Ja zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Ik heb nog maar 2 duurtrainingen gehad met een aantal blokjes, daar vond ik het wel irritant tussen 2 Z2 blokken. Alsof ik zou moeten uitrusten na zo één blokPrulleman schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:40:
@Cloclo100 wat @Phydomir zegt inderdaad. het is een bewuste keuze van TR, ik verwacht niet dat ze dit gaan aanpassen. Ze doen dit zodat je -outdoor- je interval kan starten als je onderaan je klim staat, of net een stoplicht voorbij bent
https://www.trainerroad.c...oducing-outside-workouts/
of je neemt een wahooIn workouts that have short intervals grouped together within a single set (4 sets of 16 x 5 seconds at Anaerobic, for example), the workout will automatically advance between rest and work intervals. If you are using a Garmin or Hammerhead, once you have completed a single set of those intervals and recovered for the specified time, you will have to hit lap to start the next set. Wahoo head units advance automatically.

ja, daar heb je ook wel gelijk in.. maar ik heb TR z2 workouts eigenlijk nooit op die manier buiten gedaan.. dan probeer ik gewoon gemiddeld 200 watt te rijden ofzo..Cloclo100 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:42:
[...]
Ja zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Ik heb nog maar 2 duurtrainingen gehad met een aantal blokjes, daar vond ik het wel irritant tussen 2 Z2 blokken. Alsof ik zou moeten uitrusten na zo één blok..
Via het touchscreen op een Edge? Knopje linksonder werkt een stuk makkelijker.Cloclo100 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:41:
[...]
Ah oei ik vind het net heel irritant, maar dat komt ook omdat ik dit via mijn touchscreen moet doen.
Ivm die 30/15's heb je wel gelijk, ben ik nog niet tegen gekomen
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Inderdaad, dit lijkt mij ook Jarvis! Ik had het al verwacht toen ik een eiland zag verschijnen in die kolommen de laatste tijd maar hiermee is het inderdaad wel bevestigd. Ik vind het wel leuk als old-skool zwifter, maar voor het merendeel kan ik me voorstellen dat het een beetje een anti climax gaat worden.Simbob schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:13:
Er worden beta versies verstrekt, misschien dat hij zo’n versie heeft gekregen. De route is de Jarvis route van de eerste versie van Zwift. Althans aan het hoogteprofiel te zien.
Achja asfalt genoeg momenteel.
Voor de liefhebbers: https://zwiftinsider.com/jarvis/
[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 19-10-2024 12:08 ]
Welke fietsbroek gebruiken jullie? Niet echt alleen indoor gericht, maar ik heb een idee dat die zeem van de decathlon niet op 1,5u is gericht. Echt last van een pijnlijk (gevoelig) zit vlak.
Nu vooral deze 3:DaYwaLkUr schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:05:
Welke fietsbroek gebruiken jullie? Niet echt alleen indoor gericht, maar ik heb een idee dat die zeem van de decathlon niet op 1,5u is gericht. Echt last van een pijnlijk (gevoelig) zit vlak.
-Futurum Joris pro
-Craft Verve
-Castelli Free Aero Rc
Die Craft heeft de minste dikke zeem van die 3, maar daar is de plaatsing ervan wel heel prettig. Bij de andere twee ben ik vaak wat aan het schuiven op de fiets en duurt het een tijdje voordat alles op z'n plek zit.
Voor ritten langer dan 2 uur pak ik het liefst die Futurum of Castelli broek, dan weegt de dikte van de zeem toch het zwaarst.
[ Voor 3% gewijzigd door Stevie-P op 20-10-2024 09:54 ]
Welke van de decathlon, die van €15 of die van 70. Daarin zit echt wel al een groot verschil. Heb zelf een duurdere en 1,5 uur red ik daar wel mee. Maar zelf ook een Joris pro van futurum en vind die heel prettig.DaYwaLkUr schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:05:
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Binnen fiets ik korter, meestal gebruik ik dan ook de goedkopere broeken.DaYwaLkUr schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:05:
- Rogelli
- Craft
- sponsor broek van GCN (nog een blauwe, even geen idee welk merk het is)
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Gebruik nu vooral m'n Assos Mille GT bibs. Prima te doen voor al m'n ritten. Maar zoals zo vaak, is het ook een stukje gewenning. Denk dat er in het midden segment (80-130e) weinig miskopen zijn. Al zal de ene bib beter bij je passen dan de andere. Maar dat is super persoonlijk.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wat zijn de opties als je thuis twee fietsen hebt staan met verschillende cassettes (11-speed en 12-speed) en met enigszins gemak beide fietsen wilt gebruiken op een indoor trainer? Is dan een Cog (voor virtueel schakelen) het meest praktisch? Enig nadeel is dat je dan gebonden bent aan Zwift of zie ik dan iets over het hoofd?
Een cog is dan zeker het meest praktische en als je wilt schakelen ben je dan gebonden aan Zwift. ERG kan overal mee.MetM schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:06:
Wat zijn de opties als je thuis twee fietsen hebt staan met verschillende cassettes (11-speed en 12-speed) en met enigszins gemak beide fietsen wilt gebruiken op een indoor trainer? Is dan een Cog (voor virtueel schakelen) het meest praktisch? Enig nadeel is dat je dan gebonden bent aan Zwift of zie ik dan iets over het hoofd?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
@MetM als je in ERG mode fietst kan je (met Shimano) ook best met de 12-speed op een 11-speed cassette.
Ik heb vorig jaar ook 2x de mtb met 12s XT op de trainer met 11s cassette gehad om wat te testen. Even een versnelling kiezen die lekker loopt en je kan gewoon je trainingen afwerken.
Ik heb vorig jaar ook 2x de mtb met 12s XT op de trainer met 11s cassette gehad om wat te testen. Even een versnelling kiezen die lekker loopt en je kan gewoon je trainingen afwerken.
Ik heb weinig problemen met een 11s fiets (Sram) op een 12s cassette (Shimano NX), je hebt toch niet heel het bereik nodig. Sommige versnellingen zijn een beetje zoekerig, maar niets dramatisch.
voor diegene die hem nu een tijdje hebben..hoe bevalt het Zwift Smart frame? Is het de prijs waard tov een los 'standaard' frame?
Hi Ha Hopjesvla
Aangezien het indoorseizoen weer aan de deur staat te kloppen is het inmiddels ook eens tijd om te gaan kijken of ik toch gewoon doorga met Zwift of wellicht eens met MyWhoosh aan de slag ga. Zwift is bekend en dus het makkelijkste om mee door te gaan.. zijn er hier wellicht mensen die zich aan MyWhoosh gewaagd hebben en hoe is ze dat bevallen tot nu toe? Zeker in vergelijking met Zwift..
Zelf doe ik van alles wat in Zwift; wat 'simpele' trainingen, duurritten, routes rijden, wat events meepikken maar niet specifiek 1 onderdeel wat mij echt naar Zwift trekt.
Zelf doe ik van alles wat in Zwift; wat 'simpele' trainingen, duurritten, routes rijden, wat events meepikken maar niet specifiek 1 onderdeel wat mij echt naar Zwift trekt.
Geen ervaring mee, maar het is gratis, dus wat houd je tegen?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Denk dat vooral het doel van je gebruik belangrijk is of het de moeite waard is. Vind het zelf een hoop gedoe om mijn racefiets om te katten voor mijn vrouw en zoon. Met de Zwift smart frame kan ik met 2 acties al het zadel en stuur op goede hoogte brengen.Hopjesvla79 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:17:
voor diegene die hem nu een tijdje hebben..hoe bevalt het Zwift Smart frame? Is het de prijs waard tov een los 'standaard' frame?
En ik hoef mijn gebikefiitte racefiets niet te veranderen. Enig nadeel vind ik dat ik voor hen er "normale" pedalen op moet zetten, zou zelf liever inklikken.
"Better ask questions before you shoot"
dat is het punt een beetje hier. Mijn eigen frame wil ik niet gebruiken, dus zou dan naar een alternatief moeten aka een tweedehandsje of het Zwift Frame. Dat laatste vind ik imho best kostbaar voor een frame met alleen een trapas en controllers. Van de andere kant is het meteen klaar en nieuw itt een tweedehands frame.. Probeer dus meer voor mezelf de aankoop van het frame goed te pratenChocovla schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:15:
[...]
Denk dat vooral het doel van je gebruik belangrijk is of het de moeite waard is. Vind het zelf een hoop gedoe om mijn racefiets om te katten voor mijn vrouw en zoon. Met de Zwift smart frame kan ik met 2 acties al het zadel en stuur op goede hoogte brengen.
En ik hoef mijn gebikefiitte racefiets niet te veranderen. Enig nadeel vind ik dat ik voor hen er "normale" pedalen op moet zetten, zou zelf liever inklikken.
Hi Ha Hopjesvla
Hier kijken we met een schuin oog naar de Elite Square frame. Het 'gedoe' van een fiets wisselen begint langzamerhand irritant gevonden te worden (WAF). En de belt van de square lijkt mij wel een echte upgrade tov het zwift frame. Kost meer, maar dan zet je ook een stapje vooruit. Maar het blijft behoorlijk stil sinds de aankondiging in juli.
If you can see, look. If you can look, observe
Hier was vooral het " hoe krijgen we de oudste gameverslaafde aan het sporten." Gamefied fietsenHopjesvla79 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:28:
[...]
dat is het punt een beetje hier. Mijn eigen frame wil ik niet gebruiken, dus zou dan naar een alternatief moeten aka een tweedehandsje of het Zwift Frame. Dat laatste vind ik imho best kostbaar voor een frame met alleen een trapas en controllers. Van de andere kant is het meteen klaar en nieuw itt een tweedehands frame.. Probeer dus meer voor mezelf de aankoop van het frame goed te praten
"Better ask questions before you shoot"
Voor de langere indoorritten (1,5+ uur) De Rapha Core Short zonder bretels.DaYwaLkUr schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:05:
Voor kortere ritten ook de Castelli Insider Short zonder bretels, maar die vindt ik voor ritten langer dan 1,5 uur niet meer fijn zitten.
Tijd/moeite ;-) Wil best wat tijd investeren in een nieuwe omgeving maar de trainingstijd is beperkt en extra zaken klaarzetten/installeren/bekend mee raken om vervolgens een trainingsrit te doen die maar half half is bespaar ik mij dan liever. Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van andere of het de moeite waard is eens te proberen.Phydomir schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:07:
Geen ervaring mee, maar het is gratis, dus wat houd je tegen?
Je maakt je er nu wel heel makkelijk vanaf ;-) Of je nou Zwift of mywhoosh wilt gebruiken je setup moet je dan toch klaarzetten en verbinden. Vervolgens is het echt letterlijk het programma opstarten en een beetje kijken of het wat voor je is.
Dat klopt maar met Zwift kan ik gewoon de applicatie starten en beginnen met fietsen. MyWhoosh moet nog geinstalleerd/geconfigureerd/uitgezocht worden. Daarnaast ben ik ook gewoon benieuwd naar andere ervaringen.Biohazzard21 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:43:
Je maakt je er nu wel heel makkelijk vanaf ;-) Of je nou Zwift of mywhoosh wilt gebruiken je setup moet je dan toch klaarzetten en verbinden. Vervolgens is het echt letterlijk het programma opstarten en een beetje kijken of het wat voor je is.
Zit met een schuin oog te kijken naar Apple tv om een oude laptop te vervangen, vraag me twee dingen af:
- zou altijd via Companion app moeten pairen (4 devices), loopt dat wat soepel?
- loont het om te wachten op de periode rond Black Friday, of is daar voor Appletoestellen weinig te verwachten?
- loont het om te wachten op de periode rond Black Friday, of is daar voor Appletoestellen weinig te verwachten?
In het verleden wel eens gebruikt en dat werkte altijd prima. Wel terwijl ik Zwift op een laptop draai maar het principe is hetzelfde op een Apple TV.L.Fields schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:04:
Volgens mij gebruiken vrij weinig mensen het, maar de paar ervaringen die je kunt vinden in dit topic zijn positief.la_fusion schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:56:
[...]
Dat klopt maar met Zwift kan ik gewoon de applicatie starten en beginnen met fietsen. MyWhoosh moet nog geinstalleerd/geconfigureerd/uitgezocht worden. Daarnaast ben ik ook gewoon benieuwd naar andere ervaringen.
En gratis is altijd goed
Ik heb het nu een aantal ritjes gebruikt en ben er best tevreden over. Installatie duurt wel een tijdje, er moet veel data gedownload worden maar als dat eenmaal gedaan is gaat het best soepel. Het is een oude gaming laptop waar het op staat van een jaar of 7 oud oid.la_fusion schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:56:
[...]
Dat klopt maar met Zwift kan ik gewoon de applicatie starten en beginnen met fietsen. MyWhoosh moet nog geinstalleerd/geconfigureerd/uitgezocht worden. Daarnaast ben ik ook gewoon benieuwd naar andere ervaringen.
Je kunt "gewoon" een ritje starten en trappen, veel verschillende routes. Paar dingen waar ik tegenaan liep / me opvallen:
- Trainingen vanuit Join exporteer ik naar Trainingpeaks en Myshoosh heb ik ook gekoppeld aan Trainingpeaks. Dat werkt werkt goed.
- Eenmaal bezig met training heb ik nog geen makkelijke manier gevonden om bij te plussen of te minnen als een blokje te zwaar / te licht is.
- Gereden routes komen in Strava als echte GPS data. Dus ben intussen dwars door rivieren gereden in oa Belgie.
- Chat is beperkt, paar regels historie zie je en bij mij zit er af en toe ook forse vertraging tussen het bericht verzenden en bericht zichtbaar in scherm.
- Een route "afvinken" kan niet tijdens training. Je moet de rit normaal fietsen wil Mywhoosh hem zien als gereden route.
- Punten systeem, punten krijg je voor gereden routes, hoogte metes, afstanden etc en daar krijg je weer ingame dingen voor.
- niet zoveel medefietsers.
In het verleden gefiets met Zwift en Trainerroad. Voor mij is het een prima alternatief voor Zwift. Ik heb overigens nooit meegedaan met races in Zwift en ook niet in Mywhoosh. Dus daar kan ik geen vergelijking in maken terwijl dat voor een aantal mensen wel belangrijk is verwacht ik.
En dan kan je zelfs eventueel schakelen? Of is dat niet aan te bevelen, omdat het dan allemaal net niet past?Bubble-BE schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:07:
Ik heb weinig problemen met een 11s fiets (Sram) op een 12s cassette (Shimano NX), je hebt toch niet heel het bereik nodig. Sommige versnellingen zijn een beetje zoekerig, maar niets dramatisch.
Ik heb het even geprobeert maar het is niets voor mij. De graphics zouden mooier zijn maar "mooier" in de ogen van de meesten is denk ik minder cartoony ofzo, maar daar stoor ik me dan weer niet aan in Zwift. Verder was er nog niet echt een community en dat is toch de kracht van dit soort platforms vind ik. Als je puur gestructureerd wilt trainen of met real-live beelden wilt rijden zijn er betere platformen.la_fusion schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:01:
Aangezien het indoorseizoen weer aan de deur staat te kloppen is het inmiddels ook eens tijd om te gaan kijken of ik toch gewoon doorga met Zwift of wellicht eens met MyWhoosh aan de slag ga. Zwift is bekend en dus het makkelijkste om mee door te gaan.. zijn er hier wellicht mensen die zich aan MyWhoosh gewaagd hebben en hoe is ze dat bevallen tot nu toe? Zeker in vergelijking met Zwift..
Eigenlijk heb ik een beetje spijt dat ik voor het proberen hiervan toch wat persoonlijke gegevens richting de Arabische Emiraten heb gestuurd. In die context ook: de reden dat dit gratis kan zijn (en dat ze ook nog UCI deals kunnen kopen) staat mij ook tegen.
Mywoosh wel eens geprobeerd, werkte prima. Maar ben meer van het Netflixen tijdens een JOIN training.Requiem19 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:18:
[...]
Volgens mij gebruiken vrij weinig mensen het, maar de paar ervaringen die je kunt vinden in dit topic zijn positief.
En gratis is altijd goed.
Als je Mywoosh op een pc gaat installeren, let dan ff op dat er ook een minder zware versie is voor midrange pc’s.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik vond Rouvy toch ook wel een leuk alternatief tov Zwift (en Join en TR) vorige winter.
Maar uiteindelijk rijd je daar ook 9 van de 10x bijna helemaal alleen rond. Dat is wel echt de kracht van Zwift, altijd wel 'gezellig' online.
Maar uiteindelijk rijd je daar ook 9 van de 10x bijna helemaal alleen rond. Dat is wel echt de kracht van Zwift, altijd wel 'gezellig' online.
Ja precies, en Rouvy heeft dan weer als kracht dat je op realistische beelden rijd, dus dat mensen daar de voorkeur voor hebben snap ik ook heel goed.Requiem19 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:45:
Ik vond Rouvy toch ook wel een leuk alternatief tov Zwift (en Join en TR) vorige winter.
[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 21-10-2024 15:47 ]
Ik vond het vooral leuk om vooraf een beetje rond te rijden op de klimmen die ik in het voorjaar ook in het echie ging doen.
Maar als ik eerlijk een beetje terugkijk had ik er weinig aan. Het voelt toch altijd wel heel anders in het echt. Ik had qua voorbereiding best weinig aan Rouvy. Herkende de klim in het echt ook niet in Rouvy als ik eraan terugdenk
.
Nu dus maar TR. Viel mij trouwens net als @Cloclo100 op dat TR de endurance trainingen ivm het verleden een stuk omlaag gezet heeft? Gisteren een ritje gedaan van gemiddeld 135 watt (op FTP van 236). Dat is wel heul laag.
Maar als ik eerlijk een beetje terugkijk had ik er weinig aan. Het voelt toch altijd wel heel anders in het echt. Ik had qua voorbereiding best weinig aan Rouvy. Herkende de klim in het echt ook niet in Rouvy als ik eraan terugdenk
Nu dus maar TR. Viel mij trouwens net als @Cloclo100 op dat TR de endurance trainingen ivm het verleden een stuk omlaag gezet heeft? Gisteren een ritje gedaan van gemiddeld 135 watt (op FTP van 236). Dat is wel heul laag.
Ik heb dit weekend voor het eerst BikeTerra gebruikt. De reden is omdat je in BikeTerra zelf een GPX kunt uploaden, waarna hiervan een rijdbare route gegenereerd wordt met een beetje aankleding, graphics etc. Het ziet er allemaal redelijk brak uit, met lage polygoon count, maar je krijgt wel het idee dat je de route aan het rijden bent die je geupload hebt. Incl. de stijging etc. Wel nog een issue dat hij na het klimmen op het vlakke wat weinig (bijna geen) weerstand meer heeft, zodat ik al snel in de 50x11 zat te trappen met 140w ofzo. Je kunt daar wel een setting voor aanpassen, maar dat heeft dan ook weer invloed op het klimmen, waardoor dat weer te zwaar wordt.
Maargoed, waar ik het voor wil gebruiken lijkt in principe wel redelijk te gaan. Ik heb me ingeschreven voor de Maratona volgend jaar, en alhoewel volgens de statistieken etc het wel zou moeten kunnen heb ik nog nooit meer dan 2000hm op 1 dag gefietst. Het idee is dus om gewoon lekker te blijven trainen, en af en toe een weekend een simulatie training te doen op BikeTerra om te kijken hoe het gaat. Afgelopen Zaterdag waren de benen niet heel geweldig, maar toch 4u getrapt tot onderaan de Giau. Dan is het alleen nog de Giau en als laatste de Valporola (die is niet zo mega zwaar op papier). Geeft de burger wel wat moed.
Normaal gebruik ik Zwift, en zal deze ook wel blijven gebruiken. Ik doe graag wat races, en rij met een team oa. in de ZRL (nog cat-c, maar zit sinds kort op de rand van cat-b) en de Club Ladder races. Buiten dat het racen met vrienden/bekenden erg leuk en gezellig is, merk ik dat ik tijdens een race toch altijd nog net wat dieper kan gaan (soms misschien zelfs te diep) dan tijdens een training. Oftewel ook wel een goed om te zien waar de limiet zit.
Buiten dat Zwift game-achtig uitziet hebben ze 1 ding (in mijn optiek) wel veruit het beste voor elkaar, en dat is de beweging van de avatar. Ik heb nog geen enkele indoor cycling app gezien waarbij ik me niet stoor aan het houterig bewegen van de avatar die je op je scherm ziet. En ik heb de meeste wel geprobeerd (oa. Rouvy, Bkool, FulGaz, MyWoosh, Indievelo).
Maargoed, waar ik het voor wil gebruiken lijkt in principe wel redelijk te gaan. Ik heb me ingeschreven voor de Maratona volgend jaar, en alhoewel volgens de statistieken etc het wel zou moeten kunnen heb ik nog nooit meer dan 2000hm op 1 dag gefietst. Het idee is dus om gewoon lekker te blijven trainen, en af en toe een weekend een simulatie training te doen op BikeTerra om te kijken hoe het gaat. Afgelopen Zaterdag waren de benen niet heel geweldig, maar toch 4u getrapt tot onderaan de Giau. Dan is het alleen nog de Giau en als laatste de Valporola (die is niet zo mega zwaar op papier). Geeft de burger wel wat moed.
Normaal gebruik ik Zwift, en zal deze ook wel blijven gebruiken. Ik doe graag wat races, en rij met een team oa. in de ZRL (nog cat-c, maar zit sinds kort op de rand van cat-b) en de Club Ladder races. Buiten dat het racen met vrienden/bekenden erg leuk en gezellig is, merk ik dat ik tijdens een race toch altijd nog net wat dieper kan gaan (soms misschien zelfs te diep) dan tijdens een training. Oftewel ook wel een goed om te zien waar de limiet zit.
Buiten dat Zwift game-achtig uitziet hebben ze 1 ding (in mijn optiek) wel veruit het beste voor elkaar, en dat is de beweging van de avatar. Ik heb nog geen enkele indoor cycling app gezien waarbij ik me niet stoor aan het houterig bewegen van de avatar die je op je scherm ziet. En ik heb de meeste wel geprobeerd (oa. Rouvy, Bkool, FulGaz, MyWoosh, Indievelo).
Cube Nuroad Race (2022)
@derx666 de Giau is in mijn herinnering wel één van de echt zwaardere passen in de Dolomieten. Die zou ik virtueel zeker een paar keer oefenen op 100% realisme. De Valporola gaat altijd wel lukken.
op welk level zit je dan? (ik heb op dit moment geen TR account meer, dus ik kan zelf niet in de workout library kijken)Requiem19 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:56:
verder klopt het wel dat ze endurance lager hebben gezet, mijn laatste (geplande) workouts van begin dit jaar waren volgens mij ook meestal onder de 60% FTP
even wat terug gezocht van begin dit jaar, maar een 3 uur , level 5,4 workout was gemiddeld 62% ftp maar dan blokken van 70% en 55%.
een level 2 of 3 endurance workout zal best gemiddeld < 60% uit kunnen komen, ook de wat kortere.
je kan natuurlijk makkelijk zelf een zwaardere variant kiezen, dat gaan heel makkelijk. Afhankelijk van je totale volume die week en de hoeveelheid intensieve workouts pakte ik ook regelmatig een zwaardere Z2 workout. Ook buiten rij ik liever rond de 65% dan <60, ook omdat 200 watt dan een mooi gemiddeld wattage is
[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 21-10-2024 16:38 ]
Is die veel zwaarder dan Alpe d'Huez? De gemiddeldes zit niet zo heel veel verschil tussen nl. De Giau is iets steiler ~9.4% vs 8.3% maar wel een km of 2 korter (als je bij de Alpe telt tot het punt waar het boven afvlakt in het dorp, alles daarna stelt eigenlijk niks meer voor). En de Alpe heb ik in ong 75min gefietst.Requiem19 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:10:
@derx666 de Giau is in mijn herinnering wel één van de echt zwaardere passen in de Dolomieten. Die zou ik virtueel zeker een paar keer oefenen op 100% realisme. De Valporola gaat altijd wel lukken.
Cube Nuroad Race (2022)
Ja de Giau is wel net een klein beetje lastiger dan ADH. ADH loopt iets lekkerder, Denk aan de steilere stukken van ADH en stel je dan voor dat de Giau eigenlijk de hele klim zo doorgaatderx666 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:35:
[...]
Is die veel zwaarder dan Alpe d'Huez? De gemiddeldes zit niet zo heel veel verschil tussen nl. De Giau is iets steiler ~9.4% vs 8.3% maar wel een km of 2 korter (als je bij de Alpe telt tot het punt waar het boven afvlakt in het dorp, alles daarna stelt eigenlijk niks meer voor). En de Alpe heb ik in ong 75min gefietst.
Nog steeds gewoon te doen als je goed getraind bent, maar vooral goed om vooraf te weten dat de Giau echt een tandje lastiger is dan de meeste andere klimmen in de Dolomieten (wmb dan he).
Net weer begonnen met TR, dus ik denk laag progression level.Prulleman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:35:
[...]
op welk level zit je dan? (ik heb op dit moment geen TR account meer, dus ik kan zelf niet in de workout library kijken)
verder klopt het wel dat ze endurance lager hebben gezet, mijn laatste (geplande) workouts van begin dit jaar waren volgens mij ook meestal onder de 60% FTP
even wat terug gezocht van begin dit jaar, maar een 3 uur , level 5,4 workout was gemiddeld 62% ftp maar dan blokken van 70% en 55%.
een level 2 of 3 endurance workout zal best gemiddeld < 60% uit kunnen komen, ook de wat kortere.
je kan natuurlijk makkelijk zelf een zwaardere variant kiezen, dat gaan heel makkelijk. Afhankelijk van je totale volume die week en de hoeveelheid intensieve workouts pakte ik ook regelmatig een zwaardere Z2 workout. Ook buiten rij ik liever rond de 65% dan <60, ook omdat 200 watt dan een mooi gemiddeld wattage is
Bedoel je progerssion level van bijv Endurance? Dat is nu 2.0. Of is er ook een algemeen progression level ergens?
😬😬😬Requiem19 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:57:
[...]
Ja de Giau is wel net een klein beetje lastiger dan ADH. ADH loopt iets lekkerder, Denk aan de steilere stukken van ADH en stel je dan voor dat de Giau eigenlijk de hele klim zo doorgaat.
Nog steeds gewoon te doen als je goed getraind bent, maar vooral goed om vooraf te weten dat de Giau echt een tandje lastiger is dan de meeste andere klimmen in de Dolomieten (wmb dan he).
Ik vond dat eerste stuk AdH best wel pittig, en moest daar toen wel boven FTP trappen. Ik had ong 16min nodig tot bocht 15 (dacht dat het 15 was, iig die met het kerkje), met een gemiddelde van 285w op 90kg. FTP was toen zo rond de 265-270. De eerste 2 rechte stukken was gemiddeld zelfs nog 10w hoger, maar toen moest ik in de haarspeldbocht ook wel even flink gas terugnemen.
Ik ben nu wel sterker als toen, maar helaas ook wat kilo's zwaarder. Hoop daar nog wat aan te doen voor de Maratona, want dat gaat wel het grootste verschil maken.
Cube Nuroad Race (2022)
Die inderdaad. Je zone specifieke progression level. Als die 2 is, dan zal je zeker hele makkelijke workouts krijgen. Eigenlijk is een level 6 Z2 workout nog steeds reletief makkelijk.. de vraag is dan wel of het nog een echte endurance workout is of sat het misschien al richting tempo gaat als je nog niet goed getrained bent in die zone.Requiem19 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:00:
[...]
Net weer begonnen met TR, dus ik denk laag progression level.
Bedoel je progerssion level van bijv Endurance? Dat is nu 2.0. Of is er ook een algemeen progression level ergens?
Heb je de hele zomer lange z2 ritten gedaan, dan zou ik nu lekker wat levels skippen en een level 5 of hoger ertussen door gooien om zo je level te forceren en je plan aan te passen.
Dat vind over de hele range van workout type. Als je al langer traint en een geoefende fietser bent, kun je eigenlijk alles wel vanaf lvl 5 beginnen.Prulleman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:13:
Heb je de hele zomer lange z2 ritten gedaan, dan zou ik nu lekker wat levels skippen en een level 5 of hoger ertussen door gooien om zo je level te forceren en je plan aan te passen.
Dat snap ik eigenlijk niet goed. Ik laat obv ramp test alles aanpassen, waarom zou ik dan nog zelf moeten gaan bepalen welk level ik wil beginnen? Maw wat voor zien heeft het bij een adaptief, slim schema om daarin zelf wat te gaan klooien?Phydomir schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:44:
[...]
Dat vind over de hele range van workout type. Als je al langer traint en een geoefende fietser bent, kun je eigenlijk alles wel vanaf lvl 5 beginnen.
Goed, straks toch maar wat tijd gestoken in MyWhoosh en hoewel er potentie in zit, is het het voor mij net niet. Het is niet realistisch genoeg om realistisch te zijn, maar ook weer niet te nep om nep te zijn. Ook werkt de app nog allemaal wat minder verfijnd/eenvoudig dan Zwift. Datzelfde geld eigenlijk voor bijna alles om eerlijk te zijn. Grote kans dat dit komt door mijn ervaring met Zwift maar het is het allemaal net niet.
Simpel voorbeeld wat bij mij speelt maar waarschijnlijk bij andere personen niet.. ik upload mijn activiteiten handmatig op Strava; bij Zwift staan die gewoon in je Documenten folder in Windows. In My Whoosh ergens heel diep verstopt.
Zo zijn er nog wel meer kleine dingen die waarschijnlijk in My Whoosh wel zitten/kunnen maar gewoon niet snel mee vooruit gegaan kan worden. Zoals bijv de game afsluiten, eerst uitloggen, dan pas het spel uit kunnen!? En waarom 2 verschillende versies voor Windows; een HD variant en eentje voor 'medium' PC's.
Nee grote kans dat Zwift toch gewoon mijn geld weer gaat krijgen de komende maanden.
Simpel voorbeeld wat bij mij speelt maar waarschijnlijk bij andere personen niet.. ik upload mijn activiteiten handmatig op Strava; bij Zwift staan die gewoon in je Documenten folder in Windows. In My Whoosh ergens heel diep verstopt.
Zo zijn er nog wel meer kleine dingen die waarschijnlijk in My Whoosh wel zitten/kunnen maar gewoon niet snel mee vooruit gegaan kan worden. Zoals bijv de game afsluiten, eerst uitloggen, dan pas het spel uit kunnen!? En waarom 2 verschillende versies voor Windows; een HD variant en eentje voor 'medium' PC's.
Nee grote kans dat Zwift toch gewoon mijn geld weer gaat krijgen de komende maanden.
Ik spreek hier over een jaar geleden ongeveer dat ik voor het laatst TR heb gebruikt, maar toen deed hij nog niets met training geschiedenis. Dus qua zones waren de trainingen prima. Maar qua intensiteit verre van wat ik gewend was. Ik noem een sweetspot training van 3x 8minuten. Als je van 3x 20min afkomt dan heeft dat niet echt nut. Dus vandaar handmatig wat meer pushen.Cloclo100 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:19:
[...]
Dat snap ik eigenlijk niet goed. Ik laat obv ramp test alles aanpassen, waarom zou ik dan nog zelf moeten gaan bepalen welk level ik wil beginnen? Maw wat voor zien heeft het bij een adaptief, slim schema om daarin zelf wat te gaan klooien?
Het blijft een beperking van dit soort adaptieve systemen.Cloclo100 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:19:
[...]
Dat snap ik eigenlijk niet goed. Ik laat obv ramp test alles aanpassen, waarom zou ik dan nog zelf moeten gaan bepalen welk level ik wil beginnen? Maw wat voor zien heeft het bij een adaptief, slim schema om daarin zelf wat te gaan klooien?
Ze weten je trainingsgeschiedenis niet goed genoeg EN een ramptest geeft te weinig informatie. Je kunt er geen aerobe drempel (= duurconditie) uit halen bijv.
Zo’n TR leert eigenlijk pas echt jou kennen doordat je veel TR workouts gaat doen. Als je daar geen geduld voor hebt kun je het systeem beetje shortcutten door dus bijv een zwaardere endurance workout te kiezen. Dan past hij sneller je schema aan…
Je hoeft op zich niets te doen, maar dan duurt het dus wat langer voordat TR je schema echt goed krijgt specifiek voor jou.
Systemen als TR zouden ook je geschiedenis kunnen importeren. Maar het blijft giswerk .Requiem19 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:30:
[...]
Het blijft een beperking van dit soort adaptieve systemen.
Ze weten je trainingsgeschiedenis niet goed genoeg EN een ramptest geeft te weinig informatie. Je kunt er geen aerobe drempel (= duurconditie) uit halen bijv.
Zo’n TR leert eigenlijk pas echt jou kennen doordat je veel TR workouts gaat doen. Als je daar geen geduld voor hebt kun je het systeem beetje shortcutten door dus bijv een zwaardere endurance workout te kiezen. Dan past hij sneller je schema aan…
Je hoeft op zich niets te doen, maar dan duurt het dus wat langer voordat TR je schema echt goed krijgt specifiek voor jou.
Dat doen ze ook effectief, vandaar mijn verwondering. Bij Join doe je een koppeling met Strava en je hebt meteen een join-score. Hier is het alsof ze die metrics niet vertrouwen 😅.Webgnome schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:31:
[...]
Systemen als TR zouden ook je geschiedenis kunnen importeren. Maar het blijft giswerk .
Maar op zich heb ik er vrede mee, heb 2 weken de fiets wat aan de kant gelaten en heb wel eens zin in een andere aanpak, daar hoort dan ook een andere basis bij. Verandering van spijs ..
[ Voor 38% gewijzigd door Cloclo100 op 21-10-2024 22:37 ]
Op zich is het natuurlijk ook niet zo gek dat de metrics niet worden vertrouwd. We weten volgens mij allemaal wel dat Strava met sommig metrics maar wat doet. Je kan dat dus niet helemaal vertrouwen maar het is denk ik dan een educated guess.
Ben overigens zelf wel te spreken over Join op dit moment. De trainingen zijn een stuk interessanter / leuker dan die van Fondo heb ik gemerkt tot nu toe. Meer variatie in de training
Ben overigens zelf wel te spreken over Join op dit moment. De trainingen zijn een stuk interessanter / leuker dan die van Fondo heb ik gemerkt tot nu toe. Meer variatie in de training
Al je powerdata staat toch gewoon in de Strava files? Wat Strava er vervolgens mee doet zal niet zoveel invloed hebben.
Die analyses van Strava zijn best goed en worden steeds beter. Zonder powermeter heb je er helemaal niets aan, dat wel.
Die analyses van Strava zijn best goed en worden steeds beter. Zonder powermeter heb je er helemaal niets aan, dat wel.
Probeer TR 1-2 weken tot je enkele verschillende workouts hebt gedaan, je hebt zelf snel genoeg door welke te makkelijk zijn voor je..
Via alternate training kun je dan bijvoorbeeld een level hoger kiezen, zo versnel je het adaptieve training proces inderdaad. Als je heel zeker bent van je zaak kun je zelfs 3-4 levels skippen, maar dat is heel persoonlijk.
Vanaf Level 4-5 zou ik AI lekker zijn ding laten doen, die trainingen zijn prima te doen voor een getraind persoon, maar worden al snel lastig als je FTP wat wordt bijgesteld..
TR importeert wel oude data, maar dat is puur om je traininglast en FTP te bepalen, niet welke zone's je goed in bent..
Via alternate training kun je dan bijvoorbeeld een level hoger kiezen, zo versnel je het adaptieve training proces inderdaad. Als je heel zeker bent van je zaak kun je zelfs 3-4 levels skippen, maar dat is heel persoonlijk.
Vanaf Level 4-5 zou ik AI lekker zijn ding laten doen, die trainingen zijn prima te doen voor een getraind persoon, maar worden al snel lastig als je FTP wat wordt bijgesteld..
TR importeert wel oude data, maar dat is puur om je traininglast en FTP te bepalen, niet welke zone's je goed in bent..
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
TR zou de rauwe powerdata eruit kunnen halen en daar anslyses op kunnen doen om te kijken hoeveel uren je in welke zone getraind hebt voordat je met TR begon (en hoe consistent je was).Webgnome schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:50:
Op zich is het natuurlijk ook niet zo gek dat de metrics niet worden vertrouwd. We weten volgens mij allemaal wel dat Strava met sommig metrics maar wat doet. Je kan dat dus niet helemaal vertrouwen maar het is denk ik dan een educated guess.
Ontbreken alleen nog 2 dingen: RPE feedback en lerend vermogen mbt hoe je reageert op aanpassingen van het schema.
Betere analyse op trainingsgeschiedenis komt vast nog wel ooit. TR heeft al grote stappen gemaakt. Toen ik het 4 (of 5?) jaar terug voor het eerst probeerde was het een volledig statisch programma dat alleen naar FTP keek en geen progression levels had en ook 0 adaptatie.
Ik heb een jaartje Zwift grotendeels overgeslagen ivm woon-werk verkeer, maar nu valt het mij trouwens op dat ze toch behoorlijk wat verbeterde textures hebben toegevoegd, het ziet er wel weer wat beter uit allemaal. Ook wel weer lol met de races, dat blijft toch echt mijn favoriete bezigheid indoor.
Gisteren TFC Mad Monday weer opgepikt, dat wordt komende tijd wel mijn vaste serie denk ik, in ieder geval tot ZRL. Het is nog wel even zoeken met de racing points allemaal volgens mij.
Gisteren TFC Mad Monday weer opgepikt, dat wordt komende tijd wel mijn vaste serie denk ik, in ieder geval tot ZRL. Het is nog wel even zoeken met de racing points allemaal volgens mij.
https://zwiftinsider.com/config-file-tweaks/
Hier nog een paar tweaks om het visueel beter te maken. Het kost je wel fps.
Hier nog een paar tweaks om het visueel beter te maken. Het kost je wel fps.
De afgelopen 3 jaar heb ik een Wahoo Kickr Snap gehad. Maar na een upgrade van mijn fiets, heb ik ook een Taxc Neo T2800 gekocht via MP.
Alleen kom ik er niet uit hoe ik mijn fiets er nu op krijg. Ik heb het gevoel dat ik wat mis. Op internet vind ik slechte instructiefilmpjes en de manual is alleen voor een snelspanner, terwijl mijn fiets een steekas heeft.
Ik hoopte dat ik de steekas van mijn fiets, ook voor de Tacx kon gebruiken. Maar dit is denk ik niet zo?
Ik heb wat foto's toegevoegd, hopelijk maakt dit het een en ander duidelijk.
Wellicht overbodig, maar hieronder nog wat informatie:
- Mijn fiets heeft een 11 speed Shimano cassette, deze heb ik ook voor de Tacx i.c.m. een Shimano freehub
- De fiets is een Cannondale SuperSix Evo
:strip_exif()/f/image/aecrPaeLUbRrP7eOOZvtwT2h.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen kom ik er niet uit hoe ik mijn fiets er nu op krijg. Ik heb het gevoel dat ik wat mis. Op internet vind ik slechte instructiefilmpjes en de manual is alleen voor een snelspanner, terwijl mijn fiets een steekas heeft.
Ik hoopte dat ik de steekas van mijn fiets, ook voor de Tacx kon gebruiken. Maar dit is denk ik niet zo?
Ik heb wat foto's toegevoegd, hopelijk maakt dit het een en ander duidelijk.
Wellicht overbodig, maar hieronder nog wat informatie:
- Mijn fiets heeft een 11 speed Shimano cassette, deze heb ik ook voor de Tacx i.c.m. een Shimano freehub
- De fiets is een Cannondale SuperSix Evo
:strip_exif()/f/image/aecrPaeLUbRrP7eOOZvtwT2h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NSYI6KfomiO5pPLVy1qkTDRo.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hebt deze nodig: https://www.garmin.com/nl-BE/p/697123
Eigenlijk zou je wel verwachten dat ze RPE ook mee syncen vanuit je historie. Iig als je met Garmin Connect of TP synct. Ik ben zo'n nerd die zelfs zonder trainer dat braaf na elke rit/training gewoon invultRequiem19 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:31:
[...]
TR zou de rauwe powerdata eruit kunnen halen en daar anlyses op kunnen doen om te kijken hoeveel uren je in welke zone getraind hebt voordat je met TR begon (en hoe consistent je was).
Ontbreken alleen nog 2 dingen: RPE feedback en lerend vermogen mbt hoe je reageert op aanpassingen van het schema.
Betere analyse op trainingsgeschiedenis komt vast nog wel ooit. TR heeft al grote stappen gemaakt. Toen ik het 4 (of 5?) jaar terug voor het eerst probeerde was het een volledig statisch programma dat alleen naar FTP keek en geen progression levels had en ook 0 adaptatie.
Cube Nuroad Race (2022)
Dan ben je denk ik 1 van de weinigen..derx666 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:28:
[...]
Eigenlijk zou je wel verwachten dat ze RPE ook mee syncen vanuit je historie. Iig als je met Garmin Connect of TP synct. Ik ben zo'n nerd die zelfs zonder trainer dat braaf na elke rit/training gewoon invultMeer data is meer data, en je weet nooit waar het goed voor is.
Aan de andere kant is RPE en conditie ook zeer veranderlijk.. 3-4 weken minder/niet trainen zorgt voor een stap terug in je condite..
Dus ja, theoretisch is het mogelijk, maar hoe betrouwbaar is die data na verloop van tijd?
En 90% traint niet gestructureerd, dus dat maakt het ook nog eens extra moeilijk.
RPE is een moment opname, dus die data is altijd betrouwbaar. Hoe voelde je je op dat moment? Maar beginnen met een nieuw schema zal altijd een beetje trial en error zijn. Een algoritme zal het nooit perfect kunnen berekenen.verstappen33 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:46:
[...]
Dan ben je denk ik 1 van de weinigen..
Aan de andere kant is RPE en conditie ook zeer veranderlijk.. 3-4 weken minder/niet trainen zorgt voor een stap terug in je condite..
Dus ja, theoretisch is het mogelijk, maar hoe betrouwbaar is die data na verloop van tijd?
En 90% traint niet gestructureerd, dus dat maakt het ook nog eens extra moeilijk.
Ik vul mijn RPE altijd in. Juist om inzicht te houden in de vorm van de dag en dat eventueel af te zetten tegen andere data (slaap, stress, cafeïne intake, cyclus etc.).
Kleine moeite om direct na het afklokken van een training of sportsessie er een cijfertje aan te hangen. Van de meeste work-outs weet ik wel ongeveer hoe ik scoor en als dat afwijkt, is er meestal wel iets aan de hand wat aandacht verdiend.
En ik vind het ook leuk om de voortgang te kunnen zien dat een sessie die ik bijv. eerst als een ‘6’ waardeerde, is gezakt naar een 4 of 5, omdat ik mezelf sterker voel.
Kleine moeite om direct na het afklokken van een training of sportsessie er een cijfertje aan te hangen. Van de meeste work-outs weet ik wel ongeveer hoe ik scoor en als dat afwijkt, is er meestal wel iets aan de hand wat aandacht verdiend.
En ik vind het ook leuk om de voortgang te kunnen zien dat een sessie die ik bijv. eerst als een ‘6’ waardeerde, is gezakt naar een 4 of 5, omdat ik mezelf sterker voel.
En daarom is die data niet betrouwbaar, want als je 3 maanden geleden een score 6 zou geven, en een trainingsprogramma stelt hier een schema op in, maar de huidige score zou eigenlijk een 4 of een 8 zijn, dan heb je nog steeds niet een kloppend schema..
Ik heb deze discussie ook gehad met de TrainerRoad support medewerker, en hun gaan gewoon standaard uit vanuit een 0 punt.. Daarom begint iedereen op level 1, ook de gevorderde fietser. FTP etc kan wel redelijk uit historische data gehaald worden, als ook de traininslast..
Er is niets mee om ook zelf na te denken en als een workout te makkelijk is, deze de volgende keer een level hoger in te stellen tot je op het gewenste en nog meer belangrijke je actuele niveau zit.
Ik heb deze discussie ook gehad met de TrainerRoad support medewerker, en hun gaan gewoon standaard uit vanuit een 0 punt.. Daarom begint iedereen op level 1, ook de gevorderde fietser. FTP etc kan wel redelijk uit historische data gehaald worden, als ook de traininslast..
Er is niets mee om ook zelf na te denken en als een workout te makkelijk is, deze de volgende keer een level hoger in te stellen tot je op het gewenste en nog meer belangrijke je actuele niveau zit.
Maar als ze deze informatie zouden gebruiken om een startpunt te kunnen bepalen, dan gaan ze toch niet uit van één workout. Dan pak je toch de trends van de afgelopen weken om daar iets uit te laten rollen?verstappen33 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:04:
En daarom is die data niet betrouwbaar, want als je 3 maanden geleden een score 6 zou geven, en een trainingsprogramma stelt hier een schema op in, maar de huidige score zou eigenlijk een 4 of een 8 zijn, dan heb je nog steeds niet een kloppend schema..
Maar waaorm zou TR historische data pakken van 3 maanden geleden, en niet de data van een week geleden?verstappen33 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:04:
Als je antwoord is: 'ja maar ik heb 3 maanden niet gefietst' dan is de data sowieso onbetrouwbaar, want ws is je conditie dan minder geworden.
Er is inderdaad niets mis met zelf een beetje meedenken met het schema van TR voor mensen zoals jij en ik die hier veel mee bezig zijn. Maar veel mensen zullen vooral willen dat TR hen ontzorgt.
RPE is juist een interessante maatstaf om de invloed van externe factoren/stressoren (hydratie, slaap, stress, cafeïne intake, cyclus etc.) mee te nemen in je training voor die dag of om achteraf te evalueren. Er bestaan ook verschillende trainingsmethodes die uitgaan van RPE in plaats van vermogen of hartslag.
Ik ben het daarom niet eens met jouw stelling dat het onbetrouwbaar is. Want waarom zou jij niet mogen vertrouwen op jouw eigen lichamelijke gewaarwordingen tijdens en na een training, om te bepalen hoe intens je die training hebt ervaren?
Ik ben het daarom niet eens met jouw stelling dat het onbetrouwbaar is. Want waarom zou jij niet mogen vertrouwen op jouw eigen lichamelijke gewaarwordingen tijdens en na een training, om te bepalen hoe intens je die training hebt ervaren?
@Requiem19 mensen zoals jij en ik die er bewust mee bezig zijn denken inderdaad makkelijker mee..
Maar als ik naar mijn eigen zomermaanden kijk, wel redelijk veel gefietst, maar niet gestructureerd getraind, beetje hard knallen met de fietsclub en wat social rides..
Niet een goede basis voor een schema..
Wat beter zou werken zou een introductie moeten zijn van 2-4 weken waarin je gewoon goed getest word op diverse soorten workouts en je dan een RPE waarde moet geven die dus matched bij die workout..
Zo werkte het vaak wel vroeger in de sportschool, je ging met een instructeur langs de diverse apparaten en die teste gewoon de gewichten tot je bijna een set faalde, daarop werd je schema gebaseerd..
Zo zou een trainingsprogramma ook kunnen werken door een workout voor te schotelen tot je "faalt".
En aan de hand van die data het juiste level kan bepalen.
Op dit moment zul je dat zelf moeten analyseren tot wel level je de workouts goed kunt uitvoeren.
Maar als ik naar mijn eigen zomermaanden kijk, wel redelijk veel gefietst, maar niet gestructureerd getraind, beetje hard knallen met de fietsclub en wat social rides..
Niet een goede basis voor een schema..
Wat beter zou werken zou een introductie moeten zijn van 2-4 weken waarin je gewoon goed getest word op diverse soorten workouts en je dan een RPE waarde moet geven die dus matched bij die workout..
Zo werkte het vaak wel vroeger in de sportschool, je ging met een instructeur langs de diverse apparaten en die teste gewoon de gewichten tot je bijna een set faalde, daarop werd je schema gebaseerd..
Zo zou een trainingsprogramma ook kunnen werken door een workout voor te schotelen tot je "faalt".
Op dit moment zul je dat zelf moeten analyseren tot wel level je de workouts goed kunt uitvoeren.
[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 22-10-2024 11:20 ]
Het werkt wel, hoor, maar natuurlijk niet feilloos de hele cassette. Je kan een beetje bijregelen zodat je handvol versnellingen prima kan gebruiken.MetM schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:42:
[...]
En dan kan je zelfs eventueel schakelen? Of is dat niet aan te bevelen, omdat het dan allemaal net niet past?
Ik zie op de site van Zwift dat het losse Ride frame weer leverbaar is... ben nu wel erg dicht bij om hem maar gewoon te bestellen :-P
Euh ja, die Ramp testverstappen33 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:19:
Dit is ook precies mijn gedacht. Ik wil niet het gevoel krijgen dat ik zelf téveel moet nadenken of levels moet gaan invullen.Requiem19 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:14:
[...]
Maar waaorm zou TR historische data pakken van 3 maanden geleden, en niet de data van een week geleden?
Als je antwoord is: 'ja maar ik heb 3 maanden niet gefietst' dan is de data sowieso onbetrouwbaar, want ws is je conditie dan minder geworden.
Er is inderdaad niets mis met zelf een beetje meedenken met het schema van TR voor mensen zoals jij en ik die hier veel mee bezig zijn. Maar veel mensen zullen vooral willen dat TR hen ontzorgt.
Een eenmalige ramptest is misschien goed voor je FTP waarde..
Maar ik bedoel meer een workout test, bijvoorbeeld Vo2max of threshold blokjes..
Lukt het om 5x 5 minuten op FTP te fietsen in een uur tijd? Zo ja, dan ben je level 4 voor threshold workouts bijvoorbeeld.
Of 4 blokken van 20 40-20s.. Dan ben je level 5 op Vo2Max workouts
Dat is ook prima. Het systeem werkt opzich goed als je de post workout survey netjes invult. Als je aangeeft dat iets makkelijk was dan zal het systeem je ook sneller omhoog sturen in workout levels.Cloclo100 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:56:
[...]
Dit is ook precies mijn gedacht. Ik wil niet het gevoel krijgen dat ik zelf téveel moet nadenken of levels moet gaan invullen.
Maar als ik opnieuw begin en ik krijg een lvl 2 vo2max workout voorgeschoteld, dan kan ik beter wat anders gaan doen want ik weet van te voren al dat die niet bij mijn huidige fitness passen.
TR werkt out of de box echt -meer- dan prima. Als je begint met een ramp test, of AI FTP detection op basis van historische data, zal je prima een start kunnen maken met je training/plan.
Heb je ervaring met trainen, dan is het erg makkelijk om zelf de boel een beetje bij te sturen, doe je dit niet, kan het wat meer tijd kosten voor je in de optimale range zit. RPE survey goed invullen is hierbij het belangrijkste, als je een threshold of VO2 max training als makkelijk opgeeft, dan ga je simpelweg een groter sprongetje maken.
Het is geen echte coach, maar voor 20 euro per maand kan je een hele hoop leren, daarbij vind ik TR echt nog wel beter / meer transparant dan Join. Bij TR is het een stuk duidelijker wat voor progressie stappen je maakt in welke zone, maar het is een beetje persoonlijk of je dat juist prettig vind of overbodig/complex.
Ik denk dat TR beter past bij de data gedreven persoonlijkheden, omdat je overal percentages, en cijfertjes ziet. Join is wat simpeler, gewoon een workout en een join score
Heb je ervaring met trainen, dan is het erg makkelijk om zelf de boel een beetje bij te sturen, doe je dit niet, kan het wat meer tijd kosten voor je in de optimale range zit. RPE survey goed invullen is hierbij het belangrijkste, als je een threshold of VO2 max training als makkelijk opgeeft, dan ga je simpelweg een groter sprongetje maken.
Het is geen echte coach, maar voor 20 euro per maand kan je een hele hoop leren, daarbij vind ik TR echt nog wel beter / meer transparant dan Join. Bij TR is het een stuk duidelijker wat voor progressie stappen je maakt in welke zone, maar het is een beetje persoonlijk of je dat juist prettig vind of overbodig/complex.
Ik denk dat TR beter past bij de data gedreven persoonlijkheden, omdat je overal percentages, en cijfertjes ziet. Join is wat simpeler, gewoon een workout en een join score
Je had het over een test waarbij je uiteindelijk faalt, dat is die RAMP-test of eventueel een FTP-test. Al die andere dingen die je opsomt hebben volgens mij geen enkele basis.verstappen33 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:01:
[...]
Een eenmalige ramptest is misschien goed voor je FTP waarde..
Maar ik bedoel meer een workout test, bijvoorbeeld Vo2max of threshold blokjes..
Lukt het om 5x 5 minuten op FTP te fietsen in een uur tijd? Zo ja, dan ben je level 4 voor threshold workouts bijvoorbeeld.
Of 4 blokken van 20 40-20s.. Dan ben je level 5 op Vo2Max workouts
Ik ga voorlopig wat aan de slag met RPE, de winter is nog lang en het komt wel goed. Ik hoop dat ik zo weinig mogelijk indoor moet cyclen alleszin
eens...jammer dat de JB Victory nog niet op voorraad is.Biohazzard21 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:34:
Ik zie op de site van Zwift dat het losse Ride frame weer leverbaar is... ben nu wel erg dicht bij om hem maar gewoon te bestellen :-P
Hi Ha Hopjesvla
Denk gezien de populariteit dat dat nog wel eens volgend jaar zou kunnen worden voordat die weer in stock is. Is voor zo'n producent natuurlijk altijd de vraag: hoeveel stuks heb je initieel nodig om aan de vraag te voldoen, en en hoeveel moet je er per week / maand produceren om bij te blijven. Ik heb het gevoel dat ze in hun stoutste dromen niet de vraag hadden voorspeld die er nu is. Dat is ook meteen het nadeel, want mensen vergeten snel. Als die niet op korte termijn verkrijgbaar is dan gaan mensen wel iets anders kopen (bv een Kickr Core), en dan ben je die koper voorlopig gewoon kwijt.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:29:
[...]
eens...jammer dat de JB Victory nog niet op voorraad is.
Cube Nuroad Race (2022)
Ja je zou kunnen testet tot failureCloclo100 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:10:
[...]
Je had het over een test waarbij je uiteindelijk faalt, dat is die RAMP-test of eventueel een FTP-test. Al die andere dingen die je opsomt hebben volgens mij geen enkele basis.
Ik ga voorlopig wat aan de slag met RPE, de winter is nog lang en het komt wel goed. Ik hoop dat ik zo weinig mogelijk indoor moet cyclen alleszin.
Maar als iemand heel makkelijk enkele blokjes van 30-60 seconden op threshold weg kan trappen op level 1, dan is die training niet echt nuttig..
Je zou eigenlijk het niveau willen testen op een bepaalde manier, geen idee wat een goede manier is, maar als je dus elke 2 minuten een groter blokje krijgt, dus eerst start je met een blokje op FTP (of Vo2Max) van 30 seconden, daarna 1 minuut, daarna 3 minuten, dan 5, 7 ,10 etc. tot je een blok niet kunt afmaken.
Dan zou er misschien een algoritme achter kunnen zitten die bepaald dat jij op bijvoorbeeld 5x 5 minuten uit kunt houden zonder helemaal dood te gaan, en dat zou dan overeenkomen met level 5 workouts..
Dit scheelt je een hele lange weg van workouts afwerken van level 1 naar level 5, want op het tempo van TR zal dit 7-10 weken duren..
Ikzelf heb de shortcut genomen om zelf te bepalen of ik level 4-5 workouts aan zou kunnen in een bepaalde zone.. Met een beetje goede zelfkennis kun je dit prima inschatten, als leek zou ik hooguit steeds 1 level hoger proberen tot je de gewenste intensiteit hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door verstappen33 op 22-10-2024 15:00 ]
Een blokje op FTP van 30 seconden lijkt mij niet zo nuttig... Dit wordt een lange exercitie want in principe hou je je FTP minimaal een uur vol en dan ook nog eens met de rusten ertussen...
Dit lijkt mij niet echt een succes.
Maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld, je wilt meer bepalen dan alleen je FTP zoals de ramp test en een normale FTP dat doen. (Toegegeven ik weet niets over TR levels)
Had de sufferfest niet zoiets als een totale profiel test? Wat is er uberhaupt gebeurt met Sufferfest nadat dit door Wahoo is over genomen? Stille dood gestorven lijkt het wel als ik ga zoeken, maar misschien heb ik het mis. Anders is dat wel echt zonde en minpunten voor Wahoo wat mij betreft!
Maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld, je wilt meer bepalen dan alleen je FTP zoals de ramp test en een normale FTP dat doen. (Toegegeven ik weet niets over TR levels)
Had de sufferfest niet zoiets als een totale profiel test? Wat is er uberhaupt gebeurt met Sufferfest nadat dit door Wahoo is over genomen? Stille dood gestorven lijkt het wel als ik ga zoeken, maar misschien heb ik het mis. Anders is dat wel echt zonde en minpunten voor Wahoo wat mij betreft!
[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 22-10-2024 15:23 ]
Dat heeft een nieuwe naam gekregen: Systm. En toevallig vorige week gekeken of het nog steeds bestaat. Ik heb in het verleden me er wat winters mee vermaakt, maar het lijkt volledig stil te staan qua ontwikkeling. Op enkele nieuwe video's na, zie ik niets nieuws sinds 2021... Hard op weg naar een stille dood ja.Kluus schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:16: Had de sufferfest niet zoiets als een totale profiel test? Wat is er uberhaupt gebeurt met Sufferfest nadat dit door Wahoo is over genomen? Stille dood gestorven lijkt het...
Als ik me niet vergis heeft wahoo de hele sportscience tak afgesloten. Dat was het begin van het eind
Het 4dp systeem was inderdaad mooi om een beter begrip te krijgen van je capaciteiten.
[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 22-10-2024 15:25 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Even een ander vraagje..
Komend weekend ben ik een beetje time-crunched, als in ik kan helemaal niet fietsen..
Volgens mijn plan heb ik vrijdag een Threshold Training staan en zaterdag een endurance rit van 2 tot 2,5 uur..
Vrijdag ben ik toevallig vrij..
Nu zat ik te overwegen om s'morgens de Threshold training af te werken op de Tacx, en na de lunch lekker buiten een rondje te fietsen van 2 a 2,5 uur op endurance tempo.
Dan heb ik 2 "rust" dagen voordat ik op maandag weer aan de bak moet.
Teveel van het goede? Of gewoon de endurance training skippen en maandag weer oppakken?
Komend weekend ben ik een beetje time-crunched, als in ik kan helemaal niet fietsen..
Volgens mijn plan heb ik vrijdag een Threshold Training staan en zaterdag een endurance rit van 2 tot 2,5 uur..
Vrijdag ben ik toevallig vrij..
Nu zat ik te overwegen om s'morgens de Threshold training af te werken op de Tacx, en na de lunch lekker buiten een rondje te fietsen van 2 a 2,5 uur op endurance tempo.
Dan heb ik 2 "rust" dagen voordat ik op maandag weer aan de bak moet.
Teveel van het goede? Of gewoon de endurance training skippen en maandag weer oppakken?
@verstappen33 ik zou het ritje buiten oprekken naar 3 a 3,5 uur en desnoods een threshold blokje halverwege of tegen het eind als je nog energie hebt. Ik zie niet de meerwaarde om het op te splitsen
Staat natuurlijk mooi in je schema als je alles hebt afgewerkt maar volgens mij is ouderwets uren maken nog steeds één van de beste trainingen.
Staat natuurlijk mooi in je schema als je alles hebt afgewerkt maar volgens mij is ouderwets uren maken nog steeds één van de beste trainingen.
Ja dat klopt, maar het zijn vrij lange blokken, 5x 12 minuten under/overs..GWBoes schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:39:
@verstappen33 ik zou het ritje buiten oprekken naar 3 a 3,5 uur en desnoods een threshold blokje halverwege of tegen het eind als je nog energie hebt. Ik zie niet de meerwaarde om het op te splitsen
Lastig om een vrij parcours te vinden op een route waar je dan geen last hebt van verkeer of oversteek plekken..
Of ik zit de eerste 1u45 op hetzelfde parcourtje hier in de buurt om daarna een touristische route te vervolgen..
Lijkt me prima: training afwerken op je lokale parcours en jezelf daarna belonen met een mooie toeristische route. Dan zul je het maximale uit je tijd halen en kun je de rest van het weekend herstellen.
@verstappen33 gewoon lekker doen wat op dat moment uitkomt die ene training maakt of breekt je plan niet.
@Prulleman klopt, al heeft het wel mijn voorkeur om de intensieve training voorrang te geven..
Gisteren nog even zitten puzzelen met de planning, maar ik denk dat ik endurance training morgenavond (donderdag) doe..
Morgen was eigenlijk een rustdag, maar vanavond heb ik niet een hele zware training op de planning, dus ik plak de donderdag er mooi bij aan voor een endurance sessie.
Vrijdag pak ik dan de Threshold sessie op, deze voer ik dan lekker buiten uit, en daarna nog een kort toeristisch rondje om lekker uit te fietsen.. Meestal heb ik na deze sessie niet heel veel energie meer over, dus een klein uurtje uit fietsen is meer dan zat.
Zo maak ik toch weer wat extra uurtjes deze week, en heb ik het hele weekend om te herstellen.
Al zal dat herstellen ook wat lastig zijn, druk weekend voor de boeg, maar gelukkig niet inspannend.
Gisteren nog even zitten puzzelen met de planning, maar ik denk dat ik endurance training morgenavond (donderdag) doe..
Morgen was eigenlijk een rustdag, maar vanavond heb ik niet een hele zware training op de planning, dus ik plak de donderdag er mooi bij aan voor een endurance sessie.
Vrijdag pak ik dan de Threshold sessie op, deze voer ik dan lekker buiten uit, en daarna nog een kort toeristisch rondje om lekker uit te fietsen.. Meestal heb ik na deze sessie niet heel veel energie meer over, dus een klein uurtje uit fietsen is meer dan zat.
Zo maak ik toch weer wat extra uurtjes deze week, en heb ik het hele weekend om te herstellen.
Al zal dat herstellen ook wat lastig zijn, druk weekend voor de boeg, maar gelukkig niet inspannend.
Ik heb een beetje het idee dat je het jezelf een klein beetje te moeilijk maakt, door perse al die trainingen te willen uitvoeren. Je bent geen professional en die ene training hier gaat echt geen verschil maken voor de The Ride over een haf jaar. Ik denk nog eerder dat het jou op dit moment gaat tegenwerken.
Maar goed, ik ben al blij als ik 3x per week op een racefiets zit 😁🫣
Rationeel heb je gelijk, maar verschillende mensen zit verschillend in elkaar.Edwin987 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:28:
Ik heb een beetje het idee dat je het jezelf een klein beetje te moeilijk maakt, door perse al die trainingen te willen uitvoeren. Je bent geen professional en die ene training hier gaat echt geen verschil maken voor de The Ride over een haf jaar. Ik denk nog eerder dat het jou op dit moment gaat tegenwerken.
Ik vermoed zomaar dat @verstappen33 redelijk 'blauw' zou scoren in de DISC analyse:

Dit type mens vindt het heel prettig om in een structuur te zitten en die structuur ook heel nauwkeurig op te volgen. Dat geeft hen veel houvast. Voor andere mensen kan dat nogal overdreven over komen, maar ik denk dat het voor @verstappen33 juist rust geeft en een prettig gevoel als hij zich zoveel mogelijk aan z'n schema kan houden (ook al heb je objectief gezien helemaal gelijk en gaat het missen van de ene training geen verschil maken).
Ik 'coach' een paar mensen (meer begeleiden dan echt coachen) en voor mij is het altijd belangrijk om te weten wat voor type iemand is. De ene persoon wil op de watt nauwkeurig weten wat hij moet doen per minuut en tegen een ander kan ik beter zeggen 'doe vandaag 3x een V02 max blok'.
Om daar nog even aan toe te voegen: nu het weer winter wordt en er meer gepost wordt in dit topic zie je trouwens ook een toename van 'blauwe' mensen. Dat is doorgaans precies het type dat het fijn vindt om binnen op een indoortrainer te rijden. Waarom? Je raadt het al: extra makkelijk om heel precies de workouts uit te voeren...
[ Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 23-10-2024 11:43 ]
Ik ben aardig blauw/groen ja.
Het gaat mij ook niet om het missen van een training..
Maar ik probeer wel een bepaalde trainingload te halen per week en daarnaast ook goed mijn herstel in de gaten te houden en overbelasting juist te voorkomen.
En daarnaast zou het vrijdag redelijk mooi weer worden om buiten te fietsen en ik heb een vrije dag dus ideale combinatie, maar was gewoon even benieuwd naar de haalbaarheid van 2 soorten trainingen op 1 dag.
Maar ik probeer wel een bepaalde trainingload te halen per week en daarnaast ook goed mijn herstel in de gaten te houden en overbelasting juist te voorkomen.
En daarnaast zou het vrijdag redelijk mooi weer worden om buiten te fietsen en ik heb een vrije dag dus ideale combinatie, maar was gewoon even benieuwd naar de haalbaarheid van 2 soorten trainingen op 1 dag.
Om een blauw antwoord te geven:verstappen33 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:59:
Ik ben aardig blauw/groen ja.
- Threshold training wil je best fris voor zijn
- Endurance training is meer het toetje en niet het hoofdgerecht
ALS je dan toch 2 trainingen op 1 dag wilt doen is het doorgaans beter om eerst de threshold training te doen. Kan dat onverhoopt niet en moet je somehow de endurance training eerst doen, doe hem dan nog iets rustiger dan normaal.
Een net iets te zware endurance training in de ochtend zorgt ervoor dat je minder fres bent voor je treshold training. Uiteindelijk is het totale trainingseffect dan simpelweg lager. Je moet niet alleen kijken naar het totale volume dat je draait, maar ook naar de effectiviteit van je trainingen. Soms word je eerder beter van een training te laten schieten dan van een extra training te doen...
Inderdaad, maar voor nu heb ik de planning om morgen ipv een rustdag een rustige endurance training te doen..Requiem19 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:04:
[...]
Om een blauw antwoord te geven:
- Threshold training wil je best fris voor zijn
- Endurance training is meer het toetje en niet het hoofdgerecht
ALS je dan toch 2 trainingen op 1 dag wilt doen is het doorgaans beter om eerst de threshold training te doen. Kan dat onverhoopt niet en moet je somehow de endurance training eerst doen, doe hem dan nog iets rustiger dan normaal.
Een net iets te zware endurance training in de ochtend zorgt ervoor dat je minder fres bent voor je treshold training. Uiteindelijk is het totale trainingseffect dan simpelweg lager. Je moet niet alleen kijken naar het totale volume dat je draait, maar ook naar de effectiviteit van je trainingen. Soms word je eerder beter van een training te laten schieten dan van een extra training te doen...
Dan vrijdag lekker uitslapen, beetje rustig aan doen, en in de middag lekker naar buiten voor de threshold training + evt nog een uurtje uitfietsen en genieten van het mooie weer.
En dan heb ik 72 uur herstel voor de volgende training, en pakken we maandag het "normale" ritme weer op.
Interessante materie inderdaad, ik pas het ook zowat dagdagelijks toe in mijn job zowel bij klanten als ander personeel. Je kan ook verschillende kleuren hebben in verschillende situaties, privé of professioneel. Ik ben zowat knalgeel met een rood randje.Requiem19 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:42:
[...]
Rationeel heb je gelijk, maar verschillende mensen zit verschillend in elkaar.
Ik vermoed zomaar dat @verstappen33 redelijk 'blauw' zou scoren in de DISC analyse:
[Afbeelding]
Dit type mens vindt het heel prettig om in een structuur te zitten en die structuur ook heel nauwkeurig op te volgen. Dat geeft hen veel houvast. Voor andere mensen kan dat nogal overdreven over komen, maar ik denk dat het voor @verstappen33 juist rust geeft en een prettig gevoel als hij zich zoveel mogelijk aan z'n schema kan houden (ook al heb je objectief gezien helemaal gelijk en gaat het missen van de ene training geen verschil maken).
Ik 'coach' een paar mensen (meer begeleiden dan echt coachen) en voor mij is het altijd belangrijk om te weten wat voor type iemand is. De ene persoon wil op de watt nauwkeurig weten wat hij moet doen per minuut en tegen een ander kan ik beter zeggen 'doe vandaag 3x een V02 max blok'.
Om daar nog even aan toe te voegen: nu het weer winter wordt en er meer gepost wordt in dit topic zie je trouwens ook een toename van 'blauwe' mensen. Dat is doorgaans precies het type dat het fijn vindt om binnen op een indoortrainer te rijden. Waarom? Je raadt het al: extra makkelijk om heel precies de workouts uit te voeren...
Cloclo100 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:48:
[...]
Interessante materie inderdaad, ik pas het ook zowat dagdagelijks toe in mijn job zowel bij klanten als ander personeel. Je kan ook verschillende kleuren hebben in verschillende situaties, privé of professioneel. Ik ben zowat knalgeel met een rood randje.
offtopic:
Dit is een leuk boek, staan ook regelmatig op Marktplaats.
En het is ook makkelijk toe te passen op anderen.

Maar zelf vind ik de MBTI completer/vollediger.
https://www.16personalities.com/nl
Dit is een leuk boek, staan ook regelmatig op Marktplaats.
En het is ook makkelijk toe te passen op anderen.

Maar zelf vind ik de MBTI completer/vollediger.
https://www.16personalities.com/nl
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Vorig jaar begonnen met binnen fietsen en na veel defecten met de nieuwe trainer dit jaar begonnen met een schone lei qua techniek
Indeling :
Werk/game kamer : dikke game PC gekoppeld aan motion simrig voor online auto races
Sport ruimte : Tacx trainer, fans, tv etc etc
Probleem :
Teveel afstand tussen game PC en trainer voor een stabiele ANT of USB verbinding (+-12m)
Hoge latency vanuit game PC Chrome naar een LCD TV met bekabelde 4k Chromecast. (+-2s)
Tijdelijke oplossing : een actieve 10m USB kabel over de vloer met 1m extra verlenging en een USB hub met externe voeding.
Probleem hiervan is dat er mensen op staan, er over struikelen
en de ANT verbinding dropte vaak data.
Verder lost dit de latency van het beeld niet op.
Huidige oplossing :
Trainer en accessoires verbinden via bluetooth en ANT+ naar mijn Linux backup server. (headless Intel i3)
Op deze server draait VirtualHere Server software welke geselecteerde USB devices via een bedrade netwerk verbinding doorzet naar de game PC.
Afstand tussen de Linux server en trainer is +-1m.
De game PC verwerkt de inkomende data via de VirtualHere Client software en draait Zwift, MyWhoosh, Netflix etc etc.
Output van het game PC scherm word via Sunshine op het netwerk gecast
Bij de trainer staat de oude LCD TV met een bedrade(!!) GoogleTV welke Moonlight draait uit de Play store.
Moonlight geeft met zeer lage latency het scherm weer.
Totale latency is ~105ms, als je tussen de ruimtes in gaat staan, dan hoor je dat de TV ietsje achterloopt.
Inmiddels een uur of 8 mee gefietst zonder enige drop in signaal
Sinds vorige week is er ook al niemand meer gestruikeld over de kabels...
Moonlight
Sunshine
GoogleTV adapter
VirtualHere
Indeling :
Werk/game kamer : dikke game PC gekoppeld aan motion simrig voor online auto races
Probleem :
Teveel afstand tussen game PC en trainer voor een stabiele ANT of USB verbinding (+-12m)
Hoge latency vanuit game PC Chrome naar een LCD TV met bekabelde 4k Chromecast. (+-2s)
Tijdelijke oplossing : een actieve 10m USB kabel over de vloer met 1m extra verlenging en een USB hub met externe voeding.
Probleem hiervan is dat er mensen op staan, er over struikelen
Huidige oplossing :
Trainer en accessoires verbinden via bluetooth en ANT+ naar mijn Linux backup server. (headless Intel i3)
Op deze server draait VirtualHere Server software welke geselecteerde USB devices via een bedrade netwerk verbinding doorzet naar de game PC.
De game PC verwerkt de inkomende data via de VirtualHere Client software en draait Zwift, MyWhoosh, Netflix etc etc.
Bij de trainer staat de oude LCD TV met een bedrade(!!) GoogleTV welke Moonlight draait uit de Play store.
Totale latency is ~105ms, als je tussen de ruimtes in gaat staan, dan hoor je dat de TV ietsje achterloopt.
Inmiddels een uur of 8 mee gefietst zonder enige drop in signaal
Moonlight
Sunshine
GoogleTV adapter
VirtualHere
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ja je hebt er zovelen. DISC is wel veel simpeler om uit te leggen/toe te passen dan MBTI.
Nice... Ik hou van zulke oplossingenraymondw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:30:
Vorig jaar begonnen met binnen fietsen en na veel defecten met de nieuwe trainer dit jaar begonnen met een schone lei qua techniek![]()
Indeling :
Probleem :
Probleem hiervan is dat er mensen op staan, er over struikelenen de ANT verbinding dropte vaak data.
Huidige oplossing :
Inmiddels een uur of 8 mee gefietst zonder enige drop in signaal![]()
Moonlight
Sunshine
GoogleTV adapter
VirtualHere
Cube Nuroad Race (2022)
@raymondw ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar heb zelf ook in die situatie gezeten.
Maar ook hier een dikke dedicated race pc voor de simrig en ook een eigen pc voor Zwift, 7600 + 7800XT voor 4K.
Nooit geen problemen en de race pc laten draaien kost iets meer energie dan een paar rondjes Zwift.
Maar ook hier een dikke dedicated race pc voor de simrig en ook een eigen pc voor Zwift, 7600 + 7800XT voor 4K.
Nooit geen problemen en de race pc laten draaien kost iets meer energie dan een paar rondjes Zwift.
Neem dit allemaal met een heeeeeele dikke korrel zout. Die categorieën bedenken en communiceren vinden sommige mensen heel fijn, maar je bent flink aan het typecasten en legt ook je subjects vast in een 2-dimensionaal zelfbeeld. Ik vind het een gruwelijk slechte zaak dat bedrijven hun werknemers dit aandoen, want het is gewoon psychologische kwakzalverij waar je mensen hun zelfbeeld in raakt.Cloclo100 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:49:
[...]
Ja je hebt er zovelen. DISC is wel veel simpeler om uit te leggen/toe te passen dan MBTI.
Zo en nu on-topic: uit kracht training komt naar voren dat de rust na de prikkel nog belangrijker is dan de prikkel. Dat principe moet je ook gebruiken met fietsen, want uiteindelijk train je spier, cardio-vasculair systeem en mind-muscle connection (is vast een mooi neuro-something woord voor). En spier en cardio-vasculair systeem herstel kost dagen en niet uren.
Bijvoorbeeld: een bicep wil je, na een trainingsprikkel, volgens mij, niet binnen 48h alweer een nieuwe prikkel geven.
Ik heb zojuist de bestelling geplaatst voor een Tacx Neo Bike Smart, nu het nog kan, de Plus is me iets te duur voor de verbeterde handlebar. Ik ben benieuwd!
We dachten er al langer over ivm multi-user gebruik hier in huis maar gisteren kon ik hem even ervaren bij een maatje van mij en de stabiliteit van het ding, stilte en het virtuele schakelen gaf de doorslag... Ik ben benieuwd!
We dachten er al langer over ivm multi-user gebruik hier in huis maar gisteren kon ik hem even ervaren bij een maatje van mij en de stabiliteit van het ding, stilte en het virtuele schakelen gaf de doorslag... Ik ben benieuwd!