Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 148 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:59
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:28:
Ik ben aan het overwegen voor de zwift ride met kick core aan te schaffen. Voor op zolder (want airco)

Nu had ik ooit in het verleden een Tacx flux in de garage via MP gekocht. Die maakte enorm veel herrie en je zweette binnen enorm veel. Dus ik deed de garage poort een beetje open zetten, maar dan nog het was gewoon echt niet lekker fietsen.

Dus nu kom ik bij jullie experts ;) deze Zwift zou volgens Gplama een heel stuk stiller zijn. Fietsen jullie ook in een ruimte met airco?

En een ding wat me is bijgebleven de fiets in de trainer geeft niet mee, heel stijf?

Kort samen gevat ik wil sowiezo in de winter doorfietsen maar dan of kiezen voor de sportschool Spinning of deze Trainer?
Ik heb een AC hangen, maar vind het fijner om deur en raam open te hebben icm een fan.

Qua geluid is het echt niet storend, krijg wel feedback over de muziek die ik erbij heb aanstaan.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 20:59
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:28:
Ik ben aan het overwegen voor de zwift ride met kick core aan te schaffen. Voor op zolder (want airco)

Nu had ik ooit in het verleden een Tacx flux in de garage via MP gekocht. Die maakte enorm veel herrie en je zweette binnen enorm veel. Dus ik deed de garage poort een beetje open zetten, maar dan nog het was gewoon echt niet lekker fietsen.

Dus nu kom ik bij jullie experts ;) deze Zwift zou volgens Gplama een heel stuk stiller zijn. Fietsen jullie ook in een ruimte met airco?

En een ding wat me is bijgebleven de fiets in de trainer geeft niet mee, heel stijf?

Kort samen gevat ik wil sowiezo in de winter doorfietsen maar dan of kiezen voor de sportschool Spinning of deze Trainer?
Beetje doorsparen dan en een Kickr (niet-core) kopen. Of een Move.
Of een rockerplate kopen / zelf maken.
Spinning is echt anders fietsen. Daar is toeren draaien belangrijk en fiets je niet op weerstand/vermogen. (Volgens mij, want ik heb zelf nooit aan spinning gedaan)
En frisse lucht is vooral belangrijk. Je CO2 levels gaan fors omhoog, dus een windje is leuk maar je fietst pas lekker met verse zuurstof :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 01-10-2024 17:39 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31

vhal

ಠ_ಠ

Vandaag heb ik mijn gravelbike aan een nieuwe Kickr Core met Cog gehangen, op zich een eitje qua installatie.

Wat mij opviel is het aanwezige loopgeluid van de aandrijving en dan met name de ketting die je hoort. Het vliegwiel hoor je amper. Hoort het zo met deze trainers?

Het is geen rotte lager of zoiets, dat klinkt toch anders. Ik heb nog gekeken of het afstellen van de derailleur met de b-schroef nog verschil maakt maar dit lijkt weinig uit te maken. Wel vond ik het geluid op het binnenblad minder aanwezig dan op het buitenblad. Trouwens, maakt het uit of je op het binnen- of buitenblad fietst?

Voor de rest deed de trainer wat hij moest doen in Zwift. Mijn eerste FTP-test heb ik al achter de rug :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
Kan zijn dat wat je hoort komt doordat je een nieuw kransje met een 'oude' ketting hebt en het kransje mogelijk niet 100% compatibel met je ketting is. Ik heb de mijne nog niet geprobeerd, maar ga gegarandeerd ook wat horen doordat ik Campa 11 gebruik.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Aziraphale schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:19:
Kan zijn dat wat je hoort komt doordat je een nieuw kransje met een 'oude' ketting hebt en het kransje mogelijk niet 100% compatibel met je ketting is. Ik heb de mijne nog niet geprobeerd, maar ga gegarandeerd ook wat horen doordat ik Campa 11 gebruik.
Heb ws. de "oorzaak" gevonden aan de hand van dit filmpje.

YouTube: ZWIFT COG V2 Full Details // COG V1 Comparison // Sound Check // Q & A

In het kort komt het er op neer dat de v1 Cog twee versies heeft waar de tandwielen qua vorm nogal verschillen. De originele versie heeft een wat puntige vorm en de geupdate versie heeft wat vlakkere tandwielen die een stuk stiller lijkt te zijn.

In mijn trainer zit de versie met de puntige tanden die dus meer ratelt. Dit viel mij eigenlijk al gelijk op, meestal zijn die haaientanden een teken van slijtage :P Je zou kunnen overwegen om een losse shimano 14t ergens vandaan te halen en die er in te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 01-10-2024 21:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik zal morgen eens kijken wat ik heb. Het zijn toch wel 11 speed kransjes? :+

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:45
Mja als je het echt stil wilt hebben moet je een belt drive nemen zoals op de Elite Square:

https://www.elite-it.com/...system-accessories/square

Maar of dat verder een goede trainer is, geen idee... Vind 'm vooral spuuglelijk maar dat is natuurlijk niet zo relevant :) Wel weer een stukje duurder ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 02-10-2024 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 21:50
Ik heb gisteravond de Zwift Ride besteld. Onder hun marketingdruk bezweken; het frame is uitverkocht, ik ga zaterdag op vakantie en wil daarna direct met mijn trainingsschema kunnen beginnen. Dus kan/wil het me niet permitteren dat ik na de vakantie weer in moet verdiepen en een alternatief moet kopen omdat de Ride ook uitverkocht zou kunnen zijn.

En zoals ik al zei, we gaan er met 2 personen op fietsen en dan is een apart frame wel praktisch.

Kunnen straks iig lekker fietsen 😀

[ Voor 11% gewijzigd door Giel op 02-10-2024 08:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:21
Giel schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:09:
Ik heb gisteravond de Zwift Ride besteld. Onder hun marketingdruk bezweken; het frame is uitverkocht, ik ga zaterdag op vakantie en wil daarna direct met mijn trainingsschema kunnen beginnen. Dus kan/wil het me niet permitteren dat ik na de vakantie weer in moet verdiepen en een alternatief moet kopen omdat de Ride ook uitverkocht zou kunnen zijn.

En zoals ik al zei, we gaan er met 2 personen op fietsen en dan is een apart frame wel praktisch.

Kunnen straks iig lekker fietsen 😀
Ik had hem gisteren ook besteld, de alternatieven waren me te duur ;)
Had je deze kortingscode gebruikt? scheelde bij mij 129 euro!
code:
1
BENJIZ10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
DaYwaLkUr schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:47:
[...]

code:
1
BENJIZ10
Nee :X Ik wist niet van het bestaan af van die code. Even contact opnemen met die gasten dan maar.. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:07
[...]

code:
1
BENJIZ10
Bah, deze code was de druppel om er ook een te bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:31

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Om in de winter ook een beetje door te fietsen wil ik ook een direct drive trainer aanschaffen. Rij nu met Taxc met een achterband maar vind ik toch minder lekker fietsen.

Nu zag ik toevallig de aankondiging van de JetBlack Victory die in de EU €500 moet gaan kosten en gezien de specs zeer gunstig geprijsd is. Zag een DC Rainmaker pre-review en dat was allemaal wel prima ;) Deze is Zwift ready en met de Zwift cog 2.0. Nog niet te koop en kan nog wel even duren denk ik, bovendien wil ik nog wel de reviews van DCR en GPlama afwachten maar zijn er meer mensen die geïnteresseerd zijn in de jetblack of de huidige Jetblack Volt hebben?

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
The Frame is weer op voorraad trouwens, net besteld (met kortingscode, dank @DaYwaLkUr )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:43
Ik heb op ebay de een zo goed als nieuwe tacx neo bike gekocht voor 1700 afgelopen jaar. Opgehaald in Keulen, ben daar eigenlijk wel heel tevreden over.
Eerste winter behoorlijk wat gezwift, maar tegenwoordig abonnement op join en dan Netflix aan…

Bevalt prima nu ik geen zin heb om jou te lijden

Edit: vooral fijn omdat die redelijk makkelijk ook voor vrouw instelbaar is. Cranklengte passen we niet aan.
Zij gebruikt hem ook maar sporadisch, hardloopster, die af en toe eens uurtje wilt spinnen

[ Voor 25% gewijzigd door wienesroa op 02-10-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:20
[...]

code:
1
BENJIZ10
oeh nice!

ZIt al in het mandje totdat ik me ineens realiseer dat mijn tablet niet meer compatibel is (oud beestje).. Wat is nog een beetje een goedkoop tabletje wat ik kan halen? (of is er bv tijdens Black Friday kans op meer Zwift korting, ik vind die 100 euro bezorgkosten ook wel erg fors?). Heb voor de rest alleen een werklaptop die ik dus niet kan gebruiken en mijn pc moet ook hoognodig aan de upgrade...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:13
[...]

code:
1
BENJIZ10
🙈 Net ook de Zwift Ride en tablet houder gekocht. Zie je bericht ook nu pas, even mailtje gestuurd. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Net het eerste testritje op de Kickr Core Cog achter de rug en hij maakt inderdaad meer geluid dan mijn cassette. Niet echt storend, want nog altijd stiller dan de wheelon die ik had, maar ik ga nog wel kijken of ik het met wat pielen met de achterderailleur nog wat beter kan krijgen.

Verder had ik dit echt jaren eerder moeten doen, want het rijdt zoveel prettiger! Enige waar ik nog naar zit te kijken is wat ik ga doen qua scherm, aangezien ik nu op een andere plek zit en geen groot scherm meer heb. Ik heb daardoor de keuze uit een tablet en een laptop. Wat wordt hier van deze twee het liefste gebruikt en waar hebben jullie het op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 23:43
Aziraphale schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:16:
Net het eerste testritje op de Kickr Core Cog achter de rug en hij maakt inderdaad meer geluid dan mijn cassette. Niet echt storend, want nog altijd stiller dan de wheelon die ik had, maar ik ga nog wel kijken of ik het met wat pielen met de achterderailleur nog wat beter kan krijgen.

Verder had ik dit echt jaren eerder moeten doen, want het rijdt zoveel prettiger! Enige waar ik nog naar zit te kijken is wat ik ga doen qua scherm, aangezien ik nu op een andere plek zit en geen groot scherm meer heb. Ik heb daardoor de keuze uit een tablet en een laptop. Wat wordt hier van deze twee het liefste gebruikt en waar hebben jullie het op staan?
Ligt dus niet aan mij!
Moet ‘m nog even goed afstellen maar ik ben nog niet onder de indruk van het geluid inderdaad. Flink wat herrie… Verder niet geschakeld/clicked want gebruik Join.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:53
Schakelen jullie klein voor?

Scheelt al redelijk wat omdat het vliegwiel dan langzamer draait (maakt trouwens de intervallen wel zwaarder).

Echt stil werd het pas toen ik de stap van DD trainer naar de Kickr Bike maakte overigens. Bij DD blijft het toch lawaaiig, vliegwiel en de klankkast van je ketting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik heb hem voor gewoon op het grote blad. Aangezien ik een compact heb had ik, eerlijk gezegd, ook nog niet aan het kleine blad gedacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 26-05 12:43

Hier een MacBook Air M1, draait Zwift prima met hoogste instellingen. Hij staat bij mij op zo’n oud diaprojector tafeltje. Martinique in "Het grote indoor cycling topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Requiem19 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:29:
Schakelen jullie klein voor?

Scheelt al redelijk wat omdat het vliegwiel dan langzamer draait (maakt trouwens de intervallen wel zwaarder).

Echt stil werd het pas toen ik de stap van DD trainer naar de Kickr Bike maakte overigens. Bij DD blijft het toch lawaaiig, vliegwiel en de klankkast van je ketting etc.
Een vliegwiel moet wel een beetje toeren draaien wil het lekker functioneren. Wat is eigenlijk het advies als je met de zwift cog rijdt? Groot blad zou ik zeggen?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05 07:50
Op de Tacx Neo 2 heb ik hem voor op het kleine blad staan, achter staat die ergens middenin. (Rechte kettinglijn)
Ik doe 95% ERG modus, nog geen problemen gemerkt dat het vermogen niet zou kloppen of teveel fluctueert.

Nu heeft de Neo2 ook geen vliegwiel maar magneten geloof ik, maar hij maakt op het kleine blad wel minder lawaai.

Verder staat die op een betonnen vloer met plavuizen, in de kamer ernaast hoor je niets.

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:52

fdees

Trust me I'm an Engineer

Mistraller schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 01:25:
[...]

Een vliegwiel moet wel een beetje toeren draaien wil het lekker functioneren. Wat is eigenlijk het advies als je met de zwift cog rijdt? Groot blad zou ik zeggen?
Zwift/Wahoo adviseren het kleine voorblad

https://youtu.be/kjwrdJ6PRCA?si=Fp9coGezBs0stZ_Z&t=29

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30
Ik trap erg mode ook altijd klein voor. Het voelt iets meer responsief Als de weerstand wijzigd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wel echt een truc om het verschil tussen binnen en buiten kleiner te maken is voor zware intervallen wat zwaarder te schakelen.

Als je 300-350watt moet trap op binnenblad midden draait het vliegwiel echt traag. Dan voelt het bij elke pedaalslag alsof je hem in gang moet trekken / over het dode punt moet helpen. Bij hogere gearing heeft het vliegwiel meer momentum en voelt het - voor mij - natuurlijker.

Is voor mij het verschil tussen V02 max intervallen wel / niet halen. Alles in erg natuurlijk.

Leuk om eens mee te spelen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 14:37
Ik gebruik hier ook een ipad air m1 met zwift die ik met een tacx tablet houder aan mijn stuur heb bevestigd (https://www.cycle.nl/tacx-tablet-houder-t2092-2003/). Vind ik zelf een redelijk makkelijke oplossing en het werkt prima. Overigens heb ik het voor ik deze ipad had ook even zwift getest op een ipad air 2 (uit 2014), dat werkte toen ook goed genoeg.

Overigens zit je wel met wat kleine beperkingen qua custom workouts als je alleen via de ipad werkt, je kunt ze niet op je ipad importeren (maar wel doen via de cloud, maar dan moet je ze met een zwift pc inladen). Al lijken hier wel wat beperkingen aan te zitten, maar die gaan pas spelen als je zo'n beetje de hele TrainerRoad library in je custom workouts hebt zitten :+.

Overigens top-tip voor de mensen die in Zwift een FTP test gaan doen, verzet je gewicht voor de test naar een licht obese variant van jezelf (of doe 'm via https://flux-web.vercel.app/). Ik zit randje B-A, met een FTP test zal ik meestal net in A belanden, maar dan beland ik in niemandsland in A terwijl ik in B meestal wel met de kopgroep mee kan, beetje afhankelijk van het parcours uiteraard. In races kom ik niet in de buurt van de waarden die nodig zijn om naar A te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Requiem19 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:56:
Wel echt een truc om het verschil tussen binnen en buiten kleiner te maken is voor zware intervallen wat zwaarder te schakelen.

Als je 300-350watt moet trap op binnenblad midden draait het vliegwiel echt traag. Dan voelt het bij elke pedaalslag alsof je hem in gang moet trekken / over het dode punt moet helpen. Bij hogere gearing heeft het vliegwiel meer momentum en voelt het - voor mij - natuurlijker.

Is voor mij het verschil tussen V02 max intervallen wel / niet halen. Alles in erg natuurlijk.

Zal het eens proberen. Heb nu 3x gereden op de DD en de overstap vanaf onwheel is al een verademing. Mogelijk dat het binnenblad wel een rechtere kettinglijn geeft en daardoor wat stiller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:56:

Ik denk dat hier ook een groot verschil hebt of je een echt vliegwiel hebt of zoals bij de Tacx Neo 2t een "virtueel" vliegwiel die met magneten werkt..

Ik weet niet precies hoe de techniek werkt, maar ik merk geen verschil op het grote of kleine blad, enige verschil op het grote blad is wat meer lawaai omdat je meer toeren maakt in de tacx zelf.

Ook kijkende naar deze workout:
https://www.strava.com/activities/12541713681

Elke 30 seconden cadans maar ook flinke vermogens wisselingen, zo goed als spot on binnen 2-3 seconden.

Voor de gein zou ik hem ook eens op het grote blad moeten uitvoeren om echt te zien of het gelijk zal zijn.
Maar voor nu voelt het prima op het kleine blad.

Ander voordeel, zo wordt het kleine blad ook nog eens gebruikt, scheelt weer extra slijtage op het grote blad waar ik 95% van de tijd op rijd in NL. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 21:51
Ik doe ook altijd alles op het binnenblad (Kickr core) en dan een zo recht mogelijke lijn van de ketting. Vind hem juist echt wel stil.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:40

Phydomir

Dennis

Het gevoel is wel echt anders op klein of groot. Ik kan het denk ik het beste zo verwoorden:

Groot voor voelt alsof je op een dijk met wind in de rug aan het fietsen bent. Klein voor voelt meer alsof je een heuvel op aan het fietsen bent.
Klein voor is wel beduidend stiller. Maar ook op groot/klein maakt m'n Vacmaster fan meer lawaai dan de Kickr Core.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Wat voor binnenbladen rijden jullie dan mee? Ik heb een compact, dus volgens mij 34 tanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
ik fiets met een compact, 50/34.

Maar het hangt volgens mij ook erg af van de type trainer, wel of geen vliegwiel..
Ik zal morgen eens mijn threshold training op het grote blad uitvoeren, eens zien of het makkelijker/moeilijker/gelijkwaardig is aan de training van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:16:
ik fiets met een compact, 50/34.

Maar het hangt volgens mij ook erg af van de type trainer, wel of geen vliegwiel..
Ik zal morgen eens mijn threshold training op het grote blad uitvoeren, eens zien of het makkelijker/moeilijker/gelijkwaardig is aan de training van vorige week.
Als je meerdere blokken hebt staat gewoon tussen de blokken door schakelen. Heb ik in het verleden wel eens getest en ik vond het op het grote blad echt merkbaar makkelijker aanvoelen. Ondanks dat de waardes hetzelfde waren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Phydomir schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Als je meerdere blokken hebt staat gewoon tussen de blokken door schakelen. Heb ik in het verleden wel eens getest en ik vond het op het grote blad echt merkbaar makkelijker aanvoelen. Ondanks dat de waardes hetzelfde waren.
Ja ik heb morgen 3x12 minuten met under-overs op FTP staan, dus dat wordt aardig pittig..
Ik zal morgen mijn bevindingen wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
hoe zit het met het geluid van de Zwift Ride + Core? Is dat minder dan met een eigen fiets omdat dit meer op elkaar afgesteld is? Ik zag het filmpje van ome Ray maar hoor graag ervaringen van hier.

Is die Ride trouwens echt alleen maar via de website te bestellen? Of zal dat zijn omdat die nog nieuw is?

[ Voor 21% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-10-2024 11:12 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
verstappen33 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:19:
[...]

Ik denk dat hier ook een groot verschil hebt of je een echt vliegwiel hebt of zoals bij de Tacx Neo 2t een "virtueel" vliegwiel die met magneten werkt..

Ik weet niet precies hoe de techniek werkt, maar ik merk geen verschil op het grote of kleine blad, enige verschil op het grote blad is wat meer lawaai omdat je meer toeren maakt in de tacx zelf.

Ook kijkende naar deze workout:
https://www.strava.com/activities/12541713681

Elke 30 seconden cadans maar ook flinke vermogens wisselingen, zo goed als spot on binnen 2-3 seconden.

Voor de gein zou ik hem ook eens op het grote blad moeten uitvoeren om echt te zien of het gelijk zal zijn.
Maar voor nu voelt het prima op het kleine blad.

Ander voordeel, zo wordt het kleine blad ook nog eens gebruikt, scheelt weer extra slijtage op het grote blad waar ik 95% van de tijd op rijd in NL. 8)
Mijn ervaring is gebaseerd op de Wahoo Kickr Core direct drive (volgens mij ook magnetisch?) en nu de Kickr Bike (ook magnetisch).

Precies beetje het gevoel dat @Phydomir aangeeft in zijn post. Wel interessant overigens: zou ook kunnen dat dit iets zegt over mijn pedal-efficiency. Want het betekent eigenlijk dat de aansluiting van kracht leveren tussen links en rechts niet helemaal soepel is. Op dat moment dat je dus ergens in je totale omwenteling geen kracht levert verliest het vliegwiel een klein beetje snelheid en moet je hem weer op gang trekken.

Dus het kan ook betekenen dat ik niet zo 'netjes' fiets. Of het kan betekenen dat ik (en sommige anderen) gevoeliger zijn voor dit gevoel.

Met de Kickr bike is het fijne dat het geen zak uitmaakt hoe zwaar je schakelt omdat het allemaal virtueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 21:51
Phydomir schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:09:
Het gevoel is wel echt anders op klein of groot. Ik kan het denk ik het beste zo verwoorden:

Groot voor voelt alsof je op een dijk met wind in de rug aan het fietsen bent. Klein voor voelt meer alsof je een heuvel op aan het fietsen bent.
Klein voor is wel beduidend stiller. Maar ook op groot/klein maakt m'n Vacmaster fan meer lawaai dan de Kickr Core.
Voortaan FTP test maar eens op het grote blad proberen dan

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Mijn ervaring is gebaseerd op de Wahoo Kickr Core direct drive (volgens mij ook magnetisch?) en nu de Kickr Bike (ook magnetisch).

Precies beetje het gevoel dat @Phydomir aangeeft in zijn post. Wel interessant overigens: zou ook kunnen dat dit iets zegt over mijn pedal-efficiency. Want het betekent eigenlijk dat de aansluiting van kracht leveren tussen links en rechts niet helemaal soepel is. Op dat moment dat je dus ergens in je totale omwenteling geen kracht levert verliest het vliegwiel een klein beetje snelheid en moet je hem weer op gang trekken.

Dus het kan ook betekenen dat ik niet zo 'netjes' fiets. Of het kan betekenen dat ik (en sommige anderen) gevoeliger zijn voor dit gevoel.

Met de Kickr bike is het fijne dat het geen zak uitmaakt hoe zwaar je schakelt omdat het allemaal virtueel is.
Dit vond ik nog op een ander forum:
Daniel, what you’re experiencing is a change in inertia, and it is completely normal. While the Tacx Neo has a slightly different flywheel technology than say, a Wahoo Kickr, it is still important to get the flywheel spinning as fast as possible if you want to replicate riding on the road. On the road, you have momentum. If you’re pedalling at 20mph and then start coasting, you will roll for quite a ways before coming to a full stop (given a flat surface). However, on a trainer, replicating this forward motion is very tricky. As soon as you stop pedalling, the flywheel begins to slow down quite drastically. Therefore, the feeling of “conserved forward motion” or inertia is less than on the road.

In erg mode, using a bigger gear will make the flywheel spin much faster than using a smaller gear. However, as the trainer also adjusts the resistance to match power target, you aren’t actually having to push harder on the pedals. This is a much more “natural feeling” to the low inertia riding you will experience in a smaller gear, and therefore, you’re able to produce the same power with greater comfort and/or lower RPE. A lower inertia more closely replicates riding on a climb where if you stop pedalling, the bike almost immediately comes to a stop. A higher inertia more closely replicates riding on a flat road where you can take a break from pedalling for a few seconds but lose very little speed and momentum.

In summary, for indoor riding in erg mode, it is often recommended to ride in the biggest gear to create the most “realistic” road feel and inertia. Nate has talked at length about this on several episodes a few years back. You’re not cheating - you are simply maximising the training experience. If you can do the same power at a lower RPE, that is only good. If you can do the power - you can do the power. Low inertia is a big reason as to why a lot of people struggle to train indoors, and why their “outdoor FTP” is higher than their “indoor FTP”.
TLDR, op een groter blad heb je net iets meer profijt van het momentum wat een vliegwiel geeft, dit geeft idd een meer realistisch gevoel zoals wanneer je buiten op een vlak stuk fietst.

Op het kleine blad heb je minder momentum, en simuleer je meer het klimmen waarbij (als je niet trapt) ook sneller stil staat..

Maar de power die nodig is, is in beide gevallen gelijk.

Ik ga het morgen ook eens ondervinden door in een zwaar verzet in ERG mijn Threshold blokjes uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
verstappen33 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Dit vond ik nog op een ander forum:

[...]

TLDR, op een groter blad heb je net iets meer profijt van het momentum wat een vliegwiel geeft, dit geeft idd een meer realistisch gevoel zoals wanneer je buiten op een vlak stuk fietst.

Op het kleine blad heb je minder momentum, en simuleer je meer het klimmen waarbij (als je niet trapt) ook sneller stil staat..

Maar de power die nodig is, is in beide gevallen gelijk.

Ik ga het morgen ook eens ondervinden door in een zwaar verzet in ERG mijn Threshold blokjes uit te voeren.
Yes - dat is precies hoe ik het eerder zei :-).

Met dat verschil dat ik me afvraag of het laatste punt genuanceerd genoeg is. Yes, de power output die geleverd moet worden is precies gelijk. Je trapt niet meer watts. Maar dat betekent niet dat de interne belasting gelijk is.

Een vliegwiel die z'n inertia verliest moet je weer in gang trappen. Dus wat er dan gebeurt is dat je eigenlijk dit trapt bij een interval van 300 watt:

1seconde Vliegwiel op gang brengen - 330 watt. 1s vliegwiel verliest z'n inertia - 270watt. Als je PM vermogen meet per 2 seconden, trap je inderdaad nog steeds 300watt. Maar omdat je heel even bij elke beweging 330 watt moet leveren kost het meer energie in je lichaam.

Je wilt liever heel vlak 300 watt trappen dan om en om 330 - 270 watt. Dus ja; het vermogen wat je levert is gemiddeld genomen gelijk, maar door de microvariaties (die vast veel korter zijn dan een seconde) kan het meer vragen van je lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Yes - dat is precies hoe ik het eerder zei :-).

Met dat verschil dat ik me afvraag of het laatste punt genuanceerd genoeg is. Yes, de power output die geleverd moet worden is precies gelijk. Je trapt niet meer watts. Maar dat betekent niet dat de interne belasting gelijk is.

Een vliegwiel die z'n inertia verliest moet je weer in gang trappen. Dus wat er dan gebeurt is dat je eigenlijk dit trapt bij een interval van 300 watt:

1seconde Vliegwiel op gang brengen - 330 watt. 1s vliegwiel verliest z'n inertia - 270watt. Als je PM vermogen meet per 2 seconden, trap je inderdaad nog steeds 300watt. Maar omdat je heel even bij elke beweging 330 watt moet leveren kost het meer energie in je lichaam.

Je wilt liever heel vlak 300 watt trappen dan om en om 330 - 270 watt. Dus ja; het vermogen wat je levert is gemiddeld genomen gelijk, maar door de microvariaties (die vast veel korter zijn dan een seconde) kan het meer vragen van je lichaam.
Dat klopt denk ik wel, daarom voelt (RPE) een Z2 ritje buiten of binnen heel anders, binnen voelt meestal zwaarder..

Vandaag een rustdag, maar ik ben heel benieuwd naar morgen wanneer ik weer op de trainer stap.
Hun zeggen ook dat wanneer je een groter verzet gebruikt in ERG, de RPE mogelijk lager uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb beide geprobeerd op de kickr core, op het kleine blad is hij beduidend stiller dan op het grote blad. Het fietsgedrag voelt bij het kleine blad wel anders zoals men hier al zei. Persoonlijk vind ik het grote voorblad fijner rijden. Betreft een 46/30t

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 03-10-2024 18:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:10

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Ik dacht dat de Kickr Core nog een echt vliegwiel had. Wel tof dat de kickr bike meen virtueel vliegwiel heeft inderdaad, weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kluus schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Ik dacht dat de Kickr Core nog een echt vliegwiel had. Wel tof dat de kickr bike meen virtueel vliegwiel heeft inderdaad, weer wat geleerd.
Ik zeg dat wel zomaar, maar ik zit het even na te zoeken en kan niet vinden of het zo is.

Rectificatie voor nu dus: lijkt erop alsof Wahoo geen gebruikt maakt van een Virtual flywheel. Tacx dus wel op sommige type trainers:

https://www.garmin.com/en...y/tacx/working-principle/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:10

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Ik zeg dat wel zomaar, maar ik zit het even na te zoeken en kan niet vinden of het zo is.

Rectificatie voor nu dus: lijkt erop alsof Wahoo geen gebruikt maakt van een Virtual flywheel. Tacx dus wel op sommige type trainers:

https://www.garmin.com/en...y/tacx/working-principle/
Naar aanleiding van jouw post ging ik zoeken en toen vond ik dit artikel van DCR:
https://www.dcrainmaker.c...o-kickr-depth-review.html
Remember, this is a very different technology than on a typical Wahoo KICKR. This is an electromagnetic flywheel (essentially the same as the Tacx NEO series), versus a more traditional flywheel found on a Wahoo KICKR trainer. That’s the direction I suspect you’ll see the entire industry take for mid to higher-end trainers, going into 2020. The point being the potential for how Wahoo decides to tweak/leverage that is just beginning.
Dus volgens mij heb je wel gelijk betreffende de bike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 19:17
Hebben jullie tips voor matten als ondergrond voor de fietstrainer? Heb nu een fitnessmat onder de trainer maar die begint al te scheuren en is niet echt geluiddempend voor de rest van het huis..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik heb zelf de volgende mat eronder liggen: https://www.decathlon.nl/...s/_/R-p-329739?mc=8610591

Weet niet of deze heel goed dempt want ik woon alleen, dus weinig commentaar gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Geen matje, ik fiets in de garage, dus ben niemand tot last, en de vloer heeft plavuizen dus zweet of drinken wat ik knoei is binnen 5 seconden opgeruimd met een vaatdoekje die ik altijd wel bij de hand heb (ook keukenblok in de garage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
fdees schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:26:
Ik heb zelf de volgende mat eronder liggen: https://www.decathlon.nl/...s/_/R-p-329739?mc=8610591

Weet niet of deze heel goed dempt want ik woon alleen, dus weinig commentaar gehad.
Soortgelijke mat heb ik nu ook maar zoek dus iets zeker twee keer zo dik zodat het beter dempt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

aaaido schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:38:
[...]

Soortgelijke mat heb ik nu ook maar zoek dus iets zeker twee keer zo dik zodat het beter dempt :)
Ik heb fitness/yoga mat en deze is echt veel stugger en steviger.

Als dikker wilt zou je kunnen kijken het volgende https://www.hornbach.nl/p...art-50x50x2-5-cm/5087314/ of https://www.action.com/nl.../multifunctionele-matten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 09:06
aaaido schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:38:
[...]

Het lijkt erop dat al die matten 6 mm dik zijn (tacx en decathlon)
Als je meer demping zoekt moet je het waarschijnlijk in een andere hoek zoeken.
Ik heb hier wel eens de wasmachine doppen/matten voorbij zien komen als tip, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zoiets wilde ik net posten. Wel eens over gedacht om dit te proberen maar nog niet uitgevoerd. Zou misschien ook nog wel iets kunnen helpen qua comfort omdat het toch iets meer mee zal geven dan een houten vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
fdees schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

Ik heb fitness/yoga mat en deze is echt veel stugger en steviger.

Als dikker wilt zou je kunnen kijken het volgende https://www.hornbach.nl/p...art-50x50x2-5-cm/5087314/ of https://www.action.com/nl.../multifunctionele-matten/
Super dit ga ik zeker eens proberen. Het is primair voor geluid maar ik heb ook de gedachte hoe dikker hoe meer comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:35
Ik heb een tunturi fitnessmat eronder zitten. Is vrij dik en dempt dus goed. Maar zorgt tegelijkertijd ook voor een klein beetje cadans/flexibiliteit wat wel lekker is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
aaaido schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:09:
Hebben jullie tips voor matten als ondergrond voor de fietstrainer? Heb nu een fitnessmat onder de trainer maar die begint al te scheuren en is niet echt geluiddempend voor de rest van het huis..
Ik heb wasmachine pootjes. Niet voor direct geluid maar de buren hoorden wat resonantie, van het vliegwiel denk ik en dat scheelt. Met ductape vastgemaakt btw.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
aaaido schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:09:
Ik heb deze dingen eronder liggen. Lijkt prima zijn werk te doen: https://www.action.com/nl.../multifunctionele-matten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

Same here, heb ook de action matten in de garage liggen onder de wahoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 12:38
Jep, die Action matten heb ik ook en werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Straks maar eens langs bij de action :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 10:04
Ik heb deze: https://www.hbm-machines....set-voor-vloerbescherming
Zijn iets groter. Komt op €6.94 m2
Action komt opt €8.10 m2

Wel nog mat onder de trainer zelf. Geen idee meer welke deze is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gG-STncK6lPB09qRoiCkqqIRHKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7v9fYIJ0iyYvPMhWhZyKbS1V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kE3QSMaaNQBzqAqg5FPZA_90_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAOUYVMfWR5UNRbEQlk4GnFm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

@CedricD alleen kan je ze bij de action zo afhalen, want overal op voorraad..
en bij HBM nog verzendkosten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Flipmo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:00:
@CedricD alleen kan je ze bij de action zo afhalen, want overal op voorraad..
en bij HBM nog verzendkosten ;)
Ja ik heb die gebruikt om heel m'n paincave/zolder van vloer te voorzien.
Dan zijn grotere tegels wat makkelijker/sneller. Verzendkosten haal je er dan wel uit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Blik1984 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:14:
Ik heb een tunturi fitnessmat eronder zitten. Is vrij dik en dempt dus goed. Maar zorgt tegelijkertijd ook voor een klein beetje cadans/flexibiliteit wat wel lekker is
Heb denk ik dezelfde, werkt voor mij ook prima.

Woensdag de Zwift Ride gekocht, nu al binnen dus lekker snel.
Alleen ontbreekt de tablethouder (uiteraard erbij gekocht), weet iemand hoe je Zwfit (snel) kan bereiken?
Had al een mail gestuurd woensdag (i.v.m kortingscode) maar daar nog geen reactie op gehad.
Via Facebook een aantal maanden al een keer een bericht gestuurd maar daar nog steeds geen antwoord zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik verwacht ook de Zwift Ride vandaag. Voor welke (SPD) pedalen hebben jullie gekozen.
Aangeziend de vrouw ook eens wilt fietsen dacht ik aan.

Of deze el Cheapo:
https://www.decathlon.nl/...-hybride-500/_/R-p-120472

Of deze Shimano:
https://www.mantel.com/sh...KTFt1dv0KvioaAqVtEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Marc3l schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:15:
[...]

Alleen ontbreekt de tablethouder (uiteraard erbij gekocht), weet iemand hoe je Zwfit (snel) kan bereiken?
Had al een mail gestuurd woensdag (i.v.m kortingscode) maar daar nog geen reactie op gehad.
Via Facebook een aantal maanden al een keer een bericht gestuurd maar daar nog steeds geen antwoord zie ik.
Ik heb nog niet alles binnen, maar ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Waren schijnbaar 4 pakketten. Waarvan 2 er geleverd zijn (echter maar 1 gekregen de Kickr Core) en er komen vandaag nog 2 aan.

Ik had Zwift ook gemailt, maar duurt lang, nog steeds geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Ah dan maar even wachten. Hoe weet je dat er vandaag nog 2 pakketten komen?
Als ik via het track&trace linkje (https://www.dpdgroup.com/...oming?parcelNumber=xxxxxx) ga zie ik "
Onze excuses

Het door jou gekozen pakket is nog niet aan je account toegewezen. Geef het pakketnummer op en voeg het pakket toe aan je account.
"

Ik heb ook helemaal geen account daar, dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@DaYwaLkUr die van de Decathlon vond ik vrij groot en grof.

Bij de LFM hadden ze deze, ook op blote voeten goed te doen
https://www.bike24.nl/producten/271151?sku=947898

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 18:36
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:39:
Ik verwacht ook de Zwift Ride vandaag. Voor welke (SPD) pedalen hebben jullie gekozen.
Aangeziend de vrouw ook eens wilt fietsen dacht ik aan.

Of deze el Cheapo:
https://www.decathlon.nl/...-hybride-500/_/R-p-120472

Of deze Shimano:
https://www.mantel.com/sh...KTFt1dv0KvioaAqVtEALw_wcB
Ik zou voor een goedkopere Shimano gaan. Mijn ervaring met "SPD compatible" pedalen is niet heel geweldig dus liever ietsjes meer betalen dan de btwin. De M324, T421 of EH500 zijn goedkopere alternatieven dan de XT.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
CedricD schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:39:
Ik heb deze: https://www.hbm-machines....set-voor-vloerbescherming
Zijn iets groter. Komt op €6.94 m2
Action komt opt €8.10 m2

Wel nog mat onder de trainer zelf. Geen idee meer welke deze is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks, heb jij voldoende aan die twee kleine ventilatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Marc3l schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:15:
[...]

Je kan bij DPD precies zien uit hoeveel pakketten je zending bestaat en per pakket waar dit is. Werkt top hoor. Verzending gaat idd veel sneller dan ik had verwacht. Wist trouwens ook niet dat het gewoon vanuit NL verstuurd werd...

En voor wat betreft de kortingscode heb ik reactie op mijn email gehad dat ze die 130 euro refunden. Dus prima service. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 08:54
Marc3l schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:09:
Ah dan maar even wachten. Hoe weet je dat er vandaag nog 2 pakketten komen?
Als ik via het track&trace linkje (https://www.dpdgroup.com/...oming?parcelNumber=xxxxxx) ga zie ik "
Onze excuses

Het door jou gekozen pakket is nog niet aan je account toegewezen. Geef het pakketnummer op en voeg het pakket toe aan je account.
"

Ik heb ook helemaal geen account daar, dat terzijde.
Gok dat ze pas zichtbaar worden als er een datum bekend is. Ga uit van maandag/dinsdag. Pedaaltjes, fan en matten zijn al binnen :P

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Giel schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:20:
[...]

Je kan bij DPD precies zien uit hoeveel pakketten je zending bestaat en per pakket waar dit is. Werkt top hoor. Verzending gaat idd veel sneller dan ik had verwacht. Wist trouwens ook niet dat het gewoon vanuit NL verstuurd werd...

En voor wat betreft de kortingscode heb ik reactie op mijn email gehad dat ze die 130 euro refunden. Dus prima service. :)
Ik kan inderdaad zien dat het 4 pakketten zijn maar ik kan niet zien waar het pakket is.
Als ik klik op de link zie
Onze excuses

Mooi dat je nog korting hebt gekregen :)
Chocovla schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Gok dat ze pas zichtbaar worden als er een datum bekend is. Ga uit van maandag/dinsdag. Pedaaltjes, fan en matten zijn al binnen :P
Bij mij niet iig, want gisteren en vanochtend kreeg ik ook al deze melding (bij alle pakketten) en heb nu 3 van de 4 pakketten binnen. Pakket is ook niet achtergebleven in de auto, want gaf nog aan dat ik 4 pakketten verwachte. Hij liet toen op zijn scanner zien dat hij maar 3 pakketten had.

[ Voor 25% gewijzigd door Marc3l op 04-10-2024 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
aaaido schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:56:
[...]

Thanks, heb jij voldoende aan die twee kleine ventilatoren?
Nee, maar er hangt een airco aan de muur achter me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 08:54
Marc3l schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:31:

[...]

Bij mij niet iig, want gisteren en vanochtend kreeg ik ook al deze melding (bij alle pakketten) en heb nu 3 van de 4 pakketten binnen. Pakket is ook niet achtergebleven in de auto, want gaf nog aan dat ik 4 pakketten verwachte. Hij liet toen op zijn scanner zien dat hij maar 3 pakketten had.
Hele handel stond hier ook ineens voor de deur. Ook sans de iPad houder.

Morgen maar eens rustig opbouwen. Benieuwd of het beklijft. De roeitrainer kon ik me nooit op dulden.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 21:28
Benieuwd naar jullie ervaringen qua geuren na het sporten indoor, en wat goed werkt.

Gezien ik sport in mijn werkkamer is het wel prettig als het een beetje aangenaam blijft :-)

Ik zat te denken aan zo’n droogmaker voor de schoenen. Enige andere suggesties?
Danwel voor de schoenen danwel in het algemeen.

Uiteraard heb ik een handdoek erbij wanneer ik sport, dus geen zweet op de vloer en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Na het sporten goed blijven ventileren, alle zweet meuk direct in de was of goed drogen.
Tot op heden gaat het hier goed.
1x m'n schoenen vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:11
Precies dit. Ventileren is het enige dat echt goed werkt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Chocovla schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Hele handel stond hier ook ineens voor de deur. Ook sans de iPad houder.

Morgen maar eens rustig opbouwen. Benieuwd of het beklijft. De roeitrainer kon ik me nooit op dulden.
Kan nu wel de status inzien, zie dat het laatste pakketje nog onderweg is.

Ik heb een paar jaar een Tacx gehad, niet super intensief gebruikt omdat ik meer een (hard)loper ben en krachtsport doe. Maar het is niet zo dat hij maanden stil stond, dus ga hem zeker wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 22:46
Net als impulsaankoop een VirtuFit RS100 gekocht, omdat ik merk dat ik in het weekend eigenlijk stil sta met cardio (fietsen en hardlopen) en ik dat graag op peil wil houden. Maar ben dus volledig nieuw in de indoor cycling wereld. Dus even een vraagje:

Weet iemand een gratis alternatief op Zwift of Kinomap?

Ik zou het graag eerst even willen proberen voordat ik over ga op een betaalde app..

Of zijn er apps te gebruiken met trainingsschema's zonder video? Dat zou ook prima zijn.

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
doobieters schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:43:

Ik zou het graag eerst even willen proberen voordat ik over ga op een betaalde app..

Of zijn er apps te gebruiken met trainingsschema's zonder video? Dat zou ook prima zijn.

Dank alvast!
TrainerRoad of Join bieden trainingsprogramma's aan zonder video..
Beide kun je 30 dagen "uitproberen", je kunt in ieder geval het abonnement stopzetten voor het einde van die 30 dagen zonder dat je een rekening krijgt.

Zo kun je het 3-4 weken uitproberen..

Zwift heeft ook een trial periode of aantal kilometers, maar weet niet precies hoe dat zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
verstappen33 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:47:
[...]
Zwift heeft ook een trial periode of aantal kilometers, maar weet niet precies hoe dat zit.
Je kan elke maand 25km vrij rondrijden. maar je sessie stopt niet na 25km, dus je kan de eerste keer 24km fietsen en de volgende keer stopt hij dan niet na 1km. Als je je gewicht en lengte omhoog gooit, correctie op je powermeter en routes goed kiest (altijd bergop fietsen) zou je in theorie elke week kunnen fietsen zonder te betalen :+

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als ik zit zo lees uit de tekst bij het apparaat welke @doobieters heeft gekocht:
Let op: Bij het op- of afgaan van een helling past Zwift de weerstand van de RS100 niet aan. Voor gebruik van Zwift is de juiste versie van iOS of Android vereist. Controleer altijd of Zwift compatibel is met het besturingssysteem op jouw apparaat.
Dan lijkt me dit geen smart device. Hij kan dus wel meten hoeveel watt je trapt en zal dat door kunnen geven aan de software. Maar als je meer of minder wattage wilt trappen, dan zul je of je cadans aan moeten passen, of handmatig op die RS100 de weedstand moeten verhogen/verlagen. Verre van ideaal bij de meeste training software, al zou je wellicht kunnen zeggen dat het verhogen en verlagen van de weerstand, hetzelfde is als schakelen op je normale fiets.

Qua gratis alternatieve heb je ook nog MyWhoosh. Weet alleen niet of dat compatible is met die RS100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 09:07
Webgnome schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

Waarom zou je hier niks aan hebben? Voor de instapper?
Hier even op terugkomend.

Er hebben 94 mensen gestemd op de poll, en precies 0 mensen hier hebben er zo een.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Phydomir schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:37:
Als ik zit zo lees uit de tekst bij het apparaat welke @doobieters heeft gekocht:

[...]

Dan lijkt me dit geen smart device. Hij kan dus wel meten hoeveel watt je trapt en zal dat door kunnen geven aan de software. Maar als je meer of minder wattage wilt trappen, dan zul je of je cadans aan moeten passen, of handmatig op die RS100 de weedstand moeten verhogen/verlagen. Verre van ideaal bij de meeste training software, al zou je wellicht kunnen zeggen dat het verhogen en verlagen van de weerstand, hetzelfde is als schakelen op je normale fiets.

Qua gratis alternatieve heb je ook nog MyWhoosh. Weet alleen niet of dat compatible is met die RS100.
Gek genoeg heeft de RS100 wel automatische weerstand bij Kinomap, maar niet bij Zwift.

Je kunt 'm met bluetooth koppelen aan je smartdevice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ik zit even te zoeken en volgens mij is het heel simpel...maar wat is nu het voordeel van de wifi op JB Victory? Stabiliteit, maar hoe werkt dit dan? Koppel je dan bv. je Zwift account aan de Victory ofzo? Ik neem aan dat het hele grafische aspect nog steeds lokaal gedaan moet worden, toch?

Ik heb geen Zwift (überhaupt geen trainer), maar behalve de keuze van trainer moet ik ook de complete hardware hier vernieuwen want het is allemaal oude meuk of mag ik niets op installeren. ( en zo kwam ik ineens bij het wifi gedeelte uit ;-) )

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 07-10-2024 15:02 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Mocht trouwens nog iemand interesse hebben in die RS100.. Die is momenteel 219 euro bij Ibood.. ipv 399 bij andere aanbieders.

https://www.ibood.com/nl/...s100-indoor-cycle/1108586

[ Voor 21% gewijzigd door doobieters op 07-10-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurriaank
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 09:31
Hopjesvla79 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:01:
ik zit even te zoeken en volgens mij is het heel simpel...maar wat is nu het voordeel van de wifi op JB Victory? Stabiliteit, maar hoe werkt dit dan? Koppel je dan bv. je Zwift account aan de Victory ofzo? Ik neem aan dat het hele grafische aspect nog steeds lokaal gedaan moet worden, toch?

Ik heb geen Zwift (überhaupt geen trainer), maar behalve de keuze van trainer moet ik ook de complete hardware hier vernieuwen want het is allemaal oude meuk of mag ik niets op installeren. ( en zo kwam ik ineens bij het wifi gedeelte uit ;-) )
Correct me if I'm wrong, maar zover ik het begrepen heb moet je het meer zien als een extra verbindingsmogelijkheid naast Bluetooth. Ik dacht gelezen te hebben dat een AppleTV bijvoorbeeld maar een beperkt aantal BT verbindingen aan kan gaan. Als je de JB Victory via Wifi aan je AppleTV koppelt, hou je een BT verbinding vrij voor bijvoorbeeld je hartslagband of koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Jurriaank schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:07:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar zover ik het begrepen heb moet je het meer zien als een extra verbindingsmogelijkheid naast Bluetooth. Ik dacht gelezen te hebben dat een AppleTV bijvoorbeeld maar een beperkt aantal BT verbindingen aan kan gaan. Als je de JB Victory via Wifi aan je AppleTV koppelt, hou je een BT verbinding vrij voor bijvoorbeeld je hartslagband of koptelefoon.
is het dan dat je Zwift draait op de Apple TV, en die dan de trainer in je netwerk vindt die je gekoppeld heb met wifi?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurriaank
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 09:31
Dat dacht ik wel, met bijkomend voordeel dat wifiverbindingen vaak wat stabieler zijn dan BT.

Ik zag op reddit trouwens de eerste JB Victory geleverd is. *O* Nog geen review van DCRainmaker of GPLama, maar die zullen nu wel snel volgen....

[ Voor 58% gewijzigd door Jurriaank op 07-10-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Jurriaank schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:12:
Dat dacht ik wel, met bijkomend voordeel dat wifiverbindingen vaak wat stabieler zijn dan BT.

Ik zag op reddit trouwens de eerste JB Victory geleverd is. *O* Nog geen review van DCRainmaker of GPLama, maar die zullen nu wel snel volgen....
ik ben ook benieuwd. Nu nog voor mezelf een Zwift Ride verantwoorden of toch voor hetzelfde/minder een frame van MP halen...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 17:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Jurriaank schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:12:

Of WiFi echt stabieler is waag ik te betwijfelen.
Tijdens Corona vaak gezien dat m'n sessie in RGT vastliep door slechte WiFi
Daarom ook een WiFi indicator in beeld daarbij.

Feit is dat het aantal bluetooth connecties afhankelijk is van de ontvanger.
Dat is de reden dat (de oude) AppleTV beperkt was.
Bluetooth is een één op één verbinidng.

Beter is ANT+, want die is niet gebonden aan een protocol.
Een apparaat zend gewoon, en een ontvanger kan het oppikken.
Daarom kan dat ook veel naar één zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 31-05 21:12

derx666

mecker ende blaet

magic_nl schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Of WiFi echt stabieler is waag ik te betwijfelen.
Tijdens Corona vaak gezien dat m'n sessie in RGT vastliep door slechte WiFi
Daarom ook een WiFi indicator in beeld daarbij.

Feit is dat het aantal bluetooth connecties afhankelijk is van de ontvanger.
Dat is de reden dat (de oude) AppleTV beperkt was.
Bluetooth is een één op één verbinidng.

Beter is ANT+, want die is niet gebonden aan een protocol.
Een apparaat zend gewoon, en een ontvanger kan het oppikken.
Daarom kan dat ook veel naar één zijn.
Het grote probleem met ANT+ is daarbij wel dat het enorm storingsgevoelig is. Het loopt ook op de 2.4ghz band die al zo lekker druk bezet is met alle BT en Wifi signalen. Als daarbij de buurman/vrouw ook nog eens een magnetron van uit het jaar kruik gebruikt waarbij de afscherming een beetje meh is dan vliegt je ANT+ verbinding eruit.
Bij mij werkte BT iig een stuk stabieler dan ANT+, echter werkt ook BT op 2.4ghz en is het een stuk minder robuust dan wifi. Veel minder dropouts dan bij ANT+, maar nog steeds heel af en toe een dropout. Als je rustig aan het rondtoeren bent op Zwift is dat niet zo'n probleem, maar als je dat tijdens een zwiftrace gebeurt op het verkeerde moment ben je dus je aansluiting met de groep kwijt.
Ik heb mijn Kickr v6 meteen op wifi gehangen en alhoewel dat ook 2.4ghz is, is de verbinding rocksolid.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
derx666 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:19:
[...]

Het grote probleem met ANT+ is daarbij wel dat het enorm storingsgevoelig is. Het loopt ook op de 2.4ghz band die al zo lekker druk bezet is met alle BT en Wifi signalen. Als daarbij de buurman/vrouw ook nog eens een magnetron van uit het jaar kruik gebruikt waarbij de afscherming een beetje meh is dan vliegt je ANT+ verbinding eruit.
Bij mij werkte BT iig een stuk stabieler dan ANT+, echter werkt ook BT op 2.4ghz en is het een stuk minder robuust dan wifi. Veel minder dropouts dan bij ANT+, maar nog steeds heel af en toe een dropout. Als je rustig aan het rondtoeren bent op Zwift is dat niet zo'n probleem, maar als je dat tijdens een zwiftrace gebeurt op het verkeerde moment ben je dus je aansluiting met de groep kwijt.
Ik heb mijn Kickr v6 meteen op wifi gehangen en alhoewel dat ook 2.4ghz is, is de verbinding rocksolid.
Je zou nog een stap verder kunnen gaan...
https://eu.wahoofitness.c...essories/kickr-dircon-buy

Ik zou willen dat ze zoiets verkochten voor de Tacx Neo 2 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 31-05 21:12

derx666

mecker ende blaet

raymondw schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:59:
[...]
Je zou nog een stap verder kunnen gaan...
https://eu.wahoofitness.c...essories/kickr-dircon-buy

Ik zou willen dat ze zoiets verkochten voor de Tacx Neo 2 😅
hmja, wifi werkt prima hier. Maar als zelfs dat crap is zou je nog bedraad kunnen gaan hiermee inderdaad.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hier draait de trainer prima op Bluetooth maar ik doe vooralsnog alleen de workouts. Het enige is dat ik mijn Garmin HRM band niet gekoppeld krijg aan Zwift. Zo ver ik weet heb ik zo’n dual ding maar op de 1 of andere manier kan ik hem niet verbinden met Bluetooth. Mijn telefoon/laptop ziet de band ook niet dus ws is het toch een ander (ant+ only) model....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTTFF
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:01
derx666 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:19:
[...]

Hier juist na 4 jaar indoor fietsen in de winter nog niet 1 dropout gehad met ANT+. Ik had juist in het begin veel problemen met BT. Continu dropouts. Totdat ik dus overging op ANT+….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 21:40
doobieters schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Gek genoeg heeft de RS100 wel automatische weerstand bij Kinomap, maar niet bij Zwift.

Je kunt 'm met bluetooth koppelen aan je smartdevice.
Ik weet niet of het werkt voor de RS100, maar je zou de qDomyos-Zwift app kunnen proberen. Dit kan tussen Zwift en je trainer in zitten en het protocol vertalen.

Is wat onhandig qua UI, maar als 't werkt, werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Beetje offtopic, maar ik zag toevallig dit:
The Zwift membership is only for trainers purchased on the Wahoo (or Zwift) site since it went into effect. The code should be emailed to you, if this didn't occur then you'd need to reach out to customer service.
Heb ik iets gemist bij de unboxing van de Zwift:Ride? wellicht ook een oud article. Ik las dat Zwift vaker wel meedeed met Black Friday, iemand die dit kan bevestigen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
@DaYwaLkUr Ik mis een beetje context denk ik. Je had toch net een Ride gekocht? Verwachtte je een gratis abonnement? Zat eerder wel een gratis jaar bij de trainers maar dat zie ik nu ook nergens meer staan.

Abonnementen zul je hoogstwaarschijnlijk niet in de black friday sale zien, hooguit op hardware.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:45
GPLama extreem positief over de Jetblack Victory:

YouTube: JetBlack VICTORY Smart Trainer Review: Unrivalled on Price, Features...

Ben benieuwd hoe Taxc en Wahoo hierop gaan reageren. Wel heel mooie set features (WiFi, sensor bridging, auto calibrate, virtual shifting, 10Hz mode) voor die prijs!

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 08-10-2024 11:03 ]

Pagina: 1 ... 148 ... 158 Laatste