Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 31 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 13:01
Flipmo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:39:
[...]
Tijd geleden ook al eens gedaan, toen ik in een race de verbinding kwijt was en daardoor de kopgroep uit het zicht verloor. Toen gaf Zwiftalizer aan van ANT signaal is gatenkaas oid :)
Dat was ook met een verlengkabel en de Tacx ANT + dongle naast de trainer..
dat is niet normaal je zou je zeker met de dongle dichtbij de trainer een stabiel signaal moeten hebben. Dat moet je zelf ook willen omdat de aansturing vanuit Zwift dan ook direct werkt. Zeker wanneer je ERG mode trainingen doet merk je dat Zwift dan een meer constant vermogen kan sturen bij een stabiel ANT+ signaal. Probeer de positie van de dongle t.o.v. je trainer eens te veranderen en kijken of je dan beter signaal krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Flipmo

OMG !!

BartNL schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:22:
[...]

dat is niet normaal je zou je zeker met de dongle dichtbij de trainer een stabiel signaal moeten hebben. Dat moet je zelf ook willen omdat de aansturing vanuit Zwift dan ook direct werkt. Zeker wanneer je ERG mode trainingen doet merk je dat Zwift dan een meer constant vermogen kan sturen bij een stabiel ANT+ signaal. Probeer de positie van de dongle t.o.v. je trainer eens te veranderen en kijken of je dan beter signaal krijgt.
Dat dacht ik dus ook, dat ik zo wel een goede verbinding zou hebben.
Ik zal hem vanavond eens aan de andere kant van de Tacx zetten, daar waar ook de stroomkabel de vortex in gaat. (dat ik dat nog niet geprobeerd heb... 8)7 )
Workouts heb ik maar 1x gedaan, om een de achievement te halen ;) Dus ERG mode gebruik ik nooit.
Tot nu toe ervaar ik de beste verbinding via bluetooth, alleen had ik maandag teveel haast dat ik maar snel alles aangezet heb.

Hoop dat het vanavond wel goed gaat, heb in de planning om weer de Zwift NL - Alles uit de kast - Race te gaan fietsen.. Als je dan een powerdrop hebt, dan schrijf het podium maar op je buik ;)
bazzard schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:15:
[...]

Bauke giro 2019 eerste etappe.

Ik heb er niet zoveel problemen mee, alleen bij mij gaat het wisselen niet snel. Ik kan pas wisselen wanneer ik 100% stil sta.
Ik zal het nooit doen in een race, maar was nu een free ride aan het doen maar merkte niet veel verschil dus.
Als je op je toetsenbord op "A" drukt, dan kom je in het pairing menu. Je staat dan zo goed als meteen stil.
Of je nu op een afdaling zit of niet.. dat maakt niet uit.
Dan snel even escape om in het andere menu te komen om je fiets te wisselen.
Tranze schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:47:
[...]

Pff ik had gisteren in een TDZ group ride hetzelfde. Ik werd vervolgens weer opgeslokt in een groepje wat iets later kwam. Gelukkig bleek dat een fijn groepje, want het groepje daarvoor hebben we vervolgens ingehaald 🤣.
Bij de eindsprint ging ik op 500m aanvallen... Om vervolgens door de mannen weer ingehaald te worden vlak voor de finish. Heb nog wat meer power in de benen nodig.
irritant is dat he! in een groupride als TdZ zou ik het niet zo erg vinden, dan zijn er (zoals je nu ook had) genoeg groepjes waar je dan in kan aanhaken.
In een race of groupride met een Fence dan ben je weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:33
Die power drops zijn inderdaad erg vervelend en mijn wifi verbinding is ook al niet al te best (de meterkast en Tacx zitten letterlijk op de meest uiterste punten van het huis met een verdieping er tussen). De range extender die ik heb maakt het geheel nog instabieler. Op ANT+ en zonder range extender en geen podcast/Youtube/Netflix lijkt het allemaal net goed te gaan.

Een power drop in een group ride is vervelend, maar in een race is het echt een serieuze buzzkill (vooral als je er de hele week naar uit hebt gekeken).

Vanavond mogen we in ieder geval weer!
https://zwift.com/events/view/330910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik heb het idee dat een ANT+ signaal ook wifi verstoord.... ik train nu met Trainerroad op mijn telefoon (op een garmin mount, op mijn stuur).Kickr core verbonden via ANT+, maar als de rit is afgelopen, dan is de wifi connectie altijd heel gaar.. strava blijft vaak laden, de ride analysis van TR laad heel traag etc. als ik wifi uitschakel en via 4g verder ga is het geen probleem. De rest in huis heeft er geen last van, het lijkt dus lokale storing. (misschien specifiek voor telefoons, geen idee..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
heb jij een telefoon met ANT+? Volgens mij verbindt de Kickr dan gewoon via bluetooth hoor.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Samsung s8 met ant+, ook mijn ant+ only hr strap werkt prima

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 12-02-2020 13:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:03
Apple TV 4k werkt prima met BT, Kickr Core binnen de seconde opgepikt door Zwift. Garmin Dual HR idem dito. Voor € 199 is dit een nobrainer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 21:22
Prulleman schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:30:
Ik heb het idee dat een ANT+ signaal ook wifi verstoord.... ik train nu met Trainerroad op mijn telefoon (op een garmin mount, op mijn stuur).Kickr core verbonden via ANT+, maar als de rit is afgelopen, dan is de wifi connectie altijd heel gaar.. strava blijft vaak laden, de ride analysis van TR laad heel traag etc. als ik wifi uitschakel en via 4g verder ga is het geen probleem. De rest in huis heeft er geen last van, het lijkt dus lokale storing. (misschien specifiek voor telefoons, geen idee..)
Is inderdaad mogelijk. ANT+ werkt op 2457 MHz en dat valt binnen het frequentiebereik van kanaal 8 tot en met 12 op de 2,4 GHz-band dat ook gebruikt wordt voor WiFi.
Als het enigszins mogelijk is dus die kanalen vermijden in de directe omgeving van je ANT+ apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@CedricD stond hier op 6.. toch maar even wat lager gezet, misschien dat het scheelt

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
Tranze schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Ik heb deze op het stuur: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7f7b4c4dbCQRg8
Redelijk onverwoestbaar, dus over te spreken![Afbeelding]
Ik heb de mijne ook binnen. Iets ander model, en hij past PERFECT! Ik ben er enorm blij mee, voelt rocksolid, telefoon past er, met hoesje, perfect in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k45U7RjcATFNQfcaTF5ndtfZ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gp2ZJVvFc9YRqJRJY9QFXo7f/thumb.jpg

En dus ook nog eens lekker snel binnen :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
Mistraller schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 00:57:
[...]

Ik heb de mijne ook binnen. Iets ander model, en hij past PERFECT! Ik ben er enorm blij mee, voelt rocksolid, telefoon past er, met hoesje, perfect in.
Kijk, mooi! 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Gisteren geen powerdrop gehad met de NL koers, ANT Dongle aan de andere kant gezet.
Voor de zekerheid toch de tacx met bluetooth verbonden, maar alle andere sensoren (cadans en HS) wel met de ANT dongle. De vorige keer vielen die namelijk ook even uit.
Alleen nu viel ik gisteren zelf uit... kramp :P

(copy paste berichtje van de zwift NL facebook pagina)

Woensdag Krampdag ☹️
Vorige week de eerste race met Zwift NL (c klasse), dit smaakte naar meer! Gisteren de hele dag naar de race uitgekeken.. wist dat in Titans grove de verschillen gemaakt werden.. Maar dat het zo zou aflopen.. 🤣

Vanaf de start uiteraard weer volle bak, kon prima bij de kopgroep van een man of 20 blijven. Net voor Titans grove kon ook de 2de groep aansluiten en gingen we met 40 man de bulten op. Mijn hartslag zat direct in het donkerrode maar het was nog net te doen.
Aan het einde van de grove zelfs duwen op de benen op erbij te blijven.. Dacht al.. dit ga ik de 2de ronde niet volhouden in de kopgroep!

Maar zover kwam het niet.. want net buiten de grove *KRAMP*!!!! en hoe... pff snel uitgeklikt en proberen te strekken. Kreeg dit gewoon niet voor elkaar zo'n pijn deed het. Pas na 3 minuten (daaaaag peleton!) kon ik mijn voet weer op het pedaal krijgen en rustig rondtrappen.
Kon gelukkig bij Smeets en De Graaf aanhaken zodat ik niet helemaal alleen rondfietste.
In de 2de ronde titans grove kon ik ze echter van me af schudden en ben ik solo naar de finish gereden. Waar op het laatste Hendriks en Smeets nog gevaarlijk in de buurt kwamen.. Maar had nog w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:49
Flipmo schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:27:

Kon gelukkig bij Smeets en De Graaf aanhaken zodat ik niet helemaal alleen rondfietste.
In de 2de ronde titans grove kon ik ze echter van me af schudden en ben ik solo naar de finish gereden. Waar op het laatste Hendriks en Smeets nog gevaarlijk in de buurt kwamen.. Maar had nog w
Was dit het jaarlijkse Studio Sport uitje, met DeMart, Dione en Martijn Hendriks?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-07 23:11
bartosiej schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:31:
Mijn Tacx Flux begint het na zo'n 1100km een beetje te begeven. Bij hogere wattages (>200W) voel ik harde tikken die ik via mn trappers door mn hele fietsframe heen voel.

Tacx opengemaakt en groot deel van het rubber van de belt ligt in kleine deeltjes verspreid door de hele behuizing 8)7. De belt begint ook op een aantal stukken te breken. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Is het mogelijk om er een nieuwe belt in te zetten?

Tacx valt helaas net buiten garantie..

Hier een foto van de binnenkant waar ook een deel van de schade te zien is:
https://imgur.com/a/pDXLdPb
Na jullie reacties inderdaad contact opgenomen met Tacx. Niks anders dan lof voor de support. Ik bleek nog wel garantie te hebben, filmpje gestuurd met de geluiden en er werd meteen aangegeven dat ik een nieuwe trainer kon krijgen.

In eerste instantie al heel blij, omdat ze de 'oude' Flux niet meer maken en ik dus een Flux S zou krijgen. Toen hebben ze nog aangeboden dat ik tegen (kleine) bijbetaling zelfs een gloednieuwe Flux 2 kon krijgen. Hier gebruik van gemaakt en hij komt morgen binnen _/-\o_

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01
Sinds begin december een Kickr Core en aan het begin ook allerlei issues gehad met BT en Ant+. Eerst begonnen met een goedkope Amazon Ant+ USB adapter voor de pc, dat werkte één of twee avonden goed, daarna dramatisch (constant drops in de HR en ERG modus workouts deden heel raar.
Ook nog naast mijn oude vertrouwde Garmin Ant+ HR unit uit 2014, nog een (Ali) Magene HR band laten importeren (BT en Ant+) en getest met Bluetooth only, maar ook dat, als je dan een drop had, dan kreeg je hem niet eenvoudig meer gepaired. Waarschijnlijk omdat BT een echte 1 op 1 connectie is en ook in je zender dan een soort lock/pair ofzo zit. Moet je paar minuten wachten? Naja, allemaal ellende om dan iets te herstellen. Dus geen BT meer voor mij.
Ook een S8 met BT uit en puur Ant+ getest, dat werkte goed, maar ik heb een bril voor dichtbij en een bril op een zweethoofd glijd eraf.. en zo'n 5" scherm... is eigenlijk ook gewoon niets (werkte wél goed qua connectie).

Uiteindelijk een Tacx USB Ant+ adapter gekocht en BT uitgeschakeld op de pc en sindsdien feilloze connectie, zowel met Core, Magene HR en Garmin HR.

Tevens een draadloze telefoon lader die ik toch niet gebruikte ontkoppelt, wellicht hielp dat ook nog. Waarom ik die ook als verdachte zag? Als ik mijn S8 telefoon via die draadloze lader oplaadde, kon die S8 geen enkele of slechts voor een paar seconden een Ant+ signaal ontvangen en dan was er weer niets te zien.
Ter referentie: sinds 2014 gebruikte ik de Garmin Ant+ HR i.c.m. Sony en Samsung telefoons met ingebouwde Ant+ als enige fietscomputer (ik had al die jaren geen fietscomputer), zonder noemenswaardige issues. Dus in dat opzicht had ik hele goede ervaringen met Ant+, maar dat was altijd buiten! ;-) Ik weet nog steeds niet wat de problemen bij mij veroorzaakte, maar ben nu blij dat het al enige weken perfect draait.

Afijn, als je opstartproblemen hebt om alles stabiel werkend te krijgen: je bent echt niet de enige.

Inmiddels zit ik 3-4 dagen/week op Zwift en maak ik tussen 130 en 200km per week, waar ik de jaren ervoor wellicht 40 ritten per jaar maakte. Echt wel een oplossing als je hele jonge kinderen hebt. :) Daarnaast had ik nooit een powermeter en nu wel, dat helpt ook enorm als je van al die data houdt.

En progressie zien (in cijfers maar nu ook qua gemak) is aanlokkelijk! Zeker met Zwiftpower. Inmiddels moet ik met B meedoen van ZP en ben ik door ZP zelfs al een keer A geclassifisseerd in een 100km Audax rit (moest wel heel erg tot het gaatje gaan om aansluiting te houden). ALs je pas twee maand bezig bent en daarvoor niet eens 1 x peer week 30km maakte, mag ik wel tevreden zijn!

Zwiftpower, ook al zo'n belevenis. Ik moest een paar keer winnen en gediskwalificeerd worden in ZP om beetje door te hebben hoe dat werkt. Inmiddels niet meer zuur om een C TdZ race die ik won, WKG kreeg, terwijl ZP mij nog steeds als D inschaalde (was pas mijn 3e race die ik hard fietste). Inmiddels begrijp ik ook dat ik dus zo'n vervelende gast was/ben die zich inschreef op één of twee categorieën te laag.

AL die categorieën... Elke B race of workout vind ik echter veel te hard gaan, je moet toch ook herstelritjes doen... als je dat in een groepje doet (want dat is veel minder saai), dan doe ik dat toch het liefst in een C of D. Wie worstelt daar nog meer mee? Om dan een juist event te vinden in het tijdsblokje dat ik op de fiets kan springen is dan toch nog lastig. Ik heb ze niet voor het uitkiezen.

pepernooot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Gister ook weer een heerlijke race gehad in de B-categorie. Het parcours bleek wel iets meer op en neer te gaan dan gedacht, met 2 klimmetjes en daartussen wat glooiende stukken. Ze deden wel pijn, maar mijn benen verteerde het behoorlijk goed. Heb maar gewoon gasgegeven en erop gegokt dat ik het tempo volhouden kon.

Er deden in totaal iets van 40 renners mee en het bleek lastig om het peleton op te breken. Vorige week op Richmond was een lange vlakke rit met klassieke 'massa' sprint wat een beetje onbevredigend voelde. Deze week heb ik dan ook maar geprobeerd de koers een beetje te maken, samen met een Nederlander en een Noor die er ook wel zin in hadden.

Op de klimmetjes reed iedereen rond de 5+ w/kg, maar ik heb geprobeerd ook vooral de vlakke stukken daarvoor en na een paar minuten op 400w+ de boel aan te trekken. Dat bleek redelijk succesvol, want we kwamen met nog 12 man aan bij de finish. Mijn doel was simpel; de directe concurrent voor het klassement er afrijden (na 3 races slechts 1s verschil tussen ons beiden).

Voor de eindoverwinning had ik al iets teveel met mijn krachten gesmeten, dus de laatste 2 kilometer maar gewoon besloten vanaf kop het tempo op te voeren tot de finish. Vlak voor de streep zoals verwacht wel voorbij gereden door die ene Noor, Leon van Bon en nog 3 gasten die ik de hele koers niet op kop gezien had. Mischien niet de slimste strategie, maar wel een heerlijke koers!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
bartosiej schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Na jullie reacties inderdaad contact opgenomen met Tacx. Niks anders dan lof voor de support. Ik bleek nog wel garantie te hebben, filmpje gestuurd met de geluiden en er werd meteen aangegeven dat ik een nieuwe trainer kon krijgen.

In eerste instantie al heel blij, omdat ze de 'oude' Flux niet meer maken en ik dus een Flux S zou krijgen. Toen hebben ze nog aangeboden dat ik tegen (kleine) bijbetaling zelfs een gloednieuwe Flux 2 kon krijgen. Hier gebruik van gemaakt en hij komt morgen binnen _/-\o_
Heb je gebeld? Ik kreeg direct afwijzende mail om het met winkel op te nemen ipv rechtstreeks. Garantie ook net verstreken en ding begint steeds harder te piepen. Wil eigenlijk best bijbetalen voor een neo maar winkel doet verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vandaag een goeie les; niet je telefoon laten scannen naar BT sensors tijdens het zwiften. Het was meer geluk dan wijsheid dat ik in elk geval de tacx nog gekoppeld kreeg...HR is niet meer goedgekomen deze rit 8)7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-07 15:23
klopt, als ik zwift zet ik ook altijd BT uit op mijn telefoon.
Mijn trainer en HR gaan via BT connectie op mijn ipad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
Jpjedi schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:36:
[...]

Heb je gebeld? Ik kreeg direct afwijzende mail om het met winkel op te nemen ipv rechtstreeks. Garantie ook net verstreken en ding begint steeds harder te piepen. Wil eigenlijk best bijbetalen voor een neo maar winkel doet verder niets.
Verrek, nu via Garmin support een bericht gestuurd en krijg direct een bericht terug dat ik een Nieuwe Flux S gratis thuisgestuurd krijg. Top service 👌

Heb nog vraag gesteld of ik betaald kan upgraden naar de Neo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-07 23:11
Jpjedi schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:23:
[...]

Verrek, nu via Garmin support een bericht gestuurd en krijg direct een bericht terug dat ik een Nieuwe Flux S gratis thuisgestuurd krijg. Top service 👌

Heb nog vraag gesteld of ik betaald kan upgraden naar de Neo.
Hahah mooi, toevallig ook contact met Luuk? En jij krijgt dus een nieuwe ook al valt deze buiten de garantie? Ik bleek achteraf nog gewoon garantie te hebben. Ik was in de veronderstelling dat dit maar 1jr was, maar is 2jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Op bijna alles zit tegenwoordig 2 jaar garantie. Wel erg netjes dat ze hem zonder veel gedoe omruilen, en dat je zelfs met een kleine bijbetaling kan upgraden (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 14:30
Over garmin support valt alleen maar met lof te praten. Vorige week mijn garmin horloge met een defect opgestuurd en met 3 dagen kosteloos een nieuwe retour. of hoe hun het noemen een NOH (newly overhauled) product.

Heb zelf een flux s smart waar ook een tik in zit en tijdens het warm fietsen op lage RPM er een rare piep/kraak in zit. Misschien ook maar aanspraak doen op garantie, hij is pas van vorig jaar september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
bartosiej schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Hahah mooi, toevallig ook contact met Luuk? En jij krijgt dus een nieuwe ook al valt deze buiten de garantie? Ik bleek achteraf nog gewoon garantie te hebben. Ik was in de veronderstelling dat dit maar 1jr was, maar is 2jr.
Precies dat, Luuk gaf direct aan dat het 2 jaar vervangingsgarantie was. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Heb zelf ook goede ervaringen met de service van Wahoo.
Mijn bolt was een rubbertje van kapot, werd kostenloos een nieuw toestel opgestuurd.
Hier zat een heeeeeeel klein pitje / barstje in het scherm.. En ook deze werd zonder gedoe omgeruild, dat allemaal binnen een week tijd.

De bedrijven hebben hun naam natuurlijk hoog te houden met alle concurrentie wat voor de koper alleen maar gunstig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

maar goed.. wanneer gaat er weer gefietst worden :P

Zag alweer iets van een Tour de Innsbruck voorbijkomen, vrijdag 21 t/m zondag 23 febr.
3 dagen met elke dag een andere route. Geen inhaaldagen..

https://zwift.com/events/...5YCDZOuTcKLRtpX3w1456pDNc

Misschien dat ik 1 etappe ga rijden als het uitkomt qua planning.
Geen idee of je alle 3 de etappes moet rijden om de Jersey te krijgen.
(die er iets beter uitziet als die van de TdZ ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Flipmo Mijn beentjes zijn redelijk gaar vandaag na de afgelopen 6 dagen op rij gefietst te hebben :+.

Weekends zie je me doorgaans niet op Zwift, tenzij het echt pokkeweer is zoals afgelopen zondag. Zo'n 3-daags evenement waarbij je elke dag moet fietsen is me dus iets teveel van het goede.

Aangezien ik liever met een vast groepje Nederlanders fiets dan een of andere jersey haal, ben ik dinsdag (rustig aan) en woensdag (race) weer aanwezig bij Zwift NL :).

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 14-02-2020 13:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:33
Ik ben vandaag gestart met de Tour Of Sufferlandria. "the Greatest Grand Tour of a Mythical Nation in the World". 9 dagen achter elkaar afzien. Tevens een fundraiser voor de Davis Phinney foundation. Net na dag 1 al naar de klote, gelukkig zijn niet alle dagen zo zwaar.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@MrAngry sterkte!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Morgen nog Uphill Battle, zondag HWBTWTDWH en maandag ga ik de Mega Pretzl doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Tranze schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:47:
Morgen nog Uphill Battle, zondag HWBTWTDWH en maandag ga ik de Mega Pretzl doen.
#heelhollandbakt... of waar staat die afkorting voor?!
Ah zie het al, een workout op zwift.. daar houd ik me nooit mee bezig ;)

Sterkte maandag! lange zit op de trainer! Ga je hem met een groepje doen of solo?
Zaterdag om 09:00 gaat Zwift NL deze rit ook rijden.. heb je nog wat gezelschap onderweg :)
Ypuh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:28:
@Flipmo Mijn beentjes zijn redelijk gaar vandaag na de afgelopen 6 dagen op rij gefietst te hebben :+.

Weekends zie je me doorgaans niet op Zwift, tenzij het echt pokkeweer is zoals afgelopen zondag. Zo'n 3-daags evenement waarbij je elke dag moet fietsen is me dus iets teveel van het goede.

Aangezien ik liever met een vast groepje Nederlanders fiets dan een of andere jersey haal, ben ik dinsdag (rustig aan) en woensdag (race) weer aanwezig bij Zwift NL :).
6 dagen achter elkaar is iets teveel van het goede :P dat krijg ik thuis qua planning ook niet voor elkaar.
2x, en soms 3x per week moet lukken.
De afgelopen weekenden vond ik het weer al ruk zat om niet buiten te gaan fietsen. (op vorige week zaterdag na, was mijn eerste buitenrit sinds lange tijd)
Zondags komt het ook niet zo uit om met de club te gaan, iedereen doet het in de wintermaanden ook wat rustiger aan.. en Zwiften kan je op elk moment inplannen :)

3 dagen achter elkaar zwiften voor zo'n jersey ga ik ook zeker niet doen.

Dinsdag ben ik verhindert, ga woensdag dan waarschijnlijk wel weer de NL race rijden. klein verslagje schrijven op FB en dan komt er wel weer een hoop reactie op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Flipmo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:57:
[...]

#heelhollandbakt... of waar staat die afkorting voor?!
Ah zie het al, een workout op zwift.. daar houd ik me nooit mee bezig ;)

Sterkte maandag! lange zit op de trainer! Ga je hem met een groepje doen of solo?

[...]
Zwift workout idd... ik gebruik 9 van de 10 keer de ERG mode.
Pretz solo helaas. Zag wel dat Zwift NL hem zaterdag gaat doen... maar dat komt dan natuurlijk net weer ongelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Tranze schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:58:
[...]

Zwift workout idd... ik gebruik 9 van de 10 keer de ERG mode.
Pretz solo helaas. Zag wel dat Zwift NL hem zaterdag gaat doen... maar dat komt dan natuurlijk net weer ongelegen.
had mijn bericht net gewijzigd ;) dat zwift NL hem zaterdag ging rijden ;)
Workouts is niet mijn ding, 1x gedaan om een badge te halen en dat was het.
Maar alleen maar mooi dat in Zwift van alles mogelijk is en het voor iedereen uitdagend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Flipmo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:00:
Workouts is niet mijn ding, 1x gedaan om een badge te halen en dat was het.
Maar alleen maar mooi dat in Zwift van alles mogelijk is en het voor iedereen uitdagend te maken.
Van oktober - december heb ik zo'n 12 weken plan in TrainerRoad afgewerkt. Voordeel is dat het vrij 'dom' werk is, dus lekker met Netflix, YT of een podcast aan rijden. Alleen de hele intensieve workouts vragen wel wat meer aandacht.

Workouts voegen m.i. weinig toe aan Zwift, maar het zorgt er wel voor dat je geen 2 abonnementen hoeft af te sluiten (TrainerRoad is met 20e p/m best wel duur voor wat je krijgt). Tegenwoordig doe ik weer liever een group ride als TdZ dan een workout, simpelweg omdat de tijd een stuk sneller voorbij lijkt te gaan. Je moet dan alleen wel opletten dat je niet elke rit volle bak gaat of continu in je D2 blijft hangen om nog wat 'trainingswaarde' over te houden.

Ik ben nu m'n ritjes een beetje rond die woensdag races aan het plannen. Ik fiets meestal 4-5x per week, met weekends 2 langere rustige duurritten buiten. Dan blijft er eigenlijk weinig tijd over voor een 2e intensieve rit/workout. Maandag kan, maar dan moet dinsdag een rustdag zijn. Donderdags is de pap wel zo'n beetje op en vrijdags ga ik het liefst gewoon de kroeg in :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
verhto schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:35:
klopt, als ik zwift zet ik ook altijd BT uit op mijn telefoon.
Mijn trainer en HR gaan via BT connectie op mijn ipad...
Mijn sensors gaan via ANT+ maar toch ging alles over de zeik :+
Tranze schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:47:
lol Hard Work Beats Talent When Talent Doesn't Work Hard.

Vanmorgen de London Pretzel gedaan, lekker rustig peddelen...was bijna niemand dus de ene na de andere Jersey te pakken :9 .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jyo7EsY2f1flR9zNXtx2NDLF/thumb.jpg
Doe nu een "weekje Zwiften", 7 routes op rij. Gewoon, just4fun 8)
Vrouw verklaart me voor gek, helemaal toen ik na het fietsen een "SportZot" uit de koelkast had gepakt haha.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Mistraller schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:38:
[...]

Mijn sensors gaan via ANT+ maar toch ging alles over de zeik :+

[...]

lol Hard Work Beats Talent When Talent Doesn't Work Hard.

Vanmorgen de London Pretzel gedaan, lekker rustig peddelen...was bijna niemand dus de ene na de andere Jersey te pakken :9 .
[Afbeelding]
Doe nu een "weekje Zwiften", 7 routes op rij. Gewoon, just4fun 8)
Vrouw verklaart me voor gek, helemaal toen ik na het fietsen een "SportZot" uit de koelkast had gepakt haha.
fanatiek bezig! en apart om te zien dat er niemand op de weg is!, dat gebeurd bij mij alleen als de wifi wegvalt ;)
aaah, nu weet ik ook wie me laatst had toegevoegd op Zwift, ik had al een idee dat het een Tweaker was, maar nu met deze screenshot erbij valt het kwartje ;)

ik drink na het fietsen ook vaak een alcohol vrije weizen van Krombacher 8)
Smaakt net als echt bier, en is een goed "sportdrankje" ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Flipmo op 14-02-2020 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb ook 2 sixpacks Heineken 0.0 koud staan. Uitstekend herstelbier. Volgens mij is die van Erdinger ook goed, zo marketen ze hem in ieder geval wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Phydomir

Dennis

MrAngry schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:58:
Ik heb ook 2 sixpacks Heineken 0.0 koud staan. Uitstekend herstelbier. Volgens mij is die van Erdinger ook goed, zo marketen ze hem in ieder geval wel.
Check even de TrainerRoad podcast van vorige week. Heel stuk over dat er best wat goed spul in 0.0 bier zit voor je herstel :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Haha, dat bier wel een redelijke hersteldrank schijnt te zijn had ik wel eerder gehoord, maar ook dat (teveel) alcohol weer afbraak doet aan je training. Ik had de link nog niet gelegd dat een 0.0 dat probleem 'oplost' :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Bier (of eigenlijk alles) met alcohol is echt geen redelijke hersteldrank. Alcohol maakt dat je lever onmiddellijk stopt met het aanvullen van de glycogeen voorraden in je spieren, totdat de alcohol en restproducten zijn afgebroken. En meestal blijft het ook niet bij 1 biertje natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
MrAngry schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:01:
Bier (of eigenlijk alles) met alcohol is echt geen redelijke hersteldrank. Alcohol maakt dat je lever onmiddellijk stopt met het aanvullen van de glycogeen voorraden in je spieren, totdat de alcohol en restproducten zijn afgebroken. En meestal blijft het ook niet bij 1 biertje natuurlijk.
gaat hier over 0.0 biertjes :) daar zitten best wat waardevolle voedingstoffen in. En inderdaad, alcohol is echt niet goed als je aan eht trainen bent, het beperkt je capaciteit bij trainen en het beperkt je herstel. Maar met alcolhol vrij heb je daar geen last van :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 17:16
hoeveel bar hebben jullie in de voorband als de fiets in een direct drive trainer staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
timwijn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:42:
hoeveel bar hebben jullie in de voorband als de fiets in een direct drive trainer staat?
Ik heb al 5 maanden niet gecheckt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

ik heb hem altijd op 2 bar staan.. anders stuitert het zo op de klinkerweggetjes..

oftewel... who cares? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
haha, ik heb de fiets zo uit de schuur gepakt en op de trainer gezet in december.. met die band had ik niet buiten moeten gaan rijden, maar binnen maakt het geen bal uit, zolang je maar niet met je velg op de grond staat en de band klem drukt. (je wilt de zijkanten niet beschadigen)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
timwijn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:42:
Ergens tussen de 0 en 2 vermoed ik :+.
Fiets staat al 3 jaar binnen op de rollen, heb er geen last van :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 21:52
Flipmo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:54:
ik heb hem altijd op 2 bar staan.. anders stuitert het zo op de klinkerweggetjes..

oftewel... who cares? :P
Bar slechte grap 😐

Hello fellow humans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 04-07 20:54

Cis

Prulleman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:58:
haha, ik heb de fiets zo uit de schuur gepakt en op de trainer gezet in december.. met die band had ik niet buiten moeten gaan rijden, maar binnen maakt het geen bal uit, zolang je maar niet met je velg op de grond staat en de band klem drukt. (je wilt de zijkanten niet beschadigen)
Dat dus. Ik was een paar minuten onderweg, toen ik ineens merkte dat mijn voorband echt plat was.
Toen heb ik snel geappt naar mijn vrouw, en zij heeft mijn band opgepompt, terwijl ik door de vulkaan reed B)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Nm

[ Voor 93% gewijzigd door Jpjedi op 15-02-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als het weer beter was geweest wel... Nu maar een rondje indoor

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
CedricD schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:13:
[...]

Ergens tussen de 0 en 2 vermoed ik :+.
Fiets staat al 3 jaar binnen op de rollen, heb er geen last van :)
Ik pomp 'm ook niet op gedurende de winter. Wel draai ik het wiel elke week 1/3e rond. Geen idee of het helpt, maar gevoelsmatig wil ik het belaste punt af en toe een keer wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 04-07 20:54

Cis

coelho schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:53:
[...]

Ik pomp 'm ook niet op gedurende de winter. Wel draai ik het wiel elke week 1/3e rond. Geen idee of het helpt, maar gevoelsmatig wil ik het belaste punt af en toe een keer wisselen.
Heb je dan echt stipjes of streepjes op je band gezet, zodat je weet wat 1/3e is? B)
ook logboekje bijhouden enzo welke datum, en clockwise of counterclockwise gedraaid B)

Ik doe hetzelfde eigenlijk, maar dan geheel willekeurig. Ik geef er gewoon een slinger aan

[ Voor 19% gewijzigd door Cis op 15-02-2020 20:58 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Cis schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:31:
[...]

Heb je dan echt stipjes of streepjes op je band gezet, zodat je weet wat 1/3e is? B)
ook logboekje bijhouden enzo welke datum, en clockwise of counterclockwise gedraaid B)

Ik doe hetzelfde eigenlijk, maar dan geheel willekeurig. Ik geef er gewoon een slinger aan
op het oog. Ventiel in 12 uur stand. Altijd clockwise en altijd bij mijn weekend ritje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
MrAngry schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:58:
Heineken vind ik dan weer niks....maar laatst wel een paar sixpacks Affligem Blond 0.0 gehaald :)
Cis schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:52:
[...]

Dat dus. Ik was een paar minuten onderweg, toen ik ineens merkte dat mijn voorband echt plat was.
Toen heb ik snel geappt naar mijn vrouw, en zij heeft mijn band opgepompt, terwijl ik door de vulkaan reed B)
Whaha, dat doe ik ook altijd...vrouwlief appen als ik niet van de fiets af wil om bijv; ventilator te richten, bidon te vullen, handdoek te pakken, of wat ik dan ook vergeten ben. 8)

Is er toevallig een lijstje met waarderingen voor de gewone (niet-route) achievements? Ik heb nu wel die 7-rides-in-a-row, maar of, en hoeveel XP dat oplevert....geen idee eigenlijk. Vergeten te kijken :+

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

mijn vrouw of dochter even een bidon laten vullen heb ik ook al geregeld gedaan.. Zat in een wedstrijd en had toch echt wat water nodig.. binnen 2 minuten was ik weer voorzien :)

Zondag met de UK zwifters een 100km rit gereden, mijn langste zit op Zwift tot nu toe.
Ze reden de Bigfoot hills route.

In het begin ging het best lekker, het eerste uur vloog zo voorbij. 2de uur werden de gesprekken al minder en het 3de uur ging ik 10x dood. Na voor de 3de keer de titans grove door te moeten was ik er wel klaar mee. Maar goed, wie gaat er nu na 80km stoppen als de rit 100km is en je dat jezelf voorgenomen hebt?
Ik dacht... nog ff die Grove door en dan hebben we de klimmetjes wel gehad.
Maar nee hoor, De zwift island klim kwam nog even voorbij.. en op het allerlaatste de vulcano climb..

Had geen kont meer over toen ik klaar was, en mijn hele lijf deed pijn.
uiteindelijk de 100km voltooid in 2 uur en 51 minuten.
Maar dit kunnen we ook weer afvinken!

https://zwift.com/feed/485989938021406144

Op de weg is 100km wel iets makkelijker.. je kan af en toe je benen stilhouden en even een koffiepauze is ook niet verkeerd.. Nu is het 3 uur nonstop trappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Flipmo opvallend lage cadans.. (gemiddeld 73) voor de meeste is het minder belastend om wat meer RPM te trappen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Prulleman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:24:
@Flipmo opvallend lage cadans.. (gemiddeld 73) voor de meeste is het minder belastend om wat meer RPM te trappen.
Dat viel me na (en ook tijdens) de rit ook op, heb zelfs net nog een aantal recente ritten teruggekeken en daar was het ook aan de lage kant.
Begin van het jaar zat ik wel wat hoger, gemiddeld rond de 83.
Heb gisteren tijdens de rit ook wel een paar keer teruggeschakeld, maar dan had ik meer moeite om aan dezelfde wattages te komen.

Dat terwijl ik op de weg vaak wel rond de 90 gemiddeld zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Een verhoging in cadans kost vaak ook een minuutje of zo om aan te wennen, als je al wat langer in een lage cadans zit misschien wel langer.

Ik merk bij mezelf dat ik bij intervallen bij de recovery ook een stuk lager zit qua cadans, maar dan heb ik het over 100-150 watt en ~80rpm. Als er dan een piek aankomt (sweet spot of vo2, 260-300, of nog hoger) dan zorg ik dat de cadans al wat hoger (90-100 rpm) is voor ERG het wattage omhoog kicked. De eerste minuut is dat wat ongemakkelijk, maar daarna is het een stuk beter vol te houden
https://www.trainerroad.c...hen/rides/73328638-kaweah
(bij de laatste piek is het al wat lastiger om de hoge cadans vast te houden, daar dropt ie ook soms richting de 80 omdat mijn hartslag zo hoog is, maar bij 80 wordt de vereiste kracht weer te hoog, dus zie je telkens toch weer de cadans oppakken

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 17-02-2020 13:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:52
Vraagje voor de Zwifters onder ons; laatst zag ik in Zwift twee mensen met 40+ km/uur de berg op racen, terwijl hun wattage echt extreem laag was: rond ~170W of ~2.0 W/kg. Is dit een vorm van cheaten? Bijvoorbeeld met een slecht ingestelde speed sensor of iets dergelijks (of juist een kapotte power meter)?

Als voorbeeld zie Alfred Goedde (nr 7) en David Garcia (nr 8 ) in dit segment (maar de mensen daarboven zijn ook redelijk dubieus):
https://www.strava.com/segments/21348590?filter=overall

Of zie hier zijn hele rit:
https://www.strava.com/ac...7392/segments/76865159941

Maakt natuurlijk niet echt uit, maar vroeg me wel af hoe het kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 17-02-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
volgens mij doet hij een workout en krijgt aangepaste weerstand (ERG mode). Dan kan zo'n verschil ontstaan. Volgens mij moeten deze eigenlijk geschrapt worden uit de standings.

Maar ik kan het verkeerd hebben, heb me er eigenlijk niet heel specifiek in verdiept.

Edit: Zie nu pas dat de links van Strava zijn. Strava kan volgens mij niet onderscheiden of het een workout of een rit betreft.

[ Voor 19% gewijzigd door SirLenncelot op 17-02-2020 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
SirLenncelot schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:56:
volgens mij doet hij een workout en krijgt aangepaste weerstand (ERG mode). Dan kan zo'n verschil ontstaan. Volgens mij moeten deze eigenlijk geschrapt worden uit de standings.

Maar ik kan het verkeerd hebben, heb me er eigenlijk niet heel specifiek in verdiept.
Ik dacht dat je in workout gewoon de power van de workout moest leveren en dat de snelheid van je avatar daarop wordt gebaseerd? Dus dat je als je 300 watt in een workout trapt je even snel gaat als wanneer je 300 watt trapt in sim mode? Alleen kun je in sim mode zelf het wattage kiezen, terwijl dit in de workout vast staat.

Voordeel van workout berg op doen is dacht ik alleen XP; je verdient dat in workout per blok en anders per gereden KM. Dat laatste gaat bergop natuurlijk vrij langzaam...

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 17-02-2020 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Prulleman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:44:
Een verhoging in cadans kost vaak ook een minuutje of zo om aan te wennen, als je al wat langer in een lage cadans zit misschien wel langer.

Ik merk bij mezelf dat ik bij intervallen bij de recovery ook een stuk lager zit qua cadans, maar dan heb ik het over 100-150 watt en ~80rpm. Als er dan een piek aankomt (sweet spot of vo2, 260-300, of nog hoger) dan zorg ik dat de cadans al wat hoger (90-100 rpm) is voor ERG het wattage omhoog kicked. De eerste minuut is dat wat ongemakkelijk, maar daarna is het een stuk beter vol te houden
https://www.trainerroad.c...hen/rides/73328638-kaweah
(bij de laatste piek is het al wat lastiger om de hoge cadans vast te houden, daar dropt ie ook soms richting de 80 omdat mijn hartslag zo hoog is, maar bij 80 wordt de vereiste kracht weer te hoog, dus zie je telkens toch weer de cadans oppakken
Bij het in en uitfietsen (met lage wattage) is het idd niet zo'n probleem om met een lage cadans rond te fietsen.

Maar tnx voor het erop wijzen!
Dat het even een minuutje kan duren om weer dezelfde wattage te trappen met hogere cadans was niet bij me opgekomen. Ik wilde het groepje niet verliezen dus maar weer een versnelling zwaarder :)
Vanaf de start maar direct hogere cadans aanhouden dan moet het wel goedkomen.

Al heeft de Zwift NL van woensdag (2019 UCI Worlds Harrogate Circuit) wel weer teveel klimmetjes om steeds rond de 90 te blijven.
Maar eens zien of ik die ga fietsen, wil na zondag wel liever een vlakker rondje trappen :P
En met mijn 89kg maak ik toch geen kans tussen de B sandbaggers en de lichtere goden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Woensdag Harrogate? Nice!

Dat parcours is wel een van de zwaarsten omdat je zoveel plekken hebt waar je het verschil kunt maken. Zal van start tot finish koersen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-07 14:47

Edit: Zie nu pas dat de links van Strava zijn. Strava kan volgens mij niet onderscheiden of het een workout of een rit betreft.
Bij de workouts van mezelf zie ik het wel staan op Strava. Los van de naam van de rit (die je op zich natuurlijk kan aanpassen) staat er op Strava ook een stukje trainingsanalyse. Beetje indirect, maar het staat er dus wel. Lijkt me dat dit ook voor anderen zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Morrar Ik heb net even een paar workouts terug gekeken, gemeten met een kickr core, dus redelijk betrouwbare power + accurate gewicht invoer (76km).
Ik kom dan op vergelijkbare segmenten (jou gelinkte segment was bv slechts 2%) op:
- 26km/u met 216 watt voor een 3% klim.
- 34km/u met 189 watt voor een 1% klim (waarschijnlijk + drafting voordeel ofzo..)

Het fluctueert wel wat onder verschillende omstandigheden, maar jou voorbeeld is wel bizar.. ook met een verkeerd ingevoerd gewicht zou je niet zo moeten kunnen klimmen volgens mij. (maar dan nog 170W +~2.0 W/kg komt op 85 kg..) en met 85 kg en 170 watt haal je geen kom op een klim. Dus iets klopt er niet

Hij heeft bv een KOM met 199 watt over 50 seconden.. er zijn genoeg zwifters die 800 watt over 50 seconden kunnen trappen, heck, zonder een poging te doen heb ik in een workout ook 430 watt voor 50 seconden staan.

het verschil in power tussen de nummer 1 en nummer 5 in dit overzicht is ook bijzonder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oE6QhkwWd7xedYkzY4WfykOl/full.jpg

(maar dan ook, 1100 watt voor 51 seconden met een HR van 109 kan ook niet.. ofwel, er klopt helemaal niks van)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Morrar schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:47:
Vraagje voor de Zwifters onder ons; laatst zag ik in Zwift twee mensen met 40+ km/uur de berg op racen, terwijl hun wattage echt extreem laag was: rond ~170W of ~2.0 W/kg. Is dit een vorm van cheaten? Bijvoorbeeld met een slecht ingestelde speed sensor of iets dergelijks (of juist een kapotte power meter)?
volgens mij doet hij een workout en krijgt aangepaste weerstand (ERG mode). Dan kan zo'n verschil ontstaan.
Of je nou in ERG rijdt of niet, je trapt een wattage. Dat is wat telt. Samen met je gewicht, de helling, geeft dat een snelheid. (en wat meer/minder vanwege type fiets/draft/road resistance etc...)
Maar ik zie er hier ook (Die alfred bijv) die met zPower rijden. Dus dat zegt helemaal weinig, want Zwift ziet het niet als je de resistance van een manual trainer lekker laag zet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@Prulleman Klopt dit was een kort segmentje als voorbeeld waar het goed te zien was. Op de KOM reed ie ook behoorlijk rap naar boven. Maar op Strava (2e link) zijn z'n waardes daar een stuk normaler (en daar is ie lastiger te vinden, vandaar dit voorbeeld)

Verder was z'n watt per kilo heel gewoon, dus hij heeft niet z'n gewicht verkeerd ingevuld. Lengte kan wel, maar verwacht niet dat het dan zoveel zou schelen (bergop ga je vrij langzaam).

@Mistraller Ja ik dacht ook dat het iets met de trainer zou zijn. Maar zou je dan niet juist een onrealistisch hoog wattage krijgen in game als je 'm heel los zet?

Nu meet Zwift die 170 watt en komt dan toch tot die snelheid, dat vind ik vreemd. Ongeacht hoe Zwift / de trainer het wattage meet, je zou bij 170W gewoon niet verwachten dat dit in game omgezet wordt naar > 40km / uur de helling op.

Maar misschien pakt Zwift op een dumb trainer iets als snelheidssensor + wielomtrek om de snelheid in game te bepalen? Heb zelf een smart trainer dus geen idee hoe het dan werkt...

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 17-02-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Toen ik met een dumb-trainer Zwift probeerde werkte het juist averechts. Ik trapte me helemaal scheel en kwam geen meter vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Cadans op Zwift is bij mij ook altijd een pak lager dan in real life.
Zwift ligt meestal rond de 70-75, real life 90-95.
Voel bij mij beiden goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik denk dat ze de code "GoRocketIn2020" hebben ontdekt. 8)7 Ik heb nooit op de dumb trainer gereden eerlijk gezegd, dat doen de kids hier alleen. (die overigens wel heeel makkelijk hoge wattages trappen, en dat met hun iele gewicht...kan dat het misschien zijn? Én laag gewicht, én lage resistance?)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
CedricD schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:35:
Cadans op Zwift is bij mij ook altijd een pak lager dan in real life.
Zwift ligt meestal rond de 70-75, real life 90-95.
Voel bij mij beiden goed :).
Ik zit persoonlijk (zij het op een vlak stuk) zowel in Zwift als IRL op minstens 100rpm.
Bij veel secties van de Zwift workouts die ik doe moet de cadans 90 zijn, maar ik wijk daar vaak vanaf omdat het zo onnatuurlijk voelt. Voor langere tijd is dat echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 11:15
RPM is voor iedereen persoonlijk. Mijn ideale trapfrequentie zit tussen 85/90.

Heb een tijdje op 100RPM gereden. Merkte voornamelijk dat mijn hartslag relatief hoger lag bij dezelfde snelheid / wattage.

Overigens is mijn gemiddelde trapfrequentie zowel binnen als buiten 1-op-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 13:01
Morrar schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:40:Maar misschien pakt Zwift op een dumb trainer iets als snelheidssensor + wielomtrek om de snelheid in game te bepalen? Heb zelf een smart trainer dus geen idee hoe het dan werkt...
het lijkt dat er meer gemanipuleerd is dan een vermogen dan wel gewicht / lengte hack. De snelheid klopt niet.
In het gunstigste geval is het een bug in Zwift. Bijvoorbeeld bij een 'late join' ga je wanneer je in de groep komt tijdelijk ook heel hard zonder te trappen. Zou kunnen dat zoiets toevallig wel geteld wordt als segment of op een of andere manier per ongeluk geactiveerd wordt.
Meer algemeen is het sowieso mogelijk om trainer data t.b.v. Zwift te manipuleren c.q. simuleren. Daar zit nog uitdaging Zwift om te voorkomen dat dit races of KOM's verpest.
Tot die tijd kun je ongeloogwaardige inspanningen 'flaggen' en melden aan Zwift. Heb geen ervaring of en hoe snel zo'n melding werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
Dix0r schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:30:

Heb een tijdje op 100RPM gereden. Merkte voornamelijk dat mijn hartslag relatief hoger lag bij dezelfde snelheid / wattage.
Dat is het hele idee ook, dat je belasting van je spieren en gewrichten inruilt voor belasting van je hart-long systeem (hogere hartslag). Deze laatste hersteld veel sneller van inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
MrAngry schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:12:
[...]

Dat is het hele idee ook, dat je belasting van je spieren en gewrichten inruilt voor belasting van je hart-long systeem (hogere hartslag). Deze laatste hersteld veel sneller van inspanning.
Klopt, voor training ideaal. Alleen in races m.i. niet omdat je dan eerder tegen drempelwaarden loopt qua hartslag (en dus verzuring). Mits je uiteraard je type 2 spiervezels ook goed traint (ik doe nog separate krachttraining).

[ Voor 10% gewijzigd door Dix0r op 19-02-2020 09:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
Dat klopt ook niet. HR is geen driver voor verzuring en die HR drempelwaarde (omslagpunt) is niet echt mechanistisch gekoppeld aan verzuring. Het is niet dat je lichaam bij je omslagpunt een knop omzet en lekker gaat verzuren. Je omslagpunt HR is ook niet iets wat nog echt gebruikt wordt, omdat je HR door zoveel factoren wordt beinvloed (Bijvoorbeeld moeheid (slaap), eerdere inspanning op de dag, eerdere inspanning in de week, ziek of niet en om het punt rond te maken: cadans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Laat mijn gevoel me dan in de steek en moet ik mezelf meer richten op de trainingsleer / facts?

Gevoelsmatig;
Als ik in mijn verzuring zit (zonder mezelf vast te pinnen op een vastgestelde drempelwaarde, bijv. 174 bpm). En dus wat RPM terug ga en meer op kracht fiets hou ik het langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07-07 08:02

Crazy D

I think we should take a look.

Met een powermeter is het betrouwbaarder maar als je die niet hebt, is een omslagpunt van HR iig wel een aardig uitgangspunt. Het klopte bij mij in ieder geval wel redelijk (mits ik fit aan een sessie begon).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Crazy D schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:40:
Met een powermeter is het betrouwbaarder maar als je die niet hebt, is een omslagpunt van HR iig wel een aardig uitgangspunt. Het klopte bij mij in ieder geval wel redelijk (mits ik fit aan een sessie begon).
Oja, die heb ik ook nog ;-)

Blijft in dat geval m.i. een balans (en voor mij dus gevoel) tussen de meetwaarden (HRM, powermeter, cadans) en andere factoren: indoor, outdoor, slaap/rust, huidige conditie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dix0r schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:30:
Laat mijn gevoel me dan in de steek en moet ik mezelf meer richten op de trainingsleer / facts?

Gevoelsmatig;
Als ik in mijn verzuring zit (zonder mezelf vast te pinnen op een vastgestelde drempelwaarde, bijv. 174 bpm). En dus wat RPM terug ga en meer op kracht fiets hou ik het langer vol.
Ik denk dat je gevoel wel goed is, maar je loopt wel het risico jezelf helemaal op een hoop te fietsen dan. Terwijl je hart-longsysteem (tegen je gevoel in) meer kan hebben uiteindelijk. Dat hele cadans verhaal komt uit de profwereld, die gasten moeten het morgen weer doen, of na een afdaling nog een keer. Daarom had ik het ook over herstel in de eerste post in deze discussie.

e; Ergo: als jij na een zwift race 2 of 3 dagen rust pakt maakt het allemaal geen klote uit.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 19-02-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Dix0r schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:45:
[...]

Oja, die heb ik ook nog ;-)

Blijft in dat geval m.i. een balans (en voor mij dus gevoel) tussen de meetwaarden (HRM, powermeter, cadans) en andere factoren: indoor, outdoor, slaap/rust, huidige conditie, etc.
Gevoel sowieso, de ene dag gaat t beter dan de andere dag. Maar ik weet dat als mijn hartslag onder de 160 blijft, ik dat een tijd kan volhouden, erboven gaat flink pittiger. Ik weet ook dat ik tot 254 watt goed kan volhouden (beiden zijn gemeten omslagpunt bij sporttest). Maar afhankelijk van de fitheid zit mijn hartslag bij 250 watt op 150 of op 170.. Ben er voor mijzelf nog niet achter hoe ik in dat geval moet reageren :P Meestal laat ik cijfers vooral mijn gevoel bevestigen of mijzelf juist opbeuren (soms voel ik me klote maar trap ik gewoon vermogen met een hartslag die top zijn), soms anders en dat negeer ik dan :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het grote probleem met rijden op hartslag is dat die nogal variabel is. Als je vermoeid bent zal deze lager zijn dan als je volledig vers bent.
In theorie zou het niet uit moeten maken of je nou 250W op 75 of op 95rpm rijdt qua verzuring. Maar de meeste zullen het makkelijker vinden op een wat hogere cadans. Weet niet precies waar dat in zit, zal wel te maken hebben met welke en hoe je spieren precies gebruikt worden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Phydomir schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:40:
Het grote probleem met rijden op hartslag is dat die nogal variabel is. Als je vermoeid bent zal deze lager zijn dan als je volledig vers bent.
In theorie zou het niet uit moeten maken of je nou 250W op 75 of op 95rpm rijdt qua verzuring. Maar de meeste zullen het makkelijker vinden op een wat hogere cadans. Weet niet precies waar dat in zit, zal wel te maken hebben met welke en hoe je spieren precies gebruikt worden.
Lactaat afvoer is beter bij hogere cadans. Lage cadans <75 is slecht voor kniegewricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 10:51
Is de afvoer beter? Of wordt er uberhaupt minder lactaat aangemaakt doordat de inspanning op de spieren veel minder is bij een hogere cadans? Ik gok zelf dat laatste.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Michaelg schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:43:
Is de afvoer beter? Of wordt er uberhaupt minder lactaat aangemaakt doordat de inspanning op de spieren veel minder is bij een hogere cadans? Ik gok zelf dat laatste.
Spieren In de benen werken als een pomp. Meer spierbeweging is per saldo een betere afvoer (gelijkmatiger) en resulteert in minder snelle verzuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Gisteren helemaal leeggelopen op een SST workout in Zwift. 2 uur durend met afwisselend 5 minuten Z4/Z5 fietsen. 30 minuten voor het einde was de pijp helemaal leeg.

Nu heeft Zwift dus mijn FTP steeds verhoogd terwijl ik events fietste. Kan het zijn dat deze nu te hoog staat?

Volgende week start ik toch met TrainerRoad, dan eerst maar eens een ramp-test fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

SirLenncelot schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:09:
Volgende week start ik toch met TrainerRoad, dan eerst maar eens een ramp-test fietsen.
Dat laatste is sowieso wel aan te raden. Gewoon als goede baseline voordat je aan het plan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Gisteren helemaal leeggelopen op een SST workout in Zwift. 2 uur durend met afwisselend 5 minuten Z4/Z5 fietsen. 30 minuten voor het einde was de pijp helemaal leeg.

Nu heeft Zwift dus mijn FTP steeds verhoogd terwijl ik events fietste. Kan het zijn dat deze nu te hoog staat?

Zou kunnen. In Big Ring stond mijn FTP iets te hoog, waardoor de workout die ik deed net te hoog was. Nu maakt dat voor een blokje van paar minuten doodgaan niet zo heel veel uit, maar vooral de rust tussendoor was daardoor voor mijn 10-15 watt boven rust zeg maar... eigenwijs als ik was stopte ik niet om het aan te passen maar ging ik vrolijk door. Was lekker moe en doezelig gisteravond :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 10:51
Vond dit artikel wel interessant over de verschillen in cadences:

https://www.trainingpeaks.com/blog/what-to-consider-when-finding-your-ideal-cycling-cadence/

Met name dit gedeelte:
"Low cadence may require less oxygen, but it creates more neuromuscular fatigue, reduced lactate clearance, and an increased dependence on fast-twitch muscle fibers. High cadence, on the other hand, requires less muscle activation, but it usually comes at a higher energy cost at lower power outputs. "

&

" A powerful, muscular rider will typically select a lower cadence. This rider accepts the higher neuromuscular cost in exchange for the metabolic economy when he or she pedals. Other riders may have a very high VO2 max, but less resilient muscles. These riders will prefer to pedal at a higher cadence in order to limit muscular fatigue, yet they also put more demand on the cardiovascular system."

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:50:
[...]

Zou kunnen. In Big Ring stond mijn FTP iets te hoog, waardoor de workout die ik deed net te hoog was. Nu maakt dat voor een blokje van paar minuten doodgaan niet zo heel veel uit, maar vooral de rust tussendoor was daardoor voor mijn 10-15 watt boven rust zeg maar... eigenwijs als ik was stopte ik niet om het aan te passen maar ging ik vrolijk door. Was lekker moe en doezelig gisteravond :+
ja ik merkte inderdaad vooral dat het "rust" moment nog erg aanpoten was, zeker in de laatste minuut van dat blokje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@Mistraller dit stukje:
High cadence, on the other hand, requires less muscle activation, but it usually comes at a higher energy cost at lower power outputs.
dat pas ik van nature ook al toe... bij intervallen draai ik bij de rust (lower power) vaak <85 rpm (bij de lange rust ~70), en bij de pieken juist >100 (bij korte hoge pieken >100, bij rond theshold meer ~95)

Mooi voorbeeld:
https://www.trainerroad.c...n/rides/73510750-taylor-2

@anderen die in zwift minder rpm zien:
Ik zou zeggen als je in zwift gemiddeld 75 rpm trapt en buiten 90, dan trap je in zwift misschien gem 200 watt en buiten misschien gem 250.

@SirLenncelot beste is om te starten met een ramptest, het is voor TR wel belangrijk om je FTP juist te hebben staan, anders zijn de workouts te makkelijk of te moeilijk en mis je de doelen van de workouts.
Zwift pakt volgens mij 105% van je beste 20 minuten uit een willekeurig rit. Zou op zich niet zomaar te hoog kunnen zijn want dat is een geaccepteerde manier van testen/berekenen.
(en het kan ook zijn dat de FTP test voor jou persoonlijk niet helemaal een lekker resultaat opleverd, als je bv heel goed bent in tegen threshold of juist in vo2max werk, dan kan je FTP wat afwijken. een beetje bijstellen om de workouts op de juiste manier af te ronden is ook zeker niet verboden, het is immers een een getalletje waar je training op gebaseerd is (hoe leuk het ook is om bv 300 te halen of 4w/kg).
en de SST workout heeft inderdaad maar matige recovery intervallen.. ik heb em ook een keer gedaan (de MED versie), maar een 2 uur indoor sweet spot workout met hoge recovery intervallen is altijd zwaar, in TR werk je daar wel naar toe zeg maar, die krijg je niet in week 1 voor je kiezen

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 19-02-2020 13:59 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:28
Weet je ook gelijk waarom sommige pro's met zo'n hoge cadans fietsen (Rogliz, Froome, etc).

Dit soort atleten zullen dus een enorme V02 max hebben

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Gisteren tijdens een vlakke race wat meer op de cadans gelet, gemiddeld 88 tijdens de race.
Dat komt meer in de buurt met hoe ik buiten fiets :)

https://www.strava.com/activities/3114375026

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ypuh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:06:
Woensdag Harrogate? Nice!

Dat parcours is wel een van de zwaarsten omdat je zoveel plekken hebt waar je het verschil kunt maken. Zal van start tot finish koersen worden.
gefeliciteerd met je 3de plek! klasse man _/-\o_
Pittige race?

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52

Grappig, gisteren precies dezelfde ervaring met de SST workout gisteren (medium variant). Wel uitgereden, maar was wel goed leeg aan het einde van de rit. En ook bij mij dat op het laatste de Z4 niet meer als rust aanvoelde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Flipmo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:59:
[...]

gefeliciteerd met je 3de plek! klasse man _/-\o_
Pittige race?
Pff. Harrogate is zowel mijn favoriete parcours, maar ook de pittigste. De klimmetjes zijn lang genoeg om pijn te doen, maar net iets te kort om het te kunnen/willen laten lopen.

Wel een erg gave race gereden. Vanaf de start ging het gas er vol op en werd het peleton van 60~ man al direct in tweeen gesplitst. Op en over de KOM deden een 5-tal er nog een schepje bovenop (samen reden we nog naar een gedeelde 6e plek op het Strava segment na de KOM). Ik kon nog nét een paar trappen extra doen om aan te haken en achter mij ontstond de breuk, precies voor mijn grote concurrent voor het AK :D.

Met z'n 6 reden we redelijk samen en viel uiteindelijk Leon van Bon nog af. Zo hebben we met 5 nog 1.5 ronde doorgereden naar de finish waar ik het in de laatste ~400m heb laten lopen, ik kon niet meer. Uiteindelijk met 335w gemiddeld mijn tijd op 2 laps Harrogate met een minuut verbeterd. Dat was tot gister de race die in mijn geheugen gegrift stond als zwaarste rit ooit, dus erg tevreden!

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 20-02-2020 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
335w gemiddeld? Serieus tering hard man.

Prof contractje in aankomst? :P

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ypuh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Pff. Harrogate is zowel mijn favoriete parcours, maar ook de pittigste. De klimmetjes zijn lang genoeg om pijn te doen, maar net iets te kort om het te kunnen/willen laten lopen.

Wel een erg gave race gereden. Vanaf de start ging het gas er vol op en werd het peleton van 60~ man al direct in tweeen gesplitst. Op en over de KOM deden een 5-tal er nog een schepje bovenop (samen reden we nog naar een gedeelde 6e plek op het Strava segment na de KOM). Ik kon nog nét een paar trappen extra doen om aan te haken en achter mij ontstond de breuk, precies voor mijn grote concurrent voor het AK :D.

Met z'n 6 reden we redelijk samen en viel uiteindelijk Leon van Bon nog af. Zo hebben we met 5 nog 1.5 ronde doorgereden naar de finish waar ik het in de laatste ~400m heb laten lopen, ik kon niet meer. Uiteindelijk met 335w gemiddeld mijn tijd op 2 laps Harrogate met een minuut verbeterd. Dat was tot gister de race die in mijn geheugen gegrift stond als zwaarste rit ooit, dus erg tevreden!
klinkt als een pittige race! Wat een vermogen trap je ook weg!
nog 2 van die ritten en je mag promoveren naar de A klasse :)

Maareh welk algemeen klassement? Dit zijn toch gewoon losse races omdat het KNWU gebeuren niet doorging

[ Voor 4% gewijzigd door Flipmo op 20-02-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Netjes @Ypuh!

Ik had had gisteravond een vrij pittige Fartlek hardlooptraining.. met maar een korte nacht als herstel.
De geplande workout van vanochtend op Zwift voelde dan ook loodzwaar aan.. terwijl de wattage's wel meevielen https://www.strava.com/activities/3115502422 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Flipmo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:35:
[...]

klinkt als een pittige race! Wat een vermogen trap je ook weg!
nog 2 van die ritten en je mag promoveren naar de A klasse :)

Maareh welk algemeen klassement? Dit zijn toch gewoon losse races omdat het KNWU gebeuren niet doorging
Het is vooral op Harrogate waar ik zulke vermogens wegtrap. Dat parcours ligt mij behoorlijk goed (vandaar dat ik ook groot fan van de Ardennen ben).

Heb nu nog weinig trek in naar de A categorie te gaan. Dan moet mijn vermogen echt nog wel wat groeien om het een beetje gezellig te houden :X. Verwacht dat ik de komende maanden nog wel 2-3 kg kwijtraak en daardoor net boven de 4 wkg ga vallen. Elke week zo'n koers is alleen wel iets te zwaar en dan wordt ik er ook gewoon bij de eerste beste klim afgereden of max 15e ofzo :|.

Wist niet dat het AK van de KNWU geschrapt was? Mijn nemesis is iemand met wie ik de afgelopen 5 races samen gereden heb en tot gister zat tussen alle races opgeteld slechts 2 seconden. Het is dus niet eens zozeer het klassement, maar gewoon de onderlinge strijd waar ik gister ineens een minuut gepakt heb :+.
Pagina: 1 ... 31 ... 158 Laatste