• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:00
OogvanHorus schreef op woensdag 9 september 2026 @ 01:00:
Ik ben eerlijk gezegd blij dat het voor geen meter rijd, ieder zijn smaak natuurlijk maar ik vind het potsierlijk dat je zulke velgen onder deze auto doet. :o

Ik zou ze mooi origineel houden, dan rijden ze vaak het beste. En een auto van dit kaliber heeft geen kermis nodig om leuk te zijn.
Gelukkig verschillen smaken. Persoonlijk vind ik het wel aardig staan, helemaal als de auto wat lager ligt. Ieder z'n ding toch? M'n zoon wordt morgen 20 jaar, is nog jong en wil gewoon wat anders. Ik ben ook jong geweest en was niet anders

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 28-09 20:56
Analamoebe schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:17:
[...]

Gelukkig verschillen smaken. Persoonlijk vind ik het wel aardig staan, helemaal als de auto wat lager ligt. Ieder z'n ding toch? M'n zoon wordt morgen 20 jaar, is nog jong en wil gewoon wat anders. Ik ben ook jong geweest en was niet anders
Is de omtrek van de wielen wel hetzelfde gebleven?

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• Analamoebe
Pro-prutser schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:21:
[...]

Is de omtrek van de wielen wel hetzelfde gebleven?
Ik meende van wel ja

• Pro-prutser
  • Laatst online: 28-09 20:56
Meestal wel inderdaad, maar als anders blijkt te zijn dan weet ik niet of het goed is voor de automaat.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• Analamoebe
Pro-prutser schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:26:
[...]

Meestal wel inderdaad, maar als anders blijkt te zijn dan weet ik niet of het goed is voor de automaat.
De wielen/banden combi hebben wel een goedkeuring van de TÜV voor de CLS, dus ik ga er van uit dat dit wel goed zit.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 21:34

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik ben eerlijk gezegd blij dat het voor geen meter rijd, ieder zijn smaak natuurlijk maar ik vind het potsierlijk dat je zulke velgen onder deze auto doet. :o

Ik zou ze mooi origineel houden, dan rijden ze vaak het beste. En een auto van dit kaliber heeft geen kermis nodig om leuk te zijn.
Gelukkig verschillen smaken, ik vind het wel wat hebben dergelijke velgen. Zeker als de auto dan ook nog eens flink lager ligt, dan komen dit soort velgen nog meer tot hun recht. Maarja ik ben wat dat aangaat sowieso een tuner. ;)

Vorig jaar na lang zoeken zelf ook gekozen voor een paar andere velgen onder mijn CLA 45 AMG.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKUiSgXRZ8DkYoHmWFsPsmd_KX8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq9iJqp56LqHivPptsjLG2op.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTNO1DOh1YLAutFZVoptss4QAWA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEWlOV8XS5L9ZeHmaRSwfuG6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97bECpIX0uo0SwvAm8Vb6f0yD9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuaJWuNn7HgzFxbyb8DRGtIk.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik hou van een beetje kleur aan de auto. Jammer genoeg was de CLA niet verkrijgbaar in het prachtige fel blauwe kleur, dan maar een paar brons kleurige velgen eronder zetten. Maat van de velgen is gelijk aan originele velgen, alleen de ET is lager om de remklauwen niet te raken. Ben er zelf heel blij mee, velgen zijn redelijk uniek en vind ze erg gaaf. :)

PSN-ID: Thunder76nl

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:02
Twee delig, of zelfs drie delig?

• thunder8

thunder8

Het lijkt een 2-piece design, maar het is uiteindelijk een single piece wheel. Het is de Concaver CVR8 velg.

• Analamoebe
Na een weekje rijden heeft m'n zoon toch weer andere velgen gehaald en dit staat een stuk beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDzJvo2N32oky85DWWyKaOycTyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBrpPWP7NuJgNpVmOFedOsOB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJAy8tE8GnO3sd4Q8XOP2kWX4Vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yav2d6yuZXHolesL1L3AiPis.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hRQHCrMY6k5Z4_tlaV572eIJU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWD4HtLFTel4SSijJsElSszP.jpg?f=fotoalbum_large

Wederom 20" iets minder concave. 10mm spacers voor en 15 achter, maar dat wordt nog 15 om 25mm.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Analamoebe schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 17:23:
Na een weekje rijden heeft m'n zoon toch weer andere velgen gehaald en dit staat een stuk beter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wederom 20" iets minder concave. 10mm spacers voor en 15 achter, maar dat wordt nog 15 om 25mm.

Smaken verschillen vanzelfsprekend, maar ik vind (lees ik), de verhouding velg+band t.o.v. de wielkast en het gehele aanzicht, toch meer in balans bij deze; thunder8 in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"

Testing, one, two ...

• Analamoebe
hardware-lover schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:37:
[...]

Smaken verschillen vanzelfsprekend, maar ik vind (lees ik), de verhouding velg+band t.o.v. de wielkast en het gehele aanzicht, toch meer in balans bij deze; thunder8 in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"
Is ook een hele andere auto met andere verhoudingen. De CLS van m'n zoon gaat nog wat omlaag, dan ziet het er nog wat anders uit.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Analamoebe schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:50:
[...]

Is ook een hele andere auto met andere verhoudingen. De CLS van m'n zoon gaat nog wat omlaag, dan ziet het er nog wat anders uit.
Ik doelde op het totaalplaatje 😉

Drempels worden geen extra hindernis als ie nog lager komt te liggen?

Testing, one, two ...

• Analamoebe
hardware-lover schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:56:
[...]

Ik doelde op het totaalplaatje 😉

Drempels worden geen extra hindernis als ie nog lager komt te liggen?
Ah so.

Drempels? Doen we hier in Duitsland niet zo veel aan 😉

En de weg naar z'n werk in Nederland is vrij simpel en drempelloos

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58

Eens, onder een CLS horen originele Mercedes velgen imo.
Maar een 19 jarige kan dat nog niet waarderen natuurlijk, die heeft andere ogen/hersenen.
Toen ik 19 was wilde ik ook de grootste en breedste die pastten, alleen reed ik geen CLS maar een kadett.

• Analamoebe
mitsumark schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:13:
[...]

Eens, onder een CLS horen originele Mercedes velgen imo.
Maar een 19 jarige kan dat nog niet waarderen natuurlijk, die heeft andere ogen/hersenen.
Toen ik 19 was wilde ik ook de grootste en breedste die pastten, alleen reed ik geen CLS maar een kadett.
De originele velgen krijgen winterbanden, dus die blijven nog wel deels onder de auto.
Toen ik 19 was reed ik in een Golf 2 Manhatten, tijden veranderen _O-
Als meneer geen automonteur bij MB was, had hij ook echt geen CLS gereden :9

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 16:33

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice! Ziet er goed uit imo! CLS ziet er sowieso sportiever uit dan een C/E/S, en daar passen deze velgen goed bij vind ik.

• thunder8

thunder8

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het model velg is mooier, maar ik zou in de toekomst toch voor een andere kleur kiezen. Je kan zien op de foto's dat de meeste details van de velg wegvallen, omdat ze zwart zijn. Gunmetal zou misschien beter staan. Of ze laten hoogglans verdichten, dan is het net chrome. Dan kan je alsnog met een transparante poedercoat de kleur naar gunmetal halen. :)

• Analamoebe
thunder8 schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:32:
[...]

Het model velg is mooier, maar ik zou in de toekomst toch voor een andere kleur kiezen. Je kan zien op de foto's dat de meeste details van de velg wegvallen, omdat ze zwart zijn. Gunmetal zou misschien beter staan. Of ze laten hoogglans verdichten, dan is het net chrome. Dan kan je alsnog met een transparante poedercoat de kleur naar gunmetal halen. :)
Dat is het nadeel van foto's, dan valt er best veel weg qua details. IRL staat het gewoon supermooi zo. En dit zwart past gewoon perfect bij het Night Paket. Ga je bijvoorbeeld de velgen gunmetal maken, neem je er weer een kleur bij en dat moet je gewoon niet doen imho.
Nee, meneer is afgezien van het verlagen nu echt tevreden, dat moet ik koesteren :P

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:51
Ben nu een tijdje aan het kijken naar een E200 of E400 coupé uit 2017-ish. Hebben jullie nog tips waar op te letten bij deze modellen?

Zucht...

• OogvanHorus
  • Laatst online: 15:37
SgtElPotato schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:23:
Ben nu een tijdje aan het kijken naar een E200 of E400 coupé uit 2017-ish. Hebben jullie nog tips waar op te letten bij deze modellen?
Tsja, waar op te letten. Ik heb zelf een E220D gehad waarvan de led verlichting in het interieur wel eens uitviel. Ook het rechterscherm viel wel eens uit. Verder vond ik het een probleemloze auto (gereden van 70.000-140.000km in anderhalf jaar)

Deze beide types zijn uiteraard niet te vergelijken, ik snap ook niet zo goed de keuze tussen een 4 cilinder E200 of een V6 die kun je bijna niet vergelijken (al zou ik in een E altijd voor een V6 gaan, was voor mij ook de reden om de E220 weg te doen)

Verder zou ik goed opletten welke stoelen je er in wilt, zou ik gaan voor het Burmeister geluidssysteem. In onze E zaten sportstoelen en vond ik ook niet passen bij de auto. En de coupe bij dit model, prachtig maar niet praktisch al weet ik natuurlijk niet hoe je de auto gaat gebruiken.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:51
Deze beide types zijn uiteraard niet te vergelijken, ik snap ook niet zo goed de keuze tussen een 4 cilinder E200 of een V6 die kun je bijna niet vergelijken (al zou ik in een E altijd voor een V6 gaan, was voor mij ook de reden om de E220 weg te doen)

Verder zou ik goed opletten welke stoelen je er in wilt, zou ik gaan voor het Burmeister geluidssysteem. In onze E zaten sportstoelen en vond ik ook niet passen bij de auto. En de coupe bij dit model, prachtig maar niet praktisch al weet ik natuurlijk niet hoe je de auto gaat gebruiken.
Goeie vraag, ik ga ze beide eens testrijden, ben verder geen laagvlieger over de autobahn (niet meer) dus qua vermogen vind ik het minder belangrijk.

Geen kids dus praktisch hoeft ie verder niet te zijn!

Ik zat meer te denken aan technische dingen waar op te letten los van het verversen van bak / motorolie, turbo geratel en dergelijke. Zijn er bepaalde mankementen of problemen.. Net zoals bijvoorbeeld de S65 of N54/55 van BMW bepaalde issues hebben. (MB is een nieuwe wereld haha..)

Zucht...

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:18
OogvanHorus schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:05:
[...]

Eens met de 6 cilinder opmerking, maar ik heb toch ook gekozen voor E200 S212. Later een chip erin gezet waardoor hij nog beter rijdt. Dat is wel iets om rekening mee te houden, 6 cilinder kost meer per maand.

• OogvanHorus
Siedo schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:58:
[...]

Eens met de 6 cilinder opmerking, maar ik heb toch ook gekozen voor E200 S212. Later een chip erin gezet waardoor hij nog beter rijdt. Dat is wel iets om rekening mee te houden, 6 cilinder kost meer per maand.
Dat klopt zeker, maar zeer betrouwbaar en het geluid, de finesse en souplesse kan geen 4 cilinder tegenop. Rijden met een V6 is een zaligheid, rijden met een 4 cilinder noodzaak.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
Vraag een Mercedes C ( W205 ) uit medio 2017.

In de uitvoering C160 met AMG look.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddXceIgNDFKqNlw6SYz53dv3vCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IK8SUIHfrdi06rOEonTxVgu7.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is een 1.6 ( M274.910 ) 4 cil met 129PK.

Is dat een atmosferische motor ? Of met een Turbo of Kompressor ?

En hoezo komt er dan maar 129PK uit...?

Deze ; https://www.descendreauto...g-line/kampen/occ21681150 134.000km ( NAP ) @ €15.250 ( vraagprijs )

Ben wezen kijken lijkt mij een nette wagen ?

[ Voor 31% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 21-09-2026 20:43 ]

• OogvanHorus
WiLLoW_TieN schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:49:

[Afbeelding]

Deze ; https://www.descendreauto...g-line/kampen/occ21681150 134.000km ( NAP ) @ €15.250 ( vraagprijs )

Volgens mij is het een turbomotor die afgeknepen is de C180 is volgens mij dezelfde 4 cilinder die 30pk meer heeft (ongeveer)
Ik heb de C180 diesel gehad (dat was een Renault motor) en vond het een fijne auto om te rijden.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:56
WiLLoW_TieN schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:49:

[Afbeelding]

Wat een geld man... Heb jaren geleden een gelijkaardige C200d 2016 gehad en 3 jaar later (in 2019) verkocht voor 19.000 euro. Ik zou toch geen 15.000 betalen voor een auto van bijna 10 jaar oud.

• WiLLoW_TieN
Schmoove schreef op maandag 21 september 2026 @ 20:56:
[...]

Wat een geld man... Heb jaren geleden een gelijkaardige C200d 2016 gehad en 3 jaar later (in 2019) verkocht voor 19.000 euro. Ik zou toch geen 15.000 betalen voor een auto van bijna 10 jaar oud.
Benzine uitvoeringen zijn altijd 2de hands al duurder geweest dan diesel varianten.

Verder is deze volgens o.a gaspedaal(.nl) juist erg scherp geprijsd ( wellicht o.a door de kleur ) ?

En het is een originele NL auto met onderhoudshistorie en kloppende NAP ?

Nieuwprijs lag kennelijk in 2017 boven de €47K

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
15k voor een 9 jaar oude C160 die redelijk kaal is en een handbak heeft.. Zou dat er nooit voor betalen, ook al zijn de prijzen van tweedehands auto's sterk gestegen.

• Schmoove
S_Chief schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:24:
15k voor een 9 jaar oude C160 die redelijk kaal is en een handbak heeft.. Zou dat er nooit voor betalen, ook al zijn de prijzen van tweedehands auto's sterk gestegen.
Precies, echt een basis model. Standaard speakers, basis infotainmentsysteem, kunstleer als ik het zo zie, handbak. Meer dan 120.000 km op de teller. Meer dan 12.000 zou ik er niet voor geven.

• WiLLoW_TieN
Duidelijk ik weet genoeg ( denk ik ) ?

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 16:33
Waarschijnlijk wou iemand AMG rijden zonder het geld uit te geven.

Prijs kan ik niet oordelen gezien ik niet weet hoe de markt eruit ziet, maar ik zou die auto enkel aanraden als je een auto zoekt voor A naar B (gezien basisuitrusting ten deel), vrijwel nooit in de file staat (handbak), niet sneller dan 130 op de Autobahn (gezien vermogen) maar je wel graag een Mercedes wil.

Heb hiervoor een Passat met 122pk gereden, prima, maar leuk/sportief was het zeker niet.

Vraagje, heeft iemand een filmpje van een W213 hoe de waterafvoer eruit moet zien als die afvoerkanaaltjes voor het water bij het panoramadak schoon zijn? Heb beetje gezocht maar niks gevonden, en lijkt mij dat het water bij mijn panoramadak niet goed genoeg weggaat.

• Schmoove
Gisteren nieuwe C400 opgehaald. Beest van een auto!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXL--GFyRDqZDDdR6slj9AxzZy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgAJzFPIn6eVi81hv02JavcP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afAm5UG_0_Zy_2qVdIMO4Wml-fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGM9ZTHq8eMLaWwpyH6LzXRC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xa0xK6UUYjAt4HC1zS_byBfkPOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5yMkNhAgFfYcfz63e4Ke1hv.jpg?f=fotoalbum_large

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:15
Mooi ding, gefeliciteerd! Ik moet nog wel wennen aan de nieuwe achterlichten bij alle modellen. Normaal gaat dit sneller bij mij als MB fan O+

I don't have dreams, I have goals!!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 19:24
Ik krijg wel heel erg BMW G22 vibes bij die grille

Afbeeldingslocatie: https://thumb.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/BMW_G22_IMG_3567.jpg/960px-BMW_G22_IMG_3567.jpg?utm_source=nl.wikipedia.org&utm_campaign=index&utm_content=thumbnail

• Analamoebe
M'n zoon heeft vanmorgen z'n CLS 30mm voor en achter lager gelegd, dat staat hem een stuk beter.

Nu de wielen beide nog net iets meer naar buiten en dan is het perfect volgens m'n zoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKLCSV1tCh5lHIyjXrGj4jDPjAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJTFNumatP29yciud20Lfhxi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9GzjOsa4hNE7XsEAGgOiR98KKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSHxFo56GhvauKC8hQm2XYB9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-NpjdOcdUYRm8hQSgCKt2nJ-Qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUSRRnzntIUdRKqDS23EmiJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GguBN1e8IBDGHTN4xMeTka-Mnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnm9R76bdwsc20kJPHy7GbI0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRSeV739JU_QiuilUvMp7NPZwKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BV5bIE5yZuZSlNRwlX1XOVsV.jpg?f=fotoalbum_large

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58
Tja, voor mij eerder bewijs dat ik blij ben dat zo weinig tieners toegang hebben tot zo'n auto, en het gros "origineel" rondrijdt.
Vindt de velgen nog wel kunnen, maar de verlaging ziet er niet uit imho.

Ik kan hem meer waarderen als ie er "gewoon" zoiets uitziet: https://meridianmotorco.c...ficiency-wagon-2013-12751

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-09 20:19
Nu nog blauw/rode kameleon folie er op. 😉

• karel-jacobse
Analamoebe schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 17:30:
M'n zoon heeft vanmorgen z'n CLS 30mm voor en achter lager gelegd, dat staat hem een stuk beter.
Is het een schoefset? Of vaste verlagingsveren? In het eerste geval zou ik de 20mm ook eens proberen. Het is nu wel beter, maar volgens mij ligt de waarheid in het midden 8)

• Analamoebe
mitsumark schreef op zondag 27 september 2026 @ 20:52:
Tja, voor mij eerder bewijs dat ik blij ben dat zo weinig tieners toegang hebben tot zo'n auto, en het gros "origineel" rondrijdt.
Vindt de velgen nog wel kunnen, maar de verlaging ziet er niet uit imho.

Ik kan hem meer waarderen als ie er "gewoon" zoiets uitziet: https://meridianmotorco.c...ficiency-wagon-2013-12751
Ieder z'n ding toch? Ik vind persoonlijk de auto zo ook bijna perfect en ik heb inmiddels de 50 al aangetikt ;)
Technofreakz schreef op zondag 27 september 2026 @ 20:55:
Nu nog blauw/rode kameleon folie er op. 😉
Je hebt smaak en wansmaak 8)7
karel-jacobse schreef op zondag 27 september 2026 @ 23:26:
[...]

Is het een schoefset? Of vaste verlagingsveren? In het eerste geval zou ik de 20mm ook eens proberen. Het is nu wel beter, maar volgens mij ligt de waarheid in het midden 8)
H&R verlagingsveren voor, achter heeft hij nieuwe koppelstangen erin gezet in combinatie met het opnieuw calibreren van de airmatic. 20mm heeft hij wel geprobeerd op de brug, maar dat vond hij net niet diep genoeg.

• karel-jacobse
Analamoebe schreef op maandag 28 september 2026 @ 07:54:

H&R verlagingsveren voor, achter heeft hij nieuwe koppelstangen erin gezet in combinatie met het opnieuw calibreren van de airmatic. 20mm heeft hij wel geprobeerd op de brug, maar dat vond hij net niet diep genoeg.
oh nou als hij tevreden is dan is het goed toch
Pagina: 1 ... 72 73 Laatste