Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 28 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
Just to be clear: Kun je één ANT+ signaal tegelijkertijd uitlezen op meerdere devices (Zwift / Garmin)?

Via Bluetooth kan dat in ieder geval niet zoals @Requiem19 al opmerkt. Als je een calibratie doet via de app, moet je even goed opletten of Zwift nog wel verbinding heeft etc.

Verder heb ik het idee dat ANT+ veel stabieler is en gebruik ik dus ook altijd een dongle. Bij Bluetooth wel eens dropouts meegemaakt en in een race zou dat een serieuze buzzkill zijn (dropout = aansluiting met de groep verliezen en in het geval van de ZNL competite een week wachten op herkansing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Over HR-banden gesproken. Mijn TICKR van Wahoo is gesneuveld. Had eigenlijk pas de batterij vervangen maar merkte dat hij het steeds slechter deed, signaal viel soms weg. Gisteren ging hij helemaal niet meer aan. Nieuwe batterij helpt ook niet. Heb hem drie jaar gebruikt.

Weer een nieuwe TICKR kopen, TICKR X deze biedt alleen voordelen voor hardlopers of is er iets beters op de markt?

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 22-01-2020 14:27 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
SirLenncelot schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:22:
Over HR-banden gesproken. Mijn TICKR van Wahoo is gesneuveld. Had eigenlijk pas de batterij vervangen maar merkte dat hij het steeds slechter deed, signaal viel soms weg. Gisteren ging hij helemaal niet meer aan. Nieuwe batterij helpt ook niet. Heb hem drie jaar gebruikt.

Weer een nieuwe TICKR kopen, TICKR X deze biedt alleen voordelen voor hardlopers of is er iets beters op de markt?
Die band van de TICKR is wel drama. Lees overal dat het plastic kapje in no time afbreekt (ook bij mijzelf). Ik gebruik hem dan ook i.c.m. mijn Garmin band (en zo'n losse band is bijna net zo duur als een complete set met sensor :X).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
@SirLenncelot ik heb de garmin band nu bijna 2 jaar in gebruik (1e batterij) en deze heeft het altijd zonder problemen gedaan (op een edge 25, edge 530, maar nu ook op mijn s8 met zwift en trainerroad).

De band kan je uitwassen (unit eraf klikken) in de wasmachine.

Ik heb de oude (garmin premium) versie die enkel ANT+ doet.
De nieuwe versie (dual), met voor zover ik kan zien zo goed als dezelde band heeft een unit erop die BT en ANT+ doet.

Als de TICKR stuk is zou ik niet blind dezelfde kopen.. merk maakt geen bal uit zolang de standaarden goed zijn geimplementeerd. Tenzij deze heel comfortabel voor je zit, dat zou een prima reden zijn om wel dezelfde te kopen
Ypuh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:17:
Just to be clear: Kun je één ANT+ signaal tegelijkertijd uitlezen op meerdere devices (Zwift / Garmin)?

Via Bluetooth kan dat in ieder geval niet zoals @Requiem19 al opmerkt. Als je een calibratie doet via de app, moet je even goed opletten of Zwift nog wel verbinding heeft etc.

Verder heb ik het idee dat ANT+ veel stabieler is en gebruik ik dus ook altijd een dongle. Bij Bluetooth wel eens dropouts meegemaakt en in een race zou dat een serieuze buzzkill zijn (dropout = aansluiting met de groep verliezen en in het geval van de ZNL competite een week wachten op herkansing).
correct! (maar en trainer via het FE-C ANT+ protocol aan 2 devices hangen is om dezelfde reden niet handig, ook dan kunnen er dingen door elkaar lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Prulleman op 22-01-2020 15:00 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ypuh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:17:
Ja, dat staat ook helder in de openingspost. ANT+ is een broadcast systeem en kan dus door meerdere devices opgepikt worden. Bluetooth is 1-op-1.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
Gisteren alweer voor de 4e 'probleem' van een brandend rubber lucht gehad. Het betreft een Tacx Vortex Smart icm een inmiddels 2 jaar oude Tacx trainingsband. Cadans sensor is er eentje van AliExpress die af en toe een drop in cadans heeft. Iedere keer dat het gebeurde ging het om het volgende scenario:

1. Workout heeft een 'rust' stuk (voor mij +/- 120 watt, cadans +/- 85 rpm)
2. Korte sectie op hoog vermogen (voor mij +/- 240 watt)

In aanloop naar 2 ga ik alvast wat vlotter trappen om vlotter het hoge vermogen te kunnen gaan trappen. Na aanvang van sectie 2, stijgt het vermogen bijna niet, cadans blijft stijgen maar ik moet wel steeds zwaarder trappen. Als gevolg hiervan gaat mijn echte cadans naar beneden maar in Zwift blijft die gelijk of stijgt hij zelfs. Uiteindelijk zakt het vermogen nog verder ondanks dat ik veel zwaarder blijf trappen. Op een gegeven moment begint het naar brandend rubber te ruiken.

Hebben jullie een idee wat er verkeerd gaat? Ik zelf vermoed een band die wat te leeg is en een verkeerd doorgegeven cadans, echter is het wel heel toevallig dat dat iedere keer in dit scenario gebeurd terwijl ik er verder geen problemen mee heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@la_fusion vreemd... ik heb er geen verklaring voor, maar het meest gekke is natuurlijk dat je readings afwijken van de werkelijkheid (echte cadans omlaag, in zwift omhoog, power omhoog, maar in zwift niet).

Als je nog een fietscomputer met ANT+ hebt (zie de voorgaande discussie in dit topic), zou je kunnen kijken of zwift aan het buggen is of dat je trainer daadwerkelijk verkeerde waardes doorgeeft (als je garmin bv ook een hoge cadans weergeeft en lage wattages dan doet je trainer raar, andersom, doet zwift raar).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
@la_fusion Maar een Vortex Smart heeft toch zelf ook een cadans sensor? Waarom gebruik je die niet?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Zie niet in wat een cadans meter te maken heeft met je brandend rubber verhaal. Wat ik zelf wel eens had, is dat de verbinding tussen de software en de vortex weg viel. Gevolg is dat er geen juiste wattage meer naar het apparaat gestuurd wordt en je tegen een spiral of death aant trappen bent. Ik rook dan ook vorm van verbrand rubber. Waarschijnlijk omdat er teveel druk op de band wordt gezet door de vortex.

Volledige band tot stilstand brengen en weer opnieuw beginnen werkte altijd.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@la_fusion Brandende rubberlucht is volgens mij wel een fenomeen wat vaker voorkomt bij Tacx'en (ook bij de Neo). Heeft er volgens mij mee dat er binnenin een kabeltje te warm wordt, maar het lijkt altijd wel goed te gaan. Zou het probleem dus niet zo snel zoeken bij je fiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller

Ik heb zo'n Chinees ding gekocht onlangs, Magene. Doet het eigenlijk prima, en dat voor 20 euro :)

https://www.ebay.nl/itm/M...ton-IGPSPORT/333411020658

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:41

De sensor wordt actief via de connectoren en de band, is het mogelijk dat je band stuk is? Ik heb een keer hetzelfde gehad bij m'n Tickr en toen was de band versleten. (Ik was deze elke keer mee met de fietskleding)

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.cd114c4dBdLg86

Deze werkt top voor me, meteen een paar besteld. Misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
J-M-T schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 06:55:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.cd114c4dBdLg86

Deze werkt top voor me, meteen een paar besteld. Misschien heb je er iets aan.
Goeie tip! Die vervanginsband van Garmin kost 39.95 :/

Gebruik je hem al lang/vaak? Als ze een half jaar of jaartje goed blijven bestel ik er ook een paar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
Nog mensen die morgen meedoen aan de über pretzel? 129km en 2335 hm in Zwift, dus fors wat uurtjes in het zadel _/-\o_

Ik heb geen Zwift/trainer, dus kan niet meedoen O-)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:41
Ypuh schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Goeie tip! Die vervanginsband van Garmin kost 39.95 :/

Gebruik je hem al lang/vaak? Als ze een half jaar of jaartje goed blijven bestel ik er ook een paar.
Heb er inderdaad ook 3 besteld ongeveer een jaar geleden en geen klachten. Prima verbinding, voel weinig verschil. Het enige is dat deze een sluiting heeft die in elkaar haakt ipv achter de hartslagmeter aan elkaar haakt. Gaat verder ook iedere keer in de was, en werkt na een jaar prima. (Nog maar 1 in gebruik gehad dit jaar, rest ligt nog nieuw in de kast.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
Stufferdt schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:30:
Nog mensen die morgen meedoen aan de über pretzel? 129km en 2335 hm in Zwift, dus fors wat uurtjes in het zadel _/-\o_

Morgen droog maar fris, geen haar op mijn hoofd dat er denkt om 4 uur op de rollen te zweten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39

Vervelend, ik kan niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion

1x de Mega Pretzel(110+ km 1600+ hm) gedaan, op zich te doen maar niet echt voor herhaling vatbaar :+

@Mistraller @Prulleman @Ypuh @Michaelg Bedankt voor jullie reacties! De cadanssensor van de Vortex is een geschatte waarde, vooral bij workouts icm ERG modus erg onbetrouwbaar. De lucht zelf leek mij van de band af te komen die gewoon enorm onder druk wordt gezet door de Tacx. Mogelijk door een edge case in de software door verkeerde aansturing op basis van cadans. Echter dit klinkt ook wel plausibel. Ik zal komende week eens kijken of ik mijn Garmin ernaast kan houden om te zien wat die als waardes aangeeft.

Vermogen + cadans helemaal terug naar 0 lost het probleem op inderdaad maar wel jammer dat ik dat twee keer moet doen tijdens 1 workout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
Gisteren de hartslag+cadans van Wahoo aan de Garmin Fenix verbonden en ook de kickr.
Doel : vo2 bepalen. Volgens de handleidingen op internet moet je hartslag gedurende langere tijd in de hoogste zone zitten.
https://connect.garmin.com/modern/activity/4472964020
Toch krijg ik geen vo2 score in Garmin Connect
De laatste "stip" in de VO2 reporting is van 20 januari terwijl ik 19 + 21 januari een activiteit had en niet de 20e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
kevertje1977 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:44:
Gisteren de hartslag+cadans van Wahoo aan de Garmin Fenix verbonden en ook de kickr.
Doel : vo2 bepalen. Volgens de handleidingen op internet moet je hartslag gedurende langere tijd in de hoogste zone zitten.
https://connect.garmin.com/modern/activity/4472964020
Toch krijg ik geen vo2 score in Garmin Connect
De laatste "stip" in de VO2 reporting is van 20 januari terwijl ik 19 + 21 januari een activiteit had en niet de 20e.
Ik heb inmiddels geen Garmin meer maar toen ik hem nog had was het heel wispelturig wanneer hij een update in je Vo2Max gaf. Volgens mij is dat alleen als je je vorige poging verbeterd en het meest nauwekeurig bij een 20 min test.

Maar kudo's voor deze effort. Met een IF van 1.1 heb je je behoorlijk uitgesloofd! Je average watt over deze rit zou ik mooi als je nieuwe FTP zien, nauwekeuriger kan alleen als 4m22s langer had gefietst ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Het gekke is, ik zie online ook geen trend line, enkel de laatste(of hoogste?). In de app zie ik het wel de lijn.

Op de Garmin krijg je alleen vo2max melding te zien als er een hogere waarde is gemeten.
Afbeeldingslocatie: https://www.nvalphen.nl/files/got/vo2max.jpg

De laatste was ook 57, gelijk aan de 1 na laatste, daar kreeg ik wel een melding van op de Garmin.

Oja, de eerste x duurde het even voor de waarde in de app zichtbaar was. Uiteindelijk zag ik het pas de volgende dag

[ Voor 31% gewijzigd door Prulleman op 25-01-2020 12:43 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Prulleman schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:35:
Het gekke is, ik zie online ook geen trend line, enkel de laatste(of hoogste?). In de app zie ik het wel de lijn.

Op de Garmin krijg je alleen vo2max melding te zien als er een hogere waarde is gemeten.
[Afbeelding]

De laatste was ook 57, gelijk aan de 1 na laatste, daar kreeg ik wel een melding van op de Garmin.

Oja, de eerste x duurde het even voor de waarde in de app zichtbaar was. Uiteindelijk zag ik het pas de volgende dag
Dat is een aardige score trouwens. Ik zit op 44 maar heb de Zwift nu net een dikke maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kevertje1977 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Dat is een aardige score trouwens. Ik zit op 44 maar heb de Zwift nu net een dikke maand.
Thanks, vroeger veel gefietst, helpt volgens mij ook. En nu sinds 2-3 jaar weer wat serieuzer, laatste 6 weken indoor erbij voor echt gerichte training.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

3 weken geleden een keer bijna gedaan, moest alleen nog "even" de alpe op, alleen eten en drinken was op.
Zat er eigenlijk aan te denken om het morgen te doen alleen start ik dan 3 uur eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Prulleman schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:47:
[...]

Thanks, vroeger veel gefietst, helpt volgens mij ook. En nu sinds 2-3 jaar weer wat serieuzer, laatste 6 weken indoor erbij voor echt gerichte training.
Ik heb het nu wel werkende trouwens. In de APP van Garmin op de telefoon zie ik de vo2 score van gisteren en van zojuist. In GarminConnect staat de score nog op 44, in de app gisteren 48 en nu 49.
Ik delete nu de GARMIN activiteit op strava en ik delete de Zwift activiteit in de Garmin.
Volgens mij heb ik dan de meeste stats in de juiste apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Iemand Bologna al gereden tijdens tdz? Groupride staat bij mij morgen op de planning.
Afgelopen weekend vrij hard getraind, dus ik hoop dat hij niet te lastig is? :)
https://zwift.com/eu/tdzride/ride-stage-4-bologna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je rijdt heen, terug en weer heen bij Bologna. Op het einde van de heenrit heb je dus in totaal 2x de beklimming...die is best pittig. Veel stukken met meer dan 15% stijging, dus het aantal kilometers schiet niet op...
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Kunt ook enkel de korte group ride doen, dan ga je 1x omhoog.

Leuk klimmetje, zojuist voor de 1ste keer gedaan. Probeer hem goed in te delen, beter steady rond je ftp omhoog dan proberen omhoog te knallen. Klim duurt toch al snel 8-12 minuten, dus ver boven je ftp ga je niet volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:13
Heb Bologna, de lange rit, gisteren gereden. Inderdaad 2x omhoog. Ik vond de klim erg pittig. Had hem een paar maanden tijdens een groeprit al eens gereden, maar wist niet meer dat deze zo steil is.

Verder was het wel een lekkere rit, de overige kilometers aan kunnen haken bij een groepje met een aardig tempo.

Succes morgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:45

Flipmo

OMG !!

Heb gisteren de korte B rit gedaan, 1x omhoog en toen de afdaling nog meegepakt.
Had geen goede benen, dag ervoor bij schoonzusje wezen klussen. Vond de kortste rit wel prima.. deze etappe ook weer afgevinkt :)

Daarna nog een wedstrijdje gereden op mijn favoriete Innsbruck, 4x het korte rondje (Innsbruckring).
Het was de "Slovenian Zwift League", tijdens de eerste klim moest ik al lossen, Maar kon era nog wel terugkomen, tijdens de 2de klim vond ik het wel prima.. had gewoon geen energie in de benen.. Daarna nog wel een leuk clubje kunnen vormen en op de laatste legsnapper er nog 2 man af kunnen rijden en in de sprint nog van iemand gewonnen.. Al met al wel tevreden met de 7de plek van de 22 op Zwiftpower :)

De eerste 23 minuten kom ik geregeld in beeld :) Met de start zie je me nog voorbij knallen *D
rode bike and beer jersey, rode sokken en handschoentjes.. naam: S. Overk....

YouTube: Zwift: Slovenian Zwift League - Spring Series (C)Innsbruckring 4 Lap...

[ Voor 28% gewijzigd door Flipmo op 27-01-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
ik had snel gekeken naar het parcours en dacht 3x klimmen. Bleek dat het hoogteprofiel ook de afdaling liet zien, ik vond 2x klimmen wel meevallen.

Al blijf ik last hebben van mijn gewicht bergop, helaas toch een realistische simulatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 13-09 15:47
Weet iemand hoe de rode barrière in een Zwift groupride exact werkt? Na 2 ritten >90% FTP deze week dacht ik gisteren aan te haken bij een ride met 2.0W/kg max. Op het vlakke al een paar keer in moeten houden omdat ik al een 60 seconde aftelklok in beeld kreeg terwijl ik nog steeds achter de barrière reed. Op een klimmetje met 1.4W/kg vloog ik er direct doorheen en zelfs toen ik met nog 30 seconden te gaan de benen stil hield ben ik er niet meer achter gekomen en was ik ineens uit de group ride.

Dus, wie bepaalt de snelheid van dat ding, want blijkbaar volgt het niet het aangegeven wattage.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Van mij zou die klim van Bologna wel ergens in Watopia een plek mogen krijgen. Ideaal klimmetje om eens heel goed je benen te testen. Al de andere klimmen in Watopia zijn ofwel significant korter (rond de 4 minuten of zelfs korter) ofwel veel langer (Epic KOM). Enige wat er op lijkt is het lusje na de Epic KOM naar de watch tower.

Zonde dat een dergelijke klim enkel gedaan kan worden via een event

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
coelho schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:24:
Weet iemand hoe de rode barrière in een Zwift groupride exact werkt? Na 2 ritten >90% FTP deze week dacht ik gisteren aan te haken bij een ride met 2.0W/kg max. Op het vlakke al een paar keer in moeten houden omdat ik al een 60 seconde aftelklok in beeld kreeg terwijl ik nog steeds achter de barrière reed. Op een klimmetje met 1.4W/kg vloog ik er direct doorheen en zelfs toen ik met nog 30 seconden te gaan de benen stil hield ben ik er niet meer achter gekomen en was ik ineens uit de group ride.

Dus, wie bepaalt de snelheid van dat ding, want blijkbaar volgt het niet het aangegeven wattage.
Volgens mij is die fence op een bepaalde afstand van de group leader. Die heeft zo'n pijl boven z'n hoofd en zie je ook altijd wel op de map. De W/kg is meer ter indicatie voor het tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Ypuh schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:55:
[...]

Volgens mij is die fence op een bepaalde afstand van de group leader. Die heeft zo'n pijl boven z'n hoofd en zie je ook altijd wel op de map. De W/kg is meer ter indicatie voor het tempo.
Dat verklaart eea. Ik dacht dat die fence door de organisator ingesteld kon worden op een maximale snelheid of vermogen. Maar als dat volledig van zijn pace afhankelijk is, dan kan ik beter 10 meter achter die gast gaan zitten dan 10 meter achter het hek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
coelho schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:24:

1,4 w/kg op een klim... maar goed dat je dan op een trainer zit.. op een echte berg zou je omvallen volgens mij.. En als je dan niet echt je eigen tempo kan bepalen en het tempo is anders (ook nog eens lager) dan je verwacht.. dan zet ik liever netflix op dan naar een scherm met poppetjes te kijken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik denk dat je dan beter zelf een rit kan rijden in ERG-modus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Ik denk dat jullie (@Prulleman @Blik1984 ) beiden gelijk hebben. Heb uiteindelijk mijn eigen, relaxte tempo maar weer opgepikt, want 1.4W/kg was echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
coelho schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:13:
Ik denk dat jullie (@Prulleman @Blik1984 ) beiden gelijk hebben. Heb uiteindelijk mijn eigen, relaxte tempo maar weer opgepikt, want 1.4W/kg was echt helemaal niks.
Ik rijd 1.4 w/kg eigenlijk alleen maar tijdens een warming-up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Zo net Bologna uitgereden omdat het moest vandaag... Griepje gehad dus vorm lag direct al ver beneden NAP... Uiteindelijk ergens in het midden geëindigd met 220 Watt gemiddeld.

Juist op zo'n dag kom je ineens Mathieu van der Poel tegen in je group ride.. Die kerel trapt op z'n herstelrondje dus ongeveer mijn FTP :p Schrale troost dat op een goede dag dus ook niet bij 'm in de buurt gekomen was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
haha, die heeft volgens mij echt een FTP van 450 ofzo (in ieder geval ruim boven de 400). dan zit ie inderdaad maar op 50% te trappen en dan komt ie je nog voorbij

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Toch wel ongelofelijk he wat die profs kunnen wegtrappen.

Dan lijkt het mij toch ook wel grotendeels een genetische component. Hoeveel echt fanatieke tweakers fietsers zouden ooit in de buurt kunnen komen van 400 ftp? Misschien wel geen een :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Prulleman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:34:
haha, die heeft volgens mij echt een FTP van 450 ofzo (in ieder geval ruim boven de 400). dan zit ie inderdaad maar op 50% te trappen en dan komt ie je nog voorbij
Ja meeste reed hij in zone 0 zeg maar:

mvdp_zwift

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 27-01-2020 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Requiem19 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:37:

Dan lijkt het mij toch ook wel grotendeels een genetische component. Hoeveel echt fanatieke tweakers fietsers zouden ooit in de buurt kunnen komen van 400 ftp? Misschien wel geen een :).
Ben zelf de laatste tijd dol van podcasts luisteren en de profs (waaronder Dumoulin) geven aan dat talent/aanleg vaak de grootste factor is in succes (referend naar opkomst van Bernal, MvdP, van Aert, Pogacar en Evenepoel).

Even overdreven; Iemand die geen grote moter heeft en 30.000km per jaar gaat trainen zal wel flinke progressie boeken, maar nooit grote koersen winnen. Andersom zul je gasten hebben die binnen komen bij een lokale wielerclub en vanaf dag 1 eigenlijk iedereen er al opleggen (de MvdP en Evenepoel's van deze wereld).

Het leukste aan wielrennen is dus ook je eigen ontwikkeling en jezelf progressie zien maken. Om dat te vergelijken met fietsvrienden is alweer lastiger. Iedereen kent wel iemand die de helft van de kilometers maakt, maar je er wel gewoon oplegd als je niet oplet (of andersom). FTP/VO2 is dus een beetje wat lengte is bij basketbal. Er zijn altijd uitzonderingen, maar het scheelt een slok op de borrel als je er mee geboren bent.

Bij de profs kun je er vanuit gaan dat ze allemaal aanleg hebben, hard trainen en over het beste materiaal beschikken. Het verschil wordt dan gemaakt in voeding, gewicht, specifieke training/opbouw etc. Een Dumoulin is daar wel een goed voorbeeld van hoe hij zich van tijdrijder tot ronderenner omgetoverd heeft.

Edit: 400w is wel belachelijk hoog voor een amateur (even er vanuitgaande dat hij/zij geen 100kg weegt, maar <75kg). 350w is nog wel haalbaar voor de fanatiekelingen onder ons die ook wel een beetje aanleg hebben en stevig gebouwd zijn (type sprinter/tijdrijder).

De stappen tussen 300 - 325 - 350 etc. zijn best wel fors. Bernal heeft ook 'maar' een FTP van 340w ofzo, maar die weegt ook 58kg.

[ Voor 20% gewijzigd door Ypuh op 27-01-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Requiem19 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:37:

Het is ook met name een heel groot component tijd, en hoe lang je al die tijd erin kunt steken. Ik ken wel een paar mensen die consequent boven de 300 watt kunnen fietsen, maar dat zijn ook allemaal mensen die gewoon een full-time baan ernaast hebben. Maar die steken wel allemaal heel veel tijd in fietsen. Denk alsnog wel dat die laatste 10% echt wel aanleg is, waardoor de uiteindelijke winnaars ook wel echt een talent moeten hebben die anderen niet hebben

Ik begon zelf in september vanaf een zeer matige conditie weer wat serieuzer met fietsen. Ik had toen krap een ftp van 2.5 w/kg. Nu zitten we 4 maanden verder, ben er in de tussentijd ook nog 4 weken uit geweest wegens een operatie en ik zit nu op een ftp 3.3 w/kg. Ik hoop halverwege de zomer op 4 w/kg te zitten als ik de Marmotte ga fietsen. Zelf nog een paar kilo afvallen en ook conditioneel nog wat verbeteren en ik moet in de buurt kunnen komen

[ Voor 6% gewijzigd door Blik1984 op 27-01-2020 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Blik1984 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:49:
[...]

Het is ook met name een heel groot component tijd, en hoe lang je al die tijd erin kunt steken. Ik ken wel een paar mensen die consequent boven de 300 watt kunnen fietsen, maar dat zijn ook allemaal mensen die gewoon een full-time baan ernaast hebben. Maar die steken wel allemaal heel veel tijd in fietsen. Denk alsnog wel dat die laatste 10% echt wel aanleg is, waardoor de uiteindelijke winnaars ook wel echt een talent moeten hebben die anderen niet hebben

Ik begon zelf in september vanaf een zeer matige conditie weer wat serieuzer met fietsen. Ik had toen krap een ftp van 2.5 w/kg. Nu zitten we 4 maanden verder, ben er in de tussentijd ook nog 4 weken uit geweest wegens een operatie en ik zit nu op een ftp 3.3 w/kg. Ik hoop halverwege de zomer op 4 w/kg te zitten als ik de Marmotte ga fietsen. Zelf nog een paar kilo afvallen en ook conditioneel nog wat verbeteren en ik moet in de buurt kunnen komen
Die eerste progressie van ongetraind naar beetje getraind gaat altijd heel hard. Die stap daarna is in mijn ervaring een stuk ingewikkelder. Ik denk dat je een ambitieus doel hebt :). Als het om klimmen gaat is er bij de meeste mensen makkelijker winst te behalen met afvallen dan met het vermogen vergroten, dat wordt (denk ik) steeds lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Blik1984 4w/kg is nogal al om te bereiken binnen 1 jaar..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
4 w/kg haal ik net op m'n goede dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wat @Requiem19 ook zegt, in het begin gaat het hard. Dat begin heb ik met wat buiten rondfietsen al wel afgetikt. In december indoor begonnen met 262 FTP (3.5 w/kg). Als ik mijn Trainerroad plan kan afronden op 300 watt / 4 w/kg.. Dan zou ik daarvoor tekenen. Maar 3.75 is denk ik meer realistisch (7% erbij, 4 w/kg zou bijna 15% verbetering zijn.. dat is echt wel veel).

FTP en vo2max zijn overigens beide wel te trainen, met name FTP, maar vo2max ook zeker wel. Die laatste is wel meer genetisch bepaald, maar zeker voor iedereen op te rekken (in tegenstelling tot je lengte voor basketbal)

[ Voor 33% gewijzigd door Prulleman op 27-01-2020 19:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ben indoor in september begonnen met 288w, maar had toen pas net een goede Smart trainer en moest erg wennen aan de statische houding. Nu zit mijn indoor ftp op 326w. Buiten was mijn hoogste 20m waarde 322w (x0.95 = 306w).

Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik zoveel progressie geboekt heb (eerder wat ingeleverd). Het verschil zal liggen aan het gewend raken aan indoor trainen, mentaal dieper kunnen gaan door de vorm Zwift races en gewenning aan het doen van een FTP test/inspanning.

Ik doe de FTP test te weinig om er een zinvolle conclusie aan te verbinden, maar denk wel dat de test an sich goed 'trainbaar' is en dus niet helemaal representatief. Kan diegene het vermogen ook echt een uur volhouden, of leveren als het op en af gaat, of na 100+km voor de eindsprint etc. Ik snap dat je de metingen consistent moet maken, maar in tegenstelling tot een lineaal of maatbeker leer jij elke FTP test iets bij. Ik zou me dus pas zorgen beginnen te maken als het cijfertje daalt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Dat ‘4d’ vermogen van Sufferfest lijkt me wel interessant om eens beter naar te kijken, zegt mss meer dan FTP only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Requiem19 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:18:
Dat ‘4d’ vermogen van Sufferfest lijkt me wel interessant om eens beter naar te kijken, zegt mss meer dan FTP only...
Het geeft in ieder geval meer inzicht in wat voor type renner je bent en je getraindheid (hoger FTP gaat doorgaans weer ten koste van die andere waarden). Iemand die criteriums rijdt zal veel meer geinteresseerd zijn in de 15s, 1m en 5m waardes terwijl iemand die goud wil halen op een cyclo zich meer zal focussen op het verhogen van zijn of haar FTP.

De meting lijkt me ook consistenter dan de ramp test of simpelweg je hoogste 20m waarde x0.95 te pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 27-01-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
4 W/kg is ook mijn doel. Vandaag Bologna gereden en als 23e/350 geëindigd na een zwaar weekend.
286W gemiddeld (3.7 W/kg).
De eerste keer bergop in de comfortzone gebleven (320W). Van plek 120 naar 35, ik verbaasde mezelf :+.
2e keer aan 95% (382W).

Ik vermoed wel dat ik de 4 W/kg tijdens een FTP test mogelijk moet zijn. Momenteel voel ik me er wel niet uitgerust genoeg voor :).

Up next: New York woensdag om 18:30 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@CedricD@Prulleman Doen jullie vanaf volgende week ook mee met de Zwift Nederland race series? We kunnen als Tweakers wel de B-categorie onveilig maken als ik het zo lees.

* Ypuh heeft nog steeds mentale littekens van deze race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ypuh schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:13:
@CedricD@Prulleman Doen jullie vanaf volgende week ook mee met de Zwift Nederland race series? We kunnen als Tweakers wel de B-categorie onveilig maken als ik het zo lees.

Heb je wat meer info? Ik vind er precies niet veel over :9.
M'n Google skills laten me in de steek :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:13:

Misschien dat ik 1 race mee kan pakken op de free 25 km, ik zit nu op Trainerroad. Maar dan wel na half 9 als de kids slapen. Laat maar weten welke dagen en hoe laat, maar laat het vooral niet teveel van mij afhangen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Prulleman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:06:
@Blik1984 4w/kg is nogal al om te bereiken binnen 1 jaar..
Begrijp ik, en het is ook wel ambitieus en wellicht niet haalbaar. Maar 5 kilo afvallen is niet super onrealistisch, weet alleen niet of ik er nu nog 10% ftp bij kan krijgen vanaf 250.

Maar je kunt maar een doel hebben wat je makkelijker die Marmotte laat finishen. Als ik blijf steken op 3.7 of 3.8 is het uiteraard ook prima, zolang ik er maar binnen mijn mogelijkheden er alles aan gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik ben nu af aan het vallen door een combinatie van sport, beter eten en rusten. Maar ik wil eigenlijk graag mijn FTP ook verhogen door de juiste manier van trainen. Hebben jullie misschien linkjes of tips voor juiste training?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
SirLenncelot schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:21:
Ik ben nu af aan het vallen door een combinatie van sport, beter eten en rusten. Maar ik wil eigenlijk graag mijn FTP ook verhogen door de juiste manier van trainen. Hebben jullie misschien linkjes of tips voor juiste training?
Combineer je duur trainingen met 1 of 2 keer in de week een blokken training op hoog vermogen. Blokken FTP, sweetspot of VO2max zijn uitermate geschikt om je conditie/ftp op te krikken.
https://www.trainingpeaks...nctional-threshold-power/

Ik maak zelf indoor trainingen in Zwift. Dat is vaak een basis in Z2 met tussendoor blokken van een paar minuten op FTP of vo2max. Sweetspot training is voor mij de Alpe du Zwift op of ik gebruik de SST trainingen die in Zwift zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Uhh, ik ben Bologna gewoon vergeten, dacht dat ik vandaag nog had. Gelukkig zijn er goed maak dagen.

Vanavond New York maar eens doen, persoonlijk vind ik die maar weinig leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
SirLenncelot schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:21:
Luister ook eens naar de trainerroad podcast, veel info over training, voeding en de combinatie daarvan. (betekend niet dat je ook trainerroad moet gebruiken overigens, maar dit is een goede resource over deze onderwerpen).

https://blog.trainerroad....-ask-a-cycling-coach-239/

Deze vraag komt in de podcast ook regelmatig voorbij, het advies is meestal om te focussen op 1 van de 2, of afvallen, of FTP verhogen/sterker worden. Uiteraard is beide ook mogelijk, maar afhankelijk van je huidige fitness kan het lastig worden om je fitness te verhogen op een negatieve calorie balans.
(als je redelijk fit bent, dan zal het aardig wat energie kosten om te trainen op een level waarbij je echt significante FTP verhoging ziet, heb je meer ruimte om te groeien, dan zal het makkelijker te combineren zijn)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
thnx voor de fijne suggesties.

Het is niet zo dat ik mijn leven rigoreus omgegooid heb. Wat kleine tweaks waarvan de grootste is dat ik nu een fietstrainer heb en de drempel om te sporten daardoor een stuk lager is geworden. Dat heeft nu als resultaat dat ik afval. Ik wil me gewoon op FTP increase focussen en als ik daarbij toevallig gewicht kwijtraak dan is dat alleen maar mooi meegenomen voor w/kg.

Overigens is er op beide vlakken genoeg ruimte voor verbetering, dus het zal wel een tijdje lukken om ze te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als het je helpt kan je in Zwift of in TrainerRoad een plan volgen met een x aantal workouts per week. Op zo'n manier is het makkelijker (voor mij althans) om op de trainer te stappen en een zware effort te doen. Voor de een werkt een pittige group ride, voor de andere een zwift race, maar voor mij een geplande workout, waarvan ik weet dat er over de structuur is nagedacht, zodat ik zo efficient mogelijk beter/sneller/sterker wordt. Maar iets wat je motiveerd om aan de bak te gaan op de trainer is altijd goed. (beter dan zomaar een beetje peddelen met netflix aan, hoewel dat weer beter is dan niks uiteraard..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
CedricD schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:20:
[...]

Heb je wat meer info? Ik vind er precies niet veel over :9.
M'n Google skills laten me in de steek :')
Het voornaamste communicatiekanaal is Facebook (heel profi is het nog niet allemaal). In het kort vanaf 5 februari iedere woensdagavond 20.00u race (ca. 1 uur). De serie bestaat waarschijnlijk weer uit 8 races, waarvan je minimaal 5 mee moet doen voor het eindklassement. Zwiftpower is leidend voor de uitslagen.

Afgelopen races deden er ca. 400 man mee (hoofdzakelijk Nederlanders en Belgen) verdeeld over 3 categorieen.

@bazzard Gister op de valreep nog even Bologna gedaan. Wat een gaaf klimmetje is dat!

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 28-01-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb die workouts op het begin wel gedaan maar toen voelde dat heel doelloos. Kan ook zijn dat mijn FTP toen te laag ingesteld was, met de eerste test heb ik me wellicht wat ingehouden. Nu is op basis van een aantal workouts mijn FTP flink bijgesteld door Zwift en kan ik die workouts nog wel een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Requiem19 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:18:
Heb ik ook gedaan, maar om de 4dp te bepalen moet je o.a. een 20min test doen, niet mijn favoriet. Liever een ramp test, maar dan mis je de andere 3 waardes.

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
joint_me schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:21:
[...]

Heb ik ook gedaan, maar om de 4dp te bepalen moet je o.a. een 20min test doen, niet mijn favoriet. Liever een ramp test, maar dan mis je de andere 3 waardes.
The Sufferfest komt binnenkort ook met een ramp test, maar ik weet nog niet of je daar dan ook weer 4dp mee kan berekenen. Ik denk het eigenlijk niet. Ik vind zelf 'Full Frontal' - zo heet die 4dp test - mentaal ook best zwaar. Wat voor mij helpt is om het ook gewoon als een goede workout op zich te zien (is het ook echt) en dus niet een moetje, maar een integraal onderdeel van sterker worden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Wow, die is wel killing. Net even de verschillende onderdelen bekeken op Sufferfest site maar het deed me al pijn bij het kijken van die lijntjes. 5 minute all out, 5 minuten rust en dan nog een 20 minuten FTP.... auw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik vond dit filmpje wel interessant in dit kader:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
bazzard schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:27:
Uhh, ik ben Bologna gewoon vergeten, dacht dat ik vandaag nog had. Gelukkig zijn er goed maak dagen.

Vanavond New York maar eens doen, persoonlijk vind ik die maar weinig leuk.
Heb ik ook, ga gewoon de kortste route doen op een rustig tempo. Gisteren al 2.5 uur zwift gedaan met vo2max blokjes, dus vandaag rustig aan.

Is toevallig ook nog een route badge die ik nog niet heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Holkers schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:32:
Wow, die is wel killing. Net even de verschillende onderdelen bekeken op Sufferfest site maar het deed me al pijn bij het kijken van die lijntjes. 5 minute all out, 5 minuten rust en dan nog een 20 minuten FTP.... auw
Je mag even pauzeren tussen de inspanningen, komt ook nog terug in het filmpje

[ Voor 4% gewijzigd door joint_me op 28-01-2020 13:37 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Blik1984 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Heb ik ook, ga gewoon de kortste route doen op een rustig tempo. Gisteren al 2.5 uur zwift gedaan met vo2max blokjes, dus vandaag rustig aan.

Is toevallig ook nog een route badge die ik nog niet heb
ik doe morgen de lange A route, die badge heb ik nog niet :)
NY vind ik de minst leuke wereld.. dus snel ervan af zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Flipmo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:58:
[...]

ik doe morgen de lange A route, die badge heb ik nog niet :)
NY vind ik de minst leuke wereld.. dus snel ervan af zijn :P
Ik doe morgen ook de lange TdZ group ride. Ben van plan die van 19.00 - 19.30 of 20.00u te rijden,

Als er meer liefhebbers zijn kunnen we samen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 19:58
Maken jullie ook veel gebruik van jullie smartphone tijdens Zwift?
Vaak als ik een rit doe wil ik bijvoorbeeld wel even weten waar ik op de route zit.
Eigenlijk zou ik de telefoon ergens vast op het stuur willen hebben, misschien dat ik daardoor weer wat data weg zou kunnen laten op het hoofdscherm.

Iemand nog tips voor een goede universele houder.
Ik heb al even gekeken naar die Tacx zweetdoek maar daar past mijn Oneplus volgens mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ypuh schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Ik doe morgen ook de lange TdZ group ride. Ben van plan die van 19.00 - 19.30 of 20.00u te rijden,

Als er meer liefhebbers zijn kunnen we samen rijden?
Die tijd komt me normaal goed uit, stap vaak zo rond 18:30 / 19:00 op de fiets.
Maar morgen heb ik de planning om die van 18:00 te pakken, vrouw en dochter komen zo rond 19:00 uur thuis en hoop dan niet veel later klaar te zijn :)

Was anders leuk geweest! Al is het wel erg lastig om elkaar te herkennen in dezelfde jersey's.
Etappe 1 met Tinusterror was ook leuk, maar lastig om elkaar niet kwijt te raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 18:53
Yohost! schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:06:
Vaak als ik een rit doe wil ik bijvoorbeeld wel even weten waar ik op de route zit.
Eigenlijk zou ik de telefoon ergens vast op het stuur willen hebben, misschien dat ik daardoor weer wat data weg zou kunnen laten op het hoofdscherm.

Ik heb al even gekeken naar die Tacx zweetdoek maar daar past mijn Oneplus volgens mij niet in.
Ik heb deze op het stuur: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7f7b4c4dbCQRg8
Redelijk onverwoestbaar, dus over te spreken!Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2872SmS/IMG-20191209-122645.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

Ik heb een garmin mount, en een extra hoesje voor mijn s8 met daarom een garmin mount sticker (omdat ik die niet op mijn normale hoesje wil). Ik kan dus van hoesje wisselen en gewoon mijn garmin mount gebruiken (wellicht ook beschikbaar voor andere mounts zoals wahoo).

https://nl.aliexpress.com/item/32953588530.html zoiets dus met een goedkoop hoesje voor je telefoon erbij

Wellicht niet afdoende voor buiten, maar voor indoor meer dan prima. En handig dat je je normale mount kan blijven gebruiken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Heb mijn telefoon voor me op de werkbank liggen.
Kan er zo bij als het nodig is, om even een nummer over te slaan op spotify, bericht te sturen of even live te kijken op welke plek ik fiets op zwiftpower :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 19:58
Tranze schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Ik heb deze op het stuur: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7f7b4c4dbCQRg8
Redelijk onverwoestbaar, dus over te spreken![Afbeelding]
Dit is precies wat ik zoek! :)
Overigens is die van @Prulleman ook een mooie oplossing, ik fiets alleen buiten met de Garmin en mijn huidige hoesje is aan vervanging toe, dan kan ik die mooi hiervoor gebruiken.
Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
bij Zwift komt wat meer kijken.. (of iin ieder geval, dan moet je even nadenken hoe en wanneer je je telefoon gebruikt.. typen in een mount is ook niet ideaal bv) in de zwift trial een paar keer gewoon op de telefoon op het stuur met zwift op een veel te klein scherm, of spiegelen naar de TV.. beide niet ideaal.

Nu met trainerroad gaat het perfect, interface van TR is goed leesbaar en duidelijk op een telefoon, TV blijft vrij voor Netflix of Youtube (tenzij de intervallen te zwaar zijn, boven (of soms rond) threshold is het lastig om een serie te volgen :D)

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 28-01-2020 15:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:29
[Vanavond New York maar eens doen, persoonlijk vind ik die maar weinig leuk.
Ik ga die ook tegen mijn zin afwerken... daarna komen nog Richmond en Yorkshire, mijn 2 favorieten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
Prulleman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:21:
[...]
https://nl.aliexpress.com/item/32953588530.html zoiets dus met een goedkoop hoesje voor je telefoon erbij
Ideaal. Mijn vrouw en ik delen een fiets om te zwiften en op deze houder kan elke telefoon. Nu gebruiken we een kleine klusladder om het op te leggen. Niet ideaal maar het werkt. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Solkram schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:15:
[...]

Ideaal. Mijn vrouw en ik delen een fiets om te zwiften en op deze houder kan elke telefoon. Nu gebruiken we een kleine klusladder om het op te leggen. Niet ideaal maar het werkt. 😅
Jup, zelfs mijn Pocophone f1 met hoesje past er in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
Als ik iets niet aan de praat kreeg, was het de Zwift companion app terwijl ik aan het fietsen was. Als ik geluk had werkte hij 1/3de van de rit.

Maar ik heb de telefoon binnen handbereik liggen om in de rust periodes even te appen of andere playlist op te zetten.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
RigolleM schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:56:
[...]

Ik ga die ook tegen mijn zin afwerken... daarna komen nog Richmond en Yorkshire, mijn 2 favorieten...
New York is met die space overpasses toch? Die vind ik ook niets aan. De leukste zijn Leith Hill en Harrogate. Bologna vond ik ook wel leuk.

Richmond vind ik minder, die is wel heel vlak met vervelende keien en dat eerste klimmetje is dan direct wel heel stijl. Die hele koers wordt dus beslist op ~500m. Leith Hill en Bologna zijn ook stijl maar met 2-4km heb je wat meer kans om te herstellen of in te storten. Harrogate is weer een mijnenveld waar niet 1 klimmetje het verschil maakt en je overal kunt ontploffen.

Watopia vind ik zelf maar een beetje meh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
Solkram schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:15:
[...]

Ik gebruik een Tripp Trapp kinderstoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
joint_me schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:19:
Als ik iets niet aan de praat kreeg, was het de Zwift companion app terwijl ik aan het fietsen was. Als ik geluk had werkte hij 1/3de van de rit.
Wellicht omdat die niet op hetzelfde wifi-netwerk zit als waar je Zwift op hebt draaien? Dat is bij mij vaak de reden van als Companion niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
London vind ik leuk. Dat zijn heuvels en geen bergen en dat kan ik beter verteren met mijn grote frame. Watopia vind ik ook geslaagd, veel afwisseling en verschillende routes mogelijk. Lekker afwisselend qua omgeving en fietsen in een vulkaan vind ik grappig gevonden. Alpe du Zwift is een uitdaging en epic KOM zit daar mooi onder met als extra uitdaging de Lighthouse

New York vind ik ook maar middelmatig. Spreekt niet echt tot de verbeelding. De rest heb ik nog niet genoeg vrij gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
coelho schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Dat verklaart eea. Ik dacht dat die fence door de organisator ingesteld kon worden op een maximale snelheid of vermogen. Maar als dat volledig van zijn pace afhankelijk is, dan kan ik beter 10 meter achter die gast gaan zitten dan 10 meter achter het hek
euh ja dat hek is er recent bijgekomen om duidelijk te maken dat je bij de 'lead' in de buurt moet blijven. Voorheen had je veel 'flyers' die een veel te hoog tempo reden t.o.v. wat de bedoeling was. Het hele idee van zo'n groepsrit is dat je bij elkaar blijft.
Wanneer je het te makkelijk vindt kun je je het beste af laten zakken tot achter het peleton. Je moet dan op het vlakke ongeveer 30-50% meer vermogen trappen om bij te blijven of in te halen.
Boven op een heuvel moet je sowieso niet dicht op de fence zitten. Bergaf kun je in Zwift niet remmen en de fence is een geschatte afstand tot de lead. Als je bij begin afdaling dan per ongeluk door de fence rijdt kun je er inderdaad nog maar weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ypuh schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:59:
[...]

Het voornaamste communicatiekanaal is Facebook (heel profi is het nog niet allemaal). In het kort vanaf 5 februari iedere woensdagavond 20.00u race (ca. 1 uur). De serie bestaat waarschijnlijk weer uit 8 races, waarvan je minimaal 5 mee moet doen voor het eindklassement. Zwiftpower is leidend voor de uitslagen.

Afgelopen races deden er ca. 400 man mee (hoofdzakelijk Nederlanders en Belgen) verdeeld over 3 categorieen.
Ai helaas, 20u is me echt te laat.
Ik heb een uur of 2 nodig om tot rust te komen, anders slaap ik niet :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
OF je print deze uit :)

https://zwiftinsider.com/product/watopia-map-poster/

Ik heb naast mij een werkbank. Staan bidons/food, telefoon, afstandsbediening ventilator, muis.. ideaal.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik gebruik deze voor de ipad dan heb ik de telefoon in het kuipje net Voorde tablet liggen. Overigens wel een plek waar nogal eens zweetdruppeltjes vallen.

De interface van Zwift is overigens niet te doen op een iPad. Je kunt de kleinere tekst nauwelijks lezen en het hoogteprofiel in de minimap is ook niet meer duidelijk. In rides kan ik ook bijna niet zien hoeveel km er nog zijn in de route, maakt het soms wat lastiger om energie goed in te zetten.

Telefoon heb ik vooral voor het dashboard, lekker duidelijk 🙂

[ Voor 34% gewijzigd door SirLenncelot op 29-01-2020 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

BartNL schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:12:
[...]

. Als je bij begin afdaling dan per ongeluk door de fence rijdt kun je er inderdaad nog maar weinig aan doen.
druk op A op je toetsenbord, om naar het pairing screen te gaan.
Sta je binnen een paar seconden stil, ook tijdens een afdaling :)
Wellicht een tip als je te ver voor de fence zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb afgelopen weekend mijn 'paincave' iets anders ingericht en daardoor staat de fiets nu tussen vensterbank en bureau in. Aan 2 kanten nu de optie om spullen neer te zetten.
la_fusion schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:34:
[...]

1x de Mega Pretzel(110+ km 1600+ hm) gedaan, op zich te doen maar niet echt voor herhaling vatbaar :+

@Mistraller @Prulleman @Ypuh @Michaelg Bedankt voor jullie reacties! De cadanssensor van de Vortex is een geschatte waarde, vooral bij workouts icm ERG modus erg onbetrouwbaar. De lucht zelf leek mij van de band af te komen die gewoon enorm onder druk wordt gezet door de Tacx. Mogelijk door een edge case in de software door verkeerde aansturing op basis van cadans. Echter dit klinkt ook wel plausibel. Ik zal komende week eens kijken of ik mijn Garmin ernaast kan houden om te zien wat die als waardes aangeeft.

Vermogen + cadans helemaal terug naar 0 lost het probleem op inderdaad maar wel jammer dat ik dat twee keer moet doen tijdens 1 workout.
Gisteren tijdens een workout 3x van +/- 130 watt naar +/- 260 watt moeten versnellen en geen enkele keer een probleem gehad. Mijn garmin gaf ook prima dezelfde waardes weer als Zwift. Natuurlijk ook niet gek als het gewoon werkt :+ Hopelijk heeft het goed oppompen van de band ervoor gezorgd dat het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 11:18
Flipmo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:08:
[...]

Die tijd komt me normaal goed uit, stap vaak zo rond 18:30 / 19:00 op de fiets.
Maar morgen heb ik de planning om die van 18:00 te pakken, vrouw en dochter komen zo rond 19:00 uur thuis en hoop dan niet veel later klaar te zijn :)

Was anders leuk geweest! Al is het wel erg lastig om elkaar te herkennen in dezelfde jersey's.
Etappe 1 met Tinusterror was ook leuk, maar lastig om elkaar niet kwijt te raken :)
Hij is weer lekker :) . Door het vals plat van gemiddeld 1 - 3% krijg je weinig rust en is het in de group ride nog flink doorknallen.

Op zwift van bij de start van plek 1241 terug gekomen tot plaats 591. In de klim heb ik me benen in het voordeel. Zwiftpower geeft plaatsje 393 van de 830 aan.

Op naar Richmond. Misschien van de week nog een keer de korte route knallen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

tinusterror schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Hij is weer lekker :) . Door het vals plat van gemiddeld 1 - 3% krijg je weinig rust en is het in de group ride nog flink doorknallen.

Op zwift van bij de start van plek 1241 terug gekomen tot plaats 591. In de klim heb ik me benen in het voordeel. Zwiftpower geeft plaatsje 393 van de 830 aan.

Op naar Richmond. Misschien van de week nog een keer de korte route knallen _/-\o_
Ik ga het zien vanavond, ben benieuwd!

Vrijdagavond ben ik alleen thuis, denk dat ik dan er ook weer ff op stap om een race te rijden.
om daarna een fles bier en zak chips open te trekken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Flipmo schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:13:
[...]
En daarna een fles bier en zak chips open te trekken :+
We fietsen toch allemaal om lekker veel te kunnen eten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Flipmo schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:13:
[...]

En daarna een fles bier en zak chips open te trekken :+
:X Ah gelukkig dan ben ik niet de enige die die verleiding niet kan weerstaan haha

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Mistraller schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:23:
[...]

:X Ah gelukkig dan ben ik niet de enige die die verleiding niet kan weerstaan haha
Tranze schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:13:
[...]

We fietsen toch allemaal om lekker veel te kunnen eten :D
ja toch :Y)
Moet op de 1 of andere manier het lekkere eten en drinken toch compenseren :)
Fietsen is gelukkig geen straf dus win win situatie d:)b

En moet natuurlijk oppassen dat ik niet te licht word, en ik naar de B klasse moet en daar onderaan meebungel :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Fietsen is ook helemaal geen sport. Het is een combinatie van lekker (buiten) spelen en meer kunnen eten.
Pagina: 1 ... 28 ... 161 Laatste