Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 134 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24
Aangeziet het weer even geleden is dat deze is gepost :) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1USazXZykKpOqyGSE_2mZ868TKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LbQAkfOtWANB4trvSij5hmyh.png?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04
https://support.zwift.com/en_us/cycling-robopacers-SJ8YOts2F

quote hieruit:
"If you're riding a TT bike when you join, you won't be able to draft. You'll be given the option when you join the ride to switch to the Zwift Carbon bike—so you can draft, or remain on the TT bike."

conclusie; Er is draft, maar niet op een TimeTrial Bike, maar goed dat is er nooit op een TT bike.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:17

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Prulleman schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:18:
Aangeziet het weer even geleden is dat deze is gepost :) :
[Afbeelding]
ja maar ik ga ook niet op mijn zolderkamertje zitten trappen zonder dat het iets voor mijn strava doet :P ik hoef geen 42 gemiddeld te hebben maar ook niet 0 kilometer na anderhalf of 2 uur op dat vervelende tacx ding hoor!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:45:
[...]

ja maar ik ga ook niet op mijn zolderkamertje zitten trappen zonder dat het iets voor mijn strava doet :P ik hoef geen 42 gemiddeld te hebben maar ook niet 0 kilometer na anderhalf of 2 uur op dat vervelende tacx ding hoor!
ja, maar heel eerlijk.. of er nou bij iemand 40 km per uur of 20 km per uur staat, daar kijk ik echt niet naar.
als iemand dat met een ligfiets bergaf met draft heeft gedaan stelt het weinig voor, maar dat staat er allemaal niet bij op strava

power en tijd zijn eigenlijk de enige interessante metrics indoor, de rest is wat de software ervan maakt.

(maar snap het wel voor je jaar totalen, die zijn toch wat makkelijker in km uit te drukken, al zou je daar ook beter naar uren kunnen kijken)

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 28-11-2023 13:57 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

Phydomir

Dennis

Prulleman schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:55:
power en tijd zijn eigenlijk de enige interessante metrics indoor
Ook buiten hoor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36

Kluus

Gang is alles

Dat ligt er aan wat je wil weten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

verstappen33 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:17:
Ik zal er eens op letten de volgende keer, maar ook al blijf ik in de groep dan merk ik dat ik gewoon hetzelfde moet trappen als wat er voorgeschreven is, trap ik iets harder of zachter dan val ik gewoon uit de groep (naar voren of naar achteren)..
Ja, nogal logisch, de hele groep maakt gebruik van die draft terwijl ze allemaal dezelfde W/kg trappen dus dat staat los van de snelheid. Die ligt wel degelijk veel hoger dan wanneer je alleen zou zitten. Zodra je op kop komt en je blijft die voorgeschreven W/kg trappen dan zak je vanzelf weer terug, ga je (iets) harder trappen trek je de rest mee. En probeer maar eens te lossen en dan de "voorgeschreven" snelheid te gaan rijden en zie dan hoe snel die groep uit het zicht verdwijnt.

Zo'n pacer group is ook gewoon sim mode in free ride he.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 28-11-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
verstappen33 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:17:
Ik zal er eens op letten de volgende keer, maar ook al blijf ik in de groep dan merk ik dat ik gewoon hetzelfde moet trappen als wat er voorgeschreven is, trap ik iets harder of zachter dan val ik gewoon uit de groep (naar voren of naar achteren)..
wanneer je in Zwift op een TT fiets stapt dan klopt dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
verstappen33 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:58:
[...]

In zo'n pacer groep merk je niets van draft, of je nu op kop rijd of midden tussen 100 man, je moet gewoon de W/kg trappen die voorgeschreven is voor die groep.
Bij free ride of in een wedstrijd maakt het idd wel een verschil.
Zoals ik al zei. Los de groep en see for yourself.

Straks met de Rapha Festive 500 zie je bosjes mensen snel kilometers scoren; vooral op de fuego flats; jawel; in de pacer groups.

Ergens hoop ik dat ze dit jaar met de #festive500 weer alleen echte ritjes toestaan :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

BartNL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:22:
[...]

wanneer je in Zwift op een TT fiets stapt dan klopt dat :P
Oja, dat is inderdaad nog wel een mogelijkheid, klassieke beginnersfout. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 22:18
Mistraller schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:38:
[...]
Ergens hoop ik dat ze dit jaar met de #festive500 weer alleen echte ritjes toestaan :P
Mee eens. Ik fiets meestal ook binnen in de winter en doe dan ook niet mee met die challenge. Vind er dan weinig heroïsch aan zeg maar.

Dit jaar nog wel redelijk veel buiten aan het fietsen, dus wie weet... Maar ik vermoed dat social life wel weer roet in het eten zal strooien.

Was vandaag trouwens wel bitterkoud 🥶

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 28-11-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
PaulBloem schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Even mezelf quoten voor de storyline

Heb alle Bluetooth verbindingen uitgezet en... works like a charm!

Dan dus een update betreffende VirtuPro
Vandaag een single etappe weer gedaan, nu dus met alle bluetooth verbindingen uit en graphics op low gezet.

Qua performance
Dit werkte dus helemaal prima. Qua graphics zag alles er nog steeds prima uit, alleen dan zonder publiek bijvoorbeeld. Daar kan ik wel mee leven hoewel het best lekker is om aangemoedigd te worden :)

Qua beleving
Het achterna gezeten worden door een peloton terwijl je nog 4km moet klimmen is te gek. Voor mij persoonlijk werkt dat heel goed en push ik lekker door.
Nu al gelijk zin om het hele gamifaction erbij te doen, namelijk een tour waar alle uitslagen door blijven tellen. Dus dat wordt het volgende plan.

Qua support
Ik kreeg het niet voor de bakker om op het forum te komen. Sign up en password reminders werkte niet bij mij... dit kan aan mij liggen.. maar lastig te checken aangezien ik daaar nu ook geen ticket voor kan aanmaken. Ik gun ze het beste met wat ik tot nu toe heb gezien dus hopelijk kan de community goed worden gemanaged.

Al met al.. een prima vervanger voor Zwift de komende weken... en daarna... dan zien we wel weer :)
Was het probleem van de resistance zo opgelost? Ik ervaar dit immers ook: moet al snel naar zwaarste verzet en hoge cadans (>100) om vermogen boven 200 W te trappen en dus iets te kunnen betekenen. Moest basis resistance iets hoger liggen zou het een fantastisch spel zijn.

Maar Bluetooth uitzetten lost dit dus mogelijk op? Bluetooth van smart trainer, of van pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Morrar schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:33:
[...]

Mee eens. Ik fiets meestal ook binnen in de winter en doe dan ook niet mee met die challenge. Vind er dan weinig heroïsch aan zeg maar.

Dit jaar nog wel redelijk veel buiten aan het fietsen, dus wie weet... Maar ik vermoed dat social life wel weer roet in het eten zal strooien.

Was vandaag trouwens wel bitterkoud 🥶
Ik heb hem meestal "nodig" om mijn jaardoel te halen :+

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Laatst online: 20:23
Free1990 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:03:
[...]

Was het probleem van de resistance zo opgelost? Ik ervaar dit immers ook: moet al snel naar zwaarste verzet en hoge cadans (>100) om vermogen boven 200 W te trappen en dus iets te kunnen betekenen. Moest basis resistance iets hoger liggen zou het een fantastisch spel zijn.

Maar Bluetooth uitzetten lost dit dus mogelijk op? Bluetooth van smart trainer, of van pc?
De verbinding was prima met Ant+ en dat werkte.
Het spel is echt top... totdat de resistance wegvalt... tot nu toe twee keer gehad in twee etappes... en dan verdwijnt de zin wel aangezien je weer opnieuw moet.

Dus ik ben weer even terug bij Zwift.
Maar als de 'loss of restiance' issue opgelost is, dan spring ik zeker even over naar Virtupro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 16:53
[...]

Straks met de Rapha Festive 500 zie je bosjes mensen snel kilometers scoren; vooral op de fuego flats; jawel; in de pacer groups.

Ik gebruik die flats om mijn eigen training progressie te meten. Omdat deze vlak is zullen alle efforts optellen en kun je over verloop van tijd de kilometers verreden gebruiken om te meten of de trainingen niet alleen zwaar blijven voelen, maar ook dat de kilometers oplopen. Ergo; beginnen met een FTP van 270 en daarop de zones (in % van FTP) aanpassen, dan zal na 2 maanden met een FTP van 290 en de bijbehorende zones de afstand groter moeten zijn. Is dat niet zo, dan is de training minder efficient. Maar dat is helemaal persoonlijk en mijn eigen maatstaaf

edit; en omdat ik 3 verschillende trainingen gebruikte was het meetbaar op het vlakke. Als je een bergje er in hebt zitten en je training kwam net uit dat je 5 minuten relaxed op 50% FTP moest uitrusten op een helling van 10% dan is je meetwaarde screwed

[ Voor 11% gewijzigd door Holk op 29-11-2023 10:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Peerke15
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:37
De Zwift Hub is weer voorradig dus net maar op de bestelknop gedrukt. Zitten twijfelen voor de Kickr Core maar wil mogelijk nog een racefiets aanschaffen in de toekomst(nu alleen een MTB met 1x12 aandrijflijn) en heb geen zin om dan weer moeten switchten naar een andere cassette. Plus dat de Zwift Hub geen nadeel ervaart van het kleine trapas tandwiel van een MTB. Ook een tafeltje, trainingsmat en fietsbeschermer bij de Decathlon besteld + een Vacmaster fan(komt helaas pas in januari binnen), dus laat het feest maar beginnen!

[ Voor 15% gewijzigd door Peerke15 op 29-11-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Peerke15 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:28:
De Zwift Hub is weer voorradig dus net maar op de bestelknop gedrukt. Zitten twijfelen voor de Kickr Core maar wil mogelijk nog een racefiets aanschaffen in de toekomst(nu alleen een MTB met 1x12 aandrijflijn) en heb geen zin om dan weer moeten switchten naar een andere cassette. Plus dat de Zwift Hub geen nadeel ervaart van het kleine trapas tandwiel van een MTB. Ook een tafeltje, trainingsmat en fietsbeschermer bij de Decathlon besteld + een Vacmaster fan(komt helaas pas in januari binnen), dus laat het feest maar beginnen!
Ga je geen spijt van krijgen, top apparaatje d:)b

Zit nu op zo’n 100km per week en zit er ook aan te denken die Vacmaster aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peerke15
D-Ed schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:37:
[...]

Zit nu op zo’n 100km per week en zit er ook aan te denken die Vacmaster aan te schaffen.
Ben benieuwd, dank aan dit topic voor info en links naar juiste de spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
PaulBloem schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:05:
[...]

De verbinding was prima met Ant+ en dat werkte.
Het spel is echt top... totdat de resistance wegvalt... tot nu toe twee keer gehad in twee etappes... en dan verdwijnt de zin wel aangezien je weer opnieuw moet.

Dus ik ben weer even terug bij Zwift.
Maar als de 'loss of restiance' issue opgelost is, dan spring ik zeker even over naar Virtupro.
Bij mij is het geen loss maar gewoon continue te weinig resistance. Ze zouden virtueel de resistance basis hoger moeten leggen. Ik draai wel correcte wattages en bij helingen gaat resistance wel omhoog zoals je zou verwachten. Maar basaal gewoon te lage weerstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-06 08:16
[...]

Klopt, gisteren even geprobeerd, en je hebt gelijk. ik merkte er waarschijnlijk niets van omdat ik met een groepje loste uit de pacergroep, snelheid blijft dan gelijk, fiets je echt los dan is de snelheid inderdaad iets lager en wordt je weer bijgehaald door de pacergroep, of je wordt helemaal gelost als je te ver achter komt te liggen.

De watt per kg die voorgeschreven staat voor de pacer is wel het wattage wat je gemiddeld moet trappen om in de groep te blijven.

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
verstappen33 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:47:
[...]

Klopt, gisteren even geprobeerd, en je hebt gelijk. ik merkte er waarschijnlijk niets van omdat ik met een groepje loste uit de pacergroep, snelheid blijft dan gelijk, fiets je echt los dan is de snelheid inderdaad iets lager en wordt je weer bijgehaald door de pacergroep, of je wordt helemaal gelost als je te ver achter komt te liggen.

De watt per kg die voorgeschreven staat voor de pacer is wel het wattage wat je gemiddeld moet trappen om in de groep te blijven.
Daarom heb je bij grouprides / events vaak ook een "fence". Passeer je de fence (te lang) dan val je uit het event. Is ook gewoon wat het is, een "rijdend hekwerk", wat door de raceleader bediend wordt. Robopacers hebben nooit een fence.

https://zwiftinsider.com/riding-with-the-fence-on-zwift/

---------------

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 12:30
Mistraller schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:00:
[...]

Daarom heb je bij grouprides / events vaak ook een "fence". Passeer je de fence (te lang) dan val je uit het event. Is ook gewoon wat het is, een "rijdend hekwerk", wat door de raceleader bediend wordt. Robopacers hebben nooit een fence.

https://zwiftinsider.com/riding-with-the-fence-on-zwift/
Je hebt ook een fence die je niet uit de rit gooit.
Zie je een countdown dat word je gekicked. Geen countdown dan blijf je gewoon in het event.

• Mistraller
CedricD schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:03:
[...]

Je hebt ook een fence die je niet uit de rit gooit.
Zie je een countdown dat word je gekicked. Geen countdown dan blijf je gewoon in het event.
Ja is afhankelijk van de settings die de raceleader kiest. Dat kan on the fly aangepast worden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Mistraller schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:15:
[...]

Ja is afhankelijk van de settings die de raceleader kiest. Dat kan on the fly aangepast worden.
Nope, niet tijdens de rit.
Is afhankelijk van de instellingen van het event.
Kan je zien op ZwiftHacks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLYTCOc_MaoRKbyLOCaFlHpu8_w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oOTppLcf1Yj9Rot3Ch4CsYUF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rJeJOko6RgoczBqo_e0VEzOs7A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4lLkVBvoYdE2NncumaQwyQDZ.png?f=fotoalbum_large

'fenced' 'zap flyers' vs 'no kick mode'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

D-Ed schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:37:
[...]

Gisteren voor het eerst op mijn Tacx Flux 2 gefietst :) Goedkoop van een maatje over kunnen nemen + allerlei accessories.

Alleen nog geen fan, die van Wahoo vind ik ook te duur. De Vacmaster heb ik nog niet goedkoper kunnen vinden dan bij Amazon... https://www.amazon.nl/dp/...b-nl-21&linkCode=ogi&th=1

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
TommyGun schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:53:
[...]
De Vacmaster heb ik nog niet goedkoper kunnen vinden
maar de Vacmaster is ook niet goedkoop. Ik rijdt al 8 jaar met twee kleinere ventilatoren de samen €60 kosten en dan ben ik naar mijn idee flexiber en beter uit dan met één grote ventilator. Zie bijvoorbeeld Honeywell HT900 2-pack. Je zou ook eerst met één kunnen proberen en zo nodig een twee later bijkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
CedricD schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:15:
[...]
Nope, niet tijdens de rit.
race leader kan sowieso afstand tot de fence on-the-fly aanpassen. Daarnaast kan deze de fence ook uit / aan zetten. Dat laatste is vooral handig om te voorkomen dat bijvoorbeeld in een lange afdaling een grote groep gekicked zou worden terwijl ze op zo'n moment niet kunnen remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
BartNL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:50:
[...]

race leader kan sowieso afstand tot de fence on-the-fly aanpassen. Daarnaast kan deze de fence ook uit / aan zetten. Dat laatste is vooral handig om te voorkomen dat bijvoorbeeld in een lange afdaling een grote groep gekicked zou worden terwijl ze op zo'n moment niet kunnen remmen.
Dat inderdaad wel ja :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Flipmo

OMG !!

BartNL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:47:
[...]

maar de Vacmaster is ook niet goedkoop. Ik rijdt al 8 jaar met twee kleinere ventilatoren de samen €60 kosten en dan ben ik naar mijn idee flexiber en beter uit dan met één grote ventilator. Zie bijvoorbeeld Honeywell HT900 2-pack. Je zou ook eerst met één kunnen proberen en zo nodig een twee later bijkopen
per stuk zijn ze goedkoper, ook op amazon.nl voor 25 euro.
Heb er nu al een poos 1 tje staan met nog een normale tafel ventilator.
Die laatste word met sinterklaas vervangen door nog een Honeywell ;-)

https://www.amazon.nl/Hon...l+ht900%2Caps%2C56&sr=8-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
BartNL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:47:
[...]

Krijg je genoeg ‘wind’ van die kleinere fans? Extra voordeel van die Vacmaster is ook de afstandsbediening. Op dit moment heb ik een relatief kleine ventilator naast de fiets op een bureau staan en die red het net maar wat extra lucht kan ik wel gebruiken..

Vanmorgen rondje Drunense Duinen gedaan op de MTB. Is toch wel weer wennen, koude tenen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

D-Ed schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:42:
[...]

Krijg je genoeg ‘wind’ van die kleinere fans? Extra voordeel van die Vacmaster is ook de afstandsbediening. Op dit moment heb ik een relatief kleine ventilator naast de fiets op een bureau staan en die red het net maar wat extra lucht kan ik wel gebruiken..

Vanmorgen rondje Drunense Duinen gedaan op de MTB. Is toch wel weer wennen, koude tenen! :+
op stand 2 komt er al een beste zooi wind vanaf, is echt niet te vergelijken met een gewone tafelventilator, stand 3 heb ik hem nog niet op gehad met fietsen, dan gaat hij wel echt hard (overigens wel stil qua geluid!)

Hij staat op de werkbank voor me, kan hem dus ook zo even pakken en hem evt een stand hoger of lager zetten mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Flipmo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:47:
[...]

op stand 2 komt er al een beste zooi wind vanaf, is echt niet te vergelijken met een gewone tafelventilator, stand 3 heb ik hem nog niet op gehad met fietsen, dan gaat hij wel echt hard (overigens wel stil qua geluid!)

Hij staat op de werkbank voor me, kan hem dus ook zo even pakken en hem evt een stand hoger of lager zetten mocht het nodig zijn.
In de reviews lees ik dat de wind die er vanaf komt wel erg gefocust is, last van of valt het mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

D-Ed schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:11:
[...]

In de reviews lees ik dat de wind die er vanaf komt wel erg gefocust is, last van of valt het mee?
klopt, maar lijkt me juist dat je dat ook wil hebben. Ik vind het in ieder geval wel prettig.
1 ventilator op je hoofd, en de andere op je torso.

Zo'n vacmaster lijkt me hetzelfde te doen, als ik die uitstroom opening zo zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Flipmo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:24:
[...]

klopt, maar lijkt me juist dat je dat ook wil hebben. Ik vind het in ieder geval wel prettig.
1 ventilator op je hoofd, en de andere op je torso.

Zo'n vacmaster lijkt me hetzelfde te doen, als ik die uitstroom opening zo zie.
Die heeft daar ook 'last van' inderdaad (als ik de reviews zo lees). Afijn, ik ben om en ga ook voor die twee kleintjes! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

D-Ed schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:33:
[...]

Die heeft daar ook 'last van' inderdaad (als ik de reviews zo lees). Afijn, ik ben om en ga ook voor die twee kleintjes! _/-\o_
Ben benieuwd naar je "review" straks ;)
Ik had ze veel eerder moeten kopen, ipv aanmodderen met een torenventilator en een gewone tafelventilator :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
ik ben ooit begonnen met een compact tafelmodel, met remote, maar dat was echt veel te weinig, ben er nu blij mee als 2e (op mijn hoofd gericht) naast de vacmaster, op mijn bovenlichaam.

ik denk 1 vacmaster niet handig is vanwege de geconcentreerde luchtstroom, maar in combinatie met een simpele andere fan is het naar mijn idee 1 van de betere oplossingen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:00:
ik ben ooit begonnen met een compact tafelmodel, met remote, maar dat was echt veel te weinig, ben er nu blij mee als 2e (op mijn hoofd gericht) naast de vacmaster, op mijn bovenlichaam.

ik denk 1 vacmaster niet handig is vanwege de geconcentreerde luchtstroom, maar in combinatie met een simpele andere fan is het naar mijn idee 1 van de betere oplossingen
Alles op z'n tijd hier.. Ik zit ook al te lonken naar die Play controllers _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:48
D-Ed schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:33:
[...]

Die honeywell?
Ik mis wel echt een afstandsbediening merk ik.
Vind 'm wel krachtig maar zit toch nog steeds over die vacmaster te denken.
Wel of geen goede ventilatie maakt wel erg verschil heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
D-Ed schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:18:
[...]

Alles op z'n tijd hier.. Ik zit ook al te lonken naar die Play controllers _O-
Waar heb jij de click bevestigd?
Ben nog beetje zoekende merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19
Ik fiets al paar jaar met 2x de honeywell. Ik mis de afstandsbediening niet eigenlijk.

Rustig ritje = standje 2. Zwaar ritje is standje 3. Beide lekker dichtbij geplaatst, draai soms 1 fan 1e 15 minuten van me af en als de blokken beginnen draai ik hem naar me toe.

Standje 1 doet echt te weinig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
rinslll schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:22:
[...]

Waar heb jij de click bevestigd?
Ben nog beetje zoekende merk ik.
Op dit moment gewoon recht voor me op het stuur naast m'n Garmin Mount (waar nu de iPhone inzit als ik aan het Zwiften ben). Is niet altijd handig als er bv een handdoek over m'n stuur hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
Requiem19 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:26:
Ik fiets al paar jaar met 2x de honeywell. Ik mis de afstandsbediening niet eigenlijk.

Rustig ritje = standje 2. Zwaar ritje is standje 3. Beide lekker dichtbij geplaatst, draai soms 1 fan 1e 15 minuten van me af en als de blokken beginnen draai ik hem naar me toe.

Standje 1 doet echt te weinig imo.
Ik heb m voor me op de grond staan en blaast schuin omhoog, zo'n gedoe om die fiets af te stappen.
Heb jij hem voor je op een tafeltje staan ofzo? 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
rinslll schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:44:
[...]

Ik heb m voor me op de grond staan en blaast schuin omhoog, zo'n gedoe om die fiets af te stappen.
Heb jij hem voor je op een tafeltje staan ofzo? 🤔
Yes, iPad in het midden en de Honeywells er rechts en links naast. Hoog tafeltje zodat alles vlak voor m’n neus staat. Die Honeywells werken voor mij vooral lekker als ze goed dichtbij staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
Ik heb ook 2 honeywells, via slimme stekkers geschakeld mbv afstandsbediening van de action. Biijna 10 euro : https://www.action.com/nl...73/smartwares-schakelset/

[ Voor 4% gewijzigd door mountainbiker op 01-12-2023 19:49 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
mountainbiker schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:48:
Ik heb ook 2 honeywells, via slimme stekkers geschakeld mbv afstandsbediening van de action. Biijna 10 euro : https://www.action.com/nl...73/smartwares-schakelset/
Dat is een optie maar dan kun je de stand nog niet veranderen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
De stand veranderen is ook vaak niet nodig. Bij zware trainingen bv intervallen zet ik die op mijn hoofd is gericht op stand 3 en de fan op mijn bovenlichaam op 2 of ook op 3. Rustige duurtraining beide op 2. Is het warmer in de trainingsruimte, bijvoorbeeld boven 18 graden beide op 3 , maar schakel ik ze pas in met de afstandsbediening nadat ik het warm krijg, dus na 10 minuten ofzo. Mijn trainingsruimte is nu ca. 15 graden.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
la_fusion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:46:
Hoe kijken jullie eigenlijk naar het jaarlijkse Zwift abonnement? Ik heb meestal zo'n 4 maanden geen abonnement dus is het al niet zo voordelig maar behalve de prijs, wat is voor jullie een reden het wel/niet te doen?
aangezien ik al 8 jaar lid ben is het voor mij sowieso een verbetering, snapte al niet dat ze dit niet al veel langer doen. Zwift kosten zullen jaarlijks zijn dus m.i. is het logisch dat ze kosten op jaarbasis terug willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:04
Rouvy vs Fulgaz vs Bkool, …
Zijn er mensen die een goede reden hebben om het één boven het andere te verkiezen?
issues, incompatibiliteiten, tekortkomingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerke15
Vandaag de Zwift Hub One ontvangen, so far so good.

Pootjes eraan geschroefd en omdat mijn fiets steekassen heeft moet er een andere "Drive true adapter" in. Tegen de klok in zou deze in theorie los moeten komen, helaas moer en moer vast, inmiddels is deze rond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T32RbUTf41kGwzq2Irj2-OHAGMk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/AVpnTZOOsPpfKhMXp1agfmOn.gif?f=fotoalbum_large
Als ik ga googelen blijk ik niet uniek te zijn, Zwift support ingeschakeld en ga morgen opzoek naar een griptang.

Wordt vervolgd...(gelukkig morgenvroeg lekker buiten fietsen)

[ Voor 3% gewijzigd door Peerke15 op 02-12-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonzzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-04 07:38

nonzzz

Even een avatar zoeken....

Heeft iemand wel eens geprobeerd om de weerstand van een Tacx Vortex in te stellen met een Wahoo Element Bolt v2? Met mijn oude Garmin Edge 520 ging dat via het instelingen menu. Maar op m'n nieuwe Wahoo kan ik het nergens vinden. Ik maak verder geen gebruik een computer met Zwift of iets dergelijks.

Beste site van het hele internet: geensnor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19
@nonzzz
Als het niet lukt via de Bolt zou je ook je mobiel kunnen proberen icm een app.
Join en TrainingPeak hebben er ondersteuning voor.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Vanmiddag aan het event ‘Feast Fondo’ meegedaan in ‘Frankrijk’. Voor het eerst 1 uur en 40 minuten op de Zwift bezig geweest.. Mijn god wat een spierpijn nu al! _O-

Edit: Afgelopen vrijdag 48km mtb gereden maar dat is easy vergeleken met de 310 hoogtemeters van vanmiddag. Maar het was wel echt tof om zo in groepjes te fietsen.

[ Voor 32% gewijzigd door D-Ed op 03-12-2023 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
D-Ed schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:51:
Vanmiddag aan het event ‘Feast Fondo’ meegedaan in ‘Frankrijk’. Voor het eerst 1 uur en 40 minuten op de Zwift bezig geweest.. Mijn god wat een spierpijn nu al! _O-

Edit: Afgelopen vrijdag 48km mtb gereden maar dat is easy vergeleken met de 310 hoogtemeters van vanmiddag. Maar het was wel echt tof om zo in groepjes te fietsen.
300 valt toch wel mee?
Ik ga morgen de 1500 op zwift doen, de route “Ven-Top”.
Dit om eens een voorproefje te krijgen hoe de Ventoux aan zal voelen komend jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
verstappen33 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:07:
[...]

300 valt toch wel mee?
Ik ga morgen de 1500 op zwift doen, de route “Ven-Top”.
Dit om eens een voorproefje te krijgen hoe de Ventoux aan zal voelen komend jaar. :)
Voor iemand die z'n casual rondjes op z'n mtb over het algemeen in Brabant doet (nog) niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
D-Ed schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:08:
[...]

Voor iemand die z'n casual rondjes op z'n mtb over het algemeen in Brabant doet (nog) niet ;)
Haha.
Denk dat je gewoon te hard bent gegaan.
Had ik ook toen ik net op de smart trainer ging.
Het is erg wennen en heel anders dan buiten.
Gewoon rustig beginnen en goed op je wattage en hartslag letten.
Dan komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
verstappen33 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:40:
[...]

Haha.
Denk dat je gewoon te hard bent gegaan.
Had ik ook toen ik net op de smart trainer ging.
Het is erg wennen en heel anders dan buiten.
Gewoon rustig beginnen en goed op je wattage en hartslag letten.
Dan komt alles goed.
Dat denk ik ook inderdaad. De eerste weken inderdaad rustig aan gedaan en beetje wennen allemaal. Ook afwisselen met lekker het bos in met de mtb. Dus vandaag was het plan om er eens goed voor te gaan zitten. Afijn, morgen kijken hoe ik m'n bed uitkom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 10:41
D-Ed schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:51:

Heb daar afgelopen vrijdag daar ook voor het eerst aan meegedaan (heb nu een week de Zwift Hub). Ging ook veel te snel van start om met een groepje mee te blijven. Uiteindelijk gelost op de heuvel en in het tweede rondje werd ik opgeveegd door een groepje van vijf.
Uiteindelijk met een gemiddelde van power zone 4/5 continue (32 km/u) de route afgemaakt. Veel te snel voor mijn ongetrainde benen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

In het begin kan het wel even zoeken zijn wat de goede ritten voor je zijn ja. Uurtje beuken op z'n tijd is best lekker, maar altijd gelost worden is ook niet alles.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Met events en groepsritten is het idd even aftasten was het beste werkt voor je..
Wat mij geholpen heeft is goed je powerzones in kaart brengen, deze lagen op de tacx toch wel iets lager dan op de weg, mogelijk door verschillende powermeters en de manier van meten (crank vs as).

Door goed alles weer in te regelen kon ik ook wat meer gerichter trainen en ook workouts goed voltooien.
Al had ik het vrijdag wel ff lastig om 6 power intervallen van ongeveer 3 minuten op 150% van mijn FTP te voltooien, bij de 4e ging ik al aardig stuk in de laatste 15 seconden, de 5e was ik al na 2 minuten al leeg.
De laatste maar op alle wilskracht die ik had nog wel helemaal kunnen voltooien, maar het was wel een flinke uitdaging..
Had ik mijn FTP 10-15W hoger ingesteld dan was ik compleet krak gegaan na 2-3 intervallen..

Weet je je powerzones nog niet helemaal, doe eerst een ramp test, en met die waarde doe je een 20 minuten test en probeer de eerste 12-15 minuten rond die waarde te blijven, laatste 5-7 minuten kun je het tempo opvoeren om te kijken wat er nog in het vat zit, maar doe dit rustig, je wilt niet voor het einde van de 20 minuten instorten..

Met die 2e uitkomst ben ik verder gaan werken, je krijgt dan zones, maar mogelijk sluiten die niet aan bij je hartslag zones..

Ik ben dus gaan kijken waar ik met zone 2 hartslag uit kwam in mijn powerzone, en dat bleek redelijk onderin te zijn.. We zijn inmiddels 4 weken verder en heb ondertussen veel zone 2 trainingen gedaan en zit nu mooi in het midden van power zone 2 en ook met mijn hartslag nog steeds netjes in zone 2..
Effectief betekent dit al voor mij dat ik 20W extra trap met dezelfde hartslag, dit effect merk ik ook heel erg met mijn woon-werk ritjes die ook steeds sneller worden. :)

Alles boven zone 2 doe ik op power, en dat kom ook goed overeen met mijn hs zones..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
150% FTP voor 3 minuten?

Oef 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:31:
150% FTP voor 3 minuten?

Oef 😃
Jep, dat is deze workout: https://whatsonzwift.com/.../week-5-power-intervals-1
Dacht dat het 3 minuten was, maar het is "maar' 2,5 minuut. :+

En hier op strava: https://www.strava.com/activities/10312442567

[ Voor 9% gewijzigd door verstappen33 op 04-12-2023 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij is dat zo goed als niet te doen, bij een correcte FTP value..
In de trainerRoad workout library staan een paar workouts met 150% blokken, maar die zijn dan max 90 seconden ofzo.. maar meestal niet meer dan 1 minuut. En dit zijn dan workouts van de zwaarste categorie (level 10+). In de workouts zit normaal gesproken een mooie progressie van 0,5-1 level punt per week zwaarder, maar als je FTP stijgt zakken je levels weer wat terug. Als je boven de level 8 komt, dan wacht er meestal wel een aardige FTP bump.
(bv een level 10.9 workout)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5MSAhjlMf1rP9X1PKHAdOuf8ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SsA1vYdgSXBWVvQgkCkMswWE.png?f=fotoalbum_large

of bv deze level 10.7 workout met 2 minuten blokjes van 120, 130 en 140 procent..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wTHbVqLC2EEl7NJXHptKVkITHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/voGIF6lriGIOigeB4ykYnAuP.png?f=fotoalbum_large

als ik naar mijn power curve kijk, dan heb ik zelf nog nooit langer dan 100 seconden 150% getrapt..
(dit bevestigd voor mij weer dat de workouts van Zwift nergens op slaan..)

/edit..
ik zat even naar je rit op strava te kijken, maar er zitten een paar intervallen van 2 minuten bij, waarbij je rond de 300 watt gemiddeld uitkomt... dat is natuurlijk wat anders dan 2.5 minuut op 150% (of je moet je indoor FTP met 30 % hebben bijgesteld...)
Maar als je naar de workout kijkt in Zwift is het natuurlijk geen 2.5 minuut op 150 %....
Dit zijn de main sets..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmTPTZN-fR_HPJ5C3XBAV-rnQvo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/seNfIa0VvGivtuWfaaItBo2R.png?f=user_large

Ik weet niet of je in ERG mode rijdt, maar je komt op ongeveer 290 watt gemiddeld voor die 2.5 minuut, dat zou denk ik ook hoger moeten liggen.. Dat zit eerder rond je FTP toch? je over die 2.5 minuut wel op de 130-135 % moet uitkomen (wat nog steeds heel zwaar is)

/edit 2
nog even terug gekeken, maar als ik je laatste buiten ritjes en binnenritjes met elkaar vergelijk, den ik toch echt dat er wat mis is met je binnen power.. kan je niet gewoon je power meter data gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 04-12-2023 11:05 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Lijkt me ook heel erg pittig. Ondanks dat het wel een ramp naar die 150% is, maar dan slechts 3min rust. Poeh. Mij niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Prulleman schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:52:
volgens mij is dat zo goed als niet te doen, bij een correcte FTP value..
In de trainerRoad workout library staan een paar workouts met 150% blokken, maar die zijn dan max 90 seconden ofzo.. maar meestal niet meer dan 1 minuut. En dit zijn dan workouts van de zwaarste categorie (level 10+). In de workouts zit normaal gesproken een mooie progressie van 0,5-1 level punt per week zwaarder, maar als je FTP stijgt zakken je levels weer wat terug. Als je boven de level 8 komt, dan wacht er meestal wel een aardige FTP bump.
(bv een level 10.9 workout)
[Afbeelding]

of bv deze level 10.7 workout met 2 minuten blokjes van 120, 130 en 140 procent..
[Afbeelding]

als ik naar mijn power curve kijk, dan heb ik zelf nog nooit langer dan 100 seconden 150% getrapt..
(dit bevestigd voor mij weer dat de workouts van Zwift nergens op slaan..)

/edit..
ik zat even naar je rit op strava te kijken, maar er zitten een paar intervallen van 2 minuten bij, waarbij je rond de 300 watt gemiddeld uitkomt... dat is natuurlijk wat anders dan 2.5 minuut op 150% (of je moet je indoor FTP met 30 % hebben bijgesteld...)
Maar als je naar de workout kijkt in Zwift is het natuurlijk geen 2.5 minuut op 150 %....
Dit zijn de main sets..
[Afbeelding]

Ik weet niet of je in ERG mode rijdt, maar je komt op ongeveer 290 watt gemiddeld voor die 2.5 minuut, dat zou denk ik ook hoger moeten liggen.. Dat zit eerder rond je FTP toch? je over die 2.5 minuut wel op de 130-135 % moet uitkomen (wat nog steeds heel zwaar is)
Ja ik doe het in ERG modus, 150% FTP voor mij is 320W, wattages fluctueren best als zo hard inspant, gemiddeld iets lager dan 150%, maar op het scherm vlogen de wattages er steeds over en eronder.
En de rampup gaat ook vrij snel, elke 10-15 seconden 5W erbij, dus je blijft steeds harder trappen.

Maar het is een fijne workout, niet te vaak ;), maar af en toe maximaal gaan is wel lekker.

Ik had best wel wat vermoeidheid/spierpijn verwacht de volgende dag, maar dat viel reuze mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 11:49
zoeken leverde mij hier niet heel veel op (of ik zoek niet goed)
Maar ik heb mijn oude tacx op rollen eruit gedaan omdat deze voor zoveel herrie en trillen zorgde dat het hele blok kon meegenieten. Nu ben ik op zoek naar een goede stillen vervanger (Direct drive)
wat zijn hierin de aanraders?
Wat onderzoek geeft de Tacx Neo 2T. maar dan heb ik ook direct de duurste te pakken :p Ik zoek het wel meer in het midden segment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:15:
Ja ik doe het in ERG modus, 150% FTP voor mij is 320W, wattages fluctueren best als zo hard inspant, gemiddeld iets lager dan 150%, maar op het scherm vlogen de wattages er steeds over en eronder.
En de rampup gaat ook vrij snel, elke 10-15 seconden 5W erbij, dus je blijft steeds harder trappen.
Huh? Jouw FTP is toch geen 213? Als je zone2 ritjes tussen de 150w en 200w zitten klopt er iets niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Nixo schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:21:
zoeken leverde mij hier niet heel veel op (of ik zoek niet goed)
Maar ik heb mijn oude tacx op rollen eruit gedaan omdat deze voor zoveel herrie en trillen zorgde dat het hele blok kon meegenieten. Nu ben ik op zoek naar een goede stillen vervanger (Direct drive)
wat zijn hierin de aanraders?
Wat onderzoek geeft de Tacx Neo 2T. maar dan heb ik ook direct de duurste te pakken :p Ik zoek het wel meer in het midden segment.
Tacx Flux 2 of de Wahoo Kickr Core..
Beide komen goed uit de test, en zijn naar wat ik hoor best stil.

Ik heb zelf een Neo 2T, die is natuurlijk iets duurder maar op zich maakt die ook wel lawaai, maar met een goede mat eronder hoor je hem niet resoneren door het hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Phydomir schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:24:
[...]

Huh? Jouw FTP is toch geen 213? Als je zone2 ritjes tussen de 150w en 200w zitten klopt er iets niet helemaal.
Mijn FTP volgens Zwift is 225W.
Hartslag is voor mij leidend, en ik trap nu gemiddeld 170-190W met mijn HS in de juiste zone..
Ik ben geen explosief type, dus hoge vermogens trappen vind ik heel lastig en schiet mijn hartslag ook snel omhoog. Door meer tempo-treshold en af en toe maximaal te trainen hoop ik dit omhoog te krijgen.
Al blijft 2/3 deel van de trainingen lekker zone 2.

De laatste FTP test is alweer 4 weken geleden, inmiddels merk ik dat mijn zone 2 wattage ook ongeveer 20W is gestegen terwijl mijn HS constant blijft.
Ik merk dus wel progressie, dus mogelijk dat mijn zones nu niet helemaal meer kloppen, maar zal niet significant gestegen zijn, misschien dat ik nu 10-15W hoger zit.. Maar dat zullen we over 2-3 weken wel zien wanneer ik weer een FTP test wil doen.

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 04-12-2023 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:31:
Hartslag is voor mij leidend, en ik trap nu gemiddeld 170-190W met mijn HS in de juiste zone..
Ik ben geen explosief type, dus hoge vermogens trappen vind ik heel lastig en schiet mijn hartslag ook snel omhoog. Door meer tempo-treshold en af en toe maximaal te trainen hoop ik dit omhoog te krijgen.

De laatste FTP test is alweer 4 weken geleden, inmiddels merk ik dat mijn zone 2 wattage ook ongeveer 20W is gestegen terwijl mijn HS constant blijft.
Ik merk dus wel progressie, dus mogelijk dat mijn zones nu niet helemaal meer kloppen, maar zal niet significant gestegen zijn, misschien dat ik nu 10-15W hoger zit.. Maar dat zullen we over 2-3 weken wel zien wanneer ik weer een FTP test wil doen.
Ik weet dat hartslag heel persoonlijk is, maar in dit geval durf ik hem wel aan.

Als jij met hartslag zone 2, lekker 170-190w kan trappen, dan is jouw ftp geen 225w. Ik zou die FTP test eens wat naar voren halen als je interval trainingen op power doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Phydomir schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:36:
[...]

Ik weet dat hartslag heel persoonlijk is, maar in dit geval durf ik hem wel aan.

Als jij met hartslag zone 2, lekker 170-190w kan trappen, dan is jouw ftp geen 225w. Ik zou die FTP test eens wat naar voren halen als je interval trainingen op power doet.
Ik heb geen idee, ik vind FTP testen ook verschrikkelijk om uit te voeren.
Volgende week heb ik een sportmedische keuring, hierin worden mijn hartslag zones goed bepaald.
Geen idee of ze daar ook iets met powerzones doen, maar die vraag heb ik zeker op mijn lijstje staan hoe ik die het beste kan bepalen.

Vorige week ook een vrij intensieve rit gedaan van een uur, gemiddeld vermogen op 217W, met een pacer bot, dus af en toe heb je wat momentjes dat je wat harder/zachter moet trappen.
Maar ik was na 1 uur behoorlijk gaar, nog niet helemaal dood maar zat er niet ver van af. Mijn hartslag zat ook het laatste kwartier rond mijn omslagpunt van 166bpm (zelf berekend volgende week weet ik het zeker).

https://www.strava.com/activities/10290951788/analysis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:31:
[...]

als je in september nog 6 uur lang bijna 200 watt weet vast te houden met een gemiddelde hartslag van 143.. dan doe je het beter dan ik... (en ik train op basis van een FTP van ~300, max wat ik ooit een uur heb getrapt is 287 geloof ik, VO2Max is bij mij relatief sterk, duur minder)
Verder had je volgens mij ook een keer een uurtje knallen met 270-280 gedaan... als je daarna gewoon door bent blijven fietsen, dan is je FTP nu echt geen 225..

ik geloof best dat er een redelijk afwijking in de power data zit.. maar 50+ watt... dan zou ik echt met de tacx terug gaan..

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 04-12-2023 11:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Prulleman schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:45:
[...]

als je in september nog 6 uur lang bijna 200 watt weet vast te houden met een gemiddelde hartslag van 143.. dan doe je het beter dan ik... (en ik train op basis van een FTP van ~300, max wat ik ooit een uur heb getrapt is 287 geloof ik, VO2Max is bij mij relatief sterk, duur minder)
Verder had je volgens mij ook een keer een uurtje knallen met 270-280 gedaan... als je daarna gewoon door bent blijven fietsen, dan is je FTP nu echt geen 225..

ik geloof best dat er een redelijk afwijking in de power data zit.. maar 50+ watt... dan zou ik echt met de tacx terug gaan..
Eens. Één van deze twee power meters klopt weinig van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Prulleman schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:45:
[...]

als je in september nog 6 uur lang bijna 200 watt weet vast te houden met een gemiddelde hartslag van 143.. dan doe je het beter dan ik... verder had je volgens mij ook een keer een uurtje knallen met 270-280 gedaan... als je daarna gewoon door bent blijven fietsen, dan is je FTP nu echt geen 225..

Dat verbaasd mij dus ook, maar mensen hier en ook op de fietsclub geven aan dat het "normaal" is..
Ik zal nog eens een sessie opnemen met de garmin en mijn crank powermeter en zal eens een ticket inschieten bij Garmin waar dit verschil vandaan komt.
Want idd 230W trappen op de tacx voelt ongeveer net zo aan als 270-280W op mijn 4iiii powermeter.

Die 6 uur was trouwens niet solo, dit was met een groepje van 7 man, dus kon geregeld in het wiel hangen.
Dan kun je beter deze bekijken, dit was solo (met ZW wind in de rug): https://www.strava.com/activities/10019410984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Is die FTP "volgens Zwift" op basis van een FTP test? Zo niet dan heeft Zwift dat getal bepaald naar jouw record vermogen over 20 minuten gedurende je ritten en zegt dat dus niets als je nooit 20 minuten aan een stuk maximaal hebt gereden.

Edit: Oh laat maar, ik zie dat je in ieder geval een ramp test hebt gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 04-12-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Kluus schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:52:
Is die FTP "volgens Zwift" op basis van een FTP test? Zo niet dan heeft Zwift dat getal bepaald naar jouw record vermogen over 20 minuten gedurende je ritten en zegt dat dus niets als je nooit 20 minuten aan een stuk maximaal hebt gereden.
Mijn allereerste rit op de tacx was een 20min test, die kwam op 196W uit, maar die vloog ik ook totaal verkeerd aan door te hard te gaan de eerste 10 minuten, en niet wetende dat de tacx 40-50W afweek van mijn 4iiii op de fiets.
Daarna zelf een beetje gaan spelen met settings en waarden uit ritten en had hem op 220W gezet.

2 weken geleden een ramptest tussendoor gedaan en daar kwam ik tot 225W uit, ik ging krak na de 300W die ik net volhield.

Ondertussen ben ik wel meer gewend geraakt aan het fietsen op de tacx, dus mogelijk dat ik nu wat hoger uit kom.
Maar ik ga ook komende tijd eens wat meer uitzoeken waar het verschil met de 4iiii vandaan komt..

[ Voor 18% gewijzigd door verstappen33 op 04-12-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:55:
[...]

Mijn allereerste rit op de tacx was een 20min test, die kwam op 196W uit, maar die vloog ik ook totaal verkeerd aan door te hard te gaan de eerste 10 minuten, en niet wetende dat de tacx 40-50W afweek van mijn 4iiii op de fiets.

2 weken geleden een ramptest tussendoor gedaan en daar kwam ik tot 225W uit, ik ging krak na de 300W die ik net volhield.
Ja, sorry, dat was een spuit 11 van mij, ik zag het al bij het teruglezen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 04-12-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:50:
[...]

Dat verbaasd mij dus ook, maar mensen hier en ook op de fietsclub geven aan dat het "normaal" is..
Ik zal nog eens een sessie opnemen met de garmin en mijn crank powermeter en zal eens een ticket inschieten bij Garmin waar dit verschil vandaan komt.
Want idd 230W trappen op de tacx voelt ongeveer net zo aan als 270-280W op mijn 4iiii powermeter.

Die 6 uur was trouwens niet solo, dit was met een groepje van 7 man, dus kon geregeld in het wiel hangen.
Dan kun je beter deze bekijken, dit was solo (met ZW wind in de rug): https://www.strava.com/activities/10019410984
ik heb niet naar de snelheid of hoogte gekeken, alleen naar power en hr...
Maar bekijk het van de positieve kant, het lijkt er (wat mij betreft) op dat je 4iiii dichter bij de waarheid zit :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:50:

Dat wat normaal is? Zo'n verschil tussen 4iiii en Tacx? Of dat binnen zwaarder is dan buiten?

Wat betreft het eerste ben ik het hier niet mee eens. Heb dan wel een Kickr en geen Tacx. Maar de afwijking tov mijn left 4iiii en nu mijn Duo Assioma's is een watt of 7 gemiddeld heb ik gemerkt de laatste weken. Dit is ook zeer constant over alle ritten heen. Denk dat alles boven de 15W verschil wel als abnormaal mag worden gezien.

Binnen zwaarder dan buiten is vooral in het begin wel waar ja. Ik kan me dat ook nog wel herinneren van toen ik net m'n Kickr had. Maar dat is ook wel iets wat na verloop van tijd beter wordt. Ik zit nu op een punt dat het verschol echt minimaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Mijn spierpijn na m'n langste Zwift rit tot nu valt me alleszins mee (thank god!). Nu alweer zin om een ritje te doen O-)

Maar neem een dagje rust om morgenavond weer bij de robopacer aan te haken.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 04-12-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Prulleman schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:05:
[...]

ik heb niet naar de snelheid of hoogte gekeken, alleen naar power en hr...
Maar bekijk het van de positieve kant, het lijkt er (wat mij betreft) op dat je 4iiii dichter bij de waarheid zit :)
Naar mijn gevoel train ik afgelopen weken wel op de juiste intensiteit (afgaande op mijn hartslag).
Het zal straks misschien een verrassing kunnen zijn als ik straks weer een buiten rit doe en mijn power schiet door het dak en de snelheid ongekend hoog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Phydomir schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:06:
[...]

Dat wat normaal is? Zo'n verschil tussen 4iiii en Tacx? Of dat binnen zwaarder is dan buiten?

Wat betreft het eerste ben ik het hier niet mee eens. Heb dan wel een Kickr en geen Tacx. Maar de afwijking tov mijn left 4iiii en nu mijn Duo Assioma's is een watt of 7 gemiddeld heb ik gemerkt de laatste weken. Dit is ook zeer constant over alle ritten heen. Denk dat alles boven de 15W verschil wel als abnormaal mag worden gezien.

Binnen zwaarder dan buiten is vooral in het begin wel waar ja. Ik kan me dat ook nog wel herinneren van toen ik net m'n Kickr had. Maar dat is ook wel iets wat na verloop van tijd beter wordt. Ik zit nu op een punt dat het verschol echt minimaal is.
Bij een van de beter worden podcasts is het verschil tussen binnen en buiten trainen wel eens besproken, en de conclusie was (als ik het goed begreep) dat binnen trainen in ERG modus relatief zwaarder is dan buiten/zonder ERG (in de ratio tot 2/3e van de tijd indoor staat gelijk aan 1/1e van de tijd buiten). Dat zou onder andere komen doordat je veel constanter op een bepaald vermogen trapt, maar misschien moet ik de aflevering eens terugluisteren wat het ook alweer precies was, want misschien verdraai ik de feiten.

Ik merk niet zo'n groot verschil tussen vrije ritten op de tacx of buiten, maar een gerichte training voelt soms wel flink pittiger. Ik vermoed omdat ik liever gemiddeld 200 watt per rit trap (ik noem maar iets) door daar vaak onder en boven te zitten, dan precies 200 watt gedurende de rit.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 16:24
Als je op je fiets een single-sided PM hebt kan het verschil in vermogen daardoor verklaard worden. Stel dat je een 55/45 onbalans hebt, dan valt het (buiten) gemeten vermogen opeens 10% hoger uit dan het werkelijke vermogen.

Maar ik had met m'n Elite Suito ook dat het binnen veel zwaarder voelde dan buiten, en toen ik de PMs vergeleek bleek ook dat die Elite 10-15% te weinig aangaf (of m'n 4iiii te veel). Ik heb hem toen omgeruild voor een Direto XR en die komt binnen 1% overeen met m'n 4iiii.
Ik heb niet het idee dat er veel verschil zit tussen m'n binnen/buiten FTP (al dan niet in ERG mode), maar m'n ritten binnen zijn wel veel intenser (omdat je nooit stopt voor een stoplicht en omdat Zwift je constant zit op te hitsen).

[ Voor 18% gewijzigd door Tom-Z op 04-12-2023 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Tom-Z schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:56:
Als je op je fiets een single-sided PM hebt kan het verschil in vermogen daardoor verklaard worden. Stel dat je een 55/45 onbalans hebt, dan valt het (buiten) gemeten vermogen opeens 10% hoger uit dan het werkelijke vermogen.

Maar ik had met m'n Elite Suito ook dat het binnen veel zwaarder voelde dan buiten, en toen ik de PMs vergeleek bleek ook dat die Elite 10-15% te weinig aangaf (of m'n 4iiii te veel). Ik heb hem toen omgeruild voor een Direto XR en die komt binnen 1% overeen met m'n 4iiii.
Precies dit. Is ook al echt vaak besproken hier…. :-).

Er kan dus al een 10% verschil zitten zoals jij zegt omdat single sided pm je sterke been extrapoleert. Dan heb je nog het verschil dat je PM binnen meet op de as en je dus meer drivetrain verliezen hebt. Daarnaast kan de ene PM 2-3% meer meten dan de andere. Als de ene 3% te hoog is en je huidige pm 3% te laag is scheelt dat 6%. En dan heb je natuurlijk het feit dat je minder koeling hebt binnen en daardoor gewoon minder lang hoge vermogens aan kunt houden. Vooral in het begin gaat dit spelen, omdat je hier wel aan went. Ten slotte heb je ook nog het verschil tussen een statische binnenfiets terwijl je buiten nog een klein voordeel hebt qua gebruik lichaamsgewicht. Dat kan allemaal optellen en dan kunnen de verschillen redelijk groot zijn.

Maar who cares? Je trapt toch niet om op te kunnen scheppen over je FTP? Als die foutmarge maar consistent dezelfde afwijking heeft kun je er prima mee werken in je training. Daar is FTP voor bedoeld vind ik: om in de juiste zones te kunnen trainen én om je progressie te kunnen meten.

Maakt imo ook geen zak uit, als je maar consistent met dezelfde data traint en met dezelfde data test.

Verder zijn blokjes van 150% FTP voor 2.5 minuut naar mijn mening ook niet heel zinvol. V02 max wordt doorgaans gezien als 105-125% FTP. Daarboven wordt het al snel neuromusculair. Zulke intensiteiten wil je tot bijv 30 seconden doen, maar absoluut niet 2.5 minuut omdat je dan de intensiteit niet kunt volhouden.

[ Voor 32% gewijzigd door Requiem19 op 04-12-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@Ugchel

Het verschil tussen een ERG workout of free ride waar je beide rond de 200W gemiddels wil zitten is dat bij ERG de druk constant 200W zal zijn (met kleine fluctuaties), terwijl je in freeride een ruimere marge zal hebben, ene keer trap je bv 230W, en even later 170W.
Ook al fiets je maar 10-20 seconden op 170W, je zult iets van herstel hebben wanneer je onder die 200W komt.
Bij ERG heb je dat niet als je de cadans gelijk houdt.

Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat 1 uur binnen gelijk staat aan 1,5 uur buiten (wel in workout/ERG modus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:02:
Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat 1 uur binnen gelijk staat aan 1,5 uur buiten (wel in workout/ERG modus).
Altijd een beetje m'n bedenkingen bij die uitspraak. Je hoort hem inderdaad wel vaker, naar mijn idee vooral van mensen die geen zin hebben om binnen te trainen. Het is niet zo dat je lichaam ineens volledig stopt met werken als je even 30s voor een stoplicht staat. Mocht je buiten echt 1,5x zo lang moeten fietsen om hetzelfde aantal spierbewegingen te hebben dan moet je eens serieus naar je routes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Phydomir schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:42:
[...]

Altijd een beetje m'n bedenkingen bij die uitspraak. Je hoort hem inderdaad wel vaker, naar mijn idee vooral van mensen die geen zin hebben om binnen te trainen. Het is niet zo dat je lichaam ineens volledig stopt met werken als je even 30s voor een stoplicht staat. Mocht je buiten echt 1,5x zo lang moeten fietsen om hetzelfde aantal spierbewegingen te hebben dan moet je eens serieus naar je routes kijken.
Je ziet die uitspraak toch wel vaak terugkomen, ook bijv Kristof de Kegel (trainer van MvdP) zei het nog in een podcast paar weken terug.

Qua benen stilhouden begrijp ik hem ook niet helemaal. Als je vaak je benen moet stilhouden is je gemiddelde wattage gewoon iets lager dan een binnen ritje op ERG. Als je binnen gemiddeld meer vermogen trapt is het logisch dat het zwaarder is, maar dat zou je dan direct moeten kunnen zien in de data.

Wat wel interessant is in dit kader wellicht: er schijnt een onderzoek te zijn dat laat zien dat de meeste mensen gemiddeld beter presteren in niet-erg mode omdat het lichaam in een workout zelf soms wat meer vermogen kan leveren en zelf ook de afwisseling qua intensiteit zoekt om zo ook bepaalde spieren minder/meer te gebruiken. In ERG mode is de enige variabele je cadans, dus dat beperkt de opties voor je lichaam om mee te spelen.

Ik doe m'n rustige trainingen binnen nu in Rouvy in free ride mode en moet zeggen dat dat ook wel lekkerder werkt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:55:
Wat wel interessant is in dit kader wellicht: er schijnt een onderzoek te zijn dat laat zien dat de meeste mensen gemiddeld beter presteren in niet-erg mode omdat het lichaam in een workout zelf soms wat meer vermogen kan leveren en zelf ook de afwisseling qua intensiteit zoekt om zo ook bepaalde spieren minder/meer te gebruiken. In ERG mode is de enige variabele je cadans, dus dat beperkt de opties voor je lichaam om mee te spelen.
Ja, dat geloof ik wel ja. Merk dat zelf ook wel als ik buiten/free ride interval. Die kleine fluctuaties doen best een hoop. M'n 5min power PR is 390W op de Posbank, waarbij ik op de steile stukjes daar flink overheen ga en op de vlakkere weer iets onder zit. Weet niet of ik op de trainer die 390W in ERG vol zou kunnen houden. Maar op een heuvel in Zwift, tijdens een race denk ik wel dat ik weer aan dat gemiddelde zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:55:
[...]

Je ziet die uitspraak toch wel vaak terugkomen, ook bijv Kristof de Kegel (trainer van MvdP) zei het nog in een podcast paar weken terug.

Qua benen stilhouden begrijp ik hem ook niet helemaal. Als je vaak je benen moet stilhouden is je gemiddelde wattage gewoon iets lager dan een binnen ritje op ERG. Als je binnen gemiddeld meer vermogen trapt is het logisch dat het zwaarder is, maar dat zou je dan direct moeten kunnen zien in de data.

Ik doe m'n rustige trainingen binnen nu in Rouvy in free ride mode en moet zeggen dat dat ook wel lekkerder werkt eigenlijk.
Hier een leuke vergelijking, beide zone 2 training:

Free-Ride https://www.strava.com/activities/10320207732
ERG https://www.strava.com/activities/10302298627/

ERG mode was 13 watt lager dan free-ride.
In de free-ride had ik nog een sprint zitten op het eind, al zal dat weinig tot geen effect hebben op gemiddelden..

Ik vind ERG wel fijn als ik ondertussen iets anders aan het doen ben zoals een filmpje kijken, dan fiets je niet gauw te hard :)
Bij de pacer groepen (of in een groepsrit) ben je veel meer gefocust om in de groep te blijven (wel met de juiste hartslag, al fluctueert die wel wat meer door de gehele zone).

ERG workout vind ik dan ook intensiever aanvoelen omdat de belasting van de spieren eigenlijk constant is, bij freeride kun je nog enigszins compenseren/varieren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:02:
@Ugchel

Het verschil tussen een ERG workout of free ride waar je beide rond de 200W gemiddels wil zitten is dat bij ERG de druk constant 200W zal zijn (met kleine fluctuaties), terwijl je in freeride een ruimere marge zal hebben, ene keer trap je bv 230W, en even later 170W.
Ook al fiets je maar 10-20 seconden op 170W, je zult iets van herstel hebben wanneer je onder die 200W komt.
Bij ERG heb je dat niet als je de cadans gelijk houdt.
Ja dat zeg ik ;)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Kun je makkelijk de power van een powermeter naast die van de trainer leggen? Ik heb sinds enkele weken een KICKR Core ter vervanging van een luidruchtige Flux S, gevoelsmatig liggen de wattages rond dezelfde waardes. Echter heb ik sinds een tijdje ook een 4iii crank powermeter, echter daar nog niet buiten mee gefietst. Kun je ze beide simultaan koppelen in Zwift? Voor zover bekend kan ik maar 1 power source selecteren.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
NoepZor schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:12:
Kun je makkelijk de power van een powermeter naast die van de trainer leggen? Ik heb sinds enkele weken een KICKR Core ter vervanging van een luidruchtige Flux S, gevoelsmatig liggen de wattages rond dezelfde waardes. Echter heb ik sinds een tijdje ook een 4iii crank powermeter, echter daar nog niet buiten mee gefietst. Kun je ze beide simultaan koppelen in Zwift? Voor zover bekend kan ik maar 1 power source selecteren.
makkelijkste is je Garmin ernaast te draaien met de 4iii als source. Kan je realtime vergelijken (let wel op dat een 3s avg al lastig vergelijken is, beter 10). En achteraf kan je de complete data naast elkaar leggen.

Dcrainmaker heeft een mooi tooltje, maar die is niet gratis geloof ik

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

Wat @Prulleman zegt. Op zwiftpower kan je vervolgens het Garmin bestand uploaden, koppelen aan de activiteit en vergelijken.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Vanavond weer een test gedaan met de tacx en de Garmin+4iiii ernaast.

Van te voren de firmware geupdate van beide apparaten. Liepen best wel achter.
Daarna de powermeter opnieuw gekalibreerd.

Verschil is nu helemaal weg. Gemiddeld zit er nu 3 watt tussen.

https://www.strava.com/activities/10328217883

https://strava.app.link/qqKHkBTogFb

Ik heb niet het idee dat het er lichter op geworden is om vermogen te trappen, dus kan helaas nog steeds niet verklaren waarom ik buiten makkelijker vermogen weg kan trappen dan binnen. :?

En kalibratie kan het niet zijn, dit doe ik regelmatig, dus het is niet zo dat ik met een verkeerd gekalibreerde powermeter heb rond gefietst deze zomer.

Mogelijk toch de meer statische houding die ik op de tacx heb en het vermogen dus puur uit de benen moet komen??

Ik zal ook eens een nieuwe 20 minuten test doen binnenkort en wat beter pacen op vermogen, dat ging namelijk vorige maand compleet mis bij de 20 minuten test op de tacx.

[ Voor 8% gewijzigd door verstappen33 op 04-12-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
NoepZor schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:12:
Met IndieVelo kan je ze beiden tegelijkertijd koppelen.

https://indievelo.com/

Wel nog nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23:54
verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:00:

En kalibratie kan het niet zijn, dit doe ik regelmatig, dus het is niet zo dat ik met een verkeerd gekalibreerde powermeter heb rond gefietst deze zomer.
Je hebt het over regelmatig kalibreren, maar je moet toch voor elke rit een zero offset uitvoeren en dan bij voorkeur na omgevingstemperatuur acclimatisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
kwiebus schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:59:
[...]

Je hebt het over regelmatig kalibreren, maar je moet toch voor elke rit een zero offset uitvoeren en dan bij voorkeur na omgevingstemperatuur acclimatisatie?
Geen idee wanneer het precies moet, ik had nooit het idee dat die erg afweek van een rit ervoor.

Ik kalibreerde hem eens in de 3-4 weken voor de zekerheid of na een batterij wissel.

Maar we zullen zien of ik een volgende ftp test beter kan uitvoeren, vanavond een relatief rustige training gedaan, woensdagavond maar eens kijken of mijn ftp kan verbeteren.

Iemand tips voor in zwift? Kan ik beter voor een vlak parcours gaan, of lekker een lange berg opfietsen?

Ik ga mij focussen op een reeel target, daar in de buurt blijven de eerste 10 minuten en daarna kijken wat er nog in het vat zit voor de 10 minuten erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:59
verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:21:
[...]

Geen idee wanneer het precies moet, ik had nooit het idee dat die erg afweek van een rit ervoor.

Ik kalibreerde hem eens in de 3-4 weken voor de zekerheid of na een batterij wissel.

Maar we zullen zien of ik een volgende ftp test beter kan uitvoeren, vanavond een relatief rustige training gedaan, woensdagavond maar eens kijken of mijn ftp kan verbeteren.

Iemand tips voor in zwift? Kan ik beter voor een vlak parcours gaan, of lekker een lange berg opfietsen?

Ik ga mij focussen op een reeel target, daar in de buurt blijven de eerste 10 minuten en daarna kijken wat er nog in het vat zit voor de 10 minuten erna.
Als je de FTP test doet via een zwift workout dan krijg je een lichte weerstand tegen alsof je 2% tegenop fietst zonder dat je in ERG modus fiets, werkt wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:54
verstappen33 schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:21:
[...]

Vind IRL een klim of lang stuk wind tegen wel lekker. Zou daardoor indoor kiezen voor iets waarbij de weerstand wat hoger ligt, met andere woorden, klimmetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Alpe du Zwift of De Ventop ✌️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:01:
Alpe du Zwift of De Ventop ✌️
Tijd terug een indoor FTP 20min test gedaan en hiervoor ook Ventop gebruikt. Heel geleidelijk dus kun je mooi constant trappen.

Pagina: 1 ... 134 ... 158 Laatste