Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 43 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 00:41
Waus26 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:13:

Ik zag een paar pagina's terug ook nog iets over de benodigde footprint en iemand noemde 250 bij 100 cm dacht ik als minimum. Dat moet lukken, in ons huidige appartement is het wat krap maar een Elite met inklapbare poten geeft dan wellicht voordelen m.b.t. de WAF. Ik moet enkel een lage kast waar wat handdoekken in zitten een kwartslag draaien en kan die dan gebruiken als stand voor een monitor en/of iPad etc.

Er zijn hier vast Tweakers die een mening en ervaringen hebben die ze willen delen omtrent bovenstaande.
Helemaal wat JIJ nodig denkt te hebben. Het kan zo:
Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/fDmvKO5_Mzej45kSjzmnd7P5IYY/diocontent/169650351/_fitwidth/1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9
Bron: https://www.volkskrant.nl...mstel-gold-race~b45a96f55
Maar ook zo
Afbeeldingslocatie: https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/21/2019/11/01_zwift-photo-cycling-01_High-End-Setup-dc41c7b.jpg?webp=true&quality=90&resize=620%2C413

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:24
Haha ja, ik ken de foto's. Ik zou dat ding ook in de woonkamer kùnnen zetten, maar dat is al helemaal geen WAF.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:39
Ik heb de suito gekocht mede door de mogelijkheid van de inklapbare poten. In de praktijk klap ik ze nooit in, omdat ik de trainer nooit opruim. Ik heb ook een klein appartement en de trainer met fiets staat in een hoek van de woonkamer. Zo kan ik veel makkelijker alles pakken en op het balkon zetten bijvoorbeeld. Elke keer alles opruimen doe je de eerste 2 keer, daar ben je snel klaar mee omdat je de volgende dag toch weer gaat fietsen😉. WAF heb ik geen last van, m'n vriendin had de woonkamer in corona tijd toch al omgebouwd tot halve CrossFit box 😂
Maar ik ben super tevreden met de suito. Stevig maar beweegt toch licht mee en makkelijk te verplaatsen door het handvat boven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:00
Morrar schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:28:
[...]

Nah dat klinkt in ieder geval niet zoals het zou moeten (althans de mijne klinkt zeker niet zo).

Loopt duidelijk iets aan; het slepende geluid is duidelijk van bewegende delen die langs elkaar schrapen. Is de aandrijfriem wel glad / niet gerafeld?

Zou sowieso contact opnemen met Wahoo. Als laatste test zou je nog kunnen kijken of het geluid ook ontstaat met een andere / geen fiets erop (al is het zonder fiets lastig om 'm aan te zwengelen).
Niet mee lopen klooien, Wahoo heeft prima support policy voor hardware. Aanmelden en binnen een week heb je een nieuwe staan.

Oude kan gratis worden opgestuurd, en in Corona tijd volstond een foto van een doorgeknipt powercord om twee dagen later een nieuwe Climb te hebben staan.

Hardware is niet super betrouwbaar, support tot op heden (4x nodig gehad) wel.

Everytime I suffer I become a better man because of it

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:10
Additional Terms & Conditions:

Wahoo Fitness cannot accept returns of products purchased through a reseller or distributor. Please contact the original seller to return items purchased through them.
Dus ik kan niet rechtstreeks bij Wahoo terecht. Gisteren een ticket aangemaakt bij Bikester.nl . Benieuwd naar hun reactie... Vooral ook gezien de Wahoo Kickr Core van hun website is verdwenen...

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:39
Wat is jullie ervaring met een mountainbike aandrijving icm racefiets events op de Zwift? Is dat zinloos, omdat je in de aandrijving bereik mist ten op zichte van een racefiets?

Ik denk er over om een direct trainer aan te schaffen en te stoppen met spinnen, omdat ik dan veel flexibeler ben in het moment van sporten. Ik heb geen racefiets, maar zou het wel leuk vinden om niet vast te zitten aan enkel de mountainbike event op Zwift. Benieuwd naar jullie ervaring, en anders kan ik op termijn misschien nog een goedkoop racefietsje op de kop tikken.Mijn MTB heeft 1x12 (Shimano XT)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
buddow schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:11:
Wat is jullie ervaring met een mountainbike aandrijving icm racefiets events op de Zwift? Is dat zinloos, omdat je in de aandrijving bereik mist ten op zichte van een racefiets?

Ik denk er over om een direct trainer aan te schaffen en te stoppen met spinnen, omdat ik dan veel flexibeler ben in het moment van sporten. Ik heb geen racefiets, maar zou het wel leuk vinden om niet vast te zitten aan enkel de mountainbike event op Zwift. Benieuwd naar jullie ervaring, en anders kan ik op termijn misschien nog een goedkoop racefietsje op de kop tikken.Mijn MTB heeft 1x12 (Shimano XT)
wat voor voorblad heb je? een 30 of een 36 scheelt al een stukje.

Maar voor races en grouprides in hoog tempo kom je (net als op de weg) al snel te kort. Met een solo ritje kom je een eind en workouts in ERG mode zijn uiteraard ook geen probleem, maar zodra er flink draft voordeel bij komt kijken, dan ga je het waarschijnlijk niet redden met bv 32x10, terwijl de rest met een 50 of 52 voor rondcruisen.

Strava

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:39
Ja een 32 voorblad. Dus kans is groot dat ik op termijn maar een dedicated fiets koop. Jammer dat er weinig koopjes op marktplaats zijn te vinden :)

• MaSw85
Bedankt allen voor de eerdere reacties. De Tacx valt daar nu wel van het lijstje door de reacties (maar die stond al een beetje als reserve erbij). Blijft dus over de Wahoo Kickr en de twee Elite trainers. Als dat verder vergelijkbaar is, dan blijft de prijs over:

Suito: €610
Kickr Core: €699 (refurb)
Direto XR: €850

Als ik dan naar deze prijzen kijk, valt de Direto XR al af, want die is vergelijkbaar met de Kickr Core en dus flink duurder. Nu is het voordeel (maar qua prijs het nadeel) dat ik met de Kickr een andere cassette kan monteren op mijn achterwiel (is €65 extra voor cassette en gereedschap).

Zit ik dus met twee vragen:
* Iemand ervaringen met de refurbished Kickr Core vanaf de Wahoo site?
* Is de meerprijs van een Kickr (ongeveer €155) t.o.v. de Suito te rechtvaardigen?

Wat ik wil doen met de trainer:
* Workouts voor o.a. gewichtsverlies, verhogen FTP en in het algemeen 'beter worden' d.m.v. trainingsprogramma's
* Zwift rides, maar dat is verder helemaal nieuw voor me. Denk dat het 90-10 zal zijn tussen solo (wil ook wel wat klimmen gaan doen want hier in Groningen is het hoogste punt het viaduct over het kanaal :+ ) en group rides/races etc. Maar dat moet ik verder nog gaan ontdekken, dus lastig in te schatten.

Edit: en als ik een nieuwe cassette ga gebruiken in het geval van de Suito: Mijn ketting is nog oke maar heeft ook alweer bijna 4k km gemaakt... Gaat dat een beetje goed?

Mogelijk voordeel bij de Wahoo is wel dat ik de cassette van mijn wiel over wil zetten en de cassette is tegelijk met de ketting vervangen dus die slijten samen verder. Dan zou ik in het voorjaar bijv. een nieuwe ketting kunnen monteren voor bij die nieuwe cassette op het wiel.

Edit 2: Tweedehands is er een demo Kickr Core voor €640 voorhanden, das wellicht nog een betere deal dan een refurb.

[ Voor 18% gewijzigd door MaSw85 op 17-09-2020 09:42 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
als je garantie goed is, dan is er niks mis met een demo of refurb.. alleen maar meer kans dat je em niet met gare issues uit de doos pakt omdat de eerste km al gemaakt zijn..

Ik vind alleen de prijs nog vrij hoog, nu zal dat wel de tijd van het jaar zijn, seizoen afgelopen + schaarste door corona, maar zoals ik eerder aangaf heb ik de code voor 639 nieuw in de black friday sale gekocht.. daarvoor heb ik em regelmatig ook nieuw voor 700 gezien bij https://vanbon-sport.nl/ ze hebben nu geen voorraad, maar ik kreeg de indruk dat je daar altijd wel voor 699 terrecht kon..(ff bellen of langs als het in de buurt is)

qua cassette wissel.. als je niet van plan bent buiten te gaan fietsen, kan je prima de cassette van je fiets pakken, dat heb ik ook gedaan. in het voorjaar heb ik een 2e cassette gekocht + nieuwe ketting en dat ging prima op de oude en nieuwe cassette (geen idee hoeveel km, 2ehands). Om te voorkomen dat je oude cassette tever is ingesleten op je oude ketting, zou je echter nu ook al een nieuwe cassette voor je trainer kunnen pakken en een nieuwe ketting, die nieuwe ketting kan tzt prima op je oude (beetje ingesleten) cassette buiten gebruikt worden. (laatste zou ik persoonlijk doen).

Enkel 4k zegt niet zoveel, bij de 1 is het na 5k op, bij de ander pas na 20. Op de MTB zie je zelfs dat de boel na 1000 km al helemaal op is.. dus het ligt aan een hoop factoren

Strava

• MaSw85
Prulleman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:46:
als je garantie goed is, dan is er niks mis met een demo of refurb.. alleen maar meer kans dat je em niet met gare issues uit de doos pakt omdat de eerste km al gemaakt zijn..

Ik vind alleen de prijs nog vrij hoog, nu zal dat wel de tijd van het jaar zijn, seizoen afgelopen + schaarste door corona, maar zoals ik eerder aangaf heb ik de code voor 639 nieuw in de black friday sale gekocht.. daarvoor heb ik em regelmatig ook nieuw voor 700 gezien bij https://vanbon-sport.nl/ ze hebben nu geen voorraad, maar ik kreeg de indruk dat je daar altijd wel voor 699 terrecht kon..(ff bellen of langs als het in de buurt is)

qua cassette wissel.. als je niet van plan bent buiten te gaan fietsen, kan je prima de cassette van je fiets pakken, dat heb ik ook gedaan. in het voorjaar heb ik een 2e cassette gekocht + nieuwe ketting en dat ging prima op de oude en nieuwe cassette (geen idee hoeveel km, 2ehands). Om te voorkomen dat je oude cassette tever is ingesleten op je oude ketting, zou je echter nu ook al een nieuwe cassette voor je trainer kunnen pakken en een nieuwe ketting, die nieuwe ketting kan tzt prima op je oude (beetje ingesleten) cassette buiten gebruikt worden. (laatste zou ik persoonlijk doen).

Enkel 4k zegt niet zoveel, bij de 1 is het na 5k op, bij de ander pas na 20. Op de MTB zie je zelfs dat de boel na 1000 km al helemaal op is.. dus het ligt aan een hoop factoren
Dank voor de reactie. Ik weet niet of ik tot Black Friday kan wachten. Ik fiets nu nog wel buiten (voornamelijk bij droog weer - als ik onderweg nat word heb ik pech, als het al regent stap ik niet op) maar straks zal dat dan veranderen. Evt. met droog weer zou een buitenrit ook in de wintermaanden gewoon kunnen, maar het is ook wel een goede om inderdaad de cassette van de fiets nu over te zetten en dan in het voorjaar een nieuwe cassette en ketting te monteren.

Qua gebruik ketting: Mijn vorige ketting is na 8,5k km vervangen en ik fiets dus (vrijwel) niet in nat weer, dus ik ben ongeveer op de helft nu ;)

Van Bon is Apeldoorn zie ik, dat is niet in de buurt van Groningen :) Blijft dus nog eigenlijk alleen de keuze tussen een Suito en de Kickr Core over. Iemand ervaring met beide trainers en die een advies kan geven?

Komoot

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na afgelopen jaar een trainer van een vriend te hebben geleend, wil ik dit jaar zelf een trainer gaan kopen.
Het staat eigenlijk al redelijk vast dat dit een T2900s van Tacx gaat worden. Wat ik me echter afvraag, is of er jaarlijks terugkomende acties zijn die de moeite van het wachten waard zijn, denk aan Black Friday oid.
Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

• Prulleman
@Smultie niet meegelezen over de flux s beperkingen? er zijn echt betere trainers voor hetzelfde geld (en veel betere voor wat meer).
uiteraard kan je met black friday flinke klappers maken.. zoals gezegd de kickr core is normaal 799, vorige jaar in oktober/november een paar keer een aanbieding voor 699 gezien en met black friday heb ik 2 aanbedingen van 639 gezien (rest bij black friday zat rond de 699).

Hoe het er dit jaar met de aanbiedingen aan toegaat ivm met corona en schaarste is uiteraard lastig te voorspellen, maar zolang winkeliers voorraad hebben zullen ze bereid zijn minimale marges te pakken en kan je dus het best wachten op een mooie aanbieding..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:13:
@Smultie niet meegelezen over de flux s beperkingen? er zijn echt betere trainers voor hetzelfde geld (en veel betere voor wat meer).
uiteraard kan je met black friday flinke klappers maken.. zoals gezegd de kickr core is normaal 799, vorige jaar in oktober/november een paar keer een aanbieding voor 699 gezien en met black friday heb ik 2 aanbedingen van 639 gezien (rest bij black friday zat rond de 699).

Hoe het er dit jaar met de aanbiedingen aan toegaat ivm met corona en schaarste is uiteraard lastig te voorspellen, maar zolang winkeliers voorraad hebben zullen ze bereid zijn minimale marges te pakken en kan je dus het best wachten op een mooie aanbieding..
Nope, (nog) niet meegelezen, maar dat ga ik dan maar gauw doen!!
Tenzij iemand er moeite mee heeft om dit in dit topic te bespreken, houd ik me hier zeker aanbevolen voor wat tips. De grens ligt bij mij wel echt bij de €600-700-range en daar wil ik dan een Direct-Drive trainer voor hebben, vandaar dat de Tacx hoog op m'n lijstje stond. Ook de DC-rainmaker review vond ik prima, dus ik ben wat verbaasd over het negatieve sentiment, maar ik ga even aan het lezen! Dank je in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Smultie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:16:
[...]

Nope, (nog) niet meegelezen, maar dat ga ik dan maar gauw doen!!
Tenzij iemand er moeite mee heeft om dit in dit topic te bespreken, houd ik me hier zeker aanbevolen voor wat tips. De grens ligt bij mij wel echt bij de €600-700-range en daar wil ik dan een Direct-Drive trainer voor hebben, vandaar dat de Tacx hoog op m'n lijstje stond. Ook de DC-rainmaker review vond ik prima, dus ik ben wat verbaasd over het negatieve sentiment, maar ik ga even aan het lezen! Dank je in ieder geval!
Lees vooral de laatste twee pagina's even terug, ik had een soortgelijke vraag. Je kan evt. nog de Elite Suito (komt met cassette en is momenteel €610 bij bike-discount.de) en de Kickr Core overwegen.

Komoot

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:31

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Ik heb een Elite Suito gekocht en probeer nu mijn rear te verstellen maar de weerstand van het apparaat blijft op spanning, kan dit ook worden uitgezet of op 0? want zo is het erg lastig afstellen. En nee in de handleiding staat niks hierover. Beetje raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 11:41
TweakJerommeke schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:33:
Ik heb een Elite Suito gekocht en probeer nu mijn rear te verstellen maar de weerstand van het apparaat blijft op spanning, kan dit ook worden uitgezet of op 0? want zo is het erg lastig afstellen. En nee in de handleiding staat niks hierover. Beetje raar.
Misschien met de app opnde smartphone de weerstand op 0Watt zetten/instellen?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:31

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Moet ik eerst 20 euro dokken voor een app die ik verder niet ga gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:27
Je betaald die €20 voor hun trainingsprogramma voor een jaar toch, niet om de elite aan te sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 12:30
Ik heb me begin dit jaar een Tacx T2900S aangeschaft en heb hier werkelijk nog 0,0 problemen mee gehad :).
Was toen wel goedkoper dan de rest (begin de €500 als ik het me goed herinner) en dat zal wel de doorslag gegeven hebben.

Gebruik het overigens enkel en alleen voor Zwift

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
CedricD schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:54:
Ik heb me begin dit jaar een Tacx T2900S aangeschaft en heb hier werkelijk nog 0,0 problemen mee gehad :).
Was toen wel goedkoper dan de rest (begin de €500 als ik het me goed herinner) en dat zal wel de doorslag gegeven hebben.

Gebruik het overigens enkel en alleen voor Zwift
Idem dito, ik heb 'm inderdaad ook (bij Mantel) gekocht voor 499. Moet er bij vermelden dat ik geen enorme watt-machine ben, ik vind het heerlijk om 's avonds toch nog een uurtje te trappen op Zwift of incidenteel een race mee te doen op C categorie, maar daar houdt het ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie1981
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:56
Dit voorjaar twee Fluxen S gekocht. Geen problemen mee gehad, maar ook wij zijn allebei geen watt-machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-06 14:21
Stufferdt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:55:
[...]

Precies, en 15 euro per uur is toch een fors bedrag. Dat red ik netto niet per uur (junior :9 ).

En een eigen trainer heeft natuurlijk ook nog een zekere restwaarde op het moment dat het toch niet bevalt of ik iets anders zoek.
De WAF is in de afgelopen 2 weken fors gestegen, waardoor er vanmiddag een kickr Core wordt afgeleverd door DPD :D Voorwaarde is wel, dat het qua geluid te doen is en de overige huisgenoten er niet te veel last van hebben.

Ik heb verder nog niks besteld, aangezien het lekker weer is en er dus nog niet zo veel haast achter zit om 'm vandaag al draaiende te hebben. Ik heb ook nog wat accesoires nodig bijvoorbeeld.

Nu ben ik aan het kijken naar een cassette. Ik overweeg een 11-30/11-32 aan te schaffen om op de trainer te monteren. Dan heb ik deze meteen in huis mocht ik de bergen in willen (lange kooi RD ligt al in de kast). In ERG mode is de range van de cassette niet zo zeer van belang toch? Via Mantel zijn de meerkosten voor 11-32 tov van 12-25 minimaal.

Fietsmat wordt deze van de decathlon: van rysel beschermmat voor fietstrainer mocht mijn huidige yogamatje niet bevallen. Fietsbeschermer erbij en ik ben compleet denk ik?

Ik heb 2 ventilatoren en laptop kan op tafel.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Stufferdt schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:33:
[...]

De WAF is in de afgelopen 2 weken fors gestegen, waardoor er vanmiddag een kickr Core wordt afgeleverd door DPD :D Voorwaarde is wel, dat het qua geluid te doen is en de overige huisgenoten er niet te veel last van hebben.

Ik heb verder nog niks besteld, aangezien het lekker weer is en er dus nog niet zo veel haast achter zit om 'm vandaag al draaiende te hebben. Ik heb ook nog wat accesoires nodig bijvoorbeeld.

Nu ben ik aan het kijken naar een cassette. Ik overweeg een 11-30/11-32 aan te schaffen om op de trainer te monteren. Dan heb ik deze meteen in huis mocht ik de bergen in willen (lange kooi RD ligt al in de kast). In ERG mode is de range van de cassette niet zo zeer van belang toch? Via Mantel zijn de meerkosten voor 11-32 tov van 12-25 minimaal.

Fietsmat wordt deze van de decathlon: van rysel beschermmat voor fietstrainer mocht mijn huidige yogamatje niet bevallen. Fietsbeschermer erbij en ik ben compleet denk ik?

Ik heb 2 ventilatoren en laptop kan op tafel.
ERG op de kickr core kan met single speed :)

Vergeet 1 of 2 goede ventilatoren niet :), ja ook in de winter , zelfs al zou je in de schuur trainen, heb je luchtstroom nodig, stilstaande lucht en zweten is geen goede combinatie never mind, laatste zin niet gelezen... :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Prulleman schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:37:
[...]

Vergeet 1 of 2 goede ventilatoren niet :), ja ook in de winter , zelfs al zou je in de schuur trainen, heb je luchtstroom nodig, stilstaande lucht en zweten is geen goede combinatie never mind, laatste zin niet gelezen... :D
Okidoki, dan zou het in principe dus prima kunnen? Ik kan dan niet naar het grootste kransje schakelen met m'n huidige derailleur (want short cage), maar zolang ik trainer niet op 100% difficulty zet, heb ik die niet nodig toch? (als ik het goed heb gelezen in dit topic).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 08-06 12:55
Als je in ERG gaat rijden heb je uberhaubt geen versnellingen nodig. Enige waar jij wellicht wel rekening mee wilt houden (ivm geluid) is dat je het vliegwiel niet te snel wilt laten draaien, dus een lichter verzet wilt rijden.

Edit: ps; als je nog een maand gratis Trainerroad wilt proberen, DM mij even je mail adres, dan invite ik je.

[ Voor 19% gewijzigd door Michaelg op 21-09-2020 12:46 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Prulleman schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:37:
[...]

Waarom zijn ventilatoren zo belangrijk? Kun je anders je zweet niet verdampen? Ik fiets meestal 20, max 30 minuten en zweet wel redelijk veel, maar echt te heet heb ik het niet.
Prulleman schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:22:
[...]

Ik heb zelf 2 cadans sensoren van 10 euro van Ali, die werken prima, op de racefiets (staat meestal indoor, maar soms ook buiten) en op de MTB. in dezelfde categorie heb je ook een speedsensor. (er zijn er ook die je met een knopje kan omzetten van speed naar cadans, ze werken namelijk hetzelfde, gewoon een rotatie sensor, of die nu een wiel of een crank rotatie meet, de techniek is gelijk)

Wisselen is niet lastig, maar gaat snel vervelen met tiewraps, dubbelzijdig tape, stiekjes .. dus als je 2 fietsen wilt gebruiken met sensoren zou ik dubbel investeren.

bv https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

4 x de sensor + 1 x de hr band ben je voor 60 euro klaar
De sensoren zijn gisteren trouwens aangekomen. Heb er ook eentje voor m'n zwager besteld. Ben in ieder geval benieuwd.

[ Voor 51% gewijzigd door hoi1234 op 22-09-2020 05:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
hoi1234 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 05:23:
[...]

Waarom zijn ventilatoren zo belangrijk? Kun je anders je zweet niet verdampen? Ik fiets meestal 20, max 30 minuten en zweet wel redelijk veel, maar echt te heet heb ik het niet.

[...]
Ja naarmate je lichaam meer opwarmt, kan het op een gegeven moment zijn warmte niet meer kwijt (hele idee van zweten). Dan kan dus een rustige Z2 rit ineens aanvoelen als threshold. Een goede ventilator helpt daarbij gigantisch veel.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Michaelg schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:45:
Als je in ERG gaat rijden heb je uberhaubt geen versnellingen nodig. Enige waar jij wellicht wel rekening mee wilt houden (ivm geluid) is dat je het vliegwiel niet te snel wilt laten draaien, dus een lichter verzet wilt rijden.

Edit: ps; als je nog een maand gratis Trainerroad wilt proberen, DM mij even je mail adres, dan invite ik je.
Dat is een goed punt! Die link had ik nog niet gelegd moet ik zeggen. Gisterenavond wel al even geprobeerd ivm overlast voor huisgenoten, maar het is prima te doen geloof ik. Maar wie weet helpt dit nog een beetje extra :)

Heb je een DM gestuurd, bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
vliegwiel snelheid maakt wel een verschil in geluid, ik rij de kickr core meestal op het kleine blad (wordt door trainerroad ook aangeraden) en dan een rechte kettinglijn (minste geluid, weerstand en slijtage), en af en toe een kransje hoger of lager om de slijtage een beetje te verdelen.
Op het grote blad maakt ie meer geluid, maar niet meer dan de fans. De core is ruim stil genoeg naar mijn idee en ook trillingen vallen reuze mee (heb em wel op een mat).

@hoi1234 je koelt niet af door te zweten, je koelt af doordat je zweet verdampt, pas bij het verdampen wordt er warmte onttrokken aan je lichaam. om een beetje efficient te verdampen heb je luchtstroom nodig, anders lijkt het op een gegeven moment alsof je in een zweetbubbel zit waarbij je nog meer warmte vasthoud dan zonder zweet. (been there, done that), ik heb nu 2 fans, een wat kleinere op mijn hoofd gemikt en deze op mijn bovenlichaam
Wat @Michaelg zegt, als de temp oploopt, dan bereik je gewoon eerder de grens van wat je kan doen.

Nou zal het met 20-30 minuten allemaal wel meevallen, maar na een workout of een rit van een uur is het echt wel anders :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
En in combinatie met een ventilator kan je ook je kleding nog aanpassen. Ik heb zelf van die shirts zonder mouwen met een open geweven stofje.
Of je trainer buiten zetten. Is misschien gek maar koelt wel lekker :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Stufferdt schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:29:
[...]

Dat is een goed punt! Die link had ik nog niet gelegd moet ik zeggen. Gisterenavond wel al even geprobeerd ivm overlast voor huisgenoten, maar het is prima te doen geloof ik. Maar wie weet helpt dit nog een beetje extra :)

Heb je een DM gestuurd, bedankt! :D
Geldt natuurlijk ook voor andere. Ik heb nog wat invites over mochten mensen (serieus) Trainerroad overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:12
Michaelg schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:45:
[...]

Geldt natuurlijk ook voor andere. Ik heb nog wat invites over mochten mensen (serieus) Trainerroad overwegen.
Same.

+1 voor de ventilator. Dat is gewoon een must bij indoor-rijden. Je presteert aanzienlijk beter als er een fan op je staat.

Als je binnen fietst, waardeer je ook pas dat fietsen een sport is die je relatief goed afkoelt door de hoge snelheid buiten (itt bijv hardlopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:43:
En in combinatie met een ventilator kan je ook je kleding nog aanpassen. Ik heb zelf van die shirts zonder mouwen met een open geweven stofje.
Of je trainer buiten zetten. Is misschien gek maar koelt wel lekker :)
Dat doe ik dus al. Woon nog thuis en de trainer staat onder de overkapping.

Maar ga dan ook eens met een ventilator proberen. Mocht het me niet bevallen, kan ik die zo weer opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 20:20
Michaelg schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:45:
[...]

Ik ben serieus aan het twijfelen tussen Sufferfest (wat ik ken) en TR.
Ik hou wel van het sarcastische ondertoontje bij SUF en ben blij dat er nog wat visuals zijn (en geen afleidingen (2 cents) zoals Zwift).
Hoe zou je mij overtuigen? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
plong schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:22:
[...]

Ik hou wel van het sarcastische ondertoontje bij SUF en ben blij dat er nog wat visuals zijn (en geen afleidingen (2 cents) zoals Zwift).
Bij TR mag je je eigen entertainment verzorgen (netflix, youtube, spotify, ...). De interface is puur functioneel. Af en toe even kijken hoe lang de ellende nog duurt of hoeveel tijd je nog hebt voor de ellende begint en intervallen starten met piepjes, dus je als je een beetje weet wat voor intensitiet interval eraan komt hoef je vrij weinig te kijken op de TR interface.

Geen ervaring met sufferfest, maar voor zover bij mij bekend de grootste verschillen:
- sufferfest workouts zijn gebaseerd op een uitgebreider powerprofiel, TR enkel op FTP, het is persoonsafhankelijk of dit veel of weinig uitmaakt, maar in het ergste geval weet je dat je bv VO2max workouts een paar % lager of hoger moet zetten.
- de trainingsplannen icm met planbuilder van TR zijn uitgebreider er zit meer structuur en logische progressie in.

bij TR heb je ook workout text die voorbij scrolled met optionele extra's zoals oefeningen met hoge/lage cadans, in/uit het zadel, single leg drills, pedal efficiency/quadrant drills etc. Verder zo nu en dan wat motiverende of grappige opmerkingen tussendoor.

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michaelg
plong schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:22:
[...]

Ik ben in Mei 2019 begonnen met een gewicht van 80 KG en een FTP van 222 en zit nu op 78 KG en een FTP van 294 (vanmiddag weer een FTP test doen :) ).
Dus voor mij heeft het bedrijf in ieder geval gedaan waarmee ze adverteren; getting u faster.
Daarnaast wat @Prulleman zegt. De trainingsschema's zijn zo doordacht en uitgebreid en de nieuwe functionaliteit "plan builder" werkt perfect. Je geeft je doelen aan en eventuele evenementen/wedstrijden en hij maakt er een mooi schema van. Het is echter geen entertainment bedrijf. De workouts kunnen echt als saai bestempeld worden door sommige en je zult de entertainment dan ook daar buiten moeten zoeken (youtube,netflix, spotify staat hier standaard aan).

Daarnaast ben ik ook nog eens zeer gecharmeerd van de mensen achter het bedrijf, de podcast die zij maken en de pure data gedreven mindset achter alles. Dus er komt voor mij dan ook nog eens een stukje gun factor bij kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
*disclaimer, fanboys speaking ;)

(maar inderdaad, wil je doelgericht trainen, hou je van data driven en efficiency, dan past TR bij jou :)
resultaten hier: december FTP 255, juli 309, zelfde gewicht verder, maar vna 3.36 naar 4.05 w/kg)

oja, en af en toe een group workout is ook goed voor de motivatie, ik kan me er wel eentje met @Michaelg herinneren die ik echt niet had gehaald als ik in mijn uppie zat te stoempen
https://www.strava.com/activities/3970121383

[ Voor 108% gewijzigd door Prulleman op 22-09-2020 11:12 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 23:03
Ben juist van TR naar Sufferfest gegaan, vind TR te duur voor wat ze bieden. En de filmpjes en muziek van TSF maken het voor mij ook wel weer leuk. Ook maak ik gebruik van de yoga oefeningen van TSF, heb het idee dat ik er beter door herstel.

Wel heb ik het idee dat TSF je het liefst elke dag op de fiets zet, waar ik bij TR 3 een plan kon maken voor 3 keer in de week, wat ik ideaal vind icm gezin en werk.

Oh en bij TSF ben je ook bezig met cadans wisselen, maar bij TR gaat het verder, daar ligt ook de focus op je traptechniek.

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Denk dat het goed is om beide uit te proberen, niet iedereen is gelijk :)
volgens mij heb ik the sufferfest bij gebrek aan een android app nog niet getest...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 13:50
Prulleman schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:36:
Denk dat het goed is om beide uit te proberen, niet iedereen is gelijk :)
volgens mij heb ik the sufferfest bij gebrek aan een android app nog niet getest...
Correct. Ik heb vorige winter vooral op Zwift gezeten en dat beviel mij wel, maar er waren geen vrienden die ook een trainer hadden. Ze zijn jaloers geworden en ik verwacht dat er een paar wel een trainer gaan aanschaffen richting kerst. Misschien kom ik weer terug bij Zwift, het racen en interactieve is wel erg gaaf.

Tot die tijd ga ik Sufferfest uitproberen. Iets meer visueel vermaak dan TrainerRoad, maar naar horens wel goede trainingen en schema's. Ik ben vooral benieuwd naar de 4DP test en hoe deze de trainingen beinvloed. Ik heb in mijn jeugd en tot een aantal jaar geleden rugby gespeeld en ik verwacht dat ik sterker ben op de korte explosieve segmenten, dan een traditionele 20 minuten FTP test.

Gewoon verschillende apps proberen en dan vind je vanzelf een die bij jou past. Voor bijna elke kan je wel aan een gratis proefperiode komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Solkram op 22-09-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:20
joint_me schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:30:

Wel heb ik het idee dat TSF je het liefst elke dag op de fiets zet, waar ik bij TR 3 een plan kon maken voor 3 keer in de week, wat ik ideaal vind icm gezin en werk.
Ja klopt, die plannen zijn echt intens vaak en dan veelal wat korter, ik vind dat ook niet handig want ik zit toch wel met een beetje overhead. Voor een 30 minuten knallen moet ik nog omkleden, de Tacx verplaatsen naar voor de computer, raam open, fan verplaatsen, vaak nog de fiets uit de berging halen en mijn huis in slepen, mijn lenzen indoen en na afloop lenzen uit, douchen, weer omkleden en de paincave weer aan de kant zodat ik er weer kan werken. Dan is 5 keer in de week gewoon niet handig.
Wat het dichtste bijkomt is all-purpose road selecteren en dan bij opties indoor & outdoor. Vervolgens laat je alle recovery spins zitten en vervang je outdoor rides door je eigen outdoor weekend ride. Dat plan heeft door de week 2 a 3 oefeningen. Of alternatief, als je echt alleen binnen wilt fietsen laat je de optie op indoor staan en gooi je juist 1 doordeweekse rit weg (en de recoveries).
Je kan bij dit plan ook makkelijk Yoga en Strength toevoegen.

All-in training plans hebben ook 2-3 ritten per week als optie, maar die zijn weer gestacked met yoga, strength en mental dus dan krijg je daar weer rode vakjes van in je kalender :)

Ik heb mijn ideaal nog niet gevonden. Je kan in ieder geval redelijk losjes met deze plans omgaan en nog steeds fitheidswinst boeken is mijn ervaring, enige valkuil voor mij is dat ik in het weekend te zware ritten maak terwijl het plan is ingesteld op de lengte/TSS die er in het weekend ingepland staat. Als je daar dik overheen gaat dan is de komende week soms te zwaar.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zo te horen mag ik blij zijn dat mijn trainer een vaste plek heeft (en de racefiets vaker binnen dan buiten wordt gebruikt). Ik zit in principe in 2 minuten op de fiets, bidon en handdoek pakken en omkleden.

Qua TSS is het een beetje zoeken, maar ook opbouwen, zeker in het begin. Ik zit nog steeds op een TR low volume plan, dat is in principe 2x een uur en 1 x 1,5. (soms 75 minuten ipv 60). maar ik heb dit altijd wel aangevuld met mtb ritjes buiten, en soms een workout vervangen door een buitenrit. Af en toe een extra workout en tegenwoordig steeds vaker een kwartiertje of half uurtje boven het voorgeschreven aantal. mid volume met 5 workouts per week gaat em denk ik niet worden voor mij, ik vul het liever naar eigen inzicht aan.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
Ik heb een vaste plek + een extra fiets. De fiets heeft me €200 gekost en is een 9-speed oude crosser. Voor trainingen maakt het niets uit wat erop staat.

Heb zelfs een extra fietspomp hier staan om mijn voorband mee op te pompen :P

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Gisteren de kickr core binnengekregen, in elkaar gezet, cassette erop gedraaid (moet deze net als bij je achterwiel ook behoorlijk krachtig worden aangedraaid? Kon hier niks over vinden online).

Via marktplaats voor 15 euro een ant+ stick op de kop getikt, nieuw in de doos en op 10 minuten fietsen :)

Dus alles geregeld, neergezet en gaan maar :D Eerste rondje was nog even wennen op Zwift, maar workout (emily's short mix) was wel leuk en snel gewend, al is een regelmatig vermogen trappen nog lastig.

Maarr, nu komt het (hamburgermodel, de rode lantaarn anyone? :+ ):
Zwift weigert mijn ritjes op strava te zetten. heb geconnect, beide kanten lijkt het op de juiste manier te zijn ingesteld. Heb nu beide ritten via een .FIT geupload, maar dit moet toch gewoon automatisch kunnen?

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Ik las ergens dat ik mogelijk te snel afsloot en het ritje niet is geupload, maar als ik mijn rit afsluit wordt Zwift automatisch afgesloten op mijn laptop, dus kan weinig anders doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik wil graag een hartslagmeter aanschaffen om ook te kunnen trainen (op een trainer) en uiteraard voor wat extra data tijdens het rijden op de weg.

Maakt gecodeerd vs ongecodeerd veel uit? En hoe belangrijk is het om de band te kunnen wassen? Lijkt me wel zo hygiënisch, maar er zijn ook banden die blijkbaar niet in de was mogen. Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden voor een simpele hartslagmeter om te kunnen trainen op een trainer?

Ik zie bijvoorbeeld de band van XANDD bij Futurumshop voor 40 euro deze is wasbaar. Ik zie ook een 4iiii (voor 45 euro van 85), maar ook een polar H9 van 60 euro. Op de productpagina van de Polar staat specifiek dat deze sensor gecodeerd is. Ik wil gevoelsmatig voor de 4iiii gaan, omdat deze tot een hogere prijscategorie behoort, maar de H9 is dan weer gecodeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 22-09-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wasbaar lijkt me wel zo fris... en gecodeerd.... geen idee ant+ is voor zover mij heel simpel en open... via ant+ roept je sensor gewoon elke seconde een unieke id en hr waarde.. iedereen die binnen range wil kan meeluisteren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:03:
Wasbaar lijkt me wel zo fris... en gecodeerd.... geen idee ant+ is voor zover mij heel simpel en open... via ant+ roept je sensor gewoon elke seconde een unieke id en hr waarde.. iedereen die binnen range wil kan meeluisteren
Het gaat mij vooral om storing. Had op internet gelezen dat je nogal eens met storing te maken kunt krijgen. Maar hoe is dit in de praktijk? Als ik op mijn trainer train is het natuurlijk geen probleem, maar als ik op de weg rijd, zou het volgens de theorie mogelijk zijn dat mijn hartslagmeter niet goed werkt door de hartslagmeters van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Geen idee, nooit last van gehad (garmin band met enkel ant+)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Same.

Heb een Garmin en Wahoo band. Beiden werken uitstekend. Garmin zit ietsje fijner :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
hoi1234 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:43:
[...]

Het gaat mij vooral om storing. Had op internet gelezen dat je nogal eens met storing te maken kunt krijgen. Maar hoe is dit in de praktijk? Als ik op mijn trainer train is het natuurlijk geen probleem, maar als ik op de weg rijd, zou het volgens de theorie mogelijk zijn dat mijn hartslagmeter niet goed werkt door de hartslagmeters van anderen.
Die Polar is vast gecodeerd voor het deel dat Polar een of ander eigen protocol ondersteund. ANT+ is niet gecodeerd, maar werkt zoals @Prulleman omschrijft. Ik heb in hele peletons vol met ANT+ sensoren gereden en nooit problemen gehad, no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
MrAngry schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:01:
[...]

Die Polar is vast gecodeerd voor het deel dat Polar een of ander eigen protocol ondersteund. ANT+ is niet gecodeerd, maar werkt zoals @Prulleman omschrijft. Ik heb in hele peletons vol met ANT+ sensoren gereden en nooit problemen gehad, no worries.
Het rare is dat iemand uit mijn wielrenclub weer beweert dat je met ongecodeerde sensoren verkeerde data kunt krijgen. Maar ik koop gewoon een ongecodeerde sensor en dan zie ik wel.

Iemand nog meningen over XAND VS 4iiii (koop ze bij futurumshop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:26
hoi1234 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:29:
[...]

Het rare is dat iemand uit mijn wielrenclub weer beweert dat je met ongecodeerde sensoren verkeerde data kunt krijgen. Maar ik koop gewoon een ongecodeerde sensor en dan zie ik wel.

Iemand nog meningen over XAND VS 4iiii (koop ze bij futurumshop)
Je koppelt je eigen device aan je eigen sensor waardoor je je eigen data krijgt. Door het ongecodeerde karakter en het feit dat de data gebroadcast wordt, kan het door iedereen opgepikt worden. Echter krijg je niet verkeerde data.

Als je bijvoorbeeld bij de start van een evenement met meerdere personen gaat koppelen zou je technisch gezien de sensor van een ander persoon kunnen koppelen. Echter zijn de meeste devices slim genoeg om te bedenken dat de sterkste signalen bij jou horen. Door zelf dit te bevestigen, weet het device het zeker.

Daarnaast zijn er nog wel wat meer handigheidjes te bedenken en ook in het protocol geïmplementeerd dat dit niet zomaar zal gebeuren.

Overigens zit er in het protocol ook een handigheid om bij drukte binnen de bandbreedte van de gebruikte frequentie te hoppen om zo de drukte te ontwijken.

[ Voor 7% gewijzigd door la_fusion op 22-09-2020 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
la_fusion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:18:
[...]

Je koppelt je eigen device aan je eigen sensor waardoor je je eigen data krijgt. Door het ongecodeerde karakter en het feit dat de data gebroadcast wordt, kan het door iedereen opgepikt worden. Echter krijg je niet verkeerde data.

Als je bijvoorbeeld bij de start van een evenement met meerdere personen gaat koppelen zou je technisch gezien de sensor van een ander persoon kunnen koppelen. Echter zijn de meeste devices slim genoeg om te bedenken dat de sterkste signalen bij jou horen. Door zelf dit te bevestigen, weet het device het zeker.

Daarnaast zijn er nog wel wat meer handigheidjes te bedenken en ook in het protocol geïmplementeerd dat dit niet zomaar zal gebeuren.

Overigens zit er in het protocol ook een handigheid om bij drukte binnen de bandbreedte van de gebruikte frequentie te hoppen om zo de drukte te ontwijken.
Tja, je gaat ook niet pas bij het event zelf je device koppelen toch. Dit doe je vooraf, als er geen andere apparaten staan te blaten. Je device gaat niet zomaar koppelen met een ander apparaat waarvan jij niet vooraf hebt gezegd: "Ja dit is um!" Op een edge kan je ieder device nog een naampje geven ook.
Ook Zwift onthoudt keurig welk device je de vorige keer gebruikt hebt trouwens.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Hier ook wel een fan van TR, maar ik kan me er zelf niet makkelijk toe zetten om er ook daadwerkelijk langere tijd gebruik van te maken. Vind de workouts net iets te zwaar om lekker een filmpje/serie/podcast goed te kunnen volgen en ergens ook wel weer iets te saai om gewoon blokken af te werken.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor hun podcast, veel actuele informatie en bruikbare tips, maar net iets te saai om 1.5u naar te gaan zitten luisteren (doe met dan maar LSRF of De Rode Lantaarn).

Dezelfde vlieger gaat overigens op voor workouts in Zwift die ik zowaar nog kanslozer vind, al hebben ze daar ook group workouts wat het misschien wel leuker maakt. Ook moet je niet doelloos gaan freeriden in Zwift, dat is mentaal ook niet te doen (kies een berg of event).

Nog 1-2 weken en ik ga weer lekker group rides en races doen in Zwift. Gevoelsmatig gaat de tijd dan véél sneller en hou ik er na afloop ook een beter gevoel aan over. Qua trainingswaarde, de races gaan vaak wel hard, maar zijn daardoor niet zo efficiënt als blokkentrainingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 23-09-2020 09:39 ]

• Stufferdt
Ypuh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:34:
Hier ook wel een fan van TR, maar ik kan me er zelf niet makkelijk toe zetten om er ook daadwerkelijk langere tijd gebruik van te maken. Vind de workouts net iets te zwaar om lekker een filmpje/serie/podcast goed te kunnen volgen en ergens ook wel weer iets te saai om gewoon blokken af te werken.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor hun podcast, veel actuele informatie en bruikbare tips, maar net iets te saai om 1.5u naar te gaan zitten luisteren (doe met dan maar LSRF of De Rode Lantaarn).

Dezelfde vlieger gaat overigens op voor workouts in Zwift die ik zowaar nog kanslozer vind, al hebben ze daar ook group workouts wat het misschien wel leuker maakt. Ook moet je niet doelloos gaan freeriden in Zwift, dat is mentaal ook niet te doen (kies een berg of event).

Nog 1-2 weken en ik ga weer lekker group rides en races doen in Zwift. Gevoelsmatig gaat de tijd dan véél sneller en hou ik er na afloop ook een beter gevoel aan over. Qua trainingswaarde, de races gaan vaak wel hard, maar zijn daardoor niet zo efficiënt als blokkentrainingen.
Dit vat wel een beetje samen hoe ik nu tegen het kiezen van een platform voor het indoor fietsen aankijk. Nog geen ervaring met TR (account nog aanmaken, maar thanks in ieder geval @Michaelg voor de gratis maand :) ) of met racen in Zwift, maar ik denk dat je perfect van beide platformen het minpunt aanstipt. Ik neig zo op het eerste zicht toch naar Zwift, doordat ik verwacht me te kunnen motiveren ook met het hebben van sociale interactie via collega's, mensen van de fietsclub of mensen van hier :) En overweeg om in Zwift een programma uit TR te gappen en zelf na te maken (tot zover dat lukt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

Crazy D

I think we should take a look.

In Zwift kun je wel prima workouts afwerken maar het irritante daarvan is weer dat de meerwaarde van Zwift verdwijnt (wereld waarin je rondrijdt), aangezien de weerstand dan vanuit de workout komt en dus niets meer van doen heeft met de omgeving. En zo bijzonder is de omgeving nou ook weer niet dat je anderhalf uur in die omgeving wilt rondrijden zonder de interactie van die omgeving. Zwift is op zich juist wel leuk om een rondje te rijden zoals je ook buiten zou doen, af en toe aanhaken bij iemand. Races rijden voor de liefhebber. TR is weer alleen maar workouts dus je vertier moet vanuit een podcast of Netflix komen. En idd, bij een serieuze workout is een serie volgen knap pittig :P Maar goed als het goed is heb je niet 5 dagen per week workouts waarbij je dat niet kunt want dan train je veel te zwaar....

Exact expert nodig?

• Michaelg
Je kunt in Zwift waarschijnlijk prima een trainingsschema bij elkaar maken. Probleem echter is dat de TR schema's dusdanig progressief en doordacht zijn dat er soms zeer kleine nuances aanwezig zijn die een plan maken of breken. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat die schema's ook zo gemaakt zijn om zo efficient mogelijk te zijn. Het kan dus prima zijn dat je op andere manier zeker dezelfde progressie kan maken, maar of dat dan in hetzelfde tijdsbestek is, is dan maar de vraag.

Ik snap echter heel goed dat TR lang niet voor iedereen geschikt is. Je moet toch wel een bepaald type zijn om 32 weken dedicated je programma af te werken. Dus als je moeite hebt om je aan zo'n schema te houden, of om de soms enorm saaie workouts te voltooien, dan kun je die tijd beter ergens anders in steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Ypuh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:34:
...Dezelfde vlieger gaat overigens op voor workouts in Zwift die ik zowaar nog kanslozer vind, al hebben ze daar ook group workouts wat het misschien wel leuker maakt. Ook moet je niet doelloos gaan freeriden in Zwift, dat is mentaal ook niet te doen (kies een berg of event). ...
Dat is van persoon tot persoon verschillend toch. Meestal bedenk ik vooraf gewoon hoe ver of hoe lang ik wil gaan fietsen, of welke route ik ga rijden. En dat doe ik dan. Met spotify erbij heb ik er voldoende aan. Komend Zwift seizoen wil ik in elk geval alle route badges afwerken. (PRL full wordt wel een dagtaakje :P )

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 16:23
Ik heb afgelopen winter getraind met Sufferfest. Ben zelf wel gecharmeerd van het 4DP profiel, waardoor je extra op je zwakke punten traint. Is prima bevallen, maar soms wel wat saai.

Ik heb in april dit jaar Zwift 'ontdekt' en me aangesloten bij 1 van de online Zwift clubs (The Herd Racing League). Ik doe nu op donderdags mee aan een Team Time Trial race en in het weekend met een puntenrace, gecombineerd met gewoon lekker buitenrijden. Voordeel van het racen is dat ik me daarin echt tot de limit weet te pushen en alle aspecten aan bod komen (vlak rijden, sprinten, V02MAX). Daarnaast is het sociale aspect ook heel motiverend.

Voor de komende winter moet ik nog even kijken hoe ik de races ga combineren met gericht trainen, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Screw you guys... I'm going home.

• Requiem19
TR is wel echt hardcore :D.

Waar ik vooral tegenaan liep met TR op een gegeven moment is dat het programma eigenlijk zo gebouwd is dat het ervan uitgaat dat je alleen fietst.

Ik doe naast het (indoor en outdoor) fietsen ook fanatiek aan Crossfit. Maar eigenlijk is dat niet goed te combineren met TR vind ik. Hun plannen zijn echt gericht op dedicated fietsers. En als je dedicated bent en je volgt de programmering van TR, dan is mijn ervaring ook dat je grote FTP stappen kunt maken.

Al vind ik trouwens wel dat de 'sweet spot' training wel behoorlijk gefocussed is op het intensievere werk en wat minder op het 'base' werk.

• Michaelg
Requiem19 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:32:
Al vind ik trouwens wel dat de 'sweet spot' training wel behoorlijk gefocussed is op het intensievere werk en wat minder op het 'base' werk.
Klopt helemaal. Het idee daarachter is dat je met sweet spot training (hoog tempo, laag treshold is die zone) in een kortere tijd bijna dezelfde voordelen hebt als van langere z2 ritten. Heb je echter de tijd en ruimte, dan worden er zeker langere z2 ritten geadviseerd/aangeraden ipv het ss werk. Deze tips staat in de workout beschrijving aangegeven. Met name mensen die van plan zijn langere events te rijden hebben wel baat bij die langere trainingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Na twee jaar vooral zwift races gedaan te hebben, ga ik TR een serieuze kans geven.

Met de races in zwift is het gewoon elke keer volle bak rijden en in het begin is het leuk, word je wat beter en eindig je hoger.

Echter ging het mij toch vervelen, ook omdat ik op een soort plateau zat en moeilijk bij kon blijven in mijn categorie (en niet wil sandbaggen). Het indelen op w/kg ipv absoluut wattage komt voor mij slecht uit, aangezien ook bijna alle races weinig klimwerk in zich hebben. Om dan elke keer stuk te gaan om het groepje alleen maar bij te houden, ging me tegen staan. In tegenstelling tot @Ypuh die volgens mij lekker meedoet in al die races (als ik het goed onthouden heb van vorig jaar).

Nu eens naar TR low volume plans kijken, met als voornaamste doel structuur in mijn fietsen te brengen en dit thuis ook duidelijk in de planning te krijgen, ipv out of the blue op de fiets stappen en ik tijd denk te hebben. Dat laatste valt wat tegen met een baby. Wie weet kan ik daarna beter meekomen in de zwift races ;)

Even thuis een uur/anderhalf uur een training afwerken is hopelijk haalbaar. Zeker met het thuiswerken, even in de lunch op de trainer. Ben benieuwd hoe saai ik het ga vinden en hoe lang ik het volhou. Kijk al op tegen de eerste ramp test :X

Thanks voor de invite voor trainerroad @Requiem19

Nu eerst m'n tacx neo (gen1?) weer opbouwen, kwam er alleen achter dat ik helemaal geen cassetteafnemer/tool voor de edco lockring heb. Geen idee hoe ik die voorheen vast heb gekregen... Zat misschien altijd al erg los.. Whoops. |:(

• joint_me
Als je een ANT+ dongle hebt, kun je bijvoorbeeld TR starten op je iPad en Zwift op je laptop. De volgorde is belangrijk, zie ergens online, je wilt dat TR je trainer aanstuurt en dat Zwift eigenlijk alleen de snelheid overneemt.

Maar zoals @Crazy D al zegt, Zwift is dan totaal zinloos. Vind het zelfs irritant, had de neiging om extra gas te geven om bij mensen in het wiel te springen, maar dat gaat dan niet.

Hello fellow humans

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:38

Phydomir

Dennis

Reynouts schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:02:

Even thuis een uur/anderhalf uur een training afwerken is hopelijk haalbaar. Zeker met het thuiswerken, even in de lunch op de trainer. Ben benieuwd hoe saai ik het ga vinden en hoe lang ik het volhou. Kijk al op tegen de eerste ramp test :X
Die duurt gelukkig maar een minuut of 20 ;)

Zelf vind ik de workouts goed te doen met Youtube/Netflix/ReplayTV erbij. Daarbij is interval training sowieso wel redelijk in kleine stukjes opgebroken dus ook dat hou de afwisseling er wel in. in 1,5 uur is 6x10 minuten een stuk makkelijker qua verveling dan 3x20min.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:11
joint_me schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:04:
Als je een ANT+ dongle hebt, kun je bijvoorbeeld TR starten op je iPad en Zwift op je laptop. De volgorde is belangrijk, zie ergens online, je wilt dat TR je trainer aanstuurt en dat Zwift eigenlijk alleen de snelheid overneemt.
Buiten de discussie of een trainingsprogramma $20 per maand mag kosten vs. bijvoorbeeld €15 voor Zwift waar grafisch vormgevers keer op keer nieuwe werelden ontwerpen en je ook een groot sociaal platform hebt, kun je toch ook een account maken op TR, vervolgens een trainingsplan samenstellen en die handmatig overnemen in Zwift (waarna je TR weer binnen de proeftijd of na een maand opzegt - naar gelang wat beter voelt). Niet netjes, maar wel mogelijk. En het voorkomt een kostenpost van $35 per maand

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
coelho schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:52:
[...]

Buiten de discussie of een trainingsprogramma $20 per maand mag kosten vs. bijvoorbeeld €15 voor Zwift waar grafisch vormgevers keer op keer nieuwe werelden ontwerpen en je ook een groot sociaal platform hebt, kun je toch ook een account maken op TR, vervolgens een trainingsplan samenstellen en die handmatig overnemen in Zwift (waarna je TR weer binnen de proeftijd of na een maand opzegt - naar gelang wat beter voelt). Niet netjes, maar wel mogelijk. En het voorkomt een kostenpost van $35 per maand
dat kan.. maar of je na 3 workouts nabouwen er nog steeds zin in hebt..

Uiteraard heb je niet alle variatie nodig, maar vergis je niet, al lijken veel workouts op elkaar, er zitten best wel wat nuances in waar je op stuk kan gaan als je ze verkeerd volgt.
Voor VO2max workouts wil je namelijk echt wel de tijd (60, 90, 120, 150, 180 sec) en de intensiteit (115%, 120%, 125%) opbouwen, + het aantal intervallen en de recoveryintervallen (tijd) daarop afstemmen.
Als je denkt dat je ff 1 of 2 vo2max workouts die op elkaar lijken kan nabouwen en daarmee je plan vullen, dan mis ga je gegarandeerd mis, of je traint te laag of je krijgt het gewoon niet voor elkaar.

het ziet er op het eerste gezicht simpeler uit dan het in werkelijkheid is.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
Afgelopen dinsdag een ramp test gedaan en helaas bij de laatste stap kon me trainer (flux s) niet meer het gewenste wattage (412) leveren met mijn cadans van 93. Samen met het gegeven dat de accuracy alleen maar klopt in deze gear (34/16) heb ik besloten om hem op mp te zetten en een kickr core te kopen. Net even eerste indruk opgedaan maar Jezus wat is dat ding stil. Dacht dat de flux s al stil was, maar deze is nog een tandje stiller. Ook het gevoel van het vliegwiel is een stukje subtieler dan bij de flux s. Eerste vergelijking met de data van de 4iiii komt het wattage zo goed als 1op1 overeen met elkaar. Ook erg prettig dus.

Morgen zal ik een nieuwe ramp test doen en ergens deze week/volgende week nog een uitgebreide test om de data/accuracy te vergelijken over alle gears/vliegwiel snelheden.

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13
Na gisteren nog even snel een rondje op de Flux gedaan te hebben heb ik hem vanochtend ingepakt en opgestuurd. Had de labels al maar moest nog even een doos regelen.

Ben benieuwd of het een reparatie wordt of vervanging naar een Flux S. Hopelijk dat laatste, in ieder geval leek het in het mailverkeer daar wel op uit te gaan draaien... Fingers crossed!

Wat betreft de discussie. Heb geen ervaring met TR, maar het bedrag staat me bij voorbaat al iets tegen. Ik heb het toen ik vorig jaar begon vergeleken met mijn sportschoolabonnement waar ik zeg maar begin 2019 30 euro per maand betaalde ongeveer en eigenlijk alleen maar 1-2x in de week een spinninglesje deed van richting een uur. Voor een half jaar is dat dan 180 euro en met Zwift zou dit 90 zijn. Dus per jaar 90 euro besparing en met een 2e hands Flux van 350 heb ik de investering er in dat kader er in 4 jaar uit. Maar zien of dat ding het zolang uithoudt.
Maar ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Ja, je zit alleen en het maakt allemaal geluid (ventilator, fiets, trainer zelf) maar met een muziekje naar keuze erbij vermaak ik me wel. Ik heb zelf wat workouts toegevoegd al, maar dat is wel echt een kutklus in Zwift. Dan zie je ineens dat het een soort game lijkt en niet echt een html tool als het ware. Eigenlijk zouden ze via de site ofzo die workouts moeten kunnen laten bijwerken ipv via de game zelf.
De wedstrijdjes lijken zoals @Ypuh zegt wel bijna tijdritten. Vanaf het begin moet je al echt direct volle bak wegrijden en dan hopen dat het tempo wat terugzakt :P Maar dat hangt weer van allerlei dingen af. Moet zeggen dat als ik een beetje in vorm ben, momenteel even niet hehe, ik ook een beetje schommel tussen 2 categorietjes en dan kies ik meestal maar de pittigere, gelijk een goede training.

Kijk, gewoon doelloos rondfietsen kan saai aanvoelen, maar je kan ook vanalles nog doen als je zou willen op je computer, beetje YT kijken, of weet ik wat. In de sportschool zit je ook maar met een groep mensen die of keihard in zitten te houden en doe je wat iemand zegt dat je moet doen. Heb ik ook altijd prima gevonden hoor maar voor mij is het dus niet ZO gek veel anders. En nu heb ik de vrijheid om te beginnen wanneer ik wil, zolang door te gaan als ik wil, zo hard te fietsen als ik wil. Een workout volgen als ik dat wil. Gewoon een uur lang klimmen, of nu met de Ventoux richting de 1,5-2u. (Deed in de verkenning tot Chalet Raynard er precies een uur over, 13km gehad en nog 6 te gaan dus ik denk dat ik het wel binnen 1,5u moet kunnen redden. Enige jammere aan de Ventoux is dat hij niet compleet is, de echte klim is meer 21km dan 19 volgens mij. Maar denk dat ze gedacht hebben om die 1e 2km eruit te halen omdat die toch wel wat simpeltjes is.

• argon007
argon007 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:53:
Dit hoort zo?!

Met alle respect, maar ik denk niet dat dit de bedoeling is ;-)
[YouTube: Wahoo Kickr Core sound]
10 dagen verder.... Nog altijd geen deftig antwoord van Bikester... Op hun Facebook pagina regent het ook klachten van support die niet/zeer traag reageerd op tickets. Let dus op als je van plan bent om iets bij Bikester aan te kopen!

Hier sta ik dan ondertussen al 10 dagen met een Kickr Core waar ik niets mee kan doen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
orange.x schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:35:
Kijk, gewoon doelloos rondfietsen kan saai aanvoelen, maar je kan ook vanalles nog doen als je zou willen op je computer, beetje YT kijken, of weet ik wat. In de sportschool zit je ook maar met een groep mensen die of keihard in zitten te houden en doe je wat iemand zegt dat je moet doen. Heb ik ook altijd prima gevonden hoor maar voor mij is het dus niet ZO gek veel anders. En nu heb ik de vrijheid om te beginnen wanneer ik wil, zolang door te gaan als ik wil, zo hard te fietsen als ik wil. Een workout volgen als ik dat wil. Gewoon een uur lang klimmen, of nu met de Ventoux richting de 1,5-2u. (Deed in de verkenning tot Chalet Raynard er precies een uur over, 13km gehad en nog 6 te gaan dus ik denk dat ik het wel binnen 1,5u moet kunnen redden. Enige jammere aan de Ventoux is dat hij niet compleet is, de echte klim is meer 21km dan 19 volgens mij. Maar denk dat ze gedacht hebben om die 1e 2km eruit te halen omdat die toch wel wat simpeltjes is.
Ik zou persoonlijk een combi van Sufferfest, een of andere video climb app en Zwift perfect vinden, eigenlijk hoop ik dat Zwift nog ergens een pricingmodel voor 3 euro per dag oid introduceert. Net alsof je aan een lokaal trainingskoersje mee doet, alleen dan in de winter op Zwift. Ik vind de competitie namelijk echt wel vet, maar 3 van die tijdritten (goede omschrijving inderdaad) per week wordt je volgens mij ook geen dynamischere fietser van, dan heb je echt meer aan afwisseling met blokken vo2max in een goed trainingsschema (Sufferfest/TR). En soms wil je gewoon zonder zorgen een berg op boeken met een rustig videotje met een zonnetje en wat koeien.

Ik heb in ieder geval net weer een jaar Sufferfest afgesloten, met als doorslaggevende factor de Yoga & Strength die ik ernaast kan doen. Met al dat niet ergonomische thuiswerken word ik echt een soort kromme stijve hark en die oefeningen helpen enorm daarbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
MrAngry schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:32:
Ik zou persoonlijk een combi van Sufferfest, een of andere video climb app en Zwift perfect vinden, eigenlijk hoop ik dat Zwift nog ergens een pricingmodel voor 3 euro per dag oid introduceert. Net alsof je aan een lokaal trainingskoersje mee doet, alleen dan in de winter op Zwift. Ik vind de competitie namelijk echt wel vet, maar 3 van die tijdritten (goede omschrijving inderdaad) per week wordt je volgens mij ook geen dynamischere fietser van, dan heb je echt meer aan afwisseling met blokken vo2max in een goed trainingsschema (Sufferfest/TR). En soms wil je gewoon zonder zorgen een berg op boeken met een rustig videotje met een zonnetje en wat koeien.
Ja, zo'n beetje elk event draait vaak wel uit op een halve race. Tenzij er een fence is bijvoorbeeld. Maar waar dat er niet is kan je er donder op zeggen dat het uitloopt op verschillende groepjes of solo rijdende mensen. Maar ik vind ook dat meestal niet een enorm probleem ofzo. Ik rij gewoon het event af en klaar.

Als het goed is gaat een fietsvriend op zijn spinningbike, met zo'n draaiweerstand en grootvliegwiel, een paar pedalen met vermogensmeter monteren. Dan kunnen we samen beetje in Zwift cruisen of meedoen aan wat wedstrijdjes ofzo. Moet dus wel zelf zijn weerstand regelen maar dat is denk ik prima te doen. En voordeel dat hij heeft is dat hij buiten er natuurlijk ook gebruik van maken. In theorie kan hij zelfs als ie dubbelzijdige meters neemt op 2 fietsen gebruikmaken. Volgens mij ging hij voor die van iqsquare. Maar dat is al een lang lopend project volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Welke tablet raden jullie aan om te gebruiken met zwift? Waarschijnlijk koop ik binnenkort een Tacx neo smart bike.

Thuis zitten we allemaal met Android telefoons.
Ik ben wel aan het overwegen om eventueel een ipad te kopen omdat deze ongeveer 5 jaar updates krijg.

Anderzijds heeft een Galaxy tab s6 of s7 ondersteuning voor ant+.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 10:20
(jarig!)
michelk31 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:06:
Welke tablet raden jullie aan om te gebruiken met zwift? Waarschijnlijk koop ik binnenkort een Tacx neo smart bike.

Thuis zitten we allemaal met Android telefoons.
Ik ben wel aan het overwegen om eventueel een ipad te kopen omdat deze ongeveer 5 jaar updates krijg.

Anderzijds heeft een Galaxy tab s6 of s7 ondersteuning voor ant+.

Wat raden jullie aan?
Ik raad een apple tv aan met een losse monitor voor zwift. En de tacx tablethouder aan je stuur (dan wel een tablet kopen) om TV/Netflix te kijken tussendoor :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb dus 2x een gemini210 voor mezelf gekocht. Na een wat moeizame ingebruikname heb ik nog enkele vragen.

Is het mogelijk om in de "wahoo fitness workout tracker" app beide sensoren een andere naam te geven? Ik kan wel de naam aanpassen, maar zie nergens de optie om deze op te slaan. Is het daarnaast nodig om de sensoren uit te zetten en hoe doe ik dat? Kan ik gewoon weglopen en gaan ze dan vanzelf uit? En als ze dan uit staan, hoe krijg ik ze weer aan? Gewoon even een stukje fietsen? Tenslotte als ze uit staan, hoe zorg ik er voor dat de app niet blijft zoeken naar de sensoren? Dat draint de batterij van m'n smartphone volgens mij nogal.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 25-09-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:02:
Ik heb dus 2x een gemini210 voor mezelf gekocht. Na een wat moeizame ingebruikname heb ik nog enkele vragen.

Is het mogelijk om in de "wahoo fitness workout tracker" app beide sensoren een andere naam te geven? Ik kan wel de naam aanpassen, maar zie nergens de optie om deze op te slaan. Is het daarnaast nodig om de sensoren uit te zetten en hoe doe ik dat? Kan ik gewoon weglopen en gaan ze dan vanzelf uit? En als ze dan uit staan, hoe krijg ik ze weer aan? Gewoon even een stukje fietsen? Tenslotte als ze uit staan, hoe zorg ik er voor dat de app niet blijft zoeken naar de sensoren? Dat draint de batterij van m'n smartphone volgens mij nogal.
het zijn bewegings sensoren, ze gaan vazelf in standby als er geen beweging is, een keer een slinger aan je wiel en crank zal de boel weer activeren (en dan gaan ze ook ANT+ uitzenden en BT connecties leggen.
Dus geen acties nodig om ze aan/uit te zetten.

Qua naamgeving.. ik heb toevallig de wahoo app om af en toe mijn kickr te updaten, maar verder gebruik ik de app niet. Het lijkt erop dat als je een naam aanpast, dit niet juist wordt opgeslagen, wellicht een bug in de app. Als ik in TrainerRoad een sensor naam aanpas werkt dat wel.
Uiteindelijk maakt de naam ook niet zoveel uit, als de data maar juist wordt opgeslagen, dus dat de sensor aan je crank als cadans wordt opgeslagen en die aan je wiel als snelheid. Ik heb zelf de sensor die jij hebt niet, maar volgens mij kan je bij het eerste keer inschakelen kiezen in welke modus die draait. (te herkennen aan de kleur van de led)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLYACe_RUVmwaZlADQw4r_3oEto=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YYrI5paEpUpr57gxtxpr5dC6.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 25-09-2020 14:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:38

Tacoos

i am i

MrAngry schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb in ieder geval net weer een jaar Sufferfest afgesloten, met als doorslaggevende factor de Yoga & Strength die ik ernaast kan doen. Met al dat niet ergonomische thuiswerken word ik echt een soort kromme stijve hark en die oefeningen helpen enorm daarbij.
Als trainingssysteem spreekt Sufferfest mij meer aan dan trainerroad oa vanwege de opzet maar inderdaad ook de strength en yoga toevoegingen. Ik ben dan ook al ruim een jaar lid en tot in mei heb ik veel indoor in sufferfest gedaan incl strength.

Alleen merk ik dat het puur op trainen gerichte me wat de keel begint uit te hangen.
Ik overweeg dus juist om SF stop te zetten en een tijdje Zwift te proberen.
Tegelijk ben ik niet van plan om wedstrijden te rijden, maar ofwel regelmatig lekker zelf een rondje te rijden of toch een gestructureerde training op te pakken. Benieuwd of de charme van Zwift dan overeind blijft?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:26
Prulleman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:23:
[...]

het zijn bewegings sensoren, ze gaan vazelf in standby als er geen beweging is, een keer een slinger aan je wiel en crank zal de boel weer activeren (en dan gaan ze ook ANT+ uitzenden en BT connecties leggen.
Dus geen acties nodig om ze aan/uit te zetten.

Qua naamgeving.. ik heb toevallig de wahoo app om af en toe mijn kickr te updaten, maar verder gebruik ik de app niet. Het lijkt erop dat als je een naam aanpast, dit niet juist wordt opgeslagen, wellicht een bug in de app. Als ik in TrainerRoad een sensor naam aanpas werkt dat wel.
Uiteindelijk maakt de naam ook niet zoveel uit, als de data maar juist wordt opgeslagen, dus dat de sensor aan je crank als cadans wordt opgeslagen en die aan je wiel als snelheid. Ik heb zelf de sensor die jij hebt niet, maar volgens mij kan je bij het eerste keer inschakelen kiezen in welke modus die draait. (te herkennen aan de kleur van de led)[Afbeelding]
Je kunt dat op ieder moment wisselen in welke modus de sensor zit door even de batterij los te halen en weer te bevestigen.

• joint_me
Tacoos schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:30:
[...]

Als trainingssysteem spreekt Sufferfest mij meer aan dan trainerroad oa vanwege de opzet maar inderdaad ook de strength en yoga toevoegingen. Ik ben dan ook al ruim een jaar lid en tot in mei heb ik veel indoor in sufferfest gedaan incl strength.

Alleen merk ik dat het puur op trainen gerichte me wat de keel begint uit te hangen.
Ik overweeg dus juist om SF stop te zetten en een tijdje Zwift te proberen.
Tegelijk ben ik niet van plan om wedstrijden te rijden, maar ofwel regelmatig lekker zelf een rondje te rijden of toch een gestructureerde training op te pakken. Benieuwd of de charme van Zwift dan overeind blijft?
Daarom rij ik het hele jaar buiten, blijft voor mij essentieel om ook eens buiten te kunnen zijn.
Als het buiten slechter wordt dan zal ik meer binnen trainen, maar er zijn genoeg mooie dagen.

Hello fellow humans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
joint_me schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:21:
[...]
Daarom rij ik het hele jaar buiten, blijft voor mij essentieel om ook eens buiten te kunnen zijn.
Als het buiten slechter wordt dan zal ik meer binnen trainen, maar er zijn genoeg mooie dagen.
Daarom rij ik het hele jaar binnen, blijft voor mij essentieel om ook eens binnen te kunnen zijn.
Als het buiten slechter wordt dan zal ik meer binnen trainen, maar er zijn genoeg mooie dagen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:12

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vanmorgen Mont Ventoux gedaan. Akelig middenstuk, net als in het echt.

Uiteindelijk in 1:24:51 omhoog gefietst. Best prima voor een eerste virtuele keer. Volgende keer iets minder hard dat middelste stuk omhoog en dan vanaf Chalet Reynard vlammen.

Op Strava zie je trouwens enorm veel mensen die onder het uur zitten. En als je dan hun analyse bekijkt kun je niet anders concluderen dan dat ze niet goed hebben gekalibreerd of hun gewicht te laag hebben ingesteld. Snap niet wat daar de lol van is.

If it aint fixed, it's broken.

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:00
argon007 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:01:
[...]

10 dagen verder.... Nog altijd geen deftig antwoord van Bikester... Op hun Facebook pagina regent het ook klachten van support die niet/zeer traag reageerd op tickets. Let dus op als je van plan bent om iets bij Bikester aan te kopen!

Hier sta ik dan ondertussen al 10 dagen met een Kickr Core waar ik niets mee kan doen :(
Waarom niet een support ticket bij Wahoo inschieten? Of verwijzen die je door naar Bikester?

Everytime I suffer I become a better man because of it

• BartNL
Tjebakka schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:42:
Op Strava zie je trouwens enorm veel mensen die onder het uur zitten. En als je dan hun analyse bekijkt kun je niet anders concluderen dan dat ze niet goed hebben gekalibreerd of hun gewicht te laag hebben ingesteld. Snap niet wat daar de lol van is.
heeft meestal weinig met lol te maken. De meeste mensen op wheel-on trainers zijn bergop niet bij te houden doordat die trainers het vermogen dan te hoog inschatten. Mijn inschatting is dat de meesten de boel niet bewust maar onbewust belazeren. Op Zwift daarom vooral met jezelf vergelijken of met Zwifters waarvan je weet dat ze in Zwift vergelijkbaar met jou zijn.

• Mistraller
BartNL schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:10:
[...]

heeft meestal weinig met lol te maken. De meeste mensen op wheel-on trainers zijn bergop niet bij te houden doordat die trainers het vermogen dan te hoog inschatten. Mijn inschatting is dat de meesten de boel niet bewust maar onbewust belazeren. Op Zwift daarom vooral met jezelf vergelijken of met Zwifters waarvan je weet dat ze in Zwift vergelijkbaar met jou zijn.
Het zijn niet de wheelon trainers want die zitten vaak juist ietsje te laag door slip en extra overdracht; maar de non smart trainers die met speed cadans sensors rijden. Ik heb dat bij meerdere collega's gezien. Eerst een keer kijken of het wat is, en die rijden dan zomaar 4Wkg zonder veel fietservaring, en dan komt er een wheelon cq directdrive en ze rijden nog maar 2,5.

---------------

• hoi1234
Mistraller schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:29:
[...]

Het zijn niet de wheelon trainers want die zitten vaak juist ietsje te laag door slip en extra overdracht; maar de non smart trainers die met speed cadans sensors rijden. Ik heb dat bij meerdere collega's gezien. Eerst een keer kijken of het wat is, en die rijden dan zomaar 4Wkg zonder veel fietservaring, en dan komt er een wheelon cq directdrive en ze rijden nog maar 2,5.
Maar hoe kan dat dan? Die sensoren zijn toch redelijk accuraat?

• BartNL
Mistraller schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:29:
[...]

het is wel zeker zo dat wheel-on bergop voordeel heeft. De door jou genoemde bezwaren worden door dergelijke trainers juist overgecompenseerd waardoor ze bergop te hard gaan en bergaf minder hard gaan. Mensen die van een wheel-on naar een goede directdrive (Tacx Neo / Wahoo Kickr) gaan krijgen het een stukje zwaarder om even hard te blijven gaan.
Je hebt gelijk dat de domme trainers nog erger zijn omdat die vaak met te weinig weerstand worden afgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
hoi1234 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:48:
[...]

die sensoren wel maar de weerstand stel je zelf in en Zwift (of andere app) berekend dan een vermogen op basis van een 'zPower' curve. Wanneer de weerstand fout staat berekend Zwift daarmee ook een fout vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:48:
[...]

Speed en cadans zegt niks als zwift de weerstand niet weet.

Het beste is een goede powermeter, of een goede direct drive trainer met betrouwbare power. De goedkopere dd zijn vaak ook niet heel accuraat met power...
Maar dan nog kan je sjoemelen met je gewicht, de meeste kunnen 200 watt wel ff volhouden, maar 200 watt bij 50 kg of 100 kg scheelt een hoop snelheid bergop (4 of 2 w/kg....)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 22:59
Ben op zoek naar een tweedehands fietstrainer om de winter mee door te komen. Wil graag gaan trainen met Zwift. Mijn budget is max 250.

Veelal kom ik dan de Tacx T2180 tegen. Qua specificaties is dit wel voldoende trainingsuitdaging voor mij vermoed ik. Zijn er vergelijkbare modellen met mijn budget waar ik ook is naar moet kijken? Bijv Bkool fietstrainers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:29
Hey even vraagje. Vriend van me heefr me gevraagd te kijken naar een budget pc die vooral Zwift en RTG moet kunnen draaien. En ik vind echt helemaal niks op dat gebied. Hik heeft een 1080p scherm dat hij daarvoor wil gebruiken.

Mijn eerste gedachte is een AMD 3400G zonder discrete GPU. Wat zijn jullie ervaringen? Wat heb je nodig precies?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Helixes schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:31:
Hey even vraagje. Vriend van me heefr me gevraagd te kijken naar een budget pc die vooral Zwift en RTG moet kunnen draaien. En ik vind echt helemaal niks op dat gebied. Hik heeft een 1080p scherm dat hij daarvoor wil gebruiken.

Mijn eerste gedachte is een AMD 3400G zonder discrete GPU. Wat zijn jullie ervaringen? Wat heb je nodig precies?
Ligt aan de settings... Maar met een AMD 3400g moet je een heel eind komen. Verwacht alleen geen top graphics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
Apple TV of een NUC lukt het ook mee.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Een RX Vega 11 iGPU zal met Zwift op 1080p problemen hebben d.w.z. lage kwaliteit en lage framerates. Misschien dat het in de basic settings lukt maar dan zou ik ook eerder een Apple TV 4K adviseren.
Andere optie is een (2e hands?) GTX 1050 of beter in die budget PC drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
BartNL schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:11:
[...]

het is wel zeker zo dat wheel-on bergop voordeel heeft. De door jou genoemde bezwaren worden door dergelijke trainers juist overgecompenseerd waardoor ze bergop te hard gaan en bergaf minder hard gaan. Mensen die van een wheel-on naar een goede directdrive (Tacx Neo / Wahoo Kickr) gaan krijgen het een stukje zwaarder om even hard te blijven gaan.
Je hebt gelijk dat de domme trainers nog erger zijn omdat die vaak met te weinig weerstand worden afgesteld.
Ik merk er anders niet veel van; mijn road FTP ligt inmiddels hoger dan in Zwift, volgens mijn 4iiii, terwijl ik in Zwift volledig stuk moest gaan. Ik vind het net iets te makkelijk in elk geval om alle wheel ons over 1 kam te scheren. Als de vermogens structureel zouden afwijken dan zou dit echt wel in firmware verbeterd worden. Ik ga er toch echt vanuit dat een apparaat van 500+ euro goed afgesteld is (op een perfect afgestelde wieldruk zonder slip etc. )
Misschien zijn de directdrives wel een beetje te zuinig afgesteld. >:)
Maar goed, zoals gezegd ga ik mijn 4iiii nog overzetten en vergelijken, dan kunnen we dit misschien uit de wereld helpen.... Of zijn er al rapportages van mensen die met een goede wheelon met een fiets met powermeter tegelijk hebben gereden?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Prulleman schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:17:
[...]

Speed en cadans zegt niks als zwift de weerstand niet weet.

Het beste is een goede powermeter, of een goede direct drive trainer met betrouwbare power. De goedkopere dd zijn vaak ook niet heel accuraat met power...
Maar dan nog kan je sjoemelen met je gewicht, de meeste kunnen 200 watt wel ff volhouden, maar 200 watt bij 50 kg of 100 kg scheelt een hoop snelheid bergop (4 of 2 w/kg....)
Mijn kids rijden op een Bluemotion met de aanbevolen weerstand. En die fietsen mij er (op de tacx bushido) compleet uit. Ik heb ze inmiddels maar 10 kg zwaarder gemaakt in Zwift, anders was het echt niet leuk meer. Ik denk dat de weerstandswaarde ook niet eens heel veel zegt, die is van trainer tot trainer mogelijk ook niet heel zuiver. En je moet ook de wielmaat nog ingeven, nog een variabele die best wat afwijking kent. De ene 25mm band is de andere niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 28-09-2020 00:42 ]

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:12

Flipmo

OMG !!

Ik heb de Tacx Vortex, en sinds afgelopen zomer de 4iiii left powermeter.
Vorige week de Tacx weer voor de dag gehaald en was benieuwd of het wattage veel met elkaar zou verschillen. Daardoor de gegevens van de 4iiii laten registreren door de wahoo bolt en opgeslagen op Ride with gps.
Gegevens van de Tacx Vortex gingen rechtstreeks naar Strava.

Power via Tacx Vortex: https://www.strava.com/activities/4102951243
Power via 4iiii: https://ridewithgps.com/trips/56615647

Tijdens het fietsen uiteraard veel op beide waardes gelet, en vond dat er maar weinig verschil in zat.
Enigste is dat de 4iiii sneller reageert als je een keer flink aanzet (beide op 3 sec power staan)
Daar zie je de waarde eigenlijk direct naar de bijv. 400 watt gaan, terwijl de vortex er 5 seconden langer over doet om de 400 watt aan te geven.

Maar dat is het wel zon beetje het verschil.

Heb stukjes nagekeken van zo'n 10 minuten met een klim. Dan zat er onderling maar een paar Watt tussen. Wat ik dus zeer acceptabel vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
ThijsM schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:21:
Ben op zoek naar een tweedehands fietstrainer om de winter mee door te komen. Wil graag gaan trainen met Zwift. Mijn budget is max 250.

Veelal kom ik dan de Tacx T2180 tegen. Qua specificaties is dit wel voldoende trainingsuitdaging voor mij vermoed ik. Zijn er vergelijkbare modellen met mijn budget waar ik ook is naar moet kijken? Bijv Bkool fietstrainers.
Mijn eerste ervaringen heb ik gedaan met een wheel-on trainer van Tacx, Satori achtige type. Was 50 euro op marktplaats. Het budget waar je mee wilt werken is begrijpelijk maar eigenlijk net aan de te lage kant. Ik was er na een half jaar al achter dat een wheel-on wel werkte maar het huishouden en ikzelf het eigenlijk wel echt teveel lawaai op vond leveren. Goed, als je nog niet zeker weet of het wat voor je is dan kan je dat overwegen natuurlijk. Zelf ben ik om de lawaairedenen dus overgestapt naar een 2e hands Tacx Flux wat 350 kostte. Maar voor mij was het dus wel waard omdat ik er dus wel wat in zag. Overigens had ik met de wheel-on al wel een eigen powermeter tot mijn beschikking maar het idee blijft hetzelfde natuurlijk.

Ik zou dus OF voor het goedkoopste gaan om te kijken of het werkt en wat is. En ook die wheel-on trainer kan je daarna weer makkelijk verkopen. En mocht het hele idee van Zwiften of op zo'n trainer wat voor je zijn dan zou ik daarna het budget iets oprekken richting de 350-400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:29
@hoi1234 @joint_me @BartNL
Dank voor het meedenken!

Ik kwam in mijn zoektochten naar info Zwiftalyzer tegen. Kent iemand dat? Is dat een beetje betrouwbaar?

Zo te zien is Zwift bijzonder crappy gecodeerd, zeg... :|

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
De duurdere wheel-ons zoals de Bushido en Genius hebben een grotere diameter qua aandrukrol. Het toerental ligt daardoor een heel stuk lager en de rol hoeft minder hard op de band te drukken, zeker als je met veel weerstand rijdt.
De T2180 (vortex) heeft de rol met de kleinere diameter.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
MMUilwijk schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:52:
[...]

Waarom niet een support ticket bij Wahoo inschieten? Of verwijzen die je door naar Bikester?
Dit staat jammer genoeg op de website van Wahoo:
Additional Terms & Conditions:

Wahoo Fitness cannot accept returns of products purchased through a reseller or distributor. Please contact the original seller to return items purchased through them.
;w
Pagina: 1 ... 43 ... 158 Laatste