Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 07:51
@Krahk Ik zie in je lijst zowel B- als C-segmenters staan. Enige reden waarom je nog niet weet welke van de twee?
C is over het algemeen wat stiller, groter, en kan krachtiger zijn. Zelf vind ik extra ruimtegevoel, opslag (bijvoorbeeld in de console) voorin en kofferbakken fijn.

• Krahk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-03 14:20
@Dj-sannieboy Ik heb naar de Mazda 3 gekeken maar de automaat versies beginnen vanaf 30.5k en komen daar door een flink stuk boven mijn budget uit . Hij kost mij ongv 325 p/m. Bijtelling en eigen bijdrage. 125 euro over budget is wel flink. Al heb ik ook gehoord dat de Mazda 3 zeer comfortabel rijd.

@Widow De nieuwe Fiesta krijg behoordlijk goede reviews als ik zo op YouTube zoek maar op hun eigen website kan ik geen versie met automaat vinden. Anders was het zeker weten een kandidaat geweest.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:07
@Krahk https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

131 euro boven budget, 313 euro bijtelling per maand.
Is het je dat niet waard? Misschien eens bij de baas wat extra budget proberen te regelen :)

Even niets...

• Krahk
@DatBassie Ik begrijp dat er in autowereld een scheiding tussen verschillende segmenten zijn. Echter voor mij zijn er harde financiele grenzen en heb ik persoonlijke wensen. Deze zorgen niet meteen voor opties in maar 1 segment.
Ik vraag mijzelf natuurlijk wel af of een grote stap in comfort mogelijk is binnen mijn gekozen budget en in het b-segment. Vandaar dat ik ook wat goedkopere c-segment auto's heb opgenomen.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Krahk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:50:
Goeie, ziet er leuk uit en is redelijk betaalbaar. Ik voeg hem aan mijn shortlist toe voor een proefrit.
Heb je zelf ervaring met de nieuwe (of vorige modellen) 208 automaat?
Zag de nieuwe 208 bij de dealer toen ik vorige week mijn 5008 mocht ophalen. Erg leuke verschijning.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:10

Quad

Selectief doof

Nieuwe Ford Puma? Zag er vanochtend een op de weg, beste verschijning als je 't mij vraagt.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Krahk
@FireDrunk Ik kom via die link uit op leaseprijs 931,- incl brandstof (+131) en een bijtelling van 313 (+113). Wat samen zelfs 244 boven mijn budget zou vallen. Uiteraard valt een poging te doen voor meer budget. Deze is ook wat aan de lage kant.
Ook kan je de optie zonder Bose geluid kiezen, dan zit je 79 boven budget. Dat is al beter te overzien (brandstof valt meestal net ietsjes hoger uit dan directlease indicaties)

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:07
@Krahk De site rekent je effectieve bijtelling + eigen bijdrage uit.
Basis bijtelling is 232 euro, eigen bijdrage 131 euro, samen (omdat eigen bijdrage aftrekbaar is) 313 euro netto.

Even niets...

• Krahk
@Widow Blijkt dat ik verkeerd keek. De Fiesta komt met automaat en adaptive. Deze ga ik ook proefrijden. Dank.
@FireDrunk Top! dat wist ik niet en scheelt een hoop geld. Ik ga het eens overwegen.

• DatBassie
Krahk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:11:
@DatBassie Ik begrijp dat er in autowereld een scheiding tussen verschillende segmenten zijn. Echter voor mij zijn er harde financiele grenzen en heb ik persoonlijke wensen. Deze zorgen niet meteen voor opties in maar 1 segment.
Ik vraag mijzelf natuurlijk wel af of een grote stap in comfort mogelijk is binnen mijn gekozen budget en in het b-segment. Vandaar dat ik ook wat goedkopere c-segment auto's heb opgenomen.
Sorry! Ik begrijp dat het wat belerend overkwam, is natuurlijk totaal niet zo bedoeld. Zal er in het vervolg wat beter op letten.
Puur nieuwsgierigheid, ik had verwacht dat je logica ongeveer zo zou zijn.

Denk dat je vooral van B naar C wat stuurgedrag, mogelijk stoelen gaat merken. Iets goedkoper natuurlijk niet echt leer/elektrische stoelen. In mijn ervaring (Starlet, Yaris, Up!, Cactus en binnenkort--na veel proefrijden in Mazda3's en Ceed-familie--een Ceed) is het verschil in stilte en ruimte best flink. Waren vanaf de Starlet allemaal <4 jaar oud, dus wel beetje te vergelijken. Kan het best waard zijn om iets minder features te hebben, maar dat weet je nu al wel :)

Om hopelijk toch nog iets nuttigs bij te dragen: de Ceed? Ik heb hem gekozen omdat het leasetarief p/m bij mij ~80 euro per maand goedkoper was dan een (ook full-option) Mazda3, inclusief brandstof. De meeste anders C'ers zaten ook al snel zo rond de 260 netto, de Ceed na 50 euro terugkrijgen van werkgever rond de 180. Ook zonder is het leasetarief dus laag, en goedkopere versie is qua aanschaf ook niet gek.

• Krahk
No worries, ik begreep wat je bedoelde en probeerde alleen uit te leggen waarom ik mij niet strict aan een segment vastpin.
Ik keek op de website van Kia en zag dat de Rio, Stonic, Ceed en Niro allemaal onder de 30k vallen en dan een automaat hebben. Ik ga hier nog wat onderzoek naar doen. Bedankt voor de tip en toelichting.
Je geeft aan vanwege de prijs uiteindelijk voor de Ceed gekozen te hebben. Kan je toelichten wat voor ritten je er mee rijdt en of je uitgerust thuis komt?

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-04 16:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Krahk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:40:
Ik rij nu een VW polo 2019 comfortline diesel 95pk 4 cilinder en ben daar wel tevreden mee maar het is een handbak diesel. Ik zit er aardig in maar zou toch nog wel ietsjes comfortabeler willen zitten. De polo heeft vrij harde stoelen en de lendensteun is zeer hoog gepositioneerd en niet in hoogte verstelbaar waar door hij niet door mij te gebruiken is. Door lang file rijden (woon-werk) heb ik veel last van mijn nek door het vele schakelen. Ik wil daarom absoluut een automaat gaan rijden.

Ik ben mij alvast aan het orienteren voor een nieuwe lease auto en wil komende tijd wat proefritten gaan doen om eea te vergelijken. Ik heb een eigen shortlist opgesteld obv onderstaande criteria. Door alle mogelijkheden heb ik absoluut niet het gevoel een totaal overzicht te hebben en daar heb ik hulp bij nodig.

Duurder dan hier onder aangegeven zou ik alleen overwegen als er bv meer kofferbak ruimte is, de auto echt zeer comfortabel is (bv ook voor wat langere roadtrips)

Land: NL
Leasebudget: 800 (incl brandstof)
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 36 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent
Merkbeleid, zo ja, welke: nvt
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
* Comfortabel zitten voor lange ritten a 120+km per dag en files
* airco
* automaat.
* het liefst 200 of minder bijtelling per maand (komt ongv overeen met 28.5k fiscale waarde)
* optioneel: parkeersensoren, lichtsensor, degelijk geluid
Uiteindelijke keuze: (shortlist)
* VW Polo comfortline
* Seat Ibiza business intense
* Toyota Yaris active hybride
* Renault Clio intens
* Kia Rio dynamicline
* Opel Corsa Elegance
* Nissan Micra Tekna
* Toyota Corolla hatchback hybride
* Skoda Scala ambition
* Hyundai Kona

Het is een lange shortlist. Missen hier nog goede kandidaten of kan ik alvast wat schrappen?
Edit: tips of ervaring met bovenstaande automaten? ik hoor het graag
MG ZS EV, ik kwam gisteren een blauwe tegen, mooi ding.

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Krahk Snap dat je een automaat wilt voor filerijden. Maar ik kan een schakelbak niet rijmen met nekklachten, dat lijkt me toch echt zithouding en verkeerd zitten ongeacht schakelen. Als dat nu het geval is dan dikke kans dat je dat in een andere auto ook krijgt omdat je dat zo gewend bent. Lijkt me als zijstap het onderzoeken waard :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DatBassie
Krahk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:34:
No worries, ik begreep wat je bedoelde en probeerde alleen uit te leggen waarom ik mij niet strict aan een segment vastpin.
Ik keek op de website van Kia en zag dat de Rio, Stonic, Ceed en Niro allemaal onder de 30k vallen en dan een automaat hebben. Ik ga hier nog wat onderzoek naar doen. Bedankt voor de tip en toelichting.
Je geeft aan vanwege de prijs uiteindelijk voor de Ceed gekozen te hebben. Kan je toelichten wat voor ritten je er mee rijdt en of je uitgerust thuis komt?
De keuze was niet puur prijs. De automaat is verrassend goed, en de 1.4 turbo vond ik wel fijn. Sterker nog: een betere ervaring dan een Mazda3, X en G, met automaat. Die automaat vond ik wat schokkerig, zoals de meeste pers zegt niet top.
Daarnaast heeft de Ceed meer kofferbakruimte, wel ventilatieroosters achterin (bijna nooit iemand daar, maar als ze er dan zitten...) en wat extra leuks op de Executive dat je op de Mazda mist. En dan kost 'ie ook minder. Hij verliest natuurlijk op interieur en bijvoorbeeld missen van een HUD, maar de Mazda was uiteindelijk luider vanbinnen dan ik van de eerste ritten herinnerde.

De Ceed rijdt lekker, stuurt vooral goed. Ook dat lees je erg veel. Stoelen vond ik wel netjes. Heb hem nog niet binnen, echter, dus kan er weinig over zeggen. Tot nu toe leek het wel netjes. Had laatst even een Kona mee, die vond ik wel lekker. Denk aan 90-125 km elke dag, op de snelweg veel in de file en erbuiten vooral wat bochten- en rotondewerk.

• Krahk
@The Eagle Ik kan me deze vraag voorstellen. Bij file rijden moet je constant schakelen. Een koppel pedaal zit vaak dieper en is zwaarder dan de andere pedalen en met bv een uur file duw je dus een uur lang met 1 been naar beneden. Dat zorgt bij mij voor nekklachten omdat de kracht van dat duwen ergens heen moet. Met een automaat hoop ik dat probleem te ontlopen. Je moet uiteraard nog gassen en remmen maar dit is vaak veel minder zwaar. Ook zal een auto met adaptive nog meer ontlasten.

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08:08
Bij klachten met zitpositie zou ik altijd gaan proefrijden. De ene auto is de ander niet, een 5cm verschil op hoogte van de beensupport of lendensteun of breedte van rugleuning kan echt de verschil maken.
Ga ook niet bij een drukke dag (lees: zaterdag middag) maar neem een middagje vrij. Vaak zijn ze dan niet zo moeilijk als je bijv de auto 2u of langer wil nemen om echt uit te proberen (ipv de halfu-driekwartier die ze vaak aangeven)

Life is too short to drive boring cars

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:11
Krahk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:21:
@Widow Blijkt dat ik verkeerd keek. De Fiesta komt met automaat en adaptive. Deze ga ik ook proefrijden. Dank.
Laat maar weten wat je er van vind! Ik vind files en dergelijke er echt een stuk beter op worden. Is in het begin wel even wennen, dat je denkt "gaat ie remmen, gaat ie remmen" en de hele tijd je voet boven het rempedaal. Maar dat went vrij snel.

Als je bij de andere auto's ook ACC wilt, kijk wat de minimale en maximale snelheid van ACC zijn. Ik heb ook bij Renault gekeken en op de Megane werkte ACC van 30 tot 140kmpu volgens mij. Dan moet je het stuk van stilstand tot 30kmpu alsnog zelf doen. Bij Ford is het van stilstand tot 190 geloof ik.

[Voor 24% gewijzigd door Widow op 29-01-2020 14:03]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:20
Krahk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:40:
...
* het liefst 200 of minder bijtelling per maand (komt ongv overeen met 28.5k fiscale waarde)
Hier maak je een "rekenfout" of eigenlijk denkfout...

Als je rekent met 37 a 38% inkomstenbelasting over de bruto bijtelling kom je op de loonstrook bedrogen uit. Door de afbouw van de arbeidskorting en afbouw algemene heffingskorting (bij inkomens > 35k per jaar, waar praktisch iedereen met een auto van de zaak wel boven zit), kom je effectief op bijna 50%. Ik zal het even voorrekenen.

De afbouw algemene heffingskorting is 5,672% en de afbouw arbeidskorting is 6%. Effectief, bovenop de inkomstenbelastingschijf van 37,35% = 49% gecombineerd effectief (marginaal) tarief. (Cijfers 2020)

Met andere woorden, wil je per se minder dan 200 netto bijtelling betalen, dan kom je op een fiscale waarde van maximaal (geen eigen bijdrage) € 22.200.. Je houdt dan wel budget over, me dunkt..

Mocht je het zelf even willen controleren, zou ik eens een calculator erbij pakken op berekenhet of reat en de afbouw heffingskortingen mee (laten) nemen. De calculators van de leasemaatschappijen doen dit uitdrukkelijk niet (ze willen natuurlijk verkopen...).

Ik weet dat dit niet het topic is hiervoor, maar wilde je toch even "behoeden" omdat je in je navolgende posts hier nogal op hamert.

Dat gezegd hebbende. Ik heb een aantal jaar behoorlijk veel kilometers afgelegd (> 60k per jaar) in een Peugeot 208 van de vorige generatie. Dat beviel mij als reisauto eigenlijk uitstekend.. M.i. kan een moderne B-segment auto goed meekomen en ik zou ook niet per se voor een C- segment gaan als je de ruimte niet nodig hebt.

• Krahk
@JanHenk Dank voor je toelichting en waarschuwing. Ik moet dit zeker nog eens narekenen. Het blijft via onze leasemaatschappij ook altijd nog afwachten op de daadwerkelijke offertes omdat deze net wat andere brandstof cijfers hanteren dan directlease dat doet (praktijk verbruik vs fabrieksopgave).

Mijn 200 budget en 28.5k fiscale waarde baseer ik op mijn huidige lease auto waarbij een waarde van om en nabij de 24500 resulteert in 455 euro bruto bijtelling. Dit resulteert netto in ongeveer 170 euro bijtelling.
De 28.5k komt uit mijn ezelsbruggetje dat elke 1k aan waarde ongeveer 7 euro netto bijtelling is (uitgaande van 37% loonbelasting). 28.5 * 7 = 199.5
Ook bij Reat (berekenhet.nl) kom ik op dezelfde bruto/netto bijtelling uit. Echter wat jij benoemd zijn de kortingen. Deze blijken nog best lastig om accuraat te berekenen.

• SirLct
JanHenk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Hier maak je een "rekenfout" of eigenlijk denkfout...

Als je rekent met 37 a 38% inkomstenbelasting over de bruto bijtelling kom je op de loonstrook bedrogen uit. Door de afbouw van de arbeidskorting en afbouw algemene heffingskorting (bij inkomens > 35k per jaar, waar praktisch iedereen met een auto van de zaak wel boven zit), kom je effectief op bijna 50%. Ik zal het even voorrekenen.

De afbouw algemene heffingskorting is 5,672% en de afbouw arbeidskorting is 6%. Effectief, bovenop de inkomstenbelastingschijf van 37,35% = 49% gecombineerd effectief (marginaal) tarief. (Cijfers 2020)

Met andere woorden, wil je per se minder dan 200 netto bijtelling betalen, dan kom je op een fiscale waarde van maximaal (geen eigen bijdrage) € 22.200.. Je houdt dan wel budget over, me dunkt..

Mocht je het zelf even willen controleren, zou ik eens een calculator erbij pakken op berekenhet of reat en de afbouw heffingskortingen mee (laten) nemen. De calculators van de leasemaatschappijen doen dit uitdrukkelijk niet (ze willen natuurlijk verkopen...).

Ik weet dat dit niet het topic is hiervoor, maar wilde je toch even "behoeden" omdat je in je navolgende posts hier nogal op hamert.

Dat gezegd hebbende. Ik heb een aantal jaar behoorlijk veel kilometers afgelegd (> 60k per jaar) in een Peugeot 208 van de vorige generatie. Dat beviel mij als reisauto eigenlijk uitstekend.. M.i. kan een moderne B-segment auto goed meekomen en ik zou ook niet per se voor een C- segment gaan als je de ruimte niet nodig hebt.
*is eigenlijk meer voor de leaseregeling topic niet hier maar goed, eventjes.
@Krahk Inderdaad wat @JanHenk zegt.
Mijn tip: berekenen op Raet.nl
- Stap 1: pak je salarisstrook en vul in op raet de bruto, pensioen, etc etc zonder leaseauto -> dit is je netto zonder lease auto
- Stap 2: kies auto van de zaak: ja, en vul de waarde incl bijtelling. -> dit is je netto met leaseauto.
De een minus de twee is je totale echte "kosten" van de leaseauto

• Krahk
Als de berekening van Raet klopt dan schrik ik daar behoorlijk van. Ik ga eens op het andere forum rondneuzen voor een goede berekening die ik zelf in excel kan overnemen. Mijn budget volgens de Raet berekening komt dan eerder rond de 250 of nog wat hoger uit.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:18
Ik vind deze tool ook wel prima, gevolgen heffingskorting = ja, dan zie je de echte netto kosten.

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Je ziet dan in de berekening ook het onderdeel minder heffingskosten terugkomen. Dat is het verschil tussen wat de leasemaatschappij indicatief aangeeft en wat de daadwerkelijke netto gevolgen zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:20
Krahk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:09:
Als de berekening van Raet klopt dan schrik ik daar behoorlijk van. Ik ga eens op het andere forum rondneuzen voor een goede berekening die ik zelf in excel kan overnemen. Mijn budget volgens de Raet berekening komt dan eerder rond de 250 of nog wat hoger uit.
Reken er maar op dat die klopt... Raet levert software voor salarisverwerking. Als jouw input juist is (bijtelling% en fiscale waarde) is de output onder aan de streep precies wat het is. Hetzelfde geldt overigens voor iedere euro salarisverhoging. Deze is gewoon 49% a 50% belast (mits > 35k jaarloon, nogmaals).

Ach, ik zou me er ook niet blind op staren. Veel mensen hebben niet door wat hun auto van de baas eigenlijk kost (of wat een extra euro salaris eigenlijk oplevert), omdat het verstopt zit in de loonheffing op de loonstrook. En als jij een berekeningswijze hebt voor je netto bijtelling, is je uitgangspunt in ieder geval consequent.

Ik wil maar zeggen, "consequent fout is ook goed"..

De auto die je van je baas ter beschikking krijgt heeft een waarde, voor het privégebruik wordt daarover loonheffing berekent. Niets meer of minder. Weet wat het kost, maar laat je er in je keuze voor de auto van de zaak niet al te veel door leiden. Wordt het je te gortig in relatie tot je privékilometers, kun je ook altijd nog voor kiezen om alleen zakelijk te rijden (met verklaring geen privégebruik dus).

• The Eagle

The Eagle

Fwiw: ik rij sinds 2007 lease (toen had je ook al 20 resp 22 en 25% qua bijtelling). Globaal gezien hanteer ik als vuistregel dat een auto van 30k je 300 netto per maand kost en eentje van 40k doet 400. Give or take a little uiteraard, maar onder de streep klopt het wel aardig. In het verleden had je de zgn "korting op de bijtelling) voor ecohokken die toen 14% deden en dan kwam je idd uit op ca 200 per maand voor een auto van 30k. Maar das war einmaal, tegenwoordig weer gewoon lappen met die handel.

Zithouding: zoek op internet op hoe je je stoel echt goed in moet stellen, ook tov de pedalen. En kijk ook eens hoe je de koppeling en andere pedalen intrapt. Klinkt alsof jij dat vanuit je heup doet. Ik zet zelf mijn voet gewoon een stuk naar voeren als ik koppel. Iets andere beweging, nooit echt last gehad ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Krahk
Dank beide voor jullie verdere uitleg. Ik heb in ieder geval een hele lange lijst van auto's die ik moet gaan proefrijden. Daar voor ga ik dan ook nog even onderzoek doen naar de juiste houding. Misschien kan ik in mijn huidige auto al wat winst pakken. Ik vrees alleen dat het echte testen daar van midden in de file zal moeten zijn x.x

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:18
Oja, ik zit ook in het Ceed kamp. Ik heb een beperkt budget (600 euro incl brandstof en 2,7% BTW bijdrage voor 15K km, 48mnd) en met de Ceed SW heb ik een mooie grote wagen kunnen leasen met mooi wat opties er op (DynamicPlusLine). Wel de 1.0 met handbak.

De wijzen komen uit het Oosten!

• DatBassie
Ik kreeg van onze financial controller een samenvatting dat je netto kwijt bent:
Fiscale waarde * .22 (bijtelling) / 12 (per maand) * .3735 (belasting). Leek voor mijn huidige 14%-Cactus best uit te komen, onderaan de loonstrook.

Die berekening kan natuurlijk met eigen bijdrage of teruggave anders uitvallen.

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 31-03 22:02
DatBassie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:42:
Ik kreeg van onze financial controller een samenvatting dat je netto kwijt bent:
Fiscale waarde * .22 (bijtelling) / 12 (per maand) * .3735 (belasting). Leek voor mijn huidige 14%-Cactus best uit te komen, onderaan de loonstrook.

Misschien moet je de discussie even lezen. Je mist namelijk ook nog wat meer zoals je daar ziet.

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:36
DatBassie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:42:

Deze berekening klopt inderdaad voor wat betreft de bijtelling. Alleen hier mist, zoals hierboven aangegeven, het effect van het hogere fiscale loon op de heffingskorting. Voor een 14% cactus zal het netto verschil niet enorm zijn, maar het komt inderdaad ongeveer neer op 11%-12% waardoor het totale kostenplaatje richting de 49% gaat.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Bijtelling berekenen is heel makkelijk. Pak je loonstrook erbij, zoek naar het percentage bijzonder tarief. Doe je bruto bijtelling maal dit tarief gedeeld door 12.

Klopt alleen niet als je vlak bij de 68k zit, want dan verandert dit tarief.

Voor 200 euro bijtelling zou ik kijken naar de EVs uit het B segment in je budget. MG past wellicht ook nog. Opel Ampera E is op dit moment ook een uitstekende aanbieding.

• DatBassie
Snowhite0901 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:01:
[...]

Misschien moet je de discussie even lezen. Je mist namelijk ook nog wat meer zoals je daar ziet.
Dat was het hele punt, dat ik dus een verschil zag maar niet wist waar het vandaan kwam. Bedankt voor de nuttige bijdrage, wel ;)
[MAUS] schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:03:
[...]

Deze berekening klopt inderdaad voor wat betreft de bijtelling. Alleen hier mist, zoals hierboven aangegeven, het effect van het hogere fiscale loon op de heffingskorting. Voor een 14% cactus zal het netto verschil niet enorm zijn, maar het komt inderdaad ongeveer neer op 11%-12% waardoor het totale kostenplaatje richting de 49% gaat.
Die had ik inderdaad gemist. Dit stuk wordt dus geskipt bij mij werkgever (in ieder geval degene die ik het vroeg). Of ze dacht dat het logisch zou zijn!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:30

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DatBassie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:08:
[...]

Die had ik inderdaad gemist. Dit stuk wordt dus geskipt bij mij werkgever (in ieder geval degene die ik het vroeg). Of ze dacht dat het logisch zou zijn!
Dat komt omdat dat mede afhankelijk is van je persoonlijke situatie, iets waar je werkgever niets mee te maken heeft noch mee te maken wil hebben.

Dat zou net zo (raar) zijn als loonsverhoging vragen want je hebt een groot gezin. Dat is irrelevant voor de werkgever.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:16

Bommes

Capo del formaggio

The Eagle schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:29:
Fwiw: ik rij sinds 2007 lease (toen had je ook al 20 resp 22 en 25% qua bijtelling). Globaal gezien hanteer ik als vuistregel dat een auto van 30k je 300 netto per maand kost en eentje van 40k doet 400. Give or take a little uiteraard, maar onder de streep klopt het wel aardig. In het verleden had je de zgn "korting op de bijtelling) voor ecohokken die toen 14% deden en dan kwam je idd uit op ca 200 per maand voor een auto van 30k. Maar das war einmaal, tegenwoordig weer gewoon lappen met die handel.

Zithouding: zoek op internet op hoe je je stoel echt goed in moet stellen, ook tov de pedalen. En kijk ook eens hoe je de koppeling en andere pedalen intrapt. Klinkt alsof jij dat vanuit je heup doet. Ik zet zelf mijn voet gewoon een stuk naar voeren als ik koppel. Iets andere beweging, nooit echt last gehad ofzo.
En een 20k doet je ongeveer 190 euro.
Althans dat kost mij mijn Yaris netto.
Voor een B-segmenter en erg comfortabele reis auto.
Alleen geen adaptive cruise en werkelijk een draak van een navigatie. Maar dat schijnt nogal een Toyota dingetje te zijn, hopeloos verouderd aan doende Navi/infotainment systemen.

Mijn zoektocht naar een opvolger voor deze Yaris (is pas 1 jaar oud maar door ondergang naar vast contract mag ik zelf iets uitkiezen) heeft tot nu toe de nieuwe Peugeot 208 en de Clio op mijn shortlist gezet.

Beide nog niet mee gereden, maar voor ongeveer 27k fiscale waarde kun je bij beide een erg complete, 130pk, benzine, automaat versie rijden.
Bij mij werkgever komt dat met de eigen bijdrage neer op ongeveer 300 netto minder loon.

[Voor 0% gewijzigd door Bommes op 29-01-2020 18:11. Reden: Verkeerde segment voor Yaris geschreven.]

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• DatBassie
AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:00:
[...]

Dat komt omdat dat mede afhankelijk is van je persoonlijke situatie, iets waar je werkgever niets mee te maken heeft noch mee te maken wil hebben.

Dat zou net zo (raar) zijn als loonsverhoging vragen want je hebt een groot gezin. Dat is irrelevant voor de werkgever.
Dan snap ik het ongeveer! Ik ga eens verder lezen, tot nu toe nog voor elkaar gekregen me er niet teveel zorgen om te maken :P

Het idee is dat het gaat om % van je loon t.o.v. de totale heffingskorting?

[Voor 6% gewijzigd door DatBassie op 29-01-2020 17:36]

• SirLct
Krahk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:09:
Raet klopt. Als testje kan je ook je huidige auto invoeren (met de juiste bijtelling categorie van paar jaar geleden ofc). Als je je pensioen etc goed invult dan durf ik het te wedden dat het echt acuraat is.
**Laatste bericht - hierna kun je denk ik beter naar de andere topic gaan (zie rode kader onder)
Bommes schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:27:
[...]

En een 20k doet je ongeveer 190 euro.
Althans dat kost mij mijn Yaris netto.
Voor een C-segmenter en erg comfortabele reis auto.
Alleen geen adaptive cruise en werkelijk een draak van een navigatie. Maar dat schijnt nogal een Toyota dingetje te zijn, hopeloos verouderd aan doende Navi/infotainment systemen.

Mijn zoektocht naar een opvolger voor deze Yaris (is pas 1 jaar oud maar door ondergang naar vast contract mag ik zelf iets uitkiezen) heeft tot nu toe de nieuwe Peugeot 208 en de Clio op mijn shortlist gezet.

Beide nog niet mee gereden, maar voor ongeveer 27k fiscale waarde kun je bij beide een erg complete, 130pk, benzine, automaat versie rijden.
Bij mij werkgever komt dat met de eigen bijdrage neer op ongeveer 300 netto minder loon.
Yaris is een B-segmenter en geen C-segmenter.
B segment: Polo, Ibiza, Fiesta, 208, Clio etc.
C segment: Golf, Focus, Civic, Mazda3, Megane, Octavia, Corolla etc
D segment: Passat, 3 serie, A4, C klasse, Superb etc

[Voor 44% gewijzigd door SirLct op 29-01-2020 18:00]

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:16

Bommes

Capo del formaggio

gergs schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:55:
Yaris is een B-segmenter en geen C-segmenter.
Klopt, schrijffout. Iets te ziek om in de gaten te hebben wat ik daadwerkelijk in toets.

Don't mind me, move along.. :o

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• Okasha
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Highfive95 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:42:
[...]

Is inderdaad heel smaak gevoelig. Ik vind het interieur van de 3008/5008 echt zeer geslaagd. En veel cleaner dan de Opel. Ook weer subjectief.

Middenconsole werkt heel intuïtief moet ik zeggen. Met piano toetsen is alles snel terug te vinden. Systeem is soms wel een beetje traag.

Overigens kun je de AGR stoelen van de Opel ook op de 5008 krijgen. Heb ze zelf ook en zitten echt meer dan prima.
Hi! Gisteren even in de 5008 AGR stoelen gezeten en was daar erg tevreden over! Zo even wat meer tijd bestedende aan het interieur maakte dat ook wel betere indruk. Inderdaad fijn dat je met de schakelknopjes het infotainment systeem snel kunt bedienen, al was een knop op middenconsole voor volledige bediening natuurlijk nóg fijner geweest

• Krahk
Terugkomende op Krahk in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Intussen in de Peugeot 208 GT-line handbak gereden. Een hele leuke auto die echt van alle toeters en bellen voorzien is. De motor voelt erg goed, lekker sportief. Alles ziet er stoer uit. In de korte tijd kon ik als nadeel vinden dat hij erg zachte vering heeft en je wat meer heen en weer hobbelt dan je zou hopen. Mijn polo rijdt dan een stuk rustiger. Persoonlijk zat ik er niet lekker in. Het deel voor de onderrug was erg recht en ik kon mijn draai er niet in vinden. Misschien is er een upgrade aan de stoelen te doen?
Ik denk dat wanneer je een stoere, vlotte auto wilt de Peugeot 208 handbak (en in dit geval GT line) prima uitkomt. Zoek je een auto die rust en ontspanning bied dan is dit niet voor jou.
Ik ga in ieder geval nog de automaat versie proberen. Deze komt niet in GT uitvoering en rijdt wellicht een stukje rustiger. De prijs is in ieder geval redelijk gunstig.

Ook deze week de Toyota Corolla Hatchback 1.8 hybride gereden. Dat is een segment auto hoger en dus ook ongeveer 5000 euro duurder.
De 2 auto's zijn niet te vergelijken uiteraard (handbak vs automaat. Hybride vs benzine. GT vs niet sportief model). Echter kan ik wel vertellen wat ik van de rit vond.
De corolla rijd erg rustig. De automaat is echt super smooth! van 0 tot 130 en weer terug naar 0. Geen een keer het gevoel dat de auto schakelt. Ook kan de adaptive cruise dit voor je regelen.
Bij even gas geven bij het invoegen trekt de Corolla lekker op maar het is geen race auto (ook niet in sport modus). De automaat maakt rond de 5500 toeren als je flink gas geeft maar het geluid vind ik persoonlijk meevallen. Het stoort niet als je lange ritten maakt, dan rij je vanzelf wat rustiger en zit je voornamelijk al op de snelweg.

Ik zit behoorlijk lekker in deze stoelen al zou een onderrugsteun het nog beter maken. Audio kwaliteit is dik in orde. Er is nog steeds wat omgevingsgeluid maar wel een stuk minder dan in de Polo.

Het rijdt heerlijk in de Corolla en ik zal moeten gaan overwegen mijn budget bij te stellen als ik hier in wil gaan rijden.

• Waus26
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Krahk schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:53:
Terugkomende op Krahk in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Intussen in de Peugeot 208 GT-line handbak gereden. Een hele leuke auto die echt van alle toeters en bellen voorzien is. De motor voelt erg goed, lekker sportief. Alles ziet er stoer uit. In de korte tijd kon ik als nadeel vinden dat hij erg zachte vering heeft en je wat meer heen en weer hobbelt dan je zou hopen. Mijn polo rijdt dan een stuk rustiger. Persoonlijk zat ik er niet lekker in. Het deel voor de onderrug was erg recht en ik kon mijn draai er niet in vinden. Misschien is er een upgrade aan de stoelen te doen?
Ik denk dat wanneer je een stoere, vlotte auto wilt de Peugeot 208 handbak (en in dit geval GT line) prima uitkomt. Zoek je een auto die rust en ontspanning bied dan is dit niet voor jou.
Ik ga in ieder geval nog de automaat versie proberen. Deze komt niet in GT uitvoering en rijdt wellicht een stukje rustiger. De prijs is in ieder geval redelijk gunstig.

Ook deze week de Toyota Corolla Hatchback 1.8 hybride gereden. Dat is een segment auto hoger en dus ook ongeveer 5000 euro duurder.
De 2 auto's zijn niet te vergelijken uiteraard (handbak vs automaat. Hybride vs benzine. GT vs niet sportief model). Echter kan ik wel vertellen wat ik van de rit vond.
De corolla rijd erg rustig. De automaat is echt super smooth! van 0 tot 130 en weer terug naar 0. Geen een keer het gevoel dat de auto schakelt. Ook kan de adaptive cruise dit voor je regelen.
Bij even gas geven bij het invoegen trekt de Corolla lekker op maar het is geen race auto (ook niet in sport modus). De automaat maakt rond de 5500 toeren als je flink gas geeft maar het geluid vind ik persoonlijk meevallen. Het stoort niet als je lange ritten maakt, dan rij je vanzelf wat rustiger en zit je voornamelijk al op de snelweg.

Ik zit behoorlijk lekker in deze stoelen al zou een onderrugsteun het nog beter maken. Audio kwaliteit is dik in orde. Er is nog steeds wat omgevingsgeluid maar wel een stuk minder dan in de Polo.

Het rijdt heerlijk in de Corolla en ik zal moeten gaan overwegen mijn budget bij te stellen als ik hier in wil gaan rijden.
Je hebt nu twee van de auto's op je 'shortlist' gereden. Komen daar nog meer bij of is de lijst inmiddels al een stuk korter geworden?

• Krahk
Er gaan wat c-segment auto's bijkomen ter vergelijking maar ik ga beginnen met de fiesta, clio en corsa automaten.

• Lixis
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:35
Terugkomend op de discussie wat betreft de "werkelijke" kosten van je leaseauto (dus incl. afbouw kortingen): Bij mijn werkgever kan ik ervoor kiezen om privé te rijden. Dan kan ik 0,19 per kilometer declareren op alle zakelijke kilometers. Wat daarna nog overblijft van je leasebudget wordt bruto uitgekeerd.

Is het in dat geval niet zo dat je de afbouw van de kortingen niet mee moet rekenen voor een eerlijke vergelijking? Die afbouw heb je immers ook wanneer je een deel van je leasebudget als salaris uitgekeerd krijgt.

• DatBassie
Krahk schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:53:

De automaat is een CVT, en schakelt dus niet! Hij past "oneindig" veel versnellinkjes toe, door de overbrenging constant aan te passen. Hij past hem meestal aan aan het meest efficiënte of effectieve punt voor wat je doet: bij gas geven blijft ie rond een toerental waar je veel koppel/pk hebt, anders lekker relaxt.
Om iets preciezer te zijn: hij heeft wel een fysieke eerste versnelling. Die wordt gebruikt om sneller van de lijn te komen (CVT's hebben als eigenschap dat ze vaak wat traag starten). Aan het einde van de versnelling schakelt hij over naar de CVT. Ik ben wel met je eens dat die overgang niet per se heel duidelijk te voelen was, voor mij. Ik lette er ook niet heel erg op :9

De stoelen zijn bij de Corolla in Nederland volgens mij nooit elektrisch, maar krijgen op een niveau wel de elektrisch te verstellen lendensteun, vermoed ik? Denk ik? Misschien?

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:21
DatBassie schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:59:
[...]
(CVT's hebben als eigenschap dat ze vaak wat traag starten).
Niet de Hybrides met CVT, die gebruiken de electro motor(en) om snel te starten.
(de laatste versie van de HSD gebruikt inderdaad een launch gear)

[Voor 11% gewijzigd door Meekoh op 31-01-2020 15:51]

Computer says no

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
DatBassie schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:59:
[...]

De automaat is een CVT, en schakelt dus niet! Hij past "oneindig" veel versnellinkjes toe, door de overbrenging constant aan te passen. Hij past hem meestal aan aan het meest efficiënte of effectieve punt voor wat je doet: bij gas geven blijft ie rond een toerental waar je veel koppel/pk hebt, anders lekker relaxt.
Al worden heel veel CVT's weer zo aangepast dat ze wel, voor het gevoel, een "schakelmoment" hebben. Schijnt dat mensen toch slecht kunnen wennen aan een CVT :+ Geen idee of dit zo is in de Corolla overigens.

@Krahk wat voor een auto zoek je nu eigenlijk? Je wilt een automaat maar gaat een handbak proefrijden en nergens noem je wat voor een type auto het moet zijn. Zo is de Hyundai Kona een SUV-like auto die niet te vergelijken is met de Volkswagen Polo qua interieur en ruimte. Dan zou ik eerder de Volkswagen T-Cross vergelijken.

• DatBassie
Tsurany schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:11:
[...]

Al worden heel veel CVT's weer zo aangepast dat ze wel, voor het gevoel, een "schakelmoment" hebben. Schijnt dat mensen toch slecht kunnen wennen aan een CVT :+ Geen idee of dit zo is in de Corolla overigens.

@Krahk wat voor een auto zoek je nu eigenlijk? Je wilt een automaat maar gaat een handbak proefrijden en nergens noem je wat voor een type auto het moet zijn. Zo is de Hyundai Kona een SUV-like auto die niet te vergelijken is met de Volkswagen Polo qua interieur en ruimte. Dan zou ik eerder de Volkswagen T-Cross vergelijken.
In de Corolla hebben ze de CVT iets meer dat gevoel gegeven, maar wel minder dan normaal als ik het goed herinner.
Meekoh schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Niet de Hybrides met CVT, die gebruiken de electro motor(en) om snel te starten.
Dan maak je een onderscheid dat ik nog niet tegenkwam. Maar is de hybride Toyota niet altijd met CVT? En de HSD is gewoon de aandrijflijn in het algemeen, waar de bak ook onder valt?

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:50
Meekoh schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:51:
[...]

HSD gebruikt geen launch gear. Enkel de laatste generatie van de gewone CVT van Toyota gebruikt een launch gear.

• Krahk
@Tsurany Ik zoek een comfortabele automaat die binnen budget valt. In welk segment of type de auto uiteindelijk valt is voor mij niet belangrijk. Tenminste, ik ken nu geen type dat van mij de voorkeur geniet.
Betreft de 208 was alleen de handbak aanwezig voor proefrit. De automaat ga ik wel nog proberen omdat de auto goed aangekleed is. Er werd in vorige comments aanbevolen om toch ook handbak te proberen maar dan op mijn zit houding en voet gebruik bij schakelen te letten. Bij de 208 zorgde dit niet voor verandering in mijn comfort.
Keuze voor de Corolla is gebaseerd op het feit dat ik toevallig bij die dealer in de buurt was

• Quad

Quad

Selectief doof

@Krahk een Kia Ceed of Niro ook overwogen?

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:21

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb ruim anderhalf jaar terug in de Niro Hybrid proef gereden, vond de binnenkant want minder dan de Toyota Auris die ik toen reed (maar de Niro was volgens mij ook goedkoper) maar vond m verder wel oprecht lekker rijden. Geen racebak (net als de Toyota). Of het lekker genoeg zit is natuurlijk persoonlijk, dan moet je een proefrit van 2 uur maken om dat echt een beetje te kunnen voelen/ervaren.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Quad

Quad

Selectief doof

@Crazy D het interieur van de Niro is nu wel iets verbeterd tov het vorig model. Zeer groot scherm (10,25" vanaf DynamicLine) en wat strakker geheel. Maar goed, de Corolla ziet er ook gewoon prima uit. Blijft subjectief natuurlijk.

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:34
Bij ons op de zaak gaan ze elektrisch rijden stimuleren (extra ruim budget voor EV's).

Probleem is alleen dat er geen gave EV's zijn in mijn range.. een model3 is inmiddels echt 13 in dozijn.
Een polstar 2 spreekt me het meeste aan maar is volgens mij 2020 uitverkocht.
Blijft een XC40 recharge een hele mooie optie, maar al met al vrij weinig info over deze beide auto..

• Z___Z
  • Niet online
Predje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:07:
Bij ons op de zaak gaan ze elektrisch rijden stimuleren (extra ruim budget voor EV's).

Probleem is alleen dat er geen gave EV's zijn in mijn range.. een model3 is inmiddels echt 13 in dozijn.
Een polstar 2 spreekt me het meeste aan maar is volgens mij 2020 uitverkocht.
Blijft een XC40 recharge een hele mooie optie, maar al met al vrij weinig info over deze beide auto..
Ford Mustang Mach-E en Audi Q4 zitten ook in de prijsklasse waarin je zoekt. Verder misschien de Mercedes EQA, alleen denk ik dat die 2021 wordt. Ik zit ook naar deze auto’s te kijken. XC40 spreekt me toch het minst aan. Ik vind de ICE versie ook al niet mooi.

• XeNeRgY
  • Laatst online: 14:22
Polestar is volgens mij niet uitverkocht voor 2020. Althans nergens iets over gelezen. De mijne is 6 weken geleden besteld en komt als het goed is in juni.

Model 3 rijdt inderdaad heel veel rond maar voor die prijs krijg je weinig andere EVs die even compleet zijn (en er prima uit zien). Mustang en Q4 is wel gokken op levering 2020 denk ik. Volgens mij is de XC40 wel leverbaar in 2020 en al te configureren.

Misschien de Tesla Y.

[Voor 47% gewijzigd door XeNeRgY op 01-02-2020 20:57]

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• amdguard
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 01-04 19:38
XeNeRgY schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:52:
Polestar is volgens mij niet uitverkocht voor 2020. Althans nergens iets over gelezen. De mijne is 6 weken geleden besteld en komt als het goed is in juni.

Model 3 rijdt inderdaad heel veel rond maar voor die prijs krijg je weinig andere EVs die even compleet zijn (en er prima uit zien). Mustang en Q4 is wel gokken op levering 2020 denk ik. Volgens mij is de XC40 wel leverbaar in 2020 en al te configureren.

Misschien de Tesla Y.
Ik ben van de week naar Volvo Niham den haag geweest en zij zeggen dat alle xc40 P8 voor het jaar 2020 zijn uitverkocth en dat het ook voor andere dealers geldt. Een klein aantal van deze wagens is nog beschikbaar maar ze willen dat jij ze via hun eigen dealer LM leaset

• XeNeRgY
Dat is snel gegaan dan.

• Fragedallic
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 05-03 14:41
Hoi mede weggebruikers. Binnenkort start ik met een nieuwe job en zal het eerste jaar eerst met een voorloop auto/shortlease te maken krijgen. In de lease overeenkomst zijn al wel de volgende gegevens bekend en ik wil alvast oriënteren wat de mogelijkheden zijn en maak ik graag gebruik van jullie expertise ;-)

Leasebudget: € 815,- + maximaal 15 procent eigen bijdrage (€ 937,- ) inclusief brandstof
Normbedrag per maand (full operational lease incl. brandstof/stroom)

Kilometrage per jaar: 20k - 35k

Contractduur: 48 maanden

Merkbeleid, zo ja, welke:
- benzine (Ford, Peugeot, Seat, Skoda, Volkswagen)
- elektrisch (vrije merkkeuze). * een elektrische auto is alleen mogelijk, als er op het huisadres een laadpaal geplaatst kan worden. De kosten van een laadpaal worden opgenomen in de normcalculatie.

Overige afhankelijkheden: energielabel A, B of C
Het normbedrag is gebaseerd op basis van een gebruiksduur van 48 maanden en 35.000 kilometer
per jaar bij brandstofsoort benzine en elektrisch. De vastgestelde leasebedragen zijn per categorie
gebaseerd op een aantal normauto’s inclusief brandstof- of stroomvoorschot.

Specifieke wensen: Hogere/ruime instap, goede bestuurders stoel ( 1.94 m. lang) automaat, ruimte achterin: 3 kinderen (10,12,15 ), middenklasse SUV of stationwagon.

• The Eagle

The Eagle

Octavia station. Nobrainer met die pubers. Grootste ruimte achterin binnen het budget. Gezien je budget: reken op een eigen bijdrage. Autorijden is prijzig geworden.
En verder kun je je zo de modellen in de C klasse autos van die merken wel bedenken, die hoef ik niet voor je op te zoeken. Stap 1 is je kids in de showroom achterin proppen, stap 3 is je eigen stoel goed zetten. Dat is je eerste filter, de rst is bijzaak. Maar ik gok dat je bij de Octavia eindigt ;)

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
@Fragedallic Ben je echt keihard gebonden aan die merken? Jammer dat Toyota er niet bij staat, inclusief brandstof zou je ook de nieuwe Corolla ST kunnen overwegen. Supercourant in de lease en bij inclusief brandstof heel voordelig vanwege het praktijkverbruik. Maar ook net als de Octavia geen hoge instap.

Ik denk dat een Ateca of 3008 bijvoorbeeld al flink in je eigen bijdrage gaat snijden, en met kinderen is een Arona bijvoorbeeld al vrij klein achterin.

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:33
The Eagle schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:48:
Octavia station. Nobrainer met die pubers. Grootste ruimte achterin binnen het budget. Gezien je budget: reken op een eigen bijdrage. Autorijden is prijzig geworden.
En verder kun je je zo de modellen in de C klasse autos van die merken wel bedenken, die hoef ik niet voor je op te zoeken. Stap 1 is je kids in de showroom achterin proppen, stap 3 is je eigen stoel goed zetten. Dat is je eerste filter, de rst is bijzaak. Maar ik gok dat je bij de Octavia eindigt ;)
Zeker weten, ik ben 1m93 en met de Octavia kan ik nog steeds achter mijzelf zitten met beenruimte over.
Een betere keuze in dit segment is er niet. Zeker niet qua compleetheid.

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:08
Fragedallic schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:22:
Hoi mede weggebruikers. Binnenkort start ik met een nieuwe job en zal het eerste jaar eerst met een voorloop auto/shortlease te maken krijgen. In de lease overeenkomst zijn al wel de volgende gegevens bekend en ik wil alvast oriënteren wat de mogelijkheden zijn en maak ik graag gebruik van jullie expertise ;-)

Leasebudget: € 815,- + maximaal 15 procent eigen bijdrage (€ 937,- ) inclusief brandstof

- elektrisch (vrije merkkeuze). * een elektrische auto is alleen mogelijk, als er op het huisadres een laadpaal geplaatst kan worden. De kosten van een laadpaal worden opgenomen in de normcalculatie.

Het normbedrag is gebaseerd op basis van een gebruiksduur van 48 maanden en 35.000 kilometer
per jaar bij brandstofsoort benzine en elektrisch. De vastgestelde leasebedragen zijn per categorie

Specifieke wensen: Hogere/ruime instap, goede bestuurders stoel ( 1.94 m. lang) automaat, ruimte achterin: 3 kinderen (10,12,15 ), middenklasse SUV of stationwagon.
Qua elektrisch zou ik voor de Ford Mustang Mach E gaan, deze heb ik een paar weken terug goed kunnen bekijken en is erg ruim op de achterbank! Ik denk dat deze volgend jaar vergelijkbaar of zelfs goedkoper is dan een Octavia 22%....dit jaar is hij namelijk vergelijkbaar met een Octavia 14% :)

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14:40
Road-runner83 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Qua elektrisch zou ik voor de Ford Mustang Mach E gaan, deze heb ik een paar weken terug goed kunnen bekijken en is erg ruim op de achterbank! Ik denk dat deze volgend jaar vergelijkbaar of zelfs goedkoper is dan een Octavia 22%....dit jaar is hij namelijk vergelijkbaar met een Octavia 14% :)
Denk dat een beetje EV lastig gaat zijn met dat budget.

Met drie pubers zou ik voor Octavia/Superb gaan. Je wilt dan ruimte.

Al zal een Superb ook al krap zijn qua budget. Kodiaq zou misschien kunnen als je hoog wilt zitten. Of de Seat tegenhanger.

[Voor 9% gewijzigd door Inspired op 05-02-2020 09:37]

• Road-runner83
@Inspired De Mustang is in de lease wel wat duurder als een Octavia maar qua bijtelling weer een stuk minder. Daarom is hij dit jaar nog even duur (in het totaal) als een Octavia 14% ;).

• Inspired
Road-runner83 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:28:
@Inspired De Mustang is in de lease wel wat duurder als een Octavia maar qua bijtelling weer een stuk minder. Daarom is hij dit jaar nog even duur (in het totaal) als een Octavia 14% ;).
Ja. Maar als het budget dat niet toelaat is het geen optie. Een etron van vorig jaar met 4% bijtelling is ook goedkoper dat een Octavia met 22%.

Maar die ga je net als de Mustung niet kunnen leasen voor 937 all in obv 48/35k.

[Voor 8% gewijzigd door Inspired op 05-02-2020 09:32]

• Road-runner83
Inspired schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:30:
[...]

Ja. Maar als het budget dat niet toelaat is het geen optie. Een etron van vorig jaar met 4% bijtelling is ook goedkoper dat een Octavia met 22%.

Maar die ga je net als de Mustung niet kunnen leasen voor 937 all in obv 48/35k.
Als ik kijk naar wat hij in het totaal mag dan zou het net moeten kunnen :)

• Predje
Inspired schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:30:
[...]

Bij bijvoorbeeld Leaseplandirect rij je een Mustang (48mnd/35k) inclusief brandstof voor €867.....

• desmond
  • Laatst online: 15:14

Twee overwegingen van mede 3-kinds ouder.
Kinderen groeien. Drie op de achterbank gaat altijd krap zijn. Zoek een auto met 3 losse stoelen, zeker als je in de zomer met het spul naar Zuid-Frankrijk wilt.
Zoek een (minimaal) 6 persoonsauto. Je gaat regelmatig EEN extra persoon mee willen nemen. Vriendin/schoonmoeder/oom. Met twee extra mensen is het meteen 'logisch' een tweede auto mee te hebben. Voor een extra voelt dat overkill.

Dit is een selectie van auto's van jouw merken met 6 of meer plaatsen. Prijs op 60k gemaximeerd.
https://www.autoweek.nl/n...ne&aantal-zitplaatsen=6-7

Succes met de selectie!

• Inspired
Predje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Bij bijvoorbeeld Leaseplandirect rij je een Mustang (48mnd/35k) inclusief brandstof voor €867.....
Met laadpaal, winterbanden en vv?

• Road-runner83
Inspired schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:05:
[...]

Ik zit op 929...met laadpaal en winterbanden. Wat is vv?

• Inspired
Road-runner83 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:07:
[...]

Ik zit op 929...met laadpaal en winterbanden. Wat is vv?
Vervangend vervoer. :) Wellicht dat de instapper net kan met eigen bijdrage. Die komt 100% in 2020?

• Road-runner83
Inspired schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:10:
[...]

Vervangend vervoer. :) Wellicht dat de instapper net kan met eigen bijdrage. Die komt 100% in 2020?
Ahh ja, yep maar dat is volgens mij meestal wel standaard als je least via je bedrijf?

100% weet helaas niemand ;), ze zeggen nu okt/nov maar als hij dit jaar niet komt kan ik hem gratis annuleren...

• Predje
Inspired schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:05:
[...]

Gewoon stekker door de brievenbus.. winter bestaat niet meer in Nederland en meerijden met collega :P

• Z___Z
  • Niet online
Komen ze eerst met de instappers dan, of eerst met de long range. First Edition is nog niet uitverkocht, maar imho te duur tov normale long range.

• XeNeRgY
Predje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:49:
[...]

Gewoon stekker door de brievenbus.. winter bestaat niet meer in Nederland en meerijden met collega :P
Er zijn genoeg werkgevers die dit als standaard eisen en je zelf de keuze niet laten maken. En dus betaal je die opslag gewoon, of je nou wilt of niet.

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:45
Mensen die een Mercedes als bedrijfswagen/firmawagen (terminologie is anders tussen België en Nederland. Ik bedoel wagen gekregen van werkgever) hebben: hebben jullie de mogelijkheid om achteraf via Mercedes Me het 'smartphone integration' pack te kopen?
Mijn leasebudget is net te krap om 'smartphone integration' te nemen, tenzij ik andere zaken herschik. Dus ik vraag me af of ik achteraf die optie kan aankopen.
Of wordt voor geleasede firmawagens de optie tot aankopen van zaken via Mercedes Me disabled?

Strava profile - Steam profile

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Asgaro schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:50:
Mensen die een Mercedes als bedrijfswagen/firmawagen (terminologie is anders tussen België en Nederland. Ik bedoel wagen gekregen van werkgever) hebben: hebben jullie de mogelijkheid om achteraf via Mercedes Me het 'smartphone integration' pack te kopen?
Mijn leasebudget is net te krap om 'smartphone integration' te nemen, tenzij ik andere zaken herschik. Dus ik vraag me af of ik achteraf die optie kan aankopen.
Of wordt voor geleasede firmawagens de optie tot aankopen van zaken via Mercedes Me disabled?
Lijkt me niet echt een vraag voor hier, maar neem aan dat de dealer dit kan beantwoorden?

• Tsurany
  • Niet online
@Fragedallic ik zou dit even in de ijskast zetten. Er komen dit jaar aardig wat nieuwe elektrische auto's bij en er worden er aardig wat aangekondigd voor 2021. Je kan nu wel gaan oriënteren maar de markt zal over een jaar dusdanig anders zijn dat het weinig zin heeft. De hele discussie over benzine vs elektrisch zal dan waarschijnlijk ook weer anders verlopen.

• Fragedallic
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 05-03 14:41
Thanks (allen) voor de info.

geeft in ieder geval genoeg stof tot nadenken. Zoals je zegt, over een jaar ziet het landschap er vast weer anders uit.
Ik zal eerst een voorloop auto krijgen dus het zal toch niet mijn eerste keus auto worden.
De Octavia Combi komt vaak terug en ik zal even moeten kijken naar de eigen bijdrage wat dat onder de streep gaat betekenen.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:21
Ik rijd tegenwoordig nog in een clio estate (2015) 14% bijtelling, rest van de bijtelling betaald de werkgever. Opzich mooi geregeld.

Maar ben ook aan het kijken naar wat anders qua lease auto, groter / nieuwer. Zit nu rond de 160euro dacht ik qua bijtelling.
Kan het kloppen dat ik als ik bijvorobeeld een auto zou doen van rond de 30k dat ik dan wel rond de 300euro bijtelling kom?

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 31-03 16:40
G.Scholtens schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:01:
Ik rijd tegenwoordig nog in een clio estate (2015) 14% bijtelling, rest van de bijtelling betaald de werkgever. Opzich mooi geregeld.

Maar ben ook aan het kijken naar wat anders qua lease auto, groter / nieuwer. Zit nu rond de 160euro dacht ik qua bijtelling.
Kan het kloppen dat ik als ik bijvorobeeld een auto zou doen van rond de 30k dat ik dan wel rond de 300euro bijtelling kom?
Hier kan je het gemakkelijk berekenen: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

"That's what I do. I drink and I know things."

• G.Scholtens
Ja daar kom ik dus wel rond de 300uit, vond ik best veel aangezien ik nu maar op de helft zit zeg maar

• Tsurany
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:01:

De werkgever kan de bijtelling niet betalen. Ze kunnen hoogstens een extra bruto vergoeding geven waar je dan weer belasting over betaald.
G.Scholtens schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Ja daar kom ik dus wel rond de 300uit, vond ik best veel aangezien ik nu maar op de helft zit zeg maar
Zo gek is dat toch niet? Je rijdt nu een auto van rond de 22.000 euro die destijds gesubsidieerd werd door de overheid. Je gaat dit jaar ook gewoon 22% bijtelling betalen over die Clio waardoor die ook flink in prijs zou toenemen.

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:56
Prive rij je niet voor zo weinig in een nieuwe auto zonder zorgen, 300 euro is peanuts wat dat betreft.
De vraag is, welke keuze heb je vanuit je werkgever? Anders electrisch rijden voor 8% ;)

Pssst Tesla kopen?

• G.Scholtens
Vandread schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:26:
Prive rij je niet voor zo weinig in een nieuwe auto zonder zorgen, 300 euro is peanuts wat dat betreft.
De vraag is, welke keuze heb je vanuit je werkgever? Anders electrisch rijden voor 8% ;)
Voordeel dat is dat ik zelf mag kiezen,

Mag de clio behouden deze of andere die we nog hebben, met behoud van 14% bijtelling. Die overige 8 procent betaald werkgever extra.

Of mag een nieuwe lease auto, ook elektrisch natuurlijk. Maar electrisch vind ik maar niks. Telkens opladen, laadpaal voor je deur of bij huis. En aanbod is gewoon niks moois, ja tesla model 3 is best leuk dan nog. Maar wil qua ruimte niet kleiner dan de clio estate.

Gezin van 5, dan wel handig om ruimte te hebben

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:26

renzo4000

*Doh!*

Mwoah alles is relatief. Een clio estate is naar mijn mening ook niet echt een ruimte wonder (gewoon een b segmenter met iets met kofferruimte). Qua looks kan je over discussiëren, dat is subjectief per persoon maar zeker niet bijzonder. Elektrisch heb je dan zeker meer betaalbare opties zoals inderdaad de M3, Niro, Kona, Mustang, etc. Alle 4 in mij ogen ruim(er) dan je nu hebt en mooier.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• jongetje
  • Nu online
Vandread schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:26:
Zo wordt ook door de overheid geredeneerd, maar naast de bijtelling gaat er ook een groot deel kosten naar de leasemaatschappij die je anders (deels) bij je salaris zou krijgen. Denk dat het uiteindelijk richting de 600euro netto in de maand gaat als je dat ook meeneemt.

• G.Scholtens
renzo4000 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:10:
Mwoah alles is relatief. Een clio estate is naar mijn mening ook niet echt een ruimte wonder (gewoon een b segmenter met iets met kofferruimte). Qua looks kan je over discussiëren, dat is subjectief per persoon maar zeker niet bijzonder. Elektrisch heb je dan zeker meer betaalbare opties zoals inderdaad de M3, Niro, Kona, Mustang, etc. Alle 4 in mij ogen ruim(er) dan je nu hebt en mooier.
M3 en Mustang die mogen dan inderdaad nog wel voor de deur staan, maarja dan heb je het al wel over wat duurdere autos.

Op zich 300 valt ook nog prima te doen qua prijs en heb dit er ook wel voor over. Ben alleen vast beetje aan het oriënteren wat het ongeveer gaat kosten en welke keuzes er allemaal zijn

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:11

Als jij 1,94 bent, is de kans groot dat je kinderen straks allemaal 2 meter of langer zijn. Nu misschien nog niet, maar je least voor vier of vijf jaar. Dan zijn de kinderen 14, 16 en 19.

Octavia kan inderdaad, maar kijk ook eens naar de Skoda Kodiaq - die is leverbaar in zevenzitter. De Kodiaq is volgens mij hetzelfde chassis/frame als de VW Tiguan Allspace, en dat is een verlengde versie van de normale Tiguan. In de lease goed betaalbaar, en hoge instap!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Kriss0r
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 30-03 21:42
Widow schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Als jij 1,94 bent, is de kans groot dat je kinderen straks allemaal 2 meter of langer zijn. Nu misschien nog niet, maar je least voor vier of vijf jaar. Dan zijn de kinderen 14, 16 en 19.

Octavia kan inderdaad, maar kijk ook eens naar de Skoda Kodiaq - die is leverbaar in zevenzitter. De Kodiaq is volgens mij hetzelfde chassis/frame als de VW Tiguan Allspace, en dat is een verlengde versie van de normale Tiguan. In de lease goed betaalbaar, en hoge instap!
En kijk dan ook naar broertje Seat Tarraco, past in hetzelfde VAG-rijtje :)

• Smobbo
  • Laatst online: 14:43
@G.Scholtens kijk dan even goed naar je leasebudget en de bijtelling.
Je haalt tot nu toe van alles door elkaar.
Als je de 14% Clio blijft rijden (en deze dus 22% wordt), dan zal je werkgever meer dan die 8% moeten betalen. Hij betaald je namelijk loon, waar je belasting over moet betalen, wat je gaat gebruiken om hoger loon (= bijtelling) te compenseren. Of zoiets... :+

Een duurdere EV kan dan wel goedkoper zijn dan een goedkopere ICE (8 vs 22 %).

Berekenhet.nl is een aanrader ;) .

Oh en een model 3 is wel een behoorlijk stuk groter dan een Clio. Buitenmaten van de model 3 zijn net een fractie groter dan de Octavia. Enkel de kofferruimte is anders ingedeeld. Clio estate heeft 440liter ruimte, model 3 iets van 540liter.

• qadn
  • Nu online

qadn

Pinnacle of Perversion

Smobbo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:11:
Oh en een model 3 is wel een behoorlijk stuk groter dan een Clio. Buitenmaten van de model 3 zijn net een fractie groter dan de Octavia. Enkel de kofferruimte is anders ingedeeld. Clio estate heeft 440liter ruimte, model 3 iets van 540liter.
Wel met een super-onhandige indeling qua opening. Grotere objecten moet je niet mee willen nemen.
(niet dat dat je moet tegenhouden, het heeft mij ook niet tegengehouden)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• wowter1976
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:01
G.Scholtens schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:44:
[...]

Mag de clio behouden deze of andere die we nog hebben, met behoud van 14% bijtelling. Die overige 8 procent betaald werkgever extra.

Of
Volgens mij vervalt na 60 maanden de bijtellingskorting, en ga je 25% betalen, geen 22%

• RobBrands
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12:02
wowter1976 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Volgens mij vervalt na 60 maanden de bijtellingskorting, en ga je 25% betalen, geen 22%
Scherpe opmerking. Ik wist dit niet en heb het even opgezocht.

Auto's die na 2017 tenaam zijn gesteld hebben als algemeen bijtellingspercentage 22% (na 60 maanden). Auto's welke voor 2018 tenaam zijn gesteld hebben als algemeen bijtellingspercentage 25%

Bron: https://www.vzr.nl/nieuws...lling_22_of_25_bijtelling.

• Quad

Quad

Selectief doof

Vandaag is mijn auto al omgeruild door de LM. Wel wederom een Seat Leon ST. Ik kreeg maandag melding van koelvloeistof controleren, ondanks het bijvullen woensdagavond weer. En met een hoogzwangere vrouw heeft de LM aangeboden mij een huurauto te geven tot as dinsdag, want dan mag ik de Kia Niro ophalen. :) Nette afhandeling!

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:22

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

In november dit jaar loopt mijn huidige leasecontract af (Volvo V40 Cross Country D3) en ik wil elektrisch gaan rijden, dus vorig jaar al eens georienteerd... Toen bleek een Tesla Model 3 Long Range Dual Motor nét in mijn budget te passen, dus dat zou 'm dan moeten gaan worden.

Ondertussen zijn we 2020 in gerold en zijn elektrische auto's in de lease duurder geworden, waardoor de Model 3 LR DM weer afvalt, en dus heb ik een shortlist gemaakt:

https://tweakers.net/ext/f/hpWZDxYBps2W8cDUm1fue9dM/full.png

En toen begon dus het afstrepen. :)

De Leaf valt af want dat is 'm toch allemaal net niet, vooral ook de lagere actieradius en het feit dat ik bij de testrit die ik ermee gemaakt heb net geen comfortabele positie kon vinden.

De Mustang valt af omdat die nog niet leverbaar is (levering start aan het einde van dit jaar maar garantie is er nauwelijks) en hoewel hij heel mooi is, is hij toch wat te Amerikaans en patserig naar mijn smaak. Ook staan Amerikaanse auto's niet echt bekend om hun puike bouwkwaliteit en veiligheid...

De Tesla valt ook af. Technisch is het uiteraard de beste van de vier, met de snelste laadtijd... Maar ik zit toch een beetje met de binnenruimte voor als we met de band gaan optreden. Mijn instrumenten nemen weinig ruimte in (een sopraansax en een dwarsfluit haha) maar over het algemeen haal ik ook de bassist en zijn vriendin op dus dan "moet" er een plek op de achterbank beschikbaar zijn terwijl er ook nog een basgitaar en twee basversterkers mee gaan. Daarnaast zie ik dat Tesla vrij onbetrouwbaar is qua afleverkwaliteit en support, ik vind het chroom rond de ramen gewoon lelijk, en vaak zie ik ook Tesla's rondrijden waarbij al dat chroom net niet goed op elkaar aansluit. En dan zijn er ook nog twijfels over de actieradius van de SR+...

Dus blijft over de Kona!

https://tweakers.net/ext/f/CRaEgojXJt2Rej9jMIyIFCTs/full.png

Dat zou 'm dan moeten gaan worden, maar dan met zwart gespoten dak, A-stijl en spiegelkappen.

Ondanks dat ik slechte ervaringen heb met Hyundai... Jaren geleden heb ik een Hyundai Satellite SVX gehad met een 2.5 liter turbodiesel motor die zichzelf gewoon opblies op 165.000km... :o Maar met een elektrische auto heb je dat risico niet. :D

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:32
Waarom overweeg je e-niro niet?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

De e-Niro is qua specs vrijwel gelijk aan de Kona dus die heb ik direct met elkaar vergeleken. De e-Niro valt af omdat ik 'm simpelweg lelijk vind. Over smaak valt niet te twisten. :D

• Quad

Quad

Selectief doof

@Albantar een Kia e-niro heeft volgens mij wel meer been- en kofferruimte.

De gewone Kona viel daardoor ook af tov de Niro HEV.

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Quad schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:51:
@Albantar een Kia e-niro heeft volgens mij wel meer been- en kofferruimte.

De gewone Kona viel daardoor ook af tov de Niro HEV.
Klopt. Maar nu is de V40 ook groot genoeg, dus de Kona is dat ook. Dan gaan looks dus meetellen. :)

• Quad

Quad

Selectief doof

Albantar schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:53:
[...]

Klopt. Maar nu is de V40 ook groot genoeg, dus de Kona is dat ook. Dan gaan looks dus meetellen. :)
Daar kan ik dan weer niets over zeggen. :P

My2020 Niro HEV ziet er van de voorkant wel beter uit als 't oude. Maar een Kona vind ik zelf ook iets leuker ogen, maar ik verkies zelf de praktische voordelen dan weer. :)

[Voor 24% gewijzigd door Quad op 09-02-2020 13:00]

• Smobbo
  • Laatst online: 14:43
@Albantar, ik zou echt ff gaan proef zitten en passen in de Kona. Voor ons viel die juist af tov een Niro of Model 3 vanwege de binnenruimte en kofferruimte.
Het is uiteindelijk een B segmenter die hoog op z’n poten staat...
Pagina: 1 ... 89 ... 95 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True