Huidige Mercedi knappen enkel op van het weglaten van het AMG pakket. Die onzinnige plastic opzetstukjes maken de auto echt niet fraaier. Een paar generaties geleden gaf het de auto nog wel een wat sportievere look, wat goed werkte met de wat hoekiger basisvorm ook. Maar tegenwoordig?
Die kieuwen in de neus zijn al jaren hetzelfde maar sluiten bij de CLA EQ gewoonweg niet aan op het verdere vrij cleane design, daar had men wel met wat nieuws op de proppen mogen komen voor deze nieuwe generatie. De achterbumper is wat anders, wat drukker, het moet je smaak zijn, op een zwarte auto kan ik het waarderen. Bij de lichtblauwe kleur vind ik dat hoog opgetrokken glansplastic geen gezicht.
De typische AMG velgen zijn al jaren niet meer te pruimen, juist omdat het AMG pakket zo populair is geworden (tot het punt dat je een exclusiever model hebt zÃŗnder dat pakket) heeft Mercedes de AMG velgen nog eens extra aerodynamisch geoptimaliseerd, waardoor de standaard+1" keuze, de AMG 5-spaaks ster, lang niet meer zo mooi is als deze een jaar of 10 terug nog was.
De 19¨ AMG velgen vind ik wel behoorlijk fraai op de CLA, maar goed, die zijn me dus te duur en waarschijnlijk ook te oncomfortabel.
Het enige mooie vind ik in de regel eigenlijk de AMG sideskirt
Afijn, of de auto zonder AMG-opsmuk niet smoelt, is dus echt een kwestie van smaak. Voor mij doet dat pakket met de generatie meer afbreuk aan het design van de auto's. En breek me de bek niet open over night pakketjes. Maar goed, ik ben dan ook meer van de klassieke auto's, alles wat de marketingafdeling als "sportief" bedenkt is voor mij gewoon een ordinaire cashgrab.