@
Hmmbob @
Tsurany
M.b.t. de ruitenwisser; het vriest twee dagen per jaar. De rest van het jaar ben ik 1000 (?) keer een handeling aan het uitvoeren om mijn ruitenwissers aan te zetten, terwijl die automatisch zouden moeten gaan.
In mijn Octavia, kon je het ook gewoon uit zetten, als je dat zou willen.
Daarnaast; het ding heeft een thermometer, dus als dat echt zo'n grote zorg is, zet het dan uit <0.
Geen complexe handeling, maar wel irritant, wetende dat het ook anders kan.
De lane keeping assistent vind ik vooral wat nerveus op smallere rijstroken. Hij corrigeert vrij vaak en wat laat, waardoor je als een dronkelap over de weg gaat. Merkte dit bijvoorbeeld gisteren bij een paar glooiende bochten in de N470. De combinatie met knipperen heb ik nog niet bewust meegemaakt. Denk dat deze functie uit gaat (wat idd via het touch screen moet).
Mbt carplay/AA, ben er inderdaad ook bang voor dat dit de overhand gaat nemen. Maar weer een handeling bij het wegrijden erbij die vertraagt. Het gaat namelijk niet automatisch goed naar mijn huidige ervaring. Het is:
- Telefoon aansluiten
- Starten
- telefoon ontgrendelen
- Wachten tot de headunit doorheeft dat AA gebruikt kan worden
Goed, het geeft wel tijd om de cruise control te activeren, de stop-start uit te zetten en de ruitenwissers aan te zetten
@
jongetje ik noemde het toen ik de V60 kreeg inderdaad al de takeoff checklist
@
Highfive95 Zit even in mijn mail te kijken; zie dat de bestelling op 4 oktober is doorgezet naar fleet support.
Vergeet trouwens nog twee dingen te noemen:
- De achterklep is elektrisch. Was voor mij niet nodig geweest, want dit wordt er niet bepaald sneller van. Met de hand open trekken kan wel, maar gaat zo mogelijk nog trager. En voelt ook alsof je iets aan het slopen bent. Daarnaast gaat ie (wellicht door de elektra) niet heel ver open, wat inhoudt dat ik er matig onder pas (door lengte)
- keyless entry en go is beter geimplementeerd dan bij Volvo, waar ik geregeld gefrustreerd voor een dichte achterdeur stond. Maar ook hier; niet elke ontwikkeling is een verbetering. Waar laat ik die sleutel? Hing mij prima aan de stuurkolom.
Maargoed, ben dan ook een beetje een ouwe zeikerd... Vroeger was alles beter... Met mijn 36 jaren oud
[
Voor 21% gewijzigd door
MikeyMan op 10-01-2020 09:48
]