Cresta Care CFP410, eventueel kan je ook nog een slag groter Cresta care CFP810.Requiem19 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:53:
[...]
Welke is dat? Kan nog wel een goede gebruiken
Ah, is dus niet de "filter" optie die bovenin staat waarin je kunt kiezen tussen W/kg of watts?Mistraller schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:10:
[...]
Nee die WKG waar bij anderen hun categorie staat betekent volgens mij dat je volgens ZP niet thuishoort in de categorie waarin je bent gestart. Want mijn resultaten worden ook gefilterd in het klassement
Nee. Maar waar gisteren nog WKG stond, staat nu UPG.Blik1984 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:03:
[...]
Ah, is dus niet de "filter" optie die bovenin staat waarin je kunt kiezen tussen W/kg of watts?
Maar kijk ik dan bij de race results van de C groep, dan zie ik dat de winnaar volgens zijn avg ook in de B staat. Maar kan je dan cheaten door een paar slechte ritjes te rijden, zodat zwiftpower je avg lager inschat of zo?
Tot zover de learning curve van zwiftpower
Denk niet dat dit mijn ding is.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Zwiftpower pakt van de laatste 90 dagen van je races de 3 beste 20min power. Hier wordt 95% van gepakt (soort van FTP) en dat gebruiken ze als w/kg voor de categorisatie.
Waarschijnlijk was je op basis van dit getal "verplicht" om in B te racen. Misschien had je hiervoor een race gedaan waarbij het getal dus hoog genoeg was voor de B categorie. Een UPG krijg je als je de onjuiste categorie hebt gekozen. Dus zwiftpower vind jou voor de race een B aan de hand van voorgaande resultaten, maar je doet mee aan een C race. Dan wordt je automatisch gediskwalificeerd met de UPG status.
Er zijn dan ook races die WKG enforcement aan hebben staan, waarbij je WKG direct bij je naam krijgt als je het gestelde w/kg voor je categorie overschrijdt. Dat is dan onafhankelijk van of je de goede categorie hebt gekozen of niet, in de race heb je dan teveel power getrapt. Sowieso moet je altijd even wachten tot alles goed verwerkt is op zwiftpower (zoals je al gemerkt had).
Nu Zwift inmiddels zelf ook aan uitslagen doet, wordt zwiftpower minder gebruikt en kloppen mannen zich op de borst als ze eerste worden in de D categorie met 4 w/kg
Waarschijnlijk was je op basis van dit getal "verplicht" om in B te racen. Misschien had je hiervoor een race gedaan waarbij het getal dus hoog genoeg was voor de B categorie. Een UPG krijg je als je de onjuiste categorie hebt gekozen. Dus zwiftpower vind jou voor de race een B aan de hand van voorgaande resultaten, maar je doet mee aan een C race. Dan wordt je automatisch gediskwalificeerd met de UPG status.
Er zijn dan ook races die WKG enforcement aan hebben staan, waarbij je WKG direct bij je naam krijgt als je het gestelde w/kg voor je categorie overschrijdt. Dat is dan onafhankelijk van of je de goede categorie hebt gekozen of niet, in de race heb je dan teveel power getrapt. Sowieso moet je altijd even wachten tot alles goed verwerkt is op zwiftpower (zoals je al gemerkt had).
Nu Zwift inmiddels zelf ook aan uitslagen doet, wordt zwiftpower minder gebruikt en kloppen mannen zich op de borst als ze eerste worden in de D categorie met 4 w/kg

[ Voor 62% gewijzigd door Reynouts op 05-02-2020 18:11 ]
Ziezo, Tour de Zwift voltooid. Alle group rides achter de rug
.
Even de uitslagen samengevat:
= bij de beste 8%
Ook al heb ik geen races gedaan, toch ben ik trots op het resultaat
Even de uitslagen samengevat:
- Rit 1: 70 op 791
- Rit 2: 64 op 680
- Rit 3: 59 op 586
- Rit 4: 23 op 354
- Rit 5: 23 op 352
- Rit 6: 38 op 395
- Rit 7: 22 op 573
= bij de beste 8%
Ook al heb ik geen races gedaan, toch ben ik trots op het resultaat
@CedricD Deze grouprides zijn ook gewoon races hoor, alleen dan langer en met meer deelnemers
. Goed gedaan!
Ik heb alle routes tot dusver gereden op de laatste na en 1 of 2x echt 'meegedaan' voor de knikkers. Voor top 30 moet je serieus aanpoten!
Ik heb alle routes tot dusver gereden op de laatste na en 1 of 2x echt 'meegedaan' voor de knikkers. Voor top 30 moet je serieus aanpoten!
Top, bedankt voor je uitleg! Ik had inderdaad voor mijn eerste race ever, een zwiftpower account aangemaakt en ik heb alles gegeven wat ik in me had haha. Meteen een FTP increaseReynouts schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:01:
Zwiftpower pakt van de laatste 90 dagen van je races de 3 beste 20min power. Hier wordt 95% van gepakt (soort van FTP) en dat gebruiken ze als w/kg voor de categorisatie.
Maar ik deed later een 2x 20min FTP workout, en het tweede blok kon ik de nieuwe FTP echt niet meer vasthouden. Maar ach, volgens ZP ben ik een "VET" dus laat me maar een beetje peddelen...voor winnen is het voor mij te laat
---------------
Gisteren de Zwift NL Community race - Alles uit de kast race gereden in de C klasse.
Heb al aardig wat races gereden, maar nog nooit een Zwift NL race. Was leuk om eens tussen veel NL-ers rond te trappen!
Vanaf de start ging het direct hard (zoals altijd) en ik kon mooi in de kopgroep van een man of 15 blijven.
Elke keer ging op het kleine klimmetje iedereen volle bak naar boven. De eerste 4 rondjes kwam iedereen weer bij elkaar na de klim.
De laatste ronde was echt bizar hoeveel vermogen een aantal nog in de benen hadden en helaas... ik moest lossen op het klimmetje. Laatste 2km nog wel met 3 man samen gefietst en daarvan de sprint gewonnen
Uiteindelijk 3de geworden op Zwiftpower.
Er zijn al een aantal mensen gediskwalificeerd omdat ze een te hoge W/kg hadden en als ik naar hun profiel kijk ook gewoon B of A rijders waren. Deze vlogen er dus ook vandoor op de laatste klim.
Maar nu zie ik dat de nummer 1: Nobuya Ikeda 4 w/kg heeft getrapt en een A rijder is. Hoe kan het dat anderen wel uit de uitslag zijn gehaald maar hij (nog) niet?
@Ypuh ik ben mooi voor je maat gefinished
Had me echt helemaal vergist in de route! Wilde eerst een race om 19:55 rijden met 5x Innsbruck, en toen toch besloten de NL rit te doen.. maar niet aan gedacht dat het de London Classique route was
Gelukkig wist ik de route en waar ik aanvallen kon verwachten
Heb al aardig wat races gereden, maar nog nooit een Zwift NL race. Was leuk om eens tussen veel NL-ers rond te trappen!
Vanaf de start ging het direct hard (zoals altijd) en ik kon mooi in de kopgroep van een man of 15 blijven.
Elke keer ging op het kleine klimmetje iedereen volle bak naar boven. De eerste 4 rondjes kwam iedereen weer bij elkaar na de klim.
De laatste ronde was echt bizar hoeveel vermogen een aantal nog in de benen hadden en helaas... ik moest lossen op het klimmetje. Laatste 2km nog wel met 3 man samen gefietst en daarvan de sprint gewonnen
Er zijn al een aantal mensen gediskwalificeerd omdat ze een te hoge W/kg hadden en als ik naar hun profiel kijk ook gewoon B of A rijders waren. Deze vlogen er dus ook vandoor op de laatste klim.
Maar nu zie ik dat de nummer 1: Nobuya Ikeda 4 w/kg heeft getrapt en een A rijder is. Hoe kan het dat anderen wel uit de uitslag zijn gehaald maar hij (nog) niet?
@Ypuh ik ben mooi voor je maat gefinished
Had me echt helemaal vergist in de route! Wilde eerst een race om 19:55 rijden met 5x Innsbruck, en toen toch besloten de NL rit te doen.. maar niet aan gedacht dat het de London Classique route was
Gelukkig wist ik de route en waar ik aanvallen kon verwachten
@Flipmo Haha, mooizo! Dat was mijn collega die net al even kwam vertellen dat hij er in de laatste 2km af moest (ziek, zwak, misselijk, je kent de excuses).
Bij de B-categorie ging het relatief rustig. Op de klimmetjes schoten de wattages naar de 6-7 w/kg (en als je niet oplet lig je er dan gewoon af), maar verder gebeurde er weinig. In de uiteindelijke sprint van een mannetje of 18 ben ik 8e geworden, maar moest concluderen dat ik te laat mijn sprint inzette. Het timen van een sprint in Zwift vergt nog wat gewenning. Waar je normaal gesproken in de laatste 400m pas voluit gaat, is je virtual speed in Zwift doorgaans wat hoger en zit er ook wel een delay van een paar seconden voor je op gang bent.
Een leuke eerste race, maar dus ook in Zwift is een helemaal vlak parcours niet zo boeiend.
Bij de B-categorie ging het relatief rustig. Op de klimmetjes schoten de wattages naar de 6-7 w/kg (en als je niet oplet lig je er dan gewoon af), maar verder gebeurde er weinig. In de uiteindelijke sprint van een mannetje of 18 ben ik 8e geworden, maar moest concluderen dat ik te laat mijn sprint inzette. Het timen van een sprint in Zwift vergt nog wat gewenning. Waar je normaal gesproken in de laatste 400m pas voluit gaat, is je virtual speed in Zwift doorgaans wat hoger en zit er ook wel een delay van een paar seconden voor je op gang bent.
Een leuke eerste race, maar dus ook in Zwift is een helemaal vlak parcours niet zo boeiend.
Haha ik ken de indekkers
Had er zelf al 1,5 uur fietsen op zitten voor de race dus had zelf ook niet te hoge verwachtingen 
Op de vlakke stukken ging het bij ons ook relatief rustig, had weer tijd om wat te herstellen. De powerups kwamen deze keer ook goed uit, veel veertjes wat toch weer iets scheelt op het kleine klimmetje.
Bij ons ging het vaak naar de 4 a 5 w/kg en dat is voor mij nog goed te doen als het niet te lang is. Maar na 5x begin je de benen toch wel te voelen
Sprinten is altijd lastig, de ene keer knal je er 5 voorbij omdat je hem goed timed.. en de andere keer word je er aan alle kanten afgereden. Geloof dat ik hem ook zo rond de 500mtr inzette en kon ze mooi voorblijven.
Je collega viel goed op met zijn wespenpakje (geel / zwart). Al was er nog iemand met dezelfde jersey.
Ik zag al hij op de laatste klim niet mee kon komen. Je houd hem toch net wat meer in de gaten haha.
Op de vlakke stukken ging het bij ons ook relatief rustig, had weer tijd om wat te herstellen. De powerups kwamen deze keer ook goed uit, veel veertjes wat toch weer iets scheelt op het kleine klimmetje.
Bij ons ging het vaak naar de 4 a 5 w/kg en dat is voor mij nog goed te doen als het niet te lang is. Maar na 5x begin je de benen toch wel te voelen
Sprinten is altijd lastig, de ene keer knal je er 5 voorbij omdat je hem goed timed.. en de andere keer word je er aan alle kanten afgereden. Geloof dat ik hem ook zo rond de 500mtr inzette en kon ze mooi voorblijven.
Je collega viel goed op met zijn wespenpakje (geel / zwart). Al was er nog iemand met dezelfde jersey.
Ik zag al hij op de laatste klim niet mee kon komen. Je houd hem toch net wat meer in de gaten haha.
Dat kan soms even duren op zwiftpower. Als je een paar uur later kijkt ben je misschien wel winnaar :-)Flipmo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:13:
Gisteren de Zwift NL Community race - Alles uit de kast race gereden in de C klasse.
...
Hij is nu in elk geval uit de uitslag gehaald met de ZVRG code, wat iets betekent dat het een geschorste racer is.. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je teveel aan je profiel sleutelt (gewicht, lengte, gender, land, ...)

Dit was best pijnlijk na een harde leg day in de gym gisteren

4 uur zwiften.. dan kunnen ze mij ophalen met het blauwe busje. 😂🙈jspr schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:58:
[Afbeelding]
Dit was best pijnlijk na een harde leg day in de gym gisteren![]()
Respect
Goed bezig! Was je HR batterij leegjspr schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:25:
Je went er aan :-)
---------------
Die kl%te Wahoo Tickr die ik heb valt steeds weg, en als je even naar de WC moet dan al helemaal en opnieuw verbinden doet die niet eens meer dus laat ik het maar. Ik rij eigenlijk enkel nog maar op power.
Het was wel heeeel erg rustig vanochtend in Richmond:
Training dus maar afgebroken en in Watopia verdergegaan, want in een spookstad fietsen is niks aan
![]() | ![]() |
Training dus maar afgebroken en in Watopia verdergegaan, want in een spookstad fietsen is niks aan

Dat ziet er meer uit als een verbinding probleem. Als bij mij de Wi-Fi eens uitvalt dan fiets ik ook alleen.
Bij de route selecteren kan je al zien hoeveel mensen er in een wereld fietsen.
Of er is iets mis gegaan na de update van Zwift
Je kan de routes in Richmond nu ook andersom fietsen
Bij de route selecteren kan je al zien hoeveel mensen er in een wereld fietsen.
Of er is iets mis gegaan na de update van Zwift
Je kan de routes in Richmond nu ook andersom fietsen
Ik vind het nog steeds een super gebrek dat je in Zwift niet kan switchen van route of workout zonder het programma geheel af te sluiten en weer op te starten.Tranze schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:48:
Dat is inderdaad echt super irritant.
Verbinding was gewoon goed, pc is met een kabel verbonden, dus ook geen WIFI issue.
Je ziet ook wel dat er '+286 more' mensen waren... alleen waren ze onzichtbaar. In Strava staat ook gewoon dat ik met andere mensen heb gefietst.
Dus gewoon een glitch denk ik.
Verbinding was gewoon goed, pc is met een kabel verbonden, dus ook geen WIFI issue.
Je ziet ook wel dat er '+286 more' mensen waren... alleen waren ze onzichtbaar. In Strava staat ook gewoon dat ik met andere mensen heb gefietst.
Dus gewoon een glitch denk ik.
Er schijnt wel gewerkt te worden aan een nieuwe User Interface. Het is ook vrij bizar dat je om uberhaupt in je garage te komen je ook eerst je devieces moet koppelen. Dat moet gewoon los staan van elkaar
Met al die betalende leden mag er wel wat verbeteringen komen ja :-)
Zie op Facebook, Zwift NL groep ook al iemand met een opmerking over Richmond: "Op dit moment een probleem met software. Geen andere rijders te zien, sprint segment start veel te vroeg.."Tranze schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:48:
Het was wel heeeel erg rustig vanochtend in Richmond:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van de grote games. Paar dingen die mij opvallen en hier ook al genoemd zijn:
- Switchen van werelden kan alleen door het hele spel af te sluiten
- Leaderboards / categorieen / matchmaking / competitie elementen beperkt
- Customizing opties allemaal in-game
- Bij switchen van werelden/joinen van events allemaal losse fit files
- Opties voor livestreaming
Etc etc.
Wat dat betreft hoeven ze het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar kunnen ze gewoon afkijken van games als LoL, Counter-Strike, Battlefield etc. Ze hebben er in ieder geval geld genoeg voor (heb wel begrepen dat Zwift bij machte is om bedrijven als Wahoo en Tacx op te kopen en ook een serieuze duit in het zakje bij een organisatie als het UCI of ASO te doen).
Etc etc.
Wat dat betreft hoeven ze het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar kunnen ze gewoon afkijken van games als LoL, Counter-Strike, Battlefield etc. Ze hebben er in ieder geval geld genoeg voor (heb wel begrepen dat Zwift bij machte is om bedrijven als Wahoo en Tacx op te kopen en ook een serieuze duit in het zakje bij een organisatie als het UCI of ASO te doen).
Ze gaan geen trainer company opkopen, ze maken gewoon zelf een indoor zwift/smart bikeYpuh schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:49:
Wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van de grote games. Paar dingen die mij opvallen en hier ook al genoemd zijn:
Etc etc.
https://www.dcrainmaker.c...ions-building-indoor.html
Toe maar, helemaal gemist dat bericht.
Klinkt logisch. Tacx is net opgekocht door Garmin en Wahoo is het afgelopen jaar net iets te groot geworden om zomaar even op te kopen. Die laatste gaat juist de concurrentie met Zwift aan door Sufferfest op te kopen. TrainerRoad heeft daarnaast aangegeven niet te koop te zijn en is opzoek naar een partner a la TrainingPeaks om ook het analyse gedeelte aan te kunnen bieden.Prulleman schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:57:
[...]
Ze gaan geen trainer company opkopen, ze maken gewoon zelf een indoor zwift/smart bike
https://www.dcrainmaker.c...ions-building-indoor.html
Interessante ontwikkelingen allemaal. Laat ook wel zien dat indoortraining voorlopig niet zal verdwijnen (in tegendeel).
De indoor trainer markt is nog nooit zo groot geweest, en ergens is dat "slecht" voor wanneer het buiten seizoen weer begint omdat maar weinig mensen uit vorm zullen zijn.... Ik merk nu al dat ik fitter aan het worden ben enkel door Zwift.
Nog lang niet op het niveau van 2014 maar toch.
Nog lang niet op het niveau van 2014 maar toch.
Sinds ik de Tacx heb gekocht afgelopen winter heb ik nooit zoveel gefietst. Ik kom dus ook zeker beter de winter uit als de andere jaren.
Vorig jaar had ik er nu 315km opzitten in 14 uur en 12 minuten
Dit jaar zit ik al op 754km in 22 uur en 58km.
Kilometers zeggen in Zwift niet zoveel, maar het gemak dat je kan fietsen resulteert toch in toch bijna 9 uur meer op de fiets. Eerder altijd agenda's naast elkaar leggen om te kijken welke avond kon. Dan ging ik ook nog alleen als het niet regende.. De ritjes waren dan max zo'n 50km.
Het was wel leuk om te doen, maar aan de andere kant zag je onderweg ook geen flikker in het donker tussen de weilanden.
Nu met de Tacx dat je niet afhankelijk bent van het weer maakt dat ik sowieso elke week 2x kan fietsen en soms 3x.. Ook ga je net iets langer, wil die race nog even meepakken of die routebadge halen. Ik vind het heerlijk! Fietsmaten vragen geregeld.. Ga je nog een keer buiten fietsen of hoe zit dat
Morgen moet het maar weer eens gebeuren, ga een ritje van 60km maken met wat clubgenoten..
Gezellig en leuk om weer eens buiten te trappen.
Maar vind het totaal geen straf op de Tacx, ik vermaak me er prima mee. Vind het echt veel leuker dan gedacht. Dat komt mede door de races, de spanning die erbij komt en ook het sociale aspect op bijv. Facebook
I
Vorig jaar had ik er nu 315km opzitten in 14 uur en 12 minuten
Dit jaar zit ik al op 754km in 22 uur en 58km.
Kilometers zeggen in Zwift niet zoveel, maar het gemak dat je kan fietsen resulteert toch in toch bijna 9 uur meer op de fiets. Eerder altijd agenda's naast elkaar leggen om te kijken welke avond kon. Dan ging ik ook nog alleen als het niet regende.. De ritjes waren dan max zo'n 50km.
Het was wel leuk om te doen, maar aan de andere kant zag je onderweg ook geen flikker in het donker tussen de weilanden.
Nu met de Tacx dat je niet afhankelijk bent van het weer maakt dat ik sowieso elke week 2x kan fietsen en soms 3x.. Ook ga je net iets langer, wil die race nog even meepakken of die routebadge halen. Ik vind het heerlijk! Fietsmaten vragen geregeld.. Ga je nog een keer buiten fietsen of hoe zit dat
Morgen moet het maar weer eens gebeuren, ga een ritje van 60km maken met wat clubgenoten..
Gezellig en leuk om weer eens buiten te trappen.
Maar vind het totaal geen straf op de Tacx, ik vermaak me er prima mee. Vind het echt veel leuker dan gedacht. Dat komt mede door de races, de spanning die erbij komt en ook het sociale aspect op bijv. Facebook
I
Ik zit nu 2 maanden op de kickr core, 1e maand zwift, nu 5 weken Trainerroad, net sweet spot base low volume 1 afgerond, 3,5 uur in de week + af en toe een ritje buiten.
Vorig jaar op mijn piek reed ik de MTB route Dorst in 22:56, net na de zomer. Deze tijd kon ik 2 weken terug evenaren, maar nu na een recovery week zit ik daar al bijna 30 seconden onder
. En dat is nog maar het begin van het TR plan.
https://www.strava.com/activities/3079246394
Komende week nieuwe ramptest en base 2 starten met wat pittigere workouts op de planning
Heerlijk
Vorig jaar op mijn piek reed ik de MTB route Dorst in 22:56, net na de zomer. Deze tijd kon ik 2 weken terug evenaren, maar nu na een recovery week zit ik daar al bijna 30 seconden onder
https://www.strava.com/activities/3079246394
Komende week nieuwe ramptest en base 2 starten met wat pittigere workouts op de planning
Heerlijk
Onderschat een week rust ook niet he. Niet om je gevoel teniet te doen maar waarschijnlijk neem jij net als in in de zomer geen week rust, als t mooi weer is wil je fietsen. Een paar dagen rust (of echt rustig rijden) doet echt wonderen.Prulleman schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:54:
maar nu na een recovery week zit ik daar al bijna 30 seconden onder. En dat is nog maar het begin van het
Exact expert nodig?
Ja, dat kan wel kloppen, vorige PR was net na de zomervakantie, eigenlijk boven verwachting na 2,5 weinig doen. recovery week in TrainerRoad is overigens niet complete rust, maar 60-70% FTP workouts (geen sweetspot, threshold of over/unders).Crazy D schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:21:
[...]
Onderschat een week rust ook niet he. Niet om je gevoel teniet te doen maar waarschijnlijk neem jij net als in in de zomer geen week rust, als t mooi weer is wil je fietsen. Een paar dagen rust (of echt rustig rijden) doet echt wonderen.
Vorig jaar had ik rond deze tijd 0 km (omdat ik in december door mijn rug gegaan was) en uiteindelijk op ruim 12dkm geeindigd. Dankzij TR/Zwift zit ik dit jaar alweer aan de 1.200km. Het is nog niet de traditionele augustus vorm, maar fair to say dat ik apefit de winter uit ga komen.
Verder is het geen doel op zich om het vorige jaar te overtreffen (behalve dan de tijd op de Velomediane te verbeteren), maar over het algemeen geldt hoe makkelijker het gaat, hoe meer ik fiets en des te leuker ik het vind. Dat is wel de grootste plus van indoor trainen wat mij betreft.
Zoals eerder aangegeven ben ik de races in Zwift ook écht leuk gaan vinden. Dat is wel een 180 ten opzichte van voorgaande jaren toen ik wat doelloos in Watopia rondreed.
* Ypuh is het punt van schaamte over zijn verslaving al voorbij
Verder is het geen doel op zich om het vorige jaar te overtreffen (behalve dan de tijd op de Velomediane te verbeteren), maar over het algemeen geldt hoe makkelijker het gaat, hoe meer ik fiets en des te leuker ik het vind. Dat is wel de grootste plus van indoor trainen wat mij betreft.
Zoals eerder aangegeven ben ik de races in Zwift ook écht leuk gaan vinden. Dat is wel een 180 ten opzichte van voorgaande jaren toen ik wat doelloos in Watopia rondreed.
Haha herkenbaar.. De gamer in mij komt weer helemaal naar bovenYpuh schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:37:
Zwiftpower bekijken, welke events er zijn.. Doen er B rijders mee waar ik op moet letten omdat die niet meetellen in de uitslag..
Bijv. de race afgelopen woensdag, ik kende het parcours niet zo goed.. snel ff paar YT filmpjes bekeken om te zien waar ik op moest letten
offtopic:: mijn dochter van 5 speelt nu geregeld op een oude pc die we eerst naar de kringloop wilde brengen. Ze vind het echt geweldig! Papa.. kom je me even helpen! (of ze kijkt zelf al op YT voor een walktrough
Papa.. hoe kan jij dat allemaal zo goed!! Ze moest eens weten hoeveel uren en dagen ik vroeger Aq2 speelde.. en daarna COD op de Xbox
Ik merk ook dat ik door het hebben van een indoor trainer veel fitter de winter uitkom, zelfs los van de kilometers die ik tot nog toe heb gemaakt in 2020 (ruim 600, incl een ziekte en vakantie tussendoor). Normaliter is de winter voor mij het moment dat ik weinig fiets en ook wel wat kilo's aankom. Ik heb een aantal jaar geleden de Alpe D'Huzes gefietst, en toen woog ik in de week van het evenement 76,5 kilo. Ik stond vanochtend op de weegschaal en ik woog 75 kilo. Voor mij een duidelijk teken dat het de goede kant op gaat voor de zomer.
Inderdaad herkenbaar.Flipmo schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:50:
Haha herkenbaar.. De gamer in mij komt weer helemaal naar boven
Zwiftpower bekijken, welke events er zijn.. Doen er B rijders mee waar ik op moet letten omdat die niet meetellen in de uitslag..
Bijv. de race afgelopen woensdag, ik kende het parcours niet zo goed.. snel ff paar YT filmpjes bekeken om te zien waar ik op moest letten
Tot en met mijn studententijd ook teveel gegamed (o.a. BF4). Geen seconde spijt van, maar ook daar gold hoe vaker ik het deed en hoe beter ik er in werd, des te leuker ik het vond. Dingen als sokken, fietsen en je poppetje kunnen me gestolen worden, maar al die cijfertjes op Zwiftpower, de Zwift NL competitie en op een route zoals Richmond bij de eerste beste klim een paar man op het rooster leggen of als een stervende zwaan eraf waaien zijn simpelweg genieten.
Ik kan ook serieus balen (in de meest positieve zin van het woord) als ik door gebrek aan parcourskennis de boot mis op de eerste beste klim, of zoals eerder deze week niet het maximale uit een sprint haal omdat de timing in Zwift toch wel even wennen is.
Schooltijd is de afgelopen jaren ongeveer werktijd geworden en speeltijd is eigenlijk nog steeds speeltijd, maar dan met/op/naast/voor de fiets
Wij hebben de kids ook een zwift account gegeven en het kleinste maatje racefiets erbij gekocht zodat ze ook kunnen rijden
Zwift is gratis voor kids.
Alleen zien ze zwiften (nog) niet als gamen
Alleen zien ze zwiften (nog) niet als gamen
[ Voor 14% gewijzigd door Mistraller op 07-02-2020 15:09 ]
---------------
Hier ook een ervaring uit mijn kant, zo juist namelijk mijn eerste race gereden in Zwift. 
En dat was best tof! (Crit City Race in D)
Uiteraard de boot gemist met de eerste groep. Dus vanuit achter (29ste van de 36) eerst even parcour verkennen. Gelukkig kon dat prima omdat het ongeveer 7 dezelfde rondjes waren.
Toen via twee keer een sprint, twee maal kunnen oversteken naar een paar daarvoor.
Uiteindelijk 24ste geworden en veel harder gereden dan ik eigenlijk van plan was.....
Ik vond het mooi!
Uiteraard de boot gemist met de eerste groep. Dus vanuit achter (29ste van de 36) eerst even parcour verkennen. Gelukkig kon dat prima omdat het ongeveer 7 dezelfde rondjes waren.
Toen via twee keer een sprint, twee maal kunnen oversteken naar een paar daarvoor.
Uiteindelijk 24ste geworden en veel harder gereden dan ik eigenlijk van plan was.....
Ik vond het mooi!
Sterkte met je nieuwe verslavingPaulBloem schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:35:
Hier ook een ervaring uit mijn kant, zo juist namelijk mijn eerste race gereden in Zwift.
Ik vond het mooi!
Vooral het.. . veel harder gereden dan ik eigenlijk van plan was
komt me totaal niet bekend voor

Je hebt wel meteen een pittig parcour gereden, Crit City heb je eigenlijk weinig rust momenten, het gaat continu op en af. Kleine tip, vanaf de start (en zelfs paar seconden voor het aftellen) even een paar honderd meter volle bak om in de kopgroep te blijven. Daarna vlakt het eigenlijk altijd wel wat af..
Ja dat is wel een goeie inderdaad.. neem ik mee!Flipmo schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:52:
[...]
Kleine tip, vanaf de start (en zelfs paar seconden voor het aftellen) even een paar honderd meter volle bak om in de kopgroep te blijven. Daarna vlakt het eigenlijk altijd wel wat af..
Geprobeerd om elk weekend buiten te fietsen, maar ben bang dat dit weekend toch een trainingsrit indoor van 1,5 uur moet doen 😫.
Hello fellow humans
Ik merk dat ik door Zwift vooral sterker wordt in de sprint/korte klimmetjes. Dit jaar pas drie keer buiten gefietst maar op de speelse momenten merkt ik dat ik veel beter mijn mannetje sta in de groep tov voorgaande jaren.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Zopas de laatste TdZ gereden in Yorkshire. Eind september waren dit mijn eerste ritjes op Zwift. Beste tijd (in een race) was toen 28:58, vandaag eerste rondje 22:38, dus 4 maand Zwift (2 à 3 keer week) heeft inderdaad geholpen. Ik ben nog maar één keer buiten geweest in 2020, met die TdZ moest ik af en toe kiezen binnen of buiten, en dus meestal voor binnen gekozen.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken op de weg buiten... Meestal rij ik de eerste weken plat, maar denk dat ik nu wel onmiddellijk de Vlaamse Ardennen heuvels ga uitkiezen :-)
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken op de weg buiten... Meestal rij ik de eerste weken plat, maar denk dat ik nu wel onmiddellijk de Vlaamse Ardennen heuvels ga uitkiezen :-)
Doet er morgen nog iemand mee met de Zwift Medio Fondo om 8:05? Of gaan jullie NK tegenwind fietsen doen? 😉
Vreemd vandaag. Was al meer dan drie uur bezig op Zwift en ik bleef zin hebben om verder te rijden. Helaas was het middageten klaar
.
Jammer ze niet een uurtje eerder starten. Helaas nog meer te doen.Tranze schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:35:
Doet er morgen nog iemand mee met de Zwift Medio Fondo om 8:05? Of gaan jullie NK tegenwind fietsen doen? 😉
Ik wil me graag aansluiten bij de indoor cycling club
. Heb een Kickr op het oog. als ik het goed heb gelezen is dit op het moment de beste fietstrainer? De Kickr Power heeft een voorgemonteerde casette. M'n fiets is een Cube Attain SL Disc 2019 met Shimano 105 CS-R7000. Kan ik dan de cassette van de Kickr gebruiken?
Is een voorwielsteun aan te raden bij het gebruik van een fietstrainer? Ik zie dat Wahoo er een heeft die eigenlijk bedoeld is voor de Snap. Is het verstandig deze te gebruiken i.c.m. Kickr?
Is een voorwielsteun aan te raden bij het gebruik van een fietstrainer? Ik zie dat Wahoo er een heeft die eigenlijk bedoeld is voor de Snap. Is het verstandig deze te gebruiken i.c.m. Kickr?
[ Voor 4% gewijzigd door Mastasidaz op 08-02-2020 21:49 ]
Kickr is een prima trainer. Die casette is compatibel, 11 speed cassette geschikt voor Shimano en SRAM. De voorwielsteun heb je niet nodig (direct drive trainer zit wat lager door ontbreken achterwiel), zou dan aanvoelen alsof je altijd berg op gaat.Mastasidaz schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:47:
Ik wil me graag aansluiten bij de indoor cycling club. Heb een Kickr op het oog. als ik het goed heb gelezen is dit op het moment de beste fietstrainer? De Kickr Power heeft een voorgemonteerde casette. M'n fiets is een Cube Attain SL Disc 2019 met Shimano 105 CS-R7000. Kan ik dan de cassette van de Kickr gebruiken?
Kan zijn dat bij de Kickr het anders is, maar bij de Tacx Neo is de voorwiel steun ‘nodig’ om de fiets juist level te zetten omdat het achterwiel juist hoger staat...
Ik heb afgelopen oktober Kickr Core gekocht bij lokale fietsenmaker. Ruim twee weken geleden teruggebracht met geluid / aanloop problemen. De fietsenmaker heeft hem opgestuurd naar Wahoo. Tot op heden nog geen reactie gehad. Wat zijn jullie ervaringen met klantenservice Wahoo?
Mijn enige ervaring is dat ik een defecte snelheidsmeter gekregen had bij mijn Elemnt Bold. Die was binnen no-time vervangen door een nieuw exemplaar. Maar ik kan me voorstellen dat het repareren van een trainer wel meer tijd kost. Het contact verloopt dan via de LBS, die blijft jouw aanspreekpunt.
Ik had direct contact met Wahoo opgenomen ipv met verkoper Bol.com. Zodra ze zagen dat mijn oude kickr core verzonden was hadden ze al een nieuwe mijn kant op gestuurd. Echt binnen een paar dagen.
Bij de Wahoo's en Flux heb je geen voorwielsteun nodig, die staan vrij laag. Bij de Neo wordt er een voorwielsteun meegeleverd.Mastasidaz schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:47:
Het liep vanochtend toch iets anders. Ivm met de storm eerst even 9km gaan hardlopen. Daarna dus niet de Fondo, maar de Tour de Zwift: Stage 7 - Long Distance gedaan... Ging natuurlijk weer veel harder dan gepland. FTP weer 10 omhoog bijgesteld naar 240 😅. 23e van de 75 in de A cat. op ZP. Ben ik best trots op zo na 5 weken Build Me Up.
[ Voor 32% gewijzigd door Tranze op 09-02-2020 10:46 ]
Vanmorgen weer een route batch binnen geharkt (MEGA PRETZEL) Dacht dat het 104 km was, de indicatiebalk was ook al vol voor mijn gevoel. Stond op het punt om te stoppen met het idee dat er iets fout was gegaan maar kreeg toen net de melding.
In iedergeval goede duur sessie gehad:)
https://strava.app.link/DRwBrGe3V3
Op Zwiftinsider stond ie op 110km, dus ik had mij daarop ingesteld, dus met 107 viel dat weer mee, dus toen heb ik er toch maar 110 van gemaakt. Wel gek dat ie op z'n raar punt eindigt, zonder banner zelfs, vond je niet?bazzard schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:20:
Vanmorgen weer een route batch binnen geharkt (MEGA PRETZEL) Dacht dat het 104 km was, de indicatiebalk was ook al vol voor mijn gevoel. Stond op het punt om te stoppen met het idee dat er iets fout was gegaan maar kreeg toen net de melding.
---------------
Hoi,
Ik heb sinds vandaag een tacx flux 2. Als ik ga fietsen met de tacx app past hij de weerstand niet aan. Dit had ik in eerste instantie met de wahoo kickr snap ook maar wahoo apparatuur werkt niet geeft tacx aan. Met zwift en rgt cycling past hij de weerstand wel aan. Heeft iemand enig idee wat er mis gaat?
Ik heb sinds vandaag een tacx flux 2. Als ik ga fietsen met de tacx app past hij de weerstand niet aan. Dit had ik in eerste instantie met de wahoo kickr snap ook maar wahoo apparatuur werkt niet geeft tacx aan. Met zwift en rgt cycling past hij de weerstand wel aan. Heeft iemand enig idee wat er mis gaat?
Iemand de 100mijl achievement in Zwift binnengehaald?
Ik schat 160km, 5-6 uur fietsen, paar pauzes ertussen. Maar wel een flinke zit.
Een kennis van mij heeft vorige week 160,25 km op Zwift gereden. Letterlijk 700m te kort voor 100 mijlSirLenncelot schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:01:
Volgende keer beter zei hij
Ikzelf ben deze morgen vroeg gestart om een uurtje te fietsen voor het ontbijt van de fietsclub.
Wou na het ontbijt nog 2 uurtjes rijden. Op het moment van schrijven ben ik 3 uur ver met 92 km. Nog 15 minuutjes en dan stop ik écht wel
Verslaving, verslaving...
Zal er vandaag in totaal dus ook 130 hebben in een kleine 4u15. Als je 10x de Tick Tock route doet ben je zeker in 5 uur binnen voor 100 mijl.
Ik heb afgelopen week mijn Elite Suito geinstalleerd. Daarnaast de standaard software van Elite en Zwift geinstalleerd. Nad eerste omwentelingen heb ik de software gecheckt en zie ik dat ik ruim 600watt makkelijk weg fiets. Wat zeker niet kan. Calibratie uitgevoerd op zowel de elite als de zwift software maar ik blijf rond die 600watt hangen. Dat betekent dat ik in Zwift 125km per uur fiets!!!
Heeft iemand ook zo'n ervaring of tip wat te doen?
Firmware van de Suito up to date?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Probeer het zwift of elite forum daar staan meer van deze cases.Stitchie schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:27:
Ik heb afgelopen week mijn Elite Suito geinstalleerd. Daarnaast de standaard software van Elite en Zwift geinstalleerd. Nad eerste omwentelingen heb ik de software gecheckt en zie ik dat ik ruim 600watt makkelijk weg fiets. Wat zeker niet kan. Calibratie uitgevoerd op zowel de elite als de zwift software maar ik blijf rond die 600watt hangen. Dat betekent dat ik in Zwift 125km per uur fiets!!!
Ik heb een Wahoo kickr en een elite suito.
De wahoo heb ik 0 problemen gehad de suite elk week wel weer wat. of veel te lage waardes of veel te hoog. Me cadans gaat ook regelmatig naar de 200 bij een sprint.
wat ik tot nu toe geleerd heb is dat het meestal mis gaat bij de kalibratie. Paar x gehad dat hij pas wilde kalibreren dat ik 700+watt moest trappen om om voorbij de increase speed kwam en kalibratie gelukt was.
Probeer kalibratie eens met een oudere bluetooth versie telefoon, bij mij had dit een positief effect.
me waardes zijn nu wel 10% te laag. maar valt er wel redelijk normaal mee te fietsen.
Spicy!
Doet er iemand mee met de beta van https://velotoncycling.com/ ?
Inderdaad, want 104 is bij de banner downtown. Vandaar dat ik ook dacht dat het fout was gegaan.Mistraller schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:34:
[...]
Op Zwiftinsider stond ie op 110km, dus ik had mij daarop ingesteld, dus met 107 viel dat weer mee, dus toen heb ik er toch maar 110 van gemaakt. Wel gek dat ie op z'n raar punt eindigt, zonder banner zelfs, vond je niet?
Nu de Uber pretzel, vorige keer zat ik stuk aan de voet van de alpe, betere prep en gaan:).
Ziet er heel gaaf uit. Alleen jammer dat je "100" vragen moet invullen voor een beta...Tranze schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:53:
waar kan ik dat vinden...ik zie wel de software versie van de elite software.Michaelg schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:44:
Firmware van de Suito up to date?
Als ik verbinding probber te maken met mijn telefoon (android) vai app upgrado dan zegt mijn telefoon: koppeling geweigerd door suito. De suito heeft op dat moment geen verbinding met de pc.
"Probeer het zwift of elite forum daar staan meer van deze cases."
Waar kan ik die vinden? Bedoel op tweakers of bij Zwift/elite zelf?
Die zit al anderhalf jaar in beta, denk niet dat ze er ooit uit gaan komen.Tranze schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:53:
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nou... ik denk dat het heel gek wordt als ik die nog ga doen hoor. Dat is voor mij ruim 5 uur in het zadel, en dan is mijn spotify playlist wel een beetje uitgeput...bazzard schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:01:
[...]
Inderdaad, want 104 is bij de banner downtown. Vandaar dat ik ook dacht dat het fout was gegaan.
Nu de Uber pretzel, vorige keer zat ik stuk aan de voet van de alpe, betere prep en gaan:).
Ga je de Prudental London full ook nog doen dan?

---------------
Ik zie hem net, maar dat gaat echt te ver
Jammer, want het ziet er wel gaaf uit!MrAngry schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:53:
[...]
Die zit al anderhalf jaar in beta, denk niet dat ze er ooit uit gaan komen.
Als ik lange ritten maak in Zwift stap ik ook geregeld af zoals ik buiten ook zal doen anders is het echt een martelgang.Verder is een goede bikefit ook voor binnen heel belangrijk trouwens (wellicht meer voor binnen dan voor buiten i.v.m. de statische positie)SirLenncelot schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:01:
Vervelende bug, weerstand blijft hangen bij intervaltraining in Zwift! De oefening is 5x 2 minuten 190 en 2 minuten 160 watt echter blijft de weerstand na 2 minuten op 190 watt hangen terwijl op het scherm 160 staat.
Ik gebruik Zwift op Windows 10 met een KICKR Core en het probleem doet zich alleen voor wanneer ik mijn sensoren koppel met Bluetooth, via ANT+ geen problemen.
Lijkt mij een Zwift en geen Wahoo probleem.
Ik gebruik Zwift op Windows 10 met een KICKR Core en het probleem doet zich alleen voor wanneer ik mijn sensoren koppel met Bluetooth, via ANT+ geen problemen.
[ Voor 12% gewijzigd door MOOS op 10-08-2020 13:13 ]
Lijkt me een Bluetooth probleem. Mijn ervaringen met BT zijn maar beperkt want er is altijd wel iets wat niet werkt of hapert. Ik heb al mijn devices (trainer, cadans, hrm, pm) via ANT+ en dat is foutloos mits je de ontvanger een beetje in de buurt van het bb plaatst met een verlengkabeltje.MOOS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:06:
Gewoon ANT+ gebruiken dus
.
Je zou voor de vergelijking ook eens kunnen kijken hoe zwift via BT op je telefoon of tablet draait, als dat wel goed gaat, dan kan het ook nog in de BT drivers van je laptop liggen. Zwift is wellicht wat beter getest op populaire (apple/samsung) telefoons, dan laptop x of BT dongle y.
Je zou voor de vergelijking ook eens kunnen kijken hoe zwift via BT op je telefoon of tablet draait, als dat wel goed gaat, dan kan het ook nog in de BT drivers van je laptop liggen. Zwift is wellicht wat beter getest op populaire (apple/samsung) telefoons, dan laptop x of BT dongle y.
Ik gebruik een zelfde setup en heb dit ook gehad in TrainerRoad. Het heeft altijd goed gewerkt en heb dit pas vorige week voor het eerst gemerkt. Is ook pas één keer voor gekomen.MOOS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:06:
Vervelende bug, weerstand blijft hangen bij intervaltraining in Zwift! De oefening is 5x 2 minuten 190 en 2 minuten 160 watt echter blijft de weerstand na 2 minuten op 190 watt hangen terwijl op het scherm 160 staat.
[Afbeelding]
Het lijkt mij eerder een Win10 + Bluetooth probleem dan Core of software ding. Mocht het vaker voor gaan komen dan ga ik switchen naar mijn Android telefoon om te kijken of het probleem daar ook in voorkomt.
Edit: Ik heb trouwens een Intel AC 8265 Wireless/BT kaart in mijn laptop zitten. Zie nu wel dat daarvan de drivers redelijk verouderd zijn. Ga direct nieuwe installeren.
[ Voor 7% gewijzigd door Phydomir op 10-02-2020 13:30 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht dat het aan mijn Bluetooth adapter lag, dus ik heb een nieuwe TP-Link (UB400) adapter gekocht maar weer het zelfde probleem. Drivers nagekeken, firmware update op de KICKR.
Ik kan de workout pauzeren, mijn apparaten via ANT+ koppelen en vervolgens weer hervatten. De ANT+ adapter heb ik geleend om te testen maar die moet binnenkort weer terug.
@Phydomir Gebruik jij ook een KICKR (Core)?
Ik kan de workout pauzeren, mijn apparaten via ANT+ koppelen en vervolgens weer hervatten. De ANT+ adapter heb ik geleend om te testen maar die moet binnenkort weer terug.
Ja. Ook met de nieuwste firmware erop.MOOS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:36:
Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht dat het aan mijn Bluetooth adapter lag, dus ik heb een nieuwe TP-Link (UB400) adapter gekocht maar weer het zelfde probleem. Drivers nagekeken, firmware update op de KICKR.
Ik heb het overigens niet altijd. Heb het nu in één workout gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Phydomir op 10-02-2020 13:45 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Is het al bekend wat je krijgt als je de tour de zwift voltooid?
Goede vraag. Heb zonnet de laatste (Harrowgate) voltooid, maar geen idee waarvoor eigenlijkBlik1984 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:10:
Wat waren jullie favorieten? Voor mij toch wel Yorkshire, London (Leith Hill) en Bologna.
[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 10-02-2020 20:43 ]
Bologna zonder twijfel, komt ook omdat ik die nog niet eerder had gedaan en de rest welYpuh schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:39:
[...]
Goede vraag. Heb zonnet de laatste (Harrowgate) voltooid, maar geen idee waarvoor eigenlijk![]()
Wat waren jullie favorieten? Voor mij toch wel Yorkshire, London (Leith Hill) en Bologna.
Bologna vond ik ook wel leuk. Zeker toen ik in de gaten kreeg dat we maar 2x naar boven moesten.
Om de 1 of andere reden had ik in m'n hoofd zitten dat het 3x was
.
Ideaal klimmetje qua lengte om nét iets boven je comfortvermogen te trappen.
@Blik1984 Enkel de TdZ 2020 outfit denk ik. Enfin, ik heb toch niets meer gekregen dan dat.
Om de 1 of andere reden had ik in m'n hoofd zitten dat het 3x was
Ideaal klimmetje qua lengte om nét iets boven je comfortvermogen te trappen.
@Blik1984 Enkel de TdZ 2020 outfit denk ik. Enfin, ik heb toch niets meer gekregen dan dat.
[ Voor 16% gewijzigd door CedricD op 10-02-2020 21:53 ]
Lijkt erop dat er toch iets over beloofd is... https://forums.zwift.com/...o-the-shiny-reward/231037
Je krijgt de TdZ 2020 outfit als je opnieuw inlogt *nadat* je alle etappes hebt voltooid. Tijdens de laatste rit krijg je niets, je moet echt even de game opnieuw opstarten....
Beetje apart, maar de interface van Zwift is dat sowieso wel... Waarschijnlijk kan de check alleen plaatsvinden op het "main screen" (waar je ook routes selecteert) en moet je daarom opnieuw inloggen.
@Def1ant Hmm ja meer beloofd maar lijkt daar uit op te maken dat er niet meer gaat komen (omdat wat ze van plan waren mislukt is)? Tour de Watopia moeten we dan weer op wachten...
Beetje apart, maar de interface van Zwift is dat sowieso wel... Waarschijnlijk kan de check alleen plaatsvinden op het "main screen" (waar je ook routes selecteert) en moet je daarom opnieuw inloggen.
@Def1ant Hmm ja meer beloofd maar lijkt daar uit op te maken dat er niet meer gaat komen (omdat wat ze van plan waren mislukt is)? Tour de Watopia moeten we dan weer op wachten...
[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 11-02-2020 08:52 ]
Ik had wat meer verwacht van de laatste etappes (group ride long distance), ze waren mijns inziens te kort om "long distance" te mogen heten. Daarom vond ik in retrospect de eerste etappes het leukste. Desalniettemin heb ik ook met de kortere etappes veel plezier gehad. Veel deelnemers en ik heb geen verbindingsproblemen ondervonden, alleen was mijn di2 blijkbaar leeg aan de start van BolognaTT.. daar moest ik dus even voor passen en een slot later inschrijvenBlik1984 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:51:
[...]
Bologna zonder twijfel, komt ook omdat ik die nog niet eerder had gedaan en de rest wel
Leuk momentje was tijdens de Big Loop in Watopia, waar iedereen aan het klagen was over de traagheid in de jungle en ik vrolijk geswitcht was naar de mountainbike en daardoor plekken winst kon boeken.
Dat was inderdaad ook zo. Ik vroeg me ook al af waar die mysterieuze gift bleef... Ze hebben zich duidelijk verkeken op de hoeveelheid werk. Maar het viel me ook al op dat de etappes pas heel laat te zien waren, vorige TdZ was volgens mij vooraf al helemaal bekend welke routes er verreden konden worden. Dus ze hebben inderdaad een hoop haast gehad. Bovendien vond ik deze TdZ erg slapjes, de routes waren over het algemeen niet zo lang en de hele TdZ was ook korter, vorig jaar waren het 9 Stages. (Toen kon je bv ook de Alp doen, ook als je nog geen level 12 was)Def1ant schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:59:
Lijkt erop dat er toch iets over beloofd is... https://forums.zwift.com/...o-the-shiny-reward/231037
"All you get is an ugly T-Shirt..."Blik1984 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:10:

Ik heb na stage 7 niet eens meer een mailtje gehad zelfs.
---------------
Richmond en Yorkshire mochten inderdaad een rondje langer, al was ik blij dat Yorkshire 'maar' 2 rondjes waren, want ik was wat ziekjes die dag...
Dat heb ik afgelopen zondag ook gedaan tijdens de Grand Fondo.Jungle vindt ik al het minste stuk en als je dan ook nog zo traag gaat..... met die MTB switch een hoop rijders in weten te halen en voor het gevoel ging het een stuk snellerReynouts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:01:
[...]
Leuk momentje was tijdens de Big Loop in Watopia, waar iedereen aan het klagen was over de traagheid in de jungle en ik vrolijk geswitcht was naar de mountainbike en daardoor plekken winst kon boeken.
oplossing is wel om zelf een ANT+ adapter te kopen. Wanneer je wat geduld hebt voor €10-€20 via Ebay / AliExpress / Amazon.MOOS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:36:
Ik kan de workout pauzeren, mijn apparaten via ANT+ koppelen en vervolgens weer hervatten. De ANT+
ik vond van de TdZ de etappes in Richmond en Harrogate de leukste, voornamelijk omdat ik daar nog nooit eerder had gefietst (op Richmond flat na).
Innsbruck is ook altijd erg prettig, Ben daar in de race nog 1ste geworden
De uber lelijke jersey is nou niet echt iets waarvoor je 7 etappes gaat rijden.
Net als bij grand fondo's, daar kreeg ik bij de eerste ook een jersey, De 2de etappe kwam me niet uit.
Ben er ook niet rouwig om dat ik hem niet gefietst heb.. blijf wel in mijn bike and beer jersey rondcrossen
Gisteren een groupride gereden, maar 2x een powerdrop gehad. De eerste keer moest ik een paar minuten echt volle bak om weer terug te komen. de 2de keer was het maar heel even en bleef ik bij de groep. Wel halverwege gestopt want ik was echt niet vooruit te branden en had gewoon geen zin meer
Laptop overigens met een ANT+ dongle aangesloten, incl. verlengkabel zodat hij naast de tacx staat.
Innsbruck is ook altijd erg prettig, Ben daar in de race nog 1ste geworden
De uber lelijke jersey is nou niet echt iets waarvoor je 7 etappes gaat rijden.
Net als bij grand fondo's, daar kreeg ik bij de eerste ook een jersey, De 2de etappe kwam me niet uit.
Ben er ook niet rouwig om dat ik hem niet gefietst heb.. blijf wel in mijn bike and beer jersey rondcrossen
Gisteren een groupride gereden, maar 2x een powerdrop gehad. De eerste keer moest ik een paar minuten echt volle bak om weer terug te komen. de 2de keer was het maar heel even en bleef ik bij de groep. Wel halverwege gestopt want ik was echt niet vooruit te branden en had gewoon geen zin meer
Laptop overigens met een ANT+ dongle aangesloten, incl. verlengkabel zodat hij naast de tacx staat.
log file uploaden naar https://zwiftalizer.com/ en kijken of je ANT signaal stabiel is. Alternatief zou zwak Wifi signaal kunnen zijn maar dan zou je ook de andere rijders tijdelijk niet zien.
Ik dacht dat je ook wel winst zou pakken met een gravel bike, maar ik merkte eigenlijk geen verschil. Volgende keer de MTB eens testen.MazZz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:39:
[...]
Dat heb ik afgelopen zondag ook gedaan tijdens de Grand Fondo.Jungle vindt ik al het minste stuk en als je dan ook nog zo traag gaat..... met die MTB switch een hoop rijders in weten te halen en voor het gevoel ging het een stuk sneller
Tijd geleden ook al eens gedaan, toen ik in een race de verbinding kwijt was en daardoor de kopgroep uit het zicht verloor. Toen gaf Zwiftalizer aan van ANT signaal is gatenkaas oidBartNL schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:03:
log file uploaden naar https://zwiftalizer.com/ en kijken of je ANT signaal stabiel is. Alternatief zou zwak Wifi signaal kunnen zijn maar dan zou je ook de andere rijders tijdelijk niet zien.
Dat was ook met een verlengkabel en de Tacx ANT + dongle naast de trainer..
Daarna wat vaker de tacx verbonden met bluetooth en er minder last van gehad.
Geen idee wat ik eraan zou kunnen veranderen om het beter te maken.
Wi-Fi signaal is niet top, maar goed. heel zelden (1 op de 10 / 20 ritten) zie ik soms geen zwifters meer. Die zijn dan echter met een paar seconden weer terug..
Ik woon in een hoekhuis (2 onder 1 kap), zit in de garage en ook niet veel storende signalen van anderen.
Ook dan levert het niet per definitie winst op. Als je in een grote groep rijdt heeft het minder zin om te wisselen vanwege de draftvoordelen die je daarmee opgeeft. 1 tegen 1 zou het wisselen naar MTB wel winst opleverenbazzard schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:04:
[...]
Ik dacht dat je ook wel winst zou pakken met een gravel bike, maar ik merkte eigenlijk geen verschil. Volgende keer de MTB eens testen.
Persoonlijk mogen ze van mij die extra weerstand op bepaalde ondergronden waardoor je moet wisselen van bike per direct eruit halen.
+1Blik1984 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:43:
Persoonlijk mogen ze van mij die extra weerstand op bepaalde ondergronden waardoor je moet wisselen van bike per direct eruit halen.
Leuk dat ze MTB en gravel willen pushen in hun game, maar dit heeft meer weg van competitievervalsing. Hoe vaak zie je nou een fietswissel in een professionele koers? In Strade Bianchi rijden ze toch ook niet met MTB's?
En ik geloof niet dat er veel mensen, vaak met de stuurfunctie rijden die ze wel willen promoten met de MTB's..Ypuh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:49:
[...]
+1
Leuk dat ze MTB en gravel willen pushen in hun game, maar dit heeft meer weg van competitievervalsing. Hoe vaak zie je nou een fietswissel in een professionele koers? In Strade Bianchi rijden ze toch ook niet met MTB's?
Pff ik had gisteren in een TDZ group ride hetzelfde. Ik werd vervolgens weer opgeslokt in een groepje wat iets later kwam. Gelukkig bleek dat een fijn groepje, want het groepje daarvoor hebben we vervolgens ingehaald 🤣.Flipmo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:43:
Gisteren een groupride gereden, maar 2x een powerdrop gehad. De eerste keer moest ik een paar minuten echt volle bak om weer terug te komen.
Bij de eindsprint ging ik op 500m aanvallen... Om vervolgens door de mannen weer ingehaald te worden vlak voor de finish. Heb nog wat meer power in de benen nodig.
Ja, dat hele sturen is een beetje kansloos imo. Je stuur draaien heeft zo weinig te maken met sturen op je mtb (of wat voor fiets dan ook..) dat het een beetje sneu is...la_fusion schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:18:
[...]
En ik geloof niet dat er veel mensen, vaak met de stuurfunctie rijden die ze wel willen promoten met de MTB's..
[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 11-02-2020 16:51 ]
Bauke giro 2019 eerste etappe.Ypuh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:49:
[...]
+1
Ik heb er niet zoveel problemen mee, alleen bij mij gaat het wisselen niet snel. Ik kan pas wisselen wanneer ik 100% stil sta.
Ik zal het nooit doen in een race, maar was nu een free ride aan het doen maar merkte niet veel verschil dus.