Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 29 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 13:01
Ypuh schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:33:
Fietsen is ook helemaal geen sport. Het is een combinatie van lekker (buiten) spelen en meer kunnen eten.
in het "indoor cycling" topic kun je dat deel tussen haakjes wel weglaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
Ypuh schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:33:
Fietsen is ook helemaal geen sport. Het is een combinatie van lekker (buiten) spelen en meer kunnen eten.
Jep; bourgondiër qua eten, maar door redelijk vaak te fietsen hou ik het een beetje in toom (beetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
Altijd wel een beetje gezegend geweest met een snelle stofwisseling (als zoiets al bestaat, of een hoge RMR ofzo).
Maar vanaf ~35 jaar begint ook dat af te nemen :D helaas, ik merk het vooral als ik wat meer drink in de vakantie ofzo. Maar ik probeer nu ik wat fanatieker aan het trainen ben, en ook meer honger heb (en ook meer eten /calorieën nodig heb), me niet vol te proppen met ongezonde dingen.. (hoewel dat niet altijd mee valt :D)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Prulleman schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:22:
Altijd wel een beetje gezegend geweest met een snelle stofwisseling (als zoiets al bestaat, of een hoge RMR ofzo).
Maar vanaf ~35 jaar begint ook dat af te nemen :D helaas, ik merk het vooral als ik wat meer drink in de vakantie ofzo. Maar ik probeer nu ik wat fanatieker aan het trainen ben, en ook meer honger heb (en ook meer eten /calorieën nodig heb), me niet vol te proppen met ongezonde dingen.. (hoewel dat niet altijd mee valt :D)
Ik ben begonnen met een havermoutpap van: 200CC havermoutmelk + 60GR havermout in de ochtend. Lekker metselen en ik ben de halve dag goed in vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:44
@Prulleman Ben altijd jaloers geweest op zulke mensen. Mijn lichaam kan 2 kanten op; als ik niets doe groei ik in de dikte en ik hoef de voordeur van een sportschool maar te zien om te groeien in de breedte. In beide gevallen gaat het gewicht omhoog.

In Nederland speelt gewicht niet zo'n rol en als je maar lang en hard genoeg fietst verdwijnen er natuurlijk wel een paar kilootjes, maar voor in de heuvels/bergen is het wel vervelend. Meer fietsen betekent niet automatisch lichter en minder eten merk je doorgaans wel direct (negatief) in je fietsprestaties.

Ik denk echter dat het plafond van mijn FTP straks wel ergens in beeld is, dus dan wordt het toch afvallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 29-01-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 19:10

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

maikelonline schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:48:
[...]

Ik ben begonnen met een havermoutpap van: 200CC havermoutmelk + 60GR havermout in de ochtend. Lekker metselen en ik ben de halve dag goed in vorm.
Ongeveer hetzelfde recept, maar 70 gram havermout, 250cc sojamelk (lactose...), halve banaan en goede lepel bruine suiker. De andere halve banaan neem ik mee op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Joindry schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:50:
[...]

Ongeveer hetzelfde recept, maar 70 gram havermout, 250cc sojamelk (lactose...), halve banaan en goede lepel bruine suiker. De andere halve banaan neem ik mee op de fiets.
Precies, het ontbijt van kampioenen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-07 20:19
Hallo, momenteel heb ik een spinningfiets en ben verbonden met zwift. Ik maak gebruik van een cadance en snelheids sensor. Welk “Wheel size” moet ik nu gebruiken. Wanneer ik 20 inch gebruik zijn de waarden niet realistisch. Welke raden jullie aan voor een vliegwiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Remtronica schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:07:
Hallo, momenteel heb ik een spinningfiets en ben verbonden met zwift. Ik maak gebruik van een cadance en snelheids sensor. Welk “Wheel size” moet ik nu gebruiken. Wanneer ik 20 inch gebruik zijn de waarden niet realistisch. Welke raden jullie aan voor een vliegwiel?
Volgens mij is dat een kwestie van proberen, en valt daar op afstand niks over te zeggen (zeker niet zonder het merk/type van de fiets, maar ook met moet je maar net iemand hebben die dezelfde setup heeft..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:08
Joindry schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:50:
[...]

In de week ook hetzelfde ontbijt, zakje havermout met gedroogde multivruchten van 27gr (Qoats Express), 180ml Soja Roasted Almond Unsweeted, halve banaan (dochter eet de andere helft op) en een glas plat water. In het weekend ben ik socialer en eet ik hetzelfde met het gezin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

Flipmo

OMG !!

Gisteren de lange route in NY gereden, wat een K U T route zeg.
Direct na de start kom je al op een lange klim. Daarna ook geen enkele meter vlak zodat je niet in een fijn ritme komt.. Ook zie je vaak de klimmetjes niet aankomen, denk je dat je bult af gaat en nee hoor 3% helling.
Maar goed, heb de badge weer binnen.

Enigste leuke dat ik in de eindsprint er 12 man afgereden heb *D
En ik 2 minuten sneller was als @tinusterror ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:46
Flipmo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:46:
Gisteren de lange route in NY gereden, wat een K U T route zeg.
Direct na de start kom je al op een lange klim. Daarna ook geen enkele meter vlak zodat je niet in een fijn ritme komt.. Ook zie je vaak de klimmetjes niet aankomen, denk je dat je bult af gaat en nee hoor 3% helling.
Maar goed, heb de badge weer binnen.

Enigste leuke dat ik in de eindsprint er 12 man afgereden heb *D
En ik 2 minuten sneller was als @tinusterror ;)
Hohoho zie op Zwiftpower dat je 1 minuut en 57 seconden sneller was dan mij :). 3 seconden scheelt 20 plaatsen minimaal :)

Ik ga hem vanavond gewoon nog een keer rijden om binnen de 56:16 te blijven hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ik vond het ook een zware route. Voelde me helemaal leeglopen en was blij dat ik over de finish kwam.

Toen kreeg ik wel een melding dat mijn FTP weer een paar puntjes omhoog gezet kon worden, dus blijkbaar ging het niet zo slecht als ik me voelde...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Stelt Zwift je FTP ook weer automatisch naar beneden bij? Ik heb laatst een paar ritjes gehad waarbij m'n FTP omhoog schoot, maar voelde dat ook wel aan mijn benen en heb het daarom weer wat ff rustiger aan gedaan. Normaal gesproken fiets ik 2-3 van 4 ritten in een rustig tempo en tijdens de races is het dan knallen. Neem aan dat Zwift er ook wel rekening meehoudt dat je niet altijd 100% gaat?

(is verder ook geen probleem als mn FTP een paar puntjes daalt hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 09:47

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik heb het iig nog niet meegemaakt dat zwift mijn ftp naar beneden bijstelt. Zelfs niet nadat ik na een paar weken niks gedaan te hebben een training niet kon voltooien.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Zwift weet niet of je wel of niet voluit gaat, dus naar beneden zal niet vanzelf gaan. Misschien bij een ftp/ramp test (lijkt me ook meer betrouwbaar dan een automatische meting in een race)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-07 11:45
Ypuh schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:16:
Stelt Zwift je FTP ook weer automatisch naar beneden bij? Ik heb laatst een paar ritjes gehad waarbij m'n FTP omhoog schoot, maar voelde dat ook wel aan mijn benen en heb het daarom weer wat ff rustiger aan gedaan. Normaal gesproken fiets ik 2-3 van 4 ritten in een rustig tempo en tijdens de races is het dan knallen. Neem aan dat Zwift er ook wel rekening meehoudt dat je niet altijd 100% gaat?

(is verder ook geen probleem als mn FTP een paar puntjes daalt hoor).
Waarom zou je willen dat hij hem naar beneden bij stelt voor je rustige ritjes? Ftp in zwift wordt toch alleen gebruikt bij race indelingen en workouts?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

tinusterror schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Hohoho zie op Zwiftpower dat je 1 minuut en 57 seconden sneller was dan mij :). 3 seconden scheelt 20 plaatsen minimaal :)

Ik ga hem vanavond gewoon nog een keer rijden om binnen de 56:16 te blijven hahahaha.
Poging niet gelukt zag ik ;)
1:00:40 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 08:44
Met een dagje uitstel de group ride in New York gereden. Zat nét op tijd op de fiets: 6 seconden voor de start :D.

Ik vind het persoonlijk een leuke route en ik ken ze uit m'n hoofd, dus wist waar ik me aan kon verwachten :).

350 man tijdens de rit. Heel erg rappe start, ergens rond plek 150 aan de voet van de eerste klim. Bij het boven komen plek 40, dus al aardig opgeschoven.
Daarna in een groepje verder gereden en wat volk ingehaald. Groepje streed voor plek 30, dus doelstelling om bij de beste 10% te zitten was haalbaar :).

Uiteindelijk op de 2e klim een schifting uitgevoerd en nog wat mensen ingehaald. Met 3 boven gekomen wat resulteerde in een strijd voor plek 25.
De laatste kilometers op het 'vlakke' nog 3 personen ingehaald. Eindsprint iets te vroeg begonnen, maar toch nog op plaats 23 geëindigd :*).

Op naar Richmond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Was vandaag ook van plan voor de top 20 te gaan in de long group ride. Klaar in de startblokken, aftellen, gas geven en toen viel de ANT+ verbinding weg en stond ik stil :/.

Vervolgens maar een easy group ride gaan doen en krachten sparen voor de Zwift NL race volgende week.

@Michaelg Geen reden om FTP te laten dalen hoor, en anders doe ik het wel handmatig. Vraag me alleen af hoe dynamisch het is. Kan me voorstellen dat je een keer piekt en boven jezelf uitstijgt, maar dat het vervolgens helemaal geen realistische waarde is om week-in-week-uit te halen (of als je er idd een paar weken uit bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Ypuh naar beneden zou ik gek vinden, hij meet toch gewoon hoeveel power je in x tijd vast kunt houden en neemt daar een x % van. Je hebt al bewezen dat je dat kunt dus zou je ftp dan moeten kloppen.

Ik snap ook wel dat je sommige ritten flink boven je macht kunt rijden, maar het zit dan blijkbaar toch erin. Is het eigenlijk meer een mentale drempel dan een fysieke wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 20:23
Na 1 maand van de 12 weken Build Me Up (zwift trainingsprogramma, simultaan met marathon training) m'n FTP opgehoogd van 201 tot 226. In het begin gaat het inderdaad snel :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Tranze op 31-01-2020 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:46
Flipmo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:40:
[...]

Poging niet gelukt zag ik ;)
1:00:40 :)
Nee drama rit gisteren op 15:57 net na de eerste klim verlies ik signaal met de tacx. afstappen en stekker erin en eruit doen geen goed voor de tijd. En vanaf nul weer op snelheid en in het ritme komen al helemaal niet. In totaal 1 minuut en 24 seconden geen meting geregistreerd en gedropt van 177ste plaats naar 355 ofzo.

Min die tijd heb ik het nog slecht gedaan met 59:26. Ver uit de buurt van jou tijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ypuh schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:03:
@Michaelg Geen reden om FTP te laten dalen hoor, en anders doe ik het wel handmatig. Vraag me alleen af hoe dynamisch het is. Kan me voorstellen dat je een keer piekt en boven jezelf uitstijgt, maar dat het vervolgens helemaal geen realistische waarde is om week-in-week-uit te halen (of als je er idd een paar weken uit bent).
Ja als je er paar weken uit bent kan ik me voorstellen dat je niet direct op hetzelfde niveau wilt racen. Maar dan kun je hem wel handmatig bijstellen toch?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Michaelg schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:15:
[...]

Ja als je er paar weken uit bent kan ik me voorstellen dat je niet direct op hetzelfde niveau wilt racen. Maar dan kun je hem wel handmatig bijstellen toch?
Voor racen kies je zelf een w/kg groep, dan wordt er door zwift niet naar je power gekeken (wel door zwiftpower)

Maar je krijgt automatische meldingen na een rit dat je FTP is verlaagd, enkel als je hoger is geworden. Ik vermoed dat je 95% van je beste 20 minuten power pakken, die is in principe altijd toepasbaar. (en bij zo'n formule is het natuurlijk logisch dat je niet een lager FTP krijgt als je een keer niet 20 minuten ECHT VOLUIT gaat).

@ de rest (@Michaelg weet dit wel ;))
Als je het echt wilt weten moet je gewoon 1 van de testen doen, volgens mij had zwift 3 verschillende opties. Afhankelijk van waar je kracht ligt kan de ene test beter voor je uitpakken dan de andere, maar als je het gebruikt voor trainingen, dan kan je het beste de meest realistische pakken. (als het voor je ego is, pak je natuurlijk de hoogste ;))
Ik heb enkel de ramptest gedaan (2x), bij de ramptest hoef je niet te pacen, je gaat gewoon in kleine stapjes steeds meer power leveren tot je niet meer kan. De laatste fase gaat dan vrij snel en je bent maar heel even kapot. De 20 minuten test is wat moeilijker, als je te snel van start gaat, dan blaas je jezelf op en krijg je een te lage score. Je zou eigenlijk ongeveer je (nieuwe) FTP moeten weten, zodat je een bepaalde power kan vasthouden, maar dan loop je weer het risico dat je niet voluit gaat...

Als je het baseert op je beste 20 minuten power, zonder dat je daar bewust je best voor hebt gedaan, dan is je FTP misschien nog wel hoger :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 13:50
Tranze schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 06:29:
Na 1 maand van de 12 weken Build Me Up (zwift trainingsprogramma, simultaan met marathon training) m'n FTP opgehoogd van 201 tot 226. In het begin gaat het inderdaad snel :*)
Goed bezig. Ik ben nu in week 5 vd 12 van dat programma. Vorige week de epic KOM gedaan na een half uur rustig trapoefeningen. Kreeg de melding dat mijn FTP was verhoogd van 250 naar 262. Ben benieuwd waar het eindigt aan het eind. Het is mijn eerste trainingsprogramma dat ik op de fiets doe. Het is uitdagend en gevarieerd en ik vermaak mij ten uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
tinusterror schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 06:58:
[...]

Nee drama rit gisteren op 15:57 net na de eerste klim verlies ik signaal met de tacx. afstappen en stekker erin en eruit doen geen goed voor de tijd. En vanaf nul weer op snelheid en in het ritme komen al helemaal niet. In totaal 1 minuut en 24 seconden geen meting geregistreerd en gedropt van 177ste plaats naar 355 ofzo.

Min die tijd heb ik het nog slecht gedaan met 59:26. Ver uit de buurt van jou tijd _/-\o_
1:02:48 met plaspauze tijdens eerste afdaling naar de Park loop 8)7 Heeft mij 70 plaatsen gekost, en die terug opgevist maar meer zat er niet in gisterenavond. Blij dat ik van die NY af ben, rij altijd Watopia als NY op de kalender staat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

prima tijden allemaal hoor!
Die power drops zijn echt wel haatbaar, helemaal in een race of grouprides.
Heb er ook soms last van, een seconde of 5 en soms wat langer.
Toen ik de Tacx (Vortex) net had viel het me op dat het vooral gebeurde in een afdaling als je even je benen stilhoud. Sinds ik een usb verlengkabel gebruik voor de ANT+ dongle is dat wel verholpen.

NY kies ik zelf ook niet snel als ik vrij ga rijden. Eigenlijk nu alleen om alle route badges af te vinken.
Richmond wel benieuwd naar, daar ga ik denk ik de race pakken (C klasse)
Zondag zal het wel niet veel zijn, zaterdag namelijk hele dag helpen verhuizen.
Dinsdag dan mooi de herkansing (en ken ik de route ook beter ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Solkram schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:43:
[...]

Goed bezig. Ik ben nu in week 5 vd 12 van dat programma. Vorige week de epic KOM gedaan na een half uur rustig trapoefeningen. Kreeg de melding dat mijn FTP was verhoogd van 250 naar 262. Ben benieuwd waar het eindigt aan het eind. Het is mijn eerste trainingsprogramma dat ik op de fiets doe. Het is uitdagend en gevarieerd en ik vermaak mij ten uitstekend.
Zeker vermakelijk! Ik had eergisteren er nog zelf nog een SST (med) training in geplakt zodat ik voor het eerst de Alpe du Zwift op kon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 15:57
CedricD schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:38:
Met een dagje uitstel de group ride in New York gereden. Zat nét op tijd op de fiets: 6 seconden voor de start :D.

Ik vind het persoonlijk een leuke route en ik ken ze uit m'n hoofd, dus wist waar ik me aan kon verwachten :).

350 man tijdens de rit. Heel erg rappe start, ergens rond plek 150 aan de voet van de eerste klim. Bij het boven komen plek 40, dus al aardig opgeschoven.
Daarna in een groepje verder gereden en wat volk ingehaald. Groepje streed voor plek 30, dus doelstelling om bij de beste 10% te zitten was haalbaar :).

Uiteindelijk op de 2e klim een schifting uitgevoerd en nog wat mensen ingehaald. Met 3 boven gekomen wat resulteerde in een strijd voor plek 25.
De laatste kilometers op het 'vlakke' nog 3 personen ingehaald. Eindsprint iets te vroeg begonnen, maar toch nog op plaats 23 geëindigd :*).

Op naar Richmond!
Keurige prestatie alleen snap ik blijkbaar het doel van deze group rides niet. Het is toch juist geen race?
Ik heb gisteren voor het eerst meegedaan maar had net zo goed een solo rit kunnen doen. Er is geen verschil met een free ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04
Gister maar weer eens Zwift opnieuw geabonneerd en gelijk maar de FTP test gedaan, uiteindelijk terecht gekomen op 185w, wat neerkomt op 2,5 watt per kilo. Was ik als ongeoefende renner al vrij content mee was.

Nu fiets ik (af en toe) in de zomer buiten en (af en toe) in de winter binnen op de Taxc.
Maar komende zomer hebben we een Alpen weekend geboekt met vrienden, wat dus een flinke klim partij gaat worden voor 4 dagen lang.

Iemand advies welke trainingen in Zwift hier goed voor geschikt zijn om de training hiervoor te gaan starten?
Weet niet zeker of het slim is om vanaf nu alleen maar de beklimmingen in Zwift te doen of dat er iets meer sophisticater voor is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

Phydomir

Dennis

Ik gebruik geen Zwift maar wat je wil opbouwen is een (hoog) constant vermogen. Je zal in de bergen langere tijd achter elkaar vermogen moeten blijven leveren anders val je om.

Echter, wat je als eerste moet opbouwen is basis duur vermogen. Ik gebruik TrainerRoad en daar heb je een programma voor het opbouwen van de je basis, waarna je echt gaat werken aan je power. Dat zal vast ook in Zwift zitten maar daar kan iemand die dat gebruikt vast meer over vertellen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Zitilites schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:34:
[...]

Keurige prestatie alleen snap ik blijkbaar het doel van deze group rides niet. Het is toch juist geen race?
Ik heb gisteren voor het eerst meegedaan maar had net zo goed een solo rit kunnen doen. Er is geen verschil met een free ride.
Deze grouprides zijn idd geen races.
Maar bijna iedereen wil toch zo hoog mogelijk eindigen ;)
Wat je nu wel hebt en wat niet in een solo rit is is de double draft. Je hoeft dan minder vermogen te leveren in een groep.

In een solo rit fiets je niet met 500 man dezelfde route.
Maar ook hier rijden er genoeg groepjes waar je je op dat moment prettig bij voelt. Zin om te knallen dan pak je een groepje die ook hard van start gaat..
Zin in een duurritje, sluit je aan bij een groep die ook in een lagere w/kg rondgaat.
Ondertussen lul je wat met elkaar.. dram je over de route of dat je bier lauw wordt.

Dat zie ik in een solo rit maar weinig gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik vind dit type group rides nou juist het leukste. Je rijdt met pakweg 500 man ca. 40km en aan het einde is er ook echt even een sprintje voor de leaderboard. Daarnaast zijn er ook genoeg groepjes die op een langzamer tempo rijden.

Een race is toch anders waar je van begin tot eind aan het koersen bent en weg probeert te komen. De intensiteit is hoger terwijl de duur vaak lager is (voor 20-40m ga ik me niet omkleden/douchen).

De social rides met zo'n fence, zonder leaderboard en waar iedereen op elkaar wacht vind ik toch wat minder alhoewel het nog steeds een prima afwisseling is (ik ga geen 3 races in de week doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simonsters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:45
@PaulBloem Hoeveel tijd wil je er in investeren?
In mijn (beperkte) ervaring heeft het weinig zin om rustige duurtrainingen te gaan doen als je maar 1-2x per week (kort) fietst. Uiteindelijk wil je je lichaam een prikkel geven met genoeg herstel voor een volgende training. Pas als je >4x/week gaat trainen wordt je herstel een issue.
Sweetspot training afwisselen met wat intervallen (hard echt hard, rust echt rust) gaat je redelijk snel resultaat geven. Ik pak zelf regelmatig de SST short/mid, sweetspots en bv. Progressive 11's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ieder zijn ding :)
als ik op de trainer stap, dan wil ik dat die tijd efficiënt benut wordt, daar kan ik (tot nu toe althans) beter de motivatie voor vinden. Met trainerroad heb je (naar mijn idee) de beste ROI qua fitness. Met de planbuilder (van trainerroad) krijg je wat gerichtere workouts dan met een zwift plan of losse workouts

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 31-01-2020 11:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rony
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-07 11:09
In de zwift app zijn interactieve kaartjes van de werelden aanwezig, is er ook zoiets op het web beschikbaar? Nu raadpleeg ik zwiftinsider mbt routes, lengte en hoogtemeters voordat ik ga zwiften maar dat is minder overzichtelijk dan de interactive kaartjes zoals binnen de zwift app beschikbaar zijn. Is er iets dergelijks ook buiten de zwift app beschikbaar, een handige tweaker die zelf wat in elkaar heeft geflast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04
Simonsters schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:08:
@PaulBloem Hoeveel tijd wil je er in investeren?
In mijn (beperkte) ervaring heeft het weinig zin om rustige duurtrainingen te gaan doen als je maar 1-2x per week (kort) fietst. Uiteindelijk wil je je lichaam een prikkel geven met genoeg herstel voor een volgende training. Pas als je >4x/week gaat trainen wordt je herstel een issue.
Sweetspot training afwisselen met wat intervallen (hard echt hard, rust echt rust) gaat je redelijk snel resultaat geven. Ik pak zelf regelmatig de SST short/mid, sweetspots en bv. Progressive 11's.
Thanks, laat ik daar inderdaad eens even induiken. Klinkt in ieder geval als een logisch verhaal 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Zitilites schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:34:
[...]

Tijd gaat sneller bij group rides en het is leuk om je te meten met de anderen :).
Ik kan natuurlijk ook rustig in een groepje blijven aan 2 W/kg maar het ligt niet in mijn aard om me in te houden als je weet dat je na een klein uurtje duurt :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gisteren een 40K rit gereden zonder specifiek doel gezien ik me wilde opwarmen voor een groeps rit.
Eenmaal in de rit ging het best lekker en uiteindelijk 3 PR's gereden en de groeps rit niet gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/t96mnz7uot0qot8/Zwift01.JPG?raw=1

Wellicht niet de snelste tijden maar persoonlijk is het een motivatie dat ik nu eindelijk vooruitgang aan het maken ben m.b.t. het terug in vorm komen. Nog steeds heb ik een lange weg te gaan en om mij te motiveren heb ik een dachboard gemaakt in Excel om alles bij te houden gezien nummertjes me motiveren.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/sfjite4idvlzt0l/stats%20%281%29.jpg?raw=1

Voor nu heeft dit dashboard als doel om meer uren, Km en hm te maken dan in 2019 en dan komt de vorm vanzelf wel gezien ik meer intervallen probeer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 08:57
leuk dashboard, kost natuurlijk ook wel wat tijd om bij te houden. Heb je de Chrome plugin Elevate for Strava al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Het maken er van heeft me hier en daar een uurtje gekost op mijn werk en het ¨bij houden¨ is een kwestie van seconden gezien ik echt niet elke dag kan rijden.
Die plug in ken ik verder niet trouwens, ik zal eens kijken maar gezien ik ook mijn woon/werk log op Strava hebben die stats weinig zin, vandaar een heel gericht dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ziet er tof uit @jspr Iets wat je zou willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

SirLenncelot schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:12:
Ziet er tof uit @jspr Iets wat je zou willen delen?
Ik kan hem leeg maken en doorsturen als je wil (je moet wel iets van Excel weten trouwens maar het is geen ultra moeilijk iets)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tranze
Net de TDZ lange group ride NY gedaan in 59:12. En FTP omhoog naar 230... Heb dan ook echt alles gegeven 🤣. In een iets te snel groepje gestart, tot de voorlaatste klim bij kunnen blijven. Toen afgemaakt in een klein groepje dropouts.

Wisten jullie trouwens dat als je in de Strava app in het scherm met wie je gereden hebt zit, en je schud je telefoon, dat je dan iedereen in 1x een kudo kan geven? 😀

[ Voor 23% gewijzigd door Tranze op 01-02-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
jspr schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Ik kan hem leeg maken en doorsturen als je wil (je moet wel iets van Excel weten trouwens maar het is geen ultra moeilijk iets)
Ben ook wel geïnteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik zal maandag op mijn werk wel even een lege maken met wat dummy data zodat het duidelijk is hoe die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Tranze schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:07:
Wisten jullie trouwens dat als je in de Strava app in het scherm met wie je gereden hebt zit, en je schud je telefoon, dat je dan iedereen in 1x een kudo kan geven? 😀
Nooit eerder geweten, wel geinig inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ok, cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
jspr schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:39:
Gisteren een 40K rit gereden zonder specifiek doel gezien ik me wilde opwarmen voor een groeps rit.
Eenmaal in de rit ging het best lekker en uiteindelijk 3 PR's gereden en de groeps rit niet gedaan.

[Afbeelding]

Wellicht niet de snelste tijden maar persoonlijk is het een motivatie dat ik nu eindelijk vooruitgang aan het maken ben m.b.t. het terug in vorm komen. Nog steeds heb ik een lange weg te gaan en om mij te motiveren heb ik een dachboard gemaakt in Excel om alles bij te houden gezien nummertjes me motiveren.

[Afbeelding]

Voor nu heeft dit dashboard als doel om meer uren, Km en hm te maken dan in 2019 en dan komt de vorm vanzelf wel gezien ik meer intervallen probeer te doen.
Hou er wel rekening mee dat de PR's in Zwift heeeeeel erg afhankelijk zijn van het wel/niet meerijden met anderen. Laatst op een erg goede dag heel de rit enorm goed gegaan maar vervolgens zag ik dat ik mijn PR lang niet gehaald had. Mijn PR heb ik gehaald tijdens de Tour de Zwift vorig jaar waar je bijna de gehele rit double draft had..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Power PR's, die tellen altijd :D

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
la_fusion schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:33:
[...]Hou er wel rekening mee dat de PR's in Zwift heeeeeel erg afhankelijk zijn van het wel/niet meerijden met anderen.
dat is buiten net zo goed het geval. Bij alle segmenten heb je meer of minder voordeel. Buiten heb je heel soms ook zoveel wind mee dat je ook zonder groep een PR kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Het waren solo PR's trouwens zonder draften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Slecht weer vandaag. Toevallig tweakers die Flanders Coffee Ride doen straks om 9u25?

https://zwift.com/events/view/321091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
CedricD schreef op zondag 2 februari 2020 @ 08:16:
Slecht weer vandaag. Toevallig tweakers die Flanders Coffee Ride doen straks om 9u25?

https://zwift.com/events/view/321091
Zit ook al op Buienradar te kijken, maar ga denk ik een uurtje wachten tot het buiten droog is. Tussen 11 en 1 ff fietsen en dan voor de buis om MvdP het WK veldrijden te zien winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ypuh schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Zit ook al op Buienradar te kijken, maar ga denk ik een uurtje wachten tot het buiten droog is. Tussen 11 en 1 ff fietsen en dan voor de buis om MvdP het WK veldrijden te zien winnen.
Ik kijk om 11u naar tv op de rollen, als Belg zijnde de enige kans op WK goud :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Vanochtend de Mega Pretzel (solo) gereden. Tjeemz wat een end. Maar wel heel voldaan van de fiets afgekomen, 4 uur later :)
rony schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:18:
In de zwift app zijn interactieve kaartjes van de werelden aanwezig, is er ook zoiets op het web beschikbaar? Nu raadpleeg ik zwiftinsider mbt routes, lengte en hoogtemeters voordat ik ga zwiften maar dat is minder overzichtelijk dan de interactive kaartjes zoals binnen de zwift app beschikbaar zijn. Is er iets dergelijks ook buiten de zwift app beschikbaar, een handige tweaker die zelf wat in elkaar heeft geflast?
Wat is er minder overzichtelijk aan dan? Op zwiftinsider heb je toch die veloviewer plugins?

[ Voor 71% gewijzigd door Mistraller op 02-02-2020 16:14 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Zijn er hier toevallig tweakers die Zwift runnen op een laptop met MX250 videokaart?
Ben benieuwd naar framerate/quality settings op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solkram
  • Laatst online: 09-05 13:50
CedricD schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:59:
Zijn er hier toevallig tweakers die Zwift runnen op een laptop met MX250 videokaart?
Op mijn HP elitebook 840 met Intel graphics 620 draait Zwift op 720p met medium settings. Dan schat ik de framerate op ongeveer 40-50 fps met normaal aantal renners in beeld. Het gaat ermee door. Gelukkig heb ik nog een desktop die stond te verstoffen met een goede GPU. Die is dedicated voor Zwiften 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
CedricD schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:59:
een Geforce GT1030 is vergelijkbaaar en doet volgens https://zwiftalizer.com/benchmarks 1080p medium 20-72 fps afhankelijk van rest van het systeem. Misschien dat je een beter vergelijkbare GPU kunt zoeken maar de meest recente GPU's ontbreken op Zwiftalizer (gestopt met updaten benchmarks mei 2019).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Als ik in Zwift een workout kies waarbij ik een uur lang in krachtzone 2 moet fietsen, moet ik dan ook het parcours daarop aanpassen of doet Zwift dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

SirLenncelot schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:48:
Als ik in Zwift een workout kies waarbij ik een uur lang in krachtzone 2 moet fietsen, moet ik dan ook het parcours daarop aanpassen of doet Zwift dit automatisch?
ik durf het niet 100% zeker te zeggen, want doe nooit geen workouts.
Maar naar mijn weten past zwift tijdens een workout (met ERG mode aan) zelf de weerstand aan, dus maakt het niet uit of je berg op of af rijd, en kan je dus een willekeurig parcours fietsen

[ Voor 4% gewijzigd door Flipmo op 03-02-2020 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:58

_Z3

SirLenncelot schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:48:
Met ERG mode doet Zwift dat voor je. Ik kies vaak een rondje wat ik nog niet gefietst heb en vervolgens kies ik de workout en dan starten.

Zoals gisteren een interval, 5x5 min. 110% FTP en een badge gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Je snelheid is alleen van ondergeschikt belang geworden in een workout.. die is namelijk afhankelijk van je power output + de helling waar je op dat moment toevallig rijdt.

Je kan dus met 400 watt iedereen op een klim voorbij stuiven, en vervolgens in de afdaling een recovery blokje doen met 120 watt, waarbij iedereen jou weer voorbij komt. (of andersom, of whatever).

De toegevoegde waarde van de zwift wereld daalt vrij hard bij een workout.. (is mijn besscheiden mening). Draften e.d zit er ook niet in aangezien je niet je snelheid of power kan aanpassen, je trapt gewoon wat je workout vraagt, niet wat je omgeving vraagt. Ook qua PR's, als je toevallig in een zware interval een mooi segment mee kan pakken heb je wellicht een PR erbij, maar als je interval halverwege je segment is afgelopen heb je daar ook niks aan.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Prulleman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:17:
Je snelheid is alleen van ondergeschikt belang geworden in een workout.. die is namelijk afhankelijk van je power output + de helling waar je op dat moment toevallig rijdt.

Je kan dus met 400 watt iedereen op een klim voorbij stuiven, en vervolgens in de afdaling een recovery blokje doen met 120 watt, waarbij iedereen jou weer voorbij komt. (of andersom, of whatever).

De toegevoegde waarde van de zwift wereld daalt vrij hard bij een workout.. (is mijn besscheiden mening). Draften e.d zit er ook niet in aangezien je niet je snelheid of power kan aanpassen, je trapt gewoon wat je workout vraagt, niet wat je omgeving vraagt. Ook qua PR's, als je toevallig in een zware interval een mooi segment mee kan pakken heb je wellicht een PR erbij, maar als je interval halverwege je segment is afgelopen heb je daar ook niks aan.
Toch heb ik er altijd hekel aan als mn recovery blokje op de klim ligt en mn intensief deel in de afdaling. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Jpjedi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:32:
[...]

Toch heb ik er altijd hekel aan als mn recovery blokje op de klim ligt en mn intensief deel in de afdaling. 🤣
Ja, absoluut, het is alsof je een een multiplayer game zit te spelen en je bent de enige met een flinke lag...
(maar daarom ben ik ook over op Trainerroad ;))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
maar dan zou je dus bergop stil kunnen staan terwijl je op de fiets wel aan het trappen bent?

Ik heb overigens nog Zwift betaald tot medio februari, daarna wil ik wel eens Trainerroad proberen. Heb nu een paar van hun podcasts geluisterd en wordt er wel enthousiast van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:49
Prulleman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:17:

Gelukkig kan iedereen zien dat je met een workout bezig bent :Y)

Wat je er ook van vind, ik heb gemiddeld wel meer plezier aan een indoor workout met Zwift dan zonder. De wisselende landschappen en de mensen om je heen hebben toch wel iets. A propos, de meeste workouts doe ik op de (voornamelijk) vlakke gedeeltes. Ik heb nog voorgesteld om een stuk van de zee in het noordwesten in te polderen, en er wat molens te plaatsen - maar blijkbaar vinden de devs dat maar niks. Voorlopig is Sand & Sequoyas een goed alternatief.

PRs…. gezien er niet echt een handige tool is om PRs bij te houden, doen ze me niet heel erg veel. In de meeste gevallen rijd je ze toch in een race of group ride met vol vermogen, in draft.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
SirLenncelot schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:56:
maar dan zou je dus bergop stil kunnen staan terwijl je op de fiets wel aan het trappen bent?

Ik heb overigens nog Zwift betaald tot medio februari, daarna wil ik wel eens Trainerroad proberen. Heb nu een paar van hun podcasts geluisterd en wordt er wel enthousiast van.
nou... met een recovery interval kom je nog steeds gewoon vooruit, ook bergop, dus dat is het probleem niet.. je rijdt alleen totaal anders dan de rest om je heen.
TrainerRoad heeft geen standaard eerste maand gratis, maar je kan wel een referral code krijgen van een andere abonnee, dus als je tegen die tijd een 30 maanden code nodig hebt, moet je dat ff hier posten, ik heb op dit moment nog geen referrals om weg te geven (die moet je eerst verdienen zie ik nu), maar er zijn vast andere users (zoals @Michaelg die nog wat weg kan geven :))

Maar wat @Helixes klopt ook, je ziet wel aan het icoontje naast je naam dat je een workout aan het doen bent, mensen denken dus niet dat je kansloos langzaam een berg op (of af) aan het fietsen bent.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
SirLenncelot schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:56:

Ik heb beide abbo's nog steeds, maar slinger toch liever Trainerroad aan, waarbij ik op mn laptopje een Netflix serie aanzet of een sportwedstrijd (Tennis ofzo).

Heb het idee dat ik meer effect haal uit Trainerroad. Het is simpel en effectief.

Ik had wel meer 'immersive' gevoel bij Zwift, als in, die 2 / 3 ritjes die ik deed werd ik wel echt enthousiast van het fietsen tegen anderen. Maar - en dit is persoonlijk - voor mij voelt het iets te speels.

De enige die ik nog moet proberen is Sufferfest en daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik kan ook niet tegen workouts in Zwift. Het feit dat je poppetje totaal losgekoppeld is van het parcours is gewoon 'vervelend'. Met virtual speed wordt de boel wel gecompenseerd, maar dan rij je met 2 km/u een berg op om er vervolgens met 100 km/u weer vanaf te gaan.

Moet wel zeggen dat ik helemaal bijgedraait ben qua Zwift dankzij de races. De group/social rides vind ik niet bijzonder, maar het uurtje vliegt wel een stuk sneller voorbij dan een easy workout in TR of freeride in Zwift.

TR is veel serieuzer maar keek ik s'middags wel meer op tegen een workout s'avonds (alhoewel de wat makkelijkere workouts prima vol te houden zijn met sport/Netflix op het scherm). De Zwift races zoals de KNWU/ZNL series die woensdag weer start kijk ik oprecht naar uit!

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 03-02-2020 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@Requiem19 bij de sufferfest vind ik het 4d power verhaal wel interessant, op die manier heb je een betere verdelding van je power zones bij verschillende type trainingen. Enkel op FTP werkt misschien optimaal voor een gemiddeld persoon, maar als je anaeroob sterker bent, dan zouden die trainingen weer wat zwaarder mogen zijn. Aan de andere kant, volgens mij ben ik aardig gemiddeld en de cleane interface van TR spreekt me enorm aan. De filmpjes bij sufferfest hoeven niet zo van mij..

Ik heb nog een sufferfest trial code van mijn kickr core, maar ik zit nu midden in een TR plan, dus dan ga je ook niet zomaar wat andere workouts tussendoor gooien.. Wellicht na mijn A event, dan is mijn TR plan afgelopen en is het makkelijker om even een zijstapje te maken

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Ypuh Ik kijk bij TR ook wel beetje op tegen de workouts, omdat je ook heel duidelijk weet dat het pijn gaat doen.

Zondag McAdie gedaan (niet mijn foto, maar ter info voor degenen die niet weten hoe zoiets eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.johnstonefitness.com/wp-content/uploads/2013/09/Capture1.png

Die Over / Under workouts zijn gewoon behoorlijk naar :D. Je weet dat het pijn gaat doen en je weet dat het gaat branden, maar je weet ook dat je er doorheen kan trappen omdat de 105% ftp stukken niet zo heel lang zijn (1 minuut).

Tegelijkertijd weet je ook dat de 95% ftp ook niet echt voldoende zijn om goed te recoveren, dus de pijn blijft wel beetje hangen. Maar op een niveau waarbij je uiteindelijk wel de workout kan halen.

Het vooruitzicht op pijn, en dan vooral pijn die te overleven is door mentaal sterk te zijn... duurt wel even voordat je daar zin in hebt :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
haha, true.. ik had zondag ook een 90 minuten over/under workout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4sbnYNG1sJlMSHaTUyGdsv7r/full.jpg
2 minuten op 105% is prima te doen, maar dan 1 minuut geen recovery op 95% en dat nog 2 keer herhalen is best wel brutal...(met name de laatste 2 sets waren maar net te doen..)
Maar als je zo'n workout dan weer succesvol kan aftikken geeft dat weer veel voldoening :9

Ik kijk er (nog) niet tegenop, maar ik merk al wel dat de workouts langzaam wat pittiger worden, tot nu toe kijk ik daar juist naar uit :P

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 03-02-2020 16:26 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Prulleman @Requiem19 Ugh. Met name die met veel blokken zijn vervelend. Heb je er 6 gehad en komt er nog één. Deze 2 vond ik het vervelendste:

Warlow
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/ik04gJI53s1GvfSXKabmyYMHd04wrpkPYYE7VDwzpPk-2048x1365.jpg

Basin
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/5m2ZF5n2C2MBOt7ylYnRDp-Ot6mcFDOm6WH_9SKez5w-2048x1365.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Warlow is 95% en dan 110% denk ik?

Basin lijkt me ook heel heftig, al zit je maar 3-4 minutes boven FTP (?), al is het dan wel flink boven ftp :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Zit met gedachte te spelen om naar TR over te gaan. Mn trainer maakt nu nog mijn schema’s in trainingpeaks maar ik ga stoppen met triathlon wedstrijden dit jaar en nog maar 1 of 2 tijdritten dit jaar. TR is erg fiets gericht en ik heb geen zin in schema's maken, dus voor de toekomst is dat goedkoper en fit for purpose. Voor triathlon zijn de schema’s qua zwemmen en lopen gewoon te beperkt.

Ze bieden nu ook synchronisatie met Garmin dus eigenlijk zou ik het gewoon moeten doen.

Zet TR ook gelijk workouts op je kalender als ik een ATP aanmaak? Of zit je altijd vast aan een fixed plan?

[ Voor 10% gewijzigd door Jpjedi op 03-02-2020 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Prulleman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:07:
[...]
ik heb op dit moment nog geen referrals om weg te geven (die moet je eerst verdienen zie ik nu), maar er zijn vast andere users (zoals @Michaelg die nog wat weg kan geven :))
Yepp. Ik heb nog wel een paar referrals om weg te geven. Wel alleen voor de mensen die hem daadwerkelijk gaan gebruiken... In het verleden al aantal codes weg gegeven die vervolgens nooit geactiveerd zijn... Had ik iemand anders blij mee kunnen maken.

Dus interesse ; dm me

De zware workouts bij TR kijk ik nooit naar uit, maar juist doordat je weet dat je er sterker van gaat worden, ben ik na de eerste intervallen gemotiveerder dan ooit.
Als je dan een workout succesvol voltooid, geeft dat ook een onwijs lekker gevoel. En stiekem zijn die brandende benen best wel lekker 😅😉.

Ik hou van de structuur en discipline die TR geeft en vraagt. Maar het moet wel echt bij je passen. Is zeker niet geschikt voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Michaelg schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:04:
[...]

Yepp. Ik heb nog wel een paar referrals om weg te geven. Wel alleen voor de mensen die hem daadwerkelijk gaan gebruiken... In het verleden al aantal codes weg gegeven die vervolgens nooit geactiveerd zijn... Had ik iemand anders blij mee kunnen maken.

Dus interesse ; dm me

De zware workouts bij TR kijk ik nooit naar uit, maar juist doordat je weet dat je er sterker van gaat worden, ben ik na de eerste intervallen gemotiveerder dan ooit.
Als je dan een workout succesvol voltooid, geeft dat ook een onwijs lekker gevoel. En stiekem zijn die brandende benen best wel lekker 😅😉.

Ik hou van de structuur en discipline die TR geeft en vraagt. Maar het moet wel echt bij je passen. Is zeker niet geschikt voor iedereen.
Zou er graag gebruik van maken maar het is voor mij pas van toepassing na dit wegseizoen dus per oktober. Maar leuk dat je wil delen met de mensen hier 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Jpjedi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:09:
[...]

Zou er graag gebruik van maken maar het is voor mij pas van toepassing na dit wegseizoen dus per oktober. Maar leuk dat je wil delen met de mensen hier 👍
Dm me tzt maar even. Vast wel een invite over.

Wat bedoelde je trouwens met je ATP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Michaelg schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:09:
[...]

Dm me tzt maar even. Vast wel een invite over.

Wat bedoelde je trouwens met je ATP?
‘Advanced trainings planning’, dacht dat dat ook zo noemt in TP? Zeg maar je seizoenskalender rondom je ABC events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ah zo! Maar ja. Alle geplande workouts (of je die nu handmatig aanmaakt of via een training plan) worden gesynced naar je Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb zelf nog een TR code van de aanschaf van de Kickr, die zal ik eerst inzetten om te kijken hoe ik het vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Laatst online: 09-07 07:47
Mijn Tacx Flux begint het na zo'n 1100km een beetje te begeven. Bij hogere wattages (>200W) voel ik harde tikken die ik via mn trappers door mn hele fietsframe heen voel.

Tacx opengemaakt en groot deel van het rubber van de belt ligt in kleine deeltjes verspreid door de hele behuizing 8)7. De belt begint ook op een aantal stukken te breken. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Is het mogelijk om er een nieuwe belt in te zetten?

Tacx valt helaas net buiten garantie..

Hier een foto van de binnenkant waar ook een deel van de schade te zien is:
https://imgur.com/a/pDXLdPb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Ik zou beginnen met Tacx aanschrijven hierover. Wellicht kunnen ze nog wel wat voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Lijkt me ook dat je gewoon contact op moet nemen met Tacx. Volgens mij zijn ze niet zo moeilijk en verder zijn er weinig/geen die je kunnen helpen gok ik zo.

Wel opletten hoe je hem weer in elkaar schroeft. Schroeven hebben verschillende lengtes en las laatst iemand die zo lekker door de printplaat heen ging. Dan kan/wil Tacx je ook niet meer helpen verwacht ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Ypuh op 04-02-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Laatst online: 09-07 07:47
Thx voor de reacties, ik heb tacx een mailtje gestuurd. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Lijkt me ook verre van normaal. Mijn el cheapo Elite Qubo die ik tot voor kort gebruikte op Zwift had meer dan 5000 km en werkte, buiten wat power drops soms, nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb sinds kort mijn zwift account aan zwiftpower gekoppeld... maar ik moet bekennen... ik weet niet wat ik eraan heb, of naar wat voor cijfers ik nu eigenlijk kijk. Ik had vandaag een race gefietst omdat ik de groupride helaas gemist had, maar omdat ik niet als een vaatdoek van de fiets af wilde komen en wel in een groep wilde blijven had ik me op C ingeschreven. Daar werd ik 45ste van 90 of zo, niet goed, niet slecht. Als ik in de B had ingeschreven had ik waarschijnlijk als een van de laatste geeindigd en ook meestal alleen gefietst.
Nu staat er WKG in mijn results (volgens mij omdat ik B had moeten rijden?), maar doen zoveel zwifters het nu eigenlijk fout, begrijp ik zwiftpower verkeerd, of moet ik me gewoon beter maar niet met zwiftpower bezighouden aangezien ik leuk fietsen belangrijker vind dan de raceresults... Ik rij liever in een meute waarbij ik nog een beetje de kans heb om een peloton te blijven hangen.
Maar dan nog, sommige waardes in de tabellen zijn rood, sommige velden blijven leeg...waar kan ik de info halen wat dat allemaal betekent?

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranze
Nieuwe vloerventilator ipv een zuilventilator, wat een wind _/-\o_ Was hard nodig ook, na een uurtje voelt de bibshort niet meer aan als een zwembroek :D

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/RQL_I3I-IT1eVxaG5n_BuoeNjVgmHpJIDtpdDxoYtNI-1536x2048.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:58

_Z3

Tranze schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:57:
Nieuwe vloerventilator ipv een zuilventilator, wat een wind _/-\o_ Was hard nodig ook, na een uurtje voelt de bibshort niet meer aan als een zwembroek :D
Is zoiets van afstand te bedienen? Ik moet nu van mn fiets af om de ventilator te bedienen... Niet erg praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
_Z3 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Is zoiets van afstand te bedienen? Ik moet nu van mn fiets af om de ventilator te bedienen... Niet erg praktisch.
Wat wil je er aan bedienen? Hij heeft drie standen, maar hij staat bij mij gewoon op de maximale stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 08:21
Hmm... *Maarten denkt hardop na*
Zou het mogelijk zijn om zo'n ventilator zo te laten draaien dat die rijwind kan simuleren?
Dus hoe harder je trapt, hoe harder de ventilator draait?
Één ventilator zal te weinig kracht hebben denk ik, maar als je er nog eentje naast zet?

[ Voor 20% gewijzigd door Maarten_E op 05-02-2020 13:14 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
Maarten_E schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:14:
Hmm... *Maarten denkt hardop na*
Zou het mogelijk zijn om zo'n ventilator zo te laten draaien dat die rijwind kan simuleren?
Dus hoe harder je trapt, hoe harder de ventilator draait?
Één ventilator zal te weinig kracht hebben denk ik, maar als je er nog eentje naast zet?
Dat is er, in de vorm van een Wahoo Headwind.
Of zelf knutselen: https://www.instructables...d-Fan-for-Use-With-Zwift/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Tranze schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Dat is er, in de vorm van een Wahoo Headwind.
Of zelf knutselen: https://www.instructables...d-Fan-for-Use-With-Zwift/
Of Wi-Fi stopcontact er tussen, kan je die aan of uitleggen via de smartphone.

@Tranze waar zet je die ventilator? Heb er nu ééntje op de kop, gericht naar mijn gezicht, maar lichaam is na uurtje fietsen wel kletsnat (lees: zwemkledij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
RigolleM schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Of Wi-Fi stopcontact er tussen, kan je die aan of uitleggen via de smartphone.

@Tranze waar zet je die ventilator? Heb er nu ééntje op de kop, gericht naar mijn gezicht, maar lichaam is na uurtje fietsen wel kletsnat (lees: zwemkledij).
Ik heb de hele zwift setup ook aan een slimme plug hangen, dus `hey google, turn on the pain cave` is genoeg om te beginnen :D.

Fan staat schuin voor me, en blaast op m'n gezicht / bovenlichaam.Recht voor de fiets ging niet qua ruimte... en dan zou de wind ook niet langs m'n handdoek heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:26
Mistraller schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 00:58:
Ik heb sinds kort mijn zwift account aan zwiftpower gekoppeld... maar ik moet bekennen... ik weet niet wat ik eraan heb, of naar wat voor cijfers ik nu eigenlijk kijk. Ik had vandaag een race gefietst omdat ik de groupride helaas gemist had, maar omdat ik niet als een vaatdoek van de fiets af wilde komen en wel in een groep wilde blijven had ik me op C ingeschreven. Daar werd ik 45ste van 90 of zo, niet goed, niet slecht. Als ik in de B had ingeschreven had ik waarschijnlijk als een van de laatste geeindigd en ook meestal alleen gefietst.
Nu staat er WKG in mijn results (volgens mij omdat ik B had moeten rijden?), maar doen zoveel zwifters het nu eigenlijk fout, begrijp ik zwiftpower verkeerd, of moet ik me gewoon beter maar niet met zwiftpower bezighouden aangezien ik leuk fietsen belangrijker vind dan de raceresults... Ik rij liever in een meute waarbij ik nog een beetje de kans heb om een peloton te blijven hangen.
Maar dan nog, sommige waardes in de tabellen zijn rood, sommige velden blijven leeg...waar kan ik de info halen wat dat allemaal betekent?
Ik gebruik het nog niet zo lang, heb er enkel en alleen de Tour de Zwift op staan (tot nog toe 5, moet er 1 inhalen). Dus ik ben geen expert. Maar paar dingen ter verduidelijking:

- Wkg slaat volgens mij op dat je je cijfers w/kg kunt zien of in totale watts. Zegt niks over je categorie
- Je categorie slaat puur op hoe hard je fietst qua w/kg. Als je zwiftpower al langer gebruikt zal ZP je automatisch gaan indelen (maar dien je in Zwift wel zelf de juiste categorie aan te vinken(
- De rode waardes zijn de hoogste waardes gemeten respectievelijk in 20 min, 5 min, 1 min en 15s tijdspanne. Als er bij je specifieke race result een bliksemschicht staat is het een PR.

Voor meer info, volgens mij is er ook een forum waar je geholpen kunt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Blik1984 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:46:
[...]

Ik gebruik het nog niet zo lang, heb er enkel en alleen de Tour de Zwift op staan (tot nog toe 5, moet er 1 inhalen). Dus ik ben geen expert. Maar paar dingen ter verduidelijking:

- Wkg slaat volgens mij op dat je je cijfers w/kg kunt zien of in totale watts. Zegt niks over je categorie
Nee die WKG waar bij anderen hun categorie staat betekent volgens mij dat je volgens ZP niet thuishoort in de categorie waarin je bent gestart. Want mijn resultaten worden ook gefilterd in het klassement :P

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb dit:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61k2EjZ2oGL._SL1200_.jpg

TV
LEDS achter de TV
Tacx
2 ventilatoren op max.

Met de afstandbediening kan ik de ventilatoren aan/uit zetten zonder af te stappen. En de ventilatoren gaan altijd op max. omdat het nou eenmaal flink zweten is.

[ Voor 93% gewijzigd door jspr op 05-02-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tranze schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:57:

[Afbeelding]
Welke is dat? Kan nog wel een goede gebruiken :D
Pagina: 1 ... 29 ... 158 Laatste