstanden? Als je traint met structuur zal je over de hele breedte toch sneller/fitter worden ongeacht wat voor soort training. Daarnaast kan je dan specifieke trainingen doen die je voorbereiden op jouw event/race.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:45
Michiel193 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:22:
Waar heb je nog eentje in voorraad gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Michiel193 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:04:

Garmin broadcasting is ANT+.

1 ventilator? Heb er ondertussen 3 :+ Vacmaster/Floor ventilator/Face ventilator _/-\o_

Er zijn cheaper alternatieven voor de Wahoo Kickr mat, maar oogt wel mooi die mat. Zorgt voor wat demping van het geluid, ook al maakt een Kickr niet zoveel lawaai. Zweet valt dan niet op de vloer maar op de mat en is makkelijk te reiningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa159
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-08 17:48
Ik heb nu alleen een crosstrainer thuis. Achteraf had ik liever een loopband of een smart bike gehad.

Ik wil graag een set-up die zowel ik als mijn vrouw kunnen gebruiken. We verschillen ongveer 18-20 cm. Elke keer een andere fiets monteren lijkt me teveel gedoe.

Ik zie de KICKR BIKE en de Neo Tacx Neo Bike. Grootste verschil is de simulatie van klimmen wat de Kicker wel kan en de tacx niet. Zijn er andere verschillen waar ik rekening mee moet houden? Ondersteunen ze bijvoorbeeld allebei dezelfde simlatie software en tools?

Wat is de reden van de beperkte beschikbaar van de Tacx Neo Bike? Komt er een nieuw model of is dat nog onbekend?

Weet iemand of vorig jaar aantrekkelijke black friday actie was van die dingen? :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa159 op 17-10-2020 15:49 ]

https://vsospecialist.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07
Ik heb een probleem met mijn Tacx Vortex Smart in ERG modus. Gisteren een RAMP test willen doen in Trainerroad. Op lage wattages reageert de trainer goed. Vanaf 160 watt (ongeveer) gaat het mis. De weerstand wordt dan extreem vergroot waardoor het trappen ontzettend zwaar wordt. De trainer geeft een hele lage wattage door naar Trainerroad terwijl mijn 4iiii doorgeeft dat ik 200 watt en hoger fiets. Ik rijd zelfs mijn trainersband stuk aangezien er allemaal stukjes rubber loskomen.

Probleem treedt zowel op met Ant+ als met bluetooth. Kalibratie gedaan en die is goed. Heb nog geprobeerd om de druk op het wiel lager te draaien maar helpt ook niet.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen of is dit een gevalletje garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Alfa159 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:48:
Ik heb nu alleen een crosstrainer thuis. Achteraf had ik liever een loopband of een smart bike gehad.

Ik wil graag een set-up die zowel ik als mijn vrouw kunnen gebruiken. We verschillen ongveer 18-20 cm. Elke keer een andere fiets monteren lijkt me teveel gedoe.

Ik zie de KICKR BIKE en de Neo Tacx Neo Bike. Grootste verschil is de simulatie van klimmen wat de Kicker wel kan en de tacx niet. Zijn er andere verschillen waar ik rekening mee moet houden? Ondersteunen ze bijvoorbeeld allebei dezelfde simlatie software en tools?

Wat is de reden van de beperkte beschikbaar van de Tacx Neo Bike? Komt er een nieuw model of is dat nog onbekend?

Weet iemand of vorig jaar aantrekkelijke black friday actie was van die dingen? :-)
Bij een aankoop als dit zou ik beide reviews van dcrainmaker goed doornemen. In principe is de software ondersteuning hetzelfde. Ze volgen de zelfde communicatie protocollen en werken dus met zwift, trainerroad, sufferfest etc.

Ik heb de reviews een tijdje terug wel gelezen, er zitten (naast de tilt functie op de wahoo) wat kleine verschillen in het virtueel schakelen en de setup van de bikefit. Die is bij wahoo wat beter geregeld met de app.

Als je meerdere keren per week de boel gaat verstellen, zou ik de trainer nemen waarbij dat het makkelijkst gaat, ook dit komt uitgebreid aan bod in de reviews. Of je moet echt specifiek klimmen zo goed mogelijk willen simuleren.. dan blijft uiteraard enkel de kickr over. (Maar leuk in zwift, maar uiteindelijk een gimmick wat mij betreft)

Qua aanschaf.. als.je wat kan vinden zou ik bestellen... Erg slecht leverbaar, door grote vraag en weinig productie.
Stofkapje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:55:
Ik heb een probleem met mijn Tacx Vortex Smart in ERG modus. Gisteren een RAMP test willen doen in Trainerroad. Op lage wattages reageert de trainer goed. Vanaf 160 watt (ongeveer) gaat het mis. De weerstand wordt dan extreem vergroot waardoor het trappen ontzettend zwaar wordt. De trainer geeft een hele lage wattage door naar Trainerroad terwijl mijn 4iiii doorgeeft dat ik 200 watt en hoger fiets. Ik rijd zelfs mijn trainersband stuk aangezien er allemaal stukjes rubber loskomen.

Probleem treedt zowel op met Ant+ als met bluetooth. Kalibratie gedaan en die is goed. Heb nog geprobeerd om de druk op het wiel lager te draaien maar helpt ook niet.

Was dit altijd al of pas een recent issue? Kan je zonder ERG wel die watts halen in een workout?

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 17-10-2020 17:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:56
Ik vrees dat ik ook om ga en mijn oude hometrainer en de sportschoolabbo ga vervangen voor een smart trainer (aandacht gaat speciaal uit naar Kickr Core), maar tjeee, overal waar ik kijk zijn ze uitverkocht...
Zit er een releasedatum aan te komen van nieuwe 2021 modellen? Hoe ging dat in voorgaande jaren?
Het valt me ook op dat de prijzen overal nagenoeg hetzelfde zijn. Ik volg het nog niet zo lang, maar zit er enige fluctuatie in? Zijn er wel eens aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Stofkapje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:55:

Ik heb dit ook wel eens heel sporadisch gehad met de vortex. Oplossing was toen om te stoppen met trappen en keer bt uit en aan te doen. Erg vervelend is het wel als je midden in de ramp test zit....

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
nomar109 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:21:
Ik vrees dat ik ook om ga en mijn oude hometrainer en de sportschoolabbo ga vervangen voor een smart trainer (aandacht gaat speciaal uit naar Kickr Core), maar tjeee, overal waar ik kijk zijn ze uitverkocht...
Zit er een releasedatum aan te komen van nieuwe 2021 modellen? Hoe ging dat in voorgaande jaren?
Het valt me ook op dat de prijzen overal nagenoeg hetzelfde zijn. Ik volg het nog niet zo lang, maar zit er enige fluctuatie in? Zijn er wel eens aanbiedingen?
ik heb eind vorig jaar een kickr core gekocht voor 640 met black friday. In de 2 maanden daarvoor ook de prijzen in de gaten gehouden en soms waren er aanbiedingen van 700, maar dat was ook zelden (meest gezien bij van bon).
Ik ben alleen bang dat dit jaar het aanbod zo laag is en de vraag zo groot dat er niet veel veel kans is op een echt goede deal..
Wat betreft een nieuwe model... Zou goed kunnen.. in 2018 zijn de kickr en de kickr core ook vlak na elkaar geüpdate. De kickr heeft pas een update gehad, mogelijk volgt de kickr core... Maar nog geen concrete geruchten gehoord

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Er komt geen Wahoo update meer dit seizoen. De Kickr V5 is net geupdate (met een ethernet aansluiting en pootjes die een klein beetje demping bieden). De Core volgt de Kickr, maar valt weinig aan te updaten op dit moment. Verder verkopen die dingen als een tierelier, dus mochten ze iets in petto hebben (zou niet weten wat), dan houden ze dat wel achter.

Trainers nergens verkrijgbaar, tja. Dat is ieder jaar zodra de dagen korter worden en de eerste regendruppels vallen. Er zijn weinig dingen zo voorspelbaar in het leven als wielrenners die een indoortrainer aan willen schaffen. De lockdown in maart heeft ook niet geholpen, daardoor hebben Tacx/Wahoo eigenlijk al 1.5 jaar topdrukte en geen tijd gehad een voorraad op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
Prulleman schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:59:

[...]

Was dit altijd al of pas een recent issue? Kan je zonder ERG wel die watts halen in een workout?
Pas dit seizoen begonnen met workouts icm ERG. Heb in Trainerroad ook nog geprobeerd met resitance mode maar toen eigenlijk hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 14-09 15:36
tinusterror schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

Rossem in wateringen is een goede zaak hoor! Kan je gerust bestellen!
Dank voor de reactie. Contact gehad en ze hebben 'm voor me gereserveerd, was tevens de laatste die ze op voorraad hadden. Voor m'n gevoel zo ongeveer de laatst beschikbare Kickr Core in Nederland kunnen bemachtigen. Vanwege issues met PostNL versturen ze 'm niet dus ga vrijdag even een retourtje Groningen - Wateringen/Den Haag doen :+ Gelukkig betaalt mijn werkgever de benzine :)

Vanaf vrijdag dus Zwiften. Heb zelf een Wahoo Elemnt en Zwift draait op mijn vier jaar oude laptop prima leek het gisteren toen ik dat testte. De laptop heeft Bluetooth dus volgens mij heb ik 'm geen ANT+ nodig en kan ik zonder extra dingen los.

De mat is al onderweg, heb eentje zonder tekst erop gekocht bij Amazon voor drie tientjes.

Heb nog geen cassette gekocht. Omdat ik zelf een 11-32 heb en een ketting die al zo'n 3-4k km is gebruikt en nog niet in de 0,75 valt wil ik deze verder gebruiken op de trainer met de genoemde 11-32 cassette. Moet geen probleem zijn lijkt me. Ik ga dan voor buiten een 12-25 (met nieuwe ketting een combi deal bij Mantel) aanschaffen. Volgens de site van Mantel kan een 12-25 niet met lange kooi maar heb elders al gelezen dat dat gewoon moet kunnen omdat het groter is dan 11 en kleiner dan 32 dus qua bereik geen probleem (toch?). De ketting kan dan mooi in het voorjaar er op.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
(jarig!)
Drossie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Waar heb je nog eentje in voorraad gevonden?
Bij van bon sport, nog even gebeld vrijdag, ze krijgen maandag een container binnen? Dus bestellingen worden maandag of dinsdag verzonden.

Ze hadden de bestelling in het voorjaar al gedaan vandaar dat ze de levering wel kregen terwijl mantel/fs/12go en wahoo zelf geen voorraad hebben...

Ben benieuwd!

--zie dat de voorraad indicatie inmiddels weer geen voorraad aangeeft---

[ Voor 7% gewijzigd door Michiel193 op 18-10-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:22
Zijn er hier mensen die twee fietsen hebben en één fietstrainer?

Mijn vriendin en ik hebben beide een racefiets en willen thuis gaan trainen. Dat gaat omstebeurten omdat we een kleine hebben waar op gepast moet worden :)

Nou is mijn vriendin niet de handigste op technisch gebied maar wil ik wel dat ze zelf haar fiets op de fietstrainer kan zetten.

Zit er een groot verschil in gemak tussen een Wheel-on vs. Direct drive?

Ik denk dat we niet per se de luxe van een Direct drive nodig hebben. Het leek mij in eerste instantie wat lastiger om te (de)monteren omdat je met de ketting zit klooien en het wiel eraf moet halen. Maar, bij een Wheel-on moet je uiteindelijk ook je fiets mounten en de roller goed afstellen.

Hebben tips of zijn er mensen in een vergelijkbare situatie? En zo ja, waar heb je dan voor gekozen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MailMan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:24:
Hebben tips of zijn er mensen in een vergelijkbare situatie? En zo ja, waar heb je dan voor gekozen?
Ik heb maar één fiets en een direct drive maar die fiets wordt wel binnen en buiten gebruikt. Het is een fiets met een thru axle en na wat oefening is het echt zo gebeurd de ombouw van op de trainer naar het wiel erop en andersom.

Enige wat ik je wel kan vertellen is dat ook met een wheel-on trainer, je banden zult gaan wisselen want een wheel-on vreet door je weg banden heen. Daar wil je echt wel een specifieke trainer band voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Phydomir schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Ik heb maar één fiets en een direct drive maar die fiets wordt wel binnen en buiten gebruikt. Het is een fiets met een thru axle en na wat oefening is het echt zo gebeurd de ombouw van op de trainer naar het wiel erop en andersom.

Enige wat ik je wel kan vertellen is dat ook met een wheel-on trainer, je banden zult gaan wisselen want een wheel-on vreet door je weg banden heen. Daar wil je echt wel een specifieke trainer band voor gebruiken.
Kun je niet gewoon iedere keer velgen wisselen? Dan kun je gewoon een oude velg kopen waar je een oude band op monteert. Hoef je nooit moeilijk te doen met banden die hard slijten of banden wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Kun je niet gewoon iedere keer velgen wisselen? Dan kun je gewoon een oude velg kopen waar je een oude band op monteert. Hoef je nooit moeilijk te doen met banden die hard slijten of banden wisselen.
Uiteraard, al zou ik het met een volledig wiel doen ipv een velg.. een velg omspaken kost namelijk best veel tijd ;)

De meningen zijn overigens wel verdeeld over het gebruik van een trainer band. Zelf geen ervaring mee, maar een schone band (geen steentjes in het loopvlak) zou nog best goed mee moeten gaan op de trainer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Nu online
Michiel193 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Bij van bon sport, nog even gebeld vrijdag, ze krijgen maandag een container binnen? Dus bestellingen worden maandag of dinsdag verzonden.

Ze hadden de bestelling in het voorjaar al gedaan vandaar dat ze de levering wel kregen terwijl mantel/fs/12go en wahoo zelf geen voorraad hebben...

Ben benieuwd!

--zie dat de voorraad indicatie inmiddels weer geen voorraad aangeeft---
Contact gezocht,

Beste T***,

Van de trainers die wij begin van aankomende week binnenkrijgen hebben we alleen nog vrije voorraad van de wahoo kickr power v5 en van de wahoo snap.
Van de kickr core verwachten over ca 2 weken weer nieuwe voorraad binnen te krijgen.

Sportieve groet,

Danielle van Bussel
vanbon-sport.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 09:56
Prulleman schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Wat is een beperkt budget? Het begint een beetje bij de 550 euro
Ik zou misschien tweedehands willen zoeken.
Welk start modellen van Tacx, Elite, Wahoo o.a. zijn aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Market_Watcher schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Ik zou misschien tweedehands willen zoeken.
Welk start modellen van Tacx, Elite, Wahoo o.a. zijn aan te raden?
Lastige tijd als de 2ehands trainers voor 90 % van de adviesprijs op MP verkocht worden ...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 09:56
Prulleman schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Lastige tijd als de 2ehands trainers voor 90 % van de adviesprijs op MP verkocht worden ...
Wat raadt je aan? Beter nieuwprijs voor een smart startmodel met wheel on?
Welke modellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Market_Watcher op 18-10-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Uiteraard, al zou ik het met een volledig wiel doen ipv een velg.. een velg omspaken kost namelijk best veel tijd ;)

De meningen zijn overigens wel verdeeld over het gebruik van een trainer band. Zelf geen ervaring mee, maar een schone band (geen steentjes in het loopvlak) zou nog best goed mee moeten gaan op de trainer
Misschien begrijp ik er geen hol van hoor, maar waarom zou je een goede band willen monteren op een trainer? Volgens mij heb je goede eigenschappen van de band, zoals grip, rolweerstand, lekbestendigheid en slijtvastheid veel minder nodig dan op de weg.

Als je op tijd je wegbanden wisselt, zijn ze nog in prima staat. Kunnen ze mooi voor de trainer gebruikt worden. Gebruik je de banden toch volledig, maar loop je geen risico op lekrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Misschien begrijp ik er geen hol van hoor, maar waarom zou je een goede band willen monteren op een trainer? Volgens mij heb je goede eigenschappen van de band, zoals grip, rolweerstand, lekbestendigheid en slijtvastheid veel minder nodig dan op de weg.

Als je op tijd je wegbanden wisselt, zijn ze nog in prima staat. Kunnen ze mooi voor de trainer gebruikt worden. Gebruik je de banden toch volledig, maar loop je geen risico op lekrijden.
dat is een afweging... Hoe vaak wissel je tussen trainer/buiten, hoe duur zijn je wegbanden...
Uiteindelijk kost een trainer band ook geld en dit deze ook.

Gewoon een afweging maken wat het beste past bij je gebruik, andere band, ander wiel, of gewoon zo erop

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Market_Watcher schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Wat raadt je aan? Beter nieuwprijs voor een smart startmodel met wheel on?
Welke modellen?
Ik weet niet wat je budget is en wat je belangrijk vind in een trainer. Zelf vond ik geluid, power accuracy en goeie ERG mode belangrijk en ben op de kickr core uitgekomen, nog geen sec spijt van

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb ervaring met beide. Begonnen met een wheel-on, en nu een direct drive.
Bij een wheel-on moet je je normale achterwiel vervangen door een wiel met een trainerband. Dat kan je normale wiel zijn waar je dan voor de winter een andere band op legt, of je gebruikt een 2e wiel met trainerband, speciaal voor de training. Feitelijk is het dan: normale wiel er uit, trainerwiel er in, en in de wheel-on zetten.
Bij een directdrive is het iets eenvoudiger: wiel er uit, en je fiets in de direct drive klikken. Ik kan dit binnen 1 minuut doen, als je de handigheid eenmaal hebt gaat het erg snel.

Direct drive is dus imho sneller te wisselen, en vereist geen extra wiel of vervangen van de buitenband. Direct-drive is weer wel duurder, dus als dat een argument is kan wheel-on ook prima zijn. Zeker als je er een 2e hands trainingswiel bij regelt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024

...

Hebben jij en je vriendin evenveel versnellingen op het achterblad?
Als dat verschillend is dan zou je bij een direct drive bij het wisselen van de fiets ook de cassette moeten verwisselen. Dat is niet onoverkomelijk, maar wel net wat meer werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Microkid schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb ervaring met beide. Begonnen met een wheel-on, en nu een direct drive.
Bij een wheel-on moet je je normale achterwiel vervangen door een wiel met een trainerband. Dat kan je normale wiel zijn waar je dan voor de winter een andere band op legt, of je gebruikt een 2e wiel met trainerband, speciaal voor de training. Feitelijk is het dan: normale wiel er uit, trainerwiel er in, en in de wheel-on zetten.
Volgens mij zijn beide erg makkelijk in gebruik. Een apart wiel/trainerband lijkt me overbodig (heb zelf altijd zonder gedaan). Of je nou een trainerband van €20 verslijt of een gewone band van €30, je rijdt ze toch niet in één winter op. Ik zou dus lekker met mijn normale wielen blijven rijden. Slippen is een non-issue als je de juiste bandendruk hanteert. Hooguit vind je met een normale band iets meer kleine rubber stukjes/slijtage dus ik zou geen gloednieuwe banden van €40-60 p/s hiervoor gebruiken, maar prima om je zomersetje op te rijden en in het voorjaar een paar nieuwe eronder.

Verder werkt o.a. de Tacx Vortex ook gewoon met een snelsluit systeem en snelspanner die je altijd laat zitten. Denk dat je effectief nog iets sneller bent dan met een direct drive waarbij eerst het wiel eruit moet maar beide zijn nog geen 30 seconden werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Rijden op een wheel-on met normale banden kent een aantal implicaties: de band wordt warm, dus kan mogelijk daar last van hebben, en de band slijt sneller (zie stukjes rubber), waardoor je de band na het winterseizoen weg kan gooien. Er worden dus niet voor niets speciale trainingsbanden gemaakt die tegen de hogere temperaturen kunnen en slijtvast zijn. Het is natuurlijks ieder eigen keuze om te fietsen met de band die hij wil, maar ik zou er toch wel wat aandacht aan geven.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 13:42
Heb ook ervaring met een wheel-on en een direct drive. Ben begonnen met een wheel on, prima ding overigens, de Wahoo Kickr Snap. Maar hij ging kapot na bijna 2 jaar gebruik. Via de garantieafdeling van Mantel heb ik in overleg wat bijgelegd en een Kickr Core gekocht. Wat me opvalt is dat de Core en stuk stiller is, je kunt bijvoorbeeld prima op je Ipad een serie kijken of TV kijken en ondertussen volle bak trainen. Dit was bij de Snap niet mogelijk, dan kon ik alleen met oortjes in tv kijken oid.

Daarnaast heb ik het idee dat de core net even beter en directer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:44

Kluus

Gang is alles

Mijn vriendin en ik hebben beide een racefiets en willen thuis gaan trainen. Dat gaat omstebeurten omdat we een kleine hebben waar op gepast moet worden :)

Nou is mijn vriendin niet de handigste op technisch gebied maar wil ik wel dat ze zelf haar fiets op de fietstrainer kan zetten.

Ik denk dat we niet per se de luxe van een Direct drive nodig hebben. Het leek mij in eerste instantie wat lastiger om te (de)monteren omdat je met de ketting zit klooien en het wiel eraf moet halen. Maar, bij een Wheel-on moet je uiteindelijk ook je fiets mounten en de roller goed afstellen.

Zowel ik als mijn vrouw gebruiken momenteel 2 fietsen icm 1 Tacx Neo en dat gaat prima. Wel even opletten op het aantal versnellingen inderdaad, de oude fiets die ik op de trainer gebruik heeft een oude 9-speed Ultegra groep en mijn vrouw haar fiets heeft 9 speed Tiagra dus dat komt goed uit en omwisselen is inderdaad in 30 seconden gedaan (al doe ik dat wel steeds voor haar :+).

Het enige nadeel is dan die verzetten waardoor ik ook niet mijn Tarmac op de trainer zet in het winter seizoen, anderzijds hangt die nu wel altijd klaar in de schuur als het wel weer eens mooi weer is voor een ritje op de weg buiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 19-10-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:22
Groent schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

Hebben jij en je vriendin evenveel versnellingen op het achterblad?
Als dat verschillend is dan zou je bij een direct drive bij het wisselen van de fiets ook de cassette moeten verwisselen. Dat is niet onoverkomelijk, maar wel net wat meer werk.
Kluus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Zowel ik als mijn vrouw gebruiken momenteel 2 fietsen icm 1 Tacx Neo en dat gaat prima. Wel even opletten op het aantal versnellingen inderdaad, de oude fiets die ik op de trainer gebruik heeft een oude 9-speed Ultegra groep en mijn vrouw haar fiets heeft 9 speed Tiagra dus dat komt goed uit en omwisselen is inderdaad in 30 seconden gedaan (al doe ik dat wel steeds voor haar :+).

Het enige nadeel is dan die verzetten waardoor ik ook niet mijn Tarmac op de trainer zet in het winter seizoen, anderzijds hangt die nu wel altijd klaar in de schuur als het wel weer eens mooi weer is voor een ritje op de weg buiten.
Dat is wel een goed punt!

Volgens mij verschillen we 1 versnelling op het achterblad... Even controlleren maar als dat zo is dan gaat het denk ik een Wheel-on worden. Het elke keer vervangen daarvan op de trainer is namelijk precies hetgene dat ze echt niet ziet zitten.

Bij Wheel-on moet je denk ik nog wel elke keer de druk van de roller op de band per fiets afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:25
Mijn vriendin en ik gebruiken ook dezelfde direct drive trainer. Na een paar keer voordoen en samen doen, kan ze het wel zelf. Maar met z'n tweeën blijft toch makkelijker. Zij heeft een 11 speed en ik een 10. Dat maakt met trainingen in ERG mode niks uit, er wordt dan toch niet geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
ThijsM schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

Contact gezocht,

Beste T***,

Van de trainers die wij begin van aankomende week binnenkrijgen hebben we alleen nog vrije voorraad van de wahoo kickr power v5 en van de wahoo snap.
Van de kickr core verwachten over ca 2 weken weer nieuwe voorraad binnen te krijgen.

Sportieve groet,

Danielle van Bussel
vanbon-sport.nl
Interessante ontwikkeling: Mantel geeft op hun site bij de Kickr Core sinds vanochtend de volgende mededeling:
"Dit product is inmiddels uitverkocht en komt niet meer terug op voorraad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsM
  • Nu online
nomar109 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Interessante ontwikkeling: Mantel geeft op hun site bij de Kickr Core sinds vanochtend de volgende mededeling:
Ik heb zaterdag eentje bij de Zwift shop besteld en vanochtend kreeg ik het bericht dat hij verzonden is. Ze noemen dat hij binnen 1 tot 5 dagen binnen moet komen.
Er is volgens mij nog voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
meer dat er dan toch misschien een updated versie aankomt :)
Als ze een beetje voorraad op hebben weten te bouwen, dan kan het nog wel interessant worden met black friday deals

[ Voor 49% gewijzigd door Prulleman op 19-10-2020 11:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Prulleman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:03:
meer dat er dan toch misschien een updated versie aankomt :)
Als ze een beetje voorraad op hebben weten te bouwen, dan kan het nog wel interessant worden met black friday deals
Het is opvallend dat een grote speler als Mantel definitief geen nieuwe voorraad meer krijgt. Gisteren stond er nog dat ze na deze week weer nieuwe voorraad verwachtten.
Je zou dus inderdaad kunnen vermoeden dat nu duidelijk is geworden dat dit model is afgelopen en dat er een update gaat komen. Maar kennelijk heeft Zwift nog wel voorraad...

Nou ja, hoe het ook zij: interessant is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
In de Zwift shop staat oa de Kickr Core ook op “out of stock.” De Kickr 2018 en Kickr Power Trainer zijn nog wel verkrijgbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

MailMan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:22:
Bij Wheel-on moet je denk ik nog wel elke keer de druk van de roller op de band per fiets afstellen?
Klopt. Band goed op spanning en dan elke keer opnieuw calibreren, aangezien de kleinste afwijking al een verschil kan hebben in de weerstand die het ding erop zet of die je voelt, en dan klopt je ritje natuurlijk niet meer. Dat is een groot voordeel van direct drive, die hoef je niet te calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Dit doet Mantel standaard volgens mij als ze niet weten wanneer het product wel weer op voorraad komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik zou er ook niet teveel inlezen. De Kickr Core is qua binnenwerk gewoon de 1st gen kickr vziw en er is weinig reden om dat te veranderen. Er zijn geen grote problemen en hij verkoopt als een malle. Daarnaast heeft de Kickr zelf nou niet zulke grote stappen gemaakt dat er reden kan zijn de Core te updaten, dan concurreer je alleen maar met jezelf. Ik denk dat hij gewoon stijf uitverkocht is. Distributie is ook lastiger momenteel.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

De direct drives vanTacx hebben ook allemaal deze status bij mantel op het moment.

https://www.mantel.com/tacx-neo-2t-smart-t2875-fietstrainer
https://www.mantel.com/tacx-flux-2-smart-t2980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
de core staat nu ook (weer?) op tijdelijk uitverkocht, verwacht volgende week:
https://www.mantel.com/wahoo-kickr-core-trainer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUrUZxMI1EZI_0Z4iTaswuV72SQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pymuRResZZC4ulbyN4rC5AKb.png?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Ik heb even geinformeerd bij Mantel. Door het openen van een nieuw magazijn is een aantal producten even offline geweest. Is inmiddels hersteld. De Kickr Core komt begin november weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG7
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-10-2020
Een echte beginner op dit vlak. Zit dus met een aantal vragen en zullen vast een aantal domme tussen zitten. Excuses daarvoor.

Vorige week een Wahoo Kickr Core besteld via Wahoo. Heb de hoop dat hij in de loop van deze week of volgende week binnenkomt en wil dan graag alle overige materialen op orde hebben.

Heb inmiddels al aangeschaft: Zweetmat en voorwielsteun. Ben nu op zoek naar de juiste cassette en loop hierbij tegen vragen aan. Heb op mijn racefiets een shimano 105 liggen met 10 versnellingen achter met uit mijn hoofd gezegd een bereik van 11 tot 30. Heb er voor in de bergen afgelopen zomer namelijk een cassette op laten zetten met een groter bereik. Moet ik voor mijn trainer nu exact zo'n zelfde cassette aanschaffen of mag deze hier ook vanaf wijken? als dat het geval is moet ik hier dan nog iets aan afstellen op de trainer?

Als ik bovenstaande in orde heb dus zweetmat, voorwielsteun en cassette. Mis ik dan nog zaken om bij binnenkomst van de trainer meteen te kunnen installeren en te starten?

Hoop dat iemand mij hiermee op gang kan helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
@AvG7 Voorwielsteun heb je bij een Kickr Core niet nodig! De voorkant van je fiets komt zelf omhoog als je deze gebruikt.

In principe kan je die K7 van uw fiets op uw Kickr Core monteren, en deze zomer terug op uw achterwiel monteren. Als je kiest voor een extra K7 best niet veel kleiner gaan, max. 3 tanden zou ik zeggen en dan hoef je in principe niks af te regelen. Op de Kickr Core hoef je sowieso niks af te regelen, enkel het afstelvijsje van de achterderrie wat bijregelen mocht de K7 te veel verschillen met de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:44
Ik ben op zoek naar een direct drive en twijfel tussen een ELITE TURNO TRAINER SMART B+ en een WAHOO KICKR CORE. Ik zie hier veel (positieve) reacties over de Core, maar kan weinig vinden over de Turno.

Heeft iemand ervaring met een ELITE TURNO TRAINER SMART B+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
newtastyland schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:02:
Ik ben op zoek naar een direct drive en twijfel tussen een ELITE TURNO TRAINER SMART B+ en een WAHOO KICKR CORE. Ik zie hier veel (positieve) reacties over de Core, maar kan weinig vinden over de Turno.

Met 250 euro verschil niet echt een eerlijke vergelijking.. de vraag is dan meer heb je aan een instapper genoeg? Of wil je een trainer die stiller en meer precies is, zwaarder vliegwiel etc

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

newtastyland schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:02:

Volgens zwift insider is de Turno “non-controllable”:
https://zwiftinsider.com/smart-trainer/elite-turno/

De Turno kan dus geen hellingen simuleren en ERG mode zal dan ook niet zal werken. Het is in feite een “domme” trainer met een ingebouwde vermogensmeter.

In dat geval zou ik dus sowieso voor de kickr core gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 19-10-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:44
Kluus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:23:
[...]

Volgens zwift insider is de Turno “non-controllable”:
https://zwiftinsider.com/smart-trainer/elite-turno/

De Turno kan dus geen hellingen simuleren en ERG mode zal dan ook niet zal werken. Het is in feite een “domme” trainer met een ingebouwde vermogensmeter.

In dat geval zou ik dus sowieso voor de kickr core gaan.
Ik vraag me af of ik ERG mode nodig heb? Idee is om met name lage hartslag te trainen en zo wat langer tempo te kunnen rijden.

Klimmen is niets voor mij op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

newtastyland schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:47:
[...]

Ik vraag me af of ik ERG mode nodig heb? Idee is om met name lage hartslag te trainen en zo wat langer tempo te kunnen rijden.

Klimmen is niets voor mij op dit moment.
Dat is dan de afweging inderdaad, in deze tijd van Zwift en Trainerroad zullen veel mensen in dit prijssegment kiezen voor een high-end wheel on zoals de kickr snap of Tacx Bushido die wel interactief zijn. Waarschijnlijk is er daarom weinig te vinden over deze vreemde eend in de bijt van Elite.

Maar als je bewust niet voor deze functies kiest heb je hiermee wel een trainer met het “trap-comfort” van een high end direct drive. Dan moet je alleen wel zeker weten dat je na je aankoop deze functies niet gaat missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baxbax
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07 10:46
AvG7 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:00:
Een echte beginner op dit vlak. Zit dus met een aantal vragen en zullen vast een aantal domme tussen zitten. Excuses daarvoor.

Vorige week een Wahoo Kickr Core besteld via Wahoo. Heb de hoop dat hij in de loop van deze week of volgende week binnenkomt en wil dan graag alle overige materialen op orde hebben.

Heb inmiddels al aangeschaft: Zweetmat en voorwielsteun. Ben nu op zoek naar de juiste cassette en loop hierbij tegen vragen aan. Heb op mijn racefiets een shimano 105 liggen met 10 versnellingen achter met uit mijn hoofd gezegd een bereik van 11 tot 30. Heb er voor in de bergen afgelopen zomer namelijk een cassette op laten zetten met een groter bereik. Moet ik voor mijn trainer nu exact zo'n zelfde cassette aanschaffen of mag deze hier ook vanaf wijken? als dat het geval is moet ik hier dan nog iets aan afstellen op de trainer?

Als ik bovenstaande in orde heb dus zweetmat, voorwielsteun en cassette. Mis ik dan nog zaken om bij binnenkomst van de trainer meteen te kunnen installeren en te starten?

Hoop dat iemand mij hiermee op gang kan helpen :)
Ik zat ook te kijken op de site van wahoo zelf maar twijfel om de kickr daar te kopen of gewoon bij een zaak zoals 12gobiking of mantel. De levertijd is overal hetzelfde op dit moment. Garanderen ze bij wahoo een levering voor een bepaald moment? Hoe is de communicatie tot dusver? (heb je al iets betaald?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThijsM
  • Nu online
Ik heb onlangs ook nog geïnformeerd bij Ten Tusscher, gisteren kreeg ik te horen dat ze de kickr core nog uit voorraad leverbaar hebben.
Voor de liefhebber, doe er je voordeel mee.

https://tentusscher.nl/product/wahoo-kickr-core/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Ik heb ook rechtstreeks besteld bij Wahoo.
  • s ochtends besteld en betaald, iets na de middag mail met tracking nummer
  • dag 2 mail van DPD dat het pakje die dag geleverd wordt tussen 10:30 en 11:30
Ik heb het uiteindelijk nog een dag moeten uitstellen omdat ik dan nét niet thuis was. Dat lukte gewoon via de site van DPD.
Een uurtje na de levering op dag 3 een mailtje van Wahoo dat ze bevestingen dan het pak afgeleverd is op x adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG7
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik heb ook besteld en gelijk betaald. Ze waren overal op in de voorraad en hierop leek de kortste levertijd te zitten. Cassette die ik erbij had besteld is wel gelijk die middag verzonden en heb ik de volgende dag ontvangen(is helaas de verkeerde want is een 11 speed en moet blijkbaar een 10 speed hebben). Verwachtte levertijd was 1 tot 2 weken. Heb hem een week geleden besteld dus hoop hem ergens deze week binnen te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:41
Vandaag mijn eerste rit gedaan op de Kickr Core ism Zwift. 43km (1 uur en 20minuten) in Watopia rondgereden en was wel leuk.

Maar mijn zitbeenderen (of hoe noem je het) doen echt wel pijn door het statisch gegeven van de trainer. Ik ga dus zeker kijken om een DIY "Rocker Plate" te maken.

Op naar meer... ! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 12:14
Zitbeenderen gaan gelukkig ook wel minder pijn doen naarmate je het vaker doet :)

[ Voor 180% gewijzigd door Tranze op 20-10-2020 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:38
Domme vraag: smeren jullie je ketting terwijl je fiets op de (direct drive) trainer staat of doe je dit altijd met het achterwiel erin? Ik ben lui aangelegd, dus gewoon op de trainer zou niet verkeerd zijn.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Met mijn Tacx Flux 2 heb ik last van een onjuiste cadans en af en toe connectie drops. Laatste update staat er op, gebruik een iPad met Zwift. Het internet al af gestruind maar kan niet echt iets relevants vinden. Iemand hier tips?

(Ik valideer de cadans met mijn powermeter, en de verschillen zijn echt groot. Als mijn PM 87 aangeeft, zegt Zwift 112rpm. Of soms 60rpm. Power klopt overigens wel aardig.)

[ Voor 27% gewijzigd door Fasterinside op 20-10-2020 12:25 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Stufferdt schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:08:
Domme vraag: smeren jullie je ketting terwijl je fiets op de (direct drive) trainer staat of doe je dit altijd met het achterwiel erin? Ik ben lui aangelegd, dus gewoon op de trainer zou niet verkeerd zijn.
Gewoon op de trainer zelf? geen idee ook waarom dit niet zou kunnen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Michaelg schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Ik zou persoonlijk binnen liever niet een ketting smeren. Karma zorgt er dan voor dat je uitgerekend dan iets morst. Sowieso is het -bij mij althans- altijd een smerige bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:38
hoi1234 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Ik zou persoonlijk binnen liever niet een ketting smeren. Karma zorgt er dan voor dat je uitgerekend dan iets morst. Sowieso is het -bij mij althans- altijd een smerige bedoeling.
Hier vrees ik ook een beetje voor :9
Michaelg schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Het zal wel kunnen, maar bang voor de troep zoals hierboven benoemd. Maar jij smeert dus wel gewoon terwijl je fiets op de trainer staat?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
Leg er een paar kranten onder en gewoon binnen smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:41
Ik gebruik sinds enkele jaren Squirt lube . Gedaan met die vettige en plakkende situaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 13:42
argon007 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:23:
Ik gebruik sinds enkele jaren Squirt lube . Gedaan met die vettige en plakkende situaties :)
Volgens mij gebruikt het complete peloton tegenwoordig deze dry lube... Ik gebruik het in iedergeval al jaaaaaaaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
pier87 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Volgens mij gebruikt het complete peloton tegenwoordig deze dry lube... Ik gebruik het in iedergeval al jaaaaaaaren....
Nope, de meeste World Tour Pro ploegen (op een paar na) gebruiken Morgan Blue en je raadt het al, zij hebben ook een dry lube, die noemt Dry Wax. Ik gebruik het ook voor buiten en ik vind het even goed als Squirt, die ik voordien jaren heb gebruikt.

Voor binnen gebruik ik gewone kettingolie (weliswaar van Morgan Blue: Race oil) met de druppeltechniek. Ik leg er geen krantenpapier onder want met de druppeltechniek mors ik nooit. Beetje laten inwerken en dan met vod het overtollige olie eraf vegen. Binnen hoef je ook weinig olie te voorzien op de ketting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:52
ff een vraagje voor degene die in de winter proberen zwift races te doen en in de zomer veel buiten fietsen.

Veel youtube videos geven aan dat het belangrijk is om een off season te hebben en in de winter veel rustige d2 ritjes te doen. Op die manier kan je als je in het voorjaar of de zomer weer gaat trainen met intervalls je eigen plafond verhogen en je piek hebben in de zomer.

Zijn jullie niet bang om in de winter min of meer te intensief te fietsenmet die zwift races?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
blauwester schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:41:
ff een vraagje voor degene die in de winter proberen zwift races te doen en in de zomer veel buiten fietsen.

Veel youtube videos geven aan dat het belangrijk is om een off season te hebben en in de winter veel rustige d2 ritjes te doen. Op die manier kan je als je in het voorjaar of de zomer weer gaat trainen met intervalls je eigen plafond verhogen en je piek hebben in de zomer.

Zijn jullie niet bang om in de winter min of meer te intensief te fietsenmet die zwift races?
Ik fiets in de winter kort en intensief en in de zomer lange rustige duurritten. Verder zou ik me er niet al te druk om maken. Tot de 10u p/w moet iedereen structureel makkelijk aankunnen (vanuitgaande dat je niet van 0-100 gaat).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stofkapje
De Wahoo Kickr Core is op voorraad gekomen bij Mantel!

https://www.mantel.com/wahoo-kickr-core-trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Ik fiets in de winter kort en intensief en in de zomer lange rustige duurritten. Verder zou ik me er niet al te druk om maken. Tot de 10u p/w moet iedereen structureel makkelijk aankunnen (vanuitgaande dat je niet van 0-100 gaat).
Het is ook een beetje hoe je fietst.
Mijn ritjes buiten in de zomer zijn meestal rustiger. Genieten van de omgeving, af en toe eens stoppen en ik ga nooit helemaal voluit als je nog te ver van huis bent.

Op Zwift rij je jezelf in een race af en toe soms te vaak helemaal de vernieling in.

Daarom denk ik dat juist mijn winterseizoen zwaar is, en de zomer (gemiddeld) meer relaxed.
Ook met vakanties zonder fiets heb je vaker rustperiodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 14-09 15:36
Thanks! Besteld. Scheelt me weer een ritje Groningen - Den Haag vrijdag.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Top! Om 14.30 nog gekeken en toen was hij nog niet op voorraad. Dat is eerder dan verwacht. Nu eens kijken of hij morgen al geleverd gaat worden :9~

Ha, je ziet de voorraad al teruglopen. 10 stuks.... 6 stuks...

[ Voor 46% gewijzigd door nomar109 op 20-10-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Het valt me ook 100% mee dat de trainer nog niet uitverkocht is. Je zou denken dat de trainer bij z'n hoge vraag, direct weer uitverkocht zou zijn.
Pagina: 1 ... 49 ... 161 Laatste