Pfff wat zijn auto's toch godsgruwelijk duur geworden, met ditto leasebedragen (ex brandstofvoorschot dat bij alle genoemde modellen nog een dikke 300/maand is).
Arteon: €1200+
A5: € 1180
A4: € 1175
3 Serie: € 1200
V60: € 1130
S60: € 1170
Passat: € 1180
De laatste twee minder ruim aangekleed dan mn huidige S60, die 46,5k kost geloof ik en een leasebedrag van € 1000 heeft, maar wel een fiscale waarde van tussen de 51 en 52k hebben...
Een leuk modelletje samenstellen onder de 50k zit er al helemaal niet meer in, de A4, A5 en 3 Serie zijn kaal al € 49,999 voor een 40 TFSI / 320i
Ik weet even niet meer welke auto ik nu nog moet gaan bekijken. M'n werkgever wil het liefst dat ik qua leasebedrag in de buurt van de € 1000 blijf, anders moet hij mij in de directie bespreken en dat wil hij liever voorkomen.
Rij nu dus een bijna full option S60 (T4, automaat) en wil rond hetzelfde vermogen blijven (ong. 190pk), met sowieso automaat (géén CVT, no pun intended gelet op de discussie hierboven) en de nodige aankleding waaronder bij voorkeur Android Auto, goed geluid, een paar nuttige hulpsystemen (parking / fish eye, Adaptive Cruise Control, etc) en liever wel lederen bekleding.
Oh, ook belangrijk: sterke voorkeur voor Duits/Scandinavisch en moet een D segmenter zijn (qua ruimte). Geen EV is de enige restrictie die ik vanuit het bedrijfsbeleid heb.
Dat ik daarvoor waarschijnlijk fiscaal 10k (dat is toch van den zotte, dat gelijke auto/motorisering/uitrusting dit duurder is geworden in 3 jaar tijd!!) aan waarde omhoog ga ten opzichte van de huidige auto (fiscaal € 44k) heb ik thuis al verkocht....
[
Voor 48% gewijzigd door
AllSeeyinEye op 02-01-2020 16:37
]