Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 42 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07
ja, (sommige) chinese producten zijn een gok, maar magene zou ik wel aandurven. Ik heb met een ander noname cadans ook wel geluk gehad, ik zocht een compacte die ik in de holte van mijn crank kon plakken ipv met een lelijke tiewrap :)

Hier kan je wat data terug zien van 3 verschillende ritten, MTB, op de weg en op de trainer:
Prulleman in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"/

Op de MTB zit er 1 uitschieter naar 200 rpm, maar dan wordt ie ff heel hard geschud ofzo, jammer dat je max dan niet meer klopt, maar verder maakt het niet zoveel uit, komt zelden voor.

gaat om deze:
https://nl.aliexpress.com/item/32910059322.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Prulleman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:38:
[...]

nodig.. nee, ik heb bewust voor een een HR strap gekozen die er comfortabel en degelijk uit ziet, deze zit namelijk op je lichaam en moet regelmatig gewassen worden (slijtage). (ik heb de garmin premium ant+, oud model zonder BT, maar ziet er hetzelfde uit als de dual). Voor deze kan je ook een nieuwe band kopen en de unit herbruiken als deze nog goed is.

Maar je zou ook kunnen zeggen, die straps slijten, dus doe maar een goedkope, dan vervang ik em als ie op is.. Is gewoon een keuze, net zoals een goedkope auto of een dure auto. Een dure auto is geen garantie voor probleemloos rijden, maar ziet er luxer uit en is wellicht comfortabeler. en gaat -misschien- langer mee.

Hetzelfde geld voor de andere sensoren, het is gewoon een keuze, ze doen het niet beter, slimmer, zuiniger, ... Er zal ongetwijfeld een verschil in afwerking zitten, maar uiteindelijk is het een eigen keuze of je daar je geld aan uit wilt geven..

en het prijsverschil.. waarom is in china alles goedkoper, .. marketing en dat soort dingen
Dan ga ik die sensoren gewoon eens bestellen. Die hartslagmeter ga ik toch in NL bestellen. Hij zit immers direct op de huid (heb al een gevoelige huid) en vaak zijn de normen m.b.t. giftige stoffen niet zo hoog in China. Ik neem aan dat ik dan wel een fietscomputer nodig zal hebben? Die Chinese sensoren zullen wel zeer slecht met een app uit te lezen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:34
Nee hoor. Werken precies hetzelfde als andere sensoren. Met de Wahoo app kun je goed deze sensoren uitlezen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
]
hoi1234 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:32:
[...]

Dan ga ik die sensoren gewoon eens bestellen. Die hartslagmeter ga ik toch in NL bestellen. Hij zit immers direct op de huid (heb al een gevoelige huid) en vaak zijn de normen m.b.t. giftige stoffen niet zo hoog in China. Ik neem aan dat ik dan wel een fietscomputer nodig zal hebben? Die Chinese sensoren zullen wel zeer slecht met een app uit te lezen zijn?
dat probeerde ik hier ook duidelijk te maken, het zijn gewoon 2 standaarden, vrij simpele standaarden ook nog eens. dus dat gaat zonder problemen.
Prulleman schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:13:
...
Daar heb je eigenlijk maar 2 protocollen in:
- ANT+
- Buetooth
(maar de meeste moderne ondersteunen beide protocollen).

ANT+ is echt een simpel protocol. Als de band een signaal opmerkt gaat ie gewoon data de lucht in slingeren (versimpeld zoiets: type = hartslag, uniek id = ODFDUFXJC, hartslag waarde = 120 bpm).
Bluetooth is niet heel anders, maar moet expliciet gekoppeld worden aan de ontvanger, maar doet dan verder hetzelfde.

...
de chinese cadans sensor van 8 euro, wordt netjes opgepakt door mijn samsung s8 en s10 via zowel ant+ als Bluetooth, ook mijn dell laptop leest deze netjes via Bluetooth uit (geen ant dongle). Je hoeft nergens bang voor te zijn.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
Ik bedenk me met China spullen altijd dat een Chinees ook toegang heeft tot goede spullen :) Dus niet de meest lowbudget dingen kopen, maar daarboven gaan zitten en op reviews letten.
In het geval van de Magene sensors, zowel de HR als spd/cadans zijn slim ontworpen (knopjes betekent vochtgevoelig, dus om te schakelen van spd naar cadans doe je even de batterij los en terug en je doet het maar 1x) de bouwkwaliteit is meer dan prima, functioneel in orde (geen meetfouten, geeft batterijspanning door) en het gebruikte kunststof is goed. (geen breekbare kwaliteit die je bij de onderkant van de markt vaak ziet)
Over de HR sensor; er komt ontzettend veel materiaal uit china, ze maken daar ook goede dingen! Ik ben overigens allergisch voor de horlogebandjes van Garmin zelf, dus in die zin zegt merk echt niks.
Ant+ is inderdaad een bijzonder simpel protocol; mijn telefoon, horloge, de edge, Zwift (met ant dongle aan pc, ook al een budget china ding trouwens), ze pikken allemaal moeiteloos, en eventueel gelijktijdig (want dat kan zo mooi met ANT) de sensors op. En ook batterijduur is fijn, je hoeft niet elke maand met batterijtjes te rommelen.
Het enige ~minpuntje dat ik kan benoemen is dat je soms een chinees doosje krijgt en soms een engels doosje. Maar er valt zo weinig aan die dingen uit te leggen dat ik dat geen argument vind.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:45:
]
[...]

dat probeerde ik hier ook duidelijk te maken, het zijn gewoon 2 standaarden, vrij simpele standaarden ook nog eens. dus dat gaat zonder problemen.

[...]

de chinese cadans sensor van 8 euro, wordt netjes opgepakt door mijn samsung s8 en s10 via zowel ant+ als Bluetooth, ook mijn dell laptop leest deze netjes via Bluetooth uit (geen ant dongle). Je hoeft nergens bang voor te zijn.
Nou ja, ik bedoelde meer dat wahoo en garmin (volgens mij ook) super fancy apps hebben. Ik neem aan dat een willekeurige Chinees die niet heeft. Aangezien de 3rd party apps dungezaaid zijn, zou dat nog eens tot problemen kunnen leiden. Ik kan dus gewoon de app van Wahoo gebruiken. Dat is fijn om te weten.

Overigens een beetje off-topic maar beter met paypal of beter met creditcard kopen? Ik heb zelf geen creditcard, maar als het echt uitmaakt, kan ik er wel een gebruiken of desnoods een prepaid exemplaar aanvragen. Het blijft een Chinashop, daar is het vaak toch wat minder goed geregeld.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 08-09-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:14:
[...]

Nou ja, ik bedoelde meer dat wahoo en garmin (volgens mij ook) super fancy apps hebben. Ik neem aan dat een willekeurige Chinees die niet heeft. Aangezien de 3rd party apps dungezaaid zijn, zou dat nog eens tot problemen kunnen leiden.

Overigens een beetje off-topic maar beter met paypal of beter met creditcard kopen? Ik heb zelf geen creditcard, maar als het echt uitmaakt, kan ik er wel een gebruiken of desnoods een prepaid exemplaar aanvragen
een standaard is een standaard, dus als jij de wahoo app wilt gebruiken, dan kan dat ook met een ali sensor. net zoals je een wahoo sensor met garmin kan gebruiken of andersom, of een ali fietscomputer.

In dit soort sensoren zit niks smarts, ze pushen gewoon wat gegevens de lucht in volgens een standaard protocol.

ali betaal ik altijd met paypal, 2 x gehad dat er iets niet geleverd was, en geld terug gehad (wel lang wachten!!). 1 x een defect ding en ook vervangen, maar dat kost wat meer moeite

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 08-09-2020 11:19 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 11:41
Prulleman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:18:
[...]

een standaard is een standaard, dus als jij de wahoo app wilt gebruiken, dan kan dat ook met een ali sensor. net zoals je een wahoo sensor met garmin kan gebruiken of andersom, of een ali fietscomputer.

In dit soort sensoren zit niks smarts, ze pushen gewoon wat gegevens de lucht in volgens een standaard protocol.

ali betaal ik altijd met paypal, 2 x gehad dat er iets niet geleverd was, en geld terug gehad (wel lang wachten!!). 1 x een defect ding en ook vervangen, maar dat kost wat meer moeite
De vraag blijft hoe goed die standaard (ANT+, BTLE) geimplementeerd is.... en bij noname/ali uitvoeringen vrees ik dat daar wel de crux zit. But if you’re happy with it...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
uiteraard, en afgaan op alle 5 sterren reviews moet je ook niet doen, maar als er hier wat echte ervaringen te lezen zijn, dan kan je wel een ingecalculeerd risico nemen (10 vs 50 euro)..

Maar zoals ik ook al zei, ik heb wel een garmin hr strap (52 euro). maar ook 2x een cadans sensor van <10 euro, wat dus even goed werkt :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Sterretjes zijn ook geen echte reviews vind ik. Reacties met tekst, en bijv ervaringen op andere plekken zijn wel nuttig. Ik heb tot nu toe vaker gehad dat mijn Edge m'n Garmin horloge kwijt was. Of gedoe met de tacx. Die sensors kan je écht geen buil aan vallen. Bovendien, het is puur voor de fun, je valt niet op je gezicht als het stuk gaat en zelfs je fit file bevat nog altijd de juiste info, je mist alleen 1 lijntje (en bij een speedsensor dat niet eens). Soit.
Als je bijv kijkt naar de 4iiii powersensor; bouwkwaliteit is identiek qua sensor, maar ze hebben ook workout tracking in hun eigen app gebouwd. Ook kan je je sensor (en dus feitelijk je fiets) als "missing" markeren. Als iemand ter wereld jouw 4iiii detecteert die op missing staat, krijg je een melding in je app terug zodat je weet waar je fiets is. Klinkt leuk, want dan heb je tracking op je fiets. Probleem is natuurlijk, dat niemand ter wereld die 4iiii app actief gebruikt want iedereen hangt die sensor in z'n Edge of horloge. Daar is echter wel een hoop engineering in gestoken, en dat betaal je dus gewoon.
Ook speelt nog mee; hoeveel geld wil je steken in het aller-allerbeste materiaal. Ga je voor value-for-bucks en koop je een 105 groepset, of ga je voor die minimaal hogere kwaliteit en koop je voor veel meer geld Ultegra of Dura-Ace?
Ik ben een 105-man ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Laatst online: 22:09
Weet niet of dit de juiste plek is gezien de vraag, maar hier zit in ieder geval wel de ervaring. Sinds kort heb ik een Wahoo KICKR Bike (heel gaaf!) en wil ik mijn Zwift graphics van een Apple TV 4k upgraden door een PC aan de 42' TV (1080P) te koppelen. Zit naar 2e hands te kijken, omdat ik weinig ervaring heb met PC gaming. Iemand die een vergelijkbare of aan te raden setup heeft voor Ultra graphics met Zwift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
LCHero schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:35:
Weet niet of dit de juiste plek is gezien de vraag, maar hier zit in ieder geval wel de ervaring. Sinds kort heb ik een Wahoo KICKR Bike (heel gaaf!) en wil ik mijn Zwift graphics van een Apple TV 4k upgraden door een PC aan de 42' TV (1080P) te koppelen. Zit naar 2e hands te kijken, omdat ik weinig ervaring heb met PC gaming. Iemand die een vergelijkbare of aan te raden setup heeft voor Ultra graphics met Zwift?
Prima plek voor je vraag hier :)

je tv blijft 1080P toch?
ik heb er geen ervaring mee, maar hier vind je vrij veel info:
https://zwiftinsider.com/...cs%20card%20to%20increase.

(wat ik eruit opmaak heb je niet de duurste kaart+cpu nodig, want bij veel spawns heb je nog steeds framedrops)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
Ik heb dit jaar in maart/april de apple tv 4k (op 4k 42 inc scherm) vervangen door dedicated pc systeem.
De appleTv toonde de menu’s wel in 4k maar de virtuele wereld was/bleef gewoon 1080 resolutie (en eenvoudigere/geen schaduw en effecten)

Linkje vd specs: https://www.demaasverbind...w-je-eigen-zwift-systeem/

Uiteindelijk de GTX1650 vervangen door GTX1660 (oa bredere bus, gddr6 geheugen etc). Dat rijdt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 08-09-2020 13:13 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
Prulleman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:59:
[...]

Prima plek voor je vraag hier :)

je tv blijft 1080P toch?
ik heb er geen ervaring mee, maar hier vind je vrij veel info:
https://zwiftinsider.com/...cs%20card%20to%20increase.

(wat ik eruit opmaak heb je niet de duurste kaart+cpu nodig, want bij veel spawns heb je nog steeds framedrops)
Ja, de tv is 1080p dus dat scheelt qua benodigde rekenkracht. Dat artikel had ik ook gevonden, maar ziet vooral op 4k. Een vergelijkbare setup kost richting de E500 en voelt als overkill voor een 1080p TV. Zelf bouwen is ook geen optie voor mij.

Ook op Zwiftaliser gekeken voor GTX 970, maar met alle variabelen gaat het mijn pet te boven. Als ik investeer wil ik wel Ultra 1080P en 60fps. Beetje op zoek naar de sweet spot.
NielsTn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb dit jaar in maart/april de apple tv 4k (op 4k 42 inc scherm) vervangen door dedicated pc systeem.
De appleTv toonde de menu’s wel in 4k maar de virtuele wereld was/bleef gewoon 1080 resolutie (en eenvoudigere/geen schaduw en effecten)

Linkje vd specs: https://www.demaasverbind...w-je-eigen-zwift-systeem/

Uiteindelijk de GTX1650 vervangen door GTX1660 (oa bredere bus, gddr6 geheugen etc). Dat rijdt prima.
Mooie setup! Dat is voor mij overkill en qua kosten ook meer dan ik er aan uit wil geven. En zelf samenstellen is voor mij vragen om problemen. O-)

[ Voor 28% gewijzigd door LCHero op 08-09-2020 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:35:
uiteraard, en afgaan op alle 5 sterren reviews moet je ook niet doen, maar als er hier wat echte ervaringen te lezen zijn, dan kan je wel een ingecalculeerd risico nemen (10 vs 50 euro)..

Maar zoals ik ook al zei, ik heb wel een garmin hr strap (52 euro). maar ook 2x een cadans sensor van <10 euro, wat dus even goed werkt :)
Ik heb redelijk veel vertrouwen in de beoordelingen. Wat ik overigens vaak doe is juist de slechte ervaringen lezen. Die zijn interessant. Ik kan heel weinig met "prima product, doet wat het moet doen, snel geleverd en zeer goede service van <winkel>". Je ziet vaak wel of het zeiken is, onkunde of een andere redenen dat de review onterecht is of een echt terecht slechte review is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:21:
Sterretjes zijn ook geen echte reviews vind ik. Reacties met tekst, en bijv ervaringen op andere plekken zijn wel nuttig. Ik heb tot nu toe vaker gehad dat mijn Edge m'n Garmin horloge kwijt was. Of gedoe met de tacx. Die sensors kan je écht geen buil aan vallen. Bovendien, het is puur voor de fun, je valt niet op je gezicht als het stuk gaat en zelfs je fit file bevat nog altijd de juiste info, je mist alleen 1 lijntje (en bij een speedsensor dat niet eens). Soit.
Als je bijv kijkt naar de 4iiii powersensor; bouwkwaliteit is identiek qua sensor, maar ze hebben ook workout tracking in hun eigen app gebouwd. Ook kan je je sensor (en dus feitelijk je fiets) als "missing" markeren. Als iemand ter wereld jouw 4iiii detecteert die op missing staat, krijg je een melding in je app terug zodat je weet waar je fiets is. Klinkt leuk, want dan heb je tracking op je fiets. Probleem is natuurlijk, dat niemand ter wereld die 4iiii app actief gebruikt want iedereen hangt die sensor in z'n Edge of horloge. Daar is echter wel een hoop engineering in gestoken, en dat betaal je dus gewoon.
Ook speelt nog mee; hoeveel geld wil je steken in het aller-allerbeste materiaal. Ga je voor value-for-bucks en koop je een 105 groepset, of ga je voor die minimaal hogere kwaliteit en koop je voor veel meer geld Ultegra of Dura-Ace?
Ik ben een 105-man ;)
Ja tracking is dus echt geen reden voor mij. Een fietsendief trekt dat ding er direct af. Ik denk niet dat ze jouw fiets ergens in een rivier gooien. Dus je bent er erg weinig mee dat dat ding registreert dat die zich in een rivier bevindt.

Maar duidelijk. Ik ga gewoon die van Aliexpress proberen. Ga ook een cadencesensor voor m'n zwager mee bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 08-09-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
LCHero schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:13:
[...]

Ja, de tv is 1080p dus dat scheelt qua benodigde rekenkracht. Dat artikel had ik ook gevonden, maar ziet vooral op 4k. Een vergelijkbare setup kost richting de E500 en voelt als overkill voor een 1080p TV. Zelf bouwen is ook geen optie voor mij.

Ook op Zwiftaliser gekeken voor GTX 970, maar met alle variabelen gaat het mijn pet te boven. Als ik investeer wil ik wel Ultra 1080P en 60fps. Beetje op zoek naar de sweet spot.

[...]

Mooie setup! Dat is voor mij overkill en qua kosten ook meer dan ik er aan uit wil geven. En zelf samenstellen is voor mij vragen om problemen. O-)
Dank je wel!

Je kan nog kosten drukken qua cpu cooler, 8 ipv 16gb ram, kleinere ssd (120Gb ipv 250), voeding idem.
Ook de CPU zou je lichter kunnen kiezen (ipv i7 een i5).
Het is een van de vele voorbeelden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Ik zou niet zo snel een prebuild of een samengestelde PC kopen. Ik zou liever iets samen laten stellen via Alternate of azerty o.i.d. dan heb je veel meer controle over welke componenten er gebruikt worden en hoe goed jouw systeem straks te updaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:12
@LCHero Als je TV 1080p blijft waarom wil je upgraden naar een dedicated PC? Ik zie geen meerwaarde om van een Apple TV 4K naar PC over te stappen, toch zeker niet op grafisch vlak.

Ik wacht af tot Apple met een nieuwe Apple TV op de proppen komt, en hopelijk kunnen ze wel 4K renderen in Zwift.

Zit ook met het idee om € 500 te investeren in een 4K PC, maar ik vind het veel geld voor wat het biedt, voor de rest doe ik er niks mee. Eénmaal lente staat het maar te staan, terwijl mijn Apple TV verhuist naar de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:26:
[...]

Ja tracking is dus echt geen reden voor mij. Een fietsendief trekt dat ding er direct af.
Nou nee, dat is nou net het idee van de 4iiii powermeter >:) Die zit nogal behoorlijk fixed aan je crank. En een fiets zonder cranks verkoopt niet zo lekker.
Zie ook https://www.dcrainmaker.c...racking-capabilities.html
Maar goed, is verder offtopic hier.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
RigolleM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:04:
@LCHero Als je TV 1080p blijft waarom wil je upgraden naar een dedicated PC? Ik zie geen meerwaarde om van een Apple TV 4K naar PC over te stappen, toch zeker niet op grafisch vlak.

Ik wacht af tot Apple met een nieuwe Apple TV op de proppen komt, en hopelijk kunnen ze wel 4K renderen in Zwift.

Zit ook met het idee om € 500 te investeren in een 4K PC, maar ik vind het veel geld voor wat het biedt, voor de rest doe ik er niks mee. Eénmaal lente staat het maar te staan, terwijl mijn Apple TV verhuist naar de woonkamer.
Volgens mij gaat Zwift ook in nabije toekomst geen grafische verbeteringen (rendering van licht, schaduw, weersinvloeden) voor de AppleTV ontwikkelen.

De AppleTv 4k kan 4k aan, maar zwift zal er voor ontwikkeld moeten worden. En zolang mainstream een PC platform benut.... zal daar de focus liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
RigolleM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:04:

De stap van Basis @ 30fps naar Ultra @ 60fps vind ik wel de moeite waard als ik naar voorbeelden kijk. Maar inderdaad niet tegen alle kosten. Vandaar dat ik naar 2e hands builds kijk met iets oudere componenten.

Betere Apple TV zou perfect zijn qua kosten, maar daar is i.c.m. Zwift nog geen zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
NielsTn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:08:
[...]

Volgens mij gaat Zwift ook in nabije toekomst geen grafische verbeteringen (rendering van licht, schaduw, weersinvloeden) voor de AppleTV ontwikkelen.

De AppleTv 4k kan 4k aan, maar zwift zal er voor ontwikkeld moeten worden. En zolang mainstream een PC platform benut.... zal daar de focus liggen.
Inderdaad ze zouden ondertussen toch al moeite moeten gedaan hebben om de Zwift app voor Apple TV aan te pakken voor 100% 4K, wat nog niet is gebeurd, dus zou je wel eens gelijk kunnen hebben.

Kunnen alleen maar hopen, zou interessante (lees goedkope) oplossing zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
LCHero schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:12:
[...]

De stap van Basis @ 30fps naar Ultra @ 60fps vind ik wel de moeite waard als ik naar voorbeelden kijk. Maar inderdaad niet tegen alle kosten. Vandaar dat ik naar 2e hands builds kijk met iets oudere componenten.

Betere Apple TV zou perfect zijn qua kosten, maar daar is i.c.m. Zwift nog geen zicht op.
Moet toegeven dat dit mij eigenlijk niet zoveel deert... Ik vond het gewoon goedkoop: Apple TV 4K had ik al, dus gewoon aansluiten en Zwiften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
hoi1234 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:44:
Ik zou niet zo snel een prebuild of een samengestelde PC kopen. Ik zou liever iets samen laten stellen via Alternate of azerty o.i.d. dan heb je veel meer controle over welke componenten er gebruikt worden en hoe goed jouw systeem straks te updaten is.
Inderdaad, alternate biedt (net als anderen) om voor enige vergoeding de door jouw gekozen componenten tot een systeem te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 16:23
Ik heb een oude office pc (Dell 9020 Small Form Factor) gekocht (EUR 150) en een low profile GTX1650 erin gedaan. Ben je voor EUR 300 klaar.

Kijk hier voor meer tips : https://zwiftinsider.com/zwift-pc-guide/

[ Voor 5% gewijzigd door sjibbie op 08-09-2020 15:20 ]

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
sjibbie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:18:
[...]

Ik heb een oude office pc (Dell 9020 Small Form Factor) gekocht (EUR 150) en een low profile GTX1650 erin gedaan. Ben je voor EUR 300 klaar.

Kijk hier voor meer tips : https://zwiftinsider.com/zwift-pc-guide/
Dat klinkt als muziek in de oren en behapbaar :) Hoe draait Zwift bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-06 15:53
De systeemeisen van Zwift zijn helemaal niet zo hoog. Draait op mijn 4 jaar oude Dell laptop met een i7-6700HQ en een GTX 960M met ± 30 fps op 1080P en ultimate settings

- NAC Breda -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjibbie
LCHero schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:34:
[...]

1080P en Ultra zonder problemen. Moet 4K nog eens proberen, maar dan moet ik ook een ventilator op de pc kast richten denk ik :)

[ Voor 11% gewijzigd door sjibbie op 08-09-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Ypuh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:19:
[...]
Als producten gelijkwaardig zijn zou ik zelf altijd voor Tacx gaan i.v.m. van Nederlandse bodem (ook met het oog op garantie, maar vooral gunfactor). Belangrijkste argumenten voor mij om voor de Neo te gaan is omdat deze een beetje links-rechts sway biedt en daarnaast compleet stil is met minimale hoeveelheid bewegende delen. Mocht je op termijn een Climb willen dan kan dat wel een argument om voor een Wahoo te gaan (heb daar persoonlijk weinig behoefte aan).
Ik ben mij aan het oriënteren op een smart trainer en ben aan het kijken naar de Neo en de Kickr.

In onderstaande video wordt letterlijk aangegeven dat je compleet niet goed bij je hoofd moet zijn als je op dit moment voor een Neo gaat gezien de situatie met Garmin en problemen met de Neo.

YouTube: Tacx Neo 2T Time Bomb, Garmin Nightmare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
LCHero schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:34:
[...]
wanneer je puur voor een Zwift setup iets in elkaar wilt zetten kun je beter een Apple TV 4K kopen. Ik zou dan niet meer uitgeven aan een PC setup die niet beter gaat presteren. Persoonlijk heb ik wel een dedicated PC die dan ook Zwift in 4K op ultra setting goed aan kan. Dat is voornamelijk een kwestie van een goede videokaart.

[ Voor 15% gewijzigd door BartNL op 09-09-2020 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ritchie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:38:
De systeemeisen van Zwift zijn helemaal niet zo hoog. Draait op mijn 4 jaar oude Dell laptop met een i7-6700HQ en een GTX 960M met ± 30 fps op 1080P en ultimate settings
Hier op een Intel Core i7-2670QM uit 2011. Gaat als een speer. (Wat mij blijft verbazen hoe goed die laptop nog altijd meegaat. Zit wel 12 gig en een ssd in uiteraard maar dan nog.)

Kids draaien zwift op een 2e hands kantoorlaptop met een i5. Ook geen enkel probleem.
Heb onlangs de garage heringericht en toevallig een beamer gekregen. Dit najaar eens kijken of dat iets is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 10-09-2020 01:35 ]

---------------

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:12

Flipmo

OMG !!

ik draai zwift ook op een oude laptop van zo'n 7 jaar oud, geloof ook een i5.
HDMI kabel erin naar de TV en fietsen maar, als ik aan het afzien ben in een race dan let ik echt niet zo op de graphics :P

En ook tijdens een gewoon rondje fietsen, vind ik het er prima uitzien :)

• LCHero
BartNL schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:40:
[...]

wanneer je puur voor een Zwift setup iets in elkaar wilt zetten kun je beter een Apple TV 4K kopen. Ik zou dan niet meer uitgeven aan een PC setup die niet beter gaat presteren. Persoonlijk heb ik wel een dedicated PC die dan ook Zwift in 4K op ultra setting goed aan kan. Dat is voornamelijk een kwestie van een goede videokaart.
De Apple TV 4K heb ik al en die doet het prima inderdaad. De PC is ook geen must, maar zelf vind ik het wel een mooie upgrade om naar 60 fps te gaan en Ultra i.p.v. Basic. En dat kan met de setup die sjibbie heeft. Met de Kickr Bike al een aardige investering gedaan en dan vind ik dat wel een mooie om het af te ronden.

• NielsTn
LCHero schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:30:
[...]

De Apple TV 4K heb ik al en die doet het prima inderdaad. De PC is ook geen must, maar zelf vind ik het wel een mooie upgrade om naar 60 fps te gaan en Ultra i.p.v. Basic. En dat kan met de setup die sjibbie heeft. Met de Kickr Bike al een aardige investering gedaan en dan vind ik dat wel een mooie om het af te ronden.
Gewoon gefaseerd opbouwen.
Ik heb ook niet in 1 klap naast de Kickr de Climb gehaald. En nu nog kijken of t sturen in zwift aanslaat, en of dat onder de Climb gebouwd kan worden...

Grootste meerwaarde van overstap apple TV naar pc platform vind ik de grafische effecten (realtime schaduw, verblinding door zonlicht, mist). Nu nog kijken of ik met philips hue lichtstrip beetje ambient kan creeeren achter de tv...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Ik vind persoonlijk sowieso het idee een beetje doorslaan, dat je alles indoor moet kunnen simuleren. Sturen, hellingen, snelheidsafhankelijke wind, roadfeel.... Ik fiets dan liever buiten hoor. Dan steek ik mijn geld liever in winterkleding of een leuk weekendje in een heuvelachtig gebied. Zwift is al duur zat wat mij betreft.
Ik wil gewoon op een leuke manier de conditie in orde houden, daar heb je al die opsmuk niet voor nodig.

---------------

• hoi1234
Prulleman schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:22:
[...]

Ik heb zelf 2 cadans sensoren van 10 euro van Ali, die werken prima, op de racefiets (staat meestal indoor, maar soms ook buiten) en op de MTB. in dezelfde categorie heb je ook een speedsensor. (er zijn er ook die je met een knopje kan omzetten van speed naar cadans, ze werken namelijk hetzelfde, gewoon een rotatie sensor, of die nu een wiel of een crank rotatie meet, de techniek is gelijk)

Wisselen is niet lastig, maar gaat snel vervelen met tiewraps, dubbelzijdig tape, stiekjes .. dus als je 2 fietsen wilt gebruiken met sensoren zou ik dubbel investeren.

bv https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

4 x de sensor + 1 x de hr band ben je voor 60 euro klaar
Heb gisteren 3 stuks besteld. Komen helaas pas 11/10 aan :( Eens zien of het wat is. M'n zwager was ook enthousiast dus heb hem er ook één beloofd. Voor de helft van de prijs van één sensor van wahoo of garmin, heb ik nu zowel cadance als speed en kan ik m'n zwager ook eentje cadeau doen, omdat hij alleen speed heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 10-09-2020 09:57 ]

• Prulleman
hoi1234 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:55:
[...]

Heb gisteren 3 stuks besteld. Komen helaas pas 11/10 aan :( Eens zien of het wat is. M'n zwager was ook enthousiast dus heb hem er ook één beloofd.
is een indicatie he, kan net zo goed 2 weken eerder of 4 weken later zijn

Strava

• hoi1234
Prulleman schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:57:
[...]

is een indicatie he, kan net zo goed 2 weken eerder of 4 weken later zijn
Ze moeten uit China komen. Helaas konden ze niet vanuit een andere warehouse verstuurd worden naar NL. Nu met corona denk ik eerder dat het langer duurt.

• Mistraller
hoi1234 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:02:
[...]

Ze moeten uit China komen. Helaas konden ze niet vanuit een andere warehouse verstuurd worden naar NL. Nu met corona denk ik eerder dat het langer duurt.
Volgens mij kan je voor bestemming NL altijd alleen China kiezen. Corona heeft alleen indirecte impact vanwege de toegenomen hoeveelheden. Onlangs een bestelling, was nog geen twee weken onderweg. Maar daarover kan je beter terecht bij een van de vele China topics zoals specifiek deze: China-shopping levertijdentopic

---------------

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:54
Gisteren voor het eerst indoor gefietst. Via Wattcycling in Utrecht een aantal try-out-lesjes gekocht om kennis te maken. Ik zoek een manier om in de winter enigzins fit te blijven. Ideale scenario zou een tacx of wahoo kickr zijn, maar weinig plek en een zeer lage WAF maakt dit lastig :/

Maargoed, terug naar Wattcycling. Klein groepje in de introductieles, maar wel heel leuk. Alles werd netjes uitgelegd en voorgedaan.

De ramptest vond ik wel erg wennen. De stappen van 25w per minuut vielen me toch best nog tegen en bij 300watt vond ik het wel mooi geweest. Hartslag tikte 200 aan en het beste was er wel af. Kwam uiteindelijk uit op een MMP van 300 en een FTP van 214 aldus de software. Niet geheel tevreden, maar schommel rond de 3 watt per kg en dus nog genoeg te verbeteren :) Een volgende keer ben ik wat behendiger met het verhogen van de weerstand en krijg ik er door bijvoorbeeld te gaan staan nog wel wat meer uit.

Nadeel van de gebruikte fietsen vond ik wel, dat je zelf je weerstand moet aanpassen (bij WATTWORKS in Amsterdam gaat dit automatisch begreep ik van een collega).

Ik weet nog niet of ik het ga blijven doen. Voor een abbo met 1 les per week betaal je 59 euro per maand, waardoor het toch fors oploopt als je een hele winter door wil blijven fietsen (en alsnog maar 1x in de week fietst dus uiteindelijk).

Zijn er hier meer mensen die bij Wattcycling of wattworks fietsen?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Prulleman
Dan train je dus voor 15 euro per keer...

Met een trainer van 600 euro en 3x per week zit je op 8 euro per x in het 1e half jaar

Uiteraard relatief duurder bij minder workouts...
Maar met 2x per week heb je het er ook al snel uit

(Maar verder geen ervaring met wattcycling of andere spinning varianten)

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 10-09-2020 14:54 ]

Strava

• hoi1234
Stufferdt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:39:
Gisteren voor het eerst indoor gefietst. Via Wattcycling in Utrecht een aantal try-out-lesjes gekocht om kennis te maken. Ik zoek een manier om in de winter enigzins fit te blijven. Ideale scenario zou een tacx of wahoo kickr zijn, maar weinig plek en een zeer lage WAF maakt dit lastig :/
Hoezo maakt dit lastig? Gewoon je vrouw d'r uit 8)7 Heb je meteen extra ruimte en heb je ook geen problemen meer met zoiets als een WAF.

• Rsw85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 10:07
Goedemiddag, ik heb een Zwift setup in het schuurtje staan. De wifi uit het huis is zeer matig (buitengebied via telefoonlijn).

De eerste keer in het schuurtje hotspot opgezet met mobiel. Halverwege de rit 4g verbinding weg en weg was internet. Je kunt blijven rijden maar als je achiefments ben je kwijt.

Vanmiddag een utp kabel vanuit huis naar het schuurtje in de laptop, stabiel internet, heerlijk zwiften geen problemen. Echter de companion app doet het niet als die niet binnen hetzelfde netwerk zit als waar zwift op de laptop op dat moment draait, zucht.

Kun je van een laptop (met internet via utp kabel) een hotspot maken waar de telefoon dan op draait zodat ze binnen hetzelfde netwerk zitten? Zo nee hoe zou je dit kunnen oplossen?

www.zelfeenhuisverbouwen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Rsw85 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:10:
Goedemiddag, ik heb een Zwift setup in het schuurtje staan. De wifi uit het huis is zeer matig (buitengebied via telefoonlijn).

De eerste keer in het schuurtje hotspot opgezet met mobiel. Halverwege de rit 4g verbinding weg en weg was internet. Je kunt blijven rijden maar als je achiefments ben je kwijt.

Vanmiddag een utp kabel vanuit huis naar het schuurtje in de laptop, stabiel internet, heerlijk zwiften geen problemen. Echter de companion app doet het niet als die niet binnen hetzelfde netwerk zit als waar zwift op de laptop op dat moment draait, zucht.

Kun je van een laptop (met internet via utp kabel) een hotspot maken waar de telefoon dan op draait zodat ze binnen hetzelfde netwerk zitten? Zo nee hoe zou je dit kunnen oplossen?
In principe hoor je gewoon op hetzelfde netwerk te zitten. Dat wil zeggen als je met WiFi verbindt en niet het internet op gaat middels 4G. Ook moet je er voor zorgen dat je slechts 1 router in je netwerk hebt hangen. Dan moet alles over het algemeen wel goed gaan.

Mocht je meerdere routers in je netwerk hebben (routers, dus geen accesspoints), kun je die instellen als accesspoint. Dan heb je toch overal netjes WiFi, maar is alles netjes één netwerk. Als je op 4G moet, omdat er geen WiFi bereik is in de garage, kun je in de garage (of ergens anders in huis) een accesspoint ophangen.

Het beste verbind je een accesspoint middels een UTP-kabel aan je router/switch. Anders wordt het een repeater, waardoor de performance drastisch (kan) verminderen/vermindert. Wat je tegenwoordig ook weleens ziet is een accesspoint met een extra UTP-poort. Je trekt dan een kabel naar het accesspoint en vervolgens trek je een kabel vanaf het accesspoint door naar bijvoorbeeld je computer. Voordeel is dat je dan toch bedraad je computer kunt verbinden, maar geen twee kabels moet trekken, maar één lange kabel moet trekken en één kortere kabel kunt trekken. Je kunt natuurlijk ook gewoon een switch gebruiken en vanaf je switch naar je accesspoint gaan en naar je computer gaan.

EDIT:
Oh, volgens mij was jouw vraag vooral of jouw computer een WiFi-netwerk kan uitzenden. Als ik het me goed herinner kan dat. Dan moet jouw computer natuurlijk wel over een WiFi-kaart beschikken. 't zal prima werken in de garage, maar als je verder van de computer internet wilt hebben, kun je beter een accesspoint kopen.

Je moet dan op het interneticoontje in je taakbalk klikken en dan kun je mobiele hotspot instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door hoi1234 op 10-09-2020 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:54
Prulleman schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:53:
Dan train je dus voor 15 euro per keer...

Met een trainer van 600 euro en 3x per week zit je op 8 euro per x in het 1e half jaar

Uiteraard relatief duurder bij minder workouts...
Maar met 2x per week heb je het er ook al snel uit

(Maar verder geen ervaring met wattcycling of andere spinning varianten)
Precies, en 15 euro per uur is toch een fors bedrag. Dat red ik netto niet per uur (junior :9 ).

En een eigen trainer heeft natuurlijk ook nog een zekere restwaarde op het moment dat het toch niet bevalt of ik iets anders zoek.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Prulleman
zou inderdaad zoals @hoi1234 aangeeft een extra acces point wegzetten, pak er 1 die je op de zojuist getrokken kabel kan aansluiten en wellicht ook nog met ingebouwde switch, zodat je naast uitbreiding van je wifi ook je vaste netwerk uitbreid. dubbel win!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Stufferdt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:55:
[...]

Precies, en 15 euro per uur is toch een fors bedrag. Dat red ik netto niet per uur (junior :9 ).

En een eigen trainer heeft natuurlijk ook nog een zekere restwaarde op het moment dat het toch niet bevalt of ik iets anders zoek.
ja.. ik kan nog wel meer voordelen verzinnen, zoals de tijdbesparing omdat je gewoon in je eigen huis kan opstappen en douchen. zelf plannen ipv de agenda van een ander.

Maar ik kan me ook voorstellen dat een beetje sociale druk/verplichtingen (zoals bij een klasje) kan helpen met compliance... Maar in Zwift kan je ook "afspreken". En zelfs het spartaanse trainerroad heeft tegenwoordig group workouts :)
Nu al een paar keer met @Michaelg samen een workout gedaan en samen afzien maakt het (soms) wat makkelijker :)

Strava

• hoi1234
Prulleman schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:56:
zou inderdaad zoals @hoi1234 aangeeft een extra acces point wegzetten, pak er 1 die je op de zojuist getrokken kabel kan aansluiten en wellicht ook nog met ingebouwde switch, zodat je naast uitbreiding van je wifi ook je vaste netwerk uitbreid. dubbel win!
Hotspot via de laptop is zeker niks mee hoor. @Rsw85 moet zich alleen even afvragen of de hotspot alleen voor tijdens het Zwiften is of ook voor andere doeleinden gebruikt wordt.

Ik heb een tijd een hotspot middels mijn laptop gemaakt. Veel verder dan de kamer waar mijn laptop staat, kwam die niet. Maar als dat voldoende is, kun je weer 80 euro besparen.

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:59
kwiebus schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:30:
[...]

Ik ben mij aan het oriënteren op een smart trainer en ben aan het kijken naar de Neo en de Kickr.

In onderstaande video wordt letterlijk aangegeven dat je compleet niet goed bij je hoofd moet zijn als je op dit moment voor een Neo gaat gezien de situatie met Garmin en problemen met de Neo.

YouTube: Tacx Neo 2T Time Bomb, Garmin Nightmare
Ik kwam hier ook een nieuwsbericht over tegen, en dat terwijl ik op het punt sta/stond om deze te gaan kopen...

Is het opgeblazen of daadwerkelijk een serieus issue...

*straks eens de video in alle rust compleet bekijken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
Het type lager wat defect gaat lijkt een robuust type d.w.z. in een trapas zit vaak een fragieler exemplaar. De kans dat dit lager kapot gaat lijkt mij klein.
Onder het filmpje staan reacties van Hilko Schravenhoff en die werkt al langere tijd bij Tacx. Hij geeft aan dat er binnen Tacx aan gewerkt wordt om de benodigde tool om het lager te verwisselen z.s.m. ter beschikking te stellen. Zoals ook in het filmpje aangegeven is het moeten vervangen van een lager niet het probleem maar wel dat je er een niet beschikbare tool voor nodig hebt.
Ik kan mij in Nederlad niet direct een groot probleem voorstellen maar op termijn (wanneer de Neo2T uit garantie is) wel. Als dit niet te repareren blijft heeft de maker van het filmpje gelijk. Garmin heeft helaas een slechte reputatie m.b.t. het repareren van artikelen die niet meer binnen de garantie zitten. D.w.z. ze repareren dan niet maar bieden je een korting van 20% aan op een vervangend Garmin product. Bij een Tacx Neo 2T die na 3 jaar defect raakt is dat een slechte deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:00
Hopelijk leven ze dan voort op de gedachte van Tacx voor hun indoortrainers. Want mijn Vortex Smart werd 3,5 jaar na aanschaf nog kosteloos gerepareerd waardoor ik nu een zo goed als nieuwe te koop heb. Waarom te koop zou je zeggen.. omdat ik een Neo 2T aangeschaft heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
la_fusion schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:19:
Hopelijk leven ze dan voort op de gedachte van Tacx voor hun indoortrainers.
De essentie van het filmpje is dat Garmin dat alleen tijdens de garantieperiode doet. Specifiek voor een versleten lager van €10,- zoals uit het filmpje zou dat ook niet nodig moeten zijn d.w.z. het zou best redelijk zijn dat je buiten de garantieperiode betaald voor die reparatie.

[ Voor 17% gewijzigd door BartNL op 11-09-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:01
Stufferdt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:55:
[...]

Die trainers gaan op marktplaats als warme broodjes. Dus ze hebben zeker restwaarde. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsw85
hoi1234 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:07:
[...]

Hotspot via de laptop is zeker niks mee hoor. @Rsw85 moet zich alleen even afvragen of de hotspot alleen voor tijdens het Zwiften is of ook voor andere doeleinden gebruikt wordt.

Ik heb een tijd een hotspot middels mijn laptop gemaakt. Veel verder dan de kamer waar mijn laptop staat, kwam die niet. Maar als dat voldoende is, kun je weer 80 euro besparen.
Goedemorgen, dank voor de reactie. Het is inderdaad alleen voor Zwiften en een tijdelijke oplossing totdat ik op langere termijn een nieuwe schuur heb waar ik gewoon 'bedraad' internet naartoe leg. (hopelijk komt er hier nog snel glasvezel dan wordt het sowiezo helemaal anders).

Ik heb inmiddels ook getest met hotspot via laptop en de companion app pikt de activiteit direct op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsw85
hoi1234 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:28:
[...]

In principe hoor je gewoon op hetzelfde netwerk te zitten. Dat wil zeggen als je met WiFi verbindt en niet het internet op gaat middels 4G. Ook moet je er voor zorgen dat je slechts 1 router in je netwerk hebt hangen. Dan moet alles over het algemeen wel goed gaan.

Mocht je meerdere routers in je netwerk hebben (routers, dus geen accesspoints), kun je die instellen als accesspoint. Dan heb je toch overal netjes WiFi, maar is alles netjes één netwerk. Als je op 4G moet, omdat er geen WiFi bereik is in de garage, kun je in de garage (of ergens anders in huis) een accesspoint ophangen.

Het beste verbind je een accesspoint middels een UTP-kabel aan je router/switch. Anders wordt het een repeater, waardoor de performance drastisch (kan) verminderen/vermindert. Wat je tegenwoordig ook weleens ziet is een accesspoint met een extra UTP-poort. Je trekt dan een kabel naar het accesspoint en vervolgens trek je een kabel vanaf het accesspoint door naar bijvoorbeeld je computer. Voordeel is dat je dan toch bedraad je computer kunt verbinden, maar geen twee kabels moet trekken, maar één lange kabel moet trekken en één kortere kabel kunt trekken. Je kunt natuurlijk ook gewoon een switch gebruiken en vanaf je switch naar je accesspoint gaan en naar je computer gaan.

EDIT:
Oh, volgens mij was jouw vraag vooral of jouw computer een WiFi-netwerk kan uitzenden. Als ik het me goed herinner kan dat. Dan moet jouw computer natuurlijk wel over een WiFi-kaart beschikken. 't zal prima werken in de garage, maar als je verder van de computer internet wilt hebben, kun je beter een accesspoint kopen.

Je moet dan op het interneticoontje in je taakbalk klikken en dan kun je mobiele hotspot instellen.
Bedankt voor de uitgebreide uiteenzetting. Als ik mijn nieuwe schuurtje heb en opnieuw grondwerk moet doen voor stroom en water dan komt er in de mantelbuis gewoon een kabel te liggen naar de kpn router in de meterkast. Voor de tijdelijke Zwift setup pak ik per keer wel een utp kabel door het raam naar het schuurtje (heb een kabel van 30 meter) en maak ik een mobiele hotspot met mijn laptop zodat de telefoon op het netwerk van de laptop komt. Zo kan ik zwiften met de companion app. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsw85
Goedemorgen, ik Zwift sinds kort en liep tegen de nodige internetproblemen aan toen ik met mijn Zwift setup verhuisde naar het schuurtje (geen wifi etc) dankzij de snelle reacties hier en wat proberen is het inmiddels gelukt.

Ik rijdt op een Elite Direto XR trainer. Deze zijn nog maar een paar maanden oud en het nieuwe topmodel van Elite. Tussen al het geweld van Wahoo en Tacx is Elite misschien een beetje ondergesneeuwd maar als je de test van bijv. DC Rainmaker bekijkt dan komen de Elite' er vaak heel goed uit.

Tip voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe fietstrainer: kijk eens naar Elite en vergelijk de prijzen van Elite in de Nederlandse webshops eens met de Duitse webshops.

Bij Futurumshop kost de Elite Direto XR trainer € 879 terwijl je deze bij Rose voor € 762,50 online kunt kopen! Ik ben naar Bocholt gereden en kocht hem daar voor € 750 euro. Als je graag bij een Nederlandse website wilt kopen vraag dan eens naar een beter deal. Bij Futurum boden de Elite -na mijn vraag over het grote prijsverschil voor zo'n nieuw product- aan voor € 810. Uiteindelijk vond ik dat ook teveel verschil maar voor iemand die ver van Bocholt af woont is het wellicht wel het overwegen waard.

Het is wel opvallend deze grote prijsverschillen tussen Nederland en Duitsland bij zo'n nieuw product.omdat je bij andere merken zoals Tacx en Wahoo dat nauwelijks hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Rsw85 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:31:
[...]

Goedemorgen, dank voor de reactie. Het is inderdaad alleen voor Zwiften en een tijdelijke oplossing totdat ik op langere termijn een nieuwe schuur heb waar ik gewoon 'bedraad' internet naartoe leg. (hopelijk komt er hier nog snel glasvezel dan wordt het sowiezo helemaal anders).

Ik heb inmiddels ook getest met hotspot via laptop en de companion app pikt de activiteit direct op _/-\o_
Als het nu gewoon werkt, zou ik niet meer moeilijk doen. Zeker niet als de oplossing tijdelijk is (als tijdelijk maar niet toch per ongeluk 5 jaar betekent). Waarom geld uitgegeven als het niet nodig is. Zeker als je de kabel niet netjes kunt afwerken, zou ik het gewoon zo houden. Het is houtje touwtje, maar het werkt. Dat is het belangrijkste.

[ Voor 9% gewijzigd door hoi1234 op 11-09-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:26
Rsw85 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:14:

Het is wel opvallend deze grote prijsverschillen tussen Nederland en Duitsland bij zo'n nieuw product.omdat je bij andere merken zoals Tacx en Wahoo dat nauwelijks hebt.
Duitsland heeft tijdelijk zijn BTW tarief verlaagd "bron", daarom zie je vaak bij duitse webshops niet-afgeronde bedragen zoals "€ 762,50" .
Veel duitse bedrijven geven dus BTW korting door aan zijn klanten, echter geldt dat wellicht niet voor Tacx & Wahoo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsw85
DoubleP38 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:51:
[...]

Duitsland heeft tijdelijk zijn BTW tarief verlaagd "bron", daarom zie je vaak bij duitse webshops niet-afgeronde bedragen zoals "€ 762,50" .
Veel duitse bedrijven geven dus BTW korting door aan zijn klanten, echter geldt dat wellicht niet voor Tacx & Wahoo ;)
Kijk dat had ik even gemist. Desalniettemin doe er je voordeel mee. In de winkel in Bocholt betaalde ik € 750 waarschijnlijk omdat de BTW via de website met verzending naar Nederland anders is dan ophalen in Duitsland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LCHero
Van het weekend de PC binnengekregen en de 1650 kaart. Installatie was een fluitje van een cent en Zwift draait als een zonnetje op 1080P Ultra met >60 fps. Totale kosten E300 + een Ant dongle. Met de Kickr Bike mijn perfecte paincave klaar voor veel fietsplezier binnen. Na deze nazomer mag de herfst wat mij betreft beginnen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:07
Vorige week bij Mantel dus contact gezocht maar die gingen mij niet verder helpen. Zij geven alleen garantie voor de 1e eigenaar. Bij fietsen zie je dit ook wel eens met framegarantie waar ik nog, voor levenslange garantie, in kan komen maar ik vind toch wel dat een default garantie die voor een product geldt altijd op het product moet zitten en niet op een persoon. Zodoende dus ook zo'n Tacx.

In ieder geval, ik had eigenlijk tegelijk ook een mail vast naar Garmin gedaan want ik had al wel verwacht dat zij niet zo snel zouden reageren. Eind vorige week nog wel een mail ontvangen en ze gaven aan dat er naast de hub en schoonmaken van de cassette niet zoveel zelf te onderhouden is en als het neer zou komen op doorslippen dat ze de Tacx Flux willen omruilen voor een Tacx Flux S! Dat klinkt in ieder geval goed. Ik had ook al aangegeven dat ik hem 2e hands gekocht heb maar daar leek in de 1e reactie vanuit Garmin niet naar gekeken of gewoon geen probleem. Moest wel het serienummer opsturen waaraan zij natuurlijk wel kunnen zien wat de productiedatum is en op basis daarvan wel wat kunnen. Voor de zekerheid even aangegeven met wat marktplaats berichten en een email waarin de bon zat dat de bon die dus op andere naam staat wel degelijk van de vorige eigenaar is en de Tacx dus minder dan 2 jaar oud is qua gebruik.

Ben benieuwd hoe nu verder. Van een vriend had ik begrepen dat ze hem mogelijk op komen halen en evt onderzoeken en daarna een andere gerepareerde of misschien nieuwe terugsturen. Gelukkig is het de komende tijd nog wel even echt lekker buiten. Dus kan nog wel wat uurtjes maken zonder al teveel problemen, moet alleen even de lampjes opladen :)

Maar so far dus kudo's voor de eventuele afhandeling van Garmin/Tacx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
LCHero schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:18:
Van het weekend de PC binnengekregen en de 1650 kaart. Installatie was een fluitje van een cent en Zwift draait als een zonnetje op 1080P Ultra met >60 fps. Totale kosten E300 + een Ant dongle. Met de Kickr Bike mijn perfecte paincave klaar voor veel fietsplezier binnen. Na deze nazomer mag de herfst wat mij betreft beginnen. 8)7
Waarom de 1650 kaart gekozen? De 1660 biedt meer voordelen (bredere databus, gddr6 geheugen etc)? #nieuwsgierig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
NielsTn schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:33:
[...]

Waarom de 1650 kaart gekozen? De 1660 biedt meer voordelen (bredere databus, gddr6 geheugen etc)? #nieuwsgierig
Omdat ik een low profile kaart moet hebben vanwege de behuizing van de PC (Heb de setup van sjibbie gekopieerd). Meer dan voldoende power voor zover ik het kan overzien binnen een voor mij acceptabel budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
LCHero schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:18:
Biedt deze aankoop ook een 4K output?

Zo te zien gaat de nazomer nog wat ff duren... van mij mag ze nog lang duren, terug eenzaam in mijn paincave stel ik het liefst zo lang mogelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibbie
RigolleM schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:18:
[...]

Biedt deze aankoop ook een 4K output?
Ja, net aan.

Nog niet getest in drukke ritten/races maar hij trekt 60 fps. Ik zie overigens weinig verschil tussen 1080p en 4K op mijn 24 inch monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
sjibbie schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:36:
[...]

Ja, net aan.

Nog niet getest in drukke ritten/races maar hij trekt 60 fps. Ik zie overigens weinig verschil tussen 1080p en 4K op mijn 24 inch monitor
Ik heb een 75" scherm hangen om te Zwiften... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
RigolleM schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:23:
[...]Ik heb een 75" scherm hangen om te Zwiften... :o
om 4K te draaien heb je een GTX 1060 of liever nog betere videokaart nodig. Ik draai het zelf op een i7-6700 met en GTX 1070 en dat draait probleemloos 4K in Ultra kwaliteit. Zwift is vooral videokaart belasting en je zou eens kunnen kijken welke CPU en GPU belasting je systeem geeft wanneer je op 4K instelt?
Op zich kun je op https://zwiftalizer.com/benchmarks goed zien hoe configuraties scoren op bepaalde Zwift beeld kwaliteit instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 15:11
Afgelopen winter heb ik mijn FTP verhoogd naar 260. Na een half jaar buiten heb ik het idee dat mijn conditie alleen maar beter is geworden, maar volgens de Strava berekening ben ik zelfs bij mijn gevoelsmatig zwaarste inspanning niet hoger gekomen dan 228W estimate en 247W estimated best 20min power.

Omdat ik geen powermeter heb, vraag ik me af hoe de Zwift FTP zich verhoudt tot de resultaten die een powermeter aangeeft, en dat weer t.o.v. de Zwift waardes. Met andere woorden, hoe nauwkeurig is Zwift? Ik ben er altijd vanuit gegaan dat mijn trainer (Kickr Core) vrij nauwkeurig zou zijn omdat het wattage met een direct drive niet zo lastig te bepalen zou moeten zijn. Wat de ervaring van mensen met een powermeter?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
De waardes van je kickr en een power meter zullen (vaak) wel redelijk dicht bij elkaar liggen. De strava estimated daarentegen zijn echt waardeloos en kun je direct negeren. Hecht daar dus maar geen waarde aan.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:13
Help ! :)
Ik heb deze namiddag mijn nieuwe Wahoo Kickr Core ontvangen. Deze avond op het terras het boekje gelezen en alles geïnstalleerd zoals het hoort. Daarna installeer ik de fiets op de Kickr Core, begin ik te fietsen en ik hoor onmiddellijk dat er "iets" sleept aan het vliegwiel.

Ik vermoed dat er langs binnen iets kapot is. Zie hier een filmpje die ik daarnet maakte:
[YouTube: Wahoo Kickr Core]

Het stukje met de rode pijl ziet er volgens mij niet helemaal correct uit
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/755162864884514926/unknown.png

Kan iemand van jullie eventueel ook eens een kort filmpje maken om te zien of die beschermende kap ook zo los staat? Of als je daar ook ziet dat dit aan de rode pijl uit 2 stukken bestaat?

Je zou er mij een grote dienst mee bewijzen zodat ik voldoende bewijs heb om de Trainer terug te sturen, helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:38
Dat hoort zo, maak even een filmpje van het geluid ik heb zelf inmiddels mijn 4e vervangende trainer dus ik ben helaas een ervaringsdeskundige. Ze doen trouwens helemaal niet moeilijk bij de klantenservice van wahoo als het om problemen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:13
Dit hoort zo?!

Met alle respect, maar ik denk niet dat dit de bedoeling is ;-)
[YouTube: Wahoo Kickr Core sound]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
argon007 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:53:
Dit hoort zo?!

je kunt dit toch beter direct aan de verkoper of Wahoo voorleggen? Meningen hier op het forum heb je m.i. niks aan in deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
argon007 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:53:
Dit hoort zo?!

[YouTube: Wahoo Kickr Core sound]
Nah dat klinkt in ieder geval niet zoals het zou moeten (althans de mijne klinkt zeker niet zo).

Loopt duidelijk iets aan; het slepende geluid is duidelijk van bewegende delen die langs elkaar schrapen. Is de aandrijfriem wel glad / niet gerafeld?

Zou sowieso contact opnemen met Wahoo. Als laatste test zou je nog kunnen kijken of het geluid ook ontstaat met een andere / geen fiets erop (al is het zonder fiets lastig om 'm aan te zwengelen).

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 15-09-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Dat geluid is niet ok, en ik kan de split in die kap bij mij ook niet ontdekken.. ik heb foto's geprobeerd te maken, maar kreeg het licht niet goed, dit is een frame van een video met een extra lampje om het licht op de juiste plek te krijgen ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGQ_FxFv_rycRHOV5dcxQKs1t9E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AJyI7YxciY4RRiNAqZZjWcuj.jpg?f=user_large

(beetje stoffig, maar hij wordt wel goed gebruikt hoor ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 15-09-2020 08:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
RR46 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:48:
Is het opgeblazen of daadwerkelijk een serieus issue...
@kwiebus Heb de eerste 5 minuten even gekeken, maar een versleten lager is niet het einde van de wereld.

Die proprietary tool (%#$@! :( ) is wel een dikke no-no omdat je daarmee weer afhankelijk bent van Tacx is nu globally available. Je bent dus wel soort van verplicht om de trainer via een betrouwbare retailer te kopen en ik zou het niet aandurven om hem 2e hands aan te schaffen (wat ik met mijn Neo wel gedaan heb). Wist dit overigens niet en het zijn zo te zien ook flink dikke lagers dus verwacht niet snel problemen, maar wel fijn om te weten dat ik gewoon mijn eigen Neo1 kan servicen.

Voelt als een Garmin rant die nog enigszins netjes verpakt is, maar een beetje over-the-top als je het mij vraagt. Als er iets defect is aan mijn auto moet ik ook terug naar de dealer en kan niet elke beunhaas het fixen. Dat je vervolgens tegen allemaal interne regels en procedures voor garantieafhandeling aanloopt doet er eigenlijk helemaal niet toe, zo lang Tacx je unit gewoon serviced/vervangt of je het gereedschap biedt om het zelf te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ypuh op 15-09-2020 09:08 . Reden: Tool wel te koop ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
Nee, idd, maar heeft mij wel doen besluiten dat ik hem nieuw ga kopen via en een (web)shop en niet via andere kanalen (al dan niet ook nieuw in de doos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:26
(jarig!)
Hallo, misschien een bijzondere vraag voor het binnen trainen met Zwift.
Nu is mijn eigen laptop 10 jaar oud welke ik nooit meer gebruik. Zwift draait hier echt heel slecht op in lage resolutie.

De laptop van mijn werk daarin tegen, is nieuw alleen heeft een mankement dat ik geen programma's kan installeren zonder rechten. ICT wil niet meewerken met installeren van de software.

Is er een andere manier om deze rechten te omzeilen? Of kan het programma USB portable gemaakt worden?

Hebben jullie ideeën om geen nieuwe laptop/computer te hoeven kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
coelho schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:13:
Afgelopen winter heb ik mijn FTP verhoogd naar 260. Na een half jaar buiten heb ik het idee dat mijn conditie alleen maar beter is geworden, maar volgens de Strava berekening ben ik zelfs bij mijn gevoelsmatig zwaarste inspanning niet hoger gekomen dan 228W estimate en 247W estimated best 20min power.

Omdat ik geen powermeter heb, vraag ik me af hoe de Zwift FTP zich verhoudt tot de resultaten die een powermeter aangeeft, en dat weer t.o.v. de Zwift waardes. Met andere woorden, hoe nauwkeurig is Zwift? Ik ben er altijd vanuit gegaan dat mijn trainer (Kickr Core) vrij nauwkeurig zou zijn omdat het wattage met een direct drive niet zo lastig te bepalen zou moeten zijn. Wat de ervaring van mensen met een powermeter?
Ik heb pas sinds deze zomer een powermeter. (4iiii left). Tot nu toe heb ik de indruk dat Zwift te laag aangeeft; want ik ga vaker helemaal los op Zwift dan buiten, en buiten zie ik toch best aardige wattages.
Twee kanttekeningen; mijn linkerbeen is wel sterker, en ik heb een wheel-on dus er gaan enkele wattjes verloren in wrijving.
Komend Zwift seizoen zal ik eens kijken of er zichtbaar verschil is, dan moet wel even mijn crankarm omzetten naar mijn Zwift fiets.
Strava cijfers zijn in elk geval wel fors realistischer met een powermeter, die schattingen zeggen niks omdat wind niet wordt meegenomen wordt in de schatting.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
tinusterror schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:08:
Nu is mijn eigen laptop 10 jaar oud welke ik nooit meer gebruik. Zwift draait hier echt heel slecht op in lage resolutie.

De laptop van mijn werk daarin tegen, is nieuw alleen heeft een mankement dat ik geen programma's kan installeren zonder rechten. ICT wil niet meewerken met installeren van de software.

Is er een andere manier om deze rechten te omzeilen? Of kan het programma USB portable gemaakt worden?

Format c:

Je werkt de rest van het jaar toch thuis en hebt dit nodig om fit en mentaal gezond te blijven. F*ck die nerds met hun IT koninkrijkjes en principes :+.

@Mistraller Zeker dat je 4iiii buiten niet gewoon een te hoog wattage aangeeft? :D

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 15-09-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mistraller schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:12:
[...]

Ik heb pas sinds deze zomer een powermeter. (4iiii left). Tot nu toe heb ik de indruk dat Zwift te laag aangeeft; want ik ga vaker helemaal los op Zwift dan buiten, en buiten zie ik toch best aardige wattages.
Twee kanttekeningen; mijn linkerbeen is wel sterker, en ik heb een wheel-on dus er gaan enkele wattjes verloren in wrijving.
Komend Zwift seizoen zal ik eens kijken of er zichtbaar verschil is, dan moet wel even mijn crankarm omzetten naar mijn Zwift fiets.
Strava cijfers zijn in elk geval wel fors realistischer met een powermeter, die schattingen zeggen niks omdat wind niet wordt meegenomen wordt in de schatting.
Als zwift de power van je trainer gebruikt, dan kan dat kloppen, trainers zijn niet altijd even accuraat, daarnaast kunnen er ook nogal wat verschillen in gemeten watts zitten bij verschillende versnellingen (vliegwiel snelheid).

Ik weet niet precies hoe het in zwift werkt, maar je zou voor de vergelijking eens je garmin of wahoo ernaast kunnen leggen en daar de power van je power meter op tonen, dan kan je deze vergelijken met de power in zwift :)

trainer road gebruiken :D, gewoon op de smartphone en netflix of youtube op de tv (maar trainerroad kan overigens wel zonder admin rechten geinstalleerd worden, voor group workouts pak ik mijn werk laptop, als ik alleen ben mijn telefoon).

Ik heb toen ik mijn trainer net had overigens ook een maandje zwift gebruikt, die had ik toen op mijn telefoon draaien, met screencast naar de tv, misschien is dat een optie voor je (hoewel dat grafisch ook niet hoogstaand was..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
Rijden jullie over het algemeen met dezelfde casette op de Tacx/Wahoo/... als op je fiets buiten?

Zelf momenteel 11/28 (icm 50/34... en dat is meer dan prima voor Limburg/Ardenne), is het aan te bevelen om dezelfde casette ook op de tacx te leggen?

Edit: en wat ik me afvraag... hoe nauwkeurig is de dubbele (Li/Re) powermeting bij een Neo (ongeacht welk type)... bedoel, je gebruikt je originele crank/pedalen?

[ Voor 25% gewijzigd door RR46 op 15-09-2020 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
RR46 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:21:
Rijden jullie over het algemeen met dezelfde casette op de Tacx/Wahoo/... als op je fiets buiten?

Zelf momenteel 11/28 (icm 50/34... en dat is meer dan prima voor Limburg/Ardenne), is het aan te bevelen om dezelfde casette ook op de tacx te leggen?
Nee. Op m'n Tacx zit volgens mij een 11/28 en normaal gesproken rij ik met een 11/23 op dezelfde fiets. Andersom zou ook prima werken lijkt me i.v.m. de 50% trainer difficulty en ERG mode in Zwift en TrainerRoad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Heel vieze hack (die ik persoonlijk zou afraden); een eigen hdd erin :X
Uiteraard werkt IT niet mee. Bovendien heb je vaak updates waar je ook localadmin voor moet zijn. Bij ons staan zelfs de USB poorten "dicht" middels policy; alleen de door IT uitgegeven encrypted USB sticks en muizen functioneren.
Maar goed, ik denk dat je voor ca 150 euro een laptopje kan scoren waar zwift goed op draait. Lijkt me toch makkelijker. (Ik heb dit voorjaar een laptop voor de kids gekocht ivm thuisonderwijs en daar draait het ook prima op; hp elitebook 840 g1 voor 175 euro)
Je kunt natuurlijk ook de Zwift client op een mobiel gebruiken al heb ik daar persoonlijk geen ervaringen mee.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@RR46 ligt eraan wat je er mee wil en hoe je zwift insteld..

op mijn fiets zat een 10 speed 11-34.. deze cassette heb ik van de winter op de trainer gezet en op een gegeven moment bedacht dat het toch wel handig is om een 2e cassette aan te schaffen, toen heb ik voor een 12-28 gekozen, omdat ik meer niet nodig heb waar ik fiets.

op de trainer gebruik ik nu enkel trainerroad in erg mode, dus ik zou net zo goed een enkel kransje achter kunnen hebben :)

maar wil je met dificulty 100% in zwift de bergen in, dan kan je beter wat range achter hebben

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ypuh schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:13:
[...]

@Mistraller Zeker dat je 4iiii buiten niet gewoon een te hoog wattage aangeeft? :D
Nee denk het niet... ritje waar ik onlangs goed heb doorgetrapt (maar niet tot het uiterste ben gegaan) had ik een avg van 226W. Zwift FTP is 236 en dat was echt doodgaan.
Maar zoals gezegd, linkerbeen is volgens mij sterker dus daar kan het ook aan liggen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Mistraller maar wat je je power source in zwift? (een smart trainer? zo ja welke?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja een verschil tussen L/R kan daar zeker meespelen. Ik rij wel eens met twee devices binnen (wattage van Flux S op me laptop en 4iiii op de Edge 530) en ondanks dat de averages erg dicht bij elkaar liggen, zie ik geregeld dat mijn 4iiii hoger weer geeft. Waarschijnlijk omdat ik dan links net iets meer power geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Wat je vaak ziet is dat vermogen nooit constant 50/50 is. Gemiddeld meestal wel, maar bij vermoeidheid, rond je FTP of bijv. tijdens een sprint zul je zien dat die balans wel verschilt en je een dominant been hebt. Kan me prima voorstellen dat je bij normaal trappen op 50/50 zit, en tijdens een sprint uit het zadel op 60/40. Die verschillen worden bij een left-only dan uitvergroot.

Ook al heb je dus een 51/49 verhouding o.i.d, dan nog zegt dat niet alles. Normale mensen liggen daar (terecht) niet wakker van, maar deze jongen helaas wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 15-09-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
@Prulleman Ik heb de Bushido. Dus de source is de trainer zelf.
Links is dominant. Ik had vorig jaar wat knieklachten rechts, fysio zei dat het daardoor kwam. En als ik ze aanspan lijkt de quadriceps links zelfs zichtbaar iets dikker.
Met wat spieroefeningen rechts, zijn de klachten nu weg, maar het verschil train je niet zo snel weg.
Ik zal straks in het winterseizoen mijn 4iiii wel eens op de andere fiets zetten. Mits het past want op mijn racer zit shimano 105 en op de tacx fiets FSA gossamer. Geen idee of dat compatible is. Op de racer heb ik geen tacx steekas, en ik vind die te duur voor zomaar een testje.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mistraller schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:02:
@Prulleman Ik heb de Bushido. Dus de source is de trainer zelf.
Links is dominant. Ik had vorig jaar wat knieklachten rechts, fysio zei dat het daardoor kwam. En als ik ze aanspan lijkt de quadriceps links zelfs zichtbaar iets dikker.
Met wat spieroefeningen rechts, zijn de klachten nu weg, maar het verschil train je niet zo snel weg.
Ik zal straks in het winterseizoen mijn 4iiii wel eens op de andere fiets zetten. Mits het past want op mijn racer zit shimano 105 en op de tacx fiets FSA gossamer. Geen idee of dat compatible is. Op de racer heb ik geen tacx steekas, en ik vind die te duur voor zomaar een testje.
https://forums.zwift.com/t/very-frustrated-with-power/1107/2

lijkt een issue tussen zwift en sommige wheel on trainers,.. de power van de bushido zou redelijk accuraat moeten zijn:
Again, this is not about power being read wrong. It’s about the slope data being sent from Zwift incorrectly. On downhill sections, I can’t move up the cassette indicating that no negative percentage grade is being sent. On flat sections, I can’t move up the cassette because tension is way too high.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 23:24
Heb al wat door de OP en dit topic geakkerd en ik snap dat het een persoonlijke keuze is, maar toch de vraag om wat aankoopadvies. Ik ben aan het kijken naar een direct drive trainer, en daarbij zijn de volgende opties wat mij betreft reëel (maar aub vul aan indien je nog een alternatief zou overwegen welke dat is en waarom):

- Elite Suito
- Elite Direto XR
- Wahoo Kickr Core
- Tacx Flux S

Voordeel van een Elite trainer is dat hier al een 11-speed (11-28) cassette bij zit, maar dat is geen must. Ik heb nu namelijk een relatief nieuwe 11-32 op mijn racefiets en kan/wil eigenlijk naar een 12-25 omdat 99% wat ik fiets vlak is en een cassette verwisselen niet zo spannend is als ik youTube mag geloven. De meerprijs van een cassette kan dus zeker waarde hebben voor mij.

Behalve de prijs zijn er nog wel wat verschillen, maar meerdere reviews/buyers guides op YouTube en van DC Rainmaker geven voor mij nog niet de doorslag welke ik moet kiezen. Laatstgenoemde baseert het in zijn smart trainer recommendations guide 2019/2020 op persoonlijke voorkeur (tussen de Elite Suito en de Wahoo; de Direto XR is pas daarna uit gekomen nb.).

Wat misschien nog interessant is: Ik heb zelf al de nodige Wahoo spullen (Elemnt (originele), HR, cadans en snelheid), dus dat sluit wellicht beter aan.

Ik zag een paar pagina's terug ook nog iets over de benodigde footprint en iemand noemde 250 bij 100 cm dacht ik als minimum. Dat moet lukken, in ons huidige appartement is het wat krap maar een Elite met inklapbare poten geeft dan wellicht voordelen m.b.t. de WAF. Ik moet enkel een lage kast waar wat handdoekken in zitten een kwartslag draaien en kan die dan gebruiken als stand voor een monitor en/of iPad etc.

Er zijn hier vast Tweakers die een mening en ervaringen hebben die ze willen delen omtrent bovenstaande.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Ken de Direto XR nog niet, maar dat lijkt me ook een zeer goede optie.

1) Core
2) Direto XR
3) Suito
4) Flux S

De Core lijkt gewoon alles goed te doen. Verschil tussen de Direto en Suito zit in de vermogensmeting (de een is estimated, de ander heeft een PM, beide zijn wel accuraat). De Flux S was ik zelf niet zo'n fan van door de beperkte powerband.

Welke accessoires je hebt maakt niet uit. Alles werkt met alles, dus laat matchy matchy geen argument zijn. Een argument om voor Tacx te gaan is wel dat het een Nederlands bedrijf is. Als er iets mee is dan ben je qua service het beste af (maar gewoon via een goed adres a la Coolblue, Futurumshop bestellen is ook voldoende).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Eens met hierboven, zelf nog erg tevreden over de kickr core (en mijn garmin edge werkt ook gewoon samen, dus merken hoeven echt niet te matchen).

Voor mij de belangrijkste reden om voor de core te gaan: high end trainer in een goedkoper jasje. het is eigenlijk een kickr 2017 met een stillere riem en simpelere poten (niet inklapbaar).

Maar paar dingen om rekening mee te houden..
- ik heb em afgelopen november tijdens black friday gekocht voor 639 euro, op dit moment is de prijs een stuk hoger.
- inmiddels zijn we weer een jaar verder, de kickr is al weer vernieuwd de code nog niet
- andere merken staan ook niet stlil
- zie een paar posts terug, er blijven toch verschillende issues, maar voor zover ik het kan zien is dat niet anders bij tacx of elite, zolang de support goed is zou dat geen dealbreaker moeten zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Onzin om de Tacx zo laag te zetten. Qua prijs zou je een Tacx Flux 2 kunnen overwegen. Mijn rijtje,
1) Tacx Flux S / Flux 2
2) Core
3) Direto XR
4) Suito
Ik heb als Nederlander een voorkeur voor Tacx. De problemen die er met Garmin zouden kunnen zijn bestaan tot dusver met Tacx producten in Nederland niet d.w.z. de service is wat mij betreft top.

[ Voor 38% gewijzigd door BartNL op 16-09-2020 10:27 . Reden: de Flux S valt gebruikers op Tweakers tegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Een flux 2 mag op positie 2, en de flux s onderaan ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Heb als Nederlander ook voorkeur voor Tacx, getuige mijn Vortex > Flux S > Neo. Met de kennis van nu vond ik de Flux S tegenvallen. De Neo OG is nagenoeg perfect, maar staat niet in het lijstje en 2e hands (wat ik gedaan heb) is garantie- en prijstechnisch niet zo interessant meer.

2 dingen stonden me tegen bij de Flux S:
- Beperkte powerband / regelmatig schakelen
- Hij is gebouwd als een tank en staat als een huis wat klinkt als een voordeel, maar ik kreeg er zadelpijn en last van mijn knieen door. De Neo biedt een beetje sway (net als de Kickr v5.0 dat nu doet) wat een stuk vriendelijker aanvoelt

Verder zijn de Neo en Kickr (Core) een stuk stiller, maar dat boeit me weinig. Het geluid van de ketting en ventilator zijn meer aanwezig dan die van de trainer. De Core doet in ieder geval 2 van deze 3 punten een stuk beter. Flux 2 heeft hopelijk ook die bredere powerband, maar is ook €150-200 duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 15-09-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Onzin om de Tacx zo hoog te zetten :-)

1) Core
2) Direto XR
3) Suito
4) Tacx Flux S / Flux 2

Futurumshop.nl verkoopt zelfs geen Tacx smart trainers ;-)

Hier ook een Wahoo Fitness Core tijdens Black Friday gekocht en sindsdien zeer tevreden over.

Verwacht ook geen drastische nieuwigheden in de toekomstige modellen, een nieuwe Core verwacht ik nog niet, maar als er één zou komen zal hij wellicht de nieuwigheden van zijn grote broer overnemen.

Support zit zeer goed bij Wahoo Fitness, nog geen issues gehad met de Core maar wel met de Bolt.

Als je de tools hebt, kost het nog geen 5 minuten om een K7 te wisselen, en al zeker niet al de tip van Shane Miller toepast! Mijn Zwift fiets heeft een 10 speed en mijn buitenfiets 12 speed, dus was ik eigenlijk niks met zo'n 11 speed.

[ Voor 17% gewijzigd door RigolleM op 15-09-2020 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Yepp, hier een Flux S gebruiker, maar achteraf gezien niet de beste keuze. Ik rij 100% in ERG mode en dan is de beperkte bandbreedte echt een probleem. Daarnaast bleek tijdens mijn onderzoek dat ook nog eens de accuracy enorm afhankelijk is van de vliegwiel snelheid.
Nee ik zou niet nog eens voor de Flux S gaan en gezien het feit dat de Flux 2 vorig jaar zo'n beetje een half jaar onbruikbaar was door een brakke firmware (waardeloos schommelende accuracy), zou ik deze ook laten liggen (en daarmee eigenlijk direct alles wat onder de Tacx vlag valt).

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik voor een Kickr Core of een Saris Hammer H3 gaan. Die laatste schijnt geweldig te zijn in ERG mode.

Pagina: 1 ... 42 ... 158 Laatste