Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 40 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Ypuh schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:37:
Ik begrijp het niet helemaal? Ligt dit dan aan dat je in ERG mode in de verkeerde versnelling buiten de powerband zit? Dat was namelijk ook mijn ervaring van de Flux S, dat blokken van 150/450/150/450w niet mogelijk zijn in ERG mode in dezelfde versnelling. Heb de Flux na een paar maanden ook ingeruild toen er een paar straten verderop een Neo te koop stond.

Ps. Ik gebruik daarom ook gewoon altijd de vermogensmeting van mijn Quarq, zodat deze binnen en buiten consistent is. In sim mode (races) geen enkel probleem, in ERG mode soms wel een beetje vervelend door de lag in de aanpassing van de weerstand.
Nee dit probleem wat jij beschrijft is weer een ander issue. Zo wilde ik in mijn test protocol van gisteren starten in 34/25 maar de trainer kan dan het vermogen niet leveren. Dit zijn de bandbreedtes zoals @Prulleman ze heeft gepost.

Het probleem is dus puur dat de Tacx (en schijnbaar dus vele andere trainers) niet accuraat zijn zodra de snelheid van het vliegwiel te hoog is. De tacx bleef namelijk braaf aangeven dat ik op het gewenste wattage aan het fietsen was, mijn 4iiii gaf echter hele andere waardes (tot wel 40 watt hoger in 50/12). Die versnellingen zijn dus waardeloos in ERG mode.

En inderdaad, Trainerroad heeft ook een optie om te powermatchen. Daarbij wordt het vermogen van een powermeter gebruikt om de trainer mee aan te sturen.Wat je zegt klopt echter, dit is niet ideaal vanwege de lag. In TR loopt nu een beta met een nieuwe versie van powermatch. Wellicht dat het in de toekomst bruikbaarder is.

Voor nu in ieder geval ervoor zorgen dat ik dus alle trainingen en testen in de 34/16 rij. Geen versnelling hoger of lager :).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Tacoos

i am i

Met vaderdag kreeg ik deze fan (tegels zijn 60x60cm):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nRYHpOY.jpg
Erg blij mee!
Vanwege het mooie weer fiets ik echter alleen buiten, dus nu doet ie tijdelijk dienst in de woonkamer om daar de hitte wat draaglijker te maken :7

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:21
Van de Zwift NL-Facebook:
Zwift Update 1.0.53028/1.0.530289 (preview)
Two new worlds - Paris (2 routes) and France (8 routes)
Routes in France:
Tire-Bouchon
- Distance: 60.79 km
- Ascent: 483 metres
Roule Ma Poule
- Distance: 22.88 km
- Ascent: 155 metres
Casse-Pattes
- Distance: 22.88 km
- Ascent: 155 metres
Ven-Top
- Distance: 20.75 km
- Ascent: 1539 metres
R.G.V.
- Distance: 24 km
- Ascent: 133 metres
Douce France
- Distance: 24 km
- Ascent: 133 metres
La Reine
- Distance: 22.46 km
- Ascent: 1205 metres
Petit Boucle
- Distance: 60.78 km
- Ascent: 483 metres
Routes in Paris:
Champs-Elysées
- Distance: 6.6 km
- Ascent: 39.4 metres
Lutece Express
- Distance: 6.6 km
- Ascent: 39 metres
Jerseys:
- Ale Cipollini
- Lotto Soudal Womens
- Circus Wanty Gobert
- AG2R
- Astana
- Total Direct Energie
- Tour de France Yellow
- Tour de France Green
- Tour de France White
- Tour de France KOM
- Astana Womens
- Park Hotel Valkenburg
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Pino112 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:28:
Van de Zwift NL-Facebook:

[...]
Op Zwift forum is door Zwift gezegd dat het event-only zou zijn. Dat zou wel echt een tegenvaller zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 06:49:
[...]

Op Zwift forum is door Zwift gezegd dat het event-only zou zijn. Dat zou wel echt een tegenvaller zijn...
Zwift didn’t call the new maps “event-only”. That’s very specific language which they’ve always used in the past for event-only routes and maps. They called France and Paris “event worlds” – which is exactly what they would be, if they’ve been built for the virtual TdF. This, I think, is very specific, careful language.
via https://zwiftinsider.com/update-1-0-53028/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06

Crazy D

I think we should take a look.

Tjah event world of event only... dat is toch gewoon hetzelfde... als je er niet vrij in kan rondrijden is het gewoon ruk. (ook al is het de komende maanden sowieso buitenfiets weer :P).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Crazy D schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:23:
Tjah event world of event only... dat is toch gewoon hetzelfde... als je er niet vrij in kan rondrijden is het gewoon ruk. (ook al is het de komende maanden sowieso buitenfiets weer :P).
ze maken de updates voor liefhebbers zoals ik en ik verwacht er alleen maar goeds van. Daarnaast hoop ik dat het de komende maanden nog veel gaat regenen zodat Nederland groen blijft en ik kan genieten van Zwift zonder me te moeten verontschuldigen waarom ik niet buiten fiets :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06

Crazy D

I think we should take a look.

BartNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:28:
[...]

ze maken de updates voor liefhebbers zoals ik en ik verwacht er alleen maar goeds van. Daarnaast hoop ik dat het de komende maanden nog veel gaat regenen zodat Nederland groen blijft en ik kan genieten van Zwift zonder me te moeten verontschuldigen waarom ik niet buiten fiets :*)
In de winter ben ik zeker liefhebber, maar vind het dikke ruk als ze werelden maken die enkel voor events zijn waar je dus niet zo gewoon vrij kunt rijden (vind het sowieso ook al ruk dat je niet altijd uit alle werelden kunt kiezen...). Juist andere werelden 'verheug' ik me op. Ben echt helemaal klaar met de tekenfilm die wattopia heet en London is zeker leuk maar wat beperkt in routes (als je ritten van 1 a 1,5 uur doet rij je wel heel veel in dezelfde stukken rond).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:23:
Volgens DCRainmaker kan je na de virtuele TdF gewoon vrij rondrijden in de nieuwe Frankrijk en Parijs map.
In any case, BOTH of these worlds will become part of the standard Zwift guest world rotation starting after the Virtual Tour de France. Zwift’s head of PR Communications, Chris Snook, confirmed this earlier today saying “these worlds will join the regular guest world rotation soon after the Tour de France”.
In datzelfde linkje een hele berg info over de zojuist aangekondigde TdF en Etape du Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Il Maravilla schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Volgens DCRainmaker kan je na de virtuele TdF gewoon vrij rondrijden in de nieuwe Frankrijk en Parijs map.

[...]

In datzelfde linkje een hele berg info over de zojuist aangekondigde TdF en Etape du Tour.
Laten we het hopen, want het geklaag in het topic over het achterblijven van nieuwe updates is wel echt terecht. Voor mij ook een reden om de komende maanden Zwift niet aan te houden als back-up programma tijdens de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:54
Moet bijna wel een "Free ride" world zijn, want de route badges zijn al beschikbaar. Voor de event only werelden zijn geen badges.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:41
Schaamteloze cross-post. :P Vanavond weer eens Alpe du Zwift opgereden. Trainer difficulty staat op 100%.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:45

McMiGHtY

- burp -

Netjes :)

Ik ging gisteravond al stuk met een uurtje endurance, krijg het momenteel niet echt gekoeld meer in m'n pain cave...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29
McMiGHtY schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:33:
Netjes :)

Ik ging gisteravond al stuk met een uurtje endurance, krijg het momenteel niet echt gekoeld meer in m'n pain cave...
valt nu toch wel mee? vorige week had ik het echt zwaar.. toen kreeg ik de pedalen maar moeizaam rond. De cadans zakte steeds onder de 70 bij sweet spot targets.. terwijl ik die normaal zonder na te denken op 90-95 draai.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik woon 9 hoog, onder een zwart dak, de hitte van vorige week is er nog niet uit..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:52

Kluus

Gang is alles

Vandaag alvast even wezen kijken op de nieuwe Zwift Ven-Top met al die regen. Ik vond het weer vet gedaan! Ik weet dat niet iedereen het ermee eens is maar ik vind het wel top om wat meer lange klimmen te hebben op Zwift dan alleen de Alpe. Leuke (kleine) details veranderd om het interessant te houden ook, meer kasteeltjes, watertjes en bruggetjes (dan ik mij kan herinneren van de echte) en minder bomen.

Ik ben er wel blij mee met deze toevoegingen. Ook wel benieuwd naar de rest van de Frankrijk route en Parijs, daar had ik vandaag geen tijd (en geen puf) meer voor helaas.

https://www.strava.com/activities/3697154930

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 01-07-2020 19:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 15:14
Ik zit volgende week op de echte Ventoux. Ben benieuwd om mijn echte tijd vs virtuele tijd te weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 21:52
Ik heb een vervangende kickr 18 gekregen van Wahoo. Die kwam preinstalled met volgens mij een een 11S shimano 105 12-25 casette. Dat is mooi want mijn racefiets heb ik die ook alleen dan ultegra. Maar op de trainer lijken de verzetten niet goed afgesteld. Het is een appart geluid want het is de ketting maar het is niet het geluid dat hij aan het zoeken is naar een verzet oid. Kan nu wel de achter derailieur afstellen op de trainer maar dan heb ik waarschijnlijk weer het zelfde als ik weer op mijn racefiets ga zitten. Maar dit zou toch gewoon goed moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
haakjesluiten schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:31:
Ik heb een vervangende kickr 18 gekregen van Wahoo. Die kwam preinstalled met volgens mij een een 11S shimano 105 12-25 casette. Dat is mooi want mijn racefiets heb ik die ook alleen dan ultegra. Maar op de trainer lijken de verzetten niet goed afgesteld. Het is een appart geluid want het is de ketting maar het is niet het geluid dat hij aan het zoeken is naar een verzet oid. Kan nu wel de achter derailieur afstellen op de trainer maar dan heb ik waarschijnlijk weer het zelfde als ik weer op mijn racefiets ga zitten. Maar dit zou toch gewoon goed moeten gaan?
als je een cassette dop/tool hebt, kijk even of de cassette vast genoeg zit, als deze te los zit, kan de cassette te ver naar buiten komen en dan is je indexing niet goed

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:46:
Vandaag alvast even wezen kijken op de nieuwe Zwift Ven-Top met al die regen. Ik vond het weer vet gedaan! Ik weet dat niet iedereen het ermee eens is maar ik vind het wel top om wat meer lange klimmen te hebben op Zwift dan alleen de Alpe. Leuke (kleine) details veranderd om het interessant te houden ook, meer kasteeltjes, watertjes en bruggetjes (dan ik mij kan herinneren van de echte) en minder bomen.

Ik ben er wel blij mee met deze toevoegingen. Ook wel benieuwd naar de rest van de Frankrijk route en Parijs, daar had ik vandaag geen tijd (en geen puf) meer voor helaas.

https://www.strava.com/activities/3697154930
Wel leuk dat je nu nog zo hoog in het segment lijstje staat, zolang er nog maar weinig mensen deze hebben gedaan :)

Waarom ben je niet tot onderaan afgedaald? Gratis XP :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 02-07-2020 11:39 ]

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Wel leuk dat je nu nog zo hoog in het segment lijstje staat, zolang er nog maar weinig mensen deze hebben gedaan :)

Waarom ben je niet tot onderaan afgedaald? Gratis XP :P
Haha ja toch ff top 10 gehaald, maar nu alweer aan het zakken helaas, ook de KOM trui aan gehad, zal ook niet snel weer gebeuren helaas :P.

Ik had geen tijd meer voor de afdaling, moest weer een meeting in, ideaal dat thuiswerken, even de "Ventoux" op en weer door ;). Waarschijnlijk had ie wel tot aan beneden blijven freewheelen, maar dan maakt die Neo zo'n herrie, dat kon ik ook niet echt maken aangezien de fiets bij mijn thuiswerkplek staat ;).
CedricD schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:17:
Ik zit volgende week op de echte Ventoux. Ben benieuwd om mijn echte tijd vs virtuele tijd te weten :9
Volgens mij is ie best realistisch vergeleken met de echte maar mijn tijd op de echte was 1:28 en virtueel 1:20 terwijl ik nu zie dat ik toevallig exact hetzelfde gemiddelde vermogen heb gereden (293W) :o. Op die Ven-Top is er geen wind natuurlijk dat zal wel veel schelen ;)

Veel plezier volgende week in ieder geval :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 02-07-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Laatst online: 12-05 22:09
De nieuwe wereld en de routes kan ik niet vinden. Doe ik wat fout of wellicht niet genoeg XP nog? Ben bijna lvl 8 nu.

[ Voor 3% gewijzigd door noodel1988 op 02-07-2020 20:38 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:06
noodel1988 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:30:
De nieuwe wereld en de routes kan ik niet vinden. Doe ik wat fout of wellicht niet genoeg XP nog? Ben bijna lvl 8 nu.
Zal wel via de Map Hack in de zwift config file (Windows/Mac) kunnen...

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
MMUilwijk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:29:
[...]

Ik Zwift nog op mijn mobiel😅. Dan geduldig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 13:25
De nieuwe wereld en de nieuwe tour de france routes komen eerst alleen bij events. Op 4 juli beginnen deze.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Heyster schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:12:
De nieuwe wereld en nieuwe tour de france routes komen eerst alleen bij event. Op 4 juli beginnen deze.
Dank.

Google assistent, kwam net met deze link met meer info:
https://zwiftinsider.com/...-france-and-paris-routes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 13:25
noodel1988 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Dank.

Google assistent, kwam net met deze link met meer info:
https://zwiftinsider.com/...-france-and-paris-routes/
Hiermee werkt het als het allemaal werkt zoals in de YouTube video al eerder.

De hack/workaround werkt bij mij, helaas alleen op een PC.

[ Voor 7% gewijzigd door Heyster op 03-07-2020 15:03 ]

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:12

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik zal wel scheel zijn, maar ik heb sinds gisteren een Tacx Flux 2 maar ik kan nergens vinden waar en hoe ik hem uit kan zetten of blijft hij gewoon standaard op standby?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Nutterd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:37:
ik zal wel scheel zijn, maar ik heb sinds gisteren een Tacx Flux 2 maar ik kan nergens vinden waar en hoe ik hem uit kan zetten of blijft hij gewoon standaard op standby?
Ik doe altijd gewoon stekker uit stopcontact 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

noodel1988 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:21:
[...]

Ik doe altijd gewoon stekker uit stopcontact 😅
Ja lijkt mij ook de enige oplossing...wel een rare oplossing haha

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 23:24
Nutterd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:37:
Heb een stekkerblok met schakelaar, daarop zit oa de Kickr en de Kickr Climb, evenals andere zaken (ventilator etc)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:23
Misschien dat jullie een idee hebben wat ik anders moet doen.

Vandaag ipv van buiten trainen een ftp-test gedaan. Niet heel serieus dus ik bedacht om het 8 minuten protocol van wahoo te gebruiken. Dus fiets op de suito, training geselecteerd op de wahoo en lekker trappen. De eerste blokken gingen prima lekker warm rijden en de hartslag omhoog krijgen. In het protocol zit een blok van 3min 110% van FTP (in mijn geval moet ik 278watt trappen). Dit lukt mij meestal prima alleen kreeg ik in dit blok zo'n hoog weerstand te verstouwen dat ik met een rpm van 55 dik 400 watt aan het trappen was. Ook de twee blokken van 8min kon ik de cadans niet boven de 65 krijgen. Test wel helemaal afgemaakt en mijn ftp zou gestegen zijn (253->267), ik heb alleen het idee dat wanneer ik een normale cadans van 85 zou kunnen trappen het nog net iets hoger zou zijn.

Ik heb het idee dat ik iets fout doe of fout heb ingesteld, ik heb alleen geen idee wat. Jullie een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 06:48
NielsTn schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:57:
[...]

Heb een stekkerblok met schakelaar, daarop zit oa de Kickr en de Kickr Climb, evenals andere zaken (ventilator etc)
Met een computer erbij is een master-slave stekkerblok handig. Ze je de pc aan, dan gaan ook de trainer en ventilatoren aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Niconing schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:48:

Vandaag ipv van buiten trainen een ftp-test gedaan. Niet heel serieus dus ik bedacht om het 8 minuten protocol van wahoo te gebruiken. Dus fiets op de suito, training geselecteerd op de wahoo en lekker trappen. De eerste blokken gingen prima lekker warm rijden en de hartslag omhoog krijgen. In het protocol zit een blok van 3min 110% van FTP (in mijn geval moet ik 278watt trappen). Dit lukt mij meestal prima alleen kreeg ik in dit blok zo'n hoog weerstand te verstouwen dat ik met een rpm van 55 dik 400 watt aan het trappen was. Ook de twee blokken van 8min kon ik de cadans niet boven de 65 krijgen. Test wel helemaal afgemaakt en mijn ftp zou gestegen zijn (253->267), ik heb alleen het idee dat wanneer ik een normale cadans van 85 zou kunnen trappen het nog net iets hoger zou zijn.

Ik heb het idee dat ik iets fout doe of fout heb ingesteld, ik heb alleen geen idee wat. Jullie een idee?
Klinkt alsof je de test in ERG gedaan hebt? Je moet deze test in sim/resistance mode doen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 19:30
Niconing schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:48:

Mocht het al een tijd geleden zijn, doe dan ook 's een spindown calibration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hoop dat dit het goeie topic is.. Ik ben voornemens een spinningbike aan te schaffen. Echter, nu heb ik mij al even ingelezen en ook de wondere wereld van Zwift ontdekt. Schijnbaar zijn er enkel een paar spinbikes uit het dure segment die Zwift ondersteunen (lees: 2000-3000eu). Ik wilde eerst de Schwinn IC8 kopen - die zou Zwift moeten ondersteunen - maar blijkbaar heeft die nogal wat kuren i.c.m. Zwift.

Om nou een hele fiets te gaan kopen i.c.m. een trainer vind ik ook weer een beetje overdreven, enkel voor iets als Zwift.

Kan iemand mij een goed alternatief aanraden wat lijkt op Zwift en wel compatible is met spinning bikes?

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
@London Een fiets en trainer voor Zwift kan je natuurlijk ook gebruiken om écht buiten te gaan fietsen.
Setup kost dan evenveel als een dedicated spinningbike, maar je bent niet gebonden aan je paincave ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
of nog een stuk minder 2ehands, wellicht komen de eerste trainers al weer op marktplaats die in een corona opwelling zijn gekocht.
Maar een trainer kost je tussen de 200 en 1000 euro, maar voor 600 bv heb je een mooie direct drive trainer.
En een fiets hoeft echt niet high end te zijn, je hebt weinig aan comfortabel carbon, op de trainer is alles even hard. super stijf en efficient is ook weinig waard op de trainer, daar worden gewoon de watts gemeten die je trapt.schrijfremmen heb je niet nodig en dure versnellingen ook niet. Of wel een alu instapper van 900 euro is prima als je nieuw wilt kopen of je zoekt iets 2e hands, dan heb je wellicht een meer fancy fiets (maar let op dat je de staat van onderhoud kan inschatten!)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
London schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:51:
Hoop dat dit het goeie topic is.. Ik ben voornemens een spinningbike aan te schaffen. Echter, nu heb ik mij al even ingelezen en ook de wondere wereld van Zwift ontdekt. Schijnbaar zijn er enkel een paar spinbikes uit het dure segment die Zwift ondersteunen (lees: 2000-3000eu). Ik wilde eerst de Schwinn IC8 kopen - die zou Zwift moeten ondersteunen - maar blijkbaar heeft die nogal wat kuren i.c.m. Zwift.

Om nou een hele fiets te gaan kopen i.c.m. een trainer vind ik ook weer een beetje overdreven, enkel voor iets als Zwift.

Kan iemand mij een goed alternatief aanraden wat lijkt op Zwift en wel compatible is met spinning bikes?
De Schwinn kan zo te zien alleen power output doorgeven aan Zwift en niet de weerstand regelen. Wij noemen dat een "dumb" trainer. Indien je een smart trainer wilt (die dus ook daadwerkelijk de weerstand kan aanpassen dmv de Zwift software ), dan zou ik gaan voor zoiets als @Prulleman omschrijft. Koop een instapper (Tiagra/105) met een Direct Drive trainer en je bent ongeveer tussen de 1500 en 1800 kwijt voor het totaal plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Precies, de helft van de kosten van een "smart bike" + zoals @CedricD terecht aangaf, je kan er meer dan prima buiten mee fietsen!

Qua functionaliteit zit het verschil met name in de afstelbaarheid, een smart bike (of spin bike) is meestal wat makkelijker aan te passen qua zithouding, dat is met name interessant als je met zijn 2en er gebruik van maakt, als je samen met iemand van een ander postuur dezelfde fiets moet delen en dat niet praktisch tot onmogelijk (maar dan ben je nog goedkoper uit als je 2 fietsen + smart trainer koopt).

Aangezien de smart bike markt nog vrij jong is, heb je eigenlijk alleen de meest high end techniek hierin zitten. Je koopt dus als het ware een tacx neo 2t (topmodel van tacx, een 1300 euro trainer) met een ingebouwde makkelijk verstelbare fiets, daar komt de hoge prijs vandaan. Of bij de wahoo bike krijg je eigenlijk een wahoo kickr + kickr climb + fiets = 1200+550+.... = veel geld.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dank voor de reacties. Ik was echter niet van plan om buiten te gaan fietsen, vandaar ook primair het plan om een spinbike voor binnen te kopen.

Ik ga nog eens kijken naar de opties die jullie aandragen :)

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 13:50
@London Dit is een goede hulp om snel wegwijs te worden in wat voor soort fietstrainers er zijn. https://www.12gobiking.nl...-welke-fietstrainer-kopen

Ik kan je budget niet inschatten, maar aangezien ik het vermoeden heb dat je nog niet volledig overtuigd bent van het binnen fietsen, denk ik dat je niet te veel wilt betalen. De enige manier om op een relatief goedkope manier zoiets als Zwift te doen is door de combinatie fiets + trainer ipv een spinning bike. Ook al gebruik je de fiets alleen binnen. De dedicated spinning bikes voor Zwift zijn erg duur.

Ik raad je een van de twee volgende opties aan:
- Koop een goedkope wheel-on trainer met een bijbehorende fiets. €200-300 (trainer) + €500 (fiets)
- Koop een duurdere, maar duurzamere en veel prettigere direct-drive trainer. €600-800 (trainer) + €500 (fiets)

Een racefiets voor binnen kan erg eenvoudig zijn, omdat je eigenlijk alleen de versnellingen en de trappers nodig hebt. Vaak wordt Shimano 105 als minimum aangehouden als beginner, maar zeker voor binnen is dat niet nodig. Ik rijd zelf al jaren op Shimano Sora, wat zeker voor binnen prima zal voldoen. Enige probleem is dat de fietsenwinkels vrij lage voorraden hebben, wat het lastiger maakt om een mooie deal te scoren. Zie hier hierarchie van versnellingen in kwaliteit: https://i.pinimg.com/orig...982f8c8654a8e2cc1a8eb.png

De direct-drive trainer houdt aardig zijn waarde vast, mocht je toch niet doorgaan met binnen fietsen. Toen ik in november in de markt was voor een direct-drive trainer waren de tweedehands maar een paar honderd euro goedkoper. In de lente zijn er veel fietstrainers verkocht dus het kan zo zijn dat er eind dit jaar of begin volgend jaar veel tweedehands worden aangeboden.

Mocht je geen haast hebben met willen beginnen, dan kan je wachten tot er veel fietsen + fietstrainers op de tweedehands markt komen. Er is veel verkocht en er zullen genoeg mensen tot het besef komen dat (binnen) fietsen niet voor hun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Intrigerend, dank voor de uitgebreide post Solkram. Er gaat een wereld voor mij open. Ik ben meer overtuigd van binnen dan van buiten fietsen ;) Maar om nou een fiets te gaan kopen voor enkel binnen fietsen voelt ook een beetje krom.

Misschien dan toch wel een goed idee om ook eens buiten te gaan fietsen. Daar begonnen mijn plannen eigenlijk ook mee. Maar als je dan leest over wat je allemaal moet aanschaffen (helm, kleding etc) + het risico op een lekke band en mijn 2 linker handen hebben mij toch doen switchen naar binnen fietsen.

Budget is voor mij niet zo'n grote issue. Ik ben best bereid om in 1x 1500-2000 euro uit te geven als dat betekent dat ik een goeie toekomstbestendige setup heb. Denk dat de meeste dingen ook een vrij hoge restwaarde hebben mocht het uiteindelijk toch niet bevallen.

Maar de 2e hands markt in de gaten houden is wat dat betreft ook zeker een optie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 19:51
@London Ik zou sowieso voor de optie fiets + trainer gaan ipv een spinningbike. Buiten fietsen is vele malen leuker om te doen (als het weer het toelaat).
Voor indoor fietsen moet je ook een goede broek en schoenen aanschaffen. Voor het buitenwerk heb je dan enkel nog een helm en een shirt nodig. Dat zijn dus ook geen schokkende extra kosten.
Over lekke banden moet je je geen zorgen gaan maken, dat komt relatief weinig voor (en is zeer eenvoudig te leren met een enkele Youtube video). Je stapt toch ook niet elke morgen in de auto met de angst dat deze het onderweg kan laten afweten?

Tip: Let wel goed op als je Marktplaats gaat afspeuren voor een mooie Tacx. Er zitten veel oplichters tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02
Ik zie zelf spinningbikes ook echt als een doodlopende straat, een verouderd business model. De toekomst zit -als het om de fietservaring gaat - in direct drive smart trainers met een los of geintegreerd fietsframe. Als je perse in de huisvrouwen fitness hoek wil blijven hangen dan is er aan de high-end kant nog Peleton (https://www.onepeloton.com/shop/bike) waarbij je de live spinning lessen op een geintegreerder tablet volgt. Daar kan je met wat tweaking Zwift op side loaden, maar dan heb je wel weer een set powermeter pedalen nodig (https://www.dcrainmaker.c...n-bike-a-geeks-guide.html).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
MrAngry schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:58:
Ik zie zelf spinningbikes ook echt als een doodlopende straat, een verouderd business model. De toekomst zit -als het om de fietservaring gaat - in direct drive smart trainers met een los of geintegreerd fietsframe. Als je perse in de huisvrouwen fitness hoek wil blijven hangen dan is er aan de high-end kant nog Peleton (https://www.onepeloton.com/shop/bike) waarbij je de live spinning lessen op een geintegreerder tablet volgt. Daar kan je met wat tweaking Zwift op side loaden, maar dan heb je wel weer een set powermeter pedalen nodig (https://www.dcrainmaker.c...n-bike-a-geeks-guide.html).
Toch niet helemaal mee eens.Juist als je met meerdere indoor fietsers thuis bent is een spinning-bike a la Wahoo Kickr Bike ofwel Tacx Neobike best wel een uitkomst. De markt ervoor is echter wel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02
Ja dat noem ik een smart trainer met een geintegreerd frame. Misschien dat m'n terminologie niet helemaal goed is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
De correcte term is smart bike ;-)
Ideale oplossing voor met meerdere (qua gestalte) te fietsen indoor, maar volgens mij is het nog altijd goedkoper om 2 goedkope fietsen te nemen en één smart trainer. Als je gelijktijdig wilt fietsen hoef je dan maar één smart trainer in huis te halen.

Ik moest toch eens mijn wenkbrauwen fronsen toen ik dit las
London schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:34:
Maar als je dan leest over wat je allemaal moet aanschaffen (helm, kleding etc) + het risico op een lekke band en mijn 2 linker handen hebben mij toch doen switchen naar binnen fietsen.
Ik rij sinds 2011 ook met een racefiets, voordien enkel MTB, en welgeteld 3x plat gereden. Niet tot 7bar oppompen en regelmatig uw buitenband vernieuwen voorkomt heel vaak platrijden.

Ik denk dat ik onmiddellijk zou stoppen met fietsen mocht ik niet mogen buiten fietsen.. Zo gans de tijd virtueel fietsen daar word ik niet gelukkig van. Was ik blij dat ik begin maart voor de eerste keer weer buiten mocht fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:19
Persoonlijk zou ik deze eerst generatie smartbikes nog even overslaan. Ik denk dat het de komende jaren wel eens hard (lees: nog harder) kan gaan met indoor trainen. Vrijwel alles en iedereen heeft al een smart trainer staan, dat was 5 jaar geleden ondenkbaar. Nu al heb je dingen als de Kickr Climb en zijn ze bezig met VR en dat sturen.

Of/wat/wanneer de volgende techniek gaat worden, geen idee. Ik zou op termijn best willen investeren in een dedicated pain cave oplossing, maar dan wel met het idee dat het spul 10 jaar meegaat en niet na 3 jaar alweer verouderd is. Indoor trainen heeft alleen één groot voordeel, en dat is dat de doorverkoopwaarde nog gigantisch hoog is en ook nog wel even zal blijven. Mocht je over 2 jaar je Tacx Bike willen verkopen, dan verwacht ik dat je er nog steeds een nette prijs voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 19:30
Ypuh schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:29:
*knip* Ik denk dat het de komende jaren wel eens hard (lees: nog harder) kan gaan met indoor trainen. *knip*

*knip* maar dan wel met het idee dat het spul 10 jaar meegaat en niet na 3 jaar alweer verouderd is. *knip*
Kunnen we hierin parallel trekken met de smartphone markt?
Software ondersteuning is hierin ongelofelijk belangrijk. Het zou spijtig zijn dat de ontwikkelingen zodanig snel gaan, dat men het model van 2 jaar geleden niet meer deftig ondersteunen kan/wil.

Of gaat het niet zo'n kant op met smart trainers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
plong schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:42:
[...]

Met de Android markt bedoel je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Laatst online: 12-05 17:48
Binnenkort ga ik de knoop doorhakken voor een smart Bike. Niet de goedkoopste oplossing, maar het indoor fietsen is een belangrijk onderdeel geworden van mijn wekelijkse fietsuren i.c.m de thuisagenda. Met een smartbike stap ik net wat makkelijker op verwacht ik, ze zijn een stuk stiller en je kan makkelijk switchen tussen virtuele fietsen met de maten en cassettes.

Vrijwel alle smartbikes hebben ook meer knoppen en poorten dan nu in gebruik zijn dus ik verwacht dat ze wel even mee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
[...]

Software ondersteuning is hierin ongelofelijk belangrijk. Het zou spijtig zijn dat de ontwikkelingen zodanig snel gaan, dat men het model van 2 jaar geleden niet meer deftig ondersteunen kan/wil.

Gelukkig is het processing stuk van een trainer heel beperkt, dus connectiviteit is het belangrijkst. Ondersteuning zit dan met name in de applicaties vermoed ik en die hebben er weer baat bij dat ze zoveel mogelijk ondersteunen.

Wat natuurlijk wel altijd een risico is van hardware zonder verdienmodel op diensten want dan komt er een moment dat je niet genoeg nieuwe apparaten verkoopt en je als bedrijf op andere manieren geld probeerd te verdienen dat kan via planned obsolence of via een abonnement op een dienst of functionaliteiten.

Wahoo heeft nu sufferfest waar ze veel promotie voor maken, denk dat fabrikanten daar uiteindelijk de nadruk op leggen en dat is prima.

[ Voor 24% gewijzigd door haakjesluiten op 07-07-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Laten we het hopen van niet. Ik denk dat de wielerwereld ook wel iets conservatiever is en mensen je (terecht) laten vallen zodra ze gedwongen worden elke 2 jaar iets nieuws te kopen.

Ook is de basis wel iets simpeler natuurlijk, een apparaatje dat vermogencijfers broadcast en een weerstandscijfertje terugkrijgt. Dat ze daar nog allemaal extra features aan vast kunnen hangen zorgt wel voor nieuwe verkopen, zonder dat de oude direct obsolete worden.

Bij telefoons zijn ze overgegaan tot verplichten, in de wereld van Zwift/Tacx etc. is het vooral nog verleiden (Wahoo Climb, Wahoo Headwind, direct drive vs. wheel-on of systemen zonder ketting zoals een Wahoo Bike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ypuh schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Laten we het hopen van niet. Ik denk dat de wielerwereld ook wel iets conservatiever is en mensen je (terecht) laten vallen zodra ze gedwongen worden elke 2 jaar iets nieuws te kopen.

Ook is de basis wel iets simpeler natuurlijk, een apparaatje dat vermogencijfers broadcast en een weerstandscijfertje terugkrijgt. Dat ze daar nog allemaal extra features aan vast kunnen hangen zorgt wel voor nieuwe verkopen, zonder dat de oude direct obsolete worden.

Bij telefoons zijn ze overgegaan tot verplichten, in de wereld van Zwift/Tacx etc. is het vooral nog verleiden (Wahoo Climb, Wahoo Headwind, direct drive vs. wheel-on of systemen zonder ketting zoals een Wahoo Bike).
Vergis je niet de wielermarkt is super luceratief, een gemiddelde fietser geeft +/- 1500 euro per jaar uit aan de sport (kleding, abonnementen, fiets en alle randzaken worden hierin meegenomen). bron: ik heb in een ver verleden iets met sportmarkting gedaan

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 07-07-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
haakjesluiten schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Vergis je niet de wielermarkt is super luceratief, een gemiddelde fietser geeft +/- 1500 euro per jaar uit aan de sport (kleding, abonnementen, fiets en alle randzaken worden hierin meegenomen). bron: ik heb in een ver verleden iets met sportmarkting gedaan
Wat is je definitie van lucratief? Ik denk namelijk dat het heel erg meevalt.

De afzetmarkt is relatief klein (laat 0.5% van de wereldbevolking interesse hebben in wielrennen, en misschien 1 of de 10 daarvan geïnteresseerd zijn in indoor trainen).

Kosten voor materiaal en R&D zijn relatief hoog. Een super simpel idee gaat niet vliegen, en er zijn weinig bestaande structuren waar je op voort kunt bouwen. Ook gaat het vrijwel altijd om 'hardware' wat je verkoopt, het is geen influencer die luchtverkoopt of AirBnB/Uber/Thuisbezorgd die zonder eigen activa miljarden omzetten en beursnoteringen kunnen scoren.

Kortom, ik denk dat de gemiddelde fietser wel veel geld uitgeeft (evenementen, abonnementen, onderdelen, kleding etc.) maar dat de marges gemiddeld gezien erg laag zijn. Paar uitzonderingen daargelaten (o.a. Zwift, Rapha, Wahoo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
London schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:34:het risico op een lekke band en mijn 2 linker handen hebben mij toch doen switchen naar binnen fietsen.
Ik heb ook twee linkerhanden, maar bandjes leggen is écht geen rocket sciene.
YouTube is een goudmijn om zelf kleine reparaties te leren doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
London schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:34:
het risico op een lekke band en mijn 2 linker handen hebben mij toch doen switchen naar binnen fietsen.
Deze winter zelfs binnen een lekke band gehad. Voorband was wat leeg door de tijd en er waarschijnlijk in een digitale sprint te hard op gedrukt. Mooie snake-bite in de binnenband.

zelf een band plakken zou eigenlijk een eis voor een Nederlands paspoort moeten zijn, bij verlengen telkens een proeve van bekwaamheid met tijdslimiet :z

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Kluus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:05:
Volgens mij is ie best realistisch vergeleken met de echte maar mijn tijd op de echte was 1:28 en virtueel 1:20 terwijl ik nu zie dat ik toevallig exact hetzelfde gemiddelde vermogen heb gereden (293W) :o. Op die Ven-Top is er geen wind natuurlijk dat zal wel veel schelen ;)

Veel plezier volgende week in ieder geval :) .
Heb hem vandaag vanuit Bédoin gedaan: 296W en ook 1:28.
Wind vandaag was verwaarloosbaar. Als ik thuis ben eens de vrituele bedwingen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

CedricD schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Heb hem vandaag vanuit Bédoin gedaan: 296W en ook 1:28.
Wind vandaag was verwaarloosbaar. Als ik thuis ben eens de vrituele bedwingen :9
Nice, mooi man, lekker om daar nu te zitten. Ga je Malaucene ook nog rijden of moet je weer door?
noodel1988 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:30:
MMUilwijk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:29:
[...]

Ja klopt, het is te hacken in de Zwift schedule file. Dat was een beetje achterhaald vanwege de mogelijkheid om door een event te plannen overal te kunnen rijden, maar nu speelt het weer een beetje op. Staat inmiddels alweer eea beschreven op internet, dus daar ga ik niet verder over uitweiden ;). Op andere devices dan Windows/Mac pc's kan dit inderdaad niet.

Ik was zelf ook erg benieuwd naar die Ventoux maar zal het nu ook niet vaak meer gebruiken. Vind het toch leuker om in iets drukkere werelden te rijden op Zwift ;).

Bovendien zullen dit straks ook reguliere werelden (in ieder geval France met de Mont Ventoux) worden, dus nog kansen genoeg. Al kan ik me voorstellen dat de Paris map straks alleen voor races wordt zoals crit city.

[ Voor 62% gewijzigd door Kluus op 08-07-2020 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
Kluus schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:54:
Nice, mooi man, lekker om daar nu te zitten. Ga je Malaucene ook nog rijden of moet je weer door?
offtopic:
Malaucene vandaag ook nog gedaan (na Bédoin).
Minder mooie klim vind ik, én lastig met deze hitte (boven op de top was het 28 graden).

Sault heb ik zondag al gedaan, maar dat is een makkie (tot aan de chalet toch :+).

Zaterdag naar huis. Morgen een rustig ritje en waarschijnlijk in de namiddag een kayaktochtje.
Vrijdag dan wss nog eens de berg op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:54
In navolging van eerdere berichten hier dat mijn Tacx Vortex Smart totaal niet goed meer met vermogenswisselingen in ERG modus overweg kon, wat ik destijds dacht te kunnen wijten aan te lage bandenspanning heeft nu weer opgespeeld. Nu alleen in de nieuwe Tacx trainingsapp. In eerste instantie een cadans van 140+ en een vermogen van 50 watt. Daarna 75 watt en een cadans van 0 voor meer dan een halve minuut. Daarna krabbelde de cadans op naar max 35 en toen rook het al zo erg naar brandend rubber dat ik maar gestopt ben. Ook een nogal stotterende beweging tijdens het normaal trappen dus ik heb maar eens een email naar Tacx/Garmin gestuurd. Hopelijk kunnen zij nog wat voor mij betekenen (reparatie/korting) want ben er tot nu toe altijd erg tevreden over geweest. Helaas is wel al 3,5 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
DeFeCt schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:02:
[...]

Ik weet dat dit eigenlijk in het ander topic hoort, maar dat is lastig reply'en. Enniewee... weet je dit zeker? Bij mij houdt hij er gewoon bij 25km mee op. Ook al is de ride die ik gekozen heb langer.
Ik klik gewoon Na 25 km op “not now” en fiets daarna door. Laatst nog 32km gedaan, alpe + afdaling.

kreeg je nu een notificatie met deze quote uit een ander topic? Just curious...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:38
SirLenncelot schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:38:
[...]

Ik klik gewoon Na 25 km op “not now” en fiets daarna door. Laatst nog 32km gedaan, alpe + afdaling.

kreeg je nu een notificatie met deze quote uit een ander topic? Just curious...
Ja dat kan idd prima. Doe best vaak de Alpe route en dan uurtje omhoog, dit 2x en dan zit ik op 2u zwiften <25km(fiets beide keren dus niet tot helemaal bovenaan de top). Dus na 2x fietsen op 24.5 km stoppen. Dan nogmaals een grotere tocht op zwift maken die maand 24.5-> whatever ik die rit wil fietsen. Dus kan dan makkelijk 70-100 zwift kilometers maken zonder betalen. Bij die pop-up die komt wanneer de free 25 km is bereikt de melding wegklikken en doorgaan. Drops spaar je dan niet meer en punten voor volgende level ook niet.
De rest van de maand doe ik helling-training in de Tacx android app met YouTube of netflix ter vermaak. Zo fiets ik ca 4 uren per week op de Tacx. Bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
HBSVDK schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Ja dat kan idd prima. Doe best vaak de Alpe route en dan uurtje omhoog, dit 2x en dan zit ik op 2u zwiften <25km(fiets beide keren dus niet tot helemaal bovenaan de top). Dus na 2x fietsen op 24.5 km stoppen. Dan nogmaals een grotere tocht op zwift maken die maand 24.5-> whatever ik die rit wil fietsen. Dus kan dan makkelijk 70-100 zwift kilometers maken zonder betalen. Bij die pop-up die komt wanneer de free 25 km is bereikt de melding wegklikken en doorgaan. Drops spaar je dan niet meer en punten voor volgende level ook niet.
De rest van de maand doe ik helling-training in de Tacx android app met YouTube of netflix ter vermaak. Zo fiets ik ca 4 uren per week op de Tacx. Bevalt me prima.
Je XP telt nog wel door toch?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Ik wil voor het slechtere weer en het binnen zwiften een 2de fiets aanschaffen. Op de foto's ziet de fiets er nog goed uit. Ga vanavond even kijken. Vinden jullie van het bedrag wat hij vraagt?

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Vinden jullie van deze? oorspronkelijke een graveler maar zie dat er weg bandjes opzitten.
Kan weinig info qua prijzen vinden...

Wel heb ik de maat M (56) vergeleken met mijn 55 Isaac dit komt aardig overheen. De stack is iets korter en de rech 8mm langer. Dit pas ik wel aan met stuurpen lengte enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
tinusterror schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:37:
Ik wil voor het slechtere weer en het binnen zwiften een 2de fiets aanschaffen. Op de foto's ziet de fiets er nog goed uit. Ga vanavond even kijken. Vinden jullie van het bedrag wat hij vraagt?

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Vinden jullie van deze? oorspronkelijke een graveler maar zie dat er weg bandjes opzitten.
Kan weinig info qua prijzen vinden...

Wel heb ik de maat M (56) vergeleken met mijn 55 Isaac dit komt aardig overheen. De stack is iets korter en de rech 8mm langer. Dit pas ik wel aan met stuurpen lengte enz...
Ik weet niet of 500 voor een 3 jaar oude alu tiagra een koopje is.. misschien is het niet anders met de huidige schaarste.
deze fiets was overigens te koop voor 800 euro in de uitverkoop
https://www.12gobiking.nl/focus-mares-al-commuter-2017

Maar een prima fiets voor op te trainer, heb zelf ook een alu Cube met tiagra en zie geen reden voor duurdere componenten indoor.

Ik denk dat het vooral afhangt van de staat van de drivetrain.. als deze aan vervangt toe is.. dan ben je zo weer 100 euro extra kwijt. Maar een nieuwe alu tiagra fiets heb je ook voor <1000 of minder als je op.zoek gaat naar deals

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 20-07-2020 14:25 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Prulleman schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:23:
[...]

Ik weet niet of 500 voor een 3 jaar oude alu tiagra een koopje is.. misschien is het niet anders met de huidige schaarste.
deze fiets was overigens te koop voor 800 euro in de uitverkoop
https://www.12gobiking.nl/focus-mares-al-commuter-2017

Maar een prima fiets voor op te trainer, heb zelf ook een alu Cube met tiagra en zie geen reden voor duurdere componenten indoor.

Ik denk dat het vooral afhangt van de staat van de drivetrain.. als deze aan vervangt toe is.. dan ben je zo weer 100 euro extra kwijt. Maar een nieuwe alu tiagra fiets heb je ook voor <1000 of minder als je op.zoek gaat naar deals
Was ook niet van plan de 500 te betalen die hij vraagt. Ik heb 375 geboden. Als hij hier mee akkoord gaat dan ga ik er over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
tinusterror schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Was ook niet van plan de 500 te betalen die hij vraagt. Ik heb 375 geboden. Als hij hier mee akkoord gaat dan ga ik er over nadenken :)
Dat lijkt er al mee op :) voor slecht weer ook prima denk ik. Vast genoeg clearance voor iets bredere banden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik heb denk ik een probleem met mijn tacx flux 2 of eigenlijk 2 probleempjes...

1: als ik mijn tacx wil calibreren via de apple tv zegt hij dat het mislukt is en blijft daarna op 137 watt hangen en trapt heel zwaar.

2: als ik aanzet voor een sprint gaat hij wel iets omhoog in watts maar niet heel veel...stop ik dan met hard trappen knalt hij naar een heel hoog wattage (ik hoop dat ik dat wattage trap ;) ) voor eventjes en gaat daarna gewoon verder.

Iemand de gouden tip voor deze problemen? Anders neem ik even contact op met Tacx/Garmin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:36:
Ik heb denk ik een probleem met mijn tacx flux 2 of eigenlijk 2 probleempjes...

1: als ik mijn tacx wil calibreren via de apple tv zegt hij dat het mislukt is en blijft daarna op 137 watt hangen en trapt heel zwaar.

2: als ik aanzet voor een sprint gaat hij wel iets omhoog in watts maar niet heel veel...stop ik dan met hard trappen knalt hij naar een heel hoog wattage (ik hoop dat ik dat wattage trap ;) ) voor eventjes en gaat daarna gewoon verder.

Iemand de gouden tip voor deze problemen? Anders neem ik even contact op met Tacx/Garmin
je geeft aan de calibratie via de appletv te doen.. weet je zeker dat je telefoon (en/of laptop, tablet, garmin, ... ) niet ook connected is met je flux?

Ik heb ooit 1 keer rare issues gehad, maar kwam er gelukkig snel genoeg achter dat mijn trainerroad op mijn laptop ook open stond terwijl ik een workout was gestart op mijn telefoon. De telefoon probeerde in dit geval de trainer op 150 watt in ERG mode aan te sturen, terwijl mijn laptop andere plannen had..hierdoor viel de power telkens weg en was de weerstand heel onregelmatig.

kijk ook eens wat er in andere standen gebeurd, ERG vs, resistance (of hoe het bij taxc heet), en kijk ook wat er op andere devices gebeurd, wat doet je telefoon met de taxc app, kan je dan wel caliberen, of je pc/laptop. En wat met zwift of een andere app?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:49:
[...]

je geeft aan de calibratie via de appletv te doen.. weet je zeker dat je telefoon (en/of laptop, tablet, garmin, ... ) niet ook connected is met je flux?

Ik heb ooit 1 keer rare issues gehad, maar kwam er gelukkig snel genoeg achter dat mijn trainerroad op mijn laptop ook open stond terwijl ik een workout was gestart op mijn telefoon. De telefoon probeerde in dit geval de trainer op 150 watt in ERG mode aan te sturen, terwijl mijn laptop andere plannen had..hierdoor viel de power telkens weg en was de weerstand heel onregelmatig.

kijk ook eens wat er in andere standen gebeurd, ERG vs, resistance (of hoe het bij taxc heet), en kijk ook wat er op andere devices gebeurd, wat doet je telefoon met de taxc app, kan je dan wel caliberen, of je pc/laptop. En wat met zwift of een andere app?
Er was verder niets in de buurt, dit gebeurde allemaal in de normale modus.

De andere dingen zal ik checken als ik weer thuis ben...heb hem tot nu toe alleen voor Zwift gebruikt.

:edit: het moet gewoon werken maar hoe belangrijk is calibreren?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Prulleman
Zo moet dit toch ff kwijt, in januari begonnen met een FTP van 262, en net getest op 309 (4.1 w/kg). Doel was ftp van 300 met 4 w/kg en dat heb ik mooi gehaald :)

https://www.strava.com/ac...id.gm&utm_medium=referral

Op een Trainerroad low volume plan, wat ~3.5 uur structured training in de week inhoud. Dit heb ik wel aangevuld met soms een extra workout of ritjes buiten met totaal (gemiddeld) ~5.5 uur per week.

En buiten de nummertjes op de trainer rij ik ook lekker pr's op de MTB in het bos :)

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 21-07-2020 13:18 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Lekker hoor, ik heb voor aankomende periode (na de zomer, of mocht er toch weer een lockdown komen, de volgende lockdownperiode) via trainingsday een base en endurance training klaarstaan in Zwift.

Heb wel steeds meer het gevoel dat TrainerRoad dichter aansluit bij hoe ik mn indoor setup gebruik. Gebruik momenteel Zwift met eigenlijk alleen maar gestructureerde workouts of de in-game plans en dan maakt het me eigenlijk niet uit in welke wereld ik rond fiets. Wattages worden toch middels ERG aangestuurd, net even een half uurtje trainerroad onderzoek, en dit ziet eruit alsof er alles in zit wat ik wil gebruiken.

Enige wat ik niet kan vinden (en bij Zwift wel) is welke trainingsplans er aanwezig zijn binnen trainerroad, is hier ergens een overzicht van te vinden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CedricD
@Prulleman Leuk als je je doelen kunt halen d:)b.
We hadden hetzelfde doel (4 W/kg) en ik ben er ook :).
Enfin, nog geen FTP test gedaan, maar de virtuele klim in Innsbruck was 327W over 20 minuten (en die was niet voluit), dus omgerekend zo'n 310W (x 0.95) oftewel 4.02 W/kg :9.

Ik rij tegenwoordig ook real life een pak makkelijker. Deze morgen 3u15 gefietst aan 240W (250 NP) zonder problemen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
McMiGHtY schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:59:
Lekker hoor, ik heb voor aankomende periode (na de zomer, of mocht er toch weer een lockdown komen, de volgende lockdownperiode) via trainingsday een base en endurance training klaarstaan in Zwift.

Heb wel steeds meer het gevoel dat TrainerRoad dichter aansluit bij hoe ik mn indoor setup gebruik. Gebruik momenteel Zwift met eigenlijk alleen maar gestructureerde workouts of de in-game plans en dan maakt het me eigenlijk niet uit in welke wereld ik rond fiets. Wattages worden toch middels ERG aangestuurd, net even een half uurtje trainerroad onderzoek, en dit ziet eruit alsof er alles in zit wat ik wil gebruiken.

Enige wat ik niet kan vinden (en bij Zwift wel) is welke trainingsplans er aanwezig zijn binnen trainerroad, is hier ergens een overzicht van te vinden?
https://www.trainerroad.com/app/cycling/plans hiervoor moet je dus al zijn aangemeld. Doh.

Mocht je interesse hebben, kun je een 30 dagen trial krijgen van me. Zodat je eerst even kunt ervaren of TR iets voor jouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:59:
Je kunt ze pas zien als je aangemeld bent, maar het zijn er ontzettend veel op diverse niveaus met verschillende opties hoeveel tijd je eraan wilt besteden per week. En via een tooltje kun je ook je eigen trainingen samenstellen.

Ik vond het deze winter erg tof om te doen maar moet zeggen dat ik meer voldoening haal uit een tijd op een klim neerzetten in Zwift dan uit het afwerken van een trainingsschema in TR. Toch een stuk minder beleving uiteindelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
@McMiGHtY aan plannen geen gebrek in TR, je kan bepaalde (type) events op de kalender zetten, op basis waarvan er een plan genereerd wordt om piek fitness te hebben bij je A- event. Verder heb je onderscheid in low/mid/high volume, waarbij je met low al een heel eind kan komen :). Een plan bestaat vervolgens uit een aantal blokken, (sweet spot) base 1 en 2, build en specialty, waarbij de laatste 2 specifiek zijn voor je event (of doelen als je geen event hebt). Ik zit nu in een plan voor XCM (corss country marathon), hier zit bv wel wt v02 werkt in, maar niet zoveel als bij en normaal of short track xc plan. en een TT plan is weer het andere uiterste.
Eigenlijk keuze genoeg, daar ligt het niet aan. en als je denkt het beter te weten kan je ook uit 1000 workouts je eigen plan bedenken :)

Wat betreft Zwift vs TR, dat is heel persoonlijk, maar als het om efficient sterker worden gaat, dan is de keuze snel gemaakt, wil je meer social, entertainment en game elementen, dan is de keuze ook snel gemaakt (hoewel ik pas met @Michaelg ook een TR group workout heb gedaan, wat verbazend goed werkte :))
Zelf stoor ik me totaal niet aan het spartaanse van TR, gewoon trainer in ERG en trappen wat er opgegeven wordt. Als entertainment een netflix serie erbij, en voor de intensievere workouts iets simpels op youtube waar je minder bij op hoeft te letten.

Vervolgens is het heerlijk om gewoon keihard te fietsen en snel te kunnen herstellen, of op je gemak in z2 trappen terwijl je maat kapot gaat rond threshold :D. Fietsen als je fit bent is gewoon leuker, vooral op de MTB, heerlijk om overal doorheen te knallen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:03:
Zo moet dit toch ff kwijt, in januari begonnen met een FTP van 262, en net getest op 309 (4.1 w/kg). Doel was ftp van 300 met 4 w/kg en dat heb ik mooi gehaald :)

Op een Trainerroad low volume plan, wat ~3.5 uur structured training in de week inhoud. Dit heb ik wel aangevuld met soms een extra workout of ritjes buiten met totaal (gemiddeld) ~5.5 uur per week.

En buiten de nummertjes op de trainer rij ik ook lekker pr's op de MTB in het bos :)
Haha, gaaf! Dat zijn vrijwel dezelfde stats als ik heb, maar zoals je weet in het dubbele aantal uren. Denk dat je hiermee wel aangetoond hebt dat je met efficiënt trainen dezelfde doelen kunt bereiken.

Ergens denk ik dat je nog wel een paar verschillen zult zien tussen 12-15u en 5-6u per week, met name op inhoud/duurvermogen, maar dat zouden we een keer moeten testen ;).

Zie bij mijzelf de laatste maanden wel dat mijn power profile nauwelijks in de buurt komt van de TR/Zwift waardes van afgelopen winter. Heeft vooral met de noodzaak te maken (of gebrek daar aan) om écht diep te gaan. Afgelopen weekend op de Redoute wel ff voluit gegaan met een PB gezet voor alle waardes tussen de 3:34 en 7:05 minuten, maar alle piekvermogens daarvoor/na waren in januari en februari.

Ben nu ook wel benieuwd naar je 15s/1m/2m/5m/10m waardes, al denk ik dat je die ook toe kunt schrijven aan het type renner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:53:
[...]

Haha, gaaf! Dat zijn vrijwel dezelfde stats als ik heb, maar zoals je weet in het dubbele aantal uren. Denk dat je hiermee wel aangetoond hebt dat je met efficiënt trainen dezelfde doelen kunt bereiken.

Ergens denk ik dat je nog wel een paar verschillen zult zien tussen 12-15u en 5-6u per week, met name op inhoud/duurvermogen, maar dat zouden we een keer moeten testen ;).

Zie bij mijzelf de laatste maanden wel dat mijn power profile nauwelijks in de buurt komt van de TR/Zwift waardes van afgelopen winter. Heeft vooral met de noodzaak te maken (of gebrek daar aan) om écht diep te gaan. Afgelopen weekend op de Redoute wel ff voluit gegaan met een PB gezet voor alle waardes tussen de 3:34 en 7:05 minuten, maar alles PB's daarvoor/na waren in januari en februari.

Ben nu ook wel benieuwd naar je 15s/1m/2m/5m/10m waardes, al denk ik dat je die ook toe kunt schrijven aan het type renner.
Ja, ik denk dat jij het wel langer volhoud om bv op 80% te rijden.
de rest van mijn stats geven denk wel een wat vertekend beeld omdat ik enkel op de trainer power heb, en op de trainer enkel TR workouts doe, dus bij gebrek aan een workout die 10 minuten boven FTP zit, zal die waarde ook niet hoog zijn, terwijl ik buiten vast wel eens bij een klim of wind tegen meer heb getrapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1H2MeJ4NqQinLnLAAx8WRcY6u4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BRYoIOwvOOMcTaUurvMqpgun.png?f=fotoalbum_large

anyway, piek ligt ~ 1000
15s 743
30s 583
60s 421
2min 404
5min 378
10min 334

de laatste 3 zijn van vandaag :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:02:
anyway, piek ligt ~ 1000
15s 743
30s 583
60s 421
2min 404
5min 378
10min 334
Mijn piek is een beetje onduidelijk nu. Volgens mij is die flink gedaald dit jaar, maar dat komt ook omdat we geen clubritten met lastige/eerlijke eindsprints gedaan hebben. Ook ben ik wat anders gaan sprinten (ga nu gewoon vol tempo rijden op 800m en kom dan met 2 vingers in de neus solo aan :D).

Piek was ca. 1.250w, maar zal nu eerder 1.100w~ zijn:
15s - 942w in januari, 809w deze week
30s - 801w in maart, 696w in juni
60s - 653w in januari, 530w in juli
2m - 523w in mei, 460w deze week
5m - 419w deze week
10m - 357w in januari, 330w in juni

Alles van 2020, gewicht ca. 76-78kg.

Zo te zien toch nog wel wat verschillen dus. Qua type renner komt dit ook wel overeen met mijn ervaring/rijstijl; in 2-3 minuten het verschil proberen te maken en vervolgens de rit uitrijden op FTP (wat in Zwift bij iedereen ongeveer gelijk is). Als ze slim zijn rijden ze als groep het gat weer dicht, maar vaak heb ik dan nog wel een redelijk sprintje in de benen, maar net niet goed genoeg als er een echt sprinters type tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:21:
[...]

Mijn piek is een beetje onduidelijk nu. Volgens mij is die flink gedaald dit jaar, maar dat komt ook omdat we geen clubritten met lastige/eerlijke eindsprints gedaan hebben. Ook ben ik wat anders gaan sprinten (ga nu gewoon vol tempo rijden op 800m en kom dan met 2 vingers in de neus solo aan :D).

Piek was ca. 1.250w, maar zal nu eerder 1.100w~ zijn:
15s - 942w in januari, 809w deze week
30s - 801w in maart, 696w in juni
60s - 653w in januari, 530w in juli
2m - 523w in mei, 460w deze week
5m - 419w deze week
10m - 357w in januari, 330w in juni

Alles van 2020, gewicht ca. 76-78kg.

Zo te zien toch nog wel wat verschillen dus. Qua type renner komt dit ook wel overeen met mijn ervaring/rijstijl; in 2-3 minuten het verschil proberen te maken en vervolgens de rit uitrijden op FTP (wat in Zwift bij iedereen ongeveer gelijk is). Als ze slim zijn rijden ze als groep het gat weer dicht, maar vaak heb ik dan nog wel een redelijk sprintje in de benen, maar net niet goed genoeg als er een echt sprinters type tussen zit.
toon volledige bericht
ja, voor mij is het naast de trainingen meer aan/uit werk op de lokale mtb routes, vergelijkbaar met 15 sec over/under workouts. denk dat het met name qua herstel wel goed zit voor dat soort efforts.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Die power curves zijn totaal niet te vergelijken. De ene power curve is gebaseerd op races / Outdoor ritjes en de ander op puur trainings ritjes volgens een gestructureerd programma.

Denk dat je er geen conclusies aan moet verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:23:
[...]

ja, voor mij is het naast de trainingen meer aan/uit werk op de lokale mtb routes, beetje 15 sec over/under workouts. denk dat het met name qua herstel wel goed zit voor dat soort efforts.
Denk inderdaad dat je in het mountainbiken en TR de echte 'aanvallen' of wat langere kopbeurten mist, waardoor je ook wel een wat vertekend beeld krijgt. Zo'n heuveltje zal wel leuke waardes opleveren, maar als je 30s later je benen weer stil houdt, dan zie je dat nauwelijks terug in je power profile.

Heb je nog niet overwogen om buiten ook met power te gaan rijden? Tijdens het fietsen heb je er misschien niet direct iets aan en TSS zal ook wat minder interessant zijn, maar het is toch wel fijn om een compleet power profile te krijgen en bijvoorbeeld je prestaties t.o.v. vorig jaar nauwkeurig te vergelijken.

Het is geen must hoor. Het concept begrijpen van rijden op vermogen is al voldoende om vooruitgang te boeken, een indoortrainer is voldoende om je FTP etc. te meten en je kunt eventueel segmenten aanmaken op vaste klimmetjes en zo je tijden buiten vergelijken, maar het complete plaatje is ook wat waard :).

@Michaelg Was hetzelfde dus al aan het typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Denk inderdaad dat je in het mountainbiken en TR de echte 'aanvallen' of wat langere kopbeurten mist, waardoor je ook wel een wat vertekend beeld krijgt. Zo'n heuveltje zal wel leuke waardes opleveren, maar als je 30s later je benen weer stil houdt, dan zie je dat nauwelijks terug in je power profile.

Heb je nog niet overwogen om buiten ook met power te gaan rijden? Tijdens het fietsen heb je er misschien niet direct iets aan en TSS zal ook wat minder interessant zijn, maar het is toch wel fijn om een compleet power profile te krijgen en bijvoorbeeld je prestaties t.o.v. vorig jaar nauwkeurig te vergelijken.

Het is geen must hoor. Het concept begrijpen van rijden op vermogen is al voldoende om vooruitgang te boeken, een indoortrainer is voldoende om je FTP etc. te meten en je kunt eventueel segmenten aanmaken op vaste klimmetjes en zo je tijden buiten vergelijken, maar het complete plaatje is ook wat waard :).
overwogen zeker, maar ben aan het sparen voor een fully, misschien als het budget (en afwegingen) het toelaten, maar het heeft nog geen prio in het totaal plaatje ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Nutterd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Er was verder niets in de buurt, dit gebeurde allemaal in de normale modus.

De andere dingen zal ik checken als ik weer thuis ben...heb hem tot nu toe alleen voor Zwift gebruikt.

:edit: het moet gewoon werken maar hoe belangrijk is calibreren?
Even mezelf quoten :P

Heb hem via de Tacx app kunnen calibrere en een race gedaan en nu kwam mijn gemiddeld vermogen niet verder dan 138watt (ftp was 239 maar dat is nu sprinten) en ben dan ook kansloos laatste geworden met een hartslag die door het dak ging. Ik baal nu dat ik geen vermogensmeter op mijn fiets heb want weet niet welk vermogen klopt...ga denk ik een x naar waar ik hem gekocht heb om een zwift rondje te doen op een demo trainer om te zien welk vermogen ik trap.

Of ik ga gewoon voor een vermogensmeter op mijn wegfiets :+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 09-05 11:10

Cis

Prulleman schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:46:
[...]

ja en nee.. de spacer zelf kan niet ergens tegenaan lopen, maar zit gewoon tussen de cassette en de rand van je freehub body.

Wat een verbogen spacer wel kan veroorzaken is dat de cassette niet 100% gelijk is "uitgelijnd" met je cassette op je achterwiel. Door de verbogen spacer zit de cassette mogelijk 1 halve mm meer naar buiten toe op je trainer en daardoor is je indexing een fractie verkeerd.

aantal mogelijke oplossingen:
- strakker aandraaien dat je de verbogen punten als het ware terug buigt de de cassette dichter op de trainer zet
- nieuwe spacer kopen :)
- indexing bij regelen. Op zich niet zo spannend en als je het ff uitzoekt. Je kan altijd op de trainer de kabel spanning bv 3 (random voorbeeld, moet je ff uitzoeken) slagen losser zetten, stap je weer op de fiets, 3 slagen strakker.
(en ook @Kluus )

De oorzaak zat 'm in de cassette.
Wat ik heb geprobeerd:
spacer van mijn "buiten"-cassette gepakt (die met inkepingen) en gemonteerd: nog steeds herrie
2 spacers gemonteerd: nog steeds herrie
geen spacers gemonteerd: ook herrie (want niet goed vast te draaien)

Daarna mijn buiten-cassette gepakt en gemonteerd met de inkeping-spacer: probleem opgelost.

Ik weet niet of mijn indoorcassette gewoon soort van kapot is, of dat mijn ketting niet goed uitgelijnd is met mijn andere cassette.
Anyways: ik houd mijn spullen altijd goed schoon, dus ik doe het indoortrainen nu gewoon met mijn oude cassette en ketting, en dat gaat prima. De nieuwe indoorcassette bewaar ik nog wel ff; misschien dat ik m ooit nog een keer buiten test. Maar grote kans van niet ;)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heeft er iemand nog een Trainerroad referral code in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
tjanssen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:32:
Heeft er iemand nog een Trainerroad referral code in de aanbieding?
Dm me even je naam en mail adres.
Heb er nog 5 voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Michaelg schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:40:
[...]

Dm me even je naam en mail adres.
Heb er nog 5 voor de geïnteresseerden.
Is verstuurd! Bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prulleman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:03:

Best indrukwekkend, doet me wel denken aan dat ik wellicht ook over zou moeten stappen naar TR. Is namelijk een stuk effectiever als zwift.

Is het ook mogelijk de trainingen van TR uit te voeren op Zwift, zodat je in ieder geval iets hebt om naar te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Blik1984 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:50:
[...]

Best indrukwekkend, doet me wel denken aan dat ik wellicht ook over zou moeten stappen naar TR. Is namelijk een stuk effectiever als zwift.

Is het ook mogelijk de trainingen van TR uit te voeren op Zwift, zodat je in ieder geval iets hebt om naar te kijken?
Je kan ze beide naast elkaar draaien, bv TR op je telefoon en zwift op de pc. Maar ik zet liever Netflix of YouTube aan :) scheelt ook weer 15 euro in de maand

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 06:48

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Zwift FutureWorks Road Steering: Details // Setup // Titans Grove Test Ride! 🚲🦖

Iemand al een Sterzo Smart gekocht?

Ben blij als het straks weer wat koeler is, want ik mis het binnen fietsen wel :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Blik1984 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:50:
[...]

Als je effectief met je spaarzame tijd om wilt gaan, dan is TR zeker de moeite waard.
Mocht je een maandje willen proberen. DM mij je mail adres en je krijgt een maand gratis proef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
De nieuwe Kickr v5 komt volgende week uit: https://www.dcrainmaker.c...iner-in-depth-review.html

Lijkt erop alsof ze de Tacx Neo achterna gaan; klein beetje sway door rubberen pootjes, automatische kalibratie, 2 > 1% accuracy en een bekabelde LAN aansluiting. Geen slechte updates, maar ook weinig schokkends. Qua prijs doen ze het wel net iets beter (1,299 vs. 1,199 incl. cassette).

Heb er zelf ook wel weer zin om te gaan Zwiften deze winter. Moet nog ff zo'n mooie tweede ventilator bestellen a la Prulleman. Zag van de week eenzelfde bij de Makro liggen van Stanley, die bood alleen minder luchtverplaatsing voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:28
Zag deze ook gisteren verschijnen... volgens mij redelijk onverwachts. Prijs/kwaliteit zeker niet onaardig, als ik de review mag geloven.

Is er iets bekend of er meerdere merken met updates gaan komen op korte termijn (voor as winter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:13
Toevallig in de running voor een nieuwe trainer (huidige Kickr Snap). Was er eigenlijk al uit dat het een Kickr Core zou worden.

Gisteren even getwijfeld om alsnog voor de Kickr te gaan. Uiteindelijk toch de Core besteld c.q. lager segment.

Ik vind de nieuwe features niet echt baanbrekend, als men nu bijv. road feel had toegevoegd oid:

– New compressing AXIS feet system to give slightly more motion (up to 5%), and quieter on harder floors

Ze zijn aftermarket ook te bestellen voor het vorige model. Daarnaast geven een x-tal softballen hetzelfde effect. GPlama is in zijn preview hierover niet al te enthousiast:

YouTube: Wahoo KICKR v5 Smart Trainer: What's New // Product Details

– New KICKR Direct Connect wired option for connectivity (with to-be-announced accessory)

Toegevoegde waarde mij onbekend. Nooit connectie problemen ondervonden. Daarnaast is er ook een converter module nodig omdat de poort geen RJ45 is?

– New zero-calibration software algorithm

Wel leuke feature. Maar 30 a 40 sec. eens in de twee weken is de moeite niet.

– Increases claimed accuracy to +/- 1% (from +/- 2%)

Precieser, dus dat is goed!

[ Voor 9% gewijzigd door Dix0r op 12-08-2020 14:55 ]

• Ypuh
@Dix0r Dan vind ik je nog optimistisch met je feedback hoor. Die pootjes doen weinig schrijft ook DCR. Accuracy is voor mij ook een non-issue want ik gebruik mijn Quarq voor powermetingen. Bekabelde verbinding is fijn, maar laat mijn probleem nou net zijn dat het modem en trainer op de verst mogelijke plekken in het huis staan (andere verdieping en beide uiterste hoeken) en daar geen kabel ligt.

Desondanks geen slechte update, maar toont wel aan dat je met een Neo/Kickr gewoon wel goed zit ongeacht welke versie. Zo lang ze maar niet stuk gaan. Heb zelf vorig jaar voor een redelijke prijs mijn Flux S verkocht een 2e hands Neo1 kunnen kopen en die is inmiddels €150 meer waard. Daardoor wel eens getwijfeld om te upgraden naar een Neo 2T, maar behalve de sterkere magneten zijn er eigenlijk geen voordelen en het prijsverschil is toch weer zo'n €350-400. De upgrade van de Flux naar Neo vond ik wel echt de moeite waard!

Edit: Bekabelde verbinding lijkt (gelukkig) wel gewoon een RJ45 socket te zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 13-08-2020 09:16 ]

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:56
Hoe verhoudt de Elite Suito zich eigenlijk ten opzichte van zijn concurenten? (vnl Wahoo en Tacx) De lbs verdeelt namelijk enkel Elite trainers.

Zijn ze alle drie vergelijkbaar en is het een kwestie van voorkeur?
Pagina: 1 ... 40 ... 158 Laatste