Net een mailtje dat ik de rapha500 kit verdiend heb in Zwift, ondanks dat ik de hele rapha500 buiten heb gedaan. Bevalt me wel dat Zwift ook je buiten kilometers bij houdt.
Die shipping heb ik niet gezien want ik heb niks in m'n mandje gedaan, ik ging er eigenlijk van uit dat dit gratis zou zijn.Mistraller schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:41:
[...]
Futurumshop is ook mee met de decemberdeal. 449, en als je nog een geldige voucher hebt ergens kan je er 429 van maken. Shipping vanuit Zwift kost 40 euro, futurum is gratis, en je hebt garantie uit NL.
De voucher (ik kreeg nog een 2mnd) heb ik actief weten te maken (zie eerdere post). Dat scheelt ook nog. En als je niet klaagt bij support dan heb je nog altijd die 14 dagen denk ik als je al Zwift account hebt. (al zou ik me voor kunnen stellen dat dat nu ook maar 7 dagen zijn; maar is alsnog beetje korting)
Sowieso zou garantie uit NL ook prefereren ook al zou dit iets meer kosten (zonder voucher)
Ik had inderdaad gelezen dat ze je na wat reclameren toch gewoon de twee maanden hebt gekregen.
7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB
Vogels60 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:12:
[...]
Die shipping heb ik niet gezien want ik heb niks in m'n mandje gedaan, ik ging er eigenlijk van uit dat dit gratis zou zijn.
Sowieso zou garantie uit NL ook prefereren ook al zou dit iets meer kosten (zonder voucher)
Ik had inderdaad gelezen dat ze je na wat reclameren toch gewoon de twee maanden hebt gekregen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ter controle zodat ik niet de fout in ga maandag. Na wat excuses om niet te fietsen weer in gang geschoten om de conditie enigzins weer op te peppen. Martelwerktuig hiervoor is het trio Zwift, Join en een kickr core met een zwift cog.
Laatste keer, paar maanden terug, gebruikte ik Zwift niet en ging m'n FTP-test (20 min FTP-test) finaal de mist in omdat ik niet kon schakelen. Ik heb immers maar 1 versnelling achter fysiek.
Los ik dit op door de combinatie Join export naar Zwift te gebruiken? Of moet ik toch gewoon een ramptest doen?
Laatste keer, paar maanden terug, gebruikte ik Zwift niet en ging m'n FTP-test (20 min FTP-test) finaal de mist in omdat ik niet kon schakelen. Ik heb immers maar 1 versnelling achter fysiek.
Los ik dit op door de combinatie Join export naar Zwift te gebruiken? Of moet ik toch gewoon een ramptest doen?
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik zit niet zo in die Zwift cog, maar kun je niet gewoon de Alpe du Zwift of de Mont Ventop opfietsen en 20m volgas blok doen?Stufferdt schreef op zondag 4 januari 2026 @ 07:22:
Ter controle zodat ik niet de fout in ga maandag. Na wat excuses om niet te fietsen weer in gang geschoten om de conditie enigzins weer op te peppen. Martelwerktuig hiervoor is het trio Zwift, Join en een kickr core met een zwift cog.
Ramptest is uiteraard wel veel makkelijker. Heeft beide voor- en nadelen.
Als je wat ervanerer bent heeft zo’n 20m test wel meer voordelen IMO.
Als je nu wel kan schakelen dan kan je gewoon de join export doen, die heb ik geloof ik ook al eens gedaan. Maar Zwift heeft zelf ook gewoon een werkende 20 minuten test dus die kan je ook gebruiken.Stufferdt schreef op zondag 4 januari 2026 @ 07:22:
Je kan oom The Grade opfietsen, Zwift equivalent van een FTP test. Ik vond het erg leuk om te doen. Misschien wel iets minder betrouwbaar, daar is veel discussie over..Stufferdt schreef op zondag 4 januari 2026 @ 07:22:
Met tegenzin vandaag ook maar op de Tacx. Vind er eigenlijk niks aan, maar nu buiten fietsen ga ik niet aan beginnen. Dan maar een serie of film op de monitor en dom doortrappen.. Hopelijk is de sneeuw en gladheid gauw weer weg zodat ik weer buiten mijn kilometers kan maken.
Ach... Liever buiten, maar nu liever binnen.
Om toch de motivatie te houden heb ik vaste events in mijn agenda gezet.
Maandag met een UK groep blokken doen Woensdag en/of Donderdag met BE of NL, wat er uit komt qua tijd.
Zaterdag met BE team 💯 km
Merk dat het fietsen met een agenda en wat "bekende" mensen het acceptabel maakt.
Maar dat zal voor iedereen verschillen
Om toch de motivatie te houden heb ik vaste events in mijn agenda gezet.
Maandag met een UK groep blokken doen Woensdag en/of Donderdag met BE of NL, wat er uit komt qua tijd.
Zaterdag met BE team 💯 km
Merk dat het fietsen met een agenda en wat "bekende" mensen het acceptabel maakt.
Maar dat zal voor iedereen verschillen
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Zoals anderen aangeven zijn er verschillende manieren om een FTP test te doen. Maar volgens mij is je vraag wat je moet doen om te zorgen dag je wél (virtueel) kan schakelen. Daarvoor hoef je in principe niets te doen, behalve Zwift gebruiken, natuurlijk.Stufferdt schreef op zondag 4 januari 2026 @ 07:22:
Persoonlijk zou ik niet na een langere tijd niet fietsen als eerste rit een FTP test doen. Ik zou je FTP (aan de lage kant) inschatten en voordat je begint in Zwift zetten. Vervolgens zou ik in je eerste week gewoon lekker gaan fietsen. Kies een leuke route en begin solo op je eerste rit. Kijk hoe dat gaat en wat je gemiddelde Watt en Watt/kg is over de hele rit.
Daarna zou ik een rit met een ride pacer doen (kies degene met een gelijke watt/kg).
Als het goed is, zal Zwift zelf wel aangeven als je een hogere FTP behaald dan ingesteld en dit aanpassen.
De FTP test zou ik bewaren voor begin week 2 of 3.
Totdat je je juiste FTP hebt gevonden en ingesteld (na een FTP) test zou ik nog geen workouts in ERG mode doen, want daarvoor is het belangrijk dat je de juiste FTP hebt ingesteld.
Veel fiets plezier!