Heren (en dames?) ,
Ik mag (voor het eerst) een lease wagen uitkiezen bij het bedrijf waar ik werkzaam ben en wil deze ook in de bijtelling gaan rijden.
Nu heb ik weinig verstand van auto's en zou graag wat advies willen. Ik heb mij afgelopen week aardig verdiept in het leasen en alles wat er bij komt kijken, op dat gebied ben ik redelijk bij. Het is een redelijk klein bedrijf en ik rijd niet heel veel kilometers zakelijk ( +-10k, werkzaam in een kleine regio), dus het budget is ook niet heel hoog.
Mijn vraag, welke auto's (ook al is het redelijk persoonlijk) adviseren jullie mij.
Leasebudget: €350 excl. brandstof
Kilometrage per jaar: +/- 20.000
Contractduur: 4-5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inc, wij hebben een aparte brandstof kaart, hier zit geen limit aan. Dit telt dus niet mee in het budget.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, wel moet de kleur zo dicht mogelijk bij silver/grijs komen.
Overige afhankelijkheden: Max eigen bijdrage €50 (persoonlijke voorkeur)
Specifieke wensen: Mijn vriendin en ik hebben geen kinderen, een grote bak is dus niet nodig, kleinere wagen heeft sowieso mijn voorkeur. Ik ben zelf 1.95m maar heb even proef gezeten in een nieuwe Corsa en dit was niet te krap. Ik houd wel van luxe/comfort, maar ben mij ervan bewust dat er een limit is met een dergelijk budget.
Ik heb het één en ander opgevraagd bij wat dealers om te vergelijken:
Een redelijk net aangekleden VW Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (Pre Crash, digitaal inst.paneel, silver lak, style pakket, spiegelpakket, licht- en zichtpakket, R-line exterieurpakket, achteruitrijcam, Velgen 16'', zijruiten getint) 60/20k
Komt iets boven mijn budget uit +-€420,-. (dit betekend dat ik meer eigen bijdrage moet doen dan wenselijk)
fisc. waarde: €26.414,52
Ik heb een (denk ik?

) redelijk nette offerte van Opel mogen ontvangen voor een goed aangekleden nieuwe Corsa 1.2 Turbo 74KW 100pk handgeschakeld GS-Line (17'' velgen, reservewiel, achteruitrijcamera incl park pilot, elek handrem, grijze lak, premium pakker, winter pakket) voor €360,-. p/m. 60/20k
fisc. waarde: €23.293,76
Zijn er nog andere merken/uitvoeringen waar ik absoluut naar moet kijken?
kunnen jullie verder advies geven over bovenstaande opties?
Zijn bovenstaande offertes goed geprijsd? (beide zijn met €135,- eigen risico, 24u vervangend vervoer)
Bij voorbaat dank!