Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 153 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 09:20
Mistraller schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:54:
[...]

"Vele malen"... Ik zag toevallig dat je voor 25 euro al aan de slag kan bij Basicfit, en voor 30 mag je nog iemand meenemen ook.
Ik vind een Basic Fit (in ieder geval die hier in de buurt) echt verschrikkelijk. Vol met luidruchtige tokkies, altijd een enorme rommel, niemand ruimt zijn rotzooi op. Ik vind die niet meetellen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
de meeste virtuele of trainings apps kosten behoorlijk wat geld per maand. of je het er voor over hebt moet je zelf bepalen. Ik heb jaren TrainerRoad gebruikt, maar heb begin dit jaar besloten om mijn eigen workouts te doen. Ik draai nu dus gewoon een worktout via mijn edge. Helemaal gratis.
(maar een beetje ervaring is wel handig voor je aan zelf training begint..)

Verder zijn er nog wel andere gratis oplossingen, bij een modern garmin device kan je ook een trainingsplan maken en deze in erg mode je trainer aan laten sturen, en er zijn nog wel meer gratis oplossingen hier voorbij gekomen. Hier zitten uiteraard wel wat beperkingen aan. je betaald niet voor niks tussen de 10-20 euro per maand voor een dienst..

Maar stap 1 is, wil je trainen of wil je in een virtuele wereld rondrijden? (of een combinatie...)

Voor enkel trainen is Join nog behoorlijk betaalbaar in het grote plaatje, maar TR vond ik (zeker voor indoor) toch een stuk prettiger (maar ook 2x zo duur..)
Wil je virtueel rondrijden (en een beetje trainene) zit je toch al snel aan zwift, zeker als je ook nog wat sociale zaken er bij wilt hebben, zoals groepsritten en wedstrijden.. daar is eigenlijk geen alternatief voor...
Voor enkel virtueel rondrijden zijn er nog wel andere apps met mooie beklimmingen etc, maar minder het sociale en gaming aspect van zwift.

maar gebruik vooral in deze fase de kortings codes, trials, etc om verschillende apps uit te proberen en te kijken wat bij je past.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:53
Om te trainen is TrainerDay een goedkope oplossing (paar euro per maand). Hier kan je een trainingsschema laten creëren door virtuele coach Jack.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37
Zwift heeft vziw ook nog steeds elke maand 25km gratis. Daar kan je met een beetje handigheid ook wel 2 ritten uit persen, wnat het stopt niet na 25km, dus je kan een groepsrit van 24km doen, bv de Alp du Zwift op en dan nog een rit van onbeperkte lengte.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Misha schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:05:
[...]

Ik vind een Basic Fit (in ieder geval die hier in de buurt) echt verschrikkelijk. Vol met luidruchtige tokkies, altijd een enorme rommel, niemand ruimt zijn rotzooi op. Ik vind die niet meetellen haha
Dat was niet waar het over ging. ;) Geen enkele sportschool is "Vele malen duurder". Ze zijn allemaal minder dan 40 eur per maand voor onbeperkt sporten. En je hebt dan veel meer toestellen dan die ene fiets (die je ook nog zelf moet kopen) en vaak een sauna ;)

Ik vind Zwift te duur in elk geval om het voor een jaar aan te schaffen en door te laten lopen. Zeker als je ook nog buiten sport.

Waar je bij een sportschool vaak ook nog voor een goedkoper "1x per week" abbo kunt kiezen, heb je bij zwift maar 1 keus: Onbeperkt. Want die 25km per maand is natuurlijk niet echt mee te tellen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
naja, die 25 km kan je zoals hierboven gezegd wel gebruiken om 2 keer per maand een ritje op zwift te doen, en de andere ritten dan via je edge of een andere gratis tool. als je niet teveel eisen hebt kan je wel wat diverse ritten bij elkaar scharrelen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35
Mistraller schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:54:
[...]

"Vele malen"... Ik zag toevallig dat je voor 25 euro al aan de slag kan bij Basicfit, en voor 30 mag je nog iemand meenemen ook.
Wel gezellig dat je dan niet alleen hoeft te wachten op het volgende apparaat O+

Inhoudelijke tip: check of je werkgever hier aan mee doet: https://www.bedrijfsfitnessnederland.nl

Dat scheelt bij mijn echt serieus knaken.

offtopic:
Nu nog een ruggengraat om het ook daadwerkelijk te gaan doen

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 03-12-2024 11:47 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 15:34
Ik ben ook een leek hiermee, ik heb nu een Wahoo Kickr Core, kan ik hier een zwift cog op plaatsen? Of wat zijn mijn beste opties? Ik heb racefiets met een triple en ben het manueel schakelen beu. Zou graag overschakelen op virtueel en zo soepel mogelijk fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Jovialgent schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:51:
Ik ben ook een leek hiermee, ik heb nu een Wahoo Kickr Core, kan ik hier een zwift cog op plaatsen? Of wat zijn mijn beste opties? Ik heb racefiets met een triple en ben het manueel schakelen beu. Zou graag overschakelen op virtueel en zo soepel mogelijk fietsen.
Ja, maar enkel interessant als je Zwift gebruikt of alleen workouts in erg mode.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:46:
[...]

Wel gezellig dat je dan niet alleen hoeft te wachten op het volgende apparaat O+

Inhoudelijke tip: check of je werkgever hier aan mee doet: https://www.bedrijfsfitnessnederland.nl

Dat scheelt bij mijn echt serieus knaken.

offtopic:
Nu nog een ruggengraat om het ook daadwerkelijk te gaan doen
Dat is wel een goeie tip. Ik "moet" vanaf januari naar de fitness om mijn knie weer sterk te maken :| (ivm gescheurde kruisband) en hoihoi wat heb ik er zin in. -O- Nu is de dorpsfitness overigens wél altijd heel rustig.

Thuis is het trouwens ook wel eens plannen wie er gaat Zwiften. We hebben nog steeds maar 1 trainer.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:51
Dank voor jullie reacties, idd met de cog kan je alleen zwiften. Het jammere is als mn vrouw ook wil trainen op de fiets dat ze dan ook een abbo a 20 euro af moet sluiten.

Of eventueel op die van mij meefietsen. Weet alleen niet of dat mogelijk is qua instellingen enz. Maar heb nog niet uitgedokterd hoe het dan qua gewicht enz zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:46

Kluus

Gang is alles

Ja, dat is wel een groot gemis, dat er in Zwift geen familie abonnement is (OK kinderen zijn dan weer gratis) of iets dergelijks. Maar goed dat is meer iets voor streaming diensten terwijl je Zwift meer moet vergelijken met een subscription based spel natuurlijk. Ik heb hier ook twee volle mep abbo's voor mij en mijn vrouw.

Ook het jaarabonnement kan iets voordeliger wat mij betreft, in het grote plaatje zullen ze hier ongetwijfeld over nagedacht hebben, maar mij trekt het op dit moment nog niet over de streep een jaar abbo te nemen itt ieder seizoen stopzetten. Als het nog net iets voordeliger was zou ik het wel overwegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:13
Join is volgens mij ook goedkoop.
Ik combineer dat met netflix oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Jovialgent schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:51:
De Zwift Play controllers zijn ook een optie. Hoef je niets aan je cassette aan te passen en schakel je virtueel. Daarnaast meer functionaliteit met de controllers dan alleen de 'click' van de Zwift Cog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torgo
Zwift doet nu ook mee met het genereren van ‘leuke’ statistieken 🙂Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4BST62Fzu1p-j0gNWwRBTYL4ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0MidkPybks6Oj6rMFnJ86YQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Torgo schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:04:
Zwift doet nu ook mee met het genereren van ‘leuke’ statistieken 🙂[Afbeelding]
Er zit nog wat variatie in, maar dit is wel een heel erg "bijzondere" variant van de statistieken. Niet eens alleen van dit jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ds06DsyiJBnD3JnOvfQEUtT65yY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jg0MDXX6Q5h4W4qNGC5I3lMa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16

derx666

mecker ende blaet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Do-KHiz95wW7Kl2Tx2tu0FachYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRuodrzzFJIUcdf0leCrHXlV.jpg?f=fotoalbum_large

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:52

aerofreak

Steve Jobs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwcPe6c30ek9c4jatCGh5jgih0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLdoXVFrKSaECHhUi6hbrraR.jpg?f=fotoalbum_large

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nice :)

Afbeeldingslocatie: https://www.ink1001.com/p/rp/060c62800e184752/url?mi_u=7fde9902-c994-4c5f-9f62-05d437d1c731&mi_ecmp=11901916&zwift_id=7fde9902-c994-4c5f-9f62-05d437d1c731&Iterable_campaign=11901916&mi_cmp=d4fb0fa5944e7e9d&mi_sc=t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Als we stats gaan posten dan doe ik mee :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMC0n188tSEdt2mPOPatB_yNboI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urTqiirYjudkQiBQW7CK5gFP.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag me overigens af of die pizzaslices in relatie tot je gewicht worden gezien? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 03-12-2024 23:24 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
Mooi om te zien dat ik na al die jaren toch weer terug val op Tweakers, eerst voor mn auto.
Nu voor mn hometrainer!
Eerst waren we trotste bezitter van een Fitbike fitbike ride 8 iplus EMS 2 fietsen verder is deze momenteel uit de handel door ons aangezien er een probleem zit in het EMS gedeelte.

Dus hebben wij nu de Fitbike fitbike ride 8 iplus TFT

Welke ook zou moeten samenwerken met Zwift, echter als ik hem verbind, zie ik netjes alles behalve "controls"
(dit is een plaatje van i-net, Heartrate doet het wel bij ons)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TECn-PDL5S-xf7LaBcry-wjQnOg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WJdYh9ZtuACHszUkCGE7aHPl.jpg?f=user_large

Probleem is dat de fiets tijdens het fietsen een afgrijselijk digitaal gepiep laat horen. in de handleiding van de Fitbike is hier niets over te vinden.
En op zwift kan ik ook niets vinden.

Daarnaast past Zwift ook niet de weerstand aan als ik "heuvel op" ga, als ik manueel de weerstand op de fiets verhoog voel ik, en ziet Zwift tijdelijk dat ik meer watt maak. Maar valt dan snel weer terug naar de laagste weerstand.

Iemand enig idee? lijkt mij dat er iets niet goed gaat tussen zwift en de fiets en dat de fiets dit duidelijk probeert te maken door te piepen? heb standaard advies van alle andere blueetooth spullen in de ruimte uitschakelen al gedaan. maar geen effect.

Ben eerlijk gezegd de Fitbike boys een beetje zat aan het raken, vandaar dat ik het eerst hier drop voordat ik hun weer moet melden dat we opnieuw problemen hebben met 1 van hun Fitbikes.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@BroederM allereerst heb ik geen ervaring met deze trainer, en ik vrees dat dat geld voor de meesten hier. Wat ik wel kan zeggen is dat je de "controls" connectie kan negeren, dat is voor steering- en/of remote control devices.

De connectie die bij jou niet (goed) lijkt te werken is "Resistance". Wat bedoel je met manueel de weerstand verhogen? Kan je schakelen op dat aparaat of pas je een weerstand percentage oid aan? Als het dat laatste is zou dat eigenlijk niet moeten werken in simulatie mode zoals Zwift, dan moet de fiets die controle helemaal over geven aan, in dit geval, Zwift.

Weet je zeker dat ook je telefoon geen app meer open heeft staan naar de bike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Kluus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:43:
@BroederM allereerst heb ik geen ervaring met deze trainer, en ik vrees dat dat geld voor de meesten hier. Wat ik wel kan zeggen is dat je de "controls" connectie kan negeren, dat is voor steering- en/of remote control devices.

De connectie die bij jou niet (goed) lijkt te werken is "Resistance". Wat bedoel je met manueel de weerstand verhogen? Kan je schakelen op dat aparaat of pas je een weerstand percentage oid aan? Als het dat laatste is zou dat eigenlijk niet moeten werken in simulatie mode zoals Zwift, dan moet de fiets die controle helemaal over geven aan, in dit geval, Zwift.

allereerst heb ik geen ervaring met deze trainer, en ik vrees dat dat geld voor de meesten hier. Wat ik wel kan zeggen is dat je de "controls" connectie kan negeren, dat is voor steering- en/of remote control devices.

Thanks voor de snelle respons, ik had al vermoeden dat 99% hier geen "hometrainer" gebruikt. De aanschaf is ook geweest ivm voorbereiding op een operatie en nu revalidatie na de operatie.
De recht op zithouding i.c.m. de prijs was de reden voor deze aanschaf, maar op de lange termijn ook dat hij met Zwift moest werken!

Juist dat bedoel ik, Zwift past de weerstand dus niet aan. ik zie percentage op scherm oplopen maar voel geen weerstand op de pedalen. Maar weerstand is echt standje 1, ik kan dus ook geen watts trappen.

Dus als ik met de knoppen op de fiets zelf de weerstand verhogen naar 10, voel ik voor 20 seconden meer weerstand, Watts op Zwift lopen ook op. en vervolgens dropt de weerstand weer naar standje 1, en droppen de watts.

Lijkt dat er iets mis gaat tussen de fiets en Zwift, heeft dus wel verbinding maar geen controle over de weerstand.

Jip, alles uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tja het lijkt niet het meest compatible aparaat te zijn, hoe gaat bijvoorbeeld virtueel schakelen werken? Maar op de zwift forums vond ik de vraag van iemand die ook “resistance control” problemen lijkt te hebben met een rebrand van deze hometrainer:

https://forums.zwift.com/...eed-on-0-gradients/639758

Beetje jammer alleen dat de discussie daar uiteindelijk naar pm verhuist! Maar misschien kan je hier op aanhaken…

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 04-12-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:17
Vraag me af of deze indoor trainer wel de functionaliteit van automatisch de weerstand via Zwift aanpassen. Daarvoor moet Zwift ook kunnen communiceren met je trainer. Bij goedkopere trainers kan dat niet altijd.

Stomme is dat zo'n fiets dan wel als Zwift compatibel verkocht wordt, want je kunt er virtueel mee fietsen. Maar je kunt het alleen niet echt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:27:
Vraag me af of deze indoor trainer wel de functionaliteit van automatisch de weerstand via Zwift aanpassen. Daarvoor moet Zwift ook kunnen communiceren met je trainer. Bij goedkopere trainers kan dat niet altijd.

Stomme is dat zo'n fiets dan wel als Zwift compatibel verkocht wordt, want je kunt er virtueel mee fietsen. Maar je kunt het alleen niet echt gebruiken.
Ja precies, dat gevoel had ik ook, en dan is weerstand communiceren stap 1, stap 2 is dan virtueel schakelen.

Het vreemde is wel dat Zwift blijkbaar wel iets van een resistance controllable device ziet, maar dat ligt er ook aan hoe de fiets zich propageert via Bluetooth natuurlijk, dat zegt nog niet alles over de implementatie.

Ik denk dat het beste modus operandi gaat zijn: niet koppelen via resistance control, zodat Zwift hier ook niets mee probeert te doen en gewoon het ding alleen zijn vermogens waardes naar Zwift laten sturen maar zelf de weerstand aanpassen op de trainer zelf.

De vraag is alleen of Zwift als betaalde app dan nog toegevoegde waarde heeft, maar dat is een eigen afweging.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 04-12-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Kluus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:19:
Tja het lijkt niet het meest compatible aparaat te zijn, hoe gaat bijvoorbeeld virtueel schakelen werken? Maar op de zwift forums vond ik de vraag van iemand die ook “resistance control” problemen lijkt te hebben met een rebrand van deze hometrainer:

https://forums.zwift.com/...eed-on-0-gradients/639758

Beetje jammer alleen dat de discussie daar uiteindelijk naar pm verhuist! Maar misschien kan je hier op aanhaken…
Die had ik ook gevonden, thanks.

Virtueel schakelen? dat moest ik dus even google, Misschien zit hier het probleem. Want ik kan dus idd niet schakelen.
Requiem19 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:27:

webshop die ook dealer van deze fietsen is (dus geen dozen schuivende Bol.com verkoper) zet duidelijk dat Zwift automatische de weerstand zou moeten aanpassen.
En zeker na gedoe met de EMS versie was 1 van mijn eisen bij omwisselen dat het met Zwift moest werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
@BroederM Webshops zitten er met dit soort vragen wel vaker naast ben ik bang.

Schakelen an sich zou niet het probleem moeten zijn. Ook zonder te kunnen schakelen zou je berg op bijv moeten merken dat het trappen een stuk zwaarder gaat.

Overigens vraag ik me wel af hoe leuk Zwift is als je überhaupt niet kan schakelen. Hoe ga je dan bijv een route rijden met bergop - bergaf stukken? Als je in 1 versnelling blijft moet je bergop veel te zwaar trappen en licht bergaf is het weer veel te licht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroederM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QV91zT_094G0ExIsiMv56m2GS1Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YEAc1ZXPggvQdurZzWf8GIf9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

BroederM schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:39:
Virtueel schakelen? dat moest ik dus even google, Misschien zit hier het probleem. Want ik kan dus idd niet schakelen.
Zwift is in de basis een simulatie app, dat betekend dat als je Zwift de weerstand laat bepalen hij jouw trainer een weerstand laat geven die overeenkomt met wat je zou voelen als je echt op zo'n helling zit. Echter, als je echt een helling zit pas je de versnellingen op je fiets aan zodat je nog met een fijne cadans kan blijven trappen.

Als je een racefiets op een smart trainer hebt staan gebruik je hiervoor de versnellingen van die fiets. Als je een smart-bike hebt zit daar iets op wat dit schakelen dan weer simuleert, maar daarvoor heb je dus wel knoppen nodig.

Als je, zoals bij jou het geval lijkt, alleen de weerstand van het aparaat aan kan passen gaat dat waarschijnlijk niet lekker werken want in feite heb je die controle uit handen gegeven aan Zwift.

Beetje technisch verhaal misschien maar simulatie mode bijt dus met het handmatig direct aanpassen van de weerstand omdat dit op dezelfde laag plaats vind. Wat je nodig hebt bij simulatie is een extra laag wat (al dan niet virtueel) schalen is, als je trainer dat niet kan bieden dan heeft simulatie denk ik geen zin.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 04-12-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Requiem19 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:42:
@BroederM Webshops zitten er met dit soort vragen wel vaker naast ben ik bang.

Schakelen an sich zou niet het probleem moeten zijn. Ook zonder te kunnen schakelen zou je berg op bijv moeten merken dat het trappen een stuk zwaarder gaat.

Overigens vraag ik me wel af hoe leuk Zwift is als je überhaupt niet kan schakelen. Hoe ga je dan bijv een route rijden met bergop - bergaf stukken? Als je in 1 versnelling blijft moet je bergop veel te zwaar trappen en licht bergaf is het weer veel te licht?
Op die laatste vraag kan ik dus wel antwoord geven! .... niet leuk :'( :'( :'(

Nogmaals ik wil niet teveel eikelen over de verkopende partij, heb echt wel wat gedoe had over die EMS versie. Iets waar mijn hoofd echt niet stond. En serieus de EMS versie is nu door mij uit de handel genomen.
Daarom wel vertrouwen gekregen dat deze TFT, want deze zou dus wel goed zijn!

En twijfel nu enorm of ik deze TFT versie niet ga proberen terug te sturen onder de 30 dagen niet goed geld terug verhaal. ondanks dat we hier ruim overheen zitten samen met die andere 2 fietsen.
En dan toch maar opzoek naar een andere indoor cycler. (ding van zwift zelf?)

Maar wil gewoon uitsluiten dat het geen user-error is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het zou trouwens kunnen dat jouw trainer wel aangestuurd kan worden (en zich daarom als zodanig adverteert) maar dat dit zich functioneel beperkt tot ERG mode, daarbij hoef je ook niet te schakelen. Dit zit bij Zwift onder het kopje "workouts".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Ik wil gewoon blijven fietsen, maar door operatie is mijn evenwicht behoorlijk aangedaan waardoor het gewoon niet veilig is om nu op de weg te fietsen. (of zn 3-wieler? of gewoon zijwieltjes weer aan me fiets! maar dan wil ik ook weer zn oranje vlaggetje en kraaltjes in m'n wielen!)

Ik dacht jaartje op z'n hometrainer, beetje klooien op Zwift kom ik mijn tijd wel door.

Maar uurtje rammen op een hometrainer werd ik snel zat, en dus mijn vlucht naar Zwift, (kinomap ook nog uurtje gedaan maar werd gek van de camera) in de hoop dat het aantrekkelijker zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

BroederM schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:54:
Ik wil gewoon blijven fietsen, maar door operatie is mijn evenwicht behoorlijk aangedaan waardoor het gewoon niet veilig is om nu op de weg te fietsen. (of zn 3-wieler? of gewoon zijwieltjes weer aan me fiets! maar dan wil ik ook weer zn oranje vlaggetje en kraaltjes in m'n wielen!)

Ik dacht jaartje op z'n hometrainer, beetje klooien op Zwift kom ik mijn tijd wel door.

Maar uurtje rammen op een hometrainer werd ik snel zat, en dus mijn vlucht naar Zwift, (kinomap ook nog uurtje gedaan maar werd gek van de camera) in de hoop dat het aantrekkelijker zou zijn.
Maar daarom, kijk eens wat er gebeurt als je een workout aanzet, misschien is dat wel helemaal je ding (je hebt daar veel verschillende types in) en werkt dat wel gewoon. Wat je kan verwachten van ERG mode is dat Zwift hem vast stelt op een bepaald vermogen en aanpast op verschillende delen van je training. Meestal zijn dit blokken op bepaalde percentages van wat je instelt als "FTP". Je moet dan dus geen simulatie van het terrein verwachten maar blokken van een bepaalde tijd op een vastgesteld vermogen.

Een aantal van deze workouts zijn ook specifiek ingericht om dit FTP te bepalen (FTP test),

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 04-12-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:33
Kluus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:50:
Het zou trouwens kunnen dat jouw trainer wel aangestuurd kan worden (en zich daarom als zodanig adverteert) maar dat dit zich functioneel beperkt tot ERG mode, daarbij hoef je ook niet te schakelen. Dit zit bij Zwift onder het kopje "workouts".
Ik denk dat dit klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 08-06 09:20
Gisteravond voor de 2e keer Alpe du Zwift gedaan: 4 minuten sneller dan de vorige keer! Wel heeeelemaal kapot op het eind. Heeft iemand nog meer tips voor leuke klimrouters in Zwift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ik vind Three Sisters en Four Horseman leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:14
Ik heb de Zwift Ride inmiddels een week of 5 in gebruik. Ik had hiervoor enkel ervaring met een wekelijkse spinning class in de sportschool, maar merk dat ik gemotiveerder ben om op de Zwift Ride te stappen.

Qua instellingen (zadel/stuur) heb ik de instructies gevolgd die door Zwift zijn bijgeleverd. Ik vraag me echter af of deze afstelling de meest optimale is. Wat is hier de ervaring met het inzetten van bikefitting apps (bv. Apiir)? Zijn deze bruikbaar, of zijn er andere tips om de fiets zo goed mogelijk in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:35
hutch schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:45:
Ik heb de Zwift Ride inmiddels een week of 5 in gebruik. Ik had hiervoor enkel ervaring met een wekelijkse spinning class in de sportschool, maar merk dat ik gemotiveerder ben om op de Zwift Ride te stappen.

Qua instellingen (zadel/stuur) heb ik de instructies gevolgd die door Zwift zijn bijgeleverd. Ik vraag me echter af of deze afstelling de meest optimale is. Wat is hier de ervaring met het inzetten van bikefitting apps (bv. Apiir)? Zijn deze bruikbaar, of zijn er andere tips om de fiets zo goed mogelijk in te stellen?
Mijn ervaring is dat er vrij weinig van klopt. Bij mij stond alles op Q Q Q. Vervolgens had ik het bikefitrapport gepakt wat voor mijn triathlonfiets is gemaakt en daar stonden ook de afstanden in van center bottom bracket tot zadel, zadel tot stuur etc.. Dus ik met een rolmaatje aan de gang gegaan en heb het uiteindelijk behoorlijk aangepast. Ook ivm mijn ligstuur die ik erop heb gezet.

Dus ook zelf beetje puzzelen en wellicht goed om even wat maten op te meten bij je normale fiets en die even te vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Inderdaad, voor mijn Neo bike heb ik een beetje hetzelfde proces doorlopen, eerst veel meten en alles proberen gelijk te krijgen aan je buiten fiets. Daarna heeft zo'n indoor fiets wel weer het voordeel dat je makkelijk en snel kleine aanpassingen probeert dus er zijn ook weer wat dingen terug gegaan van de Neo bike naar de buiten fiets inmiddels. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:14
Thanks voor de suggesties, maar ik heb (nog) geen buitenfiets. De Zwift Ride is mijn kennismaking met fietsen, maar dat apparaat leent zich niet om mee naar een fitter te nemen, I presume. Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen met virtual fits via een app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:18

Vooropgesteld, ik heb geen ervaring met bikefitting apps, ik wist niet eens van het bestaan af. Maar ik zou vooral luisteren naar je lichaam en nadat je een aanpassing gedaan hebt je lichaam de tijd geven om er aan te wennen. Dus niet na een kwartier alweer gaan verstellen bedoel ik dan, maar na een paar ritten. Er gaan wel wat ezelsbruggetjes in de rondte volgens mij, zoals pijntjes in je knieholte = zadelhoogte aanpassen etc. En qua rug, als je in je normale uitgangspositie zit en je laat je stuur los maar probeert in dezelfde houding te blijven zitten, duik je dan voorover of achterover. Voorover dan moet je zadel achteruit / afstand naar het stuur gorter. Achterover, dan moet de afstand juist kleiner.
Geloof me, op den duur heb je een afstelling gevonden die echt prima zit en je lang vol kunt houden.

PS, ik heb AI nog even om tips gevraagd, misschien zit hier ook nog wat nuttigs tussen: :*)
1. Zadelhoogte
Ezelsbruggetje: Zet je hak op het pedaal (met de pedaal in de laagste stand). Je been moet dan volledig gestrekt zijn. Als je met je voorvoet op het pedaal fietst, blijft er een lichte buiging in je knie.
Formule: Zadelhoogte = 0,883 × binnenbeenlengte (gemeten van het kruis tot de grond).

2. Zadelpositie (horizontaal)
Ezelsbruggetje: Als je cranks horizontaal staan (3 en 9 uur positie), moet je knieschijf loodrecht boven de pedaalas staan. Dit kun je controleren met een touwtje met een gewichtje eraan (plumb line).
Zorg dat je niet te ver naar voren of naar achteren zit, dit voorkomt onnodige belasting van knieën en rug.

3. Stuurhoogte
Ezelsbruggetje: Het stuur moet doorgaans 5-10 cm lager staan dan het zadel, afhankelijk van je flexibiliteit en voorkeur. Hoe sportiever je houding, hoe lager het stuur.
Zorg dat je onderarmen ongeveer parallel aan de grond zijn als je in de beugels zit.

4. Stuurafstand
Ezelsbruggetje: Zet je elleboog tegen de punt van het zadel en reik met je vingers naar het stuur. Je vingertoppen moeten de stuurbuis nét raken. Dit geeft een indicatie of de afstand goed is.
Een andere test: Je schouders moeten ontspannen blijven en je ellebogen licht gebogen tijdens het fietsen.

5. Schoenplaatjes
Ezelsbruggetje: Zorg dat het breedste deel van je schoen (bij de bal van je voet) recht boven de pedaalas staat. Dit voorkomt knieklachten en zorgt voor een efficiënte krachtoverbrenging.

6. Rug en armen
Ezelsbruggetje: Je rug moet een hoek van ongeveer 45 graden maken ten opzichte van je bovenbenen. Je ellebogen moeten licht gebogen blijven om schokken op te vangen en spanning op je polsen te verminderen.

7. Heuphoek
Een efficiënte houding zorgt ervoor dat je heuphoek (hoek tussen bovenlichaam en bovenbenen) niet te krap wordt. Een krappe hoek beperkt je ademhaling en kracht.

8. Kijk vooruit
Ezelsbruggetje: Als je recht vooruit kijkt, moet je nog net de wielnaaf van je voorwiel kunnen zien achter het stuur vandaan. Dit voorkomt dat je te ver naar voren of naar achteren zit.

9. Controleer flexibiliteit
Als je niet flexibel bent in je hamstrings of onderrug, houd dan een iets hogere stuurpositie om spanning te verminderen.

10. Test en pas aan
Ezelsbruggetje: Begin altijd met kleine aanpassingen (max 2-3 mm tegelijk) en test deze uitgebreid. Grote veranderingen kunnen snel tot ongemak of blessures leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een Virtufit Etappe 2.0i? Mijn vriendin en ik hebben deze aangeschaft om de winter door te komen en gecombineerd met Zwift moet dat prima lukken. Wat mij echter opvalt is dat het vermogen wel erg conservatief lijkt te zijn. Ik fiets regelmatig en loop ook twee keer in de week ( VO2max 54) maar voor een vermogen van 100-120 watt langdurig moet ik mijzelf zowat binnenstebuiten keren. Vriendinlief heeft op haar racefiets ook een vermogensmeter en die waardes zijn ook fors hoger. Zie ik iets over het hoofd, of kloppen de Virtufit waardes niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 18:41

In het wielren topic zal je daar wat meer informatie over vinden, bv vanaf ken-dj in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Om mij zelf daar te quote:
DialOut schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:27:
ik heb Bike Fast Fit Elite als app geprobeert. Werkt opzich wel aardig. Werkt obv bepaalde bandbreedtes in hoeken van je knie, enkel, heup, etcetera. Alleen je camera opstellen dat die goed meet is nog niet zo gemakkelijk en daardoor heb ik ook wat uiteenlopende metingen gehad. Leuk voor wat inzicht.
Het advies van @GerbenBK +1

Laats heeft Slimmer Presteren podcast een aflevering over bikefit gedaan, "171. Slimmer fietsen met een bikefit: zinvol of onzin?" https://slimmer-presteren...-bikefit-zinvol-of-onzin/
Mijn tip is vooral, doe kleine aanpassingen want het effect kan best groot zijn. Zeker op een indoor fiets, want daar is het allemaal erg statisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26

Gotez

42

Met de overname van indievelo door tp wilde ik dat ook eens proberen. Leek me leuk alternatief voor Zwift en ik gebruik tp al voor mijn hardloop trainingen van mijn coach. Maar ik kan nergens een uitleg vinden van de hud en alle getallen. Ik zie er bv drie staan onder power. Gemiddelde, hoogste en ? En ik kan nergens vinden wat het witte streepje doet in de gekleurde power balk boven de power reading. Weet iemand waar ik handleiding kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Laatst online: 15:40
Normalized.
En ik kan nergens vinden wat het witte streepje doet in de gekleurde power balk boven de power
Dat geeft aan in welke vermogenszone je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26

Gotez

42

Tom-Z schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:01:
[...]

Normalized.

[...]

Dat geeft aan in welke vermogenszone je zit.
Dank! Had ik zelf kunnen bedenken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Nu online
Duclaasie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:39:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een Virtufit Etappe 2.0i? Mijn vriendin en ik hebben deze aangeschaft om de winter door te komen en gecombineerd met Zwift moet dat prima lukken. Wat mij echter opvalt is dat het vermogen wel erg conservatief lijkt te zijn. Ik fiets regelmatig en loop ook twee keer in de week ( VO2max 54) maar voor een vermogen van 100-120 watt langdurig moet ik mijzelf zowat binnenstebuiten keren. Vriendinlief heeft op haar racefiets ook een vermogensmeter en die waardes zijn ook fors hoger. Zie ik iets over het hoofd, of kloppen de Virtufit waardes niet?
Inmiddels opgelost door de kabel die voor de weerstand zorgt opnieuw af te stellen. Dit werkt met een remkabel idee en uiteraard was de kabel gerekt en de buitenmantel ingedrukt. Op de lichtste stand stond hij nu al over de helft qua weerstand, waardoor de berekening weerstand X Toerental niet meer klopte. Na afstellen lijkt het er al veel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Ik fiets sinds de zomer op een Bianchi Infinito 105 Di2 (12s). Nu heb ik niet veel later een tweedehandse Elite Suito-T gekocht om in de winter op te fietsen. Ik heb die een hele tijd niet aangeraakt maar nu het te koud en glad is om buiten te fietsen (voor mij dan igg). Heb ik de 10 speed casette die op de Suito-T zat vervangen voor een 105 12s. Ik kwam er achter dat de snelspanner die bij de suito-t zit wss niet gaat passen en dat ik een adapter set nodig heb. Deze volgens mij: https://www.futurumshop.n...130-135mm-12x142xmm.phtml

Klopt het dat ik die adapterset nodig heb, en kan ik daarna de steekas uit mijn achterwiel halen en in de suito met adapterset steken? Of krijg daarna te maken met een nieuw onderdeeltje te maken die ik nog moet hebben.

Fotos van fiets en hometrainer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCt7uusNYHDv2sTIyk4phpkf1b4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVyklxSH8zjPr84eynTo2Lzr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1t8vlTJdltjJlZ-iTEaJGOtVm7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfJDXuMJGLwyQHmJkZdzxpeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbSKaHdem3PTzI6rjnJzEv4lrBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4p5UP2TDPfWPx3NfxFj2IFS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Limbeckx op 09-12-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Limbeckx schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:35:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Ik fiets sinds de zomer op een Bianchi Infinito 105 Di2 (12s). Nu heb ik niet veel later een tweedehandse Elite Suito-T gekocht om in de winter op te fietsen. Ik heb die een hele tijd niet aangeraakt maar nu het te koud en glad is om buiten te fietsen (voor mij dan igg). Heb ik de 10 speed casette die op de Suito-T zat vervangen voor een 105 12s. Ik kwam er achter dat de snelspanner die bij de suito-t zit wss niet gaat passen en dat ik een adapter set nodig heb. Deze volgens mij: https://www.futurumshop.n...130-135mm-12x142xmm.phtml

Klopt het dat ik die adapterset nodig heb, en kan ik daarna de steekas uit mijn achterwiel halen en in de suito met adapterset steken? Of krijg daarna te maken met een nieuw onderdeeltje te maken die ik nog moet hebben.

Fotos van fiets en hometrainer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://www.dcrainmaker.c...suito-trainer-review.html
heb je deze niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Gbvr8Hj0XFeBJ2UlLC9nNZ1MOc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KnNcegxdQv7kl4hAAL1CwCqR.png?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
Die quickrelease heb ik wel. Kan die ook op mijn fiets? mensen leken te insenueren van niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Limbeckx schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:28:
[...]

Die quickrelease heb ik wel. Kan die ook op mijn fiets? mensen leken te insenueren van niet...
Je nieuwe fiets heeft geen quick release, maar een thru axle/steekas. Daar horen andere dopjes bij op je trainer (volgens dcr zouden die dus in de doos moeten zitten, zk ook bij mijn kickr core).

Als je die dopjes in je trainer plaatst, kan je fiets erop en draai je de boel met de steekas die nu je wiel erin houd vast.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 19:18
Helaas helaas gaat mijn Zwift Hub (feb ‘23) retour naar Zwift. :'( De laatste tijd kreeg ik bij een bepaald toerental een vervelend geluid wat best een herrie werd en ook een trilling gaf in het zadel. Helaas is de Hub ook niet meer leverbaar en krijg ik nu het aanbod om onder garantie een KICKR Core toegestuurd te krijgen. Ironisch genoeg heb ik destijds juist tussen deze twee gekozen voor de Hub.
Nu zijn ze qua specs bijna identiek, paar vraagjes;
1. De voet aan de voorzijde is 59cm? En hoe breed achter? (Ivm met mijn huidige rockerplate-ish constructie.)
2. Klopt het dat hij inmiddels ook automatisch kalibreert?
3. Klopt het dat je niet zoals bij de Hub je HR sensor verbindt met de trainer maar los met je laptop / Apple TV / whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
Martinique schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:42:
Helaas helaas gaat mijn Zwift Hub (feb ‘23) retour naar Zwift. :'( De laatste tijd kreeg ik bij een bepaald toerental een vervelend geluid wat best een herrie werd en ook een trilling gaf in het zadel. Helaas is de Hub ook niet meer leverbaar en krijg ik nu het aanbod om onder garantie een KICKR Core toegestuurd te krijgen. Ironisch genoeg heb ik destijds juist tussen deze twee gekozen voor de Hub.
Nu zijn ze qua specs bijna identiek, paar vraagjes;
1. De voet aan de voorzijde is 59cm? En hoe breed achter? (Ivm met mijn huidige rockerplate-ish constructie.)
2. Klopt het dat hij inmiddels ook automatisch kalibreert?
3. Klopt het dat je niet zoals bij de Hub je HR sensor verbindt met de trainer maar los met je laptop / Apple TV / whatever.
1. kan ik nu niet meten, niet thuis :)
2. ja
3. idd, extra verbinding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

Zeker weten niet waar je om vraagt, maar bekijk deze video bijvoorbeeld eens: YouTube: How to Perform a Simple Bike Fit (at Home). Wat mij betreft erg leerzaam en dat helpt je denk ik ook om bepaalde problemen te herkennen en wat te doen. Dit heeft mij geholpen om een goede fit te doen voor mijn vriendin bijvoorbeeld, om haar knie problemen te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spektaculair
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-06 12:21
Beste mensen, dit topic kwam ik tegen toen ik me aan het verdiepen was in fietstrainers aangezien ik niet zo vaak meer buiten kan fietsen.

Misschien een gekke vraag, maar zijn er ook fietstrainers die je kan inzetten als "oplader" via bijv. een usb poort?

Lijkt me een leuke motivatie: Uurtje fietsen tot de steam deck is opgeladen, daarna pas weer gamen.

En ook wel handig om in huis te hebben als de stroom een keer een paar dagen uitvalt (dat gebeurt nooit, maar wordt de laatste tijd toch wel vaak voor gewaarschuwd). In dat laatste geval zou hij dus ook moeten werken zonder netspanning.

Uit mijn google zoektocht langs webshops met involledige informatie wordt ik niet veel wijzer. Bestaat dit uberhaupt en is er een plek waar je dit soort informatie kan vinden per merk/model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Spektaculair schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:08:
Beste mensen, dit topic kwam ik tegen toen ik me aan het verdiepen was in fietstrainers aangezien ik niet zo vaak meer buiten kan fietsen.

Misschien een gekke vraag, maar zijn er ook fietstrainers die je kan inzetten als "oplader" via bijv. een usb poort?

Lijkt me een leuke motivatie: Uurtje fietsen tot de steam deck is opgeladen, daarna pas weer gamen.

En ook wel handig om in huis te hebben als de stroom een keer een paar dagen uitvalt (dat gebeurt nooit, maar wordt de laatste tijd toch wel vaak voor gewaarschuwd). In dat laatste geval zou hij dus ook moeten werken zonder netspanning.

Uit mijn google zoektocht langs webshops met involledige informatie wordt ik niet veel wijzer. Bestaat dit uberhaupt en is er een plek waar je dit soort informatie kan vinden per merk/model?
de meeste fietstrainers gericht op wielrenners die willen zwiften, virtueel rijden of trainen zullen hier geen focus op hebben. (lees een tacx, wahoo, elite, zwift, ... smart trainer) Sterker nog, de meeste moet je gewoon in het stopcontact steken, anders werkt de connectie en weerstand aanpassing niet eens. (zijn wel uitzonderingen zoals bv de Tacx Neo 2T).

Maar een trainer waarmee je andere zaken van power kan voorzien ken ik niet.

er zijn wel hometrainers met een usb oplaad poort, bv https://fitwinkel.nl/arti...32-YSsX_EubxoC_eoQAvD_BwE

persoonlijk zou ik dit lekker laten zitten en als je je echt druk maakt een grote powerbank kopen...

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Prulleman @Spektaculair inderdaad een beetje onzin om het hiervoor te kopen natuurlijk maar leuk weetje: de Tacx NEO Bike kan dit wel! Die heeft twee USB oplaad poorten onder de console zitten en net als de NEO trainers is die optioneel self-powered als je hem niet in het stopcontact steekt.

Ik heb dit al eens getest en inderdaad: zodra ik begon te trappen sprong ook mijn iPhone op opladen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 10-12-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:27:
@Prulleman @Spektaculair inderdaad een beetje onzin om het hiervoor te kopen natuurlijk maar leuk weetje: de Tacx NEO Bike kan dit wel! Die heeft twee USB oplaad poorten onder de console zitten en net als de NEO trainers is die optioneel self-powered als je hem niet in het stopcontact steekt.

Ik heb dit al eens getest en inderdaad: zodra ik begon te trappen sprong ook mijn iPhone op opladen.
ah nice, zover had ik nog niet gekeken, wist wel dat deze als 1 van de weinige niet in het stopcontact hoeft te zitten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:32:
[...]

ah nice, zover had ik nog niet gekeken, wist wel dat deze als 1 van de weinige niet in het stopcontact hoeft te zitten.
Yes, je kan dus eventueel met een tablet waarop je app draait, die dan weer in de tablet houder voorop de bike gaat alsnog een draadloze setup hebben. Ik weet alleen niet of de poorten voldoende stroom leveren om een tablet altijd opgeladen te houden, wanneer je alleen oplaad tijdens gebruik, ik denk het niet eigenlijk, volgens mij is het in het geval van de smart maar low power usb, maar het vertraagt het leeglopen uiteraard wel. :) Dus dat is waarschijnlijk de use-case hiervoor.

Zelf heb ik de bike (en vroeger mijn NEO) overigens altijd aan de snoer hangen voor de downhill simulatie en betere inertia.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 10-12-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
Spektaculair schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:08:

Wel belangrijk om te weten dat je als doorsnee wielrenner ongeveer 200 watt genereert, mischien 250 als je behoorlijk getraind bent. Dat is na een uurtje fietsen dus 0.25kWh, daar kan je niet zo heel veel mee. Het is dus vooral een gimmick. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
Ik had vroeger een Tacx Fortius, die kon stroom terugleveren aan het net. Geen idee van het rendement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Torgo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:17:
[...]

Wel belangrijk om te weten dat je als doorsnee wielrenner ongeveer 200 watt genereert, mischien 250 als je behoorlijk getraind bent. Dat is na een uurtje fietsen dus 0.25kWh, daar kan je niet zo heel veel mee. Het is dus vooral een gimmick. :)
Vlak bij mijn huis bevindt zich nog een oude atoombunker van de telecom. Die was bedoeld om in een geval van "de bom" de communicatie in de samenleving weer op gang te brengen, dus puur voor een beperkt aantal medewerkers van de toenmalige KPN, daar staan een paar fietsen om de telecom en ventilatie e.d. aan te drijven.
Dus als de Russen komen is het blijkbaar genoeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Effe iets anders; ik heb een nieuwe 12 speed fiets gekocht met electronisch schakelen (rival axs). Nou heb ik die voor het zadel stellen net even op de Tacx gezet, waar nog een 10-speed cassette op zit. Tot mijn verbazing en vreugd lijkt dat op het eerste gezicht prima te werken. Die elektronische schakeling zet hem blijkbaar zelf op grofweg de juiste plek.
Is er iemand die hier langer ervaring mee heeft? Scheelt me weer 60 euro voor een 12 speed pion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:57
Ik wil graag de Zwift ride met Kickr core kopen, weet iemand nog een werkende kortingscode? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:10
Fyodor schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:03:
Ik wil graag de Zwift ride met Kickr core kopen, weet iemand nog een werkende kortingscode? :)
Probeer deze eens: TATTOOZWIFT10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:57
Jimmy-time1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:29:
[...]

Bedankt! Hij is besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:07

McMiGHtY

- burp -

Jimmy-time1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:29:
[...]

The Cycling Tatooist?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:10
Klopt, bij zijn YouTube filmpje kwam ik die code tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 21:04
Even een vraag voor hen die op een wahoo kickr v6 rijden. Ik krijg de lock but van de freehub er niet af. De sleutel vervormde zelfs de locknut. Iemand al gehad dat dit ding zo achterlijk vast zat? Tenzij iemand een tip heeft om het los te krijgen ga ik de verdeler vragen om hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:51
Abbo op zwift is niet met ideal te betalen? Alleen met creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Nu online
Of Paypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 15:34
Iemand hier al eens zelf een group workout proberen te doen in Zwift? Kan officieel niet maar volgens tips op internet kan je gewoon een meetup aanmaken en dan allebei dezelfde workout kiezen en dan blijf je gewoon bij elkaar terwijl je wel je eigen vermogen doelen fietst.
Ik heb dit gisteren geprobeerd om m'n vriendin een beetje op weg te helpen met workouts rijden in Zwift maar we kregen allebei hele rare waardes. ik trapte veel te weinig en zij veel te veel (alsof onze target waardes omgedraaid waren) paar keer gecontroleerd of de trainers aan de juiste apparaten gekoppeld waren en dat klopte allemaal.
Daarna een nieuwe meetup gestart met gewoon een route en dat werkte wel prima, interferentie tussen twee trainers naast elkaar was het dus ook niet.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 09:18
Vraag voor de tablet gebruikers hier:

Welke tablet raden jullie aan voor Zwift / MyWhoosh.

Ik had tot voorkort een Ipad van mijn werk. Die ging stuk en toen kreeg ik een het nieuwste type, echter deze is ivm veiligheid bijna helemaal afgeschermd. Ik kan daar geen app opzetten die geen toestemming heeft (whitelist).

Dus ben ik opzoek naar iets anders. Wat gebruiken jullie en moet ik nog met bepaalde sockets rekening houden ivm rekencapaciteit van de processor?

Alvast dank voor jullie suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:28
tommy2005 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:56:

Ik had tot voorkort een Ipad van mijn werk. Die ging stuk en toen kreeg ik een het nieuwste type, echter deze is ivm veiligheid bijna helemaal afgeschermd. Ik kan daar geen app opzetten die geen toestemming heeft (whitelist).

Dus ben ik opzoek naar iets anders. Wat gebruiken jullie en moet ik nog met bepaalde sockets rekening houden ivm rekencapaciteit van de processor?

Ik gebruik een iPad Pro 2018 11" voor Zwift. Draait prima. Rouvy en Kinomap deden het ook goed. MyWhoosh niet geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door wiljanvdb op 16-12-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo

Op zich draait Zwift op elke iPad wel goed maar het detail niveau is laag ondanks dat de iPads tegenwoordig hele goede specs hebben:

“these devices are still stuck with Basic graphics profiles, 1080p, and 30Hz locks”

https://forums.zwift.com/...and-mobile-and-mac/637476

Nou hoeft dat geen probleem te zijn, maar een Apple TV werkt dus net zo goed.

Ik gebruikte zelf altijd een Apple TV maar sinds kort een nieuwe Macbook PRO (M3) van mijn werk waar ik gelukkig wel apps op kan installeren en ik moet zeggen dat 4K, high details met 60 FPS+ Zwiften toch wel heel mooi is :)

De nieuwe mac mini is trouwens ook echt een krachtpatser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:33
GWBoes schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:03:
Iemand hier al eens zelf een group workout proberen te doen in Zwift? Kan officieel niet maar volgens tips op internet kan je gewoon een meetup aanmaken en dan allebei dezelfde workout kiezen en dan blijf je gewoon bij elkaar terwijl je wel je eigen vermogen doelen fietst.
Ik heb dit gisteren geprobeerd om m'n vriendin een beetje op weg te helpen met workouts rijden in Zwift maar we kregen allebei hele rare waardes. ik trapte veel te weinig en zij veel te veel (alsof onze target waardes omgedraaid waren) paar keer gecontroleerd of de trainers aan de juiste apparaten gekoppeld waren en dat klopte allemaal.
Daarna een nieuwe meetup gestart met gewoon een route en dat werkte wel prima, interferentie tussen twee trainers naast elkaar was het dus ook niet.
Volgens mij is het makkelijker om een club te maken (of een bestaande te joinen). Dan kan je een group workout organiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 08:39

Tot een jaar of 2 geleden heb ik nog Zwift gedraaid op een ipad air 2 (die uit 2014). Sindsdien vervangen voor een ipad air (2022); dat is wel een stuk aangenamer/sneller, maar ik denk dat het op een gewone ipad of een samsung tab s9 ook nog wel zal werken gezien mijn ervaringen met de ipad air 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 02:35
Ik kreeg de 16de weer een Mail dat de JetBlack Vicotry weer in de pre-order ging dus die heb ik besteld om mijn 1ste gen Elite Drivo te vervangen die veel te traag in ERG mode is. In februari komt hij binnen! Ik kan niet wachten om er de eerste meters op te maken. Na alle positieve reviews en snelle firmware updates/ support van JetBlack verwacht ik een fijne upgrade.

Super happy ook met het feit dat de machine nu wifi gaat ondersteunen en dat ik mijn garmin hrm pro direct kan connecten met de machine. Hoe ervaren mensen het fietsen met de Zwift Cog hier?

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 22:12
Ik zag net bij mijn Zwift Ride Frame dat er een deuk in lijkt te zitten? Ik heb hem al een tijdje maar dit is me niet eerder opgevallen. Nu toevallig omdat er licht op valt, is dit normaal? Andere mensen die dit ook hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNNlLyrTjb3UicyV1ccvjxCaqwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yf9XtpyWcLGOpFHyaOUPdPLP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkvuBVIczpAf7vzNRqfY7pEl7pE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5GHMdPXn0vEasBSmb7Kucmb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:01:
Ik zag net bij mijn Zwift Ride Frame dat er een deuk in lijkt te zitten? Ik heb hem al een tijdje maar dit is me niet eerder opgevallen. Nu toevallig omdat er licht op valt, is dit normaal? Andere mensen die dit ook hebben?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben niet thuis dus ik kan het zelf niet checken. Maar hier zie ik het ook in de plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
DaYwaLkUr schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een snelle google brengt mij op deze reddit post.

That dent is by design. It’s to give the tensioner pulley clearance. Look up other pictures online of the ride and you’ll see the same clearance in all their right side chain stays. It doesn’t compromise the strength of the chainstay because the aluminum is formed in that shape, not after it’s already been built. Check out most on-road bikes, they’ll have the same kind of inward bend on the chainstay to give the front derailleurs clearance.

Nog een aandachtspunt is of je stuur wel recht zit. Ik lees posts over sturen die iets naar 1 kant leunen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:56
Ziet er inderdaad uit als het standaard deukje dat je aan de drive side in een frame hebt zitten om ruimte aan het binnenblad te geven. Ze hadden hem alleen wel wat mooier af mogen werken. Dit ziet er uit alsof er iemand wat met een hamer heeft staan meppen tot het pas was.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 22:12
Ik maakte me even druk, thanks alles lijkt in orde. Het stuur is prima mooi recht. Hadden ze wel wat mooier kunnen oplossen ziet er idd uit alsof ze er met een hamer op hebben geslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:35
DaYwaLkUr schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:10:
Ik maakte me even druk, thanks alles lijkt in orde. Het stuur is prima mooi recht. Hadden ze wel wat mooier kunnen oplossen ziet er idd uit alsof ze er met een hamer op hebben geslagen.
Wat waarschijnlijk ook gewoon het geval is. :+ Heb zelf in het frame ook zo'n lelijke deuk zitten. Nog nooit eerder opgevallen trouwens.

Weer een zorg de wereld uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Waarom is er nog geen “Show your rig” topic voor het indoor fietsen hehe. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken voor in mijn schuur.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 15:34
Zo was het bij mij tot voorkort. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Dvo6xuFuExoYIBTQtxeLVkcp5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EbrNCDuXYCuT63ZyHRXfLvN.jpg?f=fotoalbum_large
Beamer aan plafond met een 80" projectiescherm, 2 (synchroon) afstandbediende ventilatoren, Rii i8x draadloos toetsenbord, Decathlon telefoonhouder en natuurlijk de fiets op een Neo 2T met motion plates :+

Whiteboard sticker op de deur leek me handig om ftp waardes op bij de houden maar gezien de constant dalende lijn in de wintermaanden is dat nou niet echt motiverend O-)

Binnenkort gaat dit wel veranderen. Er is een fiets naast komen te staan en daarvoor is deze ruimte net te krap. Dus er wordt een nieuwe ruimte op zolder klaar gemaakt, tzt wel een nieuw plaatje :D

Zo'n groot scherm zou ik echt niet zonder kunnen. Zoveel meer beleving dan een laptop of telefoon

[ Voor 4% gewijzigd door GWBoes op 23-12-2024 09:43 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
bizar dat ze die deuk niet een beetje fatsoenlijk afwerken.. niet omdat het functioneel wat uitmaakt, maar omdat dit echt teveel vragen oproept.. dit ziet er echt -niet- uit alsof het zo is ontworpen...
plaatje van reddit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b3C5dH2spxrD--LZZhrh3GWmkY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bx4RHeDjEskiCbWGdagnd60j.png?f=user_large

en qua design.. er hoeft geen achterwiel in dit frame met een clearance voor banden van x mm breed... dus dit kan op zoveel manieren anders opgelost worden. Die tensioner kan ook nog op 10 andere plekken of smaller, of ...
dit is echt heel bijzonder.

[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 23-12-2024 10:23 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
Prulleman schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:21:
bizar dat ze die deuk niet een beetje fatsoenlijk afwerken.. niet omdat het functioneel wat uitmaakt, maar omdat dit echt teveel vragen oproept.. dit ziet er echt -niet- uit alsof het zo is ontworpen...
plaatje van reddit:
[Afbeelding]

en qua design.. er hoeft geen achterwiel in dit frame met een clearance voor banden van x mm breed... dus dit kan op zoveel manieren anders opgelost worden. Die tensioner kan ook nog op 10 andere plekken of smaller, of ...
Dit is gewoon een hele goedkope manier van produceren. Dit is niet gebogen in een "hiervoor speciaal ontwikkelde machine". Maar het zal functioneel goed zijn.

In China worden er hele (casco) schepen gebouwd, waarbij op de hele scheepswerf geen haakse tol te vinden is 8)7, dus ik vind niks meer gek.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:27
plaatje van reddit:
[Afbeelding]

Design = 2x met een hamer meppen, spuiten en in de doos stoppen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greybeard
plaatje van reddit:
[Afbeelding]

In de zelfde reddit Post.. Best triest als je dit zo leest.
"I've been in the manufacturing side of the cycling industry for over 20 years. Much of that doing consulting work for frame manufacturers in Taiwan and China, from high end composites for brands with world tour pro teams to mass market steel frames for Huffy/ Walmart.

Zwift must be sourcing this frame for peanuts at the lowest of the low end Chinese steel frame factories because I've never seen such a slap dash process for putting in a chain stay relief, even on frames for complete bikes with sub $100 FOB pricing. Truly shameless process design and QC."

"That's a total shocker and Zwift should be embarrassed. Zwift are hiding hundreds of complaints on their forums around basic issues that should have been resolved prior to pressing the button on mass production. Some people are having to stretch the frames out to fit the 142 setup, others cant get the thru-axle threaded as the chain-stays are too far apart. I don't even think a jig is used to get consistency. Just poor but Zwift continue to take the punters on the journey."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
GWBoes schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:42:
Zo was het bij mij tot voorkort. [Afbeelding]
Beamer aan plafond met een 80" projectiescherm, 2 (synchroon) afstandbediende ventilatoren, Rii i8x draadloos toetsenbord, Decathlon telefoonhouder en natuurlijk de fiets op een Neo 2T met motion plates :+

Whiteboard sticker op de deur leek me handig om ftp waardes op bij de houden maar gezien de constant dalende lijn in de wintermaanden is dat nou niet echt motiverend O-)

Binnenkort gaat dit wel veranderen. Er is een fiets naast komen te staan en daarvoor is deze ruimte net te krap. Dus er wordt een nieuwe ruimte op zolder klaar gemaakt, tzt wel een nieuw plaatje :D

Zo'n groot scherm zou ik echt niet zonder kunnen. Zoveel meer beleving dan een laptop of telefoon
Thanks en ben benieuwd naar je nieuwe opzet! Ik zit zelf in de schuur. Dat is makkelijk qua ventilatie en geluid. Maar het is niet de meest inspirerende en opgeruimde ruimte. Zit zelf wel te kijken naar een tv met apple tv ipv een ipad. Kan ik tenminste een deel van de troep niet zien 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:11
Niet echt een paincave, maar bij mij staat hij in de slaapkamer van mijn appartementje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJZ-SaiZT8IGYbKB-alYSDpZtlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHtKmPcHo9H9YkPibgoeCOzo.jpg?f=fotoalbum_large

In de wintermaanden ruim ik de Tacx op en staat de fiets daar geparkeerd (heb daarnaast slechts een niet afgesloten, vochtig schuurtje).

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 25-12-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Mijn tacx neo2t heeft de geest gegeven, blijkbaar een probleem met overhitting van een diode (?). Nu las ik dat het zou kunnen dat het vervangen van een diode op de printplaat weer leven in mijn Tacx zou kunnen brengen.

Is hier toevallig iemand die dat kan en zou willen assisteren, of is er iemand die een ‘Tacx-dokter’ kent? Ik vind ze wel in Engeland maar goed, dan kan ik beter een nieuwe kopen…

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greybeard
Ugchel schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:19:
Mijn tacx neo2t heeft de geest gegeven, blijkbaar een probleem met overhitting van een diode (?). Nu las ik dat het zou kunnen dat het vervangen van een diode op de printplaat weer leven in mijn Tacx zou kunnen brengen.

Is hier toevallig iemand die dat kan en zou willen assisteren, of is er iemand die een ‘Tacx-dokter’ kent? Ik vind ze wel in Engeland maar goed, dan kan ik beter een nieuwe kopen…
Ben je zelf handig genoeg om met een multimeter te toetsen of dit jouw issue is? Dan kan je gewoon een handige techneut in vraag en aanbod aanschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 17:58

Crakie

I want my board back, Lance

Dit is mijn eerste indoorseizoen en ik ben begonnen zadels te testen. Maar nu begin ik me af te vragen of dat wel zo handig is. Het is allemaal toch een stuk statischer dan buiten, kortere ritten, geen stoplichten, enz. Aan de andere kant: als ik iets kan vinden waar ik het een uur op uithou, dan zal het buiten ook wel snor zitten. Wat denken jullie?

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Crakie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:36:
Dit is mijn eerste indoorseizoen en ik ben begonnen zadels te testen. Maar nu begin ik me af te vragen of dat wel zo handig is. Het is allemaal toch een stuk statischer dan buiten, kortere ritten, geen stoplichten, enz. Aan de andere kant: als ik iets kan vinden waar ik het een uur op uithou, dan zal het buiten ook wel snor zitten. Wat denken jullie?
Inderdaad, als het binnen goed is, zal het buiten ook goed zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Crakie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:36:
Edit: nvm

[ Voor 25% gewijzigd door Requiem19 op 27-12-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Voor mn paincave heb ik een nieuwe tv gekocht. Ik twijfel of deze op een tv standaard moet of op een kastje. Kastje geeft me meteen wat extra bergruimte.

Aan eenieder met tv de vraag; op welke hoogte staat die bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
crimby schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:45:
Voor mn paincave heb ik een nieuwe tv gekocht. Ik twijfel of deze op een tv standaard moet of op een kastje. Kastje geeft me meteen wat extra bergruimte.

Aan eenieder met tv de vraag; op welke hoogte staat die bij jullie?
Op een TV kastje dus redelijk laag. Voelt natuurlijk om een beetje omlaag te kijken, doe ik buiten ook.
Pagina: 1 ... 153 ... 158 Laatste