Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 151 ... 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:06
1Mark schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Neem dit allemaal met een heeeeeele dikke korrel zout. Die categorieën bedenken en communiceren vinden sommige mensen heel fijn, maar je bent flink aan het typecasten en legt ook je subjects vast in een 2-dimensionaal zelfbeeld. Ik vind het een gruwelijk slechte zaak dat bedrijven hun werknemers dit aandoen, want het is gewoon psychologische kwakzalverij waar je mensen hun zelfbeeld in raakt.

Zo en nu on-topic: uit kracht training komt naar voren dat de rust na de prikkel nog belangrijker is dan de prikkel. Dat principe moet je ook gebruiken met fietsen, want uiteindelijk train je spier, cardio-vasculair systeem en mind-muscle connection (is vast een mooi neuro-something woord voor). En spier en cardio-vasculair systeem herstel kost dagen en niet uren.

Bijvoorbeeld: een bicep wil je, na een trainingsprikkel, volgens mij, niet binnen 48h alweer een nieuwe prikkel geven.
No worries, de grootste fout is net deze dingen zwart-wit bekijken. Kwakzalverij zou ik het nu ook niet noemen, niets mis mee om taak -of relatiegerichte mensen van mekaar te kunnen onderscheiden en daar bv. Rekening mee te houden als je een klant -of evaluatiegesprek voorbereid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Heb ik weer! Vandaag geplanned de Neo Bike te benchmarken tegen mijn Assioma Duo’s, dus netjes cranklengte aangepast van 175 naar 172,5 in de configuratie en een uurtje trappen, maar de hele tijd zag ik dat de Assioma’s redelijk wat hoger waren, terwijl ze op mijn oude Neo v1 exact overeen kwamen, dus balen! Rit afgemaakt en geüpload naar zwiftpower, inderdaad concequent 2,5% hogere meting op de Assioma’s. :-(

Ga ik de oude pedalen terug draaien, zie ik ineens dat ik de Assioma’s in de 167,5 gaten had zitten… :+

Dat zal het zijn dus, van de week nog maar eens herkansen…

Wel echt een fijn aparaat, met de beta firmware er op en de laatste crankupdate is hij volgens mij ook volledig gelijkwaardig aan de plus, muv de shifter vorm. Ding staat als een huis en persoonlijk vind ik dat heel fijn!

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 26-10-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ga morgen mijn Neo 2T inpakken en retour sturen. Na heen en weer mailen kan ik de Neo omruilen voor een refurbished Neo 2T met 394 euro bijbetaling en een jaar garantie op de "nieuwe".
De huidige Neo 2T is 3 jaar oud met zo'n 18.000 km.
Ik zit alleen vanaf morgen even max 2 weken zonder trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

@Simbob Gelukkig lijkt het redelijk goed weer te blijven. ;) Wat was het probleem met je oude Neo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Kluus schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:39:
@Simbob Gelukkig lijkt het redelijk goed weer te blijven. ;) Wat was het probleem met je oude Neo?
De behuizing kraakt heel erg en toen ik na de garantieperiode de schroeven wilde losdraaien braken er in totaal 5 schroeven af. Wat ik zo las komt dat doordat de machine die de behuizing in elkaar schroefde verkeerd stond afgesteld. Dit kwam alleen bij een bepaalde batch voor. Mijn serienummer is 37. Dus van de eerste batch neem ik aan.

Voor 394 euro heb ik geen nieuwe Neo 2T of een andere trainer die in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Simbob schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

De behuizing kraakt heel erg en toen ik na de garantieperiode de schroeven wilde losdraaien braken er in totaal 5 schroeven af. Wat ik zo las komt dat doordat de machine die de behuizing in elkaar schroefde verkeerd stond afgesteld. Dit kwam alleen bij een bepaalde batch voor. Mijn serienummer is 37. Dus van de eerste batch neem ik aan.

Voor 394 euro heb ik geen nieuwe Neo 2T of een andere trainer die in de buurt komt.
Nee zeker! Dat is alsnog edn prima deal inderdaad. Mijn richtprijs voor mijn 10 jaar oude Neo gen 1 ligt zelfs nog een stuk hoger. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:46
Simbob schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Op een apparaat van meer dan 1000 euro heb je nog gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:11
Mijn indoortrainer staat in een onverwarmde garage. Hier vrietst het gewoon binnen als het echt koud is.

Vorig jaar kon ik max een uur trainen als het echt koud was. Vooral mijn voeten en mijn bovenlichaam werden erg koud. Buiten fiets ik met een lange broek + thermokleding als het echt koud is maar binnen voelt het zeer oncomfortabel. Alsof ik dan juist de warmte niet kwijt raak. Ik denk door het gebrek aan rijwind oid?

Dit jaar hoop ik dat het iets beter gaat. Heb nu 2 paar goede wollen sokken gekocht en voor me hangt een 1200watt IR paneel. Hopelijk is dit voldoende om de winter goed door te komen. Of heeft iemand nog een goede tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:08

Reginas

Queen of Core Stability

Wat voor vloer heb je in je garage? Kaal beton of tegels op beton zonder kruipruimte of vloerisolatie? Koude van de vloer als je langere tijd bezig bent kan natuurlijk koud optrekken, dus je kunt overwegen beter isolerend materiaal onder je trainingsopstelling te leggen. Vloerisolatie wel goed vasttapen, want je wil niet gaan schuiven over vloer met alle risico’s vandien. En daar boven eventueel je trainermat.

[ Voor 4% gewijzigd door Reginas op 27-10-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

La1974 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:48:
[...]

Op een apparaat van meer dan 1000 euro heb je nog gewoon garantie.
Ja eens, zeker als al is vast gesteld dat dit een fabricagefout is bij een bepaalde batch lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
Reginas schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:11:
Wat voor vloer heb je in je garage? Kaal beton of tegels op beton zonder kruipruimte of vloerisolatie? Koude van de vloer als je langere tijd bezig bent kan natuurlijk koud optrekken, dus je kunt overwegen beter isolerend materiaal onder je trainingsopstelling te leggen. Vloerisolatie wel goed vasttapen, want je wil niet gaan schuiven over vloer met alle risico’s vandien. En daar boven eventueel je trainermat.
Hmm valt te proberen inderdaad. Er is helaas geen isolatie aanwezig in mijn garage. Ik heb nog een aantal van die isolatie tegels liggen voor onder het zwembad. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:16

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Robje1244 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:29:
Mijn indoortrainer staat in een onverwarmde garage. Hier vrietst het gewoon binnen als het echt koud is.

Vorig jaar kon ik max een uur trainen als het echt koud was. Vooral mijn voeten en mijn bovenlichaam werden erg koud. Buiten fiets ik met een lange broek + thermokleding als het echt koud is maar binnen voelt het zeer oncomfortabel. Alsof ik dan juist de warmte niet kwijt raak. Ik denk door het gebrek aan rijwind oid?

Dit jaar hoop ik dat het iets beter gaat. Heb nu 2 paar goede wollen sokken gekocht en voor me hangt een 1200watt IR paneel. Hopelijk is dit voldoende om de winter goed door te komen. Of heeft iemand nog een goede tip?
Is er een mogelijkheid om de vochtigheid te meten? Een koude omgeving zonder wind, zou op zich redelijk snel warm moeten aanvoelen tijdens inspanning.
Ik zou in plaats van een IR paneel een klassiek blazer convectortje proberen. Ik denk dat je vooral koud krijgt door het feit dat de kleding rondom je te nat wordt. Die vochtige kleding op zich dan veel meer warmte aan je onttrekt.
Ik zou vooral opletten dat je niet overkleed bent. De eerst 5 a 10 min mag het gerust wat koud aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-09 09:24
Mijn garagae is ook onverwarmd, maar echt kouder dan 5 graden heb ik het nog niet gehad..
Als de temperatuur echt onder de 10 graden zit dan zet ik de ventilator echt wel een metertje verder en/of een standje lager, of zorg ik voor alleen wat trek door deuren tegen elkaar open te zetten..

En dan is het prima vertoeven in een zomer bibs + een normaal t-shirtje..
Is het een intensieve training dan gaat het shirt uit en evt de ventilator een standje hoger, maar dat is een beetje spelen wat je het beste lijkt..

Ik zou harde ventilator wind echt proberen te voorkomen als het koud is in de garage, dit zorgt er namelijk voor dat je snel afkoelt als je nat wordt van het zweten..

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 28-10-2024 09:07 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:18
Bij mij in de garage is het ook onverwarmd. Ik zit dan ook gewoon met een korte broek en een zweetshirt te trainen.
De ventilator later gaat dan wel later aan (die kan ik met een afstandsbediening aan en uit zetten). Als het echt koud is doe ik soms overschoenen aan omdat ik ook snel last heb van koude tenen.
Ik vind het juist perfect om te trainen in de schuur als het kouder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Kreeg zojuist email dat Indievelo word overgenomen door Trainingspeaks.

Vanaf maart word het onderdeel van Trainingpeaks premium tot dan blijft het gratis.

Vind het wel jammer. Vond het een goed (gratis) alternatief voor Zwift. Het grote nadeel is het grote aantal bots en dus (nog) weinig gebruikers. Ik ben bang dat deze stap het Indievelo platoform niet populairder op maakt en dus veel gebruikers gaat verliezen.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28
Afgelopen week de fietskamer afgemaakt.. Oudste is het huis uit, dus een kamer over.
Eindelijk geen fietsen meer in de huiskamer in de winter en we kunnen nu gezellig samen fietsen :)

2x Apple TV + 27" scherm boven tv. Werkt perfect voor Rouvy en Fulgaz.
Alleen nog even een hoger tafeltje voor de afstandbedieningen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsYRJOtOzd8Ld47m-pRD0n52RcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UG1e9RYVeL9PhmD7lKRqcThf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 29-10-2024 15:42 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:08

Reginas

Queen of Core Stability

Ziet er tof uit, ook met die muurschildering! Kan me helemaal voorstellen dat jullie daar lekker fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 18:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Robje1244 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:29:

Hier ook onverwarmde garage. Ik heb een 3000W werkplaatskachel staan. Een half uur voordat ik ga trainen even aanzetten, en zodra ik start is het rond de 20 graden kan hij uit of op heel laag pitje. Goed genoeg :)

Heb je wel een ventilator dan voor je staan om jezelf af te koelen? Anders heb je het (juist binnen) vaak snel te warm.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/q95nADWnwBN2/34Y1Bn/550x685.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 29-10-2024 16:24 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
Microkid schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Hier ook onverwarmde garage. Ik heb een 3000W werkplaatskachel staan. Een half uur voordat ik ga trainen even aanzetten, en zodra ik start is het rond de 20 graden kan hij uit of op heel laag pitje. Goed genoeg :)

Heb je wel een ventilator dan voor je staan om jezelf af te koelen? Anders heb je het (juist binnen) vaak snel te warm.

[Afbeelding]
Ik ga dit weekend een aantal bussen PUR halen en de naden tussen de muren en het dak eens goed afdichten. De garage heeft nu voldoende natuurlijke ventilatie zullen we maar zeggen :+ Ik denk dat het daardoor ook veel kouder aanvoelt. De ervaringen die ik hier lees klinken een stuk beter dan hoe ik het ervaar.

Verder komt er binnenkort een geïsoleerd garagedeur in. Hopelijk doet dit ook nog iets af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Robje1244 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Verder komt er binnenkort een geïsoleerd garagedeur in. Hopelijk doet dit ook nog iets af.
Ik heb zo'n bekende metalen garagedeur. Daar heb ik gewoon een paar platen piepschuim van de Praxis tegenaan geplakt. Past precies qua dikte.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33
TrainingPeaks gaat ook virtueel :o

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ja zoals @maxoss even hierboven ook al zei. Slechte zaak denk ik, als een platform waar nog niet echt een community is opgebouwd door een van de meest (imho) overpriced tools in de markt wordt overgenomen en een betaalde dienst wordt is dat weinig hoopvol denk ik.

Edit: Video gekeken maar inderdaad als er maar een persoon achter zat snap ik ook dat je op een gegeven moment iets moet.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 30-10-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Kluus schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:48:
[...]

Ja zoals @maxoss even hierboven ook al zei. Slechte zaak denk ik, als een platform waar nog niet echt een community is opgebouwd door een van de meest (imho) overpriced tools in de markt wordt overgenomen en een betaalde dienst wordt is dat weinig hoopvol denk ik.

Edit: Video gekeken maar inderdaad als er maar een persoon achter zat snap ik ook dat je op een gegeven moment iets moet.
Die reactie had ik even gemist...

1 persoon kan idd minder doen dan een goed team, het is de vraag hoever ze er mee willen gaan.
Was mij niet bewust uit welke hoek deze persoon kwam, en hoe hij in de techniek zit.
Als ze ze hier mee door gaan, dan ben ik wel nieuwsgierig hoe zich dit verder ontwikkeld.

En misschien ook wel een mooie optie om Join en Zwift tzt in 1 abbo bij TP te combineren :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

raymondw schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:05:
[...]

Die reactie had ik even gemist...

1 persoon kan idd minder doen dan een goed team, het is de vraag hoever ze er mee willen gaan.
Was mij niet bewust uit welke hoek deze persoon kwam, en hoe hij in de techniek zit.
Als ze ze hier mee door gaan, dan ben ik wel nieuwsgierig hoe zich dit verder ontwikkeld.

En misschien ook wel een mooie optie om Join en Zwift tzt in 1 abbo bij TP te combineren :+
Ik denk dat ze hem meer voor de kennis hebben overgenomen en dat indievelo als platform een stille dood gaat sterven, maar we gaan het zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik vind het eigenlijk juist wel slim, want TP heeft kneiter veel users die ook op Zwift zitten, die kunnen nu eventueel hun Zwift abbo opzeggen en dezelfde ervaring bij TP krijgen. Dit maakt TP dus minder kwetsbaar, want als Zwift (of een ander platform) wel de serieuze kant van trainen die TP vertegenwoordigd weet te integreren met iets gamifieds dan is TP wel echt gezien.
Voor gebruikers van IndieVelo biedt dit denk ik daarentegen nauwelijks meerwaarde, maar dat is toch grotendeels een groep die afhaakt zodra het betalen wordt en dan overstapt naar de volgende gratis tool.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Voor misschien die paar mensen die ook een Kickr Bike Shift hebben, er is een nieuwe firmware update waardoor het volgende kan in Zwift:
  • Zien welke versnelling je in bent
  • Meer functionaliteit voor de knoppen op je shifters
  • Je kunt nu ingame remmen
Vooral met het eerste ben ik blij.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:44:
Ik vind het eigenlijk juist wel slim, want TP heeft kneiter veel users die ook op Zwift zitten, die kunnen nu eventueel hun Zwift abbo opzeggen en dezelfde ervaring bij TP krijgen. Dit maakt TP dus minder kwetsbaar, want als Zwift (of een ander platform) wel de serieuze kant van trainen die TP vertegenwoordigd weet te integreren met iets gamifieds dan is TP wel echt gezien.
Voor gebruikers van IndieVelo biedt dit denk ik daarentegen nauwelijks meerwaarde, maar dat is toch grotendeels een groep die afhaakt zodra het betalen wordt en dan overstapt naar de volgende gratis tool.
Heeft TP echt zo veel betalende users, of is het merendeel, zoals ik, die een gratis TP abbo hebben om zo af en toe handig workoutjes van andere platforms zoals Join door te kunnen zetten naar bijvoorbeeld Garmin.

Ik heb het gevoel dat TP als platform echt zwaar verouderd is en het op trainings gebied verliest van platforms die wel mee gaan met de technologie zoals TR, Xert en (hier in NL dan) Join. TP is misschien nog in gebruik bij de mensen die dit platform in samenwerking met een betaalde coach gebruiken maar die groep is volgens mij al niet erg groot en zal ook niet meer groeien.

Ze moeten iets, dat ben ik wel met je eens hoor, en in die zin is dit een logische stap, ik verwacht niet dat dit over vijf jaar een grote speler is. Maar ik krijg graag ongelijk. :)

Edit: Ik denk trouwens ook niet dat Zwift ineens "serieuze kant" zal worden want de grote gebruikersgroep die ze nu al hebben is daar volgens mij helemaal niet in geinteresseerd. De gebruikers die dat wel willen zitten al bij TR en zijn weer niet geinteresseerd in de dingen die een Zwift biedt.

Je zou inderdaad nog kunnen inspringen op de markt die daar tussenin ligt, maar onlangs is hier nog besproken hoe het SF/SYSTM helaas is vergaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 30-10-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Yakolev schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:45:
Voor misschien die paar mensen die ook een Kickr Bike Shift hebben, er is een nieuwe firmware update waardoor het volgende kan in Zwift:
  • Zien welke versnelling je in bent
  • Meer functionaliteit voor de knoppen op je shifters
  • Je kunt nu ingame remmen
Vooral met het eerste ben ik blij.
Nice, al getest? Nadeel van de Zwift implementatie vind ik wel dat het alleen werkt voor 2x11 virtuele setups en dat het niet de daadwerkelijke kransjes laat zien maar de positie (van links naar rechts). Vooral dat eerste snap ik niet, het lijkt me zo'n quick win om het voor iedere setup beschikbaar te maken... Maar ik kan me voorstellen dat dat al een hele welkome verbetering voor de trainers zonder schermpje. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 30-10-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Kluus schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:32:
[...]

Nice, al getest? Nadeel van de Zwift implementatie vind ik wel dat het alleen werkt voor 2x11 virtuele setups en dat het niet de daadwerkelijke kransjes laat zien maar de positie (van links naar rechts). Vooral dat eerste snap ik niet, het lijkt me zo'n quick win om het voor iedere setup beschikbaar te maken... Maar ik kan me voorstellen dat dat al een hele welkome verbetering voor de trainers zonder schermpje. :)
Ik zal vanavond eens checken, ik heb op de trainer zelf een 2x13 ingesteld, dus benieuwd hoe dat eruit ziet. Zou jammer zijn als het dus 2x11 zou zijn, maar iets is al beter dan niks.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Yakolev schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Ik zal vanavond eens checken, ik heb op de trainer zelf een 2x13 ingesteld, dus benieuwd hoe dat eruit ziet. Zou jammer zijn als het dus 2x11 zou zijn, maar iets is al beter dan niks.
Ja ik ben ook benieuwd, misschien is deze beperking er ook alleen voor de Neo bike, ik zie dat je met de z cog ook andere setups kan kiezen en ik neem aan dat dat wel altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:41
https://zwiftinsider.com/wahoo-firmware-20241028/

Was mij ook opgevallen.. na het virtual shiften, hogere wattage, die daarna terugvalt. Alleen ik merk na de update nog geen verschil?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• verstappen33
Kleine update na 11 (bijna 12) weken TrainerRoad gebruik..

Ik heb nu de Base Phase bijna afgerond, nog 2 korte workouts deze week en dan een rust week voor de boeg voor ik aan de Build Phase begin..

Dit leek mij wel een goed moment voor een kleine evaluatie..

Zoals jullie inmiddels wel weten dit jaar veel gefietst en ook The Ride gereden,
Tot aan augustus lag de focus vooral op endurance en ook wel plezier..

Half augustus toen ik terug kwam van vakantie ben ik serieus aan de slag gegaan met TrainerRoad met als doel mijn FTP en duurvermogen in de hogere zones te verbeteren..

Ik merkte dit voorjaar en ook wel tijdens hele snelle groepritjes dat ik wat te kort kwam in de hogere zones (90% en hoger van FTP).

FTP was het hele jaar rond de 250 als ik de FTP test moet geloven die ik in maart/april deed en de progressie op intervals.icu volgde.. Er zat weinig tot geen verbetering in t.o.v. vorig jaar..
Enige grote verschil was dat ik heel veel uithoudingsvermogen had in de lagere zones (tot 75% FTP)..

Prima voor lange tochten, maar wanneer je echt even op de pedalen wil staan lag ik er vrij snel af tijdens sprints, of even een heuvel opknallen van 1-2km lang.

Ik heb inmiddels 3x een FTP bijstelling gehad vanuit TrainerRoad, ik begon op 250, toen AI genoeg info had werd ik al snel op 256 gezet, 4 weken later op 262, en sinds vandaag schalen ze mij in op 269 Watt!!

Dat is 19 watt verschil tov 2,5 maand geleden.. *O*

Ik merk op diverse vlakken grote verbeteringen tov dit voorjaar/zomer.

- Duurvermogen in Z4, 5 en Vo2Max blokjes gaat stukken beter af.. zo had ik 2 maanden geleden nog moeite met 3x 10 minuten rond FTP, nu lukt het mij al 5x 12 minuten met dezelfde RPE..
- Ook even 2-3 minuten boven FTP een klimmetje op knallen gaat mij stukken beter af zonder dat ik boven aan het zuurstof moet..
- Hartslag herstelt echt supersnel na een zware interval
- VT1 power is van 170-180 naar 190-195W gegaan.

Nu is deze groei natuurlijk behoorlijk en ik verwacht niet dat het zo door blijft groeien de komende maanden, maar naast een nummertje merk ik nu al zoveel verbetering qua RPE in de hogere zone's.. _/-\o_
Alle trainingen heb ik netjes kunnen voltooien, en ik heb nog niet het gevoel dat ik overtraind raak..
De sessies duren precies lang genoeg en ben op tijd hersteld voor de volgende training.

Mogelijk had ik dezelfde resultaten kunnen behalen in Zwift, Join of ieder ander programma, maar de structuur en het aanpassingsvermogen vanuit de AI in TrainerRoad geeft mij een goede houvast..

Ik ben benieuwd wat er nog in het vat zit qua verbeteringen in zowel FTP als in uithoudingsvermogen in de hogere zone's de komende 2-3 maanden..

Vanaf januari/februari gaat de focus ook weer wat meer naar Z2 werk en zal ik ook meer werken aan langere intervallen in de hogere zone's.. Nu is het bijvoorbeeld 5x 12 minuten rond FTP, maar ik wil tegen die tijd gaan werken richting de 20-30 minuten blokken rond FTP. idem voor SST en Vo2max blokken, daar zal ik ook meer richten op de duur dan op hogere wattages..
Uiteindelijk zal dat ook wel weer bijdragen aan een misschien iets hogere FTP, maar dat is dan bijzaak..

Het is altijd gaaf om de data terug te kijken en zien wat voor progressie je hebt gemaakt.. :D

Een kennis van The Ride die veel fietstrainingen geeft schrijft deze progressie vooral toe aan de goede basis die ik nog steeds heb vanuit de training van The Ride, ik heb/had een solide basis waar je goed op kon bouwen qua training, ik zal mogelijk een keer tegen een plafond aanlopen qua FTP en tijd die je kunt doorbrengen op een bepaald vermogen, maar dat is voor latere zorg.. :+
Nu vooral blij met de progressie die ik nu heb gemaakt..

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 30-10-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Kluus schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:04:
[...]

Ja ik ben ook benieuwd, misschien is deze beperking er ook alleen voor de Neo bike, ik zie dat je met de z cog ook andere setups kan kiezen en ik neem aan dat dat wel altijd werkt.
Getest, en Zwift gebruikt mijn Wahoo instellingen. Zwift laat gewoon 2x13 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Yakolev schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Getest, en Zwift gebruikt mijn Wahoo instellingen. Zwift laat gewoon 2x13 zien.
Netjes! Hopelijk gaan ze dat ook nog fixen voor de Neo Bike dan, al is het daarvoor minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Hoe loggen jullie een rit met zwift en garmin?

Nu kan ik mijn garmin fenix de heartrate laten broadcasten naar zwift,

Maar dan heb ik geen activities op garmin? Voegen jullie de kickr toe als sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:01

derx666

mecker ende blaet

Ik doe dual recorden. Ik gebruik een Polar H10 hartslag sensor die zowel door Zwift als door mijn Edge uitgelezen wordt (ANT+). De overige data in Zwift komt van mijn Kickr v6 af (Power + cadans). Op de Edge log is de data van m'n Assioma pedalen.

Alles gaat naar strava, waar ik de data van de Garmin weer verwijder (kan ik iig de kaarten zien in strava). De data van de Garmin gaat wel naar Garmin Connect, en van daaruit ook naar Intervals.icu, wat voor mezelf mijn belangrijkste data verzamelplaats is. Ook makkelijk om daar dingen te checken en vergelijken etc.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:31
DaYwaLkUr schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:47:

Maar dan heb ik geen activities op garmin? Voegen jullie de kickr toe als sensor?
Ik heb dezelfde vraag. Ik ben via Reddit op het spoor gekomen om de activiteit te loggen op de horloge onder indoor cycling waarbij de heart rate gebroadcast wordt naar Zwift en ik de Kickr via ANT+ als vermogenssensor aan Garmin heb gekoppeld (en ook aan Zwift). Nadat de activiteit klaar is, pas ik handmatig de afstand en stijging aan in Garmin Connect o.b.v. de data in Zwift.

Ik las wisselende verhalen over de koppeling tussen Zwift en Garmin Connect. Ik heb het eerlijk gezegd niet eens geprobeerd en ben direct voor bovenstaande setup gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26
DaYwaLkUr schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:47:

zwift record de rit toch gewoon? als de rit klaar is kan deze automatisch gesynced wordt naar garmin, strava, ...

Er is niet zoveel toegevoegde waarde om de rit dubbel te recorden, lang geleden miste je nog een hele hoop trainingsstatus gegevens als de rit niet door een garmin device was opgenomen, nu zijn het enkel wat specifiek zaken, bv info van een dubbele powermeter etc.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
derx666 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:26:
Ik doe dual recorden. Ik gebruik een Polar H10 hartslag sensor die zowel door Zwift als door mijn Edge uitgelezen wordt (ANT+). De overige data in Zwift komt van mijn Kickr v6 af (Power + cadans). Op de Edge log is de data van m'n Assioma pedalen.

Alles gaat naar strava, waar ik de data van de Garmin weer verwijder (kan ik iig de kaarten zien in strava). De data van de Garmin gaat wel naar Garmin Connect, en van daaruit ook naar Intervals.icu, wat voor mezelf mijn belangrijkste data verzamelplaats is. Ook makkelijk om daar dingen te checken en vergelijken etc.
Waarom doe je zo moeilijk? Je kan je Zwift rit toch gewoon automatisch laten syncen met Garmin en Strava?

Ik zie geen enkele meerwaarde van jouw dubbel werk. Maar misschien mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:31
La1974 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:23:
[...]

Waarom doe je zo moeilijk? Je kan je Zwift rit toch gewoon automatisch laten syncen met Garmin en Strava?

Misschien is de info outdated, zoals ik aangaf heb ik de logische setup niet geprobeerd, maar ik begreep dat hersteltijd en Garmin badges niet goed door zouden komen met enkel de koppeling tussen Zwift en Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52
[...]

het enige wat ik kan bedenken is dat de activiteiten die door zwift toegevoegd zijn aan garmin connect niet meetellen voor de challenges. Als dat belangrijk is voor je, dan zet je beter de sync uit in zwift, en doe je het op bovenstaande wijze. Een andere oplossing is de fit file downloaden van zwift, met FIT File Tools de device in de fit file wijzigen naar een garmin device, en die dan manueel uploaden in garmin connect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
hutch schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:34:
[...]

Misschien is de info outdated, zoals ik aangaf heb ik de logische setup niet geprobeerd, maar ik begreep dat hersteltijd en Garmin badges niet goed door zouden komen met enkel de koppeling tussen Zwift en Garmin Connect.
Hersteltijd van Garmin is toch maar een random getalletje en niet 100% betrouwbaar..
Gewoon goed naar je lichaam luisteren en evt wat metrics zoals je (rust)hartslag, HRV en stres level monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26
herstel tijd wordt ook meegenomen bij externe activiteiten, maar zoals @verstappen33 zegt, totaal niet betrouwbaar.. ik zie weleens 3 of 4 dagen voorbij komen.. dat gaat echt nergens over

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@schoene volgens mijn Strava is het virtuele device al een 1030

Op Strava tellen stats anders mee tussen fysiek en virtueel, maar dat is meer de badges. Voor een virtuele klim krijg je niet een all-time high badge, kreeg dat gisteren met een fysieke rit wel in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Thnx ik had hem niet geconnect met Garmin, alleen met Strava.
Mijn Garmin zegt dat ik nu in recovery mode ben, omdat ik geen activities heb gelogged in Garmin ;-) ik ga hem straks eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52
raymondw schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:15:
@schoene volgens mijn Strava is het virtuele device al een 1030

Op Strava tellen stats anders mee tussen fysiek en virtueel, maar dat is meer de badges. Voor een virtuele klim krijg je niet een all-time high badge, kreeg dat gisteren met een fysieke rit wel in beeld...
Ik heb geen idee welke device zwift in de fit file stopt, eigenlijk nog niet gecheckt. Maar ik heb bij mij wel gemerkt dat een zwift ride die rechtstreeks naar garmin connect wordt gestuurd, niet meetelt in de garmin connect challenges (het gaat dus niet over strava challenges), terwijl ze dit wel doen als je de device wijzigt via fit file tools. Maar misschien is dit omdat ik geen 1030 heb, maar wel een 840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Het is allemaal heel leuk die verschilldende platformen, de meeste wisselen de gegevens redelijk goed uit, maar je zult voor jezelf moeten bepalen welke bron je als waarheid wilt zien.

Garmin gebruik ik eigenlijk alleen maar voor mijn gezondheid te monitoren (via horloge), hierin kan ik mijn inspanningen/herstel redelijk goed monitoren en bepalen wanneer ik "fit" ben..
Rit gegevens staan ook wel in Garmin, maar daar doe ik eigenlijk niets mee.

Strava is mijn place to be als het gaat om rit details..

Verder heb ik nog een connectie naar Intervals.icu maar die gaat weer heel slecht om met mijn trainingsprogramma en laat eigenlijk 0,0% vooruitgang zien terwijl ik toch flinke stappen heb gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

[...]

Andere powermeter. En tot voor kort was de FIT file die uit Zwift kwam vrij beperkt, en werd deze door Garmin Connect ook niet meegenomen in metrics als trainings status, recovery, etc. Kan zijn dat dat gewijzigd is, maar ik heb altijd m'n edge meedraaien als ik Zwift, waarom zou ik de data dan niet gebruiken? Alleen omdat ik 1x extra moet klikken in Strava om de extra prive-activiteit te verwijderen ?
Voor mij werkt dit al ruim 2 jaar prima zo, en ik zie geen reden om het te wijzigen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Laatst online: 17:45
Ik ben voornemens om een indoor trainer aan te schaffen en hiervoor heb ik een Wahoo Kickr Core op het oog.
Hiervoor heb ik een Tacx Wheel on trainer gehad, maar dat vond ik niet prettig fietsen. Ik heb de direct drive opties in de winkel geprobeerd en dat voelt al een stuk beter. Ik heb ook naar een Tacx Flux s gekeken maar in de vergelijkingen wordt deze als mindere variant gezien.

Nu heb ik blijkbaar net een bijzonder model fiets waardoor montage in het verleden wat moeilijk was met een wahoo kickr core en de Wahoo Kickr. Het betreft een Trek Domane AL3 - Disc versie (2021/2022). Nu las ik o.a. op Reddit dat het mogelijk was dat je frame beschadigd. Al lijkt dit opgelost met nieuwe adapters en dat de disc remmen ook beschadigingen kunnen veroorzaken. De handleiding geeft ook wel aan dat het gewoon gemonteerd kan worden met de jusite adapters. Iemand hier nog ervaring mee? Al zal er wellicht niemand hier zitten met exact dezelfde fiets.

Nu zie ik ook dat de Kickr Core twee versies heeft. Een met de Zwift COG en een normale. Hoe ik het lees ben je wel vrij locked in bij Zwift als je voor de Zwift versie gaat en is het lastig om dan met dezelfde trainer te wisselen naar een andere app. Klopt dat? In dat geval kan ik volgens mij beter voor de normale versie gaan. Dan heb ik nog de keuze om voor de verschillende apps te kiezen.

Voor een definitieve aanschaf wacht ik nog heel even tot Black Friday deals uitkomen.Wellicht scheelt dat nog een klein beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Rhahyrion schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:21:
Ik ben voornemens om een indoor trainer aan te schaffen en hiervoor heb ik een Wahoo Kickr Core op het oog.
Hiervoor heb ik een Tacx Wheel on trainer gehad, maar dat vond ik niet prettig fietsen. Ik heb de direct drive opties in de winkel geprobeerd en dat voelt al een stuk beter. Ik heb ook naar een Tacx Flux s gekeken maar in de vergelijkingen wordt deze als mindere variant gezien.

Nu heb ik blijkbaar net een bijzonder model fiets waardoor montage in het verleden wat moeilijk was met een wahoo kickr core en de Wahoo Kickr. Het betreft een Trek Domane AL3 - Disc versie (2021/2022). Nu las ik o.a. op Reddit dat het mogelijk was dat je frame beschadigd. Al lijkt dit opgelost met nieuwe adapters en dat de disc remmen ook beschadigingen kunnen veroorzaken. De handleiding geeft ook wel aan dat het gewoon gemonteerd kan worden met de jusite adapters. Iemand hier nog ervaring mee? Al zal er wellicht niemand hier zitten met exact dezelfde fiets.

Nu zie ik ook dat de Kickr Core twee versies heeft. Een met de Zwift COG en een normale. Hoe ik het lees ben je wel vrij locked in bij Zwift als je voor de Zwift versie gaat en is het lastig om dan met dezelfde trainer te wisselen naar een andere app. Klopt dat? In dat geval kan ik volgens mij beter voor de normale versie gaan. Dan heb ik nog de keuze om voor de verschillende apps te kiezen.

Voor een definitieve aanschaf wacht ik nog heel even tot Black Friday deals uitkomen.Wellicht scheelt dat nog een klein beetje.
Ik heb geen Wahoo, maar een Tacx Neo 2T, en volgens mij maakt het niet uit welke trainer je hebt, je hebt altijd kans om je fiets te beschadigen, ook de mijne heeft enkele krassen aan de binnenkant van het frame door het plaatsen en/of eruit halen van de fiets op de trainer..

Ben je van plan om de fiets veel in/uit de trainer te halen, neem vooral wat maatregelen om krassen te voorkomen door wat extra stickers/folie om je frame te doen in de buurt van je achteras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
derx666 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:12:
[...]

Andere powermeter. En tot voor kort was de FIT file die uit Zwift kwam vrij beperkt, en werd deze door Garmin Connect ook niet meegenomen in metrics als trainings status, recovery, etc. Kan zijn dat dat gewijzigd is, maar ik heb altijd m'n edge meedraaien als ik Zwift, waarom zou ik de data dan niet gebruiken? Alleen omdat ik 1x extra moet klikken in Strava om de extra prive-activiteit te verwijderen ?
Voor mij werkt dit al ruim 2 jaar prima zo, en ik zie geen reden om het te wijzigen.
Dat ‘tot voor kort’ is inmiddels al ruim drie jaar niet meer: https://www.dcrainmaker.c...ainerroad-sufferfest.html

Maar je moet uiteraard doen wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

La1974 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:17:
[...]

Dat ‘tot voor kort’ is inmiddels al ruim drie jaar niet meer: https://www.dcrainmaker.c...ainerroad-sufferfest.html

Maar je moet uiteraard doen wat je zelf wilt.
Ah, ik had in het begin gelezen dat dit nog wel eens een issue was, en aangezien ik toch al dual recording wilde doen voor m'n Assioma's heb ik daar verder nooit meer naar omgekeken/uitgezocht. Voor mij is het ondertussen gewoonte. Zwift -> Strava. Garmin -> Connect -> Strava + Intervals.icu. Op Strava komt elke activiteit zowiezo eerst prive te staan zodat ik naam enz. kan aanpassen. Is maar 1 extra klik om de "extra" Garmin activiteit weg te gooien daar als het een indoor sessie is. Voor buiten ritten moet die natuurlijk wel gewoon blijven :)

En daarbij, Garmin blijft Garmin he. Het zou me niks verbazen als in die hele sync met Zwift -> Garmin Connect -> doorsturen naar Garmin device voor load berekening etc -> terugsturen naar Garmin Connect ergens een bug (of 2, 3 etc) zou zitten _O-
Leuk die bleeding Edge ;) maar als je iets wil hebben dat altijd 100% stabiel is moet je echt geen Garmin pakken. Ik vind die bleeding edge te leuk (nuuurd ;) ) dus ik deal daar gewoon mee.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouflee
Rhahyrion schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:21:

Je kunt ook voor de cog gaan, en later op dezelfde freehub een normale cassette monteren als je andere platforms wilt proberen. Het virtuele schakelen is wel heerlijk stil. Met normale cassette kun je overigens ook virtueel schakelen als je de controllers of de click hebt om het te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 16:21
schoene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:35:
[...]

het enige wat ik kan bedenken is dat de activiteiten die door zwift toegevoegd zijn aan garmin connect niet meetellen voor de challenges. Als dat belangrijk is voor je, dan zet je beter de sync uit in zwift, en doe je het op bovenstaande wijze. Een andere oplossing is de fit file downloaden van zwift, met FIT File Tools de device in de fit file wijzigen naar een garmin device, en die dan manueel uploaden in garmin connect
Challenges, badges en ook Intensity minutes worden alleen berekend/toegekend als je het door je Garmin device logt, jammer genoeg.

Dus ik laat Zwift het naar Strava sturen en Garmin naar Garmin Connect.

Eigenlijk stuurt Zwift het ook naar Garmin Connect (heb ze gelinked) en mijn Garmin watch het ook naar Strava, maar die delete ik dan handmatig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Laatst online: 11:58
Vorige week woensdag besteld, vrijdag nog bezorgd! Mooi ding, ben zeker tevreden over de kwaliteit.

Alleen het zadel ga ik vervangen, dat is te basic. Ride on!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsdCcLGUiYXI6bhnSk5NTD6rW7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SNnfb037my1EtBk1Dx8TC23.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSZCrNTsRgyre7dSb2K5M4CW1NQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vseEExNdAuJarIa6WrbZLqs1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Laatst online: 17:45
kaassouflee schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:59:
[...]

Je kunt ook voor de cog gaan, en later op dezelfde freehub een normale cassette monteren als je andere platforms wilt proberen. Het virtuele schakelen is wel heerlijk stil. Met normale cassette kun je overigens ook virtueel schakelen als je de controllers of de click hebt om het te bedienen.
Daar zat ik zelf ook naar te kijken. Ik had ergens op Reddit te lezen dat dit alsnog wat problemen kon geven met andere apps, maar ik zie niet in waar dar dan in zit. In andere reviews wordt daar niet over gepsroken, dus ik denk dat ik ook gewoon voor deze optie ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Biohazzard21 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:32:
Vorige week woensdag besteld, vrijdag nog bezorgd! Mooi ding, ben zeker tevreden over de kwaliteit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top ding he. Hier ook nog zadel vervangen, en ga het ligstuurtje er nog op zetten. Al houd ik het nog vrij makkelijk 2,5 uur uit op dat zadel :) Het is wel een beetje plasticerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 12:56
Tijd om weer te gaan zwiften. Zijn er toevallig nog lopende acties/codes?
Of BlackFriday even afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Giel schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:46:
[...]

Top ding he. Hier ook nog zadel vervangen, en ga het ligstuurtje er nog op zetten. Al houd ik het nog vrij makkelijk 2,5 uur uit op dat zadel :) Het is wel een beetje plasticerig.
Wist helemaal niet dat je het zadel kon vervangen! goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
Voor de mensen met een smart bike, hoe verloopt bij jullie de garantieafhandeling? Ik ben op zoek naar een smart bike, en zie bij bijvoorbeeld Rose, een Neo Bike staan maar twijfel om hem daar te kopen ivm retourneren; is dat nog een probleem of verloopt de garantie direct via bijvoorbeeld Garmin of Wahoo?

Ik zoek een stille indoor oplossing omdat de hele familie wakker wordt van het geluid van de huidige setup (Tacx Neo + fiets).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
Roet schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:28:
Voor de mensen met een smart bike, hoe verloopt bij jullie de garantieafhandeling? Ik ben op zoek naar een smart bike, en zie bij bijvoorbeeld Rose, een Neo Bike staan maar twijfel om hem daar te kopen ivm retourneren; is dat nog een probleem of verloopt de garantie direct via bijvoorbeeld Garmin of Wahoo?

Ik zoek een stille indoor oplossing omdat de hele familie wakker wordt van het geluid van de huidige setup (Tacx Neo + fiets).
Ervaringen met garantie heb ik niet aangezien alles naar wens is.

Vwb geluid, de Zwift Ride is in principe een heel stille fiets. Ik heb hem ook nog op de Action dempings/sportmatten gezet. Alleen de vloerbalken op zolder, waar de fiets staat, zijn van hout waardoor het best nog wel doordreunt ondanks de matten. Slaapkamer is er pal onder en daar hoor je het wel als er gefietst wordt wat best wel storend kan zijn als daar geslapen zou worden.

Dus ik weet niet hoe jouw huis is gebouwd, maar het heeft iig niet alleen met de fiets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
DaYwaLkUr schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:24:
[...]

Wist helemaal niet dat je het zadel kon vervangen! goed om te weten!
https://support.zwift.com...your-zwift-ride-HkdeJzM80

Zelf nog geen ervaring mee hoor, maar schijnt te kunnen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

[...]

Kijk vooral even naar wat de oorzaak van het kabaal is voordat je je vastpint op een oplossingsrichting. Is het resonantie of dreunt er iets door, of is het juist het schakelen onder druk en het lawaai van de drivetrain? Of is het misschien de ventilator, of jouw eigen gehijg? :P

Lawaai van het schakelen of de drivetrain hef je eenvoudig op met een indoor fiets (of de zwift hub), de andere dingen zijn daar niet direct mee weg.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:14

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Hoe en met wat maken jullie de handlebar (stuurlint voornamelijk) schoon indoor? Het is een groot zweetfestijn en vraag mij af hoe ik dat een beetje ontsmet. Geen zin in de fiets van de kickr halen om buiten schoon te maken met water/sop

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:00

Phydomir

Dennis

Shadow_Agent schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:54:
Hoe en met wat maken jullie de handlebar (stuurlint voornamelijk) schoon indoor? Het is een groot zweetfestijn en vraag mij af hoe ik dat een beetje ontsmet. Geen zin in de fiets van de kickr halen om buiten schoon te maken met water/sop
Niet, rij standaard met een handdoek over m'n stuur.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
Shadow_Agent schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:54:
Hygiënisch doekje of een natte schone vaatdoek er over heen, en je moet verder gewoon accepteren dat er zweet in je stuurlint komt te zitten :*) zo duur is nieuw stuurlint nou ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roet
Giel schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:44:
[...]
Ervaringen met garantie heb ik niet aangezien alles naar wens is.

Vwb geluid, de Zwift Ride is in principe een heel stille fiets. Ik heb hem ook nog op de Action dempings/sportmatten gezet. Alleen de vloerbalken op zolder, waar de fiets staat, zijn van hout waardoor het best nog wel doordreunt ondanks de matten. Slaapkamer is er pal onder en daar hoor je het wel als er gefietst wordt wat best wel storend kan zijn als daar geslapen zou worden.

Dus ik weet niet hoe jouw huis is gebouwd, maar het heeft iig niet alleen met de fiets te maken.
Het is een recent gebouwde woning met betonnen verdiepingen. Ik heb mijn Tacx op dempingsmatten van 1,5cm dik. Deze helpen erg goed, misschien ook iets voor jou? https://www.decathlon.nl/...m/_/R-p-334705?mc=8651539.
Roozzz schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:52:
[...]

Kijk vooral even naar wat de oorzaak van het kabaal is voordat je je vastpint op een oplossingsrichting. Is het resonantie of dreunt er iets door, of is het juist het schakelen onder druk en het lawaai van de drivetrain? Of is het misschien de ventilator, of jouw eigen gehijg? :P

Lawaai van het schakelen of de drivetrain hef je eenvoudig op met een indoor fiets (of de zwift hub), de andere dingen zijn daar niet direct mee weg.
Goede punten! Ik schakel echter nooit, ik doe enkel ERG trainingen met de ketting in een rechte lijn. Er zit een 105 groep op fiets, die net als het frame, enkel voor de Tacx is gebruikt en dus nooit buiten is geweest. Daarnaast een stil model ventilator. Voor mijn gevoel is het ook redelijk stil, echter worden mijn vriendin en kind gewoon echt zo snel wakker van geluiden, dat het niet te doen is. Ik klik mijn schoenen ook de avond ervoor in de pedalen 8)7 ; want dat is al helemaal luid . Een spinbike die ik ook had, was wel acceptabel voor ze, en die werkte met magnetische weerstand. Vandaar de voorkeur daar voor.
Kluus schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:53:
Heb ik weer! Vandaag geplanned de Neo Bike te benchmarken tegen mijn Assioma Duo’s, dus netjes cranklengte aangepast van 175 naar 172,5 in de configuratie en een uurtje trappen, maar de hele tijd zag ik dat de Assioma’s redelijk wat hoger waren, terwijl ze op mijn oude Neo v1 exact overeen kwamen, dus balen! Rit afgemaakt en geüpload naar zwiftpower, inderdaad concequent 2,5% hogere meting op de Assioma’s. :-(

Ga ik de oude pedalen terug draaien, zie ik ineens dat ik de Assioma’s in de 167,5 gaten had zitten… :+

Dat zal het zijn dus, van de week nog maar eens herkansen…

Wel echt een fijn aparaat, met de beta firmware er op en de laatste crankupdate is hij volgens mij ook volledig gelijkwaardig aan de plus, muv de shifter vorm. Ding staat als een huis en persoonlijk vind ik dat heel fijn!
Mocht je de shifters willen upgraden, die zijn als reserve onderdeel te koop. Zie bijvoorbeeld https://www.ebay.co.uk/it...YF5ykr7BKSbcaAnDGEALw_wcB. Hoe kom je aan de laatste crank update? Heb je 3 gaten of 5? Volgens mij heeft de recent uitgeleverde Neo Bike (non-plus), een crank met 3 pedaal gaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

@Roet allereerst je eerste vraag, ik heb hem bij mantel gekocht, daar is hij slechts een tientje duurder dan bij ROSE zo te zien en wellicht handiger met retourneren. Ik ken overigens wel wat mensen die reparaties hebben laten doen onder garantie en bij mijn weten ging dat rechtstreeks via Tacx/Garmin. Het scheelt ook dat Tacx oorspronkelijk een Nederlands bedrijf is denk ik, ongeacht wat je op het web leest schijnt de service hier in NL behoorlijk goed te zijn!

Die shifter upgrade hield ik ook al in de gaten ja, ik weet nog niet zeker of die ook werkt met de Smart, maar dat lijkt mij ook wel te werken. Het is alleen vrij prijzig en tot nu toe vind ik de shifters van de smart niet echt storend.

Ik had gewoon een 5 gaats crankarm, deze ziet er exact hetzelfde uit als die op de Plus, dus dat hebben ze gewoon doorgetrokken lijkt het. Een maatje van mij die recent ook een Neo Bike heeft gekocht had deze crankarm ook dus je kan er redelijk zeker van zijn dat dit op alle huidige modellen zit, ook al zijn de plaatjes meestal nog van de originele crankarm met ringetjes, adapters etc. Ook heb ik ergens gezien dat de internals van de drive train in de Neo Bike ook zijn aangepast sinds de allereerste V1, dus ik reken er op dat de kinderziektes van toen echt niet meer spelen.

Met de beta firmware er op ben ik dus vooralsnog zeer tevreden over de Neo Bike Smart, eigenlijk heb je een zo goed als gelijkwaardig aparaat aan de Plus voor duizend euro minder.

En ja, hij is zeer stil vergeleken met mijn oude Neo+fiets, ook in ERG mode zonder schakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 04-11-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
@Kluus en de hendels om te verstellen, zijn dat ook de nieuwe? Want die zijn ook wel handig denk ik; mijn vriendin gaat hem ook dagelijks gebruiken. Bedankt voor de uitgebreide info. Ik was aan het kijken naar de plus, met name voor de shifters en de cranklengtes, wil namelijk met lengtes experimenten. Als de hendels ook die van de Plus zijn, ga ik denk ik voor de non-plus :9.

[ Voor 62% gewijzigd door Roet op 04-11-2024 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 15:36
Biohazzard21 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je met een reden die stabilisatiebalk van je HUB verkeerd om zitten? Die hebben ze expres asymmetrisch gemaakt om het gewicht goed te verdelen. Niet dat je nu direct om zult vallen maar toch…
Aanvulling: Als het goed is zie je nu aan de voorkant ook een gevarendriehoek.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinique op 04-11-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 15:36
.

[ Voor 99% gewijzigd door Martinique op 04-11-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
Martinique schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:59:
[...]

Heb je met een reden die stabilisatiebalk van je HUB verkeerd om zitten? Die hebben ze expres asymmetrisch gemaakt om het gewicht goed te verdelen. Niet dat je nu direct om zult vallen maar toch…
Aanvulling: Als het goed is zie je nu aan de voorkant ook een gevarendriehoek.
Dank, nooit gemerkt :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-09 22:05

Ik heb vrij snel een Tacx Neo Bike gekocht, helaas ook met wat kuren. Als eerste voorkant die niet goed was, kreeg snel een nieuwe. Op ten duur moest de unit ook opgestuurd worden naar Tacx. Dat ging soepel (wel even behelpen om zo een zwaar apparaat in te pakken). Ik heb snel een refurbished variant terug gekregen.
Eerste keer via bike shop waar ik hem gekocht had, maar daarna direct met Tacx en dat gaat soepel.
Inmiddels gaat het 1,5 jaar goed. Wel zelf een bout vervangen van de crank, want die kwam regelmatig los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Roet schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:28:
@Kluus en de hendels om te verstellen, zijn dat ook de nieuwe? Want die zijn ook wel handig denk ik; mijn vriendin gaat hem ook dagelijks gebruiken. Bedankt voor de uitgebreide info. Ik was aan het kijken naar de plus, met name voor de shifters en de cranklengtes, wil namelijk met lengtes experimenten. Als de hendels ook die van de Plus zijn, ga ik denk ik voor de non-plus :9.
Nee de stelhendels zijn de oude volgens mij, het nadeel daarvan is dat hij op de kleine standen niet meer helemaal rond kan, mijn vriendin gebruikt hem ook en heeft een behoorlijk kleinere maat nodig (zij is 1,65, ik 1,92) en bij haar maat loop je daar wel tegenaan. Je moet ze dan een keer terug zetten met de stelveer maar heel lastig is dat ook weer niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PI2z4idG0DF8-4ZXwXeVMoHY-MM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjTGKjy9RumayOugPRjV9FA2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL9zK4rfDIIY3qNZA-jWnC1eRi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2kqu7pt2erxRrdH5MqabOp3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Kluus op 04-11-2024 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
Dank je @Kluus voor de uitgebreide informatie. Ik heb de Neo Bike besteld, wordt morgen bezorgd :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Roet schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:11:
Dank je @Kluus voor de uitgebreide informatie. Ik heb de Neo Bike besteld, wordt morgen bezorgd :).
Nice, ben benieuwd hoe hij bevalt, alvast veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb nog niet zo lang de Kickr V6 met Zwift, beste investering ooit.

Nu wil ik het "FTP Builder" training programma doen en hier vraagt Zwift om ERG mode tijdelijk uit te schakelen. Dat is geen probleem via de companion app, maar hem terug activeren is onmogelijk. Zwift blijft onophoudelijk proberen (tot ik het stop via de app), maar ERG mode activeren lukt niet. Op een gegeven moment komen er ook geen "Watts" meer binnen.

Afzetten / Aanzetten komt direct bij Zwift binnen, het activeren lukt keer op keer niet (blijft dus maar proberen).

Heb dit nu al 3x op rij en de ERG mode troubleshooting FAQ van Zwift heeft ook geen extra tips. De trainer is verbonden met WiFi.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:48
ERG mode wordt automatisch geactiveerd zodra je een workout doet toch? Ik kan me niet herinneren dat ik hem ooit aan of uitgezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:23:
ERG mode wordt automatisch geactiveerd zodra je een workout doet toch? Ik kan me niet herinneren dat ik hem ooit aan of uitgezet heb.
Ja, maar ik moest hem afzetten om 10 seconden zwaar te trappen. Volgens Zwift is 10 seconden is te kort om ERG mode naar hogere wattage te zetten. Afzetten lukte, het heractiveren lukte niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

poing schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:43:
[...]

Ja, maar ik moest hem afzetten om 10 seconden zwaar te trappen. Volgens Zwift is 10 seconden is te kort om ERG mode naar hogere wattage te zetten. Afzetten lukte, het heractiveren lukte niet.
Als je hem weer aanzet moet je zelf even ongeveer het wattage trappen wat Zwift aangeeft. Dan krijg je een melding dat Zwift ERG weer in gaat schakelen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTTFF
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:19
poing schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:43:
[...]

Is helemaal niet nodig om ERG uit te zetten. Ik heb ook een kickr core en doe uitsluitend workouts in ERG. En daarin komen ook korte zware blokjes in voor. Werkt prima met ERG aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ja juist, ik doe zelf niet vaak workouts in ERG maar voor zo ver ik weet zetten de workouts in Zwift over het algemeen zelf ERG uit mocht dat nodig zijn. Binnen Zwift is het gewoon mogelijk om een blok in slope mode te proppen.

Maar over het algemeen is dat inderdaad niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 06-11-2024 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:13

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Na jaren afwezigheid en veel stiekem lurken meld ik me weer eens in dit topic :)

Ik heb al een aantal jaar een Wahoo Kickr V3. Een werkelijk onverwoestbaar apparaat, maakt wat herrie maar ben er tevreden mee.

Echter geeft sinds kort de Mrs. aan dat ze in de wintermaanden toch wel ook graag indoor en in mijn geval Zwift wil proberen. In het verleden heeft ze ook gedaan echter mede door wat blessures iets echt lang.

Nu is het Zwift Frame er ideaal in mijn ogen als je met meerdere personen in hetzelfde huishouden wil Zwiften. Echter is de V3 Kickr niet compatibel...

Nu dus mijn vraag is de Core een groot verschil met een (wat oudere) Kickr? Qua geluid lijkt deze in ieder geval volgens verschillende sites een stuk stiller.

Verder vroeg ik me af voor de Frame bezitters: Hoe bevalt dit? En zou je dit ergens in NL kunnen proberen? Of live zien in bijvoorbeeld een winkel oid? Ben nog iets van de oude stempel vandaar 😉🙂