Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 47 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Ypuh schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

De opmerking van Prulleman gaat dan ook over TrainerRoad. Zwift is anders omdat je die kilometers ook écht aflegt (... of niet, het is maar hoe je er naar kijkt).

Inderdaad +1 voor alle setups. De één heeft er een dedicated ruimte voor, de ander heeft z'n kids er voor moeten verhuizen en weer een ander noemt het 'thuiswerkplek'.

Heb afgelopen week een bod gedaan op een huis, dus wie weet over enkele maanden een dedicated Zwift-ruimte. Heb alvast wat inspiratie op kunnen doen:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
ik ken de details van wat zwift doet niet, maar volgens mij is het vergelijkbaar met TR als je een workout in ERG doet, en daar ging het om, bv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP8aveQvFq-8XwLSLLxsIzqiLSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6revpQUiHmGZk5QcjWWXgwtp.png?f=fotoalbum_large
34 km/u met 121 watt bij een stijging van 4%... ?? als je een paar kg weegt en een cda van een pannekoek op zijn kant hebt misschien.
kortom bij een workout is de enige invloed die je op de geregistreerde snelheid hebt, de versnelling waar je inzit. Het lijkt erop dat het hoogte profiel ook nog wel wat doet

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:36:
[...]

ik ken de details van wat zwift doet niet, maar volgens mij is het vergelijkbaar met TR als je een workout in ERG doet, en daar ging het om, bv
[Afbeelding]
34 km/u met 121 watt bij een stijging van 4%... ?? als je een paar kg weegt en een cda van een pannekoek op zijn kant hebt misschien.
kortom bij een workout is de enige invloed die je op de geregistreerde snelheid hebt, de versnelling waar je inzit. Het lijkt erop dat het hoogte profiel ook nog wel wat doet
In je voorbeeld kom je net van een kleine "afdaling" af en daar heb je nog "momentum" van, zie ook het verdere verloop van je snelheidsgrafiek, die duikelt op dat punt nog verder omlaag als je weer gaat klimmen. Zwift vertaalt de snelheid gewoon naar je vermogen/gewicht/parcours zoals het ook zou doen als je een vrije rit doet. Het enige wat anders is is dat de controle van de weerstand wordt beheerd door ERG modus.

Trainerroad heeft natuurlijk geen "parcours" gegevens dus kan dat ook niet meenemen in de snelheidsberekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:32
Zwift simuleert een zo realistisch mogelijke wereld. Als je dus 300w op een vlak parcours rijdt dan zul je ergens rond de 40km/u rijden. In een groepje is dat eerder 45km/u en de Ventoux op iets van 12km/u.

TR doet dat dus wezenlijk anders met wheelspeed. Loodzware training en dan 'maar' 18km afgelegd hebben in een uur. Viel dus wel op te lossen door op het buitenblad te rijden, maar dat had weer andere nadelen. Met de Flux probeerde ik altijd wel een wat hogere wheelspeed te hebben zodat je ook makkelijker hogere wattages kon trappen. De powerband was te beperkt om op het binnenblad bij 75 rpm 300-400w te kunnen leveren en andersom op het buitenblad terug te vallen naar 100w (maar dat was minder vervelend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Wat is eigenlijk jullie ervaring met indoor cycling in je woonkamer/kamer etc?

Moet je hier echt specifiek een aparte ruimte (garage/zolderkamer) etc voor hebben of gaat dat ook meer dan prima in je reguliere kamer/woonkamer?

Heb een studio van 32m2, heb wel een garage maar daar zou ik nou niet echt met mijn indoor trainer aan de slag willen gaan. Bij gebrek aan beter ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:26
rolandos582 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:02:

Moet je hier echt specifiek een aparte ruimte (garage/zolderkamer) etc voor hebben of gaat dat ook meer dan prima in je reguliere kamer/woonkamer?

Heb een studio van 32m2, heb wel een garage maar daar zou ik nou niet echt met mijn indoor trainer aan de slag willen gaan. Bij gebrek aan beter ...
Zie ergens bovenstaand mijn post. Ik heb een studentenkamer van12m2 (‘mijn kamer’) en een slaapkamer van 10m2 (‘vriendin haar kamer’) in hetzelfde huis, waardoor er dus in de woonkamer geen bed hoeft te staan. Fiets hangt in een hoekje tegen de muur en mijn kickr core staat eronder op de grond als ie niet in gebruik is. Neemt amper plek in. Als ik wel aan het zwiften ben, heb ik alsnog maar 2m2 nodig dus met wat schuiven kan het prima.

Setup vanavond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAVBdwDhuQ4-IhpL--rgAIX_T0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6sDYaxr1QiuARtqe4NPbRKk.jpg?f=fotoalbum_large

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rolandos582 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:02:

Als het teveel moeite kost om de boel op te bouwen.. dan maak je er minder gebruik van denk ik. Ik zou liever zo de garage inlopen en opstappen, dan 3x per week de boel klaarzetten en afbreken..
(Mat/iets op de vloer, trainer ergens vandaan slepen, fiets erin, laptop klaarzetten. En daarna weer alles opruimen... ) Dat komt dan nog naast het omkleden, drinken klaar zetten, douchen...
Als ik -ergens- ruimte zou hebben voor een vaste setup, dan zou ik dat zeker doen. (Gelukkig heb ik dat ;))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:52:
hmmm geen zweet op de grond heb ik enkel bij een recovery ritje.. bij sweet spot of hoger dan wordt de boel toch wel serieus nat, (met 2 fans, waaronder 1 vacmaster).

Ik zal voor de grap mijn kleding en handoek eens voor en na wegen, die zijn echt verzadigd :D
Bib + ondershirtje + handdoek 350 gram zwaarder na 90 min workout :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Prulleman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

maar je mist het belangrijkste.. zit je in ERG mode? ik kan me niet meer precies herinneren hoe het in zwift zat bij workouts in ERG, maar bij TR maakt de versnelling een groot verschil, ik meen me te herinneren in zwift ook. Zwift weet verder niet in welke versnelling je zit, wel hoeveel wat je trapt, de vliegwielsnelheid wordt volgens mij ook gedeeld en gebruikt voor de afstand/snelheid.
Nee, zwift ontvangt alleen power en (pedaal)cadans. (Ik weet alleen niet zeker welke datastroom er over het kanaal "controllable" gestuurd wordt, maar ik ging er vanuit dat dit alleen het retoursignaal voor de resistance is). Je kunt bij anderen die je tegenkomt in Zwift, op hun virtuele scherm spieken welk vermogen ze trappen. En dat komt voor mijn gevoel wel overeen met de verwachting. Ik ben nog nooit ingehaald door iemand die een laag vermogen trapt, als ik zelf in free ride zit te zweten...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Ik zie inderdaad veel mensen met laptops. Kan het eigenlijk ook met een vaste pc en evt. chromecast streamen op tv? Heb het liefst het scherm op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rolandos582 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:01:
Ik zie inderdaad veel mensen met laptops. Kan het eigenlijk ook met een vaste pc en evt. chromecast streamen op tv? Heb het liefst het scherm op mijn tv.
Je kan je scherm casten (scherm van je telefoon of computer), maar je kan zwift niet op een chromecast runnen. Maar de pc moet toch binnen bereik van je trainer staan, kan je dan niet met zo goed een HDMI kabel naar de tv leggen?
Lijkt me een hoop minder gedoe

Android tv (nieuwe chromecast) lijkt (nog) niet te worden ondersteund.
Een Apple tv is eigenlijk de meest simpele standalone oplossing om native zwift te draaien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heeft iemand trouwens enigidee met welke app ik goed mijn gemiddelde hartslag over een specifieke periode (bijv. minuut 25-40) kan meten?

Ik wil namelijk mijn omslagpunt berekenen. Nu zegt de knwu fondo app dat ik daarvoor eerst 20 minuten rustig moet fietsen, dan 20 minuten topsnelheid en dan cooling down. Van de 20 minuten op topsnelheid moet ik de gemiddelde hartslag van de laatste 15 minuten dat ik op topsnelheid fiets hebben.

KNWU raadt Strava aan. Maar kan ik daar mijn sensoren aan koppelen (snelheid/cadans/hartslag)?

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 13-10-2020 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Wellicht beetje in het verkeerde topic, maar je kunt inderdaad geen sensoren koppelen aan Strava op je telefoon. Daar heb je echt een fietscomputer voor nodig. Je kunt echter prima voor buiten de Wahoo app gebruiken. Hier kun je wel je sensoren koppelen. Later kun je vervolgens in strava deze data analyseren en je 20 min hr achterhalen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 14:52
Gisteren begonnen met zagen en frezen van me Rocker Plate. Vandaag komen de ballen van @Flipmo binnen :). Naja die hij voorgesteld heeft van de Decathlon dan hé. En morgen als het goed is de trillingsdempers voor in het midden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp-YWaVgTeMsnhFnpnR7Ge4XvIU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sDqIuHbUdFy4LL6QpkmCdw7j.jpg?f=user_large

En gelijk maar een foto van mijn Pain Cave. Ik zit op de zolder die we alleen gebruiken voor de was. Alle ruimte om lekker te kunnen sporten. Dicht bij het zolder raam en met 1 ventilator. Deze ga ik nog wel vervangen voor een betere. Je mag zien dat mijn vriendin Paard rijdt, de rest van haart foto collages toch maar even prive houden :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nR3zy80zw0FVLeMwUlGobg9BpYU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/So9lucAJaBNbwZ6c8tNrDmEQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@hoi1234 vroeger kon het wel met strava, toen niet meer, nu bijna a wel (waarschijnlijk betaalde versie...)
https://www.dcrainmaker.c...ng-bluetooth-sensors.html
Maar geen duidelijke roadmap...

In de wahoo app kan je ook rondes markeren, wellicht zie je dan per ronde ook je gemiddeldes, inc gemiddelde HR. Test dit even uit en als het werkt , zorg dan dat je de laatste 15 minuten voluit als ronde markeert

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 13-10-2020 07:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik ga er even mee aan de slag. Hopelijk gaat het me lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:09:
Heeft iemand trouwens enigidee met welke app ik goed mijn gemiddelde hartslag over een specifieke periode (bijv. minuut 25-40) kan meten?

Ik wil namelijk mijn omslagpunt berekenen. Nu zegt de knwu fondo app dat ik daarvoor eerst 20 minuten rustig moet fietsen, dan 20 minuten topsnelheid en dan cooling down. Van de 20 minuten op topsnelheid moet ik de gemiddelde hartslag van de laatste 15 minuten dat ik op topsnelheid fiets hebben.

KNWU raadt Strava aan. Maar kan ik daar mijn sensoren aan koppelen (snelheid/cadans/hartslag)?
Gebruik de 'Sauce for Strava' addon voor Chrome of Firefox.
Daarin kun je voor elk ritje (in Strava) zien wat je max 20m heartrate is. Daarnaast nog een hele riedel aan andere metrics. (Power/cadans/snelheid, etc)

Als voorbeeld, m'n ritje gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPMID_BXmDsgxoeBck8ilFwtB48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dkhcLEzHjRiuQwYwOin6DoMV.png?f=user_large

en als je erop klikt zie je ook nog wáár in je rit je dit hebt gereden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKN5O6vBIOrFLt85_UyJVoa-aWg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aSSxly2c4lmQiRBILlHfeMfR.png?f=user_large

Ook leuk om data van profs mee te analyseren... :D

[ Voor 23% gewijzigd door Smultie op 13-10-2020 08:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Flipmo

OMG !!

Mijn Paincave :P

Zoals je ziet gewoon in de garage in een hoekje bij de werkbank.
32" tv die normaal onder de overkapping hangt naar binnen gehaald voor de winter. Daar een oude laptop voor waar Zwift nog net op draait. (laptop niet op de foto)
Logitech 2.1 setje voor de muziek via de telefoon en 2 ventilatoren voor wat luchtverplaatsing. Deur net naast de ventilatoren staat ook nog open.
Matje waar de fiets op staat is van de action, de rockerplate blijft hier mooi op zijn plek.
Je ziet aan de achterkant nog net een klein stukje van de PVC buis (40mm), de ballen liggen los aan de zijkant. Zijn ook nog nooit verplaatst en doen wat ze moeten doen.
Doordat alles nu wat hoger is, ook maar een plaatje onder de voorsteun en een balkje om wat wat makkelijker op de fiets te kruipen :D

Vorig jaar de Tacx gekocht om te kijken of ik het leuk zou vinden, en kan me nu niet meer indenken om dit niet te hebben. Vind het heerlijk om er zo 's avonds op te springen ipv de dikke kleren aantrekken en buiten de weg (en wind!!) op te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNY2zaV2cPMa-kCDJKZYrQiU8XY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26qMl6tqYnbw047p5qvdzkf9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
@tinusterror Hmm "fotocollages" is dat de term in 2020 voor vunzige pin-ups? :+ Ach zolang ze maar van je vriendin zijn zien we het door de vingers :P

Verder heel benieuwd naar de resultaten van die rocker plate (ook van @Flipmo! Zelf ook wel interesse in, omdat lang stilzitten op de trainer niet echt fantastisch is. Beetje kunnen bewegen - vooral uit het zadel - lijkt me wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 00:57

Tacoos

i am i

Ik zou als de dood zijn dat die wasmand omdondert :o
Maar hier lopen dan ook 2 katten en 3 kinderen random door het huis....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

@Morrar ik vind die plaat echt super. Zonder zit er echt 0 beweging in de fiets, de Vortex staat echt als een huis. Met de rockerplate heb je weer wat beweging in het geheel. Het is allemaal niet meer zo statisch.
Heb hem vorig jaar gemaakt, en zou echt niet zonder willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35
Blijft toch lastig dat binnen trainen.. Met name duurtrainingen. Ik moet echt een doel hebben om het vol te houden. Gister voorgenomen 2 uurtjes duurtraining te doen. Nu is 50min. gelukt door een group ride in de C klasse te rijden. Hierna wordt het doelloos rijden in Richmond. Nadat mijn podcast (live slow ride fast, LtD) was afgelopen was ik er wel klaar mee. Eindresultaat 1 uur en 30 minuten.

Iemand tips hiervoor?

Is er bijv. een overzicht van routes te rijden in Watopia of een manier om met duur bijv. bepaalde achievements te rijden?

@rolandos582
Toen ik tijdelijk in een (klein) appartement woonde heb ik met mijn kickr snap vrijwel iedere keer de boel opgebouwd. Niet ideaal maar het kan. Benodigde ruimte c.a. 2 m2. Lijkt op de setup van @Stufferdt, gebruik makend van reeds aanwezig voorwerpen in de ruimte als standaard bijv.

Kan je ook aanraden om dan met een tablet + tablet stuur mount te werken. Neemt minder ruimte in beslag en je kunt werken middels touchscreen.

Een wheel-on is over het algemeen ook makkelijker op te bergen dan een direct-drive. Maak wel even afspraken met je huisgenoot, ze geven nogal wat herrie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:26
Tacoos schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

Ik zou als de dood zijn dat die wasmand omdondert :o
Maar hier lopen dan ook 2 katten en 3 kinderen random door het huis....
Opzet is vakkundig verzwaard met wat boeken en een sixpack met frisdrank 8) Maar zoek nog een betaalbaar alternatief inderdaad haha. Dit krijg ik niet uitgelegd op mijn werk geloof ik, waarom mijn laptop in twee stukken ligt.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11

McMiGHtY

- burp -

Dix0r schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:41:
Blijft toch lastig dat binnen trainen.. Met name duurtrainingen. Ik moet echt een doel hebben om het vol te houden. Gister voorgenomen 2 uurtjes duurtraining te doen. Nu is 50min. gelukt door een group ride in de C klasse te rijden. Hierna wordt het doelloos rijden in Richmond. Nadat mijn podcast (live slow ride fast, LtD) was afgelopen was ik er wel klaar mee. Eindresultaat 1 uur en 30 minuten.

Iemand tips hiervoor?
Ik wil nog wel is gewoon een oude editie van Parijs Roubaix oid kijken.. Ging gisteravond best goed: https://www.strava.com/activities/4186606031

En ik gebruik nog wel Netflix om een serie die ik al ken nog is te bekijken. Merk dat ik "vroeger" na 30 min dacht:"Houd dit nooit op?" en nu soms na anderhalf uur zoiets heb van "Nu al voorbij?"

Kwestie van gewenning denk ik.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Dix0r indoor en duurtraining.. niet echt een lekkere combinatie. Dan kan je beter een interval workout doen, dan bereik je ook (zal niet zeggen dezelfde..) resultaten, maar dan in minder tijd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Flipmo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:40:
@Morrar ik vind die plaat echt super. Zonder zit er echt 0 beweging in de fiets, de Vortex staat echt als een huis. Met de rockerplate heb je weer wat beweging in het geheel. Het is allemaal niet meer zo statisch.
Heb hem vorig jaar gemaakt, en zou echt niet zonder willen.
Mooi om te horen! Ik heb nog wel twee twijfels / vragen in mijn achterhoofd die me een beetje tegenhouden:

1. Staat het geheel wel stabiel? M.a.w. donder je niet om als je uit de pedalen gaat bijvoorbeeld?
2. Kan het kwaad voor je material? Bijvoorbeeld omdat er meer krachten komen op het (carbon) frame als je overhelt?

Ik vermoed dat het allemaal wel los zal lopen, maar is daar iets zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
@Prulleman
Klopt het is niet ideaal, maar ik zit ook nog met een andere beperkende factor: tijd en tijdvensters / trainingsplanning ;-). Vandaag staat bijv. weer kracht/core werk op het programma. Morgen wordt het weer knallen (of outdoor industrieterrein rondjes of wellicht eens Zwift NL).

Ik doe regelmatig back-to-back training. Dat wil in dit geval zeggen dat ik zondag al flink was los gegaan op de MTB (c.q. interval). Dan staat op maandag duur op het programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Dix0r Ik heb afgelopen 1.5 jaar best veel binnen getraind (gok iets van 100 uur), maar het is mij nog nooit gelukt om langer dan 75-90m op de trainer te zitten. Met 60min + warmup/cooldown blijft het leuk en dan probeer ik zaterdag of zondag een duurrit buiten te doen.

Gister door een storing na 20 minuten ook achter de groepsrit beland. Het was dat m'n moeder belde, die heeft de boel volgepraat tot een uur, maar anders was ik allang afgestapt. Op mijn Strava feed zie ik vrienden die regelmatig 60, 100 of zelfs 180km(!) in freeride rijden.

Voor wie dat niet kan geloven (wat ik wel begrijp): deze of deze voorbeelden. Uiteraard wel een wedstrijdrenner.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 13-10-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Een 100km Zwift ritje wil ik eigenlijk ook nog wel een keer doen.. #gewoonomdathetkan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Dix0r schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:52:
@Prulleman
Klopt het is niet ideaal, maar ik zit ook nog met een andere beperkende factor: tijd en tijdvensters / trainingsplanning ;-). Vandaag staat bijv. weer kracht/core werk op het programma. Morgen wordt het weer knallen (of outdoor industrieterrein rondjes of wellicht eens Zwift NL).

Ik doe regelmatig back-to-back training. Dat wil in dit geval zeggen dat ik zondag al flink was los gegaan op de MTB (c.q. interval). Dan staat op maandag duur op het programma.
naja, juist met beperkte tijd moet je geen (lange) duurritten willen doen op de trainer. Als je kijkt naar een TrainerRoad Low Volume base plan, dan zit je aan 60+60+90 minuten in de week, Dat is nog prima te combineren met andere sporten/workouts/buiten fietsen. Qua intensiteit is het gewoon goed op elkaar afgestemd en heb je een mooie opbouw naar steeds iets zwaardere/langere intervallen.

In de base fase heb je dan voornamelijk intervallen in de sweetspot range, het voordeel daarvan: makkelijker te herhalen, minder herstel nodig, meer gains na korte (60 min) workouts

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
Het is niet zozeer de beperkte tijd maar meer de spreiding van het type training over de beschikbare tijdvensters. Duur doe ik ook het liefst buiten en in het weekend, alleen komt dat niet altijd uit.

Wellicht niet het topic om helemaal in te gaan op mijn trainingmethode:
Met m'n huidige trainingsarbeid zit ik gemiddeld 4 a 5x in de week op de fiets 12 a 15 uur. Ik hanteer momenteel polarized trainingmethhode. Hiervan over het algemeen 2 a 3 max intensieve workouts (interval/race/trainingsgroep). Al het overige is rustige duur.

Anyway: mijn vraag is nogmaals.. hoe duurtraining draaglijk te maken op de indoor trainer. Netflix zag ik al voorbij komen. Gewoon benieuwd naar ervaringen van mede tweakers die het wel volhouden om +1 uur te rijden. :)

Oh en misschien moet ik anders ook maar eens accepteren dat het buiten seizoen er deels op zit en ik qua niveau / conditie gewoon wat moet inleveren ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Dix0r schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:41:

Is er bijv. een overzicht van routes te rijden in Watopia of een manier om met duur bijv. bepaalde achievements te rijden?
https://zwiftinsider.com/...wift-routes-checklist.pdf
een complete lijst met alle routes, afstanden, hoogtemeters en lead ins.
De 1 bidon routes zo goed als klaar (op 2 France routes na) en 2 bidons routes schieten ook al mooi op :)
Morrar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Mooi om te horen! Ik heb nog wel twee twijfels / vragen in mijn achterhoofd die me een beetje tegenhouden:

1. Staat het geheel wel stabiel? M.a.w. donder je niet om als je uit de pedalen gaat bijvoorbeeld?
2. Kan het kwaad voor je material? Bijvoorbeeld omdat er meer krachten komen op het (carbon) frame als je overhelt?

Ik vermoed dat het allemaal wel los zal lopen, maar is daar iets zinnigs over te zeggen?
1: natuurlijk valt het niet om, de ballen zijn ervoor om de boel in balans te houden. Als je volle bak sprint dan kan je fiets zo'n 6% graden kantelen, dat is ook echt meer als voldoende. Het is echt niet gammel ofzo.
2: ik denk dat het juist minder kwaad kan, als er niks geen beweging in je trainer zit dan komt er meer spanning op te staan. Nu beweegt je fiets mee "net als buiten"

[ Voor 48% gewijzigd door Flipmo op 13-10-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
@Flipmo Thanks! Ga ook maar eens aan de slag dan binnenkort :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tinusterror
Ik werk vanuit huis en zojuist de trillingdempers binnen gehad. 60mm hoog en 40mm breed.
Rond einde middag verwacht ik de ballen bezorgd te hebben. Als ik heel veel zin heb ga ik hem nog even afmaken vanmiddag. Dus vanavond is hij klaar :)

@Morrar Denk inderdaad dat @Flipmo aangeeft er minder belasting komt te staan om je Carbon frame. Merk nu dat de flux statisch staat je frame flink wat kracht te verduren krijgt.

Zal jullie op de hoogte houden van de bouw met een paar foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dix0r schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:21:
...
Anyway: mijn vraag is nogmaals.. hoe duurtraining draaglijk te maken op de indoor trainer. Netflix zag ik al voorbij komen. Gewoon benieuwd naar ervaringen van mede tweakers die het wel volhouden om +1 uur te rijden. :)
...
Ik train min of meer op dezelfde manier en de laatste keren heb ik voor dit soort duurtrainingen gebruik gemaakt van de Pace Partners in Zwift, dat zijn in praktijk always on group rides aangezien de bots meestal een hele meute er omheen blijven hangen (behalve dan misschien de bot die 4,5 W/kg gaat). Er zit nu een spelletje omheen waarmee je een drop-multiplier op bouwt hoe langer je bij de pace partner bot in de buurt blijft, daarnaast kan iedereen gewoon mass ride-ons geven omdat het geen officiele group-ride is dus gaat het hard met de drops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Dix0r schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:21:
Het is niet zozeer de beperkte tijd maar meer de spreiding van het type training over de beschikbare tijdvensters. Duur doe ik ook het liefst buiten en in het weekend, alleen komt dat niet altijd uit.

Wellicht niet het topic om helemaal in te gaan op mijn trainingmethode:
Met m'n huidige trainingsarbeid zit ik gemiddeld 4 a 5x in de week op de fiets 12 a 15 uur. Ik hanteer momenteel polarized trainingmethhode. Hiervan over het algemeen 2 a 3 max intensieve workouts (interval/race/trainingsgroep). Al het overige is rustige duur.

Oh en misschien moet ik anders ook maar eens accepteren dat het buiten seizoen er deels op zit en ik qua niveau / conditie gewoon wat moet inleveren ;)
60-90 minuten met netflix en TR vind ik prima te doen :) Zeker als ik een avond alleen thuis ben, dan zit ik liever op de trainer netflix te kijken dan op de bank, geeft me toch een stukje meer voldoening.

En inderdaad, je kan niet een heel jaar pieken, dus een stukje acceptatie dat dat er pieken en dalen in je fitness zitten is zeker goed. Ik train nu sinds begin dit jaar indoor (met power), en het kost inderdaad even wat moeite om de stijgende lijn te zien ombuigen, maar continu stijgen is natuurlijk nog zotter dan continu op je piek zitten.. Voor de zomer vakantie mijn doel van 4w/kg gehaald, maar door de zomervakantie onderbreking van structured workouts met moeite weer het plan verder kunnen doorpakken. dus daarna een kleine daling naar net onder de 4w/kg, maar nu weer fris aan een de base fase begonnen en dan weer doorpakken naar een iets hogere piek :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
Cool, Pace Parners functie kende ik nog niet, ga ik bij een volgende duurtraining eens proberen. :)

Daarnaast even een print gemaakt van de route achievements en alvast gekruist welke ik al heb. Eens kijken hoever ik hiermee kom deze winter.

Edit: misschien gewoon maar als doelstelling vastpinnen dat ik sowieso alles kruis t/m bidon 3 ;)

W.b.t. pace partners, zie dat dit Zwift Futureworks is. Enkel beschikbaar in Watopia wereld.

[ Voor 28% gewijzigd door Dix0r op 13-10-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dix0r schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:13:
Cool, Pace Parners functie kende ik nog niet, ga ik bij een volgende duurtraining eens proberen. :)

Daarnaast even een print gemaakt van de route achievements en alvast gekruist welke ik al heb. Eens kijken hoever ik hiermee kom deze winter.

Edit: misschien gewoon maar als doelstelling vastpinnen dat ik sowieso alles kruis t/m bidon 3 ;)

W.b.t. pace partners, zie dat dit Zwift Futureworks is. Enkel beschikbaar in Watopia wereld.
Ja klopt, die functie is best OK, het enige nadeel vind ik dat de pace partner die ik meestal kies voor herstel (Coco Cadence) tot nu toe altijd op Fuego Flats zit, dat wordt wel saai na een poosje...

Ze rijden inderdaad alleen nog in Watopia en ook op vaste routes per pace, dus dat helpt niet echt voor het afvinken van routes helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 13-10-2020 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:06

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik heb net trainerroad aangemaakt..thanks @Prulleman ! het schema heb ik laten maken op low 3 workouts per week omdat ik in het weekend gewoon buiten wil blijven fietsen en startend met een ramptest aankomende donderdag...ik zal hier de resultaten blijven posten en ook of ik mijn motivatie kan blijven houden ondanks dat het iets minder interactief is dan Zwift.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
@Flipmo Heb je ergens een stappenplan voor hou je zo'n rockerplate zelf kan maken? Met het oog op een mogelijke aanstaande verhuizing van mijn fiets naar de zolderkamer, maar wel naast de slaapkamer van de kinderen, werkt het ook extra dempend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Blik1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:10:
@Flipmo Heb je ergens een stappenplan voor hou je zo'n rockerplate zelf kan maken? Met het oog op een mogelijke aanstaande verhuizing van mijn fiets naar de zolderkamer, maar wel naast de slaapkamer van de kinderen, werkt het ook extra dempend?
Die action tegels zijn aardig zacht.. denk 1cm dik, zal daardoor ook wel wat meer dempen als een gewone fitnes mat gok ik.
https://www.action.com/nl-nl/p/multifunctionele-matten/

Hoe ik mijn plaat gemaakt heb.
1: mijn vortex opgemeten, deze moest ruim op de plaat passen
2: een betonplex plaat van het werk meegenomen en deze op maat gezaagd
3: hier een strook betonplex aan de achterkant tegenaan geschroefd zodat de Vortex niet verder naar achter kon en ik hem beter vast kon zetten.
4: Voor de zekerheid nog wat latjes langs de poten geschroefd zodat hij echt geen kant meer op kon.
5: gaten door de plaat geboord waar de tie wraps doorheen kunnen om zo de poten vast te zetten
6: een PVC buis met 40mm diameter gekocht en deze op lengte gezaagd.
7: gaten door de plaat en de buis geboord (2x) hier een M8 bout doorheen om ze vast te kunnen zetten. (tussen de buis en de moer heb ik een rubberen ringetje gedaan zodat hij beter klemt)
8: aan de zijkanten een decathlon bal leggen, met maar weinig lucht erin (zodat hij ook ingedrukt zo'n 40mm hoog is) https://www.decathlon.nl/...58715?mc=8363183&c=ORANJE
9: fiets erop en rocken maar :)

Heb geen sparingen voor de ballen gemaakt, deze blijven doordat ze aardig plat zijn uit zichzelf al liggen en doen zo prima hun werk.
Al met al was ik zo nog geen tientje kwijt (hout was reststuk op het werk) en heb er al voor 100 euro plezier aan ;)

Veel mensen zie je met die wasmachine dempers, maar zie niet in wat het toevoegt op een PVC buis. het gaat erom dat die plaat moet kunnen kantelen.. Dit was het simpelste en bij elke bouwmarkt te krijgen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Flipmo op 13-10-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

https://www.facebook.com/groups/415329188897706 moet je maar is bezoeken, in de files selectie heel veel bestanden ook : https://www.facebook.com/groups/415329188897706/files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 08:49
^^ die FB groep is inderdaad zeker eens te bekijken !
Ik ga de volgende maken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
argon007 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:00:
^^ die FB groep is inderdaad zeker eens te bekijken !
Ik ga de volgende maken:
[YouTube: DIY Rocker Plate (Linear Rod Bearing Type)]
Heb ik ook over nagedacht inderdaad! Zag zelf ook nog niet echt de voordelen van het voor en achterwaarts bewegen. En als je deze glijlagers wil bestellen inclusief alle materialen kom je alweer flink prijzig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
tinusterror schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Heb ik ook over nagedacht inderdaad! Zag zelf ook nog niet echt de voordelen van het voor en achterwaarts bewegen. En als je deze glijlagers wil bestellen inclusief alle materialen kom je alweer flink prijzig uit...
Dat zou ook mijn vraag zijn, wat is de toegevoegde waarde van het voorwaarts en achterwaarts bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 08:49
Ik kom op een ~€100 voor
- 1 x 244x122x18 multiplex (waar je bovenzijde en onderzijde kunt uithalen) (€51)
- 2 assen van 40cm en 2cm diameter (€25)
- 4 x SCS20UU (€15)
- 4 x SK20 (€10)
- 2 x een veer (€1.76)

Zie hier zo'n Rocker Plate in actie:
[YouTube: Rocker Plate]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Nutterd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:56:
ik heb net trainerroad aangemaakt..thanks @Prulleman ! het schema heb ik laten maken op low 3 workouts per week omdat ik in het weekend gewoon buiten wil blijven fietsen en startend met een ramptest aankomende donderdag...ik zal hier de resultaten blijven posten en ook of ik mijn motivatie kan blijven houden ondanks dat het iets minder interactief is dan Zwift.
Ik ben zit nu in week 3 van mijn eerste TR plan, ook low volume. Tot nu toe alleen sweetspot intervallen, maar donderdag een op papier heftige over/under (Warlow). Ben benieuwd of ik die een beetje overleef. Ook wel een goede test of de ramptest een beetje klopt misschien.

Ik moet mentaal best goed focussen om vooral de lange intervallen netjes af te maken, het is gewoon saai maar ook te zwaar om iets anders tegelijkertijd te doen. Zelfs bij de sweetspot intervallen kan ik me niet voorstellen dat ik een Netflix serie kan kijken (en volgen). De 90 minuten trainingen vind ik dan ook echt lang. Op Zwift gaat de tijd veel sneller voorbij, maar ik heb het gevoel (zelfs na deze korte tijd op TR) dat TR echt goed opbouwt en je echt bezig bent met opbouwen/verbeteren ipv op Zwift helemaal stuk te gaan elke keer (wel leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
verkeerd

[ Voor 91% gewijzigd door Blik1984 op 13-10-2020 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:15

_Z3

Reynouts schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Ik ben zit nu in week 3 van mijn eerste TR plan, ook low volume. Tot nu toe alleen sweetspot intervallen, maar donderdag een op papier heftige over/under (Warlow). Ben benieuwd of ik die een beetje overleef. Ook wel een goede test of de ramptest een beetje klopt misschien.

Ik moet mentaal best goed focussen om vooral de lange intervallen netjes af te maken, het is gewoon saai maar ook te zwaar om iets anders tegelijkertijd te doen. Zelfs bij de sweetspot intervallen kan ik me niet voorstellen dat ik een Netflix serie kan kijken (en volgen). De 90 minuten trainingen vind ik dan ook echt lang. Op Zwift gaat de tijd veel sneller voorbij, maar ik heb het gevoel (zelfs na deze korte tijd op TR) dat TR echt goed opbouwt en je echt bezig bent met opbouwen/verbeteren ipv op Zwift helemaal stuk te gaan elke keer (wel leuker).
+1, ik had 2 weken terug Picket Guard +1, die lijkt op Warlow, tijdens de training helemaal stuk gegaan. Door TR wel geleerd dat ik niet op een relatief hoog cadans kan beginnen bij een dergelijke training, start ik op 93-95 dan ga ik heel snel stuk. Als ik wat blokjes gehad heb rond de 80 dan kan cadans wel omhoog. Zal wel met leeftijd te maken hebben...

Het lukt me ook niet om iets te kijken, Spotify werkt beter.

Afgelopen zomer was ik al wat meer aan het intervallen buiten mbv de Fondo app en nu dus TR. Afgelopen 2 zaterdagen het bos in geweest met de MTB en bijelkaar ruim 100 medailles gehaald. Er waren segmenten bij waar ik 3 minuten af haalde... Eerst 24 min, nu 21 minuten. Dat geeft een erg goed gevoel :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Reynouts schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

dat veranderd ook wel naar verloop van tijd, in mijn eerste blok vond ik de 60 minuten workouts ook lang en de 90 minuten amper te doen. Nu maak ik vaak vrijwillig de 60 minuten workouts langer :D. Kwestie van wennen.
Hoe het voelt hangt ook wel af van je vermoeidheid, na een 2x20 min sweetspot, 2,5 mtb buiten waarvan 1 uur voluit, was op dag 3 90 minuten sweetspot toch best heftig, terwijl met frisse benen was het relatief makkelijk geweest.

tot threshold kan ik prima netflix volgen, vo2max enkel tot 60 seconden, daarboven begint alles langzaam op tilt te slaan :D
Wellicht scheelt het of je een trainer met ERG mode hebt, dan hoef je eigenlijk alleen maar te trappen en je cadans hoog genoeg te houden en datn komt het wel goed. Maar hier gaat ook wel wat tijd overheen. ik vond het in het eerste blok ook nog wel leuk om de workout text te lezen en ook de extra instucties te doen (cadans drills, single leg, etc) maar nu pak ik die slechts af en toe mee (en dan is netflix uiteraard lastiger..)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
ThijsM schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Kan je heel goed volgen hoor.
Voor mij was het een combinatie van het verkopen van mijn oude non-smart wheel-on trainer voor een hele nette prijs, beschikbare bol.com cadeaubonnen, goede recensies van de Snap, tevredenheid over wheel-on trainers en het morgen in huis hebben van de trainer. Ik had mijzelf een budget gegeven en daar houd ik mij dan ook aan, ondanks dat die Direct Drives ontzettend aanlokkelijk zijn (maar zowel tweedehands als nieuw bijna niet verkrijgbaar).
Update:
Kickr Snap ontvangen. Een korte eerste impressie is een veel realistischer gevoel dan mijn oude trainer, het geluid is zeer acceptabel en het apparaat voelt lekker degelijk aan. Vanavond een wat uitgebreidere Zwift ronde maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

Phydomir

Dennis

Het went ook wel hoor. Ik eigenlijk alles prima volgen bij welke workout dan ook. Gisteren Wie is de mol terug gekeken terwijl ik Spanish Needle -3 deed.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 14:48
Gisteren de Tacx Flux 2 opgehaald bij de wielersportzaak, en vanavond de eerste test gedaan. Het aansluiten van de Tacx, de Polar hartslagmeter en de snelheid/cadans sensor was even wat rommelen, maar toen alle apparaten geconnect waren draaide het als een zonnetje. Dat gaan leuke trainingen worden komende winter. Ik moet alleen nog een goede paincave inrichten op zolder (extra scherm/ventilatoren etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 12:56
advies gevraagd;

Onlangs nieuwe mtb aangeschaft, oude is permanent naar binnen op mijn Tacx gemonteerd. Ketting vervangen en cassette (11-42) ondertussen ook, maar nu blijkt mijn voorblad eveneens aan vernieuwing toe. Dan is het meteen allemaal nieuw en ben ik normaal wel een hele tijd gerust.

Momenteel ligt er een Oval 34T (single) op, nu ben ik aan het kijken naar een nieuw Shimano SLX M7000 blad maar die zijn enkel nog voorradig in 32T in NL shops. Via Amazon kan ik nog wel een 34T kopen. Aangezien ik momenteel niet kan zwiften, wil ik dus snel aankopen...

Gaan voor een 32T of toch maar weer 34T? Maakt het een groot verschil op mijn Tacx Flux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dix0r schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:13:

Dat had ik vorig jaar ook gedaan inderdaad; nu moet ik alleen die killerroutes nog (prl full, uber pretzel)...en de nieuwe franse rondjes.
Die korte routes heb ik toen 2 of 3 achter elkaar gereden, en om het voor het oog een beetje netjes te maken, heb ik de fitfiles samengevoegd en als 1 ritje in strava gezet. Jammer dat je daar nog altijd zwift helemaal moet afsluiten -O-

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Drwho1 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:26:
advies gevraagd;

Onlangs nieuwe mtb aangeschaft, oude is permanent naar binnen op mijn Tacx gemonteerd. Ketting vervangen en cassette (11-42) ondertussen ook, maar nu blijkt mijn voorblad eveneens aan vernieuwing toe. Dan is het meteen allemaal nieuw en ben ik normaal wel een hele tijd gerust.

Momenteel ligt er een Oval 34T (single) op, nu ben ik aan het kijken naar een nieuw Shimano SLX M7000 blad maar die zijn enkel nog voorradig in 32T in NL shops. Via Amazon kan ik nog wel een 34T kopen. Aangezien ik momenteel niet kan zwiften, wil ik dus snel aankopen...

Gaan voor een 32T of toch maar weer 34T? Maakt het een groot verschil op mijn Tacx Flux?
Ga je zwiften of enkel workouts in ERG? In zwift zou ik een zo groot mogelijk blad pakken om een beetje snelheid te kunnen pakken. Beperkte klim range kan je oplossen met de difficulty slider.

Maar uiteindelijk is 32 of 34 maar een beperkt verschil (6%)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Prulleman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Ga je zwiften of enkel workouts in ERG? In zwift zou ik een zo groot mogelijk blad pakken om een beetje snelheid te kunnen pakken. Beperkte klim range kan je oplossen met de difficulty slider.

Maar uiteindelijk is 32 of 34 maar een beperkt verschil (6%)
Ik rij 99% van de tijd enkel workouts met ERG. Verschil is inderdaad beperkt als je het zo voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Drwho1 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Ik rij 99% van de tijd enkel workouts met ERG. Verschil is inderdaad beperkt als je het zo voorstelt.
Met een flux moet je nog wel in de gaten houden dat je niet tegen de grenzen van de power bandbreedte aanloopt, maar ik vermoed dat je het meest wel met een rechte ketting lijn kan doen. En bij de uiterste zou je wel wegkomen door ff naar de 11 achter te schakelen bv.
(Maar ik ken de precieze details van de flux beperkingen niet)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Prulleman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:52:
[...]

Met een flux moet je nog wel in de gaten houden dat je niet tegen de grenzen van de power bandbreedte aanloopt, maar ik vermoed dat je het meest wel met een rechte ketting lijn kan doen. En bij de uiterste zou je wel wegkomen door ff naar de 11 achter te schakelen bv.
(Maar ik ken de precieze details van de flux beperkingen niet)
In huidige setup gebruik ik maximaal eerste 6 kransen, die grenzen waarvan je spreekt zijn mij niet bekend. Ik ben nu met de nieuwe cassette van 11-46 naar 11-42 gegaan. Scheelde redelijk in prijs en nog nooit op die grootste gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Drwho1 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

In huidige setup gebruik ik maximaal eerste 6 kransen, die grenzen waarvan je spreekt zijn mij niet bekend. Ik ben nu met de nieuwe cassette van 11-46 naar 11-42 gegaan. Scheelde redelijk in prijs en nog nooit op die grootste gereden.
Als ik het me goed onthouden heb liep @Michaelg er in zijn ramptest tegenaan dat de meest betrouwbare (qua power) versnelling (andere versnellingen hadden grotere afwijkingen t.o.v de power meter) een limiet van ongeveer 400 watt bij bv 95 rpm. In de praktijk betekende dat in de laatste stap van de ramptest de trainer niet meer van 400 naar ~420 (oid) watt ging, maar bleef hangen op 400.. niet echt het moment dat je nog helder genoeg bent om te schakelen (of überhaupt iets).

Dat is zeg maar een erg naar praktijk voorbeeld en hier wat meer details:
https://tacx.com/nl/erg-training-flux/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Prulleman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:05:
[...]

Als ik het me goed onthouden heb liep @Michaelg er in zijn ramptest tegenaan dat de meest betrouwbare (qua power) versnelling (andere versnellingen hadden grotere afwijkingen t.o.v de power meter) een limiet van ongeveer 400 watt bij bv 95 rpm. In de praktijk betekende dat in de laatste stap van de ramptest de trainer niet meer van 400 naar ~420 (oid) watt ging, maar bleef hangen op 400.. niet echt het moment dat je nog helder genoeg bent om te schakelen (of überhaupt iets).

Dat is zeg maar een erg naar praktijk voorbeeld en hier wat meer details:
https://tacx.com/nl/erg-training-flux/
Niet erg veel tijd om me erin te verdiepen, maar ik zal dan maar voor de iets langere levertijd van een 34T gaan via Amazon ipv een 32T...anders ga ik het me misschien nog beklagen...
De 34T is dan ook nog 6 euro goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Probleem was inderdaad tweeledig. Enerzijds was er maar 1 versnelling waarin de powerdata overeen kwam met de 4iiii. En daarnaast was de bandbreedte in die versnelling niet toereikend genoeg. Dus idd max 400 watt bij 95rpm. Beide hebben ervoor gezorgd dat ik ben overgestapt op een kickr core.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Smultie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

Gebruik de 'Sauce for Strava' addon voor Chrome of Firefox.
Daarin kun je voor elk ritje (in Strava) zien wat je max 20m heartrate is. Daarnaast nog een hele riedel aan andere metrics. (Power/cadans/snelheid, etc)

Als voorbeeld, m'n ritje gisteren:
[Afbeelding]

en als je erop klikt zie je ook nog wáár in je rit je dit hebt gereden:
[Afbeelding]

Ook leuk om data van profs mee te analyseren... :D
Voor hartslag moet je een abonnement hebben... Ik ga wel nog een keer proberen en dan met etappes werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:46:
[...]

Voor hartslag moet je een abonnement hebben... Ik ga wel nog een keer proberen en dan met etappes werken....
Nee hoor. Ik heb ook geen abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Smultie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Nee hoor. Ik heb ook geen abonnement.
Bij mij staat er in ieder geval dat je een abonnement nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Bij mij staat er in ieder geval dat je een abonnement nodig hebt.
Ah, excuus. Je hebt het over de KNWU app.
Je kunt gewoon met Strava een ritje loggen, vervolgens met de Sauce for Strava je exacte hartslag terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Smultie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:33:
[...]

Ah, excuus. Je hebt het over de KNWU app.
Je kunt gewoon met Strava een ritje loggen, vervolgens met de Sauce for Strava je exacte hartslag terugvinden.
Ik heb de rit vanuit Wahoo app naar Strava geüpload. Maar ik krijg geen hartslagingsformatie. Dat kan dus alleen als je strava gebruikt? Maar hoe koppel je je hartslagmeter dan aan strava|?

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 13-10-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Nu online
Je kunt niet - meer - sensoren koppelen aan Strava.

Iemand vanavond nog deelgenomen aan Zwift NL event? Ik deed voor eerste keer mee, beviel goed :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Ik heb de rit vanuit Wahoo app naar Strava geüpload. Maar ik krijg geen hartslagingsformatie. Dat kan dus alleen als je strava gebruikt? Maar hoe koppel je je hartslagmeter dan aan strava|?
Dan zat er geen HR data in je fit file denk ik? Je kunt HR prima inlezen in Strava in elk geval. Zolang het opnemende apparaat alle data maar in 1 keer in een file dumpt kan je hem bijna overal gebruiken. Achteraf sensordata combineren is niet te doen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:31:
[...]

Dan zat er geen HR data in je fit file denk ik? Je kunt HR prima inlezen in Strava in elk geval. Zolang het opnemende apparaat alle data maar in 1 keer in een file dumpt kan je hem bijna overal gebruiken. Achteraf sensordata combineren is niet te doen.
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Met andere woorden dan ligt het aan de wahoo app (hoe en wat deze upload naar strava) of aan hoe je de boel hebt opgenomen.

Als je de activiteit in wahoo bekijkt, heb je dan wel hartslag? Heb je strava als verbonden app ingesteld?

(Als mijn Garmin edge 530 alles heeft opgenomen en naar Garmin connect stuurt heb ik gewoon hartslag in strava, nadat Garmin connect de rit heeft gesynced. Als ik indoor met trainerroad fiets, dan neem mijn telefoon via trainerroad mijn hartslag op en synced tr het daarna met strava, inc hartslag, met gratis strava..)

Of de wahoo app is heel raar of je doet iets verkeerd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
hoi1234 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Heb je überhaupt een hartslagmeter om gehad? Zo ja: is die gekoppeld in je Wahoo app?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tinusterror
Mijn self build rocker plate is af. Wel nog enkele aanpassingen gedaan.
De trillingsdempers van 6cm zijn best flexibel.. waardoor de balletjes best hard opgepompt moesten worden voordat ik stabiliteit vond.Aanrader voor degene die nog gaat bouwen. de 4 of 5cm hoge dempers zijn al voldoende denk ik. De ballen achter vervangen voor binnenbanden van een neuswieltje (aanhanger/caravan) De ballen zacht opgepompt en voorin geplaatst. Plaat is stabiel en wiebelt niet heel erg hard nu.
Eerst leek het wel of je evenwicht moest zoeken op je stilstaande fiets. Kan ook even wennen zijn natuurlijk.

Alleen nog even een verhoging maken met hetzelfde hout voor de voorkant. voor de foto staat er een oud wijn kiste onder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Tar9ogF0esDKXuYFSjTn4ogw5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/db4fhcf3c7DdUbQveORZuKvQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door tinusterror op 14-10-2020 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:24:
Met andere woorden dan ligt het aan de wahoo app (hoe en wat deze upload naar strava) of aan hoe je de boel hebt opgenomen.

Als je de activiteit in wahoo bekijkt, heb je dan wel hartslag? Heb je strava als verbonden app ingesteld?

(Als mijn Garmin edge 530 alles heeft opgenomen en naar Garmin connect stuurt heb ik gewoon hartslag in strava, nadat Garmin connect de rit heeft gesynced. Als ik indoor met trainerroad fiets, dan neem mijn telefoon via trainerroad mijn hartslag op en synced tr het daarna met strava, inc hartslag, met gratis strava..)

Of de wahoo app is heel raar of je doet iets verkeerd
In de wahoo app heb ik gewoon hartslagdata. Strava heb ik ook als verbonden app ingesteld.
Smultie schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:33:
[...]

Heb je überhaupt een hartslagmeter om gehad? Zo ja: is die gekoppeld in je Wahoo app?
Ja, zo snugger ben ik wel 8)7. Zoals gezegd in de wahoo app zie ik wel hartslagdata. Tijdens het trainen zie ik ook live hartslagdata. Volgens mij moet je wel toestemming geven aan Strava om iets met je hartslagdata te kunnen. Dat heb ik daarna gedaan en opnieuw gesynct.

[ Voor 22% gewijzigd door hoi1234 op 14-10-2020 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:41:
[...]

In de wahoo app heb ik gewoon hartslagdata. Strava heb ik ook als verbonden app ingesteld.
Heb je een linkje naar strava?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:43:
[...]

Heb je een linkje naar strava?
Liever niet... M'n volledige naam is dan zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@hoi1234 via DM mag ook

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Dat zal ik doen. Ben er nu achter dat wahoo aangeeft dat er geen data meegestuurd wordt, omdat mijn instellingen in Strava niet goed staan. Dacht dat ik die had aangepast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
Iemand nog interesse in een Tacx Neo T2850?
Via marktplaats contact met iemand uit Delft welke geen oplichter blijkt te zijn. Mag namelijk langs komen om te kijken en af te halen. Het is er 1 die onder garantie vervangen is door garmin. Op de fotos lijkt hij helemaal nieuw te zien. Met een bod van €750,- ging degene akkoord. Vraagprijs is niet heel hoog waardoor de advertentie vreemd over komt.

Misschien iets voor de handel. Bij deze de link naar de advertentie : https://www.marktplaats.n...e656940d2&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
tinusterror schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:37:
Iemand nog interesse in een Tacx Neo T2850?
Via marktplaats contact met iemand uit Delft welke geen oplichter blijkt te zijn. Mag namelijk langs komen om te kijken en af te halen. Het is er 1 die onder garantie vervangen is door garmin. Op de fotos lijkt hij helemaal nieuw te zien. Met een bod van €750,- ging degene akkoord. Vraagprijs is niet heel hoog waardoor de advertentie vreemd over komt.

Misschien iets voor de handel. Bij deze de link naar de advertentie : https://www.marktplaats.n...e656940d2&previousPage=lr
Een vriend van me misschien (heb hem doorgestuurd). Neem aan dat je hem soort van gereserveerd hebt?

Heb voor mijn Neo1 vorig jaar €650 betaald incl. Tacx mat (die ik vervolgens weer verkocht heb), dus wat dat betreft is hij nog redelijk geprijsd. De Neo2 heeft niet echt voordeel t.o.v. de Neo1 behalve dikkere elektrische draden en blauwe onderkant (de 2T heeft sterkere magneten).

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 14-10-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
@tinusterror wow, een MP advertentie in die categorie en niet een oplichter, die kom je niet zoveel tegen hehe.

Gisteren een stukje ingefietst van een half uurtje en ingeschreven voor de Zwift NL Easy Roll. Was van plan om daar een half uurtje mee te draaien en na een uurtje in totaal wel gedag te zeggen. Maar het ging allemaal wel lekker en voelde best wel weer goed dus maar tot het einde gebleven. Blijft toch een goede aankoop. Ik vind overigens dat het rocken op dat ding nog wel enigzins van toepassing is maar niet heel veel. Geen idee hoe zo'n rockerplate fietst maar het is bij mij ook niet echt een optie aangezien alles op de logeerkamer staat en ik sowieso altijd al mijn mat + trainer moet draaien voor de computer. Maar ik heb het nooit zo'n probleem gevonden om stil te zitten. Op de weg veelal een ligstuur gehad en ook op mijn fiets nu lig ik vaak op mijn stuur. Tuurlijk heb je dan alsnog wel de normale bewegingen die nu wel beperkter zijn maar dat geeft ook weer ruimte om meer te focussen op de pedaalslag vind ik.

Zal morgen nog wel even een foto van mijn setup plaatsen al is deze niet zo superbijzonder ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudeolph
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 15:33
orange.x schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:14:
@tinusterror wow, een MP advertentie in die categorie en niet een oplichter, die kom je niet zoveel tegen hehe.
Zijn er zoveel oplichters op marktplaats met Tacx aanbiedingen dan? Ik ben al een flinke tijd aan het bieden op Tacx Flux T2900 advertenties en het valt mij op dat de prijs altijd akkoord en dat je hem mag ophalen maar vervolgens krijg je nul reactie meer. Super irritant, maar het lijkt me dat ze er niks mee verdienen dan toch? In mijn hoofd krijgen die lui een overbieding en doen ze geen moeite meer om beschaafd antwoord te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Rudeolph schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Zijn er zoveel oplichters op marktplaats met Tacx aanbiedingen dan? Ik ben al een flinke tijd aan het bieden op Tacx Flux T2900 advertenties en het valt mij op dat de prijs altijd akkoord en dat je hem mag ophalen maar vervolgens krijg je nul reactie meer. Super irritant, maar het lijkt me dat ze er niks mee verdienen dan toch? In mijn hoofd krijgen die lui een overbieding en doen ze geen moeite meer om beschaafd antwoord te geven.
Héél veel oplichters actief in deze wereld (ook Garmin's en Wahoo fietscomputers).

Er zijn mensen die heel makkelijk geld overmaken. Als het niets opleverde, deden ze het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
[...]

Toen ik op de markt was rond april mei was het echt niet normaal meer. Het was eigenlijk bijna altijd snel akkoord voor absurde prijzen en ophalen nooit een optie. Ook foto's die vaker terugkwamen bijvoorbeeld. Ik ben sinds ik er een heb niet meer aan het zoeken natuurlijk maar kan me voorstellen dat er nog steeds genoeg zijn die het proberen. Oplichten is een beetje het nieuwe geld verdienen voor sommigen. Ik ben in ieder geval blij met de uiteindelijke afloop van mijn Flux die omgeruild is naar een Flux S door Garmin/Tacx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Rudeolph kan 2 dingen betekenen, of wat jij zegt, je maakt een deal en ze krijgen een beter bod en laten je zonder bericht stikken. Kans is best aanwezig, want DD trainers zijn echt enorm populair op MP.

optie 2: ze zetten niet in de advertentie "enkel verzenden" omdat dat een te grote scam indicatie is, maar willen eest een prijs afspreken, maar als dan blijkt dat je langs wilt komen, geven ze op en onderhandelen ze verder met de sucker die wel geld wilt overmaken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
[...]

Ja, ze gaan alleen akkoord omdat ze hopen dat je het bedrag netjes betaalt en de tacx laat opsturen. Maar op Marktplaats is het normaal om nooit meer ergens op te reageren. Het platform is gewoon door en door rot. Ik neig ook steeds meer om tweedehands zooi weg te gooien. Ik ga binnenkort bijvoorbeeld mijn drivetrain vervangen. Deze is nog niet volledig versleten, maar ik vervang liever alles in plaats van alleen de versleten onderdelen. Nieuwprijs is net niks, op Marktplaats krijg je er met veel geluk een paar euro voor en moet je één of andere pauper te woord staan.
Ypuh schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Héél veel oplichters actief in deze wereld (ook Garmin's en Wahoo fietscomputers).

Er zijn mensen die heel makkelijk geld overmaken. Als het niets opleverde, deden ze het niet.
Eerlijk gezegd zou ik niet zo snel een tweedehands fietscomputer kopen. Het is veel geld dat je overmaakt/geeft aan een onbekende. Op Tweakers zou ik er iets minder moeite mee hebben. Maar je weet nog steeds niet wat de staat is. Z'n accu gaat gewoon een keer kapot. Blijkbaar denken sommige daar toch anders over.

[ Voor 21% gewijzigd door hoi1234 op 14-10-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Marktplaats is gewoon dikke prima, maar bepaalde productgroepen worden gewoon verziekt door handelaren, online winkels of oplichters. Als je een telefoon op MP zet wordt je de hele dag gebeld door allemaal vage telefoonwinkels, alles wat rolt (scooters, motoren, auto's) trekt vaak ook tokkie volk aan die je een bod doen en vervolgens bij de voordeur al heronderhandelen, en zo ook trainers/fietscomputers waar dus veel oplichters actief zijn.

Heb één keer een 'boze' klant aan de deur gehad voor een perfecte telefoon die de dag erna ineens kapot was. Hij was niet agressief (ik was ook 2 koppen groter), maar wou gewoon niet weg dus heb de politie gebeld. Al met al een vreemde ervaring en mezelf beloofd dat ik telefoons liever kapot op straat gooi dan ooit nog zo iemand aan de deur.

Voor al het andere kun je voor zover mij bekend prima handelen op MP. Met inmiddels 1.000+ transacties over 15+ jaar actief filter je de goede en slechte er zo uit en ik ben nog nooit opgelicht of geld kwijt geraakt. Vooraf overmaken doe ik alleen als ik het vertrouw, anders calculeer ik gewoon in of het de moeite/brandstof waard is om in de auto te stappen. Zo ben ik wel eens naar Kortrijk gereden voor een setje (auto)wielen, maar dat kon wel uit aangezien ze ruim €1.500 goedkoper waren dan nieuw.

Nu ik een paar goede referenties heb valt me op hoe makkelijk mensen geld overmaken (ook bedragen van €500-1.000+ voor o.a. powermeter of carbon wielen). Het geld staat (bij wijze van) al op de rekening nog voordat het rekennummer gestuurd heb. Dan vraag je het bijna om opgelicht te worden, maar ik ben blij om te zien dat er nog mensen goed van vertrouwen zijn en maak daar uiteraard geen misbruik van (ben opgegroeid met dat je je fiets rustig een week zonder slot voor de kroeg kon laten staan zonder dat ie gejat werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudeolph
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 15:33
Oke dat beloooft niet veel goeds dan. Misschien moet ik mezelf die frustraties besparen... Iemand een idee voor een betere plek om naar een 2e hands trainer te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Rudeolph schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:32:
Oke dat beloooft niet veel goeds dan. Misschien moet ik mezelf die frustraties besparen... Iemand een idee voor een betere plek om naar een 2e hands trainer te zoeken?
Niet. Ze zijn er niet, zeker in deze tijd van het jaar en met de 2e lockdown. Als ze er zijn dan heb je 20 andere geïnteresseerden en betaal je de hoofdprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Tweedehandsprijzen liggen momenteel soms zelfs hoger dan de originele nieuwprijs. Ik adviseer je om diverse (web)winkels goed in de gaten te houden en een nieuwe te kopen. Ben je verzekerd van een goed product, normale prijs en garantie. Maar dat vergt momenteel wel enig geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Rudeolph schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:32:
Ik ben mede door die categorie in MP zoals @Ypuh omschrijft gewoon zelf een advertentie gaan plaatsen met gezocht. Zodoende ben ik aan mijn Tacx gekomen. Ook heel simpel erneer gezet wanneer ik bereid was welk bedrag te betalen, bij wel of geen voorwielsteun, leeftijd, aankoopbon etc. En met als enige vaste eis dat ik de trainer op kwam halen. Heeft een tijdje geduurd maar uiteindelijk wel tevreden.

En verder ook zoals @Ypuh aangaf is MP een prima platform voor het verhandelen van spullen. Ik heb er eigenlijk verder ook niet tot nauwelijks negatieve ervaringen mee. Niet bij kopen of verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20

Sherlock

No Shit

Kunnen jullie me helpen met een 'goede' manier om op de trainer te fietsen?

Ik heb een domme trainer; zo eentje waarbij je de rolweerstand op 5 standen kunt zetten en dat is het. Daarnaast een Garmin Edge 530, een hartslagband en cadanssensor. Gisteren heb ik zelf een workout gemaakt in Garmin Connect, gebaseerd op hartslag. Bij de workout komt dan ook netjes de gewenste HR-zone in beeld op de Garmin, echter geen cadans. Die zou ik er wel bij willen hebben, kan dat?

Naast de fiets had ik dan mijn telefoon liggen met een rock-workout playlist, maar die kwam uiteraard helemaal niet overeen met de workout die ik aan het doen was. Hebben jullie tips voor video's waar muziek onder zit die past bij de te verrichten inspanning? Bonus voor hartslagzones en cadans natuurlijk :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:22
Cadans gaat jouw domme trainer niet doorgeven, daar zul je toch of) een slimme trainer voor moeten hebben (die cadans als een afgeleide berekenen), een cadanssensor, of een wattage meter in je pedalen / crank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:46:
Cadans gaat jouw domme trainer niet doorgeven, daar zul je toch of) een slimme trainer voor moeten hebben (die cadans als een afgeleide berekenen), een cadanssensor, of een wattage meter in je pedalen / crank.
Ligt denk ik aan de cadansmeter, als je een magneetje op de crankarm hebt en een sensor op de achterbrug en deze is met ANT verbonden dan zou die volgens mij gewoon dat moeten kunnen registreren.

Ja, dan moet je wel een cadanssensor hebben, die is er juist niet zie ik nu :P

Je kan bij Aliexpress een cadanssensor van Magene kopen, die kan je volgens mij om je crankarm knuppen en dan heb je cadans voor weinig. Alleen even lang wachten. En vergis je niet in doorverkopers via andere sites, die bestellen het ook bij Aliexpress en je kan net zo lang wachten maar je bent meer geld kwijt.

[ Voor 27% gewijzigd door orange.x op 14-10-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:46:
Cadans komt netjes zichtbaar op de Garmin, echter niet in het "workout" scherm. Ik snap dat er uiteraard geen Wattage aan af te lezen valt, maar ik merk dat ik op de trainer vaker te laag zit (begin 70) met mijn cadans, dus ik wil dat in beeld hebben. En als "de les" aangeeft dat je cadans 100 moet zijn voor een bepaald segment dan moet ik dat zelf doen natuurlijk.

Er zit inderdaad gewoon een cadanssensor op de crank van mijn racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:22
Sherlock schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Cadans komt netjes zichtbaar op de Garmin, echter niet in het "workout" scherm. Ik snap dat er uiteraard geen Wattage aan af te lezen valt, maar ik merk dat ik op de trainer vaker te laag zit (begin 70) met mijn cadans, dus ik wil dat in beeld hebben. En als "de les" aangeeft dat je cadans 100 moet zijn voor een bepaald segment dan moet ik dat zelf doen natuurlijk.

Er zit inderdaad gewoon een cadanssensor op de crank van mijn racefiets.
Ik volg het even niet meer, geeft je Garmin nu wel of geen cadans aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

orange.x schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Ligt denk ik aan de cadansmeter, als je een magneetje op de crankarm hebt en een sensor op de achterbrug en deze is met ANT verbonden dan zou die volgens mij gewoon dat moeten kunnen registreren.

Ja, dan moet je wel een cadanssensor hebben, die is er juist niet zie ik nu :P

Je kan bij Aliexpress een cadanssensor van Magene kopen, die kan je volgens mij om je crankarm knuppen en dan heb je cadans voor weinig. Alleen even lang wachten. En vergis je niet in doorverkopers via andere sites, die bestellen het ook bij Aliexpress en je kan net zo lang wachten maar je bent meer geld kwijt.
Was mijn post echt zo onduidelijk dat het lijkt alsof ik geen cadanssensor heb? Of heb je je laten misleiden door de post van Requiem19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@Sherlock heeft wel een cadansmeter maar bij die workout wordt het niet weergegeven omdat het een workout is die gebaseerd wordt op hartslag, als ik het goed volg. Maar daar weet ik dan weer te weinig van. Ik heb eens een soort workout voor op de weg gemaakt, sprinttraining met blokjes en daar werd uiteindelijk op Strava en meen in Garmin wel gewoon netjes alle gegevens geregistreerd..

@Sherlock gewoon niet goed gelezen

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 14-10-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:55:
[...]
Ik volg het even niet meer, geeft je Garmin nu wel of geen cadans aan? ;)
Toch wel onduidelijk dus... Ja, mijn Garmin kan de cadans weergeven, en dat gebeurt ook in het scherm wat ik zelf 'opgesteld' heb. Maar in het scherm van de workout die je in Garmin Connect kunt maken, kun je alleen sturen op hartslag óf cadans (óf power - wat ik dus niet heb) en laat hij ook alleen dat zien. Wellicht hoort deze specifieke vraag dan meer in het grote fietscomputer topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Maar is het dan zo dat bij het uiteindelijke resultaat wel die cadans weergegeven wordt? Wat je denk ik bedoelt is dat tijdens de workout je dus op je scherm alleen ziet welke hartslag je zou moeten hebben en welke hartslag je hebt? En de duur van dat stuk waarin je dat moet volhouden denk ik?

Zo was dat inderdaad ook bij die training waar ik het over had wat gebaseerd was op wattage. Ik weet even zo 123 niet of dat kan, en of je dat zou willen :-) Als je hartslag niet hoog genoeg komt moet je gewoon de weerstand verhogen denk ik. Wat wil je zeg maar bereiken met die cadans als toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

orange.x schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:00:
Maar is het dan zo dat bij het uiteindelijke resultaat wel die cadans weergegeven wordt? Wat je denk ik bedoelt is dat tijdens de workout je dus op je scherm alleen ziet welke hartslag je zou moeten hebben en welke hartslag je hebt? En de duur van dat stuk waarin je dat moet volhouden denk ik?
Ja, de cadans wordt goed geregistreerd. En het tweede gedeelte klopt ook :)
Zo was dat inderdaad ook bij die training waar ik het over had wat gebaseerd was op wattage. Ik weet even zo 123 niet of dat kan, en of je dat zou willen :-) Als je hartslag niet hoog genoeg komt moet je gewoon de weerstand verhogen denk ik. Wat wil je zeg maar bereiken met die cadans als toevoeging?
Met name ervoor zorgen dat mijn cadans hoog genoeg is. Ik heb gemerkt dat ik uit mezelf iets te graag 'zwaar' trap, maar dat een hogere cadans gewoon beter is voor mij. Dus als ik die in beeld kan houden dan kan ik er voor zorgen dat de cadans bijvoorbeeld boven de 80 blijft.

Pagina: 1 ... 47 ... 161 Laatste