@
Reginas Meer data is meer betere training
Heb gisteravond toevallig met een fietst maatje een uur of twee zitten appen dat hij het ook licht vind voelen.
Intervals onderling gekoppeld en het viel mij op dat veel van zijn sessies direct in het rood kwamen terwijl hij het niet zo voelde, zijn RPE is dan meestal ook veel lager dan verwacht.
Zijn Join score is vaak ook lager dan verwacht doordat hij onbewust meer doet.
Daarbij zijn onze gezamenlijke ritjes op de grens van zijn kunnen (+-185w) en traint hij blijkbaar rond de 145w.
In Join stond zijn hartslag op 149avg en 169max, terwijl er in zijn data duidelijk hogere stukken zitten.
De reden dat ik denk dat Join (te) laag stond voor zijn daadwerkelijke conditie.
Hebben zijn hartslag nu op 155 gezet en 179max, we gaan zodra werk en weer het toelaten een FTP doen om eens te kijken wat hij nu echt kan.
Komende weken gaan we beter naar de data kijken icm uren training en voeding, doel is Ronde van NH samen te fietsen.
Mijn angst is dat ik hem teveel wil laten doen terwijl dat misschien niet kan, maar aan de andere kant... hij buffelt echt wel stevig door in mijn kielzog.
Onze leeftijd en materiaal is gelijkwaardig, alleen heeft mijn conditie een betere basis door de jaren heen.
Kort gezegd... kijk kritisch naar de data en hoe je het zelf voelt.
Tools zoals Join zijn er ter ondersteuning, maar het blijven tools gemaakt voor een enorme diversiteit aan personen.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets