Volgens mij is het idee van Tabata intervallen dat je niet volledig herstelt tussendoor. De klassieke Tabata is 20 seconden voluit, en dan maar 10 seconden bijkomen (zie bijvoorbeeld hier).derx666 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:18:
Ik heb een Kickr Core gehad, en heb nu een Kickr v6, maar ervaar het "uitrollen" helemaal niet zo. Misschien na een sprint een beetje, maar na een 10s sprint heb ik wel iets meer tijd nodig om te herstellen. Ik ken ook geen trainings programma dat na 10s sprint maar 30s rust geeft. Zeker bij voluit sprinten heb ik gewoon 4-5min nodig minimaal om een volgende te doen.
Met 30/30 40/20 tabata intervallen heb ik totaal geen issues met beide trainers. Ze schakelen binnen 2-3s naar de gewenste weerstand, zowel van laag > hoog als van hoog > laag vermogen. Ik heb nog gewoon normale versnellingen, dus geen Cog, en zelfs als ik in zwaardere gearing trap is het prima.
Let wel op als je met een normale fiets + Zwift cog rijdt, dat je voor eigenlijk in de kleine versnelling moet rijden. Bijna elke trainer heeft moeite met hele hoge vliegwiel snelheden.
Ik kreeg deze training voorgeschoteld door m'n Garmin, met zo'n nieuw adaptief trainingsschema.