"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Zag het ook ga eens zien of ik dit misschien vanuit Homey ook kan doen. Lijkt mij wel grappig om hartslagzones te zien aan RGB lamp
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Ik was ook al aan het kijken maar dan met HA en een ANT+ usb stick.fdees schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:21:
[...]
Zag het ook ga eens zien of ik dit misschien vanuit Homey ook kan doen. Lijkt mij wel grappig om hartslagzones te zien aan RGB lamp
Met wat zoeken kwam ik de openant python module tegen die kan streamen naar een MQTT server: https://github.com/Tigge/openant
Dan is het alleen nog een kwestie van die sensor uitlezen en iets voor bouwen in HA / Homey.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Voor home assistant is er een hacs integratie met Zwift te waarmee je alle gegevens als sensors in HA krijgt, daarmee zou je gemakkelijk zoiets kunnen opzetten.derx666 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:01:
[...]
Ik was ook al aan het kijken maar dan met HA en een ANT+ usb stick.
Met wat zoeken kwam ik de openant python module tegen die kan streamen naar een MQTT server: https://github.com/Tigge/openant
Dan is het alleen nog een kwestie van die sensor uitlezen en iets voor bouwen in HA / Homey.
https://github.com/snicker/zwift_hass
Ik gebruik deze integration ook om bijvoorbeeld de radiator op de studeerkamer/pain cave uit te doen als iemand gaat Zwiften, en ik wil daar ook nog een smart plug tussen hangen voor de fans.
Zelf heb ik een tijdje gewoon de lamp aangestuurd via de hue app op mijn pc (dus gewoon ambient effect met Zwift). Dat was ook wel leuk.
[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 09-01-2026 18:40 ]
Was op de snelste TT fiets die ik tot mijn beschikking heb.GWBoes schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:52:
@kwiebus was deze race op een vooringestelde fiets? Want daar kan ook nog een flink verschil uit komen. Basis Zwift carbon frame met basis wielen of een geupgrade top fiets met diepe wielen zit ook nogal wat verschil in.
Afgelopen week bij een lang blok kwam ik bij iemand op een zwift steel die een paar tiende w/kg meer trapte die ik alsnog inhaalde en hij bleef vervolgens in mijn draft hangen.
Maar als ik het goed begrijp is dus een kleine en lichte renner bij dezelfde w/kg in alle omstandigheden sneller dan een grote en zware renner zoals in onderstaand voorbeeld. Dit was een TT op licht glooiend Southern Coast Cruise parcours. Je ziet dat de uitslag aflopend is op oplopend vermogen, gewicht en lengte. Ik sta op plaats 4 en degene die op plaats 2 is geëindigd rijdt dezelfde w/kg als ik maar is lichter en kleiner en daardoor dus sneller en hoeft 40W minder te trappen om mij 20s voor te blijven.
Als ik zo de verschillen bekijk denk ik dat hij vooral het verschil gemaakt heeft op de kleine klimmetjes / heuveltjes in dat parcours. Dit is een route waar je sneller bent als je hem dynamisch rijdt ipv vlak pacen. Dus even knallen op de klim, goed doortrappen na de top zodat je snel terug op snelheid komt, en dan ietsjes gas terug nemen op de afdaling. Verder is er best wel verschil in fiets + wielen. Als je niet een Cadex (geupgrade naar lvl 5) met de laatste DT Swiss disc wielen hebt en de ander wel, dan verlies je zo maar 20-30 seconden op een dergelijke rit. Misschien zelfs meer.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)