Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-07 11:05

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Charlie_Root schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:54:
[...]

Prachtige auto! Ik had hiervoor ook de E klasse maar op dringend verzoek thuis een maatje kleiner gaan rijden (c350e). Hoewel de C een prima auto is, een wereld van verschil met de E klasse.. :X
Wat mij vooral altijd opvalt (want vorige keer ook naar de C gekeken en dit keer ook) is dat het qua prijs niet eens echt voordeliger is als je met de opties aan de gang gaat. Dat zie je hier ook in het topic als men een wat meer aangeklede A heeft. Dingen als led verlichting is standaard in de E en optie in de C enzo.

Heb wel hetzelfde nadeel, woon in de binnenstad en de vorige E had in 18maanden 4x een bumperschade (1x een briefje :(). Hij is breed waardoor men met fileparkeren net de hoek meeneemt. Nu we weer een nieuwe hebben heb ik dit keer een garage gehuurd. Zonde van het geld, maar met de vorige E reed ik eigenlijk altijd wel met een flinke schade :'(

[Voor 3% gewijzigd door swtimmer op 07-07-2020 09:13]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-07 17:35
Ik begrijp je probleem. Vooral omdat ik een vrouw heb die het een sport vindt om overal tussen te kunnen parkeren :+

En dan hadden wij zelf, en de buurman, ook nog een trekhaak _/-\o_

Maar geen krasjes hoor, deed ze keurig.

PS3 PSN: FDK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:48
fdkuyper schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:23:
Ik begrijp je probleem. Vooral omdat ik een vrouw heb die het een sport vindt om overal tussen te kunnen parkeren :+

[Afbeelding]

En dan hadden wij zelf, en de buurman, ook nog een trekhaak _/-\o_

Maar geen krasjes hoor, deed ze keurig.
die zijn zeldzaam :P die van mij rijdt gewoon een blok verder en gooit hem voor de deur en de sleutel naar mij toe

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:57

Rivanov

Apple freak

Er is een nieuwe Mercedes Me app beschikbaar voor iPhone.
Mercedes Me 2020 heet deze app.

https://apps.apple.com/nl/app/mercedes-me-2020/id1487652920

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• p3pp3rb0x
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-07 17:12
Da's toevallig! Het viel mij letterlijk zojuist ook op voor Android. Toen ik het hier wilde posten zag ik het bericht hierboven.

Mercedes Me 2020
https://play.google.com/s...is.mercedesme.ece.android

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zitten alle functies hier nu al in? Of moeten we beide apps behouden? Het lijkt alsof het user-profile gebeuren nu helemaal weg is?! Helaas ook nog steeds geen echte trip history/overzicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fdkuyper
Leuk, nieuwe app!

Maar zo te zien ontbreekt er bij voertuigstatus nog het een en ander in de nieuwe app. Wat ik wel in de oude en niet in de nieuwe zie:
  • Remvoeringen
  • Remvloeistoef
  • Accu
  • Koelmiddel
  • Ruitensproeiervloeistof
  • Handrem
Niet allemaal even belangrijk misschien, maar ook geen reden om weg te laten lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:52
fdkuyper schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:36:
Leuk, nieuwe app!

Maar zo te zien ontbreekt er bij voertuigstatus nog het een en ander in de nieuwe app. Wat ik wel in de oude en niet in de nieuwe zie:
  • Remvoeringen
  • Remvloeistoef
  • Accu
  • Koelmiddel
  • Ruitensproeiervloeistof
  • Handrem
Niet allemaal even belangrijk misschien, maar ook geen reden om weg te laten lijkt me.
Ik mis alleen de remvoeringen en handrem. De overige staan bij bij in het service menu.
en de Service App en Store App werken nu ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fdkuyper
[...]
Ik mis alleen de remvoeringen en handrem. De overige staan bij bij in het service menu.
en de Service App en Store App werken nu ook.
Je hebt gelijk, ik zie het nu ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15-07 07:06
wd200 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:50:
[...]

die zijn zeldzaam :P die van mij rijdt gewoon een blok verder en gooit hem voor de deur en de sleutel naar mij toe
Die van mij belt als ze voor de deur staat, of ik even wil helpen 8)7

PVoutput | Blog | Smokeping | The cause of the problem is: Your modem doesn't speak English.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
Charlie_Root schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:15:
[...]

Die van mij belt als ze voor de deur staat, of ik even wil helpen 8)7
beter dat dan een deuk :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-07 13:47
Rivanov schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:56:
Er is een nieuwe Mercedes Me app beschikbaar voor iPhone.
Mercedes Me 2020 heet deze app.

https://apps.apple.com/nl/app/mercedes-me-2020/id1487652920
Heee! Deze app is een stuk beter. Kan nu ook m’n ramen en m’n panorama dak open/dicht doen! Heel blij mee

Honda CBR 600 RR 2009 | Mercedes-Benz CLA 2020

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Dat waren 2 mooie weken..... de hele zijkant is meegenomen met een paar flinke deuken in de deuren. Zucht.

• Redondo1982
  • Laatst online: 21:12
swtimmer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:36:
Dat waren 2 mooie weken..... de hele zijkant is meegenomen met een paar flinke deuken in de deuren. Zucht.

[Afbeelding]
Dat is flink balen; gelijk de zin eraf. Ook nog eens een drama kleur om te laten herstellen. :(

I don't have dreams, I have goals!!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Dat is flink balen; gelijk de zin eraf. Ook nog eens een drama kleur om te laten herstellen. :(
Ze had eigenlijk willen doorrijden want "het viel wel mee". Zal denk een dure worden want de krassen zijn echt van voor tot achter + beide deuren gedeukt.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Zou mij niets verbazen als je zo 5k schade te pakken hebt.. Ontzettend zonde.

En dat bagatelliseren vind ik zo kansloos. :r

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:18

GS88

π raat

Zuur! Ik had laatst een kras over mijn spiegelkap, en een briefje tussen mijn voorruit met 7 nr.'s van een 06-nr. :')

Rotterdam

• InterCC
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:43
Dat is bijzonder vervelend zeg! Hopelijk kan het goed hersteld worden, maar met name bij een mooie net nieuwe auto is het een bijzonder vervelende situatie!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
@swtimmer Eerste topic waar ik aan moest denken: Wat te doen tegen mensen die tegen mijn auto aanrijden

Echt zuur. Als ik de omgeving goed inschat is het ook wel een buurt waar regelmatig wel eens auto's beschadigd raken door fietsers of auto's die net iets te kort langs je auto rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:38
Voor degene met interesse in de nieuwe MBUX 2021:

Mercedes MBUX infotainment for the 2021 Mercedes S-Class

• Robinho96
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10-07 23:39
swtimmer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:36:

[Afbeelding]
Heel zuur... Soms vraag ik mij af waar sommige mensen hun rijbewijs gehaald hebben. :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Admiral Freebee schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:58:
@swtimmer Eerste topic waar ik aan moest denken: Wat te doen tegen mensen die tegen mijn auto aanrijden

Echt zuur. Als ik de omgeving goed inschat is het ook wel een buurt waar regelmatig wel eens auto's beschadigd raken door fietsers of auto's die net iets te kort langs je auto rijden.
Het probleem deze week zijn de Wazers. Er zijn werkzaamheden aan de singel/ring van Antwerpen en men denkt sneller te zijn door onze buurt te crossen. In dit geval, niet wachten op elkaar en denken dat ze wel met zijn 2e tussen de autos passen - niet dus. Begin augustus krijg ik de sleutel van de garage in de buurt.
Heel zuur... Soms vraag ik mij af waar sommige mensen hun rijbewijs gehaald hebben. :X
Ik mag het niet zeggen, maar het was ook heel duidelijk toen ze weg reed dat dit niet de eerste keer was. Geen gevoel voor de drukke stad.

[Voor 14% gewijzigd door swtimmer op 08-07-2020 15:25]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:47
S_Chief schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:16:
Zou mij niets verbazen als je zo 5k schade te pakken hebt.. Ontzettend zonde.

En dat bagatelliseren vind ik zo kansloos. :r
Een mat kleur, 2 deuren en voor/achterscherm. Met 5k zou je er nog heel goed vanaf komen.

Woont in Helsinki

• HeepH
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14-07 23:08

HeepH

Dope Rapper

wd200 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:15:
Ik ga niet actief filmpjes terug krijgen maar ik zal het wel aanzetten voor stel dat :)

Er zijn hier nog geen mensen met een A limousine toch ?
Jawel hoor! Ik was 1 van de eerste in NL. Digitaalwit met custom bruin leren interieur. Als hij weer gepoetst is zal ik eens foto's maken!

Heb net zitten spelen met de nieuwe APP en alle features. Ik raad iedereen aan HIER in te loggen en te kijken of je wel alles wat je gekocht hebt ook daadwerkelijk enabled hebt. For some reason stond de weersinformatie bij mij disabled...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipCl
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 23:39

• Redondo1982
Ja, bizar. Hopelijk komt dit stuur snel in andere modellen dmv modeljaar-update. Anders heb je alweer het gevoel achter te lopen. In de E-facelift zit ie immers ook al.

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13-07 18:30

epic_gram

undercover moderator

ik vind dat interieur eigenlijk niet passen in een zakelijke high end auto. Daar horen gewoon klassieke klokken in te zitten en niet van die schreeuwerige toeters en bellen...

Dus ik stap morgen weer vertrouwd in mijn hyundai :P

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• PhilipCl
epic_gram schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:54:
ik vind dat interieur eigenlijk niet passen in een zakelijke high end auto. Daar horen gewoon klassieke klokken in te zitten en niet van die schreeuwerige toeters en bellen...

Dus ik stap morgen weer vertrouwd in mijn hyundai :P
Hier verschillen we dan van mening, ik vind dat juist wel passen! Mocht ik het budget hebben, ik zou het wel weten, ik bestelde er nu al ene.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13-07 18:30

epic_gram

undercover moderator

ik vind het wel heel goed dat ze durven, de s-klasse is toch de benchmark (boven audi en bmw). Ze hebben dat sterke imago te verliezen en daarom erg stoer om zo rigoureus het interieur om te bouwen.

Gevalletje love it or hate it. Er zijn al genoeg saaie (vw) auto's die veiligheidshalve generatie op generatie exact hetzelfde zijn.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wd200
Ik kwam nog een leuk speeltje tegen bij de MB dealer, wat is zo een ding toch gruwelijk dik

ik vind die grill vooral heel dik maar het voelt nog een beetje sjonny om die op de 180 te zetten (dan uiteraard zonder AMG Logo want he is geen echte AMG)

[Voor 16% gewijzigd door wd200 op 09-07-2020 08:10]

• Redondo1982
wd200 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:57:
Ik kwam nog een leuk speeltje tegen bij de MB dealer, wat is zo een ding toch gruwelijk dik

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik vind die grill vooral heel dik maar het voelt nog een beetje sjonny om die op de 180 te zetten (dan uiteraard zonder AMG Logo want he is geen echte AMG)

[Afbeelding]
Het is gewoon Sjonny als je dat doet haha. Ik heb er ook vaak aan gedacht, omdat het de auto visueel mooier maakt. Maar het is voorbestemd aan een AMG, dus dan houden we dat ook maar zo.

• S_Chief
  • Niet online
En de originele AMG panamericana grille past er vziw ook niet in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:22

Aight!

'A toy robot...'

Ik had het ook al gezegd in het show je autotopic, maar ik mag me nu ook nog Mercedes rijder noemen. Ik heb sinds kort een E200 gekocht uit 2005. Wat een fijne auto is dat zeg :D Rijdt echt als een malle, had ik veel eerder moeten doen ;-)

Nu ben ik een beetje aan het googlen geweest, maar om bepaalde dingen te unlocken heb je eventueel star diagnose nodig. Is er iemand regio Brabant die dat heeft? En wat kan ik dan allemaal unlocken weet iemand dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
Aight! schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:30:
Ik had het ook al gezegd in het show je autotopic, maar ik mag me nu ook nog Mercedes rijder noemen. Ik heb sinds kort een E200 gekocht uit 2005. Wat een fijne auto is dat zeg :D Rijdt echt als een malle, had ik veel eerder moeten doen ;-)

[Afbeelding]

Nu ben ik een beetje aan het googlen geweest, maar om bepaalde dingen te unlocken heb je eventueel star diagnose nodig. Is er iemand regio Brabant die dat heeft? En wat kan ik dan allemaal unlocken weet iemand dat?
Regio Brabant moet je naar Rotgans Carsolutions in Waalwijk.

Heerlijke auto dit ja. Gefeliciteerd!

[Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 09-07-2020 21:51]

• InterCC
PhilipCl schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:51:
[...]

@InterCC gisteren mail met nummerplaat ontvangen, morgen zijn documenten bij dealer, dan nog keuring van trekhaak, en kan ik de auto eindelijk in ontvangst nemen, dus ergens volgende week. *O*
Heeft de dealer ondertussen al aangegeven wanneer je de auto volgende week kan verwachten?

• PhilipCl
InterCC schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:00:
[...]

Heeft de dealer ondertussen al aangegeven wanneer je de auto volgende week kan verwachten?
Nog niet. De nummerplaat en alle documenten zijn ontvangen door de dealer, echter de afspraak met keuring is nog niet geweten ... morgen weet ik hopelijk meer. Maar zou voor einde van de week moeten lukken, dus uiterlijk 17 juli.

[Voor 9% gewijzigd door PhilipCl op 09-07-2020 23:24]

• PhilipCl
Vraagje: klopt het dat het MBUX systeem niet geüpgraded kan worden. In een Facebook Mercedes EQC groep deelde iemand dat mee, die heeft een EQC van voor April 2020 en mist een feature die wel beschikbaar is op de MBUX versie voor de modellen van productie na april 2020. Zijn dealer vertelde dat een upgrade niet mogelijk is. Weet iemand hier meer over?

• S_Chief
  • Niet online
Dat zou kunnen. Er zijn periodiek ook wijzigingen in de hardware (die op het eerste oog niet zichtbaar zijn) waardoor de ene auto (later) meer kan dan de andere.

• Redondo1982
S_Chief schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:59:
Dat zou kunnen. Er zijn periodiek ook wijzigingen in de hardware (die op het eerste oog niet zichtbaar zijn) waardoor de ene auto (later) meer kan dan de andere.
Logisch ook, zo werkt het overal. De ene iPhone is ook de andere niet.

• PhilipCl
Redondo1982 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Logisch ook, zo werkt het overal. De ene iPhone is ook de andere niet.
Dus jij krijgt nooit een update voor je iPhone, wat ben ik blij een Samsung te hebben!

• Intelligo
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:07:
Vraagje: klopt het dat het MBUX systeem niet geüpgraded kan worden. In een Facebook Mercedes EQC groep deelde iemand dat mee, die heeft een EQC van voor April 2020 en mist een feature die wel beschikbaar is op de MBUX versie voor de modellen van productie na april 2020. Zijn dealer vertelde dat een upgrade niet mogelijk is. Weet iemand hier meer over?
Natuurlijk krijg je wel updates, maar zodra er een hardwarematige upgrade is, dan niet. Je kan een iPhone/Samsung whatever wel updaten van OS versie x naar y, maar niet van model 8 naar 9.

Woont in Helsinki

• Redondo1982
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:00:
[...]

Dus jij krijgt nooit een update voor je iPhone, wat ben ik blij een Samsung te hebben!
Ik heb het over de hardware, jij over de software. Ook MBUX zal weleens een hardware verbetering krijgen. Of dacht jij echt dat het voor altijd hetzelfde systeem bleef? Zou wel schandalig zijn, niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipCl
Intelligo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Natuurlijk krijg je wel updates, maar zodra er een hardwarematige upgrade is, dan niet. Je kan een iPhone/Samsung whatever wel updaten van OS versie x naar y, maar niet van model 8 naar 9.
Dat klopt maar in dit specifieke geval gaat het over een recent op de markt gebracht model van Mercedes, de EQC, en blijkbaar ligt er al een beperking op de upgrade van de MBUX, die persoon kreeg te horen dat een nieuwe versie van MBUX niet kan. Dit is niet wat ik verwacht.

• juwlez
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:05
Ik zag dat er een nieuwe Mercedes Me app is, eindelijk. Maar hoe updaten jullie de software van het MBUX systeem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

juwlez schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:58:
Ik zag dat er een nieuwe Mercedes Me app is, eindelijk. Maar hoe updaten jullie de software van het MBUX systeem?
Gebeurt OTA.

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15-07 10:15
Zijn de mensen met een A klasse (de nieuwe vanaf 2018) nog tevreden?
Ik wil eentje uit bj 2019 kopen over anderhalf jaar (pfff duurt te lang).

Een A200 met AMG pakketje het liefst.

Zijn er ook opties die jullie kunnen adviseren? Ik ben alvast aan het sparen vandaar dat ik aan het nu aan het rondkijken ben.

Dan is de A klasse van 2019 al 3 jaar oud. Genoeg bijtelling van afgegaan om het goedkoop in te kopen.

• Intelligo
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Dat klopt maar in dit specifieke geval gaat het over een recent op de markt gebracht model van Mercedes, de EQC, en blijkbaar ligt er al een beperking op de upgrade van de MBUX, die persoon kreeg te horen dat een nieuwe versie van MBUX niet kan. Dit is niet wat ik verwacht.
Dus je krijgt precies wat je gekocht hebt, maar je bent boos dat mensen die de auto later kopen andere hardware krijgen dan jij.

Okay. Ieder zn meug.

Woont in Helsinki

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

ThaddeusX schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:24:
Zijn de mensen met een A klasse (de nieuwe vanaf 2018) nog tevreden?
Ik wil eentje uit bj 2019 kopen over anderhalf jaar (pfff duurt te lang).

Een A200 met AMG pakketje het liefst.

Zijn er ook opties die jullie kunnen adviseren? Ik ben alvast aan het sparen vandaar dat ik aan het nu aan het rondkijken ben.

Dan is de A klasse van 2019 al 3 jaar oud. Genoeg bijtelling van afgegaan om het goedkoop in te kopen.
Ja hoor, ben nog meer dan tevreden. Rij de A200 Business Solution AMG Line (automaat) nu sinds september 2018.
Stoor me eigenlijk enkel aan de actieve lane-assist en de 4:3 CarPlay op het 10,25" MBUX scherm.

Maar qua rijden is het nog steeds top en stap keer op keer met een smile in. Blijft gewoon een prachtige auto om te zien. :)

• nzmsh
  • Laatst online: 15-07 17:02
Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Ja hoor, ben nog meer dan tevreden. Rij de A200 Business Solution AMG Line (automaat) nu sinds september 2018.
Stoor me eigenlijk enkel aan de actieve lane-assist en de 4:3 CarPlay op het 10,25" MBUX scherm.

Maar qua rijden is het nog steeds top en stap keer op keer met een smile in. Blijft gewoon een prachtige auto om te zien. :)
Ik rij de A180 Business Solution AMG Line (automaat) sinds januari 2020. Ik sluit mij volledig aan bij @Rivanov ,

De actieve lane assist is soms niet fijn. Vooral als je (soms) verplicht een beetje van de verdrijvingsvlak moet gebruiken om in te voegen (gek he), of dat je tijdelijke gele lijnen moet volgen op de weg i.p.v de witte.
De CarPlay weergave is echt ruk. Ik gebruik CarPlay dan ook niet echt.

Het comfort, mooie design / afwerking zorgen er wel voor dat ik er nog steeds van geniet.

• ThaddeusX
Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Klinkt super :)

Kan je de lane assist niet uitschakelen dan?

• PhilipCl
Intelligo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Dus je krijgt precies wat je gekocht hebt, maar je bent boos dat mensen die de auto later kopen andere hardware krijgen dan jij.

Okay. Ieder zn meug.
Ik heb het over de software! En ik had niet verwacht dat een auto die in maart 2020 gemaakt wordt niet de mogelijkheden heeft van een auto die in april 2020 gemaakt wordt, ik moet mijn geen zorgen maken, de mijne is in juni gemaakt. Ik vind dat sneu voor die persoon die het mij vertelde.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

ThaddeusX schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:59:
[...]

Klinkt super :)

Kan je de lane assist niet uitschakelen dan?
Jawel, maar dat moet je voorafgaand aan iedere rit uitschakelen. Dit werkt niet permanent.

• PhilipCl
nzmsh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:13:
[...]

De actieve lane assist is soms niet fijn. Vooral als je (soms) verplicht een beetje van de verdrijvingsvlak moet gebruiken om in te voegen (gek he) ...
Als je richtingaanwijzer aanstaat doet die dat toch niet dacht ik.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:47:
[...]

Klopt, maar die 'vergeet' je wel eens.

• ThaddeusX
Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:21:
[...]

Jawel, maar dat moet je voorafgaand aan iedere rit uitschakelen. Dit werkt niet permanent.
Oei 😮 dat is wel een beetje jammer!
Achja first world problems :)

• PhilipCl
Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Klopt, maar die 'vergeet' je wel eens.
Dus eigenlijk werkt het systeem zoals bedoeld ...

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Dus eigenlijk werkt het systeem zoals bedoeld ...
Nee, want in plaats van dat hij enkel een beetje tegenstuurt, grijpt het systeem asociaal hard in en remt je auto ook fiks af. Wat tot gevaarlijke situaties kan leiden.

• Intelligo
Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:12:
[...]

Nee, want in plaats van dat hij enkel een beetje tegenstuurt, grijpt het systeem asociaal hard in en remt je auto ook fiks af. Wat tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Eens! Ik werd v.d. week in een smal straatje waar je elkaar amper kan passeren keihard tegengewerkt door de lane assist. Resultaat - bijna een neus op neus botsing.

Zodra je BUITEN het std randstad-woon-werkverkeer rijdt, is de lane assist voor mij 10x gevaarlijker dan wat het oplevert.

Voor mij is het is het nu standaard geworden om het voor elke rit uit te zetten en als ik de keus heb, komt het er bij mij absoluut NOOIT meer in.

Technologische achteruitgang. Ik overweeg de camera af te plakken zodat ik er vanaf ben, maar dan mis ik ook de herkenning van snelheidsborden.

Hoop dat iemand snel dat systeem toegankelijk maakt voor custom instellingen

[Voor 11% gewijzigd door Intelligo op 10-07-2020 20:20]

Woont in Helsinki

• Intelligo
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:20:
[...]

Ik heb het over de software! En ik had niet verwacht dat een auto die in maart 2020 gemaakt wordt niet de mogelijkheden heeft van een auto die in april 2020 gemaakt wordt, ik moet mijn geen zorgen maken, de mijne is in juni gemaakt. Ik vind dat sneu voor die persoon die het mij vertelde.
De softwareupdates krijg je wel. Enkel de hardwareupdates niet. Of kan je me een voorbeeld geven van een softwareupdate die je niet krijgt?

Punt is denk ik dat je de essentie van updates een beetje mist. In welke 2 maanden is het wel acceptabel dan? Er is altijd een moment dat oud niet en nieuw wel bestaat. En MBUX is niet EQC only. Dus het hoeft niet samen te gaan met verdere model upgrades.

Kijk naar de nieuwe E. Das gewoon de ouwe maar met MBUX interieurupgrade.

[Voor 23% gewijzigd door Intelligo op 10-07-2020 20:23]

Woont in Helsinki

• wd200
Intelligo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Voor mij is het is het nu standaard geworden om het voor elke rit uit te zetten en als ik de keus heb, komt het er bij mij absoluut NOOIT meer in.
Zou die specifieke camera “uit” te zetten zijn?
Welke is het in de voorruit ?

Het trillen vind ik wel prima ,maar dat remmen ... |:(

[Voor 11% gewijzigd door wd200 op 10-07-2020 20:32]

• PhilipCl
Intelligo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:22:
[...]

De softwareupdates krijg je wel. Enkel de hardwareupdates niet. Of kan je me een voorbeeld geven van een softwareupdate die je niet krijgt?

Punt is denk ik dat je de essentie van updates een beetje mist. In welke 2 maanden is het wel acceptabel dan? Er is altijd een moment dat oud niet en nieuw wel bestaat. En MBUX is niet EQC only. Dus het hoeft niet samen te gaan met verdere model upgrades.

Kijk naar de nieuwe E. Das gewoon de ouwe maar met MBUX interieurupgrade.
Het gaat niet over mij.

Maar dit is waarover het gaat. In het instrumentcluster display kan men de navigatie laten tonen over de volle breedte, wel dat kan vanaf productiemodel april 2020, bij de modellen daarvoor kan dat blijkbaar niet en een upgrade zou niet mogelijk zijn. Ik hoop dat ik duidelijk ben.

• PhilipCl
Intelligo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Eens! Ik werd v.d. week in een smal straatje waar je elkaar amper kan passeren keihard tegengewerkt door de lane assist. Resultaat - bijna een neus op neus botsing.

Zodra je BUITEN het std randstad-woon-werkverkeer rijdt, is de lane assist voor mij 10x gevaarlijker dan wat het oplevert.

Technologische achteruitgang. Ik overweeg de camera af te plakken zodat ik er vanaf ben, maar dan mis ik ook de herkenning van snelheidsborden.

Hoop dat iemand snel dat systeem toegankelijk maakt voor custom instellingen
Nu maak je mij nieuwsgierig natuurlijk, maandag of dinsdag mag ik mijne nieuwe EQC gaan in ontvangst nemen, ik ga dit is uittesten. Ik moet wel toegeven dat ik tijdens de testrit paar keer verschoot van het bijsturen, en dat was nogal fel, maar ook nieuw voor mij, dus wat wennen dacht ik. Richtingaanwijzer lijkt wel een must!

• Intelligo
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:35:
[...]

Nu maak je mij nieuwsgierig natuurlijk, maandag of dinsdag mag ik mijne nieuwe EQC gaan in ontvangst nemen, ik ga dit is uittesten. Ik moet wel toegeven dat ik tijdens de testrit paar keer verschoot van het bijsturen, en dat was nogal fel, maar ook nieuw voor mij, dus wat wennen dacht ik. Richtingaanwijzer lijkt wel een must!
Inderdaad - richting aanwijzen is een must. Maar er zijn ook zat situaties waar dat dus geen must is, maar Lane Assist je er wel toe dwingt. Wie gebruikt er nu zijn richtingaanwijzer om in een smal landweggetje elkaar te laten passeren?

Dat hebben ze bij Mercedes OF gemist, OF het is het risico t.o.v. de stads-kilometers blijkbaar waard. Ik gok dat laatste.

Woont in Helsinki

• Intelligo
wd200 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:29:
[...]

Zou die specifieke camera “uit” te zetten zijn?
Welke is het in de voorruit ?

Het trillen vind ik wel prima ,maar dat remmen ... |:(
Je kan hem uitzetten met duct-tape :+ Maar dan mis je dus ook andere functies.

Woont in Helsinki

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Intelligo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Inderdaad - richting aanwijzen is een must. Maar er zijn ook zat situaties waar dat dus geen must is, maar Lane Assist je er wel toe dwingt. Wie gebruikt er nu zijn richtingaanwijzer om in een smal landweggetje elkaar te laten passeren?

Dat hebben ze bij Mercedes OF gemist, OF het is het risico t.o.v. de stads-kilometers blijkbaar waard. Ik gok dat laatste.
Ik rij in omgeving Oosterhout (NB) en heb zelden dat er wordt ingegrepen bij landweggetjes.... (ja als ik daadwerkelijk dat streepje over wilt... met 60+ iemand krap passeren is misschien niet zo handig...)

Ook op de snelweg is het zo goed als weg, vooral in het begin was het drama, toch leer je de auto beter op de weg te houden :P #doelbereikt? :+

[Voor 7% gewijzigd door KRGT op 10-07-2020 20:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipCl
Intelligo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Wie rijdt er nu sneller dan 60 in een smalle landweg wanneer er een tegenligger aankomt. Oplossing, blijf onder de 60 en het systeem is niet actief, probleem opgelost!

• nzmsh
  • Laatst online: 15-07 17:02
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:47:
[...]

Wat je zegt klopt. Zelf ben ik het type die 'netjes' de richting telkens aangeeft, wellicht omdat ik niet heel lang m'n rijbewijs heb :P

Maar waar de lane assist dus in mijn ogen te kort schiet is dat als er wegwerkzaamheden zijn en op de snelweg de rijbanen zijn aangegeven met gele strepen die over de witte lijnen gaat heeft het weinig zin om de richtingaanwijzer te gebruiken, omdat ik niet van baan wil wisselen. Dit zou andere bestuurders een verkeerd beeld geven en misschien juist voor gevaar zorgen.

• InterCC
Intelligo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Okay. Ieder zn meug.
Een auto die nog geen jaar op de markt is en nu al andere hardware heeft (wat niet per sé raar is), waardoor de software update nu al beperkt mag toch wel opmerkelijk genoemd worden. Als bepaalde hardware software updates voor aankomende jaren beperkt dan is navragen en die situatie vervelend vinden naar mijn mening erg logisch.

• PhilipCl
InterCC schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:23:
[...]

Een auto die nog geen jaar op de markt is en nu al andere hardware heeft (wat niet per sé raar is), waardoor de software update nu al beperkt mag toch wel opmerkelijk genoemd worden. Als bepaalde hardware software updates voor aankomende jaren beperkt dan is navragen en die situatie vervelend vinden naar mijn mening erg logisch.
@InterCC
Wel dat is ook wat ik denk, of de dealer heeft geen zin die upgrade uit te voeren, of heeft er de kennis niet voor. Ik ga dat is navragen. Wil daar wel het fijne van weten.

En mijn auto is vandaag gekeurd, waarschijnlijk maandag afhalen *O*

• Intelligo
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Wie rijdt er nu sneller dan 60 in een smalle landweg wanneer er een tegenligger aankomt. Oplossing, blijf onder de 60 en het systeem is niet actief, probleem opgelost!
Tja. Dat werkt in jou omgeving dus prima, maar ik woon in Finland waar je x keer de oppervlakte van BE/NL hebt en maar 5mil inwoners. Dan is de rijstijl en situatie ineens heel anders.

Ben momenteel op "eurotrip" en ben echt veel situaties tegengekomen waar de lane assist echt mega in de weg zat en hij echt uit moest.

Daarom ook - buiten de randstad-naar-werk mensen is dat systeem echt averechts.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De kogel is door de kerk: de B180 business solution is besteld als vervanger voor mijn vorige B-klasse :) de perikelen van de lane assist zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
Admiral Freebee schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:30:
De kogel is door de kerk: de B180 business solution is besteld als vervanger voor mijn vorige B-klasse :) de perikelen van de lane assist zien we dan wel weer.
Gefeli :) Dat lane assist probleem heb je overigens met bijna alle moderne autos. Niet enkel Mercedes.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InterCC
Gefeliciteerd met de bestelling en het vooruitzicht van een mooie nieuwe auto! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ach, laat dat vooral je pret niet bederven. Die nieuwe B-klasse is hartstikke geslaagd. d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:55
Vorige week een weekje met een B180d gereden als vervangwagen van mijn C180d die het slachtoffer was van een hit en run (zie eerder). MBUX is erg leuk, wagen rijdt ook als de tierelier en kan goed mee in het verkeer, echt een plezier om mee te rijden.

Betreft lane assist, zo'n zachte trilling bij een onderbroken lijn kan ik wel waarderen, het remmaneuver en de ruk aan het stuur bij een volle lijn minder :X Dus die lane assist ging de volgende ritjes maar weer uit :> :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15-07 13:25
Ik heb vorige week mijn CLA 180 mogen ophalen. Leuk ding! Heb een enkele keer last gehad van de aggressieve lane assist maar nog niet voldoende om hem nu al echt uit te zetten. (MBUX Fresh Up 2). Je schrikt er wel wat van maar nog niet een gevaarlijke situatie gehad.

Verder wel echt merkbaar dat het geluidssysteem (Advanced Sound System) aanzienlijk beter word met de achterbank naar beneden. Ziet er wat raar uit. Ik ben van plan een afspraak te maken bij Schut Car Systems om de speakers maar te laten vervangen. Ik vond het geluid van de Renault Megane Bose edition toch wel echt beter.

Nu maar wat kiekjes:

[Voor 9% gewijzigd door xBytez op 13-07-2020 14:06]

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
xBytez schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:05:
Ik heb vorige week mijn CLA 180 mogen ophalen. Leuk ding! Heb een enkele keer last gehad van de aggressieve lane assist maar nog niet voldoende om hem nu al echt uit te zetten. (MBUX Fresh Up 2). Je schrikt er wel wat van maar nog niet een gevaarlijke situatie gehad.

Verder wel echt merkbaar dat het geluidssysteem (Advanced Sound System) aanzienlijk beter word met de achterbank naar beneden. Ziet er wat raar uit. Ik ben van plan een afspraak te maken bij Schut Car Systems om de speakers maar te laten vervangen. Ik vond het geluid van de Renault Megane Bose edition toch wel echt beter.

Nu maar wat kiekjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Welkom bij de club! Goed om te zien dat er ook mensen zijn die de Progressive uitvoering kiezen ;)
Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15-07 13:25
GilbertvH schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Nice! Welkom bij de club! Goed om te zien dat er ook mensen zijn die de Progressive uitvoering kiezen ;)
Veel fijne en veilige kilometers gewenst!
Thanks! Jazeker, AMG-line pakket was érg leuk maar net wat veel om er nog bij te doen. Het is de Business Solution Luxury met Premium Plus erop. Komt goed! Plusje voor je review van de CLA 200 Shooting Brake, wel wat van geleerd voordat ik deze kon ophalen.

• genialegek
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22:02

Nu maar wat kiekjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mooi! Progressive vind ik ook mooier dan AMG-stylingpakket.

• trinity999
genialegek schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:28:
[...]

Mooi! Progressive vind ik ook mooier dan AMG-stylingpakket.
Het is een mooie auto.
Het is maar goed dat er over smaak niet te twisten valt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InterCC
Ik heb vorige week mijn CLA 180 mogen ophalen.
Mooie auto en mooie configuratie. Gefeliciteerd!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Intelligo
Zotte boel met dat Advanced Sound System inderdaad, kom eigenlijk alleen tot zn recht met de achterbank (deels) plat.

Die van mij is inmiddels goed verdwaald. 12000km na 3 maanden :+ Met "remote work".

[Voor 65% gewijzigd door Intelligo op 14-07-2020 20:13]

Woont in Helsinki

• Asgaro
  • Laatst online: 20:26
Intelligo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:10:
Zotte boel met dat Advanced Sound System inderdaad, kom eigenlijk alleen tot zn recht met de achterbank (deels) plat.

Die van mij is inmiddels goed verdwaald. 12000km na 3 maanden :+ Met "remote work".

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je gaat op road trip en werkt dan remote op mooie locaties?

Hmm, dat is nog een idee voor mijn lijstje >:) Begin augustus wordt namelijk mijn Mercedes verwacht en ik zocht al naar leuke ideeën om met de wagen te rijden in deze tijd van corona die nog niet achter ons is. (Werkgever stimuleert nog steeds telewerk, wat ik wel goed vind)
Had ook al het idee om bewust Too Good To Go te gaan doen: overgebleven maaltijden afhalen bij tal van restaurants in de buurt :D

Strava profile - Steam profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@Asgaro wel even nagaan of je werkgever het wel toelaat dat je op een ander adres dan je thuis werkt. Bij ons is het niet toegestaan vanwege de verzekering :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Asgaro schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Je gaat op road trip en werkt dan remote op mooie locaties?

Hmm, dat is nog een idee voor mijn lijstje >:) Begin augustus wordt namelijk mijn Mercedes verwacht en ik zocht al naar leuke ideeën om met de wagen te rijden in deze tijd van corona die nog niet achter ons is. (Werkgever stimuleert nog steeds telewerk, wat ik wel goed vind)
Had ook al het idee om bewust Too Good To Go te gaan doen: overgebleven maaltijden afhalen bij tal van restaurants in de buurt :D
Inderdaad, lekker in de auto stappen en gaan :). Ik woon en werk in Helsinki, en die regio van Europa loopt gelukkig een stuk voor op Nederland kwa remote werk. Die verzekerings-onzin hebben we daar niet - werk is werk, who cares waarvandaan je dat doet.

Ik heb overigens wel een paar weken echt vakantie genomen om er van te genieten. We zijn inmiddels in het 8e EU land. Nog 4 te gaan tot we weer thuis zijn.

Disclaimer: alle coronaregels in acht nemende en meer natuur dan stadsmensen dus geen verkrampte locaties so far.

Woont in Helsinki

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Intelligo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:34:
[...]

Gefeli :) Dat lane assist probleem heb je overigens met bijna alle moderne autos. Niet enkel Mercedes.
Dit. Ik heb de afgelopen 2 jaar in BWM, Mercedes, Toyota, Skoda, en Volvo gereden. Allemaal hadden ze een soort van slim pakket en met allemaal moet je wennen als bestuurder. Persoonlijk vind het systeem in de E vrij relaxt, maar ik weet niet of dat heel anders is dan op de A. Hij is alleen wel erg snel aan het zeuren als je niet de handen juist aan het stuur hebt. Het automatisch van baanwisselen werkt vlot.

Waar ik mij meer aan hinder is dat als ik even in NL ben de wagen constant terug naar 130 wil (totdat die het volgende 100 bord ziet). Niet echt relaxt. Is dat bij de A al wel geupdate? Of gebruikt hier niemand de cruise control?

• GilbertvH
swtimmer schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:58:
[...]

Dit. Ik heb de afgelopen 2 jaar in BWM, Mercedes, Toyota, Skoda, en Volvo gereden. Allemaal hadden ze een soort van slim pakket en met allemaal moet je wennen als bestuurder. Persoonlijk vind het systeem in de E vrij relaxt, maar ik weet niet of dat heel anders is dan op de A. Hij is alleen wel erg snel aan het zeuren als je niet de handen juist aan het stuur hebt. Het automatisch van baanwisselen werkt vlot.

Waar ik mij meer aan hinder is dat als ik even in NL ben de wagen constant terug naar 130 wil (totdat die het volgende 100 bord ziet). Niet echt relaxt. Is dat bij de A al wel geupdate? Of gebruikt hier niemand de cruise control?
Bedoel je dat de auto automatisch afremt of accelereert naar 130 en/of 100? Met de (CL)A zie je het verkeersbord 130 in beeld en daarnaast die van 100 met 'Tijdelijk' eronder. Op CC acceleert die van mij niet automatisch of ik moet de functie links op het stuur selecteren dat hij de plaatselijke Vmax moet aanhouden.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

GilbertvH schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Bedoel je dat de auto automatisch afremt of accelereert naar 130 en/of 100? Met de (CL)A zie je het verkeersbord 130 in beeld en daarnaast die van 100 met 'Tijdelijk' eronder. Op CC acceleert die van mij niet automatisch of ik moet de functie links op het stuur selecteren dat hij de plaatselijke Vmax moet aanhouden.
Na een tijdje schiet die terug naar de 130 omdat er dan al een tijd geen borden hebben gestaan (of misschien als er een oprit/afrit geweest is?) of welk dan ook einde beperking bord. Nogal vervelend in een trajectcontrole gebied :+ In een normaal land waar de regels niet constant wijzigen (hallo Belgie :+ :+ ) heb je dit dus niet en volgt die de vmax + remt af op de borden. Het gaat dus vooral om de wegen, zoals rondom Breda, die eerst 130 waren en nu 100 overdag en 120 's nachts.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Wie heb ik hier gevonden? 8)

Woont in Helsinki

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-07 16:34

FireDrunk

BBG'er
Meer mensen die vandaag de nieuwe Mercedes Me 2020 update aangeboden hebben gekregen?
Ik ben nog niet direct positief... werkt wel aardig, maar ook niet veel meer dan dat...

Even niets...

• Intelligo
FireDrunk schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:12:
Meer mensen die vandaag de nieuwe Mercedes Me 2020 update aangeboden hebben gekregen?
Ik ben nog niet direct positief... werkt wel aardig, maar ook niet veel meer dan dat...
Werkt oke. Ramen & dakraam zijn nu ook vanuit app de openen/sluiten.

Notificaties komen nu inneens OOK per email, dus dubbel, EN komen bij mij in t russisch binnen... Dat moet ik nog even uitzoeken. Alle taalinstellingen staan goed.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GilbertvH
Pwoah! Mooie kleur! :9 8)

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:36
Domme vraag waarschijnlijk (ik ken niets van auto's ^^).

Ik rij rond in de A klasse sedan (2019) 180 diesel.
Gezien ik lease rij (en normaal gezien veel kilometers doe), moet ik eigenlijk nooit iets doen aan mijn wagen, en doen ze dat bij het onderhoud/nazicht. Nu komt mijn wagen zeggen dat ik een litertje motorolie moet bijvullen: gezien ik komend weekend met de wagen op reis vertrek, dacht ik dat gewoon even zelf te doen... Maar ik kom er echt niet uit wat voor motorolie ik exact nodig heb. Dat ik 5W-30 nodig had was makkelijk te vinden, maar begrijp niet echt wat hat praktische verschil is tussen een C1-2-3-4-5... Inmiddels heb ik al een bus 5W-30 C2 thuis staan, maar dacht toch hier eens te dubbelchecken voor ik die erin doe...

Het meest coherente verhaal dat ik kon vinden was het onderstaande, daaruit leid ik af dat er geen probleem is, maar zoals gezegd, misschien dat iemand hier me even kon geruststellen? :)
ACEA “C” grade oils can be made in various viscosities but it is possible to have for example, a 5W-30 viscosity for each ACEA C1, C2, C3, C4 & C5 grade. C2, C3 & C5 have similar chemical limits but different High Temperature / High Shear (HT/HS) figures, the lower HT/HS, meaning it provides better fuel economy, although a low HT/HS number is not suitable for all engines. Example - an ACEA C2 engine oil will provide better fuel economy that an ACEA C3 engine oil, but may not provide the same protection levels due to the lower film strength.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Jebus4life schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:39:

Gezien ik lease rij (en normaal gezien veel kilometers doe), moet ik eigenlijk nooit iets doen aan mijn wagen, en doen ze dat bij het onderhoud/nazicht. Nu komt mijn wagen zeggen dat ik een litertje motorolie moet bijvullen: gezien ik komend weekend met de wagen op reis vertrek, dacht ik dat gewoon even zelf te doen... Maar ik kom er echt niet uit wat voor motorolie ik exact nodig heb. Dat ik 5W-30 nodig had was makkelijk te vinden, maar begrijp niet echt wat hat praktische verschil is tussen een C1-2-3-4-5... Inmiddels heb ik al een bus 5W-30 C2 thuis staan, maar dacht toch hier eens te dubbelchecken voor ik die erin doe...

Het meest coherente verhaal dat ik kon vinden was het onderstaande, daaruit leid ik af dat er geen probleem is, maar zoals gezegd, misschien dat iemand hier me even kon geruststellen? :)

[...]
Waarom bel je niet even naar je dealer? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Jammer dat het geen AMG line is. Dat was nog beter met die kleur geweest

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• trinity999
Of ik die zwarte achterlichten nou mooi vind, mwahhh
Zwarte achterlichten horen uitsluitend op het origineel thuis en dat was de "oerquattro" van Audi.
Op alle overige auto is het voor mij een no go. En dat geldt ook helaas voor onze mooie CLA.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InterCC
Jebus4life schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:39:

[...]
Zeker als je geen heel gek rijgedrag vertoont moet dat goed gaan. C3 is gangbaarder. C2 is onder druk wat dunner en zorgt voor minder brandstofverbruik dan C3. Dit staat los van de 5W30 viscositeit. Maar goed, het zou gewoon goed moeten gaan en zeker als je bestaande olie bijvult.

• Intelligo
trinity999 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Of ik die zwarte achterlichten nou mooi vind, mwahhh
Zwarte achterlichten horen uitsluitend op het origineel thuis en dat was de "oerquattro" van Audi.
Op alle overige auto is het voor mij een no go. En dat geldt ook helaas voor onze mooie CLA.
Ik vind het juist wel gaaf. Zag er "in het eggie" gaaf uit. Ik denk er nog steeds over om al mijn chroomdelen zwart te laten wrappen en dan ook mn achterlichten zo te doen. Black alles 8)

Woont in Helsinki

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PhilipCl
Paar dagen geleden heb ik eindelijk mijn EQC ontvangen. Ben mij nu aan verdiepen in de vele mogelijkheden en configuratie. Ik heb toch al eens moeten gebruik maken van het "me" knopje, wel een gaaf systeem moet ik zeggen. De auto maakt verbinding met het service center en ik werd heel erg goed geholpen moet ik zeggen.

@InterCC hier is ie dan *O*

• InterCC
PhilipCl schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:00:
Paar dagen geleden heb ik eindelijk mijn EQC ontvangen. Ben mij nu aan verdiepen in de vele mogelijkheden en configuratie. Ik heb toch al eens moeten gebruik maken van het "me" knopje, wel een gaaf systeem moet ik zeggen. De auto maakt verbinding met het service center en ik werd heel erg goed geholpen moet ik zeggen.

@InterCC hier is ie dan *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooie auto! Uiteindelijk heb je nog best lang moeten wachten tot je 'm nu in ontvangst hebt mogen nemen, toch?
Nu extra rijden en je auto showen? ;)
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True