Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 141 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Mistraller schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:42:
[...]

Wij rijden ook hooguit 4 of 5 ritjes samen in het jaar. Ik ga te snel hard zegt ze, terwijl ik altijd ff lekker pauzeer om iets te eten, en dan wil zij doortrappen. En ze is een ochtendmens en ik niet. Maar je begrijpt elkaar wel als je zegt: Ik ben ff een rondje fietsen en dan dik 3 uur weg bent :P Of een rustig ritje indoor zegt te doen en na afloop gesloopt de garage uit komt strompelen.
___

Enfin back on topic... afgelopen zondag Zwift uitgespeeld :P Alle routebadges behaald! (Tot ze weer nieuwe verzinnen)
Nu nog 13x de alpe voor de masochist badge....en ik heb ergens nog de hoop dat ik hem ook onder het uur kan rijden...
Volgens mij komen er half februari weer nieuwe routes + badges bij in Watopia :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53

aerofreak

Steve Jobs

[...]

Wij rijden ook hooguit 4 of 5 ritjes samen in het jaar. Ik ga te snel hard zegt ze, terwijl ik altijd ff lekker pauzeer om iets te eten, en dan wil zij doortrappen. En ze is een ochtendmens en ik niet. Maar je begrijpt elkaar wel als je zegt: Ik ben ff een rondje fietsen en dan dik 3 uur weg bent :P Of een rustig ritje indoor zegt te doen en na afloop gesloopt de garage uit komt strompelen.
___

Enfin back on topic... afgelopen zondag Zwift uitgespeeld :P Alle routebadges behaald! (Tot ze weer nieuwe verzinnen)
Nu nog 13x de alpe voor de masochist badge....en ik heb ergens nog de hoop dat ik hem ook onder het uur kan rijden...
Alle event-only badges ook?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:47
la_fusion schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:41:
[...]

Volgens mij komen er half februari weer nieuwe routes + badges bij in Watopia :+
Zolang ze maar niet "Watopia FULL heten of Triple du Zwift" want dan sterf ik. :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Als ik goed gelezen heb, heeft alleen Neokyo Crit een badge dacht ik?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Dit moest ik even opzoeken, omdat ik vorige week toen ik een "nieuwe" route reed kreeg ik opeens XP voor het complementeren van een route, maar dat is geen badge inderdaad. Dus daar ging ik even de mist in :z

[ Voor 7% gewijzigd door aerofreak op 31-01-2024 11:40 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik wist dan weer niet dat je er ook XP voor kreeg ;) In Zwifthub.com kan je alleen de echte badges zien; ik heb de event-only routes ook niet bijgehouden. Wel wat rebel routes gedaan, bologna, die staan echter weer niet op de lijst met XP punten; https://zwiftinsider.com/...es-checklist-20231106.pdf

Ik zie nog wel een "Handful of Gravel" die ook mee schijnt te tellen, meningen over die "route" zijn nogal verdeeld lol.

---------------

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Een eerste test gedaan met NIRS. Ramptest, iedere 3 minuten 30 watt erbij. Monitor op je quadriceps tapen (niet mijn foto):

Afbeeldingslocatie: https://trainalyzed.com/wp-content/uploads/2022/02/Positionierung-Moxy.jpg

En vervolgens alles loggen met Garmin ConnectIQ veld, wat nog een hoop gedoe was om werkend te krijgen.
Trainalyzed analyseert vervolgens je vermogenszones (wel mijn plaatje):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUtl0K9jm06U4wvsmq-TqnxTk-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sEKbATK0RfygmwMwEnBVgxJE.png?f=fotoalbum_large

De zwarte lijn is de gemiddelde Sm02. Sm02 is dus de zuurstofsaturatie in je spier. Heulllll kort door de bocht is het concept dat een stijgende Sm02 aangeeft dat er meer zuurstofaanbod dan zuurstofvraag is. Een stabiele lijn impliceert dat vraag en net aanod nét in evenwicht zijn. Een sterk dalende lijn impliceert dat de vraag (véé) groter is dan het zuurstofaanbod. Volgens verschillende onderzoeken correleert dit redelijk met lactaat (al kun je hier wel kritisch over zijn; lactaat is een stuk duidelijker en Sm02 vraagt veel meer interpretatie).

Volgens deze interpretatie izit mijn duurzone (aerobe drempel/LT1/VT1) zo tussen de 126w en 167w en is het punt waarop Sm02 hard gaat dalen ong 257w. FTP/LT2/VT2/CP wordt volgens dit model op 251w geschat.

Ik ga komende tijd alle indoorritjes loggen met de Moxy en dan dynamisch de vermogens aanpassen op basis van de realtime Sm02 data. In theorie kun je zo de 'vorm van de dag' nauwkeuriger volgen omdat je trainingszones per dag (en gedurende je training) constant in beweging zijn. Dit is overigens iets dat in Noorwegen heel veel wordt toegepast door de zeer succesvolle duursporters daar en wat nu bekendheid begint te krijgen als de 'Norwegian Method' (https://www.chilitri.com/...approach-for-age-groupers)

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 31-01-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

Phydomir

Dennis

Komen deze gegeven nu (in grote lijnen) overeen met wat je dacht dat je zones waren na deze eerste test?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Phydomir schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:55:
Komen deze gegeven nu (in grote lijnen) overeen met wat je dacht dat je zones waren na deze eerste test?
Ja, zeker. Het is in ieder geval niet zo dat de cijfers die hieruit rollen echt nergens op slaan.

Voor dit trainingsblok kwam er uit mijn 20minuten test een FTP van 239w. Aan het einde van dit blok gingen de trainingen steeds makkelijker, dus 251w FTP (3,7 w/kg) klinkt plausibel. Duurtraining doe ik meestal 150-160w, wat dus binnen de range zit van wat dit model aangeeft (126-167w).

Kortom, het lijkt redelijk overeen te komen. Maar: deze data wist ik ook al voordat ik deze test deed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:01:
[...]

Ja, zeker. Het is in ieder geval niet zo dat de cijfers die hieruit rollen echt nergens op slaan.

Voor dit trainingsblok kwam er uit mijn 20minuten test een FTP van 239w. Aan het einde van dit blok gingen de trainingen steeds makkelijker, dus 251w FTP (3,7 w/kg) klinkt plausibel. Duurtraining doe ik meestal 150-160w, wat dus binnen de range zit van wat dit model aangeeft (126-167w).

Kortom, het lijkt redelijk overeen te komen. Maar: deze data wist ik ook al voordat ik deze test deed :).
Ja precies. Maar het is wel fijn dat de waardes wel een beetje overeen komen met de data die je al had. Stel dat er nu na één test waardes uitkwamen die +/- 20% waren. Dan had je er niet zo veel aan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Eens, validatie is ook zeker wat waard.

Nu er validatie is heb ik ook meer vertrouwen in het real time gaan gebruiken van Sm02. Op je Garmin heb je een real time data veld met je Sm02 waarde. Daar zit m.i. de echte meerwaarde in. Niet strak je vermogenszones aanhouden, maar gelijk iets lager zetten op een slechte dag en iets hoger zetten op een goede dag op basis van je Sm02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

Superinteressant, die realtime metingen van SmO2 en de mogelijkheid om je training dan af te stemmen op je vorm van de dag, in plaats van -in het beste geval- uit te gaan van een recente FTP-test.

Ik vraag me af of er ook manieren zijn om je verbeterpotentieel te voorspellen, zodat je jezelf realistische (maximum) doelen kunt stellen om naar toe te werken, omdat je hebt kunnen bepalen waar je theoretische limiet ligt. Ik heb gezocht naar studies, maar zo gauw niks gevonden wat mijn vraag beantwoord. Mocht iemand hier iets zinnigs over kunnen zeggen of achtergrondinformatie over kunnen delen: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Reginas schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:22:
Superinteressant, die realtime metingen van SmO2 en de mogelijkheid om je training dan af te stemmen op je vorm van de dag, in plaats van -in het beste geval- uit te gaan van een recente FTP-test.

Ik vraag me af of er ook manieren zijn om je verbeterpotentieel te voorspellen, zodat je jezelf realistische (maximum) doelen kunt stellen om naar toe te werken, omdat je hebt kunnen bepalen waar je theoretische limiet ligt. Ik heb gezocht naar studies, maar zo gauw niks gevonden wat mijn vraag beantwoord. Mocht iemand hier iets zinnigs over kunnen zeggen of achtergrondinformatie over kunnen delen: graag!
Trainyzed kan wel laten zien wat bijv een 5% V02 max verbetering doet met je powercurve (laatste pagina).

https://trainalyzed.com/w...gsdiagnostik-Beispiel.pdf

Je ultieme potentieel is denk ik moeilijk te voorspellen voor elk model omdat er teveel variabelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
[...]

___

Je hebt Level 100 ook al bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Faxe schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:54:
[...]

Je hebt Level 100 ook al bereikt?
nee dat worteltje hangt nog voor mijn neus ;)

Ik had eerder een soort challenge voor mezelf; max square (#statshunters) gelijk houden aan XP level want het wordt allebei steeds moeilijker. Maar nu accelerated leveling aanstaat vanwege de 60-100levels ben je zo een XP level verder dus die lol is er wel af.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55
[...]

Ik reed hem gisteren weer op, met de TdZ rit. Helaas kon ik nergens mijn klimtijd in de gaten houden op deze manier. Raad het al, 1 uur en 25 seconden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Biohazzard21 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:46:
[...]

Ik reed hem gisteren weer op, met de TdZ rit. Helaas kon ik nergens mijn klimtijd in de gaten houden op deze manier. Raad het al, 1 uur en 25 seconden :+
ik meen dat je 3,2Wkg moet rijden om onder het uur te blijven.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 18-09 22:58
Mistraller schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:51:
[...]

ik meen dat je 3,2Wkg moet rijden om onder het uur te blijven.
Dat is correct, mijn ritten onder het uur zitten boven de 300W gemiddeld. (Snelste was 55m48s op 319W ofwel 3.4W/kg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:51
Er zijn ook pacer rides the adz op. Heeft mij toen goed geholpen om voor de bot van 3.2 te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:41
Het is inmiddels gelukt...

[ Voor 84% gewijzigd door AMD1800 op 31-01-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
[...]

Hoe heb je Big Flat 8 & Castle Crit routes gedaan? Die staan bij mij nog open.
Masochist heb ik wel, was wel klaar met de Alp na deze 8x in een week te beklimmen om de badge te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DialOut schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:14:
[...]

Hoe heb je Big Flat 8 & Castle Crit routes gedaan? Die staan bij mij nog open.
Masochist heb ik wel, was wel klaar met de Alp na deze 8x in een week te beklimmen om de badge te halen.
Lol... ik zie nu inderdaad dat er op zwifthub.com enkele ontbreken die wel bij de badges staan. Die heb ik dus nog niet.
* Mistraller kruipt terug in hoekje en verlengt zwift subscription

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
@Mistraller op 7 februari even gas geven bij ronde 8 van Tour de Zwift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DialOut schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:19:
@Mistraller op 7 februari even gas geven bij ronde 8 van Tour de Zwift ;)
"Gas geven". Zijn niet de meest wilde of lange routes toch. Komt overigens wel carnaval aan, dus beetje energie sparen :+

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Toen ik mijn fiets qua zadel ingesteld had terwijl ik geinstalleerd was met de fiets op de Tacx (Flux S) kwam ik erachter dat toen ik buiten reed mijn zadel toch best naar voren gekanteld stond. Gisteravond weer de fiets op de Tacx geinstalleerd en de zadelhoek gemeten en deze was -3 geloof ik (opgeschreven gelukkig).

Dus ik de laserwaterpas erbij gepakt zodat ik mooi beide steekassen langs een lijntje heb en waarempel... Ik maak dus gebruik van een BBB / Decathlon voorwielsteun en het blijkt dus dat mijn voorkant behoorlijk hoger staat dan de achterkant. Zelfs als ik alleen de tacx die op een mat staat heb en dan mijn voorwiel op de grond zet, dus niet op de mat, zelfs dan staat mijn voorwiel nog steeds hoger.
Het enige dat een soort van direct van invloed hierop is is de buitenband, 28mm staat nu eenmaal iets boller dan een 25mm. Maar ergens is het toch wel gek dat je dus als je "gewoon" een voorwielsteun gebruikt en de boel op een default tacx zet je dus met het stuur enorm de hoogte ingaat.

Hetis begrijpelijk dat het je iets meer comfort geeft omdat het OOK al heel statisch zit natuurlijk, maar ik vind het toch een beetje gek. Meer mensen hier "last" van of heeft men het niet zo in de gaten eigenlijk?

Voor mij is het nu in ieder geval zaak om de boel level te maken en ook zo te houden omdat ik nog steeds bezig ben met het afstellen van hoogte stuur en zadelhoek + positie naar voren of achteren. Maar dan is het daarbij natuurlijk wel verrekte handig als je er ook vanuit kan gaan dat de positie die je op de tacx aanneemt vergelijkbaar is met de weg. Dat het daarna misschien kantelt doordat je voorwiel omhoogkomt zou dan niet zoveel meer uit hoeven maken omdat de hoeken doe je aanneemt hetzelfde blijven, alleen heb je bij wijze van het idee dat je in de positie zit alsof de weg lichtjes omhoog loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 01-02-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Weet iemand waar je in Zwift je PR/KOM kan vinden? Ik heb deze week een nieuw pr gereden op de vulkaan (van 12.36 naar 9.38) maar kan dit nergens terugvinden.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
stevens20 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:35:
Weet iemand waar je in Zwift je PR/KOM kan vinden? Ik heb deze week een nieuw pr gereden op de vulkaan (van 12.36 naar 9.38) maar kan dit nergens terugvinden.
In ieder geval in de Companion App via Routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
La1974 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:53:
[...]

In ieder geval in de Companion App via Routes.
THNX! Dit is wat ik zocht. Niet echt overzichtelijk maar ik heb het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 16:26
orange.x schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:17:
Hetis begrijpelijk dat het je iets meer comfort geeft omdat het OOK al heel statisch zit natuurlijk, maar ik vind het toch een beetje gek. Meer mensen hier "last" van of heeft men het niet zo in de gaten eigenlijk?
Zelf niet direct last van (heb een Kickr Core, die heeft geen voorwiel steun) maar wat mij opvalt is dat je schrijft dat je een voorwielsteun gebruikt. Ik lees o.a. op futurumshop het volgende over de flux S: Geschikt voor wielmaat: 28 en 29 inch (kleinere maten met voorwielsteun). Die steun is dus bedoeld om te zorgen dat je voorkant weer op gelijke hoogte komt met de trainer (die heeft formaat van 28" wiel).
Ik zou dus eens een paar ritjes doen zonder die steun.

[ Voor 4% gewijzigd door denyos op 02-02-2024 11:42 ]

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:23
edoappelhof schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:45:
[...]

Olivia, net ten noorden van Denia.
Terugkomend op het stilvallen boven FTP. Tot gisteren op trainingskamp geweest. Tijdens dit kamp 20 min. test gedaan, kwam op 363 uit met 62 kg. Dus de vermogens beginnen terug te komen, zonder hier echt specifiek op te trainen. Vermoed idd dat de corona besmetting destijds nog niet helemaal uit mijn lijf was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
edoappelhof schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:06:
[...]

Terugkomend op het stilvallen boven FTP. Tot gisteren op trainingskamp geweest. Tijdens dit kamp 20 min. test gedaan, kwam op 363 uit met 62 kg. Dus de vermogens beginnen terug te komen, zonder hier echt specifiek op te trainen. Vermoed idd dat de corona besmetting destijds nog niet helemaal uit mijn lijf was.
5.5w/kg 😱.

Naast de coronabesmetting zou het misschien ook buiten vs binnen testen kunnen zijn wat net iets verschil uitmaakt? En/of andere powermeters, neem aan binnen op een smarttrainer (al kan je natuurlijk ook je eigen crank/pedaalmeters gebruikt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgevaert
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10-2024
Is er ergens een Zwift indoor centrum waar ik het fietsen met Zwift een keer kan proberen? Net als bijvoorbeeld RACESGUARE waar je F1 simulatie race kan spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:23
Requiem19 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:36:
[...]

5.5w/kg 😱.

Naast de coronabesmetting zou het misschien ook buiten vs binnen testen kunnen zijn wat net iets verschil uitmaakt? En/of andere powermeters, neem aan binnen op een smarttrainer (al kan je natuurlijk ook je eigen crank/pedaalmeters gebruikt hebben).
Powermeter was dezelfde. Binnen en buiten maakt wel wat verschil denk ik en ook op een klim getest, daarop kan ik persoonlijk wat makkelijker blijven duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
denyos schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:41:
[...]

Zelf niet direct last van (heb een Kickr Core, die heeft geen voorwiel steun) maar wat mij opvalt is dat je schrijft dat je een voorwielsteun gebruikt. Ik lees o.a. op futurumshop het volgende over de flux S: Geschikt voor wielmaat: 28 en 29 inch (kleinere maten met voorwielsteun). Die steun is dus bedoeld om te zorgen dat je voorkant weer op gelijke hoogte komt met de trainer (die heeft formaat van 28" wiel).
Ik zou dus eens een paar ritjes doen zonder die steun.
Ik heb de setup nu al wel "level", maar zelfs als de trainer dus op de mat staat en m'n voorwiel op de vloer dan nog is de as van het voorwiel hoger dan de as van de trainer. Een beetje vreemd dus op z'n minst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

jgevaert schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:50:
Is er ergens een Zwift indoor centrum waar ik het fietsen met Zwift een keer kan proberen? Net als bijvoorbeeld RACESGUARE waar je F1 simulatie race kan spelen?
Je kan Zwift twee weken gratis proberen? of bedoel je dat niet?

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwats
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik fiets zelf in de winter best veel indoor (Rouvy) en zie de laatste tijd best veel verhalen voorbij komen van mensen die hun smart trainer op een 'rocker plate' hebben staan. Dat lijkt mij best handig. Het maakt opstelling minder statisch waardoor je makkelijker op de pedalen kan staan.

Hoor graag wat jullie ervaring hier mee is.

Kijken de naar de prijzen zit ik er ove te denken aan een zelfbouw rocker plate. Iemand van julie dat al gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:08
Waar je je eigen fiets op kan zetten? lijkt mij logistiek best lastig met alle verschillende cassettes en as standaarden. Ik heb er iig nog nooit van gehoord. Er zijn wel spinningfietsen die je via ant+ eventueel aan je zwift kan koppelen maar dat is, vooral qua houding, toch net wat anders.

Misschien anders een winkel binnenlopen als je echt alleen wil proeven, Mantel heeft volgens mij altijd wel een paar staan ter demonstratie, maar een hele training afwerken zit daar vast niet in :) .
Anders lijkt mij huren de beste optie. kan je het een maand proberen en de meeste platformen zijn de eerste paar weken gratis dus kan je een beetje zoeken wat je het meeste bevalt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:37

Flipmo

OMG !!

Kwats schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:19:
Ik fiets zelf in de winter best veel indoor (Rouvy) en zie de laatste tijd best veel verhalen voorbij komen van mensen die hun smart trainer op een 'rocker plate' hebben staan. Dat lijkt mij best handig. Het maakt opstelling minder statisch waardoor je makkelijker op de pedalen kan staan.

Hoor graag wat jullie ervaring hier mee is.

Kijken de naar de prijzen zit ik er ove te denken aan een zelfbouw rocker plate. Iemand van julie dat al gedaan?
Fiets al een paar jaar op een homemade rockerplate.
Een simpele uitvoering waar ik in totaal nog geen 20 euro voor kwijt was.

copy paste van mijn bericht op 13 oktober 2020 in dit topic :)
Inmiddels staat er alleen een wahoo kickr op ipv de Vortex.

Die action tegels zijn aardig zacht.. denk 1cm dik, zal daardoor ook wel wat meer dempen als een gewone fitnes mat gok ik.
https://www.action.com/nl-nl/p/multifunctionele-matten/

Hoe ik mijn plaat gemaakt heb.
1: mijn Kickr opgemeten, deze moest ruim op de plaat passen
2: een betonplex plaat van het werk meegenomen en deze op maat gezaagd
3: hier een strook betonplex aan de achterkant tegenaan geschroefd zodat de Kickr niet verder naar achter kon en ik hem beter vast kon zetten.
4: Voor de zekerheid nog wat latjes langs de poten geschroefd zodat hij echt geen kant meer op kon.
5: gaten door de plaat geboord waar de tie wraps doorheen kunnen om zo de poten vast te zetten
6: een PVC buis met 40mm diameter gekocht en deze op lengte gezaagd.
7: gaten door de plaat en de buis geboord (2x) hier een M8 bout doorheen om ze vast te kunnen zetten. (tussen de buis en de moer heb ik een rubberen ringetje gedaan zodat hij beter klemt)
8: aan de zijkanten een decathlon bal leggen, met maar weinig lucht erin (zodat hij ook ingedrukt zo'n 40mm hoog is) https://www.decathlon.nl/...58715?mc=8363183&c=ORANJE
9: fiets erop en rocken maar :)

oude foto: nu 2 andere ventilatoren, andere tv, en geen Vortex meer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNY2zaV2cPMa-kCDJKZYrQiU8XY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26qMl6tqYnbw047p5qvdzkf9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik denk dat als je het netjes vraagt dat je dan best even los mag gaan bij Mantel. Leuk meubilair >:)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgevaert
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10-2024
GWBoes schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:42:
[...]

paar staan ter demonstratie, maar een hele training afwerken zit daar vast niet in :) .
Anders lijkt mij huren de beste optie. kan je het een maand proberen en de meeste platformen zijn de eerste paar weken gratis dus kan je een beetje zoeken wat je het meeste bevalt.
Huren lijkt mij een mooie optie idd. Dank voor die suggestie. Heb je toevallig ook een goed adres (Noord-Holland) waar ik terecht kan voor de huur van een complete set?
Btw, ik zal zelf ook even googlen natuurlijk

Veel dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
edoappelhof schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:54:
[...]

Powermeter was dezelfde. Binnen en buiten maakt wel wat verschil denk ik en ook op een klim getest, daarop kan ik persoonlijk wat makkelijker blijven duwen.
Onderschat punt denk ik: veel mensen leveren makkelijker vermogen bergop tov de resistance van smart trainer. Efficiëntie van op welk moment je torque levert in de pedaal omwenteling en de iets andere houding van je lichaam.

Als ik na lange tijd weer een goede klim doe ipv vlak heb ik altijd het idee dat ik beter in vorm ben. Hoger vermogen komt dan makkelijker 🤓.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
jgevaert schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:04:
[...]

Huren lijkt mij een mooie optie idd. Dank voor die suggestie. Heb je toevallig ook een goed adres (Noord-Holland) waar ik terecht kan voor de huur van een complete set?
Btw, ik zal zelf ook even googlen natuurlijk

Veel dank!
Of gewoon iets op marktplaats kopen. Er staat genoeg dat je voor het zelfde bedrag zo kunt door verkopen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Let wel op dat er erg veel oplichters actief zijn. Afgelopen maand lopen zoeken naar een kickr of kickr core. Standaard verhaal:
Wanneer wil je 'm komen ophalen?
Vanavond
Ik ben net twee dagen weg voor mijn werk.
Ohh doe dan woensdag avond maar
Ja is goed, als ie er dan nog is.
(woensdagmiddag)
Vanavond gaat door hé?
Nee, < insert random smoes > dus ben er pas in het weekend weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:23
StecaGrid schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:54:
Let wel op dat er erg veel oplichters actief zijn. Afgelopen maand lopen zoeken naar een kickr of kickr core. Standaard verhaal:
Vanavond
(woensdagmiddag)
Vanavond gaat door hé?
Dit speelt idd al langer, vorig jaar augustug/september ook veel loze beloftes gehad, of ik moest even 50-100 euro overmaken om het te reserveren.

Uiteindelijk maar besloten om hem nieuw te kopen, aangezien er ook veel aanbiedingen kwamen, het verschil met MP werd daardoor een stuk kleiner.

Aangezien het buiten seizoen weer voor de deur staat verwacht ik straks in Maart/April wel weer de nodige aanbiedingen.. En komende zomer weer helemaal. Dat zijn de momenten om hem te kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door verstappen33 op 06-02-2024 09:40 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
StecaGrid schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:54:
Vanavond
(woensdagmiddag)
Vanavond gaat door hé?
Dat is standaard en er zijn veel manieren om ze te ontmaskeren.
verstappen33 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:31:
[...]

Dit speelt idd al langer, vorig jaar augustug/september ook veel loze beloftes gehad, of ik moest even 50-100 euro overmaken om het te reserveren.
Ik ben zelf flink actief op marktplaats en hoeveel mensen die beweren dat ze het wel willen kopen (vooral mijn hardlopende artikelen) en dan afhaken... Ik vraag ook een aanbetaling aan twijfelaars hoor.

Mijn broer heeft onlangs een Kickr Core gekocht. Opgehaald dus geen risico. Hooguit verlies brandstofkosten. Maar goed, daar hebben we het Verkoopsites... ik word er gek van - Deel 2 topic voor :P

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:05
vraagje over FTP, JOIN en Zwift.

Ik gebruik JOIN voor mijn trainingsprogramma, de trainingen exporteer ik via trainingpeaks naar Zwift.
nou heb ik 2 weken geleden via JOIN een FTP test gedaan. Ging best goed, want volgens JOIN had ik een FTP van 250 W. Echter Zwift kwam op een FTP waarde van 242 W.

nou is die 8 W niet bijzonder spannend, maar ik vraag mij dus het volgende af:
wanneer ik zo'n training selecteer, worden de vermogens dan gebaseerd op de FTP waarde van JOIN of van Zwift?
Ik vraag me dit af, omdat JOIN een bepaalde vermogensbereik aangeeft voor een stuk training en in Zwift komt daar een exacte waarde uit. Die exacte waarde valt wel binnen de waarde van JOIN, maar ik heb nu het idee dat Zwift rekent met 242 W ipv 250 W en dat daardoor de waardes iets lager zijn dan waar JOIN eigenlijk op uit zou komen.
wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Een training van Join wordt gexporteerd als % van FTP. Dus als jij FTP verhoogd of verlaagd in zwift gaat dit mee.

Sidenote: waarom gebruik je verschillende ftp's? toch veel eerlijker om tegelijk te stellen?

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Edwin987 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:55:
vraagje over FTP, JOIN en Zwift.

Ik gebruik JOIN voor mijn trainingsprogramma, de trainingen exporteer ik via trainingpeaks naar Zwift.
nou heb ik 2 weken geleden via JOIN een FTP test gedaan. Ging best goed, want volgens JOIN had ik een FTP van 250 W. Echter Zwift kwam op een FTP waarde van 242 W.

nou is die 8 W niet bijzonder spannend, maar ik vraag mij dus het volgende af:
wanneer ik zo'n training selecteer, worden de vermogens dan gebaseerd op de FTP waarde van JOIN of van Zwift?
Ik vraag me dit af, omdat JOIN een bepaalde vermogensbereik aangeeft voor een stuk training en in Zwift komt daar een exacte waarde uit. Die exacte waarde valt wel binnen de waarde van JOIN, maar ik heb nu het idee dat Zwift rekent met 242 W ipv 250 W en dat daardoor de waardes iets lager zijn dan waar JOIN eigenlijk op uit zou komen.
wie weet het?
Zoals Aerofreak al aangeeft. Alle trainingen zijn op basis van FTP %. Dus je moet zorgen dat je in alles wat je gebruikt dezelfde waardes hebt staan. Als je traint met Join, zou ik dan ook die waardes aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin987
ik heb mijn FTP waarde in zwift niet aangepast vanwege pure luiigheid.
Ik ging er dan ook tot nu toe vanuit dat de waardes in JOIN leidend waren, niet zozeer de FTP waarde van Zwift.

ik pas Zwift wel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Als je een test doet in Zwift met een bepaalde uitkomst is die uitkomst toch leidend? Join doet een estimated FTP.

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin987
Nee dit was een test vanuit Join, dus dat pakt join wel op. Vind het wel opvallend dat Zwift een andere waarde pakt uit dezelfde training als join

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56
Eergisteren is mijn Tacx Neo2 trainer binnen gekomen te vervanging van een defecte Elite Suito-T.
Gisteren TdZ gefietst en vandaag Climb portal + wat rondjes met Miguel.

Wat een genot!
Stil en soepel! Mijn vriendin had niet eens door dat ik vol de berg op ging :)
Helaas bekend "issue" met de cadans sensor, maar daar heb ik al een XOSS sensor voor op de fiets.

Verder is het platform ook veel stabieler, veel minder gewiebel en de boel schuift ook niet.
Ik snap nu dat er rocker plates voor zijn ontworpen :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
Misschien leuk voor de mensen met een Kickr Core; vandaag / morgen komt een update uit die virtual shifting naar bestaande trainers brengt als je de Zwift Play controllers hebt. Details zijn nog wat schaars, maar voor zover ik kan vinden moet je firmware van de trainer updaten en natuurlijk Zwift zelf.

Virtual shifting FAQ:
https://support.zwift.com/virtual-shifting-faq-r16UiRFlT

Trainer update details:
https://support.wahoofitn...RE-Firmware-Release-Notes

Je hoeft dus *niet* die Zwift Cog te hebben, maar kan met een gewone cassette aan de gang :)

P. S. Net 5 minuutjes getest en het werkt inderdaad. Update trainer firmware en Zwift en dan vraagt Zwift of je virtueel schakelen wilt aanzetten.

Je krijgt 24 versnellingen waar je met de zijknoppen op de controllers doorheen kunt zappen. Je kunt in 1x door alle versnellingen heen rammen, de weerstand volgt redelijk vlot maar wel heel smooth. Geen clunk van het wisselen van krasjes, maar geleidelijk oplopende weerstand.

[ Voor 60% gewijzigd door Morrar op 07-02-2024 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Morrar schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:43:
Misschien leuk voor de mensen met een Kickr Core; vandaag / morgen komt een update uit die virtual shifting naar bestaande trainers brengt als je de Zwift Play controllers hebt. Details zijn nog wat schaars, maar voor zover ik kan vinden moet je firmware van de trainer updaten en natuurlijk Zwift zelf.

Virtual shifting FAQ:

Trainer update details:

Je hoeft dus *niet* die Zwift Cog te hebben, maar kan met een gewone cassette aan de gang :)

P. S. Net 5 minuutjes getest en het werkt inderdaad. Update trainer firmware en Zwift en dan vraagt Zwift of je virtueel schakelen wilt aanzetten.

Je krijgt 24 versnellingen waar je met de zijknoppen op de controllers doorheen kunt zappen. Je kunt in 1x door alle versnellingen heen rammen, de weerstand volgt redelijk vlot maar wel heel smooth. Geen clunk van het wisselen van krasjes, maar geleidelijk oplopende weerstand.
Ook als bundle te koop; de Kickr Core Zwift One. Dus met cog, cllick en een jaar zwift voor 599.

Zwift hub is ook meteen als deprecated bestempeld. Blij dat ik hem nog niet gekocht had.... De core heb ik toch iets meer vertrouwen in.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 08-02-2024 01:06 ]

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zag in de firmware notes ook dat de Kickr Core nu automatic spindown calibratie heeft. Voor mijzelf een betere feature dan virtual shifting. Toch de moeite waard om even te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 20:20

Virtual shifting FAQ:

Trainer update details:

Dank. Benieuwd wanneer het naar de al bestaande Kickr v6 komt. Hopelijk snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:05

Virtual shifting FAQ:

Trainer update details:

Komt deze update ook voor de gewone Kickr?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Voor de Zwift Hub eigenaren:
Meanwhile, somewhat snuck under the radar of today’s news of the new Zwift/Wahoo trainer, is that Zwift is officially discontinuing the Zwift Hub. That trainer was launched barely 18 months ago in October 2022, and then revamped in October 2023 with the Zwift Hub One (containing the Zwift Cog). At that point the existing cassette-enabled Zwift Hub got renamed to the Zwift Hub Classic (and promptly discontinued).

As of today, both variants are now officially discontinued, and Zwift will continue to sell off units till stocks are depleted. It’s been on sale the last few weeks with a “till supplies last” note, causing some confusion. Your confusion is now clarified.
Misschien dat er nog leuke aanbiedingen komen voor mensen die een trainer zoeken? Alleen de support/aftersales zal denk ik belabberd zijn.

https://www.dcrainmaker.c...promptly%20discontinued).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
Zeker een leuke update. Helaas ben ik zo een malloot die een triatlon fiets op de Kickr Core heeft staan waardoor ik de Zwift Play niet kan bevestigen vanwege gebrek aan handlebars. De automatische SpinDown is voor mij ook wel een fijne toevoeging. Die vergeet ik structureel uit te voeren...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Phydomir schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:43:
Zag in de firmware notes ook dat de Kickr Core nu automatic spindown calibratie heeft. Voor mijzelf een betere feature dan virtual shifting. Toch de moeite waard om even te updaten.
Is dat in feite "in game" calibreren?
denyos schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:45:
Zeker een leuke update. Helaas ben ik zo een malloot die een triatlon fiets op de Kickr Core heeft staan waardoor ik de Zwift Play niet kan bevestigen vanwege gebrek aan handlebars. De automatische SpinDown is voor mij ook wel een fijne toevoeging. Die vergeet ik structureel uit te voeren...
Ik heb een flatbar om op te zwiften. Telefoonhoudertje heb ik wel, dus met een click erbij zou ik wel genoeg hebben. Is Zwift Play zoveel leuker als je toch al een telefoonscherm bij de hand hebt?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
verstappen33 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:43:
Voor de Zwift Hub eigenaren:

[...]

Misschien dat er nog leuke aanbiedingen komen voor mensen die een trainer zoeken? Alleen de support/aftersales zal denk ik belabberd zijn.

https://www.dcrainmaker.c...promptly%20discontinued).
Heb zelf sinds december vorig jaar een Zwift Hub One, ergens toch wel een beetje overvallen door dit nieuws al had ik het kunnen zien aankomen. Vlak nadat ik de One besteld had werd de reguliere Hub bundle al vervangen door de Kickr maar was er nog geen nieuws over dat de Kickr de Cog support zou krijgen (al lag dat uiteraard al lang binnen de technische mogelijkheden).

Uiteindelijk wel dik tevreden over de Hub One, doet zijn ding goed en het elektronisch schakelen werkt prima, maar ergens voelt het toch raar een relatief nieuw ding te hebben waarvoor de support nu ineens gestopt wordt. Naja, we shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Edit: spuit 11.

[ Voor 98% gewijzigd door Requiem19 op 08-02-2024 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
Mistraller schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:08:
Ik heb een flatbar om op te zwiften. Telefoonhoudertje heb ik wel, dus met een click erbij zou ik wel genoeg hebben. Is Zwift Play zoveel leuker als je toch al een telefoonscherm bij de hand hebt?
Leuker is een groot woord, maar wel makkelijker qua aangeven welke kant je op wil, powerups gebruiken etc. Ik mis het nu ook zeker niet, maar het lijkt wel een grappige/handige toevoeging.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00

Kluus

Gang is alles

Mwah, voegt niet heel veel toe vind ik zelf, ik ben voor de meeste ritten ook weer terug op mijn oplossing met telefoon in combinatie met een ali express controller met opgeplakte garmin mount. Maar de Play werkt bij mij ook niet helemaal lekker, dus dat speelt ook mee. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 08-02-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Is dat in feite "in game" calibreren?
Ja. Kalibratie in Zwift (of wel training software dan ook) zou dan niet meer nodig moeten zijn. Zoals ik het lees houdt het ook tijdens het rijden de kalibratie bij waardoor je dus altijd de meest accurate output hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 22:31
Gisteren heb ik een Zwift race gedaan en na deze Zwift race was mijn FTP opgehoogd. Nu heb ik op drie plekken een nieuwe FTP gekregen:
- Zwift: 263W (3.76 W/kg)
- Join: 269W (3.84 W/kg)
- Interval.icu 276W (3.94 W/kg)

Wordt de FTP op zo'n andere manier berekend? Deze drie waardes zijn allemaal verhoogd op basis van dezelfde race. Een verschil van 13W vind ik nogal wat voor mijn trainingen...

gemiddeld had ik het volgende:
10min: 289W
20min: 284W
30min: 280W
44min: 280W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Maarten2212 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:27:
Gisteren heb ik een Zwift race gedaan en na deze Zwift race was mijn FTP opgehoogd. Nu heb ik op drie plekken een nieuwe FTP gekregen:
- Zwift: 263W (3.76 W/kg)
- Join: 269W (3.84 W/kg)
- Interval.icu 276W (3.94 W/kg)

Wordt de FTP op zo'n andere manier berekend? Deze drie waardes zijn allemaal verhoogd op basis van dezelfde race. Een verschil van 13W vind ik nogal wat voor mijn trainingen...

gemiddeld had ik het volgende:
10min: 289W
20min: 284W
30min: 280W
44min: 280W
Als je op intervals.icu je rit bekijkt zal erbij staan op basis waarvan ze het FTP verhoogd hebben. Dit kan zelfs gebeuren op basis van een 5m waarde als intervals.icu ziet dat het in de buurt kwam van een max effort.

Join en Zwift kijken - voor zover ik weet - vooral naar de 20m waarde. Verschil tussen deze twee kan zijn dat a) ze beiden een ander 20m blok pakken of b) dat één van de twee niet de gebruikelijke 95% pakt, maar net iets lager of c) nog iets meer dataprocessing doet en ook kijkt naar langere blokken.

Jouw curve is best interessant. Als je 95% pakt van je 20m waarde kom je uit op 269w (precies Join's berekening dus). Maar tegelijkertijd zie je dat jouw 44m waarde 98,5% is van je 20m waarde. Dat betekent dat 95% van je 20m waarde gebruiken ws te laag is omdat je anaerobe bijdrage relatief laag is. Type duursporter, minder explosief zou ik verwachten op basis van deze curve.

FTP is het vermogen dat je 30-60m kunt volhouden. Of anders gezegd, het laatste punt waarop je lichaam de prestatie net kan volhouden. Dit lijkt bij jou eerder richting de 280w te gaan dan richting de 263w.

Praktisch zou ik je FPT overal op 269 instellen en kijken hoe de trainingen gaan. Ws is dit iets te laag, maar je wilt liever net iets te laag trainen dan net iets te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 22:31
Requiem19 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:43:
[...]

Als je op intervals.icu je rit bekijkt zal erbij staan op basis waarvan ze het FTP verhoogd hebben. Dit kan zelfs gebeuren op basis van een 5m waarde als intervals.icu ziet dat het in de buurt kwam van een max effort.

Join en Zwift kijken - voor zover ik weet - vooral naar de 20m waarde. Verschil tussen deze twee kan zijn dat a) ze beiden een ander 20m blok pakken of b) dat één van de twee niet de gebruikelijke 95% pakt, maar net iets lager of c) nog iets meer dataprocessing doet en ook kijkt naar langere blokken.

Jouw curve is best interessant. Als je 95% pakt van je 20m waarde kom je uit op 269w (precies Join's berekening dus). Maar tegelijkertijd zie je dat jouw 44m waarde 98,5% is van je 20m waarde. Dat betekent dat 95% van je 20m waarde gebruiken ws te laag is omdat je anaerobe bijdrage relatief laag is. Type duursporter, minder explosief zou ik verwachten op basis van deze curve.

FTP is het vermogen dat je 30-60m kunt volhouden. Of anders gezegd, het laatste punt waarop je lichaam de prestatie net kan volhouden. Dit lijkt bij jou eerder richting de 280w te gaan dan richting de 263w.

Praktisch zou ik je FPT overal op 269 instellen en kijken hoe de trainingen gaan. Ws is dit iets te laag, maar je wilt liever net iets te laag trainen dan net iets te hoog.
Thanks! Ik denk dat ik inderdaad meer een duursporter ben. Tijdens de race (B-categorie) had ik ook veel moeite om bergop bij te houden, uiteindelijk wel bij de kopgroep gebleven welke rond de 280-290W fietste. Ik denk dat een nieuwe FTP test wel de moeite waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Maarten2212 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:55:
[...]

Thanks! Ik denk dat ik inderdaad meer een duursporter ben. Tijdens de race (B-categorie) had ik ook veel moeite om bergop bij te houden, uiteindelijk wel bij de kopgroep gebleven welke rond de 280-290W fietste. Ik denk dat een nieuwe FTP test wel de moeite waard is.
Ik denk dat een FTP test niet nodig is en dat je FTP tussen de 270-280 ligt op basis van je data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Eens met Requiem. Je kan bij jezelf ook nog nagaan hoe het voelde na die drie kwartier. Als je het idee had nog wel even door te kunnen dan zit je eerder richting die 280. Als je echt helemaal tot het gaatje bent gegaan dan is die 270 een beetje trainingswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Ik wou een Zwift hub bestellen maar dat ik nu maar even. https://www.dcrainmaker.c...-series-discontinued.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Kluus schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:21:
[...]

Mwah, voegt niet heel veel toe vind ik zelf, ik ben voor de meeste ritten ook weer terug op mijn oplossing met telefoon in combinatie met een ali express controller met opgeplakte garmin mount. Maar de Play werkt bij mij ook niet helemaal lekker, dus dat speelt ook mee. ;)
Heb je een linkje naar de Ali controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

StecaGrid schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:00:
[...]

Heb je een linkje naar de Ali controller?
Ik heb gewoon zoiets:
https://www.conrad.nl/nl/...954771&WT.srch=1&vat=true

Maar iedere simpele usb controller volstaat denk ik. Daarbij gebruik ik antimicro voor het koppelen van de knoppen naar toetsen die iets doen in Zwift.
Zie: Kluus in "Het grote indoor cycling topic"

Maar dit is dus wel met Zwift op PC. @oNo heeft hier ook al wel eens wat dingen voor gemaakt en hier gepost.

Ik moet misschien wel terug komen op dat de Zwift Play niet lekker werkt, dat was met met brakke BT dongle op mijn pc, maar ik zie dat je de controller tegenwoordig ook via je telefoon kan koppelen. Vanmiddag maar eens proberen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:16
Hoi allen,

Ik wil graag mijn Tacx neo aansluiten op mijn desktop PC om te Zwiften. Hierbij wil ik ook graag Strava connecten en een hartslagmeter. Nu heeft mijn desktop geen bluetooth/ANT+. Voldoet dan een simpele Bluetooth dongle of moet ik hiervoor de Tacx antenne aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Zolang je hartslagband ook bluetooth heeft is zo'n dongle inderdaad voldoende.
Zwift geef je trouwens toestemming om rechtstreeks activiteiten te plaatsen op Strava, die activiteiten hoef je dus niet apart nog met je telefoon oid op te nemen, dus geen koppelen via bluetooth nodig.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
EkkeHH schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:29:
Hoi allen,

Ik wil graag mijn Tacx neo aansluiten op mijn desktop PC om te Zwiften. Hierbij wil ik ook graag Strava connecten en een hartslagmeter. Nu heeft mijn desktop geen bluetooth/ANT+. Voldoet dan een simpele Bluetooth dongle of moet ik hiervoor de Tacx antenne aanschaffen?
En je hoeft je apparatuur niet handmatig te pairen via bluetooth, Zwift zal zelf scannen naar BT devices en deze koppel je dus ook in Zwift en niet in Windows of je MacOS.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:11

oNo

Kluus schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:52:
[...]
Maar dit is dus wel met Zwift op PC. @oNo heeft hier ook al wel eens wat dingen voor gemaakt en hier gepost.
Tegenwoordig ziet mijn cockpit er zo uit.
Een bullbar met diameter van een MTB bar. Daar kan je prima bar ends op monteren. Met een dubbele set (de een afgezaagd) heb ik zo de play controllers met een offset gemonteerd. Dit is echt perfect, goed te bedienen en niet in de weg. Schakelen doe ik via AXS blips, al zal dat in de toekomst anders worden, dan ga ik schakelen via de play controllers en een Kickr Core One (de Hub One staat nog onuitgepakt in de schuur maar gaat terug)
Via de smartphone en een remote app stuur ik zo wat macros aan op de pc. Ook zit er een touchpad functie op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCj_4PLSHiPGkEeIkMJ91yEZcUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6faykuMlWluDERItyaex31G9.jpg?f=fotoalbum_large

In de kerstvakantie heb ik trouwens m'n 55" scherm voorzien van dus 27" side monitoren. Zwift draai ik nu mega wide. Dat samen met Sauce for Zwift maakt het echt geweldig om te Zwiften nu :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDfjBya0m4X7FoDvr60JWgRiobg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIVpma6jUyfdIkk2C2F3Kia3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
EkkeHH schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:29:
Hoi allen,

Xand dongle van Mantel doet het prima.
Heb ook een dongle via Ali besteld, maar die geeft een lagere kwaliteit in het signaal. (Meer packet drops)

Voordeel van ANT is dat het minder stroom verbruikt dan bluetooth, hartslag meter gaat langer mee op een batterij.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
raymondw schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:41:
[...]

Xand dongle van Mantel doet het prima.
Heb ook een dongle via Ali besteld, maar die geeft een lagere kwaliteit in het signaal. (Meer packet drops)

Voordeel van ANT is dat het minder stroom verbruikt dan bluetooth, hartslag meter gaat langer mee op een batterij.
met xand heb ik altijd wel een beetje het gevoel dat het rebranded chinees spul is...
Merk je die drops dan ook? Want ik heb ook die chinese Cycplus ant dongle en die doet het prima voor mijn gevoel...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
oNo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:35:
[...]

Tegenwoordig ziet mijn cockpit er zo uit.
Een bullbar met diameter van een MTB bar. Daar kan je prima bar ends op monteren. Met een dubbele set (de een afgezaagd) heb ik zo de play controllers met een offset gemonteerd. Dit is echt perfect, goed te bedienen en niet in de weg. Schakelen doe ik via AXS blips, al zal dat in de toekomst anders worden, dan ga ik schakelen via de play controllers en een Kickr Core One (de Hub One staat nog onuitgepakt in de schuur maar gaat terug)
Via de smartphone en een remote app stuur ik zo wat macros aan op de pc. Ook zit er een touchpad functie op.
[Afbeelding]

In de kerstvakantie heb ik trouwens m'n 55" scherm voorzien van dus 27" side monitoren. Zwift draai ik nu mega wide. Dat samen met Sauce for Zwift maakt het echt geweldig om te Zwiften nu :-)

[Afbeelding]
Wat een supermooie set-up! Had hem in diverse Facebook groepen ook al voorbij zien komen.

Wat doet dat Sauce nu eigenlijk? Ik doe (sind kort weer) alleen work-outs en social rides, geen wedstrijden. Maar wie weet komt dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Sauce kan je soort van widgets / gegevensverlies over Zwift heen leggen. Bv een map met volledige route profiel, hoeveel watt je drift hebt, lijst met deelnemers en wat me wilt weten van ze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:11

oNo

Dank je @sanger1981 !

Sauce is eigenlijk een soort network sniffer. De data die opgepikt wordt kan je dan dmv overlay windows over Zwift heen leggen. De default windows zijn al best goed.
Er is ook een mogelijkheid voor mods. Dit was echt een uitkomst voor mij. Ik heb zelf een aantal mods gemaakt (O101) en heb nu de Zwift UI echt helemaal naar wens. Het is erg leuk om te doen. Er zijn ook andere mods. Met een beetje configureren kan je bijvoorbeeld zoiets maken. Ik heb een aantal windows gemaakt welke je tijdens het racen (imho) iets meer inzicht geeft. Maar ook voor bv livestreams vind ik de mods zeer waardevol. Een viewer moet je laten zien waar hij/zij naar kijkt.

Hier een voorbeeld van een raceview van mods.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GC6e6aoOOBMbls1YLHwZylJvO0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yA9abrgXdIuSDUrdPuNIGcRA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door oNo op 11-02-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
Ik heb een Kickr Core met een oude fiets er op (10s). Ondanks veel pogingen krijg ik het schakelen niet helemaal vlot. Maakt meestal ook niet veel uit, doe bijna alle workouts in ERG. Ik race af en toe (95% ZRL voorlopig), wil misschien nog wel wat meer racen in de toekomst als een substituut voor VO2max trainingen.Heb ook een 11s gravel (soms er op voor ZRL), en 12s race (alleen er op voor fit finetuning).

Nu er ook voor de Kickr Core virtual shifting is overweeg ik volgende opties:

Zwift Play controllers: €100 - naast virtual shifting ook bediening (PU!) op het stuur, handig voor races. Alleen het sturen en remmen (!) lijken me niet handig in races. Lijkt niet uitgeschakeld te kunnen worden?

Zwift Cog & Click: €80 - virtual shifting op click iets onhandiger dan met de controllers? Voordeel wel dat alle fietsen er op kunnen zonder cassettewissel (al kunnen 11s en 12s kettingen mss ook nog wel voor af en toe werken op 10s cassette?)

Ik zie geen duidelijke winnaar, iemand nog een toevoeging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@L.Fields op zich is de toegevoegde waarde van sturen juist bij races. Je kan hiermee vrij effectief zorgen dat je altijd in de draft zit en als je wil ontsnappen kan je voorkomen dat mensen zonder steering jou kunnen draften door helemaal naar de andere kant van de weg te sturen. Als je niet stuurt dan stuur je gewoon automatisch, zoals zonder steering, het is niet dat je dan van de weg rijd ofzo. Zelfde met remmen, dat hoef je niet te gebruiken.

Buiten races heeft sturen juist niet zo veel toegevoegde waarde vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
Heb zelf de Play controllers en bediening is wel OK daarmee. Power ups inderdaad, maar ook likes en afslagen kiezen.

Qua Cog; eigenlijk is het gewoon een kransje 14 met wat plastic er omheen. Je zou het bijna zelf kunnen klussen van een oude cassette met twee stukjes hout als spacers wellicht...

Qua remmen en sturen; je hoeft het niet te gebruiken he. Het knopje zit niet heel dicht bij de andere knopjes en als je niet stuurt doet Zwift gewoon wat het altijd doet. Ook niet alle races hebben volgens mij sturen als optie aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Maar de 14T zit wel een stuk naar rechts in een cassette, dus een schuine lijn lijkt me als je de cassette wilt behouden ipv de cog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Waarom zou je een cog willen als je nu al een kickr Core hebt? Het idee van virtual shifting (met de play controllers) is toch dat je hem op een Core ook op één kansje laat en binnen Zwift schakelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouflee
  • Laatst online: 15:20
Simbob schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:34:
Maar de 14T zit wel een stuk naar rechts in een cassette, dus een schuine lijn lijkt me als je de cassette wilt behouden ipv de cog.
Je hoeft niet per se het kransje met 14 tanden te gebruiken in je cassette, je kunt er gewoon eentje kiezen waarmee je ketting netjes recht staat.
Ik heb zelf wel de cog, maar die werkt ook als ik hem voor op het andere blad zet net zo goed. Tijdens starten van zwift wordt deze dacht ik gekalibreerd, waardoor je voldoende schakelbereik over houdt tijdens gebruik.

Overigens wel beetje buikpijn van het uitfaseren van de Zwift hub inderdaad, hopelijk blijven ze hem nog wel een tijdje netjes ondersteunen en updaten. Tot nu toe in ieder geval veel plezier van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
zitten 2 voordelen aan de COG naar mijn idee:
- als je met meerdere mensen / fietsen / cassettes de trainer gebruikt heb je geen issues met je versnellingen/schakelen
- als je graag realistisch wilt klimmen en een grotere (virtuale) cassette wilt gebruiken dan je hebt liggen, of op je short cage derailleur past.

ik en mijn vrouw hebben beide 10 speed, er zit een 11-34 op de trainer die werkt met beide fietsen en we rijden beide in principe in ERG mode. Voor mij op dit moment geen toegevoegde waarden, wellicht als er een nieuwe fiets komt met 12 speed, dat het een interessante optie is.. de virtuele shifters mogen dan zelfs nog achterwege blijven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:05
Vandaag voor het eerst een workout gedaan. Heb dus geen referentie materiaal... Wat mij opvalt is dat wanneer ik mijn best doe de gewenste cadans te trappen het vermogen soms kort deels wegvalt. Van omstreeks 215 naar 130 watt zonder dat cadans aanpast of ik iets anders doe. Minder vaak zie ik de cadans kort wegvallen.

Zie jullie gekke dingen in de grafieken,

Zwiftalizer laat geen connectie problemen zien. De kickr core is middels bluetooth aangesloten.

https://zwiftalizer.com/p...4c-4691-ba3e-5691dffecde5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85dKzG31Gfg37NSkP3RQ0UVainY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzLjKV9zTy1RLLzRkGdvE3Lw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNXdv5_iYeFlsuwId9U6n0G5X0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UlRluTEA1sAC426bEytw0Wz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Michiel193 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:24:
Vandaag voor het eerst een workout gedaan. Heb dus geen referentie materiaal... Wat mij opvalt is dat wanneer ik mijn best doe de gewenste cadans te trappen het vermogen soms kort deels wegvalt. Van omstreeks 215 naar 130 watt zonder dat cadans aanpast of ik iets anders doe. Minder vaak zie ik de cadans kort wegvallen.

Zie jullie gekke dingen in de grafieken,

Zwiftalizer laat geen connectie problemen zien. De kickr core is middels bluetooth aangesloten.

https://zwiftalizer.com/p...4c-4691-ba3e-5691dffecde5

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat hoort niet en heb ik ook nog nooit gehad. Maar kan je ook zo niet vertellen waar het precies aan ligt. Kan een sensor ding zijn, maar zou ook in de kickr kunnen zitten.

Hoe is de boel nu aangesloten. Als je direct vanaf een laptop/pc verbinding maar zou je bijvoorbeeld de connectie eens via de companion app kunnen laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:41
@Michaelg ik heb ook een kickr core via ant+ aangesloten. Bij mij wordt mijn cadans soms te hoog weergegeven. Dan springt hij ineens naar 120 een blijft dat dan even hangen bijvoorbeeld. Wat ook wel eens gebeurd is dat er even geen vermogen wordt gemeten. Ik weet niet precies hoe dit komt, want eerst had ik deze problemen helemaal niet. Ik heb wel minder problemen als het draadloze signaal beter is een het bedrade deel (USB verlengkabel) van de verbinding zo min mogelijk storing heeft. Dus zet je bluetooh dongel iig voor je fiets en zorg gaat er geen elektriciteitskabels je eventuele bedrade verbinding verstoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@Michiel193 naast de andere suggesties, waar haal jij je cadans signaal vandaan? Externe sensor of laat je die berekenen/bepalen door de kickr? Indien dat laatste is het misschien een idee om een dedicated sensor te proberen of die van een vermogensmeter op je fiets te pakken, Kickr berekent die (als ik het goed begrijp) op basis van de vermogensfases, mogelijk gaat er daar wat mis.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 13:19
Ik heb recentelijk dezelfde ervaring gehad. Via Wahoo site eerst zelf geprobeerd het issue uit te sluiten. Dus alle appareten disconnecten, checken dat laatste firmware geinstalleerd is en dan via de wahoo app een korte training doen, waarbij vermogen eerste elke minuut stijgt en daarna weer daalt. Deze workout naar Wahoo support gestuurd. Daar kreeg ik nog een aantal andere dingen die ik moest doen en opnieuw een workout gedaan en de file opgestuurd. De conclusie is dat mijn Wahoo Kickr Core stuk is en ik krijg onder garantie een nieuwe.
Bottom line: misschien verstandig om Wahoo support te benaderen als dit vaker voorkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
@Michiel193 denken we niet te ingewikkeld allemaal en is het niet gewoon dat je vliegwiel nog een hoge snelheid heeft van de hogere power target (zeker als je in ERG mode een zware versnelling gebruikt). Als dan de weerstand ineens terug zakt, maar je vliegwiel nog een hoge snelheid heeft, dan trap je dus even in het niks, totdat je vliegwiel is afgeremd en je weer tegen de weerstand kan trappen.

misschien heb ik het mis, maar -als- je nu bv op het grote blad rijdt.. doe de volgende training eens op het kleine blad, dat houd de vliegwielsnelheid een stuk lager en zit je sneller "tegen" de weerstand aan te trappen.
Truc is dan wel om de cadans gelijkmatig te houden, want de reacties in erg mode komen dan wat sneller bij cadans wijzigingen, het is een beetje persoonlijke voorkeur, maar ik rij eigenlijk altijd op het kleine blad (ook met een kickr core)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:05
@Phydomir Momenteel is 'alles' Kickr Core + Garmin watch voor HR data via bluetooth aangesloten op een PC. De HR data vertoont geen vreemde zaken, zal de volgende keer de connecties via de companion app laten lopen.

@AMD1800 Bluetooth verbinding draait een jaartje nadat ik vertraging in weerstand merkte met een ANT+ verbinding, werd bevestigd door Zwiftalizer. Destijds van alles geprobeerd dat te verbeteren als verlengkabels en diverse sticks zonder succes.

Momenteel steekt er aan de voorkant van de kast een Bluetooth antenne en is er een vrije 'line of sight'.

@GWBoes cadans komt inderdaad van de Kickr Core. Inderdaad is de toevoeging cadans later firmware matig toegevoegd.

@MrBerger heb een ticket gemaakt en screenshots en een filmpje bijgevoegd van het fenomeen bijgevoegd.

@Prulleman ik zit inderdaad op het buitenblad, zal ook die optie gaan testen (van het weekend waarschijnlijk)

Aan allen, bedankt voor de suggesties

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• stevens20
Het is zo ver.. vandaag de uberpretzl.. 128km. Hetzelfde als de AGR maar dan meer HM. Ik ben al bezig. Heb 5 bidons met oa sportdrank, ik heb bammetjes, snelle jelle, sportrepen en bananen. Twee handdoeken en twee droge shirts. Nu hopen dat ik hem binnen 7,5u uit kan rijden want dan moet ik de kleine ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Succes! d:)b en geniet van de laatste afdaling aan het eind. Ga je nog wel een keer stoppen onderweg?

[ Voor 24% gewijzigd door aerofreak op 16-02-2024 09:22 ]

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Mistraller schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:04:
[...]

met xand heb ik altijd wel een beetje het gevoel dat het rebranded chinees spul is...
Merk je die drops dan ook? Want ik heb ook die chinese Cycplus ant dongle en die doet het prima voor mijn gevoel...
Moest even tijd maken om wat getallen erbij te pakken uit Zwiftalizer.
De units zijn getest met een 5m shielded USB kabel van ICIDU, aan het einde zit een passieve 4 poort plastic USB hub om zoveel mogelijk vrij signaal te hebben.

Je merkt de dropouts niet direct, maar +-20/25% verlies ga je wel terugzien in je data.
Hartslag op het scherm valt dan weg, power die steeds lager springt.

SLECHT - merkloos uit China
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnNQSlTJoAVbuZy254r-f2QcpfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5GOqXZy6Rd0ZJ8jMqyOs8lBJ.png?f=fotoalbum_large

GOED - XAND
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3E4kMy7J2nWFHgeq7nscpW1KQgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bnZQBq1SQO52owWBV2JJMxGB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
stevens20 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:18:
Het is zo ver.. vandaag de uberpretzl.. 128km. Hetzelfde als de AGR maar dan meer HM. Ik ben al bezig. Heb 5 bidons met oa sportdrank, ik heb bammetjes, snelle jelle, sportrepen en bananen. Twee handdoeken en twee droge shirts. Nu hopen dat ik hem binnen 7,5u uit kan rijden want dan moet ik de kleine ophalen.
Succes, je moet de Alp als toetje zien, niet als uitdaging
#motivatie
Pagina: 1 ... 141 ... 161 Laatste