If you can see, look. If you can look, observe
Ik heb voor binnen een goedkoop zadel (wel eentje met rails en race uitvoering) van de karwei met veel demping. Werkt goed voor binnen en kan nu makkelijker ritjes van 1,5u of langer volhouden. Met een zadel van mijn racefiets krijg ik binnen na 45 min zoveel last. Buiten overigens nooit last van zadels..Crakie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:36:
Dit is mijn eerste indoorseizoen en ik ben begonnen zadels te testen. Maar nu begin ik me af te vragen of dat wel zo handig is. Het is allemaal toch een stuk statischer dan buiten, kortere ritten, geen stoplichten, enz. Aan de andere kant: als ik iets kan vinden waar ik het een uur op uithou, dan zal het buiten ook wel snor zitten. Wat denken jullie?
Ik heb nog nooit lekker op een racefiets gezetenaaaido schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:28:
[...]
Ik heb voor binnen een goedkoop zadel (wel eentje met rails en race uitvoering) van de karwei met veel demping. Werkt goed voor binnen en kan nu makkelijker ritjes van 1,5u of langer volhouden. Met een zadel van mijn racefiets krijg ik binnen na 45 min zoveel last. Buiten overigens nooit last van zadels..
Op de MTB weinig last, ook als ik die als gravelfiets gebruik. Zou bijna de MTB op mijn Kickr zetten
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Lidocainegel moeten smeren op je perineum is echt geen goed teken.
Bikefit heb ik gedaan, al hou ik het niet vol in de houding die volgens de fitter optimaal is. Daar heb je mij in het wielrenervaringtopic al een keer mee geholpen, namelijk door een verstelbare stuurpen aan te raden. Zit heel fijn, afgezien van het zadel.Reginas schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:28:
@Crakie Al eens een bikefit overwogen om tot een betere zitpositie te komen? Eventueel aangevuld met een zadeldrukmeting?
Lidocainegel moeten smeren op je perineum is echt geen goed teken.
Mijn nieuwe zadel zal sowieso het perineum moeten ontzien, dan is de lidocaine verleden tijd. Maar dan moeten mijn zitbotjes wel meewerken, want die zullen meer gewicht moeten gaan dragen.
Er zit verschil tussen bikefitters en kwakzalvers die zich voordoen als bikefitter.Crakie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:11:
[...]
Bikefit heb ik gedaan, al hou ik het niet vol in de houding die volgens de fitter optimaal is..
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dit was geen kwakzalver, al kun je altijd discussiëren over wat optimaal is.mhr-zip schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:18:
[...]
Er zit verschil tussen bikefitters en kwakzalvers die zich voordoen als bikefitter.
Je hebt gelijk. Hij heeft het goed gedaan.Crakie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:51:
[...]
Dit was geen kwakzalver, al kun je altijd discussiëren over wat optimaal is.
Het programma is open source en de source is te vinden op https://github.com/incyclist.
In vergelijking met GoldenCheetah is de interface, wat mij betreft, helderder en eenvoudiger.
/f/image/eWpxosKFNZAofsCpWtLIjBmv.png?f=fotoalbum_large)
Het is mogelijk om met Incyclist eerder opgenomen routes te rijden, zowel routes die eerder zijn opgenomen met een video als waar alleen een GPX-bestand van is. Ingebouwd zijn ook al een aantal routes, met en zonder video, maar je kunt er zelf ook video's en dergelijke aan toevoegen. Verder kunnen er workouts mee gedaan worden.
In een handleiding heb ik het één en ander toegelicht. Deze handleiding gaat ook op Github geplaatst worden door de ontwikkelaar (op https://github.com/incyclist/documentation), maar is nu tijdelijk alleen nog even te vinden op mijn eigen domein: https://www.vermail.nl/Incyclist/.
Zoals in de bijlage van de handleiding is te lezen is het mogelijk om oude Tacx video's, die je uit je oude Tacx-installatie zou kunnen halen, te converteren en te gebruiken. Helaas is het proces wat daar ik daarvoor heb kunnen bedenken nog niet goed genoeg, waardoor de video's steeds versnellen en dan weer langzamer gaan. Ik hoop echter dat ik de auteur van de tool die ik hiervoor gebruik (https://lunicus.org/Forum/viewtopic.php?f=20&t=686) kan bewegen de tool aan te passen.
[ Voor 9% gewijzigd door Frij5fd op 29-12-2024 11:39 ]
Waardevol om te zien hoe een gedownloade gpx eruit zal zien.
Hoe vloeiend gaan de streetview video's?
Ik zou zeker je mountainbike op de kickr zetten als dat fijn rijdt. Of je mountainbike zadel op je racefiets zetten. Hier ook bikefit gehad (meerdere malen). Mijn conclusie is toch wel dat comfort koning boven alles is. Dan maar iets minder aero.Crakie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:03:
[...]
Ik heb nog nooit lekker op een racefiets gezetenIk gebruikte wel eens lidocaine voor lange ritten om het perineum te verdoven. Maar ik wil daar geen gewoonte van maken. Nu zoekende naar een zadel die het perineum ontziet, maar je raadt het al: pijn aan de zitbotjes. Hoop dat ik kan wennen.
Op de MTB weinig last, ook als ik die als gravelfiets gebruik. Zou bijna de MTB op mijn Kickr zetten
De Kickr staat in de woonkamer, dan is zo'n MTB wel heftig. Het comfort van een zadel hangt sterk af van je houding, maar het valt te proberen. Moet ik wel gereedschap hebben waarmee ik de inbusjes los krijg.aaaido schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:48:
[...]
Ik zou zeker je mountainbike op de kickr zetten als dat fijn rijdt. Of je mountainbike zadel op je racefiets zetten. Hier ook bikefit gehad (meerdere malen). Mijn conclusie is toch wel dat comfort koning boven alles is. Dan maar iets minder aero.
Helemaal eens met comfort! Ik ben veel meer duurritten op de MTB gaan doen vanwege pijnklachten in mijn benen op de racefiets waar fysiotherapeuten en een sportarts geen verklaring voor hebben. Op de MTB heb ik die niet, en bovendien dus weinig zadelpijn. Er ging een wereld voor mij open.
Ik heb het net uitgeprobeerd:Frij5fd schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:01:
Ik gebruik sinds een tijdje Incyclist, wat misschien voor meer mensen interessant kan zijn: https://incyclist.com/. Het ondersteunt de meeste moderne smarttrainers.
Het programma is open source en de source is te vinden op https://github.com/incyclist.
In vergelijking met GoldenCheetah is de interface, wat mij betreft, helderder en eenvoudiger.
[Afbeelding]
Het is mogelijk om met Incyclist eerder opgenomen routes te rijden, zowel routes die eerder zijn opgenomen met een video als waar alleen een GPX-bestand van is. Ingebouwd zijn ook al een aantal routes, met en zonder video, maar je kunt er zelf ook video's en dergelijke aan toevoegen. Verder kunnen er workouts mee gedaan worden.
In een handleiding heb ik het één en ander toegelicht. Deze handleiding gaat ook op Github geplaatst worden door de ontwikkelaar (op https://github.com/incyclist/documentation), maar is nu tijdelijk alleen nog even te vinden op mijn eigen domein: https://www.vermail.nl/Incyclist/.
Zoals in de bijlage van de handleiding is te lezen is het mogelijk om oude Tacx video's, die je uit je oude Tacx-installatie zou kunnen halen, te converteren en te gebruiken. Helaas is het proces wat daar ik daarvoor heb kunnen bedenken nog niet goed genoeg, waardoor de video's steeds versnellen en dan weer langzamer gaan. Ik hoop echter dat ik de auteur van de tool die ik hiervoor gebruik (https://lunicus.org/Forum/viewtopic.php?f=20&t=686) kan bewegen de tool aan te passen.
- Eigen route geupload
- Rijden met Streetview
- Workout geladen
Connectiviteit
Hij kan verbinden met ANT+ en BT. Ik heb een Tacx Neo 2T. Hij verbond zonder problemen met BT voor de aansturing, snelheid, vermogen en RPM. Voor een Garmin HR sensor (geen BT) heb ik een ANT+ dongle gebruikt. Verbond ook probleemloos.
Geen connectiviteitsproblemen gehad tijdens de rit. Top!
Streetview
Is niet vloeiend. Het zijn foto's die getoond worden. Elke keer 10 of 20 meter verder. Bij het wisselen van de foto's is het even vaag en daarna scherp. Het is dus geen video.
Streetview loopt niet synchroon met de GPX
In een venster wordt een map (OpenStreetMap) getoond met de route, zodat je ziet waar je bent.
Wel geinig om de buurt eens te verkennen
Workout
Ik had een workout uit Trainerday gedownload in ZWO formaat. Ik had verwacht dat ERG het primaire formaat zou zijn, maar dat wordt niet ondersteund. Maar...prima zo.
Workout werkt prima en de datavelden zijn voldoende. De velden (bijv HR) wisselen tussen bijv max en huidige.
De workout is in beeld. Je ziet dus waar het afzien wordt. Timers geven aan hoe lang je nog in een blok moet.
Reallife Video
Ik heb in animatie de video van de Pordoi gezien. De video's van bijv Bigringvr zijn van hogere kwaliteit. Maar wat mij betreft is het in InCyclist netjes verzorgt.
Integratie
Ik heb de integratie met Strava niet gebruikt. Ik registreer de rit gewoon met mijn Garmin Edge. Deze upload naar Connect.Garmin.
Review activiteiten
Prima overzicht. Per activiteit is de route te zien met de afgelegde afstand en tijd. In een grafiek het vermogen, hoogtemeters en de HR.
Conclusie
Ik ben onder de indruk wat hier door iemand voor zichzelf is gemaakt. Er zal vast wat op aan te merken zijn, maar voor de prijs hoef je het niet te laten
@Frij5fd Dank voor de tip!
[ Voor 3% gewijzigd door Stillekracht op 29-12-2024 20:13 ]
Voorheen zaten 95% van mijn strava ''vrienden'' op Zwift, maar ik zie nu van alles langskomen. Overigens houdt ik het mooi bij TrainerRoad
Ik ben daar een van en vind het eerlijkgezegd niet raar, 20 euro per maand is er gewoon los over wat mij betreft.pier87 schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:42:
Wat mij begint op te vallen, dat niet iedereen meer Zwift gebruikt, maar dat er sinds deze winter veel gehopt wordt naar andere platformen.
Voorheen zaten 95% van mijn strava ''vrienden'' op Zwift, maar ik zie nu van alles langskomen. Overigens houdt ik het mooi bij TrainerRoad
Vorig jaar reed ik ongeveer 4x per week, wat een ritje net geen euro duur maakt. (was 15 euro/ maand en ongeveer 16 ritjes per maand). Prima wat mij betreft.
Dit jaar rijd ik een stuk minder (wat meer bezig andere sporten ook) waardoor ik ongeveer 1,5x per week rijd. Gemiddeld (20/6) 3,3 euro per ritje op Zwift dus dit jaar. Echt niet prima meer voor mij.
Ik probeer momenteel mywhoosh. Is niet hetzelfde, maar gelijk genoeg voor mij. Beeldkwaliteit is gewoon "anders", maar tegelijk kijk ik meestal podcasts (splitscreen) dus veel kan me dat niet schelen.
Grootste nadeel is dat mijn vriendjes inderdaad niet allemaal meer gecentreerd zitten.
Gecombineerd met een zwemabbo en gymabbo werd het me wat te gortig. Mijn gymabbo kost mij ongeveer 3 euro per beurt (ook 1,5x per week) en die moeten voor mij een hele infrastructuur klaarzetten en onderhouden. Zwift moet gewoon hun serverpark draaiende houden, wat nu niet exact een cutting edge staaltje techniek meer is.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Qua kosten maakte het geen verschil, maar beide aanhouden was mij ook weer te gortig. Dus tja dan kijk ik nu naar interval blokjes ipv een virtueel fietsend poppetje..
De ontwikkelingen gaan hard, en het is een kwestie van tijd dat de grote succesfactoren straks in 1 platfom komen.. Zwift zie je langzaam al bewegen naar meer training gebaseerd features.. Kwestie van tijd dat je daar straks ook gepersonaliseerde schema's kunt maken op basis van je wensen/behoeften en door AI worden bijgestuurd.
Engineers zijn duur ja, maar je kunt ook zoals Elon Musk gewoon 80% ontslaan bij X (Twitter) en meer efficienter laten werken..
Geen idee hoe Zwift in de mensen zit hoor, maar gezien de "freeware" ontwikkelingen die laatste tijd opduiken en er goed/gelikt uitzien dan zal Zwift nog even flink aan de bak moeten om de voorsprong te houden.
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Ben het echt totaal met je on-eens. Zwift kan vanuit die infra wereldwijd enkele 10-duizenden mensen tegelijk laten rijden, dat red mijn sportschool niet. Ook haalt mijn sportschool/zwembad geen 620 miljoen dollar kapitaal op, die toch een keer terugverdiend zal moeten worden, en die funding rondes lijken toch wel aardig te corresponderen met de prijsverhogingen...MrAngry schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:43:
Ik vind die gym en zwembad analogie niet zo handig. Ja, ze hebben een fysieke infra, maar ik denk niet dat ze software engineers en architecten in dienst hebben die tonnen per jaar kosten. Het is bij Zwift e.d. wel meer dan alleen een serverparkje onderhouden, een stuk maatwerk software is net zo goed een infrastructuur.
Hier overgestapt op Rouvy en bevalt prima!
Edit: Trainerroad is net zo duur als Zwift? Kan het niet goed vinden op hun website…
[ Voor 19% gewijzigd door crimby op 30-12-2024 15:23 ]
Ziet er visueel stukken beter uit dan Zwift.
Wel met het nadeel dat je een enigzins fatsoenlijke grafische kaart moet hebben. Ik heb een GTX 1060 (op een 4K TV scherm) in mijn paincave pc zitten.
De framerate was af en toe net te laag, richting 20 fps, maar gem. rond 25 fps. (alle grafische settings stonden op max.)
Dus dan denk ik gelijk, ik moet de grafische kaart gaan upgraden (RTX 2060/2070 >> RTX 4060).
In zwift draait dezelfde setup vlekkeloos en vlot.
Ik kom er nu achter dat MyWoosh voor windows dus in een "normale" versie is te downloaden en in een HD versie.
Ik denk dat ik de HD versie heb draaien, maar kan ik nu niet checken.
mountainbiker
crimby schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:23:
Waarom is er nog geen “Show your rig” topic voor het indoor fietsen hehe. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken voor in mijn schuur.
:strip_exif()/f/image/3f1d0YozfP4G1pfOt52XR96w.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn setup. Hier zie je een KICKR v5, een Tunturi Verstelbare Bank (UB80) en Bowflex verstelbare dumbbells (SelectTech 552i). En tevens een sta ventilator + 2 kleine ventilators op de grond welke ik alle drie vanaf mijn telefoon aan/uit kan zetten.
Het is ook de logeerkamer dus af en toe moet ik de setup even verplaatsen naar mijn thuiswerkkamer als er loges zijn
de niet HD versie zou wel een hogere framerate moeten halen op je 1060. Ik haal op mijn 1650 (small formfactor) gemakkelijk 40+ fps met alle instelling op het hoogste. De kaart raakt daar nog geen 100% op, ik lijk vooral cpu limited te zijn. (10j oude CPU...)mountainbiker schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:47:
Toevallig gisteren ook voor het eerst MyWoosh voor windows (gratis) geprobeerd. (jaarabbo Zwift loopt begin januari af)
Ziet er visueel stukken beter uit dan Zwift.
Wel met het nadeel dat je een enigzins fatsoenlijke grafische kaart moet hebben. Ik heb een GTX 1060 (op een 4K TV scherm) in mijn paincave pc zitten.
De framerate was af en toe net te laag, richting 20 fps, maar gem. rond 25 fps. (alle grafische settings stonden op max.)
Dus dan denk ik gelijk, ik moet de grafische kaart gaan upgraden (RTX 2060/2070 >> RTX 4060).
In zwift draait dezelfde setup vlekkeloos en vlot.
Ik kom er nu achter dat MyWoosh voor windows dus in een "normale" versie is te downloaden en in een HD versie.
Ik denk dat ik de HD versie heb draaien, maar kan ik nu niet checken.
De niet HD versie is imho zo goed als gelijk aan zwift, gewoon minder cartoony.
In veel andere apps is het sociale aspect niet eens aanwezig of in mindere mate.
Heb je daar geen/minder behoefte aan dan zijn er tal van alternatieven.
Ja dit, ik snap dat Zwift bashen niet zo, blijkbaar hebben voldoende mensen het er voor over zo lang de community daar is. Voor wie geen community wil leef jezelf uit met de alternatieven maar ik zit op Zwift voor die community. Ik vind de prijs persoonlijk nog wel meevallen, voor netflix, spotify etc zijn de prijzen ook allemaal gelijkwaardig omhoog gegaan.Roozzz schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:02:
Zwift is ver vooruit op het gebied van competities, group rides, clubs/teams en user base. Op het sociale vlak is er geen enkel platform dat ook maar in de buurt komt...
Heb je daar geen/minder behoefte aan dan zijn er tal van alternatieven.
Nu wordt MyWhoosh financieel ondersteund door de UAE maar zodra de user base op MyWhoosh ook substantieel wordt om interessant te zijn dan wordt dat ook een betaalde app en ik zie dat eerlijk gezegd liever niet gebeuren gezien de sportswashing bijsmaak die bij deze app zit.
Mocht ik behoefte hebben aan gefilmde rides narijden wordt mijn alternatief waarschijnlijk Rouvy en als ik ooit gestructureerd trainen weer op wil pakken en als ik ooit gestructureerd trainen op wil pakken wordt de keuze op dit moment voor mij trainerroad.
Voor kleine alternatieven van verschillende ontwikkelaars, zoals incyclist bovenstaand heb ik wel veel respect.
[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 30-12-2024 20:17 ]
Hoezo is het meteen bashen? Iedereen heeft toch een mening en een reden om zwift wel of niet te gebruiken?
Het sociale aspect van Zwift heb ik eerlijk gezegd nooit begrepen. Althans, ik zie dat het er is.. maar snap niet hoe. Via de telefoon typen? Ik kan dan echt niet serieus fietsen

Wat ik bedoel met bashen is dat mensen kennelijk de behoefte voelen om hier te melden dat ze Zwift niet gebruiken om bepaalde redenen, nu gebruik je bijvoorbeeld zelf weer decrimby schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:38:
[...]
Hoezo is het meteen bashen? Iedereen heeft toch een mening en een reden om zwift wel of niet te gebruiken?
Het sociale aspect van Zwift heb ik eerlijk gezegd nooit begrepen. Althans, ik zie dat het er is.. maar snap niet hoe. Via de telefoon typen? Ik kan dan echt niet serieus fietsen

Voor mij is de toegevoegde waarde niet het typen van hele verhalen nee, tijdens wedstrijdjes gebeurt dat ook niet echt overigens, hooguit korte tactische dingetjes of er is even echt niets te doen inderdaad. Ik bedoel gewoon zoals @Roozzz zegt dat je vaak dezelfde mensen tegenkomt bij bepaalde ritten en bij wedstrijden is er iets interactiefs, je kan samen aanvallen bijvoorbeeld. Voor mij voegt dat echt wel iets toe, als je met tweeen weg probeert te blijven van achtervolgend groepje ofzo.
Dat is ook het voornaamste wat ik doe op Zwift, wedstrijdjes, voor mijn duurritten ga ik bij voorkeur naar buiten. Maar zo deelt iedereen het anders in, en als een ander daar geen behoefte aan heeft en iets anders kiest is dat ook prima, ik heb daar geen oordeel over.
Edit: Oja en "Cartoony app met lichtgevende wielen", ik vind dat "cartoony" juist prettiger dan een neppe zogenaamd realistische animatie wat er houterig uit ziet die je wel eens ziet in andere apps, bovendien zorgt het er voor dat het er op een aardappel nog steeds redelijk uit kan zien wat weer bij draagt aan de grootte van de userbase. De lichtgevende wielen, tja, dat is toch al niet meer de beste fiets, dus zie je ook weer steeds minder nu, bovendien zag ik al dat MyWhoosh dit ook al gekopieerd heeft.
[ Voor 43% gewijzigd door Kluus op 31-12-2024 10:29 . Reden: Ik neem mijn eerste alinea terug, dat was overtrokken. ]
Het is maar net wat je ambieert. Op mijn leeftijd verwacht ik niet door te trainen nog iets te bereiken. Ik gebruik Zwift met veel plezier vanwege de groepsritten en races. (Hoewel races voor mij sinds de invoering van ZRS in plaats van CE wel minder leuk zijn geworden, maar dat is een hele andere discussie.)verstappen33 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:32:
Ik ben ook overgestapt van Zwift naar TrainerRoad, puur omdat TrainerRoad meer gericht is op echt trainen i.pv. de gaming factor die Zwift biedt.
Ik gebruik een draadloos toetsenbordje die gekoppeld is aan mijn gaming notebook, kan je prima op typen. In een volle sprint is het lastig typen ja, maar voor het overige lijkt het mij geen probleem.crimby schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:38:
[...]
Om even hierop in te haken, waarom vind je het niks? Ik heb nog niet veel races gedaan met het nieuwe systeem, maar voor mijn gevoel zit het veld wat dichter bij elkaar.kwiebus schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:55:
[...]
(Hoewel races voor mij sinds de invoering van ZRS in plaats van CE wel minder leuk zijn geworden, maar dat is een hele andere discussie.)
Het probleem is dat ik regelmatig aan het rijden ben tegen rijders die onder CE in Cat A en B vielen terwijl ikzelf C was op het randje van B.
Op 17-12 deed ik bijvoorbeeld een race waarbij de top 20 tussen 3.6 en 4.1 W/kg reed gedurende ruim 30 minuten. De winnaar van deze race reed 4.0 W/kg. Als ik kijk naar mijn 30 min power dan is die slechts 3.3 W/kg ofwel 322W.
Als ik kijk naar de 5min power van de winnaar dan is die 4.8 W/g terwijl de mijne slechts 3.7 W/kg is. Zo'n beetje de gehele top 50 had een hogere 5min power dan ik, dus als die rijders er op een heuveltje even aan trekken dan ben ik al snel gezien.
Met CE kon ik in de C-cat vaak wel tot aan de finish meekomen tenzij er geklommen moest worden maar nu is dat bijkans onmogelijk.
Ik heb op dit moment een ZRS score van 357 en het gevoel dat ik daarmee nu tussen wal en schip val.
Wedstrijden en groepsritten doe ik niet inderdaad, dus dan gebruik ik sowieso al niet de kracht van Zwift.
Ja, goede reactie, mijn reactie was ook wel wat overtrokken, excuses daarvoor.crimby schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:29:
@Kluus die smiley ging over het feit dat ik te simpel ben om door te trappen en te chatten, als het dus al getuigd van weinig respect.. dan wel richting mijzelf.
Wedstrijden en groepsritten doe ik niet inderdaad, dus dan gebruik ik sowieso al niet de kracht van Zwift.
On another note, ik heb nu iemand in mijn strava feed die zijn voorgenomen ritten op rouvy loopt te spammen in strava posts, dat gaat me toch wel wat ver.
[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 31-12-2024 08:04 ]
Ik vind het veel leuker om buiten ritjes te zien met leuke routes, paar foto’s erbij. Of een bijzonder indoorritje ofzo.
Ja, same, maar deze krijg ik nu dus twee keer te zien. Mits hij het ook echt gaat doen.Requiem19 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:06:
Ik vind sws niet heel boeiend om iemands indoor ritten te zien op Strava.
Ik vind het veel leuker om buiten ritjes te zien met leuke routes, paar foto’s erbij. Of een bijzonder indoorritje ofzo.
[ Voor 58% gewijzigd door Kluus op 31-12-2024 08:25 ]
Dubbele terror inderdaad.Kluus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:10:
[...]
Ja, same, maar deze krijg ik nu dus twee keer te zien. Mits hij het ook echt gaat doen.
Waar ik wel af en toe zat van wordt zijn al die onzin ritjes, korte woon-werk, hond uitlaten of even naar de supermarkt.. Ik zie soms ritjes van 1,5km voorbij komen waarvan ik denk: "Gast, moet elke poep en scheet op strava?"
@verstappen33 daarom heb ik nu standaard alles op verborgen en zet ik alleen de echte indoor/outdoor trainingen aan voor volgers.
Mijn wandelingen van 1-5+km hoef ik niet met de wereld te delen, maar zijn er over een jaar wel dusdanig veel dat ik het leuk vind om mee te nemen in de totalen bij Strava. Maar die ziet dus verder niemand.
In mijn Strava feed zit iemand die met een Garmin op Zwift rijdt. Dus een online ritje verschijnt 2x in de feed.
Al een keer aangegeven dat hij online ritjes 2x registreert, maar werd lacherig over gedaan.
Maar wel pochen aan het eind van het jaar dat hij over de 10.000 km zit.
Je kan facebook achtige posts maken op strava, dat is wat hij doet, met een screenshot van rouvy er in. De reden dat hij het doet is waarschijnlijk om wat van zijn volgers in die rit te krijgen.crimby schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:50:
Whutt voorgenomen ritten? Wist niet eens dat dat kon en waarom je dat zou willen op strava.
@verstappen33 daarom heb ik nu standaard alles op verborgen en zet ik alleen de echte indoor/outdoor trainingen aan voor volgers.
Mijn wandelingen van 1-5+km hoef ik niet met de wereld te delen, maar zijn er over een jaar wel dusdanig veel dat ik het leuk vind om mee te nemen in de totalen bij Strava. Maar die ziet dus verder niemand.
@Simbob thanks voor de tip, gelijk voor deze toegepast
[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 31-12-2024 08:58 ]
Die heb ik er ook tussen zitten, idem met buitenritjes, via de Edge en ook via het horloge opnemen..Simbob schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:54:
Sommige heb ik idd geblokkeerd op Strava, dan zie je niets meer van die persoon, maar ze staan nog wel in de volg lijst om eventuele scheve gezichten te voorkomen.
In mijn Strava feed zit iemand die met een Garmin op Zwift rijdt. Dus een online ritje verschijnt 2x in de feed.
Al een keer aangegeven dat hij online ritjes 2x registreert, maar werd lacherig over gedaan.
Maar wel pochen aan het eind van het jaar dat hij over de 10.000 km zit.
Zijn excuus: Stel je voor dat het apparaat niet goed registreert dan heb ik nog een backup..

In theorie waar, maar dan moet je ook consequent de 2e rit verwijderen uit je tijdlijn.. En dat doet die dan weer niet..
Ik ben ook schuldigverstappen33 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:40:
Indoor of outdoor ritjes op Strava vind ik geen verschil, ik geef kudo's om iemand effort die hij in een rit/training stopt..
Waar ik wel af en toe zat van wordt zijn al die onzin ritjes, korte woon-werk, hond uitlaten of even naar de supermarkt.. Ik zie soms ritjes van 1,5km voorbij komen waarvan ik denk: "Gast, moet elke poep en scheet op strava?"
Sommige woon-werk ritjes zijn wel kudo's waard hoor.. Ik zie genoeg mensen die 30-40km enkele reis lekker op de fiets springen, die verdienen wel kudo's..Torgo schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:58:
[...]
Ik ben ook schuldig. Maar ik log mijn woon-werk ritjes als commute en dat doe ik vanaf mijn Garmin watch om de statistieken te verzamelen en die logt ze dan automatisch naar Strava. Maar dat is dus niet voor de kudo farming
Maar de ritjes onder de 10km krijgen van mij weinig tot geen aandacht, en al helemaal niet de ritjes op e-bikes
Oh wauw, laat ze dat lekker op facebook houden dan ;-)Kluus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:54:
[...]
Je kan facebook achtige posts maken op strava, dat is wat hij doet, met een screenshot van rouvy er in. De reden dat hij het doet is waarschijnlijk om wat van zijn volgers in die rit te krijgen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ew9d96GjuWYCeRFJjj7157oh.jpg?f=user_large)
De optie "Niet publiceren in startpagina- of clubfeeds" gaat het leven van je volgers echt volkomen verrijken. Ik weet dat er al jaren op je GGZ wordt bezuinigd wordt, dus het is echt tijd om allemaal zelf ons steentje bij te dragen. Echt niemand boeit het dat je een 15 minuten warm-up gedaan hebt bij Makuri Island met 43 km/u gemiddeld, gevolgd door een race op een dinsdagavond.
Het mooie van deze functie is dat het wel je autistische brain kan stimuleren, alle cijfertjes tellen gewoon mee voor je jaartotaal. Iedereen die het wil zien kan het ook gewoon opzoeken op je profiel. Maar het onderdrukt je narcistische brain om alles maar bij iedereen in zijn gezichtsveld te proppen. En het alleen voor je volgers beschikbaar zetten, helpt niet! Dat is alleen voor je privacy
This is Dr. Frasier Crane wishing you all good mental health.
Voor iedereen die (teveel) mensen in zijn tijd lijn heeft met activiteiten die hij niet wil zien, dan is er de chrome plugin "Sauce for Strava". Hier kan je instellen wat je niet wil zien, bijv indoor of wandelingen (al dan niet aangevuld met een tot x km-ers).
https://chromewebstore.go...apdcdmncdghkeahgfmnobigha
Voor wat betreft Sauce for Strava, dat gebruik ik ook (ik doneer ook) maar dat werkt voor zo ver ik weet alleen voor de browser versie van Strava, terwijl ik er in de app het meeste "last" van heb.
Ik heb geen Chrome dus gebruik: https://www.activityfix.commhr-zip schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:32:
Voor iedereen die Zwift (of anders indoor traint).
offtopic:
Voor iedereen die (teveel) mensen in zijn tijd lijn heeft met activiteiten die hij niet wil zien, dan is er de chrome plugin "Sauce for Strava". Hier kan je instellen wat je niet wil zien, bijv indoor of wandelingen (al dan niet aangevuld met een tot x km-ers).
https://chromewebstore.go...apdcdmncdghkeahgfmnobigha
Is activityFix niet iets om je eigen trainingen aan te passen / verbergen etc. Die browser extensies gaan volgens mij om het filteren in je activity feed, dus voornamelijk trainingen van anderen.GerbenBK schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:50:
[...]
Ik heb geen Chrome dus gebruik: https://www.activityfix.com
Ik heb ook geen chrome maar er is ook een firefox plugin...GerbenBK schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:50:
[...]
Ah dat kan idd ja. Ik gebruik het om bepaalde activiteiten (bijvoorbeeld: recorded by apple watch) standaard op Mute te zetten zodat ik ik de timeline van anderen niet spam.Stevie-P schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:56:
[...]
Is activityFix niet iets om je eigen trainingen aan te passen / verbergen etc. Die browser extensies gaan volgens mij om het filteren in je activity feed, dus voornamelijk trainingen van anderen.
(ook geen firefox meer btw
[ Voor 3% gewijzigd door GerbenBK op 31-12-2024 12:01 ]
Hierbij 2 foto'scrimby schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:23:
Waarom is er nog geen “Show your rig” topic voor het indoor fietsen hehe. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken voor in mijn schuur.
:strip_exif()/f/image/kngGnzR3HIKemtyEMmJFouRk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XrU0i8fMlwOFhnmOMe0k57bX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, die is site is goud. Iedereen die het niet kent, kijk er eens naar!GerbenBK schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:50:
[...]
Maar die site kan dus niet de optie "Niet publiceren in startpagina- of clubfeeds" aanzetten zover als ik weet.
Nee. Maar verbeter de wereld, begin bij jezelf.Kluus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:41:
Bovenstaand doe ik al, al publiceer ik de rit zelf wel, misschien stop ik daar ook wel mee inderdaad, voor warmup en cooldown laat ik sowieso op prive staan. Alleen het is net als met spatborden, je kan zelf aardig zijn voor je volgers, maar dat krijg je vaak niet terug betaald helaas.
En ik ben voorstander van "Niet publiceren in startpagina- of clubfeeds", dan telt het gewoon mee met je totaal aantal km van het jaar.
Daar waar de betaalde versie van Strava een verschil zou kunnen maken, daar doen ze het niet....Voor wat betreft Sauce for Strava, dat gebruik ik ook (ik doneer ook) maar dat werkt voor zo ver ik weet alleen voor de browser versie van Strava, terwijl ik er in de app het meeste "last" van heb.
[ Voor 55% gewijzigd door mhr-zip op 31-12-2024 12:54 ]
Sowieso dat die verlichting je 5 watt extra geeft!Simbob schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:27:
[...]
Hierbij 2 foto's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb deze dagen een nieuwe tv neergezet aan een standaard. Moet verder nog wel wat inrichten en ophangen want mis wat ruimte voor bv mn handdoek. En vrij troosteloos zo in de schuur.
:strip_exif()/f/image/rWaHl1zqr54uhy6d9wLasxAc.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke tablet houder gebruik je?crimby schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:54:
[...]
Sowieso dat die verlichting je 5 watt extra geeft!
Ik heb deze dagen een nieuwe tv neergezet aan een standaard. Moet verder nog wel wat inrichten en ophangen want mis wat ruimte voor bv mn handdoek. En vrij troosteloos zo in de schuur.
[Afbeelding]
Die van Tacx maar lijkt niet meer te bestaan. Je vind ze nog voor 90-100 euro maar had er zelf 30 voor betaald.
Tacx Stuurhouder voor Tablets T2092
Jawel, ik "mute" met ActivityFix al mijn activiteiten standaard.mhr-zip schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:36:
[...]
Ja, die is site is goud. Iedereen die het niet kent, kijk er eens naar!
Maar die site kan dus niet de optie "Niet publiceren in startpagina- of clubfeeds" aanzetten zover als ik weet.
(Je kunt ze gewoon naast elkaar installeren.)
Hierin inderdaad met mijn setup (Intel Xeon E3-1270 v3 (10-11 jaar oud) met een GTX 1060 grafische kaart) alles vloeiend en ok. Grafisch net iets minder dan de HD versie van MyWoosh, maar zeker kwalitatief vergelijkbaar met Zwift in ultra.
De framerate lijkt echter locked op max. (constant) 30 FPS, althans dat zegt de info rechtsboven in MyWoosh.
De belasting van de grafische kaart is continu rond de 40-50%.
In de HD versie is belasting van de grafische kaart zoals te verwachten (door de lagere fps) 100%.
@Joindry, hoe kom jij aan 40+ fps of meet je op een andere manier de fps?
mountainbiker
Zuiver op gevoel, ik krijg geen fps meter werkende.mountainbiker schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:54:
Maar het is een stabiele rate boven de 25. 30 is mogelijk. (mijn interne fps monitor is dus niet zo scherp
Je hebt helemaal gelijkloyske schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:36:
[...]
Jawel, ik "mute" met ActivityFix al mijn activiteiten standaard.
Ik wist niet dat het "mute" heet.
Dat maakt het nog makkelijker, maak een regel aan als je verbind met je indoor trainer, dat je dan de boel op mute zet.
En als je de Uber Pretzel rijdt, mag je hem van mij echt van "mute" afhalen
Ja hee, dat was eens maar nooit meer, net als prl full.mhr-zip schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:12:
[...]
…
En als je de Uber Pretzel rijdt, mag je hem van mij echt van "mute" afhalen.

Staat standaard op 30fps, kun je ook niet aanpassen. Heb nog wat geprobeerd met uplifting naar 60, maar dat was het ook niet.mountainbiker schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:54:
O.a. naar aanleiding van de opmerkingen van @Joindry , gisteren nog ff MyWoosh (versie 3.9.1) in de niet HD versie gedownload en uitgeprobeerd.
(Je kunt ze gewoon naast elkaar installeren.)
Hierin inderdaad met mijn setup (Intel Xeon E3-1270 v3 (10-11 jaar oud) met een GTX 1060 grafische kaart) alles vloeiend en ok. Grafisch net iets minder dan de HD versie van MyWoosh, maar zeker kwalitatief vergelijkbaar met Zwift in ultra.
De framerate lijkt echter locked op max. (constant) 30 FPS, althans dat zegt de info rechtsboven in MyWoosh.
De belasting van de grafische kaart is continu rond de 40-50%.
In de HD versie is belasting van de grafische kaart zoals te verwachten (door de lagere fps) 100%.
Persoonlijk stoor ik mij er aan, ben 165 gewend op desktop en werkplek....
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Een update hierover, Fitbike is gewoon k#t.BroederM schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:18:Mooi om te zien dat ik na al die jaren toch weer terug val op Tweakers, eerst voor mn auto.
Eerst waren we trotste bezitter van een Fitbike fitbike ride 8 iplus EMS 2 fietsen verder is deze momenteel uit de handel door ons aangezien er een probleem zit in het EMS gedeelte.
Nu voor mn hometrainer!
Dus hebben wij nu de Fitbike fitbike ride 8 iplus TFT
Welke ook zou moeten samenwerken met Zwift, echter als ik hem verbind, zie ik netjes alles behalve "controls"
(dit is een plaatje van i-net, Heartrate doet het wel bij ons)
[Afbeelding]
Probleem is dat de fiets tijdens het fietsen een afgrijselijk digitaal gepiep laat horen. in de handleiding van de Fitbike is hier niets over te vinden.
En op zwift kan ik ook niets vinden.
Daarnaast past Zwift ook niet de weerstand aan als ik "heuvel op" ga, als ik manueel de weerstand op de fiets verhoog voel ik, en ziet Zwift tijdelijk dat ik meer watt maak. Maar valt dan snel weer terug naar de laagste weerstand.
Iemand enig idee? lijkt mij dat er iets niet goed gaat tussen zwift en de fiets en dat de fiets dit duidelijk probeert te maken door te piepen? heb standaard advies van alle andere blueetooth spullen in de ruimte uitschakelen al gedaan. maar geen effect.
Ben eerlijk gezegd de Fitbike boys een beetje zat aan het raken, vandaar dat ik het eerst hier drop voordat ik hun weer moet melden dat we opnieuw problemen hebben met 1 van hun Fitbikes.
Na contact met de verkopen de website, hebben ze het zelf maar getest. En hun krijgen het zelf ook niet werkend. Ze gaan hun website dus maar weer aanpassen. Dus dat ze claimen dat hun Fitbike(n) werkt met Zwift klopt niet.
Ik zit nu in dubio of ik er meer geld tegenaan gooien en op de wachtlijst ga voor een "Zwift Ride with KICKR CORE"
Of een mountainbike op een, nog aan te schaffen, kickr ga monteren.
Of handdoek in de ring gooi en domme Hometrainer koop zonder online mogelijkheden.
Ik moet zeggen dat de drempel om te starten met Zwift wel steeds "hoger" vind.
Iemand een goed advies, zodat ik de verleid word te kiezen voor the Dark Oranje Side?
My life is in 2D, How about yours?
Hometrainer gekocht om te herstellen post operatief.
Heb 10 jaar redelijk fanatiek op en MTB doorgebracht. Blessures en ouderdom
Alleen maar revalideren op zn hometrainer leek me suf (is het ook) vandaar met Zwift om het uitdagende te houden.
Hometrainer rotzooi die ik nu heb zegt dat ik ondertussen 1 uur op 300-320 watt gemiddeld haal. Dagelijks doe ik dat nu 1 uurtje.
(Side track, eerste week dat ik op die hometrainer zat, ben ik door mn duizeligheid van mn fiets gevallen, waarmee ik volgens mij de eerste persoon ben die ooit uit de bocht is gevlogen op een hometrainer
Ik verwacht dat ik nog een jaar nodig heb voordat ik op mijn maximale normale kunnen zit.
Ik zal dus een jaar "indoor" doorbrengen. Denk dat gewone hometrainer te saai is, maar doel is uiteindelijk om weer vrijwillig in de ijskoude zeikregen buiten te sporten.
My life is in 2D, How about yours?
Overigens vraag ik mij wel af hoe betrouwbaar de vermogens zijn die dit soort fietsen aangeven. De Virtufit heeft een kabel die met behulp van een stappenmotor de weerstand versteld. Als de kabel rekt, dan klopt de weerstand niet meer met het gecalculeerd vermogen. Hoe betrouwbaar Tacx, Wahoo e.d. zijn weet ik eerlijk gezegd niet
Als het sociale deel je op de been houdt dan hoeft Zwift de boel niet te besturen (ik heb zwift ook een tijdje gebruikt met een non-smart profiel, alleen de wattages doorgeven, dat gaat prima).
Ik heb de indruk dat fietstrainers waar je je eigen (race-)fiets op monteert over het algemeen meer gericht zijn op sportieve fietsers en behoorlijk accuraat vermogen meten (vaak binnen een paar procent afwijking). Complete hometrainers zijn vaak gericht op wat meer "casual" gebruikers en veel daarvan geven niet veel meer dan een gok wat je vermogen is.Duclaasie schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:41:
Overigens vraag ik mij wel af hoe betrouwbaar de vermogens zijn die dit soort fietsen aangeven. De Virtufit heeft een kabel die met behulp van een stappenmotor de weerstand versteld. Als de kabel rekt, dan klopt de weerstand niet meer met het gecalculeerd vermogen. Hoe betrouwbaar Tacx, Wahoo e.d. zijn weet ik eerlijk gezegd niet
Als je een uur 300-320 W kan trappen (en dan ook nog iedere dag!) heb je een waanzinnig goede conditie. Het zou heel goed kunnen dat de hometrainer het vermogen overschat.
Indoortraining is gewoon saai. Ik gebruik Zwift eigenlijk alleen voor de workouts en kijk altijd een video. Zwift staat op de tweede monitor waar ik eigenlijk niet naar kijk.
Ik vind indoor trainen oprecht net zo leuk en soms zelfs leuker dan buiten fietsen.Tom-Z schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:59:
[...]
Indoortraining is gewoon saai. Ik gebruik Zwift eigenlijk alleen voor de workouts en kijk altijd een video. Zwift staat op de tweede monitor waar ik eigenlijk niet naar kijk.
Buiten doe ik vaak dezelfde rondjes en rij ik bijna altijd alleen. Ook kan ik daar niet zo gecontroleerd rijden in specifieke zones. Maar desalniettemin vind ik meestal buiten rijden wel heel leuk.
Met Zwift kan ik op maximale intensiteit trainen of meer uit mijzelf halen dan vooraf gepland. Ik ben heel fanatiek met sprintjes trekken bijvoorbeeld of als er een leuk evenement is dan join ik dat vaak spontaan en dan doe je toch opeens weer meer. Ook heeft Zwift nu zoveel leuke opties en zoveel verschillende routes. Ik ben ook weer begonnen met racen op Zwift. Gisteren de eerste race gewonnen sinds lange tijd. En ik heb ontdekt dat ik nog heel veel routes niet heb gereden die ik nu allemaal wil gaan doen. De tour du Zwift komt er weer aan, daar heb ik nu alweer zin in. En ook kan ik lekker hard muziek aanzetten. Kortom ik vind Zwift niet saai.
Hier ook mijn setup, had m al eens eerder laten zien. Kickr v6, Van Master Cardio54, Trek Emonda, LG 4k 32inch scherm en pc met 3060ti. Inmiddels lekker storingsvrij! Kickr verbonden via WiFi en HRM via de companion app.crimby schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:23:
:strip_exif()/f/image/RmqBKuUWqiNW5q8JHCg36xUK.jpg?f=fotoalbum_large)
Doe je workouts in ERG mode? Of vrij rondrijden?DaYwaLkUr schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:43:
Ik doe ook met veel plezier Zwiften. Ik heb alleen super vermoeide benen t.o.v. het buiten fietsen. Ik heb echt 1 dag of soms 2 dagen rust nodig. Terwijl ik buiten met veel hoogte meters in Limburg vrijwel iedere dag kan gaan, klinkt dit bekend? Is dit vanwege het statische fietsen?
Het gebrek aan micro breaks (even de benen stil houden) in ERG mode kan voor sommige erg zwaar voelen/zijn.
Gewoon vrij fietsen, maar wel competitief aangelegdPrulleman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:16:
[...]
Doe je workouts in ERG mode? Of vrij rondrijden?
Het gebrek aan micro breaks (even de benen stil houden) in ERG mode kan voor sommige erg zwaar voelen/zijn.
Beetje showen is natuurlijk altijd leuk! En spieken misschien nog wel meercrimby schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:23:
In het kader van wensen, ik wil nog een tweede scherm erbij voor het volgen van series/films/wedstrijden. Momenteel gebruik ik daar nog een aparte laptop voor.
:strip_exif()/f/image/hwyMWYmCTowUY3Uc4gWaoFRD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door sanger1981 op 02-01-2025 15:51 ]
Waarschijnlijk ga ik nog een coach in de arm nemen en die zal toch via TP het plan willen delen ga ik vanuit. Dus dan moet ik sowieso al naar TP toe, en dan is TP Premium net zo duur als Zwift.
Wie gebruikt welke? En wie gebruikt wellicht beide zodat er een goede vergelijking gemaakt kan worden?
Als je met een coach gaat werken, zal het platform waar je je indoortrainer mee connect niet zoveel uitmaken toch?sanger1981 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:56:
Momenteel fiets is dus op Zwift maar ga nu wat serieuzer trainen voor een halve triatlon. Ik twijfel nu of ik wel op Zwift moet blijven of wellicht moet overstappen naar Rouvy of TrainingPeaks Virtual....
Waarschijnlijk ga ik nog een coach in de arm nemen en die zal toch via TP het plan willen delen ga ik vanuit. Dus dan moet ik sowieso al naar TP toe, en dan is TP Premium net zo duur als Zwift.
Wie gebruikt welke? En wie gebruikt wellicht beide zodat er een goede vergelijking gemaakt kan worden?
Zwift kan bv ook gewoon workouts ophalen uit TP (als deze info nog actueel is althans):
https://support.myprocoac...2-Zwift-and-TrainingPeaks
Maar als je coach al genoeg kost, kan je ook gewoon syncen met garmin connect en de workout vanuit daar draaien.
Zelf ben ik ook gestopt met TrainerRoad omdat ik (zeker in de zomermaanden met vooral duurritten op de racefiets en intensieve ritten op de MTB) weinig van het plan volgde. En ook in de wintermaanden koos ik vaak een eigen workout ipv de voorgestelde (ivm met tijd op die dat en de rest van de week etc)
Ik heb nu gewoon een paar workouts klaar staan in Garmin connect, en die kan ik prima afwerken op mijn kickr core. De TV is mooi vrij voor netflix.
IMO heeft zwift weinig toegevoegde waarde als je uit een externe bron trainingen ophaalt en afwerkt. tenzij je tussendoor ook nog groepritten/wedstrijden/... wiltt doen op Zwift, kan je workouts ook gratis zonder zwift doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 02-01-2025 17:08 ]
Een coach wil je data tracken in TP of vergelijkbaar.Prulleman schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:05:
[...]
Als je met een coach gaat werken, zal het platform waar je je indoortrainer mee connect niet zoveel uitmaken toch?
Zwift kan bv ook gewoon workouts ophalen uit TP (als deze info nog actueel is althans):
Maar als je coach al genoeg kost, kan je ook gewoon syncen met garmin connect en de workout vanuit daar draaien.
Zelf ben ik ook gestopt met TrainerRoad omdat ik (zeker in de zomermaanden met vooral duurritten op de racefiets en intensieve ritten op de MTB) weinig van het plan volgde. En ook in de wintermaanden koos ik vaak een eigen workout ipv de voorgestelde (ivm met tijd op die dat en de rest van de week etc)
Ik heb nu gewoon een paar workouts klaar staan in Garmin connect, en die kan ik prima afwerken op mijn kickr core. De TV is mooi vrij voor netflix.
IMO heeft zwift weinig toegevoegde waarde als je uit een externe bron trainingen ophaalt en afwerkt. tenzij je tussendoor ook nog groepritten/wedstrijden/... wiltt doen op Zwift, kan je workouts ook gratis zonder zwift doen.
@sanger1981 je kan ook met intervals.icu (gratis) met een coach.
Nee, behalve door de rit niet te uploaden naar Strava of te deleten in Strava.cosmos81 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:34:
Gisteren voor het eerst een indoortraining gedaan, wat mij stoort is dat Strava dit bij mijn "normale" (outdoor) kilometers optelt, dit terwijl ik de activiteit als een virtuele rit had ingevoerd. Is dit op een of andere manier te omzeilen ?
Waarom stoort je dit? Je hebt toch gefietst en km is de gangbare eenheid om dit te kwantificeren.
Ik heb als type fiets “indoor” gedefinieerd naast “race” en “mtb”.cosmos81 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:34:
Gisteren voor het eerst een indoortraining gedaan, wat mij stoort is dat Strava dit bij mijn "normale" (outdoor) kilometers optelt, dit terwijl ik de activiteit als een virtuele rit had ingevoerd. Is dit op een of andere manier te omzeilen ?
Om de totalen te bekijken, gebruik ik http://statshunters.com. Hier kun je per fiets de totalen zien en eventueel filteren.
Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
Even een tegenhanger voor al die pristine geordende symetrische paincavescrimby schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:23:
Mijn fietscave:
5 minuten free draft en een Westmalle triple bij de eerstvolgende Tweakers SR, waar ik bij ben, voor degene die alle fietsen raadt
[ Voor 11% gewijzigd door GerbenBK op 02-01-2025 23:13 ]
Het is gewoon een fietsrit dus wordt het bij je totaal aantal fietskilometers opgeteld. Je kunt inderdaad wel onderscheid maken in de ‘uitrusting’ dus voeg in Strava een nieuwe fiets toe en koppel die als default aan je virtuele fietsritten. Ook kun je op je profielpagina in Strava de weergave ‘filteren’ bij je recente ritten, dus alle fietssporten / virtuele fietsrit / fietsrit / e-bike-rit etc.cosmos81 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:34:
Mij stoort dit ook, zie het ook liever apart. Ik heb hiervoor een rule gemaakt in https://www.activityfix.com die een outdoor kilometer tellertje bij houd en dit toevoegd in de private notes (maar kan uiteraard ook in de publieke als je een statement wil makencosmos81 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:34:
:strip_exif()/f/image/kkTwo3H3sQAqBnkm4xnl5au7.png?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 03-01-2025 09:00 ]
dat is wel mooi! ook eens naar kijkenKluus schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:55:
[...]
Mij stoort dit ook, zie het ook liever apart. Ik heb hiervoor een rule gemaakt in https://www.activityfix.com die een outdoor kilometer tellertje bij houd en dit toevoegd in de private notes (maar kan uiteraard ook in de publieke als je een statement wil maken).
[Afbeelding]
Ja klopt, maar zowel TrainingPeaks als Zwift kost geld. En bij TrainingPeaks zit Virtual in de prijs inbegrepen, dus dan zou het een besparing zijnPrulleman schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:05:
[...]
Als je met een coach gaat werken, zal het platform waar je je indoortrainer mee connect niet zoveel uitmaken toch?
Ik vind beeld erbij wel fijn moet ik zeggen, dus ik zal hoe dan ook een app gebruiken. Maar dus nu kijkend wat best passend is bij mij voor de komende maanden.
Zo heb ik dat met join gedaan. Join definieerd een workout, die stuurt deze naar TP en TP stuurt deze weer door naar Zwift. Gewoon gratis versie van TP.Roozzz schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:40:
@sanger1981 Is de gratis versie van TrainingPeaks niet afdoende voor het werken met je trainer? Vroeger was dat prima. Daarmee kon je probleemloos workouts krijgen (en doorzetten) en terugkoppelen. Alleen in de analytics miste je wat. Maar met Garmin/Strava/Intervals/etc was dat niet echt een probleem.
Ja zo deed ik het voorheen ook. Maar ik wil nu een schema volgens specifiek op triatlon en dus is Join geen optie meer (net als Trenara voor het lopen).crimby schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:42:
[...]
Zo heb ik dat met join gedaan. Join definieerd een workout, die stuurt deze naar TP en TP stuurt deze weer door naar Zwift. Gewoon gratis versie van TP.
Zoals @Roozzz ook aangeeft, je kan met de gratis versie van TP ook gewoon met een coach werken, workouts rond syncen, afgewerkte trainingen delen met je coach etc. De betaalde versie heeft uiteraard meer, maar met een echte coach zou de gratis versie genoeg moeten zijn:
https://www.trainingpeaks.com/pricing/for-athletes/
Zeker, maar ik leek uit jouw post op te maken dat het niet uitmaakt wat voor trainingsplatform je gebruikt als je met een coach werkt. Je zult iig een platform nodig hebben dat goed alle trainings (en health) data tracked en inzichtelijk maakt voor je coach. TP, maar dus ook intervals.icu.Prulleman schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:39:
@sanger1981 @Requiem19
Zoals @Roozzz ook aangeeft, je kan met de gratis versie van TP ook gewoon met een coach werken, workouts rond syncen, afgewerkte trainingen delen met je coach etc. De betaalde versie heeft uiteraard meer, maar met een echte coach zou de gratis versie genoeg moeten zijn:
Intervals.icu biedt volledige functionaliteit zonder kosten en is echt wel een power tool aan het worden door constante development. Ik betaal - vrijwillig - ook wat omdat ik de developper wil steunen.
TP voelt in vergelijking met intervals.icu enorm clunky.
Ja klopt, maar dan is je schema echt vastgezet op bepaalde dagen. In de gratis versie kun je niet schuiven met trainingen heb ik begrepen. Dat is iets wat ik wel echt nodig heb om de trainingen flexibel op mijn werkdagen af te stemmen (met name avondtrainingen wil ik nog weleens moeten verzetten).Prulleman schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:39:
@sanger1981 @Requiem19
De coaches die ik nu op het oog heb die werken niet met Intervals.icuRequiem19 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:45:
[...]
Zeker, maar ik leek uit jouw post op te maken dat het niet uitmaakt wat voor trainingsplatform je gebruikt als je met een coach werkt. Je zult iig een platform nodig hebben dat goed alle trainings (en health) data tracked en inzichtelijk maakt voor je coach. TP, maar dus ook intervals.icu.
Intervals.icu biedt volledige functionaliteit zonder kosten en is echt wel een power tool aan het worden door constante development. Ik betaal - vrijwillig - ook wat omdat ik de developper wil steunen.
Met beide weinig ervaring, maar ik vermoed dat het gewoon coach afhankelijk is (en dus 9 van de 10 x TP).Requiem19 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:45:
[...]
Zeker, maar ik leek uit jouw post op te maken dat het niet uitmaakt wat voor trainingsplatform je gebruikt als je met een coach werkt. Je zult iig een platform nodig hebben dat goed alle trainings (en health) data tracked en inzichtelijk maakt voor je coach. TP, maar dus ook intervals.icu.
Mijn punt was vooral dat de vervolg stap (waarmee je de training afwerkt) een vrije keuze is (zwift, garmin connect, ...) Als het maar met het platform van je coach kan syncen (zoals TP of intervals)
Dat is zeker waar. Meest praktische vond ik zelf Garmin. Die synct prima automatisch met beide trainingsplatformen.Prulleman schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:05:
[...]
Met beide weinig ervaring, maar ik vermoed dat het gewoon coach afhankelijk is (en dus 9 van de 10 x TP).
Mijn punt was vooral dat de vervolg stap (waarmee je de training afwerkt) een vrije keuze is (zwift, garmin connect, ...) Als het maar met het platform van je coach kan syncen (zoals TP of intervals)
Ook voor mensen die trouwens niet met een coach werken kunnen beide platformen best interessant zijn.
Als je trainingen op intervals.icu plant bijv berekent hij automatisch door voor de toekomst wat dit doet met je fitness level en hoe je zit qua fatique (zie gele streepje). Zo kun je ook heel simpel een begin maken met gestructureerd jezelf trainen.
/f/image/VrGbGNyEdaZpCR7BXss33cgG.png?f=fotoalbum_large)
Is er nieuws, of zijn er geruchten over nieuwe routes in Watopia of Makuri?
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Van Zwiftinsider
There’s definitely more to come in addition to what’s listed above, though. Zwift keeps us in the dark on some of their future plans, while others (including map expansions!) we get to peek at, under embargo.
[ Voor 76% gewijzigd door Simbob op 03-01-2025 14:55 ]