Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Gister dan eindelijk m’n nieuwe leaseauto opgehaald!

Model: Mazda 3 (hatchback)
Uitvoering: Luxury + iActivSense + instapverlichting
Motor: Skyactiv-X 180pk (automaat)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 08-11-2019 16:34 (10%)

• dreameater
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:41

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Dj-sannieboy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:02:

Super mooie auto, ik zit ook naar een Mazda 3 te kijken. Hoor alleen geluiden over een stoel die minder lekker zit als je lang bent én de achterbank vrij krap is. Hoe ervaar jij dit?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik word nu wel getriggered om eens naar Mazda te kijken, bij voorkeur een 6 sedan. Die prijzen liggen heel gunstig.

De Lexus IS300H krijg ik hier nog steeds niet binnen budget....

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 22:01
KnoxNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:02:
Ik word nu wel getriggered om eens naar Mazda te kijken, bij voorkeur een 6 sedan. Die prijzen liggen heel gunstig.

De Lexus IS300H krijg ik hier nog steeds niet binnen budget....
Wat is je budget? Al naar Giulia gekeken?

Life is too short to drive boring cars

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik ben zelf niet zo lang en heb nog geen lange ritten gemaakt dus daar kan ik nog niet over oordelen. Tot nu toe vind ik de bestuurdersstoel in ieder geval erg lekker zitten!

Ruimte op de achterbank is inderdaad beperkt.

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:44 (3%)

• KnoxNL
gergs schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:18:
[...]

Wat is je budget? Al naar Giulia gekeken?
Uit mijn hoofd iets van rond de 730 inc brandstof per maand.

Ik heb een sterke voorkeur voor Japans, Alfa is eigenlijk niet bij me opgekomen. Prive zou ik het ook niet goed durven, maar zakelijk is het wellicht te overwegen.

• gergs
Ah ok dan is het heel ver weg, dan zou ik niet gaan zoeken in d-segment sedans (mazda 6, lexus is300h), meer richting c-segment (skoda octavia, vw golf, mazda 3).

• KnoxNL
gergs schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:14:
Ah ok dan is het heel ver weg, dan zou ik niet gaan zoeken in d-segment sedans (mazda 6, lexus is300h), meer richting c-segment (skoda octavia, vw golf, mazda 3).
Ja of heel kaal. Dat is ook mijn dilemma: Als ik ga leasen met het beschikbare budget lever ik in ten opzichte van wat ik nu prive rijd (Lexuas IS250). Moeilijk.

Een auto van rond de 48.000 zou moeten passen min of meer.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:41

Quad

Selectief doof

@KnoxNL kan je misschien de template uit de OP invullen? 730 Incl brandstof komt bij mijn leaseregeling niet op een Lexus terecht.. (werkelijk verbruik obv 48mnd 35k pj.) ofwel, je zit in een heel ander categorie volgens mij. :)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• KnoxNL
Quad schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:42:
@KnoxNL kan je misschien de template uit de OP invullen? 730 Incl brandstof komt bij mijn leaseregeling niet op een Lexus terecht.. (werkelijk verbruik obv 48mnd 35k pj.) ofwel, je zit in een heel ander categorie volgens mij. :)
ja ik zal dat binnenkort eens doen. Ik ben niet zo goed met hoe het leasen precies doorwerkt naar de financiele kant. Het zou mijn eerste lease auto zijn.

In ieder geval heb ik de IS300H al eens laten calculeren door de LM (van Mossel) en zou die wel kunnen, echter compleet kaal zonder opties. Een UX zou ook kunnen, en die heeft momenteel een vanaf prijs van 45.000

EDIT: @Quad Ik had het bedrag ook enigzins fout uit mijn hoofd :P

Leasebudget: €893 inc brandstof
Kilometrage per jaar: +/- 25.000
Contractduur: 4 jaar of max 140.000 km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inc, officieel max 115 CO2 uitstoot (maar daar kom ik denk ik nog wel onderuit)
Merkbeleid, zo ja, welke: In principe in mijn klasse niet, er is een portaal met standaard merken/modellen, maar zelf een offerte inbrengen kan ook
Overige afhankelijkheden: Max eigen bijdrage €120
Specifieke wensen: Vermogen ongeveer wat ik nu heb (208 PK), goed geluid (als in: de stereo installatie :+ ), sportief maar toch zakelijk (dus geen spoilers, fake luchtinlaten, 20" velgen etc, neem als indicatie de Mazda 6/Lexus IS300H), fatsoenlijk multimedia systeem.
Uiteindelijke keuze:

Een Mazda 3 vind ik overigens ook best een mooie auto en zou ik helemaal kunnen aankleden. Lever ik wel iets in op vermogen maar is te overzien. Maar liever de 6 natuurlijk.

KnoxNL wijzigde deze reactie 07-11-2019 14:00 (41%)

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19:19
KnoxNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:54:
[...]

Uit mijn hoofd iets van rond de 730 inc brandstof per maand.

Ik heb een sterke voorkeur voor Japans, Alfa is eigenlijk niet bij me opgekomen. Prive zou ik het ook niet goed durven, maar zakelijk is het wellicht te overwegen.
Voor dat bedrag heb ik mijn Mazda3 samengesteld en had nog budget over.

IS300h is een prachtige sedan, maar gaan tegen BMW 3-serie bedragen.
De enige 2 serieuze andere opties die ik zelf bekeken heb en passend zijn, naast Mazda3, zijn Tesla Model3 en Volvo V40.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• KnoxNL
D_Jeff schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:40:
[...]

Voor dat bedrag heb ik mijn Mazda3 samengesteld en had nog budget over.

IS300h is een prachtige sedan, maar gaan tegen BMW 3-serie bedragen.
De enige 2 serieuze andere opties die ik zelf bekeken heb en passend zijn, naast Mazda3, zijn Tesla Model3 en Volvo V40.
Ik heb inmiddels het lijstje ingevuld (1 post boven de jouwe), blijkt dat ik meer budget heb dan ik dacht. :)

• D_Jeff
@KnoxNL Eh ja. Iets met timing zeg maar :p

Dat geeft wel meer ruimte indd.
Eventueel zou dan de IS300h 30-edition passen, maar tov een Mazda3 / CX-30 (Luxury) is dat nog erg kaal.

Had je al bedacht wat je met de IS250 gaat doen?

• KnoxNL
D_Jeff schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:52:
@KnoxNL Eh ja. Iets met timing zeg maar :p

Dat geeft wel meer ruimte indd.
Eventueel zou dan de IS300h 30-edition passen, maar tov een Mazda3 / CX-30 (Luxury) is dat nog erg kaal.

Had je al bedacht wat je met de IS250 gaat doen?
Die zal er dan uit moeten, als ik een keuze kan maken.

Met pijn in het hart weliswaar, want ik vind het een heerlijke auto, maar ik ben een dief van mijn eigen portemonnee tov lease :'(

• D_Jeff
@KnoxNL Je hebt ook een andere keuze ;)

• KnoxNL
Ja de lease alleen zakelijk rijden zeker? :P

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:38
KnoxNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:56:
[...]

Met pijn in het hart weliswaar, want ik vind het een heerlijke auto, maar ik ben een dief van mijn eigen portemonnee tov lease :'(
Je kan ook vragen om het budget te verlonen als brutoloon. Daarnaast zou een deel ervan nog onbelast uitgekeerd kunnen worden (19 cent per kilometer).

Ten opzichte van een auto van de zaak, met bijbehorende bijtelling kan dat met een auto van 45k+ zomaar 800 netto schelen. Ik zou het weten als je verkocht bent aan je huidige auto..

(Edit; dan moet je van die 800 netto dus wel je eigen benzine tanken en de andere kosten dekken).

JanHenk wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:12 (7%)

• KnoxNL
JanHenk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:11:
[...]

Je kan ook vragen om het budget te verlonen als brutoloon. Daarnaast zou een deel ervan nog onbelast uitgekeerd kunnen worden (19 cent per kilometer).

Ten opzichte van een auto van de zaak, met bijbehorende bijtelling kan dat met een auto van 45k+ zomaar 800 netto schelen. Ik zou het weten als je verkocht bent aan je huidige auto..

(Edit; dan moet je van die 800 netto dus wel je eigen benzine tanken en de andere kosten dekken).
Die situatie heb ik nu :)

Alternatief is dus gewoon lekker doorrijden!

• JanHenk
KnoxNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:15:
[...]

Die situatie heb ik nu :)

Alternatief is dus gewoon lekker doorrijden!
Volgens mij ben je dan juist een dief van je eigen portemonnee wanneer je kiest voor een auto van de zaak. Je ruilt een behoorlijk stuk brutoloon in voor een auto. Daarnaast krijg je daar het privé gebruik nog van om je oren.

Ik denk dat je huidige situatie voor je goedkoper is. Dat is vooral afhankelijk van wat je auto nu eigenlijk kost, natuurlijk.. Als dat ook richting de € 800 gaat, maakt het natuurlijk niet zoveel meer uit.

Bottomline: auto = emotie. Portemonnee speelt maar marginaal een rol...

• KnoxNL
JanHenk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:21:
[...]

Volgens mij ben je dan juist een dief van je eigen portemonnee wanneer je kiest voor een auto van de zaak. Je ruilt een behoorlijk stuk brutoloon in voor een auto. Daarnaast krijg je daar het privé gebruik nog van om je oren.

Ik denk dat je huidige situatie voor je goedkoper is. Dat is vooral afhankelijk van wat je auto nu eigenlijk kost, natuurlijk.. Als dat ook richting de € 800 gaat, maakt het natuurlijk niet zoveel meer uit.

Bottomline: auto = emotie. Portemonnee speelt maar marginaal een rol...
Nou ja,

ik krijg ipv lease nu 742 euro bruto uitgekeerd = 371 netto (per 4 weken, niet per maand).

Benzine kost me al snel 250 euro per 4 weken, belasting + verzekering 110 euro.

Dan ben ik er al bijna en zit er nog geen onderhoud bij, en ik heb heb hem ook nog moeten kopen 1,5 jaar geleden voor €9000,-

Dus ik denk dat lease al snel goedkoper is....

• JanHenk
KnoxNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:39:
[...]

Nou ja,

ik krijg ipv lease nu 742 euro bruto uitgekeerd = 371 netto (per 4 weken, niet per maand).

Benzine kost me al snel 250 euro per 4 weken, belasting + verzekering 110 euro.

Dan ben ik er al bijna en zit er nog geen onderhoud bij, en ik heb heb hem ook nog moeten kopen 1,5 jaar geleden voor €9000,-

Dus ik denk dat lease al snel goedkoper is....
Stel dat je een auto van de baas mag rijden voor hetzelfde budget, die auto heeft uiteindelijk een cat. waarde van € 40.000. Deze auto ga je natuurlijk ook privé rijden.. 22% bijtelling is 8.800 per jaar, oftewel €733 per maand bruto bijtelling. Effectief tarief incl. afbouw heffingskorting, kost je plusminus 50% heffing dus is € 366 netto bijtelling. Naast dat je die genoemde € 371 netto nog inleverd. Met andere woorden, ik kom op € 737 netto verschil tussen keuze extra bruto loon of auto van de zaak met privé gebruik. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je huidige auto minder dan dat kost. Ik denk dus dat lease voor jou níet goedkoper is. Uiteraard, je rijdt nu geen nieuwe auto, kan een keer onverwachte grote reparaties hebben, etc.. Maar die ruimte is er wel met fictief budget van € 737.

Ik weet dat het hier niet thuishoort, maar het stigma omtrent de "auto van de zaak is veel goedkoper" is hardnekkig..
Dj-sannieboy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:02:

Model: Mazda 3 (hatchback)
Uitvoering: Luxury + iActivSense
Motor: Skyactiv-X (automaat)
Erg fraaie auto, zie hem gelukkig steeds vaker. Leuke eigenwijze auto, uitstekend afgewerkt en zeer degelijke techniek. Ook de meest uitgebreide spec gekozen zie ik. Veel fijne kilometers gewenst!

• D_Jeff
@KnoxNL ik vind de 110 / maand voor verzekering erg stevig.
Zou je niet eens rondkijken?

• KnoxNL
@JanHenk Interessant inzicht, waarvoor dank. Hoort wellicht niet helemaal in het topic maar wel een interessante gedachte. Je vergeet hierin echter nog wel de aanschaf van de auto. Die kan ik weliswaar over meer dan 4 jaar (de bij ons gehanteerde lease periode) uitsmeren als er geen gekke dingen gebeuren, maar toch.

@D_Jeff Belasting EN verzekering he :) En hij is all risk verzekerd.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 00:00
JanHenk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:16:
[...]

Stel dat je een auto van de baas mag rijden voor hetzelfde budget, die auto heeft uiteindelijk een cat. waarde van € 40.000. Deze auto ga je natuurlijk ook privé rijden.. 22% bijtelling is 8.800 per jaar, oftewel €733 per maand bruto bijtelling. Effectief tarief incl. afbouw heffingskorting, kost je plusminus 50% heffing dus is € 366 netto bijtelling. Naast dat je die genoemde € 371 netto nog inleverd. Met andere woorden, ik kom op € 737 netto verschil tussen keuze extra bruto loon of auto van de zaak met privé gebruik. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je huidige auto minder dan dat kost. Ik denk dus dat lease voor jou níet goedkoper is. Uiteraard, je rijdt nu geen nieuwe auto, kan een keer onverwachte grote reparaties hebben, etc.. Maar die ruimte is er wel met fictief budget van € 737.

Ik weet dat het hier niet thuishoort, maar het stigma omtrent de "auto van de zaak is veel goedkoper" is hardnekkig..
Een vergelijkbare nieuwe auto van de zaak is wel goedkoper.

Tuurlijk kan hij goedkoper rijden, maar dat is wel een beetje appels met peren vergelijken.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-11 13:12
Heren, zullen we de discussie over budget e.d. even weer in het juiste topic voeren (zie roze blokje onderin...)?

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:19
Hi! Vanwege total loss van mijn huidige auto kom ik ook maar eens binnenvallen hier.
Ik ben een autoliefhebber met een voorliefde voor Italiaans en Alfa in het bijzonder. 2 auto's terug had ik een Giulietta. Toen de die weg moest was een nieuwe Giulietta helaas al niet echt een optie meer (beperkte keuze in motoren en uitvoering en stervensduur geworden) dus toen maar een leuk aangeklede Seat Leon 1.4 150pk geleased. Die moest nog een jaartje maar nu dus stuk (foto's toegevoegd om een beeld te geven van wat ik leuk vindt). Een Alfa gaat het helaas weer niet worden: nog steeds geen opvolger van de Giulietta, en de huidige is niet meer te leasen. Giulia is buiten bereik.

Leasebudget: €853, maar ik werk 90% dus €767,70
Kilometrage per jaar: 35.0000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief brandstofcomponent (Volgens inschatting Athlon)
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden:
Elektrisch mag via aparte regeling. Details opgevraagd, nog niet binnen.
Offertetraject loopt altijd via Athlon.
We hebben een CO2 limiet:
Leasebedrag calculatieMax. uitstoot benzineMax. uitstoot diesel
< €780,- incl brandstof118 gram/km CO2106 gram/km CO2
> €780,- incl brandstof133 gram/km CO2118 gram/km CO2

Specifieke wensen:
Alfa! Dat gaat niet, dus Italiaans! Dat gaat ook niet. Dus.. :?
Ik vind design en rijplezier belangrijk. We zijn met zijn tweeën, ruimte is minder belangrijk, zolang er maar 2 grote koffers achterin passen. C-klasse, sportief, voorkeur voor benzine, 150pk is wel een minimum. Het moet in ieder geval een beetje 'bijzonder' zijn, dus mocht sportief niet lukken dan is iets premijoem? Apple CarPlay en een te openen panoramadak zijn zeer gewenste opties.

Ik kan nog niet echt iets vinden. Ik ga zo eens kijken voor een Mazda 3 SkyActive X. Vond de vorige 3 mooier trouwens. Misschien een CX-30.

Uitkering van het leasebedrag is ook een optie. Als ik niks kan vinden overweeg ik een oude auto te kopen, te hopen op lage kosten en zo wat bijsparen.

Jullie nog tips?

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:37

renzo4000

*Doh!*

Kia Proceed?

Design is natuurlijk objectief maar ik vind het een erg mooie auto geworden binnen het c-segment. Relatief sportief in GTline(plus) of GT (maar valt waarschijnlijk buiten je voorwaarden). Je kan een hoop zaken afvinken iig:

- Electrisch panoramadak (optie)
- Benzine mogelijk 1.4 140 pk (blijkt in de praktijk 160 pk te zijn, zie duurtest van autoweek)
- Sportief (sportief onderstel/dempers)
- Apple Carplay / Android auto
- voldoende ruimte (594 liter in de kofferbak, twee koffers gaat dan wel lukken ;))

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Stiggy
Ja die Kia Proceed is wel wat! Nooit gedacht dat ik een Kia op mijn lijstje zou zetten, maar ze zijn de laatste jaren in rap tempo mooier geworden! Ik ga eens configureren, thanks!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Klopt ik dacht ook niet zo gauw aan Kia (toch een beetje suffig imago) totdat ik wat reviews tegen kwam in het c-segment waar de Kia (pro)Ceed tegen de gevestigde orde goed uit de testen komt. Toen ben ik maar eens gaan proefrijden met de Proceed en irl zag hij er nog beter uit dan op de (pers) foto's en meestal is dat juist andersom.

Dus qua uiterlijk was het probleem niet meer, toen ben ik gaan rijden en was ik aangenaam verrast door het soepele doch relatief sportieve rijgedrag van de Proceed (1.4 DCT Gtplusline). Goede (electrische) verstelbare stoel, fijn stuur, goede automaat en redelijk gretig aan het gas. Sturen is ook prima op orde en plezierig als je de auto een beetje uitdaagt.

Interieur is qua afwerking en functionaliteit gewoon goed, doet echt niks onder tov een golf oid, Maar goed, ik zou zeggen stap de Kia dealer eens binnen...

• Stiggy
Ja, ik ga zo eens kijken. In de Athlon configurator is de ProCeed in ieder geval lekker makkelijk: "Glazen schuif-/kanteldak (type: wide) " is de enige optie :o

Bij eens Mercedes A klasse flipt die configurator helemaal, zoveel opties die gelinkt zijn dat je in dead-loops terecht komt.

Ik heb nu tijdelijk een Mercedes GLA 180. Qua uiterlijk prachtige auto vind ik. Qua rijden en features: mwah. Infotainment systeem is zo traag, dat hoort echt niet bij zo'n auto.

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-11 11:55

PoweRoy

funky!

Ik ben inmiddels ook weer aan t dilemma vraagstuk over leaseauto's begonnen. Rij nu een 308SW blue lease premium automaat.

Hij loopt in februari af dus moet redelijk snel een nieuwe uitzoeken.
Alleen we zijn in verwachting van een 3e kind :o En dan wordt t allemaal wat moeilijker met wat gaat allemaal passen. De leeftijden: 4, 2 en dadelijk dus 0.

Leasebudget: 845 maar 20% is eigen bijdrage ivm ouderschapsverlof (ik werk 4 per week) (Dit betekend rond de 100 euro netto erbij)
Kilometrage per jaar: 40000 (haal ik nooit, zit zelf rond de 28000)
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Specifieke wensen: automaat, ACC,comfortabele stoelen en als belangrijkste 3 kinderen op achterbank
Uiteindelijke keuze:

Wat ik nu heb gekeken
Stationwagons:
- Peugeot 308 1.2 PureTech 96kW Blue Lease Premium SW EAT8 (zelfde wat ik nu heb alleen met facelift) (netto bijtelling 375)
- Focus 1.5 EcoBlue 88kW Titanium Business wagon automaat (netto bijtelling 401)
- Megane 1.3 TCe 103kW EDC Bose estate (netto bijtelling 410)

Groter:
- Peugeot 3008 1.2 PureTech 96kW Blue Lease Executive automaat (netto bijtelling 467)
- Peugeot 5008 1.2 PureTech 96kW Blue Lease Executive automaat (netto bijtelling 513)
- Renault Scenic 1.3 TCE 103kW Intens EDC (netto bijtelling 451)
- Renault Grand Scenic 1.3 TCE 103kW Intens EDC (netto bijtelling 482)

Voor mij vallen alle VAG auto's af. Ik heb snel last van rugklachten en schouder klachten in auto's. In mijn huidige 308 rij ik heerlijk.

Wat me opviel:
- Ford astra: stug en kon geen goede zitpositie vinden
- Peugeot (3008): rijd en zit lekker. Ruimte op achterbank is niet groter dan de station en kofferbak is wel kleiner. Aardig prijziger dan de 308.
- Renault megane: geen traploze rugleuning verstelling? Beetje hopen dat je een goede zit kan vinden. Reed verder wel prima, zat wel minder dan de peugeot. Multimedia systeem leek wel antiek hoe t eruit ziet.
- Renault gr scenic: ook geen traploze rugleunig. Rijd als een slagschip (vooral in bochten). Zit beter dan de megane. Multimedia systeem leek wel antiek hoe t eruit ziet.

Andere optie is geld uitkeren en zelf iets regelen. Dan is het potje 605 * 0.8 = 484 euro bruto (en dan rond de 1900 km per maand netto laten uitkeren).

Iemand nog tips en ervaringen?

PoweRoy wijzigde deze reactie 08-11-2019 15:28 (11%)

[This space is for rent]

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Stiggy schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:29:
Ja, ik ga zo eens kijken. In de Athlon configurator is de ProCeed in ieder geval lekker makkelijk: "Glazen schuif-/kanteldak (type: wide) " is de enige optie :o

Bij eens Mercedes A klasse flipt die configurator helemaal, zoveel opties die gelinkt zijn dat je in dead-loops terecht komt.

Ik heb nu tijdelijk een Mercedes GLA 180. Qua uiterlijk prachtige auto vind ik. Qua rijden en features: mwah. Infotainment systeem is zo traag, dat hoort echt niet bij zo'n auto.
Heeft die GLA niet het MBUX systeem? Want dat is toch wel een van de beste infotainmentsystemen van dit moment.

Nog wat een leuke vergelijking tussen CLA en de Proceed (beide de enige "shooting brakes" op de markt) is dat zelfs de duitsers best te spreken zijn over de Kia :)

https://www.auto-motor-un...ooting-brake-kia-proceed/

• boblelie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:15
Stiggy schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:16:
Ja die Kia Proceed is wel wat! Nooit gedacht dat ik een Kia op mijn lijstje zou zetten, maar ze zijn de laatste jaren in rap tempo mooier geworden! Ik ga eens configureren, thanks!
Stiggy ik begrijp je Alfa liefde helemaal. ik reed tot voor kort in deze bella:

alfa 159

echter kwam lease als optie voorbij en dat was toch wel héél interessant. voor mij gold het zelfde: ik wil alfa, maar de Giulietta is al echt te oud, en de Giulia is net ff te hoog gegrepen. uiteindelijk heb ik ook voor de proceed gekozen want pwoah wat is die mooi in het echt! dan wel full-spec 1.4 automaat gtplusline met 18" velgen en parelmoet witte lak. want hey, het oog wil ook wat. let wel even op bij het glazen dak, als je wat langer bent (1,85m+) dan bestaat de kans dat je tegen het plafond aan komt. dat kwam ik ook met mijn 1,87m dus ik heb zonder glazen dak gekozen.
levertijd is momenteel ongeveer 4 maanden als je geen voorraadmodel kiest.

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:45
PoweRoy schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:54:
Ik ben inmiddels ook weer aan t dilemma vraagstuk over leaseauto's begonnen. Rij nu een 308SW blue lease premium automaat.

Hij loopt in februari af dus moet redelijk snel een nieuwe uitzoeken.
Alleen we zijn in verwachting van een 3e kind :O En dan wordt t allemaal wat moeilijker met wat gaat allemaal passen.

Leasebudget: 845 maar 20% is eigen bijdrage ivm ouderschapsverlof (ik werk 4 per week) (Dit betekend rond de 100 euro netto erbij)
Kilometrage per jaar: 40000 (haal ik nooit, zit zelf rond de 28000)
Contractduur: 4 jaar
Specifieke wensen: automaat, ACC,comfortabele stoelen en als belangrijkste 3 kinderen op achterbank
Uiteindelijke keuze:

Wat ik nu heb gekeken
Stationwagons:
- Peugeot 308 1.2 PureTech 96kW Blue Lease Premium SW EAT8 (zelfde wat ik nu heb alleen met facelift) (netto bijtelling 375)
- Focus 1.5 EcoBlue 88kW Titanium Business wagon automaat (netto bijtelling 401)
- Megane 1.3 TCe 103kW EDC Bose estate (netto bijtelling 410)

Groter:
- Peugeot 3008 1.2 PureTech 96kW Blue Lease Executive automaat (netto bijtelling 467)
- Peugeot 5008 1.2 PureTech 96kW Blue Lease Executive automaat (netto bijtelling 513)
- Renault Scenic 1.3 TCE 103kW Intens EDC (netto bijtelling 451)
- Renault Grand Scenic 1.3 TCE 103kW Intens EDC (netto bijtelling 482)

Voor mij vallen alle VAG auto's af. Ik heb snel last van rugklachten en schouder klachten in auto's. In mijn huidige 308 rij ik heerlijk.

Wat me opviel:
- Ford astra: stug en kon geen goede zitpositie vinden
- Peugeot (3008): rijd en zit lekker. Ruimte op achterbank is niet groter dan de station en kofferbak is wel kleiner. Aardig prijziger dan de 308.
- Renault megane: geen traploze rugleuning verstelling? Beetje hopen dat je een goede zit kan vinden. Reed verder wel prima, zat wel minder dan de peugeot. Multimedia systeem leek wel antiek hoe t eruit ziet.
- Renault gr scenic: ook geen traploze rugleunig. Rijd als een slagschip (vooral in bochten). Zit beter dan de megane. Multimedia systeem leek wel antiek hoe t eruit ziet.

Andere optie is geld uitkeren en zelf iets regelen. Dan is het potje 605 * 0.8 = 484 euro bruto (en dan rond de 1900 km per maand netto laten uitkeren).

Iemand nog tips en ervaringen?
om over na te denken, wil je perse alle 3 de kids op dezelfde bank? of ga je voor 3e rij?
Hoe oud zijn de kids die er al zijn en hoe lomp groot zijn hun stoeltjes :9 ?
Toen ik aan het rondkijken was, was ik wel gecharmeerd van de 5008, daar pasde 3 kinderzitjes op de achterbank en nog een 3e rij ook. Alleen die werd het niet vanwege andere redenen (kutdealer).

Computer says no

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Meekoh schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:21:
[...]

om over na te denken, wil je perse alle 3 de kids op dezelfde bank? of ga je voor 3e rij?
Hoe oud zijn de kids die er al zijn en hoe lomp groot zijn hun stoeltjes :9 ?
Toen ik aan het rondkijken was, was ik wel gecharmeerd van de 5008, daar pasde 3 kinderzitjes op de achterbank en nog een 3e rij ook. Alleen die werd het niet vanwege andere redenen (kutdealer).
dezelfde bank is mijn doel. 7 zits hoeft voor mij nog niet. Kinderen zijn 4, 2 en dadelijk een pasgeboren erbij.

Ik heb nu gepast:
- Cybex kinderstoeltje voor de 4 jarig: 44cm breed
- Kinderstoelje voor 2 jarig: 46cm breed (hier is dus al iets te halen, die gaat dadelijk toch naar een grotere maat --> 44cm)
- Maxicosi: 43 cm breed

Deze combi paste bij alle 3 de stationwagens. Moet de buitenste twee wel helemaal op de rand van de stoel zetten. Ik zet ze vast met de gordel omdat de isofix sowieso niet gaat passen.
Viel me op dat met de gordel ze nog kunnen schuiven als ze op de rand zitten.

Bij de 3008 had ik niet echt meer ruimte. Is alleen wat makkelijker ivm de hoogte met alles erin zetten.

Bij de Grand Scenic en de 5008 past het gemakkelijk.

[This space is for rent]

• boblelie
Wij hebben er ook 3. 1x 1 jaar, 1x 5 en 1x 7.
Voor het 3 kinderen probleem hebben wij het volgende gedaan:

2 kinderen verkocht _O-

Maar ff serieus:
Voor prive hebben we een peugeot 307 station.
Deze heeft 3 losse stoelen op de achterbank met optie voor 3e zitrij. Hier staan nu 3 stoelen op, naast elkaar. En ja, het zijn van die lompe stoelen die heel breed zijn.
Dit past gewoon he le maal niet in een gewone achterbank, zowel niet in een alfa 159, niet een volvo v40, en ook niet de kia proceed.
dus heb ik dit online gevonden:
opblaasbaar en aanpasbaar stoeltje
Deze zitverhogers zijn aanpasbaar aan de beschikbare zitbreedte. Voorwaarde is natuurlijk dat je kind met alleen een zitverhoger mag rijden.

Oh en een andere optie is om het oudste kind in de middelste zitplek zónder stoeltje te doen. Mag dat? Ja dat mag. Zie hiervoor ook: wat regels over autostoelen

Wij gaan bij de proceed voor 2x de bubblegum zitverhoger samen met de stoel voor een 1 jarige, of voor 1x bubblegum en de oudste (7jaar) in het midden in de gordel.

Hopelijk heb je wat aan deze vader-van-3 ervaring :+

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:18
Meekoh schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:21:
[...]
Dan ga je toch naar een andere dealer ;)
PoweRoy schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:27:
[...]

Hier is het een 5008 geworden. Levering ergens begin februari. Ik vond de 5008 veel praktischer.

Bij Grand Scenic moet je een bank naar voren klappen om in te kunnen stappen. Wie dat bedacht heeft om dat aan stoep kant te doen 8)7 . Aan de wegkant kun je wel 1 stoel naar voren schuiven om op 3e rij te komen. Met kids gewoon echt niet praktisch want je wilt ze niet aan straatkant in laten stappen.

In vond het interieur van de 5008 echt 10x mooier dan saaie Grand Scenic. Maar goed dat is smaak.

• Meekoh
PoweRoy schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:27:
[...]

dezelfde bank is mijn doel. 7 zits hoeft voor mij nog niet. Kinderen zijn 4, 2 en dadelijk een pasgeboren erbij.

Ik heb nu gepast:
- Cybex kinderstoeltje voor de 4 jarig: 44cm breed
- Kinderstoelje voor 2 jarig: 46cm breed (hier is dus al iets te halen, die gaat dadelijk toch naar een grotere maat --> 44cm)
- Maxicosi: 43 cm breed

Deze combi paste bij alle 3 de stationwagens. Moet de buitenste twee wel helemaal op de rand van de stoel zetten. Ik zet ze vast met de gordel omdat de isofix sowieso niet gaat passen.
Viel me op dat met de gordel ze nog kunnen schuiven als ze op de rand zitten.

Bij de 3008 had ik niet echt meer ruimte. Is alleen wat makkelijker ivm de hoogte met alles erin zetten.

En anders gewoon zoiets:
https://www.multimac.com/home?lang=nl

Niet goedkoop by the way.
Highfive95 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:47:
[...]

Idd een Skoda Dealer :P
Hier wordt het een Kodiaq, levering in Januari.

Meekoh wijzigde deze reactie 08-11-2019 15:50 (11%)

Computer says no

• Meekoh
oeps dubbel post

Meekoh wijzigde deze reactie 08-11-2019 15:50 (94%)

Computer says no

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

boblelie schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:43:
Oh en een andere optie is om het oudste kind in de middelste zitplek zónder stoeltje te doen. Mag dat? Ja dat mag. Zie hiervoor ook: wat regels over autostoelen

Wij gaan bij de proceed voor 2x de bubblegbum zitverhoger samen met de stoel voor een 1 jarige, of voor 1x bubblegum en de oudste (7jaar) in het midden in de gordel.

Hopelijk heb je wat aan deze vader-van-3 ervaring :+
Bubblegum en de multimac heb ik beide op verschillende fora tegengekomen. Ik vroeg me hoe veilig de bubblebum is. Natuurlijk beter dan niks. Maar vraag me af of onze 4 jarige er al op mag. Ze is 105 cm.

Tussen de 308, 3008 en de 5008 zit een enorm verschil in kosten per maand (0, +95 euro, +140 euro).
De Renault Scenic en Grand Scenic zijn wat gustiger (+75 euro, +105 euro)

[This space is for rent]

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Highfive95 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:47:
[...]

[...]

Hier is het een 5008 geworden. Levering ergens begin februari. Ik vond de 5008 veel praktischer.

Bij Grand Scenic moet je een bank naar voren klappen om in te kunnen stappen. Wie dat bedacht heeft om dat aan stoep kant te doen 8)7 . Aan de wegkant kun je wel 1 stoel naar voren schuiven om op 3e rij te komen. Met kids gewoon echt niet praktisch want je wilt ze niet aan straatkant in laten stappen.

In vond het interieur van de 5008 echt 10x mooier dan saaie Grand Scenic. Maar goed dat is smaak.
Vandaag trouwens bericht gehad dat mijn 5008 naar alle waarschijnlijkheid half januari wordt geleverd :)

• boblelie
Multimac...

Ja mooi systeem. Maar ik heb al een rib en nier verkocht om die zelfde kinderen te onderhouden. Dus 1200 euro voor een paar zitjes, nee dankje -O- :P

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:18
Meekoh schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:47:
[...]

Idd een Skoda Dealer :P
Hier wordt het een Kodiaq, levering in Januari.
Stond ook op mijn lijstje. Maar als je er 4 hebt toch een stuk minder praktisch. Viel daarom dus af bij mij.

Als ik ruimte niet nodig had werd het een Tarraco. Vond deze toch wel mooiste.

@MikeyMan
Dat is snel. Contract is deze week pas rond. Volgende week wordt hij besteld. Ben benieuwd wanneer ze kunnen leveren.

Highfive95 wijzigde deze reactie 08-11-2019 16:42 (14%)

• Meekoh
Highfive95 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:40:
[...]

Stond ook op mijn lijstje. Maar als je er 4 hebt toch een stuk minder praktisch. Viel daarom dus af bij mij.

Als ik ruimte niet nodig had werd het een Tarraco. Vond deze toch wel mooiste.

@MikeyMan
Dat is snel. Contract is deze week pas rond. Volgende week wordt hij besteld. Ben benieuwd wanneer ze kunnen leveren.
Ik heb er nu nog 2, echter deze auto moet 5 jaar meegaan en binnen 5 jaar komt er wellicht nog een 3e bij.

Toen ik aan het rondkijken was kon je de Tarraco alleen met DSG krijgen als Diesel.
En ik mag geen diesel...weet niet of dat nu anders is. Een Automaat was wel 1 van mijn top requirements.

Computer says no

• D_Jeff
@Stiggy Mocht je gaan rijden met de Mazda 3 / CX-30:

1) Neem de X (kost flink meer geduld, maar is het waard)
2) Ken het karakter van een Mazda motor:

0-2000 RPM: eco/cruise modus | motor geeft niet echt thuis
2k - 3k RPM: Sky-X begint hier wakker te worden
~ 3250 a 3600 RPM: Motor 'reporting in for duty'

Waarom? een VAG-er benzine turbo motor heeft een heel ander gedrag, waardoor ik mensen hoor klagen "ik heb geen power in een Mazda". Met deze tip ga je het wel leuk vinden en heb je WEL power.

Leuk extraatje van de Mild-hybrid: Tijdens hoog toerental houdt de elektromotor de motor op het toerental van ~3k, kan je lekker snel doortrappen 8)

• gergs
Jep hoort hier niet thuis, zie onderin. Als ik maar 1 ding kan vertellen, berekening van JanHenk is appel met peren. Ik heb in verleden ook de berekening gemaakt, en mobiliteitsbudget laten uitkeren en een 4 jaar oud BMW 3 serie rijden (dus tweedehands kopen en dan alle kosten) kost ongeveer hetzelfde als een nieuwe 3 serie leasen. Verschil is bij 1 heb je probleem als je schade rijdt oid, bij leasen niet.

Terug on topic.
KnoxNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:48:
Leasebudget: €893 inc brandstof
Kilometrage per jaar: +/- 25.000
Contractduur: 4 jaar of max 140.000 km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inc, officieel max 115 CO2 uitstoot (maar daar kom ik denk ik nog wel onderuit)
Merkbeleid, zo ja, welke: In principe in mijn klasse niet, er is een portaal met standaard merken/modellen, maar zelf een offerte inbrengen kan ook
Overige afhankelijkheden: Max eigen bijdrage €120
Specifieke wensen: Vermogen ongeveer wat ik nu heb (208 PK), goed geluid (als in: de stereo installatie :+ ), sportief maar toch zakelijk (dus geen spoilers, fake luchtinlaten, 20" velgen etc, neem als indicatie de Mazda 6/Lexus IS300H), fatsoenlijk multimedia systeem.
Ik dacht al, met 730 een lexus is300h kaal dan heb je een hele voordelige leasemaatschappij.

Je hebt nu een IS250 met 208pk, klinkt veel maar in principe haal je die performance ook met een gemiddelde 150pk hatch van tegenwoordig. Een Golf met 1.5tsi 150pk doet ook de sprint naar 100 in 8sec (of niet sneller met de dsg). Met de budget 893 (is meer dan de 730 maar nog steeds niet veel voor d-segment) zou ik toch kijken naar een lekker aangeklede premium c-segment. Ben je denk ik meer tevreden in de long term dan een kale d-segment.
Kijk naar bijv CLA 200, ook in 8 sec naar de 100. In AMG pakket toch best leuk. Voelt minder als "een klasse naar beneden" vs je Lexus Is250. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Of een A klasse sedan AMG pakket voor 818 eur (de verschil met budget kan je wellicht nog laten uitkeren)
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
En de CLA200/ A200 is sneller dan de IS300h. De CVT van de IS maakt het toch niet echt snel, is wel lekker comfortabel dat wel.
Andere premium c-segment sedan is bijv de A3. Is wel niet zo nieuw als de CLA/A, maar kan je ook leuk aankleden binnen budget. Bijv een 35tfsi S-Line met opties voor 892eur.
Een A4 past net net, mss kan je nog 1/2 opties doen maar dats it. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Het is wel zo dat de business edition wel oke is dat de basis dingen wel inzitten....

Dus ja wat vind je belangrijker.

Als je powerrr wilt, dan kan je ook polo gti kiezen, met alle optie afgevinkt kom ik niet boven 827 eur.

• boblelie
PoweRoy schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:03:
[...]

Bubblegum en de multimac heb ik beide op verschillende fora tegengekomen. Ik vroeg me hoe veilig de bubblebum is. Natuurlijk beter dan niks. Maar vraag me af of onze 4 jarige er al op mag. Ze is 105 cm.

Tussen de 308, 3008 en de 5008 zit een enorm verschil in kosten per maand (0, +95 euro, +140 euro).
De Renault Scenic en Grand Scenic zijn wat gustiger (+75 euro, +105 euro)
Bij 105cm zou ik nog geen zitverhoger doen, laat staan bubblegum. Mijnen zijn maat 122 en 128 dus dat scheelt behoorlijk.

• Stiggy
renzo4000 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:56:
[...]
Heeft die GLA niet het MBUX systeem? Want dat is toch wel een van de beste infotainmentsystemen van dit moment.
...
Ik denk het niet dan. Kan het zo niet terugvinden. Maar het is super-traag (ook met herberekenen van routes), scherm heeft niet zo'n hele hoge resolutie en geen touch, CarPlay zit er niet op terwijl het wel in de help beschreven staat (een help pagina oproepen duurt trouwens een seconde of 10 8)7 ). De navigatiestem is blikkerig en adressen letter voor letter invoeren met een draaiknop: je waant je helemaal in de vorige eeuw :)

• KnoxNL
gergs schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:44:
Jep hoort hier niet thuis, zie onderin. Als ik maar 1 ding kan vertellen, berekening van JanHenk is appel met peren. Ik heb in verleden ook de berekening gemaakt, en mobiliteitsbudget laten uitkeren en een 4 jaar oud BMW 3 serie rijden (dus tweedehands kopen en dan alle kosten) kost ongeveer hetzelfde als een nieuwe 3 serie leasen. Verschil is bij 1 heb je probleem als je schade rijdt oid, bij leasen niet.

Terug on topic.

[...]

Ik dacht al, met 730 een lexus is300h kaal dan heb je een hele voordelige leasemaatschappij.

Je hebt nu een IS250 met 208pk, klinkt veel maar in principe haal je die performance ook met een gemiddelde 150pk hatch van tegenwoordig. Een Golf met 1.5tsi 150pk doet ook de sprint naar 100 in 8sec (of niet sneller met de dsg). Met de budget 893 (is meer dan de 730 maar nog steeds niet veel voor d-segment) zou ik toch kijken naar een lekker aangeklede premium c-segment. Ben je denk ik meer tevreden in de long term dan een kale d-segment.
Kijk naar bijv CLA 200, ook in 8 sec naar de 100. In AMG pakket toch best leuk. Voelt minder als "een klasse naar beneden" vs je Lexus Is250. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Of een A klasse sedan AMG pakket voor 818 eur (de verschil met budget kan je wellicht nog laten uitkeren)
En de CLA200/ A200 is sneller dan de IS300h. De CVT van de IS maakt het toch niet echt snel, is wel lekker comfortabel dat wel.
Andere premium c-segment sedan is bijv de A3. Is wel niet zo nieuw als de CLA/A, maar kan je ook leuk aankleden binnen budget. Bijv een 35tfsi S-Line met opties voor 892eur.
Een A4 past net net, mss kan je nog 1/2 opties doen maar dats it. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Het is wel zo dat de business edition wel oke is dat de basis dingen wel inzitten....

Dus ja wat vind je belangrijker.

Als je powerrr wilt, dan kan je ook polo gti kiezen, met alle optie afgevinkt kom ik niet boven 827 eur.
Dank je voor de alternatieven die je aandraagt, stof tot nadenken! Ik ga mijn huiswerk nog eens goed doen van het weekend!

• Stiggy
boblelie schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:58:
[...]

Stiggy ik begrijp je Alfa liefde helemaal. ik reed tot voor kort in deze bella:

[Afbeelding: alfa 159]

echter kwam lease als optie voorbij en dat was toch wel héél interessant. voor mij gold het zelfde: ik wil alfa, maar de Giulietta is al echt te oud, en de Giulia is net ff te hoog gegrepen. uiteindelijk heb ik ook voor de proceed gekozen want pwoah wat is die mooi in het echt! dan wel full-spec 1.4 automaat gtplusline met 18" velgen en parelmoet witte lak. want hey, het oog wil ook wat. let wel even op bij het glazen dak, als je wat langer bent (1,85m+) dan bestaat de kans dat je tegen het plafond aan komt. dat kwam ik ook met mijn 1,87m dus ik heb zonder glazen dak gekozen.
levertijd is momenteel ongeveer 4 maanden als je geen voorraadmodel kiest.
Wow, dat is een mooie bella! _/-\o_
Ik heb toch even gereden in de Giuletta. Wel maar 120pk maar in Dynamic mode toch herkenbaar Alfa: bij de geringste aanraking van het gaspedaal schiet het toerental omhoog.

Het is geen moderne auto meer, maar de huidige versie is wel een stuk beter dan de 2011 versie die ik gehad heb. En ik had weer de hele rit een dikke grijns op mijn gezicht. Deed me toch twijfelen: zou ik ondanks zijn leeftijd toch nog een keer? Dealer belooft dat er nog steeds van alles te bestellen is. Waarom het niet in de configurator stond wist hij ook niet.

Daarna bij Kia geweest. Ik viel eigenlijk niet zo voor de Proceed. De uitvoering zoals jij beschrijft stond precies daar. Ik vond hem een beetje lang voor mij, ben ik niet gewend (nog nooit een station gehad). Ik ben kleiner, dus het glazen dak was geen probleem. Moet het model nog even op me in laten werken denk ik. De Xceed vond ik wel meteen leuk. Bij beide is het interieur gewoon oke, maar niet bijzonder vond ik.

• Stiggy
D_Jeff schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:19:
@Stiggy Mocht je gaan rijden met de Mazda 3 / CX-30:

1) Neem de X (kost flink meer geduld, maar is het waard)
2) Ken het karakter van een Mazda motor:

0-2000 RPM: eco/cruise modus | motor geeft niet echt thuis
2k - 3k RPM: Sky-X begint hier wakker te worden
~ 3250 a 3600 RPM: Motor 'reporting in for duty'

Waarom? een VAG-er benzine turbo motor heeft een heel ander gedrag, waardoor ik mensen hoor klagen "ik heb geen power in een Mazda". Met deze tip ga je het wel leuk vinden en heb je WEL power.

Leuk extraatje van de Mild-hybrid: Tijdens hoog toerental houdt de elektromotor de motor op het toerental van ~3k, kan je lekker snel doortrappen 8)
En dat is precies wat ik zojuist gedaan heb ;)
En wow... heel erg goed bevallen! In de 3 zit ik lekker laag, mooi ingebouwd, super interieur (de luxury versie... uiteraard :) ). Infotainmentsysteem is erg mooi en werkt ontzettend soepel. Rijdt leuk en sportief en de motor, mjah. die 180pk voel je er niet aan af, ook niet als je doortrekt vind ik. Maar goed, daar had ik me al op voorbereid. Wel een lekkere motor, al bleef ik denken: hier een turbotje op of tunnen, dan zou hij fantastisch zijn!

De CX-30 vind ik van buiten mooier en daar kun je wel een pano dak ik krijgen, in de gewone 3 niet. Maar dat is een ander type auto. Lekker ruimtelijk gevoel, ik had echt het idee in een grote ruime auto te zitten. Ook wel lekker! Qua rijgedrag overigens een stuk beter dan de Mercedes GLA die ik nu heb, dus chapeau Mazda.

Voor deze ritjes dacht ik de Alfa Giulietta toch nog een kans te geven. Nu weet ik het niet zo meer. Daar reed ik wel met heel veel plezier in, maar deze Mazda's zijn toch wel heel lekker en veel moderner.

• gergs
Stiggy schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:56:
[...]

En dat is precies wat ik zojuist gedaan heb ;)
En wow... heel erg goed bevallen! In de 3 zit ik lekker laag, mooi ingebouwd, super interieur (de luxury versie... uiteraard :) ). Infotainmentsysteem is erg mooi en werkt ontzettend soepel. Rijdt leuk en sportief en de motor, mjah. die 180pk voel je er niet aan af, ook niet als je doortrekt vind ik. Maar goed, daar had ik me al op voorbereid. Wel een lekkere motor, al bleef ik denken: hier een turbotje op of tunnen, dan zou hij fantastisch zijn!

De CX-30 vind ik van buiten mooier en daar kun je wel een pano dak ik krijgen, in de gewone 3 niet. Maar dat is een ander type auto. Lekker ruimtelijk gevoel, ik had echt het idee in een grote ruime auto te zitten. Ook wel lekker! Qua rijgedrag overigens een stuk beter dan de Mercedes GLA die ik nu heb, dus chapeau Mazda.

Voor deze ritjes dacht ik de Alfa Giulietta toch nog een kans te geven. Nu weet ik het niet zo meer. Daar reed ik wel met heel veel plezier in, maar deze Mazda's zijn toch wel heel lekker en veel moderner.
Ik was erg lucky toen ik vorig jaar een leaseauto ging leasen dat er een actie was met de Giulia. Wat pakketjes bij elkaar voor weinig geld. Ging voor de 2.0t automaat.
Wat. Een. Auto. Echt waar, elke ochtend, elke avond, woon-werk is gewoon heel anders geworden.
Maar die is nu ook flink omhoog qua leasebedrag. Ik had een best leuk aangeklede versie voor 1080 eur incl brandstof (48m 35dkm per jaar) en zelfde config is nu 1170 eur.
Jammer dat ze toch gaan fuseren met PSA en komt dus geen nieuwe Giulia meer, waarschijnlijk ook geen nieuwe Giulietta. Tonale komt maar die zou waarschijnlijk op basis van Jeep Compass of mss nu met de samenwerking een 3008 met ander jasje. Jah.. Net niet zou je zeggen...

Maar even op je situatie...

Inclusief brandstofcomponent

Dit is alles bij elkaar niet echt veel....
767.7 incl brandstof kom je niet eens op een kale Golf Highline automaat?

• Stiggy
gergs schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 01:51:
[...]

Ik was erg lucky toen ik vorig jaar een leaseauto ging leasen dat er een actie was met de Giulia. Wat pakketjes bij elkaar voor weinig geld. Ging voor de 2.0t automaat.
Wat. Een. Auto. Echt waar, elke ochtend, elke avond, woon-werk is gewoon heel anders geworden.
Maar die is nu ook flink omhoog qua leasebedrag. Ik had een best leuk aangeklede versie voor 1080 eur incl brandstof (48m 35dkm per jaar) en zelfde config is nu 1170 eur.
Jammer dat ze toch gaan fuseren met PSA en komt dus geen nieuwe Giulia meer, waarschijnlijk ook geen nieuwe Giulietta. Tonale komt maar die zou waarschijnlijk op basis van Jeep Compass of mss nu met de samenwerking een 3008 met ander jasje. Jah.. Net niet zou je zeggen...

Maar even op je situatie...

Inclusief brandstofcomponent

Dit is alles bij elkaar niet echt veel....
767.7 incl brandstof kom je niet eens op een kale Golf Highline automaat?
Klopt. Onze leasebedragen zijn best wel treurig. En dan heb ik notabene nog een best hoge functie met als extra dat ik een leasecategorie hoger zit. Overige leasevoorwaarden zijn dan wel weer beter dan gemiddeld: geen eigen risico, ook brandstof vergoed in het buitenland en in de praktijk zo goed als onbeperkte prive kilometers. Je mag duurder leasen dan je norm (tot max €250 pm), dat betaal je dan zelf.

En dat doe ik dus ook meestal. Neem me iedere keer weer voor om zo rond het leasebudget te gaan zitten, maar uiteindelijk wil je toch een beetje leuke auto en er niet op achteruitgaan tov de vorige, dus bijbetalen dan maar weer. Dan kom je nog een aardig end, de Mazda 3 of CX-30 in allerluxte uitvoering (Luxury en 180pk Skyactive-X) kan net. Die Golf is wel erg duur voor een.. Golf vind ik.

• Stiggy
Hmm, gisteren ook nog even in een Focus ST-line gereden. 3 cilinder 125pk. Moest even lachen bij het wegrijden: wat een aanwezige brom, maar het klonk eigenlijk best leuk. In deze uitvoering niet snel genoeg voor mij, maar ik kan een 182pk versie pakken met panorama dak en nog wat optiepakketten. Remmen zijn beter dan de Mazda 3. De 3 is qua uiterlijk aparter, de Focus in deze uitvoering wat traditioneler maar wel erg mooi/sportief vind ik. De 3 heeft een prachtig interieur, in de Focus is dat duidelijk minder.

Lastige keuze: De Mazda is bijzonderder en chiquer, de Focus net iets meer een rijdersauto denk ik.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:51
Er is ook nog een 150pk tussenweg.

Even niets...

• Stiggy
FireDrunk schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:47:
Er is ook nog een 150pk tussenweg.
Waarom zou je minder willen? 8)7 >:)

• FireDrunk
€€€

Even niets...

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AllSeeyinEye schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:18:
[...]

De huidige shortlist:

Audi A5 Sportback (40 TFSI)
BMW 4 Gran Coupe (420i)
Volvo S60 (T4 of T5)
VW Arteon (2.0 TSI)

Ik heb dus een sterke voorkeur voor sedans / coupe's :+
Zaterdag een rondje dealers gedaan. De S60 laat ik denk ik toch afvallen omdat ik het design van de nieuwe niet geweldig vind en al zeker niet mooier dan de huidige (MY2017) die ik nu rijd.

De A5 gaat binnenkort gefacelift worden. Helaas zal die, zo verwacht de dealer, niet het intro pakket krijgen dat de A4 ook heeft, behalve de (stervensdure) Edition One (beginnend bij 69k). Desondanks blijft die op de shortlist.

De 4GC laat ik afvallen vanwege kosten (mijn configuratie komt op ongeveer 57k) en de relatief beperkte ruimte, zeker op de achterbank.

Grote positieve opvaller was de Arteon. Een zee van ruimte zowel op de achterbank als in de kofferbak. En heeft de meeste snufjes die de Audi's hebben ook, zoals de kaart achter het stuur tussen of in plaats van het klokkenspel. Verder toch aanzienlijk ruimer aan te kleden voor onder de 55k.
Kon helaas geen proefrit maken. Binnenkort maar eens doen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• _Chris_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20-11 11:02
KnoxNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:56:
[...]

Die zal er dan uit moeten, als ik een keuze kan maken.

#duurtlang maak nou eens een keus...... :P

• Tsurany
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:56:
Grote positieve opvaller was de Arteon. Een zee van ruimte zowel op de achterbank als in de kofferbak. En heeft de meeste snufjes die de Audi's hebben ook, zoals de kaart achter het stuur tussen of in plaats van het klokkenspel. Verder toch aanzienlijk ruimer aan te kleden voor onder de 55k.
Virtual Cockpit is zelfs in de Polo al te krijgen, helaas werkt het niet met Android Auto dus enkel de eigen navigatie van VAG.

• gergs
[...]

Zaterdag een rondje dealers gedaan. De S60 laat ik denk ik toch afvallen omdat ik het design van de nieuwe niet geweldig vind en al zeker niet mooier dan de huidige (MY2017) die ik nu rijd.

De A5 gaat binnenkort gefacelift worden. Helaas zal die, zo verwacht de dealer, niet het intro pakket krijgen dat de A4 ook heeft, behalve de (stervensdure) Edition One (beginnend bij 69k). Desondanks blijft die op de shortlist.

De 4GC laat ik afvallen vanwege kosten (mijn configuratie komt op ongeveer 57k) en de relatief beperkte ruimte, zeker op de achterbank.

Waarschijnlijk dan iets id richting van "merkbeleid van bedrijf is zo zo en zo" maar al naar Alfa Giulia gekeken? Voor 55k heb je denk ik alles wat je nodig heb incl zaken zoals apple carplay etc. Je hebt geen kaart achter de stuur maar als je een Giulia rijd wil je ook niet naar een kaart gaan kijken :P Met 200pk is ie ook de krachtigste van de rest in zelfde prijsrange. En ook nog te chippen naar 280/310pk.. is het toch een heel ander feest. Geen gadget dit of dat, maar gewoon rijden en sturen.

• Tsurany
  • Niet online
gergs schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:11:
[...]

En ook nog te chippen naar 280/310pk.. is het toch een heel ander feest.
Zijn er nog leasemaatschappijen die dit toestaan?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

[...]

maar al naar Alfa Giulia gekeken?
LOL, hoevaak ik dit zinnetje (in meer of mindere mate) van jou voorbij heb zien komen is best wel grappig :D

• Wizzu
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 09:44
Hoi Pietersv, hoe bevalt de auto tot nu toe? En ben je tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding?
Pietervs schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:52:
[...]

Heeft je werkgever niet aangegeven welke leasemaatschappij er gebruikt wordt?
Of gaat het om private lease?

And now for something completely different:
Ladies and gentlemen: we got him!
Ik heb net mijn leaseauto op mogen halen:
Een Volkswagen T-Cross Style
85 KW 115pk
Saai grijs (volgens VW is dat Urano Grey, klinkt waarschijnlijk iets beter :) )
17 inch velgen
Executive pakket
Advance pakket
Winter pakket
Digital display
Achteruitrijcamera
Park Assist

Door de diverse zwart-accenten (bijvoorbeeld van de spoiler) heeft dat saaie grijs toch nog best een toffe uitstraling.

• sham27
[...]

Waarschijnlijk dan iets id richting van "merkbeleid van bedrijf is zo zo en zo" maar al naar Alfa Giulia gekeken? Voor 55k heb je denk ik alles wat je nodig heb incl zaken zoals apple carplay etc. Je hebt geen kaart achter de stuur maar als je een Giulia rijd wil je ook niet naar een kaart gaan kijken :P Met 200pk is ie ook de krachtigste van de rest in zelfde prijsrange. En ook nog te chippen naar 280/310pk.. is het toch een heel ander feest. Geen gadget dit of dat, maar gewoon rijden en sturen.
Ik heb een keer naast een standaard Giulia gestaan bij het stoplicht en ik werd er kansloos uitgetrokken met mn 330i. Volgende stoplichten duimpje en raampje omlaag: was dus gechipt. Serieus snel dan dus, want mijn 330i zit in 5,9 op 100. Mooie sleeper was dat.

• sham27
[...]

De Arteon stond ook op mijn lijstje. Hele mooie en ruime auto! Maar ik vond het rijden echt “gaaaap”..

• Tsurany
  • Niet online
Wizzu schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:24:
Hoi Pietersv, hoe bevalt de auto tot nu toe? En ben je tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding?

[...]
Ik heb de auto zelf in overweging genomen maar als je de T-Cross aan gaat kleden kom je al snel boven de 30k en dan vind ik de Skoda Kamiq een betere optie, net wat ruimer en met een 150pk motor te krijgen.

• Quad

Quad

Selectief doof

@Tsurany Een Kamiq Business Edition, 1.0TSI handgeschakeld gaat met wat opties ook dik over de 30k heen. En dan heb ik dus nog geen automaat (+2k) en 1.5TSI (€€ verschil is mij onbekend).

Beide zijn eigenlijk best dure auto's..Idem voor een Renault Captur, met speels gemak komt het over de 30k heen. Kan je net zo goed voor een Kia Niro DPL gaan, zeer compleet, standaard automaat en div. veiligheidsopties.

Best bizar dat de B-segment auto's zo prijzig zijn.

• Wizzu
Tsurany schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:35:
[...]

Ik heb de auto zelf in overweging genomen maar als je de T-Cross aan gaat kleden kom je al snel boven de 30k en dan vind ik de Skoda Kamiq een betere optie, net wat ruimer en met een 150pk motor te krijgen.
De Skoda Kamiq heb ik inderdaad ook zitten bekijken, een gelijkwaardige auto als het gaat om uitgebreide opties als je het mij vraagt. Echter is deze niet ruimter, de T-cross is namelijk met z'n boxy-look heel praktisch ruim van binnen en daardoor zijn ze even groot. De motor maakt mij niet heel veel uit, met 115 pk ben ik al tevreden, het moet voor mij voornamelijk praktisch zijn met hier en daar wat luxe. De prijs is inderdaad gelijk aan die van de T-cross, ruim boven 30k als ik de soortgelijke opties kies.

Wizzu wijzigde deze reactie 11-11-2019 12:07 (6%)

• Tsurany
  • Niet online
@Quad ik zit op ~34k met mijn Kamiq Sport Business met 1.5 TSI en dat vind ik een betere deal dan een T-Cross voor een vergelijkbaar bedrag. Wil je niet de 1.5 TSI dan zit je op ~32k.

Maar inderdaad, best prijzige auto's. Prijsverschil met het hogere segment is helemaal niet zo groot meer, maar echt goedkope alternatieven zijn er ook niet.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Wizzu schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:24:

[...]
Hoi Wizzu,

Ik heb de auto nu sinds half augustus. Staat ruim 6,5k op de teller (ik rij niet zo heel veel).

Hij bevalt mij prima. Lekker ruim, hoge instap en gezien de uitvoering (Style) met optiepakketten (Advance, Executive en Winter) is hij heel compleet.
Cruise control was even wennen (ieder merk heeft toch zijn eigen implementatie) en bij de Adaptive Cruise Control moet ik toch regelmatig opletten dat ik niet achter een auto kom te hangen die maar 85 of 90 rijdt... 8)7

Over Adaptive Cruise Control gesproken: hij reageert ook vrij sterk op fietsers. Eerste keer schrok ik me rot (remingreep op een verder nagenoeg lege weg terwijl de fietser braaf op het fietspad reed), nu hou ik mijn voet bij het gas. Ook zou de afstand tot voorliggers wat mij betreft wel kleiner mogen.
Lane Assist is grappig: nooit geweten hoe vaak je ongemerkt even iets van je weg afgaat.

Virtual cockpit is grappig. Vooral de bak informatie die je krijgt is leuk (maar leidt af en toe ook wel een beetje af, eerlijk gezegd :X )

Android Auto had ik aan de praat. Tot ik in Zuid-Frankrijk zat en daar een update installeerde: toen was het feest afgelopen... sindsdien heb ik het niet meer werkend gekregen ;(

Nadelen zijn er ook:
In z'n 2e versnelling na een scherpe bocht lijkt hij behoorlijk in te leveren op vermogen: dan valt hij af en toe nagenoeg stil dus moet ik flink gas bijgeven. Dat kan overigens ook aan de uitvoering liggen (1 liter benzinemotor).
Irritatiepuntje zijn de sensoren in het stuur: die zitten vrij hoog en aangezien ik mijn handen meestal wat lager hou komt er regelmatig een melding dat ik het stuur moet overnemen. Moet nog uitzoeken hoe ik die dingen uit kan zetten, eigenlijk.
Verbruik is wel een dingetje: ik ben blij dat ik een tankpas heb :+ Gemiddeld zit ik volgens de boordcomputer nu op 6,3l/100 km.

Prijs/kwaliteit verhouding vind ik wat lastig. Auto is prima afgewerkt, maar voor mij is het toch vooral een vervoermiddel: ik geef eigenlijk niet echt om de 17 inch velgen, kleurtjes of allerlei extra’s. Daarvoor zit ik ook te weinig in de auto, denk ik (grofweg 20-25k per jaar).
Maar de nerd in mij is wel heel blij met alle knopjes, de achteruitrijcamera, en parkeersensoren :)
Al met al ben ik dus wel blij met deze auto :)

Als je vragen hebt geef maar een gil!

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik weet niet of er "sensoren" in het stuur zitten die vaststellen dat er een hand op je stuur ligt. Volgens mij registreert het stuur namelijk of er "weerstand" van de bestuurder aanwezig is tijden het tijden. Ik heb het met mijn Octavia ook regelmatig dat hij miept mijn handen aan het stuur te houden maar heb ik dit kennelijk te losjes icm een rustige rechte weg (weinig stuur input dus).

• gergs
renzo4000 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:21:
[...]

LOL, hoevaak ik dit zinnetje (in meer of mindere mate) van jou voorbij heb zien komen is best wel grappig :D
Valt wel mee hoor, laatste tijd veel suggestie richting Opel Grandland en VW T-cross.
Ik geef gewoon suggesties obv de budget/ klasse.
En ja ik heb zelf een Giulia dus wil ik graag evangelisen hoe geweldig de auto is.
Glimlach. Elke. Dag. Opnieuw. :*)
Tsurany schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:18:
[...]

Zijn er nog leasemaatschappijen die dit toestaan?
Als je het van bepaalde dealer haalt en ook daarnaartoe gaat met onderhoudsbeurt dan kan het nog.
Kijk even hier, vooral bij de FAQ onderin. https://www.vireoauto.nl/...iulia-benzine-tuning.html
sham27 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:26:
[...]

Ik heb een keer naast een standaard Giulia gestaan bij het stoplicht en ik werd er kansloos uitgetrokken met mn 330i. Volgende stoplichten duimpje en raampje omlaag: was dus gechipt. Serieus snel dan dus, want mijn 330i zit in 5,9 op 100. Mooie sleeper was dat.
Nee ik heb het niet gechipt, geloof mij maar ik heb het niet gedaan!! Is volledig standaard!!! :X :X
De gechipte versie (die ik dus niet heb :D) is binnen 5sec naar de 100 (met 102 octaan), op normale 95 zo'n 5.6s.

• Tsurany
  • Niet online
Pietervs schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:28:
Irritatiepuntje zijn de sensoren in het stuur: die zitten vrij hoog en aangezien ik mijn handen meestal wat lager hou komt er regelmatig een melding dat ik het stuur moet overnemen. Moet nog uitzoeken hoe ik die dingen uit kan zetten, eigenlijk.
Als je lane assist uit zet neem ik aan dat hij ook niet meer controleert of je het stuur wel vast hebt. Of blijft hij dat dan nog doen?

• Wizzu
Thanks voor de uitgebreide "review" :*)

Ik ben ook nieuwsgierig hoe jij het lawaai ervaart op hoge snelheid, hoor je de motor/banden/wind goed of valt het relatief gezien allemaal nog al mee?

"Ook zou de afstand tot voorliggers wat mij betreft wel kleiner mogen."

De afstand kun je zelf instellen op je stuur als het goed is en dan kun je aflezen op de virtual cockpit wat de afstand dan is.

Ik heb zelf ook een tankpas dus dat zit wel goed en de scherpe bochten zou ik dan toch even zelf later eventueel moeten testen. Merk eigenlijk hetzelfde bij m'n VW Polo, maar gezien de T-cross op de Polo is gebaseerd is dat dan ook weer typisch :9
Pietervs schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:28:
[...]

Hoi Wizzu,

Ik heb de auto nu sinds half augustus. Staat ruim 6,5k op de teller (ik rij niet zo heel veel).

Hij bevalt mij prima. Lekker ruim, hoge instap en gezien de uitvoering (Style) met optiepakketten (Advance, Executive en Winter) is hij heel compleet.
Cruise control was even wennen (ieder merk heeft toch zijn eigen implementatie) en bij de Adaptive Cruise Control moet ik toch regelmatig opletten dat ik niet achter een auto kom te hangen die maar 85 of 90 rijdt... 8)7

Over Adaptive Cruise Control gesproken: hij reageert ook vrij sterk op fietsers. Eerste keer schrok ik me rot (remingreep op een verder nagenoeg lege weg terwijl de fietser braaf op het fietspad reed), nu hou ik mijn voet bij het gas. Ook zou de afstand tot voorliggers wat mij betreft wel kleiner mogen.
Lane Assist is grappig: nooit geweten hoe vaak je ongemerkt even iets van je weg afgaat.

Virtual cockpit is grappig. Vooral de bak informatie die je krijgt is leuk (maar leidt af en toe ook wel een beetje af, eerlijk gezegd :X )

Android Auto had ik aan de praat. Tot ik in Zuid-Frankrijk zat en daar een update installeerde: toen was het feest afgelopen... sindsdien heb ik het niet meer werkend gekregen ;(

Nadelen zijn er ook:
In z'n 2e versnelling na een scherpe bocht lijkt hij behoorlijk in te leveren op vermogen: dan valt hij af en toe nagenoeg stil dus moet ik flink gas bijgeven. Dat kan overigens ook aan de uitvoering liggen (1 liter benzinemotor).
Verbruik is wel een dingetje: ik ben blij dat ik een tankpas heb :+ Gemiddeld zit ik volgens de boordcomputer nu op 6,3l/100 km.

Prijs/kwaliteit verhouding vind ik wat lastig. Auto is prima afgewerkt, maar voor mij is het toch vooral een vervoermiddel: ik geef eigenlijk niet echt om de 17 inch velgen, kleurtjes of allerlei extra’s. Daarvoor zit ik ook te weinig in de auto, denk ik (grofweg 20-25k per jaar).
Maar de nerd in mij is wel heel blij met alle knopjes, de achteruitrijcamera, en parkeersensoren :)
Al met al ben ik dus wel blij met deze auto :)

Als je vragen hebt geef maar een gil!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Nee hoor, vrije keuze qua merken. Enige restrictie is dat het geen 'dure' SUV mag zijn en geen electrische auto.

Ik vind de Giulia alleen simpelweg niet mooi (overigens is die ook zeker niet goedkoop, want aan de 55-60k zit je in no time, iets dat ik nooit verwacht had van een Alfa ;) ), nog los van dat de kofferbak net zo onpraktisch is als bij een 3 Serie en de S60 en dat juist de reden is dat ik een sterke voorkeur voor de Arteon, A5 en 4 Serie heb.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 11-11-2019 15:56 (6%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Tsurany schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:26:
[...]

Als je lane assist uit zet neem ik aan dat hij ook niet meer controleert of je het stuur wel vast hebt. Of blijft hij dat dan nog doen?
Zoals ik al zei: ik moet dat nog even uitzoeken. Lane assist vind ik eigenlijk wel prettig, dus ik hoop niet dat het daaraan gekoppeld is.

@Wizzu
Ik heb de radio altijd aanstaan (hoewel: in Frankrijk had ik een USB stick met een paar honderd nummers erop). Dus rij/rolgeluiden vallen me eigenlijk niet op. Maar zelfs zonder radio vind ik het ook best meevallen, hoewel dat natuurlijk toch subjectief is.

De afstand in de Adaptive Cruise Control staat al op de kleinst mogelijke.
Ik merk ook dat als ik zonder CC rijd het lampje dat aangeeft dat er te weinig afstand is naar de voorligger heel vaak brandt... Misschien dat ik gewoon eens wat meer afstand moet houden ;)

• FireDrunk
Pietervs schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:11:
[...]

Zoals ik al zei: ik moet dat nog even uitzoeken. Lane assist vind ik eigenlijk wel prettig, dus ik hoop niet dat het daaraan gekoppeld is.

@Wizzu
Ik heb de radio altijd aanstaan (hoewel: in Frankrijk had ik een USB stick met een paar honderd nummers erop). Dus rij/rolgeluiden vallen me eigenlijk niet op. Maar zelfs zonder radio vind ik het ook best meevallen, hoewel dat natuurlijk toch subjectief is.

De afstand in de Adaptive Cruise Control staat al op de kleinst mogelijke.
Ik merk ook dat als ik zonder CC rijd het lampje dat aangeeft dat er te weinig afstand is naar de voorligger heel vaak brandt... Misschien dat ik gewoon eens wat meer afstand moet houden ;)
Dat lampje kan ook nog knipperen. Als je die veel ziet wordt het tijd voor een EMG. :+

Even niets...

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mijn Passat piept er dan ook vanalles. Zwaar irritant.

Overigens kun je voor ACC ook verschillende profielen in het menu instellen (eco, comfort, stardard, sport). Gaat dan met name om hoe snel ie weer optrekt en wanneer ie begint met remmen. Sport trekt ie als een malle op (fijn volgas, zsm bijtrekken zoals je standaard met een CC zou verwachten), maar remt ie pas als je bijkans op de bumper van je voorligger zit. Niet zo fijn. Ecostand daarentegen gaat ie eerst koffiezetten, inschenken, opdrinken en dan pas wat doen, terwijl ie al van het gas gaat als ie op 2km een mus ziet oversteken. Dat is het ook niet :+ De rest zit er ergens tussenin.
Rij zelf in standard, zou wat harder mogen optrekken maar remt mooi op tijd. Dat trage optrekken wijt ik dan maar aan de 120pk diesel op 1500 kilo auto. Het is geen strepentrekker.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bamiblik
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:29
In januari mag ik ook een lease auto uitkiezen vanwege mijn nieuwe baan.

Leasebudget: €780,- per maand.
Kilometrage per jaar: 35.000km
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstof.
Merkbeleid, zo ja, welke: Voor zover bekend geen merkbeleid
Overige afhankelijkheden: Via Arval. Mag eventueel een klasse hoger rijden
Specifieke wensen: Ivm 2 kinderen (3 en 0) wil ik een ruime auto rijden, wat waarschijnlijk neerkomt op een station of SUV.
Zou graag de stap maken naar een ruime SUV, nieuwe Octavia 2020 (zojuist gepresenteerd) lijkt mij ook een goed alternatief, echter zijn de prijzen nog niet bekend.
Momenteel rij ik nu een Ford Focus station 2015 en ben daar tevreden over, echter mis ik soms beenruimte achterin vandaar dat ik naar een SUV kijk.

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:02
The Eagle schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:09:
Bij mijn Passat piept er dan ook vanalles. Zwaar irritant.

Overigens kun je voor ACC ook verschillende profielen in het menu instellen (eco, comfort, stardard, sport). Gaat dan met name om hoe snel ie weer optrekt en wanneer ie begint met remmen. Sport trekt ie als een malle op (fijn volgas, zsm bijtrekken zoals je standaard met een CC zou verwachten), maar remt ie pas als je bijkans op de bumper van je voorligger zit. Niet zo fijn. Ecostand daarentegen gaat ie eerst koffiezetten, inschenken, opdrinken en dan pas wat doen, terwijl ie al van het gas gaat als ie op 2km een mus ziet oversteken. Dat is het ook niet :+ De rest zit er ergens tussenin.
Rij zelf in standard, zou wat harder mogen optrekken maar remt mooi op tijd. Dat trage optrekken wijt ik dan maar aan de 120pk diesel op 1500 kilo auto. Het is geen strepentrekker.
Ik heb mijn passat juist bewust op de eco stand staan voor het rustige remmen, het optrekken kan ik wel weer bij trekken met het gaspedaal, of gewoon geduld :P

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bamiblik schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:37:
In januari mag ik ook een lease auto uitkiezen vanwege mijn nieuwe baan.

Leasebudget: €780,- per maand.
Kilometrage per jaar: 35.000km
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstof.
Merkbeleid, zo ja, welke: Voor zover bekend geen merkbeleid
Overige afhankelijkheden: Via Arval. Mag eventueel een klasse hoger rijden
Specifieke wensen: Ivm 2 kinderen (3 en 0) wil ik een ruime auto rijden, wat waarschijnlijk neerkomt op een station of SUV.
Zou graag de stap maken naar een ruime SUV, nieuwe Octavia 2020 (zojuist gepresenteerd) lijkt mij ook een goed alternatief, echter zijn de prijzen nog niet bekend.
Momenteel rij ik nu een Ford Focus station 2015 en ben daar tevreden over, echter mis ik soms beenruimte achterin vandaar dat ik naar een SUV kijk.
Snap ik, maar ben bang dat ik je bubble even moet breken. Ik heb zelfde bedrag en kilometrage / aantal jaren, maar andere leasemij (van mossel). Octavia kost als je hem leuk aankleedt ruim 35k -39k. Mag je al bijbetalen, ik gok dat die op 850 inclusief brandstof komt bij benzine. Keek zelf ook naar de Tiguan. Die kwam op 1050 :X Maar ben heel benieuwd wat jij voor prijzen krijgt.
In 2015 waren er nog leaseknallers, was er nog 14%, was de BPM lager en de uitstoot nog geen ding. Inmiddels is het allemaal bijgetrokken en betaal je flink. Zou als ik jou was eens kijken wat ik max netto wilde betalen en dan daar vanuit gaan.
Overigens is qua binnenruimte de Octavia nog altijd de kampioen in de C klasse auto's.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

FireDrunk schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:45:
[...]

Dat lampje kan ook nog knipperen. Als je die veel ziet wordt het tijd voor een EMG. :+
Ik lees dat ik een nieuwe uitdaging heb... :+

• Seffy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-11 14:11
Leasebudget: 800,-
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 36 maanden
Overige afhankelijkheden: 200,- eigen bijdrage optioneel
Specifieke wensen: Automaat is een must en een snelle auto.

İemand die wat kan voorstellen, ben hier echt niet in thuis namelijk..

• Tsurany
  • Niet online
Seffy schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:52:

Automaat en snel, verder geen wensen? Dan kan je naar een Polo GTI kijken, moet wel passen.

• Bamiblik
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:29
The Eagle schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:01:
[...]

Snap ik, maar ben bang dat ik je bubble even moet breken. Ik heb zelfde bedrag en kilometrage / aantal jaren, maar andere leasemij (van mossel). Octavia kost als je hem leuk aankleedt ruim 35k -39k. Mag je al bijbetalen, ik gok dat die op 850 inclusief brandstof komt bij benzine. Keek zelf ook naar de Tiguan. Die kwam op 1050 :X Maar ben heel benieuwd wat jij voor prijzen krijgt.
In 2015 waren er nog leaseknallers, was er nog 14%, was de BPM lager en de uitstoot nog geen ding. Inmiddels is het allemaal bijgetrokken en betaal je flink. Zou als ik jou was eens kijken wat ik max netto wilde betalen en dan daar vanuit gaan.
Overigens is qua binnenruimte de Octavia nog altijd de kampioen in de C klasse auto's.
Ja daar was ik ook al een beetje bang voor. Ik ben nog vrij nieuw op leasegebied dus alle info is welkom. Met een auto van 30k kom ik uit op een netto bijtelling van €318,- (via berekenhet), een auto van 40k op €428,- netto bijtelling. Inderdaad vrij fors. Wellicht tegen die tijd zijn er op de huidige Kuga nog acties waardoor deze wellicht in de range komt. Iemand nog andere ideeën?

• Seffy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-11 14:11
Tsurany schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:03:
[...]

Automaat en snel, verder geen wensen? Dan kan je naar een Polo GTI kijken, moet wel passen.
Natuurlijk mag die wel aangekleed zijn met wat opties. Maar is een MB A180 Business AMG edition mogelijk? Natuurlijk met eigen bijdrage, wat zou ik dan ongv kwijt zijn in de maand?

• Waus26
  • Laatst online: 22:55
Bamiblik schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:09:
[...]

Ja daar was ik ook al een beetje bang voor. Ik ben nog vrij nieuw op leasegebied dus alle info is welkom. Met een auto van 30k kom ik uit op een netto bijtelling van €318,- (via berekenhet), een auto van 40k op €428,- netto bijtelling. Inderdaad vrij fors. Wellicht tegen die tijd zijn er op de huidige Kuga nog acties waardoor deze wellicht in de range komt. Iemand nog andere ideeën?
Nieuwe Focus? Beenruimte achterin schijnt flink verbeterd te zijn in de huidige versie.

• Quad

Quad

Selectief doof

Seffy schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:52:

Neem eens een kijkje op Directlease.nl, hier kan je redelijk goed inschatten wat je kan qua lease.
Ik kom vermoedelijk ook rond jouw budget te zitten, automaat + snel = geen goede combi.

Bijv. een automaat incl. de 1.5TSI van op een VAG auto lukt mij niet.

Quad wijzigde deze reactie 11-11-2019 22:18 (12%)

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21:04
Bamiblik schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:09:
[...]

Ik zou eens naar de ateca style business met de 1.0 handgeschakeld kijken. Als je automaat wilt kun je alle SUV’s met dat lease bedrag doorstrepen

• Tsurany
  • Niet online
Quad schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:16:
[...]

Neem eens een kijkje op Directlease.nl, hier kan je redelijk goed inschatten wat je kan qua lease.
Ik kom vermoedelijk ook rond jouw budget te zitten, automaat + snel = geen goede combi.

Hij wilt 200 euro eigen bijdrage wel betalen, dan kom je nog wel ergens. Dan hoef je geen genoegen te nemen met slechts de 1.5 TSI.

• Quad

Quad

Selectief doof

Tsurany schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:30:
[...]

Hij wilt 200 euro eigen bijdrage wel betalen, dan kom je nog wel ergens. Dan hoef je geen genoegen te nemen met slechts de 1.5 TSI.
Daar heb ik overheen gelezen.
Daar kom je een flink eind mee, dan kan je zoeken naar 1000 incl. brandstof, en daar krijg je serieuze auto's voor.

Members only:

Quad wijzigde deze reactie 11-11-2019 22:56 (18%)

• Kriss0r
  • Laatst online: 20:59
Quad schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:16:
[...]

Seat Leon 1.5 TSI Style Ultimate Edition met DSG valt binnen de 800 op leaseplandirect.nl, Polo ook..

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Je kunt nu wel je slag slaan met voorraad / uitlopende modellen van Octavia, Golf en Leon omdat die allemaal een nieuw model gaan krijgen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@bovenstaande reacties: @Seffy vraagt om
en dan worden er suggesties gedaan met de 1.5 TSI..... Dat komt m.i. niet helemaal overeen met het gevraagde.

• Tsurany
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:16:
@bovenstaande reacties: @Seffy vraagt om
[...]
en dan worden er suggesties gedaan met de 1.5 TSI..... Dat komt m.i. niet helemaal overeen met het gevraagde.
Snel is relatief natuurlijk. Kom je uit een eco diesel of geknepen 1.0 driecilinder dan is een 1.5 TSI met 150pk relatief snel, zeker in een lichte auto als een A1. Dan is 0-100 net onder de 8 seconden aardig rap in verhouding.

En met een DSG is de beleving natuurlijk ook anders aangezien veel mensen van nature niet terugschakelen bij het optrekken van bijvoorbeeld 80 naar 100. De DSG doet dat wel waardoor het voelt alsof je veel vermogen hebt terwijl je datzelfde bereikt met terugschakelen.

Dus relatief gezien kan een 1.5 TSI best snel zijn maar absoluut gezien is 150pk en een 0-100 rond de 8 seconden natuurlijk niet echt snel, dan is het gewoon vlot te noemen. Ik zou bijvoorbeeld de Polo GTI snel noemen maar genoeg hier die dat normaal vinden of een Tesla rijden die dat zelfs traag vinden.

Vandaar handig om ook te specificeren wat iemand bedoelt met snel.

• D_Jeff
@Seffy
Je geeft niet veel info, dus mijn eerste advies gaat zijn:
Kijk eerst eens welke automodellen je aanspreken. Websites zoals Autoweek / gaspedaal kunnen daar goed bij helpen.
2) Lijstje van max 20 modellen gemaakt? Kijk dan eens op directlease of dat ongeveer past in het budget.

vragen:
1) Wat is 'snel' voor jou? 0-100 km/h tijd / topsnelheid / snel van 85 naar 132105 km/h?
2) Hoeveel mag het kosten? 200 euro (bruto) eigen bijdrage + 350 euro (bruto) bijtelling (na verrekening) is alsnog 550 euro/maand (bruto)
3) Heb je laadpalen in de buurt van je werkplek/huis?

• gergs
Seffy schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:10:
[...]

Natuurlijk mag die wel aangekleed zijn met wat opties. Maar is een MB A180 Business AMG edition mogelijk? Natuurlijk met eigen bijdrage, wat zou ik dan ongv kwijt zijn in de maand?
Snap even niet wat de redenatie is van A180 en snel.
Maar goed, als 0-100 in 8.8s is al snel voor je, dan wordt het een stuk makkelijker zoeken..
En snelle antwoord: ja met eigen bijdrage past A180 AMG.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

8,8s is niet snel? Niet zo lang geleden had je daar een GTI of V6 voor nodig... 8)7

Maar je sluit lekker snel aan bij de files, dat wel.

MikeyMan wijzigde deze reactie 12-11-2019 18:08 (25%)

• boblelie
D_Jeff schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:44:
@Seffy
Je geeft niet veel info, dus mijn eerste advies gaat zijn:
Kijk eerst eens welke automodellen je aanspreken. Websites zoals Autoweek / gaspedaal kunnen daar goed bij helpen.
2) Lijstje van max 20 modellen gemaakt? Kijk dan eens op directlease of dat ongeveer past in het budget.

vragen:
1) Wat is 'snel' voor jou? 0-100 km/h tijd / topsnelheid / snel van 85 naar 132105 km/h?
2) Hoeveel mag het kosten? 200 euro (bruto) eigen bijdrage + 350 euro (bruto) bijtelling (na verrekening) is alsnog 550 euro/maand (bruto)
3) Heb je laadpalen in de buurt van je werkplek/huis?
Ouch, laten we nog maar ff niet praten over de nieuwe 100km/h grens. Veel te vers -O-
Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True