Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.503 views

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:54:
Ik overweeg het 'bommetje' A250e. 218PK en 6.6sec van 0-100. Maar nog nooit een A klasse vanbinnen bekeken. Wellicht is die wat klein.
Beetje uitvoering zit op 45-50k? Veel geld voor een A IMHO. Kun je nog beter een Model 3 - Performance pakken. Ook qua bijtelling in 2020. Ruimer, veel meer opties en veel sneller. Zelfs een AWD is een flink pak sneller dan dit “bommetje”.

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 18-10-2019 08:19 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21
Tja niet iedereen laat natuurlijk zijn autokeuze bepalen door de fiscale bepalingen. Nu ben ik niet zo'n Mercedes fan, maar als je in een dik aangeklede A klasse stapt vs een tesla model 3 dan snap ik het wel. Ik vind het interieur van een M3 te treurig voor woorden. Slechte kwaliteit, inspiratieloos en saai. Je moet tenslotte het meeste doorbrengen in je auto toch?

Afbeeldingslocatie: https://www.motortrend.com/uploads/sites/5/2017/07/Tesla-Model-3-interior.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: https://media2.autokopen.nl/afbeeldingen/mercedes-benz-a-klasse-2018-292210-800.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
renzo4000 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:34:
Tja niet iedereen laat natuurlijk zijn autokeuze bepalen door de fiscale bepalingen. Nu ben ik niet zo'n Mercedes fan, maar als je in een dik aangeklede A klasse stapt vs een tesla model 3 dan snap ik het wel. Ik vind het interieur van een M3 te treurig voor woorden. Slechte kwaliteit, inspiratieloos en saai. Je moet tenslotte het meeste doorbrengen in je auto toch?

[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]
In vergelijking met de Model 3 is alles wel spannend te noemen qua dashboard :P

• Inspired

[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]
Al eens in een Model 3 gereden voor langer dan een uur? Kwaliteit van het interieur valt mee vind ik. Het is geen Audi/Mercedes/BMW maar ik vind het niet minder dan VW bv. Daarbij, ik rij liever met een smile rond dan dat ik het interieur knuffel. :) Het rijden in een AWD/Performance is zoo top. Daar kon mijn A4 met knuffelinterieur niet tegenop. Daarbij krijg je zoveel opties waar je bij "premium" falliet op gaat. Iedereen zijn keus natuurlijk. Maar ik zou niet meer terug willen naar een "premium" ICE.

https://www.mercedes-benz...e-interior-3400x1440.jpeg

Dit zou ik bijvoorbeeld niet meer terug willen. Er is niet meer voldoende plek op het dashboard dus maar de gehele deur vol met knopjes hangen? :/ In een Model 3 koppel je alle instellingen aan je telefoon. Voor de ene keer wil je toch niet al die knopjes? Maar goed, nogmaals, smaken verschillen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 18-10-2019 08:53 ]

• renzo4000
Uiteraard @Inspired, gelukkig maar anders rijdt iedereen in dezelfde auto. Zelf heb ik de M3 overwogen en heb er in mogen rijden. Dit reed qua performance geweldig en was de wegligging boven verwachting. Het interieur vond ik echt matig (slechter dan mijn huidige octavia). Veel kieren, usability mwoah (ik snap het principe van dhr Musk, less = more maar vind ik niet altijd usable) kwalitatief zeer matig en te saai. Daarnaast miste ik de bruikbare ruimte in de kofferbak (lees, ik ben stations gewend).

Ik heb besloten elektrisch rijden nog 1 ronde af te wachten. Over 3 a 4 jaar is het al een stuk meer mainstream geworden en is de concurrentie ook wat meer up-to-speed. Ik zie dan wel weer wat ze in Den Haag hebben bedacht voor fiscale voor of nadelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Inspired
renzo4000 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:00:
Uiteraard @Inspired, gelukkig maar anders rijdt iedereen in dezelfde auto. Zelf heb ik de M3 overwogen en heb er in mogen rijden. Dit reed qua performance geweldig en was de wegligging boven verwachting. Het interieur vond ik echt matig (slechter dan mijn huidige octavia). Veel kieren, usability mwoah (ik snap het principe van dhr Musk, less = more maar vind ik niet altijd usable) kwalitatief zeer matig en te saai. Daarnaast miste ik de bruikbare ruimte in de kofferbak (lees, ik ben stations gewend).

Ik heb besloten elektrisch rijden nog 1 ronde af te wachten. Over 3 a 4 jaar is het al een stuk meer mainstream geworden en is de concurrentie ook wat meer up-to-speed. Ik zie dan wel weer wat ze in Den Haag hebben bedacht voor fiscale voor of nadelen.
True, ruimte ga je niet evenaren natuurlijk. Vind in de Skoda toch een stuk meer goedkoper plastic terug dan in de Model 3. Bij mijn Superb knapte ook vrij snel van alles af. Paraplu in de deur heel leuk, maar naar twee keer open/dicht doen is ie stuk. Maar goed, het is natuurlijk zo dat er een groot deel van euro's in de techniek gaat zitten bij Tesla. Dan moeten er concessies gedaan worden op andere vlakken. Maar ik blijf (heb hem nu 3 maand) elke keer weer met een smile rijden. Bij voorgaande ICE auto's was het na een paar weken "gewoon" weer een auto. (A4/V60/Superb etc) Daar komt nog bij het op afstand koelen/verwarmen, super audio en bijvoorbeeld profielen koppelen aan telefoons zodat alles goed staat als je instapt gewoon echt top is. Al die pluspunten wegen ruimschoots op tegen het mindere interieur vind ik. Ook gebrek aan ruimte valt in de praktijk toch echt wel mee. Echter, als opties en snelheid je niet zoveel boeit dan is het alweer een ander verhaal. Dan snap ik de keus richting premium ICE wel.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:05

Quad

Doof

Wat is een In Case of Emergency auto? Een ambulance? @Inspired

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• gnarlkin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 08:13
Quad schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:48:
Wat is een In Case of Emergency auto? Een ambulance? @Inspired
Ik dacht bij ICE aan Internal Combustion Engine

Verwijderd

Inspired schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:14:
[...]

Beetje uitvoering zit op 45-50k? Veel geld voor een A IMHO. Kun je nog beter een Model 3 - Performance pakken. Ook qua bijtelling in 2020. Ruimer, veel meer opties en veel sneller. Zelfs een AWD is een flink pak sneller dan dit “bommetje”.
Klopt. Ligt dus beetje aan de bruto leaseprijs van de A250. Als die op of onder het niveau van de Passat GTE ligt dan is het een relatief betaalbare auto (€400 netto) met als pluspunt de snelheid. Voor mij voelt dit toch als een 'AMG/RS3/M1'.

Model 3 staat bij mij nog altijd als Plan B. Die komt op €320 netto in 2020 (even los van voorraad). Maar als ik het criterium 'stap ik iedere dag met een lach in mijn gezicht in de auto' hanteer dan weet ik niet of de M3 voldoet. Dat komt door de afwerking en dat half NL er in rond rijdt.

Een Passat GTE is een mooi alternatief en, uitgaande van een vergelijkbare prijs als de A250, misschien meer bang for buck.

De V60 T6 blijft mijn droomauto maar die is ongelooflijk duur met dik €500+ per maand.

Het gaat bij mij nog steeds alle kanten op. Maar ik krijg wel meer het idee dat ik blij word van een auto waarmee je lol hebt tijdens het rijden. Dat zit bij mij wel in meer power dan de 133PK die ik nu heb.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inspired schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Daarbij krijg je zoveel opties waar je bij "premium" falliet op gaat.
Kun je hier wat voorbeelden van geven? Een M3 heeft standaard bijvoorbeeld een zwarte kleur, geen LM velgen en geen auto-pilot als ik mij niet vergis? ACP/AA worden ook niet ondersteund?

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-10-2019 10:14 ]

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:26

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

DvD77 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:24:
[...]

Ik heb zelf de cla in bestelling staan en heb hier de nodige info vandaan:
Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2

en hier :
https://www.mercedesforum.nl/forum/viewforum.php?f=55
Oeh, enigszins jaloers. Wilde ook erg graag de CLA, maar daarvoor is mijn budget helaas net niet voldoende.

Zeker even neuzen door het topic, bedankt

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54
MisterChaoSs schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:34:
[...]

Oeh, enigszins jaloers. Wilde ook erg graag de CLA, maar daarvoor is mijn budget helaas net niet voldoende.

Zeker even neuzen door het topic, bedankt
Als je budget net niet toereikend is voor de CLA zou je kunnen kijken naar de A-Klasse Limousine...

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

GilbertvH schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

Als je budget net niet toereikend is voor de CLA zou je kunnen kijken naar de A-Klasse Limousine...
Klopt, zit nu te kijken naar de A-klasse, gewoon hatchback. Limousine is eventueel nog een optie, wel net ietsjes duurder en dat geld gebruik ik in dit geval dan liever voor een paar opties, zoals die Augmented Reality navigatie en dodehoekassistent

• GilbertvH
MisterChaoSs schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:44:
[...]

Klopt, zit nu te kijken naar de A-klasse, gewoon hatchback. Limousine is eventueel nog een optie, wel net ietsjes duurder en dat geld gebruik ik in dit geval dan liever voor een paar opties, zoals die Augmented Reality navigatie en dodehoekassistent
Hoe dan ook een klasse wagen! AR navi ga ik ook krijgen op mijn CLA. Was erg impressed tijdens de proefrit!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

Kun je hier wat voorbeelden van geven? Een M3 heeft standaard bijvoorbeeld een zwarte kleur, geen LM velgen en geen auto-pilot als ik mij niet vergis? ACP/AA worden ook niet ondersteund?
Daar vergis je je inderdaad.
Standaard is pearl white tegenwoordig.
LM velgen hebben ze allemaal, maar de instapper heeft daarover aerocovers welke goed zijn voor je range. Kan je zelf kiezen (minimaal is 18").
Auto-pilot is standaard
ACP en AA zit er inderdaad niet op, aangezien het ingebouwde systeem verder is.

Voorbeelden van standaard opties:
Stoelverwarming standaard voor en bij de LR ook achter
Electrisch instelbare stoelen
Pano dak
Bestuurdersprofielen (stoelen, spiegels, stuur, radio en rijinstellingen)
TACC
Active lanekeep assist
Automatisch grootlicht
Op afstand voorverwarmen, openen, sluiten, toeteren, etc
OTA updates met aanvullende features
Ingebouwde Spotify, TuneIn, YouTube en Netflix apps.
Automaat (inkoppertje bij EV's...)
Volledig vegan leren bekleding (moet ik nog altijd om lachen, is dus gewoon nep leer), dus geen stof
Live traffic navigatie op basis van Google Maps

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:13

[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]
Gebruik dan ook 2 gelijke foto's en niet 1 marketingfoto en 1 foto van een eigenaar.

Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/max/1000/1*3wtPRCu-gvm4POk5ATqt6g@2x.png

Afbeeldingslocatie: https://media2.autokopen.nl/afbeeldingen/mercedes-benz-a-klasse-2018-292210-800.jpg

Als je ze vergelijkt, dan wel op een gelijke manier :9 .

Doe mij maar een M3 interieur t.o.v. het hoge spacegehalte in de Benzen van tegenwoordig.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-10-2019 11:43 ]

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

GilbertvH schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:30:
[...]

Hoe dan ook een klasse wagen! AR navi ga ik ook krijgen op mijn CLA. Was erg impressed tijdens de proefrit!
Dit is de eerste keer dat ik zakelijk ga leasen. Hoe regel je eigenlijk zo'n proefrit, gewoon een random Mercedes dealer bellen of via je leasemaatschappij regelen?

Leasemaatschappij wordt begin volgende week duidelijk, vandaar dat ik het hier even vraag. :+

• renzo4000
Nadeel van een Tesla (M3) is dat je kwaliteit en service niet hoog in het vaandel moeten hebben staan. Ze hebben het daar nog steeds niet op orde. Ook op reddit lees je daar dagelijks nog dikke ellende over. Uiteraard wordt alles vast een keer opgelost en heb je daar als leaserijder minder last van maar heb je evengoed ellende met je nieuwe auto wat je telkens weer tijd kost. Nee, doe mij maar een betrouwebare auto ... dan maar niet in 4 seconden naar de 100 en electrisch laden. Ik geeft het nog even een paar jaar.

• renzo4000
StealthyPeanut schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Gebruik dan ook 2 gelijke foto's en niet 1 marketingfoto en 1 foto van een eigenaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je ze vergelijkt, dan wel op een gelijke manier :9 .

Doe mij maar een M3 interieur t.o.v. het hoge spacegehalte in de Benzen van tegenwoordig.
Eehm dit maakt het in mijn ogen alleen maar erger in het nadeel van de M3 :X :F

• GilbertvH
MisterChaoSs schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik zakelijk ga leasen. Hoe regel je eigenlijk zo'n proefrit, gewoon een random Mercedes dealer bellen of via je leasemaatschappij regelen?

Leasemaatschappij wordt begin volgende week duidelijk, vandaar dat ik het hier even vraag. :+
Je kunt via de website van Mercedes een proefrit regelen of je loopt gewoon bij een random dealer naar binnen, maar dan heb je geen zekerheid dat er een auto voor je klaarstaat. Leasemaatschappij gaat geen proefritten voor je regelen (althans die van ons niet).

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

GilbertvH schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:46:
[...]

Je kunt via de website van Mercedes een proefrit regelen of je loopt gewoon bij een random dealer naar binnen, maar dan heb je geen zekerheid dat er een auto voor je klaarstaat. Leasemaatschappij gaat geen proefritten voor je regelen (althans die van ons niet).
Alright dan ga ik hiervoor maar eens aan de slag. Ik heb de levertijden gezien en ik word er niet echt gelukkig van... Hoe eerder besteld des te minder extreem lang het wachten is/lijkt 8)7
FireDrunk schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:17:
Ik moest echt inplannen voor een proefrit met de A-Klasse, die is zo populair dat zelfs proefritten moeilijk te regelen zijn :+
Zou bijna die meerprijs voor de CLA betalen, zodat ik er binnen een kwartaal in kan rijden ;w

[ Voor 22% gewijzigd door MisterChaoSs op 18-10-2019 13:21 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31
Ik moest echt inplannen voor een proefrit met de A-Klasse, die is zo populair dat zelfs proefritten moeilijk te regelen zijn :+

Even niets...

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb meermaals via de site van Kia een proefrit aangevraagd voor de Proceed, helaas nooit iets meer van vernomen. Uiteindelijk nog langs de dealer geweest om ‘m in het echt te zien. Wilde ook gelijk een proefrit maken, maar ze hadden geen automaat staan. Mocht zelf een andere dealer bellen om te vragen of ze daar wellicht een automaat hadden staan. Uiteindelijk bleek er een bestelstop te zijn, dus maar gelaten voor wat het is.

Bij Mercedes ook meermaals een aanvraag gedaan via de website. Kreeg enige tijd later een belletje, moest toen alles opnieuw doorgeven. Vreemd, want online geef je het mode e.d op waarin je wil proefrijden. Uiteindelijk ook nooit meer iets gehoord.

Bij Mazda daarentegen wel goede ervaring. 2 keer een proefrit gemaakt, beide online aangevraagd. Kreeg na het aanvragen vrijwel direct een mail van de dealer wanneer ik wilde rijden. Zo kan het dus ook!
Smobbo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Daar vergis je je inderdaad.
Standaard is pearl white tegenwoordig.
LM velgen hebben ze allemaal, maar de instapper heeft daarover aerocovers welke goed zijn voor je range. Kan je zelf kiezen (minimaal is 18").
Auto-pilot is standaard
ACP en AA zit er inderdaad niet op, aangezien het ingebouwde systeem verder is.

Voorbeelden van standaard opties:
Stoelverwarming standaard voor en bij de LR ook achter
Electrisch instelbare stoelen
Pano dak
Bestuurdersprofielen (stoelen, spiegels, stuur, radio en rijinstellingen)
TACC
Active lanekeep assist
Automatisch grootlicht
Op afstand voorverwarmen, openen, sluiten, toeteren, etc
OTA updates met aanvullende features
Ingebouwde Spotify, TuneIn, YouTube en Netflix apps.
Automaat (inkoppertje bij EV's...)
Volledig vegan leren bekleding (moet ik nog altijd om lachen, is dus gewoon nep leer), dus geen stof
Live traffic navigatie op basis van Google Maps
Een aantal maanden geleden was zwart nog de standaard kleur en zat er geen autopilot op, blijkbaar veranderd dat.

Feit blijft dat de opties (Fatsoenlijk velgen, betere autopilot, andere kleur) die er zijn, bizar duur zijn!

Verder heeft de Mazda 3 die ik besteld heb veel van de opties die jij noemt ook gewoon. Wellicht niet allemaal standaard, maar je loopt er niet op leeg.

[ Voor 109% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-10-2019 15:02 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28
Je kunt beter direct een dealer bellen. Dan weet je direct welke uitvoeringen ze hebben staan en wanneer je terecht kunt.

Achter al die merken sites zit een simpel callcenter voor die formulieren en chats maar zetten alles door zonder enige kennis.

• renzo4000
Gek @Dj-sannieboy ... waar was je geweest? Ik heb wel goede ervaringen top op heden bij Wassink. Ik ging deze zomer eens kijken in Nijmegen naar de Proceed. Praatje gemaakt met de verkoper die zelf aanbod om meteen een proefrit te maken ... meteen gedaan maar dat was de gtline terwijl ik ook met de gtplusline wilde rijden aangezien de stoelen (elektrisch) iets anders zijn en ik wil zeker zijn dat ik goed kan zitten in een auto. Die hadden ze zelf niet staan maar wel in Arnhem. Hij heeft toen direct een twee proefrit ingepland daar dus erg tevreden. Zo zie je maar, het verschilt erg per dealer zo lijkt het.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

renzo4000 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:01:
Gek @Dj-sannieboy ... waar was je geweest? Ik heb wel goede ervaringen top op heden bij Wassink. Ik ging deze zomer eens kijken in Nijmegen naar de Proceed. Praatje gemaakt met de verkoper die zelf aanbod om meteen een proefrit te maken ... meteen gedaan maar dat was de gtline terwijl ik ook met de gtplusline wilde rijden aangezien de stoelen (elektrisch) iets anders zijn en ik wil zeker zijn dat ik goed kan zitten in een auto. Die hadden ze zelf niet staan maar wel in Arnhem. Hij heeft toen direct een twee proefrit ingepland daar dus erg tevreden. Zo zie je maar, het verschilt erg per dealer zo lijkt het.
Kia dealer in Almere (Wensink), maar mocht dus zelf even contact opnemen met Lelystad om te vragen of ze daar een automaat hadden staan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kwam net deze tegen: https://mgmotor.eu/nl/model
MG SUV. Beschikbaar in 5 kleuren (wit, rood, blauw, donkerblauw en zwart) en 2 uitvoeringen (Luxury en Comfort). Weinig te kiezen dus, en je wilt de Luxury want de comfort heeft niet eens een regensensor :+
Comfort doet 31635 euro, Luxury 33635. Nobrainer dus.

Ding lijkt een mix van de Peug 3008 (front), Mazda CX30 (lijnen) en Renault Kadjar (achterkant).

Vermogen 105kW, Koppel 353Nm en een WLTP actieradius van 263 KM.

En dan nu het addertje onder het gras: Hij wil kennelijk niet harder dan 140 per uur. Maar da's voor een normale rijder alsnog best interessant :)

Oh ja, en Van Mossel is de importeur. Dat kan een voordeel of een nadeel zijn :+

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 18-10-2019 15:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:27:
Ik kwam net deze tegen: https://mgmotor.eu/nl/model
MG SUV. Beschikbaar in 5 kleuren (wit, rood, blauw, donkerblauw en zwart) en 2 uitvoeringen (Luxury en Comfort). Weinig te kiezen dus, en je wilt de Luxury want de comfort heeft niet eens een regensensor :+
Comfort doet 31635 euro, Luxury 33635. Nobrainer dus.

Ding lijkt een mix van de Peug 3008 (front), Mazda CX30 (lijnen) en Renault Kadjar (achterkant).

Vermogen 105kW, Koppel 353Nm en een WLTP actieradius van 263 KM.

En dan nu het addertje onder het gras: Hij wil kennelijk niet harder dan 140 per uur. Maar da's voor een normale rijder alsnog best interessant :)

Oh ja, en Van Mossel is de importeur. Dat kan een voordeel of een nadeel zijn :+
Ik heb even gekeken, maar die laadpoort (einde van het filmpje) is wel echt belachelijk geplaatst. Voor de rest mis ik: led achterlichten, ledknippers, groter navischerm (traag!). Voor de rest een mooie auto voor de prijs!
YouTube: MG ZS EV affordable small electric crossover SUV 2019 - A quirky rev...

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Inspired
Toch wel leuk die MG, afgezien van die laadpoort. Man man man. Voor iemand met niet al teveel kilometers best een goede optie. Helemaal als er dit jaar nog wat op kenteken komt. Als je iets van max 100km enkele rit hebt en kunt laden op het werk is het prima. Tegen 4% is het lachen natuurlijk die bijtelling. Bereik is niet top, laadsnelheid ook niet maar goed. Voor die prijs mag je niet klagen. Met een beetje budget kun je zomaar gratis rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 18-10-2019 16:11 ]

Verwijderd

Ondertussen een nieuwe ronde proefritten gepland:
- Passat Variant (vanwege de GTE)
- BMW 330e
- Audi A5
- Peugeot 508

Waarbij de 508 en GTE behoorlijk vol in de opties zitten en dan alsnog goedkoper zijn dan de A5 en 330e. De 330e is rmet 500 euro netto ongeveer 100 euro duurder. De A5 is afhankelijk van de prijs van de nieuwe sportback maar zal eerder 500+ dan daaronder zijn gezien de nieuwprijs van de A4.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:27

Nemean

3:16

MisterChaoSs schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Ik ben zelf bij de dealer naar binnen gelopen en gevraagd of ik een proefrit kon inplannen in verband met een mogelijke lease auto. Bij de Mazda dealer werd de auto naar buiten gereden en kreeg ik direct de sleutel van de Mazda 3 mee en werd mij aangeraden om een uurtje te gaan rijden om de auto goed te kunnen ervaren. Bij de Kia dealer kreeg ik ook direct de sleutel mee voor de Proceed en werden alle ins en outs ook uitgelegd.

Dat is natuurlijk de ideale situatie en hadden ze exact de auto's staan hoe ik ze wou hebben. Maar ze deden absoluut niet moeilijk en als ik een tweede proefrit wou kon ik deze direct inplannen. ;)

• renzo4000
@Nemean belangrijker, wat zijn je bevindingen van deze twee auto's?

• Nemean

Nemean

renzo4000 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:02:
@Nemean belangrijker, wat zijn je bevindingen van deze twee auto's?
Ik heb in de Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 Luxury gereden. En deze Mazda maakt het auto rijden wel echt een plezier. Alles voelt enorm degelijk aan en is qua kwaliteit gewoon dik in orde. De auto heeft geen tot nauwelijks last van banden geluid en je hoort de motor alleen als je echt even door wilt trekken maar dat klinkt dan ook gewoon lekker en niet als een 3-cilinder.

Verder kreeg ik opvallend veel bekijks Het was een zonnige dag en reed langs wat kids en dan hoorde je: "Zo dat is een stoere auto!". Dus de auto trekt ook wel veel bekijks moet ik zeggen.

Qua kofferbak ruimte vond ik de ruimte wat minder, ik heb hiervoor een Seat Leon uit 2015 gehad en met vier personen op vakantie zat de kofferbak vol. En ik vermoed dat je dit ook snel zult ervaren bij de Mazda 3. Na de Leon reed ik een short lease Ibiza Station en ben misschien wel verwend qua kofferbak ruimte. En met het oog op de toekomst (recent verloofd) vind ik ruimte erg belangrijk.

De vergrendelknop in de kofferbak is naar mijn mening echt een vreemde keuze. "Sleutel" dus niet in je auto laten liggen want je auto vergrendelt dus. Dat gaf de dealer ook aan. Mogelijk is dit in de tussentijd al aangepast, dat durf ik niet te zeggen.

In veel reviews komt de C-stijl naar voren al negatief punt, maar ik heb daar persoonlijk weinig last van ondervonden. Verder ben ik wel bang dat de 18" velgen een must zijn onder deze auto, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Nog even een foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yjWImYf.jpg

De Kia waarin ik gereden heb was de Kia Proceed GT-Line 1.4 (MY2019). En ook deze auto is qua kwaliteit erg degelijk maar de Mazda steekt hier wel bovenuit. Je hoort het vaker Kia is niet meer de Kia van vroeger en dat klopt ook echt voor mijn gevoel

De Kia was volgens mijn vriendin wel erg donker van binnen. Maar als je het zonnescherm open deed was dit al gauw opgelost. Zicht naar achter was naar mijn gevoel wel wat beperkter dan bij de Mazda maar niet direct hinderlijk te noemen.

De motor was niet enorm aanwezig, echter stond de bandenspanning volgens mij wel wat aan de hoge kant want het banden geluid was op sommige momenten hoorbaar aanwezig.

Kofferbak ruimte is naar mijn gevoel in deze auto erg goed. Ook de losse vakken zijn erg handig voor het gereedschap wat ik soms mee moet nemen naar klanten toe.

Maar misschien zullen sommige zich afvragen waarom ga je dan niet voor de Kia Ceed SW? Goeie vraag, het design van de Proceed staat mij meer aan dan de SW. En je ziet de Proceed (nog) niet veel rijden. :+

Verder is deze auto ook al goed aangekleed 17" velgen, panorama dak, full led (achter en voor), 10" scherm (MY2020), stoelverwarming etc.

Nog even een foto (dit is de Infra Red)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8DsZ8AD.jpg

De Mazda 3 oogt zoals ik eerder al schreef naar mijn mening mooier met de 18" velgen al schroeft dit de prijs in combinatie met mijn lease voorwaarden drastisch omhoog. Ook vond ik de leren stoelen erg lekker zitten en begreep ik in een review dat de stoelen van stof minder fijn zaten. Hadden deze kosten in de lease lager geweest had ik waarschijnlijk harder getwijfeld tussen deze twee wagens.

Al met al bied de Kia Proceed GT-line veel waarde voor zijn geld en ziet hij er naar mijn mening sportiever uit dan sommige andere stations (hopelijk beledig ik niemand :+ ).

Mocht je vragen hebben of als ik iets vergeten ben, roep gerust!

• renzo4000
Bedankt voor je uitgebreide review @Nemean ! De mazda 3 is ook een erg leuke auto. Voor mij viel deze af door de beperkte ruimte op de achterbank en in de kofferbak maar vond ik het interieur wel weer goed in elkaar steken(clean en hoogwaardig). De Proceed was voor mij het beste compromis; een leuke sportieve verschijning met toch behoorlijk veel ruimte op de achterbank (mits niet langer dan 1m90) en veel ruimte in de kofferbak. Ik heb zelf gekozen voor de Proceed 1.4GDI DCT7 GT Plusline. Dat betekent volle bak aan opties voor nog geen 40k.

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 20:21
Nemean schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:48:
[...]

Ik ben zelf bij de dealer naar binnen gelopen en gevraagd of ik een proefrit kon inplannen in verband met een mogelijke lease auto. Bij de Mazda dealer werd de auto naar buiten gereden en kreeg ik direct de sleutel van de Mazda 3 mee en werd mij aangeraden om een uurtje te gaan rijden om de auto goed te kunnen ervaren. Bij de Kia dealer kreeg ik ook direct de sleutel mee voor de Proceed en werden alle ins en outs ook uitgelegd.

Dat is natuurlijk de ideale situatie en hadden ze exact de auto's staan hoe ik ze wou hebben. Maar ze deden absoluut niet moeilijk en als ik een tweede proefrit wou kon ik deze direct inplannen. ;)
Bij de premium merk dealer doen ze er over het algemeen wat moeilijker over om een auto mee te krijgen om proef te rijden.

In de tijd dat ik ging proefrijden bij Ford, Kia , Mazda, Honda & Skoda kreeg ik de sleutel ook direct mee. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Ford Focus Business Titanium Automaat en tot op de dag van vandaag nog geen spijt. Auto kan voor bijna 60% zelfstandig rijden en dat vind ik een erg fijne optie.

"That's what I do. I drink and I know things."

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 11:49

garriej

Ik las ondertieten.

Frozenhands schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:34:
[...]

Bij de premium merk dealer doen ze er over het algemeen wat moeilijker over om een auto mee te krijgen om proef te rijden.

In de tijd dat ik ging proefrijden bij Ford, Kia , Mazda, Honda & Skoda kreeg ik de sleutel ook direct mee. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Ford Focus Business Titanium Automaat en tot op de dag van vandaag nog geen spijt. Auto kan voor bijna 60% zelfstandig rijden en dat vind ik een erg fijne optie.
Hoe is de automaat in de fords? Ik kan me herinneren dat deze altijd erg schrokkerig/traag was. Is dit tegenwoordig beter?

Want die nieuwe focus is wel echt :9~ O+

[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 23-10-2019 10:36 ]

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 20:21
garriej schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Hoe is de automaat in de fords? Ik kan me herinneren dat deze altijd erg schrokkerig/traag was. Is dit tegenwoordig beter?

Ja, heel erg soepel in mijn ervaring. Dit is wel mijn eerste auto met een automaat en heb tien jaar een handgeschakelde auto gereden. Ik kan je wel vertellen dat ik niet meer terug wil naar een handgeschakelde auto ;-)

"That's what I do. I drink and I know things."

• Nemean

Nemean

renzo4000 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:27:
Bedankt voor je uitgebreide review @Nemean ! De mazda 3 is ook een erg leuke auto. Voor mij viel deze af door de beperkte ruimte op de achterbank en in de kofferbak maar vond ik het interieur wel weer goed in elkaar steken(clean en hoogwaardig). De Proceed was voor mij het beste compromis; een leuke sportieve verschijning met toch behoorlijk veel ruimte op de achterbank (mits niet langer dan 1m90) en veel ruimte in de kofferbak. Ik heb zelf gekozen voor de Proceed 1.4GDI DCT7 GT Plusline. Dat betekent volle bak aan opties voor nog geen 40k.
Graag gedaan!
Frozenhands schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat dat ook weer afhankelijk is van de dealer zelf. Mijn vader heeft altijd Mercedes en BMW gereden. Kijkende naar BMW Zwartepoorte en Van Oeveren Mercedes (nu Automotions) in Goes deden zij echter ook nooit moeilijk. Weet echter niet hoe het nu verloopt bij deze twee dealers.

• boblelie
  • Laatst online: 08-01 10:10
Over de levertijd van de proceed:
Vandaag vernomen dat de verwachte levertijd via Arval 2 maart 2020 is (21 oktober door arval besteld).
Ging om uitvoering: 1.4 gt plusline dct zonder glazen dak.

Kia dealers zelf zeggen +- 3 maanden levertijd dus hoop op begin februari... :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn auto is inmiddels ook een stapje verder. Hij is gegund aan Athlon (blij mee, betere ervaringen mee dan Leaseplan en ALD tot nu toe), maar moet nu besteld gaan worden. Zal sowieso nieuwe jaar worden voordat de 5008 geleverd gaat worden. Wordt nog kritisch ivm de wintersport, mbt sneeuwkettingen e.d.

• GilbertvH
boblelie schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:58:
Over de levertijd van de proceed:
Vandaag vernomen dat de verwachte levertijd via Arval 2 maart 2020 is (21 oktober door arval besteld).
Ging om uitvoering: 1.4 gt plusline dct zonder glazen dak.

Kia dealers zelf zeggen +- 3 maanden levertijd dus hoop op begin februari... :)
Hier ook Arval als LM. Mijn CLA SB staat geschat op 17 april, maar dealer zegt half maart. Laten we hopen op het gelijk va de dealers ;)

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-12-2025

Louw Post

Cerenas

[...]

Wat is het überhaupt met die Ford motoren? Misschien niet de juiste plek, maar de Ford Focus met 180pk motor lijkt een vergelijkbare 0-100 tijd te hebben als een Seat/Golf met 150pk motor? Misschien mis ik iets, ik heb niet super veel verstand van auto's verder.

Had begin vorig jaar ook de Fiesta met 100pk geprobeerd, die voelde langzamer dan mijn 90pk Renault Clio. Heb uiteindelijk toen maar gekozen voor de Seat Ibiza met 115pk.

Maar inderdaad die nieuwe Focus ziet er goed uit zeg!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31
Louw Post schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Wat is het überhaupt met die Ford motoren? Misschien niet de juiste plek, maar de Ford Focus met 180pk motor lijkt een vergelijkbare 0-100 tijd te hebben als een Seat/Golf met 150pk motor? Misschien mis ik iets, ik heb niet super veel verstand van auto's verder.

Had begin vorig jaar ook de Fiesta met 100pk geprobeerd, die voelde langzamer dan mijn 90pk Renault Clio. Heb uiteindelijk toen maar gekozen voor de Seat Ibiza met 115pk.

Maar inderdaad die nieuwe Focus ziet er goed uit zeg!
Omdat 0-100 meer te maken heeft met newtonmeters dan met PK's...

https://www.autoweek.nl/a...k-st-line-business/#specs
Focus heeft (voor zowel 150 als 182PK versie) 240 Nm

https://www.autoweek.nl/a...-highline-business/#specs
Golf 250 Nm

EDIT:

Leuke vergelijking is dan mijn A220 :+
Die heeft 'maar' 190PK, maar 350Nm... PK's zeggen lang niet alles :+

[ Voor 11% gewijzigd door FireDrunk op 23-10-2019 14:48 ]

Even niets...

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:55
MikeyMan schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:01:
Mijn auto is inmiddels ook een stapje verder. Hij is gegund aan Athlon (blij mee, betere ervaringen mee dan Leaseplan en ALD tot nu toe), maar moet nu besteld gaan worden. Zal sowieso nieuwe jaar worden voordat de 5008 geleverd gaat worden. Wordt nog kritisch ivm de wintersport, mbt sneeuwkettingen e.d.
Weet jij al de levertijd? En welke uitvoering heb je besteld?

Ik ga waarschijnlijk volgende week een 5008 bestellen. Wordt een Blue lease premium handgeschakeld i.v.m. comfortstoelen die op GT line niet kunnen. Ben er nog niet helemaal uit waar ik ga bestellen. Had bij diverse partijen offerte opgevraagd. Athlon was tot nu toe goedkoopste. Maar dealer kan waarschijnlijk wel matchen. Dat is dan weer handiger want heb inruil.

Nu zit ik wel met vervangend vervoer. Athlon rekent €15,00 per maand voor vervangend vervoer na 24 uur. Maar in mijn autoleven heeft mijn auto nog nooit langer dan 24 uur bij de garage gestaan. En voor onderhoud kan ik via dealer gewoon auto huren voor paar tientjes. Twijfel dus of ik dit moet nemen. Is toch €900,00 op 5 jaar en daar kun je best wel een tijdje voor huren mocht dat nodig zijn.

• boblelie
GilbertvH schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:15:
[...]

Hier ook Arval als LM. Mijn CLA SB staat geschat op 17 april, maar dealer zegt half maart. Laten we hopen op het gelijk va de dealers ;)
Ja laten we dat hopen. Ik lees wel op dit forum dat autos vaak 2 tot 4 weken bij de dealer staan voordat de LM ze laat afleveren. Dat zou de tijd verklaren. Iemand daar meer info over toevallig?

• GilbertvH
boblelie schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Ja laten we dat hopen. Ik lees wel op dit forum dat autos vaak 2 tot 4 weken bij de dealer staan voordat de LM ze laat afleveren. Dat zou de tijd verklaren. Iemand daar meer info over toevallig?
Ik ben gebeld door de dealer en heb afgesproken dat ze mij direct bellen, zodra zij hem binnen hebben om een omruil afspraak te plannen. Daarna bel ik Arval wel en laat ik de huidige auto schouwen 8)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

boblelie schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Mijn Mazda 3 is vorige week afgeleverd bij de dealer, maar ik kan ‘m pas 6 november ophalen. (Onder andere vanwege dealeropties en winterbanden.) LM is Arval.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Highfive95 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:12:
[...]

Weet jij al de levertijd? En welke uitvoering heb je besteld?

Ik ga waarschijnlijk volgende week een 5008 bestellen. Wordt een Blue lease premium handgeschakeld i.v.m. comfortstoelen die op GT line niet kunnen. Ben er nog niet helemaal uit waar ik ga bestellen. Had bij diverse partijen offerte opgevraagd. Athlon was tot nu toe goedkoopste. Maar dealer kan waarschijnlijk wel matchen. Dat is dan weer handiger want heb inruil.

Nu zit ik wel met vervangend vervoer. Athlon rekent €15,00 per maand voor vervangend vervoer na 24 uur. Maar in mijn autoleven heeft mijn auto nog nooit langer dan 24 uur bij de garage gestaan. En voor onderhoud kan ik via dealer gewoon auto huren voor paar tientjes. Twijfel dus of ik dit moet nemen. Is toch €900,00 op 5 jaar en daar kun je best wel een tijdje voor huren mocht dat nodig zijn.
Levertijd nog niet bekend. Athlon moet de bestelling nog gaan doen. Sluit niet uit dat ze die tegenhouden tot het nieuwe jaar.
De gok zou maart zijn vanuit de dealer.

Heb een bluelease premium benzine automaat besteld, met de twee veiligheids packs en een trekhaak. De comfortstoelen zitten hier overigens nog niet op, wel een lendesteun

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:55
MikeyMan schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:57:
[...]
Levertijd nog niet bekend. Athlon moet de bestelling nog gaan doen. Sluit niet uit dat ze die tegenhouden tot het nieuwe jaar.
De gok zou maart zijn vanuit de dealer.

Heb een bluelease premium benzine automaat besteld, met de twee veiligheids packs en een trekhaak. De comfortstoelen zitten hier overigens nog niet op, wel een lendesteun
Ik heb Athlon gesproken en gaven aan dat levering ergens eind januari/begin februari zou zijn. Dit gaf dealer ook aan.

Ik heb wel met comfort stoelen laten offreren omdat ik altijd last heb van te korte zittingen en zit toch net wat comfortabeler. En voordeel is dat er dan ook stoelverwarming op zit :9~ Bij mij is ook safetypacks en pack city 1 en trekhaak achteraf. De rest van de opties zijn een beetje nutteloos in mijn ogen.

• boblelie
Dj-sannieboy schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Mijn Mazda 3 is vorige week afgeleverd bij de dealer, maar ik kan ‘m pas 6 november ophalen. (Onder andere vanwege dealeropties en winterbanden.) LM is Arval.
Ok ja bij dealer opties snap ik het wel. Alleen de mijne is 100% standaard af-fabriek. Ze hoeven er alleen maar all season banden op te doen (op de zelfde velgen) ivm medium lease pakket van arval. Lijkt me toch geen 4 weken werk _O-

Ach we zullen het zien.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

boblelie schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Ok ja bij dealer opties snap ik het wel. Alleen de mijne is 100% standaard af-fabriek. Ze hoeven er alleen maar all season banden op te doen (op de zelfde velgen) ivm medium lease pakket van arval. Lijkt me toch geen 4 weken werk _O-

Ach we zullen het zien.
Blijkbaar moet bij Arval de bandenwissel door Profile of Kwikfit gedaan worden, dus dat kost ook weer extra tijd. Bij mijn vorige LM mocht de dealer de bandenwissel gewoon zelf doen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen met een Model 3 SR+ die elke dag het traject Rotterdam - Amsterdam/Schiphol rijden? En hoe bevalt dat?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Highfive95 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

Ik heb Athlon gesproken en gaven aan dat levering ergens eind januari/begin februari zou zijn. Dit gaf dealer ook aan.

Ik heb wel met comfort stoelen laten offreren omdat ik altijd last heb van te korte zittingen en zit toch net wat comfortabeler. En voordeel is dat er dan ook stoelverwarming op zit :9~ Bij mij is ook safetypacks en pack city 1 en trekhaak achteraf. De rest van de opties zijn een beetje nutteloos in mijn ogen.
Pack City 1 zit standaard op de Premium. De Pack City 2 niet. Maar vond ik ook niet heel nuttig.
Stoelverwarming ga ik denk ik achteraf laten inbouwen, hoewel met stoffen bekleding minder een must.

Zijn overigens wel dingen die ik t.o.v. mn v60 ga missen: Standkachel, stoelverwarming en de meer dan prima koplampen.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-12-2025

Louw Post

Cerenas

FireDrunk schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:17:
[...]

Omdat 0-100 meer te maken heeft met newtonmeters dan met PK's...

Focus heeft (voor zowel 150 als 182PK versie) 240 Nm

https://www.autoweek.nl/a...-highline-business/#specs
Golf 250 Nm

EDIT:

Leuke vergelijking is dan mijn A220 :+
Die heeft 'maar' 190PK, maar 350Nm... PK's zeggen lang niet alles :+
Nooit bij stil gestaan, omdat je iedereen eigenlijk alleen maar over PK's hoort. Heb me nu in ieder geval er even over ingelezen. Bedankt voor de opheldering! :9

• jongetje
DennusB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:54:
Zijn er hier mensen met een Model 3 SR+ die elke dag het traject Rotterdam - Amsterdam/Schiphol rijden? En hoe bevalt dat?
Hoe bedoel je? Is dat anders dan rijden tussen den Haag en Utrecht? Hangt van de tijd af, zal even snel gaan in de spits met een fiat panda. Met de trein kan ook, is ook elektrisch en met bestuurder.

Als je ervaringen met die auto wilt, het Tesla topic is veel drukker bezocht en zijn veel mensen met een Tesla.

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:00

Nullifiel

╞═══════╡

[...]

Ik heb vorige week een proefrit in een Focus ST-line met 8-traps automaat gemaakt.
Ik vond het wel ok rijden. Schakelmomenten waren logisch en 'redelijk' vloeiend. Kan echter vlotter en onopvallender. Je voelt de auto nml. wel kort iets inhouden tijdens opschakelen.

Het kan zeker niet tippen aan de DSG7-koppeling in mn Octavia, misschien was het daarom wennen voor mij. Maar als de betrouwbaarheid wél beter is, dan zou ik toch de 8-traps van Ford prefereren. :P

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01 21:45
Ik kan de Peugeot 208 Allure EV 50kWh 136 rijden (binnen budget). Elektrische auto, dus voordeel is dat je dan max. € 120 netto bijtelling betaald (inclusief eigen bijdrage) voor privé gebruik.
De GT variant valt helaas buiten het budget.

Is de Peugeot e-208 Allure de moeite waard?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cheezborger schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:11:
Ik kan de Peugeot 208 Allure EV 50kWh 136 rijden (binnen budget). Elektrische auto, dus voordeel is dat je dan max. € 120 netto bijtelling betaald (inclusief eigen bijdrage) voor privé gebruik.
De GT variant valt helaas buiten het budget.

Is de Peugeot e-208 Allure de moeite waard?
De vraag is vooral of jij met het beperkte bereik kan leven en of de auto niet te klein is. Reviews over de nieuwe 208 zijn positief maar hij is nog net iets kleiner dan z'n voorganger. Ik zit zelf naar de nieuwe 208 benzine te kijken, zag hem gister toevallig rijden en hij zag er zeker goed uit. Echter ben ik wel bang dat hij qua ruimte toch te klein gaat zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Cheezborger
  • Laatst online: 11-01 21:45
Tsurany schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

De vraag is vooral of jij met het beperkte bereik kan leven en of de auto niet te klein is. Reviews over de nieuwe 208 zijn positief maar hij is nog net iets kleiner dan z'n voorganger. Ik zit zelf naar de nieuwe 208 benzine te kijken, zag hem gister toevallig rijden en hij zag er zeker goed uit. Echter ben ik wel bang dat hij qua ruimte toch te klein gaat zijn.
Ja en ja. Qua ruimte en bereik is het prima voor mij. En voor een netto bijtelling van € 114 verwacht ik ook geen auto waarmee ik onbezorgd naar het buitenland kan, dat is een beperking waar ik voor dit bedrag helemaal vrede mee heb.

Ik vind de radius prima. Genoeg voor mijn werkritten en ook prima voor privé binnen Nederland. Ik ben nog een twintiger, heb geen kinderen of gezin. Dus ik heb niet bijster veel ruimte nodig.

Dus ik denk dat het een goede optie is in mijn geval..

• Quad

Quad

Doof

Voor hetzelfde geld rijdt je in een ruimere Mazda MX-30 lijkt me, ook elektrisch maar stukje groter. Qua bereik op hetzelfde niveau als een e-208. Of een elektrische Opel Corsa, of een Renault Zoë.

Mogelijkheden voor elektrisch rijden <35k worden groter en groter, volgend jaar barst dat helemaal los.

nggyu nglyd

• J0YR1D3R
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:40:
Voor hetzelfde geld rijdt je in een ruimere Mazda MX-30 lijkt me, ook elektrisch maar stukje groter. Qua bereik op hetzelfde niveau als een e-208. Of een elektrische Opel Corsa, of een Renault Zoë.

Mogelijkheden voor elektrisch rijden <35k worden groter en groter, volgend jaar barst dat helemaal los.
De MX-30 is groter, maar zelfde bereik? De MX-30 komt tot 200km WLTP, de e-208/Corsa-e komen rond de 350km WLTP uit als theoretisch bereik. Ook de capaciteit van de accu van 35kWh (MX-30) versus 50kWh maken dat vrij duidelijk. Vergelijkbaar zou ik ze dus qua range zeker niet noemen, op papier. In de praktijk kan het natuurlijk nog alle kanten op :)

• Quad

Quad

Doof

J0YR1D3R schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:47:
[...]

De MX-30 is groter, maar zelfde bereik? De MX-30 komt tot 200km WLTP, de e-208/Corsa-e komen rond de 350km WLTP uit als theoretisch bereik. Ook de capaciteit van de accu van 35kWh (MX-30) versus 50kWh maken dat vrij duidelijk. Vergelijkbaar zou ik ze dus qua range zeker niet noemen, op papier. In de praktijk kan het natuurlijk nog alle kanten op :)
Nogal een verschil! Ik had begrepen dat de e-208 250KM range had.. :z
De Hyundai Ioniq is mogelijk nog een extra alternatief, niet de mooiste, maar wel een gemiddelde range van +- 300KM. Zit wel iets boven een e-208 met de cataloguswaarde.

nggyu nglyd

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:46
In april is de T-Roc voor mij besteld. Verwachte levertijd was januari 2020 omdat het over de jaarwisseling heen gezet ging worden.

Begin deze week heeft de dealer mij gebeld en we hebben een aflever afspraak gemaakt voor volgend week :) 2,5 maanden eerder dan verwacht :Y

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:29

Golf 8 is er en het is :F

Life is too short to drive boring cars

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-01 21:30
op een of andere manier doet het met ook een beetje aan een toyota denken

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 14:26
_/-\o_ _O-
Nu zit er allemaal koffie op mijn scherm man }:|

Computer says no

• renzo4000
Die Golf ziet er echt niet uit, de neus klopt van geen kanten. De achterzijde is ... tja een beetje zoals de huidige Golf. Helaas gaan we hem evengoed weer veel op de weg zien. Mensen denken nog steeds dat de golf de benchmark van het c-segment is.

• SirLct
Jup.. mega lelijk maar toch wordt er verkocht.
Voorkant is een beetje corolla koplamp maar dan na aanrijding met wrecking ball van boven.
En de unibrow.... meh

[ Voor 7% gewijzigd door SirLct op 25-10-2019 14:45 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 11:49

garriej

Ik las ondertieten.

renzo4000 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:19:
Die Golf ziet er echt niet uit, de neus klopt van geen kanten. De achterzijde is ... tja een beetje zoals de huidige Golf. Helaas gaan we hem evengoed weer veel op de weg zien. Mensen denken nog steeds dat de golf de benchmark van het c-segment is.
Als dat de golf niet is, welke auto is dat dan wel?

• renzo4000
Zeg jij het maar... maar de Golf is niet (meer) persé toonaangevend in het betaalbare c-segment.

- Kia CEED
- Toyota carolla
- Ford Focus
- Mazda 3
- ...

• jongetje
Toch is een golf bij bepaalde volksstammen erg populair, zie ook de verkoopcijfers: https://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html

Zie ook wereldwijd: https://www.ad.nl/auto/di...to-s-ter-wereld~a0f16a3b/
(en grappig om te zien dat nummer 2 in Nederland zover ik weet bijna niet voorkomt).

[ Voor 44% gewijzigd door jongetje op 25-10-2019 15:40 ]

Verwijderd

Vandaag een proefrit gemaakt in de Passat variant. Het idee was om vervolgens een GTE te bestellen. Ik moet zeggen dat ik de Passat erg tegen vond vallen. Het was een behoorlijk dik aangeklede versie maar ik heb geen moment lol gehad. Ik vind de auto heel erg degelijk en dat merk je ook in het rijgedrag. Het is ontzettend comfortabel en ruim maar totaal niet dynamisch. De auto nodigt compleet niet uit om een keer door de bocht te gooien of een keer goed gas te geven.

Dat had ik een aantal jaar geleden ook met de Superb die mij precies het zelfde gevoel gaf. En eigenlijk ook met de Audi A4 waar ik een aantal weken geleden in gereden heb. Die was nog iets leuker vanwege de 190 pk en de luxe uitstraling maar ook daarvan was ik niet onder de indruk. Althans, ik vond de meerprijs van 400€ netto per maand het niet waard.

Misschien is het standaard voor het D segment dat er weinig plezier te beleven is qua rijgedrag of het ligt aan het feit dat het toevallig allemaal VAG auto’s zijn op eenzelfde platform. Of het ligt aan mij. Maar deze auto gaf mij echt het gevoel dat ik deze een keer zou kunnen nemen als ik 70 ben. Ik vond mijn 308 een verademing toen ik daar net weer in stapte :X

Ben benieuwd hoe de 508 en 330e bevallen. En of de A5 een ander gevoel geeft. Zo nee dan ga ik toch een snelle c-segmenter of kleine SUV overwegen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja die auto's die je opnoemt zijn geen van allen gemaakt voor die rijstijl, het zijn allemaal auto's bedoeld om zo comfortabel mogelijk van A naar B te gaan.
Misschien nog een 3 series? En anders een Guilia of Mazda 6.

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:53:
Tja die auto's die je opnoemt zijn geen van allen gemaakt voor die rijstijl, het zijn allemaal auto's bedoeld om zo comfortabel mogelijk van A naar B te gaan.
Misschien nog een 3 series? En anders een Guilia of Mazda 6.
Klopt maar ik vind het verschil met mijn 308 en A3 wel erg groot. Dat had ik niet verwacht.

Ik zie het in reviews over bijvoorbeeld de Arteon ook terug. Relatief weinig dynamiek, sportiviteit en lol. In veel reviews wordt dan de 3-serie genoemd als benchmark.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2019 16:04 ]

• SirLct
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:28:
Vandaag een proefrit gemaakt in de Passat variant. Het idee was om vervolgens een GTE te bestellen. Ik moet zeggen dat ik de Passat erg tegen vond vallen. Het was een behoorlijk dik aangeklede versie maar ik heb geen moment lol gehad. Ik vind de auto heel erg degelijk en dat merk je ook in het rijgedrag. Het is ontzettend comfortabel en ruim maar totaal niet dynamisch. De auto nodigt compleet niet uit om een keer door de bocht te gooien of een keer goed gas te geven.

Dat had ik een aantal jaar geleden ook met de Superb die mij precies het zelfde gevoel gaf. En eigenlijk ook met de Audi A4 waar ik een aantal weken geleden in gereden heb. Die was nog iets leuker vanwege de 190 pk en de luxe uitstraling maar ook daarvan was ik niet onder de indruk. Althans, ik vond de meerprijs van 400€ netto per maand het niet waard.

Misschien is het standaard voor het D segment dat er weinig plezier te beleven is qua rijgedrag of het ligt aan het feit dat het toevallig allemaal VAG auto’s zijn op eenzelfde platform. Of het ligt aan mij. Maar deze auto gaf mij echt het gevoel dat ik deze een keer zou kunnen nemen als ik 70 ben. Ik vond mijn 308 een verademing toen ik daar net weer in stapte :X

Ben benieuwd hoe de 508 en 330e bevallen. En of de A5 een ander gevoel geeft. Zo nee dan ga ik toch een snelle c-segmenter of kleine SUV overwegen.
Zoek je dus auto die leuk is om te rijden?
Ga naar dichtbijzijnde Alfa dealer en ga proef rijden in Giulia.
Maak je zelf klaar om verliefd te worden.
200pk variant met opties is nog goedkoper dan A4 150pk.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Na wat proefritten besloten dat de Polo te klein is, de Golf te duur met de 1.5 TSI en de T-Roc mij niet veel doet.
Naar alle waarschijnlijkheid dus een Skoda Scala. Moet nog even kijken met welke opties maar waarschijnlijk is de Sport Business de meest voordelige keuze.

Heb wel nog even gekeken naar de nieuwe 208 maar dat wordt ook te klein. De nieuwe 2008 zou een optie zijn, we vinden het interieur van de 3008 echt super, maar dan wordt dan wel blind bestellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 27-10-2019 23:03 ]

• Quad

Quad

Doof

@Tsurany De Skoda Kamiq staat vanaf begin december in de showroom, mogelijk is dat ook een optie?

nggyu nglyd

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Quad schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 07:23:
@Tsurany De Skoda Kamiq staat vanaf begin december in de showroom, mogelijk is dat ook een optie?
Is een mogelijke optie. Al is het in feite een verhoogde Scala waar je dan een paar duizend euro extra voor betaald. Helaas is de 1.5 TSI nog niet beschikbaar in de configurator maar even uitgaande van dezelfde meerprijs als bij de Scala wordt het 32.210 euro voor de Scala vs 33.900 euro voor de Kamiq.

Kamiq: https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=ZED4KK
Scala: https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=A823QB

Ik ga nog even kijken of ik hem kan proefrijden, even een dealer vinden die hem nog heeft staan :)

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mijn vriendin moet voor haar werk een nieuwe lease-bak uitzoeken per maart 2020. Lijkt wel leuk zou je zeggen maar voor twee mensen die weinig om auto's geven blijkt het een hels karwij. Op zich zijn we tevreden als de auto rijdt, beetje vlot optrekt, klimaatregeling heeft, parkassist en carplay ondersteunt. Een eisenpakket dat volgens mij in zowat elke nieuwe auto standaard zit.

Maar nu ga ik wat dingen vergelijken (VW T-Cross, Peugeot 2008, Seat Arona, Renault Captur) en ik zie door de bomen het bos niet meer. Alles lijkt verstopt in pakketten, opties, vreemde namen en gekke combinaties (je kunt alleen CarPlay krijgen als je ook de knalpijp kleur roze neemt 8)7 ).

Mijn vraag concreet: hoe vergelijk ik auto's met elkaar? Is daar een handige pricewatch voor ofzo? (idee is gratis, bij uitvoering wil ik een aandeel :9 )

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-01 13:19
SirLenncelot schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:50:

Mijn vraag concreet: hoe vergelijk ik auto's met elkaar? Is daar een handige pricewatch voor ofzo? (idee is gratis, bij uitvoering wil ik een aandeel :9 )
Volgens mij is er weinig tot niets beschikbaar. Ga uit van je budget en als het je geen zak uit maakt, zou ik een top 5 maken op uiterlijk en dan kijken wat het lekkerste rijdt. De opties die je aangeeft zijn ofwel verkrijgbaar of praktisch standaard.

Hoe vergelijk je: Zorg voor een offerte van je top 5 waarin minimaal de opties zitten die je wilt en kijk welke dan (ook financieel) het beste past.

Dat er meer op zit omdat het in een pakket valt, daar is niet zoveel aan te doen.

• Quad

Quad

Doof

@SirLenncelot je zal vooral het allemaal zelf even moeten uitvogelen.
Je wensenlijstje op een rij zetten en aanvinken als deze in de uitvoering zit.

Ik zelf download vaak de sheets van de fabrikant, hierin zit per uitvoering van een model wat er standaard aanwezig is, en een uitvoering hoger, staat dan bijv: alles van *insertuitvoering lager* +...

Technisch filteren kan je vaak hier doen: https://www.autoweek.nl/carbase/

Het blijft lastig, soms is die ene optie in een specifieke uitvoering standaard, en een uitvoering lager is het optioneel (ACC bijvoorbeeld), door een uitvoering lager + optie te nemen, kan je qua catalogus waarde goedkoper uit zijn, wat gunstiger is voor bijtelling.

nggyu nglyd

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 15:17
SirLenncelot schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:50:
Mijn vriendin moet voor haar werk een nieuwe lease-bak uitzoeken per maart 2020. Lijkt wel leuk zou je zeggen maar voor twee mensen die weinig om auto's geven blijkt het een hels karwij. Op zich zijn we tevreden als de auto rijdt, beetje vlot optrekt, klimaatregeling heeft, parkassist en carplay ondersteunt. Een eisenpakket dat volgens mij in zowat elke nieuwe auto standaard zit.

Maar nu ga ik wat dingen vergelijken (VW T-Cross, Peugeot 2008, Seat Arona, Renault Captur) en ik zie door de bomen het bos niet meer. Alles lijkt verstopt in pakketten, opties, vreemde namen en gekke combinaties (je kunt alleen CarPlay krijgen als je ook de knalpijp kleur roze neemt 8)7 ).

Kun je niet de leasemaatschappij vragen om auto's die per maart 2020 geleverd kunnen worden met die optie? Weet je meteen wat binnen je budget valt.

Verwijderd

gergs schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:49:
[...]

Zoek je dus auto die leuk is om te rijden?
Ga naar dichtbijzijnde Alfa dealer en ga proef rijden in Giulia.
Maak je zelf klaar om verliefd te worden.
200pk variant met opties is nog goedkoper dan A4 150pk.
Helaas mag ik geen Alfa. Het is VAG + Peugeot + Volvo + Mini + BMW + Citroen + Opel en alle PHEV/EV's. En geen diesels. Er zijn relatief weinig 'snelle' benzine auto's met een prijs tot 55K waar een dubbele kinderwagen in kan. Met snel bedoel ik dan in minder dan 7.5 seconden naar de 100. De GTI's en Cupra's zijn vaak te hoog qua uitstoot. Bij de EV's blijf ik wel wat range anxienty hebben, zeker met de grote hoeveelheid Tesla's dit jaar. Voorkeur daarom voor een PHEV.

Daarom dus de Passat GTE en Mercedes A250e (als die ooit eens leverbaar wordt), de BMW 330e, de XC40PIH en mogelijk de 3008 of 508Hybrid. En hopelijk komen er nog 2 alternatieven bij de komende maanden.

Voor de A5, A4, V60PIH en BMW 4 ga je ruim over de 500 netto per maand en dat vind ik te duur. De goedkopere varianten daarvan hebben vaak 150pk en zijn niet bepaald snel.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 10:50

matthewk

Ubernoob

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:50:
[...]

Helaas mag ik geen Alfa. Het is VAG + Peugeot + Volvo + Mini + BMW + Citroen + Opel en alle PHEV/EV's. En geen diesels. Er zijn relatief weinig 'snelle' benzine auto's met een prijs tot 55K waar een dubbele kinderwagen in kan. Met snel bedoel ik dan in minder dan 7.5 seconden naar de 100. De GTI's en Cupra's zijn vaak te hoog qua uitstoot. Bij de EV's blijf ik wel wat range anxienty hebben, zeker met de grote hoeveelheid Tesla's dit jaar. Voorkeur daarom voor een PHEV.

Daarom dus de Passat GTE en Mercedes A250e (als die ooit eens leverbaar wordt), de BMW 330e, de XC40PIH en mogelijk de 3008 of 508Hybrid. En hopelijk komen er nog 2 alternatieven bij de komende maanden.

Voor de A5, A4, V60PIH en BMW 4 ga je ruim over de 500 netto per maand en dat vind ik te duur. De goedkopere varianten daarvan hebben vaak 150pk en zijn niet bepaald snel.
Zelf rijd ik elektrisch en kan je alleen maar gelijk geven in je keuze om PHEV te gaan. Het is simpelweg allemaal nog te onhandig. De e-niro hybrid, BMW 225e en Mitsubishi outlander pHEV heb je ook nog. Daarnaast is er ook de countryman en natuurlijk de nieuwe land rover discovery.

Die laatste zijn wij nu naar aan het kijken. Op dit moment nog vol elektrisch met de e-niro maar zal volgend jaar waarschijnlijk (januari / februari) terug naar plugin hybrid stappen.

Consultant - Autogek

Verwijderd

matthewk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Zelf rijd ik elektrisch en kan je alleen maar gelijk geven in je keuze om PHEV te gaan. Het is simpelweg allemaal nog te onhandig. De e-niro hybrid, BMW 225e en Mitsubishi outlander pHEV heb je ook nog. Daarnaast is er ook de countryman en natuurlijk de nieuwe land rover discovery.

Die laatste zijn wij nu naar aan het kijken. Op dit moment nog vol elektrisch met de e-niro maar zal volgend jaar waarschijnlijk (januari / februari) terug naar plugin hybrid stappen.
Van de opties die jij noemt word ik niet zo warm. Jammer dat er geen X2 225e is. De 225 vind ik een wat bejaarden model. Ik zie overigens alleen de Range Rover PHEV en niet een discovery op de website. Duurt denk ik nog wel even voordat die leverbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2019 13:56 ]

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Verwijderd waarom niet de Tiguan Allspace 1.5 TSI DSG Comfortline Business

Daar moet een dubbele buggy wel in passen en ziet er (vind ik) wel gelikt uit!

Jammer dat wij een een max CO2 uitstoot kennen, anders was bij mij de keuze al gemaakt

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, word net gebeld door de dealer... Had een 5008 besteld in Blue Bourrasque. Maar die is niet meer leverbaar. Zag er al angstig weinig van rond rijden. Nu dus maar voor saai grijs. Gris Platinium wordt het.

Verwijderd

BastaRhymez schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:39:
@Verwijderd waarom niet de Tiguan Allspace 1.5 TSI DSG Comfortline Business

Daar moet een dubbele buggy wel in passen en ziet er (vind ik) wel gelikt uit!

Jammer dat wij een een max CO2 uitstoot kennen, anders was bij mij de keuze al gemaakt
Te langzaam. In 9+ seconden naar de 100.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:21:
[...]

Te langzaam. In 9+ seconden naar de 100.
Vanwaar die drang om een auto te rijden die in max 7,5 sec naar de 100 gaat? Je rijdt (als ik het goed las) nu een 308SW, is nou ook niet echt een strepentrekker.
Als ik het zo lees wil je een snelle, luxe grote auto, maar mag het eigenlijk niets kosten? :?

Verwijderd

richard_1st schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Vanwaar die drang om een auto te rijden die in max 7,5 sec naar de 100 gaat? Je rijdt (als ik het goed las) nu een 308SW, is nou ook niet echt een strepentrekker.
Als ik het zo lees wil je een snelle, luxe grote auto, maar mag het eigenlijk niets kosten? :?
Klopt, juist daarom wil ik een auto waar je wel wat meer vermogen hebt. Ik heb me afgevraagd tijdens proefritten wat ik belangrijk vind en dat is blijkbaar een wat snellere auto die ook mooi afgewerkt is. Dan kom je inderdaad klem te zitten want de meesten daarvan zitten in het D-segment. Ik hoef niet per sé een D-segmenter (inderdaad vanwege de kosten) maar in het C-segment is amper iets te krijgen met meer dan 150PK.

Eerder had ik een 3008 of 5008 met 180PK op het oog. Die kwam redelijk in de buurt van die 7.5sec maar die is ineens niet meer leverbaar.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:54:
[...]

Klopt, juist daarom wil ik een auto waar je wel wat meer vermogen hebt. Ik heb me afgevraagd tijdens proefritten wat ik belangrijk vind en dat is blijkbaar een wat snellere auto die ook mooi afgewerkt is. Dan kom je inderdaad klem te zitten want de meesten daarvan zitten in het D-segment. Ik hoef niet per sé een D-segmenter (inderdaad vanwege de kosten) maar in het C-segment is amper iets te krijgen met meer dan 150PK.

Eerder had ik een 3008 of 5008 met 180PK op het oog. Die kwam redelijk in de buurt van die 7.5sec maar die is ineens niet meer leverbaar.
Helder! :-) Vroeg het me zo af na wat mee lezen.
Maar is die 7,5 sec een harde grens dan? Of mag het ook bv iets van 8,5 sec. zijn?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07

ST10©DE

Dus.............

En wat zijn de eisen voor de uitstoot? Kijk anders eens bij autoweek.nl, Daar kan je redelijk zoeken, alhoewel niet waterdicht.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Z___Z
  • Niet online
matthewk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Ik vraag me af welke ongemakken je hebt meegemaakt met de e-Niro dat je er vanaf wil?

Verwijderd

richard_1st schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:55:
[...]

Helder! :-) Vroeg het me zo af na wat mee lezen.
Maar is die 7,5 sec een harde grens dan? Of mag het ook bv iets van 8,5 sec. zijn?
dit is geen hele harde grens, al moet ik zeggen dat boven de 8 seconden het voor mijn gevoel erg op mijn huidige Peugeot begint te lijken en ik er niet echt op vooruit ga. In principe zou de TSI motor met 150 pk die bijvoorbeeld in de Golf en A3 leverbaar is krap voldoende zijn. Die zit in iets meer dan 8 seconden aan de 100, waarbij ik liever de 2.0 variant met 190pk zou hebben die bijvoorbeeld in de A4 en A5 leverbaar is.

Hopelijk wordt die motor leverbaar in de nieuwe Leon of Octavia of Golf. Dat zou voor mij een interessante optie kunnen zijn die het ook nog redelijk betaalbaar houdt. De 508 komt met 180pk overigens ook prima in de buurt en is per maand niet eens zo heel duur, zeker omdat de GT al vrijwel alle opties heeft.

Qua kosten heb ik de redelijk harde grens wel op €500 netto gelegd.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 18:00
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:28:
[...]

dit is geen hele harde grens, al moet ik zeggen dat boven de 8 seconden het voor mijn gevoel erg op mijn huidige Peugeot begint te lijken en ik er niet echt op vooruit ga. In principe zou de TSI motor met 150 pk die bijvoorbeeld in de Golf en A3 leverbaar is krap voldoende zijn. Die zit in iets meer dan 8 seconden aan de 100, waarbij ik liever de 2.0 variant met 190pk zou hebben die bijvoorbeeld in de A4 en A5 leverbaar is.

Hopelijk wordt die motor leverbaar in de nieuwe Leon of Octavia of Golf. Dat zou voor mij een interessante optie kunnen zijn die het ook nog redelijk betaalbaar houdt. De 508 komt met 180pk overigens ook prima in de buurt en is per maand niet eens zo heel duur, zeker omdat de GT al vrijwel alle opties heeft.

De dikste uitvoering van de Corolla is zeker ook geen optie?

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Verwijderd en wanneer heb je het nodig om binnen 7,5 sec (of 8,5 sec) op de 100 km/u te zitten?
Ja, het is wellicht leuk als je een keer bij een verkeerslicht staat... En dan... Wat win je er mee?

Daarnaast vermoed ik, dat je na een paar dagen (oke, misschien weken) het ook al weer gezien hebt. Het wordt je nieuwe standaard en voor je het weet ben je er aan gewend.

Als het je dus echt te doen is om de kick van snel wegrijden, huur dan gewoon een keer een dagje een dikke bak en ga daar lekker mee rond rijden, dat is veel leuker!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:56
@BastaRhymez ieder z’n ding, maar als ik vanuit mijn 6s naar de 100 auto in een 8 of 10 seconden naar de 100 stap is het echt even wennen. Inhalen, invoegen, het is net allemaal even wat minder handig :+ ook snap ik in ene waarom er zo vaak mensen niet vooruit komen als ze starten met inhalen. Dus nee het is niet nodig maar dat het snel gaat vervelen ben ik het niet mee eens. Geniet er elke dag van.

Vrouwlief gaat van de Outlander PHEV in een Opel Ampera-E. Vastbesloten EV & lage bijtelling. Merkenbeleid resulteerde in 1 mogelijk keuze.

Proefrit was ok, tis een behoorlijk saaie auto. De voorraad modellen zijn wel compleet, maar dan nog. Qua snelheid wel leuk, maar bij EV leer je dat vast snel af ivm range? Zijn er hier Ampera-E overwegers of rijders?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 10:50

matthewk

Ubernoob

Z___Z schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:13:
[...]

Ik vraag me af welke ongemakken je hebt meegemaakt met de e-Niro dat je er vanaf wil?
Niet specifiek de e-niro. Ik vind elektrisch rijden gewoon nog te ongemakkelijk. Ik moet mij aanpassen, tov benzine rijden, dus de technologie is nog niet klaar. Maar goed, dat wist ik al. Ik had alleen onderschat hoe vermoeiend het is om de hele tijd rekening te houden met laadtijden en range.

Consultant - Autogek

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:28:
[...]

Golf GTI? Past prima binnen die 500 euro netto en 230pk
Pagina: 1 ... 80 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.