Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:32
@XeNeRgY @BlacKstaR- @AllSeeyinEye en volgens mij vergeet ik nog iemand die hem in het vol zwart had besteld maar hij is gespot door Bjørn ! YouTube: Polestar 2 spotted charging at Dal

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:32
musiman schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Ik heb de Focus 2019 editie en hij rijdt als een zonnetje! Wel is het zo dat ik de 150PK versie heb. Het schijnt regelmatig voor te komen, dat de 125PK versie bij het uitschakelen van de derde cilinder kan gaan trillen.
Drie cylinders is al erg minimaal, en er dan nog 1 afschakelen. Dan heb je een paralleltwin met ongelijke krukhoeken.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:42
GeeMoney schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:29:
@XeNeRgY @BlacKstaR- @AllSeeyinEye en volgens mij vergeet ik nog iemand die hem in het vol zwart had besteld maar hij is gespot door Bjørn ! YouTube: Polestar 2 spotted charging at Dal
Nice! Hopelijk wordt snel de levertijd bekend.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Binnen nu en twee maanden komt het mailtje vanuit de administratie dat ik een nieuwe auto kan gaan uitzoeken. Helaas betekent dat uiteindelijk deze zomer afscheid nemen van de 14% V40 D2 Business Sport. Contract is al een jaar verlengd, maar liefst had ik die doorgereden, ondanks het ontbreken van een automaat. Rijdt top, alle gewenste opties (voorruitverwarming O+ ), ziet er goed uit, fantastische stoelen, >1000 kilometer op een tank diesel.

Nu weet ik al dat ik er waarschijnlijk wat op achteruit ga. Waarom? Deze auto kwam uit de pool toen ik in dienst kwam, en het was een actiemodel wat nét binnen budget + eigen bijdrage paste. Die eigen bijdrage betaal ik nu niet (want poolauto). En eigenlijk wil ik die ook niet betalen, want als je een eigen bijdrage hebt, word je verplicht de auto mee te nemen, of de eigen bijdrage af te tikken voor resterende termijn als je uit dienst gaat. Maar goed, je wil ook gewoon in een fijne wagen van van A naar B. Keuzes, keuzes.

Leasebudget: 750 euro (+ maximaal 10% eigen bijdrage)
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief brandstof, daadwerkelijk verbruik.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen.
Overige afhankelijkheden: Maximaal een C-label.
Specifieke wensen: Minimaal C-segment i.v.m. ruimte, automaat, goede stoelen met verwarming, ACC met file-assistent, liefst beetje dynamisch.

Ik weet de prijzen nog niet helemaal, omdat ik nog geen toegang heb tot de portal, maar de prijzen liggen volgens collega's redelijk gelijk aan LeasePlanDirect, dus dat maakt het vast makkelijk vergelijken en voorsorteren.

Afgevallen:
- Oud model Seat Leon. Fijne auto, paar keer als vervangend vervoer gehad, niks mis mee in essentie, maar toch outdated, lelijk interieur, weinig veiligheidsopties e.d.
- Opel Astra. Pas een facelift gehad, maar ik vind het model niet echt mooi en hij is extreem duur inclusief brandstof door hoge uitstoot met automaat.
- Renault Mégane. Gehad als voorloper, prachtig design, maar het blijft een waardeloos Frans stuk blik. Harde plastic randen overal, als je de deur dichtgooit weet je al genoeg en nul gevoel. Jammer.
- Volvo V40 T2/T3. Simpelweg te duur geworden, zit op 850 tot >900 euro inclusief brandstof inmiddels. En iets anders is ook wel leuk, zeker omdat het interieur en multimedia wel heel ouderwets is inmiddels.

Long list:
- Kia Proceed 1.4 T-GDi DCT7 - Prachtig design, Kia maakt enorme stappen qua kwaliteit. Worth trying. Gewone Ceed vind ik maar matig qua uiterlijk.
- Ford Focus 1.5 EcoBoost 150pk - Meest logische keuze wat betreft dynamiek, maar twijfel over de automaat bij Ford en de normale stoelen waren echt wáárdeloos (had een Titanium 1.0 als VV paar weken terug). Misschien zijn de elektrische zetels beter, maar duurdere uitvoeringen zitten al wel boven budget lijkt het, net als bij de Astra door de automaat.
- Mazda 3 Skyactiv-X - Veel over gehoord, klinkt mij als een kanshebber, maar design van de achterkant kan me nog steeds niet bekoren. Eveneens zelfde als met de Ford, je wil normaal bij Mazda een handbak.
- Toyota Corolla 1.8/2.0 Hybrid - Past makkelijk binnen budget, ook de 2.0 met eigen bijdrage = veel vermogen voor weinig en met álle denkbare opties. Maar hij is niet echt dynamisch. Proefrit zou me moeten overtuigen van Hybride met CVT. Multimediasysteem is op het oog dramatisch, en interieur bekoort me op plaatjes nog niet echt.
- Nieuwe Volkswagen Golf - Tsja, het is en blijft een Golf. Need I say more? Liever niet, maar je laat hem toch niet meteen links liggen.
- Nieuwe Seat Leon? - Dit zou echt een kanshebber kunnen zijn, maar komt misschien te laat in 2020 op de markt.

Elektrisch is geen optie, eis is laden op eigen terrein, en dat kan ik niet. En de enige die ik zou willen is een Polestar of Model 3, dus dan houdt het snel op.

Aanvullingen, tips, outsiders? Ik heb nog even, maar zou graag vast wat proefritjes willen maken de komende tijd. :)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
@BigSmurf Misschien een actiemodel Octavia? Vanwege de nieuw aangekondigde is er nu een actie met gratis DSG.
En anders een klasse kleiner? Dan is er veel meer mogelijk.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Hoezo twijfel over de automaat bij Ford? Daar ligt tegenwoordig toch een moderne en fatsoenlijke automaat in.

Mazda wil je vaak niet met automaat vanwege motorkarakter, niet zozeer de automaat zelf.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
@BigSmurf ik zou de Kia XCeed en Skoda Scala ook nog bekijken. Vooral de Scala bied een bak ruimte en is leesbaar met 1.5 TSI DSG met 150 pk.

De XCeed heeft het nieuwe infotainment van Kia/Hyundai met 4G connectivity en ziet er IMHO ook erg leuk uit.

HD4Life @ Full-HD

• boblelie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:33
@BigSmurf grappig, ik rijd nu een v40 D4 en heb een proceed 1.4 dct besteld. Ik ga het vermogen van de D4 missen, maar ohh wat kijk ik uit naar die proceed! Die moet je echt gaan bekijken en rijden. Het is dan wel een broertje van de ceed, maar toch heel anders. En die kofferbak van de v40 ga ik zéker niet missen. Draak van een ruimte.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
@BigSmurf wellicht wat minder dynamisch maar al naar de Skoda Kamiq gekregen? In Sport Business met de 1.5 TSI DSG en de Sport Chassis Control rijdt dat aardig weg en heb je ook lekkere sportstoelen. Is goed aan te kleden qua opties en heeft aardig wat ruimte op de achterbank en in de kofferbak.

Tsurany wijzigde deze reactie 17-01-2020 23:35 (6%)

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:53
Kamiq krijgt in review van CarBuyer wel slechte waardering qua comfort. Misschien subjectief, maar het onderzoeken waard in mijn ogen.

Even niets...

• Tsurany
  • Niet online
FireDrunk schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:32:
Kamiq krijgt in review van CarBuyer wel slechte waardering qua comfort. Misschien subjectief, maar het onderzoeken waard in mijn ogen.
Wat heel vreemd is want bij TopGear, WhatCar, en Carwow zijn ze positief over het comfort.

Grootste minpunt is dat het geen spannende auto is, dan moet je eerder bij een ander merk zijn.

• BigSmurf
  • Niet online
Dank voor alle toevoegingen. :)
jongetje schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:46:
@BigSmurf Misschien een actiemodel Octavia? Vanwege de nieuw aangekondigde is er nu een actie met gratis DSG. En anders een klasse kleiner? Dan is er veel meer mogelijk.
De Octavia vind ik echt één van de lelijkste en saaie hokken op de weg. Nee, dat wordt hem niet. Klasse kleiner heb ik zeker overwogen, een full options Polo bijvoorbeeld, maar ik wil toch graag wat groters qua kofferbak en semi-fatsoenlijk drie volwassenen achterin.
sham27 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:48:
Hoezo twijfel over de automaat bij Ford? Daar ligt tegenwoordig toch een moderne en fatsoenlijke automaat in.

Mazda wil je vaak niet met automaat vanwege motorkarakter, niet zozeer de automaat zelf.
Twijfel als in, alle reviews geven aan dat de handbak de betere keuze is. Dat kan positief zijn voor de handbak, of negatief voor de automaat. Ik ga hem zeker proefrijden met de luxere zetels en een 1.5 met automaat, want ik vond het wel een zeer fijn sturende auto.
Davidshadow13 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:54:
@BigSmurf ik zou de Kia XCeed en Skoda Scala ook nog bekijken. Vooral de Scala bied een bak ruimte en is leesbaar met 1.5 TSI DSG met 150 pk.

De XCeed heeft het nieuwe infotainment van Kia/Hyundai met 4G connectivity en ziet er IMHO ook erg leuk uit.
Die XCeed is wel echt een goede toevoeging, ondanks dat hij wat hoger is. Zit een beetje tussen hatchback en crossover in lijkt het wel. Die ga ik eens goed vergelijken met de Proceed. Zit wel tegen de bovenkant van het budget als ik zo kijk, maar hij gaat op de longlist. De Scala viel bij voorbaat al af, ik had hem erbij kunnen zetten op het lijstje, maar ik vind hem lelijk. Eigenlijk zoals alle Skoda's in mijn optiek.
Tsurany schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:34:
@BigSmurf wellicht wat minder dynamisch maar al naar de Skoda Kamiq gekregen? In Sport Business met de 1.5 TSI DSG en de Sport Chassis Control rijdt dat aardig weg en heb je ook lekkere sportstoelen. Is goed aan te kleden qua opties en heeft aardig wat ruimte op de achterbank en in de kofferbak.
Hiervoor geldt dus hetzelfde. En ik wil geen opgehoogde B-segmenter. Arona en T-Cross vallen ook bij voorbaat af. Er klopt gewoon iets niet aan dat soort auto's qua verhouding. Ik maak onbewust altijd meteen de vergelijking met de Wagon R+ of oude Mercedes A-klasse van vroeger, alsof ze omgaan bij de elandproef. :X

BigSmurf wijzigde deze reactie 18-01-2020 14:44 (3%)

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:43

renzo4000

*Doh!*

@BigSmurf alle skoda's saai? Het zijn in het verleden niet de meest spannende auto's geweest maar zijn imho wel goed bezig. De nieuwe skoda in RS trim of sportline uitvoering vind ik best smakelijk te noemen. Ik word totaal niet warm van een ford tocus...inspiratieloze auto's om te zien die overigens wel weer prima rijden.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:50

Quad

Selectief doof

@BigSmurf een Kia Niro ExecutiveLine? Luxe ten top. :)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15:32
@BigSmurf Ik mis eigenlijk nog 1 antwoord :P
Bij welke LM zit jouw werkgever?

Verder heb ik de Mazda3 SkyActivX (hand, Lux. + camerapakket).
Ik weet alleen niet zeker of het in je budget gaat passen, als ik de 10% even niet meetel.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Het is alleen jammer dat je de Mazda 3 al achterwege kan laten. Het is namelijk niet echt een ruimte wonder, zowel niet op de achterbank als in de kofferbak.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
renzo4000 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:44:
@BigSmurf alle skoda's saai? Het zijn in het verleden niet de meest spannende auto's geweest maar zijn imho wel goed bezig. De nieuwe skoda in RS trim of sportline uitvoering vind ik best smakelijk te noemen. Ik word totaal niet warm van een ford tocus...inspiratieloze auto's om te zien die overigens wel weer prima rijden.
Achja kwestie van smaak. Ben het met je eens. In mijn ogen is zijn er 2 auto's die juist super standaard (saai) zijn: een polo en een golf...

• XeNeRgY
Die Octavia lijkt wel een 3 serie met een Skoda embleem :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hier een ingrijpende change of plans.... Door een scheiding heb ik geen directe behoefte meer aan een grote auto. Nu m'n oog laten vallen op een Mini Clubman Cooper S. Daar pas ik makkelijk in met de kinderen. Volledig aangekleed (JCW trim) nog onder de 50k. Van de week maar eens kijken of ik die kan proefrijden.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 18-01-2020 19:09 (7%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Tsurany
  • Niet online
@BigSmurf nieuwe Peugeot 2008 dan?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@AllSeeyinEye hmm een scheiding is natuurlijk erg vervelend en hopelijk komen jullie er goed uit.

Tja een mini... Ik weet het niet hoor, vind het toch een auto voor vrouwen die als secretaresse, kapster of nagelstylist werken. Of het nou s uitvoering is of niet, dan ben je gewoon een snelle secretaresse ;) En ja, ik generaliseer enorm...kan er niks aan doen :p. In die prijsklasse is er toch wel wat leuks te vinden?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

renzo4000 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:30:
@AllSeeyinEye hmm een scheiding is natuurlijk erg vervelend en hopelijk komen jullie er goed uit.

Tja een mini... Ik weet het niet hoor, vind het toch een auto voor vrouwen die als secretaresse, kapster of nagelstylist werken. Of het nou s uitvoering is of niet, dan ben je gewoon een snelle secretaresse ;) En ja, ik generaliseer enorm...kan er niks aan doen :p. In die prijsklasse is er toch wel wat leuks te vinden?
Tja, smaken verschillen gelukkig.

Mijn alternatieven zijn allemaal niet te krijgen in die prijsklasse, helaas. We hebben t dan over A4, A5, 3 serie, 4 serie, C Klasse, S of V60, Arteon. Allen boven de 50k (bij minimaal 190pk en goed in de aankleding) en daarmee richting 1200 in de lease per maand (of erover in sommige gevallen!)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@AllSeeyinEye een nieuwe Audi a3(limousine) die in maart komt misschien een optie? Die is ruimer dan een mini en lijkt wel weer een topper te worden en denk ook met 200pk dik aan te kleden voor 50k.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik vind de A3 niet leuk. Dat geldt voor alle C segment auto's. Die zijn in mijn ogen allemaal niet goed in verhouding (te smal), muv een Mini want die hoort iets kleiner te zijn.... Kromme redenering wellicht, maar ja, that's me!

Die 50k is overigens niet perse mijn grens, maar een die m'n baas geadviseerd heeft om de leaseprijs behapbaar te maken / houden. Als is het met de wijziging in de financiën toch wel voor mij ook het streven om de netto bijtelling onder de 500/ maand te houden.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 18-01-2020 19:47 (36%)

• sebastiaan3
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 13:12
En daar is hij weer: de Giulia die pas nog afviel voor @AllSeeyinEye

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sebastiaan3 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:46:
En daar is hij weer: de Giulia die pas nog afviel voor @AllSeeyinEye
Ik ben zojuist toch weer even gaan klikken maar krijg die met geen mogelijkheid onder de 50k (zit op 54k), tenzij je alle opties weg laat...

• sebastiaan3
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 13:12
Er zijn nog veel 2019 voorraad auto's die weggezet moeten worden door de AR dealers. Wie weet kun je een mooie deal maken voor een volgehangen business uitvoering? Het zou zomaar de moeite waard kunnen zijn om even een dealer te bellen.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@AllSeeyinEye vervelende situatie, sterkte dr mee. Qua auto: Polestar 2? Of zit je dan met levertijden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:19:
@AllSeeyinEye vervelende situatie, sterkte dr mee. Qua auto: Polestar 2? Of zit je dan met levertijden?
Dank, Eagle.
Levertijd is t probleem niet. Baas heeft een sterke voorkeur voor ICE, maar grootste probleem is dat ik nog niets weet over laadmogelijkheden in een toekomstig huis waarover voorlopig ook nog niets duidelijk is.

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:11

ST10©DE

Dus.............

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:09:
Hier een ingrijpende change of plans.... Door een scheiding heb ik geen directe behoefte meer aan een grote auto. Nu m'n oog laten vallen op een Mini Clubman Cooper S. Daar pas ik makkelijk in met de kinderen. Volledig aangekleed (JCW trim) nog onder de 50k. Van de week maar eens kijken of ik die kan proefrijden.
Sterkte.

Betreffende auto, de Mini zou voor mij ook hoog op de lijst staan in een dergelijke situatie. Jammer dat de V40 niet met een T4/T5/D5 geleverd wordt, zou ook een mogelijkheid geweest kunnen zijn. Misschien de Mercedes A Limousine 250 e?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-01 17:30
Mini is naar mijn idee een auto voor dameskappers en vrouwtjes die niet hoeven te werken voor de centjes, maar dat zal wel een vooroordeel zijn.

• Tsurany
  • Niet online
De Mini's waar ik in gereden heb vond ik allemaal tegenvallen. Van binnen verouderd, geen top weggedrag en wel aardig aan de prijs.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-01 17:30
Ik heb 1 keer een mini mee gekregen van autototaalglas en heb daar zwevende nieren aan over gehouden, wat een stuiterbak is dat.

• XeNeRgY
Hier ook matige ervaringen met de mini. Als je dan toch een bommetje wilt rond de 50k zou ik naar de A250e kijken.

• jelleeelco
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-01 16:35
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:34:
[...]

Tja, smaken verschillen gelukkig.

Mijn alternatieven zijn allemaal niet te krijgen in die prijsklasse, helaas. We hebben t dan over A4, A5, 3 serie, 4 serie, C Klasse, S of V60, Arteon. Allen boven de 50k (bij minimaal 190pk en goed in de aankleding) en daarmee richting 1200 in de lease per maand (of erover in sommige gevallen!)
Hoge prijzen hoor voor die auto's. Zijn die niet goedkoper? Ik rijd een (behoorlijk aangeklede) BMW 5-serie en mijn budget is €1300 per maand (incl brandstof voorschot).

• GeeMoney
jelleeelco schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:03:
[...]

Hoge prijzen hoor voor die auto's. Zijn die niet goedkoper? Ik rijd een (behoorlijk aangeklede) BMW 5-serie en mijn budget is €1300 per maand (incl brandstof voorschot).
@AllSeeyinEye zoekt de grenzen natuurlijk op door een aantal van zijn eisen .

Die wagens zijn er prima maar dan niet met 200pk+ en/of een A-merk.
Als iets in NL het leasebedrag omhoog laat schieten is het wel vermogen en verbruik.
Daarnaast kennen de “apartere” modellen ook een hogere afschrijving wat dus weer hogere kosten met zich meebrengt.

Ik zou gewoon rond de 150pk kijken, dat vergroot zijn keuze aanzienlijk. En het meenemen van modellen die je privé wellicht niet zou nemen vanwege looks ook even overboord slaan gezien je huidige situatie. Er zijn momenteel belangrijkere zaken gaande dan dat je (tijdelijk) in een auto rijdt waarvan je de achterlichten wellicht niet mooi vindt :+ .

Als Duitser kan met 150pk nog steeds de Tiguan. Echt heel ruim, hogere zit en met R-line ook zeker een sportief uiterlijk.
Ook Skoda/Seat (natuurlijk VAG) hebben er ook een aantal.
Kia en Mazda hebben ook aardige en ruime modellen tot die prijsklasse met dan max 160pk ofzo.
Alfa’s zijn wat duurder in lease verwacht ik vanwege lagere restwaarde/hoger onderhoud.

GeeMoney wijzigde deze reactie 19-01-2020 09:18 (14%)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jelleeelco schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:03:
[...]

Dan rijd je m waarschijnlijk weinig en langer dan 3 jaar, want de prijzen die ik kreeg zijn zelfs ex brandstof. Incl brandstof kan ik tot ongeveer 14 a 1500 gaan. Maar zit wel vast aan 36mnd en 45k km.

De 5 serie van een collega (67k fiscaal) doet 1650 inclusief brandstof voorschot.
GeeMoney schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:13:
[...]

@AllSeeyinEye zoekt de grenzen natuurlijk op door een aantal van zijn eisen .

Die wagens zijn er prima maar dan niet met 200pk+ en/of een A-merk.
Als iets in NL het leasebedrag omhoog laat schieten is het wel vermogen en verbruik.
Daarnaast kennen de “apartere” modellen ook een hogere afschrijving wat dus weer hogere kosten met zich meebrengt.

Ik zou gewoon rond de 150pk kijken, dat vergroot zijn keuze aanzienlijk. En het meenemen van modellen die je privé wellicht niet zou nemen vanwege looks ook even overboord slaan gezien je huidige situatie. Er zijn momenteel belangrijkere zaken gaande dan dat je (tijdelijk) in een auto rijdt waarvan je de achterlichten wellicht niet mooi vindt :+ .

Als Duitser kan met 150pk nog steeds de Tiguan. Echt heel ruim, hogere zit en met R-line ook zeker een sportief uiterlijk.
Kia en Mazda hebben ook aardige en ruime modellen tot die prijsklasse met dan max 160pk ofzo.
Tja, ik ben nu eenmaal verwend. Ik hoef geen Aziaat of Franse auto, ik wil niet inleveren op vermogen. Ik hoef bij voorkeur geen C segment auto (Mini, waar ik m'n hele leven al een zwak voor heb daargelaten). M'n situatie laat prima ruimte over voor de bijtelling. Als er al iets veranderd is dan is het dat een vierzitter nu groot genoeg is.

Het grootste probleem zit m simpelweg in dat de leaseprijs voor de 'luxere' auto's simpelweg sterk gestegen is toch een aantal jaren terug.

• GeeMoney
@AllSeeyinEye dat komt natuurlijk door de markt. De toekomst is “onzeker” geworden voor de “dikkere” brandstofmotoren en dat zie je terug in de prijs als consument en dus ook als leaserijder.

Je hebt dus 2 keuzes:
- De hogere bijtelling en leaseprijs voor lief nemen en echt een auto gaan rijden op emotie.
- toch je eisen bijstellen aan de huidige markt en de volgende auto weer naar je smaak nemen als de markt wellicht wat bijgesteld is of EV rijden haalbaar wordt.

Kan je niet een kortere lease kiezen nu en toch een model nemen wat niet helemaal naar je zin is? Dan zit je er max 2-3 jaar aan vast en maak je dan weer een keuze waar je achter staat?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@GeeMoney Ik besef me heel goed dat ik een strenge wensenlijst heb, dat het mijn probleem is en dat ik de dupe ben van een verziekte markt (grotendeels ingegeven door de BV NL).

Ik ben er echter simpelweg niet aan toe om ook hierin toe te gaan geven, los van of het uiteindelijk wellicht wel zal moeten....

Korter rijden is geen optie (ik rijd sowieso max 3 jaar in een auto, bedrijfsbeleid).

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:11

ST10©DE

Dus.............

@AllSeeyinEye vermogen is ook maar relatief. Neem de Toyota camry met een vermogen van 218 pk’s. Genoeg auto’s met minder pk’s die sneller zijn.

Maar misschien is de camry een optie of een lexus model.Ownee, niet Japans.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• jelleeelco
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-01 16:35
AllSeeyinEye schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:21:
[...]

Dan rijd je m waarschijnlijk weinig en langer dan 3 jaar, want de prijzen die ik kreeg zijn zelfs ex brandstof. Incl brandstof kan ik tot ongeveer 14 a 1500 gaan. Maar zit wel vast aan 36mnd en 45k km.

De 5 serie van een collega (67k fiscaal) doet 1650 inclusief brandstof voorschot.
Ja misschien is dat het dan: 4'5 jaar, 30k per jaar. Dus fiscale waarde ook iets van 70k..

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14:28
GeeMoney schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:31:
@AllSeeyinEye dat komt natuurlijk door de markt. De toekomst is “onzeker” geworden voor de “dikkere” brandstofmotoren en dat zie je terug in de prijs als consument en dus ook als leaserijder.
Heeft meer te maken met de hogere BPM bij een beetje uitstoot. Voorbeeld; een V60 T4 pakt nu 14k BPM. In 2015 was dit "maar" 5k. Daarom zijn PHEVs nu al snel interessant als je wat vermogen wilt.

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:41
@AllSeeyinEye Om je nog een optie te geven. Honda Civic is een Aziaat, maar wel prima te configuren met 180PK onder jouw budget. UIterlijk is love-or-hate, maar rijden doet-ie fantastisch.

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@desmond Nope, die zal ik niet overwegen. Ik heb al eerder aangegeven dat ik ongetwijfeld verwend over zal komen, maar ik wil simpelweg premium blijven rijden en/of de grotere / luxere VAG, Volvo, etc. We zal een flinke stap te nemen zijn wil ik daar vanaf stappen...

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06:41
AllSeeyinEye schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:19:
@desmond Nope, die zal ik niet overwegen. Ik heb al eerder aangegeven dat ik ongetwijfeld verwend over zal komen, maar ik wil simpelweg premium blijven rijden en/of de grotere / luxere VAG, Volvo, etc. We zal een flinke stap te nemen zijn wil ik daar vanaf stappen...
@AllSeeyinEye
Optie 1:Is Lexus een optie voor jouw? Is premium, om en nabij 50K met opties, plus kom je niet vaak tegen meer op de weg. Dus je rijdt iets bijzonders[223pk].

Optie 2: Mercedes-Benz A-Klasse Limousine A 250 e DCT / 45k. Mercedes-Benz A-Klasse Hatchback A 250 e DCT 44k. Kan je nog voor 5-6k aankleden. Als je een vriendelijke dealer heb kan hij zeker een mooi prijsje voor je maken (ik spreek uit ervaring, medewerker van mij heeft zo 2-3k aan opties erbij gekregen die niet op de factuur zichtbaar was). Dealers zijn vaak behulpzamer dan je denk, helemaal in jou prijsklasse. [218pk]

Optie 3: Audi A3 Sportback 40 e-tron start bij 39K, genoeg ruimte om aan te kleden lijkt mij zo [204pk].

Optie 4: Audi A3 Sportback 40 TFSI S tronic quattro Pro Line geen hybride maar start wel bij 45K is sneller naar de honderd dan de e-tron met meer pk's omdat hij lichter is. Maar je hebt wel 5k over om aan te kleden. Maar ga langs bij een dealer en je kan zeker opties ervoor niets bij krijgen aangezien de nieuwe A3 ook er aan zit te komen [190pk].

Hopelijk kan je hiermee uit de voeten, anders kan je op de website van directlease jouw eisen in vullen en alle potentiële opties doorlopen. Succes!

https://directlease.nl/zo...ings%5BdealerChoice%5D=DL

BlacKstaR- wijzigde deze reactie 19-01-2020 12:45 (19%)

• Road-runner83
  • Laatst online: 15:42
@AllSeeyinEye Jammer dat je nog niet voor EV kan gaan....ik ben gisteren bij het evenement van de Mustang Mach E geweest (had hem al besteld) maar wat een mooie bak is dat!! Ben er nog enthousiaster over geworden :)

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:45
Road-runner83 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:39:
@AllSeeyinEye Jammer dat je nog niet voor EV kan gaan....ik ben gisteren bij het evenement van de Mustang Mach E geweest (had hem al besteld) maar wat een mooie bak is dat!! Ben er nog enthousiaster over geworden :)
Zeker een kanshebber voor mij. Heb je nog foto's kunnen (mogen) maken?

• BigSmurf
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:50:
@BigSmurf een Kia Niro ExecutiveLine? Luxe ten top. :)
Daar heb ik naar gekeken, maar ik vind een Proceed of XCeed dan een stuk mooier ogen. :)
renzo4000 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:44:

[Afbeelding]
Gelukkig verschillen smaken. Ik was heel enthousiast toen ik de concepttekeningen van de Scala zag. Eindresultaat is dat hij er zelfs in de meest sportieve uitvoering niet bepaald dynamisch uitziet. Beter dan de Fabia en Octavia, dat vind ik echt lelijke hokken, maar nog steeds maar mwua. Ik vind de Focus dan toch een stuk stoerder in ST line.
D_Jeff schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:56:
@BigSmurf Ik mis eigenlijk nog 1 antwoord :P
Bij welke LM zit jouw werkgever?

Verder heb ik de Mazda3 SkyActivX (hand, Lux. + camerapakket).
Ik weet alleen niet zeker of het in je budget gaat passen, als ik de 10% even niet meetel.
LeasePlan. En binnen budget zonder eigen bijdrage verwacht ik ook niet. Als er één auto echt bovenuit steekt en ik moet daarvoor een eigen bijdrage neerleggen, dan doe ik het. Is er eentje die me prima bevalt en eronder blijft, en de rest doet het niet een stuk beter, dan kies ik die. Dat is nu in ieder geval de afweging.
renzo4000 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:31:
Het is alleen jammer dat je de Mazda 3 al achterwege kan laten. Het is namelijk niet echt een ruimte wonder, zowel niet op de achterbank als in de kofferbak.
Ik geloof niet dat die achterin nog kleiner is dan de V40 die ik nu heb? Die is achterin ook niet groot, maar wel alsnog ruimer op de achterbank dan een nieuwe Polo. Dus als het equivalent is of zelfs groter, dan schiet ik hem niet op voorhand af. Hoewel die enorme C-stijl me toch blijft verwonderen, ik kan er niet over uit of ik het nou mooi vind of niet.
Had ik nog niet bekeken, maar nee. Geldt een beetje hetzelfde voor als de Arona etc. :)

Ik ga binnenkort gewoon eens wat zaterdagen opofferen voor proefritjes in de Corolla, Proceed en Mazda 3. En in de Focus zitten met de luxe zetels. Misschien valt er dan al e.e.a af of juist op. Thanks zo ver voor de input.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BlacKstaR- schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:25:
[...]

@AllSeeyinEye
Optie 1:Is Lexus een optie voor jouw? Is premium, om en nabij 50K met opties, plus kom je niet vaak tegen meer op de weg. Dus je rijdt iets bijzonders[223pk].
Die is nog wel te overwegen, maar ik ben er bang voor dat in het niets vind. Heb een Avensis gereden en die zat afgrijselijk. Dealer gaf aan dat Toyota en Lexus vrijwel dezelfde onderdelen gebruiken.

De rest van je opties, hoewel ze leuk zullen klinken, zijn het voor mij niet want allen vind in de verhoudingen van de carrosserie niet goed. Ze zijn te smal, vind ik.

• D_Jeff
@BigSmurf Mocht je vragen hebben over de Mazda3, let me know ;)
Dat mag via DM of in het Mazda topic (waar een aantal andere M3 SkyActiveX rijders ook meelezen)

<nerdfact>
Wist je dat:
Qua platform hebben de V40 en de M3 wel een leuke onderstel-geschiedenis (voorganger en een proto-type V40-gen1 stonden op het Ford onderstelplatform, die gedeeld werd met Mazda, Ford & Volvo)
</nerdfact>

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06:41
AllSeeyinEye schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:58:
[...]

Die is nog wel te overwegen, maar ik ben er bang voor dat in het niets vind. Heb een Avensis gereden en die zat afgrijselijk. Dealer gaf aan dat Toyota en Lexus vrijwel dezelfde onderdelen gebruiken.

De rest van je opties, hoewel ze leuk zullen klinken, zijn het voor mij niet want allen vind in de verhoudingen van de carrosserie niet goed. Ze zijn te smal, vind ik.
Je kan bij Lexus een 48uurs proefrit aanvragen. Als je twijfelt zou ik hem zeker proefrijden. Het interieur is niet met Toyota's te vergelijken. Lexus gaat meer richting Audi, BMW en Mercedes.

Voor meer luxe kan je voor 52k stappen in Lexus ES300h business line dan heb je bijna alle mogelijke opties, alleen kleur kost je dan 1.3k dan kom je ongeveer op 55k uit, maar dan heb je een hele dikke wagen. Concurrent van de BMW 5 serie, Mercedes E-klasse en Audi A6.

BlacKstaR- wijzigde deze reactie 19-01-2020 13:09 (3%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D_Jeff schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:02:
@BigSmurf Mocht je vragen hebben over de Mazda3, let me know ;)
Dat mag via DM of in het Mazda topic (waar een aantal andere M3 SkyActiveX rijders ook meelezen)

<nerdfact>
Wist je dat:
Qua platform hebben de V40 en de M3 wel een leuke onderstel-geschiedenis (voorganger en een proto-type V40-gen1 stonden op het Ford onderstelplatform, die gedeeld werd met Mazda, Ford & Volvo)
</nerdfact>
Dus we gebruiken nu de afkorting M3 voor zowel een BMW als een Tesla als een Mazda? 7(8)7

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nee, niet nu, dat gebeurt al sinds die modellen geintroduceerd zijn, half jaar geleden ofzo :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Road-runner83
  • Laatst online: 15:42
Reinier schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Zeker een kanshebber voor mij. Heb je nog foto's kunnen (mogen) maken?
Jazekers! Je mocht hem goed uitproberen op rijden na. Mijn foto's vielen nogal tegen met de tel maar @MarcelGo heeft al wat gepost:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61190344

Credits gaan naar hem dus :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MikeyMan schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:20:
[...]

Dus we gebruiken nu de afkorting M3 voor zowel een BMW als een Tesla als een Mazda? 7(8)7
Tesla? Mazda? Die hebben geen M3. Er is maar een M3 en dat is een BMW! Maar dat heb ik in dit topic al vaker geschreven, toen iemand een M3 als suggestie voor iemands nieuwe auto gaf en er een leasebedrag van nog geen 1000 (meen ik) aan hing! Waar kan ik tekenen?!

• wvkreg
  • Laatst online: 14:21
De M3 is wel sneller dan de M3! :) BMW M3 heeft kamp bijnaam en Tesla zakelijk bijtelling kanon, ach ja.

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 27-01 17:18
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Ik ben zojuist toch weer even gaan klikken maar krijg die met geen mogelijkheid onder de 50k (zit op 54k), tenzij je alle opties weg laat...
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

In de B-tech editie heb je bijna alle opties al.
En net als sebastiaan3 zegt, de voorraad modellen hebben flinke actie.

Life is too short to drive boring cars

• snars
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik zit hier met een 308 SW uit 2014 waarvan de infotainment steeds op radio springt als de auto start. Superirritant. Weet iemand of dat te fixen is?

Wat er gebeurt is dit: Ik luister muziek van mijn telefoon via bluetooth. Ik zet de auto af en als ik weer weer opstart springt ie naar radio, niet gemute. Ook als ik een telefoongesprek beëindigt begint de radio weer.

I reject your reality, and substitute my own.

• Waus26
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:36
snars schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:33:
Ik zit hier met een 308 SW uit 2014 waarvan de infotainment steeds op radio springt als de auto start. Superirritant. Weet iemand of dat te fixen is?

Wat er gebeurt is dit: Ik luister muziek van mijn telefoon via bluetooth. Ik zet de auto af en als ik weer weer opstart springt ie naar radio, niet gemute. Ook als ik een telefoongesprek beëindigt begint de radio weer.
Ik denk dat je deze vraag beter in het Peugeot topic kunt stellen?

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07:47
AllSeeyinEye schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:58:
[...]

In het zelfde straatje heb je een ramvolle Camry voor 48k. Ziet er natuurlijk niet echt spannend uit, maar met dik 200pk wel vlot genoeg. En staat op TNGA, dus is echt mijlen verder dan de vorige generatie Toyota's, zoals de Avensis. Rijdt ook nog tien keer beter dan het er uitziet dankzij dat redelijk recente TNGA platform.

• mennoo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:53
Mijn werkgever stelt metalic lak verplicht. Voor de auto die ik op het oog heb, vind in Vernislak zwart verre weg de mooiste kleur.

Om een beetje voorbereid de discussie in te gaan, wat zou voor mijn werkgever de belangrijkste reden zijn voor metalic lak?

Het gaat overigens niet om een lease auto maar eigen wagenpark. Werkgever koopt en verkoopt de auto's zelf.

• Smobbo
mennoo schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:46:
Mijn werkgever stelt metalic lak verplicht. Voor de auto die ik op het oog heb, vind in Vernislak zwart verre weg de mooiste kleur.

Om een beetje voorbereid de discussie in te gaan, wat zou voor mijn werkgever de belangrijkste reden zijn voor metalic lak?

Het gaat overigens niet om een lease auto maar eigen wagenpark. Werkgever koopt en verkoopt de auto's zelf.
Voor een LM gaat het volgens mij over restwaarde. Lijkt me ook relevant voor je werkgever.
De eis metallic lak kwam bij ons voort uit het niet willen hebben van een unilak. Tegenwoordig zijn er echter allemaal andere hippe lak soorten, die worden hier gewoon geaccepteerd.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

mennoo schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:46:

Bij LM's is het idd de restwaarde. Speelt volgens mij minder tegenwoordig, maar zoals je zelf ook in een configurator kunt zien is een metallic lak een duurdere optie dan unilak.
Denk dat je WG dat gewoon overgenomen heeft van een willekeurige leasemij of leaseregeling die ze elders zagen, het is wel zo'n beetje de eerste eis die je overal gesteld ziet. WIl niet zeggen dat er van afgeweken kan worden.
Zou het gesprek in gaan en vragen wat voro hun de drijfveer is. En vervolgens een plaatje laten zien van wat je wilt qua kleur. Mag de wg zelf vergelijken. Dat zegt meer dan 1000 woorden, dan is het eigen inzicht van je wg :)
FWIW: als je een witte Tiguan pakt in metallic lak, is ie een beetje parelmoer / cremewit, terwijl unilak echt wit wit is.

• mennoo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:53
Smobbo schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:57:
[...]

Voor een LM gaat het volgens mij over restwaarde. Lijkt me ook relevant voor je werkgever.
De eis metallic lak kwam bij ons voort uit het niet willen hebben van een unilak. Tegenwoordig zijn er echter allemaal andere hippe lak soorten, die worden hier gewoon geaccepteerd.
The Eagle schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Bij LM's is het idd de restwaarde. Speelt volgens mij minder tegenwoordig, maar zoals je zelf ook in een configurator kunt zien is een metallic lak een duurdere optie dan unilak.
Denk dat je WG dat gewoon overgenomen heeft van een willekeurige leasemij of leaseregeling die ze elders zagen, het is wel zo'n beetje de eerste eis die je overal gesteld ziet. WIl niet zeggen dat er van afgeweken kan worden.
Zou het gesprek in gaan en vragen wat voro hun de drijfveer is. En vervolgens een plaatje laten zien van wat je wilt qua kleur. Mag de wg zelf vergelijken. Dat zegt meer dan 1000 woorden, dan is het eigen inzicht van je wg :)
FWIW: als je een witte Tiguan pakt in metallic lak, is ie een beetje parelmoer / cremewit, terwijl unilak echt wit wit is.
Je ziet inderdaad in een configurator bij een lm dat je Vernis uiteindelijk zelf betaald en matalic krijg je korting op, maar het is zeker geen gratis optie.

Ik dacht zelf ook al te denken om iets van een plaatje te maken. Het kan mij ook niet voorstellen dat bijvoorbeeld een knalrode metalic na 5 jaar/160k zoveel meer opleverd dan een zwarte niet metalic bij de verkoop. En de dealer had de zwarte ook in de showroom staan, zegt ook wel iets denk..

Zit er nog kwaliteit verschil op niet matalic, krast het bijvoorbeeld sneller? Dan zou ik het voor mijn werkgever een beter argument vinden.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Lak is lak en er zit een clearcoat over, dus dat zou niet uit mogen maken. Enige argument zou zijn als je veel schades verwacht te rijden, unilak is makkelijker en daarmee meestal goedkoper om te fixen. Maar of dat nou zo'n goed argument is weet ik niet :P

Wat voor auto en welke kleur(en) gaat het om btw?

• XeNeRgY
Ondertussen heb ik bevestiging gekregen vanuit polestar dat mijn auto medio juni wordt geleverd. of dat de snelst mogelijke leverdatum is weet ik niet, ik had zelf namelijk ook medio juni aangegeven omdat mijn andere auto rond die tijd uit contract loopt. Het is nog een indicatie maar ik verwacht niet dat het ineens oktober gaat worden als ik nu juni te horen krijg. Verder in elk geval de bevestiging gehad dat de auto nu definitief besteld is bij de dealer. In elk geval dus eindelijk een vervolgstap :)

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

BlacKstaR- schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:50:
[...]

Audi Q4 E-tron
Volvo XC40 P8 Recharge
Lexus UX 300e Electric

Ik ga zelf ook voor de Polestar 2. Eigenlijk zelfde reden, iedereen heeft en model 3 plus dat ik voor dezelfde auto meer moet betalen 😆. Verder vind ik de P2 mooier van binnen en buiten en houd ik van comfort die P2 staat wat hoger op de pootjes. Daarom is het voor mij de ideale EV voor 2020. In onze leasecalculator is hij tevens goedkoper dan de M3 AWD op 19inch.
ik heb de XC40 P8 besteld met bijna alles erop en eraan. Ik had em al ge-pre-ordered en hij wordt gegarandeerd geleverd in 2020.
Doorslaggevend was de zithoogte en net wat meer ruimte achterin dan de Polestar 2 die nodig is vanwege het kroost.

Q4 is nog maar de vraag of je die in 2020 kan bemachtigen...

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
Hallo, ik wil me hier ook graag melden. Ben dit jaar aan de beurt een nieuwe leaseauto aan te schaffen. Momenteel rij ik een peugeot die december 2015 nog voor 14% op kenteken is gezet. Gaat om een 308SW waar nu 167.000 km op staat. Oktober loopt mijn contract af.

Leasebudget:
Nog na te vragen

Kilometrage per jaar:
45.000km

Contractduur:
4,5 jaar

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Inclusief

Merkbeleid, zo ja, welke:
Geen merkenbeleid, echter niet volledig elektrisch of diesel (meer)

Overige afhankelijkheden:

Specifieke wensen:
circa 150Pk of meer
Automaat
Station of SUV (hoeft geen megabak te zijn)

Opties: Panoramadak, parkeersensoren en camera

Uiteindelijke keuze:
NNB

Mijn interesse gaat uit naar een Skoda Kodiaq / Peugeot 3008 / VW Tiguan / Volvo XC40.
Je ziet een beetje welke kant ik op wil. Maar met 4,5 jaar en 45K kilometers zijn dat geen goedkope jongens. Dat ik naar 22% ga en meer kwijt ben voor de auto's snap ik, maar ik vraag me af of het binnen mijn leasebudget gaat passen.

Tarz wijzigde deze reactie 27-01-2020 15:20 (33%)
Reden: format aangehouden van OP

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:50

Quad

Selectief doof

@Tarz Zou je dan het stukje code uit de OP willen overnemen en invullen?
Kecin in "Keuze leaseauto - Deel 5"

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Tarz
Quad schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:02:
@Tarz Zou je dan het stukje code uit de OP willen overnemen en invullen?
Kecin in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Done, sorry :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tarz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:54:

Mijn interesse gaat uit naar een Skoda Kodiaq / Peugeot 3008 / VW Tiguan / Volvo XC40.
Je ziet een beetje welke kant ik op wil. Maar met 4,5 jaar en 45K kilometers zijn dat geen goedkope jongens. Dat ik naar 22% ga en meer kwijt ben voor de auto's snap ik, maar ik vraag me af of het binnen mijn leasebudget gaat passen.
Tja, het is natuurlijk erg subjectief, of je dat duur of goedkoop vindt (ik moet 36mnd bij 45k km dus ik vind het goedkoop). Reken op een 1300 aan leasebedrag incl brandstof?

• snars
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Waus26 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:34:
Ik denk dat je deze vraag beter in het Peugeot topic kunt stellen?
Je hebt helemaal gelijk. Stukje context: mijn partner is met een nieuwe baan gestart en krijgt voorlopig een wagen uit de pool. Ze kwam erg ontevreden thuis met die 308, dus ik ging kijken welke ergernissen ik kon verhelpen. Niet genoeg uiteindelijk. Zat ook gewoon niet lekker.

Goed nieuws: ze heeft em weten om te ruilen voor een frisse goed aangeklede Skoda Karoq diesel :*) Voelde meteen goed.

I reject your reality, and substitute my own.

• Waus26
  • Registratie: juli 2009
snars schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:02:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Stukje context: mijn partner is met een nieuwe baan gestart en krijgt voorlopig een wagen uit de pool. Ze kwam erg ontevreden thuis met die 308, dus ik ging kijken welke ergernissen ik kon verhelpen. Niet genoeg uiteindelijk. Zat ook gewoon niet lekker.

Goed nieuws: ze heeft em weten om te ruilen voor een frisse goed aangeklede Skoda Karoq diesel :*) Voelde meteen goed.
Klinkt inderdaad als een goeie deal!

• D_Jeff
@Tarz Wat vind je van de Mazda CX-30 X Luxery automaat met i-Activsense pakket en Schuif/kanteldak optie? ("bommetje vol")

Ik schat dat je kale leasebudget 800 euro / maand / exc. btw gaat zijn -- gebaseerd op de huidige auto. Navragen is alsnog altijd beter.

• GeeMoney
@Tarz ik vraag me af of die wagens in je budget gaan passen. Een beetje 308SW doet denk ik zo’n 650 ex brandstof per maand.
Een Tiguan of Karoq met die kilometers gaat daar echt boven zitten. Ook denk ik dat je realistisch moet zijn met je bijtelling.
Je huidige auto zal 32-38k zijn max schat ik?
Een beetje aangeklede Tiguan tikt zo 48k weg voor de volle 22%.

Als dat allemaal weloverwogen keuzes zijn kan ik je zeker een Tiguan aanraden :p . Hele fijne auto waar ik echt veel plezier en comfort in heb gehad.

• Tarz
GeeMoney schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:11:
@Tarz ik vraag me af of die wagens in je budget gaan passen. Een beetje 308SW doet denk ik zo’n 650 ex brandstof per maand.
Een Tiguan of Karoq met die kilometers gaat daar echt boven zitten. Ook denk ik dat je realistisch moet zijn met je bijtelling.
Je huidige auto zal 32-38k zijn max schat ik?
Een beetje aangeklede Tiguan tikt zo 48k weg voor de volle 22%.

Als dat allemaal weloverwogen keuzes zijn kan ik je zeker een Tiguan aanraden :p . Hele fijne auto waar ik echt veel plezier en comfort in heb gehad.
Bedankt voor de reactie. Die 308SW heb ik destijds van mijn oude werkgever overgenomen. Gelukkig voor mij heb ik een behoorlijk sprong in salaris en functie gemaakt (wat ik toen bruto had, heb ik nu netto), dus ik neem aan dat ik wat meer keuze heb. Collega's (wel ouder en meer ervaring) rijden in VW Passats en vergelijkbaar.

Mijn huidige 308SW heeft een fiscale waarde van 30K (inclusief sensoren/camera/DAB+/diesel & handgeschakeld)

• Tarz
D_Jeff schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:15:
@Tarz Wat vind je van de Mazda CX-30 X Luxery automaat met i-Activsense pakket en Schuif/kanteldak optie? ("bommetje vol")

Ik schat dat je kale leasebudget 800 euro / maand / exc. btw gaat zijn -- gebaseerd op de huidige auto. Navragen is alsnog altijd beter.
Bedankt voor je reactie, ik moet zeggen dat ik de Mazda niet heel mooi vind :X Smaak is persoonlijk, maar hij is mij iets te "rond" als je begijpt wat ik bedoel. Maar toch bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True