Hoi allemaal.
Vraagje voor jullie; ik wil een fitness trainer kopen. Ik kom niet uit de naamgeving, dus ik ga even vertellen wat ik denk te willen:
-het budget is erg schamel, rond de 400 euro
-een model met zadel en stuur (een hele fiets + roller is te groot voor de plaats waar ik hem moet opbergen)
-ik heb slechte knieën dus moet geen zware weerstand hebben. Ik rij buiten nooit sneller dan 30kmh.
-iets waar ik een laptopsteun op kan zetten en fietsen terwijl ik een oogje op de mailbox hou?
-ik fiets liever buiten maar daar heb ik geen tijd meer voor, dus virtuele fietstochten zouden leuk zijn, dan heb ik bluetooth nodig, maar welke? (racen doe ik niet, gezien de knieën)
Iets meer informatie over mijn situatie: ik woon in Brussel en kan na het werk, tijdens de file-uren, niet fietsen wegens teveel luchtvervuiling. We hebben net een hondje genomen en daar moet ik s'ochtends en s'avonds mee wandelen, leuk maar geen oefening (joggen gaat niet wegens knieën).
Vroeger ging ik rond 22h als de stad kalm is fietsen, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor wegens het hondje. De bedoeling is dus om tijdens de werkuren minstens twee keer per dag te fietsen terwijl ik lees, opleidings-videos kijk of de mailbox in de gaten hou.
Ik ben daarbij beperkt tot mijn home office, en de maximale lengte van de trainer is daardoor 140 cm.
En het budget is dus erg weinig, vandaar dat ik even vraag of er wat inzichten of opmerkingen zijn. Is er een goedkoop merk dat ik best bekijk of net als de pest moet vermijden? Gaat de stabiliteit van een instapmodel dusdanig slecht zijn dat ik een laptopsteun kan vergeten?
Ik weet dat het onderwerp weg geëvolueerd is van de oubollige cardio-trainers van weleer, maar alle raad is welgekomen!
[
Voor 4% gewijzigd door
L2GX op 15-12-2025 17:58
]