Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 149 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:27

derx666

mecker ende blaet

Morrar schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:57:
GPLama extreem positief over de Jetblack Victory:

YouTube: JetBlack VICTORY Smart Trainer Review: Unrivalled on Price, Features...

Ben benieuwd hoe Taxc, Elite en Wahoo hierop gaan reageren. Wel heel mooie set features (WiFi, sensor bridging, auto calibrate, virtual shifting, 10Hz mode) voor die prijs!
Zag hem ook net in m'n stream voorbij komen inderdaad. Denk dat het voor Wahoo tijd wordt dat ze de Kickr Core een update gaan geven. Iig de mogelijkheid voor Wifi zou wel standaard moeten worden nu imho. De constructie hoeven ze ook niet echt aan te passen, hoogstens de electronica een update geven. Als ze hem dan voor dezelfde prijs van 499,- verkopen komen ze daar wel mee weg denk ik.
De Tacx Flux S zal een grotere update nodig hebben. Nauwkeurigheid van 3% is wel achterhaald, evenals max hellingshoek van 10%. Geen support voor wifi en 10hz update snelheid, en nog 50 euro duurder dan de Kickr Core, die dit alles (behalve wifi) wel of beter heeft.

En dan de vraag of je de duurdere trainers zoals de Kickr V6 en Tacx Neo nog wel kunt verkopen. Voorheen waren dat de modellen met de hoogste nauwkeurigheid, hogere vermogens / hellingshoeken, en dingen als automatische calibratie, wifi en 10hz update.
Met de nieuwe JetBlack, en eigenlijk ook al de lager geprijsde trainers van Wahoo en Tacx (en evt Elite, al ken ik die niet heel goed), is er imho geen reden meer om een duurdere trainer aan te schaffen. Hoogstens het iets hoger maximaal vermogen, maar je moet al richting Prof renners gaan wil je boven de 1600w kunnen trappen. Ik ben geen slechte sprinter, maar met mijn max van 1384w kom ik daar niet eens in de buurt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:14

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik had gisteren iets bijzonders althans kan het niet helemaal verklaren met de kennis die ik heb van indoortrainen.

Gisteren een sessie van een uur op TrainerRoad gedaan Tunnabora-1. Mijn hartslag verbaasde ik mezelf over die liep steeds verder op, maar ik kon met een hartslag van 184 bpm gewoon nog spreken. Mijn max hartslag ligt op 195 bpm (m30). Hij herstelde ook gewoon steeds na een blok, maar hij liep zo gestaagd op. Train met een hartslagband om de borst van garmin met een thirdparty strap.

Ik train met een simpele ventilator voor een open raam.

Ligt dit dan aan mijn lichaamstemperatuur, of gaat het meer te maken hebben dat de hartslagmeter een verkeerde waarde aangaf?

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-09 12:58
fdees schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:59:
Ik had gisteren iets bijzonders althans kan het niet helemaal verklaren met de kennis die ik heb van indoortrainen.

Gisteren een sessie van een uur op TrainerRoad gedaan Tunnabora-1. Mijn hartslag verbaasde ik mezelf over die liep steeds verder op, maar ik kon met een hartslag van 184 bpm gewoon nog spreken. Mijn max hartslag ligt op 195 bpm (m30). Hij herstelde ook gewoon steeds na een blok, maar hij liep zo gestaagd op. Train met een hartslagband om de borst van garmin met een thirdparty strap.

Ik train met een simpele ventilator voor een open raam.

Ligt dit dan aan mijn lichaamstemperatuur, of gaat het meer te maken hebben dat de hartslagmeter een verkeerde waarde aangaf?
Er zijn diverse factoren die je hartslag kunnen beinvloeden, meest voorkomende (in mijn geval) is de temperatuur van belang, is het 22-24 graden in de ruimte dan heb ik een hogere hartslag..
Dit is gewoon gebrek aan koeling..

Maar als ik jou zo zie dan is het wel heel hoog, het is een SST training met relatief korte blokken, je zou langzaam naar Z3/Z4 moeten gaan qua hartslag, en niet bijna op je max moeten komen.

Wat was je RPE? Voelde het intensief, of heb je echt het idee dat de hartslag niet klopte met de werkelijkheid??

Is je ingestelde FTP wel correct?

Heb je al meerdere sessies op de indoor trainer gedaan afgelopen tijd? Ik merkte namelijk zelf ook bij de switch naar indoor dat ik even moest wennen..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

verstappen33 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Er zijn diverse factoren die je hartslag kunnen beinvloeden, meest voorkomende (in mijn geval) is de temperatuur van belang, is het 22-24 graden in de ruimte dan heb ik een hogere hartslag..
Dit is gewoon gebrek aan koeling..

Maar als ik jou zo zie dan is het wel heel hoog, het is een SST training met relatief korte blokken, je zou langzaam naar Z3/Z4 moeten gaan qua hartslag, en niet bijna op je max moeten komen.

Wat was je RPE? Voelde het intensief, of heb je echt het idee dat de hartslag niet klopte met de werkelijkheid??

Is je ingestelde FTP wel correct?

Heb je al meerdere sessies op de indoor trainer gedaan afgelopen tijd? Ik merkte namelijk zelf ook bij de switch naar indoor dat ik even moest wennen..
RPE denk ik een 5 of 6, zit dan meer in de benen dan in conditie. Doe ook hardlopen en training 2x in de week HIIT, voor HYROX. Daarin sport ik ook wel binnen en voel ik mijn hartslag vaak veel hoger zitten.

FTP moet wel kloppen reed van de zomer 281 watt op 4III crankmeter en nu had ik toen ik de ramptest van de trainerroad deed is het 296 watt, wel via de Kickr. Maar ben fitter dan 3 maanden geleden. Dus dit is ook niet heel raar.

Denk dat ik nu 3 weken indoortrain, daarin valt het mij wel al op dat hij hoog ligt, maar nu was het echt echt heel erg naar mijn gevoel. Ik zweette wel als een otter

Denk eraan om volgende training vrijdag mijn garmin fenix ook de hartslag los op te laten nemen. Dan heb ik 2 datapunten.

Misschien ook wel het moment om een Vacmaster Cardio54 te gaan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
fdees schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:51:
[...]
...
Ik zweette wel als een otter
...
Zou het dan niet gewoon een uitdrogingsverschijnsel kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12

Phydomir

Dennis

[...]

RPE denk ik een 5 of 6, zit dan meer in de benen dan in conditie. Doe ook hardlopen en training 2x in de week HIIT, voor HYROX. Daarin sport ik ook wel binnen en voel ik mijn hartslag vaak veel hoger zitten.

FTP moet wel kloppen reed van de zomer 281 watt op 4III crankmeter en nu had ik toen ik de ramptest van de trainerroad deed is het 296 watt, wel via de Kickr. Maar ben fitter dan 3 maanden geleden. Dus dit is ook niet heel raar.

Denk dat ik nu 3 weken indoortrain, daarin valt het mij wel al op dat hij hoog ligt, maar nu was het echt echt heel erg naar mijn gevoel. Ik zweette wel als een otter

Denk eraan om volgende training vrijdag mijn garmin fenix ook de hartslag los op te laten nemen. Dan heb ik 2 datapunten.

Dat laatste is sowieso een goede zet als je regelmatig binnen fietst. d:)b

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 10:43
[...]

Om je hartslag te begrijpen: je spieren vragen zuurstof. Als die vraag toeneemt gaat je hartslag omhoog om meer zuurstof (via het bloed) te leveren. Je hartslag wordt bepaald door stroke volume (hoeveel bloed je verplaatst per hartslag) * de frequentie.

Als je hartslag hoger dan normaal is kan dat een paar dingen betekenen:

1. Je hebt een tijdje niet getraind. Het eerste dat gebeurt is dat je bloedplasme volume afneemt (je hebt letterlijk minder bloed in je lichaam :)). Om dezelfde hoeveelheid zuurstof bij je spieren te krijgen moet je hard meer bloed rondpompen => hogere hartslag.

Nu lees ik dat jij bovenstaande niet voor jou geldt, want je bent juist meer gaan trainen. Gaan we door naar optie 2:

2. Je bloedplasma volume kan dalen als je dehydrateert. Het gevolg je hetzelfde: je hebt minder bloed in je lichaam, dus moet er meer rondgepompt worden om dezelfde hoeveelheid zuurstof bij je spieren te krijgen. Binnen trainen zorgt voor véél meer transpiratie omdat de rijwindkoeling mist. Gevolg is dehydratie en steeds lager wordend bloedplasma volume. Rijden met goede ventilatoren is een must.

Oplossing 1: betere ventilator / meer ventilatoren.
Oplossing 2: drink 1.5 uur voor je binnenrit 2 glazen water extra EN drink tijdens je rit VEEL.

Probeer dit eens - grote kans dat bovenstaande een significant verschil maakt. Als dat niet zo is hebben we ook nog optie 3:

3. Minder getrainde fietsers hebben meer 'cardiac drift'. Dit betekent eigenlijk dat op hetzelfde vermogen de hartslag langzaam blijft toenemen gedurende de rit. Dit is een teken van een mindere aerobe (=duur) conditie. De oplossing hiervoor is meer rustige uren maken in Z2. Met een brede basis van rustige duur heb je VEEL minder cardiac drift. Je herstelt ook veel sneller tussen intervallen (je hartslag daalt harder) en het verschil in hartslag tussen je eerste en laatste interval is beter.

Intervals.icu kan je cardiac drift mooi weergeven per activiteit ('Decoupling') metric. Zie hieronder hoe het bij mij verschilt van nu (weinig training, max 3 uur p/w) tov deze zomer (10-12 uur p/w). Overigens: kijk ook naar Power/HR metric om te zien hoe goed je aerobe conditie is. Voor deze rit was dit bij mij 0.97 (wat echt SLECHT is) en in topconditie ligt dit rond de 1.2 - 1.3 (een verschil van 30%).

Decoupling nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgRe10-gjyVlwJsZNNQpeE44E_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VXetggORUwxIlDQb9Fm1heWz.png?f=fotoalbum_large

Decoupling in betere conditie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wF-6ocKf4lDPUw9FB8MBmoroTsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DnQfgs8jxjJzrDViP1i5BbZH.png?f=fotoalbum_large

Tldr: voeg naast de intensieve trainingen ook wat rustige trainingen toe om de aerobe conditie te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Stevie-P schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Zou het dan niet gewoon een uitdrogingsverschijnsel kunnen zijn?
Ik heb gewoon een bidon 750 ml op tijdens de training en gedurende dag drink ik ook vrij veel.
Phydomir schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

Dat laatste is sowieso een goede zet als je regelmatig binnen fietst. d:)b
ja heb nu eentje dei ik voel, maar denk voor mij te weinig verplaatst en wel geprobeerd met losse vloerventilatoren, maar dat geeft een hoop herrie en weinig lucht.
Requiem19 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:21:
[...]

Om je hartslag te begrijpen: je spieren vragen zuurstof. Als die vraag toeneemt gaat je hartslag omhoog om meer zuurstof (via het bloed) te leveren. Je hartslag wordt bepaald door stroke volume (hoeveel bloed je verplaatst per hartslag) * de frequentie.

Als je hartslag hoger dan normaal is kan dat een paar dingen betekenen:

1. Je hebt een tijdje niet getraind. Het eerste dat gebeurt is dat je bloedplasme volume afneemt (je hebt letterlijk minder bloed in je lichaam :)). Om dezelfde hoeveelheid zuurstof bij je spieren te krijgen moet je hard meer bloed rondpompen => hogere hartslag.

Nu lees ik dat jij bovenstaande niet voor jou geldt, want je bent juist meer gaan trainen. Gaan we door naar optie 2:

2. Je bloedplasma volume kan dalen als je dehydrateert. Het gevolg je hetzelfde: je hebt minder bloed in je lichaam, dus moet er meer rondgepompt worden om dezelfde hoeveelheid zuurstof bij je spieren te krijgen. Binnen trainen zorgt voor véél meer transpiratie omdat de rijwindkoeling mist. Gevolg is dehydratie en steeds lager wordend bloedplasma volume. Rijden met goede ventilatoren is een must.

Oplossing 1: betere ventilator / meer ventilatoren.
Oplossing 2: drink 1.5 uur voor je binnenrit 2 glazen water extra EN drink tijdens je rit VEEL.

Probeer dit eens - grote kans dat bovenstaande een significant verschil maakt. Als dat niet zo is hebben we ook nog optie 3:

3. Minder getrainde fietsers hebben meer 'cardiac drift'. Dit betekent eigenlijk dat op hetzelfde vermogen de hartslag langzaam blijft toenemen gedurende de rit. Dit is een teken van een mindere aerobe (=duur) conditie. De oplossing hiervoor is meer rustige uren maken in Z2. Met een brede basis van rustige duur heb je VEEL minder cardiac drift. Je herstelt ook veel sneller tussen intervallen (je hartslag daalt harder) en het verschil in hartslag tussen je eerste en laatste interval is beter.

Intervals.icu kan je cardiac drift mooi weergeven per activiteit ('Decoupling') metric. Zie hieronder hoe het bij mij verschilt van nu (weinig training, max 3 uur p/w) tov deze zomer (10-12 uur p/w). Overigens: kijk ook naar Power/HR metric om te zien hoe goed je aerobe conditie is. Voor deze rit was dit bij mij 0.97 (wat echt SLECHT is) en in topconditie ligt dit rond de 1.2 - 1.3 (een verschil van 30%).

Decoupling nu:
[Afbeelding]

Decoupling in betere conditie:
[Afbeelding]

Tldr: voeg naast de intensieve trainingen ook wat rustige trainingen toe om de aerobe conditie te verbeteren.
Bedankt, ik ga eens eens verdiepen in cardiac drift. toevallig van de week interval.icu aangemaakt. Dus mooi tijd om te verdiepen. Heb ook nog best wat recente ritten buiten gehad. Zal zien hoe hier het verschil in zit met binnen. Daarnaast zondag nog 3 uur buiten in zone 2 gereden met 115 bpm. Hardlopen en wandelen doe ik ook veel in lagere zones. Dus vertrouw mijn basis best wel.

Ventilatie ga ik oppakken en zorgen dat dit verbeterd.

Daarnaast volgende sessie vrijdag van één uur, neem ik een grote bidon 950 ml. Vooraf genoeg drinken en zorgen dat ik elektrolyten binnen heb. Ga mijzelf dan ook wegen vooraf en achteraf. dan weet ik ook weer meer qua zweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
fdees schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:07:
[...]

Ik heb gewoon een bidon 750 ml op tijdens de training en gedurende dag drink ik ook vrij veel.

[...]

ja heb nu eentje dei ik voel, maar denk voor mij te weinig verplaatst en wel geprobeerd met losse vloerventilatoren, maar dat geeft een hoop herrie en weinig lucht.

[...]

Bedankt, ik ga eens eens verdiepen in cardiac drift. toevallig van de week interval.icu aangemaakt. Dus mooi tijd om te verdiepen. Heb ook nog best wat recente ritten buiten gehad. Zal zien hoe hier het verschil in zit met binnen. Daarnaast zondag nog 3 uur buiten in zone 2 gereden met 115 bpm. Hardlopen en wandelen doe ik ook veel in lagere zones. Dus vertrouw mijn basis best wel.

Ventilatie ga ik oppakken en zorgen dat dit verbeterd.

Daarnaast volgende sessie vrijdag van één uur, neem ik een grote bidon 950 ml. Vooraf genoeg drinken en zorgen dat ik elektrolyten binnen heb. Ga mijzelf dan ook wegen vooraf en achteraf. dan weet ik ook weer meer qua zweten.
Slim, goede stappen :).

Ik ben 1 punt nog vergeten te noemen: ventilatie van buiten. Mijn C02 meter laat zien HOE HARD de C02 stijgt als je binnenfietst en niet goed doorlucht. Normale C02 waarde PPM is +/- 800 tot 1100. Als ik binnen fiets zonder raam open stijgt dit al snel naar 2000. De concentratie van de lucht heeft dan relatief meer C02, wat ervoor zorgt dat je per ademhaling minder zuurstof binnenkrijgt. Je hartslag zal dan ook stijgen omdat het verhogen van de circulatie de enige manier is om dezelfde hoeveelheid zuurstof bij je spieren te krijgen.

Ben benieuwd of je aanpassingen zorgen voor een minder hoge stijging van je hartslag, keep us posted 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Requiem19 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Slim, goede stappen :).

Ik ben 1 punt nog vergeten te noemen: ventilatie van buiten. Mijn C02 meter laat zien HOE HARD de C02 stijgt als je binnenfietst en niet goed doorlucht. Normale C02 waarde PPM is +/- 800 tot 1100. Als ik binnen fiets zonder raam open stijgt dit al snel naar 2000. De concentratie van de lucht heeft dan relatief meer C02, wat ervoor zorgt dat je per ademhaling minder zuurstof binnenkrijgt. Je hartslag zal dan ook stijgen omdat het verhogen van de circulatie de enige manier is om dezelfde hoeveelheid zuurstof bij je spieren te krijgen.

Ben benieuwd of je aanpassingen zorgen voor een minder hoge stijging van je hartslag, keep us posted 8)
Mijn raam staat wagen wijd open en de ventilator staat er semi voor, dus ik zal daarvanuit de meeste lucht krijgen.

Heb eens gekeken naar Watt / bpm daarin zit ik op 1.4, maar gok dat dit relatief is. Dus zien of ik daarin iets van een trent kan terug toveren in intervals.icu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
fdees schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:36:
[...]

Mijn raam staat wagen wijd open en de ventilator staat er semi voor, dus ik zal daarvanuit de meeste lucht krijgen.

Heb eens gekeken naar Watt / bpm daarin zit ik op 1.4, maar gok dat dit relatief is. Dus zien of ik daarin iets van een trent kan terug toveren in intervals.icu
Intervals.icu kan die trend ook voor jou berekenen.

Ga naar 'Fitness' in de linkerbalk
Klik op 'options' in het midden
Klik op 'custom charts'
Voeg 'Decoupling & Efficiency' toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
zo'n stijging kan ook gewoon een sensor error zijn.. ik heb het ook wel eens (buiten) gehad.

volgens mij komt het met horloge /OHR metingen en hardlopen vaker voor, maar cadance lock is ook een dingetje, je HR sensor pikt dan je stappen ipv HR signaal op.

ik heb niet echt kunnen vinden of dit uberhaubt voor kan komen met een borstband en op de fiets, maar met +/- 90 omwentelingen per minuut zet je ook 180 x kracht per minuut, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.

Bij mij gebeurde het een keer toen ik van een viaduct af reed, dus wel 90 RPM, maar weinig kracht, HR liep heel snel op naar 180, terwijl ik qua power eerder <120 zou verwachten. Bij het stoplicht zakte het weer heel snel terug.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Prulleman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:01:
zo'n stijging kan ook gewoon een sensor error zijn.. ik heb het ook wel eens (buiten) gehad.

volgens mij komt het met horloge /OHR metingen en hardlopen vaker voor, maar cadance lock is ook een dingetje, je HR sensor pikt dan je stappen ipv HR signaal op.

ik heb niet echt kunnen vinden of dit uberhaubt voor kan komen met een borstband en op de fiets, maar met +/- 90 omwentelingen per minuut zet je ook 180 x kracht per minuut, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.

Bij mij gebeurde het een keer toen ik van een viaduct af reed, dus wel 90 RPM, maar weinig kracht, HR liep heel snel op naar 180, terwijl ik qua power eerder <120 zou verwachten. Bij het stoplicht zakte het weer heel snel terug.
Die cadence lock heb ik nog nooit gezien bij een borstband.

Sensor error kan ook idd. Wat ik meestal zie bij almost-end-of-life borstband is dat hij eerste 10 minuten 50bpm ofzo onder normaal registreert, dan opeens redelijk normale waardes geeft, maar het fluctueert bij dezelfde inspanning.

Een regelmatig stijgende hartslag past denk ik eerder bij de fysiologische patronen die hierboven al genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:04:

Een regelmatig stijgende hartslag past denk ik eerder bij de fysiologische patronen die hierboven al genoemd zijn.
Dat denk ik ook. Wellicht dan nog een iets te hoog ingestelde FTP waardoor een sweetspot training ineens threshold wordt en dan kom je al een heel eind qua verklaring.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Dit was hoe het op liep gedurende de training.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/p_t1cWiBvNqA6nBVTehetIoJSUeIEnwI8WLWb9AB5Hw-1392x2048.jpg

Cadans kwam niet heel erg overeen, die lag hoger dan 100.

Wat vooral vreemd aanvoelde was het verschil tussen hoe ik mezelf voelde en wat de hartslagband aangaf.

Sensor is nu 2 jaar oud en nog niet heel lang geleden de batterij vervangen.

[ Voor 29% gewijzigd door fdees op 09-10-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zie iig een issue tijdens de 3e en 4e interval. Hartslag stijgt nauwelijks (vreemd) en totaal geen hartslag recovery tussen de intervallen. Ik zou daar eerder de hartslag band wantrouwen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

derx666 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:05:
Ik zie iig een issue tijdens de 3e en 4e interval. Hartslag stijgt nauwelijks (vreemd) en totaal geen hartslag recovery tussen de intervallen. Ik zou daar eerder de hartslag band wantrouwen.
Okay. Ga vrijdag even proberen met de combinatie met horloge, ben benieuwd of ik hierin afwijking kan zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Eens, vreemd ook dat de hartslag stijgt ná de 3e interval (in je rustblok).

Dus wellicht dat @Prulleman het toch goed ge-trouble-shoot heeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

@Requiem19 @Prulleman misschien is dit dan het moment op hrm dual te upgraden naar de HRM-Pro plus.

Die is nu in de aanbieding 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
fdees schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:39:
Dit was hoe het op liep gedurende de training.

[Afbeelding]

Cadans kwam niet heel erg overeen, die lag hoger dan 100.

Wat vooral vreemd aanvoelde was het verschil tussen hoe ik mezelf voelde en wat de hartslagband aangaf.

Sensor is nu 2 jaar oud en nog niet heel lang geleden de batterij vervangen.
de stijging lijkt de langzaam voor een sensor error in dit plaatje, dus ik neem mijn optie terug :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5J-5910ESR_zPvwnYHGw3-OEsPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c6SDYUsR1h7ScNZi0KjSROXk.png?f=fotoalbum_large
ik ging hier in 1 minuut van 135 BPM viaduct op, naar 179 BPM terwijl ik het viaduct afreed...

(groene lijn is hoogte, die gaat van +8 naar +1 op de piek van de HR, grijze grafiek is HR, die is op 5:00 135 en op 6:00 179 BPM)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:00

_Z3

Prulleman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

de stijging lijkt de langzaam voor een sensor error in dit plaatje, dus ik neem mijn optie terug :)

[Afbeelding]
ik ging hier in 1 minuut van 135 BPM viaduct op, naar 179 BPM terwijl ik het viaduct afreed...

(groene lijn is hoogte, die gaat van +8 naar +1 op de piek van de HR, grijze grafiek is HR, die is op 5:00 135 en op 6:00 179 BPM)
Was je shirt niet aan het klapperen door de hogere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
_Z3 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Was je shirt niet aan het klapperen door de hogere snelheid?
Zou kunnen, snelheid viel wel mee, mwar misschien zat ook de band wat los

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
doobieters schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Gek genoeg heeft de RS100 wel automatische weerstand bij Kinomap, maar niet bij Zwift.

Je kunt 'm met bluetooth koppelen aan je smartdevice.
Ik heb vandaag de VirtuFit RS100 ontvangen.
Had hem niet specifiek voor Zwift/Kinomap gekozen, maar meer om spinning workouts te doen.

Het verbaast mij wel dat Zwift geen automatische weerstand kan toepassen en Kinomap wel.
Ik heb daarom vanavond Kinomap en Zwift geïnstalleerd en de RS100 daarin uitgeprobeerd.

Mijn conclusie tot nu toe is dat zowel Zwift als Kinomap niet de weerstand automatisch aanpast.
Er gebeurt namelijk niets tijdens het rijden.
De VirtuFit RS100 wordt in Kinomap overigens ook als ‘smart’ device herkent en op de support pagina van Kinomap staat bij categorie Smart:

Smart: These models have an integrated Bluetooth module, and we can obtain more or less information depending on the equipment. We can't control resistance/incline on this type of product, so you'll see instructions on the training screen to set the resistance as close as possible to reproduce the same effort as the contributor.
Bron: https://support.kinomap.c...Classic-what-does-it-mean

Daarnaast staat de RS100 ook niet in het compatibiliteitsoverzicht van Kinomap:
Bron: https://www.kinomap.com/e...ty/type-bike/platform-ios

Ik vind dit een raar verkoopargument en ga zeker VirtuFit hier morgen voor benaderen.
Xiphalon schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:43:
[...]

Ik weet niet of het werkt voor de RS100, maar je zou de qDomyos-Zwift app kunnen proberen. Dit kan tussen Zwift en je trainer in zitten en het protocol vertalen.

Is wat onhandig qua UI, maar als 't werkt, werkt het :)
Ik heb deze app vandaag gekocht en geïnstalleerd op mijn iPhone 13 Pro met IOS18.0.1.
Het ziet er naar uit de dat RS100 niet compatibel is met deze app. De RS100 wordt niet automatisch gevonden/herkent, maar kan wel statisch als device opgegeven worden in de Instellingen.

Er wordt echter geen data ontvangen/weergegeven, wat de app dus eigenlijk onbruikbaar maakt helaas.

Update betreft de vraag over de compatibiliteit van de VirtuFit Indoor Cycle RS100 met Zwift en Kinomap.
De service van VirtuFIT (fitnessbenelux.nl) stuurt mij het volgende antwoord:
Bedankt voor uw aanvraag. We hebben deze in goede orde ontvangen.

Het klopt inderdaad dat de Kinomap-app de weerstand van uw toestel niet automatisch kan aanpassen. Dit is een beperking van de Kinomap-app, en deze functionaliteit is alleen beschikbaar met de apps Zwift of Iconsole. Zwift biedt uitgebreide mogelijkheden voor virtuele trainingen en past de weerstand automatisch aan op basis van het parcours. De Iconsole-app biedt ook automatische weerstandsaanpassing, maar helaas is deze app niet compatibel met uw huidige toestel.

We begrijpen dat dit vervelend kan zijn, en raden daarom aan om Zwift te proberen als u op zoek bent naar een app die wel de weerstand van uw toestel automatisch kan regelen.
Dit maakt het nog ingewikkelder want Zwift werkt namelijk niet met deze fiets.
Het ziet er naar uit dat ze zelf totaal geen flauw idee hebben waar hun producten voor geschikt zijn.
Ik heb hierop besloten om de koop te ontbinden en verder te gaan kijken naar een ander product die wel doet wat het moet doen. Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?

Ik ga de fiets in ieder geval weer deassembleren en deze weer op de zelfde manier terug in de oorspronkelijke doos te krijgen. |:(

[ Voor 50% gewijzigd door MarkieNL op 11-10-2024 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5WSRgaQLUggsveDv5jzuMAsQk8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6x5nxD4zXhPUZa4PRSNQoKyf.jpg?f=user_large

Omdat m'n voorwiel toch wat afdrukken in de tegels achter liet, heb ik zelf maar een voorwielhouder geprint met de 3D-printer :+ Het basis ontwerp heb ik van printables maar ik moest toch nog het eea aanpassen omdat m'n bandmaat 40 breed is en de houder net even te smal was.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 14:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik zal niet goed (terug)lezen maar ik sta op het punt om toch weer met trainerroad te starten! :+ Stel ik doe een trainingsschema van 3 of 4x per week maar de ene week kan ik 5x de andere week 2x kun je dit dan makkelijk aanpassen met dat adaptive training? (Zeg maar zoals Join dat ook doet)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Nutterd schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:27:
Ik zal niet goed (terug)lezen maar ik sta op het punt om toch weer met trainerroad te starten! :+ Stel ik doe een trainingsschema van 3 of 4x per week maar de ene week kan ik 5x de andere week 2x kun je dit dan makkelijk aanpassen met dat adaptive training? (Zeg maar zoals Join dat ook doet)
Ja. Vind de kalender functie zelfs overzichtelijker.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:28

oNo

fdees schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:36:
[...]

Als het kan, je ruimte ventileren. Bv een tweede raam open, of via een open deur een raam ergens anders, en dan daar lucht naar buiten blazen.
Dan komt er bij jou verse zuurstofrijke lucht binnen met een lagere luchtvochtigheid. Dat laatste helpt ook om minder te zweten. Tijdens een intensieve sessie zonder ventilatie van de ruimte stijgt de luchtvochtigheid van rond de 50% naar hoog in de 80%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Nutterd schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:27:
In je schema kun je het aantal dagen (en ook welke dagen) aangeven welke je beschikbaar bent, daarnaast kun je ook per dag aangeven hoeveel tijd je wilt trainen..
Bovenstaand is de basis van je schema en hier wordt een kalender op gebouwd..

In de kalender zelf kun je dingen toevoegen, schuiven, verwijderen naar eigen inzicht/planning.
Wanneer je Red/Green light functie aan hebt staan met adaptieve training dan zul je wanneer je gaat schuiven of dingen toevoegd waarschijnlijk suggesties krijgen om te voorkomen dat je te intensief traint..

Zoals met elk schema, consistency is key, probeer je zoveel mogelijk aan het schema te houden, je kunt beter conservatief zijn qua planning, dan dat je een hoog volume gepland hebt die je niet kunt halen qua planning..

Ik jou geval zou ik voor een 3 daags basis schema gaan waar je evt nog een training (of 2) handmatig aan toe kunt voegen als je meer tijd hebt.
Dit kan makkelijk met de optie "TrainNow", aan de hand van je schema en geschiedenis kun je een gepaste workout vinden die je als aanvulling kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:49
verstappen33 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

In je schema kun je het aantal dagen (en ook welke dagen) aangeven welke je beschikbaar bent, daarnaast kun je ook per dag aangeven hoeveel tijd je wilt trainen..
Bovenstaand is de basis van je schema en hier wordt een kalender op gebouwd..

In de kalender zelf kun je dingen toevoegen, schuiven, verwijderen naar eigen inzicht/planning.
Wanneer je Red/Green light functie aan hebt staan met adaptieve training dan zul je wanneer je gaat schuiven of dingen toevoegd waarschijnlijk suggesties krijgen om te voorkomen dat je te intensief traint..

Zoals met elk schema, consistency is key, probeer je zoveel mogelijk aan het schema te houden, je kunt beter conservatief zijn qua planning, dan dat je een hoog volume gepland hebt die je niet kunt halen qua planning..

Ik jou geval zou ik voor een 3 daags basis schema gaan waar je evt nog een training (of 2) handmatig aan toe kunt voegen als je meer tijd hebt.
Dit kan makkelijk met de optie "TrainNow", aan de hand van je schema en geschiedenis kun je een gepaste workout vinden die je als aanvulling kunt doen.
@verstappen33 thanks voor de toevoeging.

Nu weet ik dat je met de afgelopen ‘The Ride’ hebt meegedaan.
Ik was benieuwd of je in de herfst/winter ook had getraind met TrainerRoad hiervoor?
Zo ja, hoe had je je doelen ingesteld zodat je een goede trainingsopbouw kreeg voorgeschoteld die goed genoeg is voor ‘The Ride’ uiteindelijk? Had je gewerkt met multiple 'stages'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

oNo schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 03:57:
[...]

Als het kan, je ruimte ventileren. Bv een tweede raam open, of via een open deur een raam ergens anders, en dan daar lucht naar buiten blazen.
Dan komt er bij jou verse zuurstofrijke lucht binnen met een lagere luchtvochtigheid. Dat laatste helpt ook om minder te zweten. Tijdens een intensieve sessie zonder ventilatie van de ruimte stijgt de luchtvochtigheid van rond de 50% naar hoog in de 80%.
Ik heb hem open staan naar de overloop en daar staan wel wat ventilatieroosters open.

Heb vrijdag getraind en met extra ventilator en meer drinken bleef hartslag een stuk lager, was kortere sessie, dus nog geen 1op1 vergelijk. Maar het lijkt wel al te helpen.

Volgende is comfort aanpassen. heb er een extra matten onder gedaan en dit helpt wel al wat maar nog niet voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
PaulBloem schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:11:
[...]

@verstappen33 thanks voor de toevoeging.

Nu weet ik dat je met de afgelopen ‘The Ride’ hebt meegedaan.
Ik was benieuwd of je in de herfst/winter ook had getraind met TrainerRoad hiervoor?
Zo ja, hoe had je je doelen ingesteld zodat je een goede trainingsopbouw kreeg voorgeschoteld die goed genoeg is voor ‘The Ride’ uiteindelijk? Had je gewerkt met multiple 'stages'?
Ik gebruik TrainerRoad pas sinds 8 weken..

Toen ik mij vorig jaar in oktober inschreef voor The Ride van 2024 had ik al 2x een webinar gevolgt en wat vragen gesteld omtrent training..

Vanuit The Ride krijg je standaard een half jaar Fondo Abonnement, hierin staat een schema die je kunt volgen.. Dit is een statisch schema (alleen op basis van zones) die start in januari en eindigt 1 dag voor The Ride, je begint met 6-7 uur training en dit bouwt geleidelijk op naar 10-13 uur (afhankelijk van hoevaak je wilt trainen in de week)..
Van deze trainingen is 90% endurance (Zone 2)..
Ik ben dus ook al in oktober al op deze manier gaan trainen door 3-4x per week 2 uurtjes Z2 werk te doen in Zwift, dit sloot naadloos aan op het schema in Fondo.

Werkt dit schema? Ja denk ik wel, het heeft mij in ieder geval geholpen in de voorbereiding, op een gegeven moment toen er weer wat meer tourtochten kwamen ben ik gewoon die tochten gaan gebruiken als duurtraining, maar voor de wintermaanden was het een prima schema..

Nadeel, je moet zelf je power/hartslag zones correct houden voor optimale training..
Ander nadeel, dit ervaarde ik tijdens The Ride, het schema bereid je niet echt voor op het echte klimwerk wat toch wel een stuk zwaarder is dan kilometers vreten op het vlakke..

Daarom voor komend jaar toch wat meer effort steken in de hogere zones (sustained power Z3/Z4), en straks in het voorjaar 4-5 dagen op trainingstage richting de Vogezen om het echte klimmen weer in de benen te krijgen..

Daarnaast zal ik ook weer heel veel toertochtjes gaan rijden in NL, dit is toch wel de makkelijkste manier om een dagje in het zadel te zitten in het weekend.

Maar voor komende 4-5 maanden is de focus op indoor trainen en via TrainerRoad dus zoveel mogelijk mijn FTP te verhogen en ook mijn duurvermogen in hogere zones in orde te krijgen, zodat ik straks beter een berg op kan fietsen.

Ik heb in TR nu dus een schema die al loopt tot eind maart 2025, en zit nu nog in de "Base Phase", hierna krijg ik 8 weken "Build Phase" weer 4 weken Base, en dan 8 weken "Speciality Phase"
Specialiteit die ik heb gekozen is Grand Fondo.

Tot nu toe zeker te spreken over het schema, en merk dat ik "meer" aan het trainen ben dan vorig jaar toen ik gewoon uren aan het maken was in Z2.
Verder laat ik TR gewoon de voortgang/verbeteringen bepalen en zie ik wel hoe het verder verloopt..
En natuurlijk blijf ik zelf ook nadenken, maar ik vind het wel fijn dat ook het trainingsprogramma "meedenkt"..

Edit: Ik fiets inmiddels alweer 1,5 jaar non-stop, en mijn kilometerstand is inmiddels 15.000 kilometer sinds het voorjaar van 2023. Een goede basis is dus zeker wel aanwezig.. Heb je nog niet zoveel kilometers in de benen, dan zou ik zeker ook aandacht aan je Z2 werk schenken.. Een grotere motor helpt je aanzienlijk in het zwaardere werk..

[ Voor 13% gewijzigd door verstappen33 op 14-10-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:49
verstappen33 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Ik gebruik TrainerRoad pas sinds 8 weken..

Toen ik mij vorig jaar in oktober inschreef voor The Ride van 2024 had ik al 2x een webinar gevolgt en wat vragen gesteld omtrent training..

Vanuit The Ride krijg je standaard een half jaar Fondo Abonnement, hierin staat een schema die je kunt volgen.. Dit is een statisch schema (alleen op basis van zones) die start in januari en eindigt 1 dag voor The Ride, je begint met 6-7 uur training en dit bouwt geleidelijk op naar 10-13 uur (afhankelijk van hoevaak je wilt trainen in de week)..
Van deze trainingen is 90% endurance (Zone 2)..
Ik ben dus ook al in oktober al op deze manier gaan trainen door 3-4x per week 2 uurtjes Z2 werk te doen in Zwift, dit sloot naadloos aan op het schema in Fondo.

Werkt dit schema? Ja denk ik wel, het heeft mij in ieder geval geholpen in de voorbereiding, op een gegeven moment toen er weer wat meer tourtochten kwamen ben ik gewoon die tochten gaan gebruiken als duurtraining, maar voor de wintermaanden was het een prima schema..

Nadeel, je moet zelf je power/hartslag zones correct houden voor optimale training..
Ander nadeel, dit ervaarde ik tijdens The Ride, het schema bereid je niet echt voor op het echte klimwerk wat toch wel een stuk zwaarder is dan kilometers vreten op het vlakke..

Daarom voor komend jaar toch wat meer effort steken in de hogere zones (sustained power Z3/Z4), en straks in het voorjaar 4-5 dagen op trainingstage richting de Vogezen om het echte klimmen weer in de benen te krijgen..

Daarnaast zal ik ook weer heel veel toertochtjes gaan rijden in NL, dit is toch wel de makkelijkste manier om een dagje in het zadel te zitten in het weekend.

Maar voor komende 4-5 maanden is de focus op indoor trainen en via TrainerRoad dus zoveel mogelijk mijn FTP te verhogen en ook mijn duurvermogen in hogere zones in orde te krijgen, zodat ik straks beter een berg op kan fietsen.

Ik heb in TR nu dus een schema die al loopt tot eind maart 2025, en zit nu nog in de "Base Phase", hierna krijg ik 8 weken "Build Phase" weer 4 weken Base, en dan 8 weken "Speciality Phase"
Specialiteit die ik heb gekozen is Grand Fondo.

Tot nu toe zeker te spreken over het schema, en merk dat ik "meer" aan het trainen ben dan vorig jaar toen ik gewoon uren aan het maken was in Z2.
Verder laat ik TR gewoon de voortgang/verbeteringen bepalen en zie ik wel hoe het verder verloopt..
En natuurlijk blijf ik zelf ook nadenken, maar ik vind het wel fijn dat ook het trainingsprogramma "meedenkt"..

Edit: Ik fiets inmiddels alweer 1,5 jaar non-stop, en mijn kilometerstand is inmiddels 15.000 kilometer sinds het voorjaar van 2023. Een goede basis is dus zeker wel aanwezig.. Heb je nog niet zoveel kilometers in de benen, dan zou ik zeker ook aandacht aan je Z2 werk schenken.. Een grotere motor helpt je aanzienlijk in het zwaardere werk..
Thanks, die context helpt zeker!
Heb je in trainerroad een bepaalde doel gedefineerd? Heb je bijvoorbeeld The Ride als doel erin gezet, en zoja op welke manier?
Of heb je een algemene doelstelling tot aan maart gedaan?

weet niet of de vraag geheel helder is, maar vandaar ook de vraag. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
PaulBloem schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:19:
[...]

Thanks, die context helpt zeker!
Heb je in trainerroad een bepaalde doel gedefineerd? Heb je bijvoorbeeld The Ride als doel erin gezet, en zoja op welke manier?
Of heb je een algemene doelstelling tot aan maart gedaan?

weet niet of de vraag geheel helder is, maar vandaar ook de vraag. ;)
Ik heb een eind datum aangegeven voor het schema, in mijn geval is dat eind maart, want dan beginnen de meeste toertochten en buitenritten ook weer, en in die laatste 6-8 weken voor The Ride draait het toch vooral om uren in het zadel maken en evt een trainingstage in het buitenland, en die vul ik zelf wel aan met buitenritjes, en mogelijk 1-2 gerichte trainingen in bepaalde zones...

In TrainerRoad heb je eigenlijk de Base Phase en de Build Phase, deze zijn vrij generiek en niet specifiek voor een doel zoals The Ride.. Dit moet je meer zien als het opbouwen van je algemen conditie/fitheid
Wel kun je aangeven hoe aggressief TrainerRoad jou moet pushen om bijvoorbeeld FTP verbeteren of dat je juist wat lagere intensiteit wenst..

In de laatste 8 weken heb je de speciality phase, hier train je echt voor een specifiek doel, In mijn geval heb ik Gran Fondo aangegven als doel, hoewel een Gran Fondo vaak maar een 1 dags evenement is, is de setting wel enigszins hetzelfde, alleen dan 8 dagen achter elkaar voor The Ride..

Daarom sturen ze vanuit The Ride ook veel aan op zeer veel endurance werk, dom uren in het zadel maken en liefst in Z2.. Dan kom je tijdens The Ride ook wel de dagen door..

Ik gebruik de komende winter zelf om wat meer vermogen te kunnen trappen en langere tijd in hogere zone's te blijven zonder dood te gaan... De Stelvio beklimmen is 25km oftewel 2,5 uur gemiddeld voor een amateur. en dit red je niet alleen in je duurzone..
Ik train er dus ook voor om 2-3 uur in Z3/Z4 te kunnen blijven en tevens goed te kunnen herstellen als de intensiteit weer wat lager wordt.. En het liefst heb ik het gevoel na deze inspanning dat ik nog relatief fit ben, en nog 4-6 uur door kan..
Dus veel Sweet-Spot werk en ook wat Threshold/Vo2Max om ook mijn FTP te prikkelen..

Tijdens The Ride ga je de eerste 3-4 dagen echt vele cols over, enkelen hebben een beklimming van 15-25km.. Dat is serieus werken op Z3 en soms Z4 als het wat steiler wordt, anders kom je gewoon niet boven.
Naarmate de week vordert worden de beklimmingen milder en ook korter.. In de vogezen kom je hooguit tot 6-7%, en in de ardennen zijn de meeste beklimmingen niet langer dan 2-3 kilometer (maar wel af en toe 10% en erboven).

Vanaf Jan/Feb zal ook mijn endurance weer veel aandacht krijgen..
Trainingstijd zal dan oplopen naar 13-15 uur, waarvan 80-85% in Z2, en de rest zal voor SST, Threshold, Vo2Max gebruikt worden.

[ Voor 13% gewijzigd door verstappen33 op 15-10-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 10:16
mhr-zip schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Ja. Vind de kalender functie zelfs overzichtelijker.
Waar kan je dan kiezen welke dagen je in de betreffende week kan fietsen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:15
Cloclo100 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

Waar kan je dan kiezen welke dagen je in de betreffende week kan fietsen ?
Volgens mij kan je dat bij het opstellen van een plan bepalen. Dan geven ze een indicatie van hoe een week eruit ziet en die kan je dan slepen naar de dagen dat je wilt en dan bij het maken van het hele plan blijven ze die dagen gebruiken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
En stel je training is op Ma gepland, maar je kan niet, kun je hem ook gewoon op di doen he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Dat slepen (in app) lukt alleszins niet. Bij mij ziet er elke week anders uit en daarmee waren die sliders wel handig.

@Requiem19 ja en nee. Zo wordt het me iets te dogmatisch want als ik die week maar 3 dagen kan, wil ik dat het schema daar rekening mee houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:46
verstappen33 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:49:
[...]
Tijdens The Ride ga je de eerste 3-4 dagen echt vele cols over, enkelen hebben een beklimming van 15-25km.. Dat is serieus werken op Z3 en soms Z4 als het wat steiler wordt, anders kom je gewoon niet boven.
Bedoel je te langzaam boven komen? Want je kunt toch langzamer gaan om in Z2 te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023

Reginas

Queen of Core Stability

Flatlinernl schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:54:
[...]

Bedoel je te langzaam boven komen? Want je kunt toch langzamer gaan om in Z2 te blijven?
Of een lichter verzet steken voor de echte lange cols, zodat je lekker kunt blijven spinnen. In combinatie met een andere derailleur en mountainbikecassette of juist van die hele kleine crankstellen (48/32, 46/30 of nog kleiner) zoals sommige wereldfietsers ze gebruiken, is er op dat vlak ook nog wel wat te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 20:58

McMiGHtY

- burp -

Ik ken iemand die een lange kooi grx gebruikte met een 11-42 erop om makkelijk boven te komen, en dat was niet eens tijdens een TheRide

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Bij TrainerRoad geef je de dagen en beschikbare tijd aan bij het aanmaken van het schema, dit is naderhand ook te wijzigen voor het gehele schema (dus stel dat maandag toch vaak niet lukt, dan kun je het schema aanpassen om op de dinsdag te trainen), ook kun je extra dagen toevoegen of verwijderen, als je de dagen wijzigt in je plan dan wijzigt ook je hele kalender mee..
Daarnaast kun je ook de tijdsduur wijzigen, dus stel je voor dat je ipv 1 uur wil trainen rustig wil opbouwen naar 2 uur, dan kun je gewoon je plan wijzigen en telkens 15-30 minuten bijplussen naar wens.

Kun je 1 training niet, dan kun je die via de web pagina of de app op je laptop/pc makkelijk slepen naar een andere dag,
In de telefoon app moet je de workout handmatig deleten en opnieuw aanmaken (hopelijk wordt dit nog handiger)..

@Flatlinernl en @Reginas Als je een col hebt met 10-13% segmenten dan zul je ook met een licht verzet de nodige kracht moeten uitoefenen wil je 8-10km/u blijven fietsen..
Ik zat op zulke steile stukken al snel rond de 230-250 watt terwijl ik als verzet 34-34 reed..
Ik ben wel van de wat hogere cadans, ik vind onder de 80rpm echt niet fijn fietsen, ga je 60-70rpm fietsen dan zul je wat langzamer gaan qua snelheid en mogelijk ook in power omlaag, maar ik vond het niet fijn fietsen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:46:
Ik ken iemand die een lange kooi grx gebruikte met een 11-42 erop om makkelijk boven te komen, en dat was niet eens tijdens een TheRide
Zegt me niks O-)

PS: No shame in my 34-42 game :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinernl
verstappen33 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:26:
@Flatlinernl en @Reginas Als je een col hebt met 10-13% segmenten dan zul je ook met een licht verzet de nodige kracht moeten uitoefenen wil je 8-10km/u blijven fietsen..
Ik zat op zulke steile stukken al snel rond de 230-250 watt terwijl ik als verzet 34-34 reed..
Ik ben wel van de wat hogere cadans, ik vind onder de 80rpm echt niet fijn fietsen, ga je 60-70rpm fietsen dan zul je wat langzamer gaan qua snelheid en mogelijk ook in power omlaag, maar ik vond het niet fijn fietsen..
Voor een hoop mensen is dat natuurlijk gewoon niet haalbaar. 8-10 km/h met een 34-34 en een cadance boven de 80 op 10-13%

Niet als ze 1 klim op rijden en al helemaal niet meerdere cols achter elkaar. Als je het wel kan is natuurlijk heel fijn, maar stellen dat je anders niet boven komt is wat overdreven. Je kunt ook prima boven komen met 2w/kg, zelfs op een gear ratio van 1.0 (je cadans wordt dan wel laag natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 20:58

McMiGHtY

- burp -

D'r zijn nog plekken volgens mij..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
verstappen33 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:26:
Bij TrainerRoad geef je de dagen en beschikbare tijd aan bij het aanmaken van het schema, dit is naderhand ook te wijzigen voor het gehele schema (dus stel dat maandag toch vaak niet lukt, dan kun je het schema aanpassen om op de dinsdag te trainen), ook kun je extra dagen toevoegen of verwijderen, als je de dagen wijzigt in je plan dan wijzigt ook je hele kalender mee..
Daarnaast kun je ook de tijdsduur wijzigen, dus stel je voor dat je ipv 1 uur wil trainen rustig wil opbouwen naar 2 uur, dan kun je gewoon je plan wijzigen en telkens 15-30 minuten bijplussen naar wens.

Kun je 1 training niet, dan kun je die via de web pagina of de app op je laptop/pc makkelijk slepen naar een andere dag,
In de telefoon app moet je de workout handmatig deleten en opnieuw aanmaken (hopelijk wordt dit nog handiger)..

In de app kan het ook, als je edit workout doet, kan je de datum veranderen en naar een later moment plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ja het is dan op dat vlak nog niet zo intuïtief dan bv. Join. Ik heb nog geen Ramp test gedaan en ga dit ook niet doen omdat ik goed ziek ben geweest de voorbije week. Als ik de training van zondag (endurance 2.0) verwissel met vandaag, dan verandert er trouwens helemaal niets aan de andere trainingen. Wat ik wel raar vind, met mijn FTP van 300W, is dat ik die endurance ritten aan 150W moet rijden. Dat is Z0 voor mij..
Ik heb FTP builder op 3 maanden gekozen, is dat niet wat te gek aan de onderkant? Bij Join is Z1 155-180 trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Flatlinernl schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

Voor een hoop mensen is dat natuurlijk gewoon niet haalbaar. 8-10 km/h met een 34-34 en een cadance boven de 80 op 10-13%

Niet als ze 1 klim op rijden en al helemaal niet meerdere cols achter elkaar. Als je het wel kan is natuurlijk heel fijn, maar stellen dat je anders niet boven komt is wat overdreven. Je kunt ook prima boven komen met 2w/kg, zelfs op een gear ratio van 1.0 (je cadans wordt dan wel laag natuurlijk)
Ik vind de gear ratio’s nog steeds veel te ouderwets. Veel amateurs rijden veel prettiger bergop met een 34-42 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Cloclo100 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:42:
Ja het is dan op dat vlak nog niet zo intuïtief dan bv. Join. Ik heb nog geen Ramp test gedaan en ga dit ook niet doen omdat ik goed ziek ben geweest de voorbije week. Als ik de training van zondag (endurance 2.0) verwissel met vandaag, dan verandert er trouwens helemaal niets aan de andere trainingen. Wat ik wel raar vind, met mijn FTP van 300W, is dat ik die endurance ritten aan 150W moet rijden. Dat is Z0 voor mij..
Ik heb FTP builder op 3 maanden gekozen, is dat niet wat te gek aan de onderkant? Bij Join is Z1 155-180 trouwens.
Op 50% ftp duurrit klinkt wel gek ja. Mijn duurritjes in TR zijn meestal rond de 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Flatlinernl schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

Sorry, maar met een 2W/kg kom je echt moeilijk boven hoor of je moet echt een heel licht verzet hebben zoals een 34/42.. In mijn geval zou dat 150W zijn, dan sta je bijna stil op zo'n steile helling met mijn 34-34 verzet.

Heb je een mindere steile klim, zeg 6-8% dan kom je idd wel boven, hetzij stapvoets (en dan moet je dondersgoed oppassen dat je niet loopt te zwalken van links naar rechts..

Gelukkig zijn niet alle cols alleen maar 10% of steiler, en als je kijkt naar gemiddelde wattages over een hele klim dan zal je prima boven kunnen komen met 2 a 2,5W/kg, maar als je 1-2 kilometer hebt waar het wat steiler is (11-12% en hoger) dan zit je al gauw tegen 250-270W te trappen terwijl je 6-7km/u fietst..

Daarnaast speelt bij The Ride ook de factor tijd mee, je kunt niet 4 uur langer over de diverse klimmen doen dan de gemiddelde rijder.. Want dan kom je pas tegen 7-8 uur s'avonds op de finishplek..

Als we kijken naar de Stelvio komend jaar zie ik bij oud deelnemers een gemiddelde klimtijd van 2,5 uur.. Ben je langzaam dan zal je rond de 3 uur zitten, maar je moet echt niet richting de 4 uur gaan voor de klim anders kom je echt in de knel met de pauzeplekken en de finishtijd.

En als we dan kijken naar de type fietsers, gemiddeld gewicht zal rond de 70-80kg zijn, Als ik de getallen moet geloven van Strava en de app groep van afgelopen jaar zit het gemiddelde FTP rond de 260-280.. Oftewel 3,5 tot 4W/kg..

Als je dan op 80% van je kunnen naar boven kunt rijden dan trap je 210-220W gemiddeld.. En dat is prima te doen voor een getraind persoon.

[ Voor 31% gewijzigd door verstappen33 op 16-10-2024 13:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flatlinernl
verstappen33 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:58:
[...]
Sorry, maar met een 2W/kg kom je echt moeilijk boven hoor of je moet echt een heel licht verzet hebben zoals een 34/42.. In mijn geval zou dat 150W zijn, dan sta je bijna stil op zo'n steile helling met mijn 34-34 verzet.

Heb je een mindere steile klim, zeg 6-8% dan kom je idd wel boven, hetzij stapvoets (en dan moet je dondersgoed oppassen dat je niet loopt te zwalken van links naar rechts..
Dit gaat flink off-topic natuurlijk. Je zult je verbazen hoe rustig je kunt fietsen bergop. Heb toch echt al verschillende cols opgefietst met de 34-34 en een wattage tussen de 130 en 160 watt. Dat kan ook op 10% zonder te zwalken. Ga je snel? Nee Is het nog makkelijker met een lichter verzet, zeker.
[...]
Gelukkig zijn niet alle cols alleen maar 10% of steiler, en als je kijkt naar gemiddelde wattages over een hele klim dan zal je prima boven kunnen komen met 2 a 2,5W/kg, maar als je 1-2 kilometer hebt waar het wat steiler is (11-12% en hoger) dan zit je al gauw tegen 250-270W te trappen terwijl je 6-7km/u fietst..
Ik ben zeker een mindere fietser, mijn ftp zit eerder op 210W met een gewicht net iets onder dat van jou, maar ik kom ook gewoon boven op alle cols met een 34-34 en ook als het boven de 10% gaat zonder mijn ftp te trappen.

Ik snap helemaal dat jij graag iets anders wil, maar vind het zo zonde als zulke stellingen mensen ontmoedigen om in de bergen te gaan fietsen.
[...]
Daarnaast speelt bij The Ride ook de factor tijd mee, je kunt niet 4 uur langer over de diverse klimmen doen dan de gemiddelde rijder.. Want dan kom je pas tegen 7-8 uur s'avonds op de finishplek..

Als we kijken naar de Stelvio komend jaar zie ik bij oud deelnemers een gemiddelde klimtijd van 2,5 uur.. Ben je langzaam dan zal je rond de 3 uur zitten, maar je moet echt niet richting de 4 uur gaan voor de klim anders kom je echt in de knel met de pauzeplekken en de finishtijd.

En als we dan kijken naar de type fietsers, gemiddeld gewicht zal rond de 70-80kg zijn, Als ik de getallen moet geloven van Strava en de app groep van afgelopen jaar zit het gemiddelde FTP rond de 260-280.. Oftewel 3,5 tot 4W/kg..

Als je dan op 80% van je kunnen naar boven kunt rijden dan trap je 210-220W gemiddeld.. En dat is prima te doen voor een getraind persoon.
Dat dit specifiek voor The Ride zo is dat kan, ik ken de etappes niet goed genoeg en de tijdsschema's, ter vergelijking wordt voor de Marmotte door sommige trainers aangeraden met het doel uitrijden de eerste cols op te rijden op 65% van FTP. Zo een tocht is dus ook te doen voor mensen met een FTP van 3W/kg, je haalt geen goud maar kunt wel uitrijden op die manier. Nogmaals, zonde als mensen zich laten ontmoedigen door een gedachte dat fietsen in de bergen alleen te doen is met FTP's van > 3,5W/kg en dat je dan ook nog uren Z4 moet fietsen en er daarom dan niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik heb ook niet gezegd dat het onhaalbaar is voor mensen met een laag FTP.
Mij wordt gevraagd naar ervaring tijdens The Ride..

En dan zul je (mijn mening) toch enigszins getraind moeten zijn en niet te langzaam moeten zijn op diverse klimmen..
De etappes zijn gemiddeld 160-170km lang, gemiddeld 2700-3000hm. Gemiddelde snelheid zul je rond de 19-20km/u moeten hebben over de hele rit wil je voor 17:00 binnen zijn bij de finish, heb je een hele lange etappe dan wordt het al gauw 18:00 met deze snelheden.

Ik snap jou helemaal hoor, maar ik zie ook mijn eigen getallen op diverse klimmen, waar ik met 6-7km/u omhoog ga en gemiddeld 220W moet trappen voor enkele kilometers.. Ik weet niet of ik daar uberhaupt omhoog zou komen met 150W in hetzelfde verzet, dan zou ik echt naar een nog lichter verzet moeten grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Flatlinernl schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

Dit gaat flink off-topic natuurlijk. Je zult je verbazen hoe rustig je kunt fietsen bergop. Heb toch echt al verschillende cols opgefietst met de 34-34 en een wattage tussen de 130 en 160 watt. Dat kan ook op 10% zonder te zwalken. Ga je snel? Nee Is het nog makkelijker met een lichter verzet, zeker.
Ik zou je Garmin/Strava nog eens goed bekijken, want no way dat jij 130watt fietst op een stuk van 10% bij een gewicht rond de 75kg.

Zie praktijkvoorbeeld van Alpe D'huez segment van 9,7%.
https://www.strava.com/ac...ments/3130197746453490108

Daar trapte ik 218watt op een gewicht van 69kg. De gemiddelde snelheid van dat segment was 9,3 km/u. Als je op dat stukje 130 watt trapt bij 75kg val je om :).

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 16-10-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Hier nog een segment van de Ventoux..
https://www.strava.com/ac...109711/analysis/4739/6126
Heb daar 2x een voetje aan de grond moeten zetten omdat ik telkens last had van verzuring omdat je best hoge wattages trapt en voor mij een hele lage cadans (en dus veel pedaalkracht moet gebruiken)..

Ook hier een leuke klim die rond de 10% zit:
https://www.strava.com/ac...8138/analysis/23854/24320

[ Voor 22% gewijzigd door verstappen33 op 16-10-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomVerhaegh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-08 14:12
Intressante discussie, even snel wat aan gerekend ter illustratie:

Wil je een snelheid van 6 km/h fietsen, moet je met een versnellings ratio van 1:1 (34:34) een cadans van 45 trappen.
Om met die cadans een helling van 10% op te fietsen bij een totale massa van 85kg (fiets + coureur) moet je een vermogen van 152Watt leveren (2W/kg).

Om een cadans van 60 te halen moet je 8 k/h trappen en dat kost 200Watt (2.7W/kg) met 85kg tegen 10%

https://www.omnicalculator.com/sports/cycling-wattage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
TomVerhaegh schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:07:
Intressante discussie, even snel wat aan gerekend ter illustratie:

Wil je een snelheid van 6 km/h fietsen, moet je met een versnellings ratio van 1:1 (34:34) een cadans van 45 trappen.
Om met die cadans een helling van 10% op te fietsen bij een totale massa van 85kg (fiets + coureur) moet je een vermogen van 152Watt leveren (2W/kg).

Om een cadans van 60 te halen moet je 8 k/h trappen en dat kost 200Watt (2.7W/kg) met 85kg tegen 10%

https://www.omnicalculator.com/sports/cycling-wattage
Laat de weg nooit precies 10% zijn, heb je net een binnenbocht te pakken ga je snel naar 13-15% voor een kort stukje, en daarnaast zul je stukken hebben met 8% maar ook langere stukken van 11-12%..
Daarnaast nog wat variabelen zoals wind en evt rolweerstand
Leuk voor het gemiddelde, maar in de praktijk zal je vermogen er altijd omheen schommelen (en dus ook vaak erboven).

En 45RPM :F Dan hou je geen knieën meer over.. Ik vind 60RPM al echt harken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Om het terug te brengen naar de indoor trainer: doet er wel eens iemand van die low cadence blokken binnen? Dat is echt killing inderdaad.

Zeker in ERG op een klein verzet ga je dan echt stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:43
Requiem19 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:38:
Om het terug te brengen naar de indoor trainer: doet er wel eens iemand van die low cadence blokken binnen? Dat is echt killing inderdaad.

Ik trap gemiddeld binnen een stuk lager verzet dan buiten, tussen 70-80. Dat geldt niet als low cadence denk ik he :9 ?

Lager dan 65-70 nooit gedaan gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik trap binnen juist een stuk hoger. Buiten is het vaak 90 en binnen zit ik meer richting de 100.

Wil het juist wat hoger houden krijgen omdat dit efficiënter en minder belastend zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
Is ook meer luiheid denk ik omdat ik series kijk terwijl ERG+TR z'n ding doet en dan vergeet je wel eens door te trappen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
[...]

Overanalyseer jij niet alles (een beetje)? :) Het moet toch ook een beetje lollig blijven?
Bij 4w/k ben je een gewoon een goede renner en mits goede basis ga je dit dan allemaal zeker kunnen. Voor de rest zit er ook een heel stuk mentaal werk bij, wat niet of moeilijk meetbaar is. Plus je hebt aerobe types en anaerobe types, met een ander soort fysiologie qua spiervezels.(lees: je kunt bergop van een ezel geen koerspaard maken) Het is allemaal niet zo zwart-wit zoals jij het benadert ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 09:39

Ja in Join komen die wel eens langs. 60 a 65rpm blokjes en dat is dan echt krachttraining haha.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flatlinernl
Requiem19 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Ik zou je Garmin/Strava nog eens goed bekijken, want no way dat jij 130watt fietst op een stuk van 10% bij een gewicht rond de 75kg.

Daar trapte ik 218watt op een gewicht van 69kg. De gemiddelde snelheid van dat segment was 9,3 km/u. Als je op dat stukje 130 watt trapt bij 75kg val je om :).
Dat klopt, het was de langzaamste keer 145 watt bij 70 kg op dit segment. 2,07 w/kg dus. Maar dan zit je echt nog gewoon op je fiets. Dat dat voor een aantal mensen hier niet gewenst is, of zelfs niet meer als fietsen wordt gezien, prima. Maar dat is nog steeds tijd 102635/171414 voor de hele klim met een gemiddelde van 145 watt.

Ook ik fiets hem lekkerder als het iets harder gaat maar er zijn dus ook zoveel mensen die nog langzamer gaan.
verstappen33 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:51:
Hier nog een segment van de Ventoux..
https://www.strava.com/ac...109711/analysis/4739/6126
Heb daar 2x een voetje aan de grond moeten zetten omdat ik telkens last had van verzuring omdat je best hoge wattages trapt en voor mij een hele lage cadans (en dus veel pedaalkracht moet gebruiken)..

Ook hier een leuke klim die rond de 10% zit:
https://www.strava.com/ac...8138/analysis/23854/24320
Deze segmenten heb ik zelf niet gefietst, de ventoux alleen vanuit Bedoin. Kan het dus niet 1 op 1 vergelijken.

Als ik nu wat ritten terugkijk zie ik ook wel steile segmenten met cadans onder de 60 en de klim dan ergens net boven de 60.

Wat mij betreft kunnen we de discussie ook hier afronden. Voor the ride zul je harder moeten gaan. Maar een coll opfietsen, ook 1 van 10% kan ook op 2W/kg.

Die zaten in een trainingsschema dat ik heb gedaan, weet alleen niet meer waar dat van was, ging om 60rpm. Moet wel zeggen dat ik nu meestal 80rpm aanhoud binnen, buiten is het op steile stukken zeker vaak veel lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:56

Alleen als de training zegt dat dat moet. Zelf ben ik niet zo sadistisch :) . Gelukkig ben ik de laatst tijd lekker ongestructureerde trainingen op Zwift aan het afwerken en die focussen juist veel meer op high cadence :+

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Cloclo100 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Overanalyseer jij niet alles (een beetje)? :) Het moet toch ook een beetje lollig blijven?
Bij 4w/k ben je een gewoon een goede renner en mits goede basis ga je dit dan allemaal zeker kunnen. Voor de rest zit er ook een heel stuk mentaal werk bij, wat niet of moeilijk meetbaar is. Plus je hebt aerobe types en anaerobe types, met een ander soort fysiologie qua spiervezels.(lees: je kunt bergop van een ezel geen koerspaard maken) Het is allemaal niet zo zwart-wit zoals jij het benadert ;)
Soms wel, dat is het beetje autisme in mij..
Ik verwoord het liever op een andere manier.. Ik kom het liefst goed voorbereid aan de start, en ik laat niet veel aan het toeval over.

Daarnaast ken ik mijn eigen zwakke plekken qua fietsen, en wat mij afgelopen editie van The Ride vooral tegenzat (ondanks dat ik gewoon overal omhoog kwam etc.), komende editie wil ik gewoon nog beter voorbereid zijn.
Daarnaast spreek je tig mensen tijdens The Ride en heb je een goed algemeen beeld waar mensen vaak tegenaan liepen..

En tuurlijk kun je niet alles van te voren plannen, want misschien hebben we straks wel gigantisch veel wind en regen en temperaturen rond het vriespunt..

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 16-10-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-09 09:01
fdees schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:44:
Ik trap binnen juist een stuk hoger. Buiten is het vaak 90 en binnen zit ik meer richting de 100.

Wil het juist wat hoger houden krijgen omdat dit efficiënter en minder belastend zou zijn
Dat schijnt al achterhaalt te zijn (voor de amateurfietser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023

Reginas

Queen of Core Stability

Yes, ervaring mee! Zaten een aantal keer in mijn Join trainingsschema wat ik in het voorjaar heb doorlopen. Ben er zelf niet dol op. Ik heb de indruk dat het (onnodig) belastend is voor mijn knieën. Op een klim buiten gaat bij mij ook de cadans flink omlaag over het algemeen, dus ik vind niet dat ik mijn knieën indoor ook extra hoef te tarten.

Of heeft die extra belasting wel degelijk voordelen? Worden de ligamenten van je knieën er sterker/stabieler van? Want dan is het natuurlijk wel zinvol om hem er af en toe in te gooien. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25
Als je rechtop gaat zitten en alleen je benen beweegt is het ook goede core-training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Ben nog iets verder het data rabbithole ingegaan en zou bijna dingen gaan testen op de trainer om het in dit topic te laten passen.

Het is moeilijk om segmenten te vinden die ik vaker heb gefietst om een goed vergelijk te hebben. Maar heb een 400m segment van 12,2% in een kort klimmetje van 2,65km dat ik meer dan 5 keer heb gefietst gevonden.

Langzaamste was met een cadans van 42, dat klinkt pijnlijk. Snelste een cadans van 79. 141W vs 262w Deze twee pogingen waren 4 dagen uit elkaar en vroeg in de rit, dus rest van de variabelen (ik en huurfiets etc) redelijk vergelijkbaar.

Zou bijna iets op erg mode gaan rijden vanavond om 42 uit te proberen, vond 60 op de trainer al niet leuk maar blijkbaar kan er dus een hoop in de echte wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

sanger1981 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:32:
[...]

Dat schijnt al achterhaalt te zijn (voor de amateurfietser).
Algemeen geloof ik dit ook wel zeker. Mar heb afgelopen jaar de dodentocht gewandeld en daarna te snel weer gaan hardlopen en te veel waardoor ik nu met een overbelaste knie zit.

Dus ik wil het koppel wat erop kom laag houden en vooral soepel draaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Reginas schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

Yes, ervaring mee! Zaten een aantal keer in mijn Join trainingsschema wat ik in het voorjaar heb doorlopen. Ben er zelf niet dol op. Ik heb de indruk dat het (onnodig) belastend is voor mijn knieën. Op een klim buiten gaat bij mij ook de cadans flink omlaag over het algemeen, dus ik vind niet dat ik mijn knieën indoor ook extra hoef te tarten.

Of heeft die extra belasting wel degelijk voordelen? Worden de ligamenten van je knieën er sterker/stabieler van? Want dan is het natuurlijk wel zinvol om hem er af en toe in te gooien. :9
Join is er inderdaad fan van.

Er is nogal wat discussie tussen verschillende 'experts' of het nu zinvol of niet. Het idee erachter is dat je een prikkel geeft aan je spieren/pezen om sterker te worden en tegelijkertijd je core traint. Sommige 'experts' zeggen echter dat zelfs bij een RPM van 45-50 de te leveren kracht te laag is voor dit effect en dat je daarom beter gewoon aan de gewichten kunt gaan hangen in de sportschool.

Dat laatste is sws goed voor wielrenners. Meer krachttraining :D. Verder vind ik het voor mezelf event-specifiek relevant. Als ik bijv weet dat ik de Mortirolo op ga fietsen, zal ik vooraf zeker wat low cadence trainingen doen vooraf. Stuk beter om je lichaam te laten wennen aan dat gevoel vooraf en in kleine stapjes dan in 1x een 10km klim te doen met 55rpm gemiddeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik zou het vooral als event specifieke training gebruiken. Als je echt de bergen in gaat, dan ontkom je er soms niet aan om je cadans aan te passen. Als je dit niet gewend bent dan kan dit wel partte spelen in het echt. Maar als je dan toch met lage cadans oefeningen begint, leg dan direct even twee boeken onder je voorwiel, want wat misschien nog wel lastiger is, is de hellingshoek waar je in het echt tegenop fietst tov wat je (binnen) gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 09:39
Phydomir schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:58:
leg dan direct even twee boeken onder je voorwiel
2 dikke van Dales dan in het geval je gaat trainen voor de Mortirolo...;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Requiem19 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

In 2021 heb ik AdH gefietst. Net even gecheckt, dat segment gemiddeld 9.2km/u op 281w met ~90kg. En dat was met even op adem komen in de haarspeldbochten. No way dat je dat stuk omhoog fietst op 1.8wkg. 2.2-2.5wkg misschien net, maar dan ga je denk ik 6km/u op de steile stukken. Op de 12% stukken was ik 300-320w aan het trappen met 8.5-9km/u. Helaas had ik een brakke fietscomputer toen (Bryton 420T) en de registratie van stijgingspercentages en gps snelheid was niet geweldig (to say it nicely) op dat ding.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip

Ja, vind ze wel prima eigenlijk.

Buiten kan ik het niet, maar indoor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
derx666 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:54:
[...]

In 2021 heb ik AdH gefietst. Net even gecheckt, dat segment gemiddeld 9.2km/u op 281w met ~90kg. En dat was met even op adem komen in de haarspeldbochten. No way dat je dat stuk omhoog fietst op 1.8wkg. 2.2-2.5wkg misschien net, maar dan ga je denk ik 6km/u op de steile stukken. Op de 12% stukken was ik 300-320w aan het trappen met 8.5-9km/u. Helaas had ik een brakke fietscomputer toen (Bryton 420T) en de registratie van stijgingspercentages en gps snelheid was niet geweldig (to say it nicely) op dat ding.
Met 2 W/kg over het segment ga je 5,5 ongeveer op de steile stukken, blijkbaar. Zie dat ik het nooit echt 'hard' heb gereden. 145, 175 en 179 watt gemiddeld.

Die 145 was met een 10 jarige erbij op de racefiets, die ging gewoon niet harder en met een groepje met hem helemaal naar boven gereden.

Nog mensen die indoor de tour de watopia aan het fietsen zijn? Hier na verhuizing eindelijk weer wat tijd om te fietsen en hebben onszelf de zwift ride kado gedaan zodat er geen fietsen meer naar binnen hoeven voor op de tacx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
Flatlinernl schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:49:
[...]

Met 2 W/kg over het segment ga je 5,5 ongeveer op de steile stukken, blijkbaar. Zie dat ik het nooit echt 'hard' heb gereden. 145, 175 en 179 watt gemiddeld.

Die 145 was met een 10 jarige erbij op de racefiets, die ging gewoon niet harder en met een groepje met hem helemaal naar boven gereden.

Nog mensen die indoor de tour de watopia aan het fietsen zijn? Hier na verhuizing eindelijk weer wat tijd om te fietsen en hebben onszelf de zwift ride kado gedaan zodat er geen fietsen meer naar binnen hoeven voor op de tacx.
Val je niet om als je 5km/uur gaat fietsen op zulke percentages?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Laatst online: 10:09

Jep de hele winter door. Weinig aan, heb wel het idee dat het veel doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flatlinernl
KW25 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:50:
[...]
Val je niet om als je 5km/uur gaat fietsen op zulke percentages?
Neehoor, sta je nooit zo goed als stil voor bijvoorbeeld een stoplicht zonder uit te klikken omdat het bijna groen wordt? Dan val je ook niet om, en dat is met een beetje voorwaartse beweging en berg op alleen maar makkelijker.

Denk wel dat het niet handig is om zo langzaam te gaan en op je limiet te zitten, dan wordt je onhandig over het algemeen maar als je gewoon helemaal fris bent. Dit voorbeeld was laag zone 2 dan heb je echt wel controle over je fiets en evenwicht. Maar de meeste mensen die regelmatig fietsen kunnen dit wel zonder stuk te zitten en kunnen dan dus ook gewoon in 1 keer boven komen.

Mijn vriendin fietste eerst eigenlijk nooit maar zijn zo samen ooit rustig de tourmalet op gefietst. Nu gaat ze graag naar de alpen om te fietsen in de bergen, dat was waarschijnlijk nooit gebeurd als ze te hard was gestart en daarna uren er niets aan had gevonden.

Je hoeft niet altijd een pr te rijden, gewoon leuk samen op pad en je kunt altijd nog een tweede coll er aan vast plakken of ervoor rijden als er niveauverschil is.

Zijn er hier tips voor de langere routes op zwift? Mensen die een groot deel hebben gereden? Of worden er vooral trainings schema's afgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

Yep, in Join als doel een MTB event ingesteld dus ik krijg weekelijks een krachttraining met cadans 60-70. Als de blokken 5 minuten of langer zijn doe ik ze binnen(of met slecht weer). Komt misschien omdat ik meer mountainbike, maar ik heb niet heel veel moeite met lage cadans rijden. Als ik op de weg rij met mijn racefiest is mijn gemiddelde cadans ook rond de 80-85.
Denk dat ik echt wel baat heb bij de lage cadans krachttrainingen. Afgelopen weekend veel moeten klimmen tijdens de Bart Brentjens Challenge in Limburg en kwam met gemak zonder uitgeput te zijn alle klimmetjes op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 09:03

Roozzz

Plus ultra

Flatlinernl schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

Zijn er hier tips voor de langere routes op zwift? Mensen die een groot deel hebben gereden? Of worden er vooral trainings schema's afgewerkt?
Voor de langere routes zou ik altijd kijken of je die in een groepje kan rijden. Er zijn diverse 'badge hunt' grouprides, ten zeerste aan te bevelen wat mij betreft. Het nodige slap geleuter scheelt een slok op een borrel. En je gaat nog harder ook :+

offtopic:
De misses poogt ze allemaal te verzamelen; ik heb dat bij voorbaat al opgegeven :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 22:21
[...]

Ik kijk dan meestal via onderstaande site naar een groep waar veel deelnemers zijn en die een lange afstand rijden: https://zwifthacks.com/app/events/?key=66fe3aeb446fd

Je kan daar ook filteren op routes en afstanden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mijn langste zwift rit was 26 rondjes Volcano Circuit in m'n eentje. Ik wilde de badge voor 25 laps halen, en had toen voor de zekerheid een extra rondje nog gedaan. Pas na afloop kwam ik erachter dat er een lapcounter bij de finish staat :9 Dit was in mijn eerste week zwiften en ik moet zeggen dat het een nogal saaie rit was.

Ik zou kijken naar langere groepsritten, op deze site kan je handiger zoeken / filteren dan in zwift zelf. Mochten die er niet zijn op het moment dat je wil trainen dan is met een robopacer rijden altijd nog leuker dan alleen.

edit: @steviewonder23 me al voor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 16:02

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Langzaamaan begint het indoor seizoen weer.
Ik gebruik in principe Zwift, maar heb in het verleden ook uitstapjes gemaakt naar RGT en Cadesport

Vanwege de prijsverhoging van Zwift ben ik weer aan het rondkijken, en mijn oog viel op de Tacx app.
Zijn daar ervaringen mee? En heeft het veel zin om HD te kiezen boven 720p (mijn scherm is 22")?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik moet qua echt lange routes alleen nog de Uber Pretzel en de PRL Full. Als ik me het goed herinner de rest allemaal gehaald in groepsritten. Dat soort dingen in de je eentje is wel een goede mentale training, maar in een groep gaat dat echt wel een stuk fijner. Helemaal als je een groep hebt waarbij je ook echt als een groep rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Roozzz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:28:
[...]

Voor de langere routes zou ik altijd kijken of je die in een groepje kan rijden. Er zijn diverse 'badge hunt' grouprides, ten zeerste aan te bevelen wat mij betreft. Het nodige slap geleuter scheelt een slok op een borrel. En je gaat nog harder ook :+

offtopic:
De misses poogt ze allemaal te verzamelen; ik heb dat bij voorbaat al opgegeven :P
steviewonder23 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:36:
[...]

Ik kijk dan meestal via onderstaande site naar een groep waar veel deelnemers zijn en die een lange afstand rijden: https://zwifthacks.com/app/events/?key=66fe3aeb446fd

Je kan daar ook filteren op routes en afstanden.
Stevie-P schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:36:
[...]

Mijn langste zwift rit was 26 rondjes Volcano Circuit in m'n eentje. Ik wilde de badge voor 25 laps halen, en had toen voor de zekerheid een extra rondje nog gedaan. Pas na afloop kwam ik erachter dat er een lapcounter bij de finish staat :9 Dit was in mijn eerste week zwiften en ik moet zeggen dat het een nogal saaie rit was.

Ik zou kijken naar langere groepsritten, op deze site kan je handiger zoeken / filteren dan in zwift zelf. Mochten die er niet zijn op het moment dat je wil trainen dan is met een robopacer rijden altijd nog leuker dan alleen.

edit: @steviewonder23 me al voor :z
Phydomir schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:55:
[...]
Ik moet qua echt lange routes alleen nog de Uber Pretzel en de PRL Full. Als ik me het goed herinner de rest allemaal gehaald in groepsritten. Dat soort dingen in de je eentje is wel een goede mentale training, maar in een groep gaat dat echt wel een stuk fijner. Helemaal als je een groep hebt waarbij je ook echt als een groep rijdt.
De 25 rondjes volcano heb ik lang geleden een keer gedaan en de Uber Pretzel heb ik een aantal maanden geleden gereden, was mentaal best een uitdaging dus vandaar mijn vraag.

Groepsritten bekijken dus, thanks voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:56
@magic_nl paar jaar geleden een jaar gedaan. zitten best vermakelijke routes bij, lekker dromen over vakantiebestemmingen, maar ik kwam al snel op het punt dat de meeste te lang waren om in een avondje af te werken of dat ik niet zat te wachten om 1 uur achter elkaar te klimmen. Misschien zijn er ondertussen wat meer afwisselende routes toegevoegd. De ingebouwde trainingen waren toen ook niet geweldig maar daar heb je genoeg andere alternatieven voor.

Ik had wel de premium versie maar ik zit dan ook op 1.5 meter van een >60" projectiescherm. Dan kan je elke pixel wel gebruiken

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Binnen en buiten - Ik ben een ware Jan Ulrich op mijn fahrad.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
Phydomir schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Mentale training? Een mentale strijdt zul je bedoelen. Je voelt de hersencellen je lichaam uitvloeien na 1.5u binnenfietsen, en de medische wetenschap heeft al bewezen dat afgestorven hersencellen nooit meer terug komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ypuh schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:15:
[...]

Mentale training? Een mentale strijdt zul je bedoelen. Je voelt de hersencellen je lichaam uitvloeien na 1.5u binnenfietsen, en de medische wetenschap heeft al bewezen dat afgestorven hersencellen nooit meer terug komen.
oops :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etDXcW6WXrBgqCQTOfr4hMbry4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7z2hBh5BRQ4TST5wEmMuzqqj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giku
3u binnen, wat een lijdensweg. Dan toch liever 2+u door de kou en regen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31
Giku schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:01:
3u binnen, wat een lijdensweg. Dan toch liever 2+u door de kou en regen denk ik :D
100% dan heb je tenminste nog het gevoel dat je iets heroïsch aan het doen bent ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Giku schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:01:
Ieder z'n ding. Liever 8 uur binnen dan 10 minuten door de regen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:07
Wat mij na het zien van dit filmpje vooral interesseert is hoe deze persoon het voor elkaar heeft gekregen om deze route te rijden. Verder weinig spannend als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er worden beta versies verstrekt, misschien dat hij zo’n versie heeft gekregen. De route is de Jarvis route van de eerste versie van Zwift. Althans aan het hoogteprofiel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
la_fusion schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:55:
[...]

Wat mij na het zien van dit filmpje vooral interesseert is hoe deze persoon het voor elkaar heeft gekregen om deze route te rijden. Verder weinig spannend als je het mij vraagt.
Vrijgegeven vanuit Zwift
BOOK YOUR TOUR
The Tour of Watopia is back and bigger than ever as we celebrate 10 years of Zwift! For the first time in years, we’re bringing back the original roads that started it all. Ride through Watopia’s history, unlock exclusive gear, and experience the journey that shaped Zwift. Join the celebration and be part of our biggest adventure yet!
Register now to get rolling, and don’t forget to refuel at Mr. Crank’s Crab Shack and Hank’s Oil & Gas.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik ben door al die influencers hier ook maar eens gaan piepen bij Trainerroad. :)
Als ik een buitentraining doe via Garmin Edge, dan krijg ik bij elke tussenstap nog de opdracht om zelf op "volgende ronde" te duwen. Ik vind dit best irritant en vind nergens in settings waar ik dit eventueel kan uitschakelen. Kijk ik er langs of is er gewoon geen enkele mogelijkheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

la_fusion schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:55:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, maar dat je onder het kaartje nu een hoogteprofiel ziet waar je ook echt iets mee kan vind ik wel een goede UI verbetering.
Cloclo100 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:07:
Ik ben door al die influencers hier ook maar eens gaan piepen bij Trainerroad. :)
Als ik een buitentraining doe via Garmin Edge, dan krijg ik bij elke tussenstap nog de opdracht om zelf op "volgende ronde" te duwen. Ik vind dit best irritant en vind nergens in settings waar ik dit eventueel kan uitschakelen. Kijk ik er langs of is er gewoon geen enkele mogelijkheid?
Dat wordt standaard gepusht vanuit TR en is voor zover ik weet niet aan te passen. Ik vind het zelf ideaal omdat je zo makkelijk even een stukje door kan fietsen om op een plek te komen waar je ook daadwerkelijk de hele interval uit kan voeren.
Het werkt trouwens wel per blok. Dus als je iets als 30/15 of 30/30's heb dan moet je alleen bij de start van dat blokje op lap drukken.
Join doet dit juist weer niet en ik vind het heel irritant dat ik dan weer handmatig de workout op pauze moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Cloclo100 wat @Phydomir zegt inderdaad. het is een bewuste keuze van TR, ik verwacht niet dat ze dit gaan aanpassen. Ze doen dit zodat je -outdoor- je interval kan starten als je onderaan je klim staat, of net een stoplicht voorbij bent

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Phydomir schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, maar dat je onder het kaartje nu een hoogteprofiel ziet waar je ook echt iets mee kan vind ik wel een goede UI verbetering.

[...]

Dat wordt standaard gepusht vanuit TR en is voor zover ik weet niet aan te passen. Ik vind het zelf ideaal omdat je zo makkelijk even een stukje door kan fietsen om op een plek te komen waar je ook daadwerkelijk de hele interval uit kan voeren.
Het werkt trouwens wel per blok. Dus als je iets als 30/15 of 30/30's heb dan moet je alleen bij de start van dat blokje op lap drukken.
Join doet dit juist weer niet en ik vind het heel irritant dat ik dan weer handmatig de workout op pauze moet zetten.
Ah oei ik vind het net heel irritant, maar dat komt ook omdat ik dit via mijn touchscreen moet doen.
Ivm die 30/15's heb je wel gelijk, ben ik nog niet tegen gekomen :)
Pagina: 1 ... 149 ... 161 Laatste