Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 142 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53
stevens20 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:18:
Het is zo ver.. vandaag de uberpretzl.. 128km. Hetzelfde als de AGR maar dan meer HM. Ik ben al bezig. Heb 5 bidons met oa sportdrank, ik heb bammetjes, snelle jelle, sportrepen en bananen. Twee handdoeken en twee droge shirts. Nu hopen dat ik hem binnen 7,5u uit kan rijden want dan moet ik de kleine ophalen.
Succes. Bij een droog shirt een droge fietsbroek aantrekken kan ook echt lekker zijn!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

Ik hoop ook een open raam en een ventilator..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Twee ventilatoren en een open dakraam.
Het is niet de bedoeling af te stappen, daarom heb ik alles binnen handbereik.

Ik heb nu net de radiotoren erop zitten. Nog 100km te gaan. Dat is inclusief het toetje 😉.

Update:
Vulkaan zit er inmiddels op. Keurig in Z2 geklommen en in 14.12minuten boven. Benen voelen goed.
Qua eten en drinken sta ik op:
1,2liter waarvan 750ml sportdrank.
1x banaan
2x snelle jelle
1x sis energy bar
Nog 80km te gaan.

Update:
Alles prima.
Nu het toetje! ☠️

Update:
Gehaald maar vraag niet hoe.. met hangen en wurgen!
Ik wil voorlopig geen toetjes!
Uiteindelijk verorberd:
5liter - waarvan de helft sportdrank en de andere helft water.
3x snelle jelle
5x sportreep (sis en maurten)
2 boterhammen met honing
2 bananen
Nadien: 2theelepels suiker & paar chipjes

Qua dranken had ik meer willen hebben. Eten voelde echt wel genoeg. Ik had helaas bij de voet van de klim alleen nog maar wat water, dat had nog best een kleine liter sportdrank mogen zijn.

Ik ben de hele rit niet van de fiets geweest. Moest uiteindelijk de laatste kilometers wel echt overleven, dat was eigenlijk niet leuk meer. Zeker gezien ik op een gegeven moment minuten over 100m leek te doen. Dan duren 3kilometers erg lang kan ik je vertellen. Ik was ook door mijn versnellingen heen, 28 achter is eigenlijk te zwaar.

Uiteindelijk de afdaling niet meer gedaan, ik moest erg nodig naar de wc. Dat deed al een paar kilometers zeer in de buik.

Met een eindtijd van 6uur en 40 minuten ben ik niet ontevreden. Als ik dit kan dan kan ik de AGR ook. Die heeft de helft aan hoogtemeters en lagere steigingspercentages.

De komende tijd lekker Z2 trainingen doen met wat intervallen. 3 of 4x per week de fiets op en ik kan vol goede moed naar Zuid Limburg.

[ Voor 98% gewijzigd door stevens20 op 16-02-2024 22:40 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:37

Flipmo

OMG !!

stevens20 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:30:

Ik heb nu net de radiotoren erop zitten. Nog 100km te gaan. Dat is inclusief het toetje 😉.
radiotoren is een vies steil stuk, nu voornamelijk "vlak" tot de laatste klim. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

Phydomir

Dennis

Lekker bezig hoor. Een van de enige routes die ik nog moet afvinken in Watopia. Echter, no way dat ik die alleen ga rijden, dan moet er toch wel een groep event aanhangen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53

aerofreak

Steve Jobs

Tweakers event?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
Ik zie een “binnenseizoen-eindactiviteit” aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Met een livestream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Frontpage post?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

Die AdZ aan het einde van de Uber is altijd een rot kreng. Op 30 dec heb ik hem voor de 2e keer gereden met een eindtijd van 5:30. Voelde me geweldig tot de voet van de Alpe. Wellicht daardoor wat te voortvarend begonnen. Na bocht 16 wat gas teruggenomen, maar toen was het kwaad al geschied. De laatste 3km waren op z'n zachts gezegd vervelend :) Uiteindelijk 1:22 voor de Alpe... Helaas pasgeleden lichte hersenschudding na een val, en 11 dagen niet gefietst en hierdoor flink wat fitness verloren weer. Achja, scheelt dat ik geen TdF hoef te fietsen. En ook voor de AGR uitgeloot, dus in Mei maar Limburgs Mooiste doen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Weet iemand hoe je je Zwift abonnement (tijdelijk) kunt stoppen zonder je data kwijt te raken?
Nu het (hopelijk) binnenkort weer lekker weer wordt, wil ik niet onnodig betalen voor Zwift. Ik heb alleen de mogelijkheid om Zwift 8 weken te pauzeren, bij het opzeggen lijk je al je gegevens kwijt te raken..
Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53

aerofreak

Steve Jobs

Je kan je abonnement gewoon stopzetten voor een tijdje. Je account blijft gewoon.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:13
@Gieter90 Heb de betaling gestopt na een defect aan de trainer.
Naderhand gewoon weer door kunnen gaan op het niveau wat ik eerder ook had.
Geen verloren account gegevens.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:23
stevens20 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:30:

Update:
Vulkaan zit er inmiddels op. Keurig in Z2 geklommen en in 14.12minuten boven. Benen voelen goed.
Qua eten en drinken sta ik op:
1,2liter waarvan 750ml sportdrank.
1x banaan
2x snelle jelle
1x sis energy bar
Nog 80km te gaan.

Update:
Alles prima.
Nu het toetje! ☠️

Update:
Gehaald maar vraag niet hoe.. met hangen en wurgen!
Ik wil voorlopig geen toetjes!
Uiteindelijk verorberd:
5liter - waarvan de helft sportdrank en de andere helft water.
3x snelle jelle
5x sportreep (sis en maurten)
2 boterhammen met honing
2 bananen
Nadien: 2theelepels suiker & paar chipjes

Qua dranken had ik meer willen hebben. Eten voelde echt wel genoeg. Ik had helaas bij de voet van de klim alleen nog maar wat water, dat had nog best een kleine liter sportdrank mogen zijn.

Ik ben de hele rit niet van de fiets geweest. Moest uiteindelijk de laatste kilometers wel echt overleven, dat was eigenlijk niet leuk meer. Zeker gezien ik op een gegeven moment minuten over 100m leek te doen. Dan duren 3kilometers erg lang kan ik je vertellen. Ik was ook door mijn versnellingen heen, 28 achter is eigenlijk te zwaar.

Uiteindelijk de afdaling niet meer gedaan, ik moest erg nodig naar de wc. Dat deed al een paar kilometers zeer in de buik.

Met een eindtijd van 6uur en 40 minuten ben ik niet ontevreden. Als ik dit kan dan kan ik de AGR ook. Die heeft de helft aan hoogtemeters en lagere steigingspercentages.

De komende tijd lekker Z2 trainingen doen met wat intervallen. 3 of 4x per week de fiets op en ik kan vol goede moed naar Zuid Limburg.
Netjes dat je het gehaald hebt, maar waarom jezelf zo martelen door jezelf te verbieden om even van de fiets af te stappen??

Als je naar de wc moet, ga dan gewoon 😂
Idem met eten of drinken pakken..

Tijdens een hele dag buiten fietsen zoals de AGR sta je ook wel eens stil bij een verzorgingspost.

Bij mij staat die ook nog op het lijstje, de beklimmingen wil ik dan wel doen zonder afstappen, maar even op het vlakke is een prima moment om even 2-3 minuten plas pauze te nemen of je bidons te vullen of nog wat extra eten te pakken.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stevens20
verstappen33 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:00:
[...]

Netjes dat je het gehaald hebt, maar waarom jezelf zo martelen door jezelf te verbieden om even van de fiets af te stappen??

Als je naar de wc moet, ga dan gewoon 😂
Idem met eten of drinken pakken..

Tijdens een hele dag buiten fietsen zoals de AGR sta je ook wel eens stil bij een verzorgingspost.

Bij mij staat die ook nog op het lijstje, de beklimmingen wil ik dan wel doen zonder afstappen, maar even op het vlakke is een prima moment om even 2-3 minuten plas pauze te nemen of je bidons te vullen of nog wat extra eten te pakken.
Voor mij was dat een onderdeel van het doel. Uitrijden zonder afstappen. En het ging echt maar om de laatste paar km’s. Dat die zo lang zouden duren had ik op dat moment ook niet door. Ik dacht iedere keer dat ik er wel bijna zou zijn. En als het echt niet meer kon was ik echt wel afgestapt hoor. Maar zo vlak voor de finish… nee dan ga ik er wel echt voor.

After update er gelijk maar even bij:
Ik heb mijn eerste training er weer op zitten (zaterdag was de enige rustdag) en dat ging echt prima! Sowieso geen last gehad, uiteraard voel je dat je getraind hebt als je de trap op loopt maar dat mocht echt géén naam hebben. Tijdens de training had ik nergens last van, het voelde zelfs wat makkelijker aan. Heb ook echt het gevoel dat ik weer stappen vooruit maak dus dat is lekker. Motiveert ook om de trainer weer op te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
stevens20 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:36:
[...]

Voor mij was dat een onderdeel van het doel. Uitrijden zonder afstappen. En het ging echt maar om de laatste paar km’s. Dat die zo lang zouden duren had ik op dat moment ook niet door. Ik dacht iedere keer dat ik er wel bijna zou zijn. En als het echt niet meer kon was ik echt wel afgestapt hoor. Maar zo vlak voor de finish… nee dan ga ik er wel echt voor.

After update er gelijk maar even bij:
Ik heb mijn eerste training er weer op zitten (zaterdag was de enige rustdag) en dat ging echt prima! Sowieso geen last gehad, uiteraard voel je dat je getraind hebt als je de trap op loopt maar dat mocht echt géén naam hebben. Tijdens de training had ik nergens last van, het voelde zelfs wat makkelijker aan. Heb ook echt het gevoel dat ik weer stappen vooruit maak dus dat is lekker. Motiveert ook om de trainer weer op te stappen.
Je moet het zelf weten, maar het moet ook leuk blijven :D
Pas op met overtraindheid, probeer structuur te houden met fietsen en eten, en maak voor jezelf een klein plannetje, zo'n Uber Pretzel hakt er best aardig in, geen idee wat je erna nog allemaal hebt gegeten, maar je lichaam heeft van zo'n inspanning echt wel even herstel nodig qua lichaamsrust maar ook qua voedingstoffen aanvullen..

Ik doe zelf maar 1x per week een "zwaardere" training, de rest alleen maar Z2, van een Z2 training van 2 uurtjes herstel ik vrij snel, maar als ik 2-3x per week een zwaardere training doe dan merk ik dat echt wel als ik niet genoeg eet of rust neem, dan wordt het steeds zwaarder en raak je sneller vermoeid.

Luister goed naar je lichaam, zeker als je beter wilt worden en tegelijkertijd wat kilo's kwijt probeert te raken zoals jij..

Ik heb afgelopen weekend ook bijna 100km buiten gefietst, was prima weer en een leuke groep mensen vanuit The Ride leren kennen..
Gemiddelde snelheid lag niet super hoog, kruissnelheid rond de 30, maar mijn hartslag lag gemiddeld op 113, het is dat ik de laatste 30-40 km nog regelmaitg op kop reed anders was die eerder rond de 100 of er zelfs onder..

Heerlijk om zo'n goede basis ontwikkeld te hebben afgelopen winter..
Nooit eerder heb ik zoveel waarde aan Z2 ritjes op de tacx gehecht als afgelopen 2-3x buiten fietsen..
Dit is echt wel een blijvertje voor komend seizoen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
verstappen33 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:37:
[...]

Je moet het zelf weten, maar het moet ook leuk blijven :D
Pas op met overtraindheid, probeer structuur te houden met fietsen en eten, en maak voor jezelf een klein plannetje, zo'n Uber Pretzel hakt er best aardig in, geen idee wat je erna nog allemaal hebt gegeten, maar je lichaam heeft van zo'n inspanning echt wel even herstel nodig qua lichaamsrust maar ook qua voedingstoffen aanvullen..

Ik doe zelf maar 1x per week een "zwaardere" training, de rest alleen maar Z2, van een Z2 training van 2 uurtjes herstel ik vrij snel, maar als ik 2-3x per week een zwaardere training doe dan merk ik dat echt wel als ik niet genoeg eet of rust neem, dan wordt het steeds zwaarder en raak je sneller vermoeid.

Luister goed naar je lichaam, zeker als je beter wilt worden en tegelijkertijd wat kilo's kwijt probeert te raken zoals jij..

Ik heb afgelopen weekend ook bijna 100km buiten gefietst, was prima weer en een leuke groep mensen vanuit The Ride leren kennen..
Gemiddelde snelheid lag niet super hoog, kruissnelheid rond de 30, maar mijn hartslag lag gemiddeld op 113, het is dat ik de laatste 30-40 km nog regelmaitg op kop reed anders was die eerder rond de 100 of er zelfs onder..

Heerlijk om zo'n goede basis ontwikkeld te hebben afgelopen winter..
Nooit eerder heb ik zoveel waarde aan Z2 ritjes op de tacx gehecht als afgelopen 2-3x buiten fietsen..
Dit is echt wel een blijvertje voor komend seizoen..
Ik kijk uit. Thnx voor het advies.
Ik weet met de Uber dat ik de AGR aankan. Het is nu onderhouden en lekker bezig zijn. Z2 staat veel op de planning met wat sprintwerk hier en daar. Ik wil ook weer wat naar buiten om te wennen aan de nieuwe fiets en het buitenfietsen. Ik ga mezelf niet meer helemaal uit elkaar trekken, uiteraard probeer ik wel nog beter te worden en wat af te vallen maar wel gecontroleerd. Dat heb ik inmiddels wel geleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Soms heb je ook gewoon een dag nodig waarbij je kijkt waar je limiet ligt. Op die manier weet je ook wat de valkuilen zijn. Zolang je met dat soort dagen maar niet door slaat en luistert naar je lichaam komt het meestal wel goed. Van één dag heel diep gaan herstel je wel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
stevens20 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Ik kijk uit. Thnx voor het advies.
Ik weet met de Uber dat ik de AGR aankan. Het is nu onderhouden en lekker bezig zijn. Z2 staat veel op de planning met wat sprintwerk hier en daar. Ik wil ook weer wat naar buiten om te wennen aan de nieuwe fiets en het buitenfietsen. Ik ga mezelf niet meer helemaal uit elkaar trekken, uiteraard probeer ik wel nog beter te worden en wat af te vallen maar wel gecontroleerd. Dat heb ik inmiddels wel geleerd.
Indoor is niet helemaal te vergelijken met outdoor, vorig jaar had ik ook naar mijn inziens een goede conditie, en dacht ook wel even 120km en 2000hm te kunnen doen in een vergelijkbaar landschap als zuid-Limburg.

Het was net als bij de AGR veel maar korte beklimingen, geloof dat ik er 16-17 had ofzo, telkens 2-3km lang, ik was na 70-80 km helemaal gaar en moest nog 40km en 4-5 redelijke klimmetjes....
Ik was veel te hard van stapel gegaan, aangezien je fit bent aan het begin van de tocht voelen de eerste heuvels natuurlijk een stuk lichter waardoor je vaak onbewust al te hard fietst, maar op het eind heb je dan geen energie meer over..
Let vooral goed op je pacing en indien je een vermogensmeter hebt ook op je vermogen wat je telkens trapt.

Liever het eerste stuk te makkelijk fietsen dan het laatste stuk op je tandvlees te moeten fietsen...

@Phydomir klopt helemaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:11

oNo

De Zwift ruimte op zolder is voorzien van een airco. Echter zijn er genoeg dagen dat deze niet nodig is en 2 ramen open en een luchtstroom voldoende is. Een fan voor het (draaikiep) raam is nogal onhandig qua ruimte. Vandaar dat ik een paar 140mm ventialtoren aan elkaar heb gemaakt. Je kan deze "slim" aansluiten. Ik doe dat via een heatbooster (artikel elders op tweakers)

Naast het ventileren van de ruimte voor Zwift ga ik deze de komende zomer gebruiken om 's nachts wat verkoeling te hebben. Ik deed dat met een ventilator op zolder welke lucht naar buiten blaast. Een verdieping lager, op de slaapkamer, had ik dan het raam op een kier waar frisse lucht naar binnen kon.

Ik heb 2 van deze setjes gemaakt. Dat het werkt weet ik al. Hoe goed het werkt, daar ga ik de komende tijd achter komen.

Een setje van 5 ventilatoren heeft me 40 euro gekost. De slimme aansturing ook 40. Echter kan je ook een simpele 220V adapter naar 4 pins kopen voor 6 euro.

In m'n hoofd heb ik een idee om een keer met 3 setjes van deze een soort van rijwind te creëren. Dat de snelheid van de ventilatoren varieert op basis van de huidige rijsnelheid (of power)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2s4iCXiT1m65t3br4zc-EaAacw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVsak1ponwNNgIOhInb5NBzy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gieter90 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:48:
Weet iemand hoe je je Zwift abonnement (tijdelijk) kunt stoppen zonder je data kwijt te raken?
Nu het (hopelijk) binnenkort weer lekker weer wordt, wil ik niet onnodig betalen voor Zwift. Ik heb alleen de mogelijkheid om Zwift 8 weken te pauzeren, bij het opzeggen lijk je al je gegevens kwijt te raken..
Hoe doen jullie dit?
Gewoon de betaling stopzetten.
Ze laten het doen overkomen alsof je je data/voortgang kwijtraakt als je langdurig geen abonnement actief hebt. Beetje misselijke manier van communiceren als je het mij vraagt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
verstappen33 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:56:
[...]

Indoor is niet helemaal te vergelijken met outdoor, vorig jaar had ik ook naar mijn inziens een goede conditie, en dacht ook wel even 120km en 2000hm te kunnen doen in een vergelijkbaar landschap als zuid-Limburg.

Het was net als bij de AGR veel maar korte beklimingen, geloof dat ik er 16-17 had ofzo, telkens 2-3km lang, ik was na 70-80 km helemaal gaar en moest nog 40km en 4-5 redelijke klimmetjes....
Ik was veel te hard van stapel gegaan, aangezien je fit bent aan het begin van de tocht voelen de eerste heuvels natuurlijk een stuk lichter waardoor je vaak onbewust al te hard fietst, maar op het eind heb je dan geen energie meer over..
Let vooral goed op je pacing en indien je een vermogensmeter hebt ook op je vermogen wat je telkens trapt.

Liever het eerste stuk te makkelijk fietsen dan het laatste stuk op je tandvlees te moeten fietsen...

@Phydomir klopt helemaal..
Dat ken ik inderdaad. Heb afgelopen zomer een rondje in Z-Limburg gemaakt van 60km en kwam ook de laatste beklimmingen niet meer op. Had toen we een andere conditie dan nu. Had toen ook pieken van 1000W tijdens de klimmen en minuten lang boven de 300W is niet handig in het begin. Daar heb ik destijds voor moeten betalen. Maar ik had toen ook niet de juiste versnelling, ik zat bij het klimmen constant op de lichtste versnelling en heb echt flink door moeten trappen om mijn cadans boven de 80rpm te houden. Dat gaat 4 klimmetjes goed maar daarna wordt het lastiger, zeker als je ook nog veel te weinig eet (dat is nu geoefend met de Uber). Heb nu niet meer 28 achter maar 34 dus hoop dat dat werkt icm een betere conditie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Voor zo'n toertocht waarbij je niet een kopgroep bij wil houden is doseren heel belangrijk ja. Die extreme pieken zijn een veel grote aanslag dan een constant tempo. Kan trouwens ook nooit kwaad om te oefenen met klimmen op een cadans van 60rpm. Gewoon om eens aan te voelen. Zo kun je ook op de steilere stukken binnen je limiet blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:16
Ik ben, langer dan ik leuk vind, bezig geweest met het goed werkend krijgen mijn nieuwe Tacx Neo 2T. Het schakelen werkte niet zoals het moet, indexing niet goed over hele casette, getik, ketting eraf bij kleinste kettingwiel, gedoe. Ik heb een CS-HG700 11-34 cassette.

In de Tacx handleiding staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UV51gkVoopBaGGvXlh9E-2HdJCQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iRVzfI8XtdVdxtt9UE5Zq2Rp.png?f=user_large

Dus geen spacer achter 11-speed casette. Toen las ik echter het volgende op het Zwift forum:
TLDR: Shimano is correct in this case - use the 1.8mm spacer for their CS-HG700-11 4 or CS-HG800-11 3 cassettes with 11-34 tooth spec.

Shimano designed these two 11 speed 11-34 cassettes to squeeze onto older Hyperglide10 freehub bodies that have been around since ~1991. The two largest cogs are concave, and their cupped design positions them slightly over the drive-side hub flange. This allows use on the millions of bikes out in the wild that came with HG10-compatible wheels.

Shimano introduced HG11 freehub bodies about ~2013 that are 1.8mm longer. The Zwift hub comes with an HG11-compatible driver and that 1.8 mm spacer is needed to take up the extra space.

Other 11 speed Shimano cassette models are 1.8mm wider and use a different model naming convention. CS-R7000 4 and CS-R8000 2 come in the narrower gear ranges (11-28, 11-30, 11-32 etc). The two largest cogs on these models aren’t big enough to do the cup-over-drive-flange trick, so they can fit only on the longer HG11 freehub drivers.

Hope that wasn’t too much bike nerdism, but that’s the complete answer.
11-34 is dus blijkbaar even breed als een 10-speed (en is eigenlijk een MTB casette). Moet blijkbaar toch een 1.85mm spacer achter. In de Tacx handleiding wordt dit niet benoemd. Dat had me flink wat frustratie kunnen besparen. Wist ook niet dat mijn casette standaard met deze spacer geleverd wordt, dan was het probleem misschien sneller opgelost. Maar kan nu eindelijk ook indoor trainen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mooi dat het werkt. Volgens mij heb je hier ook wel een van de weinige uitzonderingen te pakken op de Tacx handleiding. Denk dat als je het hier zou vragen ook iedereen zou antwoorden dat je geen spacer nodig hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stevens20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cG7BPsB-MazqVs1QUf1K3qO-UKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CI3bYwKWE5QJIxOfqgkqooAB.jpg?f=fotoalbum_large

Het trainen werpt zijn vruchten af. Even de benen testen leverde een mooi PR op. Voelt goed zo allemaal. Gemiddeld met 344W dit klimmetje op, dat is iets waar ik begin van de winter alleen maar van kon dromen.

Ben heeeel benieuwd hoe dit allemaal uitpakt buiten.

[ Voor 14% gewijzigd door stevens20 op 21-02-2024 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 13:19
Michiel193 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:30:
@Phydomir Momenteel is 'alles' Kickr Core + Garmin watch voor HR data via bluetooth aangesloten op een PC. De HR data vertoont geen vreemde zaken, zal de volgende keer de connecties via de companion app laten lopen.

@AMD1800 Bluetooth verbinding draait een jaartje nadat ik vertraging in weerstand merkte met een ANT+ verbinding, werd bevestigd door Zwiftalizer. Destijds van alles geprobeerd dat te verbeteren als verlengkabels en diverse sticks zonder succes.

Momenteel steekt er aan de voorkant van de kast een Bluetooth antenne en is er een vrije 'line of sight'.

@GWBoes cadans komt inderdaad van de Kickr Core. Inderdaad is de toevoeging cadans later firmware matig toegevoegd.

@MrBerger heb een ticket gemaakt en screenshots en een filmpje bijgevoegd van het fenomeen bijgevoegd.

@Prulleman ik zit inderdaad op het buitenblad, zal ook die optie gaan testen (van het weekend waarschijnlijk)

Aan allen, bedankt voor de suggesties
Ik ben nog wel even benieuwd: heb je nog een update over het probleem?

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
oNo schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:52:
Dank je @sanger1981 !

Sauce is eigenlijk een soort network sniffer. De data die opgepikt wordt kan je dan dmv overlay windows over Zwift heen leggen. De default windows zijn al best goed.
Er is ook een mogelijkheid voor mods. Dit was echt een uitkomst voor mij. Ik heb zelf een aantal mods gemaakt (O101) en heb nu de Zwift UI echt helemaal naar wens. Het is erg leuk om te doen. Er zijn ook andere mods. Met een beetje configureren kan je bijvoorbeeld zoiets maken. Ik heb een aantal windows gemaakt welke je tijdens het racen (imho) iets meer inzicht geeft. Maar ook voor bv livestreams vind ik de mods zeer waardevol. Een viewer moet je laten zien waar hij/zij naar kijkt.

Hier een voorbeeld van een raceview van mods.

[Afbeelding]
Zijn die mods vrij beschikbaar? Zag ze ook voorbij komen bij een streamer in onze ZRL divisie, handig!

• oNo

oNo

L.Fields schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:15:
[...]
Zijn die mods vrij beschikbaar? Zag ze ook voorbij komen bij een streamer in onze ZRL divisie, handig!
Als je sauce hebt, kan je via de Discord server (settings-support) de mods vinden. Deze zijn allemaal vrij beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:05
MrBerger schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:37:
[...]

Ik ben nog wel even benieuwd: heb je nog een update over het probleem?
Jazeker had een ticket aangemaakt bij Wahoo kreeg het verzoek een workout (10min) te doen met EGR op lichtste verzet via de Wahoo app. Dit zonder andere elektronica te gebruiken, deze workout goed kunnen uitvoeren.

Vandaag in Zwift een workout gedaan, in het begin een keer of 6 het vermogen zien wegvallen. Daarop de HR sensor (Garmin horloge) uitgezet en draadloos Microsoft toetsenbord uitgezet. Dat ging duidelijk beter! Daarna HR sensor weer aangezet bleef goed. Daarna toetsenbord aangezet bleef weer goed...

Ik verwacht dus wel dat het iets met straling/verstoring te maken heeft. Zwiftalizer geeft echter geen bluetooth storingen aan. Ik zou wel kunnen proberen om een usb verlengkabel aan te schaffen en de bluetooth ontvanger van de pc dichterbij de training te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ufoDzsWFNoQuReaVu1MXI9_2Qc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ARBIOaIplbh0UviJCSvNzUu4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mi43XknTSjySfY4resbZWmP-Vb0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KCsGM5CkiLgYLct8uvB3HqTh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZw13f8GqG0Q6avkufn596t7OvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmqBKuUWqiNW5q8JHCg36xUK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 13:19
Lijkt dan inderdaad een ander probleem dan wat ik had, nadat ik de verbinding met alle apparaten verbrak bleef het probleem bestaan. Ik heb er verder niet heel veel ervaring mee of verstand van, dus kan je helaas niet van nieuwe invalshoeken voorzien. Hopelijk heeft Wahoo support nog een idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Kudo's voor de setup, das echt van elke millimeter gebruik maken _/-\o_

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 20:20
Ik moet het zelf nog proberen maar Kickr v6 en Kickr Move hebben gisteren de firmware update met virtual shifting gekregen. Nice!

https://support.wahoofitn...22-Firmware-Release-Notes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Michiel193 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:34:
[...]Ik verwacht dus wel dat het iets met straling/verstoring te maken heeft. Zwiftalizer geeft echter geen bluetooth storingen aan. Ik zou wel kunnen proberen om een usb verlengkabel aan te schaffen en de bluetooth ontvanger van de pc dichterbij de training te krijgen?
wanneer de printer op de foto draadloos werkt lijkt dat qua positionering tussen PC en trainer ook de ideale plek voor een stoorzender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
BartNL schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:08:
[...]

wanneer de printer op de foto draadloos werkt lijkt dat qua positionering tussen PC en trainer ook de ideale plek voor een stoorzender?
Ja die werkt draadloos (WiFi) ik heb een usb verlengkabel gekocht en ga bluetooth ontvanger op het traphekje bevestigen die zit dan 60cm van de trainer af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
Vandaag met de verlengkabel geprobeerd, was helaas geen verbetering dus die gaat retour.

Probleem blijft dus soms wel aanwezig, zie deze test van vanavond. Bij deze laatste test ventilator uitgeschakeld, printer uitgeschakeld draadloos toetsenbord uitgeschakeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6bz9nrMlqYonsLgD7TPesw6rzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AlOu7YxVeDxAdXBaol0tmvUC.png?f=fotoalbum_large

Je ziet hier het droppen van het vermogen wat bij dezelfde test maandag niet voorkwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJlCcKCC3fK6NqI2_1uXt0m4zig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9COSesrj1pxCnOI1cEQM1LU0.png?f=fotoalbum_large

Helaas kan ik nog niets bedenken om verder te testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Michiel193 op 23-02-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:12
Michiel193 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:16:
Vandaag met de verlengkabel geprobeerd, was helaas geen verbetering dus die gaat retour.

Probleem blijft dus soms wel aanwezig, zie deze test van vanavond. Bij deze laatste test ventilator uitgeschakeld, printer uitgeschakeld draadloos toetsenbord uitgeschakeld.
[Afbeelding]

Je ziet hier het droppen van het vermogen wat bij dezelfde test maandag niet voorkwam.

[Afbeelding]

Helaas kan ik nog niets bedenken om verder te testen.
Misschien heb ik niet alles gelezen, maar heb je een ant+ ontvanger geprobeerd ipv bluetooth? Ant+ was met onze kickr core een stuk stabieler. Of anders je telefoon via de companion app gebruiken om te connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Is voor iedereen verschillend blijkt wel. Bij mij was ANT+ echt een drama. Eerst de cheape China ANT+ ontvanger vervangen door een originele Garmin. Was wel iets beter, maar nog steeds dropouts. Daarna een 2m USB verlengkabel gehaald met extra shielding en aan beide zijden een ferriet ring. Zelfs met de ontvanger 20cm van de trainer af had ik nog dropouts. Uiteindelijk BT geprobeerd en eigenlijk geen problemen meer. Misschien nog 1 dropout van 1s ofzo eens in de paar weken.
Nu heb ik een Kickr v6 met dircon via wifi, en dat is helemaal ideaal :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
In mijn zoektocht naar adviezen kwam ik onderstaande website tegen. Daar staan leuke dingen in. Sommige theorieren/methodieken zijn wat achterhaald maar de basis lijkt prima te zijn.

https://wielerfit.nl/category/trainingstips/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Test voor een velodrome

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kt-d8NQs96NRkstx2y9iZWyrQUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5NpROFbd8V5M2b3JgdhKrMM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Is dat nog wat? Lijkt me vrij saai trappen :/

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
arvidbeheerder schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:20:
[...]

Misschien heb ik niet alles gelezen, maar heb je een ant+ ontvanger geprobeerd ipv bluetooth? Ant+ was met onze kickr core een stuk stabieler. Of anders je telefoon via de companion app gebruiken om te connecten?
Mijn ervaring is hetzelfde als die van @derx666 de companion app kan ik proberen inderdaad blijft dan wel dezelfde verbinding tussen telefoon en trainer net als bij de Wahoo app?

Ik bedacht me nog dat op de kamer ernaast een dect babyfoon staat te stralen... Die de volgende keer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skwzR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:10
in Zwift sturen, kan dit alleen met een controller of bijvoorbeeld ook met je telefoon in het midden van je stuur en dan je stuur te draaien? Kan hier alleen oude filmpjes over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
@skwzR met Zwift play controller of apparaat wat stuur ondersteuning, zoals Tacx Neo Bike (vast meerdere smart bikes).
Via mobiel kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
skwzR schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:00:
in Zwift sturen, kan dit alleen met een controller of bijvoorbeeld ook met je telefoon in het midden van je stuur en dan je stuur te draaien? Kan hier alleen oude filmpjes over vinden
Deze kan ook: https://www.futurumshop.n...smart-voorwielsteun.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 15:44
Werkdag achter de rug, kids in bed, fiets staat klaar.
*logt in op Tacx-Desktop app: signs out.

*logt in op Tacx-Mobile app: signs out.
Wut?

Blijkbaar ligt die app er uit. Dan maar wat core oefeningen.

Ah: down for everyone:
https://connect.garmin.com/status/

[ Voor 10% gewijzigd door dnhelle op 26-02-2024 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
Vandaag weer gereden, nu in Zwift met ook de babyfoons en OpenTherm verbinding van de cv uitgeschakeld. Geen effect helaas en weer cadans en power drops.

Nog een tweede workout gedaan met sensor gekoppeld via companion app maar ook hier de problemen. Ga weer contact opnemen met Wahoo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Michiel193 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:54:
Vandaag weer gereden, nu in Zwift met ook de babyfoons en OpenTherm verbinding van de cv uitgeschakeld. Geen effect helaas en weer cadans en power drops.

Nog een tweede workout gedaan met sensor gekoppeld via companion app maar ook hier de problemen. Ga weer contact opnemen met Wahoo.
Respect voor je geduld en doorzettingsvermogen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Heb je het geprobeerd met een ethernetkabel tussen router en Zwift device? Elimineer een minder stabiele internetverbinding.

Wat voor apparaat gebruik je om te Zwiften? In geval van een pc, die ik denk te zien op de foto, hoe ziet je grafiek in task manager er uit? Interessant om te weten hoeveel % de verschillende processen gebruiken. Dat de cpu en/of gpu niet op de max zit en in throttle modus komt.
Om dan vooruit te lopen. Je kan de affinity van je proces veranderen. ZwiftApp.exe toewijzen aan core 0/1 met hogere prio bijvoorbeeld.

Of, probeer met een max frame rate instelling van heel laag, 20 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20

Ik heb de cadansdrops ook. Lang niet altijd. Maar vaak in klimmetjes halveert mijn cadans. In de grafieken achteraf is het vaak niet te zijn.
Gisteren tijdens een klim ineens rpm 45 terwijl ik met bijna 400W omhoog stamp op 8% met hoge cadans.

Als ik helemaal leeg ben en weinig wattage trap en wil hij in een klim ook wel eens de cadans halveren om mijn gebrek aan Wattage te compenseren (denk ik). Die kan ik beredeneren maar dat van gisteren niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:50

Wouda

^C^C^C^C^C

@stevens20 Zelf heb ik sinds twee weken een Kickr Core. Die zou de cadans kunnen gokken op basis van het vermogen en de dipjes daarin. Het lijkt erop dat die methode onbetrouwbaar is tijdens het klimmen. Bij mij halveerde de cadans dan ook iedere keer als ik klom.
Inmiddels gebruik ik een Duotrap S om de cadans te meten. Tot nu to gaat dat zonder problemen. 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:47
DialOut schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:07:
@skwzR met Zwift play controller of apparaat wat stuur ondersteuning, zoals Tacx Neo Bike (vast meerdere smart bikes).
Via mobiel kan niet.
niet meer dan? Ik heb daar toen die MTB track mee gereden, met een oude tv draaischijf onder mijn voorwiel.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wouda schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:00:
@stevens20 Zelf heb ik sinds twee weken een Kickr Core. Die zou de cadans kunnen gokken op basis van het vermogen en de dipjes daarin. Het lijkt erop dat die methode onbetrouwbaar is tijdens het klimmen. Bij mij halveerde de cadans dan ook iedere keer als ik klom.
Inmiddels gebruik ik een Duotrap S om de cadans te meten. Tot nu to gaat dat zonder problemen. 🤞
ja precies, trainers hebben in principe geen cadans sensor, want dat meet je aan de crank en die zit niet aan de trainer, maar aan je fiets. Uiteraard is het mogelijk om de cadans van een losse sensor op je crank (of die van je powermeter) te gebruiken, maar heb je die niet (of niet gekoppeld aan zwift, andere app), dan komt de cadans informatie van je trainer.

De enige manier voor een trainer om de cadans te "bepalen" (is dus wat anders dan "meten") is een interpretatie van de powercurve. In principe geeft elke trap met links en elke trap met rechts een piekje in de power. Dus elke 2 piekjes is 1 RPM. Aangezien het dus een interpretatie van data is, zit er een algoritme achter om te bepalen wanneer iets een piek is. Als deze interpretatie fout gaat, en mis je bv een paar piekjes, dan krijg je incorrecte data.
(er zal ook nog wel een stukje in het algoritme zitten om kleine foutjes eruit te filteren zodat je niet zwaar schommelende cadans waardes krijgt als je even minder kracht zet etc)

De verklaring voor een verkeerde cadans bij lage weerstand is vrij eenvoudig te verklaren. Het vermogen is dan zo laag dat niet alle pieken gedetecteerd worden. Vaak maakt het algoritme er dan de helft van.

Een verkeerde cadans bij klimmen is (voor mij) lastiger te verklaren (en heb ik zelf ook nooit ervaren, maar gebruik nu de cadans van mijn 4iiii), maar wellicht komt dit voor als je wat meer rond probeert te trappen bij hogere weerstand, dan vlak je de pieken ook af. Al zou ik zelf zeggen dat er bij hogere weerstand vaak meer gestoempt wordt, wat eigenlijk makkelijker te interpreteren moet zijn door het algoritme.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:08
Prulleman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:53:
[...]
ja precies, trainers hebben in principe geen cadans sensor, want dat meet je aan de crank en die zit niet aan de trainer, maar aan je fiets.
De Tacx Neo 2(T) heeft wel een ingebouwde cadansmeter in de vorm van een Hall sensor op het voorste punt van de trainer. Kan alleen voorkomen dat die niet goed meet bij lange fietsen, korte cranks of gebrek aan ferritisch materiaal. Ook niet ideaal dus O-)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
GWBoes schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:04:
[...]

De Tacx Neo 2(T) heeft wel een ingebouwde cadansmeter in de vorm van een Hall sensor op het voorste punt van de trainer. Kan alleen voorkomen dat die niet goed meet bij lange fietsen, korte cranks of gebrek aan ferritisch materiaal. Ook niet ideaal dus O-)
ah, dat wist ik niet (team wahoo), dat zou in theorie beter moeten werken, maar als je er niks aan kan afstellen kan ik me voorstellen dat het in de praktijk lastig is.

/edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qByzKAKeaAt-ypGhin3w8sCUpQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jIilE1FpRHVhrmxdbl1DjH0f.png?f=user_large
mooie fix.. :X (van taxc zelf dus.. niet 1 of andere DIY hack)

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 27-02-2024 15:20 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
oNo schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 05:24:
[...]

Heb je het geprobeerd met een ethernetkabel tussen router en Zwift device? Elimineer een minder stabiele internetverbinding.

Wat voor apparaat gebruik je om te Zwiften? In geval van een pc, die ik denk te zien op de foto, hoe ziet je grafiek in task manager er uit? Interessant om te weten hoeveel % de verschillende processen gebruiken. Dat de cpu en/of gpu niet op de max zit en in throttle modus komt.
Om dan vooruit te lopen. Je kan de affinity van je proces veranderen. ZwiftApp.exe toewijzen aan core 0/1 met hogere prio bijvoorbeeld.

Of, probeer met een max frame rate instelling van heel laag, 20 ofzo.
Ja je ziet inderdaad de computer, deze is bekabeld aangesloten (glasvezelverbinding) lage ping en speedtest hoge down/upload snelheid. De PC heeft een i3 CPU12100F (hoge single core speed tbv Zwift) en een 3060ti GPU. Gezien de freesync monitor gecapt op 59fps, dit is voor de PC makkelijk vol te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Michiel193
wat wellicht ook nog een interessant test is, een ritje zonder pc, maar via je telefoon of een tablet met zwift of zelfs andere software.
Op die manier kan je wel uitsluiten dat de PC + receivers de oorzaak zijn van het probleem.

Interferentie zou je op die manier wellicht ook beter kunnen testen door de trainer ergens anders te zetten en met je telefoon aan te sturen

[ Voor 37% gewijzigd door Prulleman op 27-02-2024 15:26 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel193
@Prulleman Ook dat al getest, op verzoek van Wahoo support, middels de Wahoo app op Android telefoon gebruikt voor een testrit iedere minuut vermogen verhogen met 50watt met gelijk blijvende cadans, dit van 100 watt naar 300 watt en weer terug.

Ook met de PC uitgeschakeld en spanningsloos de power/cadansdipjes gehad. Ik heb de trainer zelf nog niet ergens anders getest, zal dat eens overwegen.

En anders maar een Kickr bike bestellen >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Michiel193 op 27-02-2024 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Michiel193 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:21:
[...]
Ja je ziet inderdaad de computer, deze is bekabeld aangesloten (glasvezelverbinding) lage ping en speedtest hoge down/upload snelheid. De PC heeft een i3 CPU12100F (hoge single core speed tbv Zwift) en een 3060ti GPU. Gezien de freesync monitor gecapt op 59fps, dit is voor de PC makkelijk vol te houden.
Je zou bijna denken dat de trainer/kickr het probleem is. Maar volgens Wahoo heb je dat vast nog niet goed genoeg systematisch uitgesloten... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@Michiel193 ik had soms last van weergave van een hogere cadans dan ik trapte. Bijvoorbeeld 120 weergeven terwijl ik 90 rpm trapte. Dit heb ik opgelost door mijn ant+ module met een usb-verlengkabel aan de linkerkant van mijn fietsstuur te hangen. Sindsdien heb ik geen problemen meer.

[ Voor 15% gewijzigd door AMD1800 op 27-02-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
Michiel193 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:29:
@Prulleman

En anders maar een Kickr bike bestellen >:)
Dat sowieso natuurlijk ;) Al zou ik eerst eens testfietsen erop, de bovenbuis is nogal dik en ik kwam er bv steeds tegenaan met mijn benen. Ook heb ik verhalen gehoord dat sommigen niet best tegen de elevatie konden en bv misselijk of duizelig werden. Maar dat is natuurlijk allemaal heel persoonlijk.

Ik raad dan de Truebike aan ;) :Y

[ Voor 18% gewijzigd door sanger1981 op 27-02-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
sanger1981 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:08:
[...]

Dat sowieso natuurlijk ;) Al zou ik eerst eens testfietsen erop, de bovenbuis is nogal dik en ik kwam er bv steeds tegenaan met mijn benen. Ook heb ik verhalen gehoord dat sommigen niet best tegen de elevatie konden en bv misselijk of duizelig werden. Maar dat is natuurlijk allemaal heel persoonlijk.

Ik raad dan de Truebike aan ;) :Y
Dat kan je uitzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Maar waarom zou je dan nog voor de Wahoo kiezen? Dan kun je net zo goed een Stages, Tacx of dus de Truebike nemen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
sanger1981 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:04:
[...]

Maar waarom zou je dan nog voor de Wahoo kiezen? Dan kun je net zo goed een Stages, Tacx of dus de Truebike nemen :Y
En waarom zou ik dan juist die moeten kiezen en geen Kickr Bike? Alsof die elevatie het enige nuttige is!? :?
Iedereen is toch nog vrij om te kiezen!?
Tacx hoef ik niet met die fans en dat schermpje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
loyske schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:09:
[...]

En waarom zou ik dan juist die moeten kiezen en geen Kickr Bike? Alsof die elevatie het enige nuttige is!? :?
Iedereen is toch nog vrij om te kiezen!?
Tacx hoef ik niet met die fans en dat schermpje ;)
Omdat die een stuk duurder is dan bv de Stages en Tacx :)

En natuurlijk staat het je vrij, begrijp me niet verkeerd, maar bedoel meer wat is de verdere toegevoegde waarde van de Wahoo dan tov Stages en Tacx?

De reden dat ik de Truebike aanbeveel is omdat ik (en met mij nog flink aantal anderen) het natuurlijker en relaistischer vinden aanvoelen dan andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Laatst online: 18:19
@stevens20 hier ook last van halvering van de cadans bij klimmen, was het hier beu en heb de makkelijke oplossing gekozen: de cadansmeter die nog op de fiets zat gekoppeld in Rouvy zodat hij daar zijn cadansinformatie van pakt. Probleem meteen opgelost.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

sanger1981 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:14:
[...]

En natuurlijk staat het je vrij, begrijp me niet verkeerd, maar bedoel meer wat is de verdere toegevoegde waarde van de Wahoo dan tov Stages en Tacx?

De reden dat ik de Truebike aanbeveel is omdat ik (en met mij nog flink aantal anderen) het natuurlijker en relaistischer vinden aanvoelen dan andere merken.
Ik dacht dat ik redelijk op de hoogte was van alle trainers maar ik had werkelijk nog nooit van TrueBike gehoord. Mooi Nederlands product zo te zien. Die 6.2 Trainer is ook wel een mooie optie mocht m'n Kickr Core het begeven.

* Vind die 100 euro shipping op de bike wel een beetje suf bij een product van 3k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ElPaco schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:21:
@stevens20 hier ook last van halvering van de cadans bij klimmen, was het hier beu en heb de makkelijke oplossing gekozen: de cadansmeter die nog op de fiets zat gekoppeld in Rouvy zodat hij daar zijn cadansinformatie van pakt. Probleem meteen opgelost.
Is toch wel een probleem van de Kickr dan hoor. Bij tacx (wheelon) trainers heb ik van dit issue echt nog nooit gehoord en ook nooit ervaren.
Wellicht vanaf een bepaalde firmware?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Laatst online: 18:19
Ik heb een Elite Suito-T ;) Omdat de workaround zo eenvoudig is en mij niks extra kost (ook aan tijd, vooral aan tijd) laat ik het zo.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb bij mijn Kickr v6 en voorheen de Kickr Core eigenlijk nooit last gehad van cadans problemen. Cadans wordt natuurlijk wel berekend en niet gemeten (dat kan ook niet als je niet fysiek iets hebt wat je crank meet), en zal dus altijd afwijken of laggen tov een cadans sensor. Wil je 100% nauwkeurige cadans, gebruik een cadans sensor. Eerlijk gezegd kijk ik er zelden naar, als het maar ongeveer in de buurt komt cind ik het al gauw prima.

@Michiel193 welke bluetooth adapter heb je eigenlijk in je PC / Laptop zitten? Ik heb zelf gemerkt dat met een crappy BT adapter je ook diverse issues met verbindingskwaliteit kunt hebben. Was niet direct een Samrt trainer maar gewoon een BT koptelefoon die er meer uitcrapte dan daadwerkelijk geluid gaf. Bleek gewoon aan de bagger mediatek wifi/bt adapter te liggen. Deze vervangen door een fatsoenlijke Intel ax211 en geen enkel probleem meer.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel193
derx666 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:17:
Ik heb bij mijn Kickr v6 en voorheen de Kickr Core eigenlijk nooit last gehad van cadans problemen. Cadans wordt natuurlijk wel berekend en niet gemeten (dat kan ook niet als je niet fysiek iets hebt wat je crank meet), en zal dus altijd afwijken of laggen tov een cadans sensor. Wil je 100% nauwkeurige cadans, gebruik een cadans sensor. Eerlijk gezegd kijk ik er zelden naar, als het maar ongeveer in de buurt komt cind ik het al gauw prima.

@Michiel193 welke bluetooth adapter heb je eigenlijk in je PC / Laptop zitten? Ik heb zelf gemerkt dat met een crappy BT adapter je ook diverse issues met verbindingskwaliteit kunt hebben. Was niet direct een Samrt trainer maar gewoon een BT koptelefoon die er meer uitcrapte dan daadwerkelijk geluid gaf. Bleek gewoon aan de bagger mediatek wifi/bt adapter te liggen. Deze vervangen door een fatsoenlijke Intel ax211 en geen enkel probleem meer.
Ik heb bij bol.com een Rolio Bluetooth 5.1 Adapter gekocht... Goede reviews en antenne hebben mijn overgehaald. Zie nu dat die een realtek chip gebruikt of dat een kwalitatieve is weet ik niet eigenlijk.

Vandaag nette mail gehad van Wahoo dat ze de Kickr willen vervangen voor een certified refurbished versie al is er officieel geen garantie meer op de mijne. Blij mee! Overweeg wel serieus die in de doos te laten en dit moment te gebruiken te upgraden naar een Kickr v6. Mocht iemand interesse hebben in een niet gebruikt refurbished core inclusief gebruikte cassette graag PM.

[ Voor 3% gewijzigd door Michiel193 op 28-02-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

dnhelle schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:38:
Werkdag achter de rug, kids in bed, fiets staat klaar.

*logt in op Tacx-Mobile app: signs out.
Wut?

Blijkbaar ligt die app er uit. Dan maar wat core oefeningen.

Ah: down for everyone:
https://connect.garmin.com/status/
Herkenbaar maar dan nu :+ precies hetzelfde, kids op bed, fiets staat klaar, wil ik het parcours selecteren: uitgelogd op alle devices . . .

De status pagina geeft Online aan, maar ik kom er met geen mogelijkheid meer in :/

Zie ondertitel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53
Reminder dat je elke maand 25km gratis op Zwift kan fietsen, maar je wordt er niet uitgegooid na 25km, je kan de sessie gewoon afmaken. Dus je hebt eigenlijk altijd een alternatief bijdehand (als je een beetje vlot internet hebt, Zwift updates willen nog weleens groot zijn).

[ Voor 34% gewijzigd door MrAngry op 28-02-2024 20:14 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dentheman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:41:
[...]

Herkenbaar maar dan nu :+ precies hetzelfde, kids op bed, fiets staat klaar, wil ik het parcours selecteren: uitgelogd op alle devices . . .

De status pagina geeft Online aan, maar ik kom er met geen mogelijkheid meer in :/
Gaat lekker daar :/ Balen! En ja overstap naar rouvy of Zwift kan wel, maar daar heb je qua setuptijd dan in the heat of the moment ook geen zin in, vooral als je al in een lopend trainingsprogramma zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Niet online
Goededag,

Momenteel ben ik aan het kijken naar een flux s, echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben niet zo fiets-technisch als vele van jullie dus hopelijk kunnen jullie helpen. Het was al een redelijk zoektocht met achteras breedte en cassettes maar waar ik dis niet uitkom is de vraag of een lange mtb derailleur past op dit model flux.
Op internet, zoals bij mantel en dcrainmaker lees je dat dit geen probleem is dat dit juist opgelost is met het ‘s’ model.

Echter verkopen mensen op Marktplaats toch dit S model vanwege problemen met een te lange derailleur. Iemand die advies heeft?

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:29
Kortste klap is @TouchOfInsanity even bellen met Mantel, zij hebben een goede klantenservice, die je prima advies kan geven.

• dnhelle
TouchOfInsanity schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:41:
Goededag,

Momenteel ben ik aan het kijken naar een flux s, echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben niet zo fiets-technisch als vele van jullie dus hopelijk kunnen jullie helpen. Het was al een redelijk zoektocht met achteras breedte en cassettes maar waar ik dis niet uitkom is de vraag of een lange mtb derailleur past op dit model flux.
Op internet, zoals bij mantel en dcrainmaker lees je dat dit geen probleem is dat dit juist opgelost is met het ‘s’ model.

Echter verkopen mensen op Marktplaats toch dit S model vanwege problemen met een te lange derailleur. Iemand die advies heeft?
Ik rijd op een Flux S met een GRX800 achterderailleur. Lange kooi, die tot 42t kan. Je krijgt voldoende uitval-einden bij de Tacx meegeleverd. Zowel voor QR als 12*142mm (standaard steekas).

Geeft je dat voldoende info?

• TouchOfInsanity
  • Niet online
@dnhelle @pier87

Thanks voor de antwoorden, die uitvaleinden zijn dat dan een soort verhogers voor de achteras?
Ik rij tussen de middag even naar Mantel in Den Bosch. Is kijken of ik me kan laten verleiden voor een nieuwe i.p.v. Marktplaats.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:29
TouchOfInsanity schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:28:
@dnhelle @pier87

Thanks voor de antwoorden, die uitvaleinden zijn dat dan een soort verhogers voor de achteras?
Ik rij tussen de middag even naar Mantel in Den Bosch. Is kijken of ik me kan laten verleiden voor een nieuwe i.p.v. Marktplaats.
Ik weet niet wat het prijsverschil is, tussen MP en een nieuwe. Maar ik heb inmiddels uit de garantie twee keer een nieuwe thuisgestuurd gekregen. Kortom, een beetje meer betalen maar wel 2 jaar garantie is ook wat waard.

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:13
Mijn Tacx Flux S smart lijkt door te trappen.

In het begin dacht ik dat het mijn fiets was. Een versleten trapas, pedaal of iets dergelijks. Maar tijdens het fietsen buiten is er geen probleem. Het lijkt me echt een hardware issue te zijn, dat optreedt na een half uur of uur naargelang de intensiteit van de workout. Bij bijna iedere pedaalslag kreeg ik een kort soort schokkend effect van iets mindere weerstand. Dat gebeurt zowel met links als met rechts en niet altijd op hetzelfde moment in de rotatie.
Aan een probleem met de verbinding heb ik ook gedacht, maar heb ondertussen met zwift (ERG en SIM) en een Garmin 1040 met workout getest. Beiden geven hetzelfde probleem.

Iemand van jullie die hetzelfde al ervaren heeft?

• TouchOfInsanity
  • Niet online
pier87 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:54:
[...]

Ik weet niet wat het prijsverschil is, tussen MP en een nieuwe. Maar ik heb inmiddels uit de garantie twee keer een nieuwe thuisgestuurd gekregen. Kortom, een beetje meer betalen maar wel 2 jaar garantie is ook wat waard.
Op marktplaats variëren de prijzen een beetje. Rond 350 euro lijkt je een net apparaat te hebben maar wel buiten de garantie.
Zeker als ik jouw ervaring mee neem dan is het mij die 300 euro extra wel waard. Heb je een Flux S of iets anders?

• dnhelle
TouchOfInsanity schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:28:
@dnhelle @pier87

Nee. Die uitvaleinden zijn doppen die je meegeleverd krijgt en op je tacx moet monteren (Handvast, uit ervaring ;-)) en die zorgen ervoor dat jouw type frame (steekas, QR) op de Tacx past.
(Handvast: toen ik van QR-frame naar steekas-frame ging heb ik aardig wat moeite gehad om die QR-doppen uit de tacx te krijgen :F )

Afbeeldingslocatie: https://www.wielrenner.shop/wp-content/uploads/Tacx-Adapterset-Flux-2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
Vedett. schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:56:
Mijn Tacx Flux S smart lijkt door te trappen.

In het begin dacht ik dat het mijn fiets was. Een versleten trapas, pedaal of iets dergelijks. Maar tijdens het fietsen buiten is er geen probleem. Het lijkt me echt een hardware issue te zijn, dat optreedt na een half uur of uur naargelang de intensiteit van de workout. Bij bijna iedere pedaalslag kreeg ik een kort soort schokkend effect van iets mindere weerstand. Dat gebeurt zowel met links als met rechts en niet altijd op hetzelfde moment in de rotatie.
Aan een probleem met de verbinding heb ik ook gedacht, maar heb ondertussen met zwift (ERG en SIM) en een Garmin 1040 met workout getest. Beiden geven hetzelfde probleem.

Iemand van jullie die hetzelfde al ervaren heeft?
Bekend euvel, de band in de Flux is dan vlak doorgesleten. Blijkt vaker voor te komen wanneer iemand op vermogen zijn cadans abrupt onderbreekt. Of de pulley-wieltjes zijn iets gedraaid.

Kortom: Tacx-Support contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Niet online
Thanks voor de hulp, inmiddels een Flux 2 gekocht (deze was maar 30 euro duurder dan de S).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:13
dnhelle schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:07:
[...]

Bekend euvel, de band in de Flux is dan vlak doorgesleten. Blijkt vaker voor te komen wanneer iemand op vermogen zijn cadans abrupt onderbreekt. Of de pulley-wieltjes zijn iets gedraaid.

Kortom: Tacx-Support contacten.
Dank voor de hulp!

Heb nu ook wat gerichter kunnen googlen. Blijkbaar helpt het om soms een belt spray te gebruiken, dat zal ik eerst eens testen. Die riemen zijn online moeilijk te vinden, hoop dat ik er eentje te pakken krijg als reserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
Phydomir schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:47:
[...]

Ik dacht dat ik redelijk op de hoogte was van alle trainers maar ik had werkelijk nog nooit van TrueBike gehoord. Mooi Nederlands product zo te zien. Die 6.2 Trainer is ook wel een mooie optie mocht m'n Kickr Core het begeven.

* Vind die 100 euro shipping op de bike wel een beetje suf bij een product van 3k.
Zeker een mooi NL product! Ik ben wezen proeffietsen op hun locatie (Hillegom) en daar de werkruimtes enzo ook gezien. Ze hadden voor mij ook geregeld dat ik bij een bevriende toko jkon proeffietsen op zowel de Stages, de Tacx, de Wahoo en dus de Truebike. Goed en makkelijk te vergelijken dus.

Ze zijn niet de goedkoopste, hebben wel erg goede service (bus aan huis voor bv een onderhoudsbeurtje, soort APK) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik heb al eens gezocht maar ik kom er niet echt uit wat ik nu het beste kan doen.

Ik heb een Tacx Flow wieltrainer met bijpassende blauwe trainingsband. Echter ik krijg mijn setup niet lekker ongeveer met ieder vermogen en snelheid kan ik wel slip krijgen. Maar de Tacx Trainer app zeg dat deze goed gekalibreerd is qua druk. Zelf heb ik al wat met bandenspanning gespeeld, maar daarin lijkt ook niet het antwoord te zitten om lager of iets hoger te gaan.

Heeft iemand hier nog een goede tip. zelf zit ik te denken aan een lichte griptape op de roller te doen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

fdees schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:21:
Ik heb al eens gezocht maar ik kom er niet echt uit wat ik nu het beste kan doen.

Ik heb een Tacx Flow wieltrainer met bijpassende blauwe trainingsband. Echter ik krijg mijn setup niet lekker ongeveer met ieder vermogen en snelheid kan ik wel slip krijgen. Maar de Tacx Trainer app zeg dat deze goed gekalibreerd is qua druk. Zelf heb ik al wat met bandenspanning gespeeld, maar daarin lijkt ook niet het antwoord te zitten om lager of iets hoger te gaan.

Heeft iemand hier nog een goede tip. zelf zit ik te denken aan een lichte griptape op de roller te doen.
Vergeet dat je betrouwbare vermogensmeting uit een wiel-on trainer kunt krijgen. Die waardes kun je alleen vergelijken met de waardes die je op die trainer haalt, en niet met een powermeter op je fiets buiten.

Dat gezegd hebbende: Zet hem gewoon zo strak dat hij niet meer slipt.
Wat ik vroeger op m'n elite trainer deed was ong 1 bar lucht uit het wiel halen, fiets monteren dat ie goed strak zit, en dan de 1 bar er weer bij pompen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

De drum en de band al eens heel goed schoongemaakt met ontvetter?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
sanger1981 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Mijn Kickr Bike staat hier al een aantal jaar. Toen was er nog geen Truebike en de Stages werd toen volgens mij toch wat minder getest als een Kickr Bike.
Inmiddels is er ook een Kickr Bike Shift zonder die elevatie gimmick.

Ben geen Wahoo fanboy hoor. Hiervoor heb ik meerdere Kickr Core en Neo 2T gehad, maar die gingen allemaal uiteindelijk stuk. Toen maar de Kickr Bike gekocht en die blijft het vooralsnog doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

derx666 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:30:
[...]

Vergeet dat je betrouwbare vermogensmeting uit een wiel-on trainer kunt krijgen. Die waardes kun je alleen vergelijken met de waardes die je op die trainer haalt, en niet met een powermeter op je fiets buiten.

Dat gezegd hebbende: Zet hem gewoon zo strak dat hij niet meer slipt.
Wat ik vroeger op m'n elite trainer deed was ong 1 bar lucht uit het wiel halen, fiets monteren dat ie goed strak zit, en dan de 1 bar er weer bij pompen.
Betrouwbaar vermogen ga ik niet voor, heb helemaal geen losse vermogensmeter waarmee ik hem kan vergelijken. Doe het ook met MTB is vooral om 's winters lekker door te kunnen trainen en goed opbouwen momenteel.
Prulleman schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:23:
[...]

De drum en de band al eens heel goed schoongemaakt met ontvetter?
Zal ik eens proberen om alles goed te ontvetten. Vind wel dat die band best veel glimt dus goed schoonmaken zal wel helpen.

Dan het trucje met de druk eerst verlagen en dan verhogen. Zetten hem altijd eerst vooraf op goed op druk en dan ertegen, maar zo gaat dit natuurlijk net dat beetje extra wat hopelijk helpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Ik ontvet de rol en de band zo nu en dan met beetje wasbenzine op een doek. Verder flink druk in de band (meer dan ik buiten doe, bar of 6 geloof ik)
Als jouw band al oud is, is het rubber misschien wat minder flexibel geworden, dan glijdt het ook.
Je kunt de rol ook iets strakker op de band positioneren; heb je dat al gechecked?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Zo gisteravond even met de setup gespeeld.

Eerst alles eens goed ontvet met wasbezine, zag wel een verschil van glans op de band. Daarnaast de voorspanning van de rol wat verhoogd. Daarnaast de band opgepompt ipv 4 bar naar 6 bar en nu merk ik wel dat er een stuk minder slip op zit.

Het werkt, maar misschien voor volgende winter eens kijken voor een directdrive, dit is leuk geweest om het te ontdekken, maar het is het uiteindelijk toch net niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zo heb ik het ook gedaan. Had ook een Elite wheel-on trainer voor de eerste winter. Daarna in een goeie aanbieding een Wahoo Kickr Core gekocht. Met de recente prijsverlaging zijn er wellicht na de winter zelfs wel wat deals te vinden op MP.
Ik heb de mijne ong 6 maanden geleden voor iets meer dan 400,- verkocht nadat ik een Kickr v6 voor een goeie deal gescoord had. Ik denk dat met de huidige nieuwprijs een 2e handse tussen de 350 en 400 zeker te vinden moet zijn.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michiel193
Hier is de oplossing gevonden voor mijn power/cadence drops..... er staat een kickr v6 >:)

verbonden met wifi perfect gereden zojuist!

Ontvang later deze week een refurbished Kickr core welke marktplaats op gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JjnZV_WhkFcEWgIMNP96jYxqa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zVudsDPnuH7g7f36e4ynCxT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een vervangende Flux S Smart gekregen maar heb wat moeite om hem in elkaar te krijgen. Concrete vraag voor nu. Moet deze zwarte ring om het ijzeren stuk heen (en zoja zoals op de foto)? Met de handleiding en youtube filmpjes kom ik er helaas niet uit. Mijn dank is alvast groot voor jullie tips.

Context qua materiaal: Ik heb een quick release systeem en een 10 Speed shimano casette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
@unito daar moet nog de body op, waar vervolgens de cassette op komt. Geen idee wat die ring is op de foto, lijkt me niet de body!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
loyske schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:22:
@unito daar moet nog de body op, waar vervolgens de cassette op komt. Geen idee wat die ring is op de foto, lijkt me niet de body!?
Inderdaad moet de body daar nog op. Ik vraag me alleen af of dit stukje er nog tussen moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik denk het niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unito
Ik ben uiteindelijk maar even langs mijn fietsenmaker geweest en het is opgelost.Dit stuk en een zelfde stuk moesten in de body geschoven worden.

Dank voor het meedenken.
Pagina: 1 ... 142 ... 161 Laatste