Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DonKui
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-02 09:25
Heb je dan gekozen voor de RWD met extra range?
Road-runner83 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:25:
[...]

Alleen bij Ford alvast reserveren en later overzetten naar lease.

@P_Tingen Qua lease zit hij ongeveer 100 onder een Tesla model 3 SR.

Hij is dus redelijk vergelijkbaar met de Tesla model 3 SR alleen dan groter, stuk mooier en meer rijbereik als het goed is :)

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:29
@DonKui Nee de normale (75KWH) maar die zou 450km moeten kunnen halen. En als dat 400 is dan is dat ook prima :).

Tesla model 3 SR = 50KWH en zou 315km moeten kunnen halen. Volgens collega's is dit nu in de winter zo'n 270km.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Road-runner83 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:35:
@DonKui Nee de normale (75KWH) maar die zou 450km moeten kunnen halen. En als dat 400 is dan is dat ook prima :).

Tesla model 3 SR = 50KWH en zou 315km moeten kunnen halen. Volgens collega's is dit nu in de winter zo'n 270km.
Met de SR+ haal je echt geen 400km kilometers hoor... behalve in de WLTP test

Mijn LinkedIn!

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:29
@DennusB Het is niet duidelijk te zien in bovenstaande post maar het eerste stuk gaat over de Mustang Mach E ;)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Road-runner83 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:41:
@DennusB Het is niet duidelijk te zien in bovenstaande post maar het eerste stuk gaat over de Mustang Mach E ;)
Ah, dat verklaart een hoop haha.

Mijn LinkedIn!

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:43

P_Tingen

omdat het KAN

gwystyl schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:12:
[...]
@P_Tingen Als er keuze is tussen een afgeladen CX-3 en "kale" CX-30, zou ik toch de CX-30 nemen denk ik. Ik weet niet zeker of de CX-3 GT-M(line?) een sportonderstel heeft, maar iig wel leren sportstoelen. Ik vond in de 3 de standaard stoelen fijner, en Mazda heeft vanaf de basisversie al heel erg veel standaard. Je hoeft dus niet zoals bij sommige (Europese) merken cruise controle, navigatie (AA en ACP) of airco aan te vinken.
Dat is zeker waar. Als je kijkt wat je standaard in de CX30 krijgt dan word je daar stil van. Omdat ik graag ACC wil, moet ik wel 1 stapje omhoog en zou ik bij de comfort uitvoering uitkomen.

Edit:
Nou, we zijn er wel uit denk ik. Ik had een lichte voorkeur voor de CX-3, maar ik wilde graag adaptive cruise control en dat kan bij de CX-3 alleen op de GT-M uitvoering en die is vrij prijzig. En heeft een ieniemienie kofferbak want Bose subwoofer. Vervolgens kwamen de Captur en de CX30 op mijn vizier. Beide vond ik wel een mooi uiterlijk hebben, maar de Captur werd hier al snel afgeserveerd als een ouwelullenbak. Nou mag ik al lang in de bejaardensoos en ligt zelfs Abraham al op de loer, maar een ouwelul genoemd te worden is wat veel van het goede.

Eigenlijk is het al te gek dat ik me er iets van aantrek, maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Enfin, ik heb wat plussen en minnen op een rij gezet om de keuze te bepalen tussen de Captur en de CX30

Vóór de Captur Initiale Paris:
- Prijs (2 tientjes netto)
- Uitrusting
- 360 graden view
- Automaat

Vóór de Mazda CX-30 SkyActive-X Comfort
- Looks
- Iets minder voorkomend'
- Geen ouwelullenbak
- 180 pk (0-100 in 8.5s)
- Merk Mazda betrouwbaarder
- Veiliger
- Duidelijker infotainment systeem
- Snellere navigatie
- Veiligere auto
- Stiller van binnen (geen windgeruis)
- Zuiniger (= minder vaak tanken)

Dus dank allen, we gaan bestellen en bedenk zelf maar welke het geworden is :+

P_Tingen wijzigde deze reactie 19-12-2019 22:19 (51%)

... en gaat over tot de orde van de dag

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
P_Tingen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:48:
[...]

Dat is zeker waar. Als je kijkt wat je standaard in de CX30 krijgt dan word je daar stil van. Omdat ik graag ACC wil, moet ik wel 1 stapje omhoog en zou ik bij de comfort uitvoering uitkomen.

Edit:
Nou, we zijn er wel uit denk ik. Ik had een lichte voorkeur voor de CX-3, maar ik wilde graag adaptive cruise control en dat kan bij de CX-3 alleen op de GT-M uitvoering en die is vrij prijzig. En heeft een ieniemienie kofferbak want Bose subwoofer. Vervolgens kwamen de Captur en de CX30 op mijn vizier. Beide vond ik wel een mooi uiterlijk hebben, maar de Captur werd hier al snel afgeserveerd als een ouwelullenbak. Nou mag ik al lang in de bejaardensoos en ligt zelfs Abraham al op de loer, maar een ouwelul genoemd te worden is wat veel van het goede.

Eigenlijk is het al te gek dat ik me er iets van aantrek, maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Enfin, ik heb wat plussen en minnen op een rij gezet om de keuze te bepalen tussen de Captur en de CX30

- Uitrusting
- 360 graden view
- Automaat

- Looks
- Geen ouwelullenbak
- 180 pk (0-100 in 8.5s)
- Veiliger
- Snellere navigatie
- Veiligere auto

Goede keuze!

Ik neem aan dat de CX30, net als de Mazda 3 over een 360-graden camera beschikt indien je het i-Activsense pakket hebt?

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 19:36
Dj-sannieboy schreef op donderdag 19 december 2019 @ 23:29:
[...]

Goede keuze!

Ik neem aan dat de CX30, net als de Mazda 3 over een 360-graden camera beschikt indien je het i-Activsense pakket hebt?
Dat klopt, maar dat optionele pakket kun je alleen kiezen wanneer je de luxury uitvoering hebt.

Maar idd goede keuze! Heb zelf ook een CX-30 in bestelling staan :+

Welke kleur is het geworden?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Robsta86 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 05:41:
[...]
Dat klopt, maar dat optionele pakket kun je alleen kiezen wanneer je de luxury uitvoering hebt.

Maar idd goede keuze! Heb zelf ook een CX-30 in bestelling staan :+

Welke kleur is het geworden?
Ja, de luxury versie viel buiten mijn budget, en daarmee dus ook de 360 graden camera. De kleur wordt soul red

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:42:
Gaaf @XeNeRgY!
Hij staat bij mij zo ver eenzaam bovenaan mijn shortlist dat hij feitelijk zijn eigen lijstje heeft.
Maar de achterbank en kofferbak? Hij oogt me zo krap :( Ergens ben ik een wagon fan maar veel hatchbacks hebben ook meer dan genoeg ruimte en een SUV voelt qua leeftijd een beetje zozo maar op moment word ik nergens echt enthousiast van :/

Mijn boefje is liev!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:42
Tja ik ben nu die vijfdeurs Mondeo gewend en die is qua kofferbak geniaal. Inderdaad zal de Polestar 2 een sukje krapper zijn. Achterbank kan ik niet goed inschatten, maar dat hij groot genoeg zal zijn voor mijn kinderen geloof ik wel.
De kofferbakruimte van mijn Mondeo gebruik ik een paar keer per jaar, maar übernoodzakelijk is het ook weer niet :)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:45:
Tja ik ben nu die vijfdeurs Mondeo gewend en die is qua kofferbak geniaal. Inderdaad zal de Polestar 2 een sukje krapper zijn. Achterbank kan ik niet goed inschatten, maar dat hij groot genoeg zal zijn voor mijn kinderen geloof ik wel.
De kofferbakruimte van mijn Mondeo gebruik ik een paar keer per jaar, maar übernoodzakelijk is het ook weer niet :)
Ja dat heb ik dus wel en juist het D segment is erg fijn qua breedte want dat gaat vaak net niet... Twijfel, twijfel... Eigenlijk weet ik nu al dat die Polestar me daardoor in het weekend gaat irriteren maar hij is wel gaaf!!

Mijn boefje is liev!

• aerofreak
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:18

aerofreak

Steve Jobs

Ik kreeg van de werkgever de voorwaarden voor de nieuwe auto om uit te gaan zoeken. Nu staat er in die voorwaarden "werkgeversbijtelling privégebruik: 2,7% van de cataloguswaarde (jaarbasis)". Weet iemand wat moet ik mij hierbij moet voorstellen?

Of is het zo simpel dat op een auto van €30k je €810 pj (=2,7%) betaalt aan je werkgever?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:34
@aerofreak je betaalt 2.7% per jaar als je de auto privé wilt gebruiken. Dat bedrag komt bovenop je bijtelling maar is wel een bruto bedrag (netto dus lager). Via berekenhet.nl kun je bij de bijtelling berekenen ook de eigen bijdrage toevoegen voor een totaalplaatje.

@JB de Polestar 2 valt in het D segment. Ik verwacht dus meer ruimte dan in een golf of 308.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 20-12-2019 19:42 (15%)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:59

t_captain

Moderator General Chat
Die werkgever berekent gewoon de BTW-correctie privégebruik door (dat zijn voor de werkgever extra kosten).

Dat is de eigen bijdrage. Die gaat van je nettoloon af.

Dan moet je nog bijtellen. Je telt 22% van de cataloguswaarde bij je belastbaar inkomen. De eigen bijdrage mag daar weer vanaf. Resultaat:

* bijtelling 6600 - 810 = 5790 per jaar => ongeveer 3k extra belasting
* 810 eigen bijdrage
Netto per maand 350-370.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
XeNeRgY schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:40:
@aerofreak je betaalt 2.7% per jaar als je de auto privé wilt gebruiken. Dat bedrag komt bovenop je bijtelling maar is wel een bruto bedrag (netto dus lager). Via berekenhet.nl kun je bij de bijtelling berekenen ook de eigen bijdrage toevoegen voor een totaalplaatje.

@JB de Polestar 2 valt in het D segment. Ik verwacht dus meer ruimte dan in een golf of 308.
Wielbasis is echter maar 2,7 meter, waarmee hij tegenwoordig dichter bij het C-segment valt dan het D-segment. Kia Niro heeft bijvoorbeeld ook een wielbasis van 2,7 meter.

• Wadam
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 09:08
Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe lease auto. Ik heb mijzelf al aardig verdiept en gezien mijn budget en de mogelijkheden van auto's kom ik tot twee opties:

- Ford Focus (hatchback). Voordelen rijker uitgerust, maar minder ruimte.

- Toyota Corolla ST Voordelen ruimte (heb 2 kleine kinderen), automaat. Nadeel is dat deze wat minder rijk is uitgerust.

Ik gebruik de auto met name voor woon-werk verkeer, dus ik wil hem daarop ook uitkiezen. Dus ruimte weegt wel mee, maar telt niet heel zwaar.
Gezien ik veel files meepak, gaat mijn voorkeur uit naar de Toyota. Vind alleen de Focus een stuk sportiever/mooier. Wat zijn de ervaringen met het file rijden met de automaat (1.8) van de Corolla?

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:17
Wadam schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:54:

- Ford Focus (hatchback). Voordelen rijker uitgerust, maar minder ruimte.

- Toyota Corolla ST Voordelen ruimte (heb 2 kleine kinderen), automaat. Nadeel is dat deze wat minder rijk is uitgerust.

Wat zijn de ervaringen met het file rijden met de automaat (1.8) van de Corolla?
Het type favoriete automaat is erg persoonlijk. Je moet ze dus beiden proberen. Persoonlijk vind ik de CVT de beste automaat van allemaal, daarna de reguliere getrapte koppelomvormer en pas daarna de DSG. Maar er zijn ook mensen die zweren bij de DSG. Bij de Ford Focus staat een getrapte-8 automaat. Is dat met koppelomvormer of DSG? DSG vind ik bij acceleratie wel erg prettig, maar bij verkeerslichten en in de file matig. CVT jaagt de motor in de toeren als je een keertje snel accelereert, dus heb je meer lawaai. Voor filerijden vind ik de CVT geweldig.

Ook de voorkeur hybride/elektrisch/benzine is erg persoonlijk. Ik vind hybride geweldig. Anderen vinden het zwaar kl***. Voordeel van hybride merk je vooral in de file en bij het wegrijden bij het verkeerslicht.

• Wadam
Trommelrem schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:08:
[...]

Het type favoriete automaat is erg persoonlijk. Je moet ze dus beiden proberen. Persoonlijk vind ik de CVT de beste automaat van allemaal, daarna de reguliere getrapte koppelomvormer en pas daarna de DSG. Maar er zijn ook mensen die zweren bij de DSG. Bij de Ford Focus staat een getrapte-8 automaat. Is dat met koppelomvormer of DSG? DSG vind ik bij acceleratie wel erg prettig, maar bij verkeerslichten en in de file matig. CVT jaagt de motor in de toeren als je een keertje snel accelereert, dus heb je meer lawaai. Voor filerijden vind ik de CVT geweldig.

Ook de voorkeur hybride/elektrisch/benzine is erg persoonlijk. Ik vind hybride geweldig. Anderen vinden het zwaar kl***. Voordeel van hybride merk je vooral in de file en bij het wegrijden bij het verkeerslicht.
Dank je voor je antwoord! Voor de volledigheid, de Focus is zonder automaat.

• Waus26
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Wadam schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:35:
[...]

Wat vind je belangrijk qua uitrusting? De Focus heeft een aantal uitvoeringen maar vooral veel losse pakketten en de Corolla is standaard aardig rijk uitgerust en gaat voornamelijk vooruit in een aantal opties wanneer je een duurdere uitvoering neemt.

Dus het is belangrijk welke eisen je het belangrijkste vindt. Daarnaast is de Focus ook als ST te krijgen natuurlijk :)

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:17
Wadam schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:35:
[...]
Toyota. Ik zou de Ford dan echt laten staan. Schakelen is voor fun auto's en voor fun ritten. Maar niet voor woon-werk verkeer waarvan meer dan 50% file is. Er moeten wel heel heel heel heel heel veel meer opties in de Ford zitten, wil dat het ontbreken van de automaat rechtvaardigen.

Trommelrem wijzigde deze reactie 31-12-2019 10:45 (11%)

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:25

Quad

Selectief doof

@Wadam ik denk dat je dan je voorkeur kunt laten leiden door de transmissie. Wil je schakelen? Dan de Ford, wil je een automaat dan de Toyota.

Welke versie van de Toyota heb je op het oog? Ik had uiteindelijk een optie tussen de Kia Niro DynamicLine en de Toyota Business. Toyota viel af door de hoge achterbank en de hele lage zit. Automaat zelf en het rijden in de auto was een zeer fijne ervaring. Tevens miste ik een basale optie als spiegel verwarming en regensensor.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Wadam
Quad schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:56:
@Wadam ik denk dat je dan je voorkeur kunt laten leiden door de transmissie. Wil je schakelen? Dan de Ford, wil je een automaat dan de Toyota.

Welke versie van de Toyota heb je op het oog? Ik had uiteindelijk een optie tussen de Kia Niro DynamicLine en de Toyota Business. Toyota viel af door de hoge achterbank en de hele lage zit. Automaat zelf en het rijden in de auto was een zeer fijne ervaring. Tevens miste ik een basale optie als spiegel verwarming en regensensor.
Gezien het budget waarschijnlijk de Active, ik heb begrepen dat deze ook Carplay gaat ondersteunen. Daarnaast heb je nog de business. Waar het mij nog onduidelijk is wat precies het verschil is. Maar daarom ga ik eind van de week even langs de dealer, ook voor een proefrit.

Evt. met bijbetaling kan ik gaan voor een Dynamic.

• XeNeRgY
Sowieso proefritten maken. Ik had een mooie shortlist (o.a. Passat, A4) die al direct afvielen nadat ik een km had gereden en een auto (XC40 T6) die ik super vond, ondanks dat deze niet zo praktisch is. Je eerste indruk en gevoel moeten ook goed zijn. Specs en prijzen is natuurlijk ook relevant maar weegt bij mij niet op tegen de daadwerkelijke indruk als je in de auto zit.

En daarom heb ik een auto besteld via internet die ik nog nooit in het echt gezien heb :+

XeNeRgY wijzigde deze reactie 31-12-2019 12:02 (8%)

• Waus26
  • Nu online
Wadam schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:42:
[...]
Waar het mij nog onduidelijk is wat precies het verschil is. Maar daarom ga ik eind van de week even langs de dealer, ook voor een proefrit.

Je kan op deze pagina de modellen vergelijken toch?

• Wadam
Waus26 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:56:
[...]

Je kan op deze pagina de modellen vergelijken toch?
Klopt, ook gedaan.

Maar in die vergelijking zouden beide modellen gelijk zijn.

Bij de Business staat:

Belangrijkste kenmerken:
16" lichtmetalen velgen
LED parabola koplampen

Bij de Active:

Belangrijkste kenmerken (extra t.o.v. Comfort):
Airconditioning, climate control, links/rechts gescheiden klimaatzones
Toyota Touch® 2 multimediasysteem
16" lichtmetalen velgen

• Waus26
  • Nu online
Wadam schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:25:
[...]

Klopt, ook gedaan.

Maar in die vergelijking zouden beide modellen gelijk zijn.

Bij de Business staat:

Belangrijkste kenmerken:
16" lichtmetalen velgen
LED parabola koplampen

Bij de Active:

Belangrijkste kenmerken (extra t.o.v. Comfort):
Airconditioning, climate control, links/rechts gescheiden klimaatzones
Toyota Touch® 2 multimediasysteem
16" lichtmetalen velgen
Je kan aan de linkerkant maximaal drie uitvoeringen kiezen en die volledig vergelijken op basis van alle losse kenmerken. Denk dat je dat even gemist hebt?

• steffeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:27
P_Tingen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:48:
[...]

Edit:

- Uitrusting
- 360 graden view
- Automaat

- Looks
- Geen ouwelullenbak
- 180 pk (0-100 in 8.5s)
- Veiliger
- Snellere navigatie
- Veiligere auto

Gefeliciteerd! Goede keuze (vind ik, zelf ook besteld :+ ). Vond hem echt super rijden, zat nog te twijfelen tussen een focus station ivm ruimte (dus praktisch), maar de cx30 reed echt heerlijk plus al die opties!

• Wadam
Waus26 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:30:
[...]

Je kan aan de linkerkant maximaal drie uitvoeringen kiezen en die volledig vergelijken op basis van alle losse kenmerken. Denk dat je dat even gemist hebt?
Nee, niet gemist. Alleen als ik deze vergelijking maak, dan zie ik overal dezelfde vinkjes. Of ik moet totaal ergens over heen kijken..

Neemt niet weg dat ik toch naar de dealer ga en dat ze daar het verschil uiteraard weten. ;)

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-02 20:33
Wadam schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:42:
[...]

Gezien het budget waarschijnlijk de Active, ik heb begrepen dat deze ook Carplay gaat ondersteunen. Daarnaast heb je nog de business. Waar het mij nog onduidelijk is wat precies het verschil is. Maar daarom ga ik eind van de week even langs de dealer, ook voor een proefrit.

Qua uitrusting geen verschil alleen een verschil van 1500,- wat een business uitvoering goedkoper is en dat scheelt weer iets aan bijtelling. Ik heb nu de eerste 9000km in 3,5 maanden gereden met de TS en het bevalt mij uitstekend, zeker het automatisch rijden in de file.
Ik had iets meer budget en ben gegaan voor de 2.0 business plus en heb bewust geen Focus genomen omdat een automaat erg duur werd en een vergelijkbaar uitgevoerde (en de pk’s) Octavia ook te duur zou worden.

• Waus26
  • Nu online
Wadam schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:42:
[...]

Nee, niet gemist. Alleen als ik deze vergelijking maak, dan zie ik overal dezelfde vinkjes. Of ik moet totaal ergens over heen kijken..

Neemt niet weg dat ik toch naar de dealer ga en dat ze daar het verschil uiteraard weten. ;)
De Active en Business lijken gelijk inderdaad. Had zelf de Dynamic er bij geklikt, dan is er wel verschil :)

Ben wel benieuwd naar de keuze en vergelijking. Ik rijd tot uiterlijk juli in een Polo uit 2015 (14% bijtelling) en mag medio april een nieuwe auto uitzoeken. Zit zelf ook te kijken naar de Focus en Corolla (beide ST) maar ook naar de Kia Ceed. Daarnaast heb ik het gevoel dat mijn werkgever de 308 SW uit 2018 van een vertrekkende collega bij mij wil slijten... Maar daar ben ik niet zo happig op. Die moet dan namelijk nog twee jaar en is qua bijtelling vergelijkbaar aan een Focus/Corolla/Ceed.

Ook erg nieuwsgierig naar de nieuwe Leon ST en de prijs van de nieuwe Leon en Octavia..

Waus26 wijzigde deze reactie 31-12-2019 16:11 (7%)

• XeNeRgY
De 308 is in mijn ogen niet per definitie een mindere auto dan de 3 die jij opnoemt. Het model is natuurlijk wel wat ouder. Tegenover mijn A3 vind ik het geen mindere auto in elk geval.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Wadam Ik verbaas me er over dat je de Focus als meer uitgerust noemt. Bij dezelfde cataloguswaarde kwam ik er namelijk steeds op uit dat de Corolla goedkoper en/of beter uitgerust is.
Ik heb zelf mede daardoor gekozen voor de Corolla, waar ik nu zo'n 18.000km mee gereden heb.
De auto moet je echt rijden om er achter te komen of je het fijn vindt. De e-CVT heeft niet meer zo het geloei wat je altijd leest over CVT automaten, maar het is wel behoorlijk afstandelijk. Voor filerijden vind ik dat prima. ACC en lane keep assist werken vrij goed (veel minder agressief/nerveus dan in de ook genoemde Ceed), wat zorgt voor een ontspannen rit. Ik zou hem echter niet snel meenemen om voor de lol een eindje vlot mee te gaan sturen. Het onderstel kan het wel aan, maar de auto nodigt er totaal niet toe uit.
Bij de Focus verwacht ik een beetje het tegenovergestelde. Zeker met handbak nodigt die veel meer uit tot leuk/snel rijden, maar ik weet niet hoe ontspannen hij rijdt in de file.
Naast deze twee zou ik ook de Ceed gaan bekijken en rijden. Die is ook goed uitgerust voor een schappelijk bedrag, en ligt er qua rijbeleving tussenin. Vlot schakelende DCT, meer vermogen dan de Corolla en prima stoelen en onderstel.
Alle nieuwe Corolla's krijgen trouwens Carplay en Android auto. De Ceed en Focus hebben het al.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

steffeh schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:31:
[...]
Gefeliciteerd! Goede keuze (vind ik, zelf ook besteld :+ ). Vond hem echt super rijden, zat nog te twijfelen tussen een focus station ivm ruimte (dus praktisch), maar de cx30 reed echt heerlijk plus al die opties!
Haha, ik heb niet eens een proefrit gemaakt; ik geloof zo ook wel dat hij goed rijdt

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08-01 18:20
Trommelrem schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:08:
[...]

Cvt bak vind ik persoonlijk een verschrikelijke jankbak van wege de hogen toeren.alleen al daarom zou ik die laten staan. Daar door is de auto gewoon rumurig .dsg is stil en ook prima voor in de file. En bij het weg rijden bij de stoplichten ook geen issue hoor

Maar het is persoonlijk. Ga vooral rijden met alle bij de autos

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

De corolla smoelt best goed al raak je nu meer en meer gewend omdat je ze best veel ziet. Maar het interieur met het gedateerde dashboard en een voor mij slechte zitpositie waren een dikke no go. Over de cvt is genoeg gezegd, you hate it or you love it... I hate it ;)

Maar goed zoveel mensen zoveel wensen, gelukkig maar anders werd het erg saai op de weg.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• D.deJong
mikerosauer schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 01:20:
[...]

Cvt bak vind ik persoonlijk een verschrikelijke jankbak van wege de hogen toeren.alleen al daarom zou ik die laten staan. Daar door is de auto gewoon rumurig .dsg is stil en ook prima voor in de file. En bij het weg rijden bij de stoplichten ook geen issue hoor

Maar het is persoonlijk. Ga vooral rijden met alle bij de autos
Als je met een DSG gas geeft dan klimt hij toch ook in de toeren en maakt een hoop herrie, die van mij destijds tenminste wel. De 2.0 is in ieder geval heerlijk stil en als je normaal rijdt dan hoor ik niks janken, ik vindt het een beetje napraterij van de autojournalisten.
Ik werd er eerder gek van dat die DSG in de 7e versnelling 50 wil gaan rijden.

D.deJong wijzigde deze reactie 01-01-2020 02:30 (5%)

• mikerosauer
D.deJong schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 02:29:
[...]

Als je met een DSG gas geeft dan klimt hij toch ook in de toeren en maakt een hoop herrie, die van mij destijds tenminste wel. De 2.0 is in ieder geval heerlijk stil en als je normaal rijdt dan hoor ik niks janken, ik vindt het een beetje napraterij van de autojournalisten.
Ik werd er eerder gek van dat die DSG in de 7e versnelling 50 wil gaan rijden.
Tuurlijk klimt hij dan in de toeren maar veel minder dan met een Cvt bak dat was mijn ervaring .daarom die na 3 maanden ingeruild .die vond ik altijd jankerig vanwege de hogere toeren.werdt ik hellemaal gek van

Daarom ook nooit geen Toyota hybride voor mij die gebruiken ook die in mijn ogen verschrikkelijk cvtbak

Deze met dsg loopt veel rustiger ook met normaal rijden/cruizen

Als in de sportstand rijdt heb je dat probleem niet of je laat je DSG software aanpassen 🤓 zo wie zo schakelt hij dan fijner. Loopt de bak wat langer in de trappen.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:15
mikerosauer schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 07:48:
[...]

Tuurlijk klimt hij dan in de toeren maar veel minder dan met een Cvt bak dat was mijn ervaring .daarom die na 3 maanden ingeruild .die vond ik altijd jankerig vanwege de hogere toeren.werdt ik hellemaal gek van

Daarom ook nooit geen Toyota hybride voor mij die gebruiken ook die in mijn ogen verschrikkelijk cvtbak

Als in de sportstand rijdt heb je dat probleem niet of je laat je DSG software aanpassen 🤓 zo wie zo schakelt hij dan fijner. Loopt de bak wat langer in de trappen.
Ik gok dat beide bakken zich wel ontwikkelen. Dus welke generatie was het die zo jankte? ;)
De DSG in mijn vorige auto (2018 Octavia) vond ik best prettig rijden in de file en ook vlot genoeg weg bij een stoplicht. Ik vond alleen het snelle opschakelen best irritant, de sportstand vond ik dan weer te ‘loeierig’ doordat hij juist heel laat schakelt. De tussenstand miste ik zeg maar :) .

• mikerosauer
Smobbo schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 08:32:
[...]

Ik gok dat beide bakken zich wel ontwikkelen. Dus welke generatie was het die zo jankte? ;)
De DSG in mijn vorige auto (2018 Octavia) vond ik best prettig rijden in de file en ook vlot genoeg weg bij een stoplicht. Ik vond alleen het snelle opschakelen best irritant, de sportstand vond ik dan weer te ‘loeierig’ doordat hij juist heel laat schakelt. De tussenstand miste ik zeg maar :) .
Was een ford uit 2015 dan flipper je toch zelf .na een software aanpassing rijdt dat net even fijner.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
[...]

Dat ligt toch echt aan de auto en automaat. De Prius vind ik ook teveel toeren maken(iig de 2015/2016 versie), maar ik heb nu zelf een Fusion/Mondeo en die rijdt juist heel erg stil. Hij gaat alleen echt toeren maken als je het gas vol intrapt wat maar zelden nodig is. En als je het gas vol intrapt gaan de meeste DSGs ook hoog in de toeten zien.
Het is net als met zo'n beetje elke automaat, je hebt heel rustige en soepele en er zijn er die veel lawaai maken, verkeerd schakelen en schokkerig zijn.

[removed]

• D.deJong
[...]

Nog niet met de nieuwe Corolla gereden dus. Dat zou je eens moeten doen voordat je hier iemand advies geeft aan de hand van een negatieve ervaring uit 2015.
Voor rustige rijders is er niks aan de hand, als je daarentegen denkt dat je altijd volgas weg moet bij het verkeerslicht dan moet je wellicht iets anders overwegen of een keer volwassen worden.
De opmerking over zelf flipperen en de benodigde software aanpassingen zeggen mij genoeg over de supioriteit van een DSG bak, die is er niet.

D.deJong wijzigde deze reactie 01-01-2020 09:38 (16%)

• mikerosauer
D.deJong schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:26:
[...]

Nog niet met de nieuwe Corolla gereden dus. Dat zou je eens moeten doen voordat je hier iemand advies geeft aan de hand van een negatieve ervaring uit 2015.
Voor rustige rijders is er niks aan de hand, als je daarentegen denkt dat je altijd volgas weg moet bij het verkeerslicht dan moet je wellicht iets anders overwegen of een keer volwassen worden.
De opmerking over zelf flipperen en de benodigde software aanpassingen zeggen mij genoeg over de supioriteit van een DSG bak, die is er niet.
Ja ook daar in gereden met een proefrit was de zelfde ervaring. Dat zeg ik ook niet alleen hij is wel veel fijner dan de cvt bak maar ook zonder de aanpassing ik stoor me er niet aan dat die snel door schakelt als het moet of wil rij ik in de S stand..
Sportief rijden met de DSG maakt het nog geen jankbak dat had ik met de cvt wel ook met de nieuwe corrola

Maar goed je hebt liefhebbers van de DSGbak of haters het is een goede automaat mist optijd onderhoudt. Maar dat geld voor elke bak.

• Kriss0r
  • Laatst online: 13:13
Wadam schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:42:
[...]

Toen ik in september langs ben geweest bleek dat style = business

Uiteindelijk heb ik niet voor de Toyota gekozen omdat mijn rechtervoet en de CVT geen vriendjes werden tijdens de proefrit, de hud niet aan te passen zou zijn en ikzelf niet fatsoenlijk op de achterbank kan zitten.

Heb uiteindelijk voor Seat Leon Style met DSG en adaptieve cruise control + sportstoelen gekozen

Je hebt je budget niet genoemd maar ga vooral proefrijden om je smaak te bepalen en vraag van garages zelf concurrerende leaseoffertes op. Jouw wagenparkbeheerder kan met een concurrerende offerte naar je leasemaatschappij gaan om een deal te maken.

• JRutten.
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 26-01 13:53
Cvt icm rustig rijgedrag is een geweldige combinatie. De traploze bak geeft rust en veel meer een glijdend gevoel over de weg. Echter, wil je voornamelijk planken (een rijders auto) dan is een dgt bak weer in het voordeel, aangezien deze veel beter communiceert wat de motor doet. Beide bakken hebben naar mijn inziens voordelen die erg gelinkt zijn aan de rijstijl en verwachtingen van de bestuurder. Ga ze daarom gewoon ervaren!

• mikerosauer
JRutten. schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:59:
Cvt icm rustig rijgedrag is een geweldige combinatie. De traploze bak geeft rust en veel meer een glijdend gevoel over de weg. Echter, wil je voornamelijk planken (een rijders auto) dan is een dgt bak weer in het voordeel, aangezien deze veel beter communiceert wat de motor doet. Beide bakken hebben naar mijn inziens voordelen die erg gelinkt zijn aan de rijstijl en verwachtingen van de bestuurder. Ga ze daarom gewoon ervaren!
dat klopt dus niet want ik elke versnelling/trap maakt de CVT bak meer toeren dan de DSG daar door mee herrie in de auto wat ik als zeer storend heb ervaren.

ook als je een rustige rijstijl hebt is de DSG in mijn ogen een betere keuze

• redwing
  • Nu online
mikerosauer schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:24:
[...]

dat klopt dus niet want ik elke versnelling/trap maakt de CVT bak meer toeren dan de DSG daar door mee herrie in de auto wat ik als zeer storend heb ervaren.

Toch is dit echt onzin :) Een CVT schakelt nergens en blijft laag in zijn toeren (als je rustig rijdt), terwijl een DSG altijd zijn toeren omhoog laat gaan voordat ie naar de volgende versnelling gaat (duh ;) )

Nogmaals ligt het puur aan de auto en de versie van CVT/DSG die je hebt gereden. Ik rijd in veel verschillende auto's en bij sommig is de CVT veel rustiger terwijl bij andere de DSG juist fijner is. Een Prius CVT vind ik b.v. ook een loeibak, de Fusion/Mondeo die ik nu heb rijdt juist extreem stil. Ik zou dus liever een fatsoenlijke DSG hebben dan een Prius, maar de CVT van de Ford is weer duidelijk stiller dan de meeste DSGs.

Gewoon een proefrit maken en kijken welke auto je het beste bevalt. Ik heb b.v. ook een K5(optima) gereden die een perfecte combinatie was van een automaat en zelf flipperen. Sluit dus niet bij voorbaat bep. automaten uit :)

[removed]

• mikerosauer
@redwing het is uberhaupt en persoonlijke keuze . maar dit is mijn bevindingen. en zeker ga rijden en voelen.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Hangt natuurlijk ook van de motorisering af. Met een sterke motor zal een DSG ook niet zo flink in de toeren hoeven te klimmen. Met een 1.0 TSI moet er nu eenmaal flink toeren gemaakt worden om enig vermogen eruit te krijgen.

• D.deJong
mikerosauer schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Kwats

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Dat een Toyota Prius/Auris veel lawaai maakt komt niet door de CVT, maar door de matige isolatie van de motorruimte. Ga maar eens een Lexus IS300h proefrijden. Misschien dat de RAV4 ook beter is geïsoleerd.
Technisch gezien is een CVT superieur aan welke sequentiële bak dan ook. Het was na 1 race meteen verboden in de F1. In Europa is het alleen nooit aangeslagen door de negativiteit van de autopers.

• D.deJong
Ga eens rijden in de 2.0 van Toyota, er is altijd power genoeg om niet tot de bodem te gaan. Een DSG met 1.0 of 1.2 is mij ook opgevallen als zijnde luidruchtig, hoe meer koppel en pk’s hoe minder toeren er nodig zijn om vooruit te komen.
Ik stoorde mij bijvoorbeeld heel erg aan het gebrom als je 60 in zijn 7 rijdt, zo heeft gelukkig iedereen zijn eigen beleving maar meld het hier niet als enige waarheid.

D.deJong wijzigde deze reactie 01-01-2020 13:06 (26%)

• XeNeRgY
Daarom het simpele advies (wat overigens geldt voor de totale beleving en niet enkel de transmissie) om eerst een proefrit te maken en dan op basis daarvan te bepalen of de auto bevalt.

Los daarvan moet je ook wennen aan een automaat. Die in de 308 is compleet anders dan de DSG die ik daarvoor had. Even wennen, maar je weet snel genoeg hoeveel gas je moet geven om door te schakelen of juist hoog in de toeren te komen. Plankgas leidt altijd tot schokken en loeien, dat deed de XC40 T4 ook en dat is toch een prima automaat.

• mikerosauer

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Vandaar mijn eerdere opmerking "you hate it or you love it" die cvt is ongetwijfeld voor vele een fijne automaat maar voor vele blijft een sequentiële/dsg prettiger rijden(ook mijn voorkeur)... So be it! Misschien discussie nu maar verder laten voor wat het is en weer over leaseautos praten d:)b

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-02 23:02
Z___Z schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:02:
Technisch gezien is een CVT superieur aan welke sequentiële bak dan ook.
Startkoppel op de wielen bij lage snelheden is inferieur. Daarvoor heeft Toyota hun Direct Shift CVT met tandwiel overbrenging voor het vertrekken in de laatste Corolla.
Ook voor hoge koppels is het redelijk moeilijk om betrouwbaar te krijgen. Land Cruiser CVT? ... ik dacht het niet.
Tsurany schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:56:
Hangt natuurlijk ook van de motorisering af. Met een sterke motor zal een DSG ook niet zo flink in de toeren hoeven te klimmen. Met een 1.0 TSI moet er nu eenmaal flink toeren gemaakt worden om enig vermogen eruit te krijgen.
2ZR-FXE: 80pk bij 4000rpm (1.8 Corolla Hybrid, 98pk max bij 5200rpm)
2ZR-FBE: 80pk bij 3200rpm (1.8 Corolla, 141pk max bij 6000rpm)
1.0TSI: 80pk bij 2600rpm (115pk max bij 4000rpm)

• Tsurany
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:05:
Vandaar mijn eerdere opmerking "you hate it or you love it" die cvt is ongetwijfeld voor vele een fijne automaat maar voor vele blijft een sequentiële/dsg prettiger rijden(ook mijn voorkeur)... So be it! Misschien discussie nu maar verder laten voor wat het is en weer over leaseautos praten d:)b
Ik denk dat dit toch te simplistisch is. Motorisering en afwerking van de auto is cruciaal om mee te nemen in de vergelijking. Een CVT met een te kleine motor gaat een slechte ervaring opleveren omdat je constant toeren moet maken om vermogen uit de motor te krijgen. Hang er een twee liter motor of een hybride motor achter en het gaat opeens veel gemakkelijker en stiller. Zelfde geld overigens voor een DSG.
AndRo555 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:11:
[...]
2ZR-FXE: 80pk bij 4000rpm (1.8 Corolla Hybrid, 98pk max bij 5200rpm)
2ZR-FBE: 80pk bij 3200rpm (1.8 Corolla, 141pk max bij 6000rpm)
1.0TSI: 80pk bij 2600rpm (115pk max bij 4000rpm)
Wat wil je daar mee zeggen?

• AndRo555
Tsurany schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Wat wil je daar mee zeggen?
Dat:
Met een 1.0 TSI moet er nu eenmaal flink toeren gemaakt worden om enig vermogen eruit te krijgen.
maar relatief is.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:25

Quad

Selectief doof

@AndRo555 ik weet niet welke type automaat ze in de land cruisers stoppen? Maar vorig jaar in Uganda zie je voor 50% van het verkeer Toyota's en een flink deel daarvan is automaat. Oogt mij daar wel betrouwbaar.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• AndRo555
Koppelomvormer ("traditionele") automaat.

CVTs voor heavy-duty is eigenlijk gewoon diesel-elektrisch, veel makkelijker/betrouwbaarder.

AndRo555 wijzigde deze reactie 01-01-2020 14:53 (56%)

• Tsurany
  • Niet online
AndRo555 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Dat:

[...]

maar relatief is.
Als je twee totaal verschillende motoren gaat vergelijken wel. Maar pak nu eens de 1.5TSI naast de 1.0TSI, dan merk je dat die 1.5 lagere toeren draait bij hetzelfde vermogen en dus rustiger is.

• redwing
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:14:
[...]
Ik denk dat dit toch te simplistisch is. Motorisering en afwerking van de auto is cruciaal om mee te nemen in de vergelijking. Een CVT met een te kleine motor gaat een slechte ervaring opleveren omdat je constant toeren moet maken om vermogen uit de motor te krijgen. Hang er een twee liter motor of een hybride motor achter en het gaat opeens veel gemakkelijker en stiller. Zelfde geld overigens voor een DSG.
Inderdaad precies wat ik bedoel, de ene CVT is de ander niet en dat geldt ook voor DSG. Ik heb in (veel) auto's met beide gereden en soms is de DSG perfect, de andere keer de CVT. De eerste keer dat ik CVT reed vond ik het ook niets (prius), de auto die ik nu heb is een 200pk hybride en dat rijdt echter perfect. De enige keer wanneer die loeit is als je het pedaal vol intrapt maar dan wil je dat ook, en zal een DSG ook in zijn toeren gaan.

Ik zou dus nooit een bep. transmissie bij voorbaat uitsluiten maar gewoon deel proefrit maken.

[removed]

• AndRo555
Tsurany schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:04:
[...]

Als je twee totaal verschillende motoren gaat vergelijken wel. Maar pak nu eens de 1.5TSI naast de 1.0TSI, dan merk je dat die 1.5 lagere toeren draait bij hetzelfde vermogen en dus rustiger is.
Dat zelfs niet:
1.0TSI 115pk/200Nm => 80pk bij ~2600rpm
1.5TSI 130pk/200Nm => 80pk bij ~2600rpm

De 1.5TSI heeft zelfs meer explosies per seconde nodig voor hetzelfde vermogen! ;)
redwing schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:55:
[...]

...
Ik zou dus nooit een bep. transmissie bij voorbaat uitsluiten maar gewoon deel proefrit maken.
Tot je een gerobotiseerde handbak in een A-segmenter tegenkomt, daar hoef je niet een proefrit mee te maken. ;)

AndRo555 wijzigde deze reactie 01-01-2020 18:47 (25%)

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:24

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik snap dat de keuze voor type versnellingsbak belangrijk is bij de keuze van een auto, maar discussies over de techniek en welke superieur zou zijn, horen niet in dit topic thuis.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:47

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pfff wat zijn auto's toch godsgruwelijk duur geworden, met ditto leasebedragen (ex brandstofvoorschot dat bij alle genoemde modellen nog een dikke 300/maand is).
Arteon: €1200+
A5: € 1180
A4: € 1175
3 Serie: € 1200
V60: € 1130
S60: € 1170
Passat: € 1180

De laatste twee minder ruim aangekleed dan mn huidige S60, die 46,5k kost geloof ik en een leasebedrag van € 1000 heeft, maar wel een fiscale waarde van tussen de 51 en 52k hebben...

Een leuk modelletje samenstellen onder de 50k zit er al helemaal niet meer in, de A4, A5 en 3 Serie zijn kaal al € 49,999 voor een 40 TFSI / 320i

Ik weet even niet meer welke auto ik nu nog moet gaan bekijken. M'n werkgever wil het liefst dat ik qua leasebedrag in de buurt van de € 1000 blijf, anders moet hij mij in de directie bespreken en dat wil hij liever voorkomen.

Rij nu dus een bijna full option S60 (T4, automaat) en wil rond hetzelfde vermogen blijven (ong. 190pk), met sowieso automaat (géén CVT, no pun intended gelet op de discussie hierboven) en de nodige aankleding waaronder bij voorkeur Android Auto, goed geluid, een paar nuttige hulpsystemen (parking / fish eye, Adaptive Cruise Control, etc) en liever wel lederen bekleding.

Oh, ook belangrijk: sterke voorkeur voor Duits/Scandinavisch en moet een D segmenter zijn (qua ruimte). Geen EV is de enige restrictie die ik vanuit het bedrijfsbeleid heb.

Dat ik daarvoor waarschijnlijk fiscaal 10k (dat is toch van den zotte, dat gelijke auto/motorisering/uitrusting dit duurder is geworden in 3 jaar tijd!!) aan waarde omhoog ga ten opzichte van de huidige auto (fiscaal € 44k) heb ik thuis al verkocht....

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 02-01-2020 16:37 (48%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Waarom geen heel dik aangeklede skoda superb? Zojuist is hij vernieuwd met alle luxe van de hedendaagse comfort opties. De ruimte hoeven we het niet over te hebben, die is gewoonweg het ruimste vh d segment.

Weet niet of phev wel mag? Dan heb je een mooie snelle en zuinige combinatie. Ff eentje samengesteld met alle opties aangevinkt: https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=HLIAHM

renzo4000 wijzigde deze reactie 02-01-2020 16:56 (31%)

• AndRo555
AllSeeyinEye schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:30:

Dat ik daarvoor waarschijnlijk fiscaal 10k (dat is toch van den zotte, dat gelijke auto/motorisering/uitrusting dit duurder is geworden in 3 jaar tijd!!) aan waarde omhoog ga ten opzichte van de huidige auto (fiscaal € 44k) heb ik thuis al verkocht....
OPF, e-call, meer radars en meer rijhulpsystemen zitten er nu allemaal op tegenover 3 jaar terug. Daarnaast nog hogere papieren CO2 (andere meetmethoden, oa WLTP) zorgen voor hogere belastingen.
Daarnaast is het ook niet eerlijk om een uitloop S60, decennia oud model, op basis van een platform uit 2006 te vergelijken met al de nieuwere auto's.

Ik weet niet hoeveel een Kia Stinger in NL kost, maar dat is ook een leuke halve Duitse D-segmenter met. Een ramvolle Insignia past ongetwijfeld ook in het budget, wel maar 165pk.

AndRo555 wijzigde deze reactie 02-01-2020 18:07 (10%)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:48
@AllSeeyinEye met welke kilometrage en looptijd moet je rekenen dan? En bij welke maatschappij heb je deze prijzen gekregen?
Ik had een Tiguan (2.0 DSG) van bijna 58k op 55k kilometers voor 4 jaar en kwam ex brandstof op €1250,- . Overigens een zeer degelijke en rijk uitgevoerde auto. Die heb je ook al met wat jij wilt voor rond de 42-48k denk ik.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Michielgb
  • Laatst online: 00:06
Hier ook een mooie uitdaging. In principe kan ik tot 1000 Euro exclusief brandstof een mooie wagen uitzoeken, maar ik woon midden in Amsterdam en wil eigenlijk helemaal niet zoveel geld uitgeven aan een auto. De rest gaat gewoon naar bruto loon dus met de helft van m'n budget ben ik ook tevreden.

Daarnaast boeit een auto me niet veel, maar technologie des te meer (Tweakers he ;-) ). Adaptive cruise control, lane assist, parkeersensoren plus camera, automatisch inpakeren, overtaking assistant, navigatie, infotainment etc etc. Ik zit te kijken naar de nieuwe Peugeot 208 met alle extra's en de 130pk versie voor 500p/m. Beetje die categorie.

Mensen nog tips? :-)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@renzo4000 Een Skoda hoef ik niet meer. Heb een Octavia gehad en het was het allemaal net niet. Vooral de afwerking en de materiaalkeuze laat te wensen over.

@AndRo555 Een Kia hoef ik niet, hoe mooi die dan ook zou kunnen zijn.

@GeeMoney 3 jr, 45k per jaar (en daarmee heb ik geluk want ik rijd meer). En heb geen keuze qua maatschappij, zit vast aan Multilease.
Heb vanmiddag nog een Tiguan samengesteld. Zodra je de 2.0 TSI aanklikt schiet die naar 55k. Dan komen de opties nog....

Ik vrees dat ik de l#l ga zijn van een ongelukkige samenloop van omstandigheden in de tijd, namelijk de al genoemde opslagen dankzij onze overheid en de autofabrikanten die, zoals Audi topman eerder dit jaar zei, de ontwikkelkosten voor E voertuigen netjes in de prijs verwerken van de niet-E voertuigen....

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 02-01-2020 20:01 (36%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

@AllSeeyinEye ik denk dat je heel hard moet gaan zoeken naar kwalitatieve verschillen tussen de passat en de superb. Die laatste is qua afwerking en materiaal wel weer een stap hoger dan de octavia overigens (wat ook een prima auto is binnen zijn segment, heb hem zelf ook gehad).

• GeeMoney
@AllSeeyinEye dan ga je toch voor de 1.5TSI en tik je opties aan?
Het is of of en niet en en natuurlijk :9 .
(Overleg anders met je werkgever/leasemij of je die 1.5 mag laten chippen?)
Met de 1.5 Business Highline R en max 2 pakketten zit je als een vorst in dat ding.
De Business Highline R is echt al heel riant uitgevoerd hoor.

En kijk ook eens naar de Diesel, vooral qua leaseprijs kan het nog weleens dat die iets goedkoper uitvalt.
En 3 jaar is ook wel erg kort, dat drijft de prijs als een dolle.
4 jaar voor 45k per jaar is een betere afschrijving en zal de prijs zo met 80-100 per maand laten zakken.

GeeMoney wijzigde deze reactie 02-01-2020 20:08 (39%)

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:20
AllSeeyinEye schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:56:

@GeeMoney 3 jr, 45k per jaar (en daarmee heb ik geluk want ik rijd meer). En heb geen keuze qua maatschappij, zit vast aan Multilease.
Heb vanmiddag nog een Tiguan samengesteld. Zodra je de 2.0 TSI aanklikt schiet die naar 55k. Dan komen de opties nog....

Ik vrees dat ik de l#l ga zijn van een ongelukkige samenloop van omstandigheden in de tijd, namelijk de al genoemde opslagen dankzij onze overheid en de autofabrikanten die, zoals Audi topman eerder dit jaar zei, de ontwikkelkosten voor E voertuigen netjes in de prijs verwerken van de niet-E voertuigen....
Eens dat auto’s er niet goedkoper op zijn geworden. Maar ik zou niet van “geluk” spreken. Net even gekeken met mijn voorwaarden (35k en 5 jaar) en dan is een A4 40tfsi launch edition sport a 50k “slechts” 900 euro per maand ex btw. Nu vind ik vijf jaar vrij lang, maar jouw drie jaar icm met 45k km hakt er aardig in qua budget :). Ik heb collega’s die 50k per jaar rijden maar berekening bij nieuwe lease blijft op 35k.

We Are Borg wijzigde deze reactie 02-01-2020 20:29 (4%)

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Ik kan me niet voorstellen dat diesels nog interessant zijn tov de turbo benzine motoren zeker gezien de huidige regels. Daarnaast willen leasemaatschappijen liever niet meer met een diesel blijven zitten ivm de restwaarde wat zich vertaald naar een hoger tarief.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20-02 19:33

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

55k voor een niet aangeklede C segment brandstofauto. Onbegrijpelijk dat men daar nog voor kiest 8)7

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:36

qadn

Pinnacle of Perversion

@AllSeeyinEye Aparte restrictie die je hebt (qua geen EV).
Niet dat je daar superveel opschiet qua opties (ik ga er even vanuit dat "D segmeter" een Model-3 doet afvallen (hoewel dat best heel ruim is)).
Verder loop je gewoon uit budget bij jouw kilometers en looptijd.

Van het lijstje dat jij post zou voor mij dan snel iets als een S60 overblijven, maar wel moeilijk die restricties.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13:48
renzo4000 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:05:
@AllSeeyinEye ik denk dat je heel hard moet gaan zoeken naar kwalitatieve verschillen tussen de passat en de superb. Die laatste is qua afwerking en materiaal wel weer een stap hoger dan de octavia overigens (wat ook een prima auto is binnen zijn segment, heb hem zelf ook gehad).
Had hiervoor een Superb maar is toch echt een stuk meer hard plastic dan Passat. Volgens mij is een Superb niet zozeer meer kwaliteit dan Passat.

@AllSeeyinEye mag PHEV wel? Die zijn bijna voordeliger als je wat vermogen wilt.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

qadn schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:42:
@AllSeeyinEye Aparte restrictie die je hebt (qua geen EV).
Niet dat je daar superveel opschiet qua opties (ik ga er even vanuit dat "D segmeter" een Model-3 doet afvallen (hoewel dat best heel ruim is)).
Verder loop je gewoon uit budget bij jouw kilometers en looptijd.

Van het lijstje dat jij post zou voor mij dan snel iets als een S60 overblijven, maar wel moeilijk die restricties.
De Model 3 valt wel degelijk in het d segment ;)

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• GeeMoney
revolution-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:34:
[...]

55k voor een niet aangeklede C segment brandstofauto. Onbegrijpelijk dat men daar nog voor kiest 8)7
Als EV geen optie is dan moet je wat.
Overigens is de Tiguan wel een D segment en niet aangekleed is overdreven. Multimedia prima in orde, navi ook, parkeer sensoren, ACC, 660liter kofferbak, 2 ton trekgewicht, 19inch velgen etc.
Noem eens 1 EV met een dergelijke kofferbak, materialen en afwerking onder de 55k :p .

Fire in the hole: Je hebt een Model 3 dacht ik, zou je die ook rijden met 22% ?

GeeMoney wijzigde deze reactie 02-01-2020 20:49 (16%)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

GeeMoney schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:46:
[...]

Als EV geen optie is dan moet je wat.
Overigens is de Tiguan wel een D segment en niet aangekleed is overdreven. Multimedia prima in orde, navi ook, parkeer sensoren, ACC, 660liter kofferbak, 2 ton trekgewicht, 19inch velgen etc.
Noem eens 1 EV met een dergelijke kofferbak, materialen en afwerking onder de 55k :p .
Anno 2020 geen EV in een leasereglement, bijzonder. Ik zou vriendelijk bedanken. Geef dan maar een mobiliteitsbudget.

Tiguan is C segment
https://topgear.nl/autosegmenten-in-nederland/

revolution-nl wijzigde deze reactie 02-01-2020 20:50 (4%)

• GeeMoney
revolution-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:49:
[...]

Anno 2020 geen EV in een leasereglement, bijzonder. Ik zou vriendelijk bedanken. Geef dan maar een mobiliteitsbudget.

Tiguan is C segment
Ik heb zijn lease reglement ook niet bedacht natuurlijk :)

• GeeMoney
[...]

Tiguan is C segment
Gek dat ze hem daarin plaatsen naast bijvoorbeeld een CX-5. Die heeft “maar” 420l kofferbak en minder beenruimte en lager dan de Tiguan. Zelf zou ik hem echt eerder naast een D plaatsen. Ook gezien de Passat wel als D segment gezien wordt.
En de Model 3 schat ik inderdaad op een C-segment en geen D.

GeeMoney wijzigde deze reactie 02-01-2020 21:09 (5%)

• qadn
  • Laatst online: 16:36

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]

Ik ben niet degene die je quotte, maar: over 3-4 jaar: zeker.
Ik wou deze keer echt electrisch, en de model3 was de enige die een beetje normaal leverbaar was.
Eigenlijk me iets te duur (ik wou liever de Niro).

Nu ik het ding een tijdje heb: geweldige auto.

Ik ga er overigens dan wel van uit dat het ding over 3-4 jaar iets goedkoper is voor dezelfde grootte van batterij. En hopelijk iets qua opties heeft voor andere stoelen.
Maar goed, tegen die tijd is er ook wel iets redelijks uit Duitsland/Frankrijk.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• AndRo555
@renzo4000 Een Skoda hoef ik niet meer. Heb een Octavia gehad en het was het allemaal net niet. Vooral de afwerking en de materiaalkeuze laat te wensen over.

@AndRo555 Een Kia hoef ik niet, hoe mooi die dan ook zou kunnen zijn.

Simpel, blijf dan in je huidige Volvo verder rijden, de meeste leasemaatschappij laten je ver over de 200k heenrijden no problemo.
Dat van die prijs van de E autos klopt niet. Op een mercedes E klasse heb je 30% fleet korting, niet op een EQC. ;)

• Inspired
[...]

Op voorhand niet. Achteraf (ik) wel. :)

- Snelheid
- Opties (met name voorverwarmen/koelen en stoel met geheugen gelinked aan mobiel.)
- AWD
- Tech
- Snelheid :p

En dit voor relatief weinig. Hiervoor een A4 Avant van 55k met 190pk. (25%.) Zou niet terug willen. Zelfs niet tegen gelijke bijtelling.

Na een week was de A4 “gewoon” weer een nieuwe auto. Na 6 maand nog steeds dikke smile in de Model 3.

Moet wel zeggen dat ik weinig rij. Dus, eigenlijk alleen laden (onderweg) op vakanties. Dan blijft dat ook gewoon leuk. (SuC-en)

En zelf paal thuis. Zonder zou ik het minder snel doen.

Inspired wijzigde deze reactie 02-01-2020 22:20 (4%)

• sebastiaan3
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 18-02 10:34
@AllSeeyinEye Alfa Giulia misschien? Een mooie B-Tech is 45k en niet bepaald kaal. 200pk, 8 traps automaat, leer.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sebastiaan3 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:24:
@AllSeeyinEye Alfa Giulia misschien? Een mooie B-Tech is 45k en niet bepaald kaal. 200pk, 8 traps automaat, leer.
I know, maar die kofferbak is nog kleiner dan die van m'n huidige S60. Daarnaast laat de achterbank ook niet heel veel ruimte te wensen over, en heb 3 tieners die daar regelmatig moeten zitten.
AndRo555 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:08:
[...]

Simpel, blijf dan in je huidige Volvo verder rijden, de meeste leasemaatschappij laten je ver over de 200k heenrijden no problemo.
Dat is een optie die door m'n werkgever niet gewaardeerd wordt, getuige de pogingen van collega's om dat eerder te doen.
Dat van die prijs van de E autos klopt niet. Op een mercedes E klasse heb je 30% fleet korting, niet op een EQC. ;)
Ik heb het niet over een E Klasse, maar in het algemeen. De investering die automerken doen in de ontwikkeling van elektrische modellen wordt verdisconteerd in de prijs van de modellen met verbrandingsmotoren.
Inspired schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:45:
[...]
mag PHEV wel? Die zijn bijna voordeliger als je wat vermogen wilt.
In de lease wellicht, maar zeker niet in fiscale waarde. En ik heb daarin helaas geen onbeperkte mogelijkheden. M'n grens ligt toch echt ergens rond de 52k fiscaal, wat netto maandelijks al een dikke 500 euro is.
[...]
Dat is heel simpel: de enige auto die qua range voor ons werk* geschikt is is een Model S, en die kost dik 1600 per maand in de lease.

*Schade expert. Moet dus ieder moment in de auto kunnen stappen en naar the middle of nowhere (waarbij 400-500 km afstand geen uitzonderingen zijn) kunnen rijden, waarbij dat veelal bouwterreinen of industriegebieden zijn waar geen laadmogelijkheden zijn. Of hele dagen van locatie naar locatie rijden. Ik heb regelmatig dagen met 500+ km/dag.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 03-01-2020 08:25 (75%)

• Inspired
Met name auto's met meer vermogen zijn flink duur geworden de laatste jaren door de BPM. Als je max 52k wilt "uitgeven" zul je concessies moeten doen. Op kwaliteit, ruimte of vermogen. Ik had voor mijn Model 3 een redelijk full options Tiguan Allspace besteld met 1.5TFSI. Die zat al op 55k. Uiteindelijk toen toch geswitched naar de Model 3. Voor 52k krijg je tegenwoordig niet meer een ruime D segment auto, met veel opties, veel vermogen en "premium" kwaliteit.

Naast de Tiguan was bij mij de C 200 9G-TRONIC Business Solution AMG ook nog een optie. MB heeft de laatste tijd wel goede deals qua uitvoering. Uiteindelijk viel hij af doordat mijn vrouw MB echt niks vindt en dat de C niet ruim was op de achterbank. Had verder zelf ook niet echt een klik met de auto. De C kun je wel redelijk prima rijden voor 52k. Ook nog wel aardig rap.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:14:
[...]

I know, maar die kofferbak is nog kleiner dan die van m'n huidige S60. Daarnaast laat de achterbank ook niet heel veel ruimte te wensen over, en heb 3 tieners die daar regelmatig moeten zitten.
Des te meer reden om de superb ook mee te nemen in je overweging zou ik haast zeggen. Dan is de ruimte voor je tieners tenminste ook acceptabel. Aan de andere kant, het vorige model s60 blinkt nou niet bepaalt uit in zijn ruimte op de achterbank en in de kofferbak (380 liter is golf formaat :F ) en kennelijk kan je daar ook goed mee uit de voeten.

Misschien toch met jouw eisen nog eens goed kijken naar het c-segment en daar een dik aanklede uitvoering zoeken. De nieuwe octavia is toch best wel goed opgedroogd wat ik zo heb gezien. Het exterieur ziet er weer wat scherper uit en ook het interieur heeft weer een flink boost gekregen met alle nieuwe comfort opties.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

renzo4000 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:29:
[...]

Des te meer reden om de superb ook mee te nemen in je overweging zou ik haast zeggen. Dan is de ruimte voor je tieners tenminste ook acceptabel. Aan de andere kant, het vorige model s60 blinkt nou niet bepaalt uit in zijn ruimte op de achterbank en in de kofferbak (380 liter is golf formaat :F ) en kennelijk kan je daar ook goed mee uit de voeten.
De kofferbak inhoud is het probleem niet, de opening wel.
Misschien toch met jouw eisen nog eens goed kijken naar het c-segment en daar een dik aanklede uitvoering zoeken.
Een C segment auto is doorgaans smaller dan een D segmenter. Ook is de wielbasis veelal kleiner. Dat beïnvloedt de rijeigenschappen enorm. Daarnaast is een D segmenter doorgaans al luxer en beter afgewerkt. En dat vind ik belangrijk.
De nieuwe octavia is toch best wel goed opgedroogd wat ik zo heb gezien. Het exterieur ziet er weer wat scherper uit en ook het interieur heeft weer een flink boost gekregen met alle nieuwe comfort opties.
Een Skoda is qua afwerking echt wel minder dan een Audi, BMW, Volvo of VW. En die stap terug wil ik niet maken. Daarnaast is er in Nederland geen Skoda te krijgen met een grotere motorisering dan 1.5l. En dat vind ik te kort bemeten. De PHEV is even klein qua motor, maar met een elektromotor ernaast. Dus na 20 km ben je terug bij af.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:52
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:47:
[...]

[...]

Een C segment auto is doorgaans smaller dan een D segmenter. Ook is de wielbasis veelal kleiner. Dat beïnvloedt de rijeigenschappen enorm. Daarnaast is een D segmenter doorgaans al luxer en beter afgewerkt. En dat vind ik belangrijk.

[...]

Een Skoda is qua afwerking echt wel minder dan een Audi, BMW, Volvo of VW. En die stap terug wil ik niet maken. Daarnaast is er in Nederland geen Skoda te krijgen met een grotere motorisering dan 1.5l. En dat vind ik te kort bemeten. De PHEV is even klein qua motor, maar met een elektromotor ernaast. Dus na 20 km ben je terug bij af.
Wat gebeurt er als je geen lease auto neemt, krijg je het buget dan bruto (of netto op basis van km’s) uitbetaald?

Zoja, dan zit je nu mss op het omslagpunt waarbij privé leasen, nieuwe auto kopen of (jonge) occassion goedkoper wordt?

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Requiem19 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Wat gebeurt er als je geen lease auto neemt, krijg je het buget dan bruto (of netto op basis van km’s) uitbetaald?

Zoja, dan zit je nu mss op het omslagpunt waarbij privé leasen, nieuwe auto kopen of (jonge) occassion goedkoper wordt?
Dat is geen optie. Het is leaseauto, of niets. Geen budget dat uitgekeerd kan worden.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

@AllSeeyinEye

Ik snap dat je dus meer "premium" wil rijden (status?) ... echter vind ik je argumenten niet even sterk. Als je naar de maten kijkt van de s60 vs Octavia dan zijn de verschillen marginaal. De binnenruimte van Octavia "wint" van de s60. Maar goed, je bent duidelijk in je mening dat je persé een D-segementer wil. Dat betekent met je geringe budget dat je ergens concessies moet gaan doen. Kunnen jullie wellicht ook "voorraadauto's" leasen waar vaak een dikke korting op zit?

Peugeot 508 nog een optie voor je? Geen idee hoe die in de lease ligt maar is ook een d-segmenter die m.i. ook goed smoelt en premium is.

• Waus26
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:47:
[...]

[...]

[...]

Heb je de huidige V60 al eens vergeleken qua afmetingen met een nieuwe(re) C-segmenter of de Superb? Als ik even snel kijk naar jouw V60 versus de Superb zit er maar 3 cm verschil in de breedte van de achterbank en zijn de andere verschillen ook klein.

Met de huidge ontwikkelingen in de leasemarkt moet je met jouw eisen toch consessies doen denk ik. En Skoda heeft natuurlijk ook niet stil gezeten. Even gaan kijken en een proefrit kan toch geen kwaad? Kan je het dan evt. alsnog afstrepen.

Edit: Wat Renzo4000 zegt :)

Zijn suggestie voor de 508 is ook een goede denk ik.

Waus26 wijzigde deze reactie 03-01-2020 10:09 (3%)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zal er uiteindelijk wel uit komen hoor. Mijn ergernis zit m er vooral in dat auto's zo belachelijk veel duurder geworden zijn in drie jaar tijd, en de leasebedragen dus ook. Waar ik voorheen makkelijk een A4/A5, S/V60, Passat of 3 Serie kon rijden met mijn budget is dat nu schijnbaar niet meer mogelijk. Is het zo raar dat ik dan niet 'terug' wil naar een C segment auto of een merk met een mindere afwerking (of status)?

Waar een paar jaar terug een auto van tussen de €40 en €50k nog 'duur' was, had je daarvoor wel een goed tot ruim aangekleed model met een prettige motorisering. En die auto's gingen dan voor leasebedragen rond de €1000 ex brandstof (bij mijn parameters van 3 jr / 36 mnd).

• Waus26
  • Nu online
Auto's zijn inderdaad ook belachelijk veel duurder geworden en dat dat frustreert snap ik wel. De looptijd en kilometrage helpen dan ook niet mee natuurlijk...

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:52
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Dat is geen optie. Het is leaseauto, of niets. Geen budget dat uitgekeerd kan worden.
Dat is niet chill.

Maar klagen over duurdere auto’s gaat je dan niet verder helpen helaas :). Het is wat het is.

Mazda 3 Skyactiv X met 180pk? Het wordt hoe dan ook stapje terug...

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• gise
  • Niet online
30 December mijn MG ZS EV opgehaald, had van te voren in Oktober een proefrit gemaakt (helaas wel maar een kwartiertje mogen proefrijden ivm drukte) maar toen gelijk besteld en kreeg begin December een telefoontje dat mijn auto op 18 December binnen zou zijn. Had 30 December vrij dus de oplevering op die dag geplanned.

Auto bevalt tot nu toe goed, zoals bekend van EV's trekt de auto goed op, helaas wel begrenst op 140 km/h maar dat moet in NL geen problem zijn, alleen misschien een gemis op de Autobahn.
Wegligging, herrie van buiten/banden is allemaal prima. enige is dat de auto zelf nogal veel piepjes en meldingen geeft over elk event, maar na even spelen met de configuratie heb ik hiervan de meeste nu uitgezet, alleen krijg ik nu nog steeds pingeltjes als ik de auto opstart, van alle dingen die ik heb uitgezet.

Ik heb de Luxury editie, een no-brainer voor opties tegenover meerprijs. Enige opties die ik momenteel mis zijn: automatisch dimmende binnenspiegel en climate control.

Het onboard navi/entertainment systeem heeft wat beperkingen en werkt niet heel vloeiend, echter werkt Apple Carplay wel uitstekend, dus gebruik Navi enkel via carplay, zelfde als muziek, flitsmeister, etc. Heb op mijn telefoon een automation voor aangemaakt voor automatisch starten van apps, aanzetten do-not-disturb en afspelen van muziek en dit werkt perfect en vloeiend. Touchscreen werkt verder goed en responsive dus aan het scherm ligt het niet, enkel de onboard software is beperkt en mindere performance.

Eerste 300km zitten er op, en ook eerste laadbeurt gehad :)

• ljwilliam88
  • Laatst online: 19-02 22:54
ljwilliam88 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:39:
Na maanden van testritjes en eindeloos verschillende auto's online configureren heb ik begin augustus eindelijk mijn nieuwe leaseauto gekozen. Het is de volgende geworden:

Mazda CX30 Skyactiv-X 180PK Luxury automaat
- Machine grey metallic
- i-Activsense pakket
- Zwart leer
- 18" black glossy velgen
- Afneembare trekhaak
- Aluminium pedalenset
- Vloermatten luxe
- Welkomstverlichting

Ik heb gister de leverende dealer gebeld om de status op te vragen, en jahoor... de auto komt op 15 november binnen. Laat dat nou net de laatste dag zijn dat LeasePlan überhaupt auto's nog registreert. Het lijkt er dus op dat ik pas in januari kan gaan rijden. Dit terwijl de auto dan bijna 2 maanden al in Nederland staat.

#frustratie
Gister opgehaald, wat een auto!

https://i.imgur.com/ngR6UUW.png

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

@gise het is een nogal een "unieke" keuze zal ik maar zeggen ... vind het persoonlijk een gesmolten cx5 en dat pakt niet zo goed uit :P. Waarom in deze prijsklasse niet voor een M3, Niro of Kona gekeken?

edit: ik zie het nu, hij is iets goedkoper dan bovengenoemde ... maar ik kan hem helaas niet mooi vinden. Desalnietemin veel plezierige en veilige kilometers gewenst!

@ljwilliam88 je plaatje doet het niet.

Pagina: 1 ... 86 ... 92 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True