Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.513 views

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@NiGeLaToR tsjah, ik heb nu tijdelijk een V60 t4. En eerlijk gezegd ga ik van dat vermogen ook een stuk asocialer rijden. En de lol was er na twee weken ook wel vanaf.

Gaan het wel zien met de nieuwe auto...

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01 20:45
@Verwijderd Ik ga even heel bot zijn, maar ik bedoel het om te helpen:

Je hebt in jouw hele verhaal slechts 3 keuzes:
1) 0-100 in minder dan 7 sec is heilig en mag niets kosten (bijtelling): Tesla M3/M-S standard range of Performance
2) 0-100 is in minder dan 7 sec is heilig en je zeurt verder niet: C of D segmenter ala Passat GTE, Volvo S60, BMW 3-serie, Audi A4/S4, Merc CLS-klasse
3) Elke cent telt maar geen EV graag: Mazda 3 hatch (2019), Toyota Camry (Hybrid), (Lexus IS300h?), Volvo V60

----
Een euro kan je maar 1 keer uitgeven, maar er zijn verschillende manieren om een snelle auto te kunnen rijden.
Sowieso hebben 'snelle auto's' een hogere boete score, dus dat kost alleen maar meer geld ;)

Mijn advies: Pak het comfort en de ruimte. De overige euro's kan je dan in je gezin steken (en die zijn zeer slecht vervangbaar ;) )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
matthewk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:25:
[...]

Niet specifiek de e-niro. Ik vind elektrisch rijden gewoon nog te ongemakkelijk. Ik moet mij aanpassen, tov benzine rijden, dus de technologie is nog niet klaar. Maar goed, dat wist ik al. Ik had alleen onderschat hoe vermoeiend het is om de hele tijd rekening te houden met laadtijden en range.
Wel een leuke insteek. Jij moet je aanpassen dus technologie is nog niet klaar. :) Grappig. Het zal afhangen van situatie denk ik. Ik rij relatief weinig en heb een eigen laadpaal. Hoef nooit rekening te houden met laden/range. Minder zelfs dan met benzine. Maar vaak 400+ op een dag en publiek laden is het wel minder praktisch.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

matthewk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:25:
[...]

Niet specifiek de e-niro. Ik vind elektrisch rijden gewoon nog te ongemakkelijk. Ik moet mij aanpassen, tov benzine rijden, dus de technologie is nog niet klaar. Maar goed, dat wist ik al. Ik had alleen onderschat hoe vermoeiend het is om de hele tijd rekening te houden met laadtijden en range.
Het is nogal makkelijk om je eigen ervaringen (welke zeker voor jou persoonlijk terecht kunnen zijn) zo voor iemand anders neer te zetten, zeker in de post die je hiervoor deed en in je signature staat prominent dezelfde klacht in beeld.

Ik rijd namelijk ook een BEV en heb die negatieve ervaringen helemaal niet. Integendeel, de auto zelf rijdt superrelaxed, is stil, accelereert uitstekend en heeft een perfecte handling. Werkelijk waar nog nooit zo'n fijne auto gehad (en ik heb inmiddels al wel 10+ ICE auto's voor langere tijd gereden).

Ook qua laden niets meer dan lof, dat doe ik namelijk 99% van de tijd wanneer ik slaap en de auto toch niet gebruik, de andere 1% van de tijd kan ik makkelijk overal onderweg laden (Superchargers dan wel Fastned), en vergis je niet, ik woon in een uithoek van het land en moet dus voor woon-werk soms 250 km (of meer) per dag rijden.

Ja, ik heb het voordeel dat ik dus kan laden aan huis en mijn geval is de ervaring dan waarschijnlijk anders dan die van jou (aanname dat je wellicht niet thuis kunt laden, en veroorzaakt mogelijk de meeste "ellende"?).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:28:
[...]

dit is geen hele harde grens, al moet ik zeggen dat boven de 8 seconden het voor mijn gevoel erg op mijn huidige Peugeot begint te lijken en ik er niet echt op vooruit ga. In principe zou de TSI motor met 150 pk die bijvoorbeeld in de Golf en A3 leverbaar is krap voldoende zijn. Die zit in iets meer dan 8 seconden aan de 100, waarbij ik liever de 2.0 variant met 190pk zou hebben die bijvoorbeeld in de A4 en A5 leverbaar is.
Heb je al naar de T-Roc gekeken? Die is met de 2.0 TSI met 190pk te verkrijgen en kan je aardig compleet uitrusten. Verder wel een vrij saaie auto van binnen en van buiten. Die motor komt trouwens ook in de Skoda Karoq volgens mij.

Al vind ik het persoonlijk zonde geld. Je gaat dan van 150pk naar 190pk maar gaat wel heel wat euro's meer per maand betalen. Daar kan je ook track day experiences mee kopen, gaat een stuk leuker zijn dan net af en toe even het gas verder kunnen intrappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 28-10-2019 22:34 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:54:
[...]

Klopt, juist daarom wil ik een auto waar je wel wat meer vermogen hebt. Ik heb me afgevraagd tijdens proefritten wat ik belangrijk vind en dat is blijkbaar een wat snellere auto die ook mooi afgewerkt is. Dan kom je inderdaad klem te zitten want de meesten daarvan zitten in het D-segment. Ik hoef niet per sé een D-segmenter (inderdaad vanwege de kosten) maar in het C-segment is amper iets te krijgen met meer dan 150PK.

Eerder had ik een 3008 of 5008 met 180PK op het oog. Die kwam redelijk in de buurt van die 7.5sec maar die is ineens niet meer leverbaar.
A1 150/200pk automaat, voldoet aan al je eisen: goedkoop, goed afgewerkt, snel (7.7/6.5s), ... én niet echt veel minder ruim dan VAG C segment uit 2012 (huidige Golf 7/Leon).

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:50:
[...]

Helaas mag ik geen Alfa. Het is VAG + Peugeot + Volvo + Mini + BMW + Citroen + Opel en alle PHEV/EV's. En geen diesels. Er zijn relatief weinig 'snelle' benzine auto's met een prijs tot 55K waar een dubbele kinderwagen in kan. Met snel bedoel ik dan in minder dan 7.5 seconden naar de 100. De GTI's en Cupra's zijn vaak te hoog qua uitstoot. Bij de EV's blijf ik wel wat range anxienty hebben, zeker met de grote hoeveelheid Tesla's dit jaar. Voorkeur daarom voor een PHEV.

Daarom dus de Passat GTE en Mercedes A250e (als die ooit eens leverbaar wordt), de BMW 330e, de XC40PIH en mogelijk de 3008 of 508Hybrid. En hopelijk komen er nog 2 alternatieven bij de komende maanden.

Voor de A5, A4, V60PIH en BMW 4 ga je ruim over de 500 netto per maand en dat vind ik te duur. De goedkopere varianten daarvan hebben vaak 150pk en zijn niet bepaald snel.
Volvo S60 T6?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AndRo555 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:44:
[...]

A1 150/200pk automaat, voldoet aan al je eisen: goedkoop, goed afgewerkt, snel (7.7/6.5s), ... én niet echt veel minder ruim dan VAG C segment uit 2012 (huidige Golf 7/Leon).
Ik vind die 335 liter kofferbak ruimte wel erg weinig. Het is een veel lichtere auto omdat hij gewoon echt kleiner is dan vergelijkbare concurrenten, daarom is hij met dezelfde motor sneller van de lijn.

Ik heb zelf ook die Audi A1 bekeken voor mijn zoektocht maar als ik die vergelijk met de Skoda Scala met de 1.5 TSI dan scheelt het 7,7 versus 8,2 seconden maar lever je er wep interieurruimte op in en is je kofferbak 100 liter kleiner.

Ga je voor de zwaardere motor dan valt de Scala af maar is de VW T-Roc met diezelfde motor marginaal langzamer maar wel echt een stuk ruimer.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 28-10-2019 23:22 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:39
Ik heb 5 jaar in een V40 D4 gereden, 190pk 2.0 diesel met twee turbo's: 7,4 seconden en 400nm.
Je went er wel aan na paar jaar maar ook weer niet want het blijft spectaculair. In het begin dacht ik, 'he, iedereen rijd best rustig' maar toen ben ik achter gekomen dat anderen ook wel vol gas gaven maar dat het voor mij leek alsof ze met constant snelheid reden.

En na een tijdje gaf ik minder vaak vol gas omdat al met 3/4 gas en soms zelfs met half vol gas al iedereen om mij heen veer achter bleef. Sting ik een stukje om rijden om eventjes voluit te gaan.
Na een tijdje is dat jou normaal inderdaad, en toch heb ik van dat normaal genoten, 5 jaar lang.

En ik denk dat een 180-190pk benzine (met hoger tijd en minder koppel) toch ook wel bijzonder kan voelen.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zelf zeggen: van 0 naar 100 boeit niet. Je rijdt dat ding vnl op de snelweg, dan geldt juist een sprint van 80-100 of 100-130/150 veel sterker.
Voor de rest ben je of zelf snel weg, of je rubber snel weg bij het stoplicht, afhankelijk van je koppeling en je eigen voet. En uiteraard sneller bij een file. Maar of je daar op zit te wachten? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:41
MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:44:
Nou, word net gebeld door de dealer... Had een 5008 besteld in Blue Bourrasque. Maar die is niet meer leverbaar. Zag er al angstig weinig van rond rijden. Nu dus maar voor saai grijs. Gris Platinium wordt het.
Huh? Blue Bourrasque was al sinds augustus niet meer leverbaar. Vreemd dat je die nog wel kon bestellen.

Ik heb de mijne nu ook besteld maar in Gris Amazonite. Dat vond ik net iets minder saai dan de andere grijs kleuren. Ik had ook graag de Blue Borrasque gewild, maar helaas. Waren nog wel voorraad modellen, maaar die hadden niet de juiste opties.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:53:
@NiGeLaToR tsjah, ik heb nu tijdelijk een V60 t4. En eerlijk gezegd ga ik van dat vermogen ook een stuk asocialer rijden. En de lol was er na twee weken ook wel vanaf.

Gaan het wel zien met de nieuwe auto...
Wellicht dat de zelfbeheersing ooit weer terug komt, maar een begrenzing voor je rechtervoet kan dan geen kwaad :)

Tis bij mij liefhebberij (geen lease) en ja ik sta in dezelfde files stil als ieder ander.

Maargoed, daarom voor de structurele ritjes een Ampera-e. Echt veel saaier zijn ze niet te vinden.
Wel evengoed rap, maar ook niet op een manier die je veel gaat gebruiken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Staat heel hoog op de lijst maar komt op ongeveer 550+ netto per maand. Wil hem sowieso proefrijden.
Tsurany schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:29:
Heb je al naar de T-Roc gekeken? Die is met de 2.0 TSI met 190pk te verkrijgen en kan je aardig compleet uitrusten. Verder wel een vrij saaie auto van binnen en van buiten. Die motor komt trouwens ook in de Skoda Karoq volgens mij.
Dat is goed nieuws want dat betekent dat die 190pk motor dus wel naar 'kleinere' auto's lijkt te gaan. Nu is dat alleen de 4motion variant maar die is meteen erg duur op bijvoorbeeld de Tiguan.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Highfive95 ja i dunno. De laatste offerte is drie weken geleden opgesteld. Inclusief blue bourrasque. Je ziet ze amper rijden in die kleur, dus leek me een goede optie. Overigens is de kleurkeuze zo inmiddels wel heel erg beperkt.

@NiGeLaToR had nooit last van zelfbeheersing, maar ik merk dat ik nu toch sneller voor een gaatje ga. Nergens voor nodig, maar gebeurt vanzelf.

@Verwijderd heeft die T6 awd? De T5 vond ik niet heel erg makkelijk zijn vermogen kwijt kunnen. Wel onwijs mooie wagen. En een t4 is ook al vlot zat.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 10:50

matthewk

Ubernoob

RomeoJ schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:04:
[...]

Het is nogal makkelijk om je eigen ervaringen (welke zeker voor jou persoonlijk terecht kunnen zijn) zo voor iemand anders neer te zetten, zeker in de post die je hiervoor deed en in je signature staat prominent dezelfde klacht in beeld.

Ik rijd namelijk ook een BEV en heb die negatieve ervaringen helemaal niet. Integendeel, de auto zelf rijdt superrelaxed, is stil, accelereert uitstekend en heeft een perfecte handling. Werkelijk waar nog nooit zo'n fijne auto gehad (en ik heb inmiddels al wel 10+ ICE auto's voor langere tijd gereden).

Ook qua laden niets meer dan lof, dat doe ik namelijk 99% van de tijd wanneer ik slaap en de auto toch niet gebruik, de andere 1% van de tijd kan ik makkelijk overal onderweg laden (Superchargers dan wel Fastned), en vergis je niet, ik woon in een uithoek van het land en moet dus voor woon-werk soms 250 km (of meer) per dag rijden.

Ja, ik heb het voordeel dat ik dus kan laden aan huis en mijn geval is de ervaring dan waarschijnlijk anders dan die van jou (aanname dat je wellicht niet thuis kunt laden, en veroorzaakt mogelijk de meeste "ellende"?).
Die signature is er omdat op tweakers je meteen in een hoekje wordt geduwd door de BEV sekte. Kritiek hebben op de onhandigheid is uit den boze, ook al ben ik positief over de rijervaring.
Ik heb die luxe ook hoor, om thuis te laden. Al gaat dat ook gewoon nog erg traag. Ik zie het gewoon niet door dezelfde rooskleurige bril die (vooral) tweakers lijken te hebben. Ik ben het wel met je eens dat, als je niet voor je plezier rijdt, er niets beter rijdt dan een BEV. Echter, het zijn de randzaken die de irritaties opwekken. De infrastructuur is ook gewoon nog niet betrouwbaar (hier in het zuiden).

Het stille rijden, de technologie die je toestaat om CC op 110 te zetten en een beetje weg te dromen en de wauw factor van anderen is best leuk. Daarom dat ik NIET terug ga naar een ICE. Ik wil een PHEV als vervanger, zodat ik voor de meeste dagelijkse verplaatsingen wel lekker kan cruisen op elektrische modus. Als de technologie klaar is dan zal ik vast opnieuw volledig elektrisch gaan hoor, benzine auto's zullen gewoon nooit zo relaxed rijden alleen al vanwege de mechanica.

Maar goed, het gaat over leaserijden.

On topic: Ik had het inderdaad over de land rover discovery sport phev die voor rond de 50k op de markt zou komen. Ik zie echter in hetzelfde krantenartikel dat er nog geen releasedatum beschikbaar is :/ bummer. Mijn vriendin heeft binnenkort de countryman SE all4 PHEV met de nieuwe batterij, moet zeggen dat dit een heel fijn beestje is. Ik ga hem binnenkort gebruiken om te jagen in Duitsland, dus ben benieuwd hoe de offroad capaciteiten zijn. Het meeste terrein in de Euregio stelt niet zo veel voor, maar de mini is geen echte offroader :p

Consultant - Autogek

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:36
matthewk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:31:
[...]

de technologie die je toestaat om CC op 110 te zetten en een beetje weg te dromen
Wait...whut? Een beetje weg dromen tijdens het autorijden? Je hoort gewoon bij de les te zijn tijdens het rijden...Je reactie snelheid is veel langer als je een beetje weg zit te dromen en er gebeurt wat voor je neus waardoor je moet ingrijpen...

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 29-10-2019 08:36 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
m.lammers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:35:
[...]

Wait...whut? Een beetje weg dromen tijdens het autorijden? Je hoort gewoon bij de les te zijn tijdens het rijden...Je reactie snelheid is veel langer als je een beetje weg zit te dromen en er gebeurt wat voor je neus waardoor je moet ingrijpen...
Autopilot..

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:36
Juist, die redt je wel uit de penarie..

• Inspired
  • Nu online
@matthewk Je mag rustig kritiek hebben. Al weet ik niet of je de e-Niro nou als standaard aan moet houden voor electrisch rijden en op basis daarvan het wegzetten als onhandig en minder rijplezier. Ik heb met mijn Model 3 juist enorm veel rijplezier en onhandig kan ik het ook echt niet noemen. Maar goed, dat zal het verschil ook deels zijn tussen een fatsoenlijk snellaadnetwerk en 3 fasen laden bijvoorbeeld. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je in Nederland niet goed uit de voeten zou kunnen met een Tesla. Ik stap elke dag in met 350-400km range en rij 99,9% van de dagen dat niet. Dus het ongemak zie ik niet.

• NiGeLaToR
  • Nu online
Ondanks dat ik EV's als de toekomst zie, zie ik dat vooral icm autopilot/autonoom rijden. Elektrisch rijden is voor mij ook een stuk saaier dan een ICE. M'n vrouw heeft wat tussenauto's en nu een ICE met handbak, ze werd er helemaal blij van om weer wat te doen in de auto. Zal wel over gaan na paar uur file, maar toch.

Ook het geluid, gegrom, koppelkromme, noem me ouderwets, maar het heeft voor mij echt wel wat. Ik geniet dagelijks in m'n ICE ondanks dat ik weet dat het wellicht de allerlaatste is die ik ooit zelf zal bezitten en rijden.

Wellicht is het voor de veiligheid en uiteraard klimaat/milieu beter, maar waar rijden bij mij toen ik net m'n rijbewijs en eerste auto had nog elke keer een feest was zal dat voor nieuwere generaties gewoon een manier van transport zijn. Qua bereik en laadfaciliteiten ben ik wel optimistisch en ook vind ik de techniek van EV met slimme laders etc erg tof. Alleen het rijden zelf hoeft van mij niet zo, tenzij autonoom :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:50:
[...]

Helaas mag ik geen Alfa. Het is VAG + Peugeot + Volvo + Mini + BMW + Citroen + Opel en alle PHEV/EV's. En geen diesels. Er zijn relatief weinig 'snelle' benzine auto's met een prijs tot 55K waar een dubbele kinderwagen in kan. Met snel bedoel ik dan in minder dan 7.5 seconden naar de 100. De GTI's en Cupra's zijn vaak te hoog qua uitstoot. Bij de EV's blijf ik wel wat range anxienty hebben, zeker met de grote hoeveelheid Tesla's dit jaar. Voorkeur daarom voor een PHEV.

Daarom dus de Passat GTE en Mercedes A250e (als die ooit eens leverbaar wordt), de BMW 330e, de XC40PIH en mogelijk de 3008 of 508Hybrid. En hopelijk komen er nog 2 alternatieven bij de komende maanden.

Voor de A5, A4, V60PIH en BMW 4 ga je ruim over de 500 netto per maand en dat vind ik te duur. De goedkopere varianten daarvan hebben vaak 150pk en zijn niet bepaald snel.
Je overweegt een A250e, waarom nu dan geen A220 of schrap wat opties en kijken naar een A250, ervan uitgaande dat de A250e eerder beperkter in binnenruimte zal zijn, kunnen dit ook opties zijn.

A220 190pk 6,9s 0-100
A250 224pk 6,2s 0-100

En in de praktijk vallt een MB eigenlijk altijd sneller uit dus nog een voordeel :)

• Inspired
  • Nu online
GOskMet schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

Je overweegt een A250e, waarom nu dan geen A220 of schrap wat opties en kijken naar een A250, ervan uitgaande dat de A250e eerder beperkter in binnenruimte zal zijn, kunnen dit ook opties zijn.

A220 190pk 6,9s 0-100
A250 224pk 6,2s 0-100

En in de praktijk vallt een MB eigenlijk altijd sneller uit dus nog een voordeel :)
Ik ken de A niet echt, maar gaat daar een dubbele kinderwagen inpassen? Beetje vreemde opties.. Van A klasse naar V60/Passat en door naar een A1. Op papier heeft de A een vergelijkbare kofferbak als de Golf van mijn vrouw. Alles kan, maar handig met twee kinderen is dat niet. En een dubbele kinderwagen zie ik er niet in verdwijnen eigenlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 29-10-2019 09:51 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

NiGeLaToR schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:00:
Alleen het rijden zelf hoeft van mij niet zo, tenzij autonoom :+
En juist datgene is niet direct voorbehouden aan een EV ;) Autonoom rijden kan namelijk net zo goed toegepast worden op een ICE.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• GOskMet
Inspired schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:49:
[...]

Ik ken de A niet echt, maar gaat daar een dubbele kinderwagen inpassen? Beetje vreemde opties.. Van A klasse naar V60/Passat en door naar een A1. Op papier heeft de A een vergelijkbare kofferbak als de Golf van mijn vrouw. Alles kan, maar handig met twee kinderen is dat niet. En een dubbele kinderwagen zie ik er niet in verdwijnen eigenlijk.
Dat het een vreemde opties is kan ik niet ontkennen maar het lijstje is sowieso niet erg eenduidig.
en zoals ik al aangaf wordt de A ook al genoemd.

Ter info, de onderstaande dubbele kinderwagen past er zeker in, zonder een wiel te demonteren.
https://www.bugaboo.com/N...COq4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

• Inspired
  • Nu online
GOskMet schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:58:
[...]

Dat het een vreemde opties is kan ik niet ontkennen maar het lijstje is sowieso niet erg eenduidig.
en zoals ik al aangaf wordt de A ook al genoemd.

Ter info, de onderstaande dubbele kinderwagen past er zeker in, zonder een wiel te demonteren.
https://www.bugaboo.com/N...COq4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Maar dan zit je kofferbak wel strak vol toch? Hoe doe je het met een weekendje weg? Snelle auto is zeker leuk maar veel ruimte met twee jonge kids toch ook wel. De Accord/V60/A4/Superb ging bij ons elke keer vol bij weekendje weg. Maar goed, keuzes. :)

• GOskMet
Inspired schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

Maar dan zit je kofferbak wel strak vol toch? Hoe doe je het met een weekendje weg? Snelle auto is zeker leuk maar veel ruimte met twee jonge kids toch ook wel. De Accord/V60/A4/Superb ging bij ons elke keer vol bij weekendje weg. Maar goed, keuzes. :)
Dan pakken we de 3 touring :).

Kofferbak zit inderdaad helemaal vol je zou er nog een tas met strandspullen o.i.d. in kunnen proppen maar dan houd het wel op.

Momenteel hebben wij een V40 (2015) en de 3 touring, winkelen, dagje weg met de V40 weekendjes etc. met de 3 serie.

Begin volgend jaar verwacht ik een A220, kofferbak en auto is als ik het goed heb ruimer dan de V40, in ieder geval is de kinderwagen meenemen geen probleem.

• NiGeLaToR
  • Nu online
RomeoJ schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:58:
[...]

En juist datgene is niet direct voorbehouden aan een EV ;) Autonoom rijden kan namelijk net zo goed toegepast worden op een ICE.
Oh helemaal eens, maar eigenlijk is de meest geavanceerde autopilot die nu daadwerkelijk rondrijdt louter verkrijgbaar als EV (aka Tesla). ICE's worden ook gewoon uitgerust met de basics qua lane dingest, ACC en bots preventie :) Overigens staan die dingen wel hoog op ons wensenlijstje omdat ze écht wat toevoegen, maar verschillende merken zijn nogal random met die functies toevoegen en ook de werking is nogal variabel.

Maargoed, nog geen Ampera-e liefhebbers hier dus :+

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:58:
[...]

Staat heel hoog op de lijst maar komt op ongeveer 550+ netto per maand. Wil hem sowieso proefrijden.

[...]

Dat is goed nieuws want dat betekent dat die 190pk motor dus wel naar 'kleinere' auto's lijkt te gaan. Nu is dat alleen de 4motion variant maar die is meteen erg duur op bijvoorbeeld de Tiguan.
Ja dat is prijzig.. Ik keek naar de S60 T4 en die kwam voor mij (met eigen bijdrage) op 510 netto per maand. Dus toen heb ik een Tesla Model 3 besteld :P

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Voor mij is de tijd aangebroken voor mijn 1e zakelijke leaseauto!

Een avondje Googlen levert 1 auto op waar ik (en de vrouw) totaal verliefd op zijn; 2019 VW Tiguan.
Helaas is de "normale" uitvoering dodelijk saai en zelfs lelijk imho, maar de R-line is dan meteen weer mijn droomwagen (< die ik kan rijden, echte droomwagen is natuurlijk wat anders :P)

Anyway.. is dat nou handig al die opties te nemen in de lease?

Ik lees nog ergens dat "eigen" bedrage in mindering mag op de bijtelling..
Is het dan niet heel slim/handig om het leasebudget zo af te stemmen dat ik minimaal bijtelling heb, maar maximaal opties/luxe? Zit immers toch 2 uur per dag in de wagen.. dan wil je wel plezier ervaren.

Qua maatvoering is de Tiguan perfect (en ik wil per se SUV). De Mazda CX-30 (met skyactive-x) spreek me ook aan.. echter spreek die me van buiten nog minder aan.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-01 17:09
Predje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:18:
Voor mij is de tijd aangebroken voor mijn 1e zakelijke leaseauto!

Een avondje Googlen levert 1 auto op waar ik (en de vrouw) totaal verliefd op zijn; 2019 VW Tiguan.
Helaas is de "normale" uitvoering dodelijk saai en zelfs lelijk imho, maar de R-line is dan meteen weer mijn droomwagen (< die ik kan rijden, echte droomwagen is natuurlijk wat anders :P)

Anyway.. is dat nou handig al die opties te nemen in de lease?

Ik lees nog ergens dat "eigen" bedrage in mindering mag op de bijtelling..
Is het dan niet heel slim/handig om het leasebudget zo af te stemmen dat ik minimaal bijtelling heb, maar maximaal opties/luxe? Zit immers toch 2 uur per dag in de wagen.. dan wil je wel plezier ervaren.

Qua maatvoering is de Tiguan perfect (en ik wil per se SUV). De Mazda CX-30 (met skyactive-x) spreek me ook aan.. echter spreek die me van buiten nog minder aan.
Je moet die eigen bijdrage nog wel aan je werkgever betalen natuurlijk :).
Dus overschrijding van budget kan in juiste omstandigheden ong 50% kosten van de daadwerkelijk overschrijding. Als jij de Tiguan een mooie auto vindt en kan betalen, waarom niet? Ik denk dat de ratio achter zo'n keuzen helemaal persoonlijk is: aantal km, prive gebruik, kinderen mee, welke opties wil je hebben... Wat is jouw leasebudget en wat wil je er maandelijks voor kwijt zijn?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bereken het even via deze site: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Dan zie je namelijk dat 200 euro eigen bijdrage niet betekent dat je 200 euro minder bijtelling betaald. De eigen bijdrage gaat van het netto loon af en wordt tegen de bruto bijtelling verrekend.

• Predje
L-VIS schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Je moet die eigen bijdrage nog wel aan je werkgever betalen natuurlijk :).
Dus overschrijding van budget kan in juiste omstandigheden ong 50% kosten van de daadwerkelijk overschrijding. Als jij de Tiguan een mooie auto vindt en kan betalen, waarom niet? Ik denk dat de ratio achter zo'n keuzen helemaal persoonlijk is: aantal km, prive gebruik, kinderen mee, welke opties wil je hebben... Wat is jouw leasebudget en wat wil je er maandelijks voor kwijt zijn?
Aantal kilometers zal ~20.000K zakelijk en 5-10K prive zijn, 2 kleine kinderen.
Leasebudget is toereikend en in overleg met werkgever, het is tevens compensatie voor verplichte nieuwe standplaats.

Zijn er noemenswaardige alternatieven voor een Tiguan? Overal lees ik dat hij technisch het meest compleet is. Voor mij gaat het ook vooral om de looks van buiten en fijne opties van binnen. ACC, lane assist, automaat.
Ik geef dan weer niets om audio, leer, top pk's (gewoon 1.5 is voldoende)

• Predje
Tsurany schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:40:
Bereken het even via deze site: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Dan zie je namelijk dat 200 euro eigen bijdrage niet betekent dat je 200 euro minder bijtelling betaald. De eigen bijdrage gaat van het netto loon af en wordt tegen de bruto bijtelling verrekend.
Jesus.. ~463 netto bijtelling per maand.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Predje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

En dat is ex de eigen bijdrage aan de werkgever. Ik heb er ook een samengesteld en ga vooralsnog toch op de A5 die even duur uitvalt (beiden 54k).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Predje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

Ga dan eerder naar een T-Roc kijken, zelfde opties maar een segmentje lager. Of kijk even bij Skoda, zelfde techniek maar net wat ruimer en voordeliger.

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 11:45
Tsurany schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:40:
Zit er geen verschil in "Eigen bijdrage op boven budget ivm opties" en een "eigen bijdrage voor prive"?

Volgens mij is de eerste niet fiscaal aftrekbaar namelijk.
Ik ga even zoeken naar mijn bron.

Edit; Gevonden;
Link

Beetje tegenstrijdige berichtgeving op die site;
Een bijdrage vanwege het rijden met een duurdere auto is dus niet meer automatisch aftrekbaar, tenzij de eigen bijdrage enkel ziet op privégebruik en direct aan de werkgever wordt betaald.
en:
De Belastingdienst stelt op haar site hierover het volgende: Elke eigen bijdrage die u aan uw werkgever betaalt, kan van de bijtelling worden afgetrokken. Dat geldt ook voor een hoger leasebedrag voor een auto uit een duurdere klasse en de afkoopsom van het leasebedrag bij het einde van de dienstbetrekking..

[ Voor 37% gewijzigd door kleefei op 31-10-2019 16:11 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is volgens mij niet hard te maken voor de belasting waar het in zit, dus eigen bijdrage = eigen bijdrage.

En ja, Tiguan is duur. Mijn offerte (35k per jaar, 5 jaar) kwam op 1150 inclusief brandstof uit. Had me netto ruim 500 euro gekost. Is een Passat station geworden. Nog meer ruimte, rijdt heerlijk. Wel DSG en ACC.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gondor
Ik heb hem nu 1 dag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QTIDTz3CkkSXAbUXY1qatdpA/thumb.jpg
Vergeleken met de proefrit T-Roc voelt dit veel beter, de DSG is ook beter terwijl het precies hetzelfde is/was, misschien hebben ze in de afgelopen jaar wat verbeteringen doorgevoerd.

Ja, binnenkant is echt hard plastic, Leon was echt luxe, maar toch ben ik blij met deze keuze.
(sport)Stoelen zijn heel goed, geen lende steun maar ik weet niet of ik het later na wat langere ritten wel ga missen.

Edit: En ik moet echt wennen aan een benzine met automaat na een diesel met een handbak.

[ Voor 7% gewijzigd door Gondor op 31-10-2019 18:42 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Verwijderd

Gondor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:38:

Ja, binnenkant is echt hard plastic, Leon was echt luxe, maar toch ben ik blij met deze keuze.
Zou je dit toe kunnen lichten? Ik heb om deze reden bijvoorbeeld juist niet voor een A1 gekozen terwijl ik het een leuke wagen vond.

• Gondor
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:05:
[...]

Zou je dit toe kunnen lichten? Ik heb om deze reden bijvoorbeeld juist niet voor een A1 gekozen terwijl ik het een leuke wagen vond.
De dashboard is hard plastic en de binnen kant van de deuren ook. Misschien ook wel de midden console maar daar heb ik niet opgelet.

Het stukje aan de deur waarop mijn elleboog steunt, als ik de stuur vast heb, is echt super zacht, dat vind ik belangrijker dan de dashboard waar ik bijna nooit aan ga komen (m.u.v. een stofzuiger mondje en doekje).
Als ik het in reviews niet had gelezen.gehoord had ik het waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad, maar dat is dan persoonlijk, het heeft een structuur waardoor het minder goedkoop oogt dan het is.

In mijn vorige auto, V40, was het niet hard plastic maar in 5 jaar heb ik maar 1 keer bewust op gedrukt en gemerkt dat het niet hard plastic is, en dat heb ik gedaan nadat ik het had gelezen over de T-Roc.

Ik persoonlijk zou bij een auto keuze het wel of niet hard zijn van de dashboard niet (te veel) meewegen, bij een leaseauto nog minder, misschien wel als alle andere geen doorslag kunnen geven. Ik raak/aai de dashboard niet zo veel :+.
Van de deur is het wel anders dat raak je wel vaker aan, maar ik persoonlijk merk het niet/let er niet op.

Ga erin zitten en kijk er naar, hoe voelt het kijken er naar(?), dat ga je meer doen dan dat je het gaat aanraken is mijn beleving. Maar goed begint een beetje rare zinnen te worden.

Verwijderd

De A1 had juist het duurdere soft touch plastic op de plekken zitten waar het niet nodig is en juist de plekken als een deur die je vaak aanraakt wel.
Tegenwoordig is alles soft touch wat enigszins premium over moet komen, ook al heb je er op dergelijke plekken niks aan.
Zoals je inderdaad beschrijft, wanneer zit je nou daadwerkelijk aan je dashboard... Je kijkt er wel op natuurlijk en dan wil je in je premium voiture voelen dat het gvd premium is. Het jammere is dat vorm over functie gaat daarin (vandaar de hele neppe uitlaten hype), Maar blij te horen dat dat bij de t-roc dus wel goed zit, armsteun in de deur is zoals die hoort.
Ik heb onlangs de nieuwe BMW 1 besteld, omdat deze ook redelijk de juiste materialen op de juiste plekken heeft zitten (en geld, met de zelfde opties en meer pk voor een lager maandbedrag dan de A1).

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Oké, met de tips hier hebben mijn vriendin en ik een mooie voorselectie kunnen maken van de auto’s die we wel tof vinden. Die willen we nu wel eens in het echt zien.

Kun je gewoon bij een dealer naar binnen lopen en een testrit maken? Of moet je daarvoor een afspraak hebben? Kun je dan gewoon zeggen dat je voor zakelijke lease iets uitzoekt of moet je schijnheilig doen alsof je die auto wilt kopen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006

Louw Post

Cerenas

SirLenncelot schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:35:
Oké, met de tips hier hebben mijn vriendin en ik een mooie voorselectie kunnen maken van de auto’s die we wel tof vinden. Die willen we nu wel eens in het echt zien.

Kun je gewoon bij een dealer naar binnen lopen en een testrit maken? Of moet je daarvoor een afspraak hebben? Kun je dan gewoon zeggen dat je voor zakelijke lease iets uitzoekt of moet je schijnheilig doen alsof je die auto wilt kopen?
Ik heb het zelf altijd even online ingepland bij dealers in de buurt. Als je blind naar de dealer gaat kan het zijn dat het model wat je wil proefrijden er (op dat moment) niet is. En ja je kan gewoon aangeven dat je op zoek bent naar een volgende leasebak, in mijn geval heb ik 1 van de dealers waar ik proef gereden heb ook als voorkeursdealer bij mijn leasemaatschappij doorgegeven. :)

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
SirLenncelot schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:35:

Welke merk? Somige merken wat makkelijker, ander niet. Hangt ook af van de dealer moet ik zeggen hoor. En of het druk is of niet. (En of de salesman nou zijn target nog moet halen of niet)
Ga naar zo'n plek waar je meerdere dealers bij elkaar heb zitten - het liefst in de ochtend en begin aan te kloppen bij de moeilijkste. Ik had iig zonder problemen kunnen rijden bij Honda, Mazda, Kia, Renault, BMW, Volvo zonder afspraak (was toen bij de "autoboulevard" bij A16 dordrecht). Bij Audi/ VW kreeg ik te horen dat er geen auto beschikbaar is. Bij Ford en bij Opel kwam niemand bij mij na 10 min id showroom, dus doei.

Life is too short to drive boring cars

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gergs schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:52:
[...]

Bij Ford en bij Opel kwam niemand bij mij na 10 min id showroom, dus doei.
Mjah, als je serieus geinteresseerd bent laat je je daar toch niet door afschrikken zou ik zeggen?

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-12-2025

NvU

Als niemand mij komt helpen na een tijdje, ga ik als ik serieus gedesinteresseerd ben wel naar andere dealer van dat merk. Had het vorige week ook bij een dealer, als het nou druk was en iedereen bezig snap ik het. Maar ze zaten gewoon achter hun bureau af en toe een beetje naar me te kijken. Nou dan niet en naar de volgende gegaan.

• SirLct
MikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:56:
[...]

Mjah, als je serieus geinteresseerd bent laat je je daar toch niet door afschrikken zou ik zeggen?
Ik was het wel aan het overwegen en door de dealer was de keuze wel makkelijker = nee dus.

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-01 08:17
Iemand nog tips voor mij? Heb nu ook toegang tot benzine. Rij nu een handbak maar wil nu zeker weten een automaat met ACC. Rij dagelijks Rotterdam naar Amsterdam dus 99% van de tijd file.

Mijn shortlist tot nu toe:
- Polo DSG vol met opties
- toyota corolla
- Redelijk kale A1

Bijvoorbeeld een Golf met DSG valt helaas al buiten budget. Eigenlijk alles boven de 31k begint al lastig qua budget te worden.

• NvU

NvU

Ik heb naar de A1 gekeken. Maar zeker een kale vond ik eigenlijk zonde van m'n geld, vond het niet de extra luxe uitstraling hebben t.o.v. een Polo die je wel terug ziet in de prijs.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 19:27
NvU schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:04:
Als niemand mij komt helpen na een tijdje, ga ik als ik serieus gedesinteresseerd ben wel naar andere dealer van dat merk. Had het vorige week ook bij een dealer, als het nou druk was en iedereen bezig snap ik het. Maar ze zaten gewoon achter hun bureau af en toe een beetje naar me te kijken. Nou dan niet en naar de volgende gegaan.
Misschien ben ik dan te direct ofzo, maar ik ga niet eens die eerste 10 minuten afwachten of er misschien iemand naar me toe komt: ik loop bij binnenkomst naar iemand toe en geef aan waar ik mee geholpen wil worden. Dat kan dan die persoon zijn, of de persoon die door deze eerste persoon gehaald wordt.

Heb wel wat beters te doen dan te wachten tot een of ander persoon het tijd vind om mij te helpen. 8)7

Sometimes you need to plan for coincidence

• NvU

NvU

Hmmbob schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:21:
[...]

Misschien ben ik dan te direct ofzo, maar ik ga niet eens die eerste 10 minuten afwachten of er misschien iemand naar me toe komt: ik loop bij binnenkomst naar iemand toe en geef aan waar ik mee geholpen wil worden. Dat kan dan die persoon zijn, of de persoon die door deze eerste persoon gehaald wordt.

Heb wel wat beters te doen dan te wachten tot een of ander persoon het tijd vind om mij te helpen. 8)7
Dat snap ik, maar ik kwam in eerste instantie gewoon om te oriënteren en gewoon even rond te kijken, dan verwacht ik tijdens rondkijken wel even of iemand komt vragen van joh hulp nodig wil je even rondkijken?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 14:26
Kanter schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:15:
Iemand nog tips voor mij? Heb nu ook toegang tot benzine. Rij nu een handbak maar wil nu zeker weten een automaat met ACC. Rij dagelijks Rotterdam naar Amsterdam dus 99% van de tijd file.

- toyota corolla
- Redelijk kale A1

Bijvoorbeeld een Golf met DSG valt helaas al buiten budget. Eigenlijk alles boven de 31k begint al lastig qua budget te worden.
Easy, de Toyota. Maar wellicht handiger als je wat meer details geeft over je overige requirements ;)

Computer says no

• SirLct
[...]

Wij dwalen eigl best af van topic maar goed.. Gaat nog beetje over auto keuze dus mag denk wel.
Laat ik het even verduidelijken.. Ik heb de showroom medewerker eigenlijk niet nodig. Toen ik naar leaseauto ging kijken had ik echt veel tijd ingestoken om de spec te bestuderen, de combinaties, etc etc.
90% van de tijd weet ik de spec van de auto beter dan de medewerker zelf - en nee dit vereist geen speciale kennis/kunde (dat is dus de niveau van de gemiddelde showroom medewerker tegenwoordig).
Ik kom naar de showroom:
- om te gaan zitten (iedereen is anders - ook heb je zelfde lengte, verhouding boven/onderlichaam kan anders zijn waardoor die een goed kan zitten en jij dus net niet)
- om de look en feel te bekijken - van foto's en reviews heb je al een idee maar in het echt kan het anders overkomen.
- om te gaan proefrijden
- om te gaan ouwehoeren over de auto, de features, de combi, levertijd, actie, opties (achteraf of meebestellen), gedachten te gaan wisselen, slechtpraten over andere merken, weet ik veel. Heck, het mag ook best speciaal voelen toch (voor 50k aan business mag de medewerker het wel zijn best doen)
En uit eindelijk om te gaan beslissen of het wat wordt ja of nee. Je gaat dus alle factoren meerekenen (ik ten minste wel). En je komt sws nog langs voor onderhoud, banden, enz enz. Dus als de showroom al zo slecht is bij het verkoop, vergeet maar dat je ook goede service gaat krijgen after-sales.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

- toyota corolla
- Redelijk kale A1

Skoda? De Scala is binnen 31k te krijgen met vrijwel alle opties die je wilt zolang je niet voor de 1.5 TSI gaat.

• SirLct

- toyota corolla
- Redelijk kale A1

Wat is je exacte budget qua leasebedrag etc? Vul aub de template op eerste pagina.
Want een duurdere auto qua fiscaalbedrag kan bijv goedkoper zijn in de lease - vooral als het gaat over leasebedragen inclusief brandstof.

Bijv deze Polo met fiscale waarde 25,560 is 525 per maand
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
En deze 208 met fiscale waarde 25,500 is 540 per maand

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 11:49

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Welke dealer was dit, lijkt me heerlijk om niet direct lastig gevallen te worden :+

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-01 08:17
gergs schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:30:
[...]

Wat is je exacte budget qua leasebedrag etc? Vul aub de template op eerste pagina.
Want een duurdere auto qua fiscaalbedrag kan bijv goedkoper zijn in de lease - vooral als het gaat over leasebedragen inclusief brandstof.

Bijv deze Polo met fiscale waarde 25,560 is 525 per maand
En deze 208 met fiscale waarde 25,500 is 540 per maand
Leasebudget: 850 benzine, 900 diesel
Kilometrage per jaar: 40k
Contractduur: 48m
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstofcomponent,
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Maximum eigen bijdrage, € 85,00, Maximale CO2 uitstoot Benzine: 150 gr/km; Diesel: 150 gr/km, winterbanden, navi, tankpas NL
Toegestane energielabels A, B, C, D, E, F, G
Specifieke wensen: Automaat
Uiteindelijke keuze:
Tsurany schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:19:
[...]

Skoda? De Scala is binnen 31k te krijgen met vrijwel alle opties die je wilt zolang je niet voor de 1.5 TSI gaat.
Zal ik eens naar kijken.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:39
Kanter schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:39:
[...]

Leasebudget: 850 benzine, 900 diesel
Kilometrage per jaar: 40k
Contractduur: 48m
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstofcomponent,
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Maximum eigen bijdrage, € 85,00, Maximale CO2 uitstoot Benzine: 150 gr/km; Diesel: 150 gr/km, winterbanden, navi, tankpas NL
Toegestane energielabels A, B, C, D, E, F, G
Specifieke wensen: Automaat
Uiteindelijke keuze:
Kale Tesla moet ook bijna mogelijk zijn als je dat zou willen...
Een zo goed als full option Skoda Scala lukt daar ook wel mee: https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Al is de Scala onderhuids een Polo.
Een Seat Leon moet ook wel lukken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

- toyota corolla
- Redelijk kale A1

Nissan Micra, Hyundai i20/30, Peugeot 208, Ford Fiesta, Kia Rio, Renault Clio? Geen idee of ze uitgerust kunnen worden met ACC.

Edit: Zie nu je budget, dan zou je ook wel voor een C-segment moeten kunnen gaan. Mazda 3, Kia Proceed, Peugeot 308, Ford Focus, Hyundai i30, Renault Megane.

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-11-2019 13:44 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Richh schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:53:
[...]
Een zo goed als full option Skoda Scala lukt daar ook wel mee: https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Al is de Scala onderhuids een Polo.
Een Seat Leon moet ook wel lukken.
De Scala staat, net als de Kamiq, wellicht op hetzelfde platform als een Polo maar daar merk je echt niks van. Beide auto's zijn een heel stuk groter dan de Polo, ze hebben een veel ruimere kofferbak en veel meer ruimte op de achterbank.

Ik heb zelf niet in de Leon gereden maar zowel de Scala als de Kamiq zijn wat mij betreft echt lekker ruime auto's en kan je eerder vergelijken met een Golf Hatchback dan een Polo.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01 20:45
Bij deze trek ik 'officieel' het virtuele doek van de auto af :

Zoom Zoom

Mazda3 - SkyActiv X Lux (handbak) 8)
Aanvulling: Behalve een automaat en rood leren bekleding is elke optie aangetikt

[ Voor 19% gewijzigd door D_Jeff op 05-11-2019 18:31 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

D_Jeff schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:30:
Bij deze trek ik 'officieel' het virtuele doek van de auto af :

[Afbeelding: Zoom Zoom]

Mazda3 - SkyActiv X Lux (handbak) 8)
Aanvulling: Behalve een automaat en rood leren bekleding is elke optie aangetikt
Nice! Morgen ga ik mijn Mazda 3 ophalen :)

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09-2025

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Hallo allen, na een poos tweemaal in verschillende VW Polo 5 TSI 1.0 70kw gereden te hebben, mag ik vanaf April in een zelf gekozen auto gaan rijden. Aangezien er soms nog al wat levertijd op kan zitten, ben ik nu al aan het oriënteren en een aantal auto's aan het overwegen. Binnenkort zal ik even langs de dealer gaan om eea daar te beoordelen, echter hoor ik het graag als jullie input hebben op de onderstaande auto's waar mijn blik op gevallen is:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit zijn de auto's waar ik op dit moment mij naar toe richt en welke ik bij de dealer wil bekijken. Als jullie input hebben op deze auto's en waarom ik ze absoluut niet/wel zou moeten kiezen hoor ik het graag. Ook zou ik het graag horen als ik een bepaalde auto totaal over het hoofd zie welke zeker het overwegen waard is (De Golf laat ik bewust buiten beschouwing, hij werd mij door collega's aangeraden).

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Djmaddox weet je zeker dat die auto's een optie zijn?

Skoda Kamiq komt met een 150pk motor ergens de komende weken, zal niet meer lang duren. Scala heeft vergelijkbare opties als de Kamiq, enkel niet elke optie is op elke uitvoering beschikbaar. Zou niet weten welke optie je direct mist bij de Scala. Scala is met 150pk motor met DSG rond de 30k fiscale waarde. Ik ga zelf de Kamiq met 150pk DSG bestellen.

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Tsurany schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:16:
@Djmaddox weet je zeker dat die auto's een optie zijn?

Skoda Kamiq komt met een 150pk motor ergens de komende weken, zal niet meer lang duren. Scala heeft vergelijkbare opties als de Kamiq, enkel niet elke optie is op elke uitvoering beschikbaar. Zou niet weten welke optie je direct mist bij de Scala. Scala is met 150pk motor met DSG rond de 30k fiscale waarde. Ik ga zelf de Kamiq met 150pk DSG bestellen.
Interessant, wellicht dat ik het toendertijd niet goed opgeschreven/gezien heb op de site. Ik zal even onderzoek doen, dat soort motoren maken de Skoda's erg verleidelijk. Heb jij nog opties die je sowieso aanraad om te overwegen?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Djmaddox schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:20:
[...]

Interessant, wellicht dat ik het toendertijd niet goed opgeschreven/gezien heb op de site. Ik zal even onderzoek doen, dat soort motoren maken de Skoda's erg verleidelijk. Heb jij nog opties die je sowieso aanraad om te overwegen?
Ik ga zelf altijd voor de achteruitrijcamera (met parkeersensoren), adaptive cruise control en regensensor indien ze niet standaard zijn. Daarnaast vind ik verwarmbare voorstoelen een leuke optie en neem ik de verwarmbare voorruit mee als dat mogelijk is. Navigatie neem ik niet, als ik maar Mirrorlink kan krijgen vind ik het prima. Google Maps werkt fijner dan menig navigatiesysteem.

Dit is ongeveer wat ik ga bestellen: https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=SVW6LN
Ik wacht alleen nog op de 1.5 TSI.

Al is de SEAT Arona FR ook een leuke optie, 150pk handgeschakeld en voor 30k vink je alle opties aan. Goedkoper dan een Leon maar groter dan een Ibiza.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 05-11-2019 19:39 ]

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Tsurany schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:34:
[...]

Ik ga zelf altijd voor de achteruitrijcamera (met parkeersensoren), adaptive cruise control en regensensor indien ze niet standaard zijn. Daarnaast vind ik verwarmbare voorstoelen een leuke optie en neem ik de verwarmbare voorruit mee als dat mogelijk is. Navigatie neem ik niet, als ik maar Mirrorlink kan krijgen vind ik het prima. Google Maps werkt fijner dan menig navigatiesysteem.

Dit is ongeveer wat ik ga bestellen: https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=SVW6LN
Ik wacht alleen nog op de 1.5 TSI.

Al is de SEAT Arona FR ook een leuke optie, 150pk handgeschakeld en voor 30k vink je alle opties aan. Goedkoper dan een Leon maar groter dan een Ibiza.
Ah ja, ziet er uit als een prima wagen! Verwarmbare voorruit is inderdaad een goed idee, die had ik nog niet overwogen _/-\o_ . Arona had ik ook over nagedacht, echter leek hij mij nog al klein (10cm langer dan Polo). Ik denk dat ik de Arona ook even in persoon moet bekijken, 150pk voor +/- 30K met flink wat opties is namelijk flink interessant.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-01 20:49

JB

Cédric roelt!

Hmm in 2020 ben ik ook weer aan de beurt maar wordt er allemaal niet leuker op :/ Elektrisch rijden wordt weer verder geknepen, BPM flauwekul en nog niet echt een auto waar ik nu van zeg "JA dat is 'm!"... Is er ergens een overzicht te vinden van alles wat in de pijplijn zit mbt nieuwe auto's 2020 :?

Mijn boefje is liev!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:45
Djmaddox schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:50:
[...]

Ah ja, ziet er uit als een prima wagen! Verwarmbare voorruit is inderdaad een goed idee, die had ik nog niet overwogen _/-\o_ . Arona had ik ook over nagedacht, echter leek hij mij nog al klein (10cm langer dan Polo). Ik denk dat ik de Arona ook even in persoon moet bekijken, 150pk voor +/- 30K met flink wat opties is namelijk flink interessant.
Heb in de vakantie ruim twee weken in een Arona (automaat) gereden. Rijdt prima, maar is niet veel groter dan een Ibiza. In een Leon heb je meer ruimte. Logisch ook, want dat is een segment hoger. De Arona is eigenlijk een opgehoogde Ibiza.

Aangezien je nog even hebt: Komende maandag wordt de nieuwe Octavia gepresenteerd (kan ook als hatchback uiteraard, je had het over een Combi) en ook de Leon zal begin 2020 naar verwachting gepresenteerd worden/bij de dealers staan.

Komoot

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Djmaddox schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:50:
[...]

Arona is stuk kleiner dan de Kamiq ja. Vraag is hoeveel ruimte je nodig hebt en of die ruimte perse met bruikbare achterbank moet zijn.

Verwijderd

Misschien een citroen C3? Net iets groter dan de polo voor een goede prijs. Verder ben ik er niet heel erg in thuis, dus kan zijn dat ik overruled word.

Edit: it zit net even te kijken bij citroen, wellicht dat een C4 ook zou kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2019 23:04 ]

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:00:
Misschien een citroen C3? Net iets groter dan de polo voor een goede prijs. Verder ben ik er niet heel erg in thuis, dus kan zijn dat ik overruled word.

Edit: it zit net even te kijken bij citroen, wellicht dat een C4 ook zou kunnen.
In zijn lijstje stond het volgende:
Merkbeleid, zo ja, welke: VW Groep, dus keuze uit Skoda / Seat / VW / Audi.
Dus dat wordt hem niet :)

Komoot

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:03:
Hmm in 2020 ben ik ook weer aan de beurt maar wordt er allemaal niet leuker op :/ Elektrisch rijden wordt weer verder geknepen, BPM flauwekul en nog niet echt een auto waar ik nu van zeg "JA dat is 'm!"... Is er ergens een overzicht te vinden van alles wat in de pijplijn zit mbt nieuwe auto's 2020 :?
Ik sta voor hetzelfde. Als ik de S60 die ik nu rijd opnieuw configureer dan is die ruim 5k duurder, en dat is voor eventuele BPM geintjes in 2020. Configureer andere modellen op mijn shortlist met de opties die ik wil, dan kom ik, net als voor de nieuwe S60, uit in de bandbreedte van 52k tot 58k. Ik ben mevrouw AllSeeyinEye al maar aan het voorbereiden op dat de nieuwe auto dus fors duurder wordt € 520 tot 550 per maand aan netto bijtelling tegen € 430 nu.

Elektrisch is hier simpelweg geen optie: baas heeft een directive de deur uit gedaan dat er op werk niet opgeladen kan worden (bedrijfsverzamelgebouw met 1 punt met 2 outputs, staan altijd al vol met 4 Tesla's), dat een oplaadpunt thuis aan laten leggen voor eigen rekening zal zijn en dat er een minimale actieradius van 400 km moet zijn (praktijkradius, niet op papier, dus ook in de winter), wat ook logisch is gezien onze line of business. En uit een proefberekening komt dat Model 3 en S te duur zijn in de lease (1300 resp 1800+).

De huidige shortlist:

Audi A5 Sportback (40 TFSI)
BMW 4 Gran Coupe (420i)
Volvo S60 (T4 of T5)
VW Arteon (2.0 TSI)

Ik heb dus een sterke voorkeur voor sedans / coupe's :+

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-11-2019 09:35 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
AllSeeyinEye schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:18:
[...]

Ik sta voor hetzelfde. Als ik de S60 die ik nu rijd opnieuw configureer dan is die ruim 5k duurder, en dat is voor eventuele BPM geintjes in 2020. Configureer andere modellen op mijn shortlist met de opties die ik wil, dan kom ik, net als voor de nieuwe S60, uit in de bandbreedte van 52k tot 58k. Ik ben mevrouw AllSeeyinEye al maar aan het voorbereiden op dat de nieuwe auto dus fors duurder wordt € 520 tot 550 per maand aan netto bijtelling tegen € 430 nu.

Elektrisch is hier simpelweg geen optie: baas heeft een directive de deur uit gedaan dat er op werk niet opgeladen kan worden (bedrijfsverzamelgebouw met 1 punt met 2 outputs, staan altijd al vol met 4 Tesla's), dat een oplaadpunt thuis aan laten leggen voor eigen rekening zal zijn en dat er een minimale actieradius van 400 km moet zijn (praktijkradius, niet op papier, dus ook in de winter), wat ook logisch is gezien onze line of business. En uit een proefberekening komt dat Model 3 en S te duur zijn in de lease (1300 resp 1800+).

De huidige shortlist:

Audi A5 Sportback (40 TFSI)
BMW 4 Gran Coupe (420i)
Volvo S60 (T4 of T5)
VW Arteon (2.0 TSI)

Ik heb dus een sterke voorkeur voor sedans / coupe's :+
Toch even prikkelen: de Tesla Model 3 Long Range voldoet toch prima aan de eisen van je werkgever? Waaorm zou die 1300 in de lease zijn? Ff rondklikken op directlease geeft nog geen 1000...?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-01 20:49

JB

Cédric roelt!

Smobbo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:25:
[...]

Toch even prikkelen: de Tesla Model 3 Long Range voldoet toch prima aan de eisen van je werkgever? Waaorm zou die 1300 in de lease zijn? Ff rondklikken op directlease geeft nog geen 1000...?
Verschil in looptijd en kms...

Mijn boefje is liev!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Tja, maar wij zitten niet bij DirectLease. Als ik m nu bij Multilease samenstel, wat de baas ook gedaan heeft, dan komt die op €1.411 per maand ex 'brandstof' op basis van 3 jaar en 50k km. Dat is inclusief self drive, leren bekleding etc, opties die iedereen hier toch standaard zou nemen.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

@AllSeeyinEye maakt volgens mij nogal wat kilometers :P

Bij ons kost de Model 3 SR+ 850p.m. excl. brandstof elektriciteit, op basis van 40k per jaar/4jaar.

www.google.nl

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:30:
[...]

@AllSeeyinEye maakt volgens mij nogal wat kilometers :P
Dit. Al heeft mn auto dit jaar opnieuw twee maanden bijna stil gestaan (alleen door mevrouw gebruikt voor boodschappen en occasional visits, ze heeft nog geen tank verreden!!) omdat ik weer 8 weken in t buitenland verbleven heb. Deze auto gaat dus in de resterende paar maanden niet boven de 135k km van de geprognotiseerde 150k komen.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
AllSeeyinEye schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:29:
[...]

Tja, maar wij zitten niet bij DirectLease. Als ik m nu bij Multilease samenstel, wat de baas ook gedaan heeft, dan komt die op €1.411 per maand ex 'brandstof' op basis van 3 jaar en 50k km. Dat is inclusief self drive, leren bekleding etc, opties die iedereen hier toch standaard zou nemen.
Ah oke, 3jr en 50k km is inderdaad wel ff andere koek dan de 'standaard' 4 jr en 30k km die in mijn omgeving gehanteerd wordt.
Dan worden auto's uberhaupt al snel duur trouwens :o

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-01 10:52
Ik wil toch ook maar eens mijn probleem (een luxe-probleem, dat wel) hier droppen.
Vriendinlief mag een nieuwe lease-auto uitzoeken. Haar werkgever (relatief klein bedrijf) heeft formeel een budget van € 650 per maand + maximaal € 65 eigen bijdrage. Hierin moet ook het brandstofvoorschot verwerkt zijn. Contract mag voor 4 of 5 jaar zijn naar eigen keuze. EDIT: berekening moet worden gebaseerd op norm-km van 25.000 p/j.

Probleem: de leasemaatschappij heeft geen dashboard o.i.d. beschikbaar voor deze werkgever om selecties uit te maken. We moeten dus offertes opvragen bij autodealers en die laten doorrekenen. Echter toen we er eens 4 doorstuurden (waarschijnlijk allemaal te duur - niet geschoten is altijd mis) kregen we meteen te horen dat het niet de bedoeling was om veel offertes door te rekenen. We moeten nu een top 3 doorgeven en na retourontvangst van de lease-offertes maakt de directeur de keuze welke wel en niet zouden mogen. De finale beslissing is aan ons. Enerzijds laat men doorschemeren dat het budget wel flexibel is, anderzijds worden er suggesties gedaan van auto's die ver beneden de huidige auto vallen. Aangegeven is dat we toch wel graag vergelijkbaar willen. We willen natuurlijk het maximale er uit halen, maar ook niet veel te hoog inzetten en weggelachen worden.

We rijden nu in een geleaste Peugeot 308SW, echter met een totaal ander contract en andere leasemaatschappij. Aan het huidige contract kan ik dan ik dan ook niet afleiden wat we nu zouden kunnen.

We zoeken een stationwagon of SUV met voldoende vermogen in een leuk aangeklede uitvoering.
Heeft iemand ervaring met bovengenoemd budget (icm brandstoftoeslag) en kun je aangeven welke auto's daar in zitten zonder veel budget over te houden?
Ik ben benieuwd!!!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

€650 incl brandstof bij 5 jaar? Ik denk dan Polo en consorten?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:46
Patrick_6369 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:03:
We zoeken een stationwagon of SUV met voldoende vermogen in een leuk aangeklede uitvoering.
Reken op leasebedrag van €900-1100/mnd als je dit zoekt.

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik wil toch ook maar eens mijn probleem (een luxe-probleem, dat wel) hier droppen.
Vriendinlief mag een nieuwe lease-auto uitzoeken. Haar werkgever (relatief klein bedrijf) heeft formeel een budget van € 650 per maand + maximaal € 65 eigen bijdrage. Hierin moet ook het brandstofvoorschot verwerkt zijn. Contract mag voor 4 of 5 jaar zijn naar eigen keuze.

Probleem: de leasemaatschappij heeft geen dashboard o.i.d. beschikbaar voor deze werkgever om selecties uit te maken. We moeten dus offertes opvragen bij autodealers en die laten doorrekenen. Echter toen we er eens 4 doorstuurden (waarschijnlijk allemaal te duur - niet geschoten is altijd mis) kregen we meteen te horen dat het niet de bedoeling was om veel offertes door te rekenen. We moeten nu een top 3 doorgeven en na retourontvangst van de lease-offertes maakt de directeur de keuze welke wel en niet zouden mogen. De finale beslissing is aan ons. Enerzijds laat men doorschemeren dat het budget wel flexibel is, anderzijds worden er suggesties gedaan van auto's die ver beneden de huidige auto vallen. Aangegeven is dat we toch wel graag vergelijkbaar willen. We willen natuurlijk het maximale er uit halen, maar ook niet veel te hoog inzetten en weggelachen worden.

We rijden nu in een geleaste Peugeot 308SW, echter met een totaal ander contract en andere leasemaatschappij. Aan het huidige contract kan ik dan ik dan ook niet afleiden wat we nu zouden kunnen.

Heeft iemand ervaring met bovengenoemd budget (icm brandstoftoeslag) en kun je aangeven welke auto's daar in zitten zonder veel budget over te houden?
Ik ben benieuwd!!!
ik mis het jaarkilometrage voor de normberekening? kan zomaar het verschil maken tussen een polo of een tiguan........

vraag gewoon de autoregeling op! of op zn minst het norm jaarkilometrage en dergelijke. dan weet je pas wat er mogelijk gaat zijn.

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 18:28
Vriendinlief mag een nieuwe lease-auto uitzoeken. Haar werkgever (relatief klein bedrijf) heeft formeel een budget van € 650 per maand + maximaal € 65 eigen bijdrage. Hierin moet ook het brandstofvoorschot verwerkt zijn. Contract mag voor 4 of 5 jaar zijn naar eigen keuze.

Ik ben benieuwd!!!
Bij mijn werkgever zit ik in de categorie 750 euro incl. brandstof, op basis van 30.000km/j en 4 jaar. Het was even zoeken, maar ben uiteindelijk uitgekomen op een Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine, een behoorlijk complete auto met 120PK en een fiscale waarde van 27.500 euro. Binnen de 750 euro heb ik ook een trekhaak mee kunnen nemen en gooien ze ook een setje sneeuwkettingen en een luxe raamhoes in de kofferbak bij aflevering.

De leasemaatschappij in deze is LeasePlan en in de lease overenkomst zit verplicht een winterbanden regeling, wat de prijs ook al iets heeft opgeschroeft.

Als je de trekhaak en losse accessoires even weglaat, dan zit je rond de 700, wat dus haalbaar zou moeten zijn als je de eigen bijdrage erbij opgooit. Dat hangt natuurlijk wel af van het aantal KM waarop je mag/moet leasen.

[ Voor 4% gewijzigd door DaLass op 06-11-2019 13:20 ]

Mijn advertenties op V&A

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024

Ik ben benieuwd!!!
Kia Niro?

• Patrick_6369
wowter1976 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:47:
[...]
ik mis het jaarkilometrage voor de normberekening? kan zomaar het verschil maken tussen een polo of een tiguan........
Die weet ik wel, maar ben ik vergeten te vermelden: er moet worden gerekend met 25.000 per jaar (hoewel we die never nooit niet halen :( ). Ik pas het in mijn vraag ook even aan.

Bedankt al voor de suggesties tot zover. Waarschijnlijk moeten we ons kader een beetje naar beneden gaan bijstellen dus. We hoopten stiekem er nog wat op vooruit te gaan t.o.v. de 308, maar aan de reacties te zien zit dat er niet in :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Patrick_6369 op 06-11-2019 13:48 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:37

Quad

Doof

Kia Ceed SW, 1.4 met DCT automaat, DynamicPlusLine versie, komt bij DirectLease rond 650 euro voor 60mnd/25k pj.
Patrick_6369 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:46:
[...]

Bedankt al voor de suggesties tot zover. Waarschijnlijk moeten we ons kader een beetje naar beneden gaan bijstellen dus. We hoopten stiekem er nog wat op vooruit te gaan t.o.v. de 308, maar aan de reacties te zien zit dat er niet in :'(
Ik weet niet wat je aan opties op de 308 SW hebt, maar de Kia Ceed Sports Wagon DPL met automaat is bijzonder compleet.
1.4 benzine automaat.
ACC met Stop & Go, active lane assist, stoel verwarming voorin enz.

[ Voor 72% gewijzigd door Quad op 06-11-2019 20:30 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-01 13:19
Instapmodel Niro EV zit bij leaseplandirect op 588,- (60 maanden, 25.000 km/jaar) excl BTW en excl stroom.

Uitgaande van praktijkverbruik 18 kWh/100 km en gemiddelde stroomprijs van 0.27 (mix van thuisladen en publieke laadpalen) kom ik op 101 euro stroom.

Mits de BTW (BTW correctie privegebruik) niet woordt doorberekend door de werkgever, zou deze auto dus in bereik komen met een eigen bijdrage van 39 euro per maand.

Qua bijtelling valt hij in het gunstige regime (4% als je dit jaar op kenteken kunt zetten), cataloguswaarde 43.300,- Netto kosten 91 euro per maand.

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
t_captain schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:06:
Instapmodel Niro EV zit bij leaseplandirect op 588,- (60 maanden, 25.000 km/jaar) excl BTW en excl stroom.

Uitgaande van praktijkverbruik 18 kWh/100 km en gemiddelde stroomprijs van 0.27 (mix van thuisladen en publieke laadpalen) kom ik op 101 euro stroom.

Mits de BTW (BTW correctie privegebruik) niet woordt doorberekend door de werkgever, zou deze auto dus in bereik komen met een eigen bijdrage van 39 euro per maand.

Qua bijtelling valt hij in het gunstige regime (4% als je dit jaar op kenteken kunt zetten), cataloguswaarde 43.300,- Netto kosten 91 euro per maand.
met een levertijd van meer dan 12 maanden gaat dit jaar op kenteken zetten niet lukken ben ik bang.....

een e-golf (517 pm inc. stroom) of MG ZS (540 pm inc. stroom) zijn dan realistischere alternatieven, gegeven het budget en leverbaarheid.

ik zou zelf eerder kijken naar een skoda octavia combi uit voorraad leverbaar (ivm komst nieuwe model), ruim, prima wagen, en relatief lage fiscale waarde.

[ Voor 13% gewijzigd door wowter1976 op 06-11-2019 14:27 ]

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:37
Ik gebruikte altijd de site van leaseplandirect.nl om een globale inschatting te krijgen van wat er mogelijk zou zijn met bepaalde budgetten.

Omdat je max. budget, km/jaar en looptijd bekend is, zou je hier best wat inspiratie op kunnen doen. In mijn ervaring waren de offertes van andere leasemaatschappijen vaak wat duurder, had iets te maken met hoogte van eigen risico werd mij door de baas voorgehouden.

I like my men like I like my coffee

• Patrick_6369
Sebas1979 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:43:
Ik gebruikte altijd de site van leaseplandirect.nl om een globale inschatting te krijgen van wat er mogelijk zou zijn met bepaalde budgetten.

Omdat je max. budget, km/jaar en looptijd bekend is, zou je hier best wat inspiratie op kunnen doen. In mijn ervaring waren de offertes van andere leasemaatschappijen vaak wat duurder, had iets te maken met hoogte van eigen risico werd mij door de baas voorgehouden.
Dat is handig! Zo kunnen we inderdaad wel eens wat browsen en wat bedragen zien. Blijkbaar dus altijd aan de lage kant (snap ik ook wel uit commercieel oogpunt van leaseplandirect.nl).

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01 13:57
Patrick_6369 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:09:
[...]

Dat is handig! Zo kunnen we inderdaad wel eens wat browsen en wat bedragen zien. Blijkbaar dus altijd aan de lage kant (snap ik ook wel uit commercieel oogpunt van leaseplandirect.nl).
Je zou ook gebruik kunnen maken van directlease.nl; deze site laat je zowel de leaseprijs inclusief als exclusief brandstof zien. Handig voor jou, omdat brandstof inbegrepen is in je budget.

• SirLct
Vriendinlief mag een nieuwe lease-auto uitzoeken. Haar werkgever (relatief klein bedrijf) heeft formeel een budget van € 650 per maand + maximaal € 65 eigen bijdrage. Hierin moet ook het brandstofvoorschot verwerkt zijn. Contract mag voor 4 of 5 jaar zijn naar eigen keuze. EDIT: berekening moet worden gebaseerd op norm-km van 25.000 p/j.

Ik ben benieuwd!!!
Vul de template op eerste pagina, dan praten we wat makkelijker.

Maar even snel gekeken:
- Opel Grandland 130pk Business edition handgeschakeld past net (nou ja, 3eur duurder)
dat gezegd, een stapje lager, Crossland 130pk automaat best vol aangekleed kom je net onder 650. https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=14
- VW T-Cross 115pk handgeschakeld Style variant past ook met best veel opties
of een stapje lager, Life variant, maar dan automaat https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=74

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:11

Ik ben benieuwd!!!
Kijk anders eens op directlease of Multilease om een idee te krijgen. Misschien is hier ook wel iemand die een proefberekening kan doen die wel een inlogcode heeft, ik zou bijvoorbeeld kunnen kijken bij Alphabet.

• NvU

NvU

Goedemorgen,

Ook ik mag weer opzoek naar een nieuwe leaseauto. Hieronder even het format ingevuld:

Leasebudget: 600 p/m
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Niets, volledig vrij in de keuze
Overige afhankelijkheden: Geen fan van SUV's
Specifieke wensen: Ik ben redelijk lang (1,95), met een relatief fors figuur. Ik wil graag een fijne stoel (het liefst met zetelverlenging) en een cockpit waarin ik het gevoel heb dat ik niet met mn knie overal tegenaan stoot of met mn hoofd al bijna tegen het dak aan zit.
Shortlist: Ik ben wezen proefrijden in de MB A-klasse en deze zal net binnen mn budget passen, echter wel aan de hoge kant.

Mijn eerste gedachte ging uit naar een Mazda 3, dat vind ik een mooie auto die goed uitgerust is, echter vielen de stoelen mij enorm tegen, die waren gewoon veel te kort qua zitting, dus die is eigenlijk afgevallen.

Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben?

• SirLct
NvU schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:36:
Goedemorgen,

Ook ik mag weer opzoek naar een nieuwe leaseauto. Hieronder even het format ingevuld:

Leasebudget: 600 p/m
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Niets, volledig vrij in de keuze
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: Ik ben redelijk lang (1,95), met een relatief fors figuur. Ik wil graag een fijne stoel (het liefst met zetelverlenging) en een cockpit waarin ik het gevoel heb dat ik niet met mn knie overal tegenaan stoot of met mn hoofd al bijna tegen het dak aan zit.
Shortlist: Ik ben wezen proefrijden in de MB A-klasse en deze zal net binnen mn budget passen, echter wel aan de hoge kant.

Mijn eerste gedachte ging uit naar een Mazda 3, dat vind ik een mooie auto die goed uitgerust is, echter vielen de stoelen mij enorm tegen, die waren gewoon veel te kort qua zitting, dus die is eigenlijk afgevallen.

Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben?
Ik snap even niet de redenatie van "1.95m + vrij fors" met "A klasse".
Maar goed, is wel een leuke auto dat wel.

Voor lange mensen zou ik eerder kijken naar SUV model.
Ik heb begrepen van aantal video dat de T-Cross vrij goed is voor lange mensen omdat het wat boxier is.
Lijkt een kleine SUV maar schijnt heel goed te zijn qua ruimte.
En met dat budget zou je ook de Grandland X kunnen kijken.
De AGR stoelen zou denk ik wel goed zijn voor je.
https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=52

• SirLct
Jeetje als ik terugkijk naar aantal posts van me dan lijk alsof ik aandeel te hebben in T-cross en Grandland, maar nee die twee zijn gewoon zo goed geprijsd id lease - het is zonde om niet te kiezen met dat budget...

• NvU

NvU

gergs schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:05:
[...]

Ik snap even niet de redenatie van "1.95m + vrij fors" met "A klasse".
Maar goed, is wel een leuke auto dat wel.

Voor lange mensen zou ik eerder kijken naar SUV model.
Ik heb begrepen van aantal video dat de T-Cross vrij goed is voor lange mensen omdat het wat boxier is.
Lijkt een kleine SUV maar schijnt heel goed te zijn qua ruimte.
En met dat budget zou je ook de Grandland X kunnen kijken.
De AGR stoelen zou denk ik wel goed zijn voor je.
https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=52
Excuus zal mijn bericht even aanpassen, ben dus niet echt fan van SUV's. En in de a-klasse had ik meer dan voldoende ruimte in de bestuurderspositie zonder dat ik krap zat met mn benen of met mijn hoofd (zelfs icm een panoramadak, wat nog weleens voor hoofdproblemen zorgt ). Daarnaast had de A-klasse ook goed instelbare zetels inclusief dat ze verlengbaar zijn.

• SirLct
NvU schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:28:
[...]

Excuus zal mijn bericht even aanpassen, ben dus niet echt fan van SUV's. En in de a-klasse had ik meer dan voldoende ruimte in de bestuurderspositie zonder dat ik krap zat met mn benen of met mijn hoofd (zelfs icm een panoramadak, wat nog weleens voor hoofdproblemen zorgt ). Daarnaast had de A-klasse ook goed instelbare zetels inclusief dat ze verlengbaar zijn.
Dan past de A 180 7G-DCT Business Solution Plus

https://www.mercedes-benz...let_BusinessSolutions.pdf
hier staat dat de business solutions in principe inclusief "comfort stoelen" - weet niet precies of het met schuifbare zetel.

Pagina: 1 ... 81 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.