In het begin heb ik ook geëxperimenteerd met trainer difficulty, ik gebruik een tacx neo. Met 100% difficulty moet je veel schakelen, ook kleine heuveltjes voel je goed. Met de juiste cassette is dit echt het leukste.
In een race is mijn ervaring dat je voordeel hebt als je trainer difficulty laag zet, de route boeit dan niet (maar wel opletten, want bij een klim gaan degene met hoge difficulty aanzetten!), je hoeft niet te schakelen en versnelt direct in de afdaling weer doordat je gewoon je wattage blijft doortrappen zonder flink te moeten schakelen en geen grote mannen verzet hebt voor de lange steile afdalingen om nog mee te trappen. Het voelt ook wel lekker aan: klimmen op het grote blad. Maar het voelt echt gewoon vlakker aan, minder dynamisch, minder beleving.
Tour du Zwift group rides zijn wel echt leuk. Vorig jaar pas ingestapt bij stage 6 en in het make up weekend 5 etappes gereden.. (auw..). Lekker druk zodat je altijd wel een groepje hebt en vergelijken met anderen die je volgt ook al zegt dat allemaal niet veel met verschillende smarttrainers, dumbtrainers, powermeters, kalibratie, weight dopers, height dopers, trainer difficulty en de rest van de zwift "simulatie". Uiteindelijk blijft het allemaal voorbereiding om je vrienden in het begin van het seizoen op de weg het snot voor de ogen te rijden. Daar worden de credits verdeeld
Afgelopen zondag nu wel meteen de eerste etappe meegepikt. Afgesproken met een bekende om elkaar op te zoeken. Middels het switchen tussen "Fan view" en mijn eigen view kon ik hem vinden. Hiervoor moest ik steeds naar zijn profiel op de companion app, maar na een paar seconden gaat deze automatisch weer terug naar het game overzicht. Het teruggaan duurde vervolgens weer erg lang (zal wel door de drukte komen). Om goed bij iemand te blijven (niet te ver ervoor of erachter) is in deze massa ook een uitdaging.
Hoe vinden jullie iemand in zo een grote ride?
Morgen etappe2. Overigens een tweakers meet-up lijkt me ook leuk. Kan ook bij een bestaande (kleine) group ride die we dan overnemen

In het begin een minuutje blijven staan en dan is iedereen bij elkaar.