Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 46 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 11:55

Flipmo

OMG !!

McMiGHtY schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Ja, dat stoppen met roken kan ik goed voelen. Heb ervaring met langzaam aan de kilo's kwijtraken, gaat helemaal goed komen.
Je verhaal klinkt me bekend in de oren ;)
10 jaar geleden woog ik 116kg, In 10 maanden tijd afgevallen tot 78kg maar dat was niet vol te houden met "normaal leven". Uiteindelijk een paar jaar op de 82kg gezeten.
Toen kwam onze dochter, en 's avonds weer wat lekkers na de koffie.. bbq'tje hier.. biertje daar. Je kent het wel. Nu zit ik weer aan de 90kg en wil toch eigenlijk wel weer richting de 85kg.
Myfitnesspall heb ik al eens gebruikt, ga deze ook maar weer eens bijhouden. Al weet ik wel hoeveel calorieren iets is. Maar weer even met de neus op de feiten gedrukt te worden is niet verkeerd.

@Prulleman je hebt ook Zwift HQ wedstrijden op crity city. Leuk parcour voor een wedstrijd. Voordeel is dat het beta races zijn waar ze afrekenen met de sandbaggers. Deze zijn direct zichtbaar want krijgen een groen driehoekje boven hen zodat je weet dat je niet met hen mee hoeft te springen :)
Deze ZHQ races zijn er ieder uur geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:21

McMiGHtY

- burp -

Het is meer de bewustwording. Hiervoor heb ik het nooit gebruikt maar met logisch nadenken en een vrij strict regime qua eten 30 kilo kwijtgeraakt, alleen daar raakte op een gegeven moment de klad in. Te vaak snacken, te snel een 2de bordje opscheppen.

Mijn vrouw heeft een GBP en kan niet veel eten, en vanaf maart (zijn we nu achter) is er de klad ingekomen qua grote van porties. En dan ben ik toch, omdat het anders zonde is om weg te gooien, en de diepvries al vol zit, meer gaan eten. Dat is er nu wel redelijk uit en je merkt gewoon dat je gewend bent geraakt aan grote porties maar dat dat helemaal niet nodig is. Het kost even tijd voor je lichaam om weer te wennen aan normale porties, minder snacken e.d. Naja, we zijn er nog niet, maar we komen er wel! :D

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Prulleman schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:38:
@Ypuh ik rij wel een keer op wo avond mee, ben wel benieuwd :)
avg 3,5 w/kg over 1 uur moet denk ik wel lukken
Kunnen we niet een Tweakers Zwift fietsavondje organiseren?

Volgens mij zijn er voldoende enthousiaste Zwiftende Tweakers? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
McMiGHtY schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:11:
Het is meer de bewustwording. Hiervoor heb ik het nooit gebruikt maar met logisch nadenken en een vrij strict regime qua eten 30 kilo kwijtgeraakt, alleen daar raakte op een gegeven moment de klad in. Te vaak snacken, te snel een 2de bordje opscheppen.

Mijn vrouw heeft een GBP en kan niet veel eten, en vanaf maart (zijn we nu achter) is er de klad ingekomen qua grote van porties. En dan ben ik toch, omdat het anders zonde is om weg te gooien, en de diepvries al vol zit, meer gaan eten. Dat is er nu wel redelijk uit en je merkt gewoon dat je gewend bent geraakt aan grote porties maar dat dat helemaal niet nodig is. Het kost even tijd voor je lichaam om weer te wennen aan normale porties, minder snacken e.d. Naja, we zijn er nog niet, maar we komen er wel! :D
Mijn mantra is train a lot, eat a lot, train less, eat little.

Geeft mij extra motivatie om te sporten, omdat ik dan weet dat ik echt veel meer mag eten ;).

Je kunt idd bij de inname kant grote stappen maken, maar als je het bij de uitgaande kant (je verbruik) ook zorgt voor een toename, kan je ook weer wat meer eten.

Uiteindelijk is het belangrijkste dat iedereen een manier vindt die voor hem of haar duurzaam vol te houden is. In mijn visie is die manier voor iedereen anders. Want je houdt het alleen vol als je het leuk vind wat je doet! :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:00
Gisteren voor het eerst een ''race'' gedaan... had me preventief toch in de C categorie ingeschreven (met de gedachten kat uit de boom te kijken). Erg leuke ervaring maar ook aardig pittig (okè, ik moet natuurlijk ook niet vergeten dat ik vanaf 15 juli t/m begin september niet heb kunnen sporten ivm ongeval), met name de start was echt belachelijk... Ik hield het wel redelijk tot goed bij, maar daardoor was de hartslag erg hoog en merkte ik gewoon dat ik naar verloop van tijd eigenlijk te snel begonnen was. Volgens mij, zijn er hierdoor ook een aantal gediskwalificeerd/eruit gezet? Langzaam begin ik de ZWIFT omgeving een beetje te snappen, waardoor ik weet wat ik vooral wel of juist NIET moet doen (in een race).

Maar omdat het niveau echt belachelijk verschilde (naar mijn mening), ga ik op aanraden van (@Ypuh ) eens meedoen met de NL ritjes. Is misschien wat leuker/beter :)

Verder vind ik het echt heel erg wennen zo indoor fietsen, fiets staat nog in woonkamer maar dat zal niet lang meer duren, evenals het aanschaffen van een ventilator 8) Ook met drinken vond ik het erg wennen, buiten voel ik dat erg goed aan, maar binnen transpireerde ik natuurlijk veel meer en had ik het idee dat ik steeds te laat was met drinken. De verhouding is uiteraard ook volledig anders, als ik kijk wat ik buiten drink op een afstand van 40km tav binnen (in de woonkamer)...

Al met al, ben ik erg enthousiast ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door RR46 op 09-10-2020 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:36
@Requiem19 Volgens mij is het niet zo makkelijk om 'even' een race op de kalender te krijgen bij Zwift. Daarvoor moet je wel echt met een plan, structuur, race leaders etc. komen. Als alternatief kunnen we een meetup creeren en doelloos wat rondjes rijden, maar dan lijkt het me leuker om ons gezamenlijk in te schrijven op een bestaand event en daar ons eigen groepje/sub-leaderboard te vormen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
RR46 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:20:

Verder vind ik het echt heel erg wennen zo indoor fietsen, fiets staat nog in woonkamer maar dat zal niet lang meer duren, evenals het aanschaffen van een ventilator 8) Ook met drinken vond ik het erg wennen, buiten voel ik dat erg goed aan, maar binnen transpireerde ik natuurlijk veel meer en had ik het idee dat ik steeds te laat was met drinken.
Al met al, ben ik erg enthousiast ;-)
Rij je nu zonder ventilator binnen dan? Damn..... dat is toch niet te doen .
Tijdens de warming up laat ik de fan nog wel eens uit staan, maar het wordt dan zo snel zo warm.
Echt wel een must-have wat mij betreft om een goede ventilator te hebben.

Daarnaast transpireer je buiten op de fiets waarschijnlijk even veel, maar voel je dit minder omdat het dus gelijk verwapperd (is dat een woord? :) )

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ypuh schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:25:
@Requiem19 Volgens mij is het niet zo makkelijk om 'even' een race op de kalender te krijgen bij Zwift. Daarvoor moet je wel echt met een plan, structuur, race leaders etc. komen. Als alternatief kunnen we een meetup creeren en doelloos wat rondjes rijden, maar dan lijkt het me leuker om ons gezamenlijk in te schrijven op een bestaand event en daar ons eigen groepje/sub-leaderboard te vormen.
Zijn er ook wat notoir rustigere events?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
Ypuh schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:29:
[...]
Al met al levert het minder frustratie op dan je denkt hoor. Het is vooral in de C- en D-categorie een probleem.
wanneer je wat vaker races rijdt is daar ook wel doorheen te kijken. Wanneer je in een D categorie race in een groep uit de wind langere tijd meer dan 2.5 W/kg moet trappen om niet gelost te worden kun je je beter een groep laten zakken. Bij C is dat bij 3.0 W/kg ook zo. Op kortere klimmetjes en bij de start is het wel handig om een hoger vermogen te trappen.
Nadeel blijft wel dat je niet zeker weet wie er allemaal een DQ krijgen.
Afijn ik moet eerst nog maar weer wat fitter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Requiem19 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Zijn er ook wat notoir rustigere events?
Alles wat geen race is :). Dan wordt er vaak ook met een fence gereden en wordt je gekickt als je te lang te ver voor de race leader rijdt.

De dinsdag avond rit van Zwift NL is er zo eentje. De woensdags dus de race, en donderdag 'Pace and race', dus eerste 45min rustig aan en laatste 15min gaat de fence eraf kun je koersen als je wil. Gemiddeld genomen wordt er dan nog steeds wel doorgereden, maar kunnen we er voor kiezen een categorie lager te gaan rijden (telt niet als officiele race).

Al die Zwift NL events beginnen wel om 20.00/20.15u. Een uurtje eerder was wel zo fijn geweest, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

BartNL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

wanneer je wat vaker races rijdt is daar ook wel doorheen te kijken. Wanneer je in een D categorie race in een groep uit de wind langere tijd meer dan 2.5 W/kg moet trappen om niet gelost te worden kun je je beter een groep laten zakken. Bij C is dat bij 3.0 W/kg ook zo. Op kortere klimmetjes en bij de start is het wel handig om een hoger vermogen te trappen.
Nadeel blijft wel dat je niet zeker weet wie er allemaal een DQ krijgen.
Afijn ik moet eerst nog maar weer wat fitter worden :)
Wat je kan doen tijdens de race, is naar zwiftpower gaan en de race selecteren die je aan het rijden bent.
Dan naar LIVE en je klasse selecteren. Elke 10 seconden word het gerefreshed en zie je je actuele stand.
Ook zie je dan welke fietsers uit de verkeerde klasse bij je in de buurt fietsen en dus later DQ worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Michaelg schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Rij je nu zonder ventilator binnen dan? Damn..... dat is toch niet te doen .
Tijdens de warming up laat ik de fan nog wel eens uit staan, maar het wordt dan zo snel zo warm.
Echt wel een must-have wat mij betreft om een goede ventilator te hebben.

Daarnaast transpireer je buiten op de fiets waarschijnlijk even veel, maar voel je dit minder omdat het dus gelijk verwapperd (is dat een woord? :) )
Een ventilator heeft verschillende functies:

- warmte afgifte
- zweet minder
- minder natte fietskledij
- verluchting in de ruimte

Bij mij ligt er geen spatje zweet meer op de fiets, sinds ik een (2de) grote ventilator op mijn lichaam heb staan. Kledij is nog steeds vochtig maar heb niet meer het gevoel als ik van de fiets stap, dat ik zwemkledij aan heb. De vrouw is verlost van de zweetgeur in de ruimte. Zet wel nog ff de ramen open om alles deftig te ontluchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

ik heb de garagedeur open staan, een tafelventilator op mijn bovenlijf / hoofd en een kolom ventilator op mijn onderlijf / benen.
Water loopt me van de kop, hele lijf is nat en de hele garage stinkt naar zweet :P

en ja.. de ventilators staan aan :P (op maximale stand ;) )

Misschien toch maar eens kijken naar zo'n ventilator die hier al eens vaker voorbij is gekomen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
hmmm geen zweet op de grond heb ik enkel bij een recovery ritje.. bij sweet spot of hoger dan wordt de boel toch wel serieus nat, (met 2 fans, waaronder 1 vacmaster).

Ik zal voor de grap mijn kleding en handoek eens voor en na wegen, die zijn echt verzadigd :D

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 09-10-2020 11:52 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Hier altijd de balkon deur open en zo'n Bestron vloerventilator. Dat gaat prima (geen zweetdruppels) tot zo'n 90% inspanning. Nu ben ik sowieso niet iemand die veel zweet.

Aangezien meer beter is kan de deurbel ieder moment gaan en de Vacmaster binnen is. Ff kijken wat dan een handige opstelling is (misschien hou ik het wel bij één ventilator), maar ik verwacht dan dat je op ieder moment genoeg gekoeld wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 09-10-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
ik heb twee ventilatoren links en rechts voor mij (naast de TV) op de vloer staan die schuin omhoog blazen. Verder heb ik raam tijdens binnen fietsen de kiep stand. Ik zweet gemakkelijk maar binnen niet meer dan wanneer het buiten rond de 20°C is.

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 09-10-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zijn er eigenlijk ook mensen die buiten op de trainer fietsen? Zo ja, gebruiken jullie een ventilator? Ik krijg het eerlijk gezegd redelijk warm buiten. Zelfs als het 10 graden buiten is, zweet ik me kapot in kort-kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
de vacmaster heeft een aardig geconcentreerde (platte) luchtstroom, dus ik ben wel blij met een 2e (kleine) ernaast.
verder komt het positioneren wel erg nauw (zeker als de ruimte beperkt is). Wellicht als je wat meer afstand kan creeeren dat de stroom wat meer hoogte heeft.

Bij mij staat de trainer tegen de muur achter me en de vasmaster tegen de muur voor me, met maar weinig afstand ertussen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:00:
Zijn er eigenlijk ook mensen die buiten op de trainer fietsen? Zo ja, gebruiken jullie een ventilator? Ik krijg het eerlijk gezegd redelijk warm buiten. Zelfs als het 10 graden buiten is, zweet ik me kapot in kort-kort.
Als het niet (hard) waait heb je ook buiten een fan nodig, het gaat namelijk niet om de temperatuur, maar om de luchtstroom langs je lichaam. je zweet moet verdampen om je lichaam af te koelen, je zweet verdampt niet bij 10 graden windstil.

Je moet ook bedenken dat je op de fiets met 30 per uur, ook een luchtstroom van 30 per uur hebt, (tenzij je hele harde wind mee hebt, maar dan kost 30 per uur ook niet zoveel moeite ;))

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
RigolleM schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Een ventilator heeft verschillende functies:

- warmte afgifte
- zweet minder
- minder natte fietskledij
- verluchting in de ruimte
Uiteindelijk zorgt een ventilator ervoor dat je zweet verdampt en daardoor raak je de warmte kwijt. Buiten heb je de rijwind hiervoor en binnen moet een ventilator dat nabootsen.

Je denkt misschien dat je binnen meer zweet dan buiten, maar met gelijke omgevingstemp zal dit echt niet zoveel verschillen. Uiteindelijk zal je lichaam bij opwarming (vanuit binnen, door het genereren van energie) opwarmen. Door het verdampen van het zweet koelt je lichaam pas af. Dus alleen zweten is niet voldoende om af te koelen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Over racen op internet, zonder controle is het zinloos. Als ik zou liegen over mijn gewicht kon ik ver komen met een race of halverwege de race mijn zoon over laten nemen. Zwift is leuk door de interactie maar een race is niet mijn ding. Ik zie teveel oneerlijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
@McMiGHtY porties qua eten is idd wel eens een ding. Maar als je wel van grote porties houdt kan je altijd spelen met de verhoudingen. Bijv 50/50 aardappels/groente kan je net zo goed 40/75 doen. Ja iets meer groente zelfs want dat is vaak toch hoofdzakelijk water en vult meestal iets minder snel. Als we hier een grote brocolli hebben of bloemkool dan doe ik gewoon een aardappeltje ofzo minder in de pan. En voor pasta of rijst geldt hetzelfde, paprika extra en wat pasta minder etc.

Dat online racen is idd niet te controleren maar ik denk dat iedereen dat weet en er wel mee dealt. Ik heb in ieder geval nog nooit aan een race meegedaan met in mijn achterhoofd de gedachte dat ze vast wel valsspelen. Ik ben nu 87kg en mijn zwift staat denk ik nog op 84. Niet bewust maar nog niet aangepast. Maar ik race ook nog niet want daar vind ik mezelf nog niet goed genoeg voor. En je kan ok alleen hele kg’s invullen dus ik rond vaak wel af naar beneden ook. Marginal gains noemen ze dat toch 😂

Gisteren nogijn ketting gesmeerd met die MucOff Ceramic Dry en hij was vanochtend een behoorlijk stuk stiller! Dus dat is ook weer opgelost voor nu!

[ Voor 7% gewijzigd door orange.x op 09-10-2020 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

tweakerharrie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:04:
Over racen op internet, zonder controle is het zinloos. Als ik zou liegen over mijn gewicht kon ik ver komen met een race of halverwege de race mijn zoon over laten nemen. Zwift is leuk door de interactie maar een race is niet mijn ding. Ik zie teveel oneerlijkheid.
Maar die races gaan ook nergens over dus waarom zou je je druk maken over cheaters. Echt ver uit de meeste lijken het eerlijk te doen en kan het mij echt wat schelen dat iemand anders in werkelijkheid 10 kilo zwaarder is? Niet echt, ik vind het vooral triest voor de cheater zelf, wat wint die er mee?

De grote meerderheid denkt er zo over, dus valt het in het echt heus wel mee met cheaters, tuurlijk zijn ze er, maar lekker laten gaan. Uiteindelijk telt dat je zelf lekker getrained hebt toch?

Zo snap ik ook niet dat mensen zich altijd zo druk maken over flyers bij group rides. Ik doe met een bepaald doel een specifieke group ride en dan zit ik lekker in een groep omdat de meeste zich gewoon aan de afgesproken W/kg houden. Diegene die dan wel wegrijden, lekker laten gaan...

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 09-10-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-08 20:04
Veel Zwift en Trainerroad hier.
Voor het geval het nog niet gepost is: Sufferfest heeft tot 19/10 een actie op hun jaar abonnement.
$129/jaar (versus $14.99/mo) met voucher (twv 50 dollar) voor Tickr HRM (versie 1).

Nu heb ik al een Tickr, maar 110/129 eur (volgen ze wisselkoers?) is goeie prijs voor structured training plans, strength training en yoga.

Ik zit nu nog met een 4wk trial op Trainerroad, maar merk toch dat ik mij moeilijker kan motiveren om te rijden tegenover vorig jaar (Sufferfest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
plong schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:57:
Veel Zwift en Trainerroad hier.
Voor het geval het nog niet gepost is: Sufferfest heeft tot 19/10 een actie op hun jaar abonnement.
$129/jaar (versus $14.99/mo) met voucher (twv 50 dollar) voor Tickr HRM (versie 1).

Nu heb ik al een Tickr, maar 110/129 eur (volgen ze wisselkoers?) is goeie prijs voor structured training plans, strength training en yoga.

Ik zit nu nog met een 4wk trial op Trainerroad, maar merk toch dat ik mij moeilijker kan motiveren om te rijden tegenover vorig jaar (Sufferfest).
dat zijn prima prijzen! alleen gemiste kans dat ze geen android app hebben. (hoewel je sufferfest wellicht liever op een groot scherm wilt hebben, terwijl TR op de telefoon prima is, met netflx op het grote scherm)

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 09-10-2020 13:01 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Prulleman schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

dat zijn prima prijzen! alleen gemiste kans dat ze geen android app hebben. (hoewel je sufferfest wellicht liever op een groot scherm wilt hebben, terwijl TR op de telefoon prima is, met netflx op het grote scherm)
Die android app zit wel in de pijplijn, is nu in beta testing.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mocht iemand hier in de beta-fase zitten en de .apk willen delen... ik houd me aanbevolen!

Technisch vraagje; ik heb deze week m'n Core binnengekregen (dank allen nog voor de tips in de afweging Core vs Tacx 2900) en zal in de wintermaanden voornamelijk in de ERG-modus fietsen.
Momenteel heb ik de ketting in 52-17 liggen (groot voor, middelste tandwiel achter). Nu zal de 17 dus relatief snel slijten. Vervangen jullie die tandwieltjes los?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:24:
Mocht iemand hier in de beta-fase zitten en de .apk willen delen... ik houd me aanbevolen!

Technisch vraagje; ik heb deze week m'n Core binnengekregen (dank allen nog voor de tips in de afweging Core vs Tacx 2900) en zal in de wintermaanden voornamelijk in de ERG-modus fietsen.
Momenteel heb ik de ketting in 52-17 liggen (groot voor, middelste tandwiel achter). Nu zal de 17 dus relatief snel slijten. Vervangen jullie die tandwieltjes los?
met slijten valt het wel mee hoor, rechte kettinglijn, schone goed gesmeerde ketting, geen regen etc. geen lompe schakelacties. Bovendien kan je ook best 1 kransje hoger of lager pakken

(in het kort, nee, ik vervang geen losse kransjes)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Michaelg schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Uiteindelijk zorgt een ventilator ervoor dat je zweet verdampt en daardoor raak je de warmte kwijt. Buiten heb je de rijwind hiervoor en binnen moet een ventilator dat nabootsen.

Je denkt misschien dat je binnen meer zweet dan buiten, maar met gelijke omgevingstemp zal dit echt niet zoveel verschillen. Uiteindelijk zal je lichaam bij opwarming (vanuit binnen, door het genereren van energie) opwarmen. Door het verdampen van het zweet koelt je lichaam pas af. Dus alleen zweten is niet voldoende om af te koelen.
Mijn vloerventilator staat al aan (stand 2 van de 3) voordat ik één trap gegeven heb. Het voelt behoorlijk fris aan als ik begin te fietsen, maar na een 10-tal minuten heb ik het al warmer en heb ik er geen last meer van.
De vloerventilator staat schuin voor mij gericht op onderlichaam en benen.

De eerste 10 minuten doe ik het ook rustig aan, en dan pas zet ik de 2de ventilator aan, die gericht staat op mijn bovenlichaam/hoofd. Maar door de eerste ventilator hoef ik deze niet onmiddellijk op de hardste stand te zetten, van zodra er een klim begint verhoog ik die maar pas.

De eerste maanden vorig jaar heb ik enkel maar met de kleine tafelventilator gewerkt en kon ik mijn kleren uitwringen van het zweet, dit heb ik nu niet meer met die grote vloerventilator er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:45
Prulleman schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:37:

(in het kort, nee, ik vervang geen losse kransjes)
Bij mijn fietsenmaker zeggen ze tegenwoordig dat het niet meer mogelijk is om Shimano 11-speed kransjes los te vervangen. Ik vind dat raar. Bij mij zijn er nu twee kransjes versleten (16 en 17) en dan moet ik omdat die twee kransjes versleten zijn een compleet nieuwe cassette kopen? (Ik was er net te laat bij om de ketting te vervangen. :'( ) Zijn die kransjes wel los te bestellen ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
https://www.bike-discount...ocket-11-speed-23937/l-24
Daar zijn er nog een boel te halen.

Trouwens, vanuit je wiel gezien, wat is het kransje waarbij je ketting het rechtst staat, de 6 of de 7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plong
Voor de geïnteresseerden: hierzo meer info over de toekomst van Sufferfest.
Veel moois in het vooruitzicht, alleen... Ze zijn te laat. De overname door Wahoo zal er ook wel voor iets tussen zitten.
MrAngry schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Die android app zit wel in de pijplijn, is nu in beta testing.
Zou in februari klaar moeten zijn idd.
Smultie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:24:

*knip*
Ik heb me alvast als beta tester aangemeld.
Apk delen zal er wellicht niet in zitten gezien het gelinkt zal zijn aan je account neem ik aan.

edit: update: linkje naar roadmap SUF

[ Voor 45% gewijzigd door plong op 09-10-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
plong schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:55:
Voor de geïnteresseerden: hierzo meer info over de toekomst van Sufferfest.
Veel moois in het vooruitzicht, alleen... Ze zijn te laat. De overname door Wahoo zal er ook wel voor iets tussen zitten.

[...]

Zou in februari klaar moeten zijn idd.

[...]

Ik heb me alvast als beta tester aangemeld.
Apk delen zal er wellicht niet in zitten gezien het gelinkt zal zijn aan je account neem ik aan.

edit: update: linkje naar roadmap SUF
grappig, ze gebruiken dezelfde forum software als TrainerRoad :) https://www.trainerroad.com/forum/
(overigens wel een fijn forum, handig scroll balk ipv pagina's enzo)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 09-10-2020 15:10 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plong
Klopt, draaien beiden op het Discourse platform.
De forums kan je makkelijk linken in de Discourse app op je telefoon. Werkt nog handiger dan webbased imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:15
Morrar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:16:
[...]

Dat is echt heel zuur. Heb je al gepost op de sociale media van Bikester / Wahoo? Aangezien dat publiek is, krijg je daar vaak sneller een reactie is mijn ervaring.
Ondertussen lees ik aandacht jullie verhalen en zit ik hier zonder mijn Wahoo Kickr Core... :(

Verleden week donderdag mijn Core terug moeten sturen naar Bikester en sindsdien weer radiostilte. Bah, bah, bah !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
hoi1234 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:00:
Ik soms, maar dan geen fan. (Als het in de garage te warm wordt, in het voorjaar) In de garage fiets ik met van die mouwloze hemdjes met mesh.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ben onlangs begonnen met Fulgaz (trial subscription ). Ik heb nu twee ritjes gemaakt en bij beide ritten ontbreekt de gps of route in Strava. Er is slechts een start/finish punt op de kaart te zien die ook nog eens flink afwijkt van de daadwerkelijke route. Hebben hier meer mensen last van? Vind het maar een vaag verhaal, de overige data van de ritten is gewoon aanwezig en staat netjes als activiteit in Strava, de upload gaat dus goed.

Handmatig via de .fit file geeft geen oplossing.

Ik gebruik Fulgaz via de Windows 10 app v4 beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
tweakerharrie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:04:
Ik heb me hier nog nooit zorgen over gemaakt of je nou 8e of 13e wordt (of 50e of 100e). Ga er vanuit dat mensen Zwiften voor hun plezier en niet om vals te spelen. Er is ook altijd wel iemand beter dan ik. Ik ben iemand die altijd probeert te winnen, maar uiteindelijk heb ik vrij snel vrede met het idee 'het is maar een spelletje' en dat je een lekkere workout gehad hebt.

Ook hier pleit het weer voor met de Zwift NL groep mee te rijden. Alle buitenlanders worden hoe dan ook uit de uitslag gefilterd op ZP en voor een terugkerende deelnemer zou het opvallen als deze ineens 5-10 kg minder weegt of hetzelfde wattage trapt met 20 hartslagen minder. Sowieso is de incentive om je landgenoten op te lichten lager dan bij de algemene Zwift races waar 600 man meedoen en je toch niemand kent (maar dan is winnen ook weinig bevredigend, het boeit mij echt niet wie er dan wint).

@Prulleman Vacmaster is ook binnen. Eerste indruk is dat ie een stuk stiller is dan de vloerventilator die ik heb. Heb niet het idee dat hij je van de fiets afblaast, maar de lucht is wel vele malen geconcerteerder. Binnenkort maar ff uittesten met Zwift.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ypuh
Zag op de Facebook pagina van Zwift een "Show your indoor setup" voorbij komen. Ben ook wel benieuwd hoe dat er bij de Tweakers uitziet. Van @BartNL weet ik dat die er lekker bij zit, hoe zit dat met de rest?

Dit is mijn "pain cave". In een volgend huis hoop ik er een apart kamertje voor in te kunnen richten, maar verder voldoet het prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa454_xBWdYAr4OgZwsrdgjNcqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzJJHqC09a474RguOprmpIEt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ypuh schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:06:
Zag op de Facebook pagina van Zwift een "Show your indoor setup" voorbij komen. Ben ook wel benieuwd hoe dat er bij de Tweakers uitziet. Van @BartNL weet ik dat die er lekker bij zit, hoe zit dat met de rest?

Dit is mijn "pain cave". In een volgend huis hoop ik er een apart kamertje voor in te kunnen richten, maar verder voldoet het prima.

[Afbeelding]
Sowieso beter dan die van mij :D Ik mag van m'n ouders in een hoekje onder de overkapping tussen hun rotzooi trainen. Op een trainer van de Lidl trouwens en dat maakt toch best veel lawaai.

Maar ja, als je nog thuis woont kun je niet zo maar een plekje claimen voor jouw spullen. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar ik denk dat ik toch maar noodgedwongen op de weg blijf fietsen. Om nou z'n dure trainer buiten te zetten in de elementen der natuur lijkt me ook zonde. Bovendien zou ik ook telkens allerlei ventilatoren moeten verslepen en dat is toch best veel werk telkens voor max een half uur fietsen.

Op de weg fietsen is weliswaar ook geen optie, omdat ik vaak eerst huiswerk maak en dus in het pikkedonker na het eten op pad zou moeten, maar dat is dan nog te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
hoi1234 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

Sowieso beter dan die van mij :D Ik mag van m'n ouders in een hoekje onder de overkapping tussen hun rotzooi trainen. Op een trainer van de Lidl trouwens en dat maakt toch best veel lawaai.

Maar ja, als je nog thuis woont kun je niet zo maar een plekje claimen voor jouw spullen. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar ik denk dat ik toch maar noodgedwongen op de weg blijf fietsen. Om nou z'n dure trainer buiten te zetten in de elementen der natuur lijkt me ook zonde. Bovendien zou ik ook telkens allerlei ventilatoren moeten verslepen en dat is toch best veel werk telkens voor max een half uur fietsen.

Op de weg fietsen is weliswaar ook geen optie, omdat ik vaak eerst huiswerk maak en dus in het pikkedonker na het eten op pad zou moeten, maar dat is dan nog te overzien.
Van mij mogen mijn kinderen heel het huis gebruiken om hun sportieve drang te laten gelden. Eerder andersom, ik ga wel ergens anders zitten als ik last heb van hun ambities...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:10

Crazy D

I think we should take a look.

Ypuh schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:06:
Lekker op zolder, dakraam voor (en aan de andere kant van de zolder ook) en in het halletje nog een raampje dus voldoende ventilatie. En als het nog te warm is heb ik nog 2 ventilatoren extra staan daar :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1VGon_yIQduFCrNjKUYbHkBY9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91tP9jLPV0NNdDfWU7mJW9Vy.jpg?f=fotoalbum_large

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
Crazy D schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Lekker op zolder, dakraam voor (en aan de andere kant van de zolder ook) en in het halletje nog een raampje dus voldoende ventilatie. En als het nog te warm is heb ik nog 2 ventilatoren extra staan daar :P

[Afbeelding]
Hoe bevalt de Neo bike ?
Heb er zelf één gereserveerd maar helaas de wachttijd is heel erg lang ;(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:33
Mijn 'paincave' is een hoekje in mijn studentenkamer. Vriendin heeft hier helaas ook wat in te zeggen, dus de ruimte is beperkt. Maar met wat vlot opbouwen voldoet het voor nu prima. Verwacht op korte termijn te verhuizen dus komt er een wat meer dedicated plek :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpQQmyjsONnoiMkc6o2PongQxzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbchtCzIfU4CDheBy4Y0cDgG.jpg?f=fotoalbum_large

Laptop stond vanmiddag op een bankje met daarop de wasmand (verzwaard met wat boeken).

Vanmiddag overigens mijn tweede zwiftrace gereden, nu met wat meer voorbereiding en dedication. Uiteindelijk tweede binnen mijn categorie (C) nadat ik op 12km de aansluiting met de kopgroep (A en B) kwijtraakte doordat het net voor mij brak.

Ik ging goed stuk en dacht na 3 van de 15km al dat ik het niet vol ging houden ,maar je kan toch een stuk dieper dan je denkt. Na de rit ging mijn FTP ook meteen omhoog van 213 naar 246, dus ik kon toch dieper dan ik dacht :)

Ik moet nog wel wennen aan de bochten, hier zakte ik elke keer van plek <10 naar plek 18, aan het einde van het groepje. Ik moet dus toch wat harder aanzetten op dit soort momenten.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 18:53
Ik zit er zo bij, op twee hoog in een klein kamertje...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SKQpCbt/IMG-20200531-192733.jpg

Maar... Net een nieuw huis gekocht. En daar gaat dit de Pain Cave worden *O* :D . Moet nog wel wat klussen, dus fietsen zal komende winter wat minder worden 😅
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/133/532/188_1080.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 09:56
Iemand dat een smart trainer model met direct drive kan aanraden voor iemand met een beperkt budget?

[ Voor 7% gewijzigd door Market_Watcher op 11-10-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Market_Watcher schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:37:
Iemand dat een smart trainer model met direct drive kan aanraden voor iemand met een beperkt budget?
Wat is een beperkt budget? Het begint een beetje bij de 550 euro

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Moet echt eens leren mij in te houden in de Zwift races. Heb in de B categorie de halve race kopwerk verricht, en ben nooit uit de Top 10 gevallen voor mijn idee. Op het einde in de sprint dan niet genoeg over om een podiumplaats te halen.

Wel mijn FTP kapot gemaakt, en weten te verhogen van 298 naar 314.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mistraller
Vandaag eens een paar experimentjes. Een opstelling met een beamer gemaakt en ook eens geëxperimenteerd met de difficulty in zwift.
Die beamer; beetje klooien om hem hoog genoeg te krijgen, en de resolutie was niet heel hoog maar goed, het fietst wel leuk, je zit meer in de game dan met een laptopscherm. Ook had ik een paar forse speakers aangesloten, en dan hoor je nog veel meer details die me eerder nog nooit waren opgevallen in het zwift omgevingsgeluid.
Lollig trouwens, dat toen ik dat had klaargezet, mijn zoontje meteen wilde fietsen; "Pappa ik wil de alpe opfietsen", en hoppa, doet ie het nog ook haha.

Ik dus 's avonds ook, want hij had de yeti gemist dus hij vroeg of ik een foto wilde maken. Zo gezegd zo gedaan. Eerst met een difficulty van 50% naar boven. Duidelijk was dat ik de alp zo niet ga doen in een uurtje. Om 12km per uur avg te halen moest ik boven FTP trappen. Zat er dus niet in.
Toen de difficulty op 100%. En toen was ik wel verbaasd; ik moest uiteraard naar een groter kransje maar met ongeveer dezelfde vermogens (wellicht ietsje hoger) en ongeveer dezelfde HR, ging ik nu wel 11/12km gemiddeld. Ik had ook de indruk dat de getoonde vermogens beter kloppen bij mijn vermogen/HR waarden die ik buiten zie.
Ik weet nog niet of ik het ga laten zo, want veel schakelen in Zwift vind ik niet zo fijn, maar ik heb wel de indruk dat ik met 100% efficiënter bezig ben. Maar of dat nu ligt aan het algoritme in de tacx/zwift of gewoon mijn eigen lichaam die toch anders reageert op een andere belasting...dat durf ik nog niet te zeggen, zal een combi zijn van alles. Ik moet zeggen dat ik het rijden in 100% absoluut niet tegen vond vallen. Alleen jammer dat ik nu geen kransje meer over had haha.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8GJcN0vqyxGC-s1zQmjExXs8tU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m6Z7LpfKgPWG2sii6GtghGV4.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 12-10-2020 00:47 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 00:41:
Vandaag eens een paar experimentjes. Een opstelling met een beamer gemaakt en ook eens geëxperimenteerd met de difficulty in zwift.
Die beamer; beetje klooien om hem hoog genoeg te krijgen, en de resolutie was niet heel hoog maar goed, het fietst wel leuk, je zit meer in de game dan met een laptopscherm. Ook had ik een paar forse speakers aangesloten, en dan hoor je nog veel meer details die me eerder nog nooit waren opgevallen in het zwift omgevingsgeluid.
Lollig trouwens, dat toen ik dat had klaargezet, mijn zoontje meteen wilde fietsen; "Pappa ik wil de alpe opfietsen", en hoppa, doet ie het nog ook haha.

Ik dus 's avonds ook, want hij had de yeti gemist dus hij vroeg of ik een foto wilde maken. Zo gezegd zo gedaan. Eerst met een difficulty van 50% naar boven. Duidelijk was dat ik de alp zo niet ga doen in een uurtje. Om 12km per uur avg te halen moest ik boven FTP trappen. Zat er dus niet in.
Toen de difficulty op 100%. En toen was ik wel verbaasd; ik moest uiteraard naar een groter kransje maar met ongeveer dezelfde vermogens (wellicht ietsje hoger) en ongeveer dezelfde HR, ging ik nu wel 11/12km gemiddeld. Ik had ook de indruk dat de getoonde vermogens beter kloppen bij mijn vermogen/HR waarden die ik buiten zie.
Ik weet nog niet of ik het ga laten zo, want veel schakelen in Zwift vind ik niet zo fijn, maar ik heb wel de indruk dat ik met 100% efficiënter bezig ben. Maar of dat nu ligt aan het algoritme in de tacx/zwift of gewoon mijn eigen lichaam die toch anders reageert op een andere belasting...dat durf ik nog niet te zeggen, zal een combi zijn van alles. Ik moet zeggen dat ik het rijden in 100% absoluut niet tegen vond vallen. Alleen jammer dat ik nu geen kransje meer over had haha.[Afbeelding]
En jouw zoontje past op jouw fiets? Ik weet nog dat ik hele lange tijd niet goed op de fiets van mijn vader paste en nu eigenlijk nog steeds niet. Het voordeel is dat de fiets stil staat. Dus dan is het niet heel erg dat het frame te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:00
Gisteren voor het eerst Trainerroad gestest, waarvoor dank @Michaelg .

Had voor een eerste keer een ''ramp test'' gedaan, iets wat eigenlijk perfect uit kwam omdat ik niet heel veel tijd had. En ondanks het dan (incl warm-up/cool down) nog geen 45min duurde, had ik wel het gevoel dat ik echt iets - doelbewust - gedaan had, zonder heeel diep te zijn gegaan.

Voor de mensen die met TR trainen, hebben jullie echt een workplan gemaakt of doen jullie at random workouts? Indien je een plan hebt, hoe gaat dat in zijn werk als je b.v. op dinsdag training x ''moet'' en dinsdag om wat van reden dan ook, geen tijd hebt. Kan je die dan later in de week inhalen? Of alles met 1 dag opschuiven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Snelle.jelle schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Hoe bevalt de Neo bike ?
Heb er zelf één gereserveerd maar helaas de wachttijd is heel erg lang ;(
Heb 'm sinds vorig jaar, zo'n 2k km's virtueel op gereden. Vind het erg fijn dat ie goed stevig staat, schakelen gaat soepel en lekker stil, en geen gezeik met afstellen van je derailleur omdat de cassette op de Kickr net anders staat dan op het wiel buiten. Geinig om virtueel de tandwieltjes te kunnen veranderen om eens met een andere verhouding te kunnen rijden. Vrij stil (hoewel mijn vrouw 'm beneden wel hoorde zoemen). ERG mode is niet altijd even constant maar op de Kickr met m'n oude fiets vond ik het echt klote om te schakelen, en nu gaat het zo soepel dat gewoon rondrijden in Zwift of BigRing zonder ERG mode ook weer leuk is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
@RR46
Ja de Ramp test is wel iets moois. Het pijnlijke gedeelte duurt niet heel lang :)

Je kunt eigenlijk op verschillende manieren een plan maken. 1 daarvan is gebruik maken van plan builder. Daarmee kun je een event (wedstrijd/cylco of whatever) in de toekomst plannen en plan builder maakt voor jouw een op maat gemaakt schema.

Als je geen specifiek doel hebt, zou ik in ieder geval beginnen met Sweet Spot base 1 en 2 (12 weken samen).
Dit legt de fundering voor de rest van de training.

Tijdens het plan maken kun je je workout dagen opgeven (bij low volume is dat 3 dagen). Vervolgens ben je natuurlijk vrij om per week zaken te switchen als dat beter uit komt. Als je echt een workout moet overslaan, dan moet je ook goed kijken naar de week (en weken) die daarop volgt, aangezien de workouts altijd progressief zijn.
Als je zeg nu 4x10 minuten Sweet Spot skipt, en volgende week staat 4x12 minuten gepland. Dan zou ik de 4x10 opschuiven en de 4x12 verwijderen zeg maar :) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
RR46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:48:
Gisteren voor het eerst Trainerroad gestest, waarvoor dank @Michaelg .

Had voor een eerste keer een ''ramp test'' gedaan, iets wat eigenlijk perfect uit kwam omdat ik niet heel veel tijd had. En ondanks het dan (incl warm-up/cool down) nog geen 45min duurde, had ik wel het gevoel dat ik echt iets - doelbewust - gedaan had, zonder heeel diep te zijn gegaan.

Voor de mensen die met TR trainen, hebben jullie echt een workplan gemaakt of doen jullie at random workouts? Indien je een plan hebt, hoe gaat dat in zijn werk als je b.v. op dinsdag training x ''moet'' en dinsdag om wat van reden dan ook, geen tijd hebt. Kan je die dan later in de week inhalen? Of alles met 1 dag opschuiven?
Hoe ik er mee om ga is als volgt, ik maak het plan op basis van een event (bv een MTB marathon in de Ardennen). Als je het juiste type event selecteerd krijg je dus een plan wat je voor data soort efforts voorbereid (een TT is bv heel anders dan MTB short track, om maar een extreem verschil te noemen).

Ik heb bewust voor Low Volume gekozen, zodat ik het wat makkelijker kan combineren met ritjes buiten. Mocht ik geen zin of tijd hebben om buiten te fietsen, maar wel genoeg tijd plak ik er soms nog een 4e workout bij.
Met de dagen ga ik gewoon flexibel om, bij een enkele workout is het wellicht beter om extra fris te starten met een extra rustdag, maar als dat door omstandigheden niet lukt, kan je altijd kijken hoe het gaat en eventueel de intensiteit een tikje terug schroeven. Het schuiven in de online kalender of de kalender in de desktop app gaat heel makkelijk, gewoon drag en drop. De mobiele app kan dit nog niet, maar zit er dacht ik wel aan te komen (je kan wel gewoon de workout van gisteren of morgen selecteren en starten).
Je hoeft je dus niet druk te maken over de dagen die je bij het aanmaken van een plan kiest, .
een workout 1 dagje schuiven is prima.
Wat ik ook nog regelmatig doe is een andere variant kiezen aan de hand van de tijd die ik heb of hoe de rest van de week eruit ziet.

hier kan je een stukje van mijn kalender zien, onderin de geplande dagen, di, do, za. Maar de afgelopen weken is het vaker ma/wo geweest, ook skip ik nog weleens de weekend workout :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZnyDNa-VZbhPH8yJdg7xSU8tKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYkfBtfRpZgYJYe2XD8dO0Su.png?f=fotoalbum_large

de doordeweekse workouts vervang ik nu regelmatig met de 75 (ipv 60) minuten variant, maar afgelopen zaterdag heb ik van de 90 minuten een 60 minuten gemaakt omdat ik voor zondag een 2,5 uur mtb rit had staan :)

Gewoon flexibel mee omgaan dus. Belangrijkste is dat je, zoals @Michaelg zegt, de progressie stappen een beetje in de gaten houd als je (teveel) gaat skippen. Hier liep ik na mijn zomervakantie tegenaan. Voor sweet spot is het (meestal) nog wel te doen, maar rond en zeker boven threshold(vo2max) is de opbouw* belangrijk,

*opbouw kan bestaan uit verschillende manieren om de workouts moeilijker te maken:
- langere intervallen
- kortere rust blokken
- hogere targets
- meer intervallen

Het klinkt vrij simpel, en eigenlijk is het dat ook, maar in de praktijk gaat het om vrij kleine nuances, die ook nog eens anders kunnen voelen afhankeljk van hoeveel training stress je in je benen hebt. Om hier goed mee om te gaan is eigenljk ook een continu work in progress (je eigen lichaam beter leren kennen en hoe je op verschillende zaken reageert, denk dan ook aan slaap, voeding, andere stress, ...)

Strava

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
Mooi hoekje in de computerkamer Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzl4Xy0TvPw_x-5SF1T8hD0060o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuV9mFnhOCXcecRWAi0wHhwe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25
Al enige tijd houd ik de Kickr Snap in de gaten. Overal uitverkocht, levertijden variërend van 1 maand tot begin januari. Nu heeft bol.com ze vanochtend ineens wel op voorraad, en laat ik nou net nog een stapel cadeaubonnen hebben liggen. Besteld en morgen thuisbezorgd.
Vanaf morgen kan je mij in Watopia tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Jullie Paincaves zien er netjes uit! Zal morgen ook eens een foto maken van mijn plekkie..
Tussen het gereedschap en overige spullen in de garage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:48:
[...]

En jouw zoontje past op jouw fiets? Ik weet nog dat ik hele lange tijd niet goed op de fiets van mijn vader paste en nu eigenlijk nog steeds niet. Het voordeel is dat de fiets stil staat. Dus dan is het niet heel erg dat het frame te hoog is.
Haha nee, daarvoor heb ik vorig jaar het allerkleinste fietsje wat ik kon krijgen met 28 inch wielen gekocht op marktplaats. Dan hoeft er niemand met zadels te klooien en zo en past het spul toch allemaal op de tacx. Ik heb de zadelpen omgekeerd zodat het zadel dus extra ver naar voren zit, is wel niet optimaal wellicht voor de houding van z'n benen, maar zoveel kracht hoeft hij toch niet te zetten. Hij was amper bezweet na het ritje. Tot zover de algoritmes van Zwift bij jonge kinderen :+

---------------

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prulleman
Dit is mijn/onze paincave, de roeier heb ik zelf weinig gebruikt sinds ik de kickr core heb, maar de combinatie past niet meer ergens anders, dus dit kamertje opgeofferd (stond eerst een bureau in wat niet gebruikt werd,, nu met corona thuiswerken was dat wel weer handig geweest, maar alsnog geen spijt van, dit is ook belangrijk :D)
Ik gebruik TR op mijn telefoon (hoesje met garmin mount sticker) en Netflix of YouTube op de 32" tv aan de muur. Op de grond recht voor de fiets een vacmaster fan, en schuin in de kast een FOCHEA fan van amazon, die lang niet zo krachtig is, maar wel lekker voor richting je hoofd.
De kleine fan heeft een remote, de vacmaster heb ik aangesloten met een klik aan/klik uit remote.

In het weekend vaak ff samen trainen, quality time met de vrouw :D

Verder staat er een kast vol rommel in de kast, maar daar heb je gelukkig geen last van :D. Ik ben vooral blij dat ik de boel niet hoef op te bouwen en af te breken voor elke workout. Deur dicht en alles uit het zicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQwVp36z-m-rMn94GCeJS4l8uCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fyl5HHactxkDpyIVM7XrNIuz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWv_j67aZ3BLuxM-rEVqttCysfw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kWh4hjNLXhC1LaNZl4hlgtGG.png?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Flipmo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:16:
Jullie Paincaves zien er netjes uit! Zal morgen ook eens een foto maken van mijn plekkie..
Tussen het gereedschap en overige spullen in de garage ;)
Daar wilde ik m eerst zetten (verhuizers blij dat ze dat ding niet naar zolder hoefden te sjouwen...) maar realiseerde me dat de garage toch net even minder uitnodigend is om te gaan sporten dan de zolder :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Ff een repost (zonder zadeltas) van mijn pain cave hoek :-)

Ondertussen 49" TV vervangen door een 43" TV, had die 49" nodig in mijn man cave :+

Wat is er allemaal te zien:

- Kickr Core
- Kickr floor mat
- Cannondale Caad10
- 43" 4K Philips tv for Zwift
- Apple TV 4K for Zwift (zit nu op TV in woonkamer)
- Apple iPhone 8 voor Zwift companion app
- 32" old LED tv for Chromecast
- Chromecast Ultra for Netflix, Youtube, Yelo,...
- On Stage dirigentenlessenaar (afstandsbedieningen, iPhone,..)
- Fochea ventilator met afstandsbediening
- Amazon floor fan 46 cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWBNAseJ0uH4_2mTzgAAtpPWhig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IhtP7ORPto4WJnz8j0ROA2p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:11
Ik word er jaloers van haha! Ik heb anderhalve week geleden een Elite Suito besteld bij FuturumShop maar heb nog niks ontvangen. Als ik vraag naar de geschatte levertijd komt er geen duidelijk antwoord. Ze geven alleen aan dat als ze meer weten dat ze dat dan communiceren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Ik heb het wel eens luxer gehad, maar momenteel is mijn Zwift hoek ook gewoon mijn thuiswerkplek. Ik moet dus iedere keer de bureaustoel aan de kant gooien en mijn Zwift setup verslepen om tot zoiets te komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FLjEJW5AD7RbSpVohiIjwnvz2w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xceruZtmVtXHvX7FEsxPZ3iX.jpg?f=user_large

Verder heb ik wel de luxe dat ik mijn oude racer in kan zetten als full-time Zwift fiets zodat ik dan wel weer minder tijd kwijt ben met het naar boven slepen van fietsen etc. Mijn vrouw maakt ook 2 keer in de week gebruik van de Tacx met haar fiets dus dat moet ik ook nog wel eens ombouwen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 12-10-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Crazy D schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Daar wilde ik m eerst zetten (verhuizers blij dat ze dat ding niet naar zolder hoefden te sjouwen...) maar realiseerde me dat de garage toch net even minder uitnodigend is om te gaan sporten dan de zolder :D
Ik ben juist wel blij met de garage, deze zit ook nog naast een bijkeuken.
Qua geluid heeft dus niemand last van de muziek en het gesuis van de Vortex.
Als ik het boven had gedaan dan was het weer lastiger geweest met mijn dochter die om +/- 8 uur naar bed gaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54
Mooie opstellingen hoor! Zelf zit ik op zolder, zo ver mogelijk bij m'n dame en (hopelijk) slapende dochtertje vandaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Scx4Zs6oiBgoqST6LsWAgpjM1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HCprmqHwx6mHBewZlEGV8BT.jpg?f=fotoalbum_large

Kickr Core, matje van Decathlon, laptop staat normaal op de stoel. Ik heb max 2 ventilatoren, maar meestal is 1 voldoende met de ramen open. Vensterbank dient tevens als tafeltje voor mobiel, afstandsbediening etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:33
Morrar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:56:
Mooie opstellingen hoor! Zelf zit ik op zolder, zo ver mogelijk bij m'n dame en (hopelijk) slapende dochtertje vandaan:

[Afbeelding]

Kickr Core, matje van Decathlon, laptop staat normaal op de stoel. Ik heb max 2 ventilatoren, maar meestal is 1 voldoende met de ramen open. Vensterbank dient tevens als tafeltje voor mobiel, afstandsbediening etc.
Ziet er goed uit hoor!

Ben jij tevreden over het decathlonmatje? Ik gebruik nu zo'n yogamat van 6 euro van de decathlon, maar hier loop ik gaten in met m'n cleats. Ik zag dat ie 20 euro is, dus lijkt me prima.

En vinden jullie zo'n zweethangmatje het geld waard? Ik maak nu mijn fiets achteraf schoon met babydoekjes.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 09:22
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1mSw9sH/zwiftsetup.jpg

Mijn paincave:
- Kickr Core (met softballen 'Active Feedback' :+)
- Nu m'n wegfiets, wisselt met CX (zomer/winter)
- 32 inch TV, koppel deze aan laptop
- Vacmaster Air Mover
- Staande fan (voor op het hoofd)
- Smartphone met 3M garmin sticker op garmin mount (companion)
- Powercage setup / fitness gear (niet volledig op foto) t.b.v. o.a. ontwikkeling sprintbenen.
- Kledingrek voor fiets gerelateerde kledij

Todo:
- Kabels netter wegwerken
- Andere trainingsmat (betreft een oude yoga mat die eigenlijk prima bevalt maar qua kleur spuuglelijk)
- Bruine kastje vervangen voor andere staander
- Wanddecoratie
- Kickr Climb of de Elite Sterzo Smart

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 12-10-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dix0r schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:18:
[Afbeelding]

Mijn paincave:
- Kickr Core (met softballen 'Active Feedback' :+)
-
Welke softballen zijn dat? En staat je achterwiel daardoor niet hoger dan je voorwiel?

Vraagje; ik laat m'n Bolt m'n Kickr aansturen. Dit werkt op zich perfect voor de blokjes die ik fiets, serietje op een groot scherm en gaan. Het enige dat niet helemaal lijkt te werken is dat de snelheid die de Kickr naar de Bolt doorstuur een 1-op-1 verhouding lijkt te hebben met de cadans en niet met het wattage. Iemand dit opgevallen en een eventuele oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 12-10-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54
Stufferdt schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Ziet er goed uit hoor!

Ben jij tevreden over het decathlonmatje? Ik gebruik nu zo'n yogamat van 6 euro van de decathlon, maar hier loop ik gaten in met m'n cleats. Ik zag dat ie 20 euro is, dus lijkt me prima.

En vinden jullie zo'n zweethangmatje het geld waard? Ik maak nu mijn fiets achteraf schoon met babydoekjes.
Ik heb 'm nog te kort om er echt een uitspraak over te doen helaas... Hij voelt niet heel solide aan, dus kan me voorstellen dat je er wel een gat in zou kunnen trappen met je cleats. Daarom trek ik mijn schoenen meestal aan op de oude groene mat die ervoor ligt.

Qua dikte / demping is de Decathlon mat best wel aardig verder en de toplaag is ook makkelijk af te nemen, dus dat is wel goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Welke softballen zijn dat? En staat je achterwiel daardoor niet hoger dan je voorwiel?

Vraagje; ik laat m'n Bolt m;n Kickr aansturen. Dit werkt op zich perfect voor de blokjes die ik fiets, serietje op een groot scherm en gaan. Het enige dat niet helemaal lijkt te werken is dat de snelheid die de Kickr naar de Bolt doorstuur een 1-op-1 verhouding lijkt te hebben met de cadans en niet met het wattage. Iemand dit opgevallen en een eventuele oplossing?
indien je in erg mode fietst en veel km wilt registreren (of een hoog gemiddelde) moet je een zwaardere versnelling kiezen. De snelheid/afstand is gebaseerd op je vliegwiel snelheid, niet op power (want bergop ga je langzaam met veel power, bergaf snel met weinig power.

Ik train zelf op het binnenblad en kom vaak op een gemiddelde snelheid van 20 ofzo met een avg power van 200+, als ik op het grote blad zou trappen gaat de snelheid zo boven de 30.
Ik vind de lagere vliegwiel snelheid prettiger in workouts, de trainer lijkt iets sneller te reageren en minder gevoelig voor (te grote) pieken en dalen bij cadans wisselingen

oja, en
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1USazXZykKpOqyGSE_2mZ868TKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LbQAkfOtWANB4trvSij5hmyh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 12-10-2020 11:50 ]

Strava

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LCHero
  • Laatst online: 17:05
Mooie paincaves allemaal! Al prima weer voor op het moment. Vorige week geen enkele rit buiten gemaakt.

Dit is mijn huidige setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eo0R05LWDOhOcv1qpquHUao4seY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNRks5xyYX258K0ODi37I4Hf.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de Kickr aangepast met zelfde zadel als mijn buitenfietsen, stuur en stuurlint. Bevalt echt supergoed.

Heb er ook nog een iPad houder bij van Tacx voor op het stuur. Ideaal voor de rustige ritten zoals gisteren. Lekker Gent - Wevelgem aan op de iPad en meters maken in Zwift. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

indien je in erg mode fietst en veel km wilt registreren (of een hoog gemiddelde) moet je een zwaardere versnelling kiezen. De snelheid/afstand is gebaseerd op je vliegwiel snelheid, niet op power (want bergop ga je langzaam met veel power, bergaf snel met weinig power.

Ik train zelf op het binnenblad en kom vaak op een gemiddelde snelheid van 20 ofzo met een avg power van 200+, als ik op het grote blad zou trappen gaat de snelheid zo boven de 30.
Ik las toevallig vandaag nog ergens anders het advies om voor klein te rijden in ERG-modus, dus dat gaan we maar doen. Wel jammer dat het gemiddelde dan rond de 20 uitkomt (voor m'n jaartotaal), maar het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
LCHero schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:33:
Mooie paincaves allemaal! Al prima weer voor op het moment. Vorige week geen enkele rit buiten gemaakt.

Dit is mijn huidige setup:

[Afbeelding]

Heb de Kickr aangepast met zelfde zadel als mijn buitenfietsen, stuur en stuurlint. Bevalt echt supergoed.

Heb er ook nog een iPad houder bij van Tacx voor op het stuur. Ideaal voor de rustige ritten zoals gisteren. Lekker Gent - Wevelgem aan op de iPad en meters maken in Zwift. 8)
De fietsen aan de muur maken het echt +1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
leuk om alle setups hier te zien :) d:)b

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zo'n Vacmaster Air Mover, hoeveel herrie maakt ' ie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_ifx0eLPwDwxdwChPIoWNlsmK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/19NAcypJ4H7Mf2CrJKh0539Y.png?f=fotoalbum_large

49 dB(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudeolph
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 15:33
ThijsM schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:12:
Al enige tijd houd ik de Kickr Snap in de gaten. Overal uitverkocht, levertijden variërend van 1 maand tot begin januari. Nu heeft bol.com ze vanochtend ineens wel op voorraad, en laat ik nou net nog een stapel cadeaubonnen hebben liggen. Besteld en morgen thuisbezorgd.
Vanaf morgen kan je mij in Watopia tegenkomen :)
Ik ben ook al een flinke tijd op zoek naar een trainer. Modellen die ik zoek zijn:
- Tacx Flux T2900 (2e hands)
- Tacx Vortex (zal ook 2e hands moeten want nieuw niet meer te krijgen)
- Wahoo Kickr Core (2e hands)

Of een nieuwe Tacx Flow Smart (permanent overal uitverkocht :'( ).

Heel erg verleidelijk om deze Kickr Snap te bestellen en morgen aan de gang te kunnen. Echter de Snap is voor mij gevoel wel duur. Voor 100 euro meer heb je een direct drive en voor 200 euro meer heb je (in theorie) een Flow Smart die alleen wat minder weerstand/percentage kan bieden. Wat maakt voor jou dat je juist deze zocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
hoi1234 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

De fietsen aan de muur maken het echt +1
Mijn oude fietsen staan achter mijn Wahoo Kickr :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzG1YQyiHT-sl0WkDqnF24R5NzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfchAZOiwbVix9prOxrzDunB.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je kan zien heb ik nog ruimte over voor een tweede setup :+
Stufferdt schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Ik loop met mijn cleats op de Wahoo Fitness Kickr mat, je ziet er sporen in maar na een paar seconden zijn die terug weg, en laat geen gaten na.
Neen, voor mezelf niet nodig, ik zweet niet genoeg, mijn fiets wordt niet nat.. toch niet van het zweet, wel eens van naast mijn mond gieten met de bidons 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

Phydomir

Dennis

Smultie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

Ik las toevallig vandaag nog ergens anders het advies om voor klein te rijden in ERG-modus, dus dat gaan we maar doen. Wel jammer dat het gemiddelde dan rond de 20 uitkomt (voor m'n jaartotaal), maar het is niet anders.
Binnen (en buiten ook wel) kan je beter in uren dan kms denken. Geeft een veel beter beeld van wat je echt hebt gedaan dan een programma wat zegt dat je 30km hebt gedaan zonder een cm verder naar voren te komen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik reken tegenwoordig binnen inderdaad meer in uren:

https://www.instagram.com...6y_ByZmLkXlIFq9h7B-X4r40/

Ander vraagje, meer mensen de volgende ervaring met de Assos S9?:

- Het lijkt wel alsof er toch een naadje in het seamless gebeuren zit, ik krijg een wazige schuurplek aan de binnenkant van de rechterpijp dicht bij de lies. Bij m'n Assos S7 broeken nergens last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@McMiGHtY relatief weinig voor de hoeveelheid lucht die verplaatst wordt. Hij bevalt goed, maar het nadeel wat mij betreft is de geconcentreerde luchtstroom (breedte is voldoende, hoogte is beperkt). Daardoor moet je goed richten.

ik vraag em ook af of deze setup goed werkt:
Dix0r in "Het grote indoor cycling topic"
ik heb em bewust iets verder weg gezet

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jlivermore
  • Laatst online: 19-12-2024
Leuk om de setups hier te zien en inspiratie op te doen om de zwiftkamer hier verder uit te bouwen!

Zelf maak ik gebruik van:
- Elite Direto trainer
- Mijn oude Cube litening is gedegradeerd tot full time zwiftfiets
- Zwift zelf loopt via een Apple tv
- Met de laatste bol 10 daagse een leuk overjaars 4k philips ambilight model op de kop kunnen tikken
- 2 Honeywell HT900E fans
- Sinds kort erg tevreden met de extra Cleva Vacmaster erbij
- De vloermat is er eentje van Xand, futurumshop
- De voorwielsteun is van een erg oude Tacx Cosmos
- De muziekbox gebruik ik eigenlijk amper: enkel als ik alleen thuis ben. maar meestal train ik als de vriendin tv aan het kijken is en de kinderen in bed zitten dus maak ik meestal gebruik van bt oortjes

verder kijk ik nog uit naar een mooiere oplossing voor het statief naast me waar ik de fan en de afstandsbedieningen van de fans, tv en apple tv op leg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwihMF_ArN6z-bfxX6ALth-VfrM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1VxLmX88FiN7oMZFKC8SCBl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4I_VF8xBTdV70SVEhSxyiAmxDJk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbHeZCvTQE7nDfcaiiukV7dA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XNqqiyDwh-JOxviA0Yjg2J8MMw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1ueEiltjrbBuZRdM9h7kMyh.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
McMiGHtY schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:02:
Zo'n Vacmaster Air Mover, hoeveel herrie maakt ' ie?
Veel minder dan mijn Bestron vloerventilator. Vanavond maar eens de eerste echte test. Ik betwijfel wel of de Vacmaster alleen genoeg is en denk dat ik voor een setup met 2 ventilatoren ga kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zie een Sinterklaas/kerstcadeautje aankomen.

Mijn setupje:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/121241542_3418103034950448_8865416486143987269_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=iyCwvWKBh0sAX-UItfb&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=eeccdddda57b1d96c679988e1a6ec52a&oe=5FA9806C

Tevens thuiswerkplek en knutselbureau van vrouwlief. Fiets is als er gewerkt moet worden, achterover geklapt, matje d'r onder weggewerkt en de staafventilator in het hoekje gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wat is het voordeel van een voorwiel steun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die moet je gebruiken als je je achterwiel hoger hebt staan als wanneer je fiets met 2 wielen op de grond staat. Anders zit je namelijk gebukt op je trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlivermore
  • Laatst online: 19-12-2024
Requiem19 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:17:
Wat is het voordeel van een voorwiel steun?
Ikzelf heb altijd het (valse?) gevoel dat de 'achternaaf' van mijn fiets iets hoger staat als de naaf van mijn voorwiel. hiermee is dat opgelost. Ook blijft mijn voorwiel iets stabieler staan wanneer ik erg intensief sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25
Rudeolph schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Ik ben ook al een flinke tijd op zoek naar een trainer. Modellen die ik zoek zijn:
- Tacx Flux T2900 (2e hands)
- Tacx Vortex (zal ook 2e hands moeten want nieuw niet meer te krijgen)
- Wahoo Kickr Core (2e hands)

Of een nieuwe Tacx Flow Smart (permanent overal uitverkocht :'( ).

Heel erg verleidelijk om deze Kickr Snap te bestellen en morgen aan de gang te kunnen. Echter de Snap is voor mij gevoel wel duur. Voor 100 euro meer heb je een direct drive en voor 200 euro meer heb je (in theorie) een Flow Smart die alleen wat minder weerstand/percentage kan bieden. Wat maakt voor jou dat je juist deze zocht?
Kan je heel goed volgen hoor.
Voor mij was het een combinatie van het verkopen van mijn oude non-smart wheel-on trainer voor een hele nette prijs, beschikbare bol.com cadeaubonnen, goede recensies van de Snap, tevredenheid over wheel-on trainers en het morgen in huis hebben van de trainer. Ik had mijzelf een budget gegeven en daar houd ik mij dan ook aan, ondanks dat die Direct Drives ontzettend aanlokkelijk zijn (maar zowel tweedehands als nieuw bijna niet verkrijgbaar).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dix0r
@Prulleman
Mijn Vacmaster staat idd dichtbij en heb hem (ook vanwege de wat beperkte ruimte aan de voorkant) op een steun gezet. Alternatief zou nog meer naar de zijkant zijn of fiets naar achteren maar werkt vooralsnog uitermate prima. Vorige week na begonnen te zijn op fan stand 3 uiteindelijk terug gegaan naar stand 1 en zelfs op een moment de Vacmaster helemaal uitgezet omdat ik het te koud kreeg. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt op de trainer.

Ik gebruik normaliter wel een zweetvanger, wanneer de Vacmaster op deze positie staat blokkeert hij deels de luchtstroom dus voor nu even geen zweetvanger, kijken hoe dat bevalt.

@Smultie
Deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
Zoals je kunt zien gewoon onder de voeten geschoven (4x). Verwacht er ook niet teveel van, het is meer een kleine hack/gimmick. Setup is gewoon iets minder statisch.

Al kan ik me voorstellen dat het minimaal gelijkwaardig is aan de 'active feedback' op de nieuw Kickr. Zie ook de 1e ervaringen hiermee door GPlama

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 12-10-2020 14:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Michaelg
Jeetje wat een nette setups allemaal :)

Recent is onze jongste naar de zolderverdieping verhuist dus heb ik haar kamer ingenomen als werk/hobby kamer. #veelroze :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3I4yGpC2AInRMx63kJGgs6jhq3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ufSeZIXnxhSO20krWbLgOoW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKyHqu1xcY5r5cLpfQZKvmBAtSc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/STJ1Q1Cmj7L4v56SanDqCNHW.png?f=user_large

Als ik ga trainen staat de laptop op het plakje en monitor gedraaid. 1 scherm voor Youtube of Netflix en de ander voor Trainerroad.
Vacmaster staat op een verhoging en blaast eigenlijk onder het stuur door, tegen me bovenlichaam. Doordat er veel druk achter de lucht staat, verplaatst deze mooi de lucht tot aan me gezicht. Zit dus niet vol met me gezicht in de wind, maar het verkoeld wel lekker. Handdoek heb ik dan eigenlijk over het stuur heen liggen, zodat me natte handen niet direct het stuur aanraken. Blaast dan precies mooi onder de handdoek door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dix0r schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:50:
Zoals je kunt zien gewoon onder de voeten geschoven (4x). Verwacht er ook niet teveel van, het is meer een kleine hack/gimmick. Setup is gewoon iets minder statisch.

Al kan ik me voorstellen dat het minimaal gelijkwaardig is aan de 'active feedback' op de nieuw Kickr. Zie ook de 1e ervaringen hiermee door GPlama
Ik ga d'r maar is 8 Euro tegen aan gooien.. naja,,misschien wel een 10tje..anders heb ik vast een dochter die die ballen onder m'n trainer vandaan steelt :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

als je die ballen alleen onder de poten legt dan "rock" je nog niet echt toch.
Je fietstrainer gaat dan als het ware torderen lijkt me.

Daarom heb ik mijn vortex met tiewraps op een plaat vast gemaakt, met daaronder een PVC buis waar hij om kantelt en 2 ballen voor de demping :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik wil toch gaan beginnen met trainerroad (ook al lijkt het me fucking saai :+ maar door alle goeie recensies wil ik het toch een kans geven) nu is me hier een keer aangeboden of ik een code wou om het een maand te proberen...is er nog iemand die een code over heeft?

Ik wil graag volgende week of die week erna beginnen (ben op dit moment niet helemaal fit dus nu is niet het perfecte moment om er aan te beginnen)

/edit: ik wou eigenlijk de trainingen van zwift doen aangezien ik het gewoon leuk vind om in die wereld rond te fietsen...maar niet aan te passen en 4-5x per week "verplicht" trainen op Zwift en dan nog 1-2x in de buitenlucht gaat me wat te ver...ik hoef niet mee te doen aan de olympische spelen ofzo :+ maar nu zag ik dat je daar mooi kon aangeven hoe vaak per week je zou willen trainen binnen zodat je nog wat tijd over houd om buiten te spelen (ik zou 3x per week binnen wel acceptabel vinden)

[ Voor 37% gewijzigd door Nutterd op 12-10-2020 15:52 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@Nutterd check je dm

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Prulleman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Maar....Zwift ontvangt alleen power en cadans van mijn trainer? 8)7
Ik heb altijd begrepen dat de snelheid in zwift een berekend getal is op basis van power, lichaamsgewicht en hellingshoek...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mistraller schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat de snelheid in zwift een berekend getal is op basis van power, lichaamsgewicht en hellingshoek...
maar je mist het belangrijkste.. zit je in ERG mode? ik kan me niet meer precies herinneren hoe het in zwift zat bij workouts in ERG, maar bij TR maakt de versnelling een groot verschil, ik meen me te herinneren in zwift ook. Zwift weet verder niet in welke versnelling je zit, wel hoeveel wat je trapt, de vliegwielsnelheid wordt volgens mij ook gedeeld en gebruikt voor de afstand/snelheid.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Mistraller schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

De opmerking van Prulleman gaat dan ook over TrainerRoad. Zwift is anders omdat je die kilometers ook écht aflegt (... of niet, het is maar hoe je er naar kijkt).

Inderdaad +1 voor alle setups. De één heeft er een dedicated ruimte voor, de ander heeft z'n kids er voor moeten verhuizen en weer een ander noemt het 'thuiswerkplek'.

Heb afgelopen week een bod gedaan op een huis, dus wie weet over enkele maanden een dedicated Zwift-ruimte. Heb alvast wat inspiratie op kunnen doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFT6_k-R9PBJzXFTJMLAuK6S_Xo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjEzZ6n51R1WB91n9nWc52Fb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GknLEMX30kQ1fvnqhKtVl9MLcI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVe0MeTPDxu0b1qCSfLX73p3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPfIrOL13_0W9x6CJ1z88HLtz9M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiRFTD5FOThfI7N5BWt5Vup4.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 45% gewijzigd door Ypuh op 12-10-2020 16:59 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 161 Laatste