Acties:
  • +8 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uCKGBhhvsCFk94R9ZrpmHXbH/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hYe8Xs4uwnrNQ6FEQocAkuMR/full.png

Welkom in het tweede deel van het Mercedes-Benz-topic.Geschedenis

Benz was het merk waaronder Carl Benz auto's bouwde. Benz was de eerste autoproducent ter wereld en bouwde zijn eerste voertuig al in 1885. Hij patenteerde zijn motorwagen in 1886 en deed zijn eerste officiële proefrit door Mannheim in juli van dat jaar.
Benz' vrouw Bertha was wellicht de eerste persoon ter wereld die een echt autoritje maakte, toen ze van Mannheim naar Pforzheim (een afstand van 80 km) reed in 1888. Er zijn mensen die beweren dat dit ritje ervoor zorgde dat de auto zich bewees. Vrouw Bertha was een vindingrijke vrouw en dat was nodig ook, want de eerste auto was niet zonder problemen te besturen. Ze moest in het holst van de nacht op zoek naar benzine en vond een apotheek. Het eerste "benzinepompstation" ter wereld.
Na dit initiële succes werd Benz de eerste autoproducent ter wereld, toen hij de min-of-meer gestandaardiseerde Benz Victoria op de markt bracht. Deze auto werd door verschillende andere autofabrikanten in licentie geproduceerd. Een jaar later kwam de Benz Velo uit. Benz bleef te lang teren op zijn succes en uitvinding en tegen 1900 kwam het merk in de problemen. Mede door de ontwikkeling van de Blitzen-Benz, een racewagen, wist men het imago wat op te vijzelen. Desondanks werd het in Duitsland moeilijk om het hoofd boven water te houden.

Benz Patent-Motorwagen
Benz Patent-Motorwagen, 1885. Bron: Daimler

Mercedes komt voort uit Daimler, een Duits automerk, opgericht door Gottlieb Daimler, dat tussen 1886 en 1900 auto's bouwde onder eigen naam. Daarna bleef de Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) wel bestaan, maar produceerde men onder de in 1902 door DMG gedeponeerde merknaam Mercedes.
Deze is geïnspireerd op Mercédès Jellinek, de dochter van de Oostenrijks-Hongaarse consul Emil Jellinek, een van de eerste grote klanten van DMG die in 1900 36 auto's bestelde, met de gezamenlijke waarde van 550.000 Duitse Marken.

Op basis van de Mercedes zoals die besteld werd door Jellinek, bouwde men ook kleinere modellen. In 1907 werd Paul Daimler, zoon van Wilhelm, aangesteld als ontwerper. Vanaf 1909, min of meer nadat Emil Jellinek en Wilhelm Maybach zich terugtrokken, werden schuivenmotoren van Knight ingebouwd. Hierin was Mercedes niet de enige; ook het Belgische Minerva bijvoorbeeld gebruikte schuivenmotoren van Knight.

Na de Eerste Wereldoorlog kon Mercedes de productie vrij snel weer oppakken. Rond deze werden ook de eerste compressoren toegepast. Met compressoren kon het motorvermogen zonder grote ingrijpen drastisch verhoogd worden.

In 1926 besloten de firma's Daimler-Motoren-Gesellschaft en het noodlijdende Benz & Cie. te fuseren tot Daimler-Benz AG, omdat men inzag dat de Duitse markt te klein was voor twee luxe-merken. De Mercedes-ster bleef behouden als beeldmerk.

Onder het merk Mercedes-Benz worden personenauto's en -busjes, bestelwagens, bussen, vrachtwagens (zoals de Mercedes-Benz Unimog) en vliegtuigen geproduceerd. Daarnaast is Mercedes-Benz eigenaar van onder meer Maybach en Smart.

Bron: Wikipedia

Modellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/pct3j4JLNzTsZ3VGetxwa1eJ.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RRpO2GEGCuBwRKwBMN4Wl7mI.png

LinksAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JDcf1GPh0T1gr6DpBMFOyWni/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 11-01-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nieuws:

De nieuwe Mercedes-Benz CLS – derde generatie van het origineel maakt zijn debuut
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kv7juCmLIg3FTUOBt6TLg561/full.jpg

De nieuwe CLS is vormgegeven volgens de nieuwe designtaal van Mercedes-Benz, die te herkennen is aan de gewelfde oppervlakken en het gereduceerde aantal lijnen. Opvallende zaken zijn de grille die aan de onderzijde open is en een licht voorover hellende voorzijde. Andere features zijn de brede, laag geplaatste koplampen en de tweedelige achterlichten. Tegelijkertijd heeft het design eenzelfde tijdloze uitstraling als de allereerste CLS, die de basis vormde voor een nieuw segment en al snel uitgroeide tot een designicoon. Alle CLS-modellen beschikken over nieuwe motoren: zescilinder en viercilinder lijnmotoren, die verkrijgbaar zijn in benzine- en dieseluitvoeringen. Net als zijn voorgangers oogt de derde generatie CLS zelfverzekerd en sportief: het is een auto die het hart sneller laat kloppen en tegelijkertijd een indrukwekkend reis- en geluidscomfort biedt. Tevens beschikt de nieuwe CLS over unieke technologie. De vierdeurs coupé komt in maart 2018 op de markt.
Bron & meer informatie: Media Site Mercedes-Benz Nederland

MBUX – Mercedes-Benz User Experience: revolutie in de cockpit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wqyYyvkoch5CpyMVQuvhCWrX/full.jpg
Tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas (CES; 9 t/m 12 januari 2018) heeft Mercedes-Benz een wereldprimeur met het intuïtieve en intelligente multimediasysteem MBUX, de Mercedes-Benz User Experience. In 2018 maakt de technologie voor het eerst zijn opwachting in de nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse.

Nieuwe Mercedes-Benz G-Klasse: een icoon opnieuw uitgevonden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FeHLVxyrJJiZYIAbdurI9JrL/full.jpg
De nieuwe Mercedes-Benz G-Klasse debuteert in absolute topvorm. Zowel offroad als onroad en ongeacht de inzet maakt de terreinwagen indruk met zijn prestaties, geavanceerde assistentiesystemen, uitstekende rijeigenschappen en veiligheidsniveau. Tegelijkertijd zorgen het nieuwe onderstel, de DYNAMIC SELECT-rijprogramma’s, de ‘G-Mode’ en de drie 100%-sperdifferentiëlen niet alleen voor een verbeterd rijcomfort, maar ook voor meer dynamiek, op elke ondergrond.
Highlights qua uitrusting zijn onder meer led-koplampen, een keur aan rijassistentiesystemen, een hoogwaardig interieur met lederen stoelen en het nieuwe onderstel. Voor klanten die van exclusiviteit houden, zijn er opties als het exclusiefpakket interieur plus met leder op de portierpanelen.

Alle details: de nieuwe Mercedes-Benz A-klasse
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OKti9T7qHfpYt8rFznCqHdRV/full.jpg
Mercedes-Benz bringt die nächste Generation der A-Klasse auf die Straße, welche in der Baureihe W177 mehr als nur ein Highlight bietet. Als neuester Technologieträger mit Stern gibt es dazu nicht nur neue Motoren, sondern auch neueste Sicherheitsausstattung und Assistenten aus der Oberklasse. Wir zeigen erste Bilder und Details. Übrigens: Die Markteinführung beginnt noch im Frühjahr, die Bestellfreigabe erfolgt dazu am 5. März 2018.
Bron & meer informatie: Mercedes-Benz Passion Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
S_Chief schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:57:
@BFmango C180 heb ik nooit gereden. Heb alleen een C220CDI van een kennis gereden om de auto te leren kennen, daarna een C250 gezocht en gekocht. Andere motoren nooit overwogen. Ik wou de sterkste variant zonder direct een 6-cilinder te kopen.

Je hebt iig een leuke zoektocht nu. :P Duurde ongeveer een jaar voordat ik de mijne vond.

Edit: @BFmango Heb nog even tussen m'n pdfjes gekeken:

[afbeelding]

180, 200 en 250.
Ik zie jouw berichtje nu pas. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Die nieuwe koplampen zijn nog wel even wennen denk ik. Mooi vind ik ze nog niet, ze zijn gelukkig wel herkenbaar Mercedes.

Voor de A klasse maakt Mercedes wel reclame voor hun connectiviteits / /assistent diensten. Een soort Siri.

Maar ik ben benieuwd hoe dat systeem met de bescherming van je data omgaat. Ik heb het een jaar of drie geleden uitgezocht voor Mercedes. Dat was toen rocksolide Duits beschermd ( helemaal in vergelijking met Opel onestar waar je data gewoon aan IBM whatson verkocht werd.) Maar tijden veranderen ook bij Mercedes.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooie bak die nieuwe A-Klasse. Ik kan alleen nog nergens echt een goed filmpje vinden van hoe dat hele brede scherm nou precies werkt en wat het kan. Iemand daar al details van gezien?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:20
DennusB schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:57:
Mooie bak die nieuwe A-Klasse. Ik kan alleen nog nergens echt een goed filmpje vinden van hoe dat hele brede scherm nou precies werkt en wat het kan. Iemand daar al details van gezien?

Orderboeken openen officieel in Maart. Leverbaar vanaf het voorjaar (mei 2018)
De nieuwe A-Klasse kan vanaf maart worden besteld en de marktintroductie vindt in het voorjaar plaats.
http://media.mercedes-ben...rk-in-de-compacte-klasse/

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 05-02-2018 14:25 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39
wat mij opvalt: er zit helemaal geen overkapping op het nieuwe scherm van de A-klasse en het lijkt ook nog hoog glans ipv een mat scherm te zijn.....gaat dat wel goed in het zonlicht?

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:29
Zit in de a-klasse automaat (niet de nieuwe a-klasse) altijd een DCT?

[ Voor 13% gewijzigd door Untouchablezz20 op 15-02-2018 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:12:
Zit in de a-klasse automaat (niet de nieuwe a-klasse) altijd een DCT?
Ja, de W176 heeft altijd een 7G-DCT bak als het een automaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 12:36
Ik ben erg benieuwd wat de nieuwe A-Klasse gaat doen qua energielabel (eis werkgever..). En of (en zo ja, wanneer) de CLA vernieuwd gaat worden.. Eind dit jaar mag ik een nieuwe lease auto bestellen.. :9

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 23:05
CptMorgan schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:11:
Ik ben erg benieuwd wat de nieuwe A-Klasse gaat doen qua energielabel (eis werkgever..). En of (en zo ja, wanneer) de CLA vernieuwd gaat worden.. Eind dit jaar mag ik een nieuwe lease auto bestellen.. :9
Als ik me niet vergis staat de nieuwe CLA voor (eind) 2019 gepland. Dit jaar wordt wel nog de sedan versie van de A-klasse op de markt gebracht.

Bron: https://www.motorauthorit...rcedes-benz-cla-spy-shots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 12:36
XelleratioN schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:06:
[...]

Als ik me niet vergis staat de nieuwe CLA voor (eind) 2019 gepland. Dit jaar wordt wel nog de sedan versie van de A-klasse op de markt gebracht.

Bron: https://www.motorauthorit...rcedes-benz-cla-spy-shots
Ja de A-Klasse Sedan heb ik ook al eens voorbij zien komen, heel benieuwd naar wat deze gaat doen qua prijs enzo. Spyshots zien er prima uit, lijkt een iets kleinere CLA. Zou een leuke upgrade zijn van mijn huidige A-Klasse. :9

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik weet alleen niet of de A-klasse sedan in Europa op de markt komt. Gerucht is dat hij exclusief voor China is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:22:
[...]

[video]
[video]

Orderboeken openen officieel in Maart. Leverbaar vanaf het voorjaar (mei 2018)

[...]

http://media.mercedes-ben...rk-in-de-compacte-klasse/
Ik ben bij de introductie geweest in Utrecht en heb de A eens van dichtbij bekeken, maar ik vindt het een erg mooie "facelift".

Die MBUX is ook cool! Als je start vraagt ie, middels het touchscreen wie je bent, Piet of een gast. Zo kan je dus meerdere profielen kiezen.

Piet onderweg naar werk > Eco modus met klassieke muziek en gele tinten
Piet onderweg naar huis > Sport+ met <snelle muziek> en rode tinten

Meer kan ik niet zeggen van wat ik bij die introductie ook gehoord en gelezen hebt, want ik vindt dat allemaal geeneens op internet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De nieuwe (facelift, oftewel mopf) C-klasse is er.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XVWDUW3MRngszzzwr5ogAl2V/full.jpg
Naast de A-Klasse, G-Klasse en de nieuwe vierdeurs Mercedes-AMG GT Coupé zorgt Mercedes-Benz dit jaar tijdens de Autosalon van Genève voor nog twee wereldprimeurs. De nieuwe C-Klasse maakt er zijn opwachting als Limousine en Estate, voorzien van nieuwe benzine- en dieselmotoren, evenals plug-in hybrid-varianten. De persconferentie vindt plaats op 6 maart om 12.30 uur in Hal 6.

De C-Klasse, de meest succesvolle modelserie van Mercedes-Benz, begint zijn vijfde productiejaar met een keur aan vernieuwingen. Het exterieur- en interieurdesign heeft een stijlvolle make-over ondergaan. De elektronische architectuur is compleet nieuw. Als optie zijn een volledig digitaal combi-instrument en multimediasystemen met een gepersonaliseerd informatie- en muziekaanbod leverbaar. De assistentiesystemen profiteren eveneens van de nieuwe e-architectuur en liggen nu op hetzelfde niveau als de S-Klasse.

De huidige generatie C-Klasse was Mercedes-Benz’ bestverkochte modelserie in het vierde jaar van productie. Er werden in 2017 wereldwijd in totaal meer dan 415.000 Limousines en Estates verkocht.

De vernieuwde C-Klasse combineert emotie met intelligentie. Het exterieur wordt met name gekenmerkt door het gerestylede front en het nieuwe design van de koplampen en achterlichten. Ditmaal krijgt de AMG Line standaard een diamond grille. De voorbumper is voor alle uitrustingslijnen nieuw ontworpen. Deze is ofwel voorzien van een zilverkleurige sierlijst (standaarduitvoering) of van een verchroomde sierlijst (in combinatie met AVANTGARDE exterieur) of van een driedelige chromen sierlijst (EXCLUSIVE exterieur).

Het design van de koplampen en achterlichten wordt gekarakteriseerd door hoogwaardige details die de moderne look & feel van de nieuwe C-Klasse onderstrepen. MULTIBEAM LED-koplampen met ULTRA RANGE-grootlicht zijn voor het eerst leverbaar voor deze modelserie.

Het sportieve interieur verleent de C-Klasse een kwaliteitsuitstraling met vloeiende, elegante vormen, met de middenconsole als herkenbaar voorbeeld. Deze is leverbaar in openporig bruin walnoothout of openporig antraciet eikenhout. Het 3D-houtfineer in de middenconsole combineert vakmanschap met modern design. Tot de nieuwe interieurkleuren behoren magmagrijs/zwart en zadelbruin voor het AMG Line interieur.

De C-Klasse krijgt het bedienings- en aanduidingsconcept uit de huidige S-Klasse mee. Hij wordt als optie leverbaar met het volledig digitale combi-instrument met drie individueel instelbare weergavestijlen. De C-Klasse beschikt over aanraakgevoelige touch control-buttons op het stuurwiel. De bediening van DISTRONIC en cruisecontrol via buttons direct vanaf het stuurwiel is ook nieuw. Het infotainmentsysteem kan aanvullend worden bediend via het touchpad met controller (nieuw: haptische feedback) op de middenconsole of via het spraakbedieningssysteem LINGUATRONIC.

De C-Klasse beschikt over de allernieuwste rijassistentiesystemen die de bestuurder ondersteunen en een hoger niveau van actieve veiligheid bieden dan zijn voorganger. Onder bepaalde omstandigheden is de C-Klasse in staat om semi-autonoom te rijden. Het model maakt bovendien gebruik van kaart- en navigatiegegevens voor assistentiefuncties. Zo kan de actieve afstandsassistent DISTRONIC, die deel uitmaakt van het rijassistentiepakket, de bestuurder in tal van situaties routegebaseerd ondersteunen en de snelheid anticiperend aanpassen, bijvoorbeeld bij het naderen van bochten, kruispunten of rotondes. Andere nieuwe features zijn de intuïtief te begrijpen actieve rijbaanwisselassistent en actieve noodstopassistent als nieuwe functies van actieve stuurassistent.

De als optie leverbare MULTIBEAM LED-koplampen zijn nieuw voor de C-Klasse. Elke koplamp herbergt 84 individueel geregelde leds. Ze maken een extreem snelle en nauwkeurige, elektronisch geregelde aanpassing van de koplampen aan de verkeerssituatie mogelijk.

Het ENERGIZING-comfortprogramma (optie) koppelt diverse comfortsystemen in de auto aan elkaar. Het maakt gebruik van de functies van de automatische airconditioning (inclusief parfumering) en de stoelen (verwarming, ventilatie, massagefunctie) alsmede de verlichtings- en muzieksfeer. Het stelt Mercedes-Benz rijders in staat om een specifieke wellness set-up te kiezen die aansluit bij hun stemming en wensen. Dit verhoogt het welbehagen en de fitheid aanzienlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E6tEYPSIzy8PIGXmDIL8AhAX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6nFN0bsDJEWPhRN7I9QiZ4hC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qSe7aD2WaC5UDxyXEz1y1iAk/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik kan nog steeds niet wennen aan die schermen die er opgeplakt lijken te zijn. Ik vind het echt jammer dat ze van die prachtige Comand systemen zijn afgestapt. Die waren mooi in de console weggewerkt. Dat hebben Audi en BMW nu toch stukken beter voor elkaar, al zou ik die vanwege betrouwbaarheid toch niet meer kopen. De nieuwere modellen kunnen me ook minder bekoren, ik vind het W204 model toch het laatste mooie model. De nieuwere modellen te weinig echt Mercedes. Jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Anoniem: 258387 Helaas heeft de mopf W205 nog wel de losse tablet maar de W213, W222 en nu zelfs de nieuwe W177 hebben dat mooie doorgetrokken scherm. Ik verwacht dit lelijke ding niet meer terug in de W206.

Ik vind Audi en BMW niet veel beter overigens, die hebben het gewoon bovenop het dashboard geplakt.

Ah well, heb ik weer een reden erbij om hierna voor een W213 te gaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben je al aan het kijken voor wat anders? Ik was aan het kijken voor een A6, maar dat is me echt sterk afgeraden door mijn garagehouder. Ik ben nu weer aan het kijken voor een andere Benz, maar ik weet nog niet wat ik wil. Wel een V6, maar de nieuwe types kunnen me echt niet bekoren (jammer genoeg) Het W212 model vind ik altijd nog echt geweldig, maar lastig te vinden met een fatsoenlijke km stand. Zeker een origineel NL auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Anoniem: 258387 Nee, nog lang niet. :D Ik heb de mijne nu net twee jaar en ik laat 'em voorlopig echt niet gaan. Zit net 57.000 km op en hij voldoet vrijwel letterlijk aan al mijn wensen.

De W212 is ook een plaatje idd! Maar ik zou daarvoor echt uitwijken naar Duitsland, daar staan zo veel meer goed uitgevoerde exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S_Chief schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 02:25:
@Anoniem: 258387 Nee, nog lang niet. :D Ik heb de mijne nu net twee jaar en ik laat 'em voorlopig echt niet gaan. Zit net 57.000 km op en hij voldoet vrijwel letterlijk aan al mijn wensen.

De W212 is ook een plaatje idd! Maar ik zou daarvoor echt uitwijken naar Duitsland, daar staan zo veel meer goed uitgevoerde exemplaren.
Met 57k kun je echt nog jaren vooruit. Mijn garagehouder raadde mij een 220 of 250 cdi aan. Schijnen kwalitatief supermotoren te zijn en weinig onderhoud. 250 cdi heeft bijna net zoveel pk's als de 320. Al zou ik dan toch voor het V6 roffeltje gaan.
Duitsland inderdaad een enorm aanbod, maar ik ben soms toch bang dat er gerommeld wordt met de km standen. Niet dat het in Nederland niet kan, maar voor mijn idee is er daar veel minder zicht op. Valt me trouwens op dat de uitvoeringen daar veel vaker met donker hout zijn, ook in de C. Ander motiefje bekleding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Anoniem: 258387 Ik ben zelf toen voor een Junge Sterne gegaan in Duitsland, weet je zeker dat het goed zit.

Ik heb zelf ook donker essenhout er in, vind het heel mooi staan icm de saharabeige bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Heb 'n W212 gekocht *O*

Klein kind op sinterklaasochtend *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@BFmango Gefeliciteerd! *O* Dit vraagt natuurlijk om twee dingen: specs en foto's. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BFmango
S_Chief schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:02:
@BFmango Gefeliciteerd! *O* Dit vraagt natuurlijk om twee dingen: specs en foto's. :+
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/28947672_1751261188230314_4488574311828712034_o.jpg?_nc_cat=0&oh=3e9ae5706e898d52089740f5e2b78ea8&oe=5B32E438

Is een E200 Avantgarde. Met automaatje want ben het schakelen wel een beetje beu :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
mooie wagen @BFmango
_O_

[ Voor 10% gewijzigd door peakrever op 24-03-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Was uiteindelijk wel een moeilijke keuze, dik een halfjaar op zoek geweest. Heb ook naar wat nieuwere BMW's en Audi's gekeken maar die leggen het toch telkens af tegen een wat oudere maar dikkere Benz.

Veel Audi's en Beemers gezien die wel spannend aan de buitenkant zijn, maar van binnen zo kaal als wat zijn. Handgeschakeld, of juist geen bi-xenon, etc. etc.

Het moeilijke is bepalen waar je moet stoppen. Ik zag ook nog een 2017 C180k bommetje vol (en maar 30.000 km op de teller) die binnen budget lag (wel een stuk meer dan deze E200 vanwege het bouwjaar), maar dan was de stap naar een 2015 CLS 350 ook nog maar €2000,- extra. En dan is de stap naar een... en zo kan je wel ff blijven doorgaan, dus maar op tijd een grens gesteld. Goed is goed. Nu rij ik voor relatief weinig wel een dikke Benz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58
Mooie wagen die W212! :9~

Ik heb zelf afgelopen maand een bestelling geplaatst voor een nieuwe leasewagen, dat is een B Klasse geworden met Business Plus pakket in Berggrijs.

Ik heb nu nog een Peugeot 3008 HYbrid4 en zal het hybride deel wel gaan missen maar wat is die B een ontzettend stuk comfortabeler, dat is echt een groot verschil en dat verbaasde me best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BFmango schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:43:
[...]

[afbeelding]

Is een E200 Avantgarde. Met automaatje want ben het schakelen wel een beetje beu :7
Naast de W124 de mooiste E die Mercedes ooit heeft gemaakt. Daar ga je veel plezier mee hebben. Gefeliciteerd man. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 22:34
Ik zat zelf te denken om de nieuwe A klasse te gaan leasen, nou is er op dit moment alleen de A200 beschikbaar. Echter wil ik gaan voor de A160 versie

A 160* – 107 pk – handgeschakelde 6-bak – 30.695 euro
A 200 – 163 pk/250 Nm – handgeschakelde 6-bak – 36.724 euro

Mijn vraag is zou ik nu een A200 samen kunnen stellen (opties) en daarvan gewoon 6000 euro aftrekken. Wordt dit dan mijn fiscale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tanako schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:41:
Ik zat zelf te denken om de nieuwe A klasse te gaan leasen, nou is er op dit moment alleen de A200 beschikbaar. Echter wil ik gaan voor de A160 versie
De A klasse is pas vernieuwd, informeer ook wanneer de kleinere motoren leverbaar worden. Voor het gemak
ga ik er vanuit dat ze eerst wat volume produceren die ze in meer landen kunnen slijten want 102 pk op 1300 kg verkoopt niet in een land waar ze wel heuvels hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Tanako schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:41:

A 160* – 107 pk – handgeschakelde 6-bak – 30.695 euro
A 200 – 163 pk/250 Nm – handgeschakelde 6-bak – 36.724 euro

Mijn vraag is zou ik nu een A200 samen kunnen stellen (opties) en daarvan gewoon 6000 euro aftrekken. Wordt dit dan mijn fiscale prijs?
De A160 is te bestellen vanaf juni en leverbaar in oktober/november.

Iemand meer info of de A sedan ook naar EU/NL gaat komen?
Moet een nieuwe leasewagen gaan kiezen en wil gaan voor de CLA SB. De A is me te klein, maar een A-sedan zou uitkomst kunnen bieden wellicht (groter koffer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik verwacht (voorlopig) van niet. A-klasse sedan is speciaal voor de Chinese markt. Ik verwacht trouwens niet dat een A-klasse sedan ruimer zal zijn dan een CLA Shooting Brake qua bagageruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 23-04-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

S_Chief schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:27:
Ik verwacht (voorlopig) van niet. A-klasse sedan is speciaal voor de Chinese markt. Ik verwacht trouwens niet dat een A-klasse sedan ruimer zal zijn dan een CLA Shooting Brake qua bagageruimte.
Klopt. Maar wel dan de A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Achzo. Dat wel, maar je mist wel weer ruimte in de hoogte, kan soms ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er hier iemand die al flink wat kilometers heeft gemaakt met een W212? Ik ben wel eens benieuwd naar de kosten en betrouwbaarheid. Ik wilde een A6 kopen, maar dat is me afgeraden. Ik twijfel nu tussen een 3.0 tdi Phaeton of een W212 E350 cdi.

Phaeton onderhoud is erg prijzig, voor een allrisk verzekering kom ik al uit om ruim 100 euro per maand en en de MRB is ook 225 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die generatie (204/212/221) staat toch wel bekend als erg degelijk en betrouwbaar. Let wel op dat je verschillende motoren hebt gehad onder de naam 350 CDI (inline 6 en V6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:23

snmght

imho dan he

Mijn hemel wat heeft Marco Hof toch weer een parel staan. Dan begint het toch wel sterk te kriebelen. W210 E50 AMG met 115k voor net geen € 16k. :9~

https://www.500e.nl/autos...000km-fiscaalvriendelijk/

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik vind die W124 500E toch nog een stukje gaver.. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 15:57
Doe mij de E55 combi dan maar :9~ :9~

Zou me ongeveer 200 per maand meer gaan kosten dan mijn CLS500 volgend jaar gaat kosten als ik gebruik ga maken van de youngtimer regeling. Zit hem vooral in de bijtelling van 35% over +/- 27K t.o.v. de 10-12K van de CLS. Ohja er moet ook nog eens 27K op tafel komen voor een 15 jaar oude lijkwagen :P Maar dan wel 16 cilinders voor de deur, hmmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
Iemand al wat meer ervaring met het rijden in de nieuwe A klasse?
Mag volgende jaar juni een nieuwe auto kiezen zit dus te twijfelen tussen a klasse, bmw1 en audiA3
De A3 en BMW1 worden dus vernieuwd volgende jaar dus dat wordt niet wel afwachten.

Om redelijk binnen de budget te blijven zal het waarschijnlijk gaan over een A160 met AMG pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik ga er zaterdag mee rijden.
Tanako schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:51:
Om redelijk binnen de budget te blijven zal het waarschijnlijk gaan over een A160 met AMG pakket.
Zou dan liever een A200 nemen en AMG Line laten varen..

[ Voor 83% gewijzigd door S_Chief op 24-05-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Mag volgende jaar juni een nieuwe auto kiezen zit dus te twijfelen tussen a klasse, bmw1 en audiA3
De A3 en BMW1 worden dus vernieuwd volgende jaar dus dat wordt niet wel afwachten.

Gereden niet. Wel in gezeten. Ziet er van binnen echt prima uit. Mooi materiaal, systeem lijkt in eerste opzicht degelijk.

MAAR de 160 is wel echt ondergemoteriseerd als je naar de huidige versie kijkt.
Einde van het jaar zou de sedan versie ook leverbaar worden (dus niet de CLA).

[ Voor 5% gewijzigd door 1063865 op 24-05-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de SL verkocht en rijd nu weer in een E350cdi Estate. Ik was al vergeten hoe lekker die motoren zijn en hoe fijn die 7g tronic is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Vandaag gereden met de A200 DCT bij ASV Veghel. Heerlijke auto! Was ook in exact dezelfde configuratie als de lease-offerte die momenteel bij m'n werkgever ligt ter beoordeling. Enkel de kleur week af, want ik heb Mountain Grey opgenomen in m'n configuratie.

- AMG Line
- 18" AMG velgen
- Parkeerpakket met achteruitrijcamera
- Spiegelpakket
- Connectiviteitspakket smartphone (Apple Carplay en Android Auto)
- Advantage Pack
- Zitcomfort pakket
- Licht- en zicht pakket
- Panorama-schuifdak
- AMG vloermatten
- Automatische airconditioning THERMOTRONIC
- DAB+
- High-Performance LED koplampen

Reedt erg fijn. Soepele automaat en fijne motor. Het nieuwe MBUX systeem werkt echt fabelachtig goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vfIt8yE.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lufCW1u.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iIudtKh.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3o79sHv.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4r6zS9o.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ogA9ah0.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 26-05-2018 16:20 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

1063865

Rivanov schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:13:
[...]

Vandaag gereden met de A200 DCT bij ASV Veghel. Heerlijke auto! Was ook in exact dezelfde configuratie als de lease-offerte die momenteel bij m'n werkgever ligt ter beoordeling. Enkel de kleur week af, want ik heb Mountain Grey opgenomen in m'n configuratie.

- AMG Line
- 18" AMG velgen
- Spiegelpakket
- Advantage Pack
- Zitcomfort pakket
- Licht- en zicht pakket
- Panorama-schuifdak
- AMG vloermatten
- DAB+

Reedt erg fijn. Soepele automaat en fijne motor. Het nieuwe MBUX systeem werkt echt fabelachtig goed.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben een Mercedes fan, vind het het interieur schitterend, maar die achterkant vind ik echt zo godsgruwelijk lelijk....

Zelfs zo erg dat ik 'm daardoor niet koop en ik liever voor een 'verouderde' CLA SB of C ga over een maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-11-2024
De achterkant doet me om een of andere reden nogal aan Peugeot denken, misschien omdat de bumper behoorlijk hoog is?
Ik vind zelf het dashboard met de schermen maar niets, heb liever échte klokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Mylan Piron schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:28:
De achterkant doet me om een of andere reden nogal aan Peugeot denken, misschien omdat de bumper behoorlijk hoog is?
Ik vind zelf het dashboard met de schermen maar niets, heb liever échte klokken :)
Aan een Nissan Pulsar...Vind ik dan. En dat is geen compliment.
Echt doodzonde.

Ik zou wachten op de sedan versie als ik de poster was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mylan Piron schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:28:
Rij nu Peugeot 308 dus komt overeen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vandaag een lange (en prachtige) rit met de W177 A200 mogen maken, en ik moet zeggen dat ik aangenaam ben verrast.

Korte samenvatting:
+ Stapt makkelijker in dan de oude A-klasse. Wagen is wat hoger en de achterdeuren zijn ook wat groter. Beenruimte achterin is ook prima.
+ Aansluitend: meer ruimte in het interieur. Paar minuten daarvoor nog in de voorganger gereden (W176), en dat voelde wat claustrofobisch aan.
+ Widescreen cockpit is prachtig. High-res, veel mogelijkheden en helemaal niet hinderlijk bij veel zon. Geheel is ook licht gekanteld zodat je niet wordt verblind.
+ Ik had de A200 met 7-traps DCT mee. Dit blok is samen met Renault ontwikkeld en er hangt een versnellingsbak van Getrag aan. Wat valt op:
• Zeer gretig afgesteld. Gaspedaal is zelfs in C scherp (drive-by-wire, dus dat kunnen fabrikanten allemaal aanpassen). In het begin voelt het té onrustig, maar je leert er snel mee om te gaan. In Eco is het weer te lam. Turbo zorgt ervoor dat je heel vlot wegkomt en het koppel is vroeg beschikbaar. Nodigt niet uit om door te trekken (>4000 rpm), daar heeft de 1,33 liter weinig mee. Laat je echter niet in de maling nemen door de motorinhoud, want het rijdt boven verwachting goed. Meer dan genoeg voor dagelijks gebruik.
• Bak schakelt lekker snel, ook met de flippers.
+ Stuurt lekker strak en voelt wendbaar aan.
+ Zeer goed afgewerkt en stil van binnen.
+ Turbofluit. :+
+ Wegligging is erg goed. Voelt als een volwassen auto (net als de voorganger overigens, maar dit is weer een stapje dichterbij de grotere modellen).
+ Ruime kofferbak(opening). Grote vooruitgang tov de W176.

+/- Stoelen zitten goed (volgens mij waren dit de comfortstoelen), maar wel net wat smaller voor de grotere mensen (waaronder ik). Gelukkig had ik er een zonder het AMG Line interieur, want die schaalstoelen met gefixeerde hoofdsteun vind ik echt 100x niks. Van wat ik heb gezien zijn er vier stoelen beschikbaar: normaal, comfort, multicontour en AMG schaalstoelen.

- Ik had een normale versie mee, en zelfs die vond ik wel erg strak qua vering. Ik rij dagelijks een facelift W204 C250 met AMG pakket (dus ook het sportonderstel), dus ik ben wel wat gewend. Ligt ook knap laag (zelfs hiermee heb ik één keer de grond geraakt met de voorbumper (sorry!), en dan ben ik nog iemand die echt rustig over drempels rijdt. Ook ietwat onrustig op bochtige wegen met veel hobbeltjes/kuiltjes. Komt naast de strakke vering ook ws. deels ook door de torsieas achterin. Denk dat de A250 met onafhankelijk multilink achterin de boel net wat beter opvangt.

Al met al een hele fijne wagen waarmee je zonder moeite lange afstanden mee kan afleggen.

Na de heenweg in mijn C heb ik gereden in een W205 en een W176 (slipcursus) en daarna in de W177. Toen ik daarna weer in mijn eigen wagen stapte merkte je het verschil wel (in het voordeel van mijn eigen auto). Het is dan ook geen eerlijke vergelijking. Niets ten nadele van de nieuwe A overigens, want die vind ik serieus goed, en op het gebied van tech is het de koploper in de auto-industrie.

Mercedes: sehr gute Arbeit. d:)b

Paar foto's, voor de liefhebbers:

Testwagen:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/894/28498216388_42b1011af3_c.jpg
Rechts van het kenteken zie je de reflectie van de mijne. :+

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1760/42371417731_d301381428_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1753/27501765487_e1694ea6f6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1725/28498216978_07f62d4bf0_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/898/41648203284_0d14f54d50_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1751/27501765967_a63cf35a74_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/893/28498215618_e9dedc669c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1721/41648203084_e857462e03_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Mooie opsomming @S_Chief ! Kan me goed in jouw verhaal vinden na mijn proefrit gisteren.
Ik reedt overigens gelukkig wel in de AMG Line want dat is ook uiteindelijk de uitvoering die ik zelf zou willen. Vind de sportstoelen mooier dan de normale stoelen en ze zaten ook prima voor mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
Ik vond de vorige A-klasse ook behoorlijk claustrofobisch, vooral omdat de ramen in de portieren wel erg klein zijn. Kan er ook aan liggen dat ik een W201 gewoon ben, met lekker grote ramen :)

Is er bij de nieuwe A-klasse nog meer samengewerkt met Renault?

Edit: zie net op de Duitse Wiki-pagina dat die 1,3 liter benzine samen met Renault ontwikkeld is...
Bij de diesels is ook enkel het 1,5 liter Renault blok beschikbaar voorlopig...

[ Voor 26% gewijzigd door Mylan Piron op 27-05-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mylan Piron schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:34:
Ik vond de vorige A-klasse ook behoorlijk claustrofobisch, vooral omdat de ramen in de portieren wel erg klein zijn. Kan er ook aan liggen dat ik een W201 gewoon ben, met lekker grote ramen :)

Persoonlijk hou ik daar wel van. Zet m'n stoel ook altijd in de laagste stand om echt "in" de auto te zitten i.p.v. 'op de bok'. Met de hoge raamlijn van de nieuwe A zit je gevoelsmatig extra diep wat ik wel iets vind hebben. :)

Maar ieder z'n voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
Rivanov schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:37:
[...]

Persoonlijk hou ik daar wel van. Zet m'n stoel ook altijd in de laagste stand om echt "in" de auto te zitten i.p.v. 'op de bok'. Met de hoge raamlijn van de nieuwe A zit je gevoelsmatig extra diep wat ik wel iets vind hebben. :)

Maar ieder z'n voorkeur natuurlijk.
In m'n mama haar Sportcoupé zet ik 'm ook wat lager, het is maar wat je gewoon bent. Maar ik vond de kleine ramen gewoon, zeker achteraan, niet prettig. Heb wat met een W176 gereden bij de rijschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mylan Piron schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:38:
[...]

In m'n mama haar Sportcoupé zet ik 'm ook wat lager, het is maar wat je gewoon bent. Maar ik vond de kleine ramen gewoon, zeker achteraan, niet prettig. Heb wat met een W176 gereden bij de rijschool.
Scheelt dat ik in mijn eigen auto nooit achterin zit. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik vind die A echt niet geslaagd. Ja, de voorkant is mooi maar dat stuur :X Net of er een afdekkapje mist van de bedieningsknoppen. De achterkant doet me denken aan dat poppetje van Bart Smit met die bolle rode wangetjes. Ik zou zelf direct de typeaanduiding weg laten halen, we heeft bedacht dat dat daar moest? :o

Misschien is het gewenning, maar het eigen ontwerp is er wat uit bij Mercedes jammer genoeg. Het lijkt teveel op Japanse of andere meuk. Zelfde voor de typeaanduiding. Jammer :)

De enige nieuwe Benz die ik echt kan waarderen is de S. Eigen look en ster op de kap zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

1063865

Anoniem: 258387 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:56:
Ik vind die A echt niet geslaagd. Ja, de voorkant is mooi maar dat stuur :X Net of er een afdekkapje mist van de bedieningsknoppen. De achterkant doet me denken aan dat poppetje van Bart Smit met die bolle rode wangetjes. Ik zou zelf direct de typeaanduiding weg laten halen, we heeft bedacht dat dat daar moest? :o

Misschien is het gewenning, maar het eigen ontwerp is er wat uit bij Mercedes jammer genoeg. Het lijkt teveel op Japanse of andere meuk. Zelfde voor de typeaanduiding. Jammer :)

De enige nieuwe Benz die ik echt kan waarderen is de S. Eigen look en ster op de kap zoals het hoort.
Ster op de kap kan op een C of E ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:03:
[...]

Ster op de kap kan op een C of E ook.
De nieuwe modellen zie ik daar niet vaak meer mee rijden helaas. Nog erger zijn de dwazen die een dubbele ster doen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Anoniem: 258387 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:12:
[...]

De nieuwe modellen zie ik daar niet vaak meer mee rijden helaas. Nog erger zijn de dwazen die een dubbele ster doen. ;w
Eens. Maar het kán wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

100% eens. Dat zou er sowieso direct vanaf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rivanov schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:49:
[...]

Overigens vind ik de schermen echt geweldig mooi. Hoe zijn die qua bediening en weergave? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook al vindt ik het een mooie auto, ik vindt hem, zodra je een paar opties aanzet, aardig aan de prijs.
Tuurlijk, hij is nu de grootste van zijn klasse, allemaal technische snufjes etc... maar een beetje leuk aankleden en je loopt tegen een leuke C-klasse aan.

De A-klasse is natuurlijk voor de nieuwe generatie, "online" social.

Desalniettemin, het staat er vol mee bij mijn werk in Utrecht, blijf ik de neus en het interieur waarderen. De nieuwe A heeft deze van de nieuwe CLS en dat is helemaal een pareltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Anoniem: 258387 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:00:
[...]

Overigens vind ik de schermen echt geweldig mooi. Hoe zijn die qua bediening en weergave? :9~
Snel, fijn zijn de 2 mini touchscrolls op het stuur.
Ook prima scherp beeld. Al vind ik de Virtual Cockpit van Audi sneller aanvoelen overigens. Maar hebben ze prima voor elkaar bij MB.

Was die achterkant maar niet zo spuuglelijk (maar dan was 'ie nog te klein eigenlijk)....

[ Voor 29% gewijzigd door 1063865 op 27-05-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:49:
[...]

Gratis optie bij het bestellen! :+
Mylan Piron schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:34:

Edit: zie net op de Duitse Wiki-pagina dat die 1,3 liter benzine samen met Renault ontwikkeld is...
Bij de diesels is ook enkel het 1,5 liter Renault blok beschikbaar voorlopig...
Ja, staat ook in m'n minireview.

W177 is echt een stap vooruit qua ruimte, ook achterin.

AMG Line nemen, dan heb je zilveren sierlijsten op het stuur. :+ Typeaanduiding is vreselijk ja (lijkt erbij te zijn gepropt op het laatste moment).
Anoniem: 258387 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:12:
[...]

Ik vind het jammer dat je de Exclusive grille niet meer kan combineren met AMG Line. Dat kon bij de W204 bijvoorbeeld wel (toen was AMG een toevoeging op Elegance of Avantgarde).
Anoniem: 258387 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:00:
[...]

Weergave is prachtig. Bediening is intuïtief. MBUX lijkt een geslaagde zet te zijn. Dezelfde bediening zit overigens ook in de W213 E, mopf W222 S, C257 CLS en mopf W205, alleen dan gecombineerd met Comand NTG 5.5 ipv MBUX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MBUX werkt inderdaad top. Ook de spraak is super direct en responsive.
'Hey Mercedes' werkt subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
Rivanov schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:13:
[...]

- AMG Line
- 18" AMG velgen
- Spiegelpakket
- Advantage Pack
- Zitcomfort pakket
- Licht- en zicht pakket
- Panorama-schuifdak
- AMG vloermatten
- DAB+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice! hoeveel is de fiscale waarde van jouw leaseauto uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:19
Ik heb een A180d Business solution + Plus pack besteld. Als junior en als eerste wagen is dit meer dan voldoende. Fiscale waarde is 40k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tanako schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:04:
[...]

Nice! hoeveel is de fiscale waarde van jouw leaseauto uiteindelijk?
€ 43.943,00

Er is nog niets van mij he. ;) Moet nog goedgekeurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Rivanov schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:16:
[...]

€ 43.943,00

Er is nog niets van mij he. ;) Moet nog goedgekeurd worden.
Daar rij je ook een C180 sport edition voor ;). Nja 1k meer.

Bij Athlon €1000,- incl brandstof.

[ Voor 6% gewijzigd door 1063865 op 28-05-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
1063865 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:50:
[...]

Daar rij je ook een C180 sport edition voor ;). Nja 1k meer.

Bij Athlon €1000,- incl brandstof.
Het uitlopend model. ;)
De nieuwe is enkel vanaf de C200 te verkrijgen met een vanaf prijs van € 45.111,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Rivanov schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:09:
[...]

Het uitlopend model. ;)
De nieuwe is enkel vanaf de C200 te verkrijgen met een vanaf prijs van € 45.111,-
Klopt ;) maar ik zou het persoonlijk wel overwegen.

[ Voor 8% gewijzigd door 1063865 op 28-05-2018 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
1063865 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:35:
[...]

Klopt ;) maar ik zou het persoonlijk wel overwegen.
Past qua auto niet bij mijn functie op dit moment. ;)
Het is daarom ook nog even afwachten of ze überhaupt met de A-klasse akkoord gaan. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wat is eigenlijk de go-to website voor Mercedes fanaten qua forum / nieuws?
Voor BMW is dit bijvoorbeeld www.bimmerpost.com

Ik ken en ben tevens geregistreerd op:
- www.mercedesforum.nl
- www.mbworld.org
- www.benzworld.org

Nog andere actieve websites / fora?

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 29-05-2018 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
Voor de oldtimers & youngtimers zijn er natuurlijk de W-clubs: http://wclubs.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:01:
Wat is eigenlijk de go-to website voor Mercedes fanaten qua forum / nieuws?
Voor BMW is dit bijvoorbeeld www.bimmerpost.com

Ik ken en ben tevens geregistreerd op:
- www.mercedesforum.nl
- www.mbworld.org
- www.benzworld.org

Nog andere actieve websites / fora?
In Nederland is mercedesforum.nl het actiefste voor de moderne modellen. In de TS heb ik nog een paar linkjes staan voor US en UK fora.
Anoniem: 258387 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:56:
Ik heb de SL verkocht en rijd nu weer in een E350cdi Estate. Ik was al vergeten hoe lekker die motoren zijn en hoe fijn die 7g tronic is. _/-\o_
Nog gefeliciteerd! Mooie combinatie van auto, motor en versnellingsbak. Plaatjes zijn altijd welkom.. O-)

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 03-06-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand van jullie ook de Mercedes-Me adapter in de auto zitten? En wat zijn de ervaringen? Of gebruikt Mercedes die gegevens vooral voor zichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Anoniem: 258387 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:28:
Heeft iemand van jullie ook de Mercedes-Me adapter in de auto zitten? En wat zijn de ervaringen? Of gebruikt Mercedes die gegevens vooral voor zichzelf?
Geen adapter maar standaard af-fabriek.
Ik gebruik het nooit.

Het enige wat handig is imo is dat je een melding krijgt als de deuren niet vergendeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-05 08:14

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gebruik de ME geregeld. Adres opzoeken en naar de nav versturen. Voorverwarmen of koelen. En al keer gehad dat ik auto op slot had en achterklep open deed en sleutel in de auto legde en zo op knop drukte klep dicht met sleutels in de auto. Dan wel zo fijn dat je met je phone of horloge de auto op kunt doen. Waren toen paar honderd km verwijderd van reserve sleutel.

Hier gaat de c350e estate na twee jaar dienst weg. Willen toch een maatje kleiner en een trekhaak. Wordt vervangen door A200 launch edition (full option). Alleen het Rijassistentiepakket en Multicontourstoelen zijn volgens dealer pas later dit jaar leverbaar. Geschatte levertijd is 5 maanden. Dat is wel jammer...

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 08-06-2018 18:32 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat is wel erg lang inderdaad. De Business Solution AMG Line heeft momenteel een levertijd van 2 tot 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Rivanov schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:35:
Dat is wel erg lang inderdaad. De Business Solution AMG Line heeft momenteel een levertijd van 2 tot 3 maanden.
Heb overigens het idee dat 90% van de A , CLA's en C in deze trim verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
1063865 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:55:
[...]

Heb overigens het idee dat 90% van de A , CLA's en C in deze trim verkocht worden.
Dat was bij het vorige model niet anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Rivanov schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:57:
[...]

Dat was bij het vorige model niet anders. ;)
Dat zeg ik ;)
CLA en C zijn de 'oude' modellen/huidige modellen.

Ik heb het zelf ook nu op de A en dalijk op de CLA.
Gewoon goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
1063865 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:38:
[...]
Geen adapter maar standaard af-fabriek.
Ik gebruik het nooit.

Het enige wat handig is imo is dat je een melding krijgt als de deuren niet vergendeld zijn.
Om verwarring te voorkomen: Mercedes me en de Mercedes me Adapter zijn hele verschillende dingen, ook qua functionaliteit.
Anoniem: 258387 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:28:
Ik heb 'em sinds de introductie. Leuk om wat over je auto te zien op je telefoon, maar er zijn meer minpunten dan pluspunten.

+ Aantal liters in tank, kilometerstand, dagen tot service en batterijvoltage op je telefoon.
+ Paar data live beschikbaar tijdens het rijden. Eerst ook live olietemperatuur, maar dat hebben die sukkels eruit weten te slopen.
- Zuipt batterij. Houdt telefoon continu awake (Android). Meerdere malen kenbaar gemaakt aan de klantenservice, maar ze lijken er niets van te (willen) begrijpen. Gevolg: ik sluit de app direct af na het rijden. Tijdens het rijden zuipt 'ie ook.
- Rittenregistratie beschikbaar, maar onbetrouwbaar. Gebruik ik zelf niet, maar toch.
- Sommige mensen hebben moeite om elke keer automatisch verbinding te maken met de adapter.

Daarnaast zitten er nog een paar kleine dingen in zoals het zoeken van een dealer, bijhouden van tankbeurten.

Geinig ding, maar voorlopig totaal niet de moeite waard. Dingen als deuren/ramen sluiten, routes doorsturen etc. zit er allemaal niet in en zal ook nooit komen. Het is een BT dongle zonder internetverbinding. Adressen naar navi verzenden kan je wel doen met Here Maps overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Rivanov schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:35:
Dan heb je deze zonder het rijassistentiepakket want dan werd de levertijd bij de AMG line ook langer gaf de dealer aan. Helaas kon je bij de AMG line geen multicontourstoelen selecteren. Daarom de progressive gekozen.
1063865 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:43:
[...]

Dat zeg ik ;)
CLA en C zijn de 'oude' modellen/huidige modellen.

Ik heb het zelf ook nu op de A en dalijk op de CLA.
Gewoon goede aanbieding.
Op de C lopen nu veel acties om dat nieuwe model er aankomt. Dealer probeerde nog C te slijten, maar op een of andere manier was ik verkocht voor de nieuwe opties, zoals de A nu heeft. MBUX semi autonoom rijden etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Daan_ op 08-06-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
(Nieuw hier)

Ik zoek een dieselfilter voor mijn Sprinter 310 CDI maar ik zie uiteenlopende prijzen.
Zijn er degelijk grote verschillen ?
De reden is dat hij gechipt is naar de zwaarste versie en bij deftig gas geven dat hij zich inhoud , ze wisten mij te vertellen dat dit ofwel de luchtfilter of dieselfilter is , luchtfilter is vervangen dus vermoed ik de dieselfilter maar gezien ik vooral de volledige 190 pk wil benutten had ik graag geweten of goedkopere versies dit kunnen belemmeren ?

Alvast bedankt.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Superdaantje schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:28:
[...]

Dan heb je deze zonder het rijassistentiepakket want dan werd de levertijd bij de AMG line ook langer gaf de dealer aan. Helaas kon je bij de AMG line geen multicontourstoelen selecteren. Daarom de progressive gekozen.

[...]

Op de C lopen nu veel acties om dat nieuwe model er aankomt. Dealer probeerde nog C te slijten, maar op een of andere manier was ik verkocht voor de nieuwe opties, zoals de A nu heeft. MBUX semi autonoom rijden etc.
Klopt. Heb het rijassistentie pakket niet in m'n configuratie opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Superdaantje schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:28:
[...]
[...]

Klopt. Heb tussen deze 3 zitten twijfelen. De A vanwege MBUX, maar kan het uiterlijk maar niet mooi vinden. Ik vond dit zo belangrijk dat ik die eigenlijk vrij snel heb afgestreept.
En C estate en CLA vind ik de CLA SB gewoon mooier...MBUX zou ik zeker willen hebben, maar niet ten koste van bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S_Chief schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:13:
[...]

[...]

Om verwarring te voorkomen: Mercedes me en de Mercedes me Adapter zijn hele verschillende dingen, ook qua functionaliteit.

[...]

Ik heb 'em sinds de introductie. Leuk om wat over je auto te zien op je telefoon, maar er zijn meer minpunten dan pluspunten.

+ Aantal liters in tank, kilometerstand, dagen tot service en batterijvoltage op je telefoon.
+ Paar data live beschikbaar tijdens het rijden. Eerst ook live olietemperatuur, maar dat hebben die sukkels eruit weten te slopen.
- Zuipt batterij. Houdt telefoon continu awake (Android). Meerdere malen kenbaar gemaakt aan de klantenservice, maar ze lijken er niets van te (willen) begrijpen. Gevolg: ik sluit de app direct af na het rijden. Tijdens het rijden zuipt 'ie ook.
- Rittenregistratie beschikbaar, maar onbetrouwbaar. Gebruik ik zelf niet, maar toch.
- Sommige mensen hebben moeite om elke keer automatisch verbinding te maken met de adapter.

Daarnaast zitten er nog een paar kleine dingen in zoals het zoeken van een dealer, bijhouden van tankbeurten.

Geinig ding, maar voorlopig totaal niet de moeite waard. Dingen als deuren/ramen sluiten, routes doorsturen etc. zit er allemaal niet in en zal ook nooit komen. Het is een BT dongle zonder internetverbinding. Adressen naar navi verzenden kan je wel doen met Here Maps overigens.
Nou dat is duidelijk, de rit naar de dealer voor mij dan persoonlijk niet waard. Ik had gehoopt op wat betrouwbare statistieken e.d. en eventueel wat live informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

1063865 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:03:
[...]

Klopt. Heb tussen deze 3 zitten twijfelen. De A vanwege MBUX, maar kan het uiterlijk maar niet mooi vinden. Ik vond dit zo belangrijk dat ik die eigenlijk vrij snel heb afgestreept.
En C estate en CLA vind ik de CLA SB gewoon mooier...MBUX zou ik zeker willen hebben, maar niet ten koste van bovenstaande.
Rij nu een c350e estate en willen toch wat kleiner. Nog wel overwogen om een C coupe te kiezen. Gezien de acties die lopen, maar daar zaten geen leuke configuraties tussen. En bij zelf samen stelen kwamen we op bedragen uit waar de bijtelling voor ons niet te rechtvaardigen was. 22% van van dik 78k. Bleef nog wel netjes binnen lease budget.

Toen rondje met de A200 gereden. En wij waren toch aangenaam verast. Uiteindelijk de A200 launch edition progressive met alle opties in elkaar geklikt. Deze staat in bestelling. Levertijd is we even domper. Rijassistentie pakket komt eind q3 begin q4 beschikbaar. En deze optie was voor ons wel must have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb je ook de Multibeam LED koplampen of enkel de High Beam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Deze kwam standaard mee bij grootlicht assistent. Onderstaande is onze config zoals besteld.

Premium Pack
DAB+
Burmester
MBUX
Head-up display
Multibeam LED
Rijassistentiepakket
Lederpakket (zwart leer)
360°-camera
Privacy glas
Trekhaak
Multicontourstoelen
Stoelventilatie/-verwarming
Stoelen elektrisch verstelbaar incl. memory
Adaptief onderstel
Bagageruimtepakket
Voorverwarmingsinstallatie
Draadloos laden
Verwarmd stuurwiel
Sierdelen lindehout zwart
Voorbereiding voor digitale voertuigsleutel
Connectiviteitspakket navigatie, smartphone
19 inch vijf-dubbelspaaks

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 10-06-2018 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ziet eruit als een mooie config zo.

Zat voor de gein eens te kijken, AMG Line exterieur kan alleen direct met AMG Line interieur, en dat betekent schaalstoelen.. Why. En je kan amper meer een kleur kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
S_Chief schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:34:

Zat voor de gein eens te kijken, AMG Line exterieur kan alleen direct met AMG Line interieur, en dat betekent schaalstoelen.. Why. En je kan amper meer een kleur kiezen.
Eind dit jaar (oktober/november) komen er enkele kleuren bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

S_Chief schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:34:

Vond de sport stoelen nog niet zo verkeerd zitten voorin. Volgens de eerste dealer kon deze niet gecombineerd worden met stoel ventilatie en elektrisch verstelbaar. Maar toch even naar andere dealer gereden en deze liet zien dat dit te maken had met de bekleding keuze. Zo waren er toch meer mogelijkheden dan wij dachten, maar deze is nog wel beperkt. Alleen jammer dat de achterbank ook in deze sport trend meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Superdaantje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:07:
[...]

Rij nu een c350e estate en willen toch wat kleiner. Nog wel overwogen om een C coupe te kiezen. Gezien de acties die lopen, maar daar zaten geen leuke configuraties tussen. En bij zelf samen stelen kwamen we op bedragen uit waar de bijtelling voor ons niet te rechtvaardigen was. 22% van van dik 78k. Bleef nog wel netjes binnen lease budget.

Toen rondje met de A200 gereden. En wij waren toch aangenaam verast. Uiteindelijk de A200 launch edition progressive met alle opties in elkaar geklikt. Deze staat in bestelling. Levertijd is we even domper. Rijassistentie pakket komt eind q3 begin q4 beschikbaar. En deze optie was voor ons wel must have.
Begrijp me niet verkeerd! Zeker een bomvolle, prima auto! Smaak is zeer persoonlijk maar doet niets af aan de auto ansich! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Hier is het een A200 Business Solution met Plus pakket geworden.
De kleurencombinatie zwart/nevagrijs zag ik trouwens niet helemaal aankomen :D
Brochure:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Y0TihC.png

Configurator:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bjGJ6Nf.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 12-06-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 23:22

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hier eindelijk een leverdatum gekregen! Vanaf eind juli gaat de BMW X3 weg (pool auto) en krijg ik mijn E220D, zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Het was nog even spannend maarrr... werkgever is akkoord met m'n voorstel van de Mercedes A-Klasse! *O*
De configuratie zoals hij wordt:

Mercedes A200 Business Solution AMG 7G-DCT

Kleur: Mountain Grey (Berggrijs)
Velgen: 18" vijf-dubbelspaaks AMG-Line

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1kM3oPx.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZbqU7PG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4yslh2N.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U5jKl8o.png

Paketten:
- AMG Line interieur
- Business Solution AMG exterieur
- Spiegelpakket
- Connectiviteits Smartphone (Apple CarPlay en Android Auto)
- Advantage Pack
- Widescreen Pack (2 x 10" displays)
- Licht- en zicht pakket

Exterieur:
- Privacy glas, zijruiten achter + achterruit
- Panorama schuifdak
- High Performance LED koplampen

Interieur:
- AMG Vloermatten
- Automatische aircoconditioning THERMOTRONIC
- Sportstoelen voor
- Stoelverwarming voor
- DAB+ radio
- Multifunctioneel AMG stuurwiel incl. schakelpeddels

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 13-07-2018 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Straks kan half dit topic een A-meeting gaan houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
S_Chief schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:06:
Straks kan half dit topic een A-meeting gaan houden. :+
I'm in! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-05 20:21
Ik wil komende maanden mijn oude 5-serie (E60) gaan verruilen voor een stuk jonger occasion-model CLA. Persoonlijk hecht ik best veel waarde aan een infotainment-systeem en ik ben best te spreken over Apple Car Play. Heeft iemand ervaring met het retrofitten van Car Play in een Mercedes? De 2014-2015 reeks waarna ik opzoek ben heeft deze optie nog niet af-fabriek.

Ik lees op internet allerlei tegensprekende verhalen. Volgens de een kan het wel en volgens de ander weer alleen onder bepaalde voorwaarden (Command 5.1 is vereist bijv.).
Pagina: 1 2 ... 69 Laatste