Hmmbob schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:21:
[...]
Misschien ben ik dan te direct ofzo, maar ik ga niet eens die eerste 10 minuten afwachten of er misschien iemand naar me toe komt: ik loop bij binnenkomst naar iemand toe en geef aan waar ik mee geholpen wil worden. Dat kan dan die persoon zijn, of de persoon die door deze eerste persoon gehaald wordt.
Heb wel wat beters te doen dan te wachten tot een of ander persoon het tijd vind om mij te helpen.

Wij dwalen eigl best af van topic maar goed.. Gaat nog beetje over auto keuze dus mag denk wel.
Laat ik het even verduidelijken.. Ik heb de showroom medewerker eigenlijk niet nodig. Toen ik naar leaseauto ging kijken had ik echt veel tijd ingestoken om de spec te bestuderen, de combinaties, etc etc.
90% van de tijd weet ik de spec van de auto beter dan de medewerker zelf - en nee dit vereist geen speciale kennis/kunde (dat is dus de niveau van de gemiddelde showroom medewerker tegenwoordig).
Ik kom naar de showroom:
- om te gaan zitten (iedereen is anders - ook heb je zelfde lengte, verhouding boven/onderlichaam kan anders zijn waardoor die een goed kan zitten en jij dus net niet)
- om de look en feel te bekijken - van foto's en reviews heb je al een idee maar in het echt kan het anders overkomen.
- om te gaan proefrijden
- om te gaan ouwehoeren over de auto, de features, de combi, levertijd, actie, opties (achteraf of meebestellen), gedachten te gaan wisselen, slechtpraten over andere merken, weet ik veel. Heck, het mag ook best speciaal voelen toch (voor 50k aan business mag de medewerker het wel zijn best doen)
En uit eindelijk om te gaan beslissen of het wat wordt ja of nee. Je gaat dus alle factoren meerekenen (ik ten minste wel). En je komt sws nog langs voor onderhoud, banden, enz enz. Dus als de showroom al zo slecht is bij het verkoop, vergeet maar dat je ook goede service gaat krijgen after-sales.