is dat een recente policy change? Ik heb mijn kickr ooit bij bol gekocht maar direct met wahoo contact opgenomen. Al verwacht ik niet dat bol.com er zelf heel moeilijk over had gedaanargon007 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:58:
[...]
Dit staat jammer genoeg op de website van Wahoo:
[...]
hmm, ik kan het eens proberen... Want Bikester is echt een ramp! We zijn 2 weken verder en de Kick Core staat gewoon in de garage...
NIETS van reactie
NIETS van reactie
Al contact opgenomen met Wahoo support?argon007 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:04:
hmm, ik kan het eens proberen... Want Bikester is echt een ramp! We zijn 2 weken verder en de Kick Core staat gewoon in de garage...
NIETS van reactie
Neen, zoals je hierboven kan lezen staat er op de site van Wahoo dat producten die niet direct via hen gekocht werden niet aangemeld kunnen worden via hun website:
Nu, ik ben toch een formulier aan het invullen, wie weet...Additional Terms & Conditions:
Wahoo Fitness cannot accept returns of products purchased through a reseller or distributor. Please contact the original seller to return items purchased through them.
Laat maar..argon007 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:19:
Neen, zoals je hierboven kan lezen staat er op de site van Wahoo dat producten die niet direct via hen gekocht werden niet aangemeld kunnen worden via hun website:
[...]
Nu, ik ben toch een formulier aan het invullen, wie weet...
[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 28-09-2020 10:53 ]
Neen, omdat het volgens hun policy niet kan/mag. Ik heb daarnet een online support ticket aangemaakt bij Wahoo. Even zien of het toch lukt of niet... Ik hoop dat het mogelijk is om via hen iets te regelen.
Daarnet ook nog eens gemaild naar Bikester om een statusupdate te ontvangen. Ik heb de Kickr Core kunnen kopen op Bikester met 10% korting, dus zou graag de aankoop daar blijven behouden. Is toch een korting van €80 op het totaalbedrag.
Daarnet ook nog eens gemaild naar Bikester om een statusupdate te ontvangen. Ik heb de Kickr Core kunnen kopen op Bikester met 10% korting, dus zou graag de aankoop daar blijven behouden. Is toch een korting van €80 op het totaalbedrag.
Vorig jaar liep ik met dezelfde vraag.ThijsM schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:21:
Ben op zoek naar een tweedehands fietstrainer om de winter mee door te komen. Wil graag gaan trainen met Zwift. Mijn budget is max 250.
Veelal kom ik dan de Tacx T2180 tegen. Qua specificaties is dit wel voldoende trainingsuitdaging voor mij vermoed ik. Zijn er vergelijkbare modellen met mijn budget waar ik ook is naar moet kijken? Bijv Bkool fietstrainers.
Ik heb toen een Elite Qubo Digital smart B+ weten te scoren incl mat en voorwielsteun onder de 200 euro. Via amazon nog een ANT+ ontvangertje voor 15 euro erbij en gaan!
Daarmee heb je een interactieve wheelon trainer die ook nog eens positieve reviews ontvangt.
Geen idee of de prijzen en/of verkrijgbaarheid op MP nu op hetzelfde niveau liggen trouwens
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
ik zeg niet dat de vermogens structureel afwijken wanneer de trainer juist is afgesteld. Ik zeg dat de wheelon trainers in de praktijk bergop te hard lijken te gaan. Dat kan komen doordat mensen niet de moeite nemen om de trainer juist te kalibreren of doordat de trainer de belasting meer gefilterd doorgeeft.Mistraller schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:37:
[...]
Als de vermogens structureel zouden afwijken dan zou dit echt wel in firmware verbeterd worden. Ik ga er toch echt vanuit dat een apparaat van 500+ euro goed afgesteld is (op een perfect afgestelde wieldruk zonder slip etc. )
Dat laatste zal wel moeten omdat wheelon trainers gelimiteerd zijn in vermogen t.o.v. snelheid. D.w.z. ze kunnen bij de lagere trapfrequentie niet hun maximale weerstand maken en komen dan in een bereik wat een liefhebber wel kan trappen. Je hebt dan een soort automatisch filter op het maximum vermogen wat je kunt leveren. Je vermogen zal dan wel kloppen maar is gelijkmatiger.
In de praktijk hoor ik algemeen (ik rijd vrij veel 100+ groepsritten waarin dit regelmatig terugkomt) dat wanneer iemand overstapt van een wheelon trainer naar een direct drive dat het zwaarder is om even hard te gaan.
Ik heb een betrekkelijk goedkope wheel-on van tacx, met nog net een vermogensmeter. En die zat echt wel binnen de 5% van wat de powermeter op mijn fiets aangeeft. Vermogens die ik buiten trap zijn meestal iets lager dan op de tacx, maar daar is meestal wel een goeie verklaring voor, buiten rijd ik (veel) langere afstanden, is er verkeer, kruispunten, bochten, stoplichten, etc.Mistraller schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:37:
[...]
Ik merk er anders niet veel van; mijn road FTP ligt inmiddels hoger dan in Zwift, volgens mijn 4iiii, terwijl ik in Zwift volledig stuk moest gaan. Ik vind het net iets te makkelijk in elk geval om alle wheel ons over 1 kam te scheren. Als de vermogens structureel zouden afwijken dan zou dit echt wel in firmware verbeterd worden. Ik ga er toch echt vanuit dat een apparaat van 500+ euro goed afgesteld is (op een perfect afgestelde wieldruk zonder slip etc. )
Misschien zijn de directdrives wel een beetje te zuinig afgesteld.![]()
Maar goed, zoals gezegd ga ik mijn 4iiii nog overzetten en vergelijken, dan kunnen we dit misschien uit de wereld helpen.... Of zijn er al rapportages van mensen die met een goede wheelon met een fiets met powermeter tegelijk hebben gereden?
Groupritje, of een groupworkoutMistraller schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:41:
[...]
. Komend Zwift seizoen wil ik in elk geval alle route badges afwerken. (PRL full wordt wel een dagtaakje)
Ben buiten ook een solo rijder, dus laat mij maar gewoon in mijn eigen tempo peddelen, muziekje, af en toe ff pauze, dan kom ik er wel. En tussendoor wat family time als het lange ritjes betreft.McMiGHtY schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:17:
[...]
Groupritje, of een groupworkoutBen je iig niet alleen
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
kalibreren komt volgens mij neer op de druk van de rol, meer kan ik niet instellen. En te slap, dan slipt je wiel, dat kost vermogen, en te strak, dan krijg je meer weerstand dan de trainer je denkt te geven, en dat kost óók vermogen.BartNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:39:
[...]
ik zeg niet dat de vermogens structureel afwijken wanneer de trainer juist is afgesteld. Ik zeg dat de wheelon trainers in de praktijk bergop te hard lijken te gaan. Dat kan komen doordat mensen niet de moeite nemen om de trainer juist te kalibreren of doordat de trainer de belasting meer gefilterd doorgeeft.
Dat laatste zal wel moeten omdat wheelon trainers gelimiteerd zijn in vermogen t.o.v. snelheid. D.w.z. ze kunnen bij de lagere trapfrequentie niet hun maximale weerstand maken en komen dan in een bereik wat een liefhebber wel kan trappen. Je hebt dan een soort automatisch filter op het maximum vermogen wat je kunt leveren. Je vermogen zal dan wel kloppen maar is gelijkmatiger.
In de praktijk hoor ik algemeen (ik rijd vrij veel 100+ groepsritten waarin dit regelmatig terugkomt) dat wanneer iemand overstapt van een wheelon trainer naar een direct drive dat het zwaarder is om even hard te gaan.
Maar wat ik me wel kan voorstellen is dat het afhangt van je rijstijl. Ik heb de difficulty (blijf dat een onhandig gekozen term vinden) op 50% staan. En ik trap in een iets lagere cadans bergop, dan op het vlakke. Wellicht pakt het heel anders uit als je andere diff-waardes kiest cq gaat stoempen of juist een heel hoge cadans gaat trappen.
Ik kan mij voorstellen dat je met een directdrive eerder een hogere difficulty zult pakken, omdat er nu eenmaal geen slip op kan treden en je dus realistischer fietst. En korter fietsen maar op hoger vermogen, daarvan weten we allemaal wel dat dat pijn doet
Met name de smart wheel-ons die niet zoveel vermogen aankunnen, hebben sneller wielslip omdat daar de rol dunner is. Misschien dat dat ook nog meetelt. En dat zijn misschien ook de mensen die eerder naar directdrive overstappen omdat ze sneller aan het bereik van de trainer aanzitten?
Ik denk dat het heel lastig bijft om er echt objectief iets over te zeggen. Teveel variabelen die meespelen.
---------------
Wat virtuele poppetjes om je heen. Of zit je echt met een chat-app te ouwehoeren zoals buiten?McMiGHtY schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:17:
[...]
Groupritje, of een groupworkoutBen je iig niet alleen
Exact expert nodig?
er zijn genoeg ritten waar Discord wordt gebruikt en dan is er tijdens het fietsen veel meer geouwehoer dan buiten. Buiten is een terrasje pakken leuker maar hoor net van Rutte dat dat voorlopig grotendeels weer verboden gaat worden.Crazy D schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:13:
[...]Wat virtuele poppetjes om je heen. Of zit je echt met een chat-app te ouwehoeren zoals buiten?
Hoe werkt dat dan, zit je dan met een headset op of zo? En waarom zou je bijv niet gewoon via whatsapp bellen? (Ik snap het concept van Discord niet zo goed)BartNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:21:
[...]
er zijn genoeg ritten waar Discord wordt gebruikt en dan is er tijdens het fietsen veel meer geouwehoer dan buiten. Buiten is een terrasje pakken leuker maar hoor net van Rutte dat dat voorlopig grotendeels weer verboden gaat worden.
---------------
Als jij random internet strangers je mobiele nummer wilt geven om lekker te WhatsApp bellen, ga dan vooral je gangMistraller schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:28:
[...]
Hoe werkt dat dan, zit je dan met een headset op of zo? En waarom zou je bijv niet gewoon via whatsapp bellen? (Ik snap het concept van Discord niet zo goed)
Met Discord is het wat anoniemer en kun je ook allerlei verschillende kanalen maken, bv voor verschillende rides. Mensen kunnen die kanalen dan zelf eenvoudig joinen evt met password. Soort IRC server, maar dan met voice chat
Nu ja, ik heb zeker 5 of 6 zwiftende collega's en vrienden. Ik zou niet zo goed weten wat ik met random strangers zou willen bespreken in elk geval. IRL ga ik ook niet zomaar met een wildvreemd groepje meefietsen en ouwehoeren.Morrar schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:35:
[...]
Als jij random internet strangers je mobiele nummer wilt geven om lekker te WhatsApp bellen, ga dan vooral je gang
Met Discord is het wat anoniemer en kun je ook allerlei verschillende kanalen maken, bv voor verschillende rides. Mensen kunnen die kanalen dan zelf eenvoudig joinen evt met password. Soort IRC server, maar dan met voice chat
Maar goed, ik snap het idee. Maar hoe bel je dan? oordopjes?
---------------
Wat mij betreft is een groepsrit op Zwift hetzelfde als je bij en lokale club. De eerste keer ken je niemand en na een tijdje ken je er steeds meer.Mistraller schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:52:
[...]
Nu ja, ik heb zeker 5 of 6 zwiftende collega's en vrienden. Ik zou niet zo goed weten wat ik met random strangers zou willen bespreken in elk geval. IRL ga ik ook niet zomaar met een wildvreemd groepje meefietsen en ouwehoeren.![]()
Maar goed, ik snap het idee. Maar hoe bel je dan? oordopjes?
Discord werkt met gewone BT oordopjes zie ook https://zwiftinsider.com/using-discord/. En met wheel-on herrie liefst push-to-talk instellen
Lang niet alle Zwift groepsritten doen Discord maar er zijn er genoeg die het wel gebruiken. Ik vind het zelf ook handig om in grote groepsritten te horen wat de lead en sweeps te melden hebben. Wil je Nederlands dan is ZwiftNL wel aan te raden maar die hebben volgens mij geen Discord maar je kunt wel gewoon berichten versturen.
Na vorige week de Tacx weer in de garage gezet te hebben, gisteren weer een race gereden.
De ZHQ Steering Race // FutureWorks (C) op crit city. 12 rondjes en +/- 23km.
Het sturen heb ik geen gebruik van gemaakt, maar wat wel mooi was omdat het een "futureworks race van Zwift was" is dat je bij het aanmelden direct een melding krijgt dat je in een te hoge (of te lage) klasse start als je het event selecteert. Zo heb je al minder snel kans op "sandbaggers" in de race.
Tijdens de race zag je ook iemand steeds wegspringen, en binnen redelijk korte tijd had hij een groen driehoekje voor zijn naam en boven zijn avater. Met hem hoefde je dus geen rekening te houden.
Zijn wattage werd teruggeschroeft en hij viel terug naar de 2de groep en niet veel later is hij gestopt geloof ik.
De race zelf was weer flink pittig, as usual is het de eerste minuut volle bak gaan om bij de kopgroep te blijven. De rest van de race kon ik redelijk bij de kopgroep (man of 10) blijven.
Telkens op het klinkerklimmetje moest ik flink aan de bak en wist dat daar de laatste ronde het verschil gemaakt ging worden. Kort erna heb je zo'n soort pumptrack stukje met telkens op en af. Daar vloog ik tijdens de race iedereen al voorbij wat goed uitkwam want de bocht erna was de finish!.
Nu kreeg ik 2 rondes voor het einde nog een earo powerup, die mooi bewaard voor het laatste stukje "pumptrack" en ging vol gas op de finish af, 2 man iets voor me, 1tje kon ik BIJNA inhalen maar kwam net te kort.. oftewel P3 op mijn eerste race van het seizoen
Later op Zwiftpower gekeken, en daar zelfs P1, de nummers 1 en 2 hadden zich daar niet geregistreerd.
Na de race was ik echt helemaal naar de kloten, nog nooit zo'n hoge gemiddelde hartslag gehad geloof ik.
Halverwege wilde ik de kopgroep ook al laten schieten omdat het zo hard ging.. maar toch eigenwijs doorgegaan met gelukkig een goed resultaat
Vond deze Zwift HQ race wel heerlijk hoor, een bekende van me had een "normale" C race gereden. Daar 25ste geworden, maar de eerste 20 hadden 3,6 w/kg of meer.. Dat verpest je race dan toch grotendeels omdat die gewoon te hard gaan.
/liefdagboek
https://www.strava.com/activities/4129103327
Het sturen heb ik geen gebruik van gemaakt, maar wat wel mooi was omdat het een "futureworks race van Zwift was" is dat je bij het aanmelden direct een melding krijgt dat je in een te hoge (of te lage) klasse start als je het event selecteert. Zo heb je al minder snel kans op "sandbaggers" in de race.
Tijdens de race zag je ook iemand steeds wegspringen, en binnen redelijk korte tijd had hij een groen driehoekje voor zijn naam en boven zijn avater. Met hem hoefde je dus geen rekening te houden.
Zijn wattage werd teruggeschroeft en hij viel terug naar de 2de groep en niet veel later is hij gestopt geloof ik.
De race zelf was weer flink pittig, as usual is het de eerste minuut volle bak gaan om bij de kopgroep te blijven. De rest van de race kon ik redelijk bij de kopgroep (man of 10) blijven.
Telkens op het klinkerklimmetje moest ik flink aan de bak en wist dat daar de laatste ronde het verschil gemaakt ging worden. Kort erna heb je zo'n soort pumptrack stukje met telkens op en af. Daar vloog ik tijdens de race iedereen al voorbij wat goed uitkwam want de bocht erna was de finish!.
Nu kreeg ik 2 rondes voor het einde nog een earo powerup, die mooi bewaard voor het laatste stukje "pumptrack" en ging vol gas op de finish af, 2 man iets voor me, 1tje kon ik BIJNA inhalen maar kwam net te kort.. oftewel P3 op mijn eerste race van het seizoen
Later op Zwiftpower gekeken, en daar zelfs P1, de nummers 1 en 2 hadden zich daar niet geregistreerd.
Na de race was ik echt helemaal naar de kloten, nog nooit zo'n hoge gemiddelde hartslag gehad geloof ik.
Halverwege wilde ik de kopgroep ook al laten schieten omdat het zo hard ging.. maar toch eigenwijs doorgegaan met gelukkig een goed resultaat
Vond deze Zwift HQ race wel heerlijk hoor, een bekende van me had een "normale" C race gereden. Daar 25ste geworden, maar de eerste 20 hadden 3,6 w/kg of meer.. Dat verpest je race dan toch grotendeels omdat die gewoon te hard gaan.
/liefdagboek
Domme vraag, ik deed vanmorgen op Zwift Jon’s short mix als workout en ERG stond aan, maar ik schakelde me een breuk om het juiste vermogen te halen. Heb zelfs opnieuw opgestart omdat ik niet boven 85watt uitkwam ondanks hard trappen🤓 hoor ik te moeten schakelen of staat er mogelijk iets verkeerd? Difficulty overigens op 100% gezet na de eerste keer dat ik amper vermogen had.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
In ERG zou je niet moeten schakelen... cadans stabiel houden zodat je trainer niet gaat compenseren voor cadans wijzigingen (bij 70 rpm is meer weerstand nodig om bv 300 watt te trappen dan bij 100 rpm).Stufferdt schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:02:
Domme vraag, ik deed vanmorgen op Zwift Jon’s short mix als workout en ERG stond aan, maar ik schakelde me een breuk om het juiste vermogen te halen. Heb zelfs opnieuw opgestart omdat ik niet boven 85watt uitkwam ondanks hard trappen🤓 hoor ik te moeten schakelen of staat er mogelijk iets verkeerd? Difficulty overigens op 100% gezet na de eerste keer dat ik amper vermogen had.
Als je dus continu blijft schakelen en je cadans niet stabiel houd, dan blijft je trainer zoeken naar de juiste weerstand en kom je er nooit uit.
maar 85 watt is wel erg weinig, dus misschien is er meer aan de hand..
Om welke trainer gaat het? de Flux staat er om bekend om een vrij beperkte bandbreedte te hebben, in dezelfde versnelling, daar moet je dus soms schakelen als je tegen de limieten aanzit.
nog een tip, als je voor op het kleine blad zit in erg mode, dan heb je minder vliegwiel snelheid en daar wordt de power gemeten, je trainer kan dan sneller verschillen in power registreren en je resultaat is dan een stabielere output.
tip 2, check ook of er andere apps of devices met je trainer zijn verbonden, ik train meestal met Trainerroad op mijn telefoon, maar als ik per ongeluk de app ook op mijn laptop nog open heb staan, dan weet mijn trainer niet meer wat ie moet doen.
zie hier een voorbeeld van de warmup met 2 apps connected die de trainer proberen aan te sturen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wwWyEvJ1Ea3ootHE11GpHVXq.png?f=user_large)
halverwege de laptop uitgezet en dan is het wel stabiel
ff meer info, power curve van de workout:
/f/image/OGzDxOjq7J1x7Et9JlscXLlu.png?f=fotoalbum_large)
(vorbeeld ftp van 230 ingesteld om een idee te krijgen van wattages ipv procenten, maar als je FTP 300 is, dan zijn de watts uiteraard nog een stuk hoger).
en dan de power curve vanuit strava.. die lijkt er niet eens een beetje op:
/f/image/H7UJXa7XhGlzIeKZpQCvd5sR.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat er meer aan de hand is, (bv 2 apps connected of iets stuk.).
het kan er namelijk ook zo uit zien (3 eind sprintjes waren niet in ERG
/f/image/3E8LwYOdpwXZ2kBGqpF7zJxR.png?f=fotoalbum_large)
voor een workout met dit profiel:
/f/image/zGOrWfX76H2wxZQBYHDyk3rU.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Prulleman op 30-09-2020 12:32 ]
Leuk verhaal heb je geschreven. Binnekort ga ik het ook maar weer is proberen op de Tacx. Misschien van de week een 2de fiets overnemen voor binnen op de trainer. Ik heb een Specialized Tarmac SL4 uit 2016 op het oog.Flipmo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:48:
Na vorige week de Tacx weer in de garage gezet te hebben, gisteren weer een race gereden.
/liefdagboek
@Flipmo Misschien weer een race samen rijden?
Als het uitkomt qua planning moet dat goed komen! Meestal op dinsdagavond, en soms op donderdagavond ben ik wel op Zwift te vinden.tinusterror schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:45:
[...]
Leuk verhaal heb je geschreven. Binnekort ga ik het ook maar weer is proberen op de Tacx. Misschien van de week een 2de fiets overnemen voor binnen op de trainer. Ik heb een Specialized Tarmac SL4 uit 2016 op het oog.
@Flipmo Misschien weer een race samen rijden?
Vorig jaar samen toch ook paar events samen gefietst toch?
Al kan het zijn dat de dagen anders worden, vond vorig jaar die Zwift NL races ook erg gaaf.
Alleen zijn die aan de late kant, 20:00 / 20:30 geloof ik. Liefste start ik om uur 18:30 / 19:00 en zit ik rond half 9 weer fris op de bank met een alcoholvrij herstelbiertje
Return kan inderdaad alleen als het er ook vandaan komt. Garantiekwestie pakken ze normaal wel op.argon007 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:19:
[...]
Nu, ik ben toch een formulier aan het invullen, wie weet...
Nog geen nieuws van Wahoo op heden.
Bikester laat ook niets van zich weten... Ik denk van vrijdag een claim in te dienen bij Paypal om mijn betaling naar Bikester te pauzeren/annuleren. Enige manier waarmee ik ze misschien wat onder druk mee kan zetten.
Jammer dat het allemaal zo ver moet komen
. Ik wil vooral fietsen, en liefst zo snel mogelijk... Er staat hier dus al 2.5 weken een Kickr Core klaar maar ik kan/mag er dus niet op rijden...
Bikester laat ook niets van zich weten... Ik denk van vrijdag een claim in te dienen bij Paypal om mijn betaling naar Bikester te pauzeren/annuleren. Enige manier waarmee ik ze misschien wat onder druk mee kan zetten.
Jammer dat het allemaal zo ver moet komen
Dat is echt heel zuur. Heb je al gepost op de sociale media van Bikester / Wahoo? Aangezien dat publiek is, krijg je daar vaak sneller een reactie is mijn ervaring.argon007 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:49:
Nog geen nieuws van Wahoo op heden.
Jammer dat het allemaal zo ver moet komen. Ik wil vooral fietsen, en liefst zo snel mogelijk... Er staat hier dus al 2.5 weken een Kickr Core klaar maar ik kan/mag er dus niet op rijden...
Ja, ik heb al enkele posts gedaan op FB van Bikester (je ziet wel meer klachten daar op hun FB sinds corona!). Maar ik kom niet veel verder.
Ik zit er ook aan te denken om een direct drive trainer aan te schaffen voor de winter periode. Is het verstandig om te wachten op een goede Black Friday aanbieding of maakt dat prijsverschil niet zo heel veel uit in vergelijking met de huidige prijs? En wat is jullie verwachting mbt de levertijd? Ik ben bang dat als ik wacht op een BF aanbieding dat dan de levertijden misschien weer extreem oplopen en hij pas na de winter geleverd kan worden.
Na de winter? Dat lijkt me alleen mogelijk als Wahoo productieproblemen ondervind. Black Friday duurt nog 2 maanden, kan/wil je daarop wachten voor mogelijk 100 euro korting?Jimmy-time1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:54:
Ik zit er ook aan te denken om een direct drive trainer aan te schaffen voor de winter periode. Is het verstandig om te wachten op een goede Black Friday aanbieding of maakt dat prijsverschil niet zo heel veel uit in vergelijking met de huidige prijs? En wat is jullie verwachting mbt de levertijd? Ik ben bang dat als ik wacht op een BF aanbieding dat dan de levertijden misschien weer extreem oplopen en hij pas na de winter geleverd kan worden.
@Jimmy-time1 wat @Blik1984 zegt... met als toevoeging het risico dat de BF aanbiedingen tegen vallen omdat het aanbod laag is en de vraag hoog.
(ik heb vorig jaar wel een kickr core voor 640 gekocht tijdens BF. andere kortingen die ik ervoor en erna heb gezien zaten rond de 700 (maar toen ook veel gewoon voor advies prijs, 800).
dus een persoonlijke afweging
niemand kan voorspellen wat de exacte voorraad en korting zal zijn. wel is duidelijk dat dit jaar niet het beste jaar is om voordelig een nieuwe trainer of fiets te scoren. Dus je slag slaan terwijl het model wat je echt wilt hebben gewoon ergens op voorraad is is zeker niet gek.
Ben je niet zo kritsisch en maakt het niet uit of je met een Elite, Tacx of wahoo thuiskomt, dan zal je vast een betere aanbieding kunnen scoren (maar again, is dat 2 maanden stil zitten of door de regen fietsen waard? mag je zelf bepalen)
(ik heb vorig jaar wel een kickr core voor 640 gekocht tijdens BF. andere kortingen die ik ervoor en erna heb gezien zaten rond de 700 (maar toen ook veel gewoon voor advies prijs, 800).
dus een persoonlijke afweging
Ben je niet zo kritsisch en maakt het niet uit of je met een Elite, Tacx of wahoo thuiskomt, dan zal je vast een betere aanbieding kunnen scoren (maar again, is dat 2 maanden stil zitten of door de regen fietsen waard? mag je zelf bepalen)
@Blik1984 en @Prulleman Bedankt voor jullie reacties. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Wahoo Kickr Core of een Elite Suito. Ik ben van plan om hem in de kantoorruimte op de 2e verdieping neer te zetten. Omdat de kinderen’s-avonds een verdieping lager liggen te slapen wil ik zeker een “stille” trainer. Als ik kijk naar de voorraad en levertijden op dit moment belooft dat niet veel goeds voor later dit jaar. Dus waarschijnlijk is het verstandiger om redelijk snel toe te slaan.
Wow shit, held haha.Prulleman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:20:
[...]
In ERG zou je niet moeten schakelen... cadans stabiel houden zodat je trainer niet gaat compenseren voor cadans wijzigingen (bij 70 rpm is meer weerstand nodig om bv 300 watt te trappen dan bij 100 rpm).
Als je dus continu blijft schakelen en je cadans niet stabiel houd, dan blijft je trainer zoeken naar de juiste weerstand en kom je er nooit uit.
maar 85 watt is wel erg weinig, dus misschien is er meer aan de hand..
Om welke trainer gaat het? de Flux staat er om bekend om een vrij beperkte bandbreedte te hebben, in dezelfde versnelling, daar moet je dus soms schakelen als je tegen de limieten aanzit.
nog een tip, als je voor op het kleine blad zit in erg mode, dan heb je minder vliegwiel snelheid en daar wordt de power gemeten, je trainer kan dan sneller verschillen in power registreren en je resultaat is dan een stabielere output.
tip 2, check ook of er andere apps of devices met je trainer zijn verbonden, ik train meestal met Trainerroad op mijn telefoon, maar als ik per ongeluk de app ook op mijn laptop nog open heb staan, dan weet mijn trainer niet meer wat ie moet doen.
zie hier een voorbeeld van de warmup met 2 apps connected die de trainer proberen aan te sturen:
[Afbeelding]
halverwege de laptop uitgezet en dan is het wel stabiel
ff meer info, power curve van de workout:
[Afbeelding]
(vorbeeld ftp van 230 ingesteld om een idee te krijgen van wattages ipv procenten, maar als je FTP 300 is, dan zijn de watts uiteraard nog een stuk hoger).
en dan de power curve vanuit strava.. die lijkt er niet eens een beetje op:[Afbeelding]
Ik denk dat er meer aan de hand is, (bv 2 apps connected of iets stuk.).
het kan er namelijk ook zo uit zien (3 eind sprintjes waren niet in ERG):
[Afbeelding]
voor een workout met dit profiel:
[Afbeelding]
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, had eerst Trainerroad opgestart maar uiteindelijk toch in Zwift begonnen.
Ik snapte het gewoon niet, ERG stond aan maar leek gewoon niet zo'n ding te doen.
Komende week nog maar eens proberen. Al doende leert men
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
haha, dan zal dat het inderdaad zijn geweestStufferdt schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:06:
[...]
Wow shit, held haha.Hele heldere en duidelijke analyse.
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, had eerst Trainerroad opgestart maar uiteindelijk toch in Zwift begonnen.
Ik snapte het gewoon niet, ERG stond aan maar leek gewoon niet zo'n ding te doen.
Komende week nog maar eens proberen. Al doende leert men
bij mij voelt het alsof de weerstand elke zoveel seconde wegvalt als de inactieve TR de trainer probeert aan te sturen, op die manier krijg je het nooit voor elkaar om een interval te doen met een redelijk wattage
Je kan evt. een certified refurbished Kickr Core overwegen via Wahoo voor €700.Jimmy-time1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:36:
@Blik1984 en @Prulleman Bedankt voor jullie reacties. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Wahoo Kickr Core of een Elite Suito. Ik ben van plan om hem in de kantoorruimte op de 2e verdieping neer te zetten. Omdat de kinderen’s-avonds een verdieping lager liggen te slapen wil ik zeker een “stille” trainer. Als ik kijk naar de voorraad en levertijden op dit moment belooft dat niet veel goeds voor later dit jaar. Dus waarschijnlijk is het verstandiger om redelijk snel toe te slaan.
Ik denk dat ik zelf ook voor de Kickr Core ga t.o.v. de Suito. Qua geluid zit er volgens DC Rainmaker weinig verschil in en overstemt een ventilator (ivm zweten) de geluiden van beide trainers.
[ Voor 10% gewijzigd door MaSw85 op 01-10-2020 14:23 ]
Nog niet vermeld hier denk ik, maar heb ik ook gedaan! Na een tip hier, voor deze optie gegaan. Het scheelt toch weer 100 euro en er is 2 jaar fabrieksgarantie, dus beperkt risico (in mijn ogen).Waus26 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
Je kan evt. een certified refurbished Kickr Core overwegen via Wahoo voor €700.
Ik denk dat ik zelf ook voor de Kickr Core ga t.o.v. de Suito. Qua geluid zit er volgens DC Rainmaker weinig verschil in en overstemt een ventilator (ivm zweten) de geluiden van beide trainers.
Op vrijdagochtend besteld, vrijdagmiddag bevestiging ontvangen dat het pakket was ontvangen door DPD, op maandagmiddag pakket ontvangen. Doos zag er wel wat gehavend uit (zit verder niks omheen), maar piepschuim e.d. als nieuw. Trainer had op de voeten enkele krasjes, maar verder geen beschadegingen of visuele schade kunnen ontdekken. Alles was ook aanwezig, op de boekjes na.
Voordeel van de Suito is dat er een cassette en voorwielsteun bijgeleverd wordt. Bij die (refurbished) Core niet.
Vandaag de eerste keer gefietst op Zwift in combinatie met de hier eerder vermelde Cleva vacmaster.
ik kom van 2 honywell HT-900 blazertjes en is toch een gigantisch verschil voor mij. Max stand van de cleva was zelfs overkill op mijn testritje van 45 min en heb hem gewoon de hele rit op stand 2 laten staan
Bedankt om de tip en kortingscode hier te vermelden @Prulleman
ik kom van 2 honywell HT-900 blazertjes en is toch een gigantisch verschil voor mij. Max stand van de cleva was zelfs overkill op mijn testritje van 45 min en heb hem gewoon de hele rit op stand 2 laten staan
Bedankt om de tip en kortingscode hier te vermelden @Prulleman
[ Voor 5% gewijzigd door Jlivermore op 01-10-2020 14:35 ]
Klopt. Collega moest deze afweging ook maken en is voor de Suito gegaan (met volle tevredenheid). Hij vond het verschil tussen de reguliere Core (a 800) met cassette (a 42 euro) en losse voorwielsteun (10 euro) te groot worden naast nog een ant+ stick, mat en ventilator. Dit paste door het kiezen van de suito (a 700 euro) allemaal in de aankoopprijs van de kickr Core.Jimmy-time1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:32:
Voordeel van de Suito is dat er een cassette en voorwielsteun bijgeleverd wordt. Bij die (refurbished) Core niet.
Ja klopt hebben we tour de zwift gereden volgens mij!Flipmo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:32:
[...]
Als het uitkomt qua planning moet dat goed komen! Meestal op dinsdagavond, en soms op donderdagavond ben ik wel op Zwift te vinden.
Vorig jaar samen toch ook paar events samen gefietst toch?
Al kan het zijn dat de dagen anders worden, vond vorig jaar die Zwift NL races ook erg gaaf.
Alleen zijn die aan de late kant, 20:00 / 20:30 geloof ik. Liefste start ik om uur 18:30 / 19:00 en zit ik rond half 9 weer fris op de bank met een alcoholvrij herstelbiertje
Ik start ook het liefst vroeg. Zal voor mij ook rond 18:30 zijn. als ik dan al niet een uur erop zit
Ga vanavond maar weer is proberen aangezien ze heel de avond regen opgeven.
ja, als je het zo bekijkt is het verschil inderdaad wel groot..Stufferdt schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:42:
[...]
Klopt. Collega moest deze afweging ook maken en is voor de Suito gegaan (met volle tevredenheid). Hij vond het verschil tussen de reguliere Core (a 800) met cassette (a 42 euro) en losse voorwielsteun (10 euro) te groot worden naast nog een ant+ stick, mat en ventilator. Dit paste door het kiezen van de suito (a 700 euro) allemaal in de aankoopprijs van de kickr Core.
maar voor mij lag het anders, ik had heb 10 speed, dus de bijgeleverde cassette van de suito zou ik moeten verkopen en 10 speed aanschaffen (= gedoe). Voorwielsteun mis ik niet en ik had een goede deal op de kickr
De kickr core is wel een segmentje hoger wat mij betreft, dus als je een deal kan vinden...
En daarbij is er voor de Kickr Core niet per se een voorwielsteun nodig, die staat als het goed is al op de juiste hoogte waarbij het voorwiel gewoon op de vloer of mat kan staan.
Edit: De Suito is trouwens voor Fietssport Plus/NTFU leden in de aanbieding bij Futurum voor €629,- (geldig t/m 31 oktober, even je NTFU lidnummer koppelen) en kost bij bike-discount.de slechts €610 maar momenteel wel uitverkocht bij beide...
Edit: De Suito is trouwens voor Fietssport Plus/NTFU leden in de aanbieding bij Futurum voor €629,- (geldig t/m 31 oktober, even je NTFU lidnummer koppelen) en kost bij bike-discount.de slechts €610 maar momenteel wel uitverkocht bij beide...
[ Voor 58% gewijzigd door MaSw85 op 01-10-2020 15:24 ]
Ook gewoon even meegeven met betrekking black friday. Vorige jaar de suito bij futurumshop gekocht aan €549.
Gebruik deze nog steeds met volle tevredenheid.
Samen met een Apple TV 4K en een 2de hands tv schermpje een zeer gebruiksvriendelijke opstelling. De Apple TV verhuis ik wel telkens van de living naar de garage.
Gebruik deze nog steeds met volle tevredenheid.
Samen met een Apple TV 4K en een 2de hands tv schermpje een zeer gebruiksvriendelijke opstelling. De Apple TV verhuis ik wel telkens van de living naar de garage.
Zijn er trouwens nog kortingscodes voor FuturumShop aan te maken?
https://www.futurumshop.nl/125-strava-beloning-fsJimmy-time1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:06:
Zijn er trouwens nog kortingscodes voor FuturumShop aan te maken?
Het kan trouwens best zo zijn dat ik die bewuste challenge code al gebruikt heb en dat hij daarom niet meer werkt bij mij.
ik had de verkeerde link voor mijJimmy-time1 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:21:
Het kan trouwens best zo zijn dat ik die bewuste challenge code al gebruikt heb en dat hij daarom niet meer werkt bij mij.
deze werkt wel
https://www.futurumshop.nl/strava-grand-tour-challenge
Ik heb na aankoop van een nieuwe mtb mijn oude permanent geplaatst op mijn tacx. Dan ook maar eens de ketting vervangen want dat was hoognodig. Nu ratelt mijn tacx vreselijk, ik zal dus waarschijnlijk ook mijn cassette moeten vervangen. Momenteel ligt er een 11spd 11-46 op, maar zo groot ga ik op mijn tackx niet. Ik heb geen zin om opnieuw te investeren in zo'n groot bereik.
Kom ik op 2dehands een 11spd 11-36 nieuwe cassette tegen, da's wel een racefiets bereik. Ik mag ervan uitgaan dat die cassette perfect voldoet voor gebruik op mijn tacx?
Kom ik op 2dehands een 11spd 11-36 nieuwe cassette tegen, da's wel een racefiets bereik. Ik mag ervan uitgaan dat die cassette perfect voldoet voor gebruik op mijn tacx?
Je legt de lat nogal hoog met ' perfect'. Wanneer het grotere tandwiel werkt zal een kleiner tandwiel zeker werken. Enige beperking is of het nergens fysiek aanloopt bij de Tacx.Drwho1 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:40:
Ik mag ervan uitgaan dat die cassette perfect voldoet voor gebruik op mijn tacx?
Qua versnelling kun je in meeste app compenseren door een virtuele 'difficulty'. Bijvoorbeeld in Zwift staat dat standaard op 50% wat efectief je versnelling met een factor 2 verkleint. Je 36 achter werkt virtueel dan zelfs als een 72
Momenteel ligt er een Sunrace MX8 op, nu zou het een Sunrace CSRX1 zijn. Het bereik en doel (race/mtb) verschillen, qua fysieke 'match' met de tacx voorzie ik dan geen probleem?BartNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
Je legt de lat nogal hoog met ' perfect'. Wanneer het grotere tandwiel werkt zal een kleiner tandwiel zeker werken. Enige beperking is of het nergens fysiek aanloopt bij de Tacx.
Qua versnelling kun je in meeste app compenseren door een virtuele 'difficulty'. Bijvoorbeeld in Zwift staat dat standaard op 50% wat efectief je versnelling met een factor 2 verkleint. Je 36 achter werkt virtueel dan zelfs als een 72
De virtuele difficulty heb ik nog niet eerder moeten wijzigen. Zit meestal tussen krans 1-6 max.
@Drwho1 is het een 11 speed race of mtb cassette? Een race cassette is 1.8 mm breder (daarom moet je bij een mtb cassette vaak een spacer gebruiken). Een race cassette zal niet perfect schakelen over het hele bereik.. afhankelijk van de afstelling zal het op de kleine of juist grote krantjes wat moeizamer gaan of ratelen.
Als het een 11 speed mtb cassette is zal het gewoon prima werken
/edit als ik het goed zie is de nieuwe wel een wegcassette..
Over het algemeen schijnt het acceptabel te schakelen
[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 03-10-2020 16:01 ]
Ik kom net nog een als nieuwe (20km) cassette 11spd 11-46 tegen van het bekende merk SunshinePrulleman schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:38:
@Drwho1 is het een 11 speed race of mtb cassette? Een race cassette is 1.8 mm breder (daarom moet je bij een mtb cassette vaak een spacer gebruiken). Een race cassette zal niet perfect schakelen over het hele bereik.. afhankelijk van de afstelling zal het op de kleine of juist grote krantjes wat moeizamer gaan of ratelen.
Ik ben op zoek naar een 2e hands indoor trainer. Ik hoef helemaal geen mooie features zoals hartslagmeters etc. Ik hoef ook niet online met of tegen anderen te rijden.
Het enige wat ik leuk zou vinden is dat ik hem op de pc (Windows) kan aansluiten en virtueel een berg op kan rijden bijv.
Ik kwam op marktplaats een tracx vortex tegen met tts4 software tegen, maar die schijn je niet meer te kunnen activeren op een nieuwe pc sinds begin dit jaar.
Wat zijn de alternatieven/mogelijkheden?
Het enige wat ik leuk zou vinden is dat ik hem op de pc (Windows) kan aansluiten en virtueel een berg op kan rijden bijv.
Ik kwam op marktplaats een tracx vortex tegen met tts4 software tegen, maar die schijn je niet meer te kunnen activeren op een nieuwe pc sinds begin dit jaar.
Wat zijn de alternatieven/mogelijkheden?
Blender....
ik denk dat de Tacx Vortex voor jouw doel wel volstaat (ik neem aan dat het de Tacx Vortex Smart is) en de Tacx software vergeten. Je bent voor jouw doel veel beter af met de software van https://www.bigringvr.com/ waar de Vortex Smart bij de ondersteunde trainers zit. Zie ook https://youtu.be/jAwdAPpd3Sg?t=229 voor een review (filmpje waarin 5 apps besproken worden)
Wegens nieuw indoor seizoen mijn 4 jaar oude KICKR Snap verkocht. Op zich wel tevreden van geweest, maar ik had de indruk dat de wattages niet klopten en ik ergerde me wat aan de sporadische wielslip en rubberplekken op ons parket.
In de plaats een refurbished KICKR Core gekocht en daartussen even een Tacx Flux van mijn broer gebruikt en het verschil met een direct drive is toch wel immens te noemen. De Tacx reed ook zeer aangenaam en qua gevoel weinig verschil met de Core, maar die laatste is zo stil. Fantastisch product.
In de plaats een refurbished KICKR Core gekocht en daartussen even een Tacx Flux van mijn broer gebruikt en het verschil met een direct drive is toch wel immens te noemen. De Tacx reed ook zeer aangenaam en qua gevoel weinig verschil met de Core, maar die laatste is zo stil. Fantastisch product.
Keep on running
Had gisteren een zak chips en wat bier gedronken dacht vandaag fiets ik dat ff eraf. Natuurlijk zonder na te denken de langste route van Wattopia geselecteerd, dat einde was echt killing, dacht dat mijn hart elk moment ermee ging ophouden
. Daarna toch nog ff de 160km gepakt en de 200km maar voor die laatste was geen achievement.:strip_exif()/f/image/Yk7zivOnYyvYGhu4F1GpJoHG.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen even een rustdag invoegen.
:strip_exif()/f/image/Yk7zivOnYyvYGhu4F1GpJoHG.jpg?f=fotoalbum_large)
Respect @TweakJerommeke!
Ik heb er deze week 500 in 12u30 op Zwift.
Stiekem ook wel trots op. Vorig jaar steeds groepsritten bij de C's gereden, dit jaar doe ik ze in de B-categorie
.
Ik heb er deze week 500 in 12u30 op Zwift.
Stiekem ook wel trots op. Vorig jaar steeds groepsritten bij de C's gereden, dit jaar doe ik ze in de B-categorie
Gaaf, een zak chips drinken! Als het om de langste route met achievement had gegaan had je denk beter de PRL Full kunnen rijden toch ipv watopia? Die staat voor mij deze winter ook op de rol.TweakJerommeke schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:58:
Had gisteren een zak chips en wat bier gedronken dacht vandaag fiets ik dat ff eraf. Natuurlijk zonder na te denken de langste route van Wattopia geselecteerd, dat einde was echt killing, dacht dat mijn hart elk moment ermee ging ophouden. Daarna toch nog ff de 160km gepakt en de 200km maar voor die laatste was geen achievement.[Afbeelding]
---------------
Had ik al een tijdje mijn zinnen gezet op een refurbished Kickr core zijn ze nu out of stock... Ook de nieuwe zijn bij bekende shops op en niet leverbaar. Iemand bekend met mogelijke productie problemen ivm corona?
wellicht komt er een nieuw model aan, de gewone kickr is ook recent geupdate. Je zou ook contact op kunnen nemen een grote leverancier. Ik wilde zeggen mantel, en ging evne checken of ze deze uberhaubt in het assortiment hebben, maar hij is er zelfs op voorraadMichiel193 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:13:
Had ik al een tijdje mijn zinnen gezet op een refurbished Kickr core zijn ze nu out of stock... Ook de nieuwe zijn bij bekende shops op en niet leverbaar. Iemand bekend met mogelijke productie problemen ivm corona?
https://www.mantel.com/wahoo-kickr-core-trainer
Krijg jij een ander resultaat als ik? Zie daar vandaag iig al geen beschikbaarheid in winkels en online met een verwachte levertijd van deze week...Prulleman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
wellicht komt er een nieuw model aan, de gewone kickr is ook recent geupdate. Je zou ook contact op kunnen nemen een grote leverancier. Ik wilde zeggen mantel, en ging evne checken of ze deze uberhaubt in het assortiment hebben, maar hij is er zelfs op voorraad(3 stuks)
https://www.mantel.com/wahoo-kickr-core-trainer
gek.. nu ook uitverkocht, maar net stond er echt 3 ..Michiel193 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:34:
[...]
Krijg jij een ander resultaat als ik? Zie daar vandaag iig al geen beschikbaarheid in winkels en online met een verwachte levertijd van deze week...
Toen ik een half uurtje geleden keek stond er zevenPrulleman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:37:
[...]
gek.. nu ook uitverkocht, maar net stond er echt 3 ..
Voor de ritjes buiten maak ik gebruik van Strava op mijn telefoon met GPS. Voor binnen ritten wil ik nu ook wat data bijhouden om zo een beetje uitdraging te krijgen.
Ik heb een Tacx T1000 rollenbank. Heel eenvoudig niet smart ding. Gewoon fiets op de rollen zetten en trappen maar. Zwiften hoeft van mij niet, maar ik dacht aan een hartslagmeter die in aan Strava kan koppelen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil het een beetje low budget houden. Hierbij dacht ik aan een hartslagmeter van Magene (aliexpress) of een smartwatch (Amazfit bip bijv). En hoe accuraat is zo'n hardslagmeter van een horloge t.o.v. een om je lichaam? Een smartwatch heeft natuurlijk wel meer mooie functies.
Het voordeel van de Magene sensoren is misschien weer dat ik het ook kan combineren met snelheid en cadans sensoren?
Andere ideeën zijn ook welkom.
Ik heb een Tacx T1000 rollenbank. Heel eenvoudig niet smart ding. Gewoon fiets op de rollen zetten en trappen maar. Zwiften hoeft van mij niet, maar ik dacht aan een hartslagmeter die in aan Strava kan koppelen.
Ik wil het een beetje low budget houden. Hierbij dacht ik aan een hartslagmeter van Magene (aliexpress) of een smartwatch (Amazfit bip bijv). En hoe accuraat is zo'n hardslagmeter van een horloge t.o.v. een om je lichaam? Een smartwatch heeft natuurlijk wel meer mooie functies.
Het voordeel van de Magene sensoren is misschien weer dat ik het ook kan combineren met snelheid en cadans sensoren?
Chips en bier kan je blenden he? 😎Mistraller schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 00:10:
[...]
Gaaf, een zak chips drinken! Als het om de langste route met achievement had gegaan had je denk beter de PRL Full kunnen rijden toch ipv watopia? Die staat voor mij deze winter ook op de rol.
Avg power was rond de 175, op een gegeven moment zat er geen kracht meer in (na de laatste berg.) Had niet veel meer gegeten tijdens de route. Doe het nu vooral om af te vallen en de ruwe kantjes van mijn dieet glad te strijken. Sinds ik eind Mei mijn eerste racefiets gekocht heb ben ik 8kg lichter
PRL full kan nog altijd, pas begonnen met zwiften dit is pas mijn tweede week. Ga sowieso alles proberen.
Enige waar ik tegenaan liep gisteren was de zadelpijn, om het gegeven moment helpt niks meer en moet ik gedwongen stoppen.
Het betrof een oude Tacx I-Vortex (stond geen smart bij)BartNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:44:
ik denk dat de Tacx Vortex voor jouw doel wel volstaat (ik neem aan dat het de Tacx Vortex Smart is) en de Tacx software vergeten. Je bent voor jouw doel veel beter af met de software van https://www.bigringvr.com/ waar de Vortex Smart bij de ondersteunde trainers zit. Zie ook https://youtu.be/jAwdAPpd3Sg?t=229 voor een review (filmpje waarin 5 apps besproken worden)
Dat Bigrinvr ziet er wel nice uit idd.
Maar wat ik nog niet helemaal snap ik wat voor trainer je er dan bij nodig hebt. Ze hebben het daar (https://www.bigringvr.com/getting-started.aspx) over ANT+ FE-C Smart Trainers. Maar een stukje daaronder staan ook ANT+ trainers genoemd, met daarbij verdeeld in "Power Broadcasting" en "Virtual Power". Wat is dan het verschil.
Ik kom op marktplaats veel oudere Tacx trainers tegen (Bushido T1980 of T2160). Maar die kan je dus niet gebruiken? En Ant+ ondersteuning is wel of niet voldoende?
Ik kom er nog niet helemaal uit dus...
Blender....
Aan de ene kant kan de trainer via ANT+ uitzenden welk vermogen er getrapt wordt. Dit gebruiken fabrikanten soms om de trainer slimmer te laten lijken dan dat hij is. Dit zijn de onder "Power Broadcasting" en "Virtual Power" weergegeven trainers op BigRingVR die je eigenlijk niet moet willen.
Wat je eigenlijk wilt hebben is dat via ANT+ de trainer weerstand kan worden aangestuurd. Dit zijn de "ANT+ FE-C Smart Trainers" op de BigRingVR website. Wanneer dat kan zal software de weerstand kunnen veranderen wanneer je virtueel fietst. In BigRingVR voel je dan dat bergop zwaarder trapt of bijvoorbeeld in een training kan de weerstand door BigRingVR volgens een schema worden aangestuurd.
Wat je eigenlijk wilt hebben is dat via ANT+ de trainer weerstand kan worden aangestuurd. Dit zijn de "ANT+ FE-C Smart Trainers" op de BigRingVR website. Wanneer dat kan zal software de weerstand kunnen veranderen wanneer je virtueel fietst. In BigRingVR voel je dan dat bergop zwaarder trapt of bijvoorbeeld in een training kan de weerstand door BigRingVR volgens een schema worden aangestuurd.
[ Voor 19% gewijzigd door BartNL op 05-10-2020 23:39 ]
Held... Mijn eerste zwift rondjes waren max een uurtje denkTweakJerommeke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
PRL full kan nog altijd, pas begonnen met zwiften dit is pas mijn tweede week. Ga sowieso alles proberen.Wel verslavend.
Enige waar ik tegenaan liep gisteren was de zadelpijn, om het gegeven moment helpt niks meer en moet ik gedwongen stoppen.
Denk dat je binnen statischer zit dan buiten. Heb dat binnen ook vaak. Beetje wisselen van houding kan geen kwaad. Of een rockerplate maken
@Andre21 Heb je de zwift lijst ook al eens bekeken? https://zwift.com/hardware?__znl=en-eu
Het automatisch verstellen van de weerstand is nu nét waarom indoor rijden leuk wordt. De meetgegevens kan je ook wel op een andere manier verzamelen (speed/power/cadanssensor) maar het mooiste is als je software "weet" bij welke weerstand jij dat vermogen ontwikkelt. En dat ook kan aanpassen om je een leuke/efficiente rit voor te schotelen. Veel trainers bestonden al voordat er allerlei software populair werd, en toen zijn veel apparaten pas aangepast op "open" protocollen.
En daarom heb je van tacx dus domme en slimme apparaten, die qua trainer verder wel hetzelfde zijn. Wellicht was het handiger geweest als die toch een ander naampje hadden gekregen, maar wat Tacx betreft moet je gewoon naar het nummer kijken. De naam zegt alleen iets over de capaciteit van de trainer.
---------------
Ik heb een sensor van XAND, kost 40 euro. Heb er alleen nog niet mee kunnen fietsen. Ik zou niet zo snel iets van AliExpress kopen. 't zit wel om je lijf en die Chinezen overtreden nogal eens de Europese normen.user_tweakers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:41:
Voor de ritjes buiten maak ik gebruik van Strava op mijn telefoon met GPS. Voor binnen ritten wil ik nu ook wat data bijhouden om zo een beetje uitdraging te krijgen.
Ik heb overigens wel cadans- en speedsensoren van Magene. Instellen duurt even, maar tot nu toe (2x) ben ik er tevreden over. Scheelt toch een hoop in de prijs en de reviews zijn goed. Ontploffen oid zullen ze niet doen en aangezien je ze niet om je lichaam doet, hoef je je ook geen zorgen te maken over de stoffen die er mogelijk in te hoge waardes inzitten.
Als je bang bent voor die stoffen moet je imho gewoon niets bij Ali kopen want je hebt het toch vast en je doet er dan gewoon aan mee. Heb je toch wel de standaard meegeleverde batterijen direct vervangen? Ik ben en blijf van mening dat als je bij een echt grote chinese producent koopt, dat ze zich wel aan de regels zullen houden. Anders kan je je product ook niet als rebrandable product aanbieden en dat is wat grote producenten erg vaak doen.hoi1234 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:13:
[...]
Ik heb een sensor van XAND, kost 40 euro. Heb er alleen nog niet mee kunnen fietsen. Ik zou niet zo snel iets van AliExpress kopen. 't zit wel om je lijf en die Chinezen overtreden nogal eens de Europese normen.
Ik heb overigens wel cadans- en speedsensoren van Magene. Instellen duurt even, maar tot nu toe (2x) ben ik er tevreden over. Scheelt toch een hoop in de prijs en de reviews zijn goed. Ontploffen oid zullen ze niet doen en aangezien je ze niet om je lichaam doet, hoef je je ook geen zorgen te maken over de stoffen die er mogelijk in te hoge waardes inzitten.
Kleding hangt ook aan je lijf, en alle elastiek etc komt ook uit china. Ik zie tegenwoordig vaak dubieuzere troep bij de Action liggen dan wat ik zelf via Ali importeer. Maar goed, dat mag iedereen zelf weten natuurlijk.
Wat je overigens aan tijd kwijt bent aan het "instellen" van een magene sensor is me een raadsel...velletje plastic tussen de batterij uit trekken, evt omzetten van speed naar cadans en dat is het wel.
Dan moet je nog even zoeken naar de sensor, maar dat kost net zoveel tijd als bij een dure Garmin oid.
---------------
Enige wat indoor kan helpen is van broek wisselen en alles "down there" dan volledig droog te maken heb ik gemerkt.TweakJerommeke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
10 uur indoor met 1 broek lukt me ook niet. Ooit eens 6 uur indoor gedaan en na een uurtje of 4 kon ik het ook niet meer uithouden. Na een korte pauze en droge kledij kon ik er weer tegenaan
Nou ja, m'n Chinees is nogal stoffig... Is niet heel handig als de sensor niet direct werkt. Bleek dat je eerst de sensor moet bevestigen en kan activeren door een stukje te fietsen. Ook dan kan het soms even duren voordat de sensor gevonden is.Mistraller schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:34:
[...]
Als je bang bent voor die stoffen moet je imho gewoon niets bij Ali kopen want je hebt het toch vast en je doet er dan gewoon aan mee. Heb je toch wel de standaard meegeleverde batterijen direct vervangen? Ik ben en blijf van mening dat als je bij een echt grote chinese producent koopt, dat ze zich wel aan de regels zullen houden. Anders kan je je product ook niet als rebrandable product aanbieden en dat is wat grote producenten erg vaak doen.
Kleding hangt ook aan je lijf, en alle elastiek etc komt ook uit china. Ik zie tegenwoordig vaak dubieuzere troep bij de Action liggen dan wat ik zelf via Ali importeer. Maar goed, dat mag iedereen zelf weten natuurlijk.
Wat je overigens aan tijd kwijt bent aan het "instellen" van een magene sensor is me een raadsel...velletje plastic tussen de batterij uit trekken, evt omzetten van speed naar cadans en dat is het wel.
Dan moet je nog even zoeken naar de sensor, maar dat kost net zoveel tijd als bij een dure Garmin oid.
De Consumentenbond heeft eens een onderzoek gedaan en daaruit bleek dat veel goederen niet aan de EU-normem voldoen. Ik weet alleen niet of ze bij dubieuze verkopers of betrouwbare verkopers gekocht hebben.
De Garmin sensoren worden ook pas actief na beweging voor zover ik weet. Heel simpele reden hiervoor is dat ze op basis van beweging actief worden om op die manier de batterij te besparen. Eenmaal gepaired met een device worden ze daarna wel opgepakt maar de eerste keer zul je ze toch 'wakker moeten schudden' zodat ze hun ANT+ signaal gaan uitsturen.hoi1234 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:27:
[...]
Nou ja, m'n Chinees is nogal stoffig... Is niet heel handig als de sensor niet direct werkt. Bleek dat je eerst de sensor moet bevestigen en kan activeren door een stukje te fietsen. Ook dan kan het soms even duren voordat de sensor gevonden is.
De Consumentenbond heeft eens een onderzoek gedaan en daaruit bleek dat veel goederen niet aan de EU-normem voldoen. Ik weet alleen niet of ze bij dubieuze verkopers of betrouwbare verkopers gekocht hebben.
In het non-smart domein zijn er grofweg 3 oplossingen om met een app te kunnen trainen:Andre21 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:59:
[...]
Ik kom op marktplaats veel oudere Tacx trainers tegen (Bushido T1980 of T2160). Maar die kan je dus niet gebruiken? En Ant+ ondersteuning is wel of niet voldoende?
1. Dumb trainer & speed/cadanssensor op je fiets: De app gebruikt dan de snelheid van je speedsensor, gecombineerd met een known powercurve van je trainer (Even als voorbeeld: Bij een Bushido met een calibratiewaarde van 0 moet je 140 watt trappen voor 30km/u en 210 voor 40km/u en daartussen is hij lineair). Daarmee wordt een virtual power berekent. Die is niet accuraat, maar wel bruikbaar om mee te trainen als je je trainer elke keer op dezelfde manier instelt. Bijvoorbeeld altijd band op 7 bar en altijd 3 slagen van de weerstand knop etc.
2. Dumb Trainer & powermeter op je fiets: De app gebruikt dan direct de data van je powermeter en is dus (afhankelijk van je powermeter) wel accuraat en precies.
3. Dumb Trainer & power broadcast: De app gebruikt dan de power die in je trainer gemeten wordt. Vrijwel zonder uitzondering verloopt die meting zoals in voorbeeld 1, hij zal mogelijk alleen iets preciezer zijn.
In alle gevallen zijn dit dumb oplossingen waardoor een app als BigRing zijn voornaamste attractie verliest, want dat is dat hij de weerstand aanpast op basis van de videobeelden waar je naar kijkt. Je kan dan net zo goed een youtube filmpje gaan kijken.
Ik gebruik al jaren oplossing 2 uit dit rijtje overigens, alleen dan met een dumb direct drive trainer.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik heb vorige week een nieuwe aangeschaft bij Mantel. Na een email-notificatie dat hij weer op voorraad was meteen besteld, later in de ochtend ook alweer geen voorraad. Het lijkt dus snel te gaan.Michiel193 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:13:
.TweakJerommeke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
Chips en bier kan je blenden he? 😎
Avg power was rond de 175, op een gegeven moment zat er geen kracht meer in (na de laatste berg.) Had niet veel meer gegeten tijdens de route. Doe het nu vooral om af te vallen en de ruwe kantjes van mijn dieet glad te strijken. Sinds ik eind Mei mijn eerste racefiets gekocht heb ben ik 8kg lichter![]()
PRL full kan nog altijd, pas begonnen met zwiften dit is pas mijn tweede week. Ga sowieso alles proberen.Wel verslavend.
respect! in je 2de week al zoeen afstand fietsen...ik ben er na 1 uur of anderhalf echt wel klaar mee
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Vraag voor de ZWIFT gebruikers: als je ZWIFT toegang geeft tot Garmin Connect account, worden ZWIFT ritjes ook geupload naar je Garmin Account?
(idem als Strava upload functie eigenlijk?)
Geldt voor alle sensoren. Mijn 4iiii powermeter moet je ook een zwengel geven. ANT+ is alleen broadcast, die dingen weten niet of er iemand luistert. Bij mijn HR band stond dat je de sensor ook van de band moest losklikken om te voorkomen dat ie blijft zenden.la_fusion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:04:
[...]
De Garmin sensoren worden ook pas actief na beweging voor zover ik weet. Heel simpele reden hiervoor is dat ze op basis van beweging actief worden om op die manier de batterij te besparen. Eenmaal gepaired met een device worden ze daarna wel opgepakt maar de eerste keer zul je ze toch 'wakker moeten schudden' zodat ze hun ANT+ signaal gaan uitsturen.
@hoi1234 No offence trouwens hoor, ieder z'n ding. Vroeger toen ik bij Deal Extreme kocht, las je bij de reviews nog wel eens "Smells Funny". Dan wist je inderdaad vaak dat er vage materialen in zaten. En er zit absoluut rommel tussen, dat zal ik niet ontkennen.
Ja dat klopt.RR46 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:50:
Vraag voor de ZWIFT gebruikers: als je ZWIFT toegang geeft tot Garmin Connect account, worden ZWIFT ritjes ook geupload naar je Garmin Account?
Ik gebruik zelf:
Garmin=>Strava
Vervolgens Tapiriik; die doet dit:
Strava=>Runkeeper
Strava=>Dropbox
Strava=>Endomondo
En Zwift doet:
Zwift=>Garmin
Zwift=>Strava
En zo heb ik alle data overal staan.
[ Voor 21% gewijzigd door Mistraller op 06-10-2020 10:06 ]
---------------
Ik heb mijn Wahoo Kickr Snap teruggestuurd nadat ik hem 1.5 jaar heb gebruikt. De Snap was kapot.... en begon al te roesten ondanks dat hij altijd binnen stond.
Hierna heb ik aangegeven dat ik geen nieuwe Snap, maar graag een upgrade wilde, een Core (uiteraard wel wat bijbetaald). Afgelopen week voor het eerst gefietst, wat een genot! De nieuwe core is echt ontzettend stil en naar mijn beleving werkt ERG-Modus ook beter op deze direct drive trainer.
Hierna heb ik aangegeven dat ik geen nieuwe Snap, maar graag een upgrade wilde, een Core (uiteraard wel wat bijbetaald). Afgelopen week voor het eerst gefietst, wat een genot! De nieuwe core is echt ontzettend stil en naar mijn beleving werkt ERG-Modus ook beter op deze direct drive trainer.
Zitten hier mensen die gebruik maken van een "Rocker Plate" of zelf een "Rocker Plate" hebben gemaakt?
Ja, dat klopt. Maar ik ga er van uit dat er bij een sensor van bijvb. Garmin of Wahoo netjes een Nederlandse of op z'n minst Engelse handleiding wordt geleverd. Als je dan net zo noob bent als ik, kun je het hopelijk gewoon in de handleiding vinden dat je eerst het plastic moet verwijderen van de batterij en vervolgens even de sensor "wakker" moet maken. Meestal staat er in de handleiding wel iets over het unboxen van het product.la_fusion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:04:
[...]
De Garmin sensoren worden ook pas actief na beweging voor zover ik weet. Heel simpele reden hiervoor is dat ze op basis van beweging actief worden om op die manier de batterij te besparen. Eenmaal gepaired met een device worden ze daarna wel opgepakt maar de eerste keer zul je ze toch 'wakker moeten schudden' zodat ze hun ANT+ signaal gaan uitsturen.
Gelukkig is het van een "bekend Chinees merk", dus kun je er veel filmpjes over vinden op YouTube.
Ook deze sensoren hebben dat typische chemische China-luchtje. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar eigenlijk alles uit China ruikt chemisch. Trouwens spullen van de Action willen ook nog eens zo ruiken.@hoi1234 No offence trouwens hoor, ieder z'n ding. Vroeger toen ik bij Deal Extreme kocht, las je bij de reviews nog wel eens "Smells Funny". Dan wist je inderdaad vaak dat er vage materialen in zaten. En er zit absoluut rommel tussen, dat zal ik niet ontkennen.
Maar ja, als het goed is, raak je de sensoren niet aan, dus dat is geen probleem.
[ Voor 22% gewijzigd door hoi1234 op 06-10-2020 10:24 ]
Ik heb zelf een oude Tacx Flow op marktplaats gekocht. Deze trainer heeft alleen een usb connectie en kan je in principe niet met Zwift gebruiken (Zwift maakt alleen verbinding met ANT+ of bleutooth). De software van Tacx (TTS 4) wordt niet meer ondersteund en kan niet meer geïnstalleerd worden.Andre21 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:59:
[...]
Ik kom er nog niet helemaal uit dus...
Iemand op Github heeft echter software geschreven waarmee je de oude trainer ANT+ geschikt maakt https://github.com/WouterJD/FortiusANT met 2 ANT+ modules.
Het is een beetje tweaken en uitzoeken hoe het werkt, maar dan heb je volgens mij wel een van de goedkoopste opties om "smart" te trainen.
[~@Dix0r ik lees hier: Dix0r in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Zijn het enkel de ballen slim bevestigd of wel tussen planken?
Kan je daar wat details/foto's van delen? ben wel nieuwsgierig[...]
Indoor seizoen opgestart. Softballen onder mijn Kickr Core geplaatst voor wat dynamischer fietsgedrag (DIY budget rocker plate).
[...]
Yes, ik heb er 1 gemaakt voor onder mijn Tacx Vortex.argon007 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:15:
Zitten hier mensen die gebruik maken van een "Rocker Plate" of zelf een "Rocker Plate" hebben gemaakt?
Een betonplex plaat met daaronder een 40mm PVC buis waarover je "rockt".
Aan beide zijkanten een opblaasbare bal van de decathlon voor de demping. (hier zit bijna geen lucht in btw)
https://www.decathlon.nl/...-158715?mc=8363184&c=GEEL
Volgens mij zo de goedkoopste oplossing en het werkt erg fijn.
Zonder die plaat is de Vortex knetterstrak, er zit geen beweging in de fiets. Met de Tacx op de rockerplate is het goed vol te houden en fiets het ook iets natuurlijker.
[ Voor 10% gewijzigd door Flipmo op 06-10-2020 10:50 ]
Nope dat wordt wellicht nog een toekomstig project. Voor nu is de oplossing vrij simpel.Prulleman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:47:
[~@Dix0r ik lees hier: Dix0r in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
[...]
Kan je daar wat details/foto's van delen? ben wel nieuwsgierig
4x softballen (10 euro samen) van de Action onder iedere poot geschoven. Verschil is minimaal maar ze zitten na 4 spins nog steeds prima. Met name bij uit het zadel komen is er meer dynamiek te merken.
Lijkt me hetzelfde effect als wat is gedaan bij de nieuwe Kickr met de pootjes. Daar wordt de feature 'Active feedback' genoemd
Heb zelf ook het hout al in de schuur staanargon007 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:15:
Deze gevonden wat me wel wat lijkt, door de ballen links rechts beweging en de midden rubbers die maken een iets voorwaartse beweging ook mogelijk..
https://www.bikeacces.com/127468127463rocker-plate.html
https://www.facebook.com/...rmalinks=1048718295558789
En nog 1 als voorbeeld om te zien wat je zelf los kan kopen.. https://turborocks.co/pro...uild-kit-for-rocker-plate
Ik ben sinds gisteren ook nog wat op zoek gegaan maar zie vooral "DIY Rocker Plates" die enkel een links/rechts beweging kunnen maken. Ik zou graag toch ook iets maken die de voor/achter beweging ook wat kan simuleren.
Is dit speculatie of heb je ergens al iets gelezen?Prulleman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
wellicht komt er een nieuw model aan, de gewone kickr is ook recent geupdate.
100% speculatie!RigolleM schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Is dit speculatie of heb je ergens al iets gelezen?
Puur marketing technisch gezien zou het een slechte zet zijn van Wahoo Fitness, ze hebben nog maar pas de Kickr v5.0 gelanceerd, dus ik verwacht het niet onmiddellijk, maar je weet het nooit met Wahoo Fitness natuurlijk.
je bent denk ik de enige die dit wil? In de praktijk buiten beweegt/veert geen enkele fiets vanuit de wielassen verticaal. Het lijkt mij onlogisch om dat te willen?argon007 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:09:
Ik zou graag toch ook iets maken die de voor/achter beweging ook wat kan simuleren.
stap maar eens na een hele winter weer buiten op de fiets, dan merk je direct dat bij het aanzetten je fiets iets naar achteren gaat.. die beweging wil hij simuleren
Volgens mij hebben ze aan DCR al bevestigd dat de line-up klaar is voor 2020. Ik weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb, misschien in de trainer round-up.RigolleM schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Puur marketing technisch gezien zou het een slechte zet zijn van Wahoo Fitness, ze hebben nog maar pas de Kickr v5.0 gelanceerd, dus ik verwacht het niet onmiddellijk, maar je weet het nooit met Wahoo Fitness natuurlijk.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
In 2018 kwam de core een paar maanden na de kickr update volgens mijRigolleM schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Voor de mensen die een tweedehands indoor trainer zoeken via marktplaats.
Er is momenteel een aanbieder actief die onder verschillende accounts een Tacx Flux T2900 incl 12-25 cassette aanbied voor een te lage prijs (varieert elke keer, tussen €240-€350). Accounts worden verwijderd en een dag later staat onder een ander account grotendeels dezelfde advertentie weer online.
Dit is een oplichter. Wees gewaarschuwd.
Er is momenteel een aanbieder actief die onder verschillende accounts een Tacx Flux T2900 incl 12-25 cassette aanbied voor een te lage prijs (varieert elke keer, tussen €240-€350). Accounts worden verwijderd en een dag later staat onder een ander account grotendeels dezelfde advertentie weer online.
Dit is een oplichter. Wees gewaarschuwd.
Dan kom je al gauw op zulke oplossingen terrecht...argon007 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:09:
Ik ben sinds gisteren ook nog wat op zoek gegaan maar zie vooral "DIY Rocker Plates" die enkel een links/rechts beweging kunnen maken. Ik zou graag toch ook iets maken die de voor/achter beweging ook wat kan simuleren.
https://www.facebook.com/...350&set=g.415329188897706
Wel heel gaaf in ieder geval